MURHEELLISENA TÄYTYY TODETA - ALEXIN USKO ON TYHJÄÄ USKONTOFILOSOFIAA
Jumalan Henki ei vielä ole saanut kosketta alexia uudestisynnyttävästi.
ALEX:
Ei kelpaa Antille alexin usko ... mutta Jumalalle kelpaa .
avk: Mutta niin on alex, ettei kelpaa Jumalalle, ei alexin eikä antin usko, vaan vain vanhurskaan
Kristuksen usko. Siksi ihmisen täytyy uudestisyntyä Pyhästä Hengestä, jota Apostolien teoissa
eräässä kohdassa sanotaan Jeesuksen Hengeksi, jota onkin.
ALEX:
Ensinnäkin olen kirjoittanut sen sata kertaa että ne jotka uskovat kuolemattomuuteensa erossa Luojastaan ovat väärässä ja sama myös tuosta ikuisen piinan opista - olen kirjoittanut vaikka kuinka monta kertaa että ikuisen piinan oppi ei saa tukea Raamatusta ja ne jotka sellaiseen uskovat ovat väärässä - niin myös Antti.
avk: Emem kiistä sitä ettetkö olisi sata kertaa kirjoittanut kuolemattomuuteensa uskomisesta tai helvetin piina käsitteestä, vaan olemme aina vastanneet sinulle totuudenmukaisesti, että
eihän kukaan usko olevansa kuolematon kuin vain Kristuksessa ollen. Ja helvetin piinasta
olemme aina todenneet vastinessamme sinulle, että lopeta tuollainen ja alistu Raamatun käsitteisiin. Raamattu ei puhu helvetin piinasta. (Viite: Ilm.14:9-12)
ALEX, ONKO KALLOSI UMPEUTUNUT UMPILUUKSI, KUN TÄHÄN OLET JÄMÄHTÄNYT?:
Monet ovat kysyneet sinulta, että vieläkö olet siinä uskossa ?
Mutta vastausksesi ovat vain asiaa kiertävää selittelemistä - vaikka siihen riittäisi yksinkertainen: En usko ikuisen helvetissä kitumisen olevan totta (jos nyt et halua käyttää piina sanaa) - tai uskon ikuisen piinan olevan totta (tai mitä sanaa nyt sitten haluat ikuisesta tulessa kitumisesta käyttääkin) - tai voithan aina vastata että "En tiedä onko ikuisen piinan oppi totta".
avk: Elävässä uskossa oleminen ei ole jonkin ajattelutavan omaksumista ja sen jankuttamista. Kun minulta kysytään, vieläkö olen uskossa, vastaan SIIHEN kysymykseen.
En ala selittelemään niinkuin tuossa väität tarvittavan alkaa selitellä jotain kannanottoa kadotustuomioon.
Miksi minun pitäisi uskossa oloani kysyvälle vastata: en tiedä onko ikuinen piina totta.
Ei mokomaa sanontaa Raamatusta edes löydy ja uskosta todistaminen on aivan muuta
kuin kannanotto johonkin ideologiseen, teologiseen tai epäteologiseen ajatukseen.
En oloe helvetin piina sanontaa kuullut kuin vain alex-kasilta.
Minä olen Jumalan pojan uskossa ja hän pitää minusta huolen aina perille asti, vaikka minua
piinattaisiin täällä murheen laaksossa joidenkin ihmisten toimesta kuinka paljon tahansa.
Jos uskossa pysymiseni olisi itsestäni kiinni, luultavasti maailman huolet ja rikkauden viettelykset tahi katkera anteeksiantamattomuus olisi minut niellyt aikoja sitten.
Tähänastiset keskustelut asiasta pääosin täällä ... http://keskustelu.suomi24.fi/node/6810922/thread
sekä täällä ... http://keskustelu.suomi24.fi/node/6906696
MUUTAKIN KEVYTTÄ ASIAA.
Niinkuin ei mielipide helvetin piina käsitteestä tai omalla tahdonvoimalla toteutettavasta kuolemattomuudesta tarkoita sitä ollako uskossa vai ei, niin ei tämä seuraavakaan asia kerro olenko uskossa vai en. Mutta niin on, etten taidakaan vaihtaa sukupuolta, sillä semmoisesta voi seurata läheisten menetystä ja mielestäni ihan ymmärrettävistä syistä. Ainaski meil Turuus päin, tääl tois pual jokke ...
http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Sukupuolensa korjannut Reija Ahti joutui eroamaan vaimostaan/1135263256108
Antti
uskon lahjan saanut
Alexin uskontofilosofia - itsepetostako ?
10
132
Vastaukset
Mitäs sanoisitte tästä? Tarkoitan että hieman punnittuanne, että keille pelastus on ja mitä tässä väitetään:
VAIN NIILLE jotka ymmärtävät ottaa sen vastaan sellaisena kuin se on - jotka tunnustavat, että teidän pahuutenne tuomitsi minun poikani ja Minut hänessä ja että tuomio oli täysin laiton, epäoikeudenmukainen ja väärä. ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/6810922/thread ) (alex-kasi)
Tietysti pelastus on vain niille, joille se kelpaa, mutta miksi ihminen lisää siihen tuon, että täytyy tunnustaa
Jeesuksen kärsineen aivan väärän tuomion? Kyllä sellainen hurskastelu vie aivan harhaan kenet tahansa.
Onhan näet niin, että jos Jeesuksen saama tuomio oli väärä ja epäoikeudenmukainen, silloin meitä ei
oikeasti olekaan pelastettu. On vain teatteria esitetty. Mutta kiitos Jumalalle, että Jeesus kärsi laillisesti
sen oikeudenmukaisen tuomion, joka meidän piti saaman. Hän itse halusi ihan oikeasti kärsiä puolestamme
ja Raamattu sanoo, että Jumala näki hyväksi rangaista Jeesusta. Jos sanomme, että Jeesuksen kärsimys
oli väärä ja epäoikeudenmukainen - silloin jäämme synteihimme. Eivät ihmiset tai saatana olisi edes
voineet vaatia uhria, lunnaita, vaan Jumala itsensä tähden vaati oikean uhrin, jotta voisi meidät armahtaa.
Jes. 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella.
Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi,
saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan,
ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1295905829560
Jumalan näkökulmasta Jeesus kärsi oikean tuomion ja niin Jumalan viha meitä kohtaan on tyydytetty.
"Jumalani Jumalani, miksi minut hylkäsit", totesi Jeesus sijaiskärsimisestään ristillä. Siksi voimme luottaa:
Room. 8:32
Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme,
kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
Armahdettu armoitettu, Antti- alex-kasi
Miksi ihminen kuolee (tuhoutuu) jos ei Jumala häntä pelasta kuolemasta elämään - juu koska ihminen tekee tekoja jotka tuhoavat hänen elämänsä. Miksi ei Jumalan Poika jäänyt kuoleman uneen vaan Jumala herätti hänet kolmantena päivänä kuolemasta takaisin elämään..koska Jeesus ei ollut syntinen.. Jeesus täytti Jumalan tahdon koko elämässään - eikä ollut kuolemaa ansainnut - SIKSI Jumala herätti hänet kuoleman unesta kolmantena päivänä.
Jeesus täytti siis Jumalan tahdon - ja kun katsomme miten hän toimi voimme ymmärtää minkälainen Jumalan tahto on - oikeudenmukainen - rakkaudellinen ja armollinen.
Jeesus maksoi meidän syntivelkamme ottamalla osalleen syntiemme seuraukset - MIKÄ on synnin palkka eli seuraus - Raamattu sanoo - kuolema - ja kuolema minulle tarkoittaa elämän loppumista. Siis maksoiko Jeesus meidän syntiemme seuraukset - kuoliko hän? Kyllä - Raamattu sanoo että pahat ihmiset murhasivat Jumalan Pojan ja hän kuoli - ja siis otti osalleen syntiemme seuraukset.
Jos nyt olisi niin että synnin palkka ei olisikaan kuolema - vaan ikuinen helvetissä kituminen - miten on ? onko Jeesus helvetissä meidän syntiemme tähden? Ei ole - vaan istuu Isän oikalla puolella.
Kuinka kauan Kristuksen/Lunastajan pitää hallitseman ?
Raamattu sanoo: hänen pitää hallitseman siihen asti kunnes kuolema on vihollisista viimeisenä voitettu.. siis milloin kuolema on voitettu? kun ei syntiä ja phuutta enää ole ja kuka johdattaa laumansa kuolemattomuuteen (synnittömyyteen) - juu Jeesus Kristus. Ja kun syntiä ei enää ole ei ole synnin palkkaakaan (siis kuolemaa) vaan Jumala on kaikki kaikissa..
Ja sanon, vaikka en olekaan adventisti - että tämä on myös Adventtikirkon opetus Jeesus kuoli ja Jumala herätti hänet kuolleista kolamatena päivänä...
-------------
Mutta teille "ikuisuusolennoille", jotka uskotte omaan kuolemattomaan sieluunne (vaikka sitten helvetissä) on Jeesuksen ristinkuolen sisältö aivan eri - se on vain kärsimys ja Jeesuksen kuolemattoman sielun eroaminen Ruumiista ja kun Jumala herätti Poikansa kuolleista on teille vain Jeesuksen ruumiillistumista entisessä ruumiissaan.. Sellaisen uskon vaikeus on siinä että Jeesus ei maksanutkaan samaa lunastus"hintaa" syntisen synneistä kuin tämä itse joutuisi maksamaan .. siis olemaan helvetissä ikuisesti ..
Minä luotan Raamattuun ja olen iloinen että Adventtikirkko ei opeta että ihmisellä olisi luontaisesti kuolematon sielu.. siis helvetti tarkoittaa tuhoutumista - elämän täydellistä loppumista - heistä ei jää juurta eikä oksaa..
alex alex-kasi kirjoitti:
Miksi ihminen kuolee (tuhoutuu) jos ei Jumala häntä pelasta kuolemasta elämään - juu koska ihminen tekee tekoja jotka tuhoavat hänen elämänsä. Miksi ei Jumalan Poika jäänyt kuoleman uneen vaan Jumala herätti hänet kolmantena päivänä kuolemasta takaisin elämään..koska Jeesus ei ollut syntinen.. Jeesus täytti Jumalan tahdon koko elämässään - eikä ollut kuolemaa ansainnut - SIKSI Jumala herätti hänet kuoleman unesta kolmantena päivänä.
Jeesus täytti siis Jumalan tahdon - ja kun katsomme miten hän toimi voimme ymmärtää minkälainen Jumalan tahto on - oikeudenmukainen - rakkaudellinen ja armollinen.
Jeesus maksoi meidän syntivelkamme ottamalla osalleen syntiemme seuraukset - MIKÄ on synnin palkka eli seuraus - Raamattu sanoo - kuolema - ja kuolema minulle tarkoittaa elämän loppumista. Siis maksoiko Jeesus meidän syntiemme seuraukset - kuoliko hän? Kyllä - Raamattu sanoo että pahat ihmiset murhasivat Jumalan Pojan ja hän kuoli - ja siis otti osalleen syntiemme seuraukset.
Jos nyt olisi niin että synnin palkka ei olisikaan kuolema - vaan ikuinen helvetissä kituminen - miten on ? onko Jeesus helvetissä meidän syntiemme tähden? Ei ole - vaan istuu Isän oikalla puolella.
Kuinka kauan Kristuksen/Lunastajan pitää hallitseman ?
Raamattu sanoo: hänen pitää hallitseman siihen asti kunnes kuolema on vihollisista viimeisenä voitettu.. siis milloin kuolema on voitettu? kun ei syntiä ja phuutta enää ole ja kuka johdattaa laumansa kuolemattomuuteen (synnittömyyteen) - juu Jeesus Kristus. Ja kun syntiä ei enää ole ei ole synnin palkkaakaan (siis kuolemaa) vaan Jumala on kaikki kaikissa..
Ja sanon, vaikka en olekaan adventisti - että tämä on myös Adventtikirkon opetus Jeesus kuoli ja Jumala herätti hänet kuolleista kolamatena päivänä...
-------------
Mutta teille "ikuisuusolennoille", jotka uskotte omaan kuolemattomaan sieluunne (vaikka sitten helvetissä) on Jeesuksen ristinkuolen sisältö aivan eri - se on vain kärsimys ja Jeesuksen kuolemattoman sielun eroaminen Ruumiista ja kun Jumala herätti Poikansa kuolleista on teille vain Jeesuksen ruumiillistumista entisessä ruumiissaan.. Sellaisen uskon vaikeus on siinä että Jeesus ei maksanutkaan samaa lunastus"hintaa" syntisen synneistä kuin tämä itse joutuisi maksamaan .. siis olemaan helvetissä ikuisesti ..
Minä luotan Raamattuun ja olen iloinen että Adventtikirkko ei opeta että ihmisellä olisi luontaisesti kuolematon sielu.. siis helvetti tarkoittaa tuhoutumista - elämän täydellistä loppumista - heistä ei jää juurta eikä oksaa..
alexSivuutit taas aiheen ja viet meitä kuin pässiä narusta niihin ikiomiin ajatustottumuksiisi. Sinä lipeät pois niin sapattiaiheista kuin pelastuksen todellisista kysymyksistä.
Aihehan oli nyt se,
että sinä väität Jeesuksen saaneen väärän tuomion ja me uudestisyntyneet tiedämme Hänen saaneen oikean
tuomion. Tiedämme siitä, että syntitaakka todella kirposi tunnoltamme, kun heitimme ne Raamatun
antamalla oikeudella (Jes.53:10) Jeesuksen päälle.
Kyllä ainakin minun täytyy iloiten tunnustaa, että Jeesus ansaitsi mitä ankarimman tuomion puolestani,
muutoin syyllisyys palaa päälleni ja väitän Jumalaa, joka on hyväksynyt sijaiskärsijän lailliseksi, väittäisin
silloin Häntä väärämieliseksi ja epäoikeudenmukaiseksi. Kyllä Jumalan tahto pitää hyväksyä.
Maallisessa kuolemantuomiossakin, jos on hyväksytty sijainen, keskeytyy koko homma, jos syyllinen alkaa
hokemaan, että tuolla on surmattavana väärä mies, minun sinne pitää mennä. Mutta tietenkin, jos sijaisella
olisi itselläänkin langetettuna kuolemantuomio omista rikoksistaa, ei hän kelpaisi. Väitätkö, että Jeesus
kärsikin omista synneistään? Että oli väärin tuomita hänet meidän tähtemme. Jumala sen tuomion hyväksyi,
sivuseikka on se, mitä maailma ajatteli. Mutta näinhän maailma ajatteli ja alex taitaa ajatella, että omat
syntinsä Jeesus kantoi ristinpuulle ...
JESAJA 53:3
Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava,
jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä.
Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
Antti- helmitäinen
Luuk. 16:8
Ja herra kehui väärää huoneenhaltijaa siitä, että hän oli menetellyt ovelasti. Sillä tämän maailman lapset ovat omaa sukukuntaansa kohtaan ovelampia kuin valkeuden lapset - toen tuntia
AnttiVKantola kirjoitti:
Sivuutit taas aiheen ja viet meitä kuin pässiä narusta niihin ikiomiin ajatustottumuksiisi. Sinä lipeät pois niin sapattiaiheista kuin pelastuksen todellisista kysymyksistä.
Aihehan oli nyt se,
että sinä väität Jeesuksen saaneen väärän tuomion ja me uudestisyntyneet tiedämme Hänen saaneen oikean
tuomion. Tiedämme siitä, että syntitaakka todella kirposi tunnoltamme, kun heitimme ne Raamatun
antamalla oikeudella (Jes.53:10) Jeesuksen päälle.
Kyllä ainakin minun täytyy iloiten tunnustaa, että Jeesus ansaitsi mitä ankarimman tuomion puolestani,
muutoin syyllisyys palaa päälleni ja väitän Jumalaa, joka on hyväksynyt sijaiskärsijän lailliseksi, väittäisin
silloin Häntä väärämieliseksi ja epäoikeudenmukaiseksi. Kyllä Jumalan tahto pitää hyväksyä.
Maallisessa kuolemantuomiossakin, jos on hyväksytty sijainen, keskeytyy koko homma, jos syyllinen alkaa
hokemaan, että tuolla on surmattavana väärä mies, minun sinne pitää mennä. Mutta tietenkin, jos sijaisella
olisi itselläänkin langetettuna kuolemantuomio omista rikoksistaa, ei hän kelpaisi. Väitätkö, että Jeesus
kärsikin omista synneistään? Että oli väärin tuomita hänet meidän tähtemme. Jumala sen tuomion hyväksyi,
sivuseikka on se, mitä maailma ajatteli. Mutta näinhän maailma ajatteli ja alex taitaa ajatella, että omat
syntinsä Jeesus kantoi ristinpuulle ...
JESAJA 53:3
Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava,
jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä.
Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
AnttiPäivä päivältä sinä menet hassumpaan suuntaan.
Kirjoituksistasi on vähitellen kadonnut viimeinenkin mielekkyys.
Mitä hyötyä siitä olisi ollut, jos Jeesuksen tuomio olisi ollut oikea.
Silloinhan Jeesus olisi ollut oikeasti lainrikkoja.
Koko UUSI TESTAMENTTI on sinun kanssasi erimieltä.
Hebrealaiskirje:
2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
4:14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. >> Jakeen lisätiedot
4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
5:1 Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,
7:26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut - Toen Tuntialle
toen tuntia kirjoitti:
Päivä päivältä sinä menet hassumpaan suuntaan.
Kirjoituksistasi on vähitellen kadonnut viimeinenkin mielekkyys.
Mitä hyötyä siitä olisi ollut, jos Jeesuksen tuomio olisi ollut oikea.
Koko UUSI TESTAMENTTI on sinun kanssasi erimieltä.
Hebrealaiskirje:
2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
4:14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. >> Jakeen lisätiedot
4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
5:1 Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,
7:26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullutToen tuntialle
ll Mitä hyötyä siitä olisi ollut, jos Jeesuksen tuomio olisi ollut oikea.
Koko UUSI TESTAMENTTI on sinun kanssasi erimieltä. ll
Ei vaan me olemme oikeasti lainrikkojia ja meitin puolesta Jeesus kärsi,
ettei meitin tarttis kärsiä kuin vain tämä rajallinen aika.
- alex-kasi
avk: Emem kiistä sitä ettetkö olisi sata kertaa kirjoittanut kuolemattomuuteensa uskomisesta tai helvetin piina käsitteestä, vaan olemme aina vastanneet sinulle totuudenmukaisesti, että eihän kukaan usko olevansa kuolematon kuin vain Kristuksessa ollen.
Ja helvetin piinasta olemme aina todenneet vastinessamme sinulle, että lopeta tuollainen ja alistu Raamatun käsitteisiin. Raamattu ei puhu helvetin piinasta. (Viite: Ilm.14:9-12)..
alex Antille:
ensiksi: Uskossa olevat EIVÄT valehtele. Siis yritä pysyä totuudessa. Jokainen joka on lukenut kirjoituksiani tietää mihin minä uskon, joten ei nuo sinun muunnelmasi ole tosia..
alex (siis minä) annan kuolemalle sen käsitteen että kuolema on elämän loppumista - kuollutta ei enää ole - Jumala voi kuitenkin herättää kuolleen takaisin elämään. Sinä taas kutsut "elämää synnissä" kuolemaksi ja uskot että ihmisellä on kuolematon sielu. Tai oletko muuttanut mielesi?
Minä uskon, että synti tuhoaa elämän lopulta täysin - mutta että kerran tulee Jumala poistamaan kaiken pahuuden ja silloin tuhoutuu kaikki ne jotka riippuvat valheessa kiinni. Siis ei ole olemassa mitään ikuista piinaa vaan ikuinen tuhoutuminen.
Sinä taas uskot että syntiset sielut joutuvat helvettiin IKUISESTI piinattavaksi..ja se uskosi on täysin riippuvainen siitä että uskot että ihmisellä on kuolematon sielu - se on sinun pulmasi.
Kutsu Alexin uskoa sitten ihan miksi vain, omahan on asiasi, mutta pysytään nyt kuitenkin totuudessa.
Siis - minulle usko luontaiseen kuolemattomaan sieluun on väärä usko - se ei ole mitenkään mahdollista. Mutta usko sinä siihen jos uskot - sellainen usko panee kuitenkin eteesi ylipääsemättömiä kysymyksiä --
Miksi (on muuten hyvä sana jokaiselle) .. Miksi täydellinen - oikeudenkukainen - rakkaudellinen Luoja mielestäsi loi elämää ja sitten heittäisi sen helvettiin ikuisesti kitumaan?
Vahingossa ? Erehtyikö täydellinen Luoja?
Tahallaan ? Olisiko se oikeudenmukaista ja rakaudellista?
Minä en usko että Jumala ylipäätään on luonut elämää ikuisesti elämään helvetissä. (Eikä adventtikirkkokaan sellaista opeta jos sellaista väität niin puhut lööperiä) ..
Siis se mitä sinä selität on vain seli seliä..
Uskallatko sanoa rehellisesti - Oletko vielä siinä uskossa että ihmisellä on kuolematon sielu - jota sitten joutuu helvettiin ikuisiksi ajoiksi kärsimään?
Kysyy alex SUPER STRADA ALEXILLE
Muistolause ikuisiksi ajoiksi.
Tutkistele sitä yöt (ja päivät).
Paina se sydämeesi kuin laki.
Juud. 1:13
…rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään,
harhailevia tähtiä,
joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
Ystävyydellä
anttiFUKUSHIMA / ETNA, A.D. 2011
(Edellisessä otsikossa kirjoitusvirhe, piti olla super star eikä super strada.
Kyllä alex ymmärtää vajavaisuuttani)
Tällä kertaa aivojumppaa. Ihminen loi ydinreaktorin. Eikö hän stten saisi
leikkiä sillä niinkuin tahtoo? Fukushimassa nähtiin punaista huipulla.
No, tässä Jumalan liekkileikkiä ...suhinaa ja loistoa, kun Etna purkautuu Italian Alpeilla 13.1.2011
(Eikö tulekin mieleen Jeesuksen kuvaus helvetistä, Ilmestyskirjassa?
Tulinen laavavirta sun muuta!!)
http://www.katsomo.fi/?progId=58032
http://www.google.fi/images?q=etna&oe=utf-8&client=firefox-a&rlz=1R1GGLL_fi___FI367&um=1&ie=UTF-8&source=univ&sa=X&ei=Wf97TZ6hDczpOeiCmLQH&ved=0CE0QsAQ&biw=807&bih=507
Eikö Luoja saa tehdä omansa kanssa niinkuin lystää?
Älkäämme syyttäkö ihmistä, älkäämme Jumalaa. Sillä "kaikella on aikansa".
Se varsinainen aivojumppa on tässä, että eikös sittenkin myös ydinreaktoriturman
tekijä ole Jumala? Sillä mannerlaattojen liikkumisen aiheuttama tsunamihan
voimalan vahingoitti. Jumalattomat eivät voi syyttää Jumalaa, sillä eiväthän he
usko Jumalaan. Meidän kristittyjenkään ei pidä syyttävällä mielellä olla, vaan
päätellä, että kannattaa olla liitossa noin mahtavan ja itsenäisen Luojan kanssa.
Job totesi kaiken menettäneenä: Herra antoi, Herra otti - kiitetty olkoon Herra.
Kun Jobin vaimo ehdotti: kiroa Jumala ja kuole, Job vastasi: olet kuin mikäkin houkka.
Jumala on oikeudenmukainen kaikessa tuimuudessaankin, tuntui miltä tuntui.- Kysyin samaa jo
Antti mikset usko että Jeesus maksoi koko syntivelkasi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893298
- 623057
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802333
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j371945- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311509