Marja-Sisko ja Kolmois-S ovat saman veneen soutajia

pata kattilaa

93

894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+3

      Ja tästäkös Kolmois-ääs on katkera.

    • mukaan

      pojat lukevat mieluummin miehistä ja tytöt sekä miehistä että naisista, joten on loogista, että oppimateriaalissa on enemmän miehiä, koska se miellyttää kaikkia oppilaita eikä pelkästään tyttöjä.

      • pitkä matka

        Tyypillinen vallankäyttäjä vuotta 2010 elettäessä on asiantuntijatehtävissä toimiva, hyvin koulutettu, pääkaupunkiseudulla asuva, suomenkielinen kolmen lapsen isä eli pohjimmiltaan marjasiskomainen ihminen. Tätä nykyä vallankäyttäjistä noin kolmannes on naisia eli tässä näyttää toteutuvan se peruskaava, jonka mukaan miehen on kaksi kertaa helpompaa päästä vallankäyttäjäksi kuin naisen.

        http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/09/koulutetut_kolmen_lapsen_isat_vallan_kahvassa_1971714.html


    • bonukset miinuksella

      Kirjoitat nyt kahdesta erilaisesta ihmisestä jotka olivat aivan eri-ikäisiä kun dysforia pakotti heidät ulos kaapista. Toisen syrjiminen ja kiusaaminen alkoi jo ennen työuran alkua, toinen ehti kerätä miesbonuksia vuosikymmenten ajan ennen kuin koki samaa. Kokemansa dysforian määrään en ota kantaa.

      • opettelemaan

        Kun dysforialle ei voi tehdä mitään, joutuu opettelemaan sen peittelemisen. Näin paska alkaa lentämään tuulettimeen vasta myöhemmin.


    • Kolmois-S

      Noin yleisellä tasolla minä en ole ikinä ollut sellaisessa porukassa, missä olisi niin paljon koulun keskeyttäneitä kuin mitä tämä transyhteisö on.
      Mitä minua hyödytti jokin se, että koulukirjojen kuvissa oli enemmän miehiä kuin naisia kun transsukupuolisia ei ollut kuitenkaan yhtään? Sama koski myös Marja-Siskoa.
      Itse asiassa jos sinua kiinnostaa uutiset, niin voisit tarkastella nuorena huostaanotettujen myöhempää menestymättömyyttä elämässä. Minulle tehtiin huostaanotto, lyhyeksi aikaa, Marja-Siskolle ei. Marja-Sisko nöyristeli äitinsä edessä, minä halveksuin omia vanhempiani. Marja-Sisko oli hänet kasvattaneen ajattelemattomuusmaailman kahleissa (ja on vieläkin), minä korkeintaan pidin yllä jonkinlaista teatteria ja silmänpalvontaa.

      Marja-Sisko on vanki, joka sellinsä oven jäätyä auki pistää sen kiltisti kiinni. Minä taas olen nilkki, joka on pakenemassa vankilasta, suunnittelee pakoa vankilasta tai on juuri jäännyt kiinni paetessaan vankilasta.

      • jatkaen

        Kumpiko sitten on parempi vaihtoehto. Istua kiltisti kakkunsa loppuun asti ja saada mahdollisesti lyhennystä tuomioon hyvän käytöksen vuoksi. Vai yrittää periaatteen vuoksi jatkuvasti karkaamista ja joutua sen vuoksi istumaan jopa alkuperäistä pidempään.

        Mielestäni transsukupuoliselle helpompi vaihtoehto on sopeutua vaikka se olisi välillä henkisesti raskastakin.

        Tuohon ketjun aiheeseen että koulukirjoissa olisi enemmän miesten kuvia, ei ole tullut mieleeni koskaan ja luulenpa ettei monen muunkaan kuin vain tällaisen tutkimuksen tekijän. Ilmeisesti tutkimusaiheista on pulaa. Pitäisi lobata aktiivisesti että transsukupuolisista ei ole tehty tutkimuksia, mutta näissä tutkimuksissa joutuisi tekemään tosissaan työtä.


      • Kolmois-S
        jatkaen kirjoitti:

        Kumpiko sitten on parempi vaihtoehto. Istua kiltisti kakkunsa loppuun asti ja saada mahdollisesti lyhennystä tuomioon hyvän käytöksen vuoksi. Vai yrittää periaatteen vuoksi jatkuvasti karkaamista ja joutua sen vuoksi istumaan jopa alkuperäistä pidempään.

        Mielestäni transsukupuoliselle helpompi vaihtoehto on sopeutua vaikka se olisi välillä henkisesti raskastakin.

        Tuohon ketjun aiheeseen että koulukirjoissa olisi enemmän miesten kuvia, ei ole tullut mieleeni koskaan ja luulenpa ettei monen muunkaan kuin vain tällaisen tutkimuksen tekijän. Ilmeisesti tutkimusaiheista on pulaa. Pitäisi lobata aktiivisesti että transsukupuolisista ei ole tehty tutkimuksia, mutta näissä tutkimuksissa joutuisi tekemään tosissaan työtä.

        "Mielestäni transsukupuoliselle helpompi vaihtoehto on sopeutua vaikka se olisi välillä henkisesti raskastakin."

        Oman kokemukseni pohjalta, olen eri mieltä. En varmasti olisi järjissäkään, jos olisin ollut myötäilijä. Minun tieni on ollut analysoida vihollista, toisin sanoen, tutkia vankilan rakenteita ja niiden vartijoiden tapoja. Minun analyysini tulos on se, että tämä vankila on taparikollinen, toisin sanoen, säännöt ovat pelkkää silmänlumetta eikä niiden rikkomista valvota. Yhteinen hyvä jyrää aina yksilön hyvän yli ja se yhteinen hyvä käsitetään sotilaalliseksi kuriksi.
        Osa vangeista sitten on kverulantteja, eli rustailevat valituksia. Tämä on Helin tie.

        Sotilaista tuli mieleen, Marja-Sisko anoi sotilaspapiksi. Onko sotilaspapeissa naisiakin?

        Minulla ja Marja-Siskolla on se yhteistä, että me jäimme kiinni varhaisessa vaiheessa. Kummassakin tapauksessa tärkeintä vanhemmille oli perheen "maineen" suojeleminen. Oppia ei tarvinnut hakea kaukaa, molempien lapsuudessahan suomalaisten piti pitää (poliittisesti oikeistolaiset) mölyt mahassa niin ettei naapuriin kuulu. Marja-Sisko sisäisti tämän itsesensuuriksi, minä taas en. Oikeasti melkein juoksin sinne pahaan naapuriin, sukuni ovat patavanhoillisia porvareita, kun taas minä olen vasemmistossa, mutta sillekään en ole sieluani myynyt. Marja-Sisko ei ole puhunut vanhempiensa puoluekannasta mitään, mutta hän on kokoomukselainen, varmasti hänen vanhempansakin ovat.

        "Tuohon ketjun aiheeseen että koulukirjoissa olisi enemmän miesten kuvia, ei ole tullut mieleeni koskaan ja luulenpa ettei monen muunkaan kuin vain tällaisen tutkimuksen tekijän. Ilmeisesti tutkimusaiheista on pulaa."

        Samaa mieltä. Fiksumpi olisi sanoa kuin Andreas Huldén, oppikirjoissa ei ole mies -eikä naispareja, transihmisistä puhumattakaan. Minun kouluaikanani homoseksuaalisuudesta sai puhua vapaasti pelkkää pahaa eikä transsukupuolisuudestakaan puhuttu koskaan hyvää. Marja-Siskon aikana sai periaatteessa puhua miten huvitti, mutta eipä puhuttu hyvää. Hitchcockin vääristyneimmät leffat julkaistiin Marja-Siskon nuoruudessa. Jos sukupuolieroa haluaa korostaa, suurin osa opettajista on naisia. Kenellekään cistytölle ei sanota koulussa, että hänestä kasvaa isona raiskaaja, niin kuin minulle.


      • ei saa mitään
        jatkaen kirjoitti:

        Kumpiko sitten on parempi vaihtoehto. Istua kiltisti kakkunsa loppuun asti ja saada mahdollisesti lyhennystä tuomioon hyvän käytöksen vuoksi. Vai yrittää periaatteen vuoksi jatkuvasti karkaamista ja joutua sen vuoksi istumaan jopa alkuperäistä pidempään.

        Mielestäni transsukupuoliselle helpompi vaihtoehto on sopeutua vaikka se olisi välillä henkisesti raskastakin.

        Tuohon ketjun aiheeseen että koulukirjoissa olisi enemmän miesten kuvia, ei ole tullut mieleeni koskaan ja luulenpa ettei monen muunkaan kuin vain tällaisen tutkimuksen tekijän. Ilmeisesti tutkimusaiheista on pulaa. Pitäisi lobata aktiivisesti että transsukupuolisista ei ole tehty tutkimuksia, mutta näissä tutkimuksissa joutuisi tekemään tosissaan työtä.

        vähennystä hyvänkäytöksen ansiosta. Ensikertalainen istuu tuomiostaan puolet ja uusija kaksikolmasosaa, sekä lisäksi aikaisemmista tuomioista mahdollisia "pohjia".


      • 17+2
        jatkaen kirjoitti:

        Kumpiko sitten on parempi vaihtoehto. Istua kiltisti kakkunsa loppuun asti ja saada mahdollisesti lyhennystä tuomioon hyvän käytöksen vuoksi. Vai yrittää periaatteen vuoksi jatkuvasti karkaamista ja joutua sen vuoksi istumaan jopa alkuperäistä pidempään.

        Mielestäni transsukupuoliselle helpompi vaihtoehto on sopeutua vaikka se olisi välillä henkisesti raskastakin.

