Uusi E-sarjan Mersu ja ovien alareunojen ruoste

Ei paljon naurata kun huomaa, että kahden vuoden ikäisessä E-sarjan Mersun ovien alareunat ovat ruosteessa.

Käykää katsamassa omien autojenne ovien alareunat.

Toivottavasti ette kohtaa smaa kuin minä.
Ilmianna
Jaa

97 Vastausta


joo on kyllä todella ikävää. ei ainakaan laatua tuo ole

mutta mersuissakin alkaa näkymään se että laitetaan jotain huonoa peltiä ja muita huonoja osia autoon ja auton ohjausta laitetaan veltoksi ja yms

olen kuullut monelta muultakin tuo saman että uusimmissa E sarjan mersuissa on ollut ruostevikoja ja muitakin pahanpuoleisia vikoja esim. että auto ei käynnisty ja yms

toivottavasta ruostetta ei ole jo muualle kerennyt tulla toivotan onnea

ps. kannattaa vaihtaa autoa ehkä jopa merkkiäkin
Ilmianna
Jaa
C sarjan ovet ruostuivat yläreunastaan. Ruoste, sähköviat ja nopeasti kuluvat alustan nivelet alkoivat harmittamaan siinä määrin, että en ala maksamaan laaduttomasta laadusta.
Ilmianna
Jaa
E sarja joka w210 malli 1996-2003 oli täysin ruostekasa.

Mistä siis maksetaan siitäkö ruosteesta.

Entäs vito samanlainen ja s sarjasta kävin tänään katsomassa ,ovien alareunathan ne oli ruosteessa.

Ohjaus täysin veltto ja kylmä kuin jääkaappi.

Sama on volvollakin v70 sarja ei ole kummoinen verrattuna entisiin volvoihin.

Mitä romuja ne myy ja kalliilla?
Ilmianna
Jaa
Takuu on autolla kaksi vuotta,sen jälkeen kannattaa vaihtaa jo uuteen,se on normi MB laatua että parissa vuodessa kukkii.Saksalainen "laatu teräs" joka tehdään purkaamolla rouhitusta romuraudasta toimitetaan MB tehtaille ja tulos näkyy pian.
Halvan teräksen käyttö alkoi MB tehtailla 1996 kun tuli W210 korimalli.
Ilmianna
Jaa
...ja "laatu" maksaa. Meinasin, että mesen pistän seuraavaksi, vaan eipä kyllä kannata, niin paljon on paskaa kuullu, ettei persaus tai siis hermo kestä jos monen kymmenentuhannen euron autoa joudut laittelemaan ja ylipäätään tämän vuosituhannen autosta ruostetta...ei luulis nykytekniikalla olevan mahdotonta tehä ruostumatonta autoa ja kunnolla kestävää tekniikkaa...vaan eihän valmistaja tienais ikuisista autoista....
Ilmianna
Jaa
Monenlaista autoa koeajoin. Yllätyksekseni (itsellenikin) päädyin Seat Exeoon. Ei mikään tilaihme mutta on se erittäin hyvä ajaa, ja ainakin uudekseltaan portaaton automaattivaihteisto on huippumukava. Hintakin asiallinen, varustein 40.000 eur.
Ilmianna
Jaa
Voi saatana ja perkele!!!, tänään kävin katsomassa mersuni ovien alaosat ja niiden saumat. RUOSTETTAHAN SIELTÄ LÖYTYY, ELI ON SIITÄ OVEN ALASAUMASTA, KUN RUOSTE TULEE JO ESIIN JA MUUTENKIN ON MUUTAMISTA KOHDISTA MAALI LOHKEILLUT JA ON RUOSTEESSA. TAKUUSEEN KAIT MENEE, AUTO VASTA KOLMEVUOTIAS.
Ilmianna
Jaa
Joo näyttääpä siltä että Uusi E-sarja on aikamoini floppi kyllä kannattaa ehdottomasti vaihtaa merkkiä sillä tuo ruosteasiat monesti tahtovat karata käsistä vaikka niitä miten hoitaisi on se kumma että autosta maksetaan maltaita ja ei sitten saa rahallaan vastinetta.

Kattokaas yhel naapurilla sama ongelma ja ruostehan levisi kuin rutto ja sitten hän vaihtoikin olikos se Volvo s80 malliin ja ei ole ollut mitään hämminkiä
Ilmianna
Jaa
muka uusimman E-sarjan ruosteesta. Ihme juttu kun yleensä luen kaikki tällaiset ongelmat saksalaisilta sivuilta ja siellä on vakaa käsitys ettei uudessa korimallissa ole ruosteongelmia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Saksassa ei suolata ja muutenkin Mersut kuten muutkin Premium autot ovat paperia esimerkiksi nyt siihen 124 koriseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tiedon vahvistus kirjoitti:
Saksassa ei suolata ja muutenkin Mersut kuten muutkin Premium autot ovat paperia esimerkiksi nyt siihen 124 koriseen.
suolataan silloin kun on tarvis. Täällä Saksan länsilaidalla viime talvena ei satanut kertaakaan lunta ja tänä talvenakin on tullut vain kerran joulukuussa. Käytännössä täällä riskiaika on joulukuun puolivälistä helmikuun alkupuolelle ja suolaa tosiaankin käytetään pikkupakkasillakin vaikkei lunta sataisi. Ihmiset pesevät autojaan aivan eri tahtiin kuin Suomessa, myös alustapesu kuuluu muutaman kerran talvessa asiaan konepesun yhteydessä. Ehkä juuri siksi ruoste ei ole täällä mikään merkittävä Mersun ongelma, paitsi Vitossa ja yllättäen ainakin uudehkoissa B-sarjalaisissa. Nuo ongelmat saisi ehkä kuriin kunnollisella käsittelyllä. Minäkään en muuten ole kuullut tai lukenut että uusi C- tai E-Mersu olisivat herkkiä ruosteelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä täällä kirjoitti:
suolataan silloin kun on tarvis. Täällä Saksan länsilaidalla viime talvena ei satanut kertaakaan lunta ja tänä talvenakin on tullut vain kerran joulukuussa. Käytännössä täällä riskiaika on joulukuun puolivälistä helmikuun alkupuolelle ja suolaa tosiaankin käytetään pikkupakkasillakin vaikkei lunta sataisi. Ihmiset pesevät autojaan aivan eri tahtiin kuin Suomessa, myös alustapesu kuuluu muutaman kerran talvessa asiaan konepesun yhteydessä. Ehkä juuri siksi ruoste ei ole täällä mikään merkittävä Mersun ongelma, paitsi Vitossa ja yllättäen ainakin uudehkoissa B-sarjalaisissa. Nuo ongelmat saisi ehkä kuriin kunnollisella käsittelyllä. Minäkään en muuten ole kuullut tai lukenut että uusi C- tai E-Mersu olisivat herkkiä ruosteelle.
Pohjois- ja itäsaksassa suolataan jopa enemmän kuin suomessa, suola on pääasiallinen liukkaudenpoistomenetelmä saksassa.

Se,ettei ruoste ole uusimmissa E-sarjalaisissa ongelma johtuu siitä, että ovipellit ja luukut ovat alumiinia.

Väitteet, että ovien alareunat ja luukkujen reunat ruostuisivat uusissakin ovat jonkun provoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä täällä kirjoitti:
suolataan silloin kun on tarvis. Täällä Saksan länsilaidalla viime talvena ei satanut kertaakaan lunta ja tänä talvenakin on tullut vain kerran joulukuussa. Käytännössä täällä riskiaika on joulukuun puolivälistä helmikuun alkupuolelle ja suolaa tosiaankin käytetään pikkupakkasillakin vaikkei lunta sataisi. Ihmiset pesevät autojaan aivan eri tahtiin kuin Suomessa, myös alustapesu kuuluu muutaman kerran talvessa asiaan konepesun yhteydessä. Ehkä juuri siksi ruoste ei ole täällä mikään merkittävä Mersun ongelma, paitsi Vitossa ja yllättäen ainakin uudehkoissa B-sarjalaisissa. Nuo ongelmat saisi ehkä kuriin kunnollisella käsittelyllä. Minäkään en muuten ole kuullut tai lukenut että uusi C- tai E-Mersu olisivat herkkiä ruosteelle.
Hieman offtopiccia, auton pesusta saksassa vs. suomessa: saksassa löytyy pikku kylistäkin (eteläsaksa) autopesupaikkoja jossa jo 2 EUR:lla pesee E-mesen ruiskutettavine vahoineen... Suomessa painepesupaikkoja on todella harvakseltaan ja rahaa mene per pesu moninkertaisesta => autoja ei pestä yhtä usein kuin saksassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jaajone kirjoitti:
Hieman offtopiccia, auton pesusta saksassa vs. suomessa: saksassa löytyy pikku kylistäkin (eteläsaksa) autopesupaikkoja jossa jo 2 EUR:lla pesee E-mesen ruiskutettavine vahoineen... Suomessa painepesupaikkoja on todella harvakseltaan ja rahaa mene per pesu moninkertaisesta => autoja ei pestä yhtä usein kuin saksassa.
Mulla vuosimallin 1994 mallinen C koppanen saksasta k äytettynä tuotu,suomessa rustesuojattu 2003 ajeltu suomessa yli 300000tuhatta kesällä pesty kerran viikossa talvalla aina kun on ollut suojasää ei isompia ruosteongelmia vähän takaluukun lukon ympärillä ,korjasmaalattu .Annoin auton pojalla ja itselle ostin e sarjalaisen 2002vuisimallisen saksan tuonnin jossa ei ruostetta missään näkyvillä.Vien sen ruostesuojaukseen ja ajelen sillä seuraavan kymmenen vuotta
.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No kuulostaa kyllä oudolta mutta niin valitettavasti asia kuitenkin on eli E-sarja muuten hyvä auto mut ne ruostehommat pilaa täydellisesti koko auton laatukuvan ja hintakin kun on kallis niin -.-
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Mistä niitä löytää teräspellistä tehtyjä uudempia mesejä, meikän vm.2012 pintapellit on ainakin alumiinista eikä alu pahemmin ruostu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
provokaattoreita? kirjoitti:
Mistä niitä löytää teräspellistä tehtyjä uudempia mesejä, meikän vm.2012 pintapellit on ainakin alumiinista eikä alu pahemmin ruostu.
"provokaattoreita?"

Minäpä hieman kokeneempana voi kertoa ettenpä paljoa kehuis mersua.

vai pitäs olla terästä?

Minäpä vaihdoin toyotaan 1993 mallin maasturiin ,tässäpä on teräskori,ajettu 435000 ja ei näy ruostetta,20 vuotta vanha oven alareunat kuin uudet.

On se noloa kun vielä kuukausi sitten oli mersun vito cdi malleja niin voi taivas sitä ruosteen määrää,sitä ei olisi saanut enään parsittua tai jos olisi sijoittanut 10000-20000e ennallistamiseen.

Viime keväänä laitoin jo melkein 2000e ja takapalkit korjautettiin ja hitsattiin ja läjattiin että sai läjään.Tuona päivänä kun huomasin tuon niin helvetti oli irti,kun sai läjättyä niin meni hetki ja emäntä jäi tielle,alkoi dieselpuolen nikottelu.

Ei muuta kun yötä myöten hinaamaan ja seuraava aamuna tulo pihaan lavetti auto.

Kaksiviikkoa pajalla,ei hel-vetti sitä mersua,luojalle kiitos että oli vanhan kansa auto toinen mallia 1990 ,kiitos luojalle että sai käsistäni mersun ,muistan kiittää tästä joka rukouksessani.

Tässä oli varmasti puhutteleva viesti kaikille joka on totta viime ajasta kun pitäisi ajaakkin,mersun tilanne on snllääkin synkempi,sitä ei ole tehty kestämään,on paljon parempia autoja nykyään muita jotka ei ruostu,meille ei mersut tule enään ei edes ilman jos niillä joutuu ajamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Älä koskaan osta mb kirjoitti:
"provokaattoreita?"

Minäpä hieman kokeneempana voi kertoa ettenpä paljoa kehuis mersua.

vai pitäs olla terästä?

Minäpä vaihdoin toyotaan 1993 mallin maasturiin ,tässäpä on teräskori,ajettu 435000 ja ei näy ruostetta,20 vuotta vanha oven alareunat kuin uudet.

On se noloa kun vielä kuukausi sitten oli mersun vito cdi malleja niin voi taivas sitä ruosteen määrää,sitä ei olisi saanut enään parsittua tai jos olisi sijoittanut 10000-20000e ennallistamiseen.

Viime keväänä laitoin jo melkein 2000e ja takapalkit korjautettiin ja hitsattiin ja läjattiin että sai läjään.Tuona päivänä kun huomasin tuon niin helvetti oli irti,kun sai läjättyä niin meni hetki ja emäntä jäi tielle,alkoi dieselpuolen nikottelu.

Ei muuta kun yötä myöten hinaamaan ja seuraava aamuna tulo pihaan lavetti auto.

Kaksiviikkoa pajalla,ei hel-vetti sitä mersua,luojalle kiitos että oli vanhan kansa auto toinen mallia 1990 ,kiitos luojalle että sai käsistäni mersun ,muistan kiittää tästä joka rukouksessani.

Tässä oli varmasti puhutteleva viesti kaikille joka on totta viime ajasta kun pitäisi ajaakkin,mersun tilanne on snllääkin synkempi,sitä ei ole tehty kestämään,on paljon parempia autoja nykyään muita jotka ei ruostu,meille ei mersut tule enään ei edes ilman jos niillä joutuu ajamaan.
Etpä ole Mekeä nähnytkään. Mutta kiva kirjoitella kaikenlaisia tänne.

Ja tästä pääaiheesta: alumiini tosiaan aika heikosti ottaa ruostetta. Että sillee...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Älä koskaan osta mb kirjoitti:
"provokaattoreita?"

Minäpä hieman kokeneempana voi kertoa ettenpä paljoa kehuis mersua.

vai pitäs olla terästä?

Minäpä vaihdoin toyotaan 1993 mallin maasturiin ,tässäpä on teräskori,ajettu 435000 ja ei näy ruostetta,20 vuotta vanha oven alareunat kuin uudet.

On se noloa kun vielä kuukausi sitten oli mersun vito cdi malleja niin voi taivas sitä ruosteen määrää,sitä ei olisi saanut enään parsittua tai jos olisi sijoittanut 10000-20000e ennallistamiseen.

Viime keväänä laitoin jo melkein 2000e ja takapalkit korjautettiin ja hitsattiin ja läjattiin että sai läjään.Tuona päivänä kun huomasin tuon niin helvetti oli irti,kun sai läjättyä niin meni hetki ja emäntä jäi tielle,alkoi dieselpuolen nikottelu.

Ei muuta kun yötä myöten hinaamaan ja seuraava aamuna tulo pihaan lavetti auto.

Kaksiviikkoa pajalla,ei hel-vetti sitä mersua,luojalle kiitos että oli vanhan kansa auto toinen mallia 1990 ,kiitos luojalle että sai käsistäni mersun ,muistan kiittää tästä joka rukouksessani.

Tässä oli varmasti puhutteleva viesti kaikille joka on totta viime ajasta kun pitäisi ajaakkin,mersun tilanne on snllääkin synkempi,sitä ei ole tehty kestämään,on paljon parempia autoja nykyään muita jotka ei ruostu,meille ei mersut tule enään ei edes ilman jos niillä joutuu ajamaan.
"Minäpä vaihdoin toyotaan 1993 mallin maasturiin ,tässäpä on teräskori,ajettu 435000 ja ei näy ruostetta,20 vuotta vanha oven alareunat kuin uudet."

Aika tuttuja nuo. Ja fysiikan lakien mukaan ruostuu sekin. Offiporukoista tuttua, että ovet ja helmat tehty noihin kilometreihin jo parikin kertaa. Ja oviahan on helppo vaihdella ja vaihdeltu on. Jos on noilla kilometreillä kovin ruosteettoman näköinen, niin enempi jonkun pajan aikaansaannosta. Maastureitahan on helpompi laitella ja laitellaan. Rungossakin luultavasti sinulla pala tai pari jo. Voivat olla nätisti laitettuja, mutta kurkkaahan.

Tarinasi kyllä enempi epäilyttää. Sen verran ruostetta oli Mersussasi - muka - että jos menit sellaisen ostamaan, niin harvinaisempa vähän kannattaa omin nokkinensa autokaupoille mennä. Pitäisi sitä nyt jotain autoista ymmärtää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Älä koskaan osta mb kirjoitti:
"provokaattoreita?"

Minäpä hieman kokeneempana voi kertoa ettenpä paljoa kehuis mersua.

vai pitäs olla terästä?

Minäpä vaihdoin toyotaan 1993 mallin maasturiin ,tässäpä on teräskori,ajettu 435000 ja ei näy ruostetta,20 vuotta vanha oven alareunat kuin uudet.

On se noloa kun vielä kuukausi sitten oli mersun vito cdi malleja niin voi taivas sitä ruosteen määrää,sitä ei olisi saanut enään parsittua tai jos olisi sijoittanut 10000-20000e ennallistamiseen.

Viime keväänä laitoin jo melkein 2000e ja takapalkit korjautettiin ja hitsattiin ja läjattiin että sai läjään.Tuona päivänä kun huomasin tuon niin helvetti oli irti,kun sai läjättyä niin meni hetki ja emäntä jäi tielle,alkoi dieselpuolen nikottelu.

Ei muuta kun yötä myöten hinaamaan ja seuraava aamuna tulo pihaan lavetti auto.

Kaksiviikkoa pajalla,ei hel-vetti sitä mersua,luojalle kiitos että oli vanhan kansa auto toinen mallia 1990 ,kiitos luojalle että sai käsistäni mersun ,muistan kiittää tästä joka rukouksessani.

Tässä oli varmasti puhutteleva viesti kaikille joka on totta viime ajasta kun pitäisi ajaakkin,mersun tilanne on snllääkin synkempi,sitä ei ole tehty kestämään,on paljon parempia autoja nykyään muita jotka ei ruostu,meille ei mersut tule enään ei edes ilman jos niillä joutuu ajamaan.
"meille ei mersut tule enään ei edes ilman jos niillä joutuu ajamaan. "

Kerro näitä lisää. Täällä uskotaan kaikki. Tai sinä uskot, että täällä uskotaan.

Eli joko Euroopan sokein ja taitamattomin ollut autoa ostamassa. Tai sitten honkkeliprovoa. Ei oikein muita vaihtoehtoja tuollaisista irtoa.

Kyllähän niitä eniten ajettuja ja huonoiten pidettyjä vitoja tietysti voi olla minkälaisia tahansa. Voi olla ilman ruostesuojausta uitettu ja kilometreiltään rullattu yksilö. Mutta jos menee sitten semmoisen ostamaan, niin ei ole kyllä merkin eikä tehtaan vika.

Kuinka on, että itse saan ostettua ihan normitsekkauksella vain hyviä mersuja. Kun niitä kumminkin ollut aika monta!???!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Älä koskaan osta mb kirjoitti:
"provokaattoreita?"

Minäpä hieman kokeneempana voi kertoa ettenpä paljoa kehuis mersua.

vai pitäs olla terästä?

Minäpä vaihdoin toyotaan 1993 mallin maasturiin ,tässäpä on teräskori,ajettu 435000 ja ei näy ruostetta,20 vuotta vanha oven alareunat kuin uudet.

On se noloa kun vielä kuukausi sitten oli mersun vito cdi malleja niin voi taivas sitä ruosteen määrää,sitä ei olisi saanut enään parsittua tai jos olisi sijoittanut 10000-20000e ennallistamiseen.

Viime keväänä laitoin jo melkein 2000e ja takapalkit korjautettiin ja hitsattiin ja läjattiin että sai läjään.Tuona päivänä kun huomasin tuon niin helvetti oli irti,kun sai läjättyä niin meni hetki ja emäntä jäi tielle,alkoi dieselpuolen nikottelu.

Ei muuta kun yötä myöten hinaamaan ja seuraava aamuna tulo pihaan lavetti auto.

Kaksiviikkoa pajalla,ei hel-vetti sitä mersua,luojalle kiitos että oli vanhan kansa auto toinen mallia 1990 ,kiitos luojalle että sai käsistäni mersun ,muistan kiittää tästä joka rukouksessani.

Tässä oli varmasti puhutteleva viesti kaikille joka on totta viime ajasta kun pitäisi ajaakkin,mersun tilanne on snllääkin synkempi,sitä ei ole tehty kestämään,on paljon parempia autoja nykyään muita jotka ei ruostu,meille ei mersut tule enään ei edes ilman jos niillä joutuu ajamaan.
provopietut,Vissiin provo ja Ei ooo taas totta -nimimerkit: Ottaako koville tunnustaa että mersu ruostuu yhtä lailla kuten muutkin autot,ellei jopa herkemmin. Ja mitä alumiiniin tulee niin kyllä mersu onnistuu saamaan siihenkin korroosiota,ei mahdottomuus mitenkään johtotähden kohdalla...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aika kova, jos 2 vuotiaassa autossa ovet ruosteessa.

Kiinnostaisi nähdä kuva ruosteesta, laittakaapa omistajat kuvalinkkiä vai oliko ihan huutelupuheita?
Ilmianna
Jaa
kannattais kotelosuojata ja massata pohja!
Ilmianna
Jaa
Tuosta linkistä löytyy syy ruostumiseen.

http://95.211.81.194/~senotec/?kuvat/kansio.html?vuosi=2011&kansio=MB E -09
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
http://95.211.81.194/~senotec/?kuvat/kansio.html?vuosi=2011&kansio=Audi A4 -07

Neljä vuotta vanha A4:nen ja selviä ruosteen alkuja nähtävissä, vuoden kuluttua tilanne olisi ollut huomattavasti pahempi.

http://95.211.81.194/~senotec/?kuvat/kansio.html?vuosi=2011&kansio=Cadillac Escalade -11

Vain ohut kerros pohjamaalia escaladen pohjassa, että semmosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eipä ole minu kahdenvuoden ikäisessä E-sarjan mersussa ovien alareunat ruosteessa.

On nimittäin alumiinia nämä ovipellit ja luukut kaikissa E-sarjan mersuissa.

