NORMAALIT NAISET ETSIVÄT ITSEÄÄN VANHEMPAA MIESTÄ

TOTUUS KIRPAISEE

Tutkimis todistaa että normaalit naiset etsivät itseään vanhempaa miestä.

Mitens tuolla palstoilla noi suomalaiset naiset aika monasti etsivät 10v nuorempia.

TUTKIMUS: (ILTASANOMISTA)

"""""

Tutkimus: Puuma-ilmiö on pelkkä myytti
20.8.2010 0:36
A A Anssi Miettinen

Kirjoittaja on Lontoon kirjeenvaihtaja.

Sähköposti Anssi Miettinen
Helsingin Sanomat

LONTOO. Maailmalla jo joitakin vuosia kohistu "puuma-ilmiö" on pelkkä mediahattara, brittitutkimus paljastaa.

Puumilla tarkoitetaan vanhempia naisia, jotka etsivät kumppaneikseen nuoria miehiä. Tunnetuimmat "puumat" ovat poptähti Madonna ja näyttelijä Demi Moore, joilla molemmilla on selvästi itseään nuoremmat kumppanit.

Tähtien esimerkin on väitetty innostaneen vanhempia naisia metsästämään nuoria miehiä.

"Tämä toyboy-ilmiö on pelkkä myytti, joka ilmenee ainoastaan julkkismaailmassa, kuin että se heijastelisi todellista elämää", walesilaisen UWIC-yliopiston tutkimus toteaa.

Tutkimuksessa analysoitiin 22 000 online-treffipalvelun asiakkaan ikätoiveita 14 eri maassa. Tuloksena oli, että naiset etsivät yhä itseään vanhempia kumppaneita, kun taas miehet ovat selvästi kiinnostuneempia itseään nuoremmista.

Psykologi Michael Dunnin mukaan tutkimus haastaa yleisen käsityksen, jonka mukaan taloudellisen itsenäisyyden lisääntyessä naiset olisivat entistä vapaampia etsimään kumppaneita kaikista ikäryhmistä.

"Laaja todistusaineisto osoittaa, että pitkäaikaista puolisoa etsivät naiset keskittyvät enemmän miehiin, joilla on statusta ja vaurautta, ja nämä loogisesti lisääntyvät iän myötä", Dunn sanoi uutistoimisto Reutersille.

"""""

54

3623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makunsa kullakin.

Tuo sinua vaivaa, itse ainakin pidän nuoremmista miehistä kuin oma ikäni. Oli muotia tai ei !
      Ja jos johonkin ihmiseen rakastuu ei se ikää katso (täysi ikäiset !) vaan kaikki muu on tärkeämpää. Muutaman vuoden heitto sinne tänne on ihan yhdentekevää.
      Ja miehillehän tuo on ollut sallitua iät ajat.

• vanhassa vara paremp

eka kerran elämässäni olen sitten normaali. En nyt suoranaisesti etsi, mutta viehätyn vanhemmista miehistä. En tarkoita, että tosi paljon vanhemmista, vaan sillai kohtuudella. 5 vuotta vanhempi on kohtuus. Nuorempia on kiva katsoa, jos ovat pitäneet itsensä kunnossa. Mitähän minäkin puhuisin 10v nuoremman miehen kanssa, höh, en oikeastaan mitään. siinä ehti jo vaihtua vuosikymmenkin. Juu ja minulla on muuten kokemusta. Siitä ei sitten tullut yhtään mitään, kun aina ei jaksa naidakaan.
        Tuon ikäeron kanssa on vähän sillai, että naisella säilyy halut ja kyky, miehellä voi olla halut, mutta kyky heikentynyt. Se puoltaa sitä nuorempaa miestä. Vaan jos etsitään aitoa parisuhdetta, niin kyllä siinä jotain merkitsee muukin kuin seksi.
        Aika usein täällä kyllä jo vähintäinkin kolmas viesti on sellainen, että mistä asennosta pidät. Siinä sitten tiedä puhutaanko jalka-vai silmäteristä. Sitä sitten selvitellessä saakin kuulla olevansa tyhmä pihtari ämmä, hui ihan pelottaa.

• Himatuikku.

Minä tohdin kerran huomauttaa yhdelle, että miksi hakee itseään 10-20 vuotta nuorempaa miestä, eikä 20 vuotta vanhempi kelpaa? Hän sanoi, että sinäkin haet: voi helvatin nuija, mieshän tulee ollakin vanhempi, jotain mätää on jos nainen on vanhempi. Näin sanoo jo luonnon laki ja Raamattu.

• :::::

No just, taitaa olla parempi kun itse pysyt vaan kotona sen raamattusi kanssa etkä mene ollenkaan nettiin hakkaamaan ihmisiä sillä raamatulla päähän.

• N 39v

Vanha mies ei todellakan kiinosta!!!

• Paha yskä pahenee
        N 39v kirjoitti:

Taitaa olla suomenkielen tunnit jääneet väliin, sen puoleen vielä elämänkatsomus. Mikä on vanha? Se tarkoittaa Sinulla kenties 25 vuotiasta ja nuori 5-vuotiasta? Meniköhän jakeluun eli ymmärsitkö yskän?

• Kyseenalaistaja
        Paha yskä pahenee kirjoitti:

Taitaa olla suomenkielen tunnit jääneet väliin, sen puoleen vielä elämänkatsomus. Mikä on vanha? Se tarkoittaa Sinulla kenties 25 vuotiasta ja nuori 5-vuotiasta? Meniköhän jakeluun eli ymmärsitkö yskän?

Onko pakko nussia pilkkua kun et muuten saa,ainakaan nuorilta naisilta? Elämänkatsomuksella ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa että naiset eivät yleisesti ottaen halua reilusti vanhempaa äijää itselleen,ne ovat omia mieltymyksiä. Aivan niinkuin vanhoille äijille ei kelpaa ikäisensä naiset..

• ite oot old
        N 39v kirjoitti:

opettele ensin suomen kieli ja tule vasta sitten tänne kirjoittamaan,löydät varmaan jostain juuri lukemaan oppineen pojan:)))))

• jennie

Itse olet nuija, kun luulet kaikkien ajattelan samanlailla kuin sinä. Raamattu on satukirja ja luonnonlaki ei määrää naista etsimään itseään vanhempaa miestä.

• zosazö

Ensimmäistä kertaa kuulen, että maailmalla kohistaan jostain "puumailmiöstä".

Minä kun olen luullut, että kohinaa on ollut lähinnä ilmastomuutoksen, finanssikriisin ja sikainfluenssan ympärillä.

Taidan olla jotenkin pihalla. Pitääpä heti ottaa selvää siitä, mitä Madonna ja Demi Moore (kuka hän on?) tekevät. Ja ottaa heistä mallia. Etten aivan juntiksi muutu.

• Puumako?

Olen itse 44-v. nainen, ja 34-vuotias mies sopisi yhtä hyvin tai paremminkin kuin 50-vuotias. 20 v nuoremman kanssa olisi ehkä jo vaikeampi löytää yhteistä näkökulmaa.

Tuo "tutkimus" ei kyllä vaikuta uskottavalta. Eihän siinä edes lue, että kuinka suuri osa tutkituista naisista etsi minkäkin ikäistä miestä. En todellakaan usko, ettei 22000 profiilin joukossa muka olisi ollut yhtäkään jossa ikätoive yltäisi yli 10 vuotta nuorempiin.

Kuka tahansa voisi tehdä vastaavan tutkielman vaikka täällä suomi24:ssä. Veikkaan että puumia löytyisi useitakin.

Mutta eihän tuossa puhuttu "normaaliudesta" mitään. Vaikka puumat olisivat vähemmistö, niin eivät he silti mitään epänormaaleja ole.

• Realismia & faktaa

Nuorempi nainen, vanhempi mies asetelma kuuluu samaan ihmisissä syvällä olevaan käsitykseen, kuin pidempi mies, lyhyempi nainen. Paitsi nuoremmassa naisessa on se käytännön sanelema pakko, että 34v miehen ei kannata ottaa 44 v naista, jos aikoo lapsia hankkia ja vanhemmat naiset ovat paljon harvemmin varakkaita, kuin vanhemmat miehet. Vanhemmilla naisilla vain on vähän mitä tarjota nuoremmalle miehelle, ei pillua voi syödä, eikä sillä voi ostaa omakotitaloa.

• La Donna

Täälä joku vanha gubbe itkee ja koettaa vakuutella palvelussa oleville naisille että HÄN on nyt se jota NORMAALIT naiset etsivät. GUBBE kuvittelee itse olevansa normaali kun etsii 10-30 vuotta nuorempaa naista itselleen.

Tuo on vain yksi tutkimus, on myös täysin päinvaistaisia tuloksia, mutta et ilmeisesti huomioi niitä lainkaan. Olet kuin uskovainen: otat tutkimuksista ne mitkä sinua miellytävät ja loput ohitetaan.

Minä aion tämän johdosta muuttaa miehen yläikärajaa niin että se on maksimissaan oma ikäni miinus viisi vuotta. :D heh heee
      Ja on niitä nuorempia tähänkin asti näkynyt.
      Vanhat gubbet vaan joutuu turvautumaan nyrkkipyykkiin.

• Vahingoniloinen.

Sinulla tulee olemaan hyvin hyvin yksinäistä, luuletko että joku 30-40 vuotias mies haluaa olla sinun kanssa pidempään, silloin kun olet hauras yli 5-kymppinen mummeli? Ehkä jonkun sipeilijän voisit löytää, jos sinulla on 500 m2 talo ja paljon rahaa, tyyliin mervi ja matti.

• La Donna
        Vahingoniloinen. kirjoitti:

Sinulla tulee olemaan hyvin hyvin yksinäistä, luuletko että joku 30-40 vuotias mies haluaa olla sinun kanssa pidempään, silloin kun olet hauras yli 5-kymppinen mummeli? Ehkä jonkun sipeilijän voisit löytää, jos sinulla on 500 m2 talo ja paljon rahaa, tyyliin mervi ja matti.

Taidat olla yksin, katkera ja vittuuntunut :D
        Tuota se seksinpuute sitten teettää.

• Vahingoniloinen.
        La Donna kirjoitti:

Sinä vaikutat itse katkeroituneelta, suorastaan vihaiselta. Ketään ei kiinnosta sinun ikärajasi, laita mitäs tykkäät, et kiinnosta ihmisenäkään.Pilluasi taidat pitää arvokkaimpana ominaisuutenasi, ehkä niin sitten on, kun sitä niin korostat. Minulla on taas ollut aina seksistä ylitarjontaa, siksi osaan vaatia naiselta muitakin ominaisuuksia, enkä pidä sinun kaltaista minäpilluminäpillupillu.... naista.
        Hanki elämä, nythän se perustuu pelkkään palstailuun ja mieskuva on muodostunut puheissaan pillunkipeiden ns. ATM kirjoituksista.

• La Donna

Sinä vaikutat itse katkeroituneelta, suorastaan vihaiselta. Ketään ei kiinnosta sinun ikärajasi, laita mitäs tykkäät, et kiinnosta ihmisenäkään.Pilluasi taidat pitää arvokkaimpana ominaisuutenasi, ehkä niin sitten on, kun sitä niin korostat. Minulla on taas ollut aina seksistä ylitarjontaa, siksi osaan vaatia naiselta muitakin ominaisuuksia, enkä pidä sinun kaltaista minäpilluminäpillupillu.... naista.
        Hanki elämä, nythän se perustuu pelkkään palstailuun ja mieskuva on muodostunut puheissaan pillunkipeiden ns. ATM kirjoituksista.

Miksi olet noin vahvasti puolustuskannalla? Analysoi nyt vaan omia kirjoituksiasi, jotka ovat ylireagoivia.
        Olet joku pikkuipana, joka yrittää esittää isompaa kuin on. Varo ettei kämmeneen tule rakkoja ja pili kipiäksi.
        :D

• MadRose

Luuletko sinä että joku kaunis nuori nainen haluaa jonkun isänsä ikäisen hauraan ukkelin? Tarkista tietosi,meitä ei kiinnosta..

• N36v
        MadRose kirjoitti:

Luuletko sinä että joku kaunis nuori nainen haluaa jonkun isänsä ikäisen hauraan ukkelin? Tarkista tietosi,meitä ei kiinnosta..

Olet oikeassa, vanhemmat miehet ei kiinnosta!!!

Minuakaan ei vanhempi mies kiinnosta fyysisesti, HYIIII !!!

• ite oot ronja..
        La Donna kirjoitti:

onneksi ei tarvitse katsoa tuollaisia naisia kovin pitkään kun maailma on avoin,kyllä se sinunkin luonto vielä hyytyy..

• Cougar.

Minä olin lähes parikymmentä vuotta naimisissa täsmälleen saman ikäisen miehen kanssa, jolla oli sama koulutus ja poliittinen tausta kuin minulla, mutta siitä huolimatta avioliitto oli suoranaista kärsimystä.

Sitten löysin ihanan nuoren miehen joka oli kiinnostunut minusta. Aluksi en uskaltanut antaa tunteilleni periksi, vaan vakuuttelin itselleni ettei suhteesta voi millään tulla mitään. Nuori mies oli kuitenkin niin varma tunteistaan eikä antanut periksi että jonkin ajan kuluttua minäkin uskalsin vastata hänen tunteisiinsa.

Se oli elämäni uskaliain mutta myös henkisesti kannattavin tekoni. Nyt olen ollut ihanassa parisuhteessa jo 4 vuotta ja rakkautemme roihuaa yhä. Tiedän ettei suhde välttämättä kestä lopun elämääni, mutta mielummin olen hänen kanssaan edes muutaman vuoden kuin epätyydyttävässa suhteessa koko ikäni. Olen kiitollinen joka päivästä jonka saan viettää hänen kanssaan :)

Tärkeintä ei ole ikä, varallisuus, koulutus. tai muu ulkoinen ominaisuus, vaan se että juuri te sovitte toisillenne. Uskaltakaa rakastua

• Hehhhaa

Tämä nyt on jo moneen kertaan vatkattu asia, mutta sanon vielä kerran:
      40 naisella on huomattavasti parempaa seuraa nuoremmista n. 30v kuin vanhemmista kolleista. Syy: 50 ukkelit oikeesti on äklöjä jollei ole rock.

• ei voi kun nauraa

Tyypillinen suomalainen 40 nainen ei todellakaan ole rock kaksoisleukoineen, vatsamakkaroineen, ryppyineen ja lyhyeksi kynityin hiuksin, monilla vielä paksusankaiset rumat lasit täydentämässä oksetuksen. Mitä sellainen kanttura tekee rock äijällä, tai nuorella pojalla? HAH HAHHAAA...

• clerasiilia
        ei voi kun nauraa kirjoitti:

Tyypillinen suomalainen 40 nainen ei todellakaan ole rock kaksoisleukoineen, vatsamakkaroineen, ryppyineen ja lyhyeksi kynityin hiuksin, monilla vielä paksusankaiset rumat lasit täydentämässä oksetuksen. Mitä sellainen kanttura tekee rock äijällä, tai nuorella pojalla? HAH HAHHAAA...

Ja siellä joku 16-kesänen teini purka angstejaan :D

• Nuorennusleikkaus

40 ylittänyt pullero paksusankaisine laseineen on miehen kauhistus - ei kaunistus! Sitten nuo pullerot luulevat olevansa haluttuja, ihania, nuoria ja kauniita!!!!! Mitä vielä, heidän tulisi ottaa 70 vuotias mies, jos sellainen huolii, kyllä miehellä on estettisiä näkemyksiä sitä mitä hoteisiinsa ottaa. Näitten naisten luonne on usein jo perin omituinen ja katkeroitunut, heidän rajoittuneisuus elämän monilaatuisuuteen ja uuteen ei ota sytykettä. Eihän mies halua tuollaista, kyllä mieluummin miehet hakevat mukavan Thai-tytön tai venäläisen venakon vierelleen...he osaavat vielä arvostaakin miestä. Minulla ei ole thai-eikä venäläistä, mutta eurooppalainen ja hänen kanssaan yhteiselo loi uusia ulottuvuuksia ja hän on luotettava ja helvetin mukava! Anteeksi kun kirosin. Hän on vielä 30 vuotta nuorempi kuin minä, mutta minä olen nuorentunut hänen rinnallaan. Kannattaa miesten kokeillakin, en suotta kehu.

• LadyPiercing
        Nuorennusleikkaus kirjoitti:

40 ylittänyt pullero paksusankaisine laseineen on miehen kauhistus - ei kaunistus! Sitten nuo pullerot luulevat olevansa haluttuja, ihania, nuoria ja kauniita!!!!! Mitä vielä, heidän tulisi ottaa 70 vuotias mies, jos sellainen huolii, kyllä miehellä on estettisiä näkemyksiä sitä mitä hoteisiinsa ottaa. Näitten naisten luonne on usein jo perin omituinen ja katkeroitunut, heidän rajoittuneisuus elämän monilaatuisuuteen ja uuteen ei ota sytykettä. Eihän mies halua tuollaista, kyllä mieluummin miehet hakevat mukavan Thai-tytön tai venäläisen venakon vierelleen...he osaavat vielä arvostaakin miestä. Minulla ei ole thai-eikä venäläistä, mutta eurooppalainen ja hänen kanssaan yhteiselo loi uusia ulottuvuuksia ja hän on luotettava ja helvetin mukava! Anteeksi kun kirosin. Hän on vielä 30 vuotta nuorempi kuin minä, mutta minä olen nuorentunut hänen rinnallaan. Kannattaa miesten kokeillakin, en suotta kehu.

Juu,kai olet lukenut sen tutkimuksen että mies tuntee itsensä nuoremmaksi jos on puolisoaan reilusti vanhempi mutta tämä puoliso puolestaan vanhenee ennenaikaisesti ja joutuu myös hautaan sen takia? Te vanhat käppänät ette pahemmin niitä naisianne mieti vaan vain teidän itsenne parasta. Suurin osa nuorista naisista ei viehäty vanhoista äijistä samasta syystä kuin te ette viehäty omanikäisistänne naisista. Mikään ei ole oksettavampaa kuin joku vanha kubbe ja yrittää epätoivoissaan iskeä jotain tyttärensä ikäistä muijaa..

• .
        Nuorennusleikkaus kirjoitti:

Tyttöparka.

• Omanikäisen kanssa
        LadyPiercing kirjoitti:

Juu,kai olet lukenut sen tutkimuksen että mies tuntee itsensä nuoremmaksi jos on puolisoaan reilusti vanhempi mutta tämä puoliso puolestaan vanhenee ennenaikaisesti ja joutuu myös hautaan sen takia? Te vanhat käppänät ette pahemmin niitä naisianne mieti vaan vain teidän itsenne parasta. Suurin osa nuorista naisista ei viehäty vanhoista äijistä samasta syystä kuin te ette viehäty omanikäisistänne naisista. Mikään ei ole oksettavampaa kuin joku vanha kubbe ja yrittää epätoivoissaan iskeä jotain tyttärensä ikäistä muijaa..

No minun mielestäni ei ole mitään eroa onko mies vai nainen 30 vuotta vanhempi. Eli samaan tapaan kuin nää ukot ei viehäty äitiensä ikäisistä, ei normaali nuori nainen viehäty isänsä ikäisestä. Syitä voi olla tasan kaksi: raha tai isäkompleksi. Kummassakaan ei ole mitään kaunista.

• ihanainen totuus

Tsot tsot, 40v. nainen on kukkeimmillaan. Kuvaukset eivät sovi naisiin ylipäätään, enemminkin miehiin.

• -------------

Jokaisella on oma asiansa, pitääkö nuoremmista vaiko vanhemmista. Vanhemmat miehet kun ovat ottaneet tästä asiasta oikean ongelman itselleen, jos naiset pitävätkin nuoremmista miehistä.

Eikä se enää mene niin kuin ennenvanhaan, jolloin nainen oli riippuvainen miehen tuloista ja näin oli pakko huolia vanhempi mies. Ongelmaa kerrakseen.. :D

• .l.l.l.l.l.l.l

NORMAALIT MIEHET ETSIVÄT ITSEÄÄN VANHEMPAA NAISTA

• 45455454

Kyllähän naiset seuraavat "muotia" ja jos tämmöinen "puuma-nainen" on muodissa niin silloin monet (kyseisen ikäiset ja nuoremmatkin) tekevät sitä pelkästään muoti-ilmiön takia.

Harvemmat naisista kuitenkaan elämänkumppaneiksi tai muuten haluavat nuorempaa miestä (jolla on yleensä vähemmän rahallisuutta ja asemakin huonompi kuin vanhemmalla miehellä).

• glhjlö

Itse alta kolmikymppisenä miehenä EN TODELLAKAAN katso naisia jotka ovat tuon kolminkympin rajapyykin rikkoneet. Miksi kiikaroida kulahtaneita ämmiä kun voi vielä saada sellaisia parikymppisiä tyttösiä?

Olen miettinyt että kuinka menettelen kun ikää tulee se lähemmäs 40. Luultavasti teen vesakeskiset ja alan maahantuoda nuorta naista.

• ----------------

"Harvemmat naisista kuitenkaan elämänkumppaneiksi tai muuten haluavat nuorempaa miestä (jolla on yleensä vähemmän rahallisuutta ja asemakin huonompi kuin vanhemmalla miehellä)."

Tämä nyt on täyttä p...skaa!!!

Meitä on moneksi, minulla ollut vain yksi seurustelukumppani joka on ollut minua vanhempi mies ja tämä oli 25v. sen jälkeen en ole vanhempia miehiä vilassutkaan ja järjestäen miehet ovat olleet väh. 5v nuorempia. Samalla kuviolla jatkan eteenpäin.

Toiset miehet pitävät vanhemmista naisista ja jotkut naiset vanhemmista miehistä, kuten myös toisinpäin.

• 6545665
        ---------------- kirjoitti:

"Harvemmat naisista kuitenkaan elämänkumppaneiksi tai muuten haluavat nuorempaa miestä (jolla on yleensä vähemmän rahallisuutta ja asemakin huonompi kuin vanhemmalla miehellä)."

Tämä nyt on täyttä p...skaa!!!

Meitä on moneksi, minulla ollut vain yksi seurustelukumppani joka on ollut minua vanhempi mies ja tämä oli 25v. sen jälkeen en ole vanhempia miehiä vilassutkaan ja järjestäen miehet ovat olleet väh. 5v nuorempia. Samalla kuviolla jatkan eteenpäin.

Toiset miehet pitävät vanhemmista naisista ja jotkut naiset vanhemmista miehistä, kuten myös toisinpäin.

"Tämä nyt on täyttä p...skaa!!! "

Totta se on. Toisekseen eivät nuoremmat miehetkään kovin helposti halua kymmeniä vuosia vanhempia naisia elämänkumppaneiksi vaikka sänkyseurauksi kävisikin.

• ;)
        6545665 kirjoitti:

"Tämä nyt on täyttä p...skaa!!! "

Totta se on. Toisekseen eivät nuoremmat miehetkään kovin helposti halua kymmeniä vuosia vanhempia naisia elämänkumppaneiksi vaikka sänkyseurauksi kävisikin.

Tämäkin totta, eivät nuoremmat naisetkaan kovin helposti halua kymmeniä vuosia vanhempia miehiä elämänkumppaneiksi vaikka varakas mies käy maksajaksi hetkeksi ;)

• Ärripurri puree

Että olen täynnä tätä helvetin raharaharahastatus-paskaa. Kai sitä nyt jumankauta on olemassa sellaisiakin naisia joita kiinnostaa ensisijaisesti hauska ja mielenkiintoinen seura eikä se että lompakossa on vino pino luottokortteja ja kenties niitä eurojakin?!

Kaikkihan eivät hae mitään tulevaa isukkia tai muutakaan elättäjää. Jotakuta saattaa kiinnostaa mielenkiintoinen persoonallisuus. Jos se tulee vielä somassa paketissa, niin mikäs siinä. Olen ihan mielelläni itse epänormaali jos se vain johtaa siihen että saan lepuuttaa silmiäni itseäni noin 10 v nuoremmissa miehissä joilla liikkuu jotain sekä korvien että jalkojen välissä.

Mitään tavanomaista parisuhdetta jossa pitää piereskellä saman peiton alla, olla asuntolaina ja susikoira ja kaikki paska en edes kaipaa.

Näitä tutkimuksia sun muita tuputetaan aina kärkkäästi silloin kun vanhat äijät alkavat pelätä jäävänsä yksin. Kun sekä nuoret että vanhat naiset vaikuttavat olevan nuorten miesten perään, niin onhan se tietenkin pelottava asia. Siispä akat ruotuun, muijille selväksi että ei ole normaalia jos ei halua väsähtänyttä, elähtänyttä, eltaantunutta vanhaa käppyrää.

• Catting_

Aina on puhuttu, että naisen henkinen kypsyys kulkee joitain vuosia miestä edellä.
      Tuolloin on luonnollista, että onnistuvaa ihmissuhdetta miettiessään nainen katselee itseään vanhempaa miestä, jolloin oltaisiin samalla aaltopituudella.

Nainen, joka katselee itseään huomattavasti nuorempaa miestä.
      Tavoitteleeko hän ihmissuhdetta.
      Vai onko hän seksuaalisesti ylivirittynyt kissa, joka hakee siis seksisuhdetta (eli "ihmissuhdetta"
      hänen tarpeisiinsa)
      Nuori kollihan kenties mouruaa äänekkäämmin.

• kysyisin

Mistä nää tietäjät täällä tietää että oon 40 ...? Kun ei oo makkaroita, ei silmälaseja... hiuksetkin on vielä pitkät...
        Mun netti-ilmotukseen vastaajat usein kyllä ovat yli 60v... että silleen aatellen, miehet varmaan hakee aina 10-20 vuotta itseään nuorempaa...

• -------------------

"Aina on puhuttu, että naisen henkinen kypsyys kulkee joitain vuosia miestä edellä."

Aina on puhuttu....??? Kuka on puhunut? Miehet? Kenties ne naiset, jotka pitävät yksinkertaisesti vanhemmista miehistä ja ovat itse hieman varttuneimpia ikäisekseen joten heittävät tuon lauseen.

MIKSI joidenkin on vaikea tajuta se, että pareja on monenlaisia, ei se ole veteen piirretty viiva että miehen pitäisi olla naista vanhempi, rakkaus voi syntyä myös toisin päin ja se ei ole sen tuomittavampaa kuin sekään että mies on suhteessa vanhempi.

Sama aallonpituus syntyy samoista asioista kuin kemiat ja se ei synny siitä että mies on naista vanhempi iältään. Vanhemmat miehet tuntuvat olevan kiukkuisia naisille, jotka hakevat nuorempia eivätkä tahdo itseään vanhempaa miestä. Eläkää ja antakaa toistenkin elää siten, miten tahtovat.

• ..................

Ehkä tulevaisuudessa asiat muuttuu. Nuoret miehet ovat alkaneet kiinnittämään huomiota yhä enemmän naisen varallisuuteen, nuoret naiset eivät taas en enää kunnioita vanhoja miehiä ja ala suhteeseen pelkän varallisuuden takia.

Se on ollut silloin 70-80-luvulla ku nainen oli miehen piikana ja naisen tehtävä oli silittää miehen paidat, laittaa ruoka ja hoitaa lapset. Se on nykyisin vaan niin ohi! Ihan huvittavaa kuunnella 40- vuotiaita ja vanhempia "aikuisia" ja heidän mielipiteitään parisuhteen tai yleensäkin naisen ja miehen rooleista. Ihan uskomatonta että heillä voi vielä tänäpäivänä olla moisia mielipiteitä.

• ............

Nettideittailijat eivät ole kovinkaan trendikkäitä vaan enemminkin vanhanaikaisia, joten tämä puumailmiö tulee nettideittailun piiriin ehkä muutamien vuosien ehkä jopa kymmenen vuoden kuluttua.

• Ännäpännä

Tässä nelikymppisen naisen mielipide:

Miehen rooli on maata sängyssä selällään ja huolehtia siitä että muna pysyy pystyssä. Muuten on aivan sama eroaako miehen käytös erikoisemmin omastani. Toki olisi kiva että ääni ei ole kovin kimeä, kun satun pitämään matalammasta äänestä.

• N36v
        ............ kirjoitti:

Nettideittailijat eivät ole kovinkaan trendikkäitä vaan enemminkin vanhanaikaisia, joten tämä puumailmiö tulee nettideittailun piiriin ehkä muutamien vuosien ehkä jopa kymmenen vuoden kuluttua.

Ollaan trenditietoiset PUUMA NAISIA :-)

• fhgdrg

"Tutkimuksessa analysoitiin 22 000 online-treffipalvelun asiakkaan ikätoiveita 14 eri maassa. Tuloksena oli, että naiset etsivät yhä itseään vanhempia kumppaneita, kun taas miehet ovat selvästi kiinnostuneempia itseään nuoremmista. "

Ei tuossa puhuta normaaliudesta tai epänormaaliudesta mitään. Siinä todettiin vain mitä useimmat naiset ja useimmat miehet maailman eri puolilla etsivät. Ei siinä otettu mitään kantaa siihen mikä on tervettä, nomaalia tai oikein.

Se, mitä useimmat tahtovat, ei todista mitään. Eihän se, että useat pitävät Kauniita ja rohkeita hyvänä ohjelmana, tee siitä yhtään parempaa tv-sarjaa. Roskaa se on silti. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä: paska on hyvää!

"...pitkäaikaista puolisoa etsivät naiset keskittyvät enemmän miehiin, joilla on statusta ja vaurautta, ja nämä loogisesti lisääntyvät iän myötä"

Niinpä kai. Tuossa ei muuten puhuta rakkaudesta mitään. Siinä sanotaan rivien välissä, että pitkäaikaisen puolson ei siis tarvistsekaan miehenä miellyttää, kunhan on vakavarainen.

Naiset, jotka etsivät itselleen miesystävää eivätkä elättäjää, tuskin haaveilevat itseään vanhemmista miehestä.

Tai mistäpä minä muiden naisten haaveet tiedän. Tiedän vain omani. Minun haaveisiini ei kuulu että mies on ukonköriläs.

• blueheart1

Itseään vanhempaa miestä kaipaava "nainen", hakee yleensä ns. isähahmoa oman elämänsä vastuun jakamiseen.
        Tilanne on täysin looginen ja toimii myös toisin päin.

• vanhassa vara paremp

Pidempi aikainen kumppani voi olla vanhempi ja varakas. Turvattu toimeentulo on vain plussaa. Rakastajat sen sijaan mielummin sen 10 v. nuorempia. Onhan se nyt itsestään selvää, että kaunis/ komea mies kiihottaa enemmpän ja pitkäkestoinen seksi on nannaa nuoren, hoikan ja komean kanssa. Vanha vaki kumppani on hyvä kun ei seiso niin ei petäkkään ja nuoruudellani hämään niin että itse voin pettää. :)

• Olen,.

Jo kauan sitten huomannut että naisilla jotka etsii nuorempaa seuraa on oikeasti jotain yläpään ongelmia..Niin sanotusti kaikki ei ole ihan kotona.

• Tms....

Tämä ei ehkä ole uutinen...

Entä jos ihminen tapaa toisen. Juttu natsaa ja on hauskaa yhdessä. On vetoa.

--> Eikö se ole ihan normaalia että yhdessä viihtyvät ihmiset sopii toisilleen? Ja sen jälkeen voi itse arvioida mikä on iän vaikutus tässä suhteessa.

Nettideitit ja muut antaa suuntaviittaa siitä ryhmästä mistä se mahdollinen kumppani voisi löytyä. Ikä on ehkä viittaus etsijän omiin elämänarvoihin ja haluttuun elämäntyyliin.

• thtrhtr

Mistä hatusta sen normaalin vetäisit?

Ei tuossa puhuta normaaliudesta mitään.

Siinä sanotaan että useimmat naiset edelleen etsivät itsään vanhempia miehiä, mutta ei oteta ollenkaan kantaa siithen onko se hyvää, oikein ja normaalia.

Sama kuin jos sanon että useimmat lapset pitävät jäätelöstä. Sanon miten asai on, mutta en väitä etä jäätelöstä pitäminen on normaalia.

Sekoitat normaalin ja yleisen. Normaali = terve, suositeltava, ihan ok.

Yleinen = yleinen. Yleinen voi olla tervettä, mutta se voi olla myös sairasta. Orjuus oli entisaikan yleistä. Ei se silti ollut normaalia eikä oikein eikä hyvää. neutraalia. kesällä on lämpimämpää kuin talvella.

• hopotihopoti

Mistä pirusta näitä akkoja riittää, joka ketjuun kehuskelemaan nuoremmista
      miehistä............häh.

Tuntuu, että netissä on kaikki pöllähtäneet liikkeellä. Ei se tosi elämässä
      niin mene, että vain 10v. nuorenpi kelpaa ja sellaisen saa akka, kuin akka,
      uskotteko itsekkään tuohon hokemaan, sillä se on naurettavaa, tosi, tosi
      hupaisaa. Oiskohan aika palata maan pinnalle pikkuhiljaa ?

• fasdas_86_nainen

No tuohan riippuu täysin iästä mutta kyllä alle 24vuotiaat miehet ovat niin lapsen tasolla ettei sellaisia jaksa seurustelusuhteessa. Että ehkä tässä mielessä on melko normaalia että alle 26vuotiaat naiset eivät pääasiassa hae alle 23vuotiasta.

• EpäNormaali

Normaali nainen on ilmeisesti 18 - 35-vuotias nainen jolla on vielä valinnanvaraa. Sitä vanhempi ei saa enää kuin täysin ikäloppuja miehiä, sillä itsensä ikäisiä hän ei saa. Väkisinkin katse kääntyy itseä nuorempiin...

Normaalit naiset myös katselevat Salkkareita ja muuta paskaa telkasta, kuuntelevat iskelmiä ja humppaa. Kuka helvetti soikoon edes haluaa olla normaali???

• toigööl

Suomessa tuntuu olevan tietyissä (laajoissa) naispiireissä vallalla fanaattinen uskomus, että on jotenkin naurettavaa, että monet meistä naisista viehättyvät itseään vanhemmista miehistä. Joka kerran, kun sanon tämän, saan paljon miinuksia, niin varmaan nytkin. Olen jo kahdesti rakastunut itseäni lähes parikymmentä vuotta vanhempaan mieheen. Näin on ollut hyvä. Ei minun tarvitse analysoida, miksi näin on. Ei minun tarvitse puolustella, selittää, vakuuttaa normaaliuttani. Näin vain on. En ole koskaan tuntenut edes seksuaalista vetoa kovin nuoriin. Mutta ihmiset ovat erilaisia. Joku toinen nainen voi jsotain syystä, vaikka sitten muotihullutuksena, juosta nuorempian miesten perässä. Minun puolestani se heille suotakoon. Mikseivät he suo minulle valintoja, jotka tuntuvat minusta hyvältä? Ja en ole työtön, kynittytukkainen läski alkoholisti yksinhuoltaja. Tyhmä voin olla, mutta se on kovin yleinen ominaisuus niissä pojankloppien perässä juoksijoissakin, arvioisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      45
      3606
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      34
      2335
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      81
      2266
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      54
      2160
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      25
      1595
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      64
      1522
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1427
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      993
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      967
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      38
      837
    Aihe