Yksinkertainen kestävä kannettava

Irjanna

Mistähän osaisin ostaa sellaisen kunnon yksinkertaisen kannettavan, joka kestäisi edes joitakin vuosia, ettei tarvitse aina olla uutta ostamassa ja jota ei tarvitse asentaa alkuun ja jossa olisi word valmiina. En katso juuri videoita tms enkä kovin paljoa edes surffaile netissä, mutta kirjoittelen. Wlan voisi olla tarpeen.

20

1077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19 + 19

      Harkittavaksi kannatta ottaa jokin alkusarjan yrityskannettava kuten HP ProBook s-sarja, joka tarjoaa mainion hinta-laatusuhteen ja on rakenteellisesti selkeästi kestävämpi ja pitkäikäisempi kuin marketti-pavillonit, sekä 64bittisellä W7Pro:lla on pidempi tuki.

      Ohessa yksi esimerkki jota voi katsella lähemmin netistä tai erikoisliikkeestä ( hinta n. 600 - 650 e ja voi löytyä jopa karvan alle 600e ) :

      HP ProBook 4530s - Core i3 2310M / 2.1 GHz - Windows 7 Pro 64 bits - RAM 3 Go - 15.6" - 1366 x 768 mattaruutu - HP:n Referenssi : XX982EA#

      Ps. Olen juuri itse tehnyt melko laajan duunin haarukoidakseni hyvää kompromissin ja olen päätymäisilläni tuohon malliin, paitsi jos löydän nopeasti erään aivan tietyn kokoonpanon tuota ylemmästä HP ProBook b-sarjan mallistosta, mutta sillä on sitten aivaneri hintakin. Myös jokin yritysmalli kuten Dell Vostro voisi olla ihanharkittava ja Dell Latitude onkin sitten arvokkaampi laite.

      • 19 + 19

        Review HP ProBook 4530s Notebook: Felix Sold (translated by B Schulisch), 07/04/2011

        Down-to-earth. That's the best way to describe the new HP entry level business notebook. A new case design, solid construction, and up-to-date hardware, as well as a 15.6 inch display, are the most important prerequisites. Is the HP ProBook 4530s with a price tag of around 700 Euros (RRP) also good value for money?

        - http://www.notebookcheck.net/Review-HP-ProBook-4530s-Notebook.56747.0.html


        *


      • Hyvälaatuisia kannettavia, mutta näissä kyllä näppäinhatut jenkkimallisia. Tosin jos koneella kirjoittanut niin ulkoahan ne muistaa ja tarvittaessa voi laittaa tarraa päälle.

        Jos tekstinkäsittelyohjelman pitää olla Word -merkkinen niin sitten osta kannettava missä käyttöjärjestelmänä on Windows 7 64-bit Professional ja osta MS Office 2010 siihen lisäksi. Riippuen sitten siitä onko työkäyttöä vai ei, että minkä version ostat siitä. Tämä tulee kalliimmaksi, että varaa hintaluokka vähintään 800€:n. Tuolta ZaReasonista saisi sen Ubuntu kannettavan $699.


      • MOI112

        kyllä mun konees vaan oli


    • cucumba

      aloittajalle: älä nyt hyvä ihminen osta HP konetta vaikka täällä mainostetaan. Aivan täyttä roskaa suoltaa toi firma. Oli vaikka mikä probook.. Etsi jostain lista vähävikaisimmista läppäreistä/valmistajista, sellainen on tälläkin palstalla joskus nähty, ja valitse sen mukaan. Asus tais olla viattomin valmistaja sitten Apple.

      • 19 + 19

        >> älä nyt hyvä ihminen osta HP konetta vaikka täällä mainostetaan. Aivan täyttä roskaa suoltaa toi firma. Oli vaikka mikä probook..

        Olisiko sinulla hieman näyttöä suurien sanojesi taakse, vaikkapa laittaa se mainitsemasi lista esille ( minkä tahon tekemä lista ja millä perusteilla )? Täällä on pyöritetty toisinaan erästä listaa johon ilmeisesti viittaat ja se on torpattu jo useaan kertaan.

        Millä muulla perusteella kuin tunnepohjaisella latauksella laitat HP:n yrityskannnettavat samalle linjalle marketti-karkki-pavillonien kanssa?

        Ps. Jopa Lenovon kuluttajamallit ovat kovin kaukana sen T-sarjasta.


      • lotto.
        19 + 19 kirjoitti:

        >> älä nyt hyvä ihminen osta HP konetta vaikka täällä mainostetaan. Aivan täyttä roskaa suoltaa toi firma. Oli vaikka mikä probook..

        Olisiko sinulla hieman näyttöä suurien sanojesi taakse, vaikkapa laittaa se mainitsemasi lista esille ( minkä tahon tekemä lista ja millä perusteilla )? Täällä on pyöritetty toisinaan erästä listaa johon ilmeisesti viittaat ja se on torpattu jo useaan kertaan.

        Millä muulla perusteella kuin tunnepohjaisella latauksella laitat HP:n yrityskannnettavat samalle linjalle marketti-karkki-pavillonien kanssa?

        Ps. Jopa Lenovon kuluttajamallit ovat kovin kaukana sen T-sarjasta.

        ensimmäisenä HP hylkäisin ja ACR,
        laita esim HAKUUN tähän palstelle, tuohon oikeaan ylemmäksi HP tai jokin muu merkki, esim. Asus, Acr, näet ongelmien, kyselyjen määrän
        JA myön ongelmien LAADUN.

        aloittajalle sanoisin, itse teho-konetta etsin juuri,
        ensin tuli mailman ohuin, sitten mailman kevein,

        piti muuttaa hakusanoja, osti sitten painavan ja paksun,
        toivon että ei tule koskaan ongelmia, kuten ei yhteenkään edelliseen koskaan,
        vaikka markka-aikan ostettiin DELL, vielä toimii hienosti tässä nettikoneena.

        paksussa on ilmastointi, parenmpi ja taipuminen yhdenkäden otteella pienempää, yms.

        kai HP joitain hyviä on,
        mutta millä osaa ostaa, sen oikean, lotossakaan ei ole tullut koskaan 7 oikein.


      • 19 + 19
        lotto. kirjoitti:

        ensimmäisenä HP hylkäisin ja ACR,
        laita esim HAKUUN tähän palstelle, tuohon oikeaan ylemmäksi HP tai jokin muu merkki, esim. Asus, Acr, näet ongelmien, kyselyjen määrän
        JA myön ongelmien LAADUN.

        aloittajalle sanoisin, itse teho-konetta etsin juuri,
        ensin tuli mailman ohuin, sitten mailman kevein,

        piti muuttaa hakusanoja, osti sitten painavan ja paksun,
        toivon että ei tule koskaan ongelmia, kuten ei yhteenkään edelliseen koskaan,
        vaikka markka-aikan ostettiin DELL, vielä toimii hienosti tässä nettikoneena.

        paksussa on ilmastointi, parenmpi ja taipuminen yhdenkäden otteella pienempää, yms.

        kai HP joitain hyviä on,
        mutta millä osaa ostaa, sen oikean, lotossakaan ei ole tullut koskaan 7 oikein.

        >> aita esim HAKUUN tähän palstelle, tuohon oikeaan ylemmäksi HP tai jokin muu merkki, esim. Asus, Acr, näet ongelmien, kyselyjen määrän
        JA myön ongelmien LAADUN.

        Tuo haku tuo systemaattisesti HP:n kohdalla esille ne marketti-karkki-pavillonit, joka puolestaan on aivan eri asia kuin HP:n yrityskannettavat.

        Mutta massat ostaa pavolloneita vaikka samalla rahalla saisi sanmerkin yrityskannettavan, joka on tekniseltä kestävyydeltään aivan eri asia.

        Tämä sama massa ei osaa erottaa edes noita kahta tuoteryhmää toisistaan, vaan puhuu niistä yhtenä ja samana.

        Tuolla toisenavauksen vakuutusyhtiön rankinlistalla olin yllättynyt Dellin sijoituksesta, sillä olisin miletänyt sen huomattavasti paremmin sijoittuvaksi. Olisiko myös sen kohdalla ns. kuluttajamallit syöneet sen kokonaissijoitusta.


      • 19 + 19 kirjoitti:

        >> aita esim HAKUUN tähän palstelle, tuohon oikeaan ylemmäksi HP tai jokin muu merkki, esim. Asus, Acr, näet ongelmien, kyselyjen määrän
        JA myön ongelmien LAADUN.

        Tuo haku tuo systemaattisesti HP:n kohdalla esille ne marketti-karkki-pavillonit, joka puolestaan on aivan eri asia kuin HP:n yrityskannettavat.

        Mutta massat ostaa pavolloneita vaikka samalla rahalla saisi sanmerkin yrityskannettavan, joka on tekniseltä kestävyydeltään aivan eri asia.

        Tämä sama massa ei osaa erottaa edes noita kahta tuoteryhmää toisistaan, vaan puhuu niistä yhtenä ja samana.

        Tuolla toisenavauksen vakuutusyhtiön rankinlistalla olin yllättynyt Dellin sijoituksesta, sillä olisin miletänyt sen huomattavasti paremmin sijoittuvaksi. Olisiko myös sen kohdalla ns. kuluttajamallit syöneet sen kokonaissijoitusta.

        Jossain Dellin koneissa oli paha tyyppivika joskus muutama vuosi sitten kun tuo tehtiin. Se vaikuttaa varmasti.

        Dell tekee kyllä hyvälaatuisia koneita.


      • 19 + 19
        M-Kar kirjoitti:

        Jossain Dellin koneissa oli paha tyyppivika joskus muutama vuosi sitten kun tuo tehtiin. Se vaikuttaa varmasti.

        Dell tekee kyllä hyvälaatuisia koneita.

        Tietysti jonkin / muutaman mallin tyyppivika voi nostaa vikatilastoja. Mutta nykysin myös Dell tekee kuluttajamallejakin joiden kestävyys ei ole samalla viivalla vaikkapa 6520 latituden kanssa. Tosin en tiedä myyntijakaumaa yritys- ja kuluttajamallienkesken.


      • Höpöhöpö. Panasonic on paras. Probook on ZaReasonin ohella hyvä halpis koneista Dellin köykästen koneiden ohella.


    • M1

      Market koneet ovat yleensä halpoja, mutta laatu on kyseenalainen ja vaihteleva.

      Jokaisella merkillä on hyvin eritasoisia koneita, siksi älä tuijottaa pelkästään merkkiin vaan ota selvää kannettavan tyypistä. Budjettisi ratkaisee, mitkä kannettavat ovat ajattelemassasi hintahaarukassa.

      Parhaat neuvot saat alan merkkiliikkeistä, jos paikkakunnallasi toimii sellaisia. Alan liikkeistä saat hyviä neuvoja ja ohjeita koneen lisäksi. Jos ongelmia ilmenee, niin myös asianmukaisen huollon ja ohjeet.

    • ezimerkkierkki
    • A-ma

      Mulla viime kesänä ostettu ProBook 4530s -> PASKIN OSTOS IKINÄ!!! Ei ole toiminut päivääkään. Siinä on tyyppivika, että netti pätkii, näppäimet ja levyhiiri toimivat sillon kun sattuu huvittamaan...

      Älä osta!!1

      • Lenovot tukevia:.

        .

        Lenovoissa on ainakin tukeva runkorakenne

        Hyvin on toimineet HP Probook 6555b, ei valittamista

        .


      • Päivitä, olen lähes varma.

        Luultavasti päivittämällä saisit nuo netti ongelmat ja hiiriongelmat kertaheitolla pois, ne on yleensä aina ohjelmistovikoja, ei siis laitevikoja.


      • kiinnostaakin

        >Mulla viime kesänä ostettu ProBook 4530s -> PASKIN OSTOS IKINÄ!!! Ei ole toiminut päivääkään. Siinä on tyyppivika, että netti pätkii, näppäimet ja levyhiiri toimivat sillon kun sattuu huvittamaan...<

        Myö pois se. Sano hinta, minä ostan jos se on huono ja siten myös halpa.


    • tek4

      fujitsu lifebook viisatanen ostettu joulukuussa 2010 ( h noi 560 e) toimii viellä akku loppu varmaan pitäs huoltaa

      • dkj7ur4

        Ei auta akkuun huollot, uus täytyy hankkia. Miksi nostit jonkun vanhan jutun jolla ei ole enää mitään merkitystä.?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe