Aivan autokohtainen juttu mutta esim omassa dieselissäni kuutosvaihde jaksaa vetää kasikympistä ylöspäin. Kuusilovisessa laatikossa vaihteet sovitettu keskenään niin että vitonen hieman normi vitosta lyhyempi, kun taas kutonen normkivitosta vähän pidempi.
mulla on ainaki vitonen "normi" vitosta lyhyempi ja kutonen "normi" vitosen pituinen.. eli ei mikään säästövaihde, ja kutosen voi heittää silmään siinä 60 vauhdissa
Laita 80km/h kutonen ja katso jaksaako se vetää puhtaasti. Ellei niin vaihda myöhemmin. Kokeilemalla se löytyy ja ylämäki saattaa silti vaatia vitosta.
Kolmen vaihteen lootalla 1. 90 km/h, 2. 160 km/h ja 3. 190 km/h . Näin kulkee El Camino ja sehän riittää mainiosti suomalaisille teille. Nuo 6-vaihteiset kinnerit on vain tiellä lähes joka tiellä.
Silloin kun
kierokset ovat kutoselle sopivat eli riippuu autosta , sen kuormituksesta ympituudet
mulla on ainaki vitonen "normi" vitosta lyhyempi ja kutonen "normi" vitosen pituinen.. eli ei mikään säästövaihde, ja kutosen voi heittää silmään siinä 60 vauhdissaTestaapa
Laita 80km/h kutonen ja katso jaksaako se vetää puhtaasti. Ellei niin vaihda myöhemmin. Kokeilemalla se löytyy ja ylämäki saattaa silti vaatia vitosta.Löysitkö uuden vaihteen?
Vähän kuten Lätsä-Pekka Päivärinta aikoinaan.Kyllä
minulla ainakin D-asennossakin vaihteisto 6-pykälälle vaihtaa ;)Puolet vähämmän
Kolmen vaihteen lootalla 1. 90 km/h, 2. 160 km/h ja 3. 190 km/h . Näin kulkee El Camino ja sehän riittää mainiosti suomalaisille teille. Nuo 6-vaihteiset kinnerit on vain tiellä lähes joka tiellä.Nyt ollaan asian ytimessä
Kinnerit on tiellä - ja pysyykin tiellä. Caminot saattaa lähteä lapasesta ja päätyä metsähallituksen puolelle, ainakin noissa vauhdeissa.