Totuutta, salatuimpaan saakka.

Semper.Fidelis

"Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin." Psalmi 51:8-9

Palstalle on viime aikoina tuotu yllättävän suurella innolla sellaista harhautunutta oppia, jonka mukaan uskova tulee "lunta valkeammaksi" kilvoiteltuaan "ahtaan portin" läpi avaralle paikalle - kuten joku kirjoittaja kilvoituksensa päätepisteen ja puhtautensa tyyssijan määrittelee.

Raamattu toki mainitsee avaran paikan. Mutta niiden harhautuneiden, jotka yhdistävät 'ahtaan portin takana häämöttävän avaran paikan' omaan ns. synnittömyyteensä, sopisi muistaa Jeesuksen varoitukset synnin avarasta portista ("se portti on avara ja tie lavea"), joka vie kadotukseen.

Katsoessaan uskovien sisäistä ja salaista ihmistä, Jumala näkee ERITTÄIN paljon sellaista, mikä EI SUINKAAN ole lumivalkoista. Joka sen kieltää ei ole käynyt edes peilin edessä, saati että olisi nöyrtynyt jumalallisen läpivalaisun alle.

Nuo kieltäjät ja uneksijat ovat menneet valheportista sisään. Tosiasiassa heidän paikkansa petollinen avaruus perustuu sokeuteen ja heidän syntiensä sakeaan sumuun.

13

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka KIRKASTUU kirkastumistaan sydänpäivään saakka."
      "But the path of the just is as the shining light, that shineth more and more unto the perfect day." Sananlaskut 4:18

Tässä on oikea suunta ja kestävä määränpää Jeesuksen seuraajille.

Jumalan Sana vahvistaa lukemattomissa kohdissa sen totuuden, että meidän tulee kilvoitella loppuun saakka ja puhdistaa omaa sisäistä elämäämme. Kyse EI ole TIETOISTEN syntien poispanemisesta!

Onhan selvää, että kukaan EI voi elää tietoisessa synnissä ja samalla väittää olevansa elävässä uskossa Jeesukseen. Teot paljastavat hänet. Voittopalkinto on luvattu vain VOITTAJILLE; häviäjiksi EI tule suostua.

Johanneksen 1.kirje osoittaa sen, minkä harvat haluavat ymmärtää:
      JOKAISESSA ON syntiä, joka asuu tiedostamattomalla alueella. Salatun ja tiedostamattoman elämän alueella on 'koko lihan täydeltä' sellaista ainesta, jonka vaikutukset on päättäväisesti pantava pois.
      Lihassa asuva aines saadaan kuolemaan VAIN vanhurskaan polulla.

Jos joudumme tappion hetkeen, meillä on Puolustaja Isän tykönä.
      Hän on Jeesus Kristus, meidän syntiemme Sovittaja, Hyvä Paimen.

• Kertaan vielä ja torjun näin sen salakavalan valheen, jota on palstalla:

KUKAAN EI voi saavuttaa "lumivalkeaa puhtautta", totaalista puhtautta synnistä, ellei hän ryhdy tietoisesti taistelemaan niitä vihollispesäkkeitä vastaan, jotka sijaitsevat lihassamme.

Paavali sanoo sen, mikä tänäkin päivänä pätee JOKAISEEN meistä:
      "minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää."

Kuka on se, joka uskaltaa väittää apostoli Paavalia valehtelijaksi?
      En minä ainakaan. Paavalin vastaus lihassa asuvaan pahaan on uskon kuuliaisuus Jeesuksen nimeä kohtaan, lihan tahdon kieltäminen ja ristille naulitseminen. Vain kuuliaisuus pitää meidät Kristuksessa Jeesuksessa.

Valheelliseen näennäispuhtauteen tuudittautuneet "synnittömät" EIVÄT ole Jeesuksessa Kristuksessa, vaan oman lihansa eksytyksessä.

• Totuus tai tiedostus ei tapahdu rysäyksenomaisesti. Se kasvaa ihmiseen kehdosta hautaan. Voidaan sanoa, elämä on ainaista oppimista.
        Uskisten tarinat "vaatteiden rysäyspesusta ja veri pesuaineena" vaikuttavat aika höhliltä.
        Tavoitellaan ideaalista ja jota ei ole muuten kuin mielikuvana. Todellista on konkreettinen ja joka on yhteydessä käytäntöön. Käytäntö on totuuden kriteeri.

Aloituksessa kyllä suomitaan synnitöntä uskovaa. Se juuri on ideaalista olematonta.
        Mutta ei sen synnin takia tartte hermoilla. Tulee antaa anteeksi. Ja eiköhän se yläkerta ole pakotettu antamaan anteeksi, koska ideaalista uskovaa ei ole.
        Uskis voi täten elää huoletta pohtimatta sen kummemmin sielunsa autuutta paitsi, että huolehtii hyvästä käyttäytymisestä kaikenlaisia kanssaeläjiään kohtaan.

• Semper.Fidelis
        suopursukka kirjoitti:

Totuus tai tiedostus ei tapahdu rysäyksenomaisesti. Se kasvaa ihmiseen kehdosta hautaan. Voidaan sanoa, elämä on ainaista oppimista.
        Uskisten tarinat "vaatteiden rysäyspesusta ja veri pesuaineena" vaikuttavat aika höhliltä.
        Tavoitellaan ideaalista ja jota ei ole muuten kuin mielikuvana. Todellista on konkreettinen ja joka on yhteydessä käytäntöön. Käytäntö on totuuden kriteeri.

Aloituksessa kyllä suomitaan synnitöntä uskovaa. Se juuri on ideaalista olematonta.
        Mutta ei sen synnin takia tartte hermoilla. Tulee antaa anteeksi. Ja eiköhän se yläkerta ole pakotettu antamaan anteeksi, koska ideaalista uskovaa ei ole.
        Uskis voi täten elää huoletta pohtimatta sen kummemmin sielunsa autuutta paitsi, että huolehtii hyvästä käyttäytymisestä kaikenlaisia kanssaeläjiään kohtaan.

Suopursukka: >>Totuus tai tiedostus ei tapahdu rysäyksenomaisesti.

• greeeeen

Voi Semper, nöyrtymisestä/Jumalan tahdon alle taipumisesta ja siitä seuraavasta hyvästä sinullekin on kirjoitettu. Raamattu todellakin kertoo uskovan voivan olla puhdas, nuhteeton ja vailla moitteen sijaa. Tällöin Jumala ei todellakaan näe uskovan sisimmässä erittäin paljon syntiä, vaan uskova on juuri sellainen kuin Raamattu kertoo, siis PUHDAS, NUHTEETON JA VAILLA MOITTEEN SIJAA!

16 Peseytykää, puhdistautukaa, tehkää loppu pahoista töistänne, ne ovat aina silmissäni. Lakatkaa tekemästä pahaa.

17 Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.

18 -- Tulkaa, selvittäkäämme miten asia on, sanoo Herra. -- Vaikka teidän syntinne ovat verenpunaiset, ne tulevat valkeiksi kuin lumi. Vaikka ne ovat purppuranpunaiset, ne tulevat valkeiksi kuin puhdas villa.

19 Jos te taivutatte mielenne kuulemaan minua, te saatte syödä maan hyvyyttä

(Jes. 1:16-19)
      _______

14 Rakkaat ystävät! Kun te tätä kaikkea odotatte, pyrkikää siihen, että Herra aikanaan voisi havaita teidät puhtaiksi ja moitteettomiksi ja teillä olisi rauha.

(2. Piet. 3:1)
      _______

7 ja teillä on armolahjojen koko rikkaus odottaessanne Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymistä.

8 Jumala on myös vahvistava teitä loppuun saakka, niin ettei teissä ole moitteen sijaa Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen päivänä.

(1. Kor. 1:7,8)
      _______

23 Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

(1. Tess. 5:23)

• Totta on

että Jumala puhdistaa ihmisen, kun ihminen uudestisyntyy,
      mutta ei se puhtaus pysy, ellemme me kilvoittele ja pyri
      siihen, mihin Jumalan Sana meitä kehoittaa ja siitäkin
      huolimatta me teemme syntiä ja lankeamme, päivittäin,
      vaikka pyrkisimme miten hyvin tahansa tottelemaan
      Jumalan Sanaa.

• Jeesus on tie

Te olette kuolleet, sanoo Paavali.

Hän jatkaa:

Mutta teidän elämänne on kätkettynä Kristuksessa Jeesuksessa.

Kirkastumistaan kirkastuu sydänpäivään asti. Lihako tässä nyt alkaa kirkastumaan, eli jalostumaan kohti loppua.

No ei.

Vaan KRISTUKSEN TÄYDELLINEN TYÖ KIRKASTUU IHMISELLE IANKAIKKISEKSI AUTUUDEKSI. Moni on kuolinvuoteellaan todennut että minulle jäi väin Kristus, JUMALAN ARMO JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.

Sen tähden varoitan korostamasta kilvoittelua ja kiistelemästä sen keskeisestä merkityksestä ja sen sijasta kehoitan kirkastamaan Kristusta joka on meidän syntisten autuus ja meidän syntisten pelastus. Hallelujaa!

Moni uskova pelkää, että jos uskon Jeesukseen, ja vain häneen, niin sillon synti alkaa helposti rehottamaan lihassani. Mutta kun minä oikein pinnistelen voimani äärimmilleen täyttääkseni Jumalan tahtoa, niin se suojelee minua synnistä.

Kuinka monta kertaa täälläkin on ollut sisarien ja veljien hätäisiä kirjoituksia siitä, kuinka minun elämäni ei täytä sille asettamiani mittoja. Omavanhurskaus perkele ei ole tyhmä, vaan paljon ihmistä viisaampi, se tekeytyy valon enkeliksi ja vahvistaa omassa tunnoissa, ettet sinä täytä Jeesuksen asettamia mittoja.

Snooko Jeesus niin, että kun sellaiseksi ja sellaiseksi tulet, niin sitten tervetuloa armahdettavaksi?

Ei, se saarna on valon enkeliksi tekeytyneen vihollisen työtä, se sanoo ettei Jeesuksen lahjaa voi tuollaisena ottaa vastaan vain uskomalla, pitää tulla ensin paremmaksi. Tai jo pidempään kilvoitelleelle kristitylle se sanoo, näthän sinä jo, ettei sinusta tullut kunnon uskovaa, jätä jo koko touhu sikseen. Lestadius sanoo: "He viskaavat ristin törmään ja sanovat, koira kantakoon tätä ristiä".

Kilvoittelu on sitä, että me joka päivä (omasta ja toistenkin mielestä epäonnistuneinakin), kohotamme katseemme Kristukseen, uskon alkajaan ja päättäjään. Tänäänkin kuuluu se ihana evankeliumin ilosanoma, Jeesuksen nimessä ja veressä saat uskoa kaikki syntisi anteeksi.

Me tulemme vanhurskaiksi USKOLLA KRISTUKSEEN. Kristus on yhtä kuin JUmalan sana Logos.

Me emme tule vanhurskaiksi uskomalla itseemme, taikka uskomalla toisiin ihmisiin.

Vihollinen laittaa meitä kaivamaan maata kynsillämme, (so. omaa kehoamme)
      ja etsimään sieltä, siis kilvoituksista, teoista, tekemättä jättämisistä, jne. aarnihautaa. Vastaus on kuitenkin toisaalla, se on Jeesuksessa Kristuksessa.

• No niin!
        Kun näitä palstakirjoituksia lukee, ei täällä ole montaa kirjoitusta jotka ovat oikeaa Jumalan Hengessä saatua uskoa vahvistavaa ja siunaavaa oppia. En jaksakaan lukea kaikkea roskaa mitä täällä kirjoitetaan.Puhumattakaan että vastaisin näille jaarittelijoille. Nyt sinä kuitenkin kirjoitit erittäin hyvin ja elävästi sitä harvinaista oikeaa oppia.

Kiitos! Kiitos ja kunnia ja ylistys Herralle Jeesukselle Kristukselle että Hän on meidän vanhurskautemme ja pyhityksemme ja että me tällaisinaan saamme palvella Jumalaa hengen uudessa tilassa. Minua kirjoituksesi siunasi ja nosti. Siunaavat ja nostavat kirjoitukset ovat Jumalasta. Näin olen Herran oppinut tuntemaan. Hän ei koskaa lyö vilpitöntä kompuroivaakaan kulkijaa eikä paina häntä alas synnin suohon. Hän nostaa, kantaa ja pelastaa.

Palstalla satunaisesti vieraileville lukijoille tahdon sanoa:

TÄÄLLÄ EI HELLUNTAILAISET KIRJOITTELE EIKÄ KSKUSTELE KESKENÄÄN. Täällä kirjoittelee kaikenlaisia ihmisiä ateisteista luonnontieteisiin luottavia sekä uskonnollisia omissa opeissaan kiinni olevia seurakunnattomia jaarittelijoita. Täällä on vain muutama harva henkikastettu oikea Raamattua tunteva hellari ja muu uskova. Nämäkään eivät kirjoittele joka päivä eivätkä edes joka viikko. Varokaa palstan kirjoituksia.

• jaikal kirjoitti:

No niin!
        Kun näitä palstakirjoituksia lukee, ei täällä ole montaa kirjoitusta jotka ovat oikeaa Jumalan Hengessä saatua uskoa vahvistavaa ja siunaavaa oppia. En jaksakaan lukea kaikkea roskaa mitä täällä kirjoitetaan.Puhumattakaan että vastaisin näille jaarittelijoille. Nyt sinä kuitenkin kirjoitit erittäin hyvin ja elävästi sitä harvinaista oikeaa oppia.

Kiitos! Kiitos ja kunnia ja ylistys Herralle Jeesukselle Kristukselle että Hän on meidän vanhurskautemme ja pyhityksemme ja että me tällaisinaan saamme palvella Jumalaa hengen uudessa tilassa. Minua kirjoituksesi siunasi ja nosti. Siunaavat ja nostavat kirjoitukset ovat Jumalasta. Näin olen Herran oppinut tuntemaan. Hän ei koskaa lyö vilpitöntä kompuroivaakaan kulkijaa eikä paina häntä alas synnin suohon. Hän nostaa, kantaa ja pelastaa.

Palstalla satunaisesti vieraileville lukijoille tahdon sanoa:

TÄÄLLÄ EI HELLUNTAILAISET KIRJOITTELE EIKÄ KSKUSTELE KESKENÄÄN. Täällä kirjoittelee kaikenlaisia ihmisiä ateisteista luonnontieteisiin luottavia sekä uskonnollisia omissa opeissaan kiinni olevia seurakunnattomia jaarittelijoita. Täällä on vain muutama harva henkikastettu oikea Raamattua tunteva hellari ja muu uskova. Nämäkään eivät kirjoittele joka päivä eivätkä edes joka viikko. Varokaa palstan kirjoituksia.

Jaikal, arvostelet viestissäsi 9.7.2011 klo 12:37 tämän aloituksen sisältöä.

Muulla tavalla ei kirjoitustasi voi ymmärtää. Kovin oikeamielisenä ei arvosteluasi voi pitää, kun et sanallakaan tuo esille, mikä aloituksessa on sinun uskonnäkemystäsi vastaan.

Mikään ei ole helpompaa kuin pienen lapsen itsevarmuudella töräyttää oma arvostelu tyyliin "tuosta en tykkää, tuo ei ole 'minua siunaavaa oppia'.

Olisiko jaikalilla kanttia antaa perusteltu vastanäkemys kirjoitukselleni?

Ellei sellaista ilmaannu palstalle, jäät tyhjän päälle tuuleen huitomaan.

• greeeeen
    • Jollekin voi tuottaa pettymyksen se, että en vastaa hänen viestiinsä.

Syy, etten vastaa, on tämä. En näe mitään hyötyä "keskustelussa", jossa vastapuoli herhiläisen tavoin esittää minulle pelkkiä riidanaiheita. Kyltymätön vihankylvö ja pystyyn kuollut saivartelu eivät ole sellaisia argumentointiperusteita, joita minun tulisi lähteä ruokkimaan.

Rajaan keskusteluun osallistumistani rakentavampiin asiayhteyksiin.

• body

Kristinusko taitaa olla sairasta touhua, tai se tekee ihmisen sairaaksi kun jatkuvasti kaivellaan ollaanko puhtaita, ollaanko syntisiä, tai ollaanko armahdettuja syntisiä tai ollaanko vitivalkoisia tai vain jotenkin valkoisia.

Miksi tuota kaivelua pitää jatkuvasti harrastaa. ?? miksi

Se on sitä paavalilaista ja sisäänpäin kääntynyttä loputonta saivartelua ja siitä ei tule loppua niinkauan kun kaivelua harrastetaan.

Siinä kaivelussa eletään kuvitteellisessa maailmassa ja se on sairasta touhua.
      Se on sama jos alan kaivella, olento musikaalinen, ehken olen vähän musikaalinen, tai korvakuuloni on jotenkin epävireessä, tai tuo naapurin soitto on epäsointuista tai olenko sittenkin absoluuttisen musikaalinen.

Jeesus sanoi " autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.."
      ja siihen saa kaivelu loppua, sillä jos kaivelua jatkaa, se on loputon suo.

• "Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." Matt.5:48

Nuo sanat ovat meidän Herramme Jeesuksen sanoja.

Hengellinen köyhyys on autuaaksi tekevä asia, kyllä, mutta se on saatava yhteensopivaksi viestin alussa olevien Jeesuksen sanojen kanssa.

"Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi." Matt.5:13.

Suola on aina suolaa, se ei koskaan käy makeutusaineesta.
        Niin, kaikkia ei suola miellytä; ei ainakaan totuuteen liitettynä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      409
      2048
    2. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      111
      2034
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1136
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      918
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      740
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      43
      698
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      108
      681
    8. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      666
    9. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      10
      645
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      30
      609
    Aihe