Eräässä autoliikkeessä pääkaupunkiseudulla olisi myytävänä juuri sellainen auto, josta olen jonkin aikaa haaveillut. Kyseessä kohtuullisen tuore käytetty, johon antaisin oman autoni vaihdossa.
Myyjä kertoi hyvitykseksi omastani 8000eur, jäljellä oleva velka on 9000eur. Haluamani auto maksaa 14000eur. Myyjä sanoi, että kauppa on mahdoton, ellen anna reilua paria tuhatta euroa rahaa. Ei mulla nyt ole sellaisia rahoja laittaa välirahaksi.
Osaava myyjähän vähän muokkaisi hintoja paperilla ja kaupat syntyisivät mutkitta. Ikävä kyllä tuo tolvana ei moista taitoa omaa.
Kaverinikin ihmetteli onnetonta palvelua. Harmi vaan, kun vastaavaa yksilöä ei kunnonpalvelun liikkeissä näy olevan.
No tiedänpähän taas yhden liikkeen, jonne en ikinä enää mene, enkä suosittele tuttavillekaan.
Surkea myyjä
5
135
Vastaukset
- Domppa
Aina silloin tällöin näitä löytyy, kuten minulla tässä keväällä. Tarjosivat mielestäni melko heikosti minun vaihtoautostani ja kun kerroin oman mielipiteeni niin myyjä sanoi, että ei minun ole pakko ostaa heiltä autoa vaan voin mennä ostamaan auton jostain muualta. Loistavaa asiakaspalvelua sanoisin!
Ei se mitään, hyvä kun kauppoja ei tullut, koska viikkoa myöhemin löysin samanlaisen auton, sama vm yms., mutta paljon pienemmillä kilometreillä. Siellä olikin sitten myyntihaluinen henkilö paikalla ja kaupat syntyivät ;) - Kysyn-Vaan-76
"Osaava myyjähän vähän muokkaisi hintoja paperilla ja kaupat syntyisivät mutkitta."
Mikähän hintojen "muokkaus" poistaisi sen tosiseikan että tarvitset rahoitusta enenmmän kuin on ostamasi uuden auton hinta? Eli sinulla ei ole ollenkaan omaa pääomaa. Autorahoitukset perustuvat yleensä aina siihen että ostetun auton arvo kattaa aina lainatun summan. SInulla näin ei ole.
Tavallisesta pankista saat tietysti lainaa miten paljon vaan kun on takauksia tai takaajia...- yks myyjä
Ostettavan auton hintaa nostetaan ja näin myös samaisella summalla nostetaan vaihdokin hyvityshintaa ja kas vain, vaihdokki riittääkin käsirahaksi.
Helppo juttu, tosin tuskin sinä tajuat vieläkään. - 200/kk ja 9000 loppu
yks myyjä kirjoitti:
Ostettavan auton hintaa nostetaan ja näin myös samaisella summalla nostetaan vaihdokin hyvityshintaa ja kas vain, vaihdokki riittääkin käsirahaksi.
Helppo juttu, tosin tuskin sinä tajuat vieläkään.onneksi löytyy selkärankasiakin jobbareita jotka eivät lähde syventämään peraukisten velkakierrettä. Onkohan rahoitusyhtiöltä tullut kielto moiseen kikkailuun, koska eivät halua luottotappioita ja yliarvostettuja autoja lunastukseen.
- KysynVaan-76
yks myyjä kirjoitti:
Helppo juttu, tosin tuskin sinä tajuat vieläkään."Ostettavan auton hintaa nostetaan ja näin myös samaisella summalla nostetaan vaihdokin hyvityshintaa ja kas vain, vaihdokki riittääkin käsirahaksi.
Helppo juttu, tosin tuskin sinä tajuat vieläkään. "
Mutta kun tuo ei poista sitä että oikeasti uuden auton arvo ei vastaa lainattua summaa. Syyllistytään siis petokseen koska rahoittajaa huijataan luulemaan että vakuus on arvokkaampi kuin se oikeasti on. Ja petos on ihan rikoslaissa rangaistava teko...
Itse kiertäisin kaukaa myyjän joka olisi valmis syyllistymään petokseen saadakseen kaupan aikaan. Miten voisin silloin luottaa siihen että hän ei huijaa minuakin jotenkin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772578On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole512560Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732422Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672220Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl371932Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051759Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko251254Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve51242Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411055Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054