22 vuotta ja yksin

yksin.

Olen 22 vuotias tavallinen mies. En ole mikään maailman kokenein naistenmies, mutta kokemuksia on.

Tuntuupi vaan kovin vaikealta löytää tyttöystävää, koska en ole mikään maailman menevin ihminen. Baarista naisen ettimisestä en pidä, koska ei ole oikein sinkkukavereita siipimieheksi. :) Netin kautta "pokailu" päättyy usein siihen ettei tule vastausta. Ehkä en ole paras kirjottelija. :D

Miten ja missä on paras lähestyä suurinpiirtein saman ikäluokan vastakkaista sukupuolta? Pidän naapurintyttömäisistä ja ehkäpä hieman taiteellisista leideistä. Onko kellään omakohtasia kokemuksia, paikoista ja mistä uusia tuttavuuksia löytää järkevästi?

26

1449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samma här

mene kadulle ja avaa vinosti hymyillein "hei, mitä kello on?"
      seuraava repa----
      ja sä kysyt- oisko sulla sitte aikaa mulle?

ihan sama onko nainen yksin vai muiden naisten seurassa

järkevästi ei löydä naista
      muista huumorintaju ja tajuton itseluottamus

• 33v ja yksin

en minä ainakaan pystyisi tuohon,, olen sitten kait liian ujo.

pitääkö ujon miehen kuolla yksin sitten, kovaapeliä

• otan sut

Ujot vaan tanssikursseille ja sitten vaikka lavatansseille..siellä käy myös nuoria neitosia ja saattaa joukossa jokunen ujokin olla joka odottaa että voi kun toi mies hakis tanssimaan..kokeilkaa keskustella sellaista yleistä mutta muutama kehu naiselle esin hänen hiuksistaan tai vaatteistaan tekee ihmeitä..ujonkin pitää vaan uskaltautua otolliselle maaperälle missä näitä neitoja olisi liikkeellä..tanssit,risteilyt,harrastukset yms...Ja sosiaalista kanssakäymistä ei opi kuin harjoittelemalla! Mitään pahaa ei tapahdu jos pakit tulkee..eiku eteenpäin vaan!

• rfyujk

"Mitään pahaa ei tapahdu jos pakit tulkee..eiku eteenpäin vaan!"

Paitsi ujon itsetunto romuttuu entisestään ja sen jälkeen on vielä vähemmän uskallusta olla aloitteellinen..

• lyklykk

Ei se haittaa , siirry seuraavaan tyttöön. Kun on samana iltana joka tyttö käyty läpi tanssipaikassa / baarissa, on aika odottaa seuraavaan kertaan ja käydä kierros läpi. Kyllä se voi onnistua parinsadan jälkeen, lykästää jos lykästää

• rohkea rokan..

juu ei kannata mennä nurkkaan itsesääliin..aivan varmasti joku odottaa ujompaakin miestä..itsetuntoa voi kohottaa jo yksikin onnistunut reissu..vaikka sitten sitä ennen olis takana 8 epäonnistumista...ei todellkaan maailma kaadu siihen jos nainen ei lähde tai lämpene heti..

• yksinäinen susi

Älä huoli, minäkin olen ollut yksin vuodesta 2003 nyt 42v ja en näytä vanhaltakaan. Silmälaseja en käytä ei kaljamahaa, teen kaikki kotityöt yksin.
      Syy minuun on olen vain 170 cm pitkä. Lyhyeillä ei ole sijaa täällä maailmassa, vaan 180 En viitsi edes yrittää näillä kriteekeillä, kun tiedä heti tulevan pakit aivan varmasti. Suomalaisen vaatimustaso on liian korkea miehille. Ja enkä myös lyö naista. 10v avioliitossa vain sellainen sanallinen riita on ollut, mutta riidat ovat loppuneen ennen ovat alkaneet. Erottiin ystävinä, ja eikä edellenkään riitaa.

Hänen entinen mies hakkasi häntä mennen tullen. Minä en kertaakaan, ei tulisi mielenkään.

Mutta yksinäisyyteen tottuu, mutta mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän kaipaa jotakin lähelle ja se on vain Suominainen.

Mutta kaikkea ei saa mitä haluaa.

• wouman

Lopetahan tuo itsesäälissä pyöriskely. Pituus ei ole ongelma ellei siitä itse tee sellaista! Pituus on vain yksi piirre ulkonäössä saatika koko ihmisessä.

Itse pidän pitkistä miehistä, mutta seurustelin muutama vuosi takaperin erään lyhyemmän miehen kanssa (169cm). Vaikka hän oli minua vain muutaman sentin pidempi, ei se ollut mikään ongelma koska itsetunto ja elämänasenne hänellä oli kohdillaan ja muutenkin meillä juttu luisti mitä parhaiten. Eli se on se tärkein, henkilöiden väliset kemiat (vaikka tietysti ulkonäössä pitää peruasiat, kuten siisteys, olla kunnossa).

• YhEnLaInEn

Kuulostat tutulta ... tässähän sulle olisi ..vuoden nuorempi ja samat "probleemat"

• Missä kaíkki tytöt?

Missä voisi tavata mukavan tytön? Baarin jos menen en välttämättä haluaisi naista joka ravaa koko ajan juhlimassa. Jos menen baariin niin menen juomaan siihen sitten tiivisti keskittyen. Nettipalstat ei houkuta mennä runoilemaan ja arpomaan valehteleeko toinen kaikessa. Sen verran olen hiljainen etten ihan kadulle menisi lirkuttelemaan. Kavereita ei oikein ole että se siintä sitten että tapaisi kavereiden kautta jonkun. Töissä silloin kun niitä on en tapaa kuin miehiä.

• hghhhhhh

Rupea tanssijaksi - johan alkaa vientiä löytyä!

• tapititaaa

Missä kaíkki tytöt?
      Gambiassa

• yksinään täälläkin.

Yleensä ihmiset tapaavat toisensa sellaisissa ympäristöissä joissa ovat usein, kuten koulu, työ tai sellaiset harrastukset joiden parissa on useita tunteja viikossa ja joiden kautta kehittyy myös sellainen vakituinen tuttavapiiri. Ja tietty ne ihmiset jotka jäävät kavereiksi ovat osana sitä piiriä, ja myös heidän kautta tavataan lisää ihmisiä.

Se että pitää lähteä baareja kiertelemään tai kadun tallaajia iskemään tai nettiprofiileja kyhäilemään alkaa olla jo aika kaukana siitä miten suurin osa on löytänyt sen kumppaninsa. Yleensä se joku löytyy koulusta, sillä siellähän meistä useat viettävät ison osan elämästään. Jotkut amislaiset ovat sitä yläaste-aikaista kultaansa vielä amiksenkin loppuun asti raahanneet, ja lukiossa jos kuviot vaihtuvat, niin sieltä löytyy myös se oma kulta. Ja tietty kaverit ja heidän sinkkukaverinsa ovat yhtä lailla vaikuttaneet siihen että monet löytävät kumppanin pienellä avustuksella. Näin olen todennut kun olen kavereita katellut. Itsekin vahingossa tutustutin oman naispuolisen kaverin kahteen jätkään joista toinen särki sen sydämen ja toinen otti omakseen, ja ovat olleet yhdessä siitä lähtien. Ja ite rakastuin kaveriini, jonka olin tuntenut vuosia, muttei hän minusta kuitenkaan välittänyt. Ja lukiossa tapasin yhden ylimielisen tapauksen joka käytti mua laastarina kunnes pistin vaivaisen viikon jälkeen poikki, eikä käteen jäänyt kokemuksen hitustakaan seurustelusta. Ja olen nyt 2 eri opintolinjaa opiskellut lukion 3 vuoden jälkeen, ja nää kaikki on sellaisia 2.asteen tutkintoja, joissa suurin osa opiskelijoista mun luokallani on minua n.4-7 vuotta nuorempia, ja suurin osa on löytänyt sen kumppaninsa jo, ettei ole ollut mitään mahiksia löytää ketään. Ja kun ja jos koulut ovat tarpeeksi isoja, niin ei niihin muihin oppilaisiin voi oikein tutustua mitään kautta. Ja työelämässäkin olen pikaisesti käynyt, ja työkavereina on olleet vaan vanhat tädit, että se siitä. Ja kaverit eivät halua järkätä mulle ketään. Kerran kysyinkin sitä. Ei johdu minusta vaan siitä etteivät halua joutua järkkäämään tai ei ole sinkkukavereita enää.

Joten olen kiertänyt nettideitti-sivustoja ilman mitään tuuria niiden kanssa. Se on tosin se kolmesta (tai 4:stä jos lasketaan omat kaverit) parhaasta vaihtoehdosta viimeisin. Musta tuntuu että vähemmistöä ovat ne, jotka ovat löytäneet kumppaninsa jotain muuta kautta. Sitä vaikeammaksi se selkeästikin menee mitä enemmän pitää vaan heittäytyä vieraiden ihmisten eteen. Pitää antaa sydämensä tuntemattoman runnottavaksi tai itse runnoa jotain tuntematonta, koska ei ole sosiaalisen piirinsä kautta löytänyt ketään, mikä johtuu todennäköisesti huonoista olosuhteista, joille ei ole voinut mitään. Kyse ei ole siitä etteikö olisi rakastettava jonkun mielestä. Oishan se vaan mukavaa jos löytäisi jonkun...

• oliskin vielä nuori

22v ei oo vielä kovin paha. Siinä ikäluokassa on vielä paljon fiksuja mukavia sinkkuja. Mitä lähemmäs kolmeakymppiä oma ikä alkaa mennä sitä vaikeemmaks tulee tavata yhtään misään sinkkuja, koska ylläripylläri lähes kaikki mukavat fiksut ihmiset alkaa olemaan varattu ja todennäköisyys että törmää sinkkuun, jonka seurassa viihtyy, on äärettömän pieni.

Itekkin olen hieman ujo mies. Parikymppisenä sentään aina silloin tällöin oli saumoja, mutta 25v jälkeen riittää yhdenkäden sormet laskemaan edes sinkkunaisia johon olen missään törmännyt. Saati sitten että kiinnostusta olisi ollut suuntaan tai toiseen..

Eli kannattaa siis rohkeasti vaan yrittää nuorena. Mitä enempi ikää tulee sitä vaikeammaks se muuttuu :(

• nuoruus on valttia

Totta toi nuorena yrittäminen.Jälkiviisautta kun ajattelee kavereita jotka pelas jo yläaste ikäsestä tyttöjen kanssa,niistä jokasella perhe,kumppani.Itellä ei mitään.No tosin ei tarvettakaan enää kun on sisäistänyt asian et kuuluu olla yksin.Mutta onnea toivotan jokasella joka jaksaa yrittää

• myös22

Näyttää olevan minullakin sama ongelma! Olen itse ihastunut työpaikallani söpöön neitoseen. Oma ongelmani on, että tyttö on todella harvoin töissä. Opiskelun takia luulisin.

Neitokainen työskentelee siis kassalla ja yritin paripäivää sitten mennä ostamaan hänen kassalta. Tarkoitukseni oli aloittaa keskustelu ja pyytää hänen numeroa. Tuli siis minun vuoroni ja heti kun hän hymyili minulle ja venytteli siinä moikaten. JÄÄDYIN ja otin tärisevin käsin lompakosta euron ja rykäisin jonkun epämääräisen äänen uskaltamatta katsoa häntä silmiin.

Kaksi työkaveriani yrittää zempata minua ja antaa vinkkejä, mutta jos heitä kuuntelen olen sinkkuna forever. Nyt odotan seuraavaa kertaa kun hän tulee töihin.

Pahin pelkoni on, että kysyn numeroa häneltä ja vastaus on ei/on varattu. Olen todella ujo näissä asioissa ja tiedän, että vaikka pakit saisin elämä jatkuu...silti todella pidän hänestä ja se tämän hankalaksi tekeekin. Täytynee lisätä itsevarmuutta ja tartuttava niskasta itseäni kiinni. Elämä on lyhyt enkä sitä yksin halua viettää.

On muuten ensimmäinen kerta kun olen mukana näissä keskusteluissa.

• Ex Pinp

Miksi ihmeessä pelkäät kieltävää vastausta? Ei se satu yhtään ja tarkoittaa vain, että voit rauhassa etsiä seuraavaa kohdetta. Ennen pitkää joku suostuu.

Ainoa syy miksei ehkä suin päin kannata hutmaista on se, että haluaa oppia tästä hyökkäyksestä jotain strategistakin. Näin analogiana siis. Eli kannattaa koittaa herättää kiinnostusta (kehon kieli töissä kaikkien kanssa, juttelu kaikkien kanssa ja ennen kaikkea ei se mitä sanoo vaan miten sanoo, katsekontakti ja tytön puhuttelu kuin hän olisi pikkusisko, leikillistä muttei alentuvaa)

• baarbs

Aww..

• myös22

En tiedä miksi pelkään kieltävää vastausta. Usein olen saanut vastaukset kysymättä heiltä mitään, vain keskustellut naisten kanssa ja jossain vaiheessa ovat maininneet poikaystävänsä tai olevansa sinkkuja.

Tämän tytön kanssa en saa sanaa suustani. Tärisen aivan kun olisi vieroitusoireita. Joka kerta kun en uskalla kysyä häneltä mitään tekee mieli hakata päätä pöytään.

Ensiviikolla uusi yritys ja voi jumansgegga jos hänellä ei ole työvuoroa silloin. Pitänee toivoa parasta

• RIITTÄÄKÖ NOI NEUVOT

Paras keksintö on näyttää HIEMAN avuttomalta/hennolta tai haavoittuvaiselta sillä se on naisten mielestä söpöä! ja toiseksi pitää olla myös Cool ja jotenkin rento....
      Kaveri sai tyttökaverin vain ulkonäöllään (kaunis ei komea)Ihmettelin sitä että hän itse on poikamies tyyppi ku ois jo 3 häntä tyttöä perässä :o
      No asiaan....
      Pitää olla jotenkin rauhallinen riippuu naisesta haluaako hän koviksen tai jonkun aikuismaisen or somethink.... Itse olen kyllä saanut noilla keinoin tyttökaverin mutta JOS nainen on VARATTU älä mene pyytelemään treffeille jos kysyinen poikakaveri on mestari nyrkkeiliä { {
      :_:
      Ja kutsu hänet kaupungin parhaaseen kahvilaan ei ruuhka aikaan

• 18+6

Sama myös toisinpäin..

Täällä 24v "naapurintyttömäinen" taiteellinen neiti miettii myös että missä niitä ihmisiä tapaa muualla kuin baareissa..

Kai sitä vaan pitäisi käydä erilaisissa tapahtumissa ja kahviloissa ym. niistähän niitä ihmisiä ainakin löytyy :)

• ehkä naiselle

Niinno. Kuin usein joku on tullu sun viereen juttelemaan, jos oot istunu jossain kahvilassa tms yksin? Ei se ainakaan miehenä oo mulle ikinä toiminu. Naisella kai ehkä pientä saumaa, että joku alfauros uskaltautus juttelemaan.

• 18+6
        ehkä naiselle kirjoitti:

Niinno. Kuin usein joku on tullu sun viereen juttelemaan, jos oot istunu jossain kahvilassa tms yksin? Ei se ainakaan miehenä oo mulle ikinä toiminu. Naisella kai ehkä pientä saumaa, että joku alfauros uskaltautus juttelemaan.

Ei se pointti ollu siinä että menee yksin istumaa kahvilaan ja odottaa että joku tulee juttelemaan, vaan siinä että kannattaa käydä erilaisissa paikoissa missä nyt oman ikäset tuppaa viihtymää. Keskustelun avaukseksi kelpaa vaikka ihan vaan: "anteeksi, mutta saanko ottaa tämän lehden?" jos kiinnostavan ihmisen pöydällä on sanomalehti, tai joku satunnainen kommentti kassajonossa, esim. toinen ottaa jonkun erikoiskahvin, toteat: "hyvä valinta" ja hymyilet..
        Mitä enemmän poistuu kotoa ja uskaltautuu avaamaan suunsa, sitä todennäkösimmin löytää jonkun kiinnostavan ihmisen juomaan vaikka ne kahvit yhdessä!
        Satunnaiset kommentit tuntemattomilta ihmisiltä arkisissa tilanteissa on sitäpaitsi mukavia ja jättää kivan mielen. Mitä enemmän niitä uskaltaa kylvää sitä rohkeammin mielin oppii ihmisiä lähestymään ja jos tapaa samassa kahvilassa taas sen 'ihanan tytön' jolle jo kerran jotain sanoi, on hyvin luultavaa että hän muistaa nähneensä sinut aiemminkin ja vastaa todennäköisemmin kommentteihisi.

Eikä mun juttuja tarvi ottaa liian tosissaan, tai testata käytännössä. Kerron vain henkilökohtaista naisen näkökulmaa asiaan. Omat kokemukset tälläisistä lähestymistavoista ovat olleet tähän mennessä vain positiivisia.

Terveisin eräs jonka pitäisi taas pitkästä aikaa alkaa käymään ulkona enemmän ja lopettaa koulu- ja työasioista stressaaminen.

• 4+17
        18+6 kirjoitti:

Ei se pointti ollu siinä että menee yksin istumaa kahvilaan ja odottaa että joku tulee juttelemaan, vaan siinä että kannattaa käydä erilaisissa paikoissa missä nyt oman ikäset tuppaa viihtymää. Keskustelun avaukseksi kelpaa vaikka ihan vaan: "anteeksi, mutta saanko ottaa tämän lehden?" jos kiinnostavan ihmisen pöydällä on sanomalehti, tai joku satunnainen kommentti kassajonossa, esim. toinen ottaa jonkun erikoiskahvin, toteat: "hyvä valinta" ja hymyilet..
        Mitä enemmän poistuu kotoa ja uskaltautuu avaamaan suunsa, sitä todennäkösimmin löytää jonkun kiinnostavan ihmisen juomaan vaikka ne kahvit yhdessä!
        Satunnaiset kommentit tuntemattomilta ihmisiltä arkisissa tilanteissa on sitäpaitsi mukavia ja jättää kivan mielen. Mitä enemmän niitä uskaltaa kylvää sitä rohkeammin mielin oppii ihmisiä lähestymään ja jos tapaa samassa kahvilassa taas sen 'ihanan tytön' jolle jo kerran jotain sanoi, on hyvin luultavaa että hän muistaa nähneensä sinut aiemminkin ja vastaa todennäköisemmin kommentteihisi.

Eikä mun juttuja tarvi ottaa liian tosissaan, tai testata käytännössä. Kerron vain henkilökohtaista naisen näkökulmaa asiaan. Omat kokemukset tälläisistä lähestymistavoista ovat olleet tähän mennessä vain positiivisia.

Terveisin eräs jonka pitäisi taas pitkästä aikaa alkaa käymään ulkona enemmän ja lopettaa koulu- ja työasioista stressaaminen.

Niinno valitettava asia tosielämästä on että yleensä jos koitat heittää tarinaa jollekkin tuntemattomalle naiselle joka istuu yksinään hyvä ettei pippurispraytä kaiveta käsilaukusta :D

Ja miehen näkökulmasta taas jos ei ite tee aloitetta niin kukaan ei taatusti tule juttelemaan. Ei ainakaan mun elämssä oo ikinä moista ihmettä tapahtunu.

Toki olet aivan oikeassa, että parempi todennäköisyys on saada jotain kontaktia jos liikkuu ihmisten ilmoilla. Ärsyttää vaan kaikki "neuvojat", jotka kuvittelee että automaattisesti syy yksinäisyyteen on siinä ettei liikkuis ihmisten ilmoilla ikinä. Tää ei nyt siis tarkottanu sua vaan ihmisiä yleisesti typerine neuvoineen..

• 18+6
        4+17 kirjoitti:

Niinno valitettava asia tosielämästä on että yleensä jos koitat heittää tarinaa jollekkin tuntemattomalle naiselle joka istuu yksinään hyvä ettei pippurispraytä kaiveta käsilaukusta :D

Ja miehen näkökulmasta taas jos ei ite tee aloitetta niin kukaan ei taatusti tule juttelemaan. Ei ainakaan mun elämssä oo ikinä moista ihmettä tapahtunu.

Toki olet aivan oikeassa, että parempi todennäköisyys on saada jotain kontaktia jos liikkuu ihmisten ilmoilla. Ärsyttää vaan kaikki "neuvojat", jotka kuvittelee että automaattisesti syy yksinäisyyteen on siinä ettei liikkuis ihmisten ilmoilla ikinä. Tää ei nyt siis tarkottanu sua vaan ihmisiä yleisesti typerine neuvoineen..

Joo, voi olla, paha sanoa itse mitään kun en ole koskaan naisia yrittänyt iskeä, mutten epäile yhtään etteikö monesti naisten asenteissa olisi parantamisen varaa! :D

Eipä niitä aloitteita tähänkään suuntaan yhtään liikaa tule, paitsi baarissa, ja ne onkin sitten takapuolesta kouraisemisia ja huikkauksia "lähetkö naimaa vessaan?"
        Ei kiitos!

Totta, huono neuvo, mutta se nyt sattuu olemaan aika iso tekijä uusiin ihmisiin tutustumisessa, pitäisi itseni ainakin yrittää toteuttaa tuota kotoa poistumista hieman nykyistä useammin! :D

Jotain piti vielä sanoa, mutta unohduin omiin ajatuksiini enkä enää tiedä mitä se oli, joten ehkä lisään sitten kun/jos tulee mieleen.
        Mutta toivotan kaikkea parasta parisuhderintamalle! Älä vielä luovuta! :)

• 4+17
        18+6 kirjoitti:

Joo, voi olla, paha sanoa itse mitään kun en ole koskaan naisia yrittänyt iskeä, mutten epäile yhtään etteikö monesti naisten asenteissa olisi parantamisen varaa! :D

Eipä niitä aloitteita tähänkään suuntaan yhtään liikaa tule, paitsi baarissa, ja ne onkin sitten takapuolesta kouraisemisia ja huikkauksia "lähetkö naimaa vessaan?"
        Ei kiitos!

Totta, huono neuvo, mutta se nyt sattuu olemaan aika iso tekijä uusiin ihmisiin tutustumisessa, pitäisi itseni ainakin yrittää toteuttaa tuota kotoa poistumista hieman nykyistä useammin! :D

Jotain piti vielä sanoa, mutta unohduin omiin ajatuksiini enkä enää tiedä mitä se oli, joten ehkä lisään sitten kun/jos tulee mieleen.
        Mutta toivotan kaikkea parasta parisuhderintamalle! Älä vielä luovuta! :)

Juu myönnän kyllä että oon taannoisten epäonnisten reissujen jäliltä jumittunu itekkin liikaa kotiin ja passivoitunu liikaa aloitteiden tekemisten suhteen. Oma koti nyt on tietysti se viimenen paikka jossa niihin uusiin ihmisiin törmää, mutta se on varmaan itsestäänselvyys jokaiselle yksinäiselle ihmiselle muutenkin. :)

Jos sitä kesällä koittas laittaa uutta matoa koukkuun ja yrittää taas ottaa vähän aktiivisemmin kontaktia kauniimpaan sukupuoleen. Onnea myös sulle miesten metsästykseen ;)

Niin ja ettei jää epäselväks en oo siis AP.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe