Sunnuntai 12.2.2012
Nimipäivät: Elma ja Elmi
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  /  / 6-pykäläinen vaihteisto
9 Vastausta 393 Lukukertaa

6-pykäläinen vaihteisto

Oon ajellu pitkään 5-pykäläisellä vaihteistolla. Missä vaiheessa se 6 pykälä kytketään? Satkussako?

Silloin kun

kierokset ovat kutoselle sopivat eli riippuu autosta , sen kuormituksesta ym
Aivan autokohtainen juttu mutta esim omassa dieselissäni kuutosvaihde jaksaa vetää kasikympistä ylöspäin. Kuusilovisessa laatikossa vaihteet sovitettu keskenään niin että vitonen hieman normi vitosta lyhyempi, kun taas kutonen normkivitosta vähän pidempi.

pituudet

mulla on ainaki vitonen "normi" vitosta lyhyempi ja kutonen "normi" vitosen pituinen.. eli ei mikään säästövaihde, ja kutosen voi heittää silmään siinä 60 vauhdissa

Testaapa

Laita 80km/h kutonen ja katso jaksaako se vetää puhtaasti. Ellei niin vaihda myöhemmin. Kokeilemalla se löytyy ja ylämäki saattaa silti vaatia vitosta.

Löysitkö uuden vaihteen?

Vähän kuten Lätsä-Pekka Päivärinta aikoinaan.
Turha vaihde se 6-pykälä on, vaihteenvalitsin vain D-asentoon ja menoksi !

Kyllä

minulla ainakin D-asennossakin vaihteisto 6-pykälälle vaihtaa ;)

Puolet vähämmän

Kolmen vaihteen lootalla 1. 90 km/h, 2. 160 km/h ja 3. 190 km/h . Näin kulkee El Camino ja sehän riittää mainiosti suomalaisille teille. Nuo 6-vaihteiset kinnerit on vain tiellä lähes joka tiellä.

Nyt ollaan asian ytimessä

Kinnerit on tiellä - ja pysyykin tiellä. Caminot saattaa lähteä lapasesta ja päätyä metsähallituksen puolelle, ainakin noissa vauhdeissa.
 /   /  /  / 6-pykäläinen vaihteisto

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua