Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mb 220 cdi-riittääkö lämmöt talvella

zompo

Moi,ostin -09 mallin c 220:N ,ajaessa näin syyskeleillä moottorin lämmöt ei kovin korkealle nouse,riittäkö kabiiniin lämpöä talvella?.Auto on saksasta tuotu käytettynä.Kiitos vastauksista!

20

5925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -eemeli-

      Itsellä vuotta vanhempi E-malli samanlaisella moottorilla ja historialla. Kyllä tarkenee Suomen talvessa, mutta jos on ongelmia lämmön nousun suhteen, niin vaihda termostaatti 92-asteiseen. Voi olla, että siinä on 86-asteinen tai viallinen termari, jos lämmöt ei nouse kohtuuajolla normaaliin.

    • miksi ostit mersun?

      "niin vaihda termostaatti 92-asteiseen. Voi olla, että siinä on 86-asteinen tai viallinen termari, jos lämmöt ei nouse kohtuuajolla normaaliin."

      -Vai kohtuuajolla?

      Ja mikähän mahtaa olla se kohtuu?

      cdi teknikkalla oleva mersu ei nosta lämpöjä kunnolla mitenkään kovilla pakkasilla kun puhutaan 25-35 asteen lukemista.

      Saatikka että lämpenis 2 km sisällä ,ei ole nykymersut edes lähelläkään tasoa mitä ennen oli,siinä ajellaan 40km että jotenkin lämpenee jos lämpenee.

      Pakkasellahan ei noita cdi koneita pidä käynisttää alle 40km ajojen takia.Sellainen se on mersun värkki nykyään.Sillä pitää ajaa ja paljon että kannattaa käynistää.

      • W221 4matic

        Älä ole katkera mutta kuitenki C3 mies. C3 mies muistelee aikoja, kun hän ajeli 190D:llä jossa kaikki energia muttui lämmoksi ja vauhti ei ylittänyt 90km/h. Lattiassa oli läpyskä portaatonta äänen ja savun säätöä varten. W203 oli kyllä hieman kylmä sisältä verratuna W211.


    • zompo

      Moi,olen ajanut autollani n.100 km matkoja,ja moottorin lämpö on noin 70 astessa,eikä ylemmäs nouse,mutta kuten yllä sanottiin,termostaatin vaihto on ehkä ratkaisu.Mutta ootellaan nyt ensin pakkasia:)

      • ja taas cdi kone

        "Moi,olen ajanut autollani n.100 km matkoja,ja moottorin lämpö on noin 70 astessa,"

        Ei siis nouse lämmöt näissä keleissäkään reilusti yli 80 asteen.

        Kun pakkanen saapuu niin koonesi ei nosta edes 60 asteeseen.

        Sinun koneesi on jo nyt ,vaara asteella vaurioitua,sen pitää saavuttaa mahdollisimman nopeasti yli 80 astetta.

        60 asteen kohdilla kone vauriot on melkoyleisiä eli kone on kylmä,se pitää saada lämpimäksi aika nopeasti,70 astetta ei riitä tuolloinkin se on saavutettava alle 15km :riin.

        Kone siis kuluu ennen näkemättömästi,(kylmä kone).

        Odottelu ei auta, se pahentaa,pakkanen ei korjaa tilannetta koska se pitäisi nytkin olla yli 80 asteen.

        -Kyseessä on kuuluisat cdi koneet jotka eivät lämpene.

        Viekää ne korjaamoon ja korjatkaa ne härvelit.


      • cdi kone ja ongelmat
        ja taas cdi kone kirjoitti:

        "Moi,olen ajanut autollani n.100 km matkoja,ja moottorin lämpö on noin 70 astessa,"

        Ei siis nouse lämmöt näissä keleissäkään reilusti yli 80 asteen.

        Kun pakkanen saapuu niin koonesi ei nosta edes 60 asteeseen.

        Sinun koneesi on jo nyt ,vaara asteella vaurioitua,sen pitää saavuttaa mahdollisimman nopeasti yli 80 astetta.

        60 asteen kohdilla kone vauriot on melkoyleisiä eli kone on kylmä,se pitää saada lämpimäksi aika nopeasti,70 astetta ei riitä tuolloinkin se on saavutettava alle 15km :riin.

        Kone siis kuluu ennen näkemättömästi,(kylmä kone).

        Odottelu ei auta, se pahentaa,pakkanen ei korjaa tilannetta koska se pitäisi nytkin olla yli 80 asteen.

        -Kyseessä on kuuluisat cdi koneet jotka eivät lämpene.

        Viekää ne korjaamoon ja korjatkaa ne härvelit.

        Voin kyllä antaa vastauksen sinulle samantien.

        Kun viet sen termostattin vaihtoon,saat sen kyllä ja valohoitoa kaupanpäälle sekä laskun.

        tilanne ei parane osaltasi,saat laskun käteesi ja toteat tätä tää on.

        Mersun koneet eivät kykene lämpiämään niin kuin pitäisi,sen tekee nykykone jota he eivät osanneet tehdä oikeaoppisesti.

        Koneet käy viileenä ja tähän joutuu turtumaan jokainen joka omistaa cdi koneisen mersun,tämän takia kulutus ei ole riittävän edullinen ja koneet on kylmiä,samoin kun ohjaamokin,ainoastaan muulla tavoin saadaan lämpöä ei siitä koneesta saada kun se ei kykene muutenkaan lämpimäksi.


        Suosittelen ettei mersua kukaan ostaisi jos kyseessä on cdi koneinen mersu.


      • cdi kone ja ongelmat kirjoitti:

        Voin kyllä antaa vastauksen sinulle samantien.

        Kun viet sen termostattin vaihtoon,saat sen kyllä ja valohoitoa kaupanpäälle sekä laskun.

        tilanne ei parane osaltasi,saat laskun käteesi ja toteat tätä tää on.

        Mersun koneet eivät kykene lämpiämään niin kuin pitäisi,sen tekee nykykone jota he eivät osanneet tehdä oikeaoppisesti.

        Koneet käy viileenä ja tähän joutuu turtumaan jokainen joka omistaa cdi koneisen mersun,tämän takia kulutus ei ole riittävän edullinen ja koneet on kylmiä,samoin kun ohjaamokin,ainoastaan muulla tavoin saadaan lämpöä ei siitä koneesta saada kun se ei kykene muutenkaan lämpimäksi.


        Suosittelen ettei mersua kukaan ostaisi jos kyseessä on cdi koneinen mersu.

        Minulla CDI, lämmöt vajaa 90 astetta noin 5-10 kilometrin ajon jälkeen näillä keleillä.

        Täytyy tarkkailla, pitääkö talveksi asentaa viimasuoja. Edellisessä CDI:ssä oli, mutta tämä lämpenee muutenkin paljon nopeammin.

        Aloittajalla vaikuttaisi olevan viallinen termari. Vaihto ei ole iso homma ja osakin halpa.


      • zompo
        The_Rat kirjoitti:

        Minulla CDI, lämmöt vajaa 90 astetta noin 5-10 kilometrin ajon jälkeen näillä keleillä.

        Täytyy tarkkailla, pitääkö talveksi asentaa viimasuoja. Edellisessä CDI:ssä oli, mutta tämä lämpenee muutenkin paljon nopeammin.

        Aloittajalla vaikuttaisi olevan viallinen termari. Vaihto ei ole iso homma ja osakin halpa.

        Sitä termaria itsekin epäilen.Kiitos vastauksesta.


      • C220 CDI
        The_Rat kirjoitti:

        Minulla CDI, lämmöt vajaa 90 astetta noin 5-10 kilometrin ajon jälkeen näillä keleillä.

        Täytyy tarkkailla, pitääkö talveksi asentaa viimasuoja. Edellisessä CDI:ssä oli, mutta tämä lämpenee muutenkin paljon nopeammin.

        Aloittajalla vaikuttaisi olevan viallinen termari. Vaihto ei ole iso homma ja osakin halpa.

        Uusissa CDI- koneissa moottoria lämmitetään sähköllä. Lämpenee selvästi nopeammin kuin Webasto-lämmitteinen C5:seni, vaikka Citroenissa onkin muuten mukavampi kyyti.


    • mitäs menit lankaan

      Ajele poika vaan,mersun konepeltiä ei nosteta ainakaan alle 300000km,vain öljynvaihdot ja suodattimet (pissapoika)ei muuta,jos joudutaan nostamaan,silloin pitää vaihtaa merkki.

      Vasta 300000km kohdalla voidaan aloittaa tarkastuksia,sinullahan ei ole sielä mitä paljon katella,öljytikkun ovat vieneet jonnekkin,ei sellainen auto käy mersumiehille.

      Käytännössä konepeltiä ei koskaa pidä nostaa vain pissapojan neste,sen ne laittaa huolossa puolestasi kun mainitset tuosta.

      Kalliksihan se tuolanen värkki tulee,kasattu niin ettei ole edes tikkua,on ne värkin tehneet.

      • Pakkohan se on nostaa öljynvaihtoa varten. Vai käytätkö jotain imusysteemiä? Ei hyvänen aika...


    • ai perskele

      Voi hemmetti tuonti auto.......

      Sullahan ei varmaan ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä?

      Onkohan sulla edes lohkolämmitintäkään?

    • -pakkasmaa-

      Monissa saksantuonneissa on lämpimän alueen syyläri sekä sähköinen moottorin lämmityselementti puuttuu. Pakkasmaihin syylärit on erilaiset, kahdella termarilla ja kennostolla. Niitä ei kannata käydä jälkikäteen korjailemaan.

    • jahyötyolimikä

      Nää on näitä riisseliongelmia, bensakone lämpiää siinä jo ikkunoita rasputtaessa.

    • zompo

      No niin.Nyt on termostaatti vaihdettu.Vanha termari oli vain uupunut.Lämmötkin nousee heti normaaliin.Ei tarvinnut edes isompaa laittaa,vaan ihan original samanlainen.

    • Arjupa

      Mukava seurata asiantuntijoita ja varoittelijoita, joiden kommentit meni arvottomaksi, kun oli vaihdettu uusi termari...Hienoa Zompo

    • Vm2011

      Kivasti lämpenee mun uudenkarhea kauppakassi sisältä jo ennen ajoa kun webasto asennettiin. Ja termostaatin vaihto nosti moottorilämmöt sopivalle tasolle vaikka onkin cdi.. Vehon valohoitoihin ei tarvitse viedä kun muualtakin löytyy Mersun tuntevia päteviä huoltomiehiä. Meillä tarvitaan auto ajoon, ei korjaamolla seisomaan. Siksi valinta aina mersu. Hauskaa on huomata kuinka nostattaa tunteita ihmisissä :) lisää huomattavasti nautintoa :D

    • Thermokki

      Muutamassa minuutissa lämpö nousee 82 asteeseen ja pysyy siinä kesät/talvet.
      Sama juttu pitkät/lyhyet matkat, Kuvittelin että tuo on normaali, olenko väärässä?
      Pakkasellakin tarkenee ihan hyvin..

    • Purde

      Onkohan Suomen pakkasille oikeaa termostaatin astelukua?
      Koneen optimilämpöhän sen kai määrittää.
      Eli onko Suomeen oikeaa lämpötilaa?

    • normaalisti

      Mersut käy kasikymppisenä 80° ja folkkarit ja bemut pösöt ysikymppisinä 90°

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe