Hallituksessa ministeritkin – kaikki hyvin

kapu-vaari

Päähallituspuolueiden ministereistä olen arviointini antanut jo edellisen avaukseni loppuviesteissäni, joten nyt, kun kaikki muutkin ministeri tiedetään, voin kuitata asian vain toteamalla, että eipä niissä yllätyksiä ole. Ei yllätä Sinnemänkään putoaminen pois hallituksesta. Demarien Krista Kiurua pidin yllätyksenä, mutta hän sitä ole. Tuo 36-vuotias maisterisnainen ja opettaja näkyy olleen vaaleissa Satakunnan ääniharava, jolla on vahva kokemus järjestöistä ja kuntapolitiikasta, on mm. Porin kaupunginvaltuuston puheenjohtajana.

Sllisalaattimaisen hallitusohjelman toimivuus kuitenkin herättää epäilyjäni. Määrätietoisempaa linjakkuutta olisi tarvittu edessä olevien vaikeuksien voittamiseksi. Paavo Lipponen aloitti pääministerikautensa lähes samanlaisella hallituskokoonpanolla, ja perjantainen SK muistuttaa, millaisen ohjelman Paavo jyräsi hallitukselleen: yhdessä työmarkkinajärjestöjen kanssa purettiin työhön menoa estäviä jäykkyyksiä, kirjattiin ideoita työpaikkojen synnyttämiseksi ja työn tekemisen lisäämiseksi, kova säästökuuri höyläsi maataloustukia, työttömyysturvaa, lapsilisiä, yritystukia ja kuntien valtionosuuksia, verotusta uudistettiin työn tekemistä ja antamista suosivaksi, mutta opetukseen ei koskettu, kun kansan koulutustasoa oli nostettava. Nykyistä paljon syvemmästä alhosta noustiin tuolla ohjelmalla. Mutta Kataisella ei ehkä ole yhtä selvää näkemystäkään kuin Lipposella oli, eikä samanlaista voimaa saada tahtonsa läpi.

Erkki Tuomiojaan ulkoministerinä olen suhtautunut hieman skeptisesti. Erkin Nato-kielteisyydellä ei nyt kuitenkaan ole suurta merkitystä, kun hallituksen natolinjaukseksi tuli se mikä tuli. Koko Natokin saattaa kohta menettää voimansa, jos USA siitä vetäytyy, sillä USA:n eroava kokenut puolustusministeri Robert Gates näkyi läksiäispuheessaan narisseen, että USA:n Natoon tekemät sijoitukset eivät ehkä ole hintansa arvoiset. Gates katsoo Euroopan Nato-maiden elävän liiaksi amerikkalaisten siivellä, kun ne rahaa säästääkseen laiminlyövät omaa puolustuskykyään turvaten amerikkalaisten suurimmaksi osaksi rahoittamaan ja aseistamaan Natoon.

Laiminlyö Suomikin puolustuskykyään, eikä meillä ole edes Natoa turvanamme. Saattaapa vielä toteutua se kenraali Hägglundin hellimä ajatus EU:n puolustusvoimista. Kai Suomi niihin liittyisi, ellei niiden syntyessä ole vallassa persujohtoinen hallitus – silloinhan erottaisiin koko EU:sta.

Tärkeintä, että kepu on nyt oppositiossa, siellä pienimpänä puolueena, joten suurta vaaraa siitä ei nyt ole. Katselin eilen illalla tv:sta Perussuomalaisten kokouksesta Tampereelta tullutta ohjelmaa, ja Timo Soini uhosi puolueensa määräävän oppositiopolitiikan suunnan ja laadun, eikä siinä Timon mielestä tunnuta tarvittavan kepua. Soini ja Kiviniemi ovat kuitenkin löytäneet toisensa uuden hallituksen kuntapoliittisen ohjelman lyttäämisessä (eilinen Hesari). Kuntaministeri Henna Virkkusella näkyy onneksi olevan selkeä näkemys tarvittavasta, kun hän sanoo tänäisessä Hesarissa: ”Jatkossa kuntarakenne on sen tyyppinen, että ihmiset asuvat, käyvät töissä ja asioivat saman kunnan alueella. Kuntien määrä vähenee. Tärkeintä on varmistaa palvelut ja tasapainottaa julkinen talous.”

Onhan tuo kepu jo itsenäisestikin ehtinyt oppositiosta räksyttää niitä EU:n kriisimaiden tukipaketteja vastaan, joita vielä vaalitaistelussa olivat ajamassa läpi. Kiviniemi on sanonut myös hallituksen unohtaneen lapsiperheet kulutusverojen kasvulla, asuntovelkojen verovähennysoikeuden kaventamisella ja kuntapalvelusten leikkauksella. Kokoomuksen Lenita Toivakka on vastannut napakasti toteamalla, että hallitusohjelma parantaa lapsiperheiden perusturvaa ja palveluita, toisin kuin Kiviniemi olisi tehnyt; Kiviniemi olisi edistänyt lapsiperheiden asemaa palkkaamalla uuden ministerin, kokoomusjohtoinen hallitus taas keskittyy lapsiperheiden arkeen parantamalla palveluita, tulonsiirtoja sekä perheen ja työn yhteensovittamista. Samalla myös pienituloisimpien lapsiperheiden asemaa parannetaan korottamalla työttömyysturvaa sadalla eurolla.

Tuollaista räksytystä varmaan saamme kuulla jatkossakin kepulta, mutta mitäs siitä: ”koirat haukkuu, karavaani kulkee”, ajateltaneen hallituksessakin.

53

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kapu-vaari

Ps. Kunnia niille, joille se kuuluu!

Kepun rökäletappiosta olen omahyväisesti ottanut hieman kunniaa itsellenikin, kun olen pitkään täällä faktaperusteisia kepukriittisiä näkemyksiäni esittänyt ja luullut niiden ”purreen”. Eräät kepulaiset lehdet ovat minua pudottaneet maan pinnalle. Savon Sanomat jopa näyttäen täältä poimimansa esimerkin puheenvuorostani ja sen kepulaiselta saamasta vastineesta, jota piti hyvin törkeänä. Nyt Suomenmaakin näkyy nimenneen kepun vaalitappion erääksi syyksi kepulaisten huonon nettiesiintymisen, asian toi tänne joku eilen. Nuo lehdet ovat siis seuranneet tätä palstaa, hävenneet kepulaisten esiintymistä täällä, ja uskovat sen vaikuttaneen vaalitukseen. Minun täytynee luopua kunniastani kepun vaalituloksen suhteen ja antaa se niille, joille se kuuluu: sonni”miehelle” ja eräille muille yhtä tehokkaasti täällä toimineille kepulaisille.

Muuten, olen ehkä turhaan ollut epäileväinen Erkki Tuomiojan suhteen. Eihän mies voi paha eikä taitamaton olla, kun hänen syntymäpäivänsä on 1.7. – kuten minullakin;)) Eläkeiässä Erkkikin jo on, täyttää 65 vuotta

• Hyvä, hyvä!

Olet hyvin jalomielinen, kun annat noin vilpitöntä tunnustusta hyvästä asiasta.

• Otsikossa hymiö:))

Kyllä sinä pissahaarukkavanhus olet omimmillasi siellä alapäässä karvojen, pissojen ja kakkojen seassa. Sinun hirvittävän ruman nuppisi uumenissa vain paska tekee patoja pissameressä..

Kyllähän se pattiin ottaa, kun on olevinaan upseeri, mutta silti ei ole. Upseeriluettolosta ei löydy itkemälläkään paloheinän luuseripunikin nimeä. Mitä sitä hulluja. Kouluja käymäton punatollo upseerina. Ei, ei.

• Näin sen näen

>> Kunnia niille, joille se kuuluu! > sitä sattuvampi kirjoitus.

Palstan vakiotörkyilijät näkeekin paljon vaivaa merkatessaan aina uskollisesti - merkin lukiessaan Jorman kirjoituksia kerta kerran jälkeen.

• Totta puhut
        Näin sen näen kirjoitti:

>> Kunnia niille, joille se kuuluu! > sitä sattuvampi kirjoitus.

Palstan vakiotörkyilijät näkeekin paljon vaivaa merkatessaan aina uskollisesti - merkin lukiessaan Jorman kirjoituksia kerta kerran jälkeen.

Noita älykääpiöitä on siis pari muutakin kuin sonnimies. Eiköhän systeemi lie sellainne, että hyväksyy samalta koneelta vain yhden miinuksen tai plussan. Tai se raukka käy niin kuumana, että sossussa käydessään pääsee jollain tekosyyllä senkin koneelta miinustamaan.

Kapi on sille nyt ainoa elämän tarkoitus, kepukaan ei ole enää mitään.

• :=)

>>Nyt Suomenmaakin näkyy nimenneen kepun vaalitappion erääksi syyksi kepulaisten huonon nettiesiintymisen

• Vittuako apina

vieläkin täällä jaakaat?

Painu demarisaitille uikuttamaan ääliö!

• Perseerkki suhtautuu

skeptisesti?!?

Voi pyhä neitsyt tuota idioottia :)))

• kapu-vaari

Sorry, että tulin käyttäneeksi sanaa, joka on sinulle tuntematon. Se on sivistyssana, pitää siis olla hieman sivistystä sen tunteakseen. Se tarkoittaa epäilevästi.

Käsitykseni kepusta sen sijaan ei ole skeptinen, se on faktinen, se perustuu faktuumeihin eli tosiasioihin.

• Tuttu on
        kapu-vaari kirjoitti:

Sorry, että tulin käyttäneeksi sanaa, joka on sinulle tuntematon. Se on sivistyssana, pitää siis olla hieman sivistystä sen tunteakseen. Se tarkoittaa epäilevästi.

Käsitykseni kepusta sen sijaan ei ole skeptinen, se on faktinen, se perustuu faktuumeihin eli tosiasioihin.

mutta kyllä perseerkki sopii paremmin sinusta puhuttaessa :))

Kuvaa jotenkin kokonaisvaltaisemmin sinun henkistä habitustasi..

• Tyhmyys tiivistyy

Rottakoulun käyneelle ei ole kauhalla annettu joten ei häneltä mitään saakkaan.

• Kapilla on

ilimiselevästi liika heleppo elämä?!

Valtiokonttoori posottaa vastikkeetonta rahhaa tilille eikä ukko tiiä mitä tekisi?

Noh. Sillon on varminta vittuilla työtätekevälle kansanosalle. Onhan siinä joku hupi kun ihmisiä ylenkahtoo.

• kapu-vaari

Kuulepa nyt! Puhut tasan tarkkaan väärälle ihmiselle helposta elämästä. Luulen, että elämäni alkupuoleltaan on ollut vaikeampi kuin oma elämäsi, kun jo 16-vuotiaasta alkaen olen omalla työlläni itseni elättänyt, usein kovallakin työllä – kuten metallivalimossa Helsingissä ja metsätöissä Lapin hangissa – ja kauan pienipalkkaisilla, kuten juoksupoikana, myymäläharjoittelijana ja varastoapulaisena sekä sotilasurani alkuvaiheessa.

Kun sitten 47-vuotiaalla työurallani pääsin loppupuolella helpompiin ja parempipalkkaisiin hommiin, niin elämäni leveni, ja kun nyt nautin niistä töistäni lakien mukaisia melko mukavia eläkkeitä – paitsi Valtiokonttorilta myös Osuusmeijerien eläkekassasta – niin ei ole nyt hädän päivää. Tiedän silti kyllä hyvin, mitä rahoillani teen; elän muuten edelleen varsin vaatimattomasti, mutta ei ole huolta toimeentulosta ja mm. matkustelen paljon ja jonkin verran jää vielä säästöönkin ja jälkipolvillenikin, joita – lapsenlapsiani – muistan joka kuukausi heidän tileilleen menevillä pienehköillä summilla kullekin seitsemälle, yhteensä ei ihan pieni summa.

Enkä ylenkatso ihmisiä, en varsinkaan itseäni huonommassa asemassa olevia, vaan myötätuntoni on heidän puolellaan. Siksi kai olen saanut palstan ”rikkailta kepulaisilta” kuulla olevani punikki. Enkä ylenkatso heitäkään, vaan päinvastoin annoin heille tunnustusta tuossa avaukseni jälkeisessä ps-pätkässä ”kunnia niille joille se kuuluu”;))

• Akateeminen...
        kapu-vaari kirjoitti:

Kuulepa nyt! Puhut tasan tarkkaan väärälle ihmiselle helposta elämästä. Luulen, että elämäni alkupuoleltaan on ollut vaikeampi kuin oma elämäsi, kun jo 16-vuotiaasta alkaen olen omalla työlläni itseni elättänyt, usein kovallakin työllä – kuten metallivalimossa Helsingissä ja metsätöissä Lapin hangissa – ja kauan pienipalkkaisilla, kuten juoksupoikana, myymäläharjoittelijana ja varastoapulaisena sekä sotilasurani alkuvaiheessa.

Kun sitten 47-vuotiaalla työurallani pääsin loppupuolella helpompiin ja parempipalkkaisiin hommiin, niin elämäni leveni, ja kun nyt nautin niistä töistäni lakien mukaisia melko mukavia eläkkeitä – paitsi Valtiokonttorilta myös Osuusmeijerien eläkekassasta – niin ei ole nyt hädän päivää. Tiedän silti kyllä hyvin, mitä rahoillani teen; elän muuten edelleen varsin vaatimattomasti, mutta ei ole huolta toimeentulosta ja mm. matkustelen paljon ja jonkin verran jää vielä säästöönkin ja jälkipolvillenikin, joita – lapsenlapsiani – muistan joka kuukausi heidän tileilleen menevillä pienehköillä summilla kullekin seitsemälle, yhteensä ei ihan pieni summa.

Enkä ylenkatso ihmisiä, en varsinkaan itseäni huonommassa asemassa olevia, vaan myötätuntoni on heidän puolellaan. Siksi kai olen saanut palstan ”rikkailta kepulaisilta” kuulla olevani punikki. Enkä ylenkatso heitäkään, vaan päinvastoin annoin heille tunnustusta tuossa avaukseni jälkeisessä ps-pätkässä ”kunnia niille joille se kuuluu”;))

Tässä toteutuu vanha sanonta tyhmästä päästä kärsii koko kroppa...;)
        Kun kykenee käymään vain kansakoulun niin tulos on kapin kurja elämä ja mitätön työhistoria....

• Kaikkihan tässä
        kapu-vaari kirjoitti:

maalimassa joutuvat ihtesä elättämään. Paitsi sinä joka puoli elämääsi olet loisinut toisten piikkiin.

Ja heleppohan se on maksjilleen irvistellä.

• Hyvin analysoit taas kokonaisuutta. Tapeista ja haarakiiloista puhut vähemmän.

Tuosta hallituksen toimintakyvystä olen kyllä vähän eri linjoilla epäilyksiesi kanssa. Perustelen asiaa poliittisen psykologian kautta. Logiikka menee näin: Kataisen kokoomus jo kerran katkaisi hallitusneuvottelut sixpackin kanssa ja yritti muodostaa hallituksen rökäletappion kärsineen peiteasialinjaisen kepun ja populismillaan voiton saaneen persun kesken. Ei tullut takkia, ei lakkia, eikä tuluskukkaroa.

