Timo Soini vetosi viiTimo Soini vetosi viime viikolla MTV3:n vaalitentissä The Economistiin, kun hän todisteli vakausrahaston olevan tuhoon tuomittu "mammuttimekanismi". Soini kaivoi useampaankin kertaan artikkelin tentissä esiin haluten sillä perustella kantaansa.
The Economistin artikkeli onkin karua luettavaa. "Ne ovat nurin - myönnä se" -otsikolla kirjoitettu juttu uskoo, että Kreikka, Irlanti ja Portugali eivät selviä ilman velkojen uudelleenjärjestelyä. Artikkelin mukaan velkaantuneiden maiden tilanne menee koko ajan huonommaksi.
Nämä ovat The Economistin artikkelin synkät uhkakuvat:
1. Brysselissä tehdyt vakaustoimenpiteet ovat auttaneet vain vähän Kreikkaa, Irlantia ja Portugalia, alueen eniten ongelmissa olevia talouksia. Niiden tilanne menee koko ajan huonommaksi ja Euroopan johtajat saavat syyttää itseään. Euroalueen johtajat sopivat vaikeuksissa olevien maiden pelastamispaketista, mutta pakettiin ei saatu tarpeeksi rahaa ongelmien korjaamiseksi.
2. Sekä Kreikan että Irlannin, euroalueen "pelastettujen" talouksien, talouskasvu on negatiivista. Kansantuote pienenee jopa ennakoitua enemmän.
3. Sijoittajat eivät selvästi usko, että pelastustoimet auttaisivat.
4. Kreikka ja Irlanti ovat tehneet suuria budjettileikkauksia, mutta molemmissa maissa ja myös Portugalissa näkymät ovat synkät.
4.Takaisinmaksu vaikuttaa epätodennäköiseltä, kun valtionvelkojen korot pysyvät korkealla. Valtioiden velkojen odotetaan olevan enimmillään valtavia: Kreikalla 160 prosenttia vuotuisesta kansantuotteesta, Irlannilla 125 prosenttia ja Portugalillakin 100 prosenttia.
5. The Economist puhuu tilanteesta "syöksykierteenä".
6. The Economistin mukaan Kreikan, Irlannin ja Portugalin velkataakkaa on leikattava ennemmin tai myöhemmin.
7. Juttu päättyy toteamukseen, että osa ekonomeista on myöntänyt kulissien takana, että maiden velkasaneeraus on lopulta väistämätöntä. The Economistin mukaan se olisi aika myöntää julkisesti.me viikolla MTV3:n vaalitentissä The Economistiin, kun hän todisteli vakausrahaston olevan tuhoon tuomittu "mammuttimekanismi".
http://www.iltalehti.fi/vaalit/2011041113529932_vl.shtml
Tähän artikkeliin Soini vetosi: Karua tekstiä
9
94
Vastaukset
- Kataistrofi ite
Vastuutonta kirjoittelua. Suome työllisyydellä ei pidä leikkiä.
- akka tuulikaapista
Eikös Soini varsta kaikki ideat muilta? Metalliliitolta, Paavilta, Suomen Sisulta jne?
- xxxxxxx-x
Huomasin myös kun Soini otti useempaan kertaan sen artikkelin esille siinä tentissä. Se tiesi mistä puhui mutta nämä toiset jatko vaan sitä samaa litaniaa kerta toisensa jälkeen josta nyt ei juuri mitään selvinny.
Nyt mä ymmärrän miks Soini on aina niin tasaisen ja rauhallisen oloinen niissä tenteissä, nehän toimittajatki hikoo kokoajan kun kyselevät Timolta, Soini tietää tasan mistä puhuu - mnnm.
Herää kysymys on Kataisella ym omalehmä ojassa? Kytätään EU-sta kovapalkkaisia virkoja. Kun on tarpeeksi nöyrä Brysseliin ovet aukeavat.
- PS voittoon
Pitää muistaa, että Kataisella oli lyhyt matikka 6. Ei hän itse ymmärrä mitään taloudesta, hän on vain Brysselin sätkynukke, joka toistaa vain sitä, mitä Barroso on käskenyt häntä sanomaan.
- Aikaa klo 8.00 asti
Voi tätä tyhmyyden määrää, onko Soinilaiset tosiaan ainoita, jotka ovat tajunneet, miten Euron käy ? Se on loppu nyt, euroa ei mikään pelasta, eikä Euromaita.
Kun Irlantilainen ja Kreikkalainen kilpailijamme pystyi pudottamaan minun firmani tuotteet pois markkinoilta n. 10-15 % halvemmilla tarjouksilla. Ja vain siksi, että siellä valmistaminen noissa maissa oli halvempaa hallitusten toimien ansiosta.
Nyt nämä Suomen valopäät sanovat, että kyseisiä maita on rahoitettava ja tuettava Suomen työllisyyden nimissä. Kun tällä vilisee noita muiden puolueiden "akitaattoreita", niitä korkeasti koulutettuja, niin voisitteko kertoa minulle ( DI ), millä tapaa näiden maiden talousvajeen rahoittaminen parantaa yritykseni vientinäkymiä ?
Voin sitten aamulla ottaa ehdotukset esille työntekijöiden palaverissa... ja olisi meinaan parasta löytyä hyvin perusteltu ja totuudenmukainen esitys, muuten tässä firmassa äänestetään 100%.sti PerusSuomalaisia. - +999
"Kun on tarpeeksi nöyrä Brysseliin ovet aukeavat. "
Juuri näin. - se siittä sitten
DI: lle Sinun olisi pitänyt kysyä sitä asiaasi KATAISELTA , silloin kun
ruvettiin hakemaan VALTIOLLEMME VELKAA , näiden maiden avustamiseen.
Ja niitä halvan työvoiman maita firmasi kilpailijana on 100 muuta , kuin juuri
kreikka.
Intialla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä , Jos KATAINEN vielä sinne menee
rahaa levittään , niin käyn itse heittämässä hänet mäelle.
Katso Rainfeldiä , Hän kehoittaa Portugalia setviin itse omat mokansa ,
eikä Ruotsin teollisuus muutako lihoo.
Ei sitten muuta kun viet firmas miehet vaan persuja äänestään aamulla.
Ja ennekaikkee naiset. - Aikaa klo 8:00 asti
Niin... toimintani on sellaista, että sitä ei ole Suomesta käsin mahdollista harjoittaa kuin Eu.n alueella. Ja kysymys ei ollut työvoiman hinnasta oleelliselta osin, vaan muista yritystoiminnan tukemiseen lähinnä littyvistä asioista... yhdistettynä verotukseen. Näitä etuja noissa kyseisissä maissa tarjottiin yrityksille tuon 10-15 %.n määräisenä vaikutuksiltaan lopputuotteen hintaan.
Ja mitä siihen vaaliuurnille viemiseen tulee, niin ne on nuo työntekijät, jotka lupasivat minut sinne viedä ja tarkistaa, että äänestän oikeaa puoluetta. Ja ennekaikkea, kuten sanoit, siksi, että olen nainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503734
- 1053395
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342701Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262378- 201849
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51769- 1841712
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841437- 271367
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91188