Moi,ostin -09 mallin c 220:N ,ajaessa näin syyskeleillä moottorin lämmöt ei kovin korkealle nouse,riittäkö kabiiniin lämpöä talvella?.Auto on saksasta tuotu käytettynä.Kiitos vastauksista!
Mb 220 cdi-riittääkö lämmöt talvella
20
6091
Vastaukset
- -eemeli-
Itsellä vuotta vanhempi E-malli samanlaisella moottorilla ja historialla. Kyllä tarkenee Suomen talvessa, mutta jos on ongelmia lämmön nousun suhteen, niin vaihda termostaatti 92-asteiseen. Voi olla, että siinä on 86-asteinen tai viallinen termari, jos lämmöt ei nouse kohtuuajolla normaaliin.
- miksi ostit mersun?
"niin vaihda termostaatti 92-asteiseen. Voi olla, että siinä on 86-asteinen tai viallinen termari, jos lämmöt ei nouse kohtuuajolla normaaliin."
-Vai kohtuuajolla?
Ja mikähän mahtaa olla se kohtuu?
cdi teknikkalla oleva mersu ei nosta lämpöjä kunnolla mitenkään kovilla pakkasilla kun puhutaan 25-35 asteen lukemista.
Saatikka että lämpenis 2 km sisällä ,ei ole nykymersut edes lähelläkään tasoa mitä ennen oli,siinä ajellaan 40km että jotenkin lämpenee jos lämpenee.
Pakkasellahan ei noita cdi koneita pidä käynisttää alle 40km ajojen takia.Sellainen se on mersun värkki nykyään.Sillä pitää ajaa ja paljon että kannattaa käynistää.- W221 4matic
Älä ole katkera mutta kuitenki C3 mies. C3 mies muistelee aikoja, kun hän ajeli 190D:llä jossa kaikki energia muttui lämmoksi ja vauhti ei ylittänyt 90km/h. Lattiassa oli läpyskä portaatonta äänen ja savun säätöä varten. W203 oli kyllä hieman kylmä sisältä verratuna W211.
- zompo
Moi,olen ajanut autollani n.100 km matkoja,ja moottorin lämpö on noin 70 astessa,eikä ylemmäs nouse,mutta kuten yllä sanottiin,termostaatin vaihto on ehkä ratkaisu.Mutta ootellaan nyt ensin pakkasia:)
- ja taas cdi kone
"Moi,olen ajanut autollani n.100 km matkoja,ja moottorin lämpö on noin 70 astessa,"
Ei siis nouse lämmöt näissä keleissäkään reilusti yli 80 asteen.
Kun pakkanen saapuu niin koonesi ei nosta edes 60 asteeseen.
Sinun koneesi on jo nyt ,vaara asteella vaurioitua,sen pitää saavuttaa mahdollisimman nopeasti yli 80 astetta.
60 asteen kohdilla kone vauriot on melkoyleisiä eli kone on kylmä,se pitää saada lämpimäksi aika nopeasti,70 astetta ei riitä tuolloinkin se on saavutettava alle 15km :riin.
Kone siis kuluu ennen näkemättömästi,(kylmä kone).
Odottelu ei auta, se pahentaa,pakkanen ei korjaa tilannetta koska se pitäisi nytkin olla yli 80 asteen.
-Kyseessä on kuuluisat cdi koneet jotka eivät lämpene.
Viekää ne korjaamoon ja korjatkaa ne härvelit. - cdi kone ja ongelmat
ja taas cdi kone kirjoitti:
"Moi,olen ajanut autollani n.100 km matkoja,ja moottorin lämpö on noin 70 astessa,"
Ei siis nouse lämmöt näissä keleissäkään reilusti yli 80 asteen.
Kun pakkanen saapuu niin koonesi ei nosta edes 60 asteeseen.
Sinun koneesi on jo nyt ,vaara asteella vaurioitua,sen pitää saavuttaa mahdollisimman nopeasti yli 80 astetta.
60 asteen kohdilla kone vauriot on melkoyleisiä eli kone on kylmä,se pitää saada lämpimäksi aika nopeasti,70 astetta ei riitä tuolloinkin se on saavutettava alle 15km :riin.
Kone siis kuluu ennen näkemättömästi,(kylmä kone).
Odottelu ei auta, se pahentaa,pakkanen ei korjaa tilannetta koska se pitäisi nytkin olla yli 80 asteen.
-Kyseessä on kuuluisat cdi koneet jotka eivät lämpene.
Viekää ne korjaamoon ja korjatkaa ne härvelit.Voin kyllä antaa vastauksen sinulle samantien.
Kun viet sen termostattin vaihtoon,saat sen kyllä ja valohoitoa kaupanpäälle sekä laskun.
tilanne ei parane osaltasi,saat laskun käteesi ja toteat tätä tää on.
Mersun koneet eivät kykene lämpiämään niin kuin pitäisi,sen tekee nykykone jota he eivät osanneet tehdä oikeaoppisesti.
Koneet käy viileenä ja tähän joutuu turtumaan jokainen joka omistaa cdi koneisen mersun,tämän takia kulutus ei ole riittävän edullinen ja koneet on kylmiä,samoin kun ohjaamokin,ainoastaan muulla tavoin saadaan lämpöä ei siitä koneesta saada kun se ei kykene muutenkaan lämpimäksi.
Suosittelen ettei mersua kukaan ostaisi jos kyseessä on cdi koneinen mersu. cdi kone ja ongelmat kirjoitti:
Voin kyllä antaa vastauksen sinulle samantien.
Kun viet sen termostattin vaihtoon,saat sen kyllä ja valohoitoa kaupanpäälle sekä laskun.
tilanne ei parane osaltasi,saat laskun käteesi ja toteat tätä tää on.
Mersun koneet eivät kykene lämpiämään niin kuin pitäisi,sen tekee nykykone jota he eivät osanneet tehdä oikeaoppisesti.
Koneet käy viileenä ja tähän joutuu turtumaan jokainen joka omistaa cdi koneisen mersun,tämän takia kulutus ei ole riittävän edullinen ja koneet on kylmiä,samoin kun ohjaamokin,ainoastaan muulla tavoin saadaan lämpöä ei siitä koneesta saada kun se ei kykene muutenkaan lämpimäksi.
Suosittelen ettei mersua kukaan ostaisi jos kyseessä on cdi koneinen mersu.Minulla CDI, lämmöt vajaa 90 astetta noin 5-10 kilometrin ajon jälkeen näillä keleillä.
Täytyy tarkkailla, pitääkö talveksi asentaa viimasuoja. Edellisessä CDI:ssä oli, mutta tämä lämpenee muutenkin paljon nopeammin.
Aloittajalla vaikuttaisi olevan viallinen termari. Vaihto ei ole iso homma ja osakin halpa.- zompo
The_Rat kirjoitti:
Minulla CDI, lämmöt vajaa 90 astetta noin 5-10 kilometrin ajon jälkeen näillä keleillä.
Täytyy tarkkailla, pitääkö talveksi asentaa viimasuoja. Edellisessä CDI:ssä oli, mutta tämä lämpenee muutenkin paljon nopeammin.
Aloittajalla vaikuttaisi olevan viallinen termari. Vaihto ei ole iso homma ja osakin halpa.Sitä termaria itsekin epäilen.Kiitos vastauksesta.
- C220 CDI
The_Rat kirjoitti:
Minulla CDI, lämmöt vajaa 90 astetta noin 5-10 kilometrin ajon jälkeen näillä keleillä.
Täytyy tarkkailla, pitääkö talveksi asentaa viimasuoja. Edellisessä CDI:ssä oli, mutta tämä lämpenee muutenkin paljon nopeammin.
Aloittajalla vaikuttaisi olevan viallinen termari. Vaihto ei ole iso homma ja osakin halpa.Uusissa CDI- koneissa moottoria lämmitetään sähköllä. Lämpenee selvästi nopeammin kuin Webasto-lämmitteinen C5:seni, vaikka Citroenissa onkin muuten mukavampi kyyti.
- mitäs menit lankaan
Ajele poika vaan,mersun konepeltiä ei nosteta ainakaan alle 300000km,vain öljynvaihdot ja suodattimet (pissapoika)ei muuta,jos joudutaan nostamaan,silloin pitää vaihtaa merkki.
Vasta 300000km kohdalla voidaan aloittaa tarkastuksia,sinullahan ei ole sielä mitä paljon katella,öljytikkun ovat vieneet jonnekkin,ei sellainen auto käy mersumiehille.
Käytännössä konepeltiä ei koskaa pidä nostaa vain pissapojan neste,sen ne laittaa huolossa puolestasi kun mainitset tuosta.
Kalliksihan se tuolanen värkki tulee,kasattu niin ettei ole edes tikkua,on ne värkin tehneet.Pakkohan se on nostaa öljynvaihtoa varten. Vai käytätkö jotain imusysteemiä? Ei hyvänen aika...
- ai perskele
Voi hemmetti tuonti auto.......
Sullahan ei varmaan ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä?
Onkohan sulla edes lohkolämmitintäkään? - -pakkasmaa-
Monissa saksantuonneissa on lämpimän alueen syyläri sekä sähköinen moottorin lämmityselementti puuttuu. Pakkasmaihin syylärit on erilaiset, kahdella termarilla ja kennostolla. Niitä ei kannata käydä jälkikäteen korjailemaan.
- jahyötyolimikä
Nää on näitä riisseliongelmia, bensakone lämpiää siinä jo ikkunoita rasputtaessa.
- zompo
No niin.Nyt on termostaatti vaihdettu.Vanha termari oli vain uupunut.Lämmötkin nousee heti normaaliin.Ei tarvinnut edes isompaa laittaa,vaan ihan original samanlainen.
- Arjupa
Mukava seurata asiantuntijoita ja varoittelijoita, joiden kommentit meni arvottomaksi, kun oli vaihdettu uusi termari...Hienoa Zompo
- Vm2011
Kivasti lämpenee mun uudenkarhea kauppakassi sisältä jo ennen ajoa kun webasto asennettiin. Ja termostaatin vaihto nosti moottorilämmöt sopivalle tasolle vaikka onkin cdi.. Vehon valohoitoihin ei tarvitse viedä kun muualtakin löytyy Mersun tuntevia päteviä huoltomiehiä. Meillä tarvitaan auto ajoon, ei korjaamolla seisomaan. Siksi valinta aina mersu. Hauskaa on huomata kuinka nostattaa tunteita ihmisissä :) lisää huomattavasti nautintoa :D
- Thermokki
Muutamassa minuutissa lämpö nousee 82 asteeseen ja pysyy siinä kesät/talvet.
Sama juttu pitkät/lyhyet matkat, Kuvittelin että tuo on normaali, olenko väärässä?
Pakkasellakin tarkenee ihan hyvin.. - Purde
Onkohan Suomen pakkasille oikeaa termostaatin astelukua?
Koneen optimilämpöhän sen kai määrittää.
Eli onko Suomeen oikeaa lämpötilaa? - normaalisti
Mersut käy kasikymppisenä 80° ja folkkarit ja bemut pösöt ysikymppisinä 90°
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794227
- 293164
- 2013102
- 512927
- 242854
Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez3182597Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl422593Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2332263Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v252116- 452057