NIILON JOULUSAARNAT

DoctorT

Olen eilen ja tänään, yksinäisyydessä ollessani, kuunnellut 35 vuoden takaisia Niilo Yli-Vainion saarnoja ja sanon; PYHÄ HENKI on niissä voimallisesti läsnä vielä tänään!!

Tälläkin foorumilla on Niiloa arvosteltu ja laitettu samaan lootaan näiden pellehermannien kanssa, mutta kuunnelkaa, ketä Niilo koroittaa! Kenestä hän julistaa, Kristusta, Jumalan ainosyntyistä Poikaa hän koroittaa! Ja Pyhä Henki yhtyy edelleen siihen julistukseen.

Minun kuulemissani joulusaarnoissa on ELÄMÄ ja ON VOITELU. Jatkan tämän nimipäiväni näiden saarnojen äärellä ja muistelen niin NIiloa kuin ensimmäistä marttyyria, Stefanusta, joka julisti ketään pelkäämättä Ylösnoussutta Kristusta!

"minä olen niin hurrrrrrmaantunut tähän miehen, Jeesukseen, Ylimmäiseen pappiini", riemuitsi Niilo ja yritän siihen riemuun yhtyä minäkin.

195

1395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tode*

      nii-iin. Ylivainio oli persoonallinen ja sen myötä karismaattinen henkilö ja julistaja. Karismaattinen ihminen on harvemmin hiljainen ja taustalla viihtyvä, vaikka suosio ja jatkuva ihmismassa ympärillä teki Niilostakjin joskus syrjäänvetäytyvän.
      En ole tavannut/nähnyt Niilo Ylovainiota henkilökohtaisesti, mutta kaikki tuo em. välittyy kyllä niistä monista median välittämistä kuvista, joita olen hänestä katsellut ja kuunnellut.

      Olen sitä mieltä, että palstalla paljon haukkuja saanut Marko Selkomaa kulkee aika tavalla samoja polkuja Ylivainion kanssa. Vaikka olen hyvinkin kriittinen julistajien "karismaattisuuksien" suhteen, en pysty laittamaan Selkomaata pellehermannien joukkoon. Mistä johtunee?

      • lepotila

        Siinä oli kansa heti pitkällään kun Niilo tuli,


      • tode*
        lepotila kirjoitti:

        Siinä oli kansa heti pitkällään kun Niilo tuli,

        juu, sitä kaatumishöyräkkää en kyllä ymmärrä ollenkaan, en Niilonkaan kohdalla. Vaikka uskon kyllä, että ihminen saattaa kaatua kupsahtaa Jumalan kohdatessaan.


      • Pääkonttorin mies
        tode* kirjoitti:

        juu, sitä kaatumishöyräkkää en kyllä ymmärrä ollenkaan, en Niilonkaan kohdalla. Vaikka uskon kyllä, että ihminen saattaa kaatua kupsahtaa Jumalan kohdatessaan.

        Helluntailiike on odottanut uutta Niiloa yli 30 vuotta, turhaan.

        Osa Niilon kirjoituksista ja opetuksista on Ison kirjan opetuksen mukaan sellaisia jolle ei löydy tukea Raamatusta, mutta kylläkin helluntaiperinteestä.


    • DoctorT

      Selkomaa kulkee ihan toisia teitä!! Enkä suosittele kuulemista enkä hänen kirjojensa lukemista.

      Saarna.net, menkää sinne!

      • tode*

        Aika näyttää, mihin suuntaan Selkomaa kulkee. Ja mihin suuntaan kulkee Seinäjoen srk.
        Elän toiveissa, koska Helluntaiherätys on RV:n johdolla alkanut ottamaan oikeasti kantaa "kultahippu-saarnaajiin". Olen edelleen sitä mieltä, että Selkomaata ei ole tarkoitettu toimimaan pellehermannina.
        Se, että mies työskenteli Kanadassa muutaman vuoden teki häneen vaikutuksen, joka on meille jäyhille suomalaisille vierasta. Paljon afrikkalaista jumalanpalveluselämää seuranneena en vieroksu rivakkaa meteliä tansseineen ja muine heilumisineen, mutta yltiökarismaattisuus on toinen juttu. Nuo kaksi ilmiötä pitäisi osata erottaa toisistaan, ennenkuin lähdetään "henkiä tunnistelemaan".
        Kuten sanottu, me persoonallisuus on pitkälle tämän jutun juju.


      • http://www.saarna.net/puhuja.php?id=Ylivainio

        Onko näissä saarna.net:in saarnoissa joku jota erityisesti suosittelet?Esim. mainitsemiasi joulusaarnoja?Varmaan aika monta saarna.netin Niilon puheista olen kuunnellutkin. Noissa saarna.netin saarnoissa on monissa vain päivämäärä ja paikkakunta, eikä varsinaista saarnan aihetta joka olisi ihan hyvä olla olemassa.

        En tiedä onko saarna.netissä ollenkaan, mutta sellainen kuin "Betesdan lammikolla" on ollut Niilon saarna jonka olen kuunnellut monta kertaa, koska siinä Niilo puhuu Jeesuksesta valtavalla rakkaudella. Itse olen mainitun cd-levyn hankkinut jostakin monistuspalvelusta.


    • niin miksi

      Miksi meidän suomalaisten pitää aina ottaa mallia jostain muusta kulttuuriominaisuuksista !?

      Miksi afrikkalainen ei ota mallia meistä sanokaa nämä !

      • Variksenmarja

        Tottakai me suomalainen metsäkansa otetaan muista mallia kun toi itsetunto on niin huono


    • Yksikään...

      Kyllä Niilo piti hyviä ja mieleenpainuvia puheita ja saarnoja olihan hänen persoonansa ja tyylinsä erikoinen varsinkin siihen aikaan. Kaatumiset ois voinut jättää kokonaan pois. Parantumisia korostettiin liikaa koska ei siellä yksikään parantunut todistettavasti. Onneksi Niilo puhui myös evankeliumin sanomaa voimallisesti.

    • Matt.7

      "minä olen niin hurrrrrrmaantunut tähän miehen, Jeesukseen, Ylimmäiseen pappiini", riemuitsi Niilo

      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Kaatumisilmiöt eivät ole raamatullisia eivätkä Pyhän Hengen tuotosta.

      • on se vaan..

        Tämän päivän ilmiö, kaatuminen Jalovaarakin ja lapsisaarnaajat kaatelevat,


    • Niilon väärä voitelu

      DoctorT(apani?) tekisi viisaasti, jos lopulta antaisi periksi Niilo-uskossaan.

      http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/yli-vainio_kaatoi_ja_paransi_15446.html#media=15454

      Niilon touhuja arvioineen psykiatrin mukaan "parantumiset" perustuivat suggestioon ja itsesuggestioon.

      Siis SUGGESTIOON ja ITSESUGGESTIOON.

      Kyseinen lääkäri on aivan oikeassa. Yli-Vainion esiintymisissä päähenkilö oli ehdottomasti saarnaaja Yli-Vainio. Toki Jeesus-nimeä käytettiin maskina, jolla tilaisuuksille saatiin hengellinen leima.

      http://www.patmos.fi/blogi/?entityId=216

      "Omasta mielestäni Kuhlman viittasi Niilo Yli-Vainion palvelutehtävään."
      Leo Meller antaa todistuksensa Niilon palvelustehtävän viitehenkilöstä.

      Niilo kantoi sisimmässään Kuhlmanin ja hänen hengenheimolaistensa sielunvoimia. Niiden lähde on jossain aivan muualla kuin Jumalassa.

      • 4 + 1

        "Niilon touhuja arvioineen psykiatrin mukaan "parantumiset" perustuivat suggestioon ja itsesuggestioon."


        Jos asiaa kysytään ateisteilta, niin tottakai Jumalan työ perustuu humpuukiin.


      • 4 + 1
        4 + 1 kirjoitti:

        "Niilon touhuja arvioineen psykiatrin mukaan "parantumiset" perustuivat suggestioon ja itsesuggestioon."


        Jos asiaa kysytään ateisteilta, niin tottakai Jumalan työ perustuu humpuukiin.

        Moni koki varmasti ainakin subjektiivisesti parantuneensa, kivuista, säryistä ja mielen tyhjyydestä.
        Olen kuullut myös lausuntoja joistakin somaattisista parantumisista rukouskokousten jälkeen.


    • DoctorT

      Jos et ole kuunnellut Niiloa, väitteesi ja kehoitukseksi on perkeleestä!

      Olen helluntaisaarnoja kuunnellut 60 vuotta! Ja tiedän, ja aivan varmasti erotan Hengessä julistetun muista hengistä! Aivan varmasti ja sillä perusteella pistän myös Selkomaan toiseen laatikkoon Niilon kanssa. Selkomaa on käynyt tämän kuvotus Benettin käsien alla!!!!

      Niilo julisti Kristusta!! Ja vain Häntä.

      Olen kuunnellut saarnoja vuodelta 1977, jolloin herätys syntyi. Ja vuosilta ennen 1980-lukua.

      Varma merkki siitä, että Herran Henki oli julistuksessa läsnä, on se, että minä pitkän linjan uskova edelleen murrun Jumalan suurien totuuksien äärellä Niilon avatessa Kirjoituksia Pyhäss Hengessä!!

      Väitän ja olen varma, ellei nuo lähes 40 vuotta vanhat saarnat sinua kosketa, tutki sydäntäsi ja sen asennetta Sanaan ja sen totuuksiin!

      Olen puolustanut ja tulen puolustamaan Niiloa rehellisenä Jumalan Palvelijana, totuuteen kiinnittyneenä, aina! Sitä eivät muuta mielipiteet. Olen ollut myös läsnä Niilon kokouksissa.

      Minun uskoni kohde EI OLE NIILO, VAAN SE KRISTUS JOTA HÄN JULISTI!!! Odotan Herraan ja Hänen Henkensä virtoja edelleen!!

      • niilo, niilo, niilo

        Olen kuunnellut Niiloa sekä Helsingin Saalemissa että myös Jäähallin suurtapahtumassa. Niilon meuhtominen ei vaikuttanut minusta terveeltä.

        Nuorena uskovana sain Jumalan armosta ottaa varovaisen asenteen tuohon kansanvillitsijään, vaikka houkutus olisi ollut mennä mukaan 'niilo-henkeen'.

        Kiistämätön tosiasia on, vai voitko sen kiistää, että Yli-Vainio tankkasi uuden hengenvoimansa Kuhlmanin kanssa samoilta lähteiltä. Asian todistaa sekin, että jälki oli täsmälleen samanlaista kuin Kuhlmanilla ja sittemmin Hinnillä ja niin monilla muilla "taika-Jim'eillä", jotka ovat saaneet "voitelun".

        Jos aihe enemmän kiinnostaa, niin perehdy kundaliinivoimaan.
        Tulet hämmästymään huomatessasi niilo-efektin täsmäävän kundalistisen suggestion ja demonisten voimavaikutuksen kanssa tarkoin yhteen.

        http://www.kotipetripaavola.com/riivaajatkirkossajalovaara.html
        http://elaman-tie.blogspot.fi/2013/03/kristillinen-mystiikka-kundaliini-voima.html
        http://ajankohtainen.wordpress.com/tag/kundaliini/

        Jeesus-nimellä sinun ei kannata ratsastaa. Onhan tänne jo tuotu sanat:

        Matteuksen evankeliumi:
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja SINUN NIMESI kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'


      • DoctorT,vastaatko?

        DoctorT! Kirjoitit: "Selkomaa on käynyt tämän kuvotus Benettin käsien alla!!!!"

        Kysynkin nyt, että tiedätkö kenen käsien alla Austraaliassa Yli-Vainio kävi? Austraaliasta palattuaan alkoivat uudenlaiset voimavaikutukset ilmetä hänen toimintansa kautta. Pari vuotta kului Niilolta aikaa ennen kuin hän vakuuttui siitä, että kokouksissa tapahtuneet kaatumiset olivat Jumalasta (Saarnaaja elämänkerta). Osaatko osoittaa Raamatusta, mikä tukee Yli-Vainion kokouksissa tapahtuneita kaatumisilmiöitä raamatullisena?

        Olin itse myös Niilon kokouksissa ja kuulin hänen julistavat evankeliumia Jeesuksesta. Kaatumisilmiöitä sen sijaan ei voi selittää eikä puolustella Raamatulla millään tavoin jumalallisina, tapahtukoon ne kenen kokouksessa tahansa.


      • Rea Aalto

        "Odotan Herraan ja Hänen Henkensä virtoja edelleen!! "

        Näitä virtojako tohtori odottaa?

        Vakiovalinta Niilo Yli-Vainio
        http://www.missiomaailma.fi/index.ph...ja-poppamiehet
        Web of Trust


        "Työtoverini, lähetyssaarnaaja ja pastori Pentti Happonen on kertonut seuraavat ihmeet pastori Niilo Yli-Vainion toiminnan ajalta. Vuonna 1978 lähetyssaarnaajat olivat järjestäneet suuren evankelioimiskampanjan Homa Bayssa Keniassa yhdessä paikallisten seurakuntien kanssa. Yli-Vainio oli kutsuttu tapahtuman puhujaksi. Suurkokoukset pidettiin Homa Bayn keskustassa sijaitsevalla urheilustadionilla ja kokouksia mainostettiin runsaasti.

        Kokouksia edeltävänä yönä Yli-Vainio yritti nukkua Nälkämäen lähetysasemalla, mutta paikalliset poppamiehet ja noidat rummuttivat, loitsusivat ja mellastivat kova-äänisesti läpi yön. Yli-Vainio ei saanut unta. Hän kiivastui hengessään paholaiselle ja hänen palvelijoilleen.

        Seuraavana päivänä stadionin kokouksessa Yli-Vainio esitti haasteen suurelle kuulijakunnalle niin kuin profeetta Elia Karmelilla baalin papeille. ”Te, jotka olette noitien puolella, siirtykää seisomaan stadionin vasemmalle puolelle”, Yli-Vainio haastoi. ”Te, jotka olette elävän Jumalan, Herran puolella, siirtykää oikealle puolelle”, hän jatkoi. Sitten Yli-Vainio huusi suurella äänellä: ”Nyt näemme, kuka on Jumala! Elävä Jumala vastaa tulella!” Yli-Vainio nosti kätensä ylös ja rukoili. Siinä samassa Jumalan voima lankesi pelottavalla tavalla sen kansanjoukon ylle, joka seisoi noitien puolella. Kaikki kaatuivat maahan. Riivatut alkoivat huutaa, kirkua ja oksentaa.

        Eräs paikallinen pastori oli kieltänyt seurakuntalaisiaan osallistumasta stadionin tilaisuuksiin pitäen niitä harhaoppisina. Hänen seurakuntalaisensa seisoivat stadionin ulkopuolella kansan joukossa, kuuliaisena pastorinsa kiellolle. Hekin kaatuivat silmänräpäyksessä. Pastori kuuli valtavan hälinän ja mekkaloinnin stadionilta ja juoksi kovaa vauhtia paikan päälle nähdäkseen, mitä tapahtui. Kun hän ryntäsi stadionin portista sisään, Jumalan voima löi hänet maahan. Hän nousi ylös ja yritti jatkaa juoksuaan mutta kaatui maahan uudelleen ja uudelleen.

        Stadionin vieressä kulkee Homa Bayn runsaasti liikennöity päätie. Myös tiellä kulkevat pyöräilijät ja jalankulkijat kaatuivat samanaikaisesti.

        Yli-Vainion päiväkirjoihin on kirjattu kolme mainintaa kyseisestä tilaisuudesta. Vähäsanaisesti Yli-Vainio on kirjoittanut muun muassa: ”Homa Bay 5.11.78. Puhuin vapaasti Pyhästä Hengestä. Voimakkaasti noituutta vastaan ja käskin noitien tulla esille – se Jumala joka vastaa tulella on Jumala. Ei kukaan tullut. Käskin kansan siirtyä pois puhujan paikan edestä. Tuli noin 50 x 40 m aukko kentälle ja kansa lakosi että tuo alue makasi melkein täynnä ihmisiä eikä kukaan heihin koskenut – – Tämä oli ihmeellisin kokous mitä olen koskaan nähnyt elämässäni.” (Saari 1983, s.319.)

        Toisessa päiväkirjassaan Yli-Vainio vielä totesi: ”Homa Bay – Victoria järven ranta. Kokoukset 3–5.11.78. 3pv. Sain nähdä sellaisen voiman kentällä kuin ei ikinä ennen. Ihmisiä makasi 40 x 50 alueella pitkin kenttää kuin kuolleet. Kukaan ei koskenut heihin. Minä vain puhuin ja Jumalan voima lankesi. Järjestys miehet kantoivat yleisömassasta ihmisiä makaamaan kentälle.” (Saari 1983, s. 392.)


      • Variksenmarja

        On lukenut, että Niilon saarnat muuttuivat jutusteluiksi ja Raamatun sana jäi lähes pois sen jälkeen kun hän oli maailmalla käynyt hakemassa "siunausta" jonkun äärikarismaatiokon käsien alta.


      • Rea Aalto
        Variksenmarja kirjoitti:

        On lukenut, että Niilon saarnat muuttuivat jutusteluiksi ja Raamatun sana jäi lähes pois sen jälkeen kun hän oli maailmalla käynyt hakemassa "siunausta" jonkun äärikarismaatiokon käsien alta.

        Variksenmarja
        1.1.2014 20:31
        0
        Sulje
        On lukenut, että Niilon saarnat muuttuivat jutusteluiksi ja Raamatun sana jäi lähes pois sen jälkeen kun hän oli maailmalla käynyt hakemassa "siunausta" jonkun äärikarismaatiokon käsien alta.

        Niinpä, olen kuunnellut Niilon puheita netissä, ja yhdessä kokouksessa hän julistaa kultapaikkoja hampaisiin.Toisella videolla hän sanoo: "Sinä parannut nyt" käskysanalla, eli Niilo oli oikeastaan uskon sana oppinen ja ei hänen puheensa muuta ollutkaan kuin keveää jutustelua.Pyhää Henkeä hän julistin ja kaatumisia tapahtui, eli ei sellainen ole mitään Raamatun mukaista evankeliumia ollenkaan.
        Helluntailaisille on ko pala tunnustaa että Niilo toi ihmeparantumiset ja kaatumisilmiön Suomeen.Ylpeys estää näkemästä totuutta eikä Raamatun totuuksista välitetä ottaa selvää!


      • Variksenmarja
        Rea Aalto kirjoitti:

        Variksenmarja
        1.1.2014 20:31
        0
        Sulje
        On lukenut, että Niilon saarnat muuttuivat jutusteluiksi ja Raamatun sana jäi lähes pois sen jälkeen kun hän oli maailmalla käynyt hakemassa "siunausta" jonkun äärikarismaatiokon käsien alta.

        Niinpä, olen kuunnellut Niilon puheita netissä, ja yhdessä kokouksessa hän julistaa kultapaikkoja hampaisiin.Toisella videolla hän sanoo: "Sinä parannut nyt" käskysanalla, eli Niilo oli oikeastaan uskon sana oppinen ja ei hänen puheensa muuta ollutkaan kuin keveää jutustelua.Pyhää Henkeä hän julistin ja kaatumisia tapahtui, eli ei sellainen ole mitään Raamatun mukaista evankeliumia ollenkaan.
        Helluntailaisille on ko pala tunnustaa että Niilo toi ihmeparantumiset ja kaatumisilmiön Suomeen.Ylpeys estää näkemästä totuutta eikä Raamatun totuuksista välitetä ottaa selvää!

        Lapsuuteni Saalemin penkissä viettäneenä ja myöhemmin taustalta seuranneena luulin, että kaatuminen lähes "must". Luulin sen olevan osoitus kaatujan hyvästä ja syvästä Jumala-suhteesta. Noloja ne, jotka eivät kaatuneet. Surullista ja järkyttävää, että hellarit suvaitsivat tuommoiset joukkosuggestiot. Lähes koko ikäni luulin, että heidän opetus on puhdasta ja oikeaa. Ymmärrän nyt, ettei kenenkään usko ole 100% oikeaa, jotta emme ylpistyisi vai luuleeko joku niin? Voi, keneen voi enää luottaa?


    • Näin asia on

      Niilo haki mesmeristisen kaatajametodinsa Kuhlmanilta.
      Niilo eksyi pahasti tuohon kaatumisasiaan elämänsä loppupuolelella.

      Ei Barrat eikä Brofeldt olleet kaatajapappeja.

      • Tietoa tietoa

        Täältä se Niilo mesmersimi voitelunsa haki.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kathryn_Kuhlman
        Kuhlman ei vieraillut koskaan Suomessa mutta hän on tunnettu kristillisissä piireissä. Monet suomalaiset vierailivat hänen kokouksissaan ulkomailla. Jerusalemissa ja Tel Avivissa marraskuussa v. 1975 pidetyssä Toisessa Pyhän Hengen konferenssissa oli mukana suuri määrä suomalaisia. Ihannematkat oli lennättänyt kokoukseen 300 osallistujaa ja osa suomalaisista oli saapunut Australiasta asti. Mukana olivat mm. Niilo Yli-Vainio, Olavi ja Ester Syväntö


    • Näin asia on

      "Olen helluntaisaarnoja kuunnellut 60 vuotta!"

      Barrat ja Brofeldt eivät olleet kaatajapappeja kuten Niilo.

    • DoctorT

      Äläköäähän puhuko pashaa!!

      Niilo meni joulukuussa 1976 Australiaan, väsyneenä, pettyneenä, valmiina kuolemaan. Täysin masentuneena miehenä!

      Hänellä oli näky vuodelta 1956, leikkuusta, jota ei ollutkaan tullut.

      Australiassa, suomalaisten uskovien keskuudessa alkoi Herran Henki toimia ja sieltä palasi uudistunut saarnamies!! Voimassa ja Hengessä!!

      Hänen kautensa kesti raamatulliset 3,5 vuotta! Kuhlmanilla ei ollut tämän siunauksen kanssa mitään tekemistä, Ei sitten mitään.

      Niilo ei mainitse yhtään henkilöä kenen käsien alla hän olisi käynyt, ei yhtään!! Helluntaisaarnaajat kotimaassa olivat jo selkänsä kääntäneet, eivätkä kaikki kasvojaan koskaan kääntäneet!

      Notta, pashapuheet on pashapuheita, faktat kestävät ihmisten ja Jumalan edessä! Kyllä notta näin on ja amen ja ISO AMEN!

      • sokea mikä sokea

        Niilon "voima" on sinun terveen harkintasi tärvellyt, parahin vale-tohtori.

        Ei sinun sokeuteesi muu tehoa kuin armollisen Jumalan vaikutus.

        Pysy sokeudessasi, jospa Herra sinulle näkökyvyn antaisi, sitä toivon.


      • Näin asia on

        DoctorT:

        Ei Pyhä Henki, eikä Jumala, eikä myöskään Kristus kaada ketään uskovaista eikä ketään muutakaan ihmistä kenenkään pastorin käsien alla missään rukousjonossa. Kaatajapappeus ei ole UTn tekstien mukainen asia. UTn teksti on selvä tässä asiassa. Niilo oli väärässä ja sinä olet väärässä.


    • Älkää loukatko Pyhää

      Henkeä ..

      Niilo Ylivainio ja Marko Selkomaa ovat Jumalan Pyhän Hengen voimassa olevia saarnaajia.
      Kuunnelkaa Niilo Ylivainion saarna "Rikas mies ja Lasarus". Ei voi kuin tuntea syvällä sydämessään, että Pyhä Henki puhuu veljen kautta. Samoin olen tuntenut Marko Selkomaan saarnoista sekä myös hänen lauluistaan.

      • Pyhä Henki ei kaada

        Pyhä Henki ei kaada ketään Selkomaan käsien alla rukousjonossa. Selkomaa kaataa itse omalla sielunvoimallaan tai sitten joku kaatuu ihan itse koska Selkomaa opettaa väärin että Pyhä Henki kaataa ihmisiä.

        Sama koskee Niiloa myös. Eino Ahonen ja muutama muu vastusti tätä väärää opetusta mutta Antturi sai enemmistön ylipuhuttua ja Niilon jäämään helluntaherätykseen. Tässä tuli helluntaiherätyksen vinoutuma suomessa.


      • Antturi &NokiaMissio
        Pyhä Henki ei kaada kirjoitti:

        Pyhä Henki ei kaada ketään Selkomaan käsien alla rukousjonossa. Selkomaa kaataa itse omalla sielunvoimallaan tai sitten joku kaatuu ihan itse koska Selkomaa opettaa väärin että Pyhä Henki kaataa ihmisiä.

        Sama koskee Niiloa myös. Eino Ahonen ja muutama muu vastusti tätä väärää opetusta mutta Antturi sai enemmistön ylipuhuttua ja Niilon jäämään helluntaherätykseen. Tässä tuli helluntaiherätyksen vinoutuma suomessa.

        "Nokia Mission Parantumisilta Tampereella 19.11.2006.
        Mukana illassa mm. Niilo Ylivainion tytär Eeva Manninen
        sekä Helsingin Saalemin sananjulistaja Kai Antturi."

        http://www.saarna.net/saarna.php?id=623

        "Nokian cocktail - Varoitus Antturille
        Suomen Mr. Pentecost Kai Antturi kävi hiljattain Markku
        Koiviston vieraana Tampereen MetroAreenalla.
        Kallistiko Antturi vielä vanhoilla päivillään riivaajan maljaa,
        toivottavasti ei!!
        Malja kiertää pitkin Suomea ja henki haisee.
        Helluntaissa kaikki hyvin?"

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4172104#comment-21983029-view

        Jos Antturin kaltainen saarnamies, suomalainen mr Pentecost-Saalem" erehtyy NokiaMission Areenalle yhdessä Yli-Vainion tyttären kanssa, niin mikä aloittajan kaltainen feikkitohtori kehumaan omaa erehtymättömyyttään!


    • KTS (Ei kirj.)

      Kysykääs lindemanilaisen sapattipapattajalössin mielipide JOULUsaarnoista....

    • DoctorT

      VOI POJAT TEITÄ!

      Minussakin on Herran Henki, siitä olen sata varma. Hän täytti minut Pyhällä Hengellä pian 43 vuotta sitten ja tiedän Hänen minussa olevan!

      Jos olen kahta mieltä; tunnustan Niilossa olleen Hengen Jumalan Hengeksi ja tuomitse Selkomaan hengen, niin mites tämä on mahdollista neropatit??

      Olen Niilosta keskustellut vuosien aikana monen vakaan Jumalan miehen kanssa, eikä yksikään ole arvostellut sitä Henkeä, joka Niilon tilaisuuksissa vaikutti!

      Te, jotka täällä olette TIETÄVINÄNNE, teistä minä sanon, ettette tunne Jumalaa , saati Hänen Henkeään ja sen voimaa.

      Vain TYPERYS väittää, ettei Raamattu tunne kaatumista! Lukekaa Sanaa enemmän, luulette vähemmän. Saulus Tarsolainen oli yksi esimerkki Jumalan Hengen kohtaamisesta!! Kertakaikkiaan!

      Ahonen oli suuri herätyksen vastustaja, tosin oli kääntämässä kelkkaansa marraskuussa 1977, mutta liian hitaasti ja ehdoilla, HERRA OTTI HÄNET POIS TIELTÄ!! Että semmoinen Herra ja semmoiseen Herraan minä uskon!

      • väärin

        http://www.kotipetripaavola.com/riivaajatkirkossajalovaara.html

        "Pirkko Jalovaara rukoilee ihmisten puolesta ja kaataa heitä. Rukoustilanteissa ihmisten taakse menevät kiinniottajat, jotka ottavat kiinni kaatuvia ihmisiä. Raamatussa ei ole missään kohtaan opetusta, että uskovien tulee rukoilla ihmisten puolesta, jonka seurauksena ihmiset kaatuvat.

        Kun Jumala koskettaa ihmistä tai "kaataa" ihmisen, niin siinä ei tarvita kiinniottajia, sillä Jumala ei loukkaa ja satuta ihmistä koskettaessaan ihmisiä. "


      • KTS (Ei kirj.)

        "Ahonen oli suuri herätyksen vastustaja, tosin oli kääntämässä kelkkaansa marraskuussa 1977, mutta liian hitaasti ja ehdoilla, HERRA OTTI HÄNET POIS TIELTÄ!! Että semmoinen Herra ja semmoiseen Herraan minä uskon! "

        Herra otti tieltä pois myös Saarikallen jota varoitin liiallisesta israelfanituksesta jo vuosia sitten mutta painoi kaasua jyrkännettä päin. Herra hänen sieluaan armahtakoon.

        Lappeenrannan nettiprofeettaa varoitin myös ja lienee jyrkänpartaalla. Herra hänenkin sieluaan armahtakoon.


      • Eenokki 12

        "valetohtorin" pitäisi kertoa, miten on saanut hengen jonka väittää olevan laadultaan pyhää???


      • Pysyhän DT asiassa

        >>Vain TYPERYS väittää, ettei Raamattu tunne kaatumista! Lukekaa Sanaa enemmän, luulette vähemmän. Saulus Tarsolainen oli yksi esimerkki Jumalan Hengen kohtaamisesta!! Kertakaikkiaan!


      • @@@

        Luepa myös, miten Jumalan Henki kohtasi ihmisiä. Mm. Mooses, Daniel, Aaron, Hesekiel, ym. lankesivat KASVOILLEEN, eivätkä selälleen, kuten mm. Saul, joka oli luopuneessa tilassa. Jumalalle otolliset lankesivat kasvoilleen ja tuomion alaiset tasksepäin selälleen(Juudas & sotamiehet Getsemanessa). Näin on Raamatussa.


      • samaa mieltä
        väärin kirjoitti:

        http://www.kotipetripaavola.com/riivaajatkirkossajalovaara.html

        "Pirkko Jalovaara rukoilee ihmisten puolesta ja kaataa heitä. Rukoustilanteissa ihmisten taakse menevät kiinniottajat, jotka ottavat kiinni kaatuvia ihmisiä. Raamatussa ei ole missään kohtaan opetusta, että uskovien tulee rukoilla ihmisten puolesta, jonka seurauksena ihmiset kaatuvat.

        Kun Jumala koskettaa ihmistä tai "kaataa" ihmisen, niin siinä ei tarvita kiinniottajia, sillä Jumala ei loukkaa ja satuta ihmistä koskettaessaan ihmisiä. "

        Olin joku vuosi sitten Pirkon rukousjonossa. Pirkko työnsi minua otsasta ja takana oleva mies kuiskasi korvaani "anna tulla vaan", joten ajattelin heittäytyä nuoren miehen käsivarsille vaikkei heikottanut yhtään. Häpesin kyllä noustessani ylös lattialta.


      • puolinelson
        @@@ kirjoitti:

        Luepa myös, miten Jumalan Henki kohtasi ihmisiä. Mm. Mooses, Daniel, Aaron, Hesekiel, ym. lankesivat KASVOILLEEN, eivätkä selälleen, kuten mm. Saul, joka oli luopuneessa tilassa. Jumalalle otolliset lankesivat kasvoilleen ja tuomion alaiset tasksepäin selälleen(Juudas & sotamiehet Getsemanessa). Näin on Raamatussa.

        Samaa miltä olen @@@:n kanssa.


    • DoctorT

      KTS:n varoitukset voi jokainen jättää omaan arvoonsa!

      Jos hlö on niinkin pihalla kuin KTS ja ainoana pointtina Israel-vastaisuus ja terroristien ylistäminen. Sellaisessa ei voi asua Israelin Jumalan Henki, tyvärr!!

    • Näin asia on

      "Vain TYPERYS väittää, ettei Raamattu tunne kaatumista! Lukekaa Sanaa enemmän, luulette vähemmän. Saulus Tarsolainen oli yksi esimerkki Jumalan Hengen kohtaamisesta!! Kertakaikkiaan!"

      VAstaus:
      Saulus eli Paavali ei kaatunut rukousjonoissa kenenkään käsien alla.
      Myöskään Ilmestyskirjan Johannes ei kaatunut rukousjonoissa kenenkään käsien alla. UTn tekstit eivät tunne käsien alla kaatumista rukousjonoissa.

      Niilo eksyi. Antturi eksyi ja Doctor T eksyi. Ja se että Antturi oli mukana Ylivainion tyttären kanssa Nokia Mission touhussa paljastaa tämän eksymyksen.

      • KTS (Ei kirj)

        Tohtor Toope on aina ollut eksyksissä ja sen sijaan että tarttuisi kompassiin, kiroilee ja äksyilee Kooteelle ja palestiinalaille kun ei löydä polkua....


      • joopa

        Näin se on minustakin, kaatuminen ei ole tärkeää, eikä kielillä puhuminen ole tärkeää. Tämä on minun mielipide.


    • DoctorT

      Hehheh hee!!

      Voi lapset teitä!

      KTS: huivipäiden juoni kärsi tappion Arafatin kuolemasta! Toki Israel oli vaikuttajana, mutta todisteita ei jäänyt.

      Toistan, lukekaa enemmän, luulette vähemmän. Kuunnelkaa enemmän luulottelette vähemmän!

      • KTS (Ei kirj.)

        Eli Tohtori Toopen moraali on se, että jos ei jää kiinni, niin kaikki on sallittua.

        Tämä on erittäin hyvä tieto foorumin ihmisille, koska meillä kristityillä on taas aivan toinen tie.


    • DoctorT

      Torjuin jo aiemmin Kuhlmanin osuuden Niilon voiteluun!

      Mikä selittää sen, että esim helluntaiherätys kasvoi 3,5 v:ssa yli 15000 uskoontulleella. Ei millään käännynnäisellä, vaan suvuttain väkeä tuli uskoon ja hyviksi seurakunnan jäseniksi ja terveiksi uskoviksi!!

      MIKÄ SELITTÄÄ?? Täh?

      Miksi herätystä kesti vain Niilon ajan? Siksi, ettei helluntai osannut siinä toimia! Syntyi RAHANAHNEUS, jossa jopa Niilo jätettiin kipuihinsa, köyhistä puhumattakaan.

      Saarnaajat vaurastuivat ja seurakunnat pöhöttyivät. Jumala teki lopun ja senjälkeinen aika onkin synkkää helluntaiherätyksen tappiollista historiaa. Hengellisesti harhautunutta kirkkopolitiikkaa. Hajaannusta ja repimistä. Vakavia lankeemuksia, tappioita ja tekohengitystä, kuoleman raapiessa selkänahkaa!

      • Eenokki 12

        Selitän sen h-laisten "lisääntymisen" vertaamalla rottien ja tuholaisten lisääntymisellä kun ei niitä hävitetä vaikka Sana niin vaatii.
        Ei näy niitä ylivainiolaisia täälläpäin.
        Puustelleja kylläkin on nähty ja kehuttu ja muutakin kerrottavana olisi.


    • Helsingissä on paljo

      Meitä on tuhansia Niilo Ylivainion kokouksissa uskoon tulleita. Tunne itseni lisäksi 3.

    • juttututtu

      "Sain puhelinsoiton 19.3.2002 Ristin voitto-lehden päätoimittaja Juhani Kuosmaselta, joka kertoi tuttaviltaan kuulemansa memoraatin, että Niilo Yli-Vainio oli kuullut erikoisen linnun laulun, kun hän oli ollut lepäämässä vuonna 1977 Australiassa lähetyssaarnaaja Verner Raassinan puutarhassa . Tämä erikoisen linnun laulun tai sen tapainen ääni oli Niilo Yli-vainion ystävien kertoman mukaan ollut enne uudesta käänteestä ja uudesta siunauksesta hänen saarnaajaurallaan ja terveydentilassaan, minkä jälkeen karismaattiset ilmiöt alkoivat lähes välittömästi Yli-Vainion tlaisuuksissa".

      Näin kertoi lisenssiaattitutkielmassaan Seija Tarvainen (Jyväskylän Yliopisto 2005).

      Joten linnunlaulusta ?

      • Rea Aalto

        juttututtu
        26.12.2013 19:34
        0
        Sulje
        "Sain puhelinsoiton 19.3.2002 Ristin voitto-lehden päätoimittaja Juhani Kuosmaselta, joka kertoi tuttaviltaan kuulemansa memoraatin, että Niilo Yli-Vainio oli kuullut erikoisen linnun laulun, kun hän oli ollut lepäämässä vuonna 1977 Australiassa lähetyssaarnaaja Verner Raassinan puutarhassa . Tämä erikoisen linnun laulun tai sen tapainen ääni oli Niilo Yli-vainion ystävien kertoman mukaan ollut enne uudesta käänteestä ja uudesta siunauksesta hänen saarnaajaurallaan ja terveydentilassaan, minkä jälkeen karismaattiset ilmiöt alkoivat lähes välittömästi Yli-Vainion tlaisuuksissa".

        Näin kertoi lisenssiaattitutkielmassaan Seija Tarvainen (Jyväskylän Yliopisto 2005).

        Joten linnunlaulusta ?


      • Hoohaa
        Rea Aalto kirjoitti:

        juttututtu
        26.12.2013 19:34
        0
        Sulje
        "Sain puhelinsoiton 19.3.2002 Ristin voitto-lehden päätoimittaja Juhani Kuosmaselta, joka kertoi tuttaviltaan kuulemansa memoraatin, että Niilo Yli-Vainio oli kuullut erikoisen linnun laulun, kun hän oli ollut lepäämässä vuonna 1977 Australiassa lähetyssaarnaaja Verner Raassinan puutarhassa . Tämä erikoisen linnun laulun tai sen tapainen ääni oli Niilo Yli-vainion ystävien kertoman mukaan ollut enne uudesta käänteestä ja uudesta siunauksesta hänen saarnaajaurallaan ja terveydentilassaan, minkä jälkeen karismaattiset ilmiöt alkoivat lähes välittömästi Yli-Vainion tlaisuuksissa".

        Näin kertoi lisenssiaattitutkielmassaan Seija Tarvainen (Jyväskylän Yliopisto 2005).

        Joten linnunlaulusta ?

        Jospa se on ollut Raassinan puutarhassa naurulintu, koska Niilon suru Australiassa vaihtui iloksi ja nauruksi, kuten hänen sen jälkeisistä saarnoista kuuluu. Kyllä linnut voivat olla jumalallisen tahdon välittäjinä. Raamatussa kerrotaan, että kaarneet toivat surulliselle Eliaalle ruokaa Keritin purolla (1 Kun. 17: 6). Se on ollut Kookaburra-lintu, josta on laulu: "Kookaburra naurava lintu on, kuningas se on koko viidakon. Hoo, kookaburra, haa, kookaburra nauru vallaton!" Jumala paransi Niilon Linnea-vaimon kilpirauhassyövästä ja myös Niilo sai viisi vuotta lisäaikaa saarnata Jumalasta, joka halusi iloisempaa musiikkia joukkokokouksiin... Ja nythän Niilon toive on toteutunut ainakin osittain, varsinkin Seinäjoella helluntaiseurakunnassa meno on karismaattisen iloista, samoin monissa luterilaisissa tuomasmessuissa... RIP Niilo!


    • Lintujen laulua

      Helsingissä oli 1970 luvulla. jonkun uskovien yhteisön nimi "Linnunlaulu".

    • DoctorT

      Pyhä Henki on usein kuvattu linnuksi, jopa Jeesuksen päälle se nähtiin laskeutuvan kuin kyyhkysen muodossa! (Luuk.3:22)

      Sanon vielä, tutkikaa Sanaa ihmiset, niin ei tarvitse saivarrella!

      • silkkaa mesmerismiä!

        Yli-Vainioon meni Kathryn Kuhlmanin karismaattinen eksyttäjähenki.

        On naurettavaa väittää ilmiselvää tosiasiaa vastaan vale-TohtoriT:n tavoin. Yli-Vainiossa tuo saatanallinen eksytyskultti ei ollut yhtään sen raamatullisempi ilmiö kuin kenessään muussakaan poppaukossa tai kaatajavelhossa.

        TohtoriTapanilta nyt vaan puuttuu armolahja henkien erottelemiseen.

        Mesmerismi on mesmerismiä, harrastipa Yli-Vainio tai kuka tahansa.

        http://www.kristitynfoorumi.fi/mesmer.htm


      • lintu-jumalako

        "Pyhä Henki on usein kuvattu linnuksi, jopa Jeesuksen päälle se nähtiin laskeutuvan kuin kyyhkysen muodossa!"

        Ei sitä kovin usein ole kuvattu linnuksi Raamatussa. Sieltä löytyy vain 3 jaetta väitteesi tueksi: Mark 1:10, Luuk 3:22, ja Joh 1:32.


    • DoctorT

      Mesmerismi on ihan kuule jotain muuta!

      Henkien erottamisenarmolahjan tunnen!

      Jos et ole Niilon saarnoja kuunnellut, sinulla ei ole puheoikeutta! Tai jos olet kuunnellut, etkä ymmärrä niissä vaikuttavaa Pyhää Henkeä, sinun pitäisi olla huolissasi omasta hengellisestä terveydestäsi!!

      Kuhlmanistakin saa lätistä mitä lystää, lukekaa hänen elämänkertansa ja todistajakertomukset parantuneista ja pelastuneista!!

      Näiden NYKYISTEN HARHAOPPIHUSAARIEN jäljiltä ei ole yhtään kirkkaasti pelastunutta. Tapasin taannoin eräässä tilaisuudessa naisihmisen, joka oli tullut ns uskoon Hinniä katsellessaan!! Mutta tämä nainen ei kyennyt sanomaan Jeesusta ollenkaan, vaan pyhä henki tuli minuun (tark pienellä). Oli omituinen tunne tuon naisen puhuessa ja läsnäollessa.

      Kun minä saarnasin sitten Kristusta, tuon naisen naamasta näki, ettei häneen tullut henki tunnistanut Kristuksen henkeä!

      Ja näitä on paljon! Seinäjoen sateittenkin jäljiltä siellä satoja! Voi kamalaa sentää!

      • Matt.7

        "Jos et ole Niilon saarnoja kuunnellut, sinulla ei ole puheoikeutta! Tai jos olet kuunnellut, etkä ymmärrä niissä vaikuttavaa Pyhää Henkeä, sinun pitäisi olla huolissasi omasta hengellisestä terveydestäsi!!"

        Asia on niin, että tulee uskoa Raamattua eikä sinun tunteitasi. Ja Raamattu sanoo, että kaatumisilmiöt eivät ole Pyhästä Hengestä ja että Niilo Yli-Vainio oli väärä profeetta. Sitä ei Jeesus nimen hokeminen ja ylistäminen muuta, sitähän Raamatun mukaan väärät profeetat nimenomaan tekevät.

        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        http://www.kotipetripaavola.com/kaatumisilmiottarkastelussa.html


      • Variksenmarja
        Matt.7 kirjoitti:

        "Jos et ole Niilon saarnoja kuunnellut, sinulla ei ole puheoikeutta! Tai jos olet kuunnellut, etkä ymmärrä niissä vaikuttavaa Pyhää Henkeä, sinun pitäisi olla huolissasi omasta hengellisestä terveydestäsi!!"

        Asia on niin, että tulee uskoa Raamattua eikä sinun tunteitasi. Ja Raamattu sanoo, että kaatumisilmiöt eivät ole Pyhästä Hengestä ja että Niilo Yli-Vainio oli väärä profeetta. Sitä ei Jeesus nimen hokeminen ja ylistäminen muuta, sitähän Raamatun mukaan väärät profeetat nimenomaan tekevät.

        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        http://www.kotipetripaavola.com/kaatumisilmiottarkastelussa.html

        Ei yksi saarna vielä ole peruste sille, että ollaan oikeilla jäljillä. Puhuja voi toistaa opittuja lauseita, jotka tietää Raamatun mukaisiksi. Mutta löytykö puheesta se ydin: synnintunto, parannuksenteko vai onko pelkkää rakkautta ja armoa. Ja mikä on puhujan tausta ja kirjallinen tuotanto? Mitä hän oikeasti julistaa? Mistä hakenut siunauksiaan?

        Dementikkokin osaa hämätä vierailijan jonkun aikaa, asettaa sanansa ja puheensa siten, ettei tuo esiin muistamattomuuttaan. Ja täydestä menee ellei muistipisteet sitten ole ihan alhaalla.


    • juttututtu

      Ei toimita väitellä "tohtorin" kanssa hänellä on ylivertainen tieto/taito Jumalalta, tosin oman kertomansa mukaan. En tiedä toista henkilöä, joka pystyy pokkana toteamaan " Herra otti hänet pois tieltä".....Ahosen.

      Minäkin olen keskustellut Niilo Yli-Vainion kanssa vuonna 1964 Tukholmassa, jos se nostaisi osakkeitani "tohtorin" silmissä.

    • Kiesus on Herra

      Ahonen kuoli sydänkohtaukseen kuten myös Ylivaino muutama vuosi myöhemmin. Sairaudet ja kuolema ovat kaikkien ihmisten osa oli uskssa tai ei. Branhamin takia helluntailiike vinoiutui ensin ja sitten Kuhlman vinoutti sen lopullisesti. Kyllähän spiritisti Leo Meller nämä asiat tietää. Kuten ketjun viestissä oleva linkki kertoo.

      Kyllä spiritisti aina hehkuttaa muuta lähdettä kun Ristin Kiesusta.

      Jeesus ei ollut kaatajapappi.
      Paavali ei ollut kaatajapappi.
      Barrat ei ollut kaatajapappi.
      Brofeldt ei ollut kaatajapappi.

    • rea.aalto

      .Niilo Yli-Vainio toi kaatumiset ja valheherätykset Suomeen 70-luvulla.
      Olen henkilökohtaisesti ollut kuulemassa häntä Helsingin messuhallin edessä olevassa
      telttakokouksessa, ennen Niilo "uutta voitelua", minkä hän sai Australian matkallaan.
      Olen myös ollut kuulemassa Niiloa hänen uudessa voitelussaan,hänen pitämässään kokous sarjassa Göteborgissa v 1979 .
      "Entinen Niilo" saarnasi helvetinkatkuisia peloittavia saarnojaan.Uusi Niilo puhui "rakkaudellisia" puheita .Hän oli ennen ja jälkeenpäinkin vain tunteisiin vetoava dymaaninen puhuja, oikea retoriikan maisteri.
      Helluntailaisethan luulevat että usko tulee tunnekuohuista ja että Pyhä Henki jakaa tunnekuohuja ja tunnekokemuksia ja siinä Niilo oli taitava.
      Mutta hän eksyi syvälle harhaoppiin, kun ei kyseenalaistanut voimia, mitkä hänen kokouksissaan alkoivat ilmetä, Australian matkalla saadun voitelun seurauksena.

      • v.b.

        Merkillistä on kuitenkin se, että tuhansia ja tuhansia tuli uskoon herätyksen aikana. Tämähän on kaikki totta ja tapahtunutta, senhän me kaikki tiedämme. Ilmeisesti sinulle, Rea, nämä asiat eivät ole selviä.

        Se, että Niiloa käytettiin häpeämättömästi hyväksi monin tavoin, ei tee hänen työtään jumalanpalvelijana millään tavalla tyhjäksi. Niilo oli käynyt kovat koulut, mutta oli säilyttänyt yksinkertaisuutensa ja rehellisyytensä. Valitettavasti hän oli myös naivi ja sinisilmäinen.

        Ilmeisesti sinä et ole koskaan kokenut hengentäyteyttä, enempää kuin milloinkaan saanut kastetta Pyhässä Hengessä. Se käy niin tuiki selkeästi ilmi puheenvuoroistasi. Sinullahan on pelkästään yksi teema - mustamaalaus.

        Olen sinulle aiemminkin sanonut, ja sanon sen vielä uudestaan. "Oireilusi" johtuu pelkästään kroonisesta vihastasi, eli katkeruudesta. Olet kateellinen niille, joita Herra käyttää, ja jotka ovat saaneet maistaan Herran hyvyyttä.

        Katkeruutesi lapsellisine kiukutteluineen on varmasti seurannut sinua sekä työpaikoilla, että lähimmäistesi elämässä muutenkin. Sen vuoksi olet "viisaasti" jäänyt yksinäiseksi.

        Jumalan tuntemisen tuoksua sinussa ei ole. Sen voi tuntea näin pelkästään sepustuksiesi välitykselläkin. Se on niin ilmeistä. Voi aivan hyvin jopa sanoa, että koet uudestisyntyneet vihollisiksesi. Se ja monet muut "henkilökohtaiset ongelmasi" selittyvät pelkästään omien taustojesi kautta.

        Senkin olisit voinut luovuttaa Jumalalle ja saada armahduksen. Vapauteen on Kristus meidät vapauttanut. Sinulle tämä ei aivan ilmeisesti ole kelvannut. Itse mielenterveysalan työntekijänä voin myös todeta, että tämänkaltaiseen vaivaan, joka sinulla on, eivät terapiat auta.

        Tee siis parannus. Siitä se lähtee.


      • Matt.7
        v.b. kirjoitti:

        Merkillistä on kuitenkin se, että tuhansia ja tuhansia tuli uskoon herätyksen aikana. Tämähän on kaikki totta ja tapahtunutta, senhän me kaikki tiedämme. Ilmeisesti sinulle, Rea, nämä asiat eivät ole selviä.

        Se, että Niiloa käytettiin häpeämättömästi hyväksi monin tavoin, ei tee hänen työtään jumalanpalvelijana millään tavalla tyhjäksi. Niilo oli käynyt kovat koulut, mutta oli säilyttänyt yksinkertaisuutensa ja rehellisyytensä. Valitettavasti hän oli myös naivi ja sinisilmäinen.

        Ilmeisesti sinä et ole koskaan kokenut hengentäyteyttä, enempää kuin milloinkaan saanut kastetta Pyhässä Hengessä. Se käy niin tuiki selkeästi ilmi puheenvuoroistasi. Sinullahan on pelkästään yksi teema - mustamaalaus.

        Olen sinulle aiemminkin sanonut, ja sanon sen vielä uudestaan. "Oireilusi" johtuu pelkästään kroonisesta vihastasi, eli katkeruudesta. Olet kateellinen niille, joita Herra käyttää, ja jotka ovat saaneet maistaan Herran hyvyyttä.

        Katkeruutesi lapsellisine kiukutteluineen on varmasti seurannut sinua sekä työpaikoilla, että lähimmäistesi elämässä muutenkin. Sen vuoksi olet "viisaasti" jäänyt yksinäiseksi.

        Jumalan tuntemisen tuoksua sinussa ei ole. Sen voi tuntea näin pelkästään sepustuksiesi välitykselläkin. Se on niin ilmeistä. Voi aivan hyvin jopa sanoa, että koet uudestisyntyneet vihollisiksesi. Se ja monet muut "henkilökohtaiset ongelmasi" selittyvät pelkästään omien taustojesi kautta.

        Senkin olisit voinut luovuttaa Jumalalle ja saada armahduksen. Vapauteen on Kristus meidät vapauttanut. Sinulle tämä ei aivan ilmeisesti ole kelvannut. Itse mielenterveysalan työntekijänä voin myös todeta, että tämänkaltaiseen vaivaan, joka sinulla on, eivät terapiat auta.

        Tee siis parannus. Siitä se lähtee.

        "Merkillistä on kuitenkin se, että tuhansia ja tuhansia tuli uskoon herätyksen aikana."

        Jumala voi käyttää vääriäkin profeettoja ihmisten uskoontulemiseen, mutta se ei muuta sitä, että he ovat vääriä profeettoja ja julistavat toista evankeliumia ja eksyttävät monia. Niilo Yli-Vainion voimanlähde ei ollut Pyhä Henki. Niilo kuuluu samaan sarjaan näiden nykyisten pellehermannien (DoctorT:n sanoilla) kanssa.


      • Variksenmarja
        v.b. kirjoitti:

        Merkillistä on kuitenkin se, että tuhansia ja tuhansia tuli uskoon herätyksen aikana. Tämähän on kaikki totta ja tapahtunutta, senhän me kaikki tiedämme. Ilmeisesti sinulle, Rea, nämä asiat eivät ole selviä.

        Se, että Niiloa käytettiin häpeämättömästi hyväksi monin tavoin, ei tee hänen työtään jumalanpalvelijana millään tavalla tyhjäksi. Niilo oli käynyt kovat koulut, mutta oli säilyttänyt yksinkertaisuutensa ja rehellisyytensä. Valitettavasti hän oli myös naivi ja sinisilmäinen.

        Ilmeisesti sinä et ole koskaan kokenut hengentäyteyttä, enempää kuin milloinkaan saanut kastetta Pyhässä Hengessä. Se käy niin tuiki selkeästi ilmi puheenvuoroistasi. Sinullahan on pelkästään yksi teema - mustamaalaus.

        Olen sinulle aiemminkin sanonut, ja sanon sen vielä uudestaan. "Oireilusi" johtuu pelkästään kroonisesta vihastasi, eli katkeruudesta. Olet kateellinen niille, joita Herra käyttää, ja jotka ovat saaneet maistaan Herran hyvyyttä.

        Katkeruutesi lapsellisine kiukutteluineen on varmasti seurannut sinua sekä työpaikoilla, että lähimmäistesi elämässä muutenkin. Sen vuoksi olet "viisaasti" jäänyt yksinäiseksi.

        Jumalan tuntemisen tuoksua sinussa ei ole. Sen voi tuntea näin pelkästään sepustuksiesi välitykselläkin. Se on niin ilmeistä. Voi aivan hyvin jopa sanoa, että koet uudestisyntyneet vihollisiksesi. Se ja monet muut "henkilökohtaiset ongelmasi" selittyvät pelkästään omien taustojesi kautta.

        Senkin olisit voinut luovuttaa Jumalalle ja saada armahduksen. Vapauteen on Kristus meidät vapauttanut. Sinulle tämä ei aivan ilmeisesti ole kelvannut. Itse mielenterveysalan työntekijänä voin myös todeta, että tämänkaltaiseen vaivaan, joka sinulla on, eivät terapiat auta.

        Tee siis parannus. Siitä se lähtee.

        v.b.
        Voisit tehdä parannuksen kielenkäytössäsi. Noloa tekstiä uskovaiselta.


      • v b.
        Variksenmarja kirjoitti:

        v.b.
        Voisit tehdä parannuksen kielenkäytössäsi. Noloa tekstiä uskovaiselta.

        Sinä saat toki kaikin mokomin nolostella.

        Kielenkäytössäni ei pitäisi olla sen enempää vikaa.

        Ehkäpä ongelma on, niin kuin oletan, omassasi päässäsi.


    • Rea Aalto

      Niilo Yli-Vainio paljastaa itse harhaoppinsa.
      Tässä scannattuja sivuja kirjasta ; Mauno Saari: Saarnaaja

      "Hän havaitsee, että voiman ilmenemisessä on lainalaisuuksia, joiden kautta Jumala ilmeisesti tahtoo ohjata toimintaa tiettyyn suuntaan, ja joita lakeja noudattamalla hän pystyy jo jossain määrin säätelemään voimaa. Mitä enemmän hän puhuu Pyhästä Hengestä, sen ominaisuuksista, arvovallasta ja kaikkivoipaisuudesta mitä enemmän hän antaa sisäänsä pakkautuvan säälin ihmisiä kohtaan purkautua oman persoonansa kautta rakastaviksi
      sanoiksi, mitä enemmän hän korostaa anteeksiantoa, sovitusta, Jeesuksen uhrautumisessa ilmenevää rajatonta
      rakkautta, sitä vahvemmin lämmin voima ottaa hänet kanavakseen.
      Voima ei innostu raamattutunneista, se tuntuu uinailevan tai peräti heittäytyvän passiiviseen vastarintaan, jos hän alkaa hiukankin sovitella armon ja rakkauden sanoman saumakohtiin ikäänkuin tiivisteeksi syyttäviä sävyjä. Siihen hän huomaa itsellään olevan pyrkimystä, kun väsymys erityisesti painaa ja sen painon päälle vielä lastautuu käytännön huolia ja niiden tuomaa pahaa mieltä.
      Vielä hankalammaksi käy olo ja hennommaksi voima, jos hänelle itselleen syntyy mielihalu nousta pystympään, ryhdistäytyä ja antaa ihmisten lumoutuneiden katseiden kutitella itseään aamen-huutojen sateen keskellä.

      Hän kirjoittaa näitä havaintojaan muistiinja miettii, että tälle kovuudella ja peloilla ihmisiä nuijivalle ajalle Jumala haluaa saarnauttaa helpotusta, huojennusta, rakkautta, pelastusta ja terveyttä.
      Syksyyn mennessä hän huomaa voivansa tekstittömien saarnojen lisäksi puhua itse asiassa lähes jokaisen "vanhan Niilon" käyttämän saarnan myös nyt: samat entiset raamatunkohdat ja aiheet vain hän en suussaan kääntyvät nurinpäin. Sama Jumala josta hän ennen näki julman sinimustana piirtyvän profiilin, tulena palavat ja usein vihaa hehkuvat silrnät, se sama Jumala ottaa nyt ihmisiä kämmenelleen hyvin kärsivällisesti ja rauhoittavasti ja katselee heitä rakkauden välkkeen täyttämin silmin.
      Niilo on toisinaan pakahtumiseen saakka täynnä tämän
      uuden tunteen ja näyn ja oivalluksien tuottamaa iloa. Se ilo on varattu hänelle kokouksiin. Vain niiden kuluessa hän voi kokea sen täyttävän hänen solunsa niin että lopulta tuntuu kuin nahka olisi revetä ilon paineesta; kun mitkään sanat joita hänellä on varastossa eivät millään äänenpainoilla väritettyinä riitä tuon ilon kuvaamiseen, hän kietoo omat kätensä kesken saarnan ympärilleen, puristaa Raamattua rintaa vasten, hypähtelee ja hihkuu. Kun hänen sanansa ja lauseensa kapuavat ylöspäin

      aurinkovuorta, ne riittävät vain puoliväliin. Kun saarnan aaltoliike nousee huipullensa ja päätyy dramaattisiin purkausenomai
      siin lauseisiin, hän usein niiden jälkeen huomaa ilon liikkeen
      jatkuvan tyhjän päällä, tilassa jossa ei enää olekaan sanoja ja jossa leijuessaan hän voi vain päästellä alkuvoimaisia ääniä:
      "Ihiiiiii! Jiuuuuu! Aiiiii! Ooooooo! Tzzziiiii!"
      Mutta noilta vuorilta joilla valo loistaa läpikuultavan lasisen
      taivaan halki niin että hän unohtaa hakkaavan sydämensä ja "

    • DoctorT

      Rea Aalto on herännyt!!

      Ja on kiukkuinen kun Niiloa nostan!!

      Ole vaan, sinusta ei ole vuosien saatossa saanut selvää, minkä hengen lapsi sinä olet!

      Räksytät kyllä kuin Suomen pystykorva, mutta onko sinulla on jotain todella asiaa?

      Niiloa ovat arvioineet minua fiksummat miehet ja naiset. Mauno Saari kirjan kirjoittajana onnistuu erinomaisesti kuvaamaan tuon herätyksen nousun ja laskun.

      Minussa oleva Herran Henki ja armolahja ei sodi tuota maatamme ja maita koskettanutta herätystä vastaan. Mm Keniassa Jumalan Voima löi noitaukot!
      Siihen ei pysty Rea eikö reankaltaiset lärvijät.

      • (*)

        Ja siinä kansa joukot kaatuivat


      • kuulevat korvat,nä..

        Olet kyllä täysin sokaistunut, ja syvällä sielun piilevissä voimissa! Jumalan Henki ei toimi noin lähimainkaan!

        Minkähän Herra sinussa oikein vaikuttaa?

        "He ovat sielullisia, Henkeä heillä ei ole"


    • Henkikasteen saanut

      DoctorT tuo esiin Pyhän Hengen antamia ajatuksia. Mutta vihollishenki ei pidä niistä.

      • Matt.7

        Tohtorissa ei kyllä tunnu olevan tippaakaan nöyryyttä, mutta Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille antaa armon. Oppia ikä kaikki. Kannattaisi myöntää olevansa väärässä.


      • priimaballeriina
        Matt.7 kirjoitti:

        Tohtorissa ei kyllä tunnu olevan tippaakaan nöyryyttä, mutta Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille antaa armon. Oppia ikä kaikki. Kannattaisi myöntää olevansa väärässä.

        Näin lopun ajan hetkillä pitäisi olla jo oikeammalla tiellä . Jos monet ovat noin syvällä eksytyksessä eli luopumuksessa, niin miten siinä käy...?


    • DoctorT

      Matt.7

      Piiiiiiiiiiiiiiiitkät naurut älylle ja sen tuotokselle!

      • Matt.7

        Tässähän ei ole ollenkaan kysymys älystä vaan hengellisestä totuudesta.


    • 4+ 1
    • syvä viha

      Niilon höpötykset ja muidenkin kaatajien! Herkkäuskoiset menevät helposti moiseen. He kaatuvat, kun itse vahvasti uskovat, niin siten tapahtuu jonkun viheliäisen saarnaajan niin väittäessä

    • Niilo. showmaakari

      Showmaakarit ovat pop-tähtiä, poliitikkoja, koomikkoja tai saarnaajia, jotka omalla henkilökohtaisella vetovoimallaan ja lavakarismallaan saavat yleisön temmattua mukaansa.

      Ei ole pienintäkään epäilystä, etteikö saarnaaja Niilo Yli-Vainio olisi ollut yksi tuon taiteilijaryhmän, siis showmaakarien, tyylipuhdas edustaja. Suggestiivisin keinoin ja henkivoimilla pelaten tuo mainio showmies sai massoittain ihmisiä kaatumaan pitkin permantoa.

      Vastaavanlaisia lavatähtiä on saarnaajana nähty ennen Yli-Vainiotakin, myös täällä Suomessa. Tosin he olivat ennen Yli-Vainion esiintymiskautta enimmäkseen ulkomaisia färjäreitä, kuten William Branham ja Tommy Hicks.

      Sittemmin Yli-Vainion jälkeen on meno muuttunut yhä villimmäksi. Helluntaiherätyksen taholta ei olla paimenen ääntä kuultu lampaiden varoittamiseksi ovelista susista, jotka eivät laumaa ole säästäneet.

    • HÄPEÄ SINÄ SYNTISI

      Totisesti wain NIILO PAASIVIRTA omaa yxin Herran tosi siunauxen & muut owat wain Hänen Tosi Sanansa exyttäjiä ja iumalatoman harhaopin lewitäjiä!! Lancea sinäcin Saatanan walheisa eläwä curia synnin portto polwilesi & cuzu Herran tosi tuli lanceaman yllesi & puhdistaman saastaiset walheet ioiden wallasa olet coco elämäsi elänyt!!! NIILOLUJAA!!!!!!

    • harhassa oli

      Ne siansaksakielet ja kaatuilu kun ovat perkeleestä! Voi olla, että Niilo Yli-mainio jotenkin uskoi Jeesukseenkin, mutta riivaajahenkeä hän kyllä oikeasti palvoi. Ja sitä samaa henkeä hän saarnasi ja korotti muillekin ihmisille. Raamattu kyllä selvästi varoittaa opettamasta, sillä siinä on kova vastuu. Ei ollut Niilon raamatuntuntemus sitä luokkaa, että olisi voinut muita opettaa. Valitettavasti. Harhaanjohdettu harhaanjohtaja. Jätämme Jumalan tuomittavaksi, Hän kyllä on oikeudenmukainen Tuomari.

      • 4 + 1

        Minä olen ollut Niilon rukoiltavana, mutta en koskaan kaatunut eikä kukaan yrittänyt kertaakaan tönäistä kumoon. Niilo laittoi kyllä käden otsalle rukoillessaan.

        Saattaa olla että osa yleisöstä kaatui tahallaan, kun siitä oli niin kovasti lehdistössä ja muualla puhetta. Osa oli aitoa Jumalan voimaa.

        Raamatussa Saulus kaatui kun kohtasi Kristuksen, ja muutama vastaava tapaus löytyy Raamatusta.

        Olen saanut myös kielillä puhumisen armolahjan, mutta se ei tapahtunut Niilon kokouksen yhteydessä. Kielillä puhumiseni ei ole ollut tunnemyrskyä tai suggestiota, vaan ihan täysin järjissäni ja tasapainoisena pystyn puhumaan kielillä milloin tahdon.


      • eroja liikaa
        4 + 1 kirjoitti:

        Minä olen ollut Niilon rukoiltavana, mutta en koskaan kaatunut eikä kukaan yrittänyt kertaakaan tönäistä kumoon. Niilo laittoi kyllä käden otsalle rukoillessaan.

        Saattaa olla että osa yleisöstä kaatui tahallaan, kun siitä oli niin kovasti lehdistössä ja muualla puhetta. Osa oli aitoa Jumalan voimaa.

        Raamatussa Saulus kaatui kun kohtasi Kristuksen, ja muutama vastaava tapaus löytyy Raamatusta.

        Olen saanut myös kielillä puhumisen armolahjan, mutta se ei tapahtunut Niilon kokouksen yhteydessä. Kielillä puhumiseni ei ole ollut tunnemyrskyä tai suggestiota, vaan ihan täysin järjissäni ja tasapainoisena pystyn puhumaan kielillä milloin tahdon.

        Samaa kielillä puhetta se on kuin muissakin pakanauskonnoissa. Raamatussa kielillä julistettiin evankeliumia. Siinä se ero. Raamatussa kielet olivat apostolinen merkkilahja, joka ei ikinä ilmaantunut ilman apostolin läsnäoloa. Nykyisin siansaksahöpinä yhdistää kaikki pakanauskonnot. Saman henkikasteen saa hellarit, mormonit, katoliset, lutit, woodoot yms.
        Hellarit todellakin pystyvät puhumaan kielillään milloin tahtovat. Apostolit puhuivat vain silloin, kun Pyhä Henki itse laittoi heidän suuhunsa sanat. Kielilläpuhe tapahtui silloin vain Jumalan tahdosta - ei ihmisten. Iso ero siinäkin.


      • ota selvää
        eroja liikaa kirjoitti:

        Samaa kielillä puhetta se on kuin muissakin pakanauskonnoissa. Raamatussa kielillä julistettiin evankeliumia. Siinä se ero. Raamatussa kielet olivat apostolinen merkkilahja, joka ei ikinä ilmaantunut ilman apostolin läsnäoloa. Nykyisin siansaksahöpinä yhdistää kaikki pakanauskonnot. Saman henkikasteen saa hellarit, mormonit, katoliset, lutit, woodoot yms.
        Hellarit todellakin pystyvät puhumaan kielillään milloin tahtovat. Apostolit puhuivat vain silloin, kun Pyhä Henki itse laittoi heidän suuhunsa sanat. Kielilläpuhe tapahtui silloin vain Jumalan tahdosta - ei ihmisten. Iso ero siinäkin.

        "Apostolit puhuivat vain silloin, kun Pyhä Henki itse laittoi heidän suuhunsa sanat. Kielilläpuhe tapahtui silloin vain Jumalan tahdosta - ei ihmisten."

        Taitaa olla ihan perusasiatkin hakusessa. Otapa selvää mitä kielillä puhuminen tarkoittaa.


      • priimaballeriina
        4 + 1 kirjoitti:

        Minä olen ollut Niilon rukoiltavana, mutta en koskaan kaatunut eikä kukaan yrittänyt kertaakaan tönäistä kumoon. Niilo laittoi kyllä käden otsalle rukoillessaan.

        Saattaa olla että osa yleisöstä kaatui tahallaan, kun siitä oli niin kovasti lehdistössä ja muualla puhetta. Osa oli aitoa Jumalan voimaa.

        Raamatussa Saulus kaatui kun kohtasi Kristuksen, ja muutama vastaava tapaus löytyy Raamatusta.

        Olen saanut myös kielillä puhumisen armolahjan, mutta se ei tapahtunut Niilon kokouksen yhteydessä. Kielillä puhumiseni ei ole ollut tunnemyrskyä tai suggestiota, vaan ihan täysin järjissäni ja tasapainoisena pystyn puhumaan kielillä milloin tahdon.

        Pystyt puhumaan kielillä milloin tahdot? Eikö Jumalalla ole tuohon mitään sanomista?


      • 4 + 1
        priimaballeriina kirjoitti:

        Pystyt puhumaan kielillä milloin tahdot? Eikö Jumalalla ole tuohon mitään sanomista?

        "Saattaa olla että osa yleisöstä kaatui tahallaan"

        Lisään tähän vielä, että niin todella silloin tuntui. Osa yleisöstä, joka oli kuullut puhuttavan kaatumisista, tuli sinne "kaatumaan".
        Ehkä se oli kerskauksen aihe toisille.

        Siellä missä Jumalan Henki vaikuttaa voimakkaasti, sinne tulee myös valehtelija matkimaan Jumalan töitä.


      • 4 + 1
        4 + 1 kirjoitti:

        "Saattaa olla että osa yleisöstä kaatui tahallaan"

        Lisään tähän vielä, että niin todella silloin tuntui. Osa yleisöstä, joka oli kuullut puhuttavan kaatumisista, tuli sinne "kaatumaan".
        Ehkä se oli kerskauksen aihe toisille.

        Siellä missä Jumalan Henki vaikuttaa voimakkaasti, sinne tulee myös valehtelija matkimaan Jumalan töitä.

        Kuten aiemmin todettua, itse en koskaan kaatunut.

        Silloin oli vallalla jotenkin sellainen käsitys, että on ikäänkuin "syvemmin" uskossa jos Herran Henki koskettaa niin että menee jalat alta, ja siksikin moni varmaan koki paineita kaatua.

        Ihminen on myös sellainen, että apinoi (lue matkii) jos näkee joidenkin muiden toimivan tietyllä tavalla. Mitä yksi edellä sitä toiset perässä ja niin edespäin.
        Osa ilmeisesti kaatui siellä tahallaan, mikä oli valitettavaa. Mutta en laske sitä Niilon syyksi.

        Uskon kaikesta huolimatta Niilon tavanneena ja hänen ajatusmaailmaansa tutustuneena että hän toimi Pyhässä Hengessä ja oli Kristuksen oma.


    • 4 + 1

      Muistaakseni Mauno Saari haastatellessaan Niilo Yli-Vainiota kirjoitti että vaikka on haastatellut elämänsä aikan satoja ellei tuhansia ihmisiä toimittajan roolissa, niin ikinä aiemmin hän ei ole kohdannut niin vilpittömän ja rehellisen oloista ihmistä.

      Jos joku muistaa tästä Mauno Saaren johonkin lehteen (1978-1981) kirjoittamasta jutusta lisää niin kertokaa ihmeessä.

      • jk lh67

        Niilosta loisti ilo, vapaus ja PUHTAUS sekä aitous. Sitä palstan tuomarit ja fariseukset vastustavat. Saman kohtalon kohtasi Niilon Vapahtaja lihansa päivinä.


      • Matt.7

        "niin ikinä aiemmin hän ei ole kohdannut niin vilpittömän ja rehellisen oloista ihmistä.
        "

        Siinähän juuri mennään pahasti harhaan, kun arvioidaan omien tunteiden perusteella ja hylätään Raamatun Sana. Ihmisen tunteet valehtelevat, mutta Raamatun Sana on totuus.


      • Variksenmarja

        Miksei olisi ollut vilpittömän ja rehellisen oloinen.

        Eihän nämä, jotka vääristynyttä evankeliumia (puhun nyt yleisesti) tai lähinnä ihmeitä julistavat, itse ymmärrä harhassa olevansakaan. Vaikka olisivat olleet kuinka pyhiä Jumalan miehiä mutta, jos kundaliinihenkion herätetty niin se vääristää ajatusmaailmankin. Uskon, että harhauttajat uskovat olevansa Jumalan asialla.


      • 4 + 1
        Variksenmarja kirjoitti:

        Miksei olisi ollut vilpittömän ja rehellisen oloinen.

        Eihän nämä, jotka vääristynyttä evankeliumia (puhun nyt yleisesti) tai lähinnä ihmeitä julistavat, itse ymmärrä harhassa olevansakaan. Vaikka olisivat olleet kuinka pyhiä Jumalan miehiä mutta, jos kundaliinihenkion herätetty niin se vääristää ajatusmaailmankin. Uskon, että harhauttajat uskovat olevansa Jumalan asialla.

        Niilon julistus oli erittäin Kristuskeskeistä, puhdasta evankeliumia.


    • DoctorT

      Matt.7

      Kerroppa se hengellinen totuus, joka hallussasi on!

    • -mietiskelijä-

      Sellaista se sielullisuus on kaikkinaisine hurmaantumisineen, mutta Jumalan Sana erottaa sielun ja hengen.

    • Ristin juurella

      Noissa kaatajapappien toiminnoissa haetaan yhteyttä Jumalaan tekojen kautta. Sellainen on tyypillistä pakanauskonnoille, joissa eri menetelmin pyritään saamaan aikaiseksi jonkinlainen jumalkokemus. Kristillisyyden nimessä harjoitettava mystiikka ja kokemukset vievät kohti katolisuutta. Kristinusko sen sijaan ei perustu kokemuksiin, tunteiluun, eikä ihmisten tekoihin, vaan lahjaksi saatuun armoon ilman pelastavia tekoja sekä Jumalan antamiin lupauksiin luottamiseen.

      • 4 + 1

        Ota huomioon että Yli-Vainio ehti olla vuosikymmeniä saarnaajana ennen kaatumisilmiöitä.

        Lehdistö painotti erityisesti kaatumisia, joka ei ollut mitenkään merkittävä asia itse saarnan sanomaan verrattuna.


      • Ristin juurella
        4 + 1 kirjoitti:

        Ota huomioon että Yli-Vainio ehti olla vuosikymmeniä saarnaajana ennen kaatumisilmiöitä.

        Lehdistö painotti erityisesti kaatumisia, joka ei ollut mitenkään merkittävä asia itse saarnan sanomaan verrattuna.

        > Lehdistö painotti erityisesti kaatumisia, joka ei ollut mitenkään merkittävä asia itse saarnan sanomaan verrattuna.

        Rohkenen epäillä. Ilman kaatamisia olisi varmaankin ollut melko tyhjät salit.


    • rea.aalto

      Niilolle kaatumiset olivat tärkeitä, hän kirjoitti sivukaupalla päiväkirjamerkintöihinsä
      tarkkoinen lukuineen; tässä vain yhdeltä sivulta:


      Sivulta 386

      Heinola 4.9.81. Vapaasti. Noin 800 kuulijaa. Yli puolet kaantymattomia. (Ilma 7 as. lamminta.) Noin 30 halusi pelastua. Noin 250 lensi. Erittain hyva kokous.
      Helsinki 5.9.81. Apt. 19:1-. Noin 1300 kuulijaa. Noin 40 halusi pelastua. Noin 300 lensi.
      Helsinki 6.9.81. Apt. 10:1-. Noin 1400 kuulijaa. Noin 35 halusi pelastua. Noin 300 lensi. Hyva kokous. - Jotkut tayttyivat P. Hengella heti. Eras 20 v. uskossa ollut.
      Kangasala 9.9.81. Luuk.13.lO-. Noin 350 kuulijaa. Yli 10 halusi pelastua. Noin 100 kaatui.
      Karhula 13.9.81. Pelastusvarmuudesta. Noin 900 kuulijaa. Noin 30-40 halusi pelastua. Noin 300 kaatui. Erikoisen avoin kokous.
      Tampere 17.9.81. Vapaasti - Pelastusvarmuudesta. Noin 1200 kuulijaa. Noin 20 halusip. Noin 250 kaatui. Hyva kokous.
      Suonenjoki 18.9.81. Vapaasti. Noin 600 kuulijaa. Noin 30 halusi pelastua. Noin 200 lensi.
      Iisalmi 19.9.81. Luuk.13:lO. Noin 1200 kuulijaa. Noin 85 halusi pelastua. Noin 300 kaatui. - Erikoisen paljon kaantymattomHL - Vakeva heratyksen henki!
      Kuopio 20.9.81. Apt.19:1-. Noin 1000 kuulijaa. Ehkä noin 40 halusi pelastua. Noin 350 kaatui. Hyvä kokous.
      Kangasala 23.9.81. Jh.5.1-. 580 kuulijaa. Noin 10 halusi pelastua. Noin 60 kaatui. Ei ole sama herätyksen henki kuin Lapualla.
      Helsinki 26.9.81. Lah.M-H. Vapaasti. Noin 3000 kuulijaa. Noin 80-90 halusi pelastua. Noin 600-700 lensi maahan.
      .

      • 4 + 1

        Kyllä Niilon puheista kävi ilmi mikä Niilolle oli tärkeää. Hän korosti aina Kristusta, ei itseään.

        Sitä paitsi mitä vikaa päiväkirjamerkinnöissä on? Aika moni muukin on pitänyt päiväkirjaa.


      • mitä tapahtunut
        4 + 1 kirjoitti:

        Kyllä Niilon puheista kävi ilmi mikä Niilolle oli tärkeää. Hän korosti aina Kristusta, ei itseään.

        Sitä paitsi mitä vikaa päiväkirjamerkinnöissä on? Aika moni muukin on pitänyt päiväkirjaa.

        Realla jotain hekilökohtaista kaunaa Niiloa kohtaan koska kajoaa henkilökohtaisuuksiinsa.


      • Rea Aalto
        mitä tapahtunut kirjoitti:

        Realla jotain hekilökohtaista kaunaa Niiloa kohtaan koska kajoaa henkilökohtaisuuksiinsa.

        mitä tapahtunut
        30.12.2013 08:15
        0
        Sulje
        Realla jotain hekilökohtaista kaunaa Niiloa kohtaan koska kajoaa henkilökohtaisuuksiinsa.

        Henkilökohtaista kaunaa? En tuntenut henkilökohtaisesti Niiloa, ja ne kerrat kun olin häntä kuulemassa, voin todeta että persoonaltaan Niilo vaikutti mukavalta ja reippaalta mieheltä, joten ei minulla ole hänen persoonastaan mitään negatiivista sanottavaa, enkä koskaan muutenkaan puutu kirjoituksissani kritisoimaan ketään henkilönä, kuten täällä on tapana, kun ei osata asiallisesti kirjoittaa vaan pitää huudella nimimerkkien takaa omasta päästä keksittyjä olettamuksia ja valheita eri mieltä oleville keskustelijoille!
        Mitä taas Niilo Yli-Vainion nk voiteluun tulee, olen kyseenlaistanut hänen voitelunsa Raamatun opetuksen mukaan, ja hänen kokouksissaan ilmenneet kaatumiset ja muuta voimavaikutukset eivät olleet Raamatun Pyhän Hengen toimintaa!


    • Trapetsitaiteilijat

      'Verbaalinen trapetsitaiteilija ammattimaisen palkkasaarnaajan työssä'.

      Siinä kädet heiluu ja kasku lentää uskonnollisen perusmantran nimissä.

      Uskonnollista leipää ja sirkushuvia kansalle vaativa yleisö on innoissaan, tunteet korkealla ja väkeä kaatuu jonossa. Siinä rytäkässä ja hetken huumassa jo kipu ja murhekin hetkeksi unhottuu. Hei hulinaa, kyllä tuo taiteilija on aika mestari!

      Tilannekuva massatapahtumasta Lapualla, Helsingissä jne... tuttua monille.

      • 4 + 1

        "Siinä kädet heiluu ja kasku lentää"



        Tuossa tulee näkyviin Niilon temperamentti. Hän saattoi innoissaan hypähtää ja korottaa ääntään sekä heittää saarnan ohessa huumoria, mutta se tuli sydämestä.

        Ei uskon tarvitse olla aina totista ja jäykkää.


      • KTS (Ei kirj.)
        4 + 1 kirjoitti:

        "Siinä kädet heiluu ja kasku lentää"



        Tuossa tulee näkyviin Niilon temperamentti. Hän saattoi innoissaan hypähtää ja korottaa ääntään sekä heittää saarnan ohessa huumoria, mutta se tuli sydämestä.

        Ei uskon tarvitse olla aina totista ja jäykkää.

        Se oli Niilon puhetekniikkaa. Hän vältti monotonista saarnaa ja halusi aina pitää kuulijat hereillä.


    • katsokaa itse
      • Niiloa höynäytettiin

        Niilo Yli-Vainio oli hyvää tarkoittava rehellinen kansanmies Pohjanmaalta.

        Turhautuneena saarnamiehenä hän vain tuli höynähtäneeksi Kuhlmanin ym. aikansa äärikarismaatikkojen nostamien henkien alle. Kansanmies ja varsinainen populisti kun oli, Niilo sai kaatohenkien ja Raamatun sanan yhdistelmällä aikaan kansanliikkeen. Puhtaasta hengellisestä herätyksestä siinä ei ollut kyse.

        Totta on, että uskoon tuli moni katsoja/kuulija. Saattoipa joku kokea helpotusta vaivoihinsakin. Kuinka pysyvää hengellistä hyvää Jumala Niilon mission avulla synnytti, se ei täällä ajassa ole selvitettävissä.


      • 4 + 1
        Niiloa höynäytettiin kirjoitti:

        Niilo Yli-Vainio oli hyvää tarkoittava rehellinen kansanmies Pohjanmaalta.

        Turhautuneena saarnamiehenä hän vain tuli höynähtäneeksi Kuhlmanin ym. aikansa äärikarismaatikkojen nostamien henkien alle. Kansanmies ja varsinainen populisti kun oli, Niilo sai kaatohenkien ja Raamatun sanan yhdistelmällä aikaan kansanliikkeen. Puhtaasta hengellisestä herätyksestä siinä ei ollut kyse.

        Totta on, että uskoon tuli moni katsoja/kuulija. Saattoipa joku kokea helpotusta vaivoihinsakin. Kuinka pysyvää hengellistä hyvää Jumala Niilon mission avulla synnytti, se ei täällä ajassa ole selvitettävissä.

        Niilolla ei ollut paljoakaan koulusivistystä, eikä pitkälle mennyttä teologista tietotasoa.

        Niilo opetuksen perustietomäärä pohjautui hänen saamaansa silloiseen helluntaisaarnaajien opetukseen. Niilo opetti mm. Jeesuksen toisesta tulemisesta samalla tavoin kun useimmat helluntaisaarnaajat.
        Olen tarkemmin asiaa tutkiessa huomannut muutaman pienen asiavirheen hänen saarnoissaan.


      • 4 + 1
        4 + 1 kirjoitti:

        Niilolla ei ollut paljoakaan koulusivistystä, eikä pitkälle mennyttä teologista tietotasoa.

        Niilo opetuksen perustietomäärä pohjautui hänen saamaansa silloiseen helluntaisaarnaajien opetukseen. Niilo opetti mm. Jeesuksen toisesta tulemisesta samalla tavoin kun useimmat helluntaisaarnaajat.
        Olen tarkemmin asiaa tutkiessa huomannut muutaman pienen asiavirheen hänen saarnoissaan.

        Lisään vielä että Niilon opetuksen ydin- ja perussanoma oli raitis.

        Se omasta mielestäni pieni asiavirhe koski Jeesuksen toista tulemista öljymäelle. Osa saarnaajista opettaa että Jeesus tulee kaksi kertaa, kun mielestäni Raamattu opettaa Jeesuksen tulevan vain kerran.


    • DoctorT

      Edellinen puhuu pashaa ilman tietoa!!!

      • "Pasha"-dohtorille:)

        Tohtori nyt sitten kertoo, mikä ko. viestissä on pashaa.

        Ystävällisesti kertonet samalla omat tietolähteesi,
        joitten nojalla leimaat silminnäkijähavaintoihin ja
        Raamatun totuuteen perustuvan todistuksen pashaksi.


    • DoctorT

      Lue aiemmat selontekoni. Kuuntele!

      • karvalakkiversio

        Selontekosi ja kuuntelumateriaali todistavat Niilon olleen karvalakkiversio amerikkalaisesta hienostovelho Kuhlmanista sekä tämän manttelin perijästä, valkopuvussa viihtyvästä pellehermanni Benny Hinnistä.

        Oli sääli, että sodankäynyt rehti pohjalaissaarnaaja Alahärmästä, jääkärivääpelin poika, huijattiin demonisten kaatajahenkien ja eksytysvoimien lähettilääksi.


    • DoctorT

      Edellisellä EI NÄY OLEVAN HAJUAKAAN JUMALAN PYHÄN HENGEN TOIMISTA JA TAVOISTA!! EI HAJUAKAAN!!

      Minulla on senverran kilometrejä ja vaellusta ja hiukan armoitustakin, että erotan Pyhän Hengen pahasta hengestä! Niilo julisti Pyhässä Hengessä, se on varmaa jos joku on varmaa.

      Tulokset, kymmenet tuhannet uudestisyntyneet Suomessa ja maailmalla, on vankkumaton totuus Hengestä ja sen vaikutuksesta. Seurakunnat kasvoivat elävillä jäsenillä!!

      Tätä ei tapahdu näiden eksyttäjien toimesta, eikä pidäkään tapahtua. Ainoastaan ja valitettavasti kerran tielle löytäneet eksyvät näiden saa...nan palvelukseen sortuneiden valheopettajien toimesta! Näin on ilmeisesti käynyt myös sinulle.

      Minulle saa väittää vastaan, pidän käsitykseni, koska Pyhä Henki minussa yhtyy Niilon saarnaan edelleen. Pyhä Henki minussa on jo vuosikaudet ilmoittanut myös eksyttäjät ja en ole silloinkaan vaiennut varoittamasta.

      Edessä Uusi Vuosi! Aivan varmasti toisenlainen kuin mikään aikaisempi vuosi. Myrskytuulten reunapyörteiden humina jo kuuluu!!

      Eurooppa, Venäjä ja koko maailma natisee!!

      Jeesus saapuu pian!

      • Matt.7

        "Minulla on senverran kilometrejä ja vaellusta ja hiukan armoitustakin, että erotan Pyhän Hengen pahasta hengestä! Niilo julisti Pyhässä Hengessä, se on varmaa jos joku on varmaa.

        Tulokset, kymmenet tuhannet uudestisyntyneet Suomessa ja maailmalla, on vankkumaton totuus Hengestä ja sen vaikutuksesta. Seurakunnat kasvoivat elävillä jäsenillä!!
        "

        Totuus on se, että Niilo oli samanlainen pellehermanni, kuin nämä nykyiset kaatajat, eli kyseessä ei ollut Pyhän Hengen työ vaan sama eksyttävä henki. Ajat vain olivat silloin erilaiset ja luopumus ei ollut yhtä pitkällä. Esim. luterilaisessa kirkossa oli tuohon aikaan vielä ihan eri julistusta kuin nykyään eikä ollut naispappejakaan.


      • Matt.7
        Matt.7 kirjoitti:

        "Minulla on senverran kilometrejä ja vaellusta ja hiukan armoitustakin, että erotan Pyhän Hengen pahasta hengestä! Niilo julisti Pyhässä Hengessä, se on varmaa jos joku on varmaa.

        Tulokset, kymmenet tuhannet uudestisyntyneet Suomessa ja maailmalla, on vankkumaton totuus Hengestä ja sen vaikutuksesta. Seurakunnat kasvoivat elävillä jäsenillä!!
        "

        Totuus on se, että Niilo oli samanlainen pellehermanni, kuin nämä nykyiset kaatajat, eli kyseessä ei ollut Pyhän Hengen työ vaan sama eksyttävä henki. Ajat vain olivat silloin erilaiset ja luopumus ei ollut yhtä pitkällä. Esim. luterilaisessa kirkossa oli tuohon aikaan vielä ihan eri julistusta kuin nykyään eikä ollut naispappejakaan.

        Eli jos muotoilisin tämän vielä niin, että ei paholainen voi tuoda eksytystä kertarysäyksellä, ei semmoinen mene läpi. Eksytys on tuotava pikkuhiljaa ja asteittain. Valitettavasti Niilo oli yksi askel tässä eksytyksessä, toki näiden nykyisten pellehermannien rinnalla vaikutti oikealta profeetalta, mutta ei ollut. Kaatumisilmiöt eivät ole raamatullisia eikä Pyhästä Hengestä.


      • Prikullensa oikein!
        Matt.7 kirjoitti:

        Eli jos muotoilisin tämän vielä niin, että ei paholainen voi tuoda eksytystä kertarysäyksellä, ei semmoinen mene läpi. Eksytys on tuotava pikkuhiljaa ja asteittain. Valitettavasti Niilo oli yksi askel tässä eksytyksessä, toki näiden nykyisten pellehermannien rinnalla vaikutti oikealta profeetalta, mutta ei ollut. Kaatumisilmiöt eivät ole raamatullisia eikä Pyhästä Hengestä.

        Asia on juuri niin, kuin edellä kirjoitit, Matt.7. Olet täsmälleen oikeassa.


    • 4 + 1

      "Varma merkki siitä, että Herran Henki oli julistuksessa läsnä, on se, että minä pitkän linjan uskova edelleen murrun Jumalan suurien totuuksien äärellä Niilon avatessa Kirjoituksia Pyhäss Hengessä!!"

      Niilolla oli erityinen armo avata kirjoituksia kansankielelle ja niin että sen jokainen ymmärsi. Siinä oli hänen erityinen armolahja.

      • 4 + 1

        Allekirjoitan Niilon henkilökohtaisesti tavanneena että hän toimi Pyhässä Hengessä ja oli Kristuksen oma.


      • 4 + 1

        Minä myös allekirjoitan Niilon henkilökohtaisesti tavanneena sen, että Kristuksen Henki vaikutti hänessä.



        (miksi tämä samanlainen viesti äsken poistettiin?)


    • Sam Andreevitsh

      Kyllä nyt täytyy Doctor kiittää sinua! Oli hyvä ja totuudenmukainen kirjoitus, ilman katkeruutta.

      • Jumalalta tulee apu

        Samppa siis fanittaa Niilo-henkeä... ja Kuhlman-Hinn-Bentley -henkeä.

        Asia selvä.

        Jumala sinulle asiat valaiskoon ja eksyneet oikealle tielle johtakoon.


      • DoctorT

        Onhan täällä oikeitakin uskovia :-) Sellaisia, jotka erottavat Hengen hengistä. Harjaantuneet erottamaan oikean väärästä. SE ON ARMOA SE, ETTÄ ON VAELLUKSELLAAN JOTAIN OPPINUT.

        Ole siunattu Herrassa veljeni sinä!


    • Entinen Maara

      Doctor T,kiitos,että olet olemassa. Minua puistattavat nämä rääpijät,jotka heittävät Niilon muiston päälle likasangon. Niilo Yli-Vainio oli ihminen, mutta sellaisena Jumalan palvelija parasta A-luokkaa. Saman seurakunnan jäsenenä Niilon kanssa vuosia kilvoitelleena opin tuntemaan hänet Jeesusta syvästi rakastavana ja hyvin nöyränä ja vilpittömänä Jumalan lapsena. Odotan sitä päivää,kun saan seurata hänen palkanmaksunpäiväänsä taivaassa. Maan päällä ei juuri kiitosta ole kuulunut,mutta jäipä taivaaseen sitten saamista. Ihmiset juuttuvat epäoleelliseen.Mitä tapahtui mm.Getsemanessa,kun vangitsijat noutivat Jeesusta? Jeesuksen ei tarvinnut sanoa kuin"Minä se olen",niin kaatuivat maahan nämä kyselijät. Olisin aika varovainen näitä Pyhän Hengen ilmiöitä arvioidessani. Vuosikymmenien saatossