Karppiset, kertokaa, kuinka syödä pitäisi!

minäkin....**

Äsken luin nettilehdestä, että joku sai aivohalvauksen karppauksesta. Kai?

Nyt yritän itseäni kuihduttaa hieman, ja miestäni enemmän.
En halua kuulla muilta neuvoja, kuin oman itseni ikäisiltä.

Meeriamandaan takerrun, muistan sinun niin saavuttaneesi oman painosi?
Miten aloitit, ja kuinka edelleen jatkat?

Kananmunia keitellen.

98

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hh max 100/vrk

      Jätä pois kaikki sokeripitoinen, peruna, pasta, riisi, leipä (itse syön 2 palaa lisäaineetonta ruisleipää päivässä). Luovu kaikista kevyttuotteista, eineksistä ja puolivalmisteista. Makkaroista ja juustoista valitse hiilihydraatittomat vaihtoehdot. Suosi vihanneksia, vihreät on parhaita. Kalaa, kanaa, lihaa, rapuja, sieniä, munia, kaikkia näitä vapaasti.

    • ap.

      Atkinsilla olin, muinoin, ketoositikut näyttivät ketoosia.

      Kuis on sinun painosi? Voiko olla liian karppaaja?
      Aihetta olisi.

      Hienosti vastasit, kiitos siitä!

      • hh max 100/vrk

        Painonhallinnan vuoksi en enää karppaa, teen sen hyvän olon ylläpitämiseksi. Ei ole turvotusta, ei vatsvaivoja, ei päänsärkyjä, ei nivelkipuja, oikeastaan ei mitään vaivoja :D


    • aika moni varmaan

      monikohan on saanut aivohalvauksen oltuaan karppaamatta, tai muuten laihduttamatta?

    • 63 v mies

      Kesäkuussa lähti 7 kiloa, toukokuussa 4,3kg

      Ja homma on helppoa kun heinänteko.

      Älä syö tai juo maitorasvoja, leipää, ja perunoita niukasti.
      Itse syö yhden perunan / vrk, leipää 4-6 viipaletta päivässä.

      Ruokalusikallinen rypsiöljyä riittää aikuiselle päivän tarpeisiin. Siis voita sun muut levitteet on aivan turhia, ja rahan tuhlausta !

      Nyt pudotan 900kcal/vuorokaudessa = (100g/vrk ja kun tuon kerrot 10vrk, on tulos yksi kokonainen kilo taas pois : ).
      Oma kaloria tarve kun vielä pyörii reilusti yli parin tuhanne joten jotain saa vielä syödäkki hyvin. :)

      Tuossa hyvä laskuri kaloreille : http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus

      • ap.

        Olet kyllä melko mestari, kun noihin kiloihin ennit!
        Leipää en syö edes joka päivä, munkki pitkin ja poikin on kaatumispisteeni.

        Kyllä olen eloni aikana tietoinen kaikesta, mutta nyt tuntuu sisuni nauliintuneen.
        30 kilogrammaa olen joskus keventänyt itseyttäni


      • 63 v mies
        ap. kirjoitti:

        Olet kyllä melko mestari, kun noihin kiloihin ennit!
        Leipää en syö edes joka päivä, munkki pitkin ja poikin on kaatumispisteeni.

        Kyllä olen eloni aikana tietoinen kaikesta, mutta nyt tuntuu sisuni nauliintuneen.
        30 kilogrammaa olen joskus keventänyt itseyttäni

        Joskus 80-luvun alussa pudotin myös 25kg, mutta aivan väärin.
        Nyt on oikea oppinen pudotus. Syön kaikkea mitä olen tämän aikuisen elämän aikana oppinut. Paitsi en niitä maitorasvoja, ja sokerin "himon" otan pikkuisen hunajaa. Kaakao on myös hyvä, koska siinä saa flavonoideja niitähän saamme pian myös mustikoista. :)

        Älä unohda vettä ! Sitä juon ainakin pari litraa vuorokaudessa, ja joskus sorrun tekemään pizzaa, ku se on niiin hyvää. ;)


      • 63 v mies
        63 v mies kirjoitti:

        Joskus 80-luvun alussa pudotin myös 25kg, mutta aivan väärin.
        Nyt on oikea oppinen pudotus. Syön kaikkea mitä olen tämän aikuisen elämän aikana oppinut. Paitsi en niitä maitorasvoja, ja sokerin "himon" otan pikkuisen hunajaa. Kaakao on myös hyvä, koska siinä saa flavonoideja niitähän saamme pian myös mustikoista. :)

        Älä unohda vettä ! Sitä juon ainakin pari litraa vuorokaudessa, ja joskus sorrun tekemään pizzaa, ku se on niiin hyvää. ;)

        Jatkan vieläkin tätä HARPPAUSTA, en karppausta.

        Huomenna tulee kaksi kuukautta täyteen omaa harppausta, ja painoa on haihtunut ties mihin ? , jo peräti 15 kiloa vaikka pizzat on syöty ja jopa niitä hiilari keksejäkin ( joita en itse ole ensimäistäkään laskenut). Yhdessä keksissä voi olla peräti 216kcal ? tuolla määrällä saat syödä 100g hernerokkaa.

        Niin, ja ainuttakaan kuntolenkkiä en ole tehnyt tuon painon putoamisen aikana, koska sehän on aivan turhaa, ja siinähän voi jopa tulla nälkä !


      • 63 v mies
        63 v mies kirjoitti:

        Jatkan vieläkin tätä HARPPAUSTA, en karppausta.

        Huomenna tulee kaksi kuukautta täyteen omaa harppausta, ja painoa on haihtunut ties mihin ? , jo peräti 15 kiloa vaikka pizzat on syöty ja jopa niitä hiilari keksejäkin ( joita en itse ole ensimäistäkään laskenut). Yhdessä keksissä voi olla peräti 216kcal ? tuolla määrällä saat syödä 100g hernerokkaa.

        Niin, ja ainuttakaan kuntolenkkiä en ole tehnyt tuon painon putoamisen aikana, koska sehän on aivan turhaa, ja siinähän voi jopa tulla nälkä !

        Kerrotaan ny miten tämä mun HARPPAUS etenee.
        Aloitin siis toukokuun 16 tämän painoharppauksen alaspäin, ja syy oli se, että painoa tullut ohitusleikkauksen jälkeen noin parikymmentä kiloa lisää.
        Lääkäri oli sitä mieltä että tarvis tehä jotain tuolle painolle, koska . Kysyi josko menisin keskusteleen ravintoterapeutin kanssa, lupauduin vaikka itekin tiesin miten sen painon saa alas kun kokemusta on jo menneisyydessä. No, menin, ja sainhan pari hyvää neuvoa, eli tuon rypsi/rapsiöljy neuvon. Toisin jouduin sen tiedon kaivamaan häneltä, kun ehdotteli jotain margariiniä (Becel) jossa on lisätty rypsiöljyä. Toinen oli se maitorasvat pois.

        Nyt kun olin 78 vuorokautta tätä harppausta toteuttanut, niin paino oli jo laskenut 20.2 kiloa, joten päätin tässä, että eiköhän jatketa vielä lähemmäksi sitä teinipainoani, kun tämä on näin yksinkertaista ja helppoa.. :)

        Niin nyt olen myös päättänyt aloittaa viimeinkin kuntoilun, noin niin kun huvin vuoksi. ;)

        Varasin sähköavusteisen polkupyörän, ku kävin niin kuin Sulo Vilenille, eli saan sen melkein - 50% alennetulla hinnalla ( Hinta on nyt vain 380 €, aiemmin ne maksoi 699 € ).

        Tässä on melkein samat neuvot jota ite toteutan, paitsi että syön myös aivan tavallista kotiruokaa, kuten sitä pitsaa ja jopa makaronilaatikkoa jne.

        http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2012080815931767_lh.shtml


      • 63 v mies
        63 v mies kirjoitti:

        Kerrotaan ny miten tämä mun HARPPAUS etenee.
        Aloitin siis toukokuun 16 tämän painoharppauksen alaspäin, ja syy oli se, että painoa tullut ohitusleikkauksen jälkeen noin parikymmentä kiloa lisää.
        Lääkäri oli sitä mieltä että tarvis tehä jotain tuolle painolle, koska . Kysyi josko menisin keskusteleen ravintoterapeutin kanssa, lupauduin vaikka itekin tiesin miten sen painon saa alas kun kokemusta on jo menneisyydessä. No, menin, ja sainhan pari hyvää neuvoa, eli tuon rypsi/rapsiöljy neuvon. Toisin jouduin sen tiedon kaivamaan häneltä, kun ehdotteli jotain margariiniä (Becel) jossa on lisätty rypsiöljyä. Toinen oli se maitorasvat pois.

        Nyt kun olin 78 vuorokautta tätä harppausta toteuttanut, niin paino oli jo laskenut 20.2 kiloa, joten päätin tässä, että eiköhän jatketa vielä lähemmäksi sitä teinipainoani, kun tämä on näin yksinkertaista ja helppoa.. :)

        Niin nyt olen myös päättänyt aloittaa viimeinkin kuntoilun, noin niin kun huvin vuoksi. ;)

        Varasin sähköavusteisen polkupyörän, ku kävin niin kuin Sulo Vilenille, eli saan sen melkein - 50% alennetulla hinnalla ( Hinta on nyt vain 380 €, aiemmin ne maksoi 699 € ).

        Tässä on melkein samat neuvot jota ite toteutan, paitsi että syön myös aivan tavallista kotiruokaa, kuten sitä pitsaa ja jopa makaronilaatikkoa jne.

        http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2012080815931767_lh.shtml

        Tänään (28.8) aamulla meni 25:n kilon raja rikki, ja eileen sain kauan kaivatun sähköavusteisen polkupyörän, ja nyt saa nähdä vieläkö tämä oma painon harppaus jatkuu ? :)

        Hyvin on kyllä tämä maalaisjärjellä toiminut painonpudotus toiminut !

        Syö vähemmäm ku tienaat, niin kyllä se siitä menee alaspäin ! ;)


      • ;))
        63 v mies kirjoitti:

        Tänään (28.8) aamulla meni 25:n kilon raja rikki, ja eileen sain kauan kaivatun sähköavusteisen polkupyörän, ja nyt saa nähdä vieläkö tämä oma painon harppaus jatkuu ? :)

        Hyvin on kyllä tämä maalaisjärjellä toiminut painonpudotus toiminut !

        Syö vähemmäm ku tienaat, niin kyllä se siitä menee alaspäin ! ;)

        Niinhän se on, ei mikään muu.

        Onnittelen, et tiedäkään miksi sen niin suuresti teen!


      • 63 v mies
        ;)) kirjoitti:

        Niinhän se on, ei mikään muu.

        Onnittelen, et tiedäkään miksi sen niin suuresti teen!

        Kiitti vain onnitteluista.

        Saas nähdä mitä mieltä on lekuri, ku näkee nyt mut ?

        Nyt olen pääsyt oikein tosissani kokeilemaan tuota sähköavusteista pyörää, pitää kyllä sanoa että sellainen "lelu" on hyvä kuntoiluväline No, ainakin vielä, tein eilen noin 10km ja tänään noin 15-20km lenkin, ja minähän en matele toisten tientukkona ku lähren liikkeelle, siinä kyllä nuorisollakin on haukottelemista ku papparainen viuhahtaa ohi yli 40km/h. ;)


      • enpä usko m. 63...
        63 v mies kirjoitti:

        Jatkan vieläkin tätä HARPPAUSTA, en karppausta.

        Huomenna tulee kaksi kuukautta täyteen omaa harppausta, ja painoa on haihtunut ties mihin ? , jo peräti 15 kiloa vaikka pizzat on syöty ja jopa niitä hiilari keksejäkin ( joita en itse ole ensimäistäkään laskenut). Yhdessä keksissä voi olla peräti 216kcal ? tuolla määrällä saat syödä 100g hernerokkaa.

        Niin, ja ainuttakaan kuntolenkkiä en ole tehnyt tuon painon putoamisen aikana, koska sehän on aivan turhaa, ja siinähän voi jopa tulla nälkä !

        Ei ole totta viidentoista kilon painonpudotus kahdessa kuukaudessa tuolla kalorimäärällä jonka kerrot 900kaloria/pv.
        Yhden kilon pudottamiseen täytyy vähentää n. 4000kaloria. Jos normikalorinkulutuksesi on 63vuotiaana n. 2000kaloria päivässä et ole laihtunut kuin muutaman kilon.
        Muutoinkin viidentoista kilon laihtuminen kahdessa kuukaudessa millä tahansa dietillä on mahdottomuus.


      • 63 v mies
        enpä usko m. 63... kirjoitti:

        Ei ole totta viidentoista kilon painonpudotus kahdessa kuukaudessa tuolla kalorimäärällä jonka kerrot 900kaloria/pv.
        Yhden kilon pudottamiseen täytyy vähentää n. 4000kaloria. Jos normikalorinkulutuksesi on 63vuotiaana n. 2000kaloria päivässä et ole laihtunut kuin muutaman kilon.
        Muutoinkin viidentoista kilon laihtuminen kahdessa kuukaudessa millä tahansa dietillä on mahdottomuus.

        En ole vieläkään laskenut ainuttakaan kaloria tai hiilaria painon pudotuksessa.

        Olen käyttänyt ainoastaan omaa päätäni, mitä syön ja kuinka paljon !
        Tietenkin olen katsonut paljonko jossain elintarvikkeissa on kaloreita, ja sen mukaan syönyt, ja arvioinut mitä tarvitsen elääkseni seuraavaan aamun.

        Kyllä me voidaan laittaa vetoa tästä painonpudotuksestani, siitä mitä olen laihduttanut toukokuun 16 päivästä tähän päivään. Tosin tuolla mun lekurilla on jopa kaksi kiloa korkeampi painotieto mistä itse lähdin painoa pudottamaan, syy tuohon painoon ku on se että mulla oli verkkarit ja kengät (turvakengät) jalassa jotka painavat yhteensä kaksi kiloa. Ja se lekurin ottama paino otettii klo 12 jälkeen päivällä, ku nykyään punnitsen vaan aamupainon, ja joka aamusta tuon toukokuun 16 päivän jälkeen olen merkannut kalenteriin ylös aamupainoni.


      • L - L
        enpä usko m. 63... kirjoitti:

        Ei ole totta viidentoista kilon painonpudotus kahdessa kuukaudessa tuolla kalorimäärällä jonka kerrot 900kaloria/pv.
        Yhden kilon pudottamiseen täytyy vähentää n. 4000kaloria. Jos normikalorinkulutuksesi on 63vuotiaana n. 2000kaloria päivässä et ole laihtunut kuin muutaman kilon.
        Muutoinkin viidentoista kilon laihtuminen kahdessa kuukaudessa millä tahansa dietillä on mahdottomuus.

        >epäusko Riitautan lukemasi! Mistä lähteestä olet ottanut tietosi laardipainon energiasisällöstä?

        Rasvakilon sisältö lienee noin 9000kcal ja nestettä sisältävän laardikilon noin 7000kcal.

        Pudotin itse vaakanäytön lukemaa 6:ssa viikossa 16kg.

        Minusta olisi syytä erottaa laihtuminen ja vaakalukema.

        Painoluokitettujen lajien, varsinkin painia kilpailumielessä harrastavat pudottavat muutamassa päivässä taviksen muutaman kuukauden terveellisen laihtumisen lukemat.
        Ennen puntaria nopeasti -7kg ei ole mikään kummajainen.


      • 63 v mies
        63 v mies kirjoitti:

        En ole vieläkään laskenut ainuttakaan kaloria tai hiilaria painon pudotuksessa.

        Olen käyttänyt ainoastaan omaa päätäni, mitä syön ja kuinka paljon !
        Tietenkin olen katsonut paljonko jossain elintarvikkeissa on kaloreita, ja sen mukaan syönyt, ja arvioinut mitä tarvitsen elääkseni seuraavaan aamun.

        Kyllä me voidaan laittaa vetoa tästä painonpudotuksestani, siitä mitä olen laihduttanut toukokuun 16 päivästä tähän päivään. Tosin tuolla mun lekurilla on jopa kaksi kiloa korkeampi painotieto mistä itse lähdin painoa pudottamaan, syy tuohon painoon ku on se että mulla oli verkkarit ja kengät (turvakengät) jalassa jotka painavat yhteensä kaksi kiloa. Ja se lekurin ottama paino otettii klo 12 jälkeen päivällä, ku nykyään punnitsen vaan aamupainon, ja joka aamusta tuon toukokuun 16 päivän jälkeen olen merkannut kalenteriin ylös aamupainoni.

        Tänään kävin lekurissa, ja seurailin hänen ilmeittä ku määräsi vaa,alle.
        Oli aivan hauskaa katsoa ku hän meni näyttö päätelle tarkistamaan, et mikäs se paino olikaan ennen .
        Hetken oli lekuri hiljaa, ja totes, et on kyllä kunnioitettava saavutus.
        Tuo heidän puntarilla otetut tulokset, eli painoa oli pudonnut yli 28 kiloa.

        No, siinä sitten tovi juteltiin mitä olen tehnyt ja syönyt, ku noin on pääsyt käymään. : )

        Niin, tuo lekuri ei muistanut että oli minun kanssa tuosta painosta puhunut, ku väitti että olen laihtunut niin paljon ?
        Silti meinas, et vielä saisin pudottaa jopa 9 kg , kun katseli painoindeksi "hyrräänsä" ?

        Et kyllä tässä sitten jatketaan, ja huomenna verikokeeseen.


      • ap.
        63 v mies kirjoitti:

        Tänään kävin lekurissa, ja seurailin hänen ilmeittä ku määräsi vaa,alle.
        Oli aivan hauskaa katsoa ku hän meni näyttö päätelle tarkistamaan, et mikäs se paino olikaan ennen .
        Hetken oli lekuri hiljaa, ja totes, et on kyllä kunnioitettava saavutus.
        Tuo heidän puntarilla otetut tulokset, eli painoa oli pudonnut yli 28 kiloa.

        No, siinä sitten tovi juteltiin mitä olen tehnyt ja syönyt, ku noin on pääsyt käymään. : )

        Niin, tuo lekuri ei muistanut että oli minun kanssa tuosta painosta puhunut, ku väitti että olen laihtunut niin paljon ?
        Silti meinas, et vielä saisin pudottaa jopa 9 kg , kun katseli painoindeksi "hyrräänsä" ?

        Et kyllä tässä sitten jatketaan, ja huomenna verikokeeseen.

        Vautsi, mikä uroteko.

        Jokainenhan osaa laihduttaa, mutta kunnioitan sisuasi. Sitä ilman ei onnistu.
        Kuulisin mieluusti kuulumisiasi edelleenkin, jos viitsit!

        Se on sitten vaatehtiminenkin uusiksi.
        Vieläkö tutut tuntee?
        Vyön lyhentäminen olisi ilman pula-aikaakin aikasen monelle suomalaiselle tarpeen, ikävä kyllä jo pienille lapsillekin.


      • 63 v mies
        ap. kirjoitti:

        Vautsi, mikä uroteko.

        Jokainenhan osaa laihduttaa, mutta kunnioitan sisuasi. Sitä ilman ei onnistu.
        Kuulisin mieluusti kuulumisiasi edelleenkin, jos viitsit!

        Se on sitten vaatehtiminenkin uusiksi.
        Vieläkö tutut tuntee?
        Vyön lyhentäminen olisi ilman pula-aikaakin aikasen monelle suomalaiselle tarpeen, ikävä kyllä jo pienille lapsillekin.

        Jaa, vai haluu hän lisää ?

        No sitten olin siellä verikokeessa, ja katsos vaan kun liikunnalla ei ollutkaan mitään hyötyä, niin painon pudotuksessa tai veriarvojen paranemiseen !

        Toukokuussa minulla oli tuo fP-Kol--LDL lähes neljä, (Huonoimmillaan on ollut joskus vaan 8,5 tuo fP-Kol--LDL) Nyt se on vain 1,9, ja kokonais kolesteroli on alle sen neljä. (fP-Kol 3,8) fP-Kol--HDL = 1,6 , fP-Trigly 0,8) Ja varmaan menee vieläkin alemmaksi.

        Näin hyvää kolesterooliarvoa ei ole ollut ikuna ? vaikka olen popsinut minkälaisia kolesteroli pillereitä, ja juonut ja syönyt niitä KOVIA rasvoja.

        Aamulla oli enää harppausta vajaa 8 kg, lääkärin suosittelemaan "ihannepainoon".
        Et kyllä se tästä menee ku panee menneen vauhdilla. ;)


      • ap.
        63 v mies kirjoitti:

        Jaa, vai haluu hän lisää ?

        No sitten olin siellä verikokeessa, ja katsos vaan kun liikunnalla ei ollutkaan mitään hyötyä, niin painon pudotuksessa tai veriarvojen paranemiseen !

        Toukokuussa minulla oli tuo fP-Kol--LDL lähes neljä, (Huonoimmillaan on ollut joskus vaan 8,5 tuo fP-Kol--LDL) Nyt se on vain 1,9, ja kokonais kolesteroli on alle sen neljä. (fP-Kol 3,8) fP-Kol--HDL = 1,6 , fP-Trigly 0,8) Ja varmaan menee vieläkin alemmaksi.

        Näin hyvää kolesterooliarvoa ei ole ollut ikuna ? vaikka olen popsinut minkälaisia kolesteroli pillereitä, ja juonut ja syönyt niitä KOVIA rasvoja.

        Aamulla oli enää harppausta vajaa 8 kg, lääkärin suosittelemaan "ihannepainoon".
        Et kyllä se tästä menee ku panee menneen vauhdilla. ;)

        No olet kyllä oikea ihmemies. Nuo lukemathan ovat mestaritasoa.
        Ei voi kuin kunnioittaa.
        Sitä mietin mielessäni, mikä moisen ihmeen on alkuaan aikaansaanut, mutta se toki saa olla ihan sinun ikioma salaisuutesi.
        Jos sitä saisi ostaa purkissa apteekista, olisit pian miljardööri.

        Kerro vielä haihtuvien 8 kilon tarina.
        Itse jään sitä kiinnostuneena odottamaan.
        Sinä olet jo nyt saavuttanut sen, josta moni vain haaveilee!
        Ja joka on vain itsestä kiinni, mutta se on paljon, se.


    • meeriamanda

      Kiitti, pitkästä aikaa kun saan kivaa palautetta.

      Itse aloitin sillä et kävin tk. omalääkärillä joka lähetti minut labrakokeisiin ja sain soittaa muutaman päivän kuluttua hänen puhelinaikaansa... vastaus oli, senkus kaikki ok.

      Olin lukenut netistä kuin myös Arkinksin kirjoja, mut sit kuulin Antti Heikkilästä, kävin sivuillaan ja ostin pari kirjaansa. Luin ja tankkasin tietoa itseeni ennenkuin aloitinkaan.

      Tein jääkaapin oveen listan mitä ´pitää´ olla kaapissani, jätin pois valkoiset viljatuotteet, perunat jopa rakastamani perunalastutkin, makeat juomat...karkit.

      Paljon kanaa, kalaa..paistelin joko uunissa tai paistinpannussa, kukkakaalimuusi on hyvää kunhan siihen tottuu, lanttu tuli uudelleen tutuksi kuin kaalitkin.

      Yltiöpäisyys on kaikessa pahaksi sanoisin tuohon uutiseen. Oliko aloittanut ominpäin, oliko tietoinen mitä teki?

      Lue netistä ...googleta ...vähähiilih. ruokavalio ja sieltä saat tietoa. Käykää tk. lekurilla tutkimassa terveyden tilaanne ennenkuin aloitatte. Toivotan onnistumistanne :))

      • ap.

        Voihan että, tosi herkkua herkkusienet, kesäkurpitsa ja sipuli, ynnä rypsiöljy!
        Kaikki arvot ovat kunnossa, joten aiomme taas kerran yhdessä yrittää.
        Sinua on ollut mukava lukea, kun olet tietävä ja taitava.

        Sinun kanssasi! :)) Jatketaan, kaikesta huolimatta!


      • meeriamanda
        ap. kirjoitti:

        Voihan että, tosi herkkua herkkusienet, kesäkurpitsa ja sipuli, ynnä rypsiöljy!
        Kaikki arvot ovat kunnossa, joten aiomme taas kerran yhdessä yrittää.
        Sinua on ollut mukava lukea, kun olet tietävä ja taitava.

        Sinun kanssasi! :)) Jatketaan, kaikesta huolimatta!

        Huomannut sanoa, et ´lankeemustakin ´ on tapahtunut...nyyh! Uudet perunat.. niitä on vaan pakko syödä :)) Sahaan 4 - 6 kilossa, otan pois..,. seuraava sahaus on sit jouluna, minä valmistan loorat ja perinteiset ruoat lapsuudenopeillani...ja syön myös.

        Karppauksessa ei ole ikinä niinkään kyse liikunnasta...sehän on tarkoitettukin liikuntaa vieroksuville, tai sitä kykenettömille , mut vanhaan ruokavalioon ei ole enää paluuta.

        Vähähiilaripitoisessa ruokavaliossa suoeitellaan ettei 3-4 tuntia ole pidenpään ettet jotain välipalaa nauti...se voi olla omena/tomaatti...mut jotain, ettei elimistönne mene paastoon.


    • Petze oli ostanut karppausleipää luullen sen olevan jotain poronlihaa sisältävää, koska se oli Porokylän karppileipää. Iltapalapöydässä innostuin syömään sitä koska se oli hyvän makuista tosin Petze kertoi sen olleen kallista. Rahastusta kaiketi hölmöjen huijausta. Söin neljä palaa ja jo vai sappi sanoi ei. Sappi ei myöskään tykkää kananmunista.

      En halua sappikivikohtausta, joten minusta ei ole karppaajaksi ja eipä ole tarvekaan olen ihan sopivissa lihoissa ; )

      • ap.

        Kiva, että arvostat itseäsi!
        Itsekin olen summittaisesti omissa lihoissani.
        Oman kultsipuppelini liikakiloja suren, kun hän kuitenkin on elämäni siunaus.

        Atkinsini neuvoja ammoin tottelin.
        Kilot karisivat, ketoosi-indikaattorit näyttivät hyvää.

        Onnea Sinulle hieman jo myöhään!
        Olet mukava ihminen! ♡
        Kanssaskilpurini.


      • olet erehtynyt sivus

        Onko sinua kukaan pyytänytkään kun ei enempää tietoa ole? Oikeat karppaajat jo aikoja sitten hylkäsivät tämän leivän joka teille vasta on saapunut.
        On paljon muutakin kuin kananmunat, miksi tulet mielipiteinesi sivulle jota et hallitse , vaan tyhmyytesi näyttäen. Mistä kumpuaa tuo omahyväisyys?


      • ap.
        olet erehtynyt sivus kirjoitti:

        Onko sinua kukaan pyytänytkään kun ei enempää tietoa ole? Oikeat karppaajat jo aikoja sitten hylkäsivät tämän leivän joka teille vasta on saapunut.
        On paljon muutakin kuin kananmunat, miksi tulet mielipiteinesi sivulle jota et hallitse , vaan tyhmyytesi näyttäen. Mistä kumpuaa tuo omahyväisyys?

        Mulleko jo aikeesi aioit?
        En usko.
        Munia nyt aion syödä, kera voin.
        Ja hyvin voin.

        Maiskis ja muiskis.


      • .

        Nurmeksessa valmistettua Porokylän leipää on ollut kaupoissa jo kauan aikaa. Ensin se oli niin suosittua ettei sitä kauempana kaupoista asuva ehtinyt saamaan, nykyisin sen kysyntä on vähentynyt. Itse olen tasan tarkkaan maistanut sitä yhden palan ja siihen se jäikin. Pahaa oli.

        Olen pitänyt "elämä on kovaa" leivästä useita vuosia ja koska hampaani ovat ehjät aion syödä sitä eteenkinpäin. 2-4 alapuolen palaa vrk on riittävä määrä. Perunoitakin syön korkeintaa 1 kpl/vrk.

        Monipuoliseen ruokavalioon kuuluu myöskin tasapuolisesti hiilareitakin lisänä lihan, kalan, kanan ja kasvisten joukkoon (lautasmalli).


      • olet erehtynyt sivus
        ap. kirjoitti:

        Mulleko jo aikeesi aioit?
        En usko.
        Munia nyt aion syödä, kera voin.
        Ja hyvin voin.

        Maiskis ja muiskis.

        Oppikaa nyt vihdoinkin katsoon , kelle viesti on. Korppikselle oli, hänen kaikki tietävyyteensä!


      • ap.
        . kirjoitti:

        Nurmeksessa valmistettua Porokylän leipää on ollut kaupoissa jo kauan aikaa. Ensin se oli niin suosittua ettei sitä kauempana kaupoista asuva ehtinyt saamaan, nykyisin sen kysyntä on vähentynyt. Itse olen tasan tarkkaan maistanut sitä yhden palan ja siihen se jäikin. Pahaa oli.

        Olen pitänyt "elämä on kovaa" leivästä useita vuosia ja koska hampaani ovat ehjät aion syödä sitä eteenkinpäin. 2-4 alapuolen palaa vrk on riittävä määrä. Perunoitakin syön korkeintaa 1 kpl/vrk.

        Monipuoliseen ruokavalioon kuuluu myöskin tasapuolisesti hiilareitakin lisänä lihan, kalan, kanan ja kasvisten joukkoon (lautasmalli).

        Hiilareita, kaikkia muitakin etanoita.
        Inhoan hiivaturpia.Tuttuja leipiä rakastan.

        Kuin kaikkia rakastavia ihmisiä, sinua ja minua.
        Varsinkin John Fogortyä.


      • meeriamanda
        . kirjoitti:

        Nurmeksessa valmistettua Porokylän leipää on ollut kaupoissa jo kauan aikaa. Ensin se oli niin suosittua ettei sitä kauempana kaupoista asuva ehtinyt saamaan, nykyisin sen kysyntä on vähentynyt. Itse olen tasan tarkkaan maistanut sitä yhden palan ja siihen se jäikin. Pahaa oli.

        Olen pitänyt "elämä on kovaa" leivästä useita vuosia ja koska hampaani ovat ehjät aion syödä sitä eteenkinpäin. 2-4 alapuolen palaa vrk on riittävä määrä. Perunoitakin syön korkeintaa 1 kpl/vrk.

        Monipuoliseen ruokavalioon kuuluu myöskin tasapuolisesti hiilareitakin lisänä lihan, kalan, kanan ja kasvisten joukkoon (lautasmalli).

        Me emme tarvitse hiilareita, se on faktaa. Kun puhutaa laihduttamisesta, niitä ei vaan sallita, sitten tavoitteeseen päästyä voi alkaa niitäkin ottaa mukaan, vaaka kertoo altid jos menee liiallisuuksiin.

        Kuka heevetti haluaa enää niitä kiloja takaisin?

        Nyt hyvää ötyä :))


      • ap.
        meeriamanda kirjoitti:

        Me emme tarvitse hiilareita, se on faktaa. Kun puhutaa laihduttamisesta, niitä ei vaan sallita, sitten tavoitteeseen päästyä voi alkaa niitäkin ottaa mukaan, vaaka kertoo altid jos menee liiallisuuksiin.

        Kuka heevetti haluaa enää niitä kiloja takaisin?

        Nyt hyvää ötyä :))

        Sulle Hyvää Yötä!

        Itken kanssasi sinun! Omani menetetyn menneisyys itkettää.
        Tiedät minut hömssyn.
        Rakastan eliänystäviä.


      • minäpä minä/ma
        ap. kirjoitti:

        Sulle Hyvää Yötä!

        Itken kanssasi sinun! Omani menetetyn menneisyys itkettää.
        Tiedät minut hömssyn.
        Rakastan eliänystäviä.

        laitoin jo itteni pois, mut kyl tunnistin sinut. Niin , kova oli hakureisúmme tänään, pikkuisen valkeaa tuhkaa...nyt on uurnassaan keskeisessä kukkapenkissämme...syvälle kaivettuna, piilossa. Ostimme kauniita uusia kukkasia ympärilleen, mies laittoi lautalattiaan ruuvin jotta muistamma missä vaavi on .
        Sanon edelleen et ihminen joka ei rakasta lemmikkejä ...täytyisi käydä psykon puheilla!
        Tätä surua en enää jaksa, soli nyt mun kohalta tässä.


    • älkää enää tätä

      Karppauksesta on kymmeniä kirjoja, kirjakaupasta ja kirjastosta löytyy tietoa.

      • Kyssyy??

        Kaikesta on kirjoitettu, mutta on ihan eri asia kuulla ihmistä, joka sen on kokenut, oikeasti.

        Tarviiko täällä olla monta muistuttamassa, että kaikkea on ajateltu, ihan ennen sinuakin?


      • älkää enää tätä
        Kyssyy?? kirjoitti:

        Kaikesta on kirjoitettu, mutta on ihan eri asia kuulla ihmistä, joka sen on kokenut, oikeasti.

        Tarviiko täällä olla monta muistuttamassa, että kaikkea on ajateltu, ihan ennen sinuakin?

        Oikeus ilmaista mielipiteeni, onko minulla?


      • ????????
        älkää enää tätä kirjoitti:

        Oikeus ilmaista mielipiteeni, onko minulla?

        "Älkää enää tätä"

        Tietenkin on, mutta miksi kieltää ihmisiä puhumasta?

        Älkää? Minullakin on.


      • muistini toimii
        ???????? kirjoitti:

        "Älkää enää tätä"

        Tietenkin on, mutta miksi kieltää ihmisiä puhumasta?

        Älkää? Minullakin on.

        Tämä taitaa olla dementikkojen palsta sillä samat aiheet käydään läpi monta kertaa vuodessa ja jotkut kerran viikossa.


      • '''''''
        muistini toimii kirjoitti:

        Tämä taitaa olla dementikkojen palsta sillä samat aiheet käydään läpi monta kertaa vuodessa ja jotkut kerran viikossa.

        Etsipä edellinen aiheesta tehty ketju!
        Jokuhan voi olla ihan uusi, jolle ikiaikaiset palstapöpinät eivät ole tuttuja.


      • etsi itse
        ''''''' kirjoitti:

        Etsipä edellinen aiheesta tehty ketju!
        Jokuhan voi olla ihan uusi, jolle ikiaikaiset palstapöpinät eivät ole tuttuja.

        tiinaexän laihdutusaloituksissa keskusteltiin myös karppauksesta.


      • '''''''''''
        etsi itse kirjoitti:

        tiinaexän laihdutusaloituksissa keskusteltiin myös karppauksesta.

        Pyydä poistoa, vai pyysitkö jo?


      • siinä yksi

      • ;))))
        ''''''''''' kirjoitti:

        Pyydä poistoa, vai pyysitkö jo?

        Arvaa.


    • ..

      Kiva kuulla että joillakin karppaus on onnistunut. Tunnen muutaman ihmisen jotka ovat laihtuneet huomattavasti karppaamalla.
      Olen yrittänyt monesti, en ole onnistunut, pää on kipeä ja huono olo. Lieneeköhän alkuhankaluuksia. Osaan kyllä kaikki deieetit ja karppausohjeet ulkoa, en edes syyllistynyt ylilyönteihin.
      Minulle sopii kalorien laskeminen nyt kun olen eläkkeellä, se on helppoa kun tottuu. Eikä tule hankalia sivuoireita.

      • ap.

        Muinoin nuoruudessa oltiin Atkinsillä. Oli päivän kohokohta mitata ketoosi Ketostixeillä.
        Sehän on silti myrkytystila. Mutta paino laski, noustakseen kulman takana.


    • hiivaton leipuri

      karppileivät kannattaa leipoa itse, nopeaa, helppoa ja paljon parempaa sekä edullisempaa kuin kaupasta ostettu.

      leipomiseen sopii hyvin:

      mantelijauho ja -rouhe
      hasselpähkinärouhe
      pellavansiemen, kokonainen ja rouhe
      psylliumjauhe
      sokerijuurikashiutaleet
      juustoraaste
      kanamuna
      turkki/kreikka-jugurtti
      maitorahka
      siemenet, esim. auringonkukka ja kurpitsa
      leivinjauhe-sooda

      -näistä aineksista kokeilemalla eri versioita saa mitä mainioimpia leipiä

      -joskus laitan leipästen sisään jo leipoessa kinkkua, auraa, metwurstia, jalopenoa tai jotain muuta makusteltavaa, helppoa valmista evästä mukaan otettavaksi kyläpaikkaan missä ei karppailla

      -kahvipöydän makeisiin vaihtoehtoihin käytän lisäksi esim. kookoshiutaleita, kuivattuja marjoja, tumman suklaan palasia, vanilja-aromia ja makeutusainetta.

      • :))

        Kaupasta ostettiin karppipullaa. Älyttömästi kaloreita, mutta hiilareita vähän.
        Ei oikein mahdu järkeen, että olisivat laihduttavia.:))

        Kai se on uskottava?


    • Oman ravitsemuksen sortteeraus aiheuttaa aprikointia. Aikoinaan tuonne 45-vuoden ikään saakka olin hoikka poika ja söin mitä milloinkin ja sama päti juomispuoleen. Siihen saakka kulkuneuvona ainakin lyhyemmillä pätkillä oli Apostol de Luxe eli välillä piti katsoa, millaisiin kenkiin jalkansa laittaa. Sitten tuli työn vuoksi vakituinen autolla liiikkuminen mukaan elämiseeni ja kiloja alkoi kerääntyä, vaikka siihen saakka olin kuvitellut, että enhän minä liho, vaikka mitä suuhuni mättäisin. Siinä vaiheessa ja vielä viisikymppisenäkin lääkäri totesi verisuonieni olevan hyvässä kunnossa "kuin nuorella pojalla".

      Nyt eläkeläisenä kolesteroli on hiukan koholla enkä ole lääkkeitä huolinut, vaikka niitä on joku tohtori suositellut. Verenpaine heittelee rasituksen mukaan, mitä en ole pitänyt hälyttävänä vaan pikemminkin normaalina elimistön reagointina rasitustilanteissa eli kun kone on käynnissä, jolloinka puhtia tarvitaan. Paino ei kutenkaan suostu oikein kunnolla laskemaan, vaikka olenkin yrittänyt muokata ravintopolitiikkaani "kunnon raiteille".

      Sinänsä en pidä tavoitteena kovaa laihduttamista. Jonkun verran kuitenkin olisi hyödyllistä saada kiloja tippumaan eli tuommoinen kymmenkunta kiloa sadasta alas päin alkaisi jo riittämään. Erityisesti polvet ovat alkaneet vähän reistailla viime aikoina. Hiilihydraatteja olen vähentänyt ja rasvoja valikoinut Antti Heikkilän suosittelemaan tapaan. Perunaa en ole kokonaan jättänyt pois enkä täysjyväleipää.

      Asiaan liittyen silmään pistää viime päivien julkinen keskustelu, jossa kookosrasva on ollut esillä. Virallinen taho luokittelee kovat rasvat turmiollisiksi ja siinä samalla niihin luetteloimansa kookosrasvan. Miten siellä Tyynem meren saarilla alkuperäisväki on voinut olla terveyden perikuvia, vaikka he ovat iät ajat käyttäneet kookosrasvaa ja kookosöljyä ravinnossaan? Jotain vikaa on Suomen virallisissa ravitsemussuositusten määritelmissä.

      • Olivia De

        Luettuani netistä kookosrasvasta, sepäs oikeaa superfoodia onkin. Ainakin artikkelin mukaan.
        Sillähän on lähes ihmeitätekeviä vaikutuksia.
        Mihin ja miten sitä oikein tulisi käyttää ruoanlaitossa?
        Muistaakseni munkkeja olen siinä paistellut.

        Ihmettelen kyllä aina sitäkin, miksi ihannoidaan oliiviöljyä, kun minun tietääkseni rypsiöljy on aivan yhtälaista.
        Jotta välimeriset oliivinviljelijät saavat paremmin tuotteensa myytyä?


    • ap.

      Tuuliajolle en halua ketjuani jättää.
      Kuinka monta hiilaria pitäisi alkukarppi sisältää?
      Meeriamanda, taidat jo sinäkin nukkua, mutta haluni olisi ihan aitoa.

      Munia, lohta, tomaattia olen syönyt, myös kesäkurpitsaa.
      Alakarppipulla vielä odottaa kahvin kanssa nautintaa.
      Saas nähdä?

      Laihdunko, vai en? :))(

      • meeriamanda

        Vasta huomasin kyssärisi, Atkins oli tiukka ja vaati Ketoosiin menemiseen 25 g hiilareita päivässä. Heikkilä on lieventänyt sen 30 g. Kun sitä ei ylitä ketoosi pysyy, eli rasva palaa kehosta.

        Sanon et hae Googlesta Vähähiilaripitoisia sivuja ja laskureita mitä mikäkin sisältää.
        Minulla on kaksi Heikkilän kirjaa, myös printtasin tuotteista jääkaapin oveen liuskat, joissa on hh.grammat kustakin :)

        Ihan näin ei voi kukaan ohjeita antaa, tarviit opuksia , sisäistämiseesi.ja ruokaohjeita... kirjan avoimena pöydälläsi jne. Yksinäistä puurtamista se on, jos sorrut ota seuraavana päivänä homma haltuusi, muista et syöt valveilla oloaikanasi jotain 3-4 tunnin välein jotain ´sallittua´ vaikka vähän.


      • ap.
        meeriamanda kirjoitti:

        Vasta huomasin kyssärisi, Atkins oli tiukka ja vaati Ketoosiin menemiseen 25 g hiilareita päivässä. Heikkilä on lieventänyt sen 30 g. Kun sitä ei ylitä ketoosi pysyy, eli rasva palaa kehosta.

        Sanon et hae Googlesta Vähähiilaripitoisia sivuja ja laskureita mitä mikäkin sisältää.
        Minulla on kaksi Heikkilän kirjaa, myös printtasin tuotteista jääkaapin oveen liuskat, joissa on hh.grammat kustakin :)

        Ihan näin ei voi kukaan ohjeita antaa, tarviit opuksia , sisäistämiseesi.ja ruokaohjeita... kirjan avoimena pöydälläsi jne. Yksinäistä puurtamista se on, jos sorrut ota seuraavana päivänä homma haltuusi, muista et syöt valveilla oloaikanasi jotain 3-4 tunnin välein jotain ´sallittua´ vaikka vähän.

        Olen lukenut "urallani" paljon laihdutukseen liittyvää, Atkinsin kirjan luin jo ikiajat sitten.
        Fineli on hyvä apulainen hommassa.
        Nythän on puhuttu, kuten aina, karppauksen haitoista. Mutta lie ylipaino vaarallisempaa.

        Onneksi minulla ei ole mitään suurta tarvetta, muutamaan kiloon olen tyytyväinen.
        Kaverille yritän olla hyvä esimerkki.
        Pulla on nyt korvattu juustosiivulla.
        Pulla on minun kompastuskiveni.

        Netistä olen nyt myös lukenut sivun jos toisenkin.
        Miten joku on voinut aikoinaan painaa 635 kiloa?


      • meeriamanda
        ap. kirjoitti:

        Olen lukenut "urallani" paljon laihdutukseen liittyvää, Atkinsin kirjan luin jo ikiajat sitten.
        Fineli on hyvä apulainen hommassa.
        Nythän on puhuttu, kuten aina, karppauksen haitoista. Mutta lie ylipaino vaarallisempaa.

        Onneksi minulla ei ole mitään suurta tarvetta, muutamaan kiloon olen tyytyväinen.
        Kaverille yritän olla hyvä esimerkki.
        Pulla on nyt korvattu juustosiivulla.
        Pulla on minun kompastuskiveni.

        Netistä olen nyt myös lukenut sivun jos toisenkin.
        Miten joku on voinut aikoinaan painaa 635 kiloa?

        Olen katsonut noita sairaalloisen lihavien ohjelmia, ja vihastunut monesti äitiin joka on jotenkin sairaassa suhteessa lapseensa. Viimeisen nyt mitä katoin, poika halusi päästä äidin valvonnasta pois, kun tajusi et kotona peli jatkuisi samana.
        Isä oli erimieltä, vaan vaimo ´tiesi´ kaiken.:((

        Nyt poika otti ohjat omiin käsiinsä ja laihtuu ammatti-ihmisten ohjaamana.

        Minä teen kahdenlaista ruokaa, miehelle jopa lihottavaa..hän on laiha. Itelleni sellaista jota voin syödä lihoamata.


      • ap.
        meeriamanda kirjoitti:

        Olen katsonut noita sairaalloisen lihavien ohjelmia, ja vihastunut monesti äitiin joka on jotenkin sairaassa suhteessa lapseensa. Viimeisen nyt mitä katoin, poika halusi päästä äidin valvonnasta pois, kun tajusi et kotona peli jatkuisi samana.
        Isä oli erimieltä, vaan vaimo ´tiesi´ kaiken.:((

        Nyt poika otti ohjat omiin käsiinsä ja laihtuu ammatti-ihmisten ohjaamana.

        Minä teen kahdenlaista ruokaa, miehelle jopa lihottavaa..hän on laiha. Itelleni sellaista jota voin syödä lihoamata.

        Samat tunteet on nousseet pintaan meikälläkin. Muistan Jamie Oliverin ohjelmasta nuoria ylipainoisia, yhdessäkin perheessä haudattiin rasvakeitin maahan.
        Kamalaa, kun rakastetaan lapsi sairaaksi.

        Kehtaisinko kysyä, minkalainen on summittaisesti päivämenuusi?
        Onhan sulla hommaa, kun kahdet keitokset pitää saada aikaiseksi.
        Tuota yli 600 kiloa painavaa en tajua.
        Netti kertoi, että lopussa hänellä oli valtavasti vesipöhöä.


      • meeriamanda
        ap. kirjoitti:

        Samat tunteet on nousseet pintaan meikälläkin. Muistan Jamie Oliverin ohjelmasta nuoria ylipainoisia, yhdessäkin perheessä haudattiin rasvakeitin maahan.
        Kamalaa, kun rakastetaan lapsi sairaaksi.

        Kehtaisinko kysyä, minkalainen on summittaisesti päivämenuusi?
        Onhan sulla hommaa, kun kahdet keitokset pitää saada aikaiseksi.
        Tuota yli 600 kiloa painavaa en tajua.
        Netti kertoi, että lopussa hänellä oli valtavasti vesipöhöä.

        Kun herään.. kahvepannuhan se heti hörähtää, juon melki puolilitraa vettä.. sauhuttlen...hyi...hyi ja luen aamunlehteä. Siitä 3 tunnin päästä teen munakkaan, tai syön tonnikalaa öljyssä, kurkkua ja tomaattia.

        Päivemmllä kanaa, kalaa.. ja juureksia. sit taas vaikka omenan, tai marjoja.
        Ehtoolla, voin paistaa pihvin, ja uunissa on juureksia voliossa... ei se makutottumus hetkessä tuu, kun on pakko sen tekee. Eihän muutosta muuten tapahdu ?


      • ap.
        meeriamanda kirjoitti:

        Kun herään.. kahvepannuhan se heti hörähtää, juon melki puolilitraa vettä.. sauhuttlen...hyi...hyi ja luen aamunlehteä. Siitä 3 tunnin päästä teen munakkaan, tai syön tonnikalaa öljyssä, kurkkua ja tomaattia.

        Päivemmllä kanaa, kalaa.. ja juureksia. sit taas vaikka omenan, tai marjoja.
        Ehtoolla, voin paistaa pihvin, ja uunissa on juureksia voliossa... ei se makutottumus hetkessä tuu, kun on pakko sen tekee. Eihän muutosta muuten tapahdu ?

        Kahavesta tulikin mieleen, syötkö pullaa, et varmasti? Joskus kylässä?
        Entä leipää, ruisleipä on minun elinehtoni.
        Pottua, pastaa, riisiä et varmaankaan keittele itsellesi?
        Vettä olen muutaman litran aina päivässä killittänyt.
        Sehän on hyväksi sisäelimille, ei ainakaan lihota.
        Olipa miten vain, mutta sisua kaikki muutos vaatii. :))

        Muistan erään TV-ohjelman, jossa Amerikassa, missäpä muualla, miehet ruokkivat vaimonsa petipotilaiksi.
        Kaikkea sitä onkin maan ja taivaan välissä.

        Aina olen runsaasti apehtinut vihanneksia, juureksia, hedelmiä.
        Tomaatteja olen nykyisin ahtanut. Kumma, etten ole muuttunut punaiseksi, tosin keltaisiakin on kidasta alas umpsahtanut.


      • meeriamanda
        ap. kirjoitti:

        Kahavesta tulikin mieleen, syötkö pullaa, et varmasti? Joskus kylässä?
        Entä leipää, ruisleipä on minun elinehtoni.
        Pottua, pastaa, riisiä et varmaankaan keittele itsellesi?
        Vettä olen muutaman litran aina päivässä killittänyt.
        Sehän on hyväksi sisäelimille, ei ainakaan lihota.
        Olipa miten vain, mutta sisua kaikki muutos vaatii. :))

        Muistan erään TV-ohjelman, jossa Amerikassa, missäpä muualla, miehet ruokkivat vaimonsa petipotilaiksi.
        Kaikkea sitä onkin maan ja taivaan välissä.

        Aina olen runsaasti apehtinut vihanneksia, juureksia, hedelmiä.
        Tomaatteja olen nykyisin ahtanut. Kumma, etten ole muuttunut punaiseksi, tosin keltaisiakin on kidasta alas umpsahtanut.

        Kuten jo aiemmin kerroin. uusiin perunoihin sorruin ja en o käyny vaaalla.
        En syö pastaa, en riisiä... mut kesä on kerran suomen vuodenaikana ja perunoita en niistä nautinnoista luovu.

        Joo näin minäkin mainitsemasi ohjelman. sairaitahan he olivat...


    • 000-777
      • ap.

        Tiedä sitten, kumpi on suurempi kuolon loukku, karppaaminen vai ylipaino?
        Mikään ei ole yksinkertaista.

        Jostain luin vasta, että maailman lihavin mies painoi 635 kiloa.
        Naisista ei puhuttu.


      • väärä tieto.
        ap. kirjoitti:

        Tiedä sitten, kumpi on suurempi kuolon loukku, karppaaminen vai ylipaino?
        Mikään ei ole yksinkertaista.

        Jostain luin vasta, että maailman lihavin mies painoi 635 kiloa.
        Naisista ei puhuttu.

        Näin elää maailman lihavin mies.

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2012021415201915_tr.shtml?ref=kn

        Tuossa on ainakin 330kg:n nainen.

        http://static.iltalehti.fi/hullumaailma/14332437_244_hu.jpg

        en tiiä onko lihavempia, mut kun käy kauppassa melkein saman kokosia sielläkin on yhä enemmän ?

        http://www.iltalehti.fi/hullumaailma/2011090614332339_hu.shtml

        "Guinnessin ennätyskirjassa maailman lihavimman naisen titteli on toistaiseksi auki. Ennätyksen edellinen haltija 544-kiloinen Rosalie Bradford kuoli vuonna 2006."


      • ap.
        väärä tieto. kirjoitti:

        Näin elää maailman lihavin mies.

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2012021415201915_tr.shtml?ref=kn

        Tuossa on ainakin 330kg:n nainen.

        http://static.iltalehti.fi/hullumaailma/14332437_244_hu.jpg

        en tiiä onko lihavempia, mut kun käy kauppassa melkein saman kokosia sielläkin on yhä enemmän ?

        http://www.iltalehti.fi/hullumaailma/2011090614332339_hu.shtml

        "Guinnessin ennätyskirjassa maailman lihavimman naisen titteli on toistaiseksi auki. Ennätyksen edellinen haltija 544-kiloinen Rosalie Bradford kuoli vuonna 2006."

        Painoi, ei paina enää. " Brower Minnoch USA, 1941-83", kertoo netti.


    • henrjii

      Karppasin oikein kunnolla
      kattilallinen uusiaperunoita, ja kokonainen patonki

      • ap.

        En sua näe, täältä kaukaa, mutta kirjoituksistasi päätellen sinulla ei ole paino-ongelmia?!
        Hoikka poika Hollolasta tunnut olevan??


    • Rimmir tänään

      Yritän tätä karppausta miedommassa muodossa. Leipä on tosiaan ollut se kovin paikka, on pakko saada joko pari palaa ruisleipää tai sitten tavallista näkkäriä. Joskus on pakko keittää jopa puuroa. En ole itse leiponut niitä karppausnäkkäreitä mutta ne kuullostavat herkullisilta.
      Kyllä tämä on vaikeaa, ei saisi oikein syödä hedelmiäkään, mikä on intohimoista melkein suurin.
      Kahvia juon joskus jopa vispikermalla höystettynä. Olishan noita LCHC ohjeita mielinmäärin netissä, jotenkin vain tuntuu nurinkuriselta kun viimeiset 20 vuotta on toitotettu rasvan vaarallisuudesta ja kun kolestrooli sekä sydänviat ovat suvussa niitä rasvamääriä on kehotettu karsimaan. Mutta tosi on, nälkä pysyy pois kauemmin. eikä makean tuskakaan ole niin paha kuin aiemmin.
      Ruoka-annokset ova vieläkin liian suuret. Menee kokonainen pekonipakkaus (130 gr) ja kaksi kananmunaa aivan tuosta vain. Maitoakaan ei saisi juoda, vaan ei voi olla ilman.
      Takapuoli treenin avulla on pienentynyt 3 senttiä tähän saakka ympärysmitaltaan :) kilot kuitenkin pysyneet samassa kuin alunalkaenkin.

      • ap.

        Voihan jehna, pyllypakaroihin on kertyneet ne minunkin muutamat ylikiloni.
        Lapsuudesta muistan, kuinka kahvi oli nannaa, kun siihen lisättiin lusikallinen voita, aaah!

        Tosi mukava lukea kivoja kirjoituksia. Onhan tästäkin asiasta paljon infoa, mutta minua kiinnostaa juuri ihmisten itsensä kokemukset.

        Minulla on vielä päivän pääateria nauttimatta.
        Munia, kurkkua, paprikaa, graavilohta, Lidlin vichyä, laktoosi kun ei pelitä.
        Muiskis ja maiskis, leivättömyys ketuttaa.


      • Rimmir tänään
        ap. kirjoitti:

        Voihan jehna, pyllypakaroihin on kertyneet ne minunkin muutamat ylikiloni.
        Lapsuudesta muistan, kuinka kahvi oli nannaa, kun siihen lisättiin lusikallinen voita, aaah!

        Tosi mukava lukea kivoja kirjoituksia. Onhan tästäkin asiasta paljon infoa, mutta minua kiinnostaa juuri ihmisten itsensä kokemukset.

        Minulla on vielä päivän pääateria nauttimatta.
        Munia, kurkkua, paprikaa, graavilohta, Lidlin vichyä, laktoosi kun ei pelitä.
        Muiskis ja maiskis, leivättömyys ketuttaa.

        Muistappa laittaa lisukkeeksi vielä kunnon majoneesia taikka 10 prossan jugurrttia , Munia (keitettyjä) , kurkkua, retiisejä, katkarapuja sekä salaattia sisälsi minunkin pääateriani tänään. Huomenna otan sitten valmiiksii paistetun rasvaisen kotletin( paistan nykyään useamman kerralla) , salaattia , kourallisen mitä se nyt onkaan suomeksi , ohuita perunalastuja, vaikkei saisikaan, mikrossa lämmitettynä ja kastikkeeksi oikein hyvän bearnaisekastikkeen. Eiköhän se mene alas tavallisella hanavedellä. Jälkkäriksi teen varmasti hedelmäsalaattia oikein uhallanikin.
        Jos ilmoja piisaa niin heti aamusta lenkille.


    • Ikihoikka

      No en ihmettele että saadaan kaiken maailman halvauksia. Aivan yksinkertainen ohje: syö vähemmän kuin kulutat. Dieettejä löytyy joka lähtöön ja aina tulee uusia joiden nimeen vannotaan, mutta tuo yksinkertainen ohje kannattaa muistaa. Kaikki muu on huuhaata.

      • ap.

        Joopa, miksihän maailmassa on niin paljon ylipainoisia?
        Koska mikään ei ole yksinkertaista.
        Ylipaino on oire. Mistä, kelläkin.


    • Ei sitten muuta.

      Vuoropäivin kanaa-kalaa. Pellauutetta jauhoina maustamaton jugurtti.
      Viikottain 3lt rasvatonta maitoa. B-vitamiinit. Salaatit,tomaatit,omenat.

    • Voilla ruskistettu "Paella".
      400 gr. Naudan paistijauhelihaa, 400 gr. Kanttarellejä ja sipulia, Suolaa ja Mustapippuria.
      Kastikkeeksi 4 des. Aitoa Kermaa 4 des. Luomu-sinistä Maitoa, Suolaa, Valkopippuria.
      Puolijuoksevaksi kokoon keitetty.
      Vaikka painoni onkin pudonnut jo neuvolassa punnittavien joukkoon, tuo riittää raavaalle miehelle kolmeksi päiväksi.
      Ja takaan että makuun ei kyllästy.

      H.

      • Lisään tähän pari varoituksen sanaa.
        Minulla on rasiallinen Prisma-kaupan Rawit-chiliä.
        Se onkin rankinta kamaa mitä olen nauttinut sitten hippi-nuoruusaikojeni.
        Valitsin isoimman, ja pilkoin sen pieniksi ja laitoin ne ruoan sekaan.
        Onneksi en laittanut kahta.
        Pilkkokaa tulinen Chili aina paperilautasella, veitsellä ja haarukalla, sormia eivät saa käyttää muut kuin masokistit ja heistäkin vain ne, joilla on terveet silmät.
        TYökalut huuhdellaan hyvin ja lautanen laitetaan heti roskiin, olkaa tarkkoja että kaikki siemenet menevät roskiin tai ruoan sekaan.
        Yksikin jos tarttuu leikkuulaudalta sormeen ja menee silmään tai... no, arvatkaa..
        On tunnin katastrofi.
        On se vaan niin hyvää...
        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Lisään tähän pari varoituksen sanaa.
        Minulla on rasiallinen Prisma-kaupan Rawit-chiliä.
        Se onkin rankinta kamaa mitä olen nauttinut sitten hippi-nuoruusaikojeni.
        Valitsin isoimman, ja pilkoin sen pieniksi ja laitoin ne ruoan sekaan.
        Onneksi en laittanut kahta.
        Pilkkokaa tulinen Chili aina paperilautasella, veitsellä ja haarukalla, sormia eivät saa käyttää muut kuin masokistit ja heistäkin vain ne, joilla on terveet silmät.
        TYökalut huuhdellaan hyvin ja lautanen laitetaan heti roskiin, olkaa tarkkoja että kaikki siemenet menevät roskiin tai ruoan sekaan.
        Yksikin jos tarttuu leikkuulaudalta sormeen ja menee silmään tai... no, arvatkaa..
        On tunnin katastrofi.
        On se vaan niin hyvää...
        H.

        > hunksi. Paheksutusta tavasta pallien pakotukseen.

        Jokunen vuosi sitten toimme reisusta kuivattuja chilejä.
        Olivat torilta ostettuina pölyisiä joten huuhtaisin niitä puhtaammiksi.
        Tietenkin niiden sisään meni vettä joten avasin ne ja työntelin siemenet pois somenpäilläni.

        Vaimoni paheksuman tapani mukaisesti kohensin hieman pussejani jonka jälkeen viihdyinkin wc:ssa laskien lyhyin väliajoin bideestä kylmää vettä kiveksilleni.
        Vajaan tunnin kestäneen jäähdyttelyn ehdin syventymään kesken lukemiseni olevaan romaaniin.

        Ajattemattomuuden, myös tietämättömyyden ja epähygieenisen tavan yhdistelmän kosto.


    • ap.

      Kivasti kiertää jutut, alun jälkeen on jo päästy sinne, missä lie ihmisen nautinto, muukin, kuin ruokaisa.
      Sekin toimii paremmin vähemmällä laardilla.

      Olen onnellinen, ajatusten Tonava virtaa ja kuohuu.

      Lievällä karpilla lähtenyt 5 kiloa, siitä saanut olen uutta iloa.

    • L - L

      Kunnon karppaus ketosilla pudotti vaakanäyttöä 6:ssa viikossa 16kg.
      Ensimmäinen viikko -5kg josta nestettä arviolta 3,5kg.

      Palattuani sekaravintoon painoa palasi 2kg jossa se pysyi kaikki tupakointivuoteni.

      Pysyvänä muistona sain korkean kolestrolin. 4,7 > 8. Onneksi HDL oli aina yli 2:n.

      Vuosia myöhemmin intensiivinen liikunta pudotti kolestrolin atkinsiä edeltävään tasoon.

      Karppauksesta puhuminen on minusta harhaanjohtamista.
      Aina on tiedetty terveellisen ruokavalion perusteet. Nopeat hiilarit ja pitkälle käsitellyt ruoka-aineet vähiin eikä lopetettujen vehnästen, limsojen, karkkie,n pullien yms. tilalle mitään!

      Puhuisimme karppauksen asemesta rehellisesti ketosista ( Atkinsistä )!

      • 2 eri asiaa

        Karppaus ei ole Atkins, eikä normaali karppauksessa pyritä ketoosiin, siksi siitä puhutaan eri nimellä.


      • L - L
        2 eri asiaa kirjoitti:

        Karppaus ei ole Atkins, eikä normaali karppauksessa pyritä ketoosiin, siksi siitä puhutaan eri nimellä.

        Juuri sen vuoksi karppaus on nimityksenä tarpeeton.
        Kyse on periteisestä, terveellisen ruokailun käsitteestä.

        Ylimääräisenä on kuvaan tullut joidenkin käsitys, että ollakseen muodikas karppaaja pitäisi syödä enemmän kovia rasvoja.


      • 2 eri asiaa
        L - L kirjoitti:

        Juuri sen vuoksi karppaus on nimityksenä tarpeeton.
        Kyse on periteisestä, terveellisen ruokailun käsitteestä.

        Ylimääräisenä on kuvaan tullut joidenkin käsitys, että ollakseen muodikas karppaaja pitäisi syödä enemmän kovia rasvoja.

        perinteinen "terveellinen" THL:n suosittama lautasmalli sisältää 50% hiilihydraattia, 30% rasvaa ja 20% proteiinia.
        ....
        Karppausta?


      • 1943
        2 eri asiaa kirjoitti:

        perinteinen "terveellinen" THL:n suosittama lautasmalli sisältää 50% hiilihydraattia, 30% rasvaa ja 20% proteiinia.
        ....
        Karppausta?

        Miksi tehdä asioista niin monimutkaisia? Monipuolista ruokaa kohtuudella ja edullisesti. Täydennettynä D-vitamiinilla ja maukaaksi valmistettuna. Hyvässä seurassa,jos sitä on tarjolla. Yksinkin voi hemmotella itseään. Ja säännöllinen liikunta ynnä kehon huolto. Siinä minun reseptini.


      • uutinen
        1943 kirjoitti:

        Miksi tehdä asioista niin monimutkaisia? Monipuolista ruokaa kohtuudella ja edullisesti. Täydennettynä D-vitamiinilla ja maukaaksi valmistettuna. Hyvässä seurassa,jos sitä on tarjolla. Yksinkin voi hemmotella itseään. Ja säännöllinen liikunta ynnä kehon huolto. Siinä minun reseptini.

        Tämänpäivän uutinen ; Karppaajat saavat jatkuvasti sydänkohtauksia.!!!!!!!!


      • L - L
        2 eri asiaa kirjoitti:

        perinteinen "terveellinen" THL:n suosittama lautasmalli sisältää 50% hiilihydraattia, 30% rasvaa ja 20% proteiinia.
        ....
        Karppausta?

        En tiedä malleista. Eiköhän tarve vaihtele yksilöittäin.

        Oman järjen käyttö kohtuullisen ravintoainetuntemuksen kanssa riittänee?

        Malleista piittaamatta, ottamatta turhia paineita, huolehdin riittävästä suojaravinteiden ja proteiinin saannista.

        Tiedän tarkkaan minkä tyyppisiä rasvoja ja minkä verran tungen suuhuni.
        Samoin, erityisemmin seuraamatta, olen suunnilleen selvillä nauttistani kuiduista ja suolan määrästä.
        Kitaani tunkemasta energiamäärästä en välitä pätkääkään vaan siitä missä muodossa se tulee.

        Kaikille lienee selvää, että hiilareiden laatu ratkaisee.

        Muutama tuntemani karppaaja tulkitsevat karppausta siten, että aikaisempien kevytlevitteiden tilalla täytyy ryhtyä käyttämään voita ja 1-maito vaihtaa punaiseen.
        Jättämättä mitään muuta pois.

        Väitän edelleenkin, että järkevintä "karppausta" on perinteinen neuvo jättää sokerit, leivökset, pullat, limsat yms. pois tai ainakin vähälle nautinnalle KORVAAMATTA niitä MILLÄÄN!
        Edes voilla, läskillä kermalla tms.


      • H-K.Arppi
        L - L kirjoitti:

        En tiedä malleista. Eiköhän tarve vaihtele yksilöittäin.

        Oman järjen käyttö kohtuullisen ravintoainetuntemuksen kanssa riittänee?

        Malleista piittaamatta, ottamatta turhia paineita, huolehdin riittävästä suojaravinteiden ja proteiinin saannista.

        Tiedän tarkkaan minkä tyyppisiä rasvoja ja minkä verran tungen suuhuni.
        Samoin, erityisemmin seuraamatta, olen suunnilleen selvillä nauttistani kuiduista ja suolan määrästä.
        Kitaani tunkemasta energiamäärästä en välitä pätkääkään vaan siitä missä muodossa se tulee.

        Kaikille lienee selvää, että hiilareiden laatu ratkaisee.

        Muutama tuntemani karppaaja tulkitsevat karppausta siten, että aikaisempien kevytlevitteiden tilalla täytyy ryhtyä käyttämään voita ja 1-maito vaihtaa punaiseen.
        Jättämättä mitään muuta pois.

        Väitän edelleenkin, että järkevintä "karppausta" on perinteinen neuvo jättää sokerit, leivökset, pullat, limsat yms. pois tai ainakin vähälle nautinnalle KORVAAMATTA niitä MILLÄÄN!
        Edes voilla, läskillä kermalla tms.

        Ryhdyttyäni hyväkarpiksi korvasin kahvin teellä ja kahvipullat eri vihanneksilla, limsat vedellä. Karppi on elintarvike- ja lääketeollisuuden vihollinen no1, siksi lehdet on täynnänsä karppivastustusta. Pyrin valmistamaan kaiken ruokani itse, välttäen näin mahdollisuuksieni mukaan lisäaineita. Huono asiakas olen elintarviketeollisuudelle, vihannekset ostan suoraan viljelijöiltä, kalat kalastajalta ja lihat käsittelemättöminä hallista. Lääketeollisuus ei minusta myöskään hyödy, ainoastaan talven pimeimpään aikaan syön ravintoni lisäksi monivitamiinia. Hyväkarppina ei tarvitse kieltäytyä mistään terveellisestä ja voi syödä laskematta kaloreita.


      • uutinen kirjoitti:

        Tämänpäivän uutinen ; Karppaajat saavat jatkuvasti sydänkohtauksia.!!!!!!!!

        "uutinen"

        Kohtausta olen jo odotellutkin, toivottavasti sit selviän siitä elävien kirjoihin.
        Nousisin vihdoinkin aikamies-luokasta Tervaskanto-luokkaan.
        Olis se hianoo, hianompaa kuin nousta Jääkäristä Korpraaliksi.

        Uutisen totuus taitaa kylläkin olla avustusjärjestöjen hätähuuto.
        Lehmän syöttämiseen menevä viljamäärä lisääntyisi ja heidän palkkatyönsä, ihqu-laihat lapset kuolisivat käsiin.
        Niillä mailla kun ei Pettua kasva, Mannaakin vain satunnaisesti, jos vain YK saa perittyä velkansa.

        Tänään tuli revittyä maksakaa-betala kirje Unicefiltä, siinä he kertoivat jostain Taka-Timbuktusta tai Peräseinä-Saharasta, missä tiliään tekevät.
        38 eurolla olisi saanut parikymmentä uutta vaakaa heille, varmaan myyvät ne paikallisille karppaajille. :)

        H.


    • sydän on vasemmalla
      • Etkö tätä lukenut:
        Nimimerkki uutinen kirjoitti jo.

        "Tämänpäivän uutinen ; Karppaajat saavat jatkuvasti sydänkohtauksia.!!!!!!!! "

        Meinaan ettei tars aina tuplata.

        H.


      • ranteet auki !!
        hunksz kirjoitti:

        Etkö tätä lukenut:
        Nimimerkki uutinen kirjoitti jo.

        "Tämänpäivän uutinen ; Karppaajat saavat jatkuvasti sydänkohtauksia.!!!!!!!! "

        Meinaan ettei tars aina tuplata.

        H.

        Voi Kamalaa !!!!!

        Yritä nyt kuitenkin saada nukuttua, jooko ?


      • ranteet auki !! kirjoitti:

        Voi Kamalaa !!!!!

        Yritä nyt kuitenkin saada nukuttua, jooko ?

        "Voi Kamalaa !!!!!"

        Elä sie hermostu.
        Mie vaan halusin ettei olis kahta samanlaista kommenttia minne joutuu kirjoittamaan.
        Ja minä unohdin silmänisku-hymiön.

        H.


      • msiije
        hunksz kirjoitti:

        "Voi Kamalaa !!!!!"

        Elä sie hermostu.
        Mie vaan halusin ettei olis kahta samanlaista kommenttia minne joutuu kirjoittamaan.
        Ja minä unohdin silmänisku-hymiön.

        H.

        "...minne joutuu kirjoittamaan."

        Niin, pakkohan se on kirjoittaa.

        Joidenkin on suorastaan kamppailtava itsensä kanssa ollakseen kommentoimatta

        ihan jokaista viestiä.


      • msiije kirjoitti:

        "...minne joutuu kirjoittamaan."

        Niin, pakkohan se on kirjoittaa.

        Joidenkin on suorastaan kamppailtava itsensä kanssa ollakseen kommentoimatta

        ihan jokaista viestiä.

        "msiije"

        Näin se kirjoituspalstoilla aina menee.
        Saas nähdä mahtaako kukaan joskus mitään.

        H.


    • **

      Karppaus osaltaan aiheuttaa nyt vuosittain 400-500 uutta sydäninfarktia, kertoivat juuri uutiset.
      Kovalla rasvalla korvataan hiilihydraatit.
      Kolesteroliarvot nousseet.

      • "**"

        Joku Puskahan voisi kirjoittaa ajasta, jolloin koneet alkoivat vuodattaa hikeä, ja ajajat siirtyivät analysoimaan sako-lukuja.
        Miehet alkoivat painaa yhtä paljon kuin vaimonsa.
        Ja vaimojen ruonlaittotaitohan ei muuttunut miksikään.
        Kovien rasvojen kulutus ei muuttunut miksikään, mutta niiden kuluttajat muuttuivat.
        Niin se menee tänäänkin, sopivasti kovaa rasvaa, niin ei tule pullan-nälkä.

        H.


      • meeriamanda

        Saahan he kirjoittaa, mut ootko koskaan miettinyt ...kuka/ketkä ovat tämän mielipiteen takana?

        Vähähiilaripitoinen ruokavalio on tehty heille jotka eivät em. kykene harrastamaan liikuntaa. Siihenhän on tietääkseni muitakin syitä kuin laiskuus.

        Miten lääketeollisuuden käy kun karppaajat oppivat itselleen oikean ruokavalion?

        Jotenkin en tajua tätä puusilmäistä " kevytruoka" pestyjä ihmisiä!

        Pitäisi lukea enempi ruokavalioista... ja kokeilla vaihtoehtoja.


      • **
        meeriamanda kirjoitti:

        Saahan he kirjoittaa, mut ootko koskaan miettinyt ...kuka/ketkä ovat tämän mielipiteen takana?

        Vähähiilaripitoinen ruokavalio on tehty heille jotka eivät em. kykene harrastamaan liikuntaa. Siihenhän on tietääkseni muitakin syitä kuin laiskuus.

        Miten lääketeollisuuden käy kun karppaajat oppivat itselleen oikean ruokavalion?

        Jotenkin en tajua tätä puusilmäistä " kevytruoka" pestyjä ihmisiä!

        Pitäisi lukea enempi ruokavalioista... ja kokeilla vaihtoehtoja.

        Minä olen elämäni aikana tutustunut enemmän kuin paljon eri ruokavalioihin.
        Sepä siitä.

        Haluaisinpa vain kysyä, kuinka monta infarktia karppaamisella laihtuminen on estänyt. Varmasti monta.

        Itse en tosin usko mihinkään erikoiseen äärilaitaan, normi kotiruokaan oikeassa suhteessa kulutukseen.


      • meeriamanda kirjoitti:

        Saahan he kirjoittaa, mut ootko koskaan miettinyt ...kuka/ketkä ovat tämän mielipiteen takana?

        Vähähiilaripitoinen ruokavalio on tehty heille jotka eivät em. kykene harrastamaan liikuntaa. Siihenhän on tietääkseni muitakin syitä kuin laiskuus.

        Miten lääketeollisuuden käy kun karppaajat oppivat itselleen oikean ruokavalion?

        Jotenkin en tajua tätä puusilmäistä " kevytruoka" pestyjä ihmisiä!

        Pitäisi lukea enempi ruokavalioista... ja kokeilla vaihtoehtoja.

        "meeri"


        Olikos tämä minulle?



        "Uutisen totuus taitaa kylläkin olla avustusjärjestöjen hätähuuto.

        Lehmän syöttämiseen menevä viljamäärä lisääntyisi ja heidän palkkatyönsä, ihqu-laihat lapset kuolisivat käsiin.

        Niillä mailla kun ei Pettua kasva, Mannaakin vain satunnaisesti, jos vain YK saa perittyä velkansa"
        Noin tuli päivällä kirjoitettua.

        Vähähiilarisessa ei ole kyse liikunnasta, vaan laihtumisesta ilman liikuntaa.
        Toisenlaisesta tervehtymisestä.
        H.


      • **
        hunksz kirjoitti:

        "meeri"


        Olikos tämä minulle?



        "Uutisen totuus taitaa kylläkin olla avustusjärjestöjen hätähuuto.

        Lehmän syöttämiseen menevä viljamäärä lisääntyisi ja heidän palkkatyönsä, ihqu-laihat lapset kuolisivat käsiin.

        Niillä mailla kun ei Pettua kasva, Mannaakin vain satunnaisesti, jos vain YK saa perittyä velkansa"
        Noin tuli päivällä kirjoitettua.

        Vähähiilarisessa ei ole kyse liikunnasta, vaan laihtumisesta ilman liikuntaa.
        Toisenlaisesta tervehtymisestä.
        H.

        Ei ollut, vaan minulle.


    • ....................

      Verorahoilla hoidamme karppaajia ja tupakoitsijoita.

      • "....."

        Voisitko eritellä veronmaksajien maksaman veron määrän?
        Ota myös mukaan viina.
        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "....."

        Voisitko eritellä veronmaksajien maksaman veron määrän?
        Ota myös mukaan viina.
        H.

        nii ja autoilijoiden savut.
        H.


      • meeriamanda

        Hyvä et tiedät edes vähän minne verorahasi menee, ei aiheuta minkäänlaista surua... maksahan kiltisti vaan... meen savutteleen ;D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe