Olen juuri vastannut alexille lakia ja oma-ku-olemattomuus asioissa kutakuinkin:
Älkää mistään murehtiko, on kieltolakia ja: vaan heittäkää kaikki murheenne
Hänen päälleen, on Jumalan lakia. Mutta kotona taivaassa ainakaan meillä
muilla ei ole murheita, eikä kiusauksia, joten kieltolakia tai lakia ei tarvita
siellä ikuisuuden puolella.
jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Paholainen on jo nyt tuhon oma:
Joh. 16:11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
Kadotustuomio on niille, joilla ei vielä kuolinhetkelläänkään ole Kristusta:
Joh. 3:18
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Ja kadotustuomion laatu ilmenee mm. kolmen enkelin sanomasta.
Sen voitte lukea niin Raamatusta kuin myös Adventtikirkon kotisivuilta.
Ilm.14:9
Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10
niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11
Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
Luuk. 16:24
Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
Emme tiedä, näkikö mies vain unta, mutta kauheaa on painajaisunikin.
Siihen kun herää niinkuin tuo mies heräsi, jos se unta oli. Myöhäistä oli
katua.
Luuk. 16:27
Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
Portugalissa on otettu liian suuria riskejä viime aikoina. Minä en ota sitä
riskiä, että jumalattoman kuolema olisikin vain RAUHAISAA unta.
Pakenen Jeesuksen turviin.
==========================
ALEX, OOTKOS IHAN TOSISSASI - ET KAI SENTÄÄN
Toisessa kohtaa sanot tekstiäsi annulta ja adventisteilta lainatuksi ja sitten taas raamatun totuudeksi. Lopputulos lienee, että ihka omaa höpötystäsi se on. Koa väite alexilta:
"Kopioimani teksti on kuitenkin Raamatun totuus"
Yhtään aitoa jaetta ei siinä kuitenkaan ollut ja muutamat väittämät suorastaan vieraita Raamatulle, kuten nämä ...äsh, ei niitä jaksa, tuon esiin vain tämän karkeimman pilailusi:
// Laki on Rakkaus. Room.13:10 // (väittää uppotukki alex)
Kyseinen sanankohtahan sanoo pikemminkin päinvastaista, se todistaa, että RAKKAUS ON TÄYTTYMYS.
Room. 13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.
Laki ei pysty edes ESTÄMÄÄN rikkomasta lähimmäistä vastaan, se vain tuomitsee jo rikkoneen. Sen tähden Sana sanookin, että laki on VOIMATON, voimaton ihmisen raadollisuuden vuoksi. Mutta rakkaus estelee rikkomasta toista vastaan. Kun laki on
voimaton, et voi sanoa myöskään, että Jumala on Laki. Sen sijaan Jumala on Rakkaus,
sillä Jumalalla on kaikki hyvyyden VOIMA.
Sinun, alex, eräs päähänpinttymäsi näyttää olevan saada laki olemaan kaikki kaikessa.
Niinkuin eepu johannekselle on Johanneksen kaste kaikki kaikessa.
Mutta elämästä puheen ollen - elämää ei synnytä ainakaan laki vaan enemminkin Herra tunteminen. Lain läsnäolon tunteminen ei ole sama kuin Jumalan läsnäolo, mutta Jeesuksen
läsnäolo on Isän läsnäoloa ...
JOH. 14:6
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä.
Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
7
Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni.
Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet."
8
Filippus sanoi hänelle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä."
9
Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'?
Rakkaus paljastaa Jumalan tahdon, alex
34
103
Vastaukset
EDELLEEN, OMA-KU-OLEMATTOMUUDESTA SEKÄ 'IKUISESTA' LAISTA ...
/7/7 Olen kuitenkin joka kerta iloinen kun joku tajuaa että se heidän oma-ku-olemattomuus oppinsa olikin vain väärinkäsitystä ja kirkon opettamaa perinnettä /7/7 (alex, kukas muukaan)
Mutta eihän kukaan omaa kuolemattomuutta opeta. Jopa UKK epäili omaa
kuolemattomuuttaan todetessaan: jos minä joskus kuolen. Me kristityt, kun
toteamme saaneemme ikuisen elämän Kristuksessa, samalla nöyrästi
tunnustamme, että itsessämme olemme kuolleita, itsessämme tahdomme
olla ei mitään.
Gal. 2:20
ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Room. 14:7
Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.
=================
// Laki on heijastus Jumalan luonteesta? //
Totuus kuitenkin on se, että lailla on tuomarin virka, mutta
rakkaus on täydellinen heijastus täydellisestä Jumalasta.
Jumalalla on kuolemattomuus, ei Jumalalla ole kuoleman virkaa!
Room. 7:10
ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman.
Lailla on arvokas KUOLEMAN VIRKA, mutta Jeesus ja Pyhä Henki ja Isä
edustavat elämän virkaa, kuolemattomuutta. Lain kanssa kimpassa
kuollaan, Hengessä eletään.
2.Kor.3:7
Jo kuolemaa palveleva virka, jonka säädökset oli kaiverrettu kivitauluihin, säteili sellaista kirkkautta, että israelilaiset eivät voineet katsoa Moosesta kasvoihin. Ja kuitenkin hänen kasvojensa kirkkaus oli katoavaa. [2. Moos. 34:29,30]
8
Kuinka paljon suurempaa kirkkautta säteileekään Hengen palveluvirka!
9
Jos kerran tuomion julistamisen virkaa ympäröi kirkkaus, paljon kirkkaampi loiste ympäröi silloin vanhurskauden julistamisen virkaa.
10
Sen kirkkaus on niin ylivoimainen, että sen rinnalla himmenee se, mikä ennen säteili kirkkaana
==================================
Alex: /7/7 Jumala on ikuinen ja Jumalan laki on ikuinen /7/7
Mutta mihin pyrit tuolla sutkautuksellasi? Luuletko että Jumalan luona
tarvitaan lakia eli vitsaa pitämään kirkastetut Jumalan lapset kurissa ja
Herran nuhteessa???
Ehkä sittenkin tarkoitat että Jumalan laki ikuisesti vartioi jumalattomia
helvetin tulikivijärvessä (Ilm.14:9-11) ? Voin hyvin kuvitella, että jos vartija -
laki - ei torkahda, niin se valvoo kipinämikon lailla ja säätelee niin, että
toteutuu tämä Jeesuksen sana, joka löytyy kaikista vanhimmista ja
luotettavimmista käsikirjoituksista ...
Mark. 9:48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'.
Mutta minä en hyväksy helvettiä, vaan taistelen sitä vastaan - evankeliumilla.UTULILA ON MINUA PAREMPI VASTAILIJA ...
/7/7 Meillä on poliisit sitä varten, jos joku uhkaa lainrikkomisella.
Jokainen tällä palstalla tietää miten sivistyneet ihmiset keskenään toimii, eikä näitä tarvitse lakiteksteillä erikseen joka päivä jankata . Ei tämä sen vaikeampaa ole. Ollaan kiitollisia Jumalalle tästä mahdollisuudesta:) /7/7 --Utulila--
Jep. En minä tieliikennelakiakaan ulkoa osaa, mutta kyllä sitten alan tuntea
lakia, kun rikotuksi tulee sitä. Kun on halu ja voima ottaa muut huomioon,
ei joudu niin paljon lain kanssa tekemisiin. Kun tietää mikä on hyvää ja oikein,
ei tarvitse muistaa, mitä laki sanoo, eikä tarvitse tietää kaikkea mahdollista
väärää ja pahaa. laki-intoilu on vähän samaa kuin hyvän- ja pahantiedon
puusta syöminen. Ja loppujen lopuksi laintuntijat etsivätkin nimenomaan niitä
porsaanmentäviä reikiä laista ja kiertopolkuja.
Huom!
Emme koskaan voi lähestyä Jumalaa lain avulla, vaan vain Hengessä ja totuudessa.
Joh. 4:24
Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat,
niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."- näin se on
Voihan sitä taistella Jumalan lakia ja helvettiä vastaan, mutta lain tulee jokainen kohtaamaan viimeistään viimeisellä tuomiolla ja samoin helvetin jos ei ole tehnyt parannusta synneistään niin helvetin tuli polttaa syntisen, niin ettei jää juurta eikä oksaa.
Mutta joka on antanut Jeesuksen sovittaa syntinsä hän saa elää iankaikkisesti. - alex-kasi
näin se on kirjoitti:
Voihan sitä taistella Jumalan lakia ja helvettiä vastaan, mutta lain tulee jokainen kohtaamaan viimeistään viimeisellä tuomiolla ja samoin helvetin jos ei ole tehnyt parannusta synneistään niin helvetin tuli polttaa syntisen, niin ettei jää juurta eikä oksaa.
Mutta joka on antanut Jeesuksen sovittaa syntinsä hän saa elää iankaikkisesti.Tähän sanon vain että - Aamen :)
- alex-kasi
Paljon seli seliä :) mutta ei paljoakaan asiaa..
alex näin se on kirjoitti:
Mutta joka on antanut Jeesuksen sovittaa syntinsä hän saa elää iankaikkisesti.Niinhän se on: Jumalan lain kohtaamme viimeistään viimeisellä tuomiolla.
Joka ei ole armoihin otettu, hän saa sen kokea nahoissaan. Mutta alex inttää:
/7/7 Jumalan laki tarkoittaa synnittömyyttä ja siksi kuolemattomuutta - ja Raamattu sanoo että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus. Huomaa AINOASTAAN Jumalalla .. /7/7
Niin, ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus - Kristus on elämämme.
Ja lailla on kuoleman virka, tuomarin virka ja rangaistus. Kun jollekin luetaan
lakia lakituvassa, langetetaan myös seuraamus: rangaistustuomio.
Raamattu sanoo, että laissa on kuoleman haju, mutta Kristuksessa elämän
tuoksu.
Jumalan laki ei tarkoita synnittömyyttä, vaan Jeesus tarkoittaa vanhurskautta.
Olemme kauan jahdanneet alexia ja vihdoin saimme hänet satimeen:
alex edustaa pimeää puolta, sitä että mukamas lakia noudattamalla saadaan
elämä.
Todisteet.
Room. 3:20
Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.
Room. 9:30
Mitä tämä siis merkitsee? Sitä, että vieraat kansat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saaneet sen, nimittäin uskon vanhurskauden.
31
Sen sijaan Israel, joka tavoitteli vanhurskautta lakia noudattamalla, ei sitä saavuttanut. [Room. 10:2, Room. 11:7; Gal. 5:4]
32
Miksi ei? Siksi, että israelilaiset eivät lähteneet uskon tielle vaan tekojen. He ovat kompastuneet siihen kiveen,
33
josta on kirjoitettu: -- Minä asetan Siioniin kiven, johon he kompastuvat, kallion, johon he loukkaavat itsensä. Mutta joka häneen uskoo, ei joudu häpeään
Nyt pimeän ja kuoleman edustajaksi paljastuttuaan alexilla alkoi hurja
perääntyminen, eikä loppua näy ...
Ps. 9:17 (9:18) Jumalattomat peräytyvät tuonelaan, kaikki pakanat, jotka unhottavat Jumalan.
Dan. 12:2
Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
Ps. 49:14 (49:15) Kuin lammaslauma he vaipuvat tuonelaan, kuolema paimentaa heitä siellä. Jo seuraavana päivänä oikeamieliset kulkevat heidän ylitseen. Tuonela on heidän asuinsijansa, se kuihduttaa heidät.*
Ps. 55:15 (55:16) Kuolema periköön heidät, menkööt he elävinä alas tuonelaan! Heidän asuinsijansa ovat pahuutta täynnä.
On alexilla yksi mahdollisuus, sama mikä minulla ja kaikilla ...
Room. 9:15
Hän sanoo Moosekselle:
"Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon."
[2. Moos. 33:19]AnttiVKantola kirjoitti:
UTULILA ON MINUA PAREMPI VASTAILIJA ...
/7/7 Meillä on poliisit sitä varten, jos joku uhkaa lainrikkomisella.
Jokainen tällä palstalla tietää miten sivistyneet ihmiset keskenään toimii, eikä näitä tarvitse lakiteksteillä erikseen joka päivä jankata . Ei tämä sen vaikeampaa ole. Ollaan kiitollisia Jumalalle tästä mahdollisuudesta:) /7/7 --Utulila--
Jep. En minä tieliikennelakiakaan ulkoa osaa, mutta kyllä sitten alan tuntea
lakia, kun rikotuksi tulee sitä. Kun on halu ja voima ottaa muut huomioon,
ei joudu niin paljon lain kanssa tekemisiin. Kun tietää mikä on hyvää ja oikein,
ei tarvitse muistaa, mitä laki sanoo, eikä tarvitse tietää kaikkea mahdollista
väärää ja pahaa. laki-intoilu on vähän samaa kuin hyvän- ja pahantiedon
puusta syöminen. Ja loppujen lopuksi laintuntijat etsivätkin nimenomaan niitä
porsaanmentäviä reikiä laista ja kiertopolkuja.
Huom!
Emme koskaan voi lähestyä Jumalaa lain avulla, vaan vain Hengessä ja totuudessa.
Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat,
niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."Totuudessa enempää Hengessäkään ei ole valhetta. Valhe ei ole Jumalasta vaan saatanasta, joka on olut velehtelija alusta saakka.
Mikä sanoo sinulle että Jumalan laki ei ole Hengessä ja totuudessa?- eremith32
alex-kasi kirjoitti:
Paljon seli seliä :) mutta ei paljoakaan asiaa..
alexLaki on juuri tämä meidän lihallinen ruumiimme, koska se ei taivu Kristuksen Hengen johtoon, aivan niinkuin Paavali Room.7: 18. Siis lihan laissa riippuminen on se varsinainen este Kristuksen Rakkauden omaksumiseen. Mutta niinhän Paavalikin odotti sitä päivää jolloin hän pääsee vapauteen synnin ruumiistaan, joka aina taistelee Hengen lakia, eli Kristuksen rakkauden lakia vastaan.
Sillä laille on mahdoton hyväksyä Kristuksen rakkauden laki miksi, siksi että se oli lihallinen ja sen kautta voimaton toteuttamaan Jumalallista rakkauden taivaallista lakia. Jumala joutui tuomitsemaan synnin juuri lihassa, jotta vanhurskaus tulisi täytettyä, ihmisissä jotka eivät vaella enään lihassa, tai lihan mukaan, vaan Kristuksessa/ Hänessä *Rakkaudessa. Vapahtajassa, miten sen parhaiten toisi esiin?
Vain Hengen mieli on elämä, mutta ne jotka elävät lihassa lihan mukaan, elävät kuolemassa, eli poissa Kristuksesta, mutta vain laissa, lihassa, ja "lihan mieli on kuolema, hengen mieli elämä". - todettu on älä kysy
eremith32 kirjoitti:
Laki on juuri tämä meidän lihallinen ruumiimme, koska se ei taivu Kristuksen Hengen johtoon, aivan niinkuin Paavali Room.7: 18. Siis lihan laissa riippuminen on se varsinainen este Kristuksen Rakkauden omaksumiseen. Mutta niinhän Paavalikin odotti sitä päivää jolloin hän pääsee vapauteen synnin ruumiistaan, joka aina taistelee Hengen lakia, eli Kristuksen rakkauden lakia vastaan.
Sillä laille on mahdoton hyväksyä Kristuksen rakkauden laki miksi, siksi että se oli lihallinen ja sen kautta voimaton toteuttamaan Jumalallista rakkauden taivaallista lakia. Jumala joutui tuomitsemaan synnin juuri lihassa, jotta vanhurskaus tulisi täytettyä, ihmisissä jotka eivät vaella enään lihassa, tai lihan mukaan, vaan Kristuksessa/ Hänessä *Rakkaudessa. Vapahtajassa, miten sen parhaiten toisi esiin?
Vain Hengen mieli on elämä, mutta ne jotka elävät lihassa lihan mukaan, elävät kuolemassa, eli poissa Kristuksesta, mutta vain laissa, lihassa, ja "lihan mieli on kuolema, hengen mieli elämä".Niin .. Ei,ette te kuole.. siihenhän sinäkin uskot.
- Laki vai Rakkaus?
malson kirjoitti:
Totuudessa enempää Hengessäkään ei ole valhetta. Valhe ei ole Jumalasta vaan saatanasta, joka on olut velehtelija alusta saakka.
Mikä sanoo sinulle että Jumalan laki ei ole Hengessä ja totuudessa?Haastoit kysyvästi: Vai ei rakkaus ole lain täyttymys?
Nyt irvailet: Mikä sanoo, että Jumalan laki ei ole Hengessä ja totuudessa?
Tuo ei ole ymmärrettävä kysymys, mutta on niin, että Jumala ei ole laki,
vaan laki on pelkkää kuollutta kirjainta, se ei ota kädestä. Jumala on Henki ja
siksi pitää sydämellä ajatella ja hengessä ja totuudessa.
Joh. 4:23
Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
LAKI TAI LAINNOUDATTAMINEN EI OLE
RAKKAUDEN TÄYTTYMYS VAAN PÄINVASTOIN
RAKKAUS ON LAIN TÄYTTYMYS
Koko lain noudattaminenkaan (mahdottomuus) ei oel rakkauden täyttymys,
vaan rakastamalla tulisit ihan huomaamatta täyttäneeksi lakia siinä määrin,
että sen rakkauden tähden tekosi kelpaisivat Herralle.
Laki ei takaa mitään täyttymystä paitsi ehkä rikosrekisterisi täyttyy, mutta
kun rakastat, rikosrekisterisikin pysyy puhtoisen tyhjänä !!! - Luterilainen etiikka
Laki vai Rakkaus? kirjoitti:
Haastoit kysyvästi: Vai ei rakkaus ole lain täyttymys?
Nyt irvailet: Mikä sanoo, että Jumalan laki ei ole Hengessä ja totuudessa?
Tuo ei ole ymmärrettävä kysymys, mutta on niin, että Jumala ei ole laki,
vaan laki on pelkkää kuollutta kirjainta, se ei ota kädestä. Jumala on Henki ja
siksi pitää sydämellä ajatella ja hengessä ja totuudessa.
Joh. 4:23
Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
LAKI TAI LAINNOUDATTAMINEN EI OLE
RAKKAUDEN TÄYTTYMYS VAAN PÄINVASTOIN
kun rakastat, rikosrekisterisikin pysyy puhtoisen tyhjänä !!!Vai ei laki ole muuta kuin kuollut kirjain??
No ehkä sinulle?
Luterilaisessa teologiassa etiikka rakennetaan LAISTA, ei evankeliumista käsin.
Etiikka EI MUODOSTA Jumalan tahdosta irtautunutta, OMA-LAKISTA ja maailmansisäistä aluetta, sillä LAILLA on perustelunsa viime kädessä JUMALASSA ja hänen OLEMUKSESSAAN.
Tajusitko? - 0+00=OOO
Luterilainen etiikka kirjoitti:
Vai ei laki ole muuta kuin kuollut kirjain??
No ehkä sinulle?
Luterilaisessa teologiassa etiikka rakennetaan LAISTA, ei evankeliumista käsin.
Etiikka EI MUODOSTA Jumalan tahdosta irtautunutta, OMA-LAKISTA ja maailmansisäistä aluetta, sillä LAILLA on perustelunsa viime kädessä JUMALASSA ja hänen OLEMUKSESSAAN.
Tajusitko?JA sitten naisia vihitään papeiksi ja homoliittoja siunataan?
On siinä luterilaista etiikkaa kerrakseen!
- alex-kasi
Älä valehtele ..älä ainakaan jos haluat pelastua.. sillä se joka valhetta rakastaa ei pelastu - sanoo Raamattu.
Jumalan laki tarkoittaa synnittömyyttä ja siksi kuolemattomuutta - ja Raamattu sanoo että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus. Huomaa AINOASTAAN Jumalalla ..
Kaikille jotka haluavat iankaikkisen elämän on siksi alistuminen Jumalan tahtoon ehdoton välttämättömyys - koska vain siten ihminen voi saada iankaikkisen elämän - KOSKA AINOASTAAN JUMALAN TAHDOSSA ON IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ.
Onko tämä nyt niin vaikeaa?
Ei se, että meillä on armo Jeesuksessa tarkoita, että Jumalan laki olisi mitätöity - ei - vaan se tarkoittaa että Jeesus täytti Jumalan lain MEIDÄN PUOLESTAMME.
Etkö todella tajua tätä?
Mutta ei ole niin, että koska Jeesus täytti Jumalan lain meidän puolestamme että voisimme ikuisesti rikkoa Jumalan lakia - eli Jumalan - tahtoa vastaan ja kuitenkin saada iankaikkisen elämän.
Synti on laittomuutta ja vie auttamattomasti kuolemaan - sillä laittomuudessa ei kertakaikkiaan ole iankaikkista elämää - ei koskaan.
Laittomuus on syntiä ja synnin palkka on kuolema.
Raamattu opettaa että Kristus JOHDATTAA omansa Jumalan tahdon noudattajiksi ja se tarkoittaa iankaikkiseen elämään - koska ainoastaan on Jumalan tahdossa ( Jumalan laillisuudessa) on iankaikkista elämää. Ja Jumala on LUVANNUT kirjoittaa lakinsa omiensa sydämmeen ..
Kuka ymmärtämätön sanoi että Jumalan laki tappaa ??
Ei Jumalan laki koskaan ketään tapa - VAAN LAITTOMUUS.
Jumalan Poika piti ainoana ihmisenä Jumalan lain - piti sen kaikessa elämässään (siis sen saman Jumalan lain jota sinäkin pilkkaat) ja siksi Jumala herätti hänet kuoleman unesta - kolmantena päivänä, niinkuin Raamattu sen kertoo.
Jumalan tahto = Jumalan laki - ja Jeesus teki kaikessa Isän tahdon - et vain käsitä mitä se tarkoittaa - ei se tarkoita että Jeesus teki Isän tahdon vain ristillä tai joskus - vaan että hän teki sen KOKO ELÄMÄSSÄÄN.
Te jotka sokeudessanne pilkkaatte Jumalan lakia ja puhutte valhetta ja pahaa ihmisistä ... Kuinka te ajattelette pelastuvanne - luuletteko että synnissä on iankaikkista elämää ??
Ei ole - synti on laittomuutta ja synnin palkka on kuolema.
Mutta te sanotte olevanne kuolemattomia -- ja pilkkaatte samalla Jumalan ikuista lakia -- tai vielä pahemmin että Juimalan laki on POISTETTU - tai niinkuin joku välkky sanoi että se oli silloin Vt:n aikana, silloin oli Jumalan laki voimassa - mutta nyt eletään vuotta 2011 !!! ja Jumalan nyt laki on poistettu, tai tuo että Jumalan laki tappaa?? oo mamma mia..en muuta sano - LAITTOMUUS TAPPAA - EI LAILLISUUS.
Kerran vielä:
Jumalan laki on täydellinen (pyhä), viisaus, oikeudenmukaisuus ja rakkaus. Ilman oikeudenmukaisuutta ei ole todellista täydellistä rakkautta - ja sama päin vastoin - ilman rakkautta ei ole täydellistä todellista oikeudenmukaisuutta. Ne kuuluvat yhteen.
Ja sekö muka on poistettu?
Ei suinkaan -
Minä väitän että Jumalan laki on ikuinen ja välttämätön kaikessa iankaikkisessa elämässä - väitämkö silloin olevani lain pitäjä? - tai panenko minä toivoni siihen että Jumalan Poika piti Jumalan lain puolestani?
LUONNOLLISESTI panen kaiken toivoni Jeesukseen - koska tiedät että itse olen Jumalan lain rikkoja. Minä haluan elää Jumalan lain mukaan - mutta koska en ole siihen kyennyt olen kuoleman oma - ja ainoa toivoni on että joku toinen maksaa syntieni seuraukset.. kuolee puolestani - mutta kuka voi sen tehdä ?
Joku toinen lain rikkoja? EI TIETENKÄÄN - vaan AINOASTAAN se joka itse ei ole lain rikkoja.
Siis kuka ?
Jeesus, joka ainoana ihmisenä piti Jumalan lain koko elämässään - ja oli sentähden ARVOLLINEN maksamaan kaikkien niiden laittomuuksien seuraukset jotka katuvat laittomuuttaan ja sydämmestään haluavat elää Jumalan tahdossa.
Siis Jeesus kuoli sen kuoleman joka oli > saman Jumalan lain mukaan < minun syntieni (eli laittomuuteni) seuraus. Kiitos siitä Jumalan Pojalle.. Isän tahdon tekijälle..
Siis minä panen toivoni siihen että Jeesus maksoi minun synti velkani - kuolemalla puolestani. Kuolemalla minun ja kaikkien niiden kuoleman jotka haluavat elää Jumalan tahdossa (vaikka eivät siihen nyt kykenekään) - uskon että se on kerran mahdollista - uskon että Jeesus johdattaa minutkin oikeaan - uskon koska ymmärrän sen - koska Raamattu todistaa sen minulle - oikeudenmukaisella, rakkaudellisella ja laillisella todistuksella. Se on Jumalan lupaus.
Siis ottiko Jeesus koko laittomuuteni seuraukset kannettavakseen - KYLLÄ - SIIHEN minä uskon.
Teille jotka pilkkaatte Jumalan lakia - te pilkkaatte samalla lain Antajaa, sitä ei Jumalan Poika koskaan tehnyt, vaan kaiken mitä hän teki oli Isästä - ITSESTÄÄN HÄN EI TEHNYT MITÄÄN.
alex- ,lp
Ongelmana kanssasi on se, että luulet tuntevasi hengelliset asiat, mutta tunnet vain lihalliset.
Jumalan laki on hengellinen.
Jeesus sovitti meidät syyttömiksi Jumalan edessä.
Mutta meidän ihmisten kesken syntimme eivät siihen sovitukseen kuulu.
1.Korinttolaiskirje:
15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
Kaikki kuolemme Aadamissa lihallisen kuoleman mutta saamme elämän kuoleman jälkeen. Kun Aadamin tottelemattomuus tuli Jeesuksessa sovitetuksi, palautui Jeesuksessa se elämä jonka Aadam menetti.
Mutta koska Jumala antaa anteeksi mutta ei jätä rankaisematta lihallinen kuolema säilyi.
15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
1.Timoteuksen kirje:
2:1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.
Laki on kaksijakoinen. Alkuosa on Jumalan anteeksiannettavissa ja loppuosa on ihmistenvälistä rikkomistamme joissa ihmiset ovat anteeksiantajiamme.
Ihmisten välinen ero tulee lopussa viimeisellä tuomiolla keskinäisistä syyllisyyssuhteistamme.
18:35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."
Sananlaskut:
23:19 Kuule, poikani, ja viisastu, ja ohjaa sydämesi oikealle tielle.
- alex-kasi
Näkyy että et tajua että kaikki tuo sisältyy Jumalan lakiin.
Sanot että Jumalan laki on kaksi jakoinen - miksi? - jaotella..
Minulle Jumalan laki on YKSI laki - ja Raamattu ja Jumalan Poika opettaa mitä se tarkoittaa. Sinä voi luonnollisesti jakaa lain vaikka kuinka moneen jakoisuuteen - mutta kuitenkin on niin että joka rikkoo lain yhdessä kohdassa rikkoo koko lain - koska hän menettää sen kokonaisuuden (eheyden) mikä on välttämätön iankaikkiselle elämälle.
En oikein ymmärrä miksi sanot että se että Jumalan laki on hengellinen olisi minulle ongelma? Tietenkin Jumalan laki on hengellinen - jos esimerkiksi valehtelet - turmelet siten valheella itseäsi - hengellisyyttäsi - tai jos varastat teet samoin - turmelet elämäsi ja siten syntisi koituu sínulle kuolemaksi - koska turmeltuneessa elämässä ei ole iankaikkista elämää.
alex- juuri noin..
Laki on juuri niinkuin Alex tuossa kirjoitti, näyttää ettei monet ymmärrä lain merkitystä.
- ,lp
Höpö höpö!
Älä varasta käskyn rikkomisesta ei ollut säädetty kadotustuomiota!
1.Johanneksen kirje:
5:16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
5:17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
Aadamin tottelemattomuus johti iohmisen kuolemaan sukupolvesta seuraavaan.
Jeesus sovitti sekä Aadamin rikkomuksen ETTÄ ISRAELIN rikkomiset Liitossaan.
Näinhän Paavali opetti!
Muilla kansoilla ei lakia ollut koska he eivät kuuluneet liittoonkaan.
Kyllä sinä puhut asioista vaikka et niistä tiedä mitään.
Ei pitäisi ryhtyä opettamaan kun ei tunne edes perusteita.
Israelin Liitto oli välillinen siihen asti, kunnes SEN VÄLITYKSELLÄ JEESUS sai tehtyä ihmiskunnan sovituksen. Jumala vaati ehdottomuutta lakinsa noudattamisessa juutalaisilta ISRAELIN kansalaisoikeuden pitämiseksi.
VAIN yksi on ne ehdot täyttänyt.Jeesus Kristus.
Ja hän joka täytti, sai kuninkuuden ja tuomarinoikeudet itselleen.
Me olemme nyt Jeesuksen alamaisia joille Jeesus voi sallia vähemmät kriteerit kuin jotka häntä itseään koskivat.
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan SIIHEN ASTI, kunnes oli tuleva se siemen (JEESUS), jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä(MOOSES)
Kymmenen käskyn laki ei ole synonyymi Jumalan laille.
- toinen uppotukki
Täytyy sanoa että kyllä sinä Antti vielä olet vielä lasten kengissä raamatun tuntemisessa. Vai ei rakkaus ole lain täyttymys?
/7/7 Vai ei rakkaus ole lain täyttymys /7/7 (Kukahan kirj.?)
Mutta juuri sitähän minä olen koettanut alexille ja sinulle ihan
kultalangasta väätää, että LAKI TAI LAINNOUDATTAMINEN EI OLE
RAKKAUDEN TÄYTTYMYS VAAN PÄINVASTOIN:
kun rakastat, rikosrekisterisikin pysyy puhtoisen tyhjänä !!!
antti,
lakia tuntematon rakasta- alex-kasi
Voi miestä - koeta katsoa asiaa ilman sitä "omaa minääsi".
Kyseessä on JUMALAN LAKI ja Jumalan Sana.
Antti - periaatteessa väität että Jumala on laiton.
Kun luen näitä kirjoituksiasi niin saan niistä sen käsityksen että mielestäsi Jumala on erehtyväinen, laiton, Luoja joka piinaa ikuisesti niitä jotka eivät tee niinkuin sanotaan.
alex - benedi
Jospa puutun peliin.
Antti on oikeassa ja Alex on oikeassa..paiskatkaa kättä.
Antti on oikeassa siinä että, ei ole olemassa mitään uutta käskyä, vaan sama ianikuinen käsky: "Että meidän tulee rakastaa toinen toistamme"
Tämä käsky on luomisesta asti ollut. Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"
Ja Alex on tuiki oikeassa tässä:
" Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan"
Tämä on käsky, että teidän, niin kuin olette alusta asti kuulleet, tulee siinä vaeltaa" 2 Joh 6
Mitä alkua Johannes tässä tarkoittaa?
" Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä,
ja Sana oli Jumala Joh 1: 1
Alex tietenkin aivan oikein tarkoittaa, että Jumalan laki oli jo
luomakunnan alusta olemassa.
Aadamille ja Eevalle Jumala loi korvat, joten he kuulivat Jumalan lain jo alussa.
...mutta hyvän ja pahantiedon puusta Älä syö!
Jo tämä käsky sisältää 10- käskyä-koko lain benedi kirjoitti:
Jospa puutun peliin.
Antti on oikeassa ja Alex on oikeassa..paiskatkaa kättä.
Antti on oikeassa siinä että, ei ole olemassa mitään uutta käskyä, vaan sama ianikuinen käsky: "Että meidän tulee rakastaa toinen toistamme"
Tämä käsky on luomisesta asti ollut. Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"
Ja Alex on tuiki oikeassa tässä:
" Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan"
Tämä on käsky, että teidän, niin kuin olette alusta asti kuulleet, tulee siinä vaeltaa" 2 Joh 6
Mitä alkua Johannes tässä tarkoittaa?
" Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä,
ja Sana oli Jumala Joh 1: 1
Alex tietenkin aivan oikein tarkoittaa, että Jumalan laki oli jo
Aadamille ja Eevalle Jumala loi korvat, joten he kuulivat Jumalan lain jo alussa.
...mutta hyvän ja pahantiedon puusta Älä syö!
Jo tämä käsky sisältää 10- käskyä-koko lainBENEDIN VITSIT SENKUN PARANEVAT IÄN MYÖTÄ !
/7/7 Alex tietenkin aivan oikein tarkoittaa, että Jumalan laki oli jo
...mutta hyvän ja pahantiedon puusta Älä syö /7/7
Niinpä. Elämän puusta sai syödä ja kaikkea kivaa sitten jaksoikin tehdä.
Kaikki mitä Jumala oli luonut, oli sangen hyvää Jumalankin mielestä.
Kun ei ollut pahasta tietoa - vain hyvä tiedettiin, ilman vertailukohdetta -
ei olisi mitään käskyjä voinutkaan rikkoa ja kieltojahan ei ollut.
Mutta sitten kun oli syöty hyvän- ja pahantiedon puusta, käskyjä alettiin
tarvita opastamaan, kun oli tieto valita hyvä tai paha.
Niin se benedin vitsi. Sehän oli piilotettuna tähän, että tuo yksi kielto
sisälsi 10 käskyä. Ei varmaankaan käskyä syödä, mutta jättää 1 puu rauhaan.
Kaipa Jumala toisti kiellon 10 kertaa, jotta benedi saisi puhua 10 käskystä.- benedi=siunattu
AnttiVKantola kirjoitti:
BENEDIN VITSIT SENKUN PARANEVAT IÄN MYÖTÄ !
Kaipa Jumala toisti kiellon 10 kertaa, jotta benedi saisi puhua 10 käskystä.Antti sinä et vielä aivan kykene näkemään.
10-käskyä olivat olemassa, jo Eedenissä, sillä jos ei ole
käskyjä ennen rikkomusta ei ole lainrikkomustakaan
siellä missä ei ole lakia.
Se taas johtaa siihen, ettei olisi syntynyt mitään kolmiodraamaa, niin että saatanan olisi tarvinnut ryhtyä vainomaan vaimoa (lue Jumalan seurakuntaa). eikä Anttia vaimon jälkeläistä? kohtaan
Ja Jumalan ei olisi myöskään tarvinnut suunnitella käärmeen pään
murskaamista 1 Moos 3:15, eikä saatana olisi pistänyt Jumalaa (lue Jeesusta) isolla naulalla (calcaneukseen), eli kantapäähän.
Mutta koska laki oli jo ALUSSA, syntyi vaino.
Minäkin olen saanut tästä vainosta osani kun ennustin rakkauden laki sydämessäni, että jos Lieksan kirkosta eivät häviä epäjumalat, on kirkko jumalineen parempi antaa palaa, kuin että koko adventtikansa tuhoutuisi.
Koska kirkolla ja epäjumalilla (lue.jeesus-marian kuvilla)
ei ole sielua, siis verta suonissaan, niin benedi näin käänsi
adventtikansan sydämet Jumalan puoleen, etteivät he kuolisi
kirkon palossa.
Profetoimista älköön Antti siis halveksuko, sillä en nyt ryhdy
erikseen kertomaan mitä muuta on tapahtunut jo alusta asti
profeettojen uskon kautta.
Aadam ja Eeva jotka olivat alasti, huomasivat olevansa alasti vasta siinä vaiheessa kun olivat rikkoneet Jumalan käskyt ja Jumalan uskon.
Heitäpäs siis Antti onki uudelleen järveen, ja onki kala, joka
aukoo suutaan, ja lue sen huulilta, oliko laki jo ennen Aadamia.
Jos et saa kalaa, menen Alexin luo onki olallasi - 0+00=OOO
benedi=siunattu kirjoitti:
Antti sinä et vielä aivan kykene näkemään.
10-käskyä olivat olemassa, jo Eedenissä, sillä jos ei ole
käskyjä ennen rikkomusta ei ole lainrikkomustakaan
siellä missä ei ole lakia.
Se taas johtaa siihen, ettei olisi syntynyt mitään kolmiodraamaa, niin että saatanan olisi tarvinnut ryhtyä vainomaan vaimoa (lue Jumalan seurakuntaa). eikä Anttia vaimon jälkeläistä? kohtaan
Ja Jumalan ei olisi myöskään tarvinnut suunnitella käärmeen pään
murskaamista 1 Moos 3:15, eikä saatana olisi pistänyt Jumalaa (lue Jeesusta) isolla naulalla (calcaneukseen), eli kantapäähän.
Mutta koska laki oli jo ALUSSA, syntyi vaino.
Minäkin olen saanut tästä vainosta osani kun ennustin rakkauden laki sydämessäni, että jos Lieksan kirkosta eivät häviä epäjumalat, on kirkko jumalineen parempi antaa palaa, kuin että koko adventtikansa tuhoutuisi.
Koska kirkolla ja epäjumalilla (lue.jeesus-marian kuvilla)
ei ole sielua, siis verta suonissaan, niin benedi näin käänsi
adventtikansan sydämet Jumalan puoleen, etteivät he kuolisi
kirkon palossa.
Profetoimista älköön Antti siis halveksuko, sillä en nyt ryhdy
erikseen kertomaan mitä muuta on tapahtunut jo alusta asti
profeettojen uskon kautta.
Aadam ja Eeva jotka olivat alasti, huomasivat olevansa alasti vasta siinä vaiheessa kun olivat rikkoneet Jumalan käskyt ja Jumalan uskon.
Heitäpäs siis Antti onki uudelleen järveen, ja onki kala, joka
aukoo suutaan, ja lue sen huulilta, oliko laki jo ennen Aadamia.
Jos et saa kalaa, menen Alexin luo onki olallasiKäskyhän oli"Älä syö siitä puusta".
Ei missään ole kirjoitettu, että kymmenen käskyä olivat jo Paratiisissa.
Eihän silloin oltu vielä työtäkään asetettu ihmisen kiroukseksi.
Ja keneltä Aadam olisi vaimon viekoitellut,
kenet tappanut tai ollut kunniottamatta isäänsä ja äitiään.
Puhumattakaan jotta olisi muistellut Egyptistä orjuudesta pääsyään!
Puhut kuin olisit mielipuoli, eikö vaan?
Tulkitset pidemmälle kuin on kirjoitettu kuten adventisti ainakin. - benedi=siunattu
0+00=OOO kirjoitti:
Käskyhän oli"Älä syö siitä puusta".
Ei missään ole kirjoitettu, että kymmenen käskyä olivat jo Paratiisissa.
Eihän silloin oltu vielä työtäkään asetettu ihmisen kiroukseksi.
Ja keneltä Aadam olisi vaimon viekoitellut,
kenet tappanut tai ollut kunniottamatta isäänsä ja äitiään.
Puhumattakaan jotta olisi muistellut Egyptistä orjuudesta pääsyään!
Puhut kuin olisit mielipuoli, eikö vaan?
Tulkitset pidemmälle kuin on kirjoitettu kuten adventisti ainakin.Minä tulkitsen pidemmälle, kuin muut, koska minulla on
pitempi tieto kuin muilla!
Koska " Jumalan armosta, minä olen se, joka olen, eikä
hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha...Jumalan armohan se tekee työtä, ja opettaa teitä,
armo joka on minun kanssani.
Jos sabatti on sinetti, jolla sinetöidään kaikki muut 9 käskyä,
niin sabatti oli jo ennen ihmistä, ennen paratiisia
1 Moos 2: 1- 4
Ja kun vedenpaisumus tuli ja Nooa oli arkissa, sielläkin
oli voimassa seitsemänpäiväinen viikko!
" Ja hän odotti vielä toiset seitsemän päivää ja laski taas kyyhkyset arkista" 1 Moos 8: 10, 12
Mistä Nooa tiesi odottaa seitsemän päivää?
Siitä kun hän vietti sapattia, joka on viikon 7.s päivä.
Ja Jaakobin, appiukkokin, jolla oli kotijumalia, vietti sapattia.
" Vietä nyt vain tämä hääviikko loppuun, niin annetaan sinulle toinenkin, kunhan olet palveluksessani vielä toiset 7 vuotta. 1 Moos 29: 27
Jumalan lain periaate on: " Se, joka rikkoo lain yhdessä kohdin, se on syypää koko Jumalan lain rikkomiseen"
Ennen paratiisia oli sabatti, ja jos sen rikkoi, silloin rikkoi koko Jumalan lain, koska sapattihan on IV.s käsky.
Jos siis rikkoo sabatin, niin sapattia ennen on 3 käskyä,
ja sapatin jälkeen 6= 10 käskyä.
Tästä näet että Jumalan laki oli jo ennen paratiisia.
Aadamin isä , kuten Eevankin oli Jumala.
Ja vaimonsahan hän olisi voinut tappaa,...koska tämä oli elävä sielu, ja sielun voi tappaa.
Ja Kain, hänen poikansa sen tekikin. Kuten sanoin, yksi ainoa käskyn rikkominen, rikkouttaa koko Jumalan lain.
Mooses antoi siitä esimerkin: Kansa rteki kultaisen vasikan, yhden kohdanrikkoi, ja Mooses rikkoi koko Jumalan lain, heitti sen alas vuorelta.
Koeta siis ymmärtää, tämä periaate.
Ja sitäpaitsi kaikki 10 käskyä löytyvät Raamatustasi jo ennen
kuin ne annettiin Siinailla, Jumalan puhumana,..ja kirjoittamana.
esim. 5.-käsky 1 Moos 9: 22-25 1. -käsky 1 Moos 35: 1-4,
Minulla on etsittynä ne kaikki 10, ennen lain antamista, mutta etsi ensin itse..periaatteen annoin jo! - benedi
AnttiVKantola kirjoitti:
BENEDIN VITSIT SENKUN PARANEVAT IÄN MYÖTÄ !
Kaipa Jumala toisti kiellon 10 kertaa, jotta benedi saisi puhua 10 käskystä.Veljet, mitä arvelette? Kumpi on ollut älykkäämpi Antti , vai Aadam?
E,G, W on jossain kertonut, että hän oli useita kertoja Anttia viisaampi.
Adam tunsi Jumalan lain, mutta ei rikkonut sitä, eikä Eevakaan, ennenkuin nainen petettiin.
Käskyt olivat jo ennen Aadamia, 1 Moos 2: 1-4...ja koska sabatti sinetöi kaikki käskyt yhteen,
niin kun Jumala ja Aadam käyskentelivät keksenään
paratiisissa, he juttelivat keskenään paljon Jumalan laista
Paratiisissa illan viileydessä kuljeskellessaan yhdessä.
Adam ymmärsi kielto sanan päälle : ÄLÄ!
" Herraa JUmalaasi sinun pitää kumartaman ja Häntä
ainoata palveleman"
Ja Adam teki niin,...saatana ei, eikä saatanan pettämänä Eeva.
Antti ärsyttämällä minua haluaa oppia painamaan mieleensä
minun antamat opetukset, ja esittää sitten täällä, että nämä
ovat hänen omaa viisauttaan.
Mutta koska on kyse Jumalan sanasta, en nosta kannetta Anttia vastaan, vaikka hän kerääkin maailman peltoon
viskelemiäni jyviä omaan laariinsa.
RAKKAUS ON JUMALAN TAHTO
Jumalan korkein lippu tai lakipiste yllämme ei ole laki vaan rakkaus!
Laul. l. 2:4 :
Hän on vienyt minut viinimajaan;
rakkaus on hänen lippunsa minun ylläni.
Myös ihmisen puolelta Jumalaa kohden e ylevintä suinkaan ole lakiajattelu
vaan rakastaminen:
Laul. l. 3:10
Sen patsaat hän teetti hopeasta, sen selustan kullasta, sen istuimen purppurasta; sisältä sen koristeli Jerusalemin tyttärien rakkaus.
Laul. l. 7:6
"Kuinka kaunis olet, kuinka suloinen, sinä rakkaus, riemuinesi! -
Laul. l. 8:6
Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.
Laki ei ole aito sinetti vaan rakkaus on sinetti ihmisen ja Jumalan välillä:
Ilm. 2:4
Mutta se minulla on sinua vastaan,
että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
Ilm. 2:5
Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
Rakkauden teot ovat niitä ensimmäisiä tekoja, arvokkaampia kuin kulta.
Ilman rakkautta on laintäyttäminenkin kuin tyhjän kolisevan tynnyrin työlästä
pyörittämistä vuorenrinnettä ylös. Ja aina lipsahtaa, alusta pitää alkaa.
1. Kor. 13:1
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä,
mutta minulla ei olisi rakkautta,
olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.- Jumala on
A r m o ja r a u h a
Jumala on rakkaus .. niinpä Jumala on armo ja rauha!
Room. 1:7
kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille
ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
Room. 5:20
Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi;
mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
Room. 11:6
Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
Room. 16:20
Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle. Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.
1. Kor. 1:3
Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
1. Kor. 15:10
Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
2. Kor. 4:15
Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi.
2. Kor. 8:1
Mutta me saatamme teidän tietoonne, veljet, mitä Jumalan armo on vaikuttanut Makedonian seurakunnissa:
2. Kor. 13:14
Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
Ef. 3:8
Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
Ef. 4:7
Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
Kol. 1:2
Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
Kol. 4:18
Tervehdys minulta, Paavalilta, omakätisesti. Muistakaa minun kahleitani. Armo olkoon teidän kanssanne.
1. Tess. 1:1
Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten seurakunnalle Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Armo teille ja rauha!
1. Tim. 1:2
Timoteukselle, oikealle pojallensa uskossa. Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Kristukselta Jeesukselta, meidän Herraltamme!
1. Tim. 1:14
ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
Tit. 1:4
Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta!
Tit. 2:11
Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille - Agape Lex
Rakkauden laki ja laki rakkaudesta
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9801967 - benedi
"Taivaassa ei Antin mielestä lakia tarvita"
Siellähän se on taivaassa Jumalan pyhällä vuorella Jumalan
laki ollut aina ja iankaikkisesti.
Aamuruskon poikahan sitä vartioitsi siellä yllään kaikkea koruloistoa....
Ja kas, kun Antti ehtii taivaaseen, niin hän ryntyy Jumalan lakia heittämään sieltä pois, ja sanoo JUmalalle:
" Isä meidän joka olet taivaassa, anna minulle sinun iankaikkinen lakisi, minä heitän sen alas taivaasta
maan päälle, niinkuin salaman"
Lakisihan on aivan turha täällä taivaassa, olenhan minä täällä,
joka osaan selittää kaiken rakkauden lain kautta, ja aseta täällä joku juopa minun ja Alexin välille, ettei kansa voisi kysyä Alexilta, mitään Jumalan laista. Niinkö? Ootkos benedi jatkuvasti pöhnässä vaiko vain muuten päästäsi pyörällä,
kun noin levottomia puhut:
/7/7 "Taivaassa ei Antin mielestä lakia tarvita"
Siellähän se on taivaassa Jumalan pyhällä vuorella Jumalan
laki ollut aina ja iankaikkisesti. /7/7
Lusifer langenneine enkeleineen jouduttiin syöksemään ulos ja alas juuri
sen vuoksi, että taivaassa ei ole lakia, millä tuomita. Sana sanoo, että
"ulkopuolella olevat tuomitsee Herra". Taivaassa ei ole vuoriakaan ja Jeesus
kehotti vuoret siirtämään mereen.
Maan päälläkin, kun Herra Sak. 14. luvun mukaan tänne astuu Kuninkaana,
Öljymäki (=pyhä vuori) halkeaa kahtia ja väliin tulee tasainen laakso kulkea.
Yleensäkin on näin että Herra tasoittelee, eikä nosta esteitä, ei edes pyhiä.
Jes. 40:4
Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi.
Jes. 42:16
Minä johdatan sokeat tietä, jota he eivät tunne; polkuja, joita he eivät tunne, minä kuljetan heidät. Minä muutan pimeyden heidän edellään valkeudeksi ja koleikot tasangoksi. Nämä minä teen enkä niitä tekemättä jätä.
Sak. 4:7 Mikä olet sinä, suuri vuori, Serubbaabelin edessä? Lakeudeksi sinä! Hän on paneva paikoillensa huippukiven huutojen kaikuessa: "Suosio, suosio sille!"
Niin, temppelin Herra rakentaa kalliosta. Tiedätkö, mikä on huippukivi. Se on temppelin kantavassa kaaressa se korkein kivi ja tärkein peruskivi.
Temppelissä täällä tarvitaan laki ja lakipiste. Taivaassa ei tarvita vitsaa, lakia.
Eikä lakia siellä ole vaan on Jumalan taivaalla mittaamaton korkeus.
Jumalan taivas on niinkuin sanotaan rakkauden seitsemäs taivas.
Vai onko sinulla benedi sellaisia kokemuksia, että avioparinkin täytyy yhtenään toisilleen lakia lukea, muuten ei liitto kestä. Annanpa neuvon:
ota vaimo sellainen, että rakastatte toisianne ikuisesti; silloin ei tarvitse
edes avioehtosopimusta tehdä, ei muustakaan laista huomauttaa.- benedi
Jos Antti olisi seisonut Jumalan neuvottelussa,
niin hän julistaisi Jumalan sanan kansalle, että se sana kääntäisi heidät pois pahalta tietään ja pahoista teoistaan.
Onko Jumala Jumala vain lyhyeltä matkalta, eli silloin kun saatana oli taivaassa?
Eikö hän ole Jumala myös kaukaa, maan päällä olevalle saatanalle?
On molemmille.
Olet Antti paljon onttopäisempi kuin tiesin...Onhan Jumalalla
laki täällä maanpäällä, ei kait hän muutoin olisi ajanut markkinamiehiä temppelistä sabattina.
Mutta ei hän silti vielä ole saatanaa tuleen heittänyt.
Maanpäällä oleva laki on kopio Jumalan vuorella Taivaassa
olevasta laista.
Juuri tämän seikan vuoksi Jumala käski Moosesta nousemaan Jumalan vuorelle, jossa Jumala antoi lakinsa Moosekselle.
Antti ärsyttämällä minua kerää teologista tietoa itselleen,...
mutta eipä tuo tiedon yhteensovittaminen Antilta onnistu.
Koeta seuraavaksi miettiä, miksi Jumala ei surmannut saatanaa taivaaseen, vaikka Tuomari ja laki olivat samassa kaupungissa?
Ja ettei asia ainakaan helpponisi, niin kysytäänpä Antilta
, kun ensin olet Jumalan lain läpi lukenut, niin
kerro meille minkä käskyn saatana taivaassa rikkoi ja kumosi?
- alex-kasi
Kyllä Antti sulla on oppi. Mikä lie lahko?
Luterilaisen kirkon oppia se ei ainakaan ole - sillä Luterilaisessa teologiassa EI etiikka lähde evankeliumista .. vaan laista ja laki on Jumalasta. Rakkauden laki (ei siis kieltolaki niinkuin sinä olet asian ilmaissut) on se IKUINEN Jumalan hyvän tahdon laki kaikkea luomakuntaansa kohtaan ja se kertoo siitä elämästä joka on hyvää elämää.
Jumalan laki on Jumalan tahdon ilmaisu.
Ennen ihmisen syntiinlankeamista ihminen eli Jumalan tahdossa ja kun synti kerran on poissa elää ihmiset jälleen sen Jumalan tahdossa mistä Jumalan rakkaudellinen laki kertoo.
Kymmenenkäskyn lain on Jumalan armossaan antanut ihmisille osoitukseksi siitä rakkaudesta ja huolenpidosta mikä on Jumalan olemuksessa normi.
En usko että Luterilaisella kirkolla ja Adventtikirkolla olisi erimielisyykisä Jumalan lain olemuksesta, ettö se on ikuinen ja luotujaan rakastavasta Jumalasta, se mikä erottaa on käsitys sielun kuolemattomuudesta.
Rakkaus taitaa sinulle Antti olla vain tunne - mutta todellinen rakkaus tulee esiin myös teoissa. Sitä tarkoittaa esimerkiksi uskon teot..
Niin että kyllä nuo sinun Lucifer-teoriasi ovat kaukana Raamatun opetuksista - missä Jumalan tahto ja laki vallitsee siellä on elämä ja rakkaus, laki ei koskaan tapa - vaan synti - synti tuhoaa elämän - ei elävästä Jumalasta lähtenyt rakkaudellinen ja oikeudenmukainen laki. /7/7 missä Jumalan tahto ja laki vallitsee siellä on elämä ja rakkaus, /7/7
Venäjällä joskus vallitsi laki ja Itä-Saksassa, Länsi-Saksassakin hetken aikaa,
joka aika päätyi toiseen maailmansotaan. Alexin perheessä vallitsee yhä laki,
kun rakkaus ei ole saanut sijaa, johtuen laista. aamulla alex lukee perheelleen
avioliittolakia ja musitolauseeksi antaa avioehtosopimuksen. Illalla sittne alex
kuulustelee vaimoaan siitä kirjasta, alexin perheen kuvaraamatusta, jossa
määrätään, kuinka vaimon tulee alistua miehelleen. Siinä sitten vaimo joutuu
tunteitaan selvittelemään ja valitsemaan: alistumislaki vai rakkaus.
Mitä minuun tulee niin elävässä elämässä kun mukana olen, olen usein
joutunut valitsemaan: laki vai rakkaus. olen kiiruhtanut sapattikokoukseen ja
matkan varrella on ollut nainen (ei muuten mitenkään pahan näköinen) ja
on autosta kumi puhki ollut. Ainakin näön vuoksi. Ei muuta kuin kaasua lisää ja kokoukseen - laki ennen kaikkea, uskollisuus, ei rakkaudesta tai muiden
ongelmista niin väliä. Uskollisus palkitaan, se on plussaa se, mutta toisen
auttamisessa häviää itse. Laki on kova. Mutta kappas vaan, se nainen siellä
tien varressa avuttomana, hän ilmaantuu sapattikokoukseen ihan lopussa.
Ja taas käännän katseeni pois. Mikä kumma siinä, kun olen kuuliainen ja
kuitenkin tuntuu sisältä niin tyhjältä ja syylliseltä.
katse toiseen suuntaan ongelma. Niin että kyllä minäkin lain va
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841339- 51968
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että369798- 142759
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän122686- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594