On se sitten jännä, miten jotkut ihmiset kuvittelevat tietävänsä minua itseäni paremmin mitä minulle kuuluu ja miten minulla menee. Tässä tapauksessa kyse on ollut äidistäni ja sisaristani.
No niin, tietyltä kannalta katsottuna elämäni ei kenties ole ollut aivan täydellistä. Olen kokenut työttömyyttä ja ollut taloudellisesti heikoilla ja muuta sellaista. Ja välillä olen esimerkiksi joutunut lainaamaan rahaa äidiltäni.(Tosin olen myöskin maksanut kaikki takaisin mahdollisimman pian) Kuitenkaan en ole itse kokenut olevani mitenkään erityisesti epäonnistunut elämässäni ja että olisin joku luuseri tai muu sellainen, vaan olen pitänyt tilannettani väliaikaise.
Ja äitini ja sisareni vain tylysti ilmoittavat ja olettavat minunkin myöntävän, että olen ollut jotenkin "tuuliajolla" ja "eksyksissä elämässäni", ilmeisesti vain siksi, että minulla ei ole vakituista työpaikkaa ja muita sellaisia perusporvarillisen elämän tukipilareita elämässäni tällä hetkellä.
Kun muut luulevat tietävänsä asiani paremmin...
1
269
Vastaukset
- jfgierjgeorijgiojtoi
Tuo on hyvä asenne että pitää työttömyyttä tai muuta vastaavaa tilannetta vain väliaikaisena ja pyrkii kohti parempaa hakemalla uutta työtä tms.
Jos kerran on ollut jotain ongelmaa niin sukulaisilla näyttää olevan jokin "velvollisuus" muistuttaa jatkuvasti niistä vaikka tilanne olisi korjaantunut jo vuosiakin sitten. Melko rasittavaa mutta ei kannata välittää siitä vaan keskittyä pitämään elämänsä omissa käsissään meni sitten syteen tai saveen. Kukaan muukaan ei puolestasi elä elämääsi, ohjat on oltava omissa käsissä.
Vakituinen työpaikkakin voi nykyaikana olla vain tilapäisesti vakituinen, elämä on nykyään niin epävarmaa kaikenmaailman globaalien talouskriisien ja lamojen takia. Kellään ei ole varmaa työpaikkaa paitsi ehkä jossain valtion virassa. Töihin jos onnistuu pääsemään niin melkein tärkeintä on huolehtia siitä että saa jäämään säästöön rahaa työttömyyden varalta ja työttömyyskassaan kannattaa kuulua että saa edes sen 500 päivää ansiosidonnaista jos tarve tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492