Olleet jo vuosia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Minulla on 2012 E-sarjalainen ja siinä on ovet ja takalokasuojat terästä.
Etulokasuojat ja konepelti ja takaluukku on alumiinia.
Kumma kun minulle on sattunut tällainen yksilö jos kaikissa muissa on alumiinia?.
Jospa kävisit magneetilla kokeilemassa autoliikkeessä, siellähän sinä noita Mersuja pääset kokeilemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tämä sama älytön aihe näköjään täällä taas. Ja sama keskustelija näköjään enimmäkseen itsensä kanssa keskustelemassa.

Ei voi lapsuudelleen mitään, jos ainoa elämänsisältö on käydä netissä kirjoittelemasssa potaskaa.

Eli alumiinihan ei niin herkästi ruostu kyllä. Ja muutoinkaan ei ole ruosteita kuin lähinnä niissä 90-luvun ensimmäisissä vesiohenteisilla maaleilla maalatuissa mekeissä, joita ei ollut riittävällä tavalla suojattu. Itellä ollut niitäkin ja asianmukaisesti hoidettuina niilläkin korit täysin kunnossa. Mutta eihän provoilijaa tosiasiat kiinnosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Sama aihe, kun kerran aihetta on. -94 vuoden jälkeen ei ole tullut yhtään Mersua joka ei ruostuisi muutamassa vuodessa. Aukaise vaihteeksi silmät ja katsele tuolla parkkipaikoilla minkälaisessa kunnossa C:t, E:t ja Vitot ovat.
Nettiauton kuvistakin saa jonkunlaisen käsityksen Mersujen ruostekestävyydestä, vaikka niissä yritetäänkin pahimpia paikkoja piilotella.
Edes -60-70 luvun ranskalaiset eivät olleet noin surkeita, vaikka ranskikset yleensä ovat maksaneet murto-osan Mersun hinnasta.

Saattaa olla että joku Mersu on säilynyt pikkuisen paremassa kunnossa, jos sitä pestään ja hinkataan koko ajan sekä on massattu uutena kunnolla. Normaalilla autonpidolla ne lahoavat käsiin.

Nimim. Kuuteen C-Mersuun juosikupit viimeisen vuoden aikana hitsannut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ruostuu Läpi kirjoitti:
Sama aihe, kun kerran aihetta on. -94 vuoden jälkeen ei ole tullut yhtään Mersua joka ei ruostuisi muutamassa vuodessa. Aukaise vaihteeksi silmät ja katsele tuolla parkkipaikoilla minkälaisessa kunnossa C:t, E:t ja Vitot ovat.
Nettiauton kuvistakin saa jonkunlaisen käsityksen Mersujen ruostekestävyydestä, vaikka niissä yritetäänkin pahimpia paikkoja piilotella.
Edes -60-70 luvun ranskalaiset eivät olleet noin surkeita, vaikka ranskikset yleensä ovat maksaneet murto-osan Mersun hinnasta.

Saattaa olla että joku Mersu on säilynyt pikkuisen paremassa kunnossa, jos sitä pestään ja hinkataan koko ajan sekä on massattu uutena kunnolla. Normaalilla autonpidolla ne lahoavat käsiin.

Nimim. Kuuteen C-Mersuun juosikupit viimeisen vuoden aikana hitsannut.
Kyllä mersu (vito, E) aika vakiasiakas näyttää maalaamoilla olevan.

Papparainen naarmutti autoani parkkipaikalla, kävin muutamia maalaamoita haastattelemassa korjauksen tiimoilta... Toki arvoautoa kannattaa maalauttaakkin, ei se niin kallista ruostepaikkaus ole mutta pisti silmään itselläni, että ihmeen pahaksi annetaan auton mennä, ennenkuin aletaan ottamaan ruosteita "kiinni".

Muutaman satasen homma alkuvaiheessa paisuu äkkiä kalliimmaksi.
Itselläni on ollut tapana ottaa asiaksi alkuvaiheessa merkistä riippumatta. Aina halvempi, jos osaisi tehdä itse mutta kun ei niin ei, maalarille vien.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ruostuu W210 2001 omakohtaisia kokemus ja todella pahoin. Oven alareunat,
takaluukku, ovienlistojen alta jopa ovipelleistä tulee ruostepisteitä läpi.

Joten komenttisi, että vain 90-luvun mallit ruostuisivat.

HÖPÖ HÖPÖ ja HÖPÖ
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mulla unohtui Vito 2006 yöksi ulos ja puhki on ruostunut. Oikean etuoven alareuna, liukuoven etu-ja alareuna, takaovet kukkivat ylhäältä alas. Kiva auto ajaa, muttei ole tarkoitettu ulkokäyttöön. Veho ei ota vastuuta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Minulta ruostui Mersu alta kun ajoin sitä uutena kotiin. Puolessamatkassa oli vain renkaat jäljellä. Uskokaa tämä. Vaihtoinkin sitten Alepan vaihtorivistä itselleni Tohjohalpiksen ja sataviitosen Skodan. nyut ajelen niillä. Kummallakin yhtäaikaa. Ja olen onnellinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eikö tuon hintaiseen autoon jo kannattaisi teettää ylimääräinen ruostesuojaus? Maksavat tietääkseni alle tuhat euroa. Ei se nyt tuon hintaisessa autossa paljon ole, vaikkei sitä täysimääräisenä myydessä takaisin ehkä saakaan. Toisaalta ruostuneeseen verrattuna sen voi saada moninkertaisesti takaisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Tällä palstalla kaikki mersut on ruosteessa, vaikka ne olisi väsätty puusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ruost ruost ruost kirjoitti:
Tällä palstalla kaikki mersut on ruosteessa, vaikka ne olisi väsätty puusta.
Joo täällä saadaan muoviosatkin ruostumaan. Olisikohan ihan lentoruostetta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ruost ruost ruost kirjoitti:
Tällä palstalla kaikki mersut on ruosteessa, vaikka ne olisi väsätty puusta.
Ja omaasi et uskalla edes tutkia, kun se EI RUOSTU.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Veikko M: Ja se oma Mersuhan ei ole yhtään ruosteessa, tietenkään. Eikä sitä kannata edes tutkia, kun sen tietää katsomattakin, eikö niin?
Uskaltaisitkos purkaa ja pesettää autosi alustan, jotta oikeasti näkisit mikä siellä on tilanne, myös niiden muovien alla? Lähin autojen ruosteenestolaitos tekee sen mielellään, kohtuullista korvausta vastaan tietenkin.
Loppuisi tuo turha länkytys, että Mersu (eikä muutkaan autot) ei Suomen suolavellissä ruostu koskaan.

Totuus saattaa kirpaista, etenkin kun on vuosia itselleen uskotellut että Mersu se on tehty niin ruostumattomasta aineesta, että kestää mitä vaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Provoa, lapsi, provoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mersu kestää kirjoitti:
Provoa, lapsi, provoa.
Kun kestäisikin, moni mersun ostaja toivoo niin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kkkkkkksss kirjoitti:
Kun kestäisikin, moni mersun ostaja toivoo niin.
Moni provolapsi täällä palstalla toivoo, että juttunsa olisivat totta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olipa kyllä taas kauheeta.

Soitin tuossa piruuttani 280000km ajetusta takaveto vitosta,jousia menee poikki siis kuulema vakio vika kaikki neljä jousta nyt uusittu taas,ja se kori ei sitten ole mikään kummoinen,ruostetta oli jo kuvissa näkyvissä helmoissa,omistaja ei tietenkään ollut katsellut ovien alle saatikka pohjaa.....ai kauheeta .

Ei ne juma-lauta osaa tehdä ruostumatonta koria.tästä höpelöt vielä maksaa siis ruosteesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Joo-o, tälläsiä ne tuppaa näköjään kaikki olemaan http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=MB Vito -06
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Se että moni ennen laatuauto on nykyisin täyttä kuraa johtuu noista ympäristösäädöksistä.

Ympäristölait, etenkin Saksassa edellyttävät aina vain enenevää kierrätystä.

Sekalaisa raaka-aineita kun kierrätetään loputtomiin niin tuloksena on aina vain huonompia autoja.

Ruostesuoja-aineita eivät enää valmistajat käytä koska ne lisäävät hiilijalanjälkeä.

Varsinkin Mersussa tuon kehityksen kohti lyhytikäistä kierrätettävää kertakäyttöautoa on huomannut parhaiten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Pötypuhetta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mikään auto ei kestä Suomen oloissa ilman kunnollista ruosteenestokäsittelyä. Niin yksinkertaista se on. Takuukaan ei sitä ruostumista estä!
Tutustukaa asiaan ammattilaisten avustuksella, ruosteenestoliikkeet auttavat mielellään ja niissä voi tarkastuttaa sen omankin auton. Näin ainakin Senotecissa, Nokialla (www.senotec.fi)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Ja siksihän tätäkin keskustelua käydään. Kun tojoteron auto on pohjasta puhjennut ja iso korjauslasku, jota pitää hoitaa korkealla corolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pelti Tohjona kirjoitti:
Ja siksihän tätäkin keskustelua käydään. Kun tojoteron auto on pohjasta puhjennut ja iso korjauslasku, jota pitää hoitaa korkealla corolla.
Kun EU laittoi autovalmistajat käyttämään 90-luvulla direktiivimaaleja, monelle automerkille tuli väliaikaisia ongelmia ruosteeneston kanssa. Maalit ovat kehittyneet ja muukin ruosteenesto. Ei euroautoilla ole tällä hetkellä mainittavaa ruosteongelmaa millään. Hyvä on silti ruostesuojata autonsa. EU:n vuoksi monessa merkissä ei ole Suomen oloihin riittäviä suojia. Ennen EU:ta meillä oli parempi laki tässä suhteessa.

Nuo 90-luvun ruostepulmat tekevät sitä, että ajokortiton koheltaja kokee, että tänne voi tulla veistelemään päähänpistojaan ja potemaan, että muka tuoreemmissa mersuissa on pahojakin ongelmia ja joku uskoo. Provoja voi tehdä joskus hartaastikin, mutta provo paljastuu silti provoksi. Joku aika sitten oli mm. valittaja, jolla oikeinkin perusteellinen selostus "Mersunsa" vaivoista. Siihen asti meni hyvin kun selvensi Mersun alatyyppiä tarkemmin. Kävi ilmi, että sellaista alatyyppiä ei ole koskaan tehtaalta lähtenyt. Sen jälkeen oli tietysti turha inttää enää mitään. mutta kannattaa katsoa tarkkaan ennenkuin lähtee ruokkimaan provoa. Niitä kyllä riittää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Provoille sulku kirjoitti:
Kun EU laittoi autovalmistajat käyttämään 90-luvulla direktiivimaaleja, monelle automerkille tuli väliaikaisia ongelmia ruosteeneston kanssa. Maalit ovat kehittyneet ja muukin ruosteenesto. Ei euroautoilla ole tällä hetkellä mainittavaa ruosteongelmaa millään. Hyvä on silti ruostesuojata autonsa. EU:n vuoksi monessa merkissä ei ole Suomen oloihin riittäviä suojia. Ennen EU:ta meillä oli parempi laki tässä suhteessa.

Nuo 90-luvun ruostepulmat tekevät sitä, että ajokortiton koheltaja kokee, että tänne voi tulla veistelemään päähänpistojaan ja potemaan, että muka tuoreemmissa mersuissa on pahojakin ongelmia ja joku uskoo. Provoja voi tehdä joskus hartaastikin, mutta provo paljastuu silti provoksi. Joku aika sitten oli mm. valittaja, jolla oikeinkin perusteellinen selostus "Mersunsa" vaivoista. Siihen asti meni hyvin kun selvensi Mersun alatyyppiä tarkemmin. Kävi ilmi, että sellaista alatyyppiä ei ole koskaan tehtaalta lähtenyt. Sen jälkeen oli tietysti turha inttää enää mitään. mutta kannattaa katsoa tarkkaan ennenkuin lähtee ruokkimaan provoa. Niitä kyllä riittää.
Provoilijathan tulevatkin eri merkkien parista. Eivät ymmärrä, että mersumies on ajokistaan yleensä paremmin perillä kuin joku perheskodailija tai tojotisti. Mallit tunnetaan tarkemmin. Ja tiedetään autosta muutenkin, kuten alumiiniovet määrätyissä malleissa jne. Jännää, että provoilijat silti yrittävät tuputtaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tähti nokalla kirjoitti:
Provoilijathan tulevatkin eri merkkien parista. Eivät ymmärrä, että mersumies on ajokistaan yleensä paremmin perillä kuin joku perheskodailija tai tojotisti. Mallit tunnetaan tarkemmin. Ja tiedetään autosta muutenkin, kuten alumiiniovet määrätyissä malleissa jne. Jännää, että provoilijat silti yrittävät tuputtaa.
Mersu on merkki, joka aiheuttaa intohimoja ja kateutta. Helppo valita se tuskanpitonsa kohteeksi. Mutta riippuu ihmisestä, osaako olla tasapainossa. Itse ajelen milloin Mersulla milloin muilla merkeillä. Millä merkillä sitten satun ajamaankin, ei tule mitään tarveta alkaa painaa muita merkkejä kokovartalokrampissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Monet hyvät kirjoitti:
Mersu on merkki, joka aiheuttaa intohimoja ja kateutta. Helppo valita se tuskanpitonsa kohteeksi. Mutta riippuu ihmisestä, osaako olla tasapainossa. Itse ajelen milloin Mersulla milloin muilla merkeillä. Millä merkillä sitten satun ajamaankin, ei tule mitään tarveta alkaa painaa muita merkkejä kokovartalokrampissa.
Olen yrittänyt löytää ruosteetonta W203 C-mersua, niitä alkupään autoja ja tulos on kyllä aika masentava. Auto näyttää nettíautossa hyvältä, kun soittaa ja kysyy siinä ei ole ruostetta tai korkeintaan yksi sormenpäänkokoinen kiveniskemästä tullut.
Kun sitten lähtee autoa katsomaan niin ovien, vähintään takaovien alareunat ja niiden takana oleva kaaren osa on täysin ruosteessa. Ja takaluukun alareuna.
Omistaja ei ilmeisesti usko, että voisi auto ruostua kun sitten paikanpäällä on ihan ihmeissään, että on ne ruosteessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vai ruoste valetta kirjoitti:
Olen yrittänyt löytää ruosteetonta W203 C-mersua, niitä alkupään autoja ja tulos on kyllä aika masentava. Auto näyttää nettíautossa hyvältä, kun soittaa ja kysyy siinä ei ole ruostetta tai korkeintaan yksi sormenpäänkokoinen kiveniskemästä tullut.
Kun sitten lähtee autoa katsomaan niin ovien, vähintään takaovien alareunat ja niiden takana oleva kaaren osa on täysin ruosteessa. Ja takaluukun alareuna.
Omistaja ei ilmeisesti usko, että voisi auto ruostua kun sitten paikanpäällä on ihan ihmeissään, että on ne ruosteessa.
"Vai ruoste valetta"

Vai olet yrittänyt löytää?

No et sinä sitten ole ihan ainoa joka yritti,minä kun katselin tässä hetki sitten E sarjaa 210 ja 211 niin jouduin luovuttamaan c sarjaakin vilkaisin niin eihän siitä mitään tullut.

Erään kerran c sarjasta soitin ihan hetki sitten,oliko tammikuuta,no puhelimessa oli llirunia ja laarunia,paikalle mentäessä,kuskin oven listan tietämillä läpi reikä,siis läpi reikä ruosteesta ja autolla oli ajettuu 270000km,sanoin myyjälle että kato nyt tässä on reikä,myyjä tuumaa ettei ole huomanutkaa,ei saata-na että mietin ,pitikin tulla katsomaan,kuvisahan se taas näytti hienolta mutta pakalla oli pas-ka läjä,eikä ne omistaja itse sitä nää.

No tämä ei ole tässä,sitten kiersin auton eteen,auton edessä valot näiden vierellä olevat vilkin lasi (muovi) hieman irvisti,kokeilin sitä niin lähti irti käteen,kokeilin toistakin hipaisten suunilleen niin tipahti maahan,eli molemmat irti.

Tässä vaiheessa lopetin ruosteen katsomisen siihen paikkaan,no päätin kumminkin koe ajaa autoa,no 200m ja peli oli siinä,eihän siinä pas-ka läjässä toiminut edes manuaali laatikko,ei mennyt kakkoselta ykkonen päälle kun oli liikkeessä piti pysähtyä paikalleen,eli ei olisi kaupungissa tullut ajosta mitään.

No omistajaa tuumas että siitä tulee sitten sieni auto,eli ajelee metsässä kun auto oli mitä oli,oli kuvissa hieno ja mainos puhe valtaisa,ei mitään käsitystä missä kunnossa auto oli.

Herran ju....la kuinka pas-koilla ne ajaa.

Onneksi sain nyt sellaisen auto missä ei ole ruosteita näkyvillä, ja se ei ole todellakaan mersu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ruostetta tulee niihinkin, vaikka kuinka mersumies olisi ylväänä eri mieltä.

Ja se mersun tekemä suojauskaan ei näköjään kovin kummoinen ole: http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=MB Viano -11
Ilmianna
Jaa
Mersut ei tällä palstalla ruostu milloinkaan,ne tehty rahalla ja ne on ikuisia.

Paitsi minulla happani käsiin mutta minähän en olekkaan tosi mersu mies minä ajan milloin milläkin autolla.
Ilmianna
Jaa
Ostin 100 tkm ajetun W211 mallin vm 2006 viime syksynä. Hyvältä näytti mutta nyt alkukesästä huomasin, että takaovien sisäpuolelta on maali alkanut kupruilemaan. Takuu korvaisi puolet mutta silti pitäisi laittaa yli 2ke omaa rahaa. En laita. Onhan se muuten nautinnollinen auto mutta kun ei enää jaksaisi tällaisia ongelmia. Ei edes vm 1973 Asconassakaan maali lähtenyt ovien sisäpuolelta vaikka muuten ruostetta riitti.

Mersun takuut loppuvat muuten heti jos huolto on tehty muualla kuin merkkiliikkeessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Eihän auton tarvi kestää kuin 10 vuotta. Sitten paaliin ja uusi alle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Takuu ei voi eikä saa loppua, vaikka autoa ei huolla merkkiliikkeessä. Tämä pitäisi olla jo kaikkien autoilijoiden tiedossa vuosia. Pääasia on, että huolto tehdään oikein.

Samaa yritti Tampereen Veho, kun vein Skoda Superbia sinne kuvattavaksi takaluukun ruosteiden takia. Katsoivat huoltokirjaa ja mainitsivat, ettei maalipinnan taukuu ole enää voimassa, kun autoa ei ole huollettu merkkiliikkeessä. Mainitsin, että ensinnäkin öljyjen vaihto ei paljon vaikuta takaluukun ruosteeseen ja toiseksi takuu ei mene umpeen sen takia, että auto huolletaan muualla kuin merkkiliikkeessä.
Eikä tämän jälkeen ollut mitään ongelmia, kunhan yrittävät eka luistaa velvollisuuksistaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
joopajoo, Eemeli 2006 ja 100tkm, uskoo ken huvittaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Täällä 2 kpla W211siä. Kummassakaan ei ole ruostetta missään. Olenko siis tehnyt huonot kaupat. Tosin molemmat on vähän ajettuja , suomiautoja tunnetulla historialla ja heti ostohetkellä viety ammattilaiselle Finikorille ruostesuojaukseen ja brillianttipinnotus käsittelyyn. Liekö asialla osuutta ruostumattomuuteen, kun autoista jotain ymmärtää ja niitä hoitaa. Mene ja tiedä...
Ilmianna
Jaa
Tämä josta maali kupruilee on myös suomi-auto huoltokirjoineen. Ruostesuojaukset on tehty ja autoa pidetty puhtaana ja hyvässä vahassa. Mutta minkäs teet jos maali irtoaa. Ongelma ei ole ulkoinen vaan sisäinen. Kuulin, että ovissa on käytetty samaa kittia kuin Fordeissa joissa on tunnetusti ollut ongelmia. Meidänkin perheessä Focuksen ovet menivät maalaukseen mutta takuu hoiti asian hienosti.

En moiti Meseä kyllä mistään muusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Tehtaalta lähtee valmistusvirheisiä autoja välillä ulos ja niistä koituu kaikenlaista. Jo maineen tai menetetyn maineen kannalta nämä yksilöt pitäisi vetää takaisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onko muka aidossa W212 Suomi-autossa huoltokirjakin? Eikös paperisen huoltokirjan täyttäminen päättynyt vuotta ennen mallisarjan tuotannon alkamista?

Onko Mobilo ja koritakuu edelleen voimassa?

Miltä vuodelta se ruosteinen on, ja onko kuvia niistä ruostevioista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
E220 CDI kirjoitti:
Onko muka aidossa W212 Suomi-autossa huoltokirjakin? Eikös paperisen huoltokirjan täyttäminen päättynyt vuotta ennen mallisarjan tuotannon alkamista?

Onko Mobilo ja koritakuu edelleen voimassa?

Miltä vuodelta se ruosteinen on, ja onko kuvia niistä ruostevioista?
Näköjään et huollata autoasia merkkihuollossa. Huollon yhteydessä saat Digital Service Report otteen. mssä raportoidaan huoltosi. Vielä kun maksat laskusi niin siinä on eritelty laskutusperusteet.

Tieto on valttia, kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin kuin tulee palstalle viisastelemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
fakta on fakta kirjoitti:
Näköjään et huollata autoasia merkkihuollossa. Huollon yhteydessä saat Digital Service Report otteen. mssä raportoidaan huoltosi. Vielä kun maksat laskusi niin siinä on eritelty laskutusperusteet.

Tieto on valttia, kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin kuin tulee palstalle viisastelemaan.
DSB on tuttu, sen yhteydessä ei huoltokirjaa tarvita, eikä sellaista ole enää vuosikausiin auton mukana toimitettu. Kumuloituva raportti viimeksi suoritetusta ja sitä edeltäneistä huolloista on myös tuttu.

Juuri siksi ihmettelenkin yllä mainittua W212-korisen aidon Suomi-auton huoltokirjaa?

Mistä päättelit minun tulleen "palstalle viisastelemaan", kun kysyin selvän kysymyksen mielestäni yllättäväst tiedosta? Vastaa nyt sinä, kun faktaa sulla tuntuu olevan: onko puheena olevassa Suomi-Autossa sitä huoltokirjaa, vai eikö ole?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
fakta on fakta kirjoitti:
Näköjään et huollata autoasia merkkihuollossa. Huollon yhteydessä saat Digital Service Report otteen. mssä raportoidaan huoltosi. Vielä kun maksat laskusi niin siinä on eritelty laskutusperusteet.

Tieto on valttia, kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin kuin tulee palstalle viisastelemaan.
Itsellä on Suomi W212 ja käytän säänölisesti merkkihuollossa ja saan seuraavat dokumentit.

- vastaanottoraportin (mahd. vaurioituneet alueet)
- kyseisen huollon DSR-raportin, missä eritelty tärkeimmät seikat
- huoltohistoria raportin
- huoltolipukkeen (raportin tuloksineen mitä autoon tehty ja todettu)
- laskun, missä eritelty osat/tarvikkeet ja työt

Kyllä huolloista saa erittäin hyvät tiedot vaikka on käytössä digitaalinen "huoltokirja". Sanoisin, että paremmin kuin entisestä vihkosesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei muuta tarvitse kirjoitti:
Itsellä on Suomi W212 ja käytän säänölisesti merkkihuollossa ja saan seuraavat dokumentit.

- vastaanottoraportin (mahd. vaurioituneet alueet)
- kyseisen huollon DSR-raportin, missä eritelty tärkeimmät seikat
- huoltohistoria raportin
- huoltolipukkeen (raportin tuloksineen mitä autoon tehty ja todettu)
- laskun, missä eritelty osat/tarvikkeet ja työt

Kyllä huolloista saa erittäin hyvät tiedot vaikka on käytössä digitaalinen "huoltokirja". Sanoisin, että paremmin kuin entisestä vihkosesta.
Kiitos vain, mutta ei tarvitse enää selittää mikä DSB tai sen ote on. Noita on jo mapillinen, vaikka ensimmäisten vuosien nippu menikin edellisen auton mukana. Juuri siksi en kysynyt siitä, enkä kyseenalaistanut minustakin hyvää järjestelyä.

Minua vain hämmästytti nimimerkin "Laatuautoko" väite W212-korisen HUOLTOKIRJASTA, jota ei mielestäni pitäisi olla olemassakaan. Koko mallisarja on nimittäin niin uusi, että ne on kaikki toimitettu uutena ensimmäiselle omistajalleen ilman huoltokirjaa.

Jos joku on eri mieltä, niin kuvat esiin ja korjaamaan väärinkäsitykseni, kiitos?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tyttö saa kortin ja vanhan Corolla:ni -00 E11 .315tkm.
Ajettu työmatkaa pääsääntöisesti hyvin suolatulla moottoritiellä.
Olen pessyt keväisin ovien alareunat ja kittisaumat.
Kivenhakkaumia on keula täynnä, mutta ruostetta ei
löydy mistään
On tehtaalla tehty ,joku "sinkki"kylpy tms.
ja hyvin on kestänyt. Kas kun ei mersulla osata
ruostesuojausta.
Aattelin katsella A150/160 mersua corallan tilalle,mutta
kattellaan nyt kaupassa minkälaisia ovat.
Ilmianna
Jaa
Kertokaa toki meille vähän viisaammille ja uudehkon Mersun oikeasti omistaville, että millälailla ALUMIINI ruostuu. Ois kiva kulla totuudenmukainen selitys tähän ilmiöön. Tai sitten kai kannattaisi olla ihan hiljaa siellä nurkassa ja mennä vielä patterin taakse häpeämään.

Kuka kertois...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
W212 mersun etuovet, takaovet ja takalokasuojat ovat vielä peltiä. Etulokasuojat, takaluukku ja konepelti eivät ole peltiä.

Ovet ja kaaret ovat vielä alttiita ruosteelle, joten ongelmia on jo olemassa ja tulee lisääntymään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vieläkin ruostuu kirjoitti:
W212 mersun etuovet, takaovet ja takalokasuojat ovat vielä peltiä. Etulokasuojat, takaluukku ja konepelti eivät ole peltiä.

Ovet ja kaaret ovat vielä alttiita ruosteelle, joten ongelmia on jo olemassa ja tulee lisääntymään.
ja jos tarkkaan kuuntelet, niin ruostumisen rotinahan kuluu jo ihan korvissasi. valitettavasti vain sinun provoilijan Koroilla ruostuu kostoksi pihallasi. pelti putoilee hileinä maahan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vähän aikaa rotisee kirjoitti:
ja jos tarkkaan kuuntelet, niin ruostumisen rotinahan kuluu jo ihan korvissasi. valitettavasti vain sinun provoilijan Koroilla ruostuu kostoksi pihallasi. pelti putoilee hileinä maahan
Tietäähän sen pikkulapsikin että kosteus aiheuttaa mersu ilmiön suojaamattomaan peltiin...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
niinhän se tekee kirjoitti:
Tietäähän sen pikkulapsikin että kosteus aiheuttaa mersu ilmiön suojaamattomaan peltiin...
Japsiautoissa useinkin aika olemattomat maalipaksuudet. Kestivät kyllä ennenaikaan hyvin kun uusien autojen ruostesuojaus oli Suomessa pakollinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Omassani W211 vm 2006 suomi-autossa huoltokirja on vielä ihan paperia. Viimeisin huolto oli tehty muualla kuin merkkihuollossa ja sen takia takuu päättyi. Ja vaikka olisikin huollettu merkkiliikkeessä ja saatu vaikka kuinka digitaalinen raportti niin ei se olisi vaikuttanut mitenkään maalin kupruilemiseen. Syy on joko pellissä, kitissä tai maalissa. W211 mallissa alumiinia ovat konepelti ja takaluukku.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Joo, lukihäiriöiset vastasivat tuossa yllä kysymykseni vierestä. 2006 W211:ssa tosiaan kuuluukin olla perinteinen huoltokirja. 2008 alkuvuosi oli rajakohta, jossa oli vielä käytössä sekä huoltokirja että DSB, mutta vuoden lopulla paperinen huoltokirja oli poistunut käytöstä.

Ihmettelyni aihe oli kertomasi W212 huoltohistorian yllättävä dokumentointitapa, koska W212:ssa ei käsittääkseni pitäisi olla huoltokirjaa enää.

Huoltohistorian dokumentoinnin sijasta ruostumiseen tietenkin vaikuttaa se, että W212 oviin ja kylkiin ovien takana magneetti tarttuu oikein terhakasti. Kori on sinun autosi tavoin sinkkifosfatoitu, mutta eihän se galvanoinnin veroinen suoja ole, joten suojauttamista kannattaa Mersullaan pidempään ajavan harkita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Takuu ei voi eikä saa loppua, vaikka autoa ei huolla merkkiliikkeessä. Tämä pitäisi olla jo kaikkien autoilijoiden tiedossa vuosia. Pääasia on, että huolto tehdään oikein.

Samaa yritti Tampereen Veho, kun vein Skoda Superbia sinne kuvattavaksi takaluukun ruosteiden takia. Katsoivat huoltokirjaa ja mainitsivat, ettei maalipinnan taukuu ole enää voimassa, kun autoa ei ole huollettu merkkiliikkeessä. Mainitsin, että ensinnäkin öljyjen vaihto ei paljon vaikuta takaluukun ruosteeseen ja toiseksi takuu ei mene umpeen sen takia, että auto huolletaan muualla kuin merkkiliikkeessä.
Eikä tämän jälkeen ollut mitään ongelmia, kunhan yrittävät eka luistaa velvollisuuksistaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=MB S -14

Tuossa vähän alumiinitietoutta.........
Ilmianna
Jaa
Käyttöautona vm. 2012 e-sarjan auto, ei ruostetta. Harrasteautona vm. 1999 e-sarjan auto, ei ruostetta siinäkään. Eli hyviäkin yksilöitä on olemassa, uudempia ja vanhempia. Huolto, pesu ja ylläpito ovat ratkaisevassa roolissa, sekä muutoinkin hyvä huolehtiminen autosta joka suhteessa. Perheessä myös vm. 2013 a-sarjan auto, sekin täysin ruostevapaa, tosin myös uusin tulokas. Suosittelen laadukasta ruostesuojausta ja maalipinnan käsittelyä ja niiden uusimista ohjelman mukaan. Niillä on hyvä mahdollisuus torjua ainakin osa ohjelmista. Omat autot ovat säilytyksessä kylmässä hallissa.
Ilmianna
Jaa
Korjaus: "ohjelmista" > ongelmista
Ilmianna
Jaa
w211 2009, 400000 tkm, ei ruostetta, ei ruostesuojattu
Ilmianna
Jaa
Ne E-Mersut ovat olleet jo kauan sitä herkästi ruostuvaa sorttia. On kai niitä ruosteettomiakin, mutta siinä tapauksessa on huolehdittu jälkikäteen ruostesuojauksista, koska tehdas ei ole katsonut velvollisuudekseen ruostesuojata niitä.
Pelti ruostuu aina, on se pelti sitten Mersun tai on se sitten vaikka Mitsubishin korissa. Jos auto on huonosti ruostesuojattu ja/tai ruosteensuojakäsittelyt on laiminlyöty, niin kyllähän se ruoste alkaa muhii.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Niinkö se tekee? Pesaisin kotipihassa E-sarjan Mesen vm 2010, eipä ruostetta näkynyt etsimälläkään. Kiva lähteä huomenna liikenteeseen, kateellisia riittää!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
170kw kirjoitti:
Niinkö se tekee? Pesaisin kotipihassa E-sarjan Mesen vm 2010, eipä ruostetta näkynyt etsimälläkään. Kiva lähteä huomenna liikenteeseen, kateellisia riittää!
Onneksi olkoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
170kw kirjoitti:
Niinkö se tekee? Pesaisin kotipihassa E-sarjan Mesen vm 2010, eipä ruostetta näkynyt etsimälläkään. Kiva lähteä huomenna liikenteeseen, kateellisia riittää!
No vastahan tuo on 5 vuotta vanha, että kyllä se vielä ehtii ja pääsee ruostumaan. Usko pois, vaikket haluakaan.
Oliko taas ihan pakko vetää se kateus-kortti esiin. Heti kun joku avaa suunsa, hän on kateellinen. Jos uudet nahkatakin ostanut arvostelee tuttavaansa siitä, kun tuo on mennyt ja ostanut kirppikseltä vitosella vanhan tuulipuvun, niin onko hän siitä tuulipuvusta kateellinen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pakkohan se kateus-kortti oli ottaa esille, puskee tälläkin palstalla perisuomalainen ominaisuus läpi.
Huvittavaa seurata koko ruostekeskustelua, parhaita tietäjiä henkilöt, joilla ei ole Mersua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tulee keväällä viisivuotta täyteen ja ajettu 180 000 km ei ruostetta,uutena suoraan masaukseen ja koteloihin öljyt.Täytyy nyt kesällä käydä tarkistuttamassa pohjamassaus.Senverran kalliita kotteroita ettei tonnin sijotus masauksesta ole liikaa,kun laskee sen viidelle vuodelle .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No niinpä. Niin fiksusti esitit asiasi, että tuohon ei ole lisättävää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Ei paljon naurata kun huomaa, että kahden vuoden ikäisessä E-sarjan Mersun ovien alareunat ovat ruosteessa."

Minua ainakin naurattaa ihan saatanasti!!!! Mutta en omistakkaan meseä.........
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jos siihen kovaan hintaan kuuluu herkästi ruostuminen vähän niin kuin kylkiäisiksi? Ne on nää saksalaiset ajoneuvot. Niissä ei oo vikoja, vaan ominaisuuksia. E-sarjalaisten ominaisuus on korroosioherkkyys. Bemareissa on kaikki sellasta alimitoitettua sekundaa, eli ominaisuus sekin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kas näin ruostuu mersu (W212), ja mersu ruostuu näin..

http://www.autokuplii.com/

HYVÄT IHMISET, KIERTÄKÄÄ NÄMÄ MÄTÄPAISEET KAUKAA!!
Ilmianna
Jaa
Kyllä mersun ruosteherkkyys. kiveniskemistä lähtevät. ON Huonompi maalaus kuin Toyotalla. Kyse c-mallista w 203. Kyllä auto muuten on pelannu tosi hyvin.
Tällä autolla ajetaan tosi paljon. Ei vielä sähkövokoja 2 vuotta ollut
Ilmianna
Jaa
Parempi vähän ruosteessa kuin sähkövikainen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Entä kun on molemmat voitot arvonnassa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Kaikkien uusien autojen rakenteet kaipaavat kunnollista lisäsuojaa, eikä vähiten niissä käytettyjen huopaisten materiaalien vuoksi. Monissa uusissa autoissa ovat mm. sisälokarit ja muut alustan suojat huopaa, mikä ei missään nimessä ole meidän oloihimme sopiva materiaali, vaan kerää kosteutta ja hiekkaa ym. niiden päälle ja aiheuttaa siten korroosiota rakenteisiin ja tietyti vielä täysin piilossa katseilta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ostin toissa vuonna uuden C-Mersun. Ajatuksena on pitää kapistusta kauan. Vaikka W205/S205:n korin pelleistä olisikin 48 % alumiinia kuten väitetään, en pitänyt ruostesuojautusta (700–800 €) ylivoimaisen kalliina menoeränä ja suojautin auton tuoreeltaan. En tiedä, valehtelevatko korvani, mutta rengasmelukin tuntui lisäbonuksena vaimenevan hieman entisestään. Toinen ”lisäbonus” oli kohtalaisen voimakas ruostesuoja-aineen haju matkustamossa, mutta ilmiö meni onneksi muutamassa viikossa ohi.

Olen siis tyytyväinen ratkaisuuni.

Dinitrol – Finikor – Tectyl: kaikki tunnetuimmat ruostesuoja-ainemerkit ovat minulle lähtökohtaisesti samanveroisia. Käyttämäni liikekin tuntui osaavan asiansa, mutta lienee parasta olla lähtemättä piilomainostamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miten on mahdollista että noi vuosituhannen vaihteen E- ja C-sarjojen totaaliset ruosteongelmat on taas Mesen vaivana? Luulin että olisivat oppineet kerrasta periaatteella"ei enää koskaan". Puhkiruostumattomuustakuuta todella tarvitaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Näytäppä 2008 jälkeen valmistettu ruosteinen C tai E malli?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Uusi E-sarjan Mersu ja ovien alareunojen ruoste

Ei paljon naurata kun huomaa, että kahden vuoden ikäisessä E-sarjan Mersun ovien alareunat ovat ruosteessa.

Käykää katsamassa omien autojenne ovien alareunat.

Toivottavasti ette kohtaa smaa kuin minä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta