Rehdit taksikuskit

Ei_takseille

Olipa juuri juttu Suomalaisten taksikuskien rehellisyydestä. Ja oikein kimmastuttiin, kun joku "yksittäinen" kuski pilaa muiden maineen.

No, ei se nyt ihan noin ole. Ei se ole yksittäisestä kuskista kiinni. Tuntuu olevan ammattikunnassa paljon sellaisia, jotka eivät asiakaspalvelualalle kuuluisi lainkaan. Tai ehkä eivät ymmärrä työskentelevänsä palvelualalla lainkaan.

Vuosia Helsingin keskustassa taksilla matkanneena, voin kertoa, että monen monta taksikuskia on yrittänyt huijata maksun kanssa. Tapoja on monenlaisia. Mm. mittarin näytön sekoittaminen on ollut suosikkini. Ei vaan toiminut minuun, koska olen saman matkan tehnyt kymmeniä kertoja. Sitten on maksuvälineiden kanssa sählääminen niin, että asiakkaan rahaa voidaan pistää ohi ja toivoa, ettei hän huomaa. Ajetaan selkeästi pidempää reittiä, kuin olisi tarve jne. Kohdallani nuo huijausyritykset ovat tapahtuneet yöllä. Olettanevat kaikkien olevan kännissä ja lähes tiedottomassa tilassa.

Tunnen, tai tunsin, monta taksikuskia jokin aika sitten. Enää en halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä, koska heidän kunnioituksensa muita ihmisiä kohtaan on aivan olematon. Ihan normaali puheenaihe on, kuinka humalaista asiakasta voi piestä ja/tai muuten vaan kusettaa, eli huijata rahaa. Ja tietenkin kuinka naisasiakkailta voi pyytää maksun luonnossa.
Eräs tuntemani taksikuski halusi siirron pois normitaksihommista, koska ei pystynyt työskentelemään samassa yhteisössä asiattomasti työhönsä ja asiakkaisiin suhtautuvien työtovereidensa kanssa.

Liikenteessä taksit eli ammattikuskit ovat esimerkillisiä... hah! Suurin yksittäinen ryhmä, joka polkee kevyenliikenteen oikeuksia. Tuntuu, ettei taksit tuntisi suojatiesääntöjä, eikä polkupyöräilijöiden eikä jalankulkijoiden oikeuksia. Uskon, että tietävät, mutta eivät vaan välitä.
Helsingin rautatietorilla taksi peruutti päälleni suojatiellä. Huomattuaan erheensä, hän nousi vihaisena autosta pamppu kädessä ja alkoi ladella siveettömyyksiä. Tämä tapahtui aamulla, 7-8 aikoihin, kun paikalla oli paljon työmatkalaisia. Kyllä siinä oli ihmisillä ihmettelemistä.

Ja ennen kuin vingutte, että tee valitus taksiliittoon ja/tai -firmaan tms. niin se ei auta. Taksiliitto ja taksiyhtiöt kun eivät ole pätkääkään kiinnostuneet edes vastaamaan sähköpostitse tehtyihin valituksiin, eikä puhelimella tehdyt valituksetkaan ole ikinä johtaneet mihinkään.
Ja miksipä olisivat, eräänlainen monopoli kun on saatu, niin asiakkaista ei tarvitse välittää.
Tästä lähtien valitus menee suoraan mediaan.

Todettakoon vielä lopuksi, että kaikki taksikuskit EIVÄT ole samanlaisia. Mutta viime aikaiset väitteet siitä, että huonosti käyttäytyvät taksit olisivat yksittäistapauksia, on pötypuhetta. Kohdalleni on sattunut kymmeniä huonosti käyttäytyviä taksikuskeja. Yksikin on liikaa.

48

898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Kello 1.11 yöllä.... Varmaankin sait mielenrauhan nyt, kun pääsit yhtä vihaamaasi ammattikuntaa solvaamaan?

      Mitä ne promillesi olivatkaan nyt......?

      • Ei_takseille

        Promillet 0. En juo alkoholia. Eli se siitä.

        Solvaamaan... faktoja omasta kokemuksesta kerroin. Ymmärrät viestin miten ymmärrät. Taisi omatuntosi alkaa kolkuttaa.


      • .
        Ei_takseille kirjoitti:

        Promillet 0. En juo alkoholia. Eli se siitä.

        Solvaamaan... faktoja omasta kokemuksesta kerroin. Ymmärrät viestin miten ymmärrät. Taisi omatuntosi alkaa kolkuttaa.

        Omaatuntoani ei kolkuta. Olen ollut alalla jo 42 vuotta, niistäkin itsenäisenä autoilijana 35 vuotta, eli jos kusettaisin, olisin ollut jo kauan sitten entinen autoilija. Lähinnä huvittaa tällainen vainoharhaisuus yhtä ammattikuntaa kohtaan ;)

        Kyllä sinulla on mahtava kuorma korviesi välissä kannettavana, kun noin katkera olet.

        " Mm. mittarin näytön sekoittaminen on ollut suosikkini. Ei vaan toiminut minuun, koska olen saman matkan tehnyt kymmeniä kertoja. Sitten on maksuvälineiden kanssa sählääminen niin, että asiakkaan rahaa voidaan pistää ohi ja toivoa, ettei hän huomaa. Ajetaan selkeästi pidempää reittiä, kuin olisi tarve jne. Kohdallani nuo huijausyritykset ovat tapahtuneet yöllä. Olettanevat kaikkien olevan kännissä ja lähes tiedottomassa tilassa."

        Mitään noin idioottimaista en ole kuullutkaan, en koskaan, vaikka minulla on alalla pitkä ura. Olet selkeästi vainoharhainen ja, hmmmmm - teitä vainoharhaisia kyllä riittää ;)


      • Ei_takseille
        . kirjoitti:

        Omaatuntoani ei kolkuta. Olen ollut alalla jo 42 vuotta, niistäkin itsenäisenä autoilijana 35 vuotta, eli jos kusettaisin, olisin ollut jo kauan sitten entinen autoilija. Lähinnä huvittaa tällainen vainoharhaisuus yhtä ammattikuntaa kohtaan ;)

        Kyllä sinulla on mahtava kuorma korviesi välissä kannettavana, kun noin katkera olet.

        " Mm. mittarin näytön sekoittaminen on ollut suosikkini. Ei vaan toiminut minuun, koska olen saman matkan tehnyt kymmeniä kertoja. Sitten on maksuvälineiden kanssa sählääminen niin, että asiakkaan rahaa voidaan pistää ohi ja toivoa, ettei hän huomaa. Ajetaan selkeästi pidempää reittiä, kuin olisi tarve jne. Kohdallani nuo huijausyritykset ovat tapahtuneet yöllä. Olettanevat kaikkien olevan kännissä ja lähes tiedottomassa tilassa."

        Mitään noin idioottimaista en ole kuullutkaan, en koskaan, vaikka minulla on alalla pitkä ura. Olet selkeästi vainoharhainen ja, hmmmmm - teitä vainoharhaisia kyllä riittää ;)

        Vainoharhainen? Ymmärsin, että olet taksiautoilija, etkä psykiatri.
        Ei se mitään. Tiesin, että taksikuskit kimmastuvat tästä. Ihan vapaasti. Tiedän mitä tapahtui. Olin paikalla. Selvinpäin. Psyykkisesti terveenä. ;)

        Se, että sinä et ole kuullutkaan asiasta, ei tarkoita sitä, ettei se olisi totta. Jos sinun kuuluisi tietää tuosta, niin varmaan tiedät kaiken kaikista taksien tekemistä törttöilyistä, taksiryöstöistä ja niistä kolmesta hyvästä teosta jonka taksikuskit ovat ikinä tehneet.

        Enkä ole katkera. En jaksa. Ei kiinnosta. Tänäänkin on hyvä päivä. Kaunista, ja hymyilyttää. :)
        Tahdon vaan kertoa maailmalle, ettei taksit ole pyhimyksiä. Omasta kokemuksestani. Tarinoita ei tarvitse keksiä, kun maailma on täynnä tosikertomuksia.


      • .
        Ei_takseille kirjoitti:

        Vainoharhainen? Ymmärsin, että olet taksiautoilija, etkä psykiatri.
        Ei se mitään. Tiesin, että taksikuskit kimmastuvat tästä. Ihan vapaasti. Tiedän mitä tapahtui. Olin paikalla. Selvinpäin. Psyykkisesti terveenä. ;)

        Se, että sinä et ole kuullutkaan asiasta, ei tarkoita sitä, ettei se olisi totta. Jos sinun kuuluisi tietää tuosta, niin varmaan tiedät kaiken kaikista taksien tekemistä törttöilyistä, taksiryöstöistä ja niistä kolmesta hyvästä teosta jonka taksikuskit ovat ikinä tehneet.

        Enkä ole katkera. En jaksa. Ei kiinnosta. Tänäänkin on hyvä päivä. Kaunista, ja hymyilyttää. :)
        Tahdon vaan kertoa maailmalle, ettei taksit ole pyhimyksiä. Omasta kokemuksestani. Tarinoita ei tarvitse keksiä, kun maailma on täynnä tosikertomuksia.

        Kesällä on kaunista, nauti siitä. Maailma on keskimäärin kaunis ja siihen mahtuu uskomattomia tarinoita. Olet juuri kertonut monta sellaista, siis uskomattomia....

        " Enkä ole katkera. En jaksa. Ei kiinnosta. Tänäänkin on hyvä päivä. Kaunista, ja hymyilyttää. :) "

        Olet jaksanut tähänkin ketjuun kirjoittaa useitakin tarinoita, ei tarvitse olla psykiatri, kun näitä lukee. Edelleen, sinulla on kova kuorma kannettavana korviesi välissä.

        Voimia sinulle tässä pahassa taksarien maailmassa! Suosittelen enempien kuormien kasvamisen sijaan: Kun et juo viinaakaan ja yöllä ajelet, käytä ihmeessä omaa autoasi, näin vältyt kokonaan tältä huijarijoukolta....

        Kaikesta huolimatta, koeta tulla toimeen itsesi kanssa.


    • Sifra

      "Mm. mittarin näytön sekoittaminen on ollut suosikkin. Sitten on maksuvälineiden kanssa sählääminen niin, että asiakkaan rahaa voidaan pistää ohi ja toivoa, ettei hän huomaa". Tämän tapaset väitteet on niin epätarkkoja että kuulostaa lähinnä vainoharhoilta. Vastaavanlaisia kuulee välillä asiakkailta ja kun pyytää niitä taekentamaan väiteensä ne ovat epäloogisia ja täynnä aukkoja. Joskus viellä perään laitetaan joku väite joka ei voi pitää paikkaansa kuten esim. mulla on omat luvat Tampereella mutta huomaa nopeasti että jannu ei tiedä taksi elinkeinosta mitään.
      "Suurin yksittäinen ryhmä, joka polkee kevyenliikenteen oikeuksia". Katsopas ihan oikeesti seuraavan kerran kun pysähdyt suojatieen eteen kaksikaistaisella väylällä että pysähtyykö siviliauto ja pysähtyykö taksi. Taksi pysähtyy lähes aina siviili auto yksi kymmenestä. Ja tää on yksi syy siihen miksi me ei aina uskalleta pysähtyä kaksikaistaisella väylällä suojtieen eteen kun riski on suuri että joku puhaltaa vasemmalta ohi ja jalankulkian päälle.
      ""Taksiliitto ja taksiyhtiöt kun eivät ole pätkääkään kiinnostuneet edes vastaamaan sähköpostitse tehtyihin valituksiin, eikä puhelimella tehdyt valituksetkaan ole ikinä johtaneet mihinkään". Taksitarkastajat suodattava epäloogisimmat valitukset pois. Kaikkiin höyrytyksiin ei kykene vastaamaan.

      • 12+5

        "Ja tää on yksi syy siihen miksi me ei aina uskalleta pysähtyä kaksikaistaisella väylällä suojtieen eteen kun riski on suuri että joku puhaltaa vasemmalta ohi ja jalankulkian päälle."

        Tästä syystä itse pysähdyn n. 4 metrin päähän suojatiestä, jos pysähdyn. Silloin sen toisen kaistan käyttäjäkin yleensä tajuaa, että jotain "outoa" on tapahtumassa ja aivot ehtivät rekisteröidä ja reagoida. Pari kertaa kun on ns. ollut läheltä piti tilanne, niin olen todennut, että parempi olla luomatta niitä ansoja mummoille ja pikkulapsille.

        Tämä onkin toisen keskustelun paikka, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että koko suojatiesääntö pitäisi poistaa useampikaistaisten teiden kohdalla. Ts. autolla olisi etuajo-oikeus paitsi yksikaistaisilla teillä tai kun liikennemerkein/-valoilla muuten opastetaan.


      • Ei_takseille

        Ei tämä ollut mitään höyrypäistä möykkäämistä. En vain jaksa, eikä kiinnosta naputella jokaista tarinaa (tuskin enää muistankaan kaikkia yksityiskohtia) uudestaan.

        Alkoholia en juo, huumausaineita en käytä.
        "Epälooginen" valitus... niinpä niin.

        Tuo mittarin sekoitus tuli jo tuonne naputeltua. Tässä toinen "suosikkini". Oma kokemus.
        Taksin takapenkillä keskustasta Töölöön. Maksun aika. Annoin 50 euron setelin. Kuski otti 50 euron setelin käteensä. Ja alkoi vinkumaan, "eikö ole pienempää?"
        -No ei ole. Maksan sitten kortilla, sopiiko?
        -Okei, sanoi kuski, ja laittoi minun setelini omaan rintataskuunsa. Otti korttini ja suoritimme maksun.
        -Näkemiin ja hyvää illanjatkoa, sanoi kuski.
        -Erm... se mun viiskymppinen.
        -Mikä viiskymppinen? Kortillahan sä maksoit.
        -Se minkä laitoit taskuusi.
        -Häh?
        -Sulle ei käynyt niin iso seteli, joten maksoin kortilla ja sä laitoit sen setelin rintataskuus.
        Kuski ei missään vaiheessa katsonut tai kokeillut taskuaan. Vaimon kanssa alettiin jo hermostumaan.
        -Anna nyt se 50 euron seteli sieltä rintataskusta, jonne sen laitoit. Se on mun kun et pystynyt siitä takas antamaan.
        Sitten se katsomatta otti taskustaan sen setelin ja antoi minulle, "oho, ai tää?"
        -Niin, just se. Näkemiin.

        Helppo sanoa, että vahinko sattui. Mutta selvinpäin paikalla olleena - ihan selkeä kusetusyritys.
        Ja näitä on muitakin. Kaikki tietävät. Vinkuville kuskeille en jaksa enkä viitsi alkaa tässä näitä enempää selittelemään ja todistelemaan. Ottavat pian opikseen ja alkavat käyttää näitä kikkoja.

        Se on kuitenkin fakta, että kusettava, huonostikäyttäytyvä, asiaton kuski ei ole yksittäistapaus. Näitä on monia. Enemmistö, vähemmistö... en tiedä. Aivan liikaa kuitenkin. Taksikuskit eivät todellakaan kuulu luotettavimpien ammattikuntien joukkoon, niin kuin jossain lehtijutussa väitettiin viikko sitten. Ei kai ne päiväsaikaan selvinpäin matkaavaa kansanedustajaa kehtaa/uskalla kusettaa, mutta kun ilta tulee ja "tavallinen" ihminen istuu taksinpenkille.... Onneksi ei tarvitse enää käyttää taksia kuin joskus ulkomailla. Suomessa ei uskalla/kannata.


      • Ei_takseille
        12+5 kirjoitti:

        "Ja tää on yksi syy siihen miksi me ei aina uskalleta pysähtyä kaksikaistaisella väylällä suojtieen eteen kun riski on suuri että joku puhaltaa vasemmalta ohi ja jalankulkian päälle."

        Tästä syystä itse pysähdyn n. 4 metrin päähän suojatiestä, jos pysähdyn. Silloin sen toisen kaistan käyttäjäkin yleensä tajuaa, että jotain "outoa" on tapahtumassa ja aivot ehtivät rekisteröidä ja reagoida. Pari kertaa kun on ns. ollut läheltä piti tilanne, niin olen todennut, että parempi olla luomatta niitä ansoja mummoille ja pikkulapsille.

        Tämä onkin toisen keskustelun paikka, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että koko suojatiesääntö pitäisi poistaa useampikaistaisten teiden kohdalla. Ts. autolla olisi etuajo-oikeus paitsi yksikaistaisilla teillä tai kun liikennemerkein/-valoilla muuten opastetaan.

        Tietenkään ei pidä poistaa suojatiesääntöä.
        Mikä ihme siinä on, että autolla pitäisi olla aina etuajo-oikeus?
        Jos kolari sattuu, jalankulkija on se, jota sattuu.
        Miksi autoilijat kuvittelevat, että he ovat ainoita joilla on kiire?
        Jalankulkijalla saattaa olla kiire bussiin, ratikkaan, metroon, junaan, tai ihan vaan työhaastatteluun, ihan vaan esimerkkejä antaen.
        Se, jonka kulkeminen on fyysisesti helpoin, saa vielä etuajo-oikeuden? Ei näin.
        Muutenkin Suomessa liikennesuunnittelu on mennyt aivan perseelleen, kun autoille on annettu liikaa tilaa.


      • 1+13
        Ei_takseille kirjoitti:

        Tietenkään ei pidä poistaa suojatiesääntöä.
        Mikä ihme siinä on, että autolla pitäisi olla aina etuajo-oikeus?
        Jos kolari sattuu, jalankulkija on se, jota sattuu.
        Miksi autoilijat kuvittelevat, että he ovat ainoita joilla on kiire?
        Jalankulkijalla saattaa olla kiire bussiin, ratikkaan, metroon, junaan, tai ihan vaan työhaastatteluun, ihan vaan esimerkkejä antaen.
        Se, jonka kulkeminen on fyysisesti helpoin, saa vielä etuajo-oikeuden? Ei näin.
        Muutenkin Suomessa liikennesuunnittelu on mennyt aivan perseelleen, kun autoille on annettu liikaa tilaa.

        "Mikä ihme siinä on, että autolla pitäisi olla aina etuajo-oikeus?
        Jos kolari sattuu, jalankulkija on se, jota sattuu."

        Vastasit juuri itse itsellesi.


      • Sifra
        12+5 kirjoitti:

        "Ja tää on yksi syy siihen miksi me ei aina uskalleta pysähtyä kaksikaistaisella väylällä suojtieen eteen kun riski on suuri että joku puhaltaa vasemmalta ohi ja jalankulkian päälle."

        Tästä syystä itse pysähdyn n. 4 metrin päähän suojatiestä, jos pysähdyn. Silloin sen toisen kaistan käyttäjäkin yleensä tajuaa, että jotain "outoa" on tapahtumassa ja aivot ehtivät rekisteröidä ja reagoida. Pari kertaa kun on ns. ollut läheltä piti tilanne, niin olen todennut, että parempi olla luomatta niitä ansoja mummoille ja pikkulapsille.

        Tämä onkin toisen keskustelun paikka, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että koko suojatiesääntö pitäisi poistaa useampikaistaisten teiden kohdalla. Ts. autolla olisi etuajo-oikeus paitsi yksikaistaisilla teillä tai kun liikennemerkein/-valoilla muuten opastetaan.

        "Ts. autolla olisi etuajo-oikeus paitsi yksikaistaisilla teillä tai kun liikennemerkein/-valoilla muuten opastetaan."Eikös suojateillä juuri ole liikennemerkki joka muuten opastaa. Se että siviliautoilia ei osaa pysähtyä suojatieen eteen pyshtyneen auton vieree oli sitten vähän tai paljon matkaa suojatielle ei ole taksin vika. Eikä Se 4 metriä yleensä riitä. Kyllä ne yksityis autot sieltä ohi pyyhkäsee ihan tarpeeksi usein ettei viitti niinkuin itse totesit niitä kuolemanloukkuja tehdä. Me ajetaan täällä sen verran että kokemusta tulee.


      • Sifra
        Ei_takseille kirjoitti:

        Ei tämä ollut mitään höyrypäistä möykkäämistä. En vain jaksa, eikä kiinnosta naputella jokaista tarinaa (tuskin enää muistankaan kaikkia yksityiskohtia) uudestaan.

        Alkoholia en juo, huumausaineita en käytä.
        "Epälooginen" valitus... niinpä niin.

        Tuo mittarin sekoitus tuli jo tuonne naputeltua. Tässä toinen "suosikkini". Oma kokemus.
        Taksin takapenkillä keskustasta Töölöön. Maksun aika. Annoin 50 euron setelin. Kuski otti 50 euron setelin käteensä. Ja alkoi vinkumaan, "eikö ole pienempää?"
        -No ei ole. Maksan sitten kortilla, sopiiko?
        -Okei, sanoi kuski, ja laittoi minun setelini omaan rintataskuunsa. Otti korttini ja suoritimme maksun.
        -Näkemiin ja hyvää illanjatkoa, sanoi kuski.
        -Erm... se mun viiskymppinen.
        -Mikä viiskymppinen? Kortillahan sä maksoit.
        -Se minkä laitoit taskuusi.
        -Häh?
        -Sulle ei käynyt niin iso seteli, joten maksoin kortilla ja sä laitoit sen setelin rintataskuus.
        Kuski ei missään vaiheessa katsonut tai kokeillut taskuaan. Vaimon kanssa alettiin jo hermostumaan.
        -Anna nyt se 50 euron seteli sieltä rintataskusta, jonne sen laitoit. Se on mun kun et pystynyt siitä takas antamaan.
        Sitten se katsomatta otti taskustaan sen setelin ja antoi minulle, "oho, ai tää?"
        -Niin, just se. Näkemiin.

        Helppo sanoa, että vahinko sattui. Mutta selvinpäin paikalla olleena - ihan selkeä kusetusyritys.
        Ja näitä on muitakin. Kaikki tietävät. Vinkuville kuskeille en jaksa enkä viitsi alkaa tässä näitä enempää selittelemään ja todistelemaan. Ottavat pian opikseen ja alkavat käyttää näitä kikkoja.

        Se on kuitenkin fakta, että kusettava, huonostikäyttäytyvä, asiaton kuski ei ole yksittäistapaus. Näitä on monia. Enemmistö, vähemmistö... en tiedä. Aivan liikaa kuitenkin. Taksikuskit eivät todellakaan kuulu luotettavimpien ammattikuntien joukkoon, niin kuin jossain lehtijutussa väitettiin viikko sitten. Ei kai ne päiväsaikaan selvinpäin matkaavaa kansanedustajaa kehtaa/uskalla kusettaa, mutta kun ilta tulee ja "tavallinen" ihminen istuu taksinpenkille.... Onneksi ei tarvitse enää käyttää taksia kuin joskus ulkomailla. Suomessa ei uskalla/kannata.

        Pyydä kuitti


      • renginkengin
        Ei_takseille kirjoitti:

        Ei tämä ollut mitään höyrypäistä möykkäämistä. En vain jaksa, eikä kiinnosta naputella jokaista tarinaa (tuskin enää muistankaan kaikkia yksityiskohtia) uudestaan.

        Alkoholia en juo, huumausaineita en käytä.
        "Epälooginen" valitus... niinpä niin.

        Tuo mittarin sekoitus tuli jo tuonne naputeltua. Tässä toinen "suosikkini". Oma kokemus.
        Taksin takapenkillä keskustasta Töölöön. Maksun aika. Annoin 50 euron setelin. Kuski otti 50 euron setelin käteensä. Ja alkoi vinkumaan, "eikö ole pienempää?"
        -No ei ole. Maksan sitten kortilla, sopiiko?
        -Okei, sanoi kuski, ja laittoi minun setelini omaan rintataskuunsa. Otti korttini ja suoritimme maksun.
        -Näkemiin ja hyvää illanjatkoa, sanoi kuski.
        -Erm... se mun viiskymppinen.
        -Mikä viiskymppinen? Kortillahan sä maksoit.
        -Se minkä laitoit taskuusi.
        -Häh?
        -Sulle ei käynyt niin iso seteli, joten maksoin kortilla ja sä laitoit sen setelin rintataskuus.
        Kuski ei missään vaiheessa katsonut tai kokeillut taskuaan. Vaimon kanssa alettiin jo hermostumaan.
        -Anna nyt se 50 euron seteli sieltä rintataskusta, jonne sen laitoit. Se on mun kun et pystynyt siitä takas antamaan.
        Sitten se katsomatta otti taskustaan sen setelin ja antoi minulle, "oho, ai tää?"
        -Niin, just se. Näkemiin.

        Helppo sanoa, että vahinko sattui. Mutta selvinpäin paikalla olleena - ihan selkeä kusetusyritys.
        Ja näitä on muitakin. Kaikki tietävät. Vinkuville kuskeille en jaksa enkä viitsi alkaa tässä näitä enempää selittelemään ja todistelemaan. Ottavat pian opikseen ja alkavat käyttää näitä kikkoja.

        Se on kuitenkin fakta, että kusettava, huonostikäyttäytyvä, asiaton kuski ei ole yksittäistapaus. Näitä on monia. Enemmistö, vähemmistö... en tiedä. Aivan liikaa kuitenkin. Taksikuskit eivät todellakaan kuulu luotettavimpien ammattikuntien joukkoon, niin kuin jossain lehtijutussa väitettiin viikko sitten. Ei kai ne päiväsaikaan selvinpäin matkaavaa kansanedustajaa kehtaa/uskalla kusettaa, mutta kun ilta tulee ja "tavallinen" ihminen istuu taksinpenkille.... Onneksi ei tarvitse enää käyttää taksia kuin joskus ulkomailla. Suomessa ei uskalla/kannata.

        Samaa mieltä, että kusettajia on takseissa liikaa.. Mutta "luotettavimpien ammattikuntien joukkoon".. Onkohan vaan sittenkin niin, että ihmiset ylipäänsä Suomessa eivät kuulu luotettavimpien joukkoon? Tai sitten ihmiset ihan maailmanlaajuisestikaan.. Ei tämä Suomi ainakaan mikään umpirehellisten ihmisten lintukoto ole, ei ikinä ollutkaan.


    • pg.ajtpg.a

      Mitä tarkoitat "mittarin näytön sekoittamisella?"

      • Ei_takseille

        Taksilla Helsingin keskustasta Töölöön kisahallin nurkille. Noin 11 euroa on matka aina maksanut (ainakin silloin kun tämä tapahtui).
        Katsoin itse mittaria oopperan kohdalla, jolloin se näytti 10 euroa. Sitten kuski koski mittariin, ja se alkoi näyttää pelkkää viivaa. - - - - -
        Ovelle päästyämme, noin 200 metriä mittarin "sekoamisen" jälkeen, kuski sanoi "20 euroa". Minä ihmettelin, että ei voi olla, koska normaalisti se on 11 paikkeilla. No kuski sanoi, että mittari meni sekaisin, eikä tiedä mitä sille tehdä.
        Minä sanoin, että joko korjaat sen, tai minä maksan 11 euroa enkä latiakaan enempää. Kuski selasi manuaalia pitkään. Koskemattakaan mittariin. Minä istuin takapenkillä ja odotin. Enkä aikonutkaan poistua ennen kuin asia on selvä.
        No, sitten kuski alkoi kyllästyä, kun väsytystaktiikka ei toimikaan. Painoi yhtä nappia ja Heureka! Mittarissa näkyi matkan hinta, noin 11 euroa. Maksoin sen, enkä yhtään enempää.

        Tuota kutsun "mittarin näytön sekoittamiseksi".


      • ¢
        Ei_takseille kirjoitti:

        Taksilla Helsingin keskustasta Töölöön kisahallin nurkille. Noin 11 euroa on matka aina maksanut (ainakin silloin kun tämä tapahtui).
        Katsoin itse mittaria oopperan kohdalla, jolloin se näytti 10 euroa. Sitten kuski koski mittariin, ja se alkoi näyttää pelkkää viivaa. - - - - -
        Ovelle päästyämme, noin 200 metriä mittarin "sekoamisen" jälkeen, kuski sanoi "20 euroa". Minä ihmettelin, että ei voi olla, koska normaalisti se on 11 paikkeilla. No kuski sanoi, että mittari meni sekaisin, eikä tiedä mitä sille tehdä.
        Minä sanoin, että joko korjaat sen, tai minä maksan 11 euroa enkä latiakaan enempää. Kuski selasi manuaalia pitkään. Koskemattakaan mittariin. Minä istuin takapenkillä ja odotin. Enkä aikonutkaan poistua ennen kuin asia on selvä.
        No, sitten kuski alkoi kyllästyä, kun väsytystaktiikka ei toimikaan. Painoi yhtä nappia ja Heureka! Mittarissa näkyi matkan hinta, noin 11 euroa. Maksoin sen, enkä yhtään enempää.

        Tuota kutsun "mittarin näytön sekoittamiseksi".

        Taitaa olla aika vanha juttu jonka olet kuullut isältäsi. Ei niissä enää nykyisin mitään matopelejä ole mitä voi pelailla ajaessa jos asiakkaasta ei ole ajankuluksi.


      • .
        ¢ kirjoitti:

        Taitaa olla aika vanha juttu jonka olet kuullut isältäsi. Ei niissä enää nykyisin mitään matopelejä ole mitä voi pelailla ajaessa jos asiakkaasta ei ole ajankuluksi.

        Eipä tuon "kahjon", anteeksi vaan, juttuja kannata ottaa kovin vakavasti. Kertoihan tuo kirjelmöineen, soitelleen ja meilailleen asioista eteenpäin aikanaan, eikä vastauksia ole hänelle tullut, kertoilee itse näin. Tästä voimmekin päätellä, ettei missään instanssissa, mirä ne sitten olivatkin, häntä otettu vakavasti. Näitä kaheleita rutisijoita on aina riittänyt, näemmä riittää edelleen...

        Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, näin se menee...


    • ¢

      Taksikuskit ja autoilijat ovat senverta heikkolahjaista porukkaa ettei niillä älliä riitä kenenkään huijjaamiseen. Korkeintaan kusettavat toinen toisiaan. Se taas ettei asiakkaan tarpeita huomioida kuten laki vaatisi johtuu siitä että asiakkaat ovat kuin jätesäkkejä ne vaan aukoo päätänsä ja niitä joutuu kuskaamaan samassa tilassa kuin itse on. Jäteauton kuski on paljon paremmassa asemassa kuin taksikuski sen asiakkaat heitetään lavalle ja on siellä hiljaa eivätkä pasko penkkejä.

      • Ei_takseille

        Jos asiakkaat ovat "kuin jätesäkkejä", niin ollaan valittu aivan väärä ala. Taksi on asiakaspalvelua. Se ei ole oma pikku toimistohuono jonkun ison talon kellarissa jonne kuski voi piiloutua tekemään tiliään. Asiakaspalvelussa täytyy kestää myös ne ikävät asiakkaat. Ammatinvalintakysymys. Mene roskakuskiksi, tai kaivamaan ojaa. Ei tarvitse valittaa, ettei asiakaspalvelu kiinnosta.

        Toivon, että tämä asia saa mediassa isompaa huomiota. Että useamat tapaukset tulevat julkisuuteen. Saadaan "yleinen käsitys" ns. oikealle tolalle. Ja toivottavasti nämä asiakaspalveluhaluttomat kuskit roskakuskeiksi.


      • ¢
        Ei_takseille kirjoitti:

        Jos asiakkaat ovat "kuin jätesäkkejä", niin ollaan valittu aivan väärä ala. Taksi on asiakaspalvelua. Se ei ole oma pikku toimistohuono jonkun ison talon kellarissa jonne kuski voi piiloutua tekemään tiliään. Asiakaspalvelussa täytyy kestää myös ne ikävät asiakkaat. Ammatinvalintakysymys. Mene roskakuskiksi, tai kaivamaan ojaa. Ei tarvitse valittaa, ettei asiakaspalvelu kiinnosta.

        Toivon, että tämä asia saa mediassa isompaa huomiota. Että useamat tapaukset tulevat julkisuuteen. Saadaan "yleinen käsitys" ns. oikealle tolalle. Ja toivottavasti nämä asiakaspalveluhaluttomat kuskit roskakuskeiksi.

        Paskasäkkejä takana ja sivulla. Osa vielä vuotaa ja haisee. Aina saa olla siivoomassa. Et tajuu mitään taksikuskin hommasta kun alat puhua paskasäkkien palvelemisesta. Asialliset hommat hoidetaan mutta mitään kiviä ei aleta paskasäkkien poluille asettelemaan.


      • Ei_dorgille
        Ei_takseille kirjoitti:

        Jos asiakkaat ovat "kuin jätesäkkejä", niin ollaan valittu aivan väärä ala. Taksi on asiakaspalvelua. Se ei ole oma pikku toimistohuono jonkun ison talon kellarissa jonne kuski voi piiloutua tekemään tiliään. Asiakaspalvelussa täytyy kestää myös ne ikävät asiakkaat. Ammatinvalintakysymys. Mene roskakuskiksi, tai kaivamaan ojaa. Ei tarvitse valittaa, ettei asiakaspalvelu kiinnosta.

        Toivon, että tämä asia saa mediassa isompaa huomiota. Että useamat tapaukset tulevat julkisuuteen. Saadaan "yleinen käsitys" ns. oikealle tolalle. Ja toivottavasti nämä asiakaspalveluhaluttomat kuskit roskakuskeiksi.

        Jep. Ei taksialalle enää pyrikkään ketään kunnon kansalaista, johtuen juuri kaltaisistasi rutkuista. Eikö olisi ollut paljon parempi mahdollisessa huijausyrityksessä ottaa yhteyttä viranomaiseen tämän palstan sijasta? Haluamme itsekkin alalta pois huijarit, joten parempi tie on todellakin viranomaistie suomi24:n roskapalstan sijaan. Katos, täällä voit heittää ihan mitä fuulaa tahansa, emmekä pysty ikinä tarinoidesi todenperäisyyttä toteamaan.

        Eipä mitään, jatkahan sinä vainoharhaista rutinaasi, näin varmistat, ettei alalle vahingossakaan tule kunnon työvoimaa. Vaikkei tätä palstaa juuri kukaan ulkopuolinen luekkaan, saattaa joitain tiedonrippeitä kulkeutua mahdollisille alalle aikoville ja hehän huomaavat, minkälaisia dillejä takapenkeillämme istuu.


      • Ei_takseille
        Ei_dorgille kirjoitti:

        Jep. Ei taksialalle enää pyrikkään ketään kunnon kansalaista, johtuen juuri kaltaisistasi rutkuista. Eikö olisi ollut paljon parempi mahdollisessa huijausyrityksessä ottaa yhteyttä viranomaiseen tämän palstan sijasta? Haluamme itsekkin alalta pois huijarit, joten parempi tie on todellakin viranomaistie suomi24:n roskapalstan sijaan. Katos, täällä voit heittää ihan mitä fuulaa tahansa, emmekä pysty ikinä tarinoidesi todenperäisyyttä toteamaan.

        Eipä mitään, jatkahan sinä vainoharhaista rutinaasi, näin varmistat, ettei alalle vahingossakaan tule kunnon työvoimaa. Vaikkei tätä palstaa juuri kukaan ulkopuolinen luekkaan, saattaa joitain tiedonrippeitä kulkeutua mahdollisille alalle aikoville ja hehän huomaavat, minkälaisia dillejä takapenkeillämme istuu.

        Luetun ymmärtäminenkin tuntuu olevan hukassa. hehe
        Nuo tapaukset ovat useamman vuoden vanhoja. En ole enää taksilla kulkenut sattuneesta syystä.
        Olen useampaan kertaan soittanut, ja sähköpostittanut noistakin tapauksista, mutta vastakaikua en ole saanut. Jätin asiat sikseen, kun ei jaksanut vaivautua. Tuulimyllyjä vastaan taisteleminen ei oikein inspiroi.

        Tämän postauksen tarkoitus on vaan kertoa, ettei taksikuskit oikeasti ole sitä, mitä valtaväestölle uskotellaan. Paljon mahtuu huonosti käyttäytyviä joukkoon.
        Jos oltaisiin menossa oikeuteen, niin todistustaakka olisi minulla.
        Mutta miksi teille täällä mitään todistelisin, tiedätte itse ihan hyvin kuinka "ammatimaista" sakkia taksialalla on. Ja kuten aiemminkin totesin, ei kaikki. Osa. Mutta ei todellakaan "yksittäistapauksia".

        Mistähän johtuu, että psykiatrit, kuten sinä, tuntuvat siirtyneen taksialalle?


      • Ei_dorgille
        Ei_takseille kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminenkin tuntuu olevan hukassa. hehe
        Nuo tapaukset ovat useamman vuoden vanhoja. En ole enää taksilla kulkenut sattuneesta syystä.
        Olen useampaan kertaan soittanut, ja sähköpostittanut noistakin tapauksista, mutta vastakaikua en ole saanut. Jätin asiat sikseen, kun ei jaksanut vaivautua. Tuulimyllyjä vastaan taisteleminen ei oikein inspiroi.

        Tämän postauksen tarkoitus on vaan kertoa, ettei taksikuskit oikeasti ole sitä, mitä valtaväestölle uskotellaan. Paljon mahtuu huonosti käyttäytyviä joukkoon.
        Jos oltaisiin menossa oikeuteen, niin todistustaakka olisi minulla.
        Mutta miksi teille täällä mitään todistelisin, tiedätte itse ihan hyvin kuinka "ammatimaista" sakkia taksialalla on. Ja kuten aiemminkin totesin, ei kaikki. Osa. Mutta ei todellakaan "yksittäistapauksia".

        Mistähän johtuu, että psykiatrit, kuten sinä, tuntuvat siirtyneen taksialalle?

        "Luetun ymmärtäminenkin tuntuu olevan hukassa. hehe
        Nuo tapaukset ovat useamman vuoden vanhoja. En ole enää taksilla kulkenut sattuneesta syystä.
        Olen useampaan kertaan soittanut, ja sähköpostittanut noistakin tapauksista, mutta vastakaikua en ole saanut. Jätin asiat sikseen, kun ei jaksanut vaivautua. Tuulimyllyjä vastaan taisteleminen ei oikein inspiroi."

        Oijoi! Vielä vuosienkin päästä sinua kaihertaa tällaiset asiat. Vielä vuosienkin päästä muistat yksityiskohdat jopa sanasta sanaan käydyistä keskusteluista. Kyllä minulla luetun ymmärtäminen on helppoa, on lukemiset tuossa ihan yllä, monessakin eri kirjoitelmassasi.

        " Mistähän johtuu, että psykiatrit, kuten sinä, tuntuvat siirtyneen taksialalle?"

        Kun kuuntelemme erilaisia tarinoita erilaisilta ihmisiltä, erilaisissa elämäntilainteissa olevilta, miehiltä, naisilta, vanhoilta, nuorilta, kehittyy siinä sivussa kymmenien vuosien, tuhansien tarinoiden jälkeen melkoiseksi itseoppineeksi psykiatriksi. Meille uskoudutaan aika vapaasti, kuulemme ihmisten sairauksista, leikkauksista, iloista, suruista, menetyksistä ja erilaisista tunnetiloista. Tiedämme usein, mitä sille mummolle sanottiin siellä lääkärissä, vaarit kertovat menetyksistään leskeksi joutuessaan, kuulemme heidän itkunsa ja naurunsa. Moni asia menee kuitenkin melko heti pois muistista, emme me voi kantaa toisten asioita mielissämme.

        Niimpä ihmettelenkin suurta katkeruuttasi, että vielä V-U-O-S-I-E-N-K-I-N päästä näitä katkeruuksissasi muistelet??

        Vaikken laillistettu psykiatri olekaan, tarvitsisit jo hoitoa, ihan oikeasti. Ei ole tervettä elää tuollaisessa katkeruudessa. Olethan lukenut esim. suurista perhetragedioista, joissa vuosien katkeruun johtaa hirmutekoihin....? Kokonaisia perheitä taprtaan, ihmisiä ammutaan silmittömästi jne. Ihmiset, sinä muun muassa, voit pahoin...


      • Ei_takseille
        Ei_dorgille kirjoitti:

        "Luetun ymmärtäminenkin tuntuu olevan hukassa. hehe
        Nuo tapaukset ovat useamman vuoden vanhoja. En ole enää taksilla kulkenut sattuneesta syystä.
        Olen useampaan kertaan soittanut, ja sähköpostittanut noistakin tapauksista, mutta vastakaikua en ole saanut. Jätin asiat sikseen, kun ei jaksanut vaivautua. Tuulimyllyjä vastaan taisteleminen ei oikein inspiroi."

        Oijoi! Vielä vuosienkin päästä sinua kaihertaa tällaiset asiat. Vielä vuosienkin päästä muistat yksityiskohdat jopa sanasta sanaan käydyistä keskusteluista. Kyllä minulla luetun ymmärtäminen on helppoa, on lukemiset tuossa ihan yllä, monessakin eri kirjoitelmassasi.

        " Mistähän johtuu, että psykiatrit, kuten sinä, tuntuvat siirtyneen taksialalle?"

        Kun kuuntelemme erilaisia tarinoita erilaisilta ihmisiltä, erilaisissa elämäntilainteissa olevilta, miehiltä, naisilta, vanhoilta, nuorilta, kehittyy siinä sivussa kymmenien vuosien, tuhansien tarinoiden jälkeen melkoiseksi itseoppineeksi psykiatriksi. Meille uskoudutaan aika vapaasti, kuulemme ihmisten sairauksista, leikkauksista, iloista, suruista, menetyksistä ja erilaisista tunnetiloista. Tiedämme usein, mitä sille mummolle sanottiin siellä lääkärissä, vaarit kertovat menetyksistään leskeksi joutuessaan, kuulemme heidän itkunsa ja naurunsa. Moni asia menee kuitenkin melko heti pois muistista, emme me voi kantaa toisten asioita mielissämme.

        Niimpä ihmettelenkin suurta katkeruuttasi, että vielä V-U-O-S-I-E-N-K-I-N päästä näitä katkeruuksissasi muistelet??

        Vaikken laillistettu psykiatri olekaan, tarvitsisit jo hoitoa, ihan oikeasti. Ei ole tervettä elää tuollaisessa katkeruudessa. Olethan lukenut esim. suurista perhetragedioista, joissa vuosien katkeruun johtaa hirmutekoihin....? Kokonaisia perheitä taprtaan, ihmisiä ammutaan silmittömästi jne. Ihmiset, sinä muun muassa, voit pahoin...

        Hahaa... en ole katkera. En pätkääkään. Eikä vuosien kuuntelu tee apinastakaan psykiatria, joka voisi tehdä diagnoosin vainoharhaisuudesta.
        Se, että kertoo epäkohdista. Vuosienkin jälkeen kun asia on tapetilla, ei tee ihmistä katkeraksi. Pikemminkin se kertoo kokemuksesta, tarkkaavaisuudesta ja siitä, että virheistä ja elämästä oppii. Olen elänyt huolettomasti, enkä vähästä hetkahda.
        Kun tämä taksiasia on nyt tapetilla, päätin vaan kertoa oman kokemukseni. En mielipidettä, vaan kokemuksen. Jos et niitä todeksi usko, se on sinun asiasi. Ei kiinnosta minua.

        Kuitenkin, Sinä olet hyvä esimerkkikuski sille, mitä tässä hain. Kimpaannut helposti ja alat väität ihmistä vainoharhaiseksi ja katkeraksi vaikka et tiedä minusta mitään. Kiitos, että paljastit itsesi ja vahvistit kuvaani taksikuskeista. Toivottavasti et ala toteuttaa noita huijauksia, joista kerroin.
        Onneksi minulla on muita kulkuvälineitä.

        Hyvää päivän jatkoa. Lähden torille hengailemaan ja nauttimaan päivästä.


      • Ei_dorgille
        Ei_takseille kirjoitti:

        Hahaa... en ole katkera. En pätkääkään. Eikä vuosien kuuntelu tee apinastakaan psykiatria, joka voisi tehdä diagnoosin vainoharhaisuudesta.
        Se, että kertoo epäkohdista. Vuosienkin jälkeen kun asia on tapetilla, ei tee ihmistä katkeraksi. Pikemminkin se kertoo kokemuksesta, tarkkaavaisuudesta ja siitä, että virheistä ja elämästä oppii. Olen elänyt huolettomasti, enkä vähästä hetkahda.
        Kun tämä taksiasia on nyt tapetilla, päätin vaan kertoa oman kokemukseni. En mielipidettä, vaan kokemuksen. Jos et niitä todeksi usko, se on sinun asiasi. Ei kiinnosta minua.

        Kuitenkin, Sinä olet hyvä esimerkkikuski sille, mitä tässä hain. Kimpaannut helposti ja alat väität ihmistä vainoharhaiseksi ja katkeraksi vaikka et tiedä minusta mitään. Kiitos, että paljastit itsesi ja vahvistit kuvaani taksikuskeista. Toivottavasti et ala toteuttaa noita huijauksia, joista kerroin.
        Onneksi minulla on muita kulkuvälineitä.

        Hyvää päivän jatkoa. Lähden torille hengailemaan ja nauttimaan päivästä.

        "Kun tämä taksiasia on nyt tapetilla"

        Miksi se on tapeetilla?

        En minä ole tippaakaan kimpaantunut, ihan rauhassa olen kuten aina. En olisi vuosikymmeniä taksialalla viihtynyt, jos kimpaantuisin hölmöille, e-hei. Pikemminkin säälin sinua....

        Tjaa, ei vuosikymmenet tee kenestäkään psykiatria, totta. Ihmistuntemusta se kuitenkin kasvattaa satumaisen paljon.

        Menehän torille ja nauti päivästä. Nauti, vaikka korviesi välissä onkin suuri kuorma kannettavana, kuten joku tuolla aiemmin sanoi.

        Itse en enempiä tällä aiheella päätäni vaivaa, älä sinäkään.

        Hyvää jatkoa vaan.


      • Ei_dorgille
        Ei_dorgille kirjoitti:

        "Kun tämä taksiasia on nyt tapetilla"

        Miksi se on tapeetilla?

        En minä ole tippaakaan kimpaantunut, ihan rauhassa olen kuten aina. En olisi vuosikymmeniä taksialalla viihtynyt, jos kimpaantuisin hölmöille, e-hei. Pikemminkin säälin sinua....

        Tjaa, ei vuosikymmenet tee kenestäkään psykiatria, totta. Ihmistuntemusta se kuitenkin kasvattaa satumaisen paljon.

        Menehän torille ja nauti päivästä. Nauti, vaikka korviesi välissä onkin suuri kuorma kannettavana, kuten joku tuolla aiemmin sanoi.

        Itse en enempiä tällä aiheella päätäni vaivaa, älä sinäkään.

        Hyvää jatkoa vaan.

        Ihan pieni lisäys:

        "Onneksi minulla on muita kulkuvälineitä."

        Se on meidänkin onni, ettet tule k_o_s_k_a_a_n istumaan taksiemme takapenkille, emme kaipaa sinua.

        Hyvää toripäivää


    • dfsghjklöälkjhmg

      Vaikka autoilija itsekin olen niin silti voin väitteesi allekirjoittaa, ainakin pääpiirteittäin. Olen autoillut -80 luvulta lähtien ja valitettavasti ehtinyt näkemään alan rappion.

      -80 luvulla taksi ammatti oli suht arvostettu ja alalle sai hyvin työvoimaa. Oli jopa varaa valita. Tänä päivänä alalle tulee pääsääntöisesti vain sitä joukkoa joka ei enää muualle pääse. Taksien vuosia jatkuneen kuljettajapulan vuoksi mitään karsintaa ei tapahdu eikä kuljettajat sitoudu työhönsä.

      Kun vuodet vierii, tämä hieman epäsosiaalinen kuljettaja aines ryhtyy autoilijoiksi jolloin kusipäisyyden kierre on valmis. Nämä tyypithän tietenkin palkkaa itsensä kaltaisia kuljettajia.

      Tämä ongelma on pahimmillaan pääkaupunkiseudilla jossa taksia ajaa noin 5000-6000 kuljettajaa. Tässä joukossa on monen laista seppää ja vaihtuvuus on suuri.
      Pienemmillä paikkakunnilla ja maaseudulla vielä tapaa työhönsä vakavasti suhtautuvia ammattilaisia enemmän kuin pk seudulla.

      Ala pitäisikin vapauttaa mahd pian että yritykset pääsisivät kasvamaan vapaasti jolloin ne myös profiloituisivat. Tällä hetkellä kaikki taksit on ihmisten silmissä samaa massaa vaikka yrityksiä on tuhansia. Ei kaikki ole epäpäteviä, mutta ne pätevätkin häviää massaan. Alan ainoa toivo on vapauttaminan. Luvat, ajovelvoitteet ja hinnat.

      • ¢

        vai on niitä semmosiakin kuin: 'päteviä' víttuilevien paskasäkkien kuskaajia.

        Vähänkin fiksummat hakeutuu jäte-firmoihin hommiin, jos kokee paskasäkkien siirtelyn paikasta toiseen kutsumuksekseen. Oikeastaan koko taksialahan on ihan tuuliajolla. Valtion säätelemää ja valvomaa luvanvaraista toimintaa, jossa kuskit taas on täysin vailla mitään ihmisarvoa joka suhteessa esim työajat ja palkkaus. Varmaan se vapautus korjaisi jotain, mutta samat paskasäkit ne olisi kuitenkin kyytiin tunkemassa.


      • Cfd
        ¢ kirjoitti:

        vai on niitä semmosiakin kuin: 'päteviä' víttuilevien paskasäkkien kuskaajia.

        Vähänkin fiksummat hakeutuu jäte-firmoihin hommiin, jos kokee paskasäkkien siirtelyn paikasta toiseen kutsumuksekseen. Oikeastaan koko taksialahan on ihan tuuliajolla. Valtion säätelemää ja valvomaa luvanvaraista toimintaa, jossa kuskit taas on täysin vailla mitään ihmisarvoa joka suhteessa esim työajat ja palkkaus. Varmaan se vapautus korjaisi jotain, mutta samat paskasäkit ne olisi kuitenkin kyytiin tunkemassa.

        Saisi ehkä paskasäkkien kuskaamisesta paremman hinnan? Vaikka täällä onkin vallalla käsitys, että taksien vapautumisen jälkeen nämä paskasäkit kuskattaisiin vieläkin halvemmalla?

        No, jotakin on tapahduttava melko pian, homma on muuten loppu.... Slut!!


      • ewrtyhpokloöik
        ¢ kirjoitti:

        vai on niitä semmosiakin kuin: 'päteviä' víttuilevien paskasäkkien kuskaajia.

        Vähänkin fiksummat hakeutuu jäte-firmoihin hommiin, jos kokee paskasäkkien siirtelyn paikasta toiseen kutsumuksekseen. Oikeastaan koko taksialahan on ihan tuuliajolla. Valtion säätelemää ja valvomaa luvanvaraista toimintaa, jossa kuskit taas on täysin vailla mitään ihmisarvoa joka suhteessa esim työajat ja palkkaus. Varmaan se vapautus korjaisi jotain, mutta samat paskasäkit ne olisi kuitenkin kyytiin tunkemassa.

        Puhuinko jotain paskasäkkien kuskaamisesta?!


      • ¢
        ewrtyhpokloöik kirjoitti:

        Puhuinko jotain paskasäkkien kuskaamisesta?!

        Etkös sinä taksiautoilija väittänyt olevasi. Aluks meni hyvin mut sitte ku jätesäkit pasko autoon niin alko alamäki. Kuskikin meni siistimpiin hommiin sako-kaivoja tyhjentämään.


    • Teroko

      Kylläpä olette taksisuharit säälittävää sakkia. Ette edes osaa ottaa kritiikkiä vastaan. Yhtä lukuunottamatta. OP puhuu ihan asiaa. Itsekin olen jos jonkunnäköistä pelleä nähnyt taksinratissa. Huh huh!

      • Turohanse

        Ihan kuin minäkin olen nähnyt TOSIPELLEJÄ takapenkillä. Mitä *itun väliä, täällä on tapana antaa aloittajan täysilaidalliseen takaisin täysilaidallisella! Mistä tiedämme, mikä *itun hihhuli tuo aloittajakin on? Ei ainakaan täysijärkiseltä vaikuta...


    • kuksintaljettaja

      " Kohdalleni on sattunut kymmeniä huonosti käyttäytyviä taksikuskeja. Yksikin on liikaa"

      Kohdalleni on sattunut tuhansia huonosti käyttyvää taksiasiakasta, yksikin on liikaa.

      • vanha kettu

        Teillä siellä syrjäisessä kolmosen lähiössä on vaikeaa,tulkaa pois ja alkakaa elämään.Ei näitä juttuja viitsi lukea.


    • taksikuski99

      Kiitos aloittajalle!

      Oli avartavaa lukea kokemuksistasi: tapauksia jotka ei olisi mieleen muuten juolahtanutkaan. Osaapa olla varovaisempi istuessa takapenkillä tai muissa asiakaspalvelutilanteissa.

    • make k

      ihmettelen näitä puheita kuskien epärehellisyydestä .olen ajanut renkinä noin puolitoista vuotta pohjalaiseessa pikkukaupungissa eikä minulle ole tullut mieleenkään huijata asiakkaita ,olisin jo entinen kuski jos olisin " jäänyt kiinni" huijaamisesta täällä jutut kiertää aika äkkiä ja sinulta loppuvat ajot. minulle on ainakin vielä ollut tärkeintä hyvä asiakaspalvelu sillä saa lisää asiakkaita ja samalla lompsaan täytettä.

    • Gebuli

      Puoliksi totta sanoi Mummo kun tuli sitä itteensä pierun mukana.

      Kannattaa ruveta kirjailijaksi tuollaisen sepustuksen takia.

      Lähden taas huomenissa töihin hyvillä mielin . Ota sinäkin pääs pois perseestä

      J

    • Säälittävää

      Jos tuhansien kuskien joukossa on pari huonoa, on koko ammattikunta perseestä? Pidättekö te valittajat myös itseänne paskan hajuisina spurguina, koska osa asiakaskunnasta on sellaisia? Pidättekö itseänne surkeana kuskina, koska osa yksityisautoilijoista törttöilee liikenteessä?

    • Per Saukko

      Keljuttaa rehellisten ja mukavien kuskien puolesta, kun joku epäystävällinen ja epärehellinen kuski munaa ammattikuntaansa.

      Tulimme vaimoni kanssa lauantaina rapujuhlista taksilla kotiin. Oikein haluan kuskia kiittää hyvästä kyydistä. Kuski oli tummaihoinen, mutta puhui kohtalaisen hyvin suomenkieltä.

      Yritän muistaa kuvata epäasiallisesti käyttäytyvät kuskit kännykkäkamerallani. Jos pitää pelätä väkivaltaa kuskin taholta, yritän kuvata ainakin auton ja varsinkin rekisterinumeron. Ehkä joku toimittajaa ottaisi asiakseen julkaista kuvia.

      • arvokas työ

        Aamujen aamuja kaikille , koittakaa jaksaa .Mihinkä turvautua muuhun kun on
        hätä/kiire ,,,taksi yön valonpilkku. Vain se tajuaa joka avun on saanut.


      • Gonzaa ei Gönzää

        Oho aukko vielä äänessä ja eka positiivinen juttu


    • yrittäjä

      Vai mittareita sekoiteltu ja rahaa laitettu taskuun... Itse ammattiautoilijana satakunnassa ja mitä näihin mittarin sekoitteluihin ja muihin tulee, en tiedä kyllä montaa keinoa jolla mitaxin mittarii muka "sekoittaa" kun lyömällä mittarin kassalle ja vapauttamalla itsensä ja pistää perään varatuksi ja keksiä hinta, mutta epäilempä vahvasti tätäkin tekoa... Kun 70 000 - 100 000 kilometriä ajaa autoa työkseen vuodessa, voi myös joskus sattua virheitä vahingossa.

      Miettikääpäs osa porukasta itseänne valittajista siinä muutaman promillen kännissä, kun kaikki on taksikuskin vika ja kyyti niin pirun kallista, niin silloin kannattaa polkea pyörällä kaupunkiin ja sillä myös mennä kotiin jos on niin tiukkaa maksaa auton kyyti vielä päälle kotiin, ja jos on varaa ottaa baarissa täyslaidallinen viinaa satasen edestä ja itkeä kun 15e on liikaa kotimatkasta niin kannattaa katsoa peiliin. 99% autoilijoista, kuljettajista on erittäin asiallista väkeä ja ammattikuntaansa erinomaisesti palvelevaa. Ei kannata odottaa saavansa kohtelua silkkihansikkain jos ensimmäiseksi alkaa vittuilemaan kuljettajalle autossa. Se että et saanut pubista seuralaista mukaasi ei ole kuljettajan vika ja jos joku asia ottaa aivoon, toki voidaan jutella, mutta sekään ei ole kuskin vika jos vaimo kokelas on kotona naama norsun vitulla.

      99% asiakkaista on myös hyvin käyttäytyvää ja asiallista väkeä, mutta tuntuu myös olevan selvinpäistä väkeä jonka kanssa ei mikään tunnu toimivan, esimerkkinä sain huudot nais henkilöltä joka oli tyytymätön autoni ilmastointii ja radiokanava kuulemma liian kovalla ja ilmoitti kaiken perillä, itse istun autossa 8-15 tuntia vuorokaudessa ja säädän ilmastoinnin suurimmaksi osaksi itselleni sopivaksi, mutta jos asiakas ilmoittaa autoon tullessaan että on kylmä niin toki lisään lämpöä, tai jos radio on liian kovalla, niin toki pistän hiljemmalle.

      Sitten on vielä reittivalinnat. Taksikuski varmasti osaa ja tietää suuren osan kaupungin kaduista ja muista ja tietää reittivalinnat. Tottakai välillä voi tulla erehdyksiä ettei käännyttykään aikasemmasta risteyksestä vaikka olisikin pitänyt mennä jo aikaisemmasta, kyllä kuski katsoo varmasti että lyhintä reittiä mennään ja napauttaa sen mittarin kiinni hieman enne osoitetta jos kerran se 100m on jollekin henkireikä ja maailmanloppu, onhan se 20senttiä kova raha!! Ihmisiä tulee useasti autoon ja sanoo osoitteen johon mennään ja jos ei nyt välttämättä tarkalleen tiedä mikä katu se on ja näin, ja kuski kysyy että missäs päin tälläinen osoite on tulee vastaukseksi välillä "sun se pitäs tietää tää on vittu sun työs eihän rupee neuvomaa kuskia, vitun tyhmä" Mitäpä ajattelet jos toisin vaikka porakoneeni huoltoon liikeesseen ja korjaaja kysyy että mikäs vika ja vastaisin että "sun se pitää siitä ettiä vittu se on sun työs" meinaatko että tulee takaisin hyvää mieltä, EI. '

      Mutta itse pidän asiakaskuntaani todella hyvin käyttäytyvänä ja asiallisena, valitettavasti aina löytyy se joku kenen aamupuuroon on jo valmiiksi kustu ja monen muun päivä pilattu samalla.

      • niellä kaikki

        Ei voi paljon lisätä,oli asiaa,tätäpäivää.


    • make k

      siinä yrittäjä kyllä kirjoitti minun suullani vaikka olenkin vain renginrotjake, niitä tosiaankin on asiakkaita joille ei mikään ole hyvä,mikään ei kelpaa onneksi niitä on vain vähän.niitä hyviä asiakkaita on onneksi piisannut .

    • rehellisen,työn,ystä

      Olen miettinyt että mitä asialle voisi tehdä ? auttaisiko rek. numeron ottaminen ja ilmoittaminen taksi firmaan tai jotain. Noin joka toinen ulkomaalainen taksikuski perjantai lauantai yöllä yrittää huijata baari-koti matkallani mittarin kanssa laittamalla liian suuren taksan eli ajaa nelos taksalla vaikka olisin yksin tai kaverin kanssa. aina ollaan sanottu että ei makseta muuta kun se oikea summa ja nämä ulkomaalaiset taksi kuskit vielä aina puollustelevat että heille ei ole opetettu käyttämään mittaria mikä on ihan paskaa. Tunnen taksikuskeja ja mittaria opetetaan käyttämään kyllä ihan tarkasti oikein. Mietin että miten näiltä ulkomaisilta sankareilta saisi taksiluvat pois? eli voiko jotain tehdä. Vituttaa, sillä tiedän että 95% heidän kyydissä olevista ei tajua katsoa sitä millä taksalla kuski painelee menemään.

    • renginkengin

      Onhan meitä moneen junaan, mutta usein asiakkaatkin ovat liian epäileväisiä ja jos esimerkiksi maksupäätteen kanssa on ongelmia, kortti ei mene ensimmäisellä läpi tai edes kehtaa kysyä "haluatko kuitin?", ollaan heti epäilemässä kusetusyritystä tai veronkiertoa. Tai jos ajaa eri reittiä kuin johon asiakas on tottunut. Seuraava samaan osoitteeseen menevä sitten onkin tottunut toiseen reittiin ja taas on kusettaja, ajoipa niin tai näin.

      Tietynlainen pahimpien huijarien karsinta alalle kuitenkin suoritetaan, kun poliisi tarkistaa taustat ja voi peruuttaa luvat. Ei tämä todellakaan epärehellisyyttä alalta poista, mutta edes ne pahimmat taparikolliset ja petoksista tuomitut yms. roskasakki jää pois.

    • ttttd

      Uber!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2052
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1451
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1265
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      791
    Aihe