Paljon puhetta tyhjästä

kauhia anoppi

Kyse on miniästä, Hän on sellainen pulisija. Hän on aikuinen ihminen parin vuoden päästä neljäkymmentä. Miniäni hän on ollut jo 12 vuotta.
Hän voi viipyä käynnillä 4-5 tuntia puhua yhtenään, eikä mitään jää mieleeni, hän on kuin ohi kulkevan liikenteen melu.
Hyvin harvoin Hän malttaa kuunnella muita, sitten käykin niin että viikon parin päästä hän puhuu kuulemansa asian, ihan juuri keksiminään. Kuitenkaan asiaan ei tule mitään uutta, se on toistoa aiemmin puhutuista puheista,, sana tarkasti..
Lähipiirissäni on paha Dementia ja Alzheimerin tauti, alkaa tuntua että leviän seinille kun miniä on tulossa kylään.
Hän ei kuuntele uutisia radiosta eikä Tvstä.
Hän ei lue päivälehtiä mitään..
Hän ei katsele mitään erityistä televisiosta..
Ei omaa mitään kantaa mihinkään esimerkiksi nyt vaalit..
Hän ei osaa puhua mistään ruuanlaitosta käsitöistä taloudenhoidosta..
Ei mistään kasvavasta puutarha parveke kotikukat..
Hän ei muista esim. koska lapsensa oppivat uusia asioita, on kyse sitten kävelystä tai puhumisesta.. Neuvolla käynnistä osaa sanoa mitä kortissa lukee..
Hänellä ei ole ajatuksia, eikä näkökulmaa mihinkään..

Epäilen, kun hän sulkee suunsa, aivoissa ei tapahdu mitään, ihan itse siellä sisällä.
Hän on hukannut esikoisen taaperoiässä jo kaksi kertaa kauppareissulla, lisäksi kuopus on karannut kolme kertaa äidiltään ollen hukkateillä 20 min. -1 tunti.
Miniällä on kyllä paljon kavereita ja puhelinlaskuihin uppoaa 100 -200 € kerrallaan. Pidän aika suurena koska omat laskuni ovat alle 25 € kerrallaan..

Uskon jos lähipiiri ei jo olisi raskas, ei tuo haittaisi, mutta nykyään toivon että Hän olisi vain hiljaa.

12

440

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minnikäinen

Niin, noita ihmisiä on jotka ei muita osaa kuunnella. Joskus tosiaan tekis mieli sanoa heille vain, että olisitko hiljaa ja voisitko välillä kuunnella...Kuuntelutaito on jalo taito sekin. Pitäisiköhän sinun ottaa miniääsi etäisyyttä jotenkin? Varmaan hajurako tekisi hyvää. Tuleeko hän teille kylään ihan kutsumatta tms? Vaikea tilanne jos sinun täytyy hänellä suoraan sanoa, että et oikein jaksaisi häntä. Ehkä voisit yrittää hienotunteisesti ensin mainita hänelle asiasta. Vanhempana ja viisaampana sinun päitisi tietysti pystyä hoitamaan tuo tilanne aikuismaisesti ja kypsästi. Olla hyvänä esimerkkinä...

Mitä tulee noin yleensä tuohon sinun kirjoitukseesi niin siitä saa sen käsityksen, että teillä ei miniäsi kanssa ole kauheasti yhteistä. Häntä siis kiinosta eri asiat kuin sinua. Ei se nyt kuitenkaan hänestä tyhjäpäätä tee. Ehkä hän ei vain halua keskustella sinun kanssasi sisutuksesta ja kodinhoidosta yms. Haluaa pitää ne asiat omana tietonaan. Joskus kun anopeilta tulee sitten niitä turhiakin neuvoja ja mielipiteitä asioihin. Jokainen nyt kuitenkin sen oman huushollinsa haluaa omalla tavallaan hoitaa eikä ne asiat sinänsä muille kuulu.

• kauhia anoppi

taitaa olla pikemminkin niin että hän toivoisi kommenttejani en todella välitä sanoa mitään.
        Meillä on aivan eri maku kalustuksessa vaatteissa jne.

Hän on muovi rihkaman kerääjä muovikrääsää ja ihme rimpulaa nurkat väärällään. Vaateissa pitää väreistä joista en itse ikänä esim.vaalea violetti turkoosi..

en jaksa edes miettiä koko asiaa tyrmäävän uuvuttava tyyppi.

ai niin ja kyllä opetin kuulemattomuudella ja huomaamattomuudella en ostele enkä korvaa minijää...
        nyt olen päättänyt lopettaa kaiken karvaiset aikuisten muistamiset..

• Minnikäinen
        kauhia anoppi kirjoitti:

taitaa olla pikemminkin niin että hän toivoisi kommenttejani en todella välitä sanoa mitään.
        Meillä on aivan eri maku kalustuksessa vaatteissa jne.

Hän on muovi rihkaman kerääjä muovikrääsää ja ihme rimpulaa nurkat väärällään. Vaateissa pitää väreistä joista en itse ikänä esim.vaalea violetti turkoosi..

en jaksa edes miettiä koko asiaa tyrmäävän uuvuttava tyyppi.

ai niin ja kyllä opetin kuulemattomuudella ja huomaamattomuudella en ostele enkä korvaa minijää...
        nyt olen päättänyt lopettaa kaiken karvaiset aikuisten muistamiset..

Jos miniälläsi on oma makunsa vaatteiden ja sisutuksen suhteen niin miten se voi sinua häiritä? Meillä jokaisellahan on oma makumme asioiden suhteen. Miksi hänellä pitäisi olla samanlainen maku kuin sinulla? Sehän on hänen asiansa jos nurkkansa ovat täynnä muovikrääsää ja ihme rimpulaa. Jokainenhan nyt omassa kodissaan saa elää kuten haluaa. Sinulla on oma kotisi ja hänellä omansa vai asutteko kenties saman kanton alla, voisitko vähän tarkemmin valaista tilannettanne ja sitä miksi miniäsi käy teillä niin paljon että se sinut uuvuttaa?

• hiljaa hyvä tulee
        Minnikäinen kirjoitti:

Jos miniälläsi on oma makunsa vaatteiden ja sisutuksen suhteen niin miten se voi sinua häiritä? Meillä jokaisellahan on oma makumme asioiden suhteen. Miksi hänellä pitäisi olla samanlainen maku kuin sinulla? Sehän on hänen asiansa jos nurkkansa ovat täynnä muovikrääsää ja ihme rimpulaa. Jokainenhan nyt omassa kodissaan saa elää kuten haluaa. Sinulla on oma kotisi ja hänellä omansa vai asutteko kenties saman kanton alla, voisitko vähän tarkemmin valaista tilannettanne ja sitä miksi miniäsi käy teillä niin paljon että se sinut uuvuttaa?

luet niin kuin haluat.
        Ei hän sanonut, että pitäisi olla samanlainen, sanoi ettei ota kantaa ja perusteli sen.

Vierailua ei tehdä omaan kotiin!?
        Jospa vieraisilla tulee kuulluksi ja saa "pulista"

Minua nauratti tuo lasten hukkaaminen ja karkailu...no on se tietysti myös joissain olosuhteissa melkoista riskiä..Lapsi ei hahmota vaikka esimerkiksi liikennettä..

• ....................
        hiljaa hyvä tulee kirjoitti:

luet niin kuin haluat.
        Ei hän sanonut, että pitäisi olla samanlainen, sanoi ettei ota kantaa ja perusteli sen.

Vierailua ei tehdä omaan kotiin!?
        Jospa vieraisilla tulee kuulluksi ja saa "pulista"

Minua nauratti tuo lasten hukkaaminen ja karkailu...no on se tietysti myös joissain olosuhteissa melkoista riskiä..Lapsi ei hahmota vaikka esimerkiksi liikennettä..

"Epäilen, kun hän sulkee suunsa, aivoissa ei tapahdu mitään, ihan itse siellä sisällä. "

"Miniällä on kyllä paljon kavereita ja puhelinlaskuihin uppoaa 100 -200 € kerrallaan. Pidän aika suurena koska omat laskuni ovat alle 25 € kerrallaan.."

Tuossa pari esimerkkiä siitä kuinka tämä aloittaja anoppi vertailee itseään miniäänsä. Tuosta minä sain sen käsityksen, että miniän pitäisi olla samanlainen kuin hän ja puhelinlaskutkin pitäisi olla samansuuruisia kuin hänellä, että olisi mieleinen miniä. Jotenkin laittaa itsensä paremmaksi ihmiseksi ja ilmeisesti miniä ei ole hänen mielestään mitään muuta kuin tyhjän pulisija. Hänelle jo tuossa ehdotettiin etäisyyden ottamista miniään jos hän kerran rasittaa, mutta siihenkään ei tullut oikein kunnon vastausta, että miksi hän on miniän kanssa niin paljon tekemisissä, asuuko lähellä tms. tuleeko miniä kutusumatta kylään yms. Noista ap:n kirjoituksista ei oikein ole saanut vielä käsitystä mikä se tilanne oikeastaan on.

Voihan siinä joskus käydä niinkin päin, että se on anoppi joka laittaa miniään välit poikki kun ei naamataulu miellytä. Näin kävi omassa suvussani kun mummoni ei pitänyt äidistäni. Hän ilmoitti yks kaks, ettei äitini ja (me lapsetkaan) olla tervetulleita hänen luokseen. Sittemmin välit ovat kyllä korjaantuneet, mutta edelleenkin mummoni joskus sanonut minulle jotain tämän tyylistä " äitis on mikä on"..mummo unohtanut katsoa peiliin ja miettiä, että kylläpä se hänkin on mikä on. Äitini aina pitänyt hänestä ja käynyt paljon kylässä. Ei koskaan pahaa sanaa anopistaan sanonut. Vasta sitten kun välit menivät, kertoi joistain asioista meille lapsillekkin kun tietysti ihmeteltiin miksei mummolassa voi käydä.

• Minnikäinen
        .................... kirjoitti:

"Epäilen, kun hän sulkee suunsa, aivoissa ei tapahdu mitään, ihan itse siellä sisällä. "

"Miniällä on kyllä paljon kavereita ja puhelinlaskuihin uppoaa 100 -200 € kerrallaan. Pidän aika suurena koska omat laskuni ovat alle 25 € kerrallaan.."

Tuossa pari esimerkkiä siitä kuinka tämä aloittaja anoppi vertailee itseään miniäänsä. Tuosta minä sain sen käsityksen, että miniän pitäisi olla samanlainen kuin hän ja puhelinlaskutkin pitäisi olla samansuuruisia kuin hänellä, että olisi mieleinen miniä. Jotenkin laittaa itsensä paremmaksi ihmiseksi ja ilmeisesti miniä ei ole hänen mielestään mitään muuta kuin tyhjän pulisija. Hänelle jo tuossa ehdotettiin etäisyyden ottamista miniään jos hän kerran rasittaa, mutta siihenkään ei tullut oikein kunnon vastausta, että miksi hän on miniän kanssa niin paljon tekemisissä, asuuko lähellä tms. tuleeko miniä kutusumatta kylään yms. Noista ap:n kirjoituksista ei oikein ole saanut vielä käsitystä mikä se tilanne oikeastaan on.

Voihan siinä joskus käydä niinkin päin, että se on anoppi joka laittaa miniään välit poikki kun ei naamataulu miellytä. Näin kävi omassa suvussani kun mummoni ei pitänyt äidistäni. Hän ilmoitti yks kaks, ettei äitini ja (me lapsetkaan) olla tervetulleita hänen luokseen. Sittemmin välit ovat kyllä korjaantuneet, mutta edelleenkin mummoni joskus sanonut minulle jotain tämän tyylistä " äitis on mikä on"..mummo unohtanut katsoa peiliin ja miettiä, että kylläpä se hänkin on mikä on. Äitini aina pitänyt hänestä ja käynyt paljon kylässä. Ei koskaan pahaa sanaa anopistaan sanonut. Vasta sitten kun välit menivät, kertoi joistain asioista meille lapsillekkin kun tietysti ihmeteltiin miksei mummolassa voi käydä.

Siis Minnikäinen kirjoitti tuon edellisen, unohtui nimimerkki laittaa....

• puliseva anoppi

Tämä oli niin hyvä, että aion printata. Sunnuntaina menemme miniän luo päivälliselle. Jälkiruuan jälkiruuaksi aion vetäistä tämän sanaherkkuna.

Kiitos!

• senneri

Oletko koettanut vieroittaa miniääsi seurastasi? Sillä eihän sinun tarvitsisi erityisesti edes valehdellakaan, jos haluat tehdä muutakin. Uskon aivan varmasti, että jos itse opettelee vetämään rajansa toiselle ja vain käyttäytyy sen mukaan älyää toinenkin pikku hiljaa perääntyä. Jutustasi kun ei selvästi käy ilmi oletko edes yrittänyt joskus sanoa hänelle olevasi menossa kauppaan/pihatöihin/tapaamaan ystävääsi vai asetutko vain kiltisti kuuntelemaan häntä?

Se, mitä sinä koko olemuksellasi viestität hänelle, viittaisi siihen, että miniällesi on ilo saada puhua sinulle ja se, mitä todella ajattelet, on sinussa visusti piilossa. Olisiko tutustumisenne alussa tullut otettua riski miniän kanssa, että pärjäisitte tmv?

• kauhia anoppi

"Olisiko tutustumisenne alussa tullut otettua riski miniän kanssa, että pärjäisitte tmv? "
        ehkä jotain tuonnepäin..

Totta kai vierasti ihmistä kuuntelee voidakseen tutustua Häneen, mutta
        Miniä pulisi kokoajan eikä hänelle voinut edes vastata puhumatta päälle..
        Sitten pulina alkoi kuulostaa täysi mittaiselta vitsiltä.. sen sisällöstä jäi mielen samoin kun ohi kulkevan liikenteen, montako kuorma-autoa rekkaa liikenteen seassa oli jne.

mitään vuorovaikutusta ei ole koskaan ole ollut..

• vapaus elää ilossa

Siis oletko katkera kun tuollaisella tyhjänpuhujalla on kavereita ja itselläsi ei -niinkö?

Niin...kukaan ei pidä ihmisestä joka jalustoi itseään paremmaksi, fiksummaksi kuin muut. Luulen että itselläsi on vain niin huono itsetunto ja heikko minäkuva, että joudut pahassa olossasi arvostelemaan toisen onnellista elämää höpsöine sattumuksineen.

Ihminen on parhaimmillaan/ hauskimmillaan mukava, hauska, höpsö ja hajamielinen. Pahimmillaan loukkaava ja eristäytyvä, toisia osoitteleva "parempi ihminen".

• kauhia anoppi

no ei miniä esitteli puhelinlaskuaan ja ehdotin hoitamaan soitoilla vuoronperään, en avusta tai maksa
        KIITOS en.
        Mutta ei ne kaverit soita, kun eivät saa suun vuoroa, jos ei miniä soita puhelut ovat siinä.

"Keskustelussa on ainakin puolet kuuntelua. "
        sanoo se tuntematon.

• polttaja rew
        kauhia anoppi kirjoitti:

no ei miniä esitteli puhelinlaskuaan ja ehdotin hoitamaan soitoilla vuoronperään, en avusta tai maksa
        KIITOS en.
        Mutta ei ne kaverit soita, kun eivät saa suun vuoroa, jos ei miniä soita puhelut ovat siinä.

"Keskustelussa on ainakin puolet kuuntelua. "
        sanoo se tuntematon.

Kaikki kannattaa tallentaa ja laittaaa vaikka netttin, polttaa cd:lle ja tikulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      109
      1705
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe