Nimiä jotka maksavavat alla tessin

firman orja

Laittakaahan tänne kuljetusfirmoja jotka kyykyttävät kuskia maksamalla alle tessin mukaisia palkkoja.

111

9917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeudessa tavataan

      nenänkaivajat oy ja gunnars transsit sekä kaato kuljetus tossa nyt muutama.

      Liikut poika vähän vaarallisella alueella,kun listaat semmoista mitä et tiedä. Olet suurella todennäköisyydellä oikeudessa listasi kanssa.

      Perätön ilmianto on todennäköinen syy ,sillä mistä tiedät mitä täällä kukin kirjoittelee ja valehtelee.

      • h0h0.

        perätön ilmianto tehdään viranomaisille. Ootko kaato kuljetuksen isäntä, joka sai firmansa konkkaan maksamattomien laskujen takia, ja nyt oy:llä on 100000€ velat, ja uusi oy pyörii virolaiskuskeilla ja niillä jotka halvimmalla suostuu ajamaan. Niin kauan kun tulee se yks tyyppi, joka on vähän aikaa hissun kissun, ja sitten vaatii palkkaa. Seuraavaksi annatte monoa, ja viimeisenä maksatte erorahaa laittomasta irtisanomisesta.


      • :D....
        h0h0. kirjoitti:

        perätön ilmianto tehdään viranomaisille. Ootko kaato kuljetuksen isäntä, joka sai firmansa konkkaan maksamattomien laskujen takia, ja nyt oy:llä on 100000€ velat, ja uusi oy pyörii virolaiskuskeilla ja niillä jotka halvimmalla suostuu ajamaan. Niin kauan kun tulee se yks tyyppi, joka on vähän aikaa hissun kissun, ja sitten vaatii palkkaa. Seuraavaksi annatte monoa, ja viimeisenä maksatte erorahaa laittomasta irtisanomisesta.

        sori, maksamattomien palkkojen takia. Takuupalkkojen.


      • Nolo Sika

        "Olet suurella todennäköisyydellä oikeudessa listasi kanssa. "

        Hmm miksi luulet että asia menisi oikeuteen asti, eikös muka RV-menettely tai sovittelu olisi mikään vaihtoehto

        Lisäksi IP-osoitteen peilaus vaatii sen, että teosta voi tulla ainakin 6kk linnaa, tämä ehto tosin täytyy lähes joka rikoksessa

        Ja olempa minäkin täällä kovin sanoin arvostellut (6kk sitten) firmaa niemeltään €S@ J@L0N€N eikä ole vieläkään tullut edes kuulusteluihin kutsua


      •          .
        Nolo Sika kirjoitti:

        "Olet suurella todennäköisyydellä oikeudessa listasi kanssa. "

        Hmm miksi luulet että asia menisi oikeuteen asti, eikös muka RV-menettely tai sovittelu olisi mikään vaihtoehto

        Lisäksi IP-osoitteen peilaus vaatii sen, että teosta voi tulla ainakin 6kk linnaa, tämä ehto tosin täytyy lähes joka rikoksessa

        Ja olempa minäkin täällä kovin sanoin arvostellut (6kk sitten) firmaa niemeltään €S@ J@L0N€N eikä ole vieläkään tullut edes kuulusteluihin kutsua

        Ompas omituisen niminen firma tuo €S@ J@L0N€N missäspäin se mahtaa olla, google ei ainakaan sitä tunne https://www.google.fi/#hl=fi&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&q=€S@ J@L0N€N &oq=€S@ J@L0N€N &gs_l=hp.12...1192.1192.0.2681.1.1.0.0.0.0.293.293.2-1.1.0...0.0...1c.1.pl5Tv2Nk-FA&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=e0ee4232dc718f89&bpcl=39650382&biw=1603&bih=734


    • käräjät rules

      Nämä tyypit luulee että netissä voi huudella mitä tahansa. Julkinen solvaus olisi myös varmaan rikosnimikkeenä aika lähellä, kun ruvetaan ip-osoitteita tutkimaan.

      • ....................

        tosin jos väite pitää paikkansa, niin silloin se ei ole solvaamista.


      • 0909090909k

        Kerrankin kirjoitetaan asiaa ,etsippä ensin tämän KAPITAALIRIISTÄJÄN ip osoite se on ainakin ansainnut jo pyttytuomion verran kakkua.


    • karppa

      En ole ollut firmassa joka maksaa alle tessin. Tosin jos tänne laittaa firman joka maksaa sen alle, ei siinä mitään solvaamista ole. Ja sitä paitsi eihän kukaan koskaan saa selville kuka kirjoituksen tekee jos sen tekee vain nimimerkillä. Joten käräjille joutuminen on täyttä soopaa.

    • Pönttöjä

      Mitä helvetissä jauhatte mistään ip osoitteesta ja sen jäljittämisestä typerykset. Kun kirjoittelee julkisen verkon ip:llä, kuten minä tällä hetkell'ä, niin millä helvetillä selvitätte kirjoittajan. Kotona kirjoitetaan usein Prepaid liittymillä, joita saa R kioskilta vaikka naapurin Antin nimellä, kuten minä olen ne aina hankkinut, niin millä selvitätte kirjoittajan henkilöllisyyden??????????? TYHMÄT!

      • paitapressu

        käytätkö pankki,cath tai jotain muuta yleistä kun sinun puhelin tabletti ja tietokone omaa oman fyysisen ip että siinäs olet puhtaan paitas kans


    • saksanseisojavoimaa

      Palkat on lakisääteisiä. Listatkaa pojat listatkaa kaikki paska ,mutta muistakaa ,jos miehiä olette laitatte listalle oma nimenne aina ennnen kuljetusliikettä ,että kaikki tietää kuka on kärsinyt vääryyttä ja kenen yrittäjän toimesta,jos ette pelkurit/paskahousut tähän kykene ,jättäkää listaamatta saaataran lapamato luuserit.

      • Ville Vittuilija

        Saksanseisojavoimaa. Seisookohan sulla enään mikään muu kuin järki ...Laita itse esimerkkinä oma nimes, yhtiö jonka portin takana haaveilet isoista autoista. no eiköhä sun ilta puuro ole jo valmiina syömääään....ps.varo sitten niitä lapamatoja.


      • saksanseisojavoimaa

        menikö Turhapuro Pellehermanneilta paska housuun,kun listataan epärehellisiä/alle Tessin maksavia taloja sekä kuljetusliikettä,kun listaa tekevän pitäisi olla itse myös siellä listalla.

        Saateran lampaat.


      • saksanseisojavoimaa
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        menikö Turhapuro Pellehermanneilta paska housuun,kun listataan epärehellisiä/alle Tessin maksavia taloja sekä kuljetusliikettä,kun listaa tekevän pitäisi olla itse myös siellä listalla.

        Saateran lampaat.

        Paaaska haisee tänne asti saatanaran pelkurit.


      • saksanseisojavoimaa
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Paaaska haisee tänne asti saatanaran pelkurit.

        Peleko ja Paaska molemmat haisee ja alkaa P,llä jäi lista kovin lyhkäseksi,kun piti omaa nimeä laittaa kuljetus liikkeen nimen lisäks.

        Hyi heleevetti ,että taas saa hävetä tätä lökäpöksy sukupolvea.Listatkaa pojat listatkaa kaikki paaaska ittenne mukaan lukien ,jos miestä löytyy.


    • saksanseisojavoimaa

      Mulla välillä heittää päästää ja suollan tänne täyttä paskaa. Mutta minkä sille voin että olen käynyt vain apukoulun.

    • Hammer Jack

      Tässäkin ketjussa tuli taas rekkakuskien älykkyys todistettua.Ei yhtään aiheeseen liittyvää,vaan pölistään vain jostakin ip osoitteista ja muusta turhasta.Se ei ole laitonta,jos kertoo totuuksia,keksitty juttu onkin toinen asia.

      No ottakaa pojat banaani ja ajakaa sitä rautaläjäänne.

    • rpjr82

      ihmettelenpä näitä juttuja lukiessani että miksi isännät edes hommaavat useamman auton ja ajoja?eikö olisi järkevämpää ajella vaan ittekseen sillä yhellä autolla kun kuskeista ei kerran ole mihinkää?itellä vissiin ollu hyvä tuuri 10v kuorma-auton ratissa aina vähän extraa tessin päälle ei ikinä ole isäntä haukkunu vaikka krran otin osumaa asuntovaunun kanssa!sekin sovitiin jo omasta ehdotuksestani niin että isäntä vähenteli ajan kuluessa vähän palkastani kun en kehdannu pienyrittäjällä maksattaa omaa huolimattomuuttani

    • oikeutta rajoille

      Eikö kukaan uskalla nimejä?

      Nykyäänkin otsikoissa oleva, alle tessin maksava on,,,
      Tuusulasta Tenu.. Siis R. Stenvall. Onko, tai toivottavasti menee oikeuteen.

      • Tekku

        Blokin kari,sevitrans,virtanen ja tenhu,rv lehtonen..jne


      • räkämälli
        Tekku kirjoitti:

        Blokin kari,sevitrans,virtanen ja tenhu,rv lehtonen..jne

        huhtala,vähälä,transpointti,sjöman,wikman,kouhia,pöytälaakso,pihlapuro,passi,lehtonen,alakorkalojärvi,stopgo,scs,hynninen,mustajoki,laatukuljetus,kaukokiito,havator,sjöholm,tikkakiito,weeman,pullinen,mäkinen,napapiirin kuljetus,tikkukiito,teljä,koukkukuljetus,saraste,ylijoki,laine,vuotari,tenhu,töppönen, auramaa,happonen,kanninen,luoti,abramowitch, löppönen nikko,teunu,alahonkajoki,rajala,pakanen,kemin kiitokuljetus,lumela,riksukiito,andersson,kuutti,hakala,suntti, lokin kari,nautanen,sikakiito,ulmala,reunanen,itella,ups,myntt,kajaste,russian gargo,pöllänen jne

        noiskaikis oon ollu ja kiertäkää kaukaa


      • kamalaa
        räkämälli kirjoitti:

        huhtala,vähälä,transpointti,sjöman,wikman,kouhia,pöytälaakso,pihlapuro,passi,lehtonen,alakorkalojärvi,stopgo,scs,hynninen,mustajoki,laatukuljetus,kaukokiito,havator,sjöholm,tikkakiito,weeman,pullinen,mäkinen,napapiirin kuljetus,tikkukiito,teljä,koukkukuljetus,saraste,ylijoki,laine,vuotari,tenhu,töppönen, auramaa,happonen,kanninen,luoti,abramowitch, löppönen nikko,teunu,alahonkajoki,rajala,pakanen,kemin kiitokuljetus,lumela,riksukiito,andersson,kuutti,hakala,suntti, lokin kari,nautanen,sikakiito,ulmala,reunanen,itella,ups,myntt,kajaste,russian gargo,pöllänen jne

        noiskaikis oon ollu ja kiertäkää kaukaa

        Ihmeelistä minä olen saanut itse valita kenellä olen töissä eikä ole aamuisin pistooli ohimolla haettu töihin.


      • räkämällille
        räkämälli kirjoitti:

        huhtala,vähälä,transpointti,sjöman,wikman,kouhia,pöytälaakso,pihlapuro,passi,lehtonen,alakorkalojärvi,stopgo,scs,hynninen,mustajoki,laatukuljetus,kaukokiito,havator,sjöholm,tikkakiito,weeman,pullinen,mäkinen,napapiirin kuljetus,tikkukiito,teljä,koukkukuljetus,saraste,ylijoki,laine,vuotari,tenhu,töppönen, auramaa,happonen,kanninen,luoti,abramowitch, löppönen nikko,teunu,alahonkajoki,rajala,pakanen,kemin kiitokuljetus,lumela,riksukiito,andersson,kuutti,hakala,suntti, lokin kari,nautanen,sikakiito,ulmala,reunanen,itella,ups,myntt,kajaste,russian gargo,pöllänen jne

        noiskaikis oon ollu ja kiertäkää kaukaa

        Aika monessa firmassa oot pyörähdelly. Et taida olla ammatikuski, kun työhistoria noinkin pitkä? Ootko huono tekijä vai muuten vaan hötkylijä?


      • pölhölä trans
        räkämälli kirjoitti:

        huhtala,vähälä,transpointti,sjöman,wikman,kouhia,pöytälaakso,pihlapuro,passi,lehtonen,alakorkalojärvi,stopgo,scs,hynninen,mustajoki,laatukuljetus,kaukokiito,havator,sjöholm,tikkakiito,weeman,pullinen,mäkinen,napapiirin kuljetus,tikkukiito,teljä,koukkukuljetus,saraste,ylijoki,laine,vuotari,tenhu,töppönen, auramaa,happonen,kanninen,luoti,abramowitch, löppönen nikko,teunu,alahonkajoki,rajala,pakanen,kemin kiitokuljetus,lumela,riksukiito,andersson,kuutti,hakala,suntti, lokin kari,nautanen,sikakiito,ulmala,reunanen,itella,ups,myntt,kajaste,russian gargo,pöllänen jne

        noiskaikis oon ollu ja kiertäkää kaukaa

        Räkämälliltä tais lähtee joku muu mälli kun ajatteli noita firmoja ja niiden maksamia palkkoja:)


      • ifi
        räkämälli kirjoitti:

        huhtala,vähälä,transpointti,sjöman,wikman,kouhia,pöytälaakso,pihlapuro,passi,lehtonen,alakorkalojärvi,stopgo,scs,hynninen,mustajoki,laatukuljetus,kaukokiito,havator,sjöholm,tikkakiito,weeman,pullinen,mäkinen,napapiirin kuljetus,tikkukiito,teljä,koukkukuljetus,saraste,ylijoki,laine,vuotari,tenhu,töppönen, auramaa,happonen,kanninen,luoti,abramowitch, löppönen nikko,teunu,alahonkajoki,rajala,pakanen,kemin kiitokuljetus,lumela,riksukiito,andersson,kuutti,hakala,suntti, lokin kari,nautanen,sikakiito,ulmala,reunanen,itella,ups,myntt,kajaste,russian gargo,pöllänen jne

        noiskaikis oon ollu ja kiertäkää kaukaa

        ,mutta milläs sitä maksat kun rahtihinnat vaan laskee laskemistaan....


      • kldnjkdhvjhd
        ifi kirjoitti:

        ,mutta milläs sitä maksat kun rahtihinnat vaan laskee laskemistaan....

        no rahallahan sitä yleensä maksellaan. ne oravannahat eivät enää ole muodissa.


      • Hans Lankari
        räkämälli kirjoitti:

        huhtala,vähälä,transpointti,sjöman,wikman,kouhia,pöytälaakso,pihlapuro,passi,lehtonen,alakorkalojärvi,stopgo,scs,hynninen,mustajoki,laatukuljetus,kaukokiito,havator,sjöholm,tikkakiito,weeman,pullinen,mäkinen,napapiirin kuljetus,tikkukiito,teljä,koukkukuljetus,saraste,ylijoki,laine,vuotari,tenhu,töppönen, auramaa,happonen,kanninen,luoti,abramowitch, löppönen nikko,teunu,alahonkajoki,rajala,pakanen,kemin kiitokuljetus,lumela,riksukiito,andersson,kuutti,hakala,suntti, lokin kari,nautanen,sikakiito,ulmala,reunanen,itella,ups,myntt,kajaste,russian gargo,pöllänen jne

        noiskaikis oon ollu ja kiertäkää kaukaa

        Jos noissa kaikissa olet ollut niin kovin on kiirettä pitänyt , kun selvästikin olet joku sopeutumaton lommikorva. Vika lienee muualla kuin listassasi. Listassa on sellainenkin jossa et varmasti ole ollut , jos väität että maksaa alle Tessin.


    • näin on

      Laitetaan nyt Juhani Saukko Ky vaikka sen huijarin nyt Etelä-Pohjanmaalla kaikki varmaan tietääkin paitsi Kela, joka ei tiedä että sen asiakkaat ajelee pimiänä sille.
      Kuskit saavat Kelan rahaa ja sitten vielä vähän pimiänä huijarilta. Kaikista hulluinta on, että Seinäjoen Kaukokiito tietää ja hyväksyy tämän. Eli Kaukokiito itse edistää harmaata taloutta. Kyllä on hyvä tää Kaukokiito, tosi rehellinen.

      • usko koetuksella

        Näinhän se on. Valitettavaa kun Kaukokiito tällaista toimintaa katsoo. Rehelliset yrittäjät vain on kovilla. Ei voi pärjätä kilpailussa millään. Ajoja on mennyt meidänkin firmasta just kyseiselle puljulle. Mietin vain, kuinka olisi jos ei tällaista olisi. Toki onhan tätä muuallakin, mutta kuitenkin.....Kaukokiitokin vielä...Menee usko vain lopunkin.


    • --------------------

      Mistä johtuu,että noistakin työpaikoista mitä on nyt mainittu,niin tunnen heppuja jotka ovat töissä kyseisussä paikoissa,niin saavat tessin palkan ja osalta vähän ylikin.Tosin ovat kyllä itse neuvotelleet palkkansa?

    • kuopion1
    • --------------------

      Kuka ääliö vironryssille täyttä palkkaa edes maksaisi.Ei kai niitä kukaan palkkaisi jos olisi aikomus maksaa täysi palkka.sillähän nuo Virolaiset ovat tulleetkin ajamaan Suomeen kun eivät tarvitse täyttä palkka vaan syövät meidän Suomalaisten automiesten leivästä.Ei taatusti ole ainuttakaan ulkomaista kuljettajaa Tessin palkalla.Ei kukaan ole niin hullu,että ottaa ulkomaalaisen töihin ja maksaa sille vielä Suomalaisen palkkatason mukaan.

      • Viron miehet kotiin

        Aivan oikein ei Viron Mies Täyttä palkkaa Suomessa tarvii ,menkööt sinne mistä ovat tänne tulleet saaterisoikoon. Pitäisi saada Suomalaiset rintamaan näitä kaikkia kuljetusliikkeitä kohtaan jotka käyttävät ulkomaalaisia kuskeja ,ja maksavat 13-14 c km , Se on semmoinen asia me emme kohta päästä mihinkään töihin kun noi toppahousut ajaa niin halvalla , Kohta joku kirjoittaa oma asia millä hinnalla töitä tekee,mikä on totta kyllä ,kunnes tulee riita ja aletaan periä jälkikäteen saatavia mitkä on aivan varmasti merkattu minutilleen ja päivälleen mitä on ajettu ja monta tuntia. Mistä Me Löydämme jonkun kuka alkaisi todella hoitaa tätä asiaa? Toi kapitaaliriistäjä ei kelpaa ,koska hän on näiden kirjoitusten mukaan NARSISTI..


      • saksanseisojavoimaa
        Viron miehet kotiin kirjoitti:

        Aivan oikein ei Viron Mies Täyttä palkkaa Suomessa tarvii ,menkööt sinne mistä ovat tänne tulleet saaterisoikoon. Pitäisi saada Suomalaiset rintamaan näitä kaikkia kuljetusliikkeitä kohtaan jotka käyttävät ulkomaalaisia kuskeja ,ja maksavat 13-14 c km , Se on semmoinen asia me emme kohta päästä mihinkään töihin kun noi toppahousut ajaa niin halvalla , Kohta joku kirjoittaa oma asia millä hinnalla töitä tekee,mikä on totta kyllä ,kunnes tulee riita ja aletaan periä jälkikäteen saatavia mitkä on aivan varmasti merkattu minutilleen ja päivälleen mitä on ajettu ja monta tuntia. Mistä Me Löydämme jonkun kuka alkaisi todella hoitaa tätä asiaa? Toi kapitaaliriistäjä ei kelpaa ,koska hän on näiden kirjoitusten mukaan NARSISTI..

        Vaihtoehto 1. Virolainen kuski halpa. Ammattitaito opetettava jossain määrin , oppimis halukkuus ja oppiminen erittäi hyvä pitää kaluston puhtaana/kunnossa

        Vaihtoehto 2.Suomalainen kuski kallis. Ammattitaito opetettava täysin ,vaikka kurssit/koulutus käyty oppimis halukkuus surkea ja kalusto ,kuin paskaränttu perssiistä.

        Loppu yhteenveto Virolainen Tes,n palkalla myöhemmässä vaiheessa.

        Kumman vaihtoehdon valitsette ja mistähän moinen mahtaisi johtua.


      • Viron miehet kotiin
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Vaihtoehto 1. Virolainen kuski halpa. Ammattitaito opetettava jossain määrin , oppimis halukkuus ja oppiminen erittäi hyvä pitää kaluston puhtaana/kunnossa

        Vaihtoehto 2.Suomalainen kuski kallis. Ammattitaito opetettava täysin ,vaikka kurssit/koulutus käyty oppimis halukkuus surkea ja kalusto ,kuin paskaränttu perssiistä.

        Loppu yhteenveto Virolainen Tes,n palkalla myöhemmässä vaiheessa.

        Kumman vaihtoehdon valitsette ja mistähän moinen mahtaisi johtua.

        Saksanseisojavoimaa, mitä sinä oikein kirjoitat ? ei SUOMI nouse Viron miesten verotuloilla ,eikä liikennetsöjän rahoilla myöskään , kyllähän se on niin skal.iin pitäisi saada ihan eri ukot ketkä edes yrittäisi tehdä jotain muuta kuin jahdata Teljän kuljetusta ja käydä kännäämässä ympäri Suomea .kun niiden sivuilla katsoo nimiä ketkä siellä vaikuttaa niin sehän kertoo todella paljon, ja se kalusto millä aika monella ukolla on ,niin ei puutu kuin räikkäremmit ympäriltä että pysyvät koossa..se siitä .Liikenteen harjottajien tässä pitäisi aloittaa tämä projekti eikä syödä toinen toistaan . Rahdit saatava siihen malliin että pystyy maksamaan sen palkan mitä heiltä edellytetään, Sitten vielä Viron ukko nuolee vaikka jäteauton puhtaaksi kunhan vaan pääsee Suomen firmaan töihin ,ensin verokirj 2 kelakortti vot lapsilisä menee Viroon ,mitä niiden verotuloista jää valtiolle kun ajetaan noin huonolla palkalla. Vika ei ole Suomalaisessa kuljettajassa vaan näissä yrittäjissä jotka harrastaa pakosta autoilua VAIKKA MIKÄÄN EI KANNATA SAISIVAT LOPETTAA ALA TERVEHTYISI. HYVÄÄ JOULUN ODOTUSTA KUITENKIN ...


      • container2
        Viron miehet kotiin kirjoitti:

        Saksanseisojavoimaa, mitä sinä oikein kirjoitat ? ei SUOMI nouse Viron miesten verotuloilla ,eikä liikennetsöjän rahoilla myöskään , kyllähän se on niin skal.iin pitäisi saada ihan eri ukot ketkä edes yrittäisi tehdä jotain muuta kuin jahdata Teljän kuljetusta ja käydä kännäämässä ympäri Suomea .kun niiden sivuilla katsoo nimiä ketkä siellä vaikuttaa niin sehän kertoo todella paljon, ja se kalusto millä aika monella ukolla on ,niin ei puutu kuin räikkäremmit ympäriltä että pysyvät koossa..se siitä .Liikenteen harjottajien tässä pitäisi aloittaa tämä projekti eikä syödä toinen toistaan . Rahdit saatava siihen malliin että pystyy maksamaan sen palkan mitä heiltä edellytetään, Sitten vielä Viron ukko nuolee vaikka jäteauton puhtaaksi kunhan vaan pääsee Suomen firmaan töihin ,ensin verokirj 2 kelakortti vot lapsilisä menee Viroon ,mitä niiden verotuloista jää valtiolle kun ajetaan noin huonolla palkalla. Vika ei ole Suomalaisessa kuljettajassa vaan näissä yrittäjissä jotka harrastaa pakosta autoilua VAIKKA MIKÄÄN EI KANNATA SAISIVAT LOPETTAA ALA TERVEHTYISI. HYVÄÄ JOULUN ODOTUSTA KUITENKIN ...

        viron miehet ajaa 8e läpituntipalkalla, on se aika paljon pienempi sivukuluineen kun akt:n tes mies. Jostainhan sitä kannattavuutta on haettava meikäläisenkin..


      • Har a soo
        container2 kirjoitti:

        viron miehet ajaa 8e läpituntipalkalla, on se aika paljon pienempi sivukuluineen kun akt:n tes mies. Jostainhan sitä kannattavuutta on haettava meikäläisenkin..

        Niin Viron miehet ajavat 8 e . Kannattavuus jos tulee näin niin konkka sulta kohta vie kaikken . Kun on oma firma sovi rahti siihen hintaan että pystyt maksaa siitä palkan. edes tessin mukaan ..Kyllä kannattaa ajatella mitä voi tapahtua kun Viron miehet päättääkin lähteä kotiin ja hakea sulta kaikki saatavat?


      • rahtiriepu
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Vaihtoehto 1. Virolainen kuski halpa. Ammattitaito opetettava jossain määrin , oppimis halukkuus ja oppiminen erittäi hyvä pitää kaluston puhtaana/kunnossa

        Vaihtoehto 2.Suomalainen kuski kallis. Ammattitaito opetettava täysin ,vaikka kurssit/koulutus käyty oppimis halukkuus surkea ja kalusto ,kuin paskaränttu perssiistä.

        Loppu yhteenveto Virolainen Tes,n palkalla myöhemmässä vaiheessa.

        Kumman vaihtoehdon valitsette ja mistähän moinen mahtaisi johtua.

        Olet tyypillinen nopean rahan tavoittelija, et ajattele tämän kansakunnan tulevaisuutta,ennemmin Viroon Puolaan,ym paratiiseihin loputkin verotulot..?

        Tuolla ammatikseni kun olen ajellut reilu 20 vuotta niin en todellakkaan olisi samaa mieltä itäblokin kuskien ammattitaidoista....perkele kerro tuo VIISAS teorias sotaveteraaneille ja kahvitelkaa tarinan päätteeks maammelaulun säestyksellä.

        Tarjoa ne kaffeet säästetyistä palkkakustannuksista.

        (hemmetti, oisin eripuolella jos 30-40luvulla ois käynyt toisin?)


    • 4321

      Joka tyytyy AKT TES palkkaan niin vähään olette tyytyväisiä.

    • rehellinen yrittäjä

      http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/12/1677661/sastamalalaiselle-kuljetusyritykselle-tuomio-ylitoista

      Vammalan Kuljetus-Pojat Oy tuomittiin menettämään rikoksella saatuna taloudellisena hyötynä 10 000 euroa. Yhtiön toimitusjohtaja tuomittiin lisäksi työturvallisuusrikoksesta ja tieliikenteen sosiaalilainsäädännön rikkomisesta 30 päiväsakkoon.

      Juttu liittyi yhtiössä vuonna 2010 tehtyihin ylitöihin. Enimmillään ylitöitä odotusaikoineen oli teetetty työntekijällä vuodessa pitkälle toistatuhatta tuntia. Useilla yhtiön työntekijöillä oli teetetty ylitöitä reilusti yli lain salliman 330 tunnin. Ylityöt paljastuivat viime vuonna tehdyssä työsuojelutarkastuksessa.

    • ex-kupolainen

      Kuljetus-pojat ovat velkasaneerauksessa. Siinä nähdään, että vaikka teetetään laittomasti ylitöitä helvetinmoinen määrä, niin yritys ei kannata kun kuljetusten hinnat ovat alle kannattavuuden. Tähän on kylläkin yksin syyllinen kuljetus-poiat, ja varsinkin sen firman johtaja. Ei pidä ajaa ajoa jotka eivät kannata.

    • Molo Sika

      Tämä ketju on rehellisten yrittäjien mustamaalaamista.

      • Ikävää mutta totta

        Onko rehellisiä kuljetus yrittäjiä enää olemassakaan? On niitä, tai siis OLI niitä, ennen kun epärehelliset laittoi lapun luukulle rehellisille yrittäjille.


    • Hi-way one

      Tämä autoilu on mennyt hulinaks sen jäläkeen kun liikenneluvat vapautettiin, katteet on niin markinaalisia että konstit on vähissä. Autoja on aivan liikaa kuljetattevaan tavaramäärään nähden.

      Koskaan en ole nähny tai kuullut että kuskit murehtis siitä kuinkas se isäntä pärjää perheineen? Mitäs se kuskille kuulukaan kun vaan saa palkkansa viimmesenä päivänä klo:16,00

      Ei nää asiat ole yrittäjänkään vinkkelistä niin musta-valakosia kuin moni luulee,
      joustoa tarvitaan ja yhteispeliä molemmin puolin.

      Uskon että suurin osa Autoilijoista haluais Suomalaisen kuskin jos se ois taloudellisesti mahdollista. Meillä on ammattitaito ja koulutus maaliman huippuluokkaa, Mutta miksi tämä homma ei toimi? Onko syy vaan se perisuomalainen KATEUS..

      Samat taloudelliset murheet ne autoilijallaki, Tuleeko rahti maksut ajallaan, pysyyykö auto nipus tän viikon, onko ens viikolla niin paljon ajoa että saa kuskin palkat maksettua ajallaan, pysyyköhän nafta korti vie ens viikon auki? jne:

      Eikä asiat sillä korjaannu koskaan jos haukutaan porukas tai kirijotellaan paskaa tietämättä tosi asioita. Asioista pitää keskustella rakentavasti molemmin puolin.

      Tämä suomalainen järjestelmä on niin ristiriidas yrittäjän ja palkansaajan välissä. Olen itse sitä mieltä että kuljettajan tulee saaha täys palkka tehystä työstä, enkä ole ammattiliittoja vastaan. Tilanne vaan on että yrittäjältä vaaditaan aina jotakin lisää millon mihinki, mutta jos yrittäjä on pyytämäs niin se tuomitaan heti hulluks. Yleisesti on niin että sillon kun ollaan antamas niin kuulutaan samaan porukkaan, mutta sillon kun ollaan saamas ni ollaan eri kastia.

      Autoilija ei ole suomessa tasavertanen muiden toimialojen kanssa, muistan kun aikonaan kysyin näitä kaikenlaisia valtion rahoitusta mitä uusille yrittäjille annetaan niin joka paikas oli sama vastaus, Kuljetusala on VÄLIINPUTOAJA. meidän toiminnassa. Kuitenkin se on yks suurimpia työllistäjiä suomessa.

      Nyt kun valtion kuljetustuet on leikattu ja rikkidirektiiviä pukkaa teollisuuden niskaan. Niin kuinka ollakkaan LVM:ä keksi ratkasun pannaan kuljetusyrittäjä maksumieheks. nostetaan painoja autoihin niin teollisuus hyötyy ai niin sen kuljetusyrittäjän pitääkin investoida muutama satatuhatta €./auto ja palkkaa pitäs nostaa vielä. muttei autoilijan!

      Se raha ei vaan yksinkertasesti riitä enään, kaikilla se on sama ongelma toiset vaan ei sitä kehtaa tunnustaa. Nyt ollaan siinä tilantees että ainoa millä vois säästää on laittaa puupyörät.

      • hvjhvjhv

        laita rukkaset narikkaan. se autoilu ja yrittäminen on aivan vapaaehtoista. ei kukaan pakota ajamaan alle kannattavuusrajan.


      • HKL0000
        hvjhvjhv kirjoitti:

        laita rukkaset narikkaan. se autoilu ja yrittäminen on aivan vapaaehtoista. ei kukaan pakota ajamaan alle kannattavuusrajan.

        eikä liioin kukaa pakota ajamaa alle tessin.


    • Hi-way one

      Voi ku se oiskin noin yksinkertaasta :)

      • lnsljldbj

        laskutaitoisille se on yksinkertaista, ehkä muille ei. tiedän monia entisiä yrittäjiä nykyisiä kuskeja jotka lopettivat suosiolla kun ei kannattanut. turha sitä on tapella ja velkojaan kasvattaa. joillakin on vielä liikenneluvat piirongin laatikossa odottamassa sitä parempaa päivää.


    • Hi-way one

      Kuskitha täälä narisee millon mistäki, mä vaan kerroin teille todellisuuden.
      moon laittanu auton parkkiin jo 1.5 vuotta sitten.

      kyllä vahvistu taas rakentavat kommentit teiltä ;)

    • palkkakuoppa

      laittakka tänne nimiä jotka haluaa palkkaa tekemättömästä työstä
      nimellä pekkanen..

      • saksanseisojavoimaa

        Presidentti oli valmis tiputtaan omaa palkkaansa yhtenä tekijänä oli herättää keskustelua ahneudesta.Pekkaset pois ja heti,jos ahneutta ei ole nostaa palkkaa tekemättömästä työstä,niin mitä se ahneus sitten on.

        AKT ajaa vuosi vuodelta ahneudellaan yrittäjät entistä isompaan ahdinkoon ja meidän oma etujärjestö pitää vain kurssituksia ja koulutuksia,että saadaan lisää jäsenmaksuja ja höynäytettäviä kuljetus yrittäjiä.

        Kaikki on vapaaehtoista ,niin yrittäminen,kuin renkinä oleminen.Pakko ei ole ,kuin kuolla ei tässä valiteta kerrotaan vain mielipiteitä,sillä jokainen oman työnsä on valinnut ja tehköön sen huolella ja hyvin loppuun asti.


      • Pekkasten tarina

        Pekkasvapaat syntyivät 90-luvun alussa koska palkkaneuvotteluissa työnantajapuoli ei suostunut lamasta johtuen palkankorotuksiin mutta kun jotain parannuksia piti palkansaajapuolellekin antaa keksittiin antaa vuodessa lisää palkallisia vapaapäiviä ja näin työnantajien vaatimuksen vuoksi keksittiin nk. pekkaset. Tämä siis muistutuksena ja tiedoksi koska foorumilla on varmasti porukkaa jotka eibät ikänsä vuoksi muista mistä silloin oli kyse.


      • jone joku
        Pekkasten tarina kirjoitti:

        Pekkasvapaat syntyivät 90-luvun alussa koska palkkaneuvotteluissa työnantajapuoli ei suostunut lamasta johtuen palkankorotuksiin mutta kun jotain parannuksia piti palkansaajapuolellekin antaa keksittiin antaa vuodessa lisää palkallisia vapaapäiviä ja näin työnantajien vaatimuksen vuoksi keksittiin nk. pekkaset. Tämä siis muistutuksena ja tiedoksi koska foorumilla on varmasti porukkaa jotka eibät ikänsä vuoksi muista mistä silloin oli kyse.

        Mites sitten lomaltapaluuraha? Vuokrafirma väittää että lomapalkka -joka on 9% eli 2pv per kuukausi- sisältää lomaltapaluurahan, eikä ole 50% lomapalkasta.


      • eläkeikäismuistelua
        jone joku kirjoitti:

        Mites sitten lomaltapaluuraha? Vuokrafirma väittää että lomapalkka -joka on 9% eli 2pv per kuukausi- sisältää lomaltapaluurahan, eikä ole 50% lomapalkasta.

        Olisitko ihan varma, etteivät pekkasvapaat tulleet käyttöön jo 1970 luvulla akt:n pomon saadessa asuntoedun. Perustelu oli se, että kun juhlapyhiä, helatorstai jne otettiin työpäiviksi siirtämällä, niin maksettiin kompensaatiota. Myöhemmin keksittiin maksaa erityiskorvaus kyseisen viikon lauantaista. Lomaraha puolestaan on täysin työehtosopimusten mukainen erä, josta ei työlainsäädännössä ole mitään määräystä. Silloin kun lomaraha tuli sopimuksiin, sen määrä oli 50 % lomapalkasta, mutta prosenttiluku riippuu aina kunkin kyseisen alan työehtosopimuksesta saattaen olla 80 % tai jopa 100 % ja sen edellytyksenä oli, että työsuhde on kestänyt lomanmääräytymisvuoden loppuun mennessä kymmenen vuotta. Aikamäärä lyheni myöhemmin vuoden pituiseksi. Prosenttiperusteisessa lomapalkassa (8 tai 9 %) ei ole mukana loma(ltapaluu)rahaa, vaan se korvattiin käyttämällä korkeampaa prosenttilukua. Näin ollen se oli alakohtaisesti 11,5 tai 13,5. Pyydä ystävällisesti firmalta laskelma ja palkkakuitti. Normaalisti he tietävät tai ainakin ottavat selvää.


    • Hihhei

      Voishan nää "kuljetusyrittäjätkin" ajaa sellasilla taksoilla, että voi kuljettajallekin maksaa sitä palkkaa. Moni puupää yrittäjä lähtee pudottamaan taksoja saadakseen ajot itselleen... Todetakseen myöhemmin ettei taksa kata kunnolla edes omia kuluja.

    • Hi-way one

      Ku kaikki osaiski laskea kustannukset oikeen, vaanku ei. saksanjököttäjä on siinä oikiassa että meidän Skal ja AKT ei kohtaa tavotteissaan. Vikaa on molemmissa järjestöissä.

      ja eiköhän suurin osa yrittäjistä halua sellasen taksan autoilleen että se riittää kattamaan kulut ja jäiski vielä jotaki kirstun pohjalle.

      Jos on Pöllöjä yrittäjiä niin on niitä yhtä monta kuskiaki.

    • Credit Note

      Kyllä se vaan on niin että suomalaiset kuljetysyrittäjät ajavat itsensä hengiltä koska Suomessa ei vaan ole heille oikeasti kunnon kattojärjestöä.
      Pointtina on edellä mainittu epäterve kilpailu joka syö kuljetusliikkeen ja myös kuljettajan tulot. Sen verran pitäisi nyt olla "talvisotahenkeä" että kaikki suomalaiset likkennöitsijät saataisiin samaan ruotuun ja taksat vastaamaan nykyisiä kuluja.

      Aatelkaa jos olisi sellainen kattojärjestö joka OIKEASTI ottaisi kantaa esim. Suomessa aika vapaasti rehottavaan kabotaasi-liikenteeseen.Tai jos kaikki kuljettajat saisivat edes TESin mukaista palkkaa.

      Kaikki Suomessa multikonkurrsin tehneet Viroon siirtyneet "yrittäjät" pitäisi saada pois markkinoilta niin joskus joku voisi saada ihan oikeasti sen korvauksen tehdystä työstä kuin kuuluukin.

      Liikennöitsijät ovat aina valittavaa porukkaa. Aina valitetaan että hinnat on liian alhaalla. Vuonna 2008 ennen taantumaa "hinnat oli paskat" niiin kuin kai kuuluikin sanoa, mutta pari vuotta myöhemmin oltiin lähes 15% alemmalla tasolla, siis ainakin sillä kuljetussektorilla mistä mitään tiedän. Samat liikennöitsijät sopeutuivat tilanteeseen ja lähes kaikki ovat vielä hengissä.

      Toivon todella että suomalaiiset kuljetusliikkeet pysyvät hengissä suomalaisten kuljettajien voimin ja kaikki saavat tehdystä työstä kohtuullisen korvauksen.
      Ja suomalaisilta kuljettajilta toivon ammattiylpeyttä koska hän on yleensä kuljetuksen maksajan edustaja vastaanottajalle.Jokaisen pitäisi muistaa kuka sen (vähäisenkin) palkan viime kädessä maksaa ja juuri niiltä pitäisi saada lisää rahaa yhtenäistymällä kunnolla.

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Muutamia jotka ei maksa palkkaa.
      rekkapekat oy
      Rattikännit ky
      Tere tulemast kuljetus rinkis ay
      Tmi karsimattomat puukengät
      Työläis autonkuljettajat ab
      puukuljetus oman oksan sahaajat ky
      juoppokiito ab

      Heidänkin yleinen etujärjestö on punakki automiehet ry

    • scania kalle

      Transpoint Hosike on varmuudella firma joka maksaa alle tessin. Käyttää ainakin kotimaan kuljetuksissa virolaisia kuskeja, ja eivät suomikuskitkaan saa tessin mukaista palkkaa. Rikotaan myös selvästi ajoaika lakeja.

    • rahti rahtarit

      Miten uskallat mainita Hosike. Hosike on täällä aiemminkin tukkinut suut. Varo vaan, se räjähtää kohta. Uhkailee esim oikeudella ja kertoo maksavansa hyvin.

      Oletko se pitkä ukko joka on Hosikkeella ollut jonkun kerran töissä. Voit mainita lisää nimejä. Kuka ei riko?

    • scania kalle

      Eikö täällä kysytty nimiä jotka maksavat alle tessin? En aja Hosikkeella mitään. Ajan suuressa kuljetusfirmassa. Luuletko ettei jutut liiku siitä mikä kuljetusfirma maksaa heikkoja palkkoja?

      Minulle on aivan yhdentekevää jos joku uhkailee minua. Sitä paitsi oikeudella uhkailu on rangaistava teko. Ja kuka muka tietää kuka tänne kirjoittelee. Jos joku ei kestä totuutta niin se on hänen ongelmansa, ei minun.

    • rahti rahtarit

      Anteeksi. Joo, etpä olekkaan siellä.

      Sitä vaan ajattelin kun Hosike viimeksi oli niin pontevana ja uhkaili. Ettet joutuisi vaikeuksiin.
      Kaikki alalla olevat todellakin tietää kuinka huonosti Hosike maksaa. Kumma kun kukaan ei otata palkkoja sieltä ylös. Voisi olla kymmeniä tuhansia vuosien saatossa.
      Tai siellä on töissä ns elämäntaparahtarit. Jotka ei piittaa palkastaan.

    • scania kalle

      Vaikeuksiin joutuu vain ja ainoastaan se joka ei maksa tessiin mukaisia palkkoja. Jos tulee tänne mesoamaan vielä kerran siitä kuinka heillä maksetaan tessiin mukaisia palkkoja, niin kertoo vain siitä, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

      Uhkailevasta viestistä voi joutua oikeuteen, joten täällä on turha uhkailla ketään.

    • scania kalle

      Lisään vielä, että jokaisessa kuljetusfirmassa kuljettaja saa myös syyttää itseään jos suostuu ajamaan alle tessin mukaisia palkkoja. Sama asia koskee myös ajoaikojen ylityksiä. Kuskin on ITSE pidettävä puolensa, sanokoon siinä sitten kuljetusfirman omistaja mitä haluaa.

      Nämä elämämäntapakuskit ovatkin koko kuljetusalan syöpä. Ainakaan minä en ikinä suostu ajamaan rekkaa kuin sellaisella sopimuksella joka on työehtosopimuksen mukainen. En ajele huvikseni. Jos rahdit ovat liian halpoja kuljetusyrittäjälle, hänen ei sitten tule ottaa sellaisia ajoja, tai ainakaan maksattaa niitä ajoja kuljettajallaan maksamalla hänelle kehnoa palkkaa.

      • <shsrgj

        juuri näin!

        en ymmärrä miksi kuskit suostuvat noihin läpituntipalkkauksiin ylipäätään. jo se että tarjotaan läpituntia kertoo jonkinlaisesta vilpistä. isännät monesti selittävät että saman saat tälleinkin kuin tessillä. jos kerran näin on niin miksei sitä palkkaa voi maksaa sen kirjan mukaan. silloin se on reilua molemmille osapuolille. harvassa nykyään on ne firmat jotka maksavat enemmän kuin on pakko. joillekkin hyville varmasti maksetaan jos heistä halutaan pitää kiinni, mutta yleistä se mitenkään ei ole. läpituntipalkkauksessa ei ole muuta tarkoitusta kuin säästää palkkamenoissa sen työntekijän kustannuksella. jotkut perustelevat läpituntia palkanmaksun helppoudella, mutta ei se tessin mukaan maksaminenkaan mitään ydinfysiikkaa ole. meillä johtaja siirtää tehdyt tunnit ja lisät suoraan palkanmaksuohjelmaan ja tässä ei kauan mene per kuski.


    • löysä-

      Oletko saanut rahat?

    • Huhtalan kuski

      Scania kallen mainitsema hosike on kuljetusalalla tunnettu juuri siitä että se polkee kuljettajien palkkoja. Virolaisten käyttäminen on eräs esimerkki siitä ettei edes ole halua maksaa tessin mukaisia palkkoja. Ainakin minä kierrän kyseisen firman hyvin kaukaa. Jos joutuisin työttömäksi niin ainakaan tuosta puljusta en koskaan kysele töitä.

    • Kapitalistiriistäjä

      Hienoa..! Ei sinua sinne kaivatakaan..! Mainitsemanne kuljetusyritys elää ja voi hyvin. Siinäkin yrityksessä rekrytointi päättää, ketä yritykseen otetaan töihin.
      Ulkopuolisilla ei ole nokan koputtamista, vaikka siellä ajaisi kiinalaiset kuskit..:)

      Jospa ,apinat, keskittyisitte omaan työhönne ja sen mallikkaaseen suorittamiseen..:)
      Ja olisitte kiitollisia että edes jokin yritys katselee sössimistänne ja maksaa siitä jopa jonkinlaista korvaustakin teille..

      • tumtumpkapitaali

        Taasko tämä paskahousu kapitaalihomo sotkeutuu asioihi mitkä ei sulle kuulu ,marsmars takaisin hakemaan lääkitystä.


    • Huhtalan kuski

      Olenko sanonut että kaipaan sinne? Ei sinne TODELLAKAAN ole tungosta. Joten turha marmattaa kapitalistiriistäjän.

      Eräs sääntö on faktaa eikä muuksi muutu. Ne firmat jotka maksavat tessiin mukaisia palkkoja ja muutenkin noudattavat lakia, työ ja lepoajoissa, pärjäävät hyvin. Ne jotka rikkovat lakia, eivät pärjää.

      • ivecolla

        Maksavat tessin ja tussun Vähälä, Lehtonen jne, mutta ei saa ajaa, yli kaheksaa kymmentä tiimaa/ kaks viikkoo.
        Tuo sama meilläkin, siis kuulun hyviin työnantajiin.


      • kotona parepi kuin töis
        ivecolla kirjoitti:

        Maksavat tessin ja tussun Vähälä, Lehtonen jne, mutta ei saa ajaa, yli kaheksaa kymmentä tiimaa/ kaks viikkoo.
        Tuo sama meilläkin, siis kuulun hyviin työnantajiin.

        Niinhän se on. Ei kannatA ajaa taloudellisesti 80 tuntia. Kun pers aukiset isännät eimaksa 2500€/80h. Ilman töitä tienaa paremmin ja enemmän kun tekee vie omaa aikaa.


      • Turha uhkailla

        Mainitsemasi hosike on tällä palstalla uhkaillut henkilöitä jotka kertovat negattivista juttua kyseisestä firmasta. Jos hän kerran vielä uhkailee, niin asia ei ainakaan minun osaltani jää siihen.

        Tämä on vapaa palsta ja täällä SAA antaa myös negatiivista palautetta. Jos hosike ei sitä kestä niin pysyköön pois tältä palstalta. Mutta niinhän se on että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.


    • rekkailija

      Hosiketta on pakko peljätä. Hosikkeella on voimaa ja vie porukan edesvastuuseen.

      Kertoo myös maksavansa hyvää palkkaa. Tarkoittaako sitä et on vähän töitä ja iso palkka. Ei sitä uskaööa moittia, on se voimamies.

      • ääooåå

        Miksi te olette tolle vampulalaiselle niin kateellisia? Siinä se on yritys kun muutkin, ei parempi eikä huonompi. Kotimainen kuitenkin, se on pääasia.


    • perkola v.ittuun

      Hosikesta en tiedä mitään, mutta perkola säkylästä maksaa alle tessin. Oikein homofirma.

      • äkäslompolo

        Perhola maksaa miehille yli tessin palkan, homomiehille johon kastiin kuulunet ei tarvihe maksaa tessin palkkaakaan kun teistä ei miehen töihin.


    • ytur575

      Mitäs mieltä siitä kun jotkut firmat ajattavat pitkää päivää muttei maksa prosenttitunteja?
      Kolme isompaa maansiirtofirmaa(kuljetus siis) ainakin tätä ahkerasti harrastaa.

      • ei tartte

        eihän sitä päivältä tarvi maksaakaan.


      • hannes_s24.

        sen takia jonotukset muuttuvat tilissä varallaoloksi. Varallaolo on 50% tuntipalkasta eikä ole ylityötä. Tankkaus samoin on 'varallaoloa'. Hyvä jos saa 6-8 tuntia ajoaikaa vuorokaudessa. Harvoin 9:00 ja 10:00 päiviä. Punaisella ajavat asia erikseen. Edelleen puuttuu lomaraha, talvilomat. Päivärahakin pitäisi olla joissain tapauksissa. Kurssipäivät pitää olla valmiina ts omalla kustannuksella.


      • niinpäniin
        hannes_s24. kirjoitti:

        sen takia jonotukset muuttuvat tilissä varallaoloksi. Varallaolo on 50% tuntipalkasta eikä ole ylityötä. Tankkaus samoin on 'varallaoloa'. Hyvä jos saa 6-8 tuntia ajoaikaa vuorokaudessa. Harvoin 9:00 ja 10:00 päiviä. Punaisella ajavat asia erikseen. Edelleen puuttuu lomaraha, talvilomat. Päivärahakin pitäisi olla joissain tapauksissa. Kurssipäivät pitää olla valmiina ts omalla kustannuksella.

        Olet nyt tainnut sekoittaa varallaolon ja odotuksen. Varallaolo on sitä, että olet sovitusti kotonasi tietyn ajan valmiina lähtemään puhelinsoitosta töihin. Tältä ajalta maksetaan 50 % tuntipalkasta. Odotus taas on sitä, että joudut työpäivän aikana odottamaan esim. tiedossa olevaa lastaus/purkuaikaa ja sen vuoksi pitämään ylimääräistä taukoa. Tästä ylimääräisestä tauosta maksetaan yksinkertainen tuntipalkka lukematta sitä työaikaan eli ei kerrytä ylitöitä eikä ajalta makseta esim. ilta- ja yölisiä.


      • hannes_24.
        niinpäniin kirjoitti:

        Olet nyt tainnut sekoittaa varallaolon ja odotuksen. Varallaolo on sitä, että olet sovitusti kotonasi tietyn ajan valmiina lähtemään puhelinsoitosta töihin. Tältä ajalta maksetaan 50 % tuntipalkasta. Odotus taas on sitä, että joudut työpäivän aikana odottamaan esim. tiedossa olevaa lastaus/purkuaikaa ja sen vuoksi pitämään ylimääräistä taukoa. Tästä ylimääräisestä tauosta maksetaan yksinkertainen tuntipalkka lukematta sitä työaikaan eli ei kerrytä ylitöitä eikä ajalta makseta esim. ilta- ja yölisiä.

        juu en ole sekoittanut. Olet aivan oikeassa varallaolo-määrittelyssä, vaan vuokrafirmassa ei haluta ymmärtää. Kotona odotuksesta ei makseta mitään, esim klo 06 alkaisi työt mutta siirretään klo 08 tai 10 ja ei todellakaan makseta varalla olosta. Ja työpäivän aikana odotukset muuttuvat varallaoloksi.
        Saa huomauttaa, ja osa saa lähteä heti, osan nurinaa siedetään pitempään.

        Mites kun työpaivä olisi 10-12tuntia -½h-ruokatauko ja työt alkaa sovitusti klo 06 mutta loppuukin jo 09, eli onko loppupäivä varallaoloa? Meillä ei, vaan minimi maksetaan 4tuntia, loput 0euroa. Kahden viikon 80t jää joskus vajaaksi.

        Tiukka työtilanne synnyttää harmaata menettelyä. Vanhemmat käärmeissään, nuoremmat eivät piittaa vaan ajavat ja siten 'antavat luvan' kikkailulle.


      • ryureyu57e
        hannes_24. kirjoitti:

        juu en ole sekoittanut. Olet aivan oikeassa varallaolo-määrittelyssä, vaan vuokrafirmassa ei haluta ymmärtää. Kotona odotuksesta ei makseta mitään, esim klo 06 alkaisi työt mutta siirretään klo 08 tai 10 ja ei todellakaan makseta varalla olosta. Ja työpäivän aikana odotukset muuttuvat varallaoloksi.
        Saa huomauttaa, ja osa saa lähteä heti, osan nurinaa siedetään pitempään.

        Mites kun työpaivä olisi 10-12tuntia -½h-ruokatauko ja työt alkaa sovitusti klo 06 mutta loppuukin jo 09, eli onko loppupäivä varallaoloa? Meillä ei, vaan minimi maksetaan 4tuntia, loput 0euroa. Kahden viikon 80t jää joskus vajaaksi.

        Tiukka työtilanne synnyttää harmaata menettelyä. Vanhemmat käärmeissään, nuoremmat eivät piittaa vaan ajavat ja siten 'antavat luvan' kikkailulle.

        Näkisin että juurikin näin, nuorempia kuskeja on helppo manipuloida ajamaan ilman ylityökorvauksia jne.
        Yleensä menee omaan nilkkaan kun kuskiaines on sit mitä on kun pihdataan ja ammattimiehet ei sitä katsele.


    • Taksan seisoja?

      Mikä se on toi "Tessi"? Mäyräkoirako vai joku räkyttävä kiinanpalatsi ? Sheefferille tommonen nimi ei sovi ;)

      • yrittäjä

        kuskit on tyhmiä, vähän ku vihjasee et ei kannata ja tarviis vähentää porukkaa ni heti ollaan valmiina ajamaan läpituntipalkalla:):):)


    • huijattu432

      RV Lehtonen reilusti alle tessin.

      • joutsa

        edelleen km palkka kys. talossa?


    • suojatyö

      kuskien nimiä tänne jotka ovat auton kaataneet,aiheuttanut muuta vahinkoa tai on muuten vain laiska ja tyhmä.
      Tulee pitkä lista:]

      • http://www.ts.fi/uut

    • Selvitys

      Hinauspalvelu T. Virtanen Oy ja Autohinauspalvelu Oy , Lahti. Käräjäoikeuden mukaan lomarahat, lomapalkat ja varallaolot maksamatta.

    • pakke36

      meikäläinen vietänkin juuri nyt pekkaspäiviä, ne ovat osa palkkaa. olenkin töissä työnantajalla jolle nämä hommat ovat yksinkertaisia ja hän osaa hommansa niinkuin pitää. ja niin myös minä hoidan hommani niin kuin pitää, näin se yhteispeli toimii nääs. olen kyllä joka rahan ansainnut sitä mieltä on myös työnantaja!

    • ööööööööööööööööööö

      Tänne voisi laittaa myös listan henkilöistä jotka lähtee ajamaan alle työehtosopimuksen määräämää palkkaa ja toinen lista km palkalla ajavista.
      Kyllä täällä firmoja moititaan mutta itse ei tehdä sääntöjen mukaan.

      • TerveelläPohjallaKokoAla

        Joillekin vaan riittää puukengät ja rahtaritakki. Ylityökorvaukset tai päivärahat ei niinkään kiinnosta. Ja työnantaja hymähtelee ja hieroo käsiään nurkan takana kun pääsee palkkakustannuksissa helpommalla ja kykenee polkemaan lisää rahtihintoja.


      • Anonyymi

        Virtasen tenu Arvid siili kungas köyhiä ym irtoperse kuskit ja leppä kengillä leipänsä hankkivat kontti kuskit


    • RunosmänPoikaJaPlasto

      Runosmäen Poika & Plasto Tmi. Tuoretta kalustoa mm. Plaston uusin kuorma-auto. Omistaja on vaan kovin kiukkuinen 29-vuotias, 140 cm Tuomas. Ei anna muiden leikkiä autoilla.

      • OnkoHänen

        Onko tämä siis YTK:n oman pojan Bussissa firma?


    • Jhjkjjjkkjjjj

      Niitäkin firmoja oikeasti löytyy mitkä maksaa yli tessin ......eikä millään päiväraha/kilometri kikkailuilla......ja autoja kymmeniä

    • TippaKyyti
      • Eestipoika

        Ei ole suomalainen firma


    • KiitosHyvästäTyöpaikasta

      Runosmäen kuljetus. Kuljettaa yhtä leipää helvein Stokoman hululeille päiville.

      Palkat maksetaan Ytk:n kautta. Tässä työpaikassa saa tekemällä 20 pros työtä niin saa 100 prosenttista palkkaa.

      Yksipäiväisiä viikonloppuja ei myöskään ole.

      Johtajana loisto tyyppi joka on todellinen moniosaaja. Antaa meidän jaoskuskien kuljettaa yhtä leipää rauhassa.

      Pidetään viikonloppuisin firman juhlia missä lauletaan karaokea johtajan vetämänä
      . Lisäksi tukitaan vessanpöntöjä paperilla jos olut maksaa 5 euroa. Johtajan idea. Johtaja kertoi että meidän firmasta tehdään tv-ohjelma. Pomolla on kokemusta niistäkin.

      Tämä on paras työpaikka ikinä.

      • KiinnostaaTuoHomma

        Onko vapaita paikkoja? Kuulostaa unelmien työpaikalta. Millainen kalusto?


      • KiitosHyvästäTyöpaikasta
        KiinnostaaTuoHomma kirjoitti:

        Onko vapaita paikkoja? Kuulostaa unelmien työpaikalta. Millainen kalusto?

        Vapaat paikat ovat kiven alla. Työpaikasta kannattaa olla yhteeydessä suoraan firman moniosaaja pomoon.

        Kalusto on priimaa. Fiact Ducato asunto-auto sekä aina uusimmat Plaston kuorma-autot.


      • RunosmäenTuomasBussissa
        KiitosHyvästäTyöpaikasta kirjoitti:

        Vapaat paikat ovat kiven alla. Työpaikasta kannattaa olla yhteeydessä suoraan firman moniosaaja pomoon.

        Kalusto on priimaa. Fiact Ducato asunto-auto sekä aina uusimmat Plaston kuorma-autot.

        Lisäksi Akt hoitaa käräjillä niin että kuorma-autoilta poistuu turvavöiden käyttöpakko koska ne vyöt ovat vaaralliset. Simppeliä eiks jep.


      • NohNimenomaanNohBussissa
        RunosmäenTuomasBussissa kirjoitti:

        Lisäksi Akt hoitaa käräjillä niin että kuorma-autoilta poistuu turvavöiden käyttöpakko koska ne vyöt ovat vaaralliset. Simppeliä eiks jep.

        NIMENOMAAN totta :D Noh......simppeliä :d


      • RunosmäessäKaikkiHyvin
        RunosmäenTuomasBussissa kirjoitti:

        Lisäksi Akt hoitaa käräjillä niin että kuorma-autoilta poistuu turvavöiden käyttöpakko koska ne vyöt ovat vaaralliset. Simppeliä eiks jep.

        Akt hoitaa myös 2 centin palkankorotuksen eiks jep :D


      • CopypasteaJaSpämmiä
        RunosmäessäKaikkiHyvin kirjoitti:

        Akt hoitaa myös 2 centin palkankorotuksen eiks jep :D

        Noh...................NIMENOMAAN :D


      • YtkNeuvotteleePalkatJep
        RunosmäessäKaikkiHyvin kirjoitti:

        Akt hoitaa myös 2 centin palkankorotuksen eiks jep :D

        Me Runosmäen sossun elätit odotamme kiihkeästi että kuinka paljon se Ytk saakaan palkkoja neuvoteltua ylöspäin. Varmaan ihan hirveästi. Euron tai pari tuntiin lisää. Eiks jep. ; D


      • Noh......EiksJuu
        YtkNeuvotteleePalkatJep kirjoitti:

        Me Runosmäen sossun elätit odotamme kiihkeästi että kuinka paljon se Ytk saakaan palkkoja neuvoteltua ylöspäin. Varmaan ihan hirveästi. Euron tai pari tuntiin lisää. Eiks jep. ; D

        Bussissa

        28.12.2017 10:46
        Uusi
        Eiku tähän onkin se että pitää tehdä töitä 2,5 kuukauden aikana vähintään 18 tuntia.

        itseäni se ei koske, itselleni tulee kahteen viikkoon helpolla 30 tuntia töitä...

        Ehkä tämä uudistus lisää isäntien rohkeutta palkata esim lauantaikuskeja


      • ToisaaltyaPaikoaista
        Noh......EiksJuu kirjoitti:

        Bussissa

        28.12.2017 10:46
        Uusi
        Eiku tähän onkin se että pitää tehdä töitä 2,5 kuukauden aikana vähintään 18 tuntia.

        itseäni se ei koske, itselleni tulee kahteen viikkoon helpolla 30 tuntia töitä...

        Ehkä tämä uudistus lisää isäntien rohkeutta palkata esim lauantaikuskeja

        Bussissa

        28.12.2017 10:27
        Toisaaltya jotkut kurjimukset tekee töitä NOLLA tuntia kuukaudessa ja jos ne saa YTK:lta vaikkapa 1500€/kk niin 1500€/0h niin siitähän on tuntipalkka lähellä ääretöntä, eiks juu, ainakin sun logiikalla :D
        Bussissa

        28.12.2017 10:22
        Miksi kuskit tekee töitä alle TES:llä? Koska ei ole pulaa kuskeista, on pula paikoaista, siksi ollaan valmiita tinkimään palkasta(kin)

        Ja "extraajia" ei löydy koska niitä ei haeta.

        Ensi vuoden alustahan aletaan näitä "osa-aikatyöttömiä" "palkitsemaan" 5% isommalla tuella kuin kokonaan työttömiä. Tai siis vasta maalis-huhtikuussa mutta kuitenkin :D


      • Busissa
        ToisaaltyaPaikoaista kirjoitti:

        Bussissa

        28.12.2017 10:27
        Toisaaltya jotkut kurjimukset tekee töitä NOLLA tuntia kuukaudessa ja jos ne saa YTK:lta vaikkapa 1500€/kk niin 1500€/0h niin siitähän on tuntipalkka lähellä ääretöntä, eiks juu, ainakin sun logiikalla :D
        Bussissa

        28.12.2017 10:22
        Miksi kuskit tekee töitä alle TES:llä? Koska ei ole pulaa kuskeista, on pula paikoaista, siksi ollaan valmiita tinkimään palkasta(kin)

        Ja "extraajia" ei löydy koska niitä ei haeta.

        Ensi vuoden alustahan aletaan näitä "osa-aikatyöttömiä" "palkitsemaan" 5% isommalla tuella kuin kokonaan työttömiä. Tai siis vasta maalis-huhtikuussa mutta kuitenkin :D

        Bussissa

        29.12.2017 6:13
        Juuri näin! Ei USKALLETA palkata lisää porkukkaa ja sit ihmetellään kun vakkareille tulee liikaa töitä ja on voimat lopussa :(


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      130
      7054
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4310
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      53
      3432
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      491
      3069
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      293
      2060
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1723
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1631
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1553
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1461
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1416
    Aihe