        Tuohon ketjun aiheeseen että koulukirjoissa olisi enemmän miesten kuvia, ei ole tullut mieleeni koskaan ja luulenpa ettei monen muunkaan kuin vain tällaisen tutkimuksen tekijän. Ilmeisesti tutkimusaiheista on pulaa. Pitäisi lobata aktiivisesti että transsukupuolisista ei ole tehty tutkimuksia, mutta näissä tutkimuksissa joutuisi tekemään tosissaan työtä.

        "Mielestäni transsukupuoliselle helpompi vaihtoehto on sopeutua vaikka se olisi välillä henkisesti raskastakin."

        Eli hyväksyt siis cissujen harjoittaman laajamittaisen transsukupuolisten syrjinnän ja alistamisen? Sinun mielestäsi siis meikäläisten pitäisi vaan olla hiljaa ja toteuttaa cissuvanhempiensa odotuksia?

        "Tuohon ketjun aiheeseen että koulukirjoissa olisi enemmän miesten kuvia, ei ole tullut mieleeni koskaan ja luulenpa ettei monen muunkaan kuin vain tällaisen tutkimuksen tekijän."

        Et ilmeisesti ole mikään ruudinkeksijä ja sinua ei naisena näytä haittaavan se että maailma pyörii miesten ympärillä joka asiassa ja sitä tuputetaan jo lapsuudessa? Ymmärrän kyllä jos olet perinteinen heteronainen joka ihan oikeasti haluaa sinne nyrkin ja hellan väliin, mutta ymmärtänet myös etteivät kaikki sellaista halua?


      • ihmiset
        17+2 kirjoitti:

        "Mielestäni transsukupuoliselle helpompi vaihtoehto on sopeutua vaikka se olisi välillä henkisesti raskastakin."

        Eli hyväksyt siis cissujen harjoittaman laajamittaisen transsukupuolisten syrjinnän ja alistamisen? Sinun mielestäsi siis meikäläisten pitäisi vaan olla hiljaa ja toteuttaa cissuvanhempiensa odotuksia?

        "Tuohon ketjun aiheeseen että koulukirjoissa olisi enemmän miesten kuvia, ei ole tullut mieleeni koskaan ja luulenpa ettei monen muunkaan kuin vain tällaisen tutkimuksen tekijän."

        Et ilmeisesti ole mikään ruudinkeksijä ja sinua ei naisena näytä haittaavan se että maailma pyörii miesten ympärillä joka asiassa ja sitä tuputetaan jo lapsuudessa? Ymmärrän kyllä jos olet perinteinen heteronainen joka ihan oikeasti haluaa sinne nyrkin ja hellan väliin, mutta ymmärtänet myös etteivät kaikki sellaista halua?

        ei välitä tollaisesta. Kun elää tasa-arvoisessa maailmassa, kuten useimmat suomalaiset, sillä ei ole paskankaan väliä onko koulukirjoissa enemmän miehiä. Ei siihen kukaan tavallinen ihminen kiinnitä huomiota. Joillekin se taas on hirveä uhka. Mitä se heistäkin kertoo...

        Jos naisia olisi enemmän, valitettaisiin, että pojille tarjotaan silmänruokaa eikä tytöille ja naisista tehdään objekti...


      • Kaeno

        Olet lähinnä sirkuksen pelle.


      • 17+2 kirjoitti:

        "Mielestäni transsukupuoliselle helpompi vaihtoehto on sopeutua vaikka se olisi välillä henkisesti raskastakin."

        Eli hyväksyt siis cissujen harjoittaman laajamittaisen transsukupuolisten syrjinnän ja alistamisen? Sinun mielestäsi siis meikäläisten pitäisi vaan olla hiljaa ja toteuttaa cissuvanhempiensa odotuksia?

        "Tuohon ketjun aiheeseen että koulukirjoissa olisi enemmän miesten kuvia, ei ole tullut mieleeni koskaan ja luulenpa ettei monen muunkaan kuin vain tällaisen tutkimuksen tekijän."

        Et ilmeisesti ole mikään ruudinkeksijä ja sinua ei naisena näytä haittaavan se että maailma pyörii miesten ympärillä joka asiassa ja sitä tuputetaan jo lapsuudessa? Ymmärrän kyllä jos olet perinteinen heteronainen joka ihan oikeasti haluaa sinne nyrkin ja hellan väliin, mutta ymmärtänet myös etteivät kaikki sellaista halua?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kagaali

        Itse näin jo pitkälle ennen kuin lähdin tutkimuksiin, että säännöt olivat transsukupuolisille epäreilut, käytännössä umpikuja. Minä uskoin vielä, että sääntöjen soveltaminen olisi ollut reilua, ei ollut.

        SSS kuvaa minua vankilassa istuvaksi valitusten rukkaajaksi. Vastoin hänen käsitystään, en ole vankilassa vaan miehen juridinen status pysyttää minulla oikeudet, joita voin valituksin puolustaa. Ne, jotka alistuvat juridiseen sterilisaatioon sekä kaksoishetuun ja siitä johtuvaan merkintään väestörekisterissä, ovat myyneet esikoisoikeutensa hernesoppalautasesta.

        Minä en vain luule vaan tiedän, että yleismaailmallinen ihmisoikeus on saada passi persevärkkien mukaisena. Toivon, että taitoni riittävät Suomen kaatamiseen. Suomi on sopivan arrogantti Goljat. Kun vain saisin kiven silimien välliin niin a vot.

        Avainsana on väkivallaton vastarinta. Jos ihmisten mielestä avioliitto on sellainen asia, jota ei vaan lopeteta, niin silloin kannattaa jättää käynti maistraatissa väliin. Nimittäin on ihan huuhaata väittää, että sillä olisi jotain merkitystä transsukupuolisuuden hoitoihin. Ei ole.

        Ja mikäli ihminen ei halua kahta hetua ja siitä tulevaa merkintää väestörekisteriin (661/2009 13.1§15k), kannattaa jättää maistraatti väliin. Nimittäin se hetu ei nyt hirveästi haittaa elämää ja jos on lesbo ja haluaa mennä avioliittoon tytön kanssa kirkossa, miehen hetulla se onnistuu.

        Alkuperäistä Kagaalia ei ole koskaan lakkautettu. Kagaali toimi Suomen vapauttamiseksi Venäjän ikeestä. Leo Mechelinin senaatti vei läpi yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden. Minun mielestäni Leo Mechelin on Suomen merkittävimpiä valtiomiehiä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Mechelin

        Tervetuloa Trans Kagaaliin. Kun kyseessä ei ole järjestö, sitä ei voi lakkauttaa, koska sitä ei ole perustettukaan. Mutta voitte toimia yhdenmukaisesti vastustaen rakenteita, jotka koette epäeettisiksi. Kyllä oikeusministeriön kytät heräävät kun väestörekisteri alkaa olla pullollaan naisia, joilla on miehen hetu ja miehiä, joilla on naisen hetu. Kun otetaan vielä yleinen ja yhtäläinen perustuslaki, kenelläkään ei ole velvoitetta avautua sukupuolestaan esim. lipuntarkastajalle. Hänelle voi todeta että tarkasta sinä vain sitä matkalippua.

        Miksi ihmiset matelevat ja nöyristelevät. Se on vanha venäläinen tapa, mutta ei kuulu sivistysmaan kansalaisille. Siispä pää pystyyn älkääkä antako periksi oikeuksistanne.


      • ja oikeuksia
        Heli.Ilwes kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kagaali

        Itse näin jo pitkälle ennen kuin lähdin tutkimuksiin, että säännöt olivat transsukupuolisille epäreilut, käytännössä umpikuja. Minä uskoin vielä, että sääntöjen soveltaminen olisi ollut reilua, ei ollut.

        SSS kuvaa minua vankilassa istuvaksi valitusten rukkaajaksi. Vastoin hänen käsitystään, en ole vankilassa vaan miehen juridinen status pysyttää minulla oikeudet, joita voin valituksin puolustaa. Ne, jotka alistuvat juridiseen sterilisaatioon sekä kaksoishetuun ja siitä johtuvaan merkintään väestörekisterissä, ovat myyneet esikoisoikeutensa hernesoppalautasesta.

        Minä en vain luule vaan tiedän, että yleismaailmallinen ihmisoikeus on saada passi persevärkkien mukaisena. Toivon, että taitoni riittävät Suomen kaatamiseen. Suomi on sopivan arrogantti Goljat. Kun vain saisin kiven silimien välliin niin a vot.

        Avainsana on väkivallaton vastarinta. Jos ihmisten mielestä avioliitto on sellainen asia, jota ei vaan lopeteta, niin silloin kannattaa jättää käynti maistraatissa väliin. Nimittäin on ihan huuhaata väittää, että sillä olisi jotain merkitystä transsukupuolisuuden hoitoihin. Ei ole.

        Ja mikäli ihminen ei halua kahta hetua ja siitä tulevaa merkintää väestörekisteriin (661/2009 13.1§15k), kannattaa jättää maistraatti väliin. Nimittäin se hetu ei nyt hirveästi haittaa elämää ja jos on lesbo ja haluaa mennä avioliittoon tytön kanssa kirkossa, miehen hetulla se onnistuu.

        Alkuperäistä Kagaalia ei ole koskaan lakkautettu. Kagaali toimi Suomen vapauttamiseksi Venäjän ikeestä. Leo Mechelinin senaatti vei läpi yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden. Minun mielestäni Leo Mechelin on Suomen merkittävimpiä valtiomiehiä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Mechelin

        Tervetuloa Trans Kagaaliin. Kun kyseessä ei ole järjestö, sitä ei voi lakkauttaa, koska sitä ei ole perustettukaan. Mutta voitte toimia yhdenmukaisesti vastustaen rakenteita, jotka koette epäeettisiksi. Kyllä oikeusministeriön kytät heräävät kun väestörekisteri alkaa olla pullollaan naisia, joilla on miehen hetu ja miehiä, joilla on naisen hetu. Kun otetaan vielä yleinen ja yhtäläinen perustuslaki, kenelläkään ei ole velvoitetta avautua sukupuolestaan esim. lipuntarkastajalle. Hänelle voi todeta että tarkasta sinä vain sitä matkalippua.

        Miksi ihmiset matelevat ja nöyristelevät. Se on vanha venäläinen tapa, mutta ei kuulu sivistysmaan kansalaisille. Siispä pää pystyyn älkääkä antako periksi oikeuksistanne.

        Useimmat nyt vaan haluavat elää seesteistä aikuisen elämää ja olla herättämättä huomiota, mitä naisavioliitto todellakin tekisi. Tietysti jos ei ole seesteinen aikuinen vaan kärsii ongelmista ja omaa poikkeuksellisen riidanhaluisen/hakuisen persoonan, tilanne voi olla eri.


      • Kolmois-S
        Heli.Ilwes kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kagaali

        Itse näin jo pitkälle ennen kuin lähdin tutkimuksiin, että säännöt olivat transsukupuolisille epäreilut, käytännössä umpikuja. Minä uskoin vielä, että sääntöjen soveltaminen olisi ollut reilua, ei ollut.

        SSS kuvaa minua vankilassa istuvaksi valitusten rukkaajaksi. Vastoin hänen käsitystään, en ole vankilassa vaan miehen juridinen status pysyttää minulla oikeudet, joita voin valituksin puolustaa. Ne, jotka alistuvat juridiseen sterilisaatioon sekä kaksoishetuun ja siitä johtuvaan merkintään väestörekisterissä, ovat myyneet esikoisoikeutensa hernesoppalautasesta.

        Minä en vain luule vaan tiedän, että yleismaailmallinen ihmisoikeus on saada passi persevärkkien mukaisena. Toivon, että taitoni riittävät Suomen kaatamiseen. Suomi on sopivan arrogantti Goljat. Kun vain saisin kiven silimien välliin niin a vot.

        Avainsana on väkivallaton vastarinta. Jos ihmisten mielestä avioliitto on sellainen asia, jota ei vaan lopeteta, niin silloin kannattaa jättää käynti maistraatissa väliin. Nimittäin on ihan huuhaata väittää, että sillä olisi jotain merkitystä transsukupuolisuuden hoitoihin. Ei ole.

        Ja mikäli ihminen ei halua kahta hetua ja siitä tulevaa merkintää väestörekisteriin (661/2009 13.1§15k), kannattaa jättää maistraatti väliin. Nimittäin se hetu ei nyt hirveästi haittaa elämää ja jos on lesbo ja haluaa mennä avioliittoon tytön kanssa kirkossa, miehen hetulla se onnistuu.

        Alkuperäistä Kagaalia ei ole koskaan lakkautettu. Kagaali toimi Suomen vapauttamiseksi Venäjän ikeestä. Leo Mechelinin senaatti vei läpi yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden. Minun mielestäni Leo Mechelin on Suomen merkittävimpiä valtiomiehiä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Mechelin

        Tervetuloa Trans Kagaaliin. Kun kyseessä ei ole järjestö, sitä ei voi lakkauttaa, koska sitä ei ole perustettukaan. Mutta voitte toimia yhdenmukaisesti vastustaen rakenteita, jotka koette epäeettisiksi. Kyllä oikeusministeriön kytät heräävät kun väestörekisteri alkaa olla pullollaan naisia, joilla on miehen hetu ja miehiä, joilla on naisen hetu. Kun otetaan vielä yleinen ja yhtäläinen perustuslaki, kenelläkään ei ole velvoitetta avautua sukupuolestaan esim. lipuntarkastajalle. Hänelle voi todeta että tarkasta sinä vain sitä matkalippua.

        Miksi ihmiset matelevat ja nöyristelevät. Se on vanha venäläinen tapa, mutta ei kuulu sivistysmaan kansalaisille. Siispä pää pystyyn älkääkä antako periksi oikeuksistanne.

        "Avainsana on väkivallaton vastarinta."

        Miksi sidot kätesi väkivallattomuudella? Vastapuoli ei ole lainkaan väkivallaton, Suomen viranomaiset vähintään flirttailevat väkivallan kanssa, sodan aikana sormi syyhysi taas kerran omien kansalaisten murhaamiseenkin.
        Väkivalta on se kieli, mitä ymmärretään Suomessa. Koulukiusaus loppui siihen, kun tönäisin kiusaajan alas portaita. Koulukiusaukseen ei koskaan puututtu millään tavoin. Sen jälkeen ja sitä ennen olen saanut turpaani, koskaan ei ole turpaan saaneella ollut mitään oikeuksia Suomessa.
        Kun minä olen pitänyt edes väkivallan potentiaalin esillä, olen saanut asioita muutettua.

        Väkivallattomuus tarkoittaa sitä, että vastapuoli asioi "fiksun" ihmisen kanssa. Väkivaltaisuus taas tarkoittaa arvaamattomuutta. Se on sellainen kuvio pelissä, mitä he eivät kykene ymmärtämään. Toisaalta Suomi on hampaisiin asti aseistettu torjumaan omien kansalaisten muodostama aseellinen uhka, joten varovainen pitää tässä pelissä olla.

        "Kagaali toimi Suomen vapauttamiseksi Venäjän ikeestä."

        Varsinaisia pölvästejä. Suomesta tuli lännen kusinen eteentyönnetty.

        Leo Mechelinin senaatti vei läpi yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden. Minun mielestäni Leo Mechelin on Suomen merkittävimpiä valtiomiehiä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Mechelin

        Tervetuloa Trans Kagaaliin. Kun kyseessä ei ole järjestö, sitä ei voi lakkauttaa, koska sitä ei ole perustettukaan. Mutta voitte toimia yhdenmukaisesti vastustaen rakenteita, jotka koette epäeettisiksi. Kyllä oikeusministeriön kytät heräävät kun väestörekisteri alkaa olla pullollaan naisia, joilla on miehen hetu ja miehiä, joilla on naisen hetu. Kun otetaan vielä yleinen ja yhtäläinen perustuslaki, kenelläkään ei ole velvoitetta avautua sukupuolestaan esim. lipuntarkastajalle. Hänelle voi todeta että tarkasta sinä vain sitä matkalippua.

        Miksi ihmiset matelevat ja nöyristelevät. Se on vanha venäläinen tapa, mutta ei kuulu sivistysmaan kansalaisille. Siispä pää pystyyn älkääkä antako periksi oikeuksistanne.

        "Miksi ihmiset matelevat ja nöyristelevät. Se on vanha venäläinen tapa, mutta ei kuulu sivistysmaan kansalaisille. "

        Kannattaa sitten muuttaa siihen sivistysmaahan.


      • Kolmois-S
        Kaeno kirjoitti:

        Olet lähinnä sirkuksen pelle.

        Pelle on vahvin hahmo: joka pellelle nauraa, on pellen kanssa samaa mieltä. Joka pellen ottaa vakavasti, muuttuu itse pelleksi. Niin tai näin, pelle on aina voittanut.


      • 445111670034
        Kolmois-S kirjoitti:

        Pelle on vahvin hahmo: joka pellelle nauraa, on pellen kanssa samaa mieltä. Joka pellen ottaa vakavasti, muuttuu itse pelleksi. Niin tai näin, pelle on aina voittanut.

        Minulla ei ole kaksoishetua vaan ainoastaan yksi ja se on korjatun sukupuolen mukainen. Väestörekisterissä ei ole mitään merkintää korjauksesta. Ja hyvä niin.


      • Kolmois-S
        445111670034 kirjoitti:

        Minulla ei ole kaksoishetua vaan ainoastaan yksi ja se on korjatun sukupuolen mukainen. Väestörekisterissä ei ole mitään merkintää korjauksesta. Ja hyvä niin.

        Milloin korjattu?
        Laki tuli vasta voimaan.
        Kyllä ne passiivihetutkin ovat säilössä hamaan ikuisuuteen asti.


      • rätselchen
        Kolmois-S kirjoitti:

        Milloin korjattu?
        Laki tuli vasta voimaan.
        Kyllä ne passiivihetutkin ovat säilössä hamaan ikuisuuteen asti.

        Eipäs kerrota temppua.


      • jatkaen
        17+2 kirjoitti:

        "Mielestäni transsukupuoliselle helpompi vaihtoehto on sopeutua vaikka se olisi välillä henkisesti raskastakin."

        Eli hyväksyt siis cissujen harjoittaman laajamittaisen transsukupuolisten syrjinnän ja alistamisen? Sinun mielestäsi siis meikäläisten pitäisi vaan olla hiljaa ja toteuttaa cissuvanhempiensa odotuksia?

        "Tuohon ketjun aiheeseen että koulukirjoissa olisi enemmän miesten kuvia, ei ole tullut mieleeni koskaan ja luulenpa ettei monen muunkaan kuin vain tällaisen tutkimuksen tekijän."

        Et ilmeisesti ole mikään ruudinkeksijä ja sinua ei naisena näytä haittaavan se että maailma pyörii miesten ympärillä joka asiassa ja sitä tuputetaan jo lapsuudessa? Ymmärrän kyllä jos olet perinteinen heteronainen joka ihan oikeasti haluaa sinne nyrkin ja hellan väliin, mutta ymmärtänet myös etteivät kaikki sellaista halua?

        "Et ilmeisesti ole mikään ruudinkeksijä ja sinua ei naisena näytä haittaavan se että maailma pyörii miesten ympärillä joka asiassa ja sitä tuputetaan jo lapsuudessa? Ymmärrän kyllä jos olet perinteinen heteronainen joka ihan oikeasti haluaa sinne nyrkin ja hellan väliin, mutta ymmärtänet myös etteivät kaikki sellaista halua? "

        Hieman huvittaa tuollainen teksti, mutta et ole ensimmäinen joka tyrkyttää minulle sellaista. En tiedä ruudinkeksijyydestä, mutta Voutski väitti keskitasoa älykkäämmäksi. En ole feministi mutta näköjään luetaan CIS-naisten joukkoon, joka kyllä kelpaa minulle. Nyrkin ja hellan väliin en suostu, siinä suhteessa pidän kyllä puoleni. Joskus kyllä naisporukassa kuuntelen ihmetellen kumpaakin äärilaitaa kun jotkut tuntuvat lepertelevän miehille saadakseen heidän huomionsa tai sitten aviovaimojen vertailua kuinka pitävät miehensä kurissa. Pidän kyllä huvittavana että koulukirjojen kuvista lasketaan montako miestä ja naista niissä on, mutta ehkäpä jotkut tarvitsevat tällaista pönkitystä ajatuksilleen.

        En hyväksy KENENKÄÄN syrjintää ja siinä suhteessa pyrin myös tekemään asialle jotain.


      • kijiknbjkwn
        rätselchen kirjoitti:

        Eipäs kerrota temppua.

        Taisi molempien viestien nimimerkki kertoa jo paljon. Saman voi tehdä muutkin aivan vapaasti, joten mitäpä sitä salailet. Mutta eipä tuosta piilotetusta vanhasta hetusta ole ainakaan vielä ollut haittaa.


      • ja oikeuksia kirjoitti:

        Useimmat nyt vaan haluavat elää seesteistä aikuisen elämää ja olla herättämättä huomiota, mitä naisavioliitto todellakin tekisi. Tietysti jos ei ole seesteinen aikuinen vaan kärsii ongelmista ja omaa poikkeuksellisen riidanhaluisen/hakuisen persoonan, tilanne voi olla eri.

        Olen aika kiva perheelleni ja ystävilleni. Olen tunteellinen siili, piikkikuoren alla on hyvä sydän. Mutta tiedostan myös sen että tämä kirottu sarka on annettu minulle kynnettäväksi. Toivottavasti onnistun tankillani tasoittamaan tietä jälkipolvien kulkea.

        Mutta julkiseen naisavioliittoon. Kyllä, se vaatii luonnetta, etenkin cispuolisolta. Mutta yhdessä olemme ehjät.

        http://www.youtube.com/watch?v=gVOXZXyrMI0


      • Kaeno
        Kolmois-S kirjoitti:

        Pelle on vahvin hahmo: joka pellelle nauraa, on pellen kanssa samaa mieltä. Joka pellen ottaa vakavasti, muuttuu itse pelleksi. Niin tai näin, pelle on aina voittanut.

        Näinpä juuri.

        Pellemeikit naamaan.


      • vaimoni
        Heli.Ilwes kirjoitti:

        Olen aika kiva perheelleni ja ystävilleni. Olen tunteellinen siili, piikkikuoren alla on hyvä sydän. Mutta tiedostan myös sen että tämä kirottu sarka on annettu minulle kynnettäväksi. Toivottavasti onnistun tankillani tasoittamaan tietä jälkipolvien kulkea.

        Mutta julkiseen naisavioliittoon. Kyllä, se vaatii luonnetta, etenkin cispuolisolta. Mutta yhdessä olemme ehjät.

        http://www.youtube.com/watch?v=gVOXZXyrMI0

        ei halunnut naisavioliittoon eikä rekkariin, sillä hän on hetero eikä siitä muuksi muutu. Täysjärkinen heteronainen ei mene minkäänlaiseen suhteeseen toisen naisen kanssa.


      • voi olla
        Heli.Ilwes kirjoitti:

        Olen aika kiva perheelleni ja ystävilleni. Olen tunteellinen siili, piikkikuoren alla on hyvä sydän. Mutta tiedostan myös sen että tämä kirottu sarka on annettu minulle kynnettäväksi. Toivottavasti onnistun tankillani tasoittamaan tietä jälkipolvien kulkea.

        Mutta julkiseen naisavioliittoon. Kyllä, se vaatii luonnetta, etenkin cispuolisolta. Mutta yhdessä olemme ehjät.

        http://www.youtube.com/watch?v=gVOXZXyrMI0

        ilman avioliittoakin.


      • voi olla kirjoitti:

        ilman avioliittoakin.

        aivan kuten edellinen vastaajakin on oikeassa etteivät kaikki vaimot seuraa mukana.

        Mutta meistä on upeaa olla avioliitossa. Eikä sen upeutta oikein muut voi määrittää.


      • on siis
        Heli.Ilwes kirjoitti:

        aivan kuten edellinen vastaajakin on oikeassa etteivät kaikki vaimot seuraa mukana.

        Mutta meistä on upeaa olla avioliitossa. Eikä sen upeutta oikein muut voi määrittää.

        ihanaa tunnustaa lesboutensa, sillä heteronainen ei toisen naisen kanssa ole aviossa. Mitähän lapsesi sanoo asiasta, kun kasvaa ja kaverit alkavat kiusaamaan.


      • on siis kirjoitti:

        ihanaa tunnustaa lesboutensa, sillä heteronainen ei toisen naisen kanssa ole aviossa. Mitähän lapsesi sanoo asiasta, kun kasvaa ja kaverit alkavat kiusaamaan.

        ja on jo vanha juttu. lapseni osaa klaarata tilanteen, jopa silloin kun aikuinen ei osaa.


      • !!!!!
        on siis kirjoitti:

        ihanaa tunnustaa lesboutensa, sillä heteronainen ei toisen naisen kanssa ole aviossa. Mitähän lapsesi sanoo asiasta, kun kasvaa ja kaverit alkavat kiusaamaan.

        "Mitähän lapsesi sanoo asiasta, kun kasvaa ja kaverit alkavat kiusaamaan."

        Tuo veto ei toimi! Asiaa on tutkittu kansainvälisesti ja todettu ettei homoseksuaalien vanhempien lapsia kiusata sen enempää kuin muitakaan lapsia. Koska tuo tutkimus on jo muutaman vuoden takaa, tilanne ei ole ainakaan pahentunut koska vähemmistöihin suhtautuminen on parantunut.


      • lapsia kiusata
        !!!!! kirjoitti:

        "Mitähän lapsesi sanoo asiasta, kun kasvaa ja kaverit alkavat kiusaamaan."

        Tuo veto ei toimi! Asiaa on tutkittu kansainvälisesti ja todettu ettei homoseksuaalien vanhempien lapsia kiusata sen enempää kuin muitakaan lapsia. Koska tuo tutkimus on jo muutaman vuoden takaa, tilanne ei ole ainakaan pahentunut koska vähemmistöihin suhtautuminen on parantunut.

        ja kiusaaminen ei muutenkaan ole niin automaattista vaan riippuu paljon myös siitä häpeääkö lapsi itse vanhempiaan vai ei ja lapsen persoonasta, mutta kiusaamiselle voi kyllä altistaa se, että vanhempi julistaa palstoilla riehuen transnaiseuttaan ja haastaa valtiota oikeuteen minkä ehtii.


      • edes tietää
        lapsia kiusata kirjoitti:

        ja kiusaaminen ei muutenkaan ole niin automaattista vaan riippuu paljon myös siitä häpeääkö lapsi itse vanhempiaan vai ei ja lapsen persoonasta, mutta kiusaamiselle voi kyllä altistaa se, että vanhempi julistaa palstoilla riehuen transnaiseuttaan ja haastaa valtiota oikeuteen minkä ehtii.

        Jos kysyt kadun tallaajalta onko hän joskus kuullut Helin taistelusta valtion kanssa, hän ihmettelee kuka Heli ja mistä syystä. Hyvin harva lukee tätä keskustelupalstaa ja muualla noista ei kirjoiteta. Eipä nuo taistelut ole saanut palstamillimetrejä lehdistössä, ainakaan tähän mennessä. Katsotaan kunhan päätöksiä tulee EU:sta joko sitten asia ylittäisi uutiskynnyksen. Edes tasa-arvovaltuutetun päätökset eivät ole pahemmin mediaa kiinnostanut.


      • edes tietää kirjoitti:

        Jos kysyt kadun tallaajalta onko hän joskus kuullut Helin taistelusta valtion kanssa, hän ihmettelee kuka Heli ja mistä syystä. Hyvin harva lukee tätä keskustelupalstaa ja muualla noista ei kirjoiteta. Eipä nuo taistelut ole saanut palstamillimetrejä lehdistössä, ainakaan tähän mennessä. Katsotaan kunhan päätöksiä tulee EU:sta joko sitten asia ylittäisi uutiskynnyksen. Edes tasa-arvovaltuutetun päätökset eivät ole pahemmin mediaa kiinnostanut.

        tämän muumiperheen Haisuli, lähes fiktiivinen henkilö.


      • Kolmois-S
        !!!!! kirjoitti:

        "Mitähän lapsesi sanoo asiasta, kun kasvaa ja kaverit alkavat kiusaamaan."

        Tuo veto ei toimi! Asiaa on tutkittu kansainvälisesti ja todettu ettei homoseksuaalien vanhempien lapsia kiusata sen enempää kuin muitakaan lapsia. Koska tuo tutkimus on jo muutaman vuoden takaa, tilanne ei ole ainakaan pahentunut koska vähemmistöihin suhtautuminen on parantunut.

        Vähemmistöihin suhtautuminen on joko huonontunut tai ollut huonoa aina. Sen sijaan koulu on vastuussa siitä, että koulussa pysyy rauha. Jos Helin lapset ovat tulleet Heliin lainkaan, niin uskonpa, että he pitävät puolensa sekä lapsia että tanttoja vastaan.


      • Kolmois-S
        edes tietää kirjoitti:

        Jos kysyt kadun tallaajalta onko hän joskus kuullut Helin taistelusta valtion kanssa, hän ihmettelee kuka Heli ja mistä syystä. Hyvin harva lukee tätä keskustelupalstaa ja muualla noista ei kirjoiteta. Eipä nuo taistelut ole saanut palstamillimetrejä lehdistössä, ainakaan tähän mennessä. Katsotaan kunhan päätöksiä tulee EU:sta joko sitten asia ylittäisi uutiskynnyksen. Edes tasa-arvovaltuutetun päätökset eivät ole pahemmin mediaa kiinnostanut.

        Transsukupuolisten ihmisoikeusasiat eivät kiinnosta lehdistöä ja silloin joskus kun Marja-Sisko on valittanut siitä, ettei saa työpaikkaan, natsisto on huutanut psykotanttoja apuun.


      • ympyrät?
        jatkaen kirjoitti:

        "Et ilmeisesti ole mikään ruudinkeksijä ja sinua ei naisena näytä haittaavan se että maailma pyörii miesten ympärillä joka asiassa ja sitä tuputetaan jo lapsuudessa? Ymmärrän kyllä jos olet perinteinen heteronainen joka ihan oikeasti haluaa sinne nyrkin ja hellan väliin, mutta ymmärtänet myös etteivät kaikki sellaista halua? "

        Hieman huvittaa tuollainen teksti, mutta et ole ensimmäinen joka tyrkyttää minulle sellaista. En tiedä ruudinkeksijyydestä, mutta Voutski väitti keskitasoa älykkäämmäksi. En ole feministi mutta näköjään luetaan CIS-naisten joukkoon, joka kyllä kelpaa minulle. Nyrkin ja hellan väliin en suostu, siinä suhteessa pidän kyllä puoleni. Joskus kyllä naisporukassa kuuntelen ihmetellen kumpaakin äärilaitaa kun jotkut tuntuvat lepertelevän miehille saadakseen heidän huomionsa tai sitten aviovaimojen vertailua kuinka pitävät miehensä kurissa. Pidän kyllä huvittavana että koulukirjojen kuvista lasketaan montako miestä ja naista niissä on, mutta ehkäpä jotkut tarvitsevat tällaista pönkitystä ajatuksilleen.

        En hyväksy KENENKÄÄN syrjintää ja siinä suhteessa pyrin myös tekemään asialle jotain.

        Taidat olla itsekeskeinen ihminen. Käyt joka toiseen keskusteluketjuun todistelemassa kuinka sinua kaikesta huolimatta joku pitää naisena ja perustelet väitteitäsi kuunteluoppilaan asemallasi naisporukassa. :)


      • Kolmois-S kirjoitti:

        Vähemmistöihin suhtautuminen on joko huonontunut tai ollut huonoa aina. Sen sijaan koulu on vastuussa siitä, että koulussa pysyy rauha. Jos Helin lapset ovat tulleet Heliin lainkaan, niin uskonpa, että he pitävät puolensa sekä lapsia että tanttoja vastaan.

        Lastentarhanopettaja ihan kehotti lapsia ilkeilemään toisilleen. Esikuvana hänellä lienee ollut suomalainen työpaikka. Tytärtäni ei kutsuttu synttäreille ja muutenkin dissattiin eikä tuo opettaja tehnyt mitään.

        Sitten yksi arabitaustainen poika alkoi kiusata lastani minun vuokseni. Hän kysyi jopa lastenhoitajien kuullen että olenko minä mies vai nainen. Sanoin hänelle ettei sellaisen kysyminen kuulu hänelle eikä päiväkoti tehnyt mitään. Sanoin että asia on yhtä henkilökohtainen kuin että henkilö on muslimi. En kysele häneltä miksi pippeli pitää leikata eikä saa syödä herkullista pekonia ja kinkkua. Valistin tytärtäni näistä muslimien elämäntapavalinnoista tulevaa tarvetta varten.

        Eikös ollakaan tämä sama poika ja kaksi muuta poikaa päättivät että koululeikki muutetaan pussauskopiksi ja yksi pojista otti siittimensä esiin ja heilutteli sitä, yksi piteli tytärtäni kiinni ja yksi vaiensi hänen suunsa. Päiväkoti kuulusteli uhrin ja syylliset samassa julkisessa tilassa. Minä vaadin tyttärelleni psykologin tekemää kartotusta vahingosta. Kun sitä ei kuulunut, uhkasdin tehdä rikosilmoituksen mikäli kaupunginhallitus ei tee asialle jotain. Sitten alkoi tapahtua.

        Koulussa on kivakoulu -ohjelma. Siinä kielletään tällainen henkinen dissaus. Ensimmäinen ope oli sellainen, joka laittoi tyttären luokan silmätikuksi. Se opettaja lähti pois koulusta. Tunnustan että minulla oli asiaan osallisuutta vaikka virallisesti asia laitettiin terveydentilaa koskevaksi asiaksi vedoten homealtistukseen. Tällä hetkellä meillä menee oikein kivasti. Tyttären oppimistulokset ovat erinomaisia. Aina tarvittaessa annan apuani.


      • on puhuttu
        edes tietää kirjoitti:

        Jos kysyt kadun tallaajalta onko hän joskus kuullut Helin taistelusta valtion kanssa, hän ihmettelee kuka Heli ja mistä syystä. Hyvin harva lukee tätä keskustelupalstaa ja muualla noista ei kirjoiteta. Eipä nuo taistelut ole saanut palstamillimetrejä lehdistössä, ainakaan tähän mennessä. Katsotaan kunhan päätöksiä tulee EU:sta joko sitten asia ylittäisi uutiskynnyksen. Edes tasa-arvovaltuutetun päätökset eivät ole pahemmin mediaa kiinnostanut.

        teeveessäkin, tosin ei nimeltä. Joten uutiskynnys on ylitetty.


      • lesbonaiset
        !!!!! kirjoitti:

        "Mitähän lapsesi sanoo asiasta, kun kasvaa ja kaverit alkavat kiusaamaan."

        Tuo veto ei toimi! Asiaa on tutkittu kansainvälisesti ja todettu ettei homoseksuaalien vanhempien lapsia kiusata sen enempää kuin muitakaan lapsia. Koska tuo tutkimus on jo muutaman vuoden takaa, tilanne ei ole ainakaan pahentunut koska vähemmistöihin suhtautuminen on parantunut.

        ovat naisen kokoisia, mutta jos ts nainen lähentelee kahta metriä ja paino 100kg.


      • mitä väität
        ympyrät? kirjoitti:

        Taidat olla itsekeskeinen ihminen. Käyt joka toiseen keskusteluketjuun todistelemassa kuinka sinua kaikesta huolimatta joku pitää naisena ja perustelet väitteitäsi kuunteluoppilaan asemallasi naisporukassa. :)

        Mutta kirjoitan suhteessa vähän tänne, moni muu kirjoittaa enemmän, ilmeisesti olet pistänyt monen muun kirjoituksia nimiini. Muuthan tässä on todistellut minua naiseksi, kaikesta huolimatta. :D


    • homoseksi

      kolmois s on vaan katkera ja kade.

    • jälkijuna?

      Vastako nyt huomasit????????????????

    • Arpaix

      Niin, kun luen hänen kirjoitukset, huomasin kanssa että Kolmois S on hyvin katkera. Hän minuakin rienasi Seta forumilla ja täälläkin. Mutta hänellä ei ole helpoa kun hoitaa hyvin sairasta ihmistä, ja työ ei ole kovin kaunis.
      Marja-Siskon elämä on varmasti helpompi, kun hänellä taas hyvä virkatyö, puoliso joka häntä tukee, ystäviä, ja hän on hyvin tunnettu. Kolmois S voi kuitenkin vielä opiskella ja saavuttaa jotain. Hän ei ole vielä niin vanha kun Marja-Sisko.

      • 20+3

        Hoitaminen loppui.


      • mm+mmm
        20+3 kirjoitti:

        Hoitaminen loppui.

        miksi hoitaminen loppui?


    • mmmmmnnn

      Kolmois S vihaa sekä Arpaixia että Marja-Siskoa, koska molemmat ovat hyvin mennestyneet elämässä.

      • 12+13

        Runsaasta valittamisesta päätellen Arpaix ei ole menestynyt elämässään hyvin, eikä mene hyvin vieläkään.


      • 333+9999
        12+13 kirjoitti:

        Runsaasta valittamisesta päätellen Arpaix ei ole menestynyt elämässään hyvin, eikä mene hyvin vieläkään.

        Aika hyvin on Arpaix Suomessa menestynyt.


      • 7+12
        333+9999 kirjoitti:

        Aika hyvin on Arpaix Suomessa menestynyt.

        Saanut poliisin ukokseen mutta ei ei muuten. Työtönkin eikä osaa kieltä. Moni muu maahanmuuttaja on menestynyt paljon paremmin.


      • nananana
        7+12 kirjoitti:

        Saanut poliisin ukokseen mutta ei ei muuten. Työtönkin eikä osaa kieltä. Moni muu maahanmuuttaja on menestynyt paljon paremmin.

        ja vattu, se ei oo totta. hyvin on Arpaix menestynyt, ja moni muu ranskalainen myös. Ranskalaiset menestyvat hyvin Suomessa.
        http://www.salutfinlande.net/


      • Arpaix

        Tämä on reinaausta!!! Suomea osan hyvin ja olen työelämässä vientiyrityksessä!! Olen sen lisäkis vielä kursilla " startti yrittäjäksi". Mutta kun työ talvella loppuu, etsin toista työpaikka. MUTTA EN OLE TYÖTÖN!! Kesällä haen yliopistoon, elii olen hyvin mennestynyt!! Älä puhu minusta potaskaa, kun et tiedä minusta mitään!
        Niin ja helmikuusta minulla on ehkä taas työmahdollisuus.
        Älä kirjoita minusta joutavia. Suomea osan, mutta mielulään käytään ranskan kieltä!!"!


      • 346743
        Arpaix kirjoitti:

        Tämä on reinaausta!!! Suomea osan hyvin ja olen työelämässä vientiyrityksessä!! Olen sen lisäkis vielä kursilla " startti yrittäjäksi". Mutta kun työ talvella loppuu, etsin toista työpaikka. MUTTA EN OLE TYÖTÖN!! Kesällä haen yliopistoon, elii olen hyvin mennestynyt!! Älä puhu minusta potaskaa, kun et tiedä minusta mitään!
        Niin ja helmikuusta minulla on ehkä taas työmahdollisuus.
        Älä kirjoita minusta joutavia. Suomea osan, mutta mielulään käytään ranskan kieltä!!"!

        Kirjoitat surkeaa suomea.


      • Arpaix

        Tästä teen ilmoitus yläpitolle. SE ON KUNNIALOUKKAUS!! En ole työtön, eikä 9 eur palkalla, vaan määräaikaisessa työsuhteessa. AMATTIKOULUTUSTA MINULLA ON AMK TASOISTA.
        TÄMÄ ON KUNNIALOUKAUS!!


      • eivoiollatottaeiiiii

        Itkettää, kuina inhottavia ihmisia olette! Hävetkää. Mitä pahaa Arpaix oli tehnyt? Ei Marja-Siskosta sellaista sontaa kukaan edes kirjoittanut..ilkeä.


      • nanananananana

        Tämä viesti on ASIATON JA SYVÄSTI LOUKKAAVA!! Hey, missä moderaatori!!


      • 6+10
        Arpaix kirjoitti:

        Tästä teen ilmoitus yläpitolle. SE ON KUNNIALOUKKAUS!! En ole työtön, eikä 9 eur palkalla, vaan määräaikaisessa työsuhteessa. AMATTIKOULUTUSTA MINULLA ON AMK TASOISTA.
        TÄMÄ ON KUNNIALOUKAUS!!

        Joku uskaltaa kirjoittaa totuuksia.


      • khjkhgjhg
        Arpaix kirjoitti:

        Tästä teen ilmoitus yläpitolle. SE ON KUNNIALOUKKAUS!! En ole työtön, eikä 9 eur palkalla, vaan määräaikaisessa työsuhteessa. AMATTIKOULUTUSTA MINULLA ON AMK TASOISTA.
        TÄMÄ ON KUNNIALOUKAUS!!

        Juurihan kerroit jääväsi työttömäksi kun määräaikainen työsopimus päättyy. Mutta juridisesti voit valittaa ylläpidolle kun olet tällä hetkellä työllistetty. Kyseessä ei ole kunnianloukkaus. Suomessa työttömäksi sanomista ei pidetä kunnianloukkauksena koska se on niin yleistä.

        Esimerkisi esimiesasemassa työskennellessäni alaisenani on ollut tämän vuoden aikana kaksi työllistettyä henkilöä jotka ovat työttömiä, mutta ELY-keskus laskee ilmeisesti työllistetyksi kun tekevät määräaikaisena puoli vuotta työtä alaisenani.

        Ilmeisesti sinulle on todella arka paikka kun et ole pystynyt AMK-koulutettuna löytämään koulutuksesi mukaista pysyvää työpaikkaa, mutta tämä on Suomessa tällä hetkellä yleistä.


      • vmsjfijfiaofö
        nanananananana kirjoitti:

        Tämä viesti on ASIATON JA SYVÄSTI LOUKKAAVA!! Hey, missä moderaatori!!

        Todellakaan ei ole kunnianloukkaus, jos anonyymia henkilöä arvostellaan netissä. Eikä "loukkaus" edes ollut kovin kummoinen. Kukaan mies ei tuollaisesta loukkaantuisi, mutta Arpaixhan sanoikin, ettei ole mies.


      • Half Woman
        Arpaix kirjoitti:

        Tästä teen ilmoitus yläpitolle. SE ON KUNNIALOUKKAUS!! En ole työtön, eikä 9 eur palkalla, vaan määräaikaisessa työsuhteessa. AMATTIKOULUTUSTA MINULLA ON AMK TASOISTA.
        TÄMÄ ON KUNNIALOUKAUS!!

        Sanoisin et 99,9% varmuudella ylläpito ei tee mitään.


    • mmmm,indeed

      Hehe hehe, noloa kompata omia kirjoituksiaan, vielä aika selkeästi.......

    • Arpaix

      Khhjöjh!! Ei pitä paikkaansa. OLEN KYLLÄ HYVIN MENESTYNYT!! Enkä ole mikään ukon kanssa, vaan elään nyt yksin, ja olen työelämässä vielä viikko. Lisäksi opiskelen. Helmikuusta minulla työ luvattu, toimistotöitä, ja kesällä pyrin Helsinkiin tai Jyväskylään yliopistoon. Suomea osan hyvin ja minulla on kokeet suomen kielestä, keskitasoa, mutta työelämään riittää! Voin olla jopa tulkki ja tulevaisuudessa ajattelen perustaa käänöstoimisto. Lisäksi teen web sivuja. Tutkinto minulla on kaupallinen ja tekninen taso AMK.
      lopettaa tuo paskan jauhaamiseen minusta.

      • nananana

        Onnea opiskeluun! Hyvin osat suomea.


      • 462632

        Lopeta paskan jauhaminen itse.


      • 12+10

        Miksi et ole muuttanut takaisin Ranskaan? Vai onko täällä sittenkin asiat paremmin.


      • 10+2
        nananana kirjoitti:

        Onnea opiskeluun! Hyvin osat suomea.

        Yhtä hyvin kuin sinäkin, juupajuu...


    • jomppa744

      Arpaix, toivon että pääset opiskelemaan.

      • Arpaix

        Kiitos. SETA väki vaatii itselle suvaitsevuutta mutta ovat epäsuvaitsevia muita kohtaan. Se sontaa, mitä minusta täällä jotkut kirjoittavat ei pidä paikkaansa.
        Transihmiset vaativat oikeuksiä lisää, mutta kirjoittavat törkeät ja ihmisarvoa allentavat viestit täällä. Ovat kovia, kylmiä ja epäsuvaitsevia ihmisiä. Ja yhteyskunnan verorahoista pitää vielä heille maksaa leikakuset ja hormonit. Minusta sukupuolen leikkaus, korjaus pitää olla maksullinen, ei että korjaukset ja hoidot kustantaa yhteiskuntaa verorahoista. Ei ole ihme, että Suomessa ovat niin korkeat verot, kun sellaista maksetaan. Monissa maissa sukupuolikorjaus maksaa noin 100 000 euroa, ja Suomessa maksavat veromaksaajat. Minäkin maksan veroja, ja minun veroista maksetaan sellaisille ihmisille hoitoja, jotka sitten pääsevat minulle haukkumaan. Hävettäkää!! Hävettäkää, olette ilkeät. On aivan ihnottavaa lukea tämä palstaa, mitä jotkut transihmiset minusta kirjoittavat. En halua maksaa verot sen takia että sellaiset ihmiset saavat ilamiset leikkakuset ja hormonit!! En halua tukea sellaisten ihmisten hoitoa.


      • lkhölkhjlkhj
        Arpaix kirjoitti:

        Kiitos. SETA väki vaatii itselle suvaitsevuutta mutta ovat epäsuvaitsevia muita kohtaan. Se sontaa, mitä minusta täällä jotkut kirjoittavat ei pidä paikkaansa.
        Transihmiset vaativat oikeuksiä lisää, mutta kirjoittavat törkeät ja ihmisarvoa allentavat viestit täällä. Ovat kovia, kylmiä ja epäsuvaitsevia ihmisiä. Ja yhteyskunnan verorahoista pitää vielä heille maksaa leikakuset ja hormonit. Minusta sukupuolen leikkaus, korjaus pitää olla maksullinen, ei että korjaukset ja hoidot kustantaa yhteiskuntaa verorahoista. Ei ole ihme, että Suomessa ovat niin korkeat verot, kun sellaista maksetaan. Monissa maissa sukupuolikorjaus maksaa noin 100 000 euroa, ja Suomessa maksavat veromaksaajat. Minäkin maksan veroja, ja minun veroista maksetaan sellaisille ihmisille hoitoja, jotka sitten pääsevat minulle haukkumaan. Hävettäkää!! Hävettäkää, olette ilkeät. On aivan ihnottavaa lukea tämä palstaa, mitä jotkut transihmiset minusta kirjoittavat. En halua maksaa verot sen takia että sellaiset ihmiset saavat ilamiset leikkakuset ja hormonit!! En halua tukea sellaisten ihmisten hoitoa.

        Transsukupuoliset maksavat omat hoitonsa siltä osin kuin muidenkin sairauksien hoidoista veloitetaan. Hoidot eivät ole ilmaisia Suomessakaan. Onneksi hoitoja ei joudu maksamaan kokonaan itse, silloin niihin pystyisi vain rikkaat ja se olisi epätasa-arvoista. Työtön tai opiskelija joutuisi vain kärsimään kun ei pystyisi maksamaan tarpeellisia hoitoja, itsemurhia olisi paljon enemmän.

        Joudut maksamaan "veroista" (niitähän sinä maksat erittäin vähän) myös monia muita paljon kalliimpienkin sairauksien hoitoja ja olet itsekin käyttänyt muiden verovaroja. Tälläkin hetkellä saat ilmeisesti Kelasta työllistämispäivärahaa ja koulutusta jotka minä joudun kustantamaan veroistani sinulle. Itse en ole saanut sellaisia koskaan senttiäkään vaan olen aina kustantanut itse elämäni työstä saamallani palkalla ja elättänyt veroilla monet siipeilijät.


      • Arpaix
        lkhölkhjlkhj kirjoitti:

        Transsukupuoliset maksavat omat hoitonsa siltä osin kuin muidenkin sairauksien hoidoista veloitetaan. Hoidot eivät ole ilmaisia Suomessakaan. Onneksi hoitoja ei joudu maksamaan kokonaan itse, silloin niihin pystyisi vain rikkaat ja se olisi epätasa-arvoista. Työtön tai opiskelija joutuisi vain kärsimään kun ei pystyisi maksamaan tarpeellisia hoitoja, itsemurhia olisi paljon enemmän.

        Joudut maksamaan "veroista" (niitähän sinä maksat erittäin vähän) myös monia muita paljon kalliimpienkin sairauksien hoitoja ja olet itsekin käyttänyt muiden verovaroja. Tälläkin hetkellä saat ilmeisesti Kelasta työllistämispäivärahaa ja koulutusta jotka minä joudun kustantamaan veroistani sinulle. Itse en ole saanut sellaisia koskaan senttiäkään vaan olen aina kustantanut itse elämäni työstä saamallani palkalla ja elättänyt veroilla monet siipeilijät.

        Minä en koskaa KELA sta mitään työllistämyspäivärahaa saanut!! Et kustanna minulle mitään, eli lopettakaa tuo paskan puhuminen! Marja-Siskokin sai kritiikkia, mutta ei todellakaan niin allentavaa kun minua. Olette epäsuvaitsevia ja minä en todellakaan halua kustantaa veroista sellaiset hoidot. Kun haluatte vaihtaa-korjatta sukupuolta, MAKSAKAA SE ITSE! Säästäkää, tai eläkää siine ruumiissa, mitä Jumalla oli teille antanut.
        Aika ilkeä porukka täällä on! Ei Marja-Siskolta kukaan kirjoittanut niin rumasti ja allentavasti!! En ollu tehnyt mitään väärä, en kirjoittanut niin loukkaavasti kenestäkään, kun te kirjoitatte minusta!
        Älä lyötyä lyö!! ja te vaan potkitte minua kirjaimellisesti päähän. INHOTTAVA TEKSTIÄ!!


      • Silvio
        Arpaix kirjoitti:

        Minä en koskaa KELA sta mitään työllistämyspäivärahaa saanut!! Et kustanna minulle mitään, eli lopettakaa tuo paskan puhuminen! Marja-Siskokin sai kritiikkia, mutta ei todellakaan niin allentavaa kun minua. Olette epäsuvaitsevia ja minä en todellakaan halua kustantaa veroista sellaiset hoidot. Kun haluatte vaihtaa-korjatta sukupuolta, MAKSAKAA SE ITSE! Säästäkää, tai eläkää siine ruumiissa, mitä Jumalla oli teille antanut.
        Aika ilkeä porukka täällä on! Ei Marja-Siskolta kukaan kirjoittanut niin rumasti ja allentavasti!! En ollu tehnyt mitään väärä, en kirjoittanut niin loukkaavasti kenestäkään, kun te kirjoitatte minusta!
        Älä lyötyä lyö!! ja te vaan potkitte minua kirjaimellisesti päähän. INHOTTAVA TEKSTIÄ!!

        Arpaix, ikävä juttu, mutta sitä korjaa mitä kylvää. Olet niin monella foorumilla kirjoitellut monella nimimerkillä ihan ristiriitaisia juttuja, joten tuskin saat kovin myötämielistä käsittelyä täällä ja aiempien kirjoitustesi vuoksi sinun juttujasi ei voi ottaa mitenkään tosissaan, joten en niiden asiasisältöä kommentoi ja varmaan moni muu toimii ihan samoin kun tietää kirjoittelusi.

        Hävettää laittaa linkki Hommaan, mutta tässä on nopea googletettu kooste Arpaixin kirjoitteluista, joka toimii lähteenä sille etten turhaan häntä syytä trollaamisesta. Ks. nimim. Nauriksen viiden linkin lista läpi, jos kiinnostaa.

        http://hommaforum.org/index.php/topic,56248.30.html

        No, trollia ei kannata tunnetusti ruokkia, joten päätän kirjoitukseni tähän.


      • persu 5555555mamu
        Silvio kirjoitti:

        Arpaix, ikävä juttu, mutta sitä korjaa mitä kylvää. Olet niin monella foorumilla kirjoitellut monella nimimerkillä ihan ristiriitaisia juttuja, joten tuskin saat kovin myötämielistä käsittelyä täällä ja aiempien kirjoitustesi vuoksi sinun juttujasi ei voi ottaa mitenkään tosissaan, joten en niiden asiasisältöä kommentoi ja varmaan moni muu toimii ihan samoin kun tietää kirjoittelusi.

        Hävettää laittaa linkki Hommaan, mutta tässä on nopea googletettu kooste Arpaixin kirjoitteluista, joka toimii lähteenä sille etten turhaan häntä syytä trollaamisesta. Ks. nimim. Nauriksen viiden linkin lista läpi, jos kiinnostaa.

        http://hommaforum.org/index.php/topic,56248.30.html

        No, trollia ei kannata tunnetusti ruokkia, joten päätän kirjoitukseni tähän.

        Silvio, sä oot aivan pikku suomalainen paskiainen kun muutkin tällä foorumilla. potki vaan Arpaixia lisää. Possitiivisuutta ei ole, vaan mikä??Ei arvoa, ei muutta kun kirjoitta paskaa maahanmuuttaja kaverista!! Itse olet saamaton nilkki.. aina vaan negatiivista, possitiivista ei heru, ei Arpaixille!! Haistakaa jo paskat kaikki suomalaiset ahdasmieliset vaaleat maitonaamau transut!! Teistä ei saa naisia vaikka kuinka lääkärit tekisivät. Olette vaan rumia miehiä, joilla on naisten alapää.


      • Mietipä vähän
        Arpaix kirjoitti:

        Minä en koskaa KELA sta mitään työllistämyspäivärahaa saanut!! Et kustanna minulle mitään, eli lopettakaa tuo paskan puhuminen! Marja-Siskokin sai kritiikkia, mutta ei todellakaan niin allentavaa kun minua. Olette epäsuvaitsevia ja minä en todellakaan halua kustantaa veroista sellaiset hoidot. Kun haluatte vaihtaa-korjatta sukupuolta, MAKSAKAA SE ITSE! Säästäkää, tai eläkää siine ruumiissa, mitä Jumalla oli teille antanut.
        Aika ilkeä porukka täällä on! Ei Marja-Siskolta kukaan kirjoittanut niin rumasti ja allentavasti!! En ollu tehnyt mitään väärä, en kirjoittanut niin loukkaavasti kenestäkään, kun te kirjoitatte minusta!
        Älä lyötyä lyö!! ja te vaan potkitte minua kirjaimellisesti päähän. INHOTTAVA TEKSTIÄ!!

        Etkö ole KOSKAAN saanut työttömyyskorvausta? Jos olet saanut niin olen maksanut siitä osan. Maksan myös osan lääkkeistäsi ja monesta muustakin sosiaaliavustasi.


      • 43734
        persu 5555555mamu kirjoitti:

        Silvio, sä oot aivan pikku suomalainen paskiainen kun muutkin tällä foorumilla. potki vaan Arpaixia lisää. Possitiivisuutta ei ole, vaan mikä??Ei arvoa, ei muutta kun kirjoitta paskaa maahanmuuttaja kaverista!! Itse olet saamaton nilkki.. aina vaan negatiivista, possitiivista ei heru, ei Arpaixille!! Haistakaa jo paskat kaikki suomalaiset ahdasmieliset vaaleat maitonaamau transut!! Teistä ei saa naisia vaikka kuinka lääkärit tekisivät. Olette vaan rumia miehiä, joilla on naisten alapää.

        Koko ajan itket asiattomia kommentteja ja heti perään kirjoitat täyttä paskaa toisella nimimerkillä. Valitan, mutta kirjoituksesi on naurettavan helposti tunnistettavissa.


      • minavaaaaan
        Silvio kirjoitti:

        Arpaix, ikävä juttu, mutta sitä korjaa mitä kylvää. Olet niin monella foorumilla kirjoitellut monella nimimerkillä ihan ristiriitaisia juttuja, joten tuskin saat kovin myötämielistä käsittelyä täällä ja aiempien kirjoitustesi vuoksi sinun juttujasi ei voi ottaa mitenkään tosissaan, joten en niiden asiasisältöä kommentoi ja varmaan moni muu toimii ihan samoin kun tietää kirjoittelusi.

        Hävettää laittaa linkki Hommaan, mutta tässä on nopea googletettu kooste Arpaixin kirjoitteluista, joka toimii lähteenä sille etten turhaan häntä syytä trollaamisesta. Ks. nimim. Nauriksen viiden linkin lista läpi, jos kiinnostaa.

        http://hommaforum.org/index.php/topic,56248.30.html

        No, trollia ei kannata tunnetusti ruokkia, joten päätän kirjoitukseni tähän.

        se ei ole Arpaixin.


      • kdieks
        persu 5555555mamu kirjoitti:

        Silvio, sä oot aivan pikku suomalainen paskiainen kun muutkin tällä foorumilla. potki vaan Arpaixia lisää. Possitiivisuutta ei ole, vaan mikä??Ei arvoa, ei muutta kun kirjoitta paskaa maahanmuuttaja kaverista!! Itse olet saamaton nilkki.. aina vaan negatiivista, possitiivista ei heru, ei Arpaixille!! Haistakaa jo paskat kaikki suomalaiset ahdasmieliset vaaleat maitonaamau transut!! Teistä ei saa naisia vaikka kuinka lääkärit tekisivät. Olette vaan rumia miehiä, joilla on naisten alapää.

        :'D Heh! Arpaix on nyt ihan tosissaan suuttunut...


    • niionnnn

      Arpaix on kyllä aito!! Paskahomma, kun ei myötämielistä käsittelyä ole. Suomessakin on sääntö, Älä lyötyä lyö!! Te vaan potkitte Arpaixia päähään.
      Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutukseen. Jeesus osoittaa samanaiaisesti korvauksen, joka odottaa kärsiviä, ja alistuneisuuden, jotka siunaa kärsimyksen, sen ollen kuin alkusoitto parantumiseen.
      Eli, olkaa onnellisia kärsiessänne, koska teidän kärsimyksenne tässä maailmassa ovat valka menneisyytenne erheistä ja nämä tuskat, joita kärsivällisesti kestätte mään päälle, säästävät teidät vuosisatojen kärsimykseltä tulevassa elämässä. Voimia, Arpaix!!

    • Veikko juntti

      Niin on,tsemppiä Arpaix!! jokainen ymmärtää. että Jeesuksen valtakunta ei ole tässä maailmasta, mutta eikä Hänellä maan päälläkin ole kuninkuus? Kuniknaan titteli ei aina edellytä väliaikisen vallan käyttöä, se on annettu yksimielesellä suostumuksella sille, jonka kyvyt asettavat hänen ensimmäiseksi missä tahansa ajatusmallissa, joka hallitsee omalla vuosisadallaan, ja joka vaikuttaa ihmiskunnan kehitykseen. Se on tässä mielessä, kun puhutaan filosofien, taitelioiden, kuninkaista tai prinsseistä. Eikö tällä kunninkuudella joka on syntynyt henkilökohtaisesta meriiristä, olekin usein paljon suurempi valta-asema kun toinen on elämän vaihteluiden uhri!!!! Arpaix on hyvä ihminen!!

    • ÄHLAMI

      Niin ja Arpaix on paljon kauniimpi kun Kolmois S tai Marja-Sisko. Arpaix, on todella kaunis ihminen!! Hän on aivan ihana, tumma ja tuulinen ja hänellä on SYDÄN!!

      • kjkhkjgd

        No jos pitää anorektikkoa nuorelta mieheltä näyttävää naista kauniina niin kaipa hän on sitä SINUN mielestäsi. Itse en sanoisi tuon näköistä naista kauniiksi.


      • 3457436

        Olisi aika huvittavaa jos ylläpito paljastaisi näiden viestien IP-osoitteet, kävisi ilmi Arpaixin monipersoonallisuushäiriö.


    • ....................

      tämä on kyllä loukkaava.

      • ???

        Mikä?


    • Arpaix

      Olen pyytänyt yläpitoltä poistamaan asiatomat ja törkeasti loukkaavat viestit minusta. Ei edes Marja-Siskosta niin törkeä texti kun minusta!! Marja-Siskollakin on puoliso, miksi ei hänestä puhuta? Mutta vaan rieena minusta ja minun elämästä ja törkeät kuvitelmat. Hyvin loukkaava ja alliarvoista. Ei myötötuntoa, ei ystävyytä, ei mitään kauniita, vaan kovaa ja erittäin törkeä texti!! Pyydän ylläpitoa poistamaan kaikki loukkaava texti minusta, jotka koskee minun elämätilannetta, koulutustasoa ja työllisyystilanetta. Se on erittäin loukkaava ja törkeä.

      • Saadaan ratkaisu

        Ratkaisu tulee sieltä. Jos ylläpito pitää kirjoituksia loukkaavina, ne poistuvat. Ellei poistu, niitä ei pidetty loukkaavina vaan olivat tavanomaista keskustelua joka on joskus hyvinkin värikästä.


      • Marja-Siskolla ei

        ole puolisoa vaikka kaiketi naisen kanssa asuukin.


      • jökjhkljd
        Marja-Siskolla ei kirjoitti:

        ole puolisoa vaikka kaiketi naisen kanssa asuukin.

        Ei todellakaan ole (enää) AVIOpuolisoa, mutta avoparitkin käyttävät hyvin yleisesti nimitystä puoliso parisuhteen toisesta puoliskosta. Moni käyttää jopa nimitystä vaimo tai mies vaikka eivät olekaan avioliitossa. Kyllä minä katson että Marja-Siskolla on puoliso.

        Mikä nimitys sitten pitäisi olla henkilöstä jonka kanssa asuu avioliitonomaisessa parisuhteessa? Esitäpä hyvä ehdotus.


      • Käyttääkö lesbopari
        jökjhkljd kirjoitti:

        Ei todellakaan ole (enää) AVIOpuolisoa, mutta avoparitkin käyttävät hyvin yleisesti nimitystä puoliso parisuhteen toisesta puoliskosta. Moni käyttää jopa nimitystä vaimo tai mies vaikka eivät olekaan avioliitossa. Kyllä minä katson että Marja-Siskolla on puoliso.

        Mikä nimitys sitten pitäisi olla henkilöstä jonka kanssa asuu avioliitonomaisessa parisuhteessa? Esitäpä hyvä ehdotus.

        toisesta osapuolesta nimitystä vaimo, tuskinpa vain. Marja-Sisko on nainen ja asuu entisen vaimonsa kanssa yhteessä. Siis kaksi naista asuu yhdessä. Moniko nainen joka asuu naisen kanssa yhdessä haluaa kertoa, että asuu vaimon kanssa?


      • jökjhkljd
        Käyttääkö lesbopari kirjoitti:

        toisesta osapuolesta nimitystä vaimo, tuskinpa vain. Marja-Sisko on nainen ja asuu entisen vaimonsa kanssa yhteessä. Siis kaksi naista asuu yhdessä. Moniko nainen joka asuu naisen kanssa yhdessä haluaa kertoa, että asuu vaimon kanssa?

        Kyllä, olen kuullut useammankin lesbon kutsuvan puolisoaan vaimoksi.


      • Ei kukaan vanhempi
        jökjhkljd kirjoitti:

        Kyllä, olen kuullut useammankin lesbon kutsuvan puolisoaan vaimoksi.

        nainen halua kutsua toista naista vaimokseen, vaikka kuinka asuisivat yhdessä. Varsinkaan kirkkoherra.


      • 4+12
        Ei kukaan vanhempi kirjoitti:

        nainen halua kutsua toista naista vaimokseen, vaikka kuinka asuisivat yhdessä. Varsinkaan kirkkoherra.

        Ai kuka kirkkoherra? Naiskirkkoherrojahan on Suomessa aika monta, mutta useimmalla taitaa olla mies siellä pappilassa.


    • bnoasjgijrtgoie

      Anonyymista nimimerkistä saa sanoa lähes mitä vaan, eri asia olisi, jos sinusta puhuttaisiin kokonimelläsi.

    • No bonus

      Ollakseni riittävän julma kyseenalalaistaisinkin Marja-Liisa siskon trans-sukupuolisuuden heti kättelyssä. Tämän jälkeen kyseeanlaistaisin teidän niin paljon parempien kyvyn hyödyntää sukupuolista poikkeavuutta esim. työelämässä. Te ette ole niin taitavia jota esitätte.

      • kjhkdhs

        Miten pystyt perustelemaan väitteesi kun useampikin psykiatri ja psykologi on määritellyt Marja-Siskon lääketieteellisesti transsukupuoliseksi asianmukaisella ICD-10 sairausluokituksen diagnoosilla. Miten SINÄ määrittelisit transsukupuolisuuden jos M-S ei mielestäsi ole sellainen. Tietenkin tarkemmin asiaa määritellessä ei olla enää transsukupuolisia vaan pelkästään naisia kun hoidot ovat jo päättyneet. Nämä täällä kirjoittelevat puskapsykologit ovat mielenkiintoinen ilmiö, he tuntuvat olevan pätevämpiä kuin koulutetut lääkärit.

        Tuo jälkimmäinen väittämä taitaakin olla sellaisen henkilön mielipide joka on tullut syrjäytetyksi jonkun transsukupuolisen toimesta. Onko joku todellakin pystynyt tai halunnut hyödyntää sukupuolista poikkeavuuttaan työelämässä. Yleensä asia pyritään salaamaan koska siitä on haittaa ja korjausprosessiin lähtiessä aika usin syntyy vaikeuksia työelämässä. Harva selviää työelämästä ilman kolhuja jos/kun sukupuolinen poikkeavuus paljastuu. Taitavuus taas perustuu nykyelämässä koulutukseen ja kokemukseen työelämässä eikä se katoa minnekään esimerkiksi sukupuolenkorjausprosessissa. Kuitenkin työnantaja ei aina usko tätä ja esimerkiksi korjausprosessin jälkeen entiseenkin työhönsä naisena palaavan ammattitaitoa ei ehkä arvosteta enää niin korkealle kuin oli ennen hoitoa.

        En esitä olevani erityisen taitava taustani vuoksi nykyisessä työssäni, vaikka kyseessä onkin yleisesti naistyövaltainen työ ja työskentelen siellä naisena. Teen työni täsmälleen taitojeni mukaisesti ja olen sen aikanaan myös kertonut esimiehelle kun hän nimitti minut työhön. Ehkäpä taustani auttaa työssäni koska olen ollut "kovassa koulussa" miesten joukossa aiemmin ja osaan siksi pitää puoliani paremmin kuin muut naiset.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe