Kaipailisin käyttökokemuksia -95 tai uudemmasta Volvon 960 mallista. Olen tässä moista katselemassa 2.5 koneella ja manuaalivaihteistolla. Onko kyseisse autossa joitakin tunnettuja tyyppivikoja / heikkoja kohtia. Mikä on 2.5 koneen jakopään hihnan vaihtoaika ja paljoko rempalle tulee hintaa? Tuollainen Volvo ilmeisesti kuluttaa noin 9-10 litraa normaalissa maantieajossa ja kaupungissa ilmeisesti lähemmäs 14? Mitenkäs auton melutaso, kestääkö vertailun uusiin pienempiin henkilöautoihin?
Kokemuksia, kommentteja ja essonbaarijuttuja kehiin!!!
noihin ei edes löydy osia volvolta esim öljypohja 3.0 2kk odotus. Jos autossa on nivomat alustan osat maksaa ihan himmeitä ja viattomia nuo eivät tosiaan ole
VASTAA
Kerro kaverille:
Ilmoita asiattomasta viestistä
0
No niinCitroën Xantialla toistaiseksi27.4.2004 21:32
Oliko tämä kenties essonbaarijuttu. :-)
Mikä oli syynä uuden öljypohjan hankintaan?
Sitikasta monet laukoivat kanssa kommentteja että jousitus on siinä sitten niin pirun kallis korjata ja se on kuitenkin rikki aina. Minkätyyppinen tämä novomat jousitus Volvossa on ja missä malleissa se on ollut mukana, kyseessä on ilmeisesti kuorman mukaan säätyvä iskunvaimennus, vähän sama kuin sitikassa mutta toteutus ja käytännön toiminta täysin toinen.
Jännä juttu,että nämä "esson-baarin"jutut etenee juuri sillälailla,että kun yhdellä jos hajoaa,niin kaikki muutkin tuomitaan!Totuus on se,että särkymätöntä ei taida olla kellään,mutta ei kukaan meuhkaa jos "vitosen"osa hajoaa! kyllä se Nivomat VOI hajota ja se on varmaan kallis mutta:yleensä ne kestää,kuten Citroenin kaasut myös.Yksi kallis homma VOI tulla joskus volvossa:olen KUULLUT että kampiakselin tiiviste vaihdelaatikon puoleisesta hajoaa TYYPPIVIKANA.No joo;mulla se hajosi.Itse tiiviste maksaa n.20eur,mutta se turkasen vaihdeaski pitää purkaa edestä pois.ELI jos vie liikkeeseen vaihtoon,niin maksaa.Mutta jos jollain on aikaa niin sen voi koti-pajallakin vaihtaa.
nivomatista en tiedä,luulisin että on hydrauli-tai paineilma-järjestelmä.Itselläni ei moista ole joten luultavasti se on lisävaruste jonka jotkut on halunneet ostaa.Vakio-taka-akseli on poikittaisella jousella,iskarilla,ja kaikki kiinnittyy apurunkoon.No,siellähän niitä niveliä ja puslia sitten on.
Moi, vaihdoin omaan 960 jäykemmän lehtijousen taakse about 200 ekee (ns. ambulanssijousi?). Työ maksoi toisen mokoman. Nyt toimii tavan iskareille. Nivoiskarit maksaa yli 400 euroa kappale ja ovat osa jousitusrakennetta. Toimvat ja toimivat...Suomen talvi on aika ankara ja pakkanen voi särkeä paikat.
Olen tuolla aikaisemmissa kysymyksissä kommentoinut 960 liittyviä juttuja. Varaosia saa Ruotsista netin kautta edullisesti sikäläisistä kolariautoista. Ruotsissahan näitä on paljon. Jos viitsit palata aikaisempiin keskusteluihin, niin löydät tietoa. Kaikki on yksilöllistä, mutta itselläni on yli 300 000 ajettu yksilö, joka on tullut halvemmaksi kuin mikään auto aikaisemmin syystä, että siinä on ollut vikoja todella vähän. 960 Vovoa ei kuitenkaan kannata huoltaa merkkikorjaamoilla, koska yksinkertainenkin juttu tulee sikamaisen kalliiksi. Hanki joku reiska joka perehtyy autoon. Netissä löytyy huolto- ja korjausohjeita.
Tiedän monen volvon omistajana(nykyinen volvoni on 960),että teet hyvän ostoksen,jos jostain löydät.Mulla on 2.5 automaatti,vie bensaa kyllä reilusti,mutta käsivaiteinen ei niin paljon.9:llä litralla pitäisi mennä maantiellä,kaupungissa tietysti enemmän.ON HILJAINEN joka suhteessa,tullessaan-95(uusi kori)oli TM:n siihen mennessä hiljaisin koeajettu henkilöauto!Ei mitään yleisiä lastentauteja,tekniikahan on sikäli vanhaa,että 2,5 on tehty kolmelitraisesta,joka taas on esitelty vuonna-90.Notkea mutta silti yllättävän jämäkkä joka pinnalla.Ajokilometrit kannattaa tietysti tarkastaa,mutta yleensä vähemmän ajettuja kuin muut perus-volvot tai muut autot.
Varusteet on jo vakiona hyvät,löytyy monesti ilm.laitteeseen asti.Hinta yleensä edull.Värivalikoima monipuolinen,löytää varmaankin haluamansa jos malttaa etsiä.VAIKKA: ei näitä paljon myydä;NÄILLÄ HALUTAAN AJAA!S-jaV90 on käytännössä sama auto,ne olivat vaan "muistelumalleja":TÄHÄN PÄÄTTYI PALJON HYVÄÄ,PALJON KAUNISTA.
Lisää asiantuntia-tietoa:etsi kirjastosta TM:n vuosikerta,loppuvuosi-94 ja heti perään-95.KOEAJO ja 95-alku:vertailu. Siinä vertailussa oli myös sitikka,saappi,renu,pösö,ooppeli ja audi.Saab voitti,volvo toinen.
Ajoin vm 95 mallin 2,5 manuaalilla 250 tkm. Pari vikaa, ohjaustehostimen letku puhkesi ja akku sippasi. Kulutus maantiellä 10 luokkaa. V40 (vaimon), 740 (350+300 tkm, ei vikoja) ja V70 D (350tkm, paljon vikoja alustassa, sähkölaitteissa, naftalämmittimessä ja ilmastoinnissa)on kyllä rimpuloita 960 verrattuna. Oli aivan upea auto ajaa, hiljainen ja pehmeä. Tehtäisiinpä niitä vielä, paras Volvo kautta aikain.