Kokoomus joutui vallanhimossaan nöyrtymään (ensimmäinen kerta suurimpana tyrkyllä pääministeripuolueeksi; huulilla) pyytämään sixpackia takaisin neuvotteluihin, jossa tulevat puoluekumppanit väänsivät tarkat viimeisetkin pisarat kokoomuksen rusinaksi kuivuneesta tavoitepaketista. On köyhäinapua (edut) ja toisaalta ahdasmielisyyttä (arvot) samassa kokoomuksessa.

Nyt peruslinjat on kuitenkin paalutettu niin syvälle, ettei hallituskumppaneilla ole varaa sooloiluihin. Jos maailma ei heittele tavallista kovemmin, hallitusneuvotteluiden sopimuspaperi on "Laki ylitse muiden".

• kapu-vaari

Kiitos, kiitos! Noin minä näen ja uskon, joten helppohan tuota oli analysoida. Tapeista, haarakiiloista ja munakarvoista kiinnostuneisuuden jätän niille, jotka eivät ole kiinnostuneita noista asioista, joista minä olen ja joista aina availen.

Hyvin Sinäkin johdattelet näkemystäsi poliittisen psykologian kautta. Eipä minulla ole siihen vastaansanomista, vaan toivon, että olet oikeassa, ja miksipä et olisi, kun näkemyksesi on ilmeisen ajateltu. Yhdyn myös näkemykseesi hallitusneuvotteluiden sopimuspaperin pitävyydestä. Pakkohan sen on pitää, kokoomus varsinkin on siinä asemassa, että sillä ei ole varaa lipsua siitä, sillä muutoin saattaisivat olla edessä ennenaikaiset vaalit, jotka varmaan pelottavat kokoomustakin, joskaan ei ihan yhtä paljon kuin kepua.

• kapu-vaari.
        kapu-vaari kirjoitti:

Kiitos, kiitos! Noin minä näen ja uskon, joten helppohan tuota oli analysoida. Tapeista, haarakiiloista ja munakarvoista kiinnostuneisuuden jätän niille, jotka eivät ole kiinnostuneita noista asioista, joista minä olen ja joista aina availen.

Hyvin Sinäkin johdattelet näkemystäsi poliittisen psykologian kautta. Eipä minulla ole siihen vastaansanomista, vaan toivon, että olet oikeassa, ja miksipä et olisi, kun näkemyksesi on ilmeisen ajateltu. Yhdyn myös näkemykseesi hallitusneuvotteluiden sopimuspaperin pitävyydestä. Pakkohan sen on pitää, kokoomus varsinkin on siinä asemassa, että sillä ei ole varaa lipsua siitä, sillä muutoin saattaisivat olla edessä ennenaikaiset vaalit, jotka varmaan pelottavat kokoomustakin, joskaan ei ihan yhtä paljon kuin kepua.

Pieni lisäys: OLen erittäin kiinnostunut munakarvoistani ja mötkyn haisevasta haarakiilasta. Olen kuvannut molemmat objektit ja esittänyt kuvat palstalla.

• Ne kusen
        kapu-vaari. kirjoitti:

Pieni lisäys: OLen erittäin kiinnostunut munakarvoistani ja mötkyn haisevasta haarakiilasta. Olen kuvannut molemmat objektit ja esittänyt kuvat palstalla.

keltaset sloggit oli makeet ;)))

• huru-ukkoja

Jaahas. Olisiko kaikkien aikojen ensimmäinen viesti jossa Kapu-vaari ei kopio jonkun muun esittämää.

No, sen vuoksi sisältö olikin sitten silkkaa höttöä; tyhjää, tyhjää, tyhjää. Mitäpä muuta sitä tyhjästä päästä matalassa murjussa saisikaan aikaan?

Saimme hallituksen joka tulee kyykyttämään etenkin köyhiä, mutta tasaouyolisuuden nimissä koko kansaa, jopa tuota Lipposen hallitusta enemmän. Asuntovelallinen lapsiperhe on tällä kertaa se suurin häviäjä, mutta SDP:n hallituksessa olo on aina tiennyt kovia aikoja myös muille. Niin nytkin.

Tuomioja ulkoministerinä on katastrofi, onko todella niin, ettei demareilla ole päteviä ihmisiä kun tuollainen huru-ukko ja perustollo joudutaan ottamaan hallitukseen? No, eipähän ainakaan suhteemme USA.han kohennu. Vaan kun Tuomiojalta meni sosialistiset ystävät, niin mistä hän löytää edes yhden ystävämaan meille?

Hallitus vaikuttaa kovin naisvoittoiselta. Miehiä siellä on vain Katainen, Häkämies, Koskinen, Stubb, Wallin ja Ihalainen. Kaikki muut ovat ämmiä. Melkoinen voitto feminismille siis. Tosin Rässänen vaikutti ihna kunnon jätkältä kun kerkesi jo linjaamaan maahanmuuttoasioita. Toivotaan, että linja pitää.

• kapu-vaari

Eipä tuo vaatine muuta vastinetta, mutta vaikka en ole Erkki Tuomiojan poliittisten näkemysten ihailija, tunnustan kyllä hänet monipuolisesti sivistyneeksi ja pystyväksi mieheksi. Ei siis ihan tollo, joskaan ei varmasti yhtä sivistynyt, kokenut eikä yhtä korkealle koulutettukaan kuin sinä, ja varmaa sinulla on paljon suurempi kirjallinen tuotantokin. Ei se ihan vähäinen ole Erkilläkään, ilmenee mm. tästä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Erkki_Tuomioja

• Demaritoverit

talutti porukalla Urpilaisen hommaan, jossa on ainutlaatuinen tilaisuus epäonnistua ;)

Ei mene hyvä hukkaan, jos homma sattuu menemään persiälleen. Ja meneehän se kokolailla varmasti. Siinä ei verkkosukan vilauttelu paljon auta.

Tiedotusvälineet vietti tämän hallituksen kuherruskuukauden säätytalon portailla ja Juhannuksen jälkeen on kovat piipussa ;)

• Wkipediasta...
        kapu-vaari kirjoitti:

Eipä tuo vaatine muuta vastinetta, mutta vaikka en ole Erkki Tuomiojan poliittisten näkemysten ihailija, tunnustan kyllä hänet monipuolisesti sivistyneeksi ja pystyväksi mieheksi. Ei siis ihan tollo, joskaan ei varmasti yhtä sivistynyt, kokenut eikä yhtä korkealle koulutettukaan kuin sinä, ja varmaa sinulla on paljon suurempi kirjallinen tuotantokin. Ei se ihan vähäinen ole Erkilläkään, ilmenee mm. tästä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Erkki_Tuomioja

Niin sinullahan kapi on valtava kirjallinen tuotanto ei yhtään kirjaa, mutta valtava aliupseerien kirjoituskilpailun voitto....;)

• Voisitko selittää..
      • kapu-vaari

Ensiksikin, en kai minä ole mikään selitysvelvollinen, enkä siihen kykenevämpi kuin hallitusohjelman sorvanneet poliitikot, ja sen hallitusohjelman lienet noiltakin osin nähnyt jo mediasta ja löytänet netistäkin. Tietenkin Tapani Tölli sanoo noin, mutta onko hänkään todellisuudessa sitä mieltä, sitä epäilen; puhunee vain niin kuin katsonee nyt oppostiopolitiion pitävän puhua.

• Sinä uskot..
        kapu-vaari kirjoitti:

Ensiksikin, en kai minä ole mikään selitysvelvollinen, enkä siihen kykenevämpi kuin hallitusohjelman sorvanneet poliitikot, ja sen hallitusohjelman lienet noiltakin osin nähnyt jo mediasta ja löytänet netistäkin. Tietenkin Tapani Tölli sanoo noin, mutta onko hänkään todellisuudessa sitä mieltä, sitä epäilen; puhunee vain niin kuin katsonee nyt oppostiopolitiion pitävän puhua.

kritiikittömästi demarien naiviin idealismiin. Pieleen se kuntauudistus menee ja lujasti.

• "Oppostiopolitiion"
        kapu-vaari kirjoitti:

Tämä sivistyssana meni minultakin yli ymmärryksen?!?

Taitaa olla sitä kapisivistystä ;)))

• Hahaha hohoh..
        kapu-vaari kirjoitti:

Onhan sinulla simalasi kädessä ja mitalit rinnassa, kyllä semmoinen on selitysvelvollinen!

• Valtiomies..

Joo kyllä kait noin pönäkkä evp aliupseeri tietää miten hommat hoidetaan...ainakin omasta mielestään....;)

• Tottakait Kapi

kepupolitiikan asiantuntijana ymmärtää, että nyt on hommat menossa pahasti pieleen...

• kapu-vaari

Hauskaa juhannusta!

Kun maassa on nyt hallitus ja siinä ministerit, ja pieni kepu on vaarattomana, pienimpänä oppositiopuolueena, voin nyt huoletta jäädä pienelle kesätauolle tältä palstalta. On kyllin muuta ohjelmaa, kyläilyä, vierailun isäntänä toimimista, juhannuskin – aattona menen Seurasaareen juhannusvalkeille, mölkkyä pelaamaan ja vähän tanssahtelemaankin Jari Komulaisen pelimanniyhtyeen tahdittamana, jos sää sallii – jälkikasvua täytyy käydä tapaamassa, kuukauden vaihteessa on Rautavaara-päivät, jonne ehdin sopivasti syntymäpäiväkseni, ja ystävättärenikin kyläilee luonani. Ja pitää harrastaa ruumiin ja hengen kunnossapitämistä, liikuntaa ulkona ja lukemista sisällä.

Varmaan tälle avaukselleni tulee vielä asiallisiakin vastineita, mutta en nyt niitäkään tällä erää enää kommentoi, kun kyllästyttää jo tämä palsta, sillä kepuntorjunnassakin ansioni täällä ovat olleet luulemaani vähäisemmät; eräät muut ovat siinä ansioituneempia, kuten tuossa ps-pätkässäni heti avaukseni jäljessä totean.

Jätän nyt pitkään, kalvavaan ikävään nuo kepulaiset pikkuystäväni, ansiokkaat kepuntorjujat, jotka ovat salaman ehtineet tällekin avaukselleni. Mutta kun olen jo taas sytyttänyt nuotion, lämmitelkööt sillä minua kaihoisasti muistaen ja unelmoiden munakarvoistani ja jopa ystävättäreni pikkupöksyistä – minun ei tarvitse niin tehdä, kun olen nähnyt myös sen viehättävän näyn, joka on niiden pöksyjen alla, olen jopa… no, miksipä kiusaisin pikkuisia kertomalla enempää.

Palaan palstalle joskus heinäkuussa, jos siihen aihetta ilmenee. Siksipä jo nyt toivottelen Hyvät Juhannukset, ja kun juhannus on myös Suomen lipun päivä, teen sen Yrjö Jylhän runon ”Ristilipun alla” (Kokoelmasta ”Kiirastuli”) ensimmäisellä säkeistöllä, joka varmaan kuvaa myös uuden hallituksemme tuntemuksia:

Hulmahda tuulee, siniristi Suomen,
      liehu liki taivasta, nouse päivää päin!
      Kirkkaampi eilistä kansamme on huomen,
      voitosta voittoon kun johdat meitä näin.
      Iltaan asti aamunkoista
      ylhäisenä meille loista,
      kilpenäs kun seisomme tyynnä vierekkäin.

• Hyvä, hyvä taas!

Jo toisen kerran on aihetta kiittää sinua jalomielisyydestä. Kun sytytit nuotion keppuliressukoiden lämmittelyksi. Ei ne itse nuotiota pysty sytyttäänkään, niin avuttomia ne on. Pakkaseen ne olis paleltunut sotaharjoituksissakin, jos olisi sotaväkeen päässeet. Onneksi ei päässet, pankolla on saaneet lämmitellä. Nyt siellä pankolla on yhtä kylmää kuin kepulla tyhjän kassakirstunsa ääressä. Ei niitä lämmitä se tietyn haarakiilan muisteleminenkaan, kun ne ei pääse sitä läheltä näkemään, Mutta sinä pääset, ja näkyy sinulla olevan mukavasti muitakin lämmikkeitä, vaikka epävakaista juhannussäätä ennustetaan. Hyvää Jussinpäivää vain täältäkin!

• hehhehehe

Hohohohooooooooooooooo hehhehhheheheeeeeeeeeeeeeehahhhahhhahhhaaaaaaaaa

Siinä kaikki

• Niipa niin

Kuse homokääkkä vitunkarvoilla komistettuun turpaasi. Olet yksi maailman rumimmista ihmisistä. Anteeksi apinoista.

• Kapi Rules Ok!!

Olet Kapi todellinen herrasmies, anna näille vaalit hävinneille yksinäisille kepureppanille syyn jatkaa säälittävää elämäänsä. Ilman sinun kirjoituksia, ilman sinun kuvia, heillä ei olisi mitään. Varsinkin ystävämme ja mieleltään pyrjähtänyt Controlmanimme on jo täysin riippuvainen sinun huomiosta ja kirjoituksista, ajattele mitä hänen elämä olisi ilman sinun alentumista joskus jopa vastaamaan hänelle. Ei maaseudulla ole helppoa, siellä on yksinäistä ja nyt vielä pelko tukiaisten pienenemisestä, metsäverosta ja yleisesti valtion apujen menettämisestä. Hätäänsä nämä täällä palstalla huutavat ja anna heille säälisi.

• Upea imutus!
        Kapi Rules Ok!! kirjoitti:

Olet Kapi todellinen herrasmies, anna näille vaalit hävinneille yksinäisille kepureppanille syyn jatkaa säälittävää elämäänsä. Ilman sinun kirjoituksia, ilman sinun kuvia, heillä ei olisi mitään. Varsinkin ystävämme ja mieleltään pyrjähtänyt Controlmanimme on jo täysin riippuvainen sinun huomiosta ja kirjoituksista, ajattele mitä hänen elämä olisi ilman sinun alentumista joskus jopa vastaamaan hänelle. Ei maaseudulla ole helppoa, siellä on yksinäistä ja nyt vielä pelko tukiaisten pienenemisestä, metsäverosta ja yleisesti valtion apujen menettämisestä. Hätäänsä nämä täällä palstalla huutavat ja anna heille säälisi.

Ammattilaisen työtä ;)))

• Topi Kallo kysyy?
        Kapi Rules Ok!! kirjoitti:

Miltä se ryssä-ernesto maistui anus tänä aamuna?

• Ho ho hoo

tuota loppurunoa. Tämä hallitusko seisoo suomen lipun kilpenä tyynnä vierekkäin? He he heh.Siinä hallituksessa muutamien takana hulmuaa myös siniristilippu ja sille ne laulaa, mutta toisten takana hulmuaa toisenlainen lippu ja ne laulaa näin

http://www.youtube.com/watch?v=yIm_c5D_lT0&feature=related

• Pönäkän upseerin..

kuntaliitos tarkoittaa sitä, että Uusi-ukin "kukkiva tölli" liitetään kapon....tuotaniin.....

• 14

Jahans vaipa-aliupseeri katsoi parhaaksi poistua pönöttämästä.
      Iltarukouksessaan kiroaa luojaansa, että loi reppanasta vain yksinkertaisen aliupseerin.
      Toteaa uninallelleen, että kepulaiset ovat hyviä vittuilemaan punikki-lyuusereille.
      Työntää peukun saastaiseen suuhunsa ja vajoa eunukin rauhattomaan uneen....

• kapin veli

On se nyt uuden hallituksen helppo hallita, kun itse kapi
      on sen korkean omahyväisesti hyväksynyt.

Kreikan tie on meidän tiemme!

• 15

Joo kyllä hallitusvaatii kapi-reppanan hyväksynnän ja sitten vielä kassialman siunauksen. On evp aliupseeri niin pönäkkä ukko....;)

• Pohjasakkaa
        15 kirjoitti:

Joo kyllä hallitusvaatii kapi-reppanan hyväksynnän ja sitten vielä kassialman siunauksen. On evp aliupseeri niin pönäkkä ukko....;)

Rottakoulun kasvateissa tyhmyys ja alkoholismi tiivistyy on vanha totuus.

• Pohjoissuomesta

Se on eteläsuomalaisten ja kaupunkilaisten hallitus. Puolet ministereistä pääkaupunkiseudulta. Vasemmistoliiton Kyllönen ainua pohjoissuomesta, ei hänkään kovin pohjoisesta, Suomussalmelta. Toiseksi pohjoisin on kai Jutta Urpilainen Kokkolasta.

Pohjoissuomi ei ole missään arvossa tuossa hallituksessa. Onneksi Kyllösestä tuli liikenneministeri, liikenneasiat on tärkeitä pitkien etäisyyksien pohjoissuomalaisille.

• Repu kappana

Rottakoulun riimus on palstan nauretuin pelle, harmaine munakarvoineen....;)

• Eilen illalla

haastateltiin ajankohtaisessa kakkosessa aliupseeriliiton puheenjohtajaa. Hän arvosteli voimakkaasti uuden hallituksen puolustusvoimiin kohdistuvia säästötoimia. Perusteli hyvin asiansa. Oli selväjärkinen ja selväsanainen, esiintymiskykyinen mies.
      Sanoi, että hallituksella ei ole mitään linjaa maanpuolustuksessa, linjana pitäisi olla oman puolustuskyvyn ylläpito tai liittyminen Natoon, nyt ei ole kumpaakaan. Oli sitä mieltä, että hallituksen suunnitelmat tarkoittaa maanpuolustuskyvyn alas ajoa. Lyhin palvelusaika neljä kuukautta, reservin kertausharjoitukset vähenevät, hankintamäärärahat pienenevät ja varuskuntia lakkautetaan.

Hän on niitä uuden aliupseeriston edustajia. Eikös se uusi aliupseeristo luotu entisistä värvätyistä. Järkeä ja sivistystä on helläkin.
      Koulutetumpi kuitenkin oli kai se entinen aliupseeristo, josta parhaimmat nousivat upseerin arvoihin, kuten sinäkin.

Olisivatpa nähneet ohjelman saitin sontalingot, jotka sinua aina aliupseerireppanaksi halveeraavat, niin typeryksinäkin olisivat ymmärtäneet hävetä itseään.

• pissakarvat

Mutta siinähän paloheinän paksupunikki, tuo mustalaismannen näköinen reppana-Kapi tuli puskista paskomaan.

• Edellinen
        pissakarvat kirjoitti:

Mutta siinähän paloheinän paksupunikki, tuo mustalaismannen näköinen reppana-Kapi tuli puskista paskomaan.

Eipä tullut, turhaan odotit idiootti. On täällä joku muukin asioista kiinnostunut kuin kapu-vaari. Mutta jos kapu-vaari satut kuitenkin käymään täällä, niin sanoppa, mitä sinä ajattelet noista puolustusvoimiin kohdistuvista säästöistä.

• Ei noin

Sosialistihallitukset supistaa aina puolustuksesta, he viis veisaavat maamme turvallisuudesta, onhan tuo nähty. Nythän meillä siis on sosialistihallitus, hallitusohjelma kun on pääosin SDP:n sanelema. Maamme on siis jälleen kerran suuressa vaarassa.

Aivan kuten oli 1939 kun jouduimme Talvisotaan ja jota ennen meillä oli Väinö Tanner (SDP) valtionvarainministerinä. Tannerilta ja SDP:ltä ei rahaa herunut varustautumiseen, vaikka sodan uhka oli melkoinen. Tiedämme mitä siitä seurasi, armeijamme joutui sotaan malli-Kajander varusteet yllään. Edistyspuolueen Cajander ei ollut syyllinen tuohon tilaan, vaan demari Tanner puolueensa kaadereiden kera.

Nyt meillä on valtionvarainministerinä taasen demari. Ja kaiken kukkuraksi ulkoministerinä USA ja NATO vihamielinen vanha vasemmistoidealisti. Se tietää kovia aikoja maallamme, monessakin suhteessa, myös maanpuolustuskyvyn radikaalina heikentämisenä. Armeijamme on kohta malli-Katainen, siis vailla kunnon varustusta. Kiitos siitä ei mene Kataiselle vaan sosialisteillemme, SDP:lle.

Aliupseereissa on varmaan ollut fiksuakin porukkaa. Kapu-vaari ei siihen joukkoon kuulu. Fiksu aliupseeri ei ryhdy SDP:n listoille kuntavaaleissa, ei missään tapauksessa. Sosialisti on sosialisti ja aina maamme etua vastaan,. Niin oli Kapukin aikanaan. Ja onhan hän osoittanut monin eri tavoin täällä osaamattomuuttaan ja ymmärtämättömyyttään. Siis tyypillinen demaritollikka. Valitettavasti

• Kapi.faari
        Edellinen kirjoitti:

Eipä tullut, turhaan odotit idiootti. On täällä joku muukin asioista kiinnostunut kuin kapu-vaari. Mutta jos kapu-vaari satut kuitenkin käymään täällä, niin sanoppa, mitä sinä ajattelet noista puolustusvoimiin kohdistuvista säästöistä.

Ajhattelen, että lopeta se anushomma puna-erneston kanssa, taikka lyön motoon kun palaan.

• Järki käteen
        Ei noin kirjoitti:

Sosialistihallitukset supistaa aina puolustuksesta, he viis veisaavat maamme turvallisuudesta, onhan tuo nähty. Nythän meillä siis on sosialistihallitus, hallitusohjelma kun on pääosin SDP:n sanelema. Maamme on siis jälleen kerran suuressa vaarassa.

Aivan kuten oli 1939 kun jouduimme Talvisotaan ja jota ennen meillä oli Väinö Tanner (SDP) valtionvarainministerinä. Tannerilta ja SDP:ltä ei rahaa herunut varustautumiseen, vaikka sodan uhka oli melkoinen. Tiedämme mitä siitä seurasi, armeijamme joutui sotaan malli-Kajander varusteet yllään. Edistyspuolueen Cajander ei ollut syyllinen tuohon tilaan, vaan demari Tanner puolueensa kaadereiden kera.

Nyt meillä on valtionvarainministerinä taasen demari. Ja kaiken kukkuraksi ulkoministerinä USA ja NATO vihamielinen vanha vasemmistoidealisti. Se tietää kovia aikoja maallamme, monessakin suhteessa, myös maanpuolustuskyvyn radikaalina heikentämisenä. Armeijamme on kohta malli-Katainen, siis vailla kunnon varustusta. Kiitos siitä ei mene Kataiselle vaan sosialisteillemme, SDP:lle.

Aliupseereissa on varmaan ollut fiksuakin porukkaa. Kapu-vaari ei siihen joukkoon kuulu. Fiksu aliupseeri ei ryhdy SDP:n listoille kuntavaaleissa, ei missään tapauksessa. Sosialisti on sosialisti ja aina maamme etua vastaan,. Niin oli Kapukin aikanaan. Ja onhan hän osoittanut monin eri tavoin täällä osaamattomuuttaan ja ymmärtämättömyyttään. Siis tyypillinen demaritollikka. Valitettavasti

Kepuhallitus se vei valtion talouden niin kuralle, myös puolustustalouden. Ei auttanut, vaikka oli kokoomuslainen puolustusministeri. Nyt joudutaan leikkaamaan kaikesta. Puolustustahoistakin. Wallin puolustusministerinä parhaansa varmaan tekee. Ei demarit sen yli kävele.

Puolustusvoimia on vain uudistettava rahoja vastaavasti. Kun ikäluokat pienenee, turhia varuskuntia ei kannata ylläpitää vain siksi, että ne kepulandiassa joillekin työtä tarjoo, niiden tehtävä on muu. Ellei sitten liitytä natoon. Sitä se aliupseeriliiton puheenjohtajakin piti vaihtoehtona. Samaa mieltä olen, järki sen sanoo, että ei omilla pienillä resusseilla pystytä näin isoa maata puolustamaan.Se on vastuullista maanpuolustusajattelua, muu on harhaa.

Kaikki missä kepu tai kepulainen pääsee määräämään, menee kuralle. Keputaustainen Kallasvuo sai Nokiankin kuralle. Saihan se kepu oman kassansakin tyhjäksi.

Demareissa on aina ollut isänmaallista maanpuolustushenkeä, toisin kuin kepulaisissa. Myös Väinö Tannerissa oli, mutta oliko Arvo Korsimossa, neukkurahalla Kekkosesta presidentin tehneessä sotilaskarkurissa? Oliko Kekkosessakaan, sotaveteraaneilta arvon riistäneessä Neuvostoliiton nuolijassa? Demaripresidentti Ahtisaari se alkoi Marskin ritareita linnan juhliin kutsumaan.
        Demarit ne muuten johtaa useimpia natomaitakin, myös USA:ta.
        Natottaja se näkyy olevan kapikin. Entisenä sotilaana tuntee vieläkin asiat ja ajattelee niistä vastuullisesti. Sellainen punikki se on. Siellä on varmaan toisenlainen punikki ja tollikka.

• Kapun perintö

Rottakoulu ja alkoholismi, ne kuuluvat yhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3948
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2871
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2292
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1301
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      889
    6. 130
      855
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      804
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      801
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      736
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      730
    Aihe