Keskiajan lämpimästä kaudesta uutta tietoa

hohheli

Kuten jo tiedämme, ns. keskiajan lämmin kausi ei ollut globaali ilmiö, vaan pelkästään paikallinen ilmiö osassa pohjoista pallonpuoliskoa. Uusi tuore tutkimus vahvistaa tätä tieteellistä käsitystä, koska Antarktikselta ei ole löydetty mitään merkkejä keskiajan lämpimästä kaudesta.

Sama pätee myös ns. "pieneen jääkauteen", sekin näyttäisi olleen vain paikallinen ilmiö pohjoisella pallonpuoliskolla.

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6V62-51CVG2F-1&_user=10&_coverDate=11/03/2010&_rdoc=1&_fmt=high&_orig=search&_origin=search&_sort=d&_docanchor=&view=c&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=abbd9cbfc7c386e936f7a9f6240fef6c&searchtype=a

"There is no evidence along the East Antarctic coastline for an equivalent to the Northern Hemisphere Medieval Warm Period and there is only weak circumstantial evidence in a few places for a cool event crudely equivalent in time to the Northern Hemisphere's Little Ice Age."

14

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sähköteurastaja
    • huoh....
      • keskiaikaaa

        Tätä on koitettu kiivaasti kieltää.


    • ;

      Kätevää, ei tarvitse edes interpoloida, riittää kun integroi

    • kuinkas se nyt näin?

      Eihän keskiajalla ole ollut edes lämpömittareita. Miten silloin olisi voitu mitata lämpötiloja?

      • Sähköteurastaja

        Ja metsäraja oli edennyt huimasti pohjois Suomessa. Nyt pelkkää AGW takapakkia.
        Viikingit paistattelivat auringon paahteessa Grönlannissa, ja jäämies Öz oli paennut vuorille sukulaistensa kanssa. Sinne jään alle kaivamiinsa luoliin!
        Pyhä Brendan huilasi Irlannista New Foullandiin paatillaan, eikä tehnyt tiukkaakaan.
        Olipa silloin ihmiskunnan kulta-aika.


      • 234234wdölk
        Sähköteurastaja kirjoitti:

        Ja metsäraja oli edennyt huimasti pohjois Suomessa. Nyt pelkkää AGW takapakkia.
        Viikingit paistattelivat auringon paahteessa Grönlannissa, ja jäämies Öz oli paennut vuorille sukulaistensa kanssa. Sinne jään alle kaivamiinsa luoliin!
        Pyhä Brendan huilasi Irlannista New Foullandiin paatillaan, eikä tehnyt tiukkaakaan.
        Olipa silloin ihmiskunnan kulta-aika.

        Mitäs ihmettä heppu horisee?

        Keskiajat ja atlanttiset lämpökaudet heittää taas iloista häränpyllyä...

        Keskiajalla ei metsänrajat ja tammet ole liikkuneet mihinkään vaikka amiksessa kuinka olisi alkoholistinaluille moista sontaa opetettu.


      • frfrfrfrrede
        234234wdölk kirjoitti:

        Mitäs ihmettä heppu horisee?

        Keskiajat ja atlanttiset lämpökaudet heittää taas iloista häränpyllyä...

        Keskiajalla ei metsänrajat ja tammet ole liikkuneet mihinkään vaikka amiksessa kuinka olisi alkoholistinaluille moista sontaa opetettu.

        sinun unessasi eivät olleet kukoistaneet myös pohjoisessa. oikeasti olivat kun oli lämmintä.


      • ilmasto.muuttui.taas

        Ei tammet ennenkään ole mihinkään liikkuneet. Eikä männyt. Mitä nyt vähän lahoina kaatuneet.


      • palstaa.floodaten
        ilmasto.muuttui.taas kirjoitti:

        Ei tammet ennenkään ole mihinkään liikkuneet. Eikä männyt. Mitä nyt vähän lahoina kaatuneet.

        Jonkun pitää näköjään floodata palstaa nostamalla kymmenen ikivanhalla ketjua samasta aiheesta.


      • Mikä.aiheutti.MWPn
        palstaa.floodaten kirjoitti:

        Jonkun pitää näköjään floodata palstaa nostamalla kymmenen ikivanhalla ketjua samasta aiheesta.

        Ajankohtainen ja erittäin tärkeä aihe, josta putkahtelee tiheään tahtiin uusia tutkimuksia, joissa yhdenmukaisesti todetaan keskiajan lämpöisen kauden olleen maailmanlaajuinen vaikka FMI, NOAA, NASA, IPCC & co mitä väittää.

        Se että MWP on ollut globaali, asettaa nuo yllämainitut instanssit outoon valoon erityisesti nykyisen ilmaston lievän lämpenemisen aiheuttajan suhteen. Yllä mainitut instanssithan väittävät että kun muita syitä ei ole, on hiilidioksidi ainoa mahdollinen. Mikä siis aiheutti globaalin MWP:n? Ehkä se sama mikä nykyisen lievän lämpenemisen?


      • ilmasto.muuttui.taas

        Kolmenkymmenen vuoden kuluttua alarmisteja harmittaa todella rankasti, kun joku nostaa vanhan ketjun näkyville.


      • floodaukset.näköjään.jää
        palstaa.floodaten kirjoitti:

        Jonkun pitää näköjään floodata palstaa nostamalla kymmenen ikivanhalla ketjua samasta aiheesta.

        No koitapa poistatella näitä.
        Mikä aiheessa pelottaa?


    • rfrfrfrgtrrff

      Ei nytkään ole antarktis sulanut eikä hirmupakkaset ole hellittäneet sielä eikä Siperiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1060
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      938
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      597
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      516
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      506
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      505
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe