On mukavaa huomata todella, etten ole tämän asian kanssa yksin. Minulla nimittäin on myös kamala äiti. Hän on erittäin itsekäs, aina jos riitelemme oli syy mikä tahansa, asia on minun syyni. Hän myrkyttää myös pikkusiskoni mielen 15v. vastikään täyttänyt. Meillä on ollut äidin kanssa yhteydenpidossa katkoksia, ja aina jos sitä taas on, olen minä ottanut ottanut yhteyttä. Äitini on sanonut, ettei meidän tarvitse olla paljon yhteydessä ja minusta olisi mukavaa vaihtaa kuulumisia kerran viikossa. Äidilleni riitäisi varmasti kerran puolessa vuodessa. En ymmärrä, miten äitini on minulle tärkeä, vaikken selvästikään ole hänelle. Joulua hän ei tahdo laittaa, ei toivo meitä lapsia sinne. Muistan jo lapsena, kun mietin ettei äitini rakasta minua. Olen kuulemma ollut toivottu lapsi,olen sitä kysynyt. Ehkä äitini ja isäni avioero sai jotain rikki äidissäni. Mutta oma pieni tyttäreni on minulle itselleni niin kaikki kaikessa, etten koskaan kohtelisi häntä tavalla, jolla oma äitini on kohdellut minua.
Hyviä esimerkkejä äitini käytöksestä on, jos minulla on ongelmia, haluan puhua niistä ja olen puhunut, hän ei välitä vaan sanoo että onhan sinulla kavereita puhu niiden kanssa. Tai jos pikkusiskonikin on kotona hän voi aivan hyvin tokaista, mikä vittu sulla taas on hätänä? Kuulemma valitan heidän mielestään mutta eiväthän he edes kuuntele minua.
Hyvä esim. oli kun siskoni täytti 15v. hän soitti vain kysyäkseen mitä annan hänelle lahjaksi.Sanoin että heikko rahatilanne en mitään kallista. Vastaus tuli ettei mitään edustamiani meikkejä, joita olen joskus antanut. Päätin etten anna mitään. Itse en ole saanut siskoltani enkä äidiltäni moneen vuoteen synttärilahjaa koska olen 30v. minun synttäreitäni ei tarvitse juhlia, olenhan aikuinen. Minä otan asian näin, etten ole tärkeä. Äitini oli ollut puhelimen vieressä kun kysyin oliko kuullut mitä siskoni kysyi. Sanoin ettei tuollaista kysytä. Tuntuu että olen aina joku opettaja tai vastuunkantaja ja sitä en tahdo olla. Minulle jäi mieli, ettei äitiäni haitannut että siskoni kyseli tuollaista. Ei moittinut.
Meillä on siskoni kanssa eri isät, äitini ei ole enää kummankaan heistä kanssa. Olen miettinyt etten enää pidä äitiini yhteyttä, koska saan vain pahan mielen. Minulla on hyvä parisuhde onneksi, ja vaalin sitä. Minulle perhe on hyvin tärkeä ja olen aina ihmetellyt sitä, kuinka äidilleni ei ole. Olen persoonaltani ja ulkonäöltäni kuin Lumikki, eli kaunis nuori nainen ja sydämeni on aivan rikki.
Auttakaa minua jaksamaan tämän yli ja kertokaa omat kokemuksenne asiasta. Miten voi elää ja selviytyä ilman läheistä ihmistä kun on perheen toivonut olevan tärkein asia? Mitkä on ne valttikortit kun onhan kyse omista juurista.
Ennen noin 5v sitten tilanne oli lähes normaali, mutta nyt tämä.
Kamala äiti
7
1822
Vastaukset
- yhteydet äitiin
Vajaan kahden vuoden ajan en ole pitänyt mitään yhteyttä äitiini. Ole varovainen myös siskosi kanssa, sillä hän voi paljastaa vastauksesi äidille tietämättäsi. Niin minulla kävi muun sukuni kautta: tädit, isotädit, eno jne. kertovat kaikki äidille.
Olen ollut tyytyväisempi ilman äidin jatkuvaa kyttäämistä ja uteliaisuutta. Hän ei ole vieläkään oppinut, että täysi-ikäiselle kuuluu itsemääräämisoikeus. Voidaan puhua siis oppimisvaikeuksista äitini kohdalla.
Meitä narsistiäitien uhreja on todella paljon.- - Lumikki
Olisi varmasti helpompaa olla olematta missään tekemisissä ja varmasti näin tulee tapahtumaankin.
Olen myös miettinytkin,että äitini on narsisti, en vain ole halunnut ajatella mitään niin pahaa,
mutta näinpä se on.
- kuunkumartaja
ihan sama mulla ,äiti varmaankin mieleltään sairas... sä tunnut todella fiksulle ,ajattelevalle nuorelle. TSEMPPIÄ,VOIMIA,ET OLE YKSIN,HARVAT OVAT NE JOTKA TRAUMOISTAAN USKALTAA PUHUA...
ISO JA LÄMMIN HALAUS SINULLE:) SÄ PÄRJÄÄT:) JA HALAUS MYÖS SINULLE JOKA LUET TÄMÄN VIESTIN:) - .maam.
että me äiditkin olemme ihmisiä ja teemme ihan samoja virheitä elämässämme kuin muutkin.
Surullista tässä on se, että äidin tekemät virheet kulkevat mukana koko elämän ja ne muistaa.
Sinä olet nyt äiti. Keskity omaan äitiyteesi ja yritä olla sellainen äiti lapsillesi kuin olisit omasi halunnut olla sulle. - surullista kyllä
Onpa tuttua. Minulla on ensinnäkin isä, joka on selkeästi narsistinen ja luonnevikainen. Hän petti äitiä satojen naisten kanssa ja teki lehtolapsia. Hänellä oli pedofilisia otteita, varsinaisesti en joutunut ihan uhriksi mutta vihjailuja oli ym. Elintaso oli hyvä, rahaa kyllä oli. Eli köyhistä oloista en ole. Äiti oli kotiäiti. Kammottava sellainen. Hän oli kylmä, tunteeton, ilkeä, suoraan sanoen hirviö. Väkivaltaa en itse saanut kokea, sen sijaan isä hakkasi välillä äitiä, äiti ei isää mutta haukkui tätä hirveillä kirosanoilla kirkuen. Kyseessä ei siis ollut kiltti alistuva vaimo vaan hirviömäinen kirkuva sekopää joka kiroili kuin hullu....
Kun isä oli mikä oli, olisi toivonut, että äiti olisi ollut se turvallinen ja vakaa...
Mutta ehei. Äiti on jo kuollut, isä vanha ja laitoksessa. Äiti muuttui kun muutin kotoa, tuli merkillisen kiltiksi ja erilaiseksi. Koskaan ei silti anteeksi pyytänyt mitä olin saanut kokea, pelkkää helvettiä koko elämä kotona....
Olen kohta 40v, omat lapset, ihan hyvä mies, olen korkeasti koulutettu, elämä hyvin. En silti ole eheä, en vieläkään. Monenlaista olen elämässäni joutunut kokemaan, henkisellä puolella. Koitan antaa omille lapsilleni turvaisan lapsuuden ja nuoruuden. Mutta vieläkin välillä, näin pitkän ajan jälkeen, olen katkera siitä, millaisessa hirviö-perheessä jouduin varttumaan. - ole luja!!!
voit puhua äitisi kanssa ja sanot: tämä sinun törkeä käyttäytymisesi minua kohtaan on nyt mennyt siihen pisteeseen, että jos et pyydä minulta anteeksi sitä ja sitä ja muuta käyttäytymistäsi, niin tämä seuraa: sinä ET saa kutsua häihini, lasteni ristiäisiin, enkä minä enää huomioi sinua millään tavalla : Jouluina, syntymäpäivinäsi, äitienpäivänä, eikä milloinkaan enää esim. vanhuksena kun hän on avun tarpeessa. Eikä lasteni synttäreille pääse, lasten yo-juhliin, häihin, rippijuhliin, mihinkään. Eli viet häneltä pois kaikki ne positiiviset asiat joita normaali äiti-tytär suhde muuten toisi hänelle. Jossakin vaiheessa nmittäin hän alkaa miettimään kun nämä asiat alkavat tapahtua. Kerrot hänelle sen että tämän tulee menettämään ja myös toimit niin.
- ...2
Voisiko sillä olla mitään vaikutusta, että teillä on eri isät? Oletko isäsi näköinen ja onko avioliitto isäsi kanssa ja erokin ollut erityisen riitainen tai muuten raskas? Toivottavasti sinulla on edes joitakuita mukavia sukulaisia, vaikka sitten isäsi puolelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532