John Bell, interviewed by Paul Davies in "The Ghost in the Atom" has suggested that an aether theory might help resolve the EPR paradox by allowing a reference frame in which signals go faster than light.[2] He suggests Lorentz contraction is perfectly coherent, not inconsistent with relativity, and could produce an aether theory perfectly consistent with the Michelson-Morley experiment. Bell suggests the aether was wrongly rejected on purely philosophical grounds: "what is unobservable does not exist" [p.49]. Einstein found the non-aether theory simpler and more elegant, but Bell suggests that doesn't rule it out. Besides the arguments based on his interpretation of quantum mechanics, Bell also suggests resurrecting the aether because it is a useful pedagogical device. That is, many problems are solved more easily by imagining the existence of an aether.
Quantum mechanics can be used to describe spacetime as being "bitty" at extremely small scales, fluctuating and generating particle pairs that appear and disappear incredibly quickly. Instead of being "smooth", the vacuum is described as looking like "quantum foam". It has been suggested that this seething mass of virtual particles may be the equivalent in modern physics of a particulate aether.
Eetteri elää
4
328
Vastaukset
minuakin tuo eetteri 'tyhjiön' sijaan miellyttää paremmin. Ja vieläpä siinä se, että se on elävä kuten ihmiskeho, eli hetkittäin (koko ajan muuttuva). Kuten valokuvamme, joita yritämme kahlita kuviin, kuitenkin hetken jatkaessa matkaa. Tämä ajankin mysteeri... määrityksineen. Liike. Ja se vielä moniulotteisesti näissä eri koordinaatistoissaan. Voi kun olisi juttua, mutta on pakko jatkaa tuota suururakkaa. Täyssiivoustaan...
- dfgrgr
Eetteri luo pohjan valonnopeuden vakioisuudelle, koska valon siirtymä tapahtuu eetterin määräämänä. Eetterin värähtely = valon, sm-aaltojen aaltoilu.
- Eetterissä joo
löytää jyvän.
Heh, jo oli aikakin. - arjuuna
Ääretön tyhjiö on ajaton elävä aina liikkeessä oleva liikkumaton liikuttaja, ja jota alkulähdettä kvantti tutkijat jlähestyvät, mutta eivät pääse perille ennekuin ymmärtävä ajattoman ajallisen eron, sillä ajallinen on lähtöisin ajattomasta ja toimiia ajattoman sisällä, joten sillä on rajattomat mahdollisuudet laajentua.
Ihminenkin on osa tuota ajatonta elämää, ja ollut olemassa jo ennen maailmankaikkeuden alkua
Maailmankaikkeuden kehitys on jatkunut 13 miljartia vuotta, että on syntynyt edellytykset tuon elämän ilmentymiselle ajassa ja aineessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450