Jutta Urpilainen:
- Minun mielestäni me olemme ottaneet kantaa ruotsin kysymyksessä. Keskustelussa kuinka oppilaiden Itä-Suomessa pitäisi opiskella ruotsia tai venäjää on SDP:n kanta ollut selvä - kaikkien oppilaiden pitää opiskella suomea ja ruotsia kouluissa, sanoo puheenjohtaja Jutta Urpilainen (SDP).
- Jag tycker att vi har profilerat oss mycket i fråga om svenskan. I diskussionen om huruvida eleverna i östra Finland ska studera svenska eller ryska har SDP:s åsikt varit klart - alla elever ska studera finska och svenska i skolorna, säger ordförande Jutta Urpilainen (SDP).
Voiko SDP:tä äänestää?
11
269
Vastaukset
- internautti
Lainaus heidän politiikan aakkosista:
"Ruotsin kielen asema
Kannatamme ruotsin kielen säilyttämistä maamme toisena virallisena kielenä." - huusianna
Kannattaa laajentaa keskustelua Virheiden-De gröna, Keskustan,SDPn ja Kokoomuksen keskustelupalstoille
Pitää laajentaa keskustelua muille palstoille ja avata keskustelu kyseisillä palstalla. Täällä ei muiden puolueiden kannattajia paljon keskustele.
Pakkoruotsista/koulutuksesta kannattaa keskustella opiskelu- ja koulupalstalla. - Oraakkeli.
Odotetaan vielä tovi ja demarit kääntyy. Moni demaripoliitikko kannattaa kielivapautta. Veikkaan, että Heinäluoma reivaa puolueen kurssin kohti kielivapautta vielä ennen vaaleja.
- Vanha jäärä
Heinäluoma on samalla tavalla aivopesty kuin muutkin demarit. Niille on tärkeetä Ruotsinkieli ja -mieli. Eipä ihme että, myydään kaikki myytävissä oleva Ruotsiin.! Sen jälkeen duunarit sitten kilometritehtaalle, koska Suomen sosiaalidemokraatit osallistuu kansankodin hyvinvoinin ylläpitoon, viis veisaten oman maan työttömistä asukkaista..! Kertoo paljon näiden arvomaailmasta tuo, pakkoruotsin puolustaminen Suomessa ..?
- esimerkiksi.
on siellä ohjenuorana.
Svenska.nu
Tampereen viharikokset - 45
liittyvästä? Jos puolueen johto ei sitä ymmärrä niin heidän ymmärryksen voi kyseenalaistaa. Politiikka on kansakunnan mielipiteiden peilausta siis politiikka lähtee kansasta eikä Lipposesta alaspäin sanelupolitiikkana. Yksinertaistettuna, poliittinen johto tekee sen mitä kansa haluaa, että he toimeenpanevat. Nyt moni poliitikko elää siinä harhaluulossa, että kansa tekee sen mitä poliitikot haluavat. Tästä harhaluulosta poliitikkojen olisi päästävä, mitä pikemmin sitä parempi.
- 12<--.,
Lipponen aloitti Suomen alasajon ja samalla SDP:n, tätä valittua linjaa vahvistamaan tuli Heinäluoma sitten Urpilainen ja nyttemmin Junger tullut vahvistamaan eli munille menee. Entisenä SDP kannattajana ihmettelen valittua linjaa sehän ei vastaa kentän mielipidettä mistä moinen valinta no ilmeiseti ovat lahjottuja eihän siinä ole muuten mitään järkeä ole....vai ???
- Karerere
Siksi omalla kohdallani ainakin kävi niin "surullisesti" että päätin äänestää perussuomalaisia. Tämä on ollut ERITTÄIN vaikea päätös, sillä aina ennen olen äänestänyt keskustaa tai kokoomusta. Nyt on kuitenkin niin että kokoomus on sooloillut minulle ja monelle muullekin tärkeässä asiassa niin pahoin että ihmetellä täytyy. KD:täkin mietin arvopuolueena, mutta heilllä tuntuu olevan epäselvä kanta pakkoruotsiin. (?) Soini ja persut sanovat suoraan sen mitä muut vasta uumoilevat.
- kallis-KALLIS
Karerere kirjoitti:
Siksi omalla kohdallani ainakin kävi niin "surullisesti" että päätin äänestää perussuomalaisia. Tämä on ollut ERITTÄIN vaikea päätös, sillä aina ennen olen äänestänyt keskustaa tai kokoomusta. Nyt on kuitenkin niin että kokoomus on sooloillut minulle ja monelle muullekin tärkeässä asiassa niin pahoin että ihmetellä täytyy. KD:täkin mietin arvopuolueena, mutta heilllä tuntuu olevan epäselvä kanta pakkoruotsiin. (?) Soini ja persut sanovat suoraan sen mitä muut vasta uumoilevat.
"KD:täkin mietin arvopuolueena, mutta heilllä tuntuu olevan epäselvä kanta pakkoruotsiin."
KD:t ovat moneen otteeseen vannoneet PAKKORUOTSIN pysyttämisen puolesta - muistakaa, kuka oikeasti johtaa KD:tä: kallis-KALLIS.
- leeko
Ei tätä "pakkoruotsi"asiaa saa pitää ja pitkittää rahan ja röyhkeyden voimalla. KANSALAISET! Vaatikaa KANSANÄÄNESTYSTÄ "pakkoruotsista",niin päästään turhasta eroon ,ja rahaa säästyy tosi paljon.
- PAKKORUOTSI POIS!
Urpilainen on tyhmä kuin saapas. Ei muuta voi sanoa. Pakkoruotsittaja Lipponen vei demarit tuhon tielle ja Urpilainen jatkaa pakkoruotsituksen eli suomenkielisen kansan kyykyttämisen linjalla.
Demarit on kuolleitten puolua, luusereita.
PAKKORUOTSI POIS SUOMESTA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911254Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50625