ihmiskauppa ja prostituutio

manna gryn

tasa-arvovaalit.fi-sivustolle on kertynyt jo mukavasti teemoitettuja artikkeleita sekä vaaliviestejä :

http://www.tasa-arvovaalit.fi/

viimeisimpänä teemapäivityksenä on ilmestynyt kirjoitus aiheesta "ihmiskauppa ja prostituutio", mikä on sivuston moderniin yleisilmeeseen nähden suoranainen pettymys. kirjoitus nimittäin toistaa jo virheelliseksi todettuja näkökantoja ja koplaa ihmiskaupan ja prostituution samaa merkitseväksi.

sisäasiainministeriön asettaman ihmiskaupanvastaisen työryhmän raportissa ulkomaisen prostituution asema oli pudotettu marginaaliseksi ja varsinaiseksi ihmiskaupaksi tai kiristämisen kaltaiseksi työsyrjinnäksi nostettiin suomessa rakennus- ja ravintola-aloilla esiintyvä "harmaan työvoiman" käyttö.

sivuston omalla facebook-sivustolla artikkeli on saanut jo asianmukaista kritiikkiä ja luultavasti aihetta tullaan käsittelemään vastaisuudessa muussakin sosiaalisessa mediassa hyvinkin kärjistynein argumentein. :)

5

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • van_hus
    • raha puhuu
      • Ihan eri asia

        Älä vertaa ihanaa lomaromanssia iljettävään naisen ostamiseen.


    • PIIKI LIHASSA

      Joissain länsi-euroopan maissa on niin sanottua laillista prostituutiota joka toimii kaiketi kohtalaisen hyvin. Se tarkoittaa siis käytännössä sitä, että seksipalveluja myyvät naiset harjoittavat ammattiaan siinä missä kaupan myyjä tai hammaslääkäri. Työllä on lain suoja ja saadusta palkasta menee vero. Nämä ovat siis naisia jotka ovat oma-aloitteisesti pistäneet seksipalveluja myyvän yrityksen pystyyn. He päättävät omista työajoistaan, taksoistaan ja valitsevat asiakkaansa. Niin kauan kun toimintaan ei liity esim. pakottamista, alaikäisiä, eläimiä tai muuta rikollista kuten huumeita, se sallitaan. Kyseessä on siis täysin eri asia kuin järjestäytyneen rikollisuuden puitteissa toimiva prostituutio joka on siis rikollista. Siihen juuri liittyy ihmiskauppaa, alaikäisten värväystä seksityöntekijöiksi ja paljon muuta inhottavaa. Siihen pitäisi keskittää poliisien voimavaroja eikä sellaisten naisten vainoamiseen jotka haluavat pyörittää asiallista yritystoimintaa josta ei koidu vahinkoa kellekkään. Väkisinkin tulee mieleen, että osa heistä jotka haluavat nollatoleranssin prostituution suhteen, ovat oikeasti huolissaan ihmisoikeuksista ja osa taas haluaa fasistisen holhous- ja kontrolliyhteiskunnan jossa kaikki nautinnot on kielletty. Ei alkoholia, tupakkaa, karkkia, pikaruokaa, Rock-musiikkia eikä suutelemista ja halailuja julkisilla paikoilla. Seksi sallitaan ainastaan lapsentekotarkoituksessa mutta verhot kiinni pimeässä huoneessa peiton alla ja vaatteet päällä valtion politrukkien vahtiessa vieressä.

      • kysyntä-tarjonta

        Ei sellaista tarvita meille. Homma toimii ihan hyvin ja suurempia ongelmia ei ole muilla kuin feministeillä ja muilla moraalinvartijoilla. Miksi pitäisi tehdä mitään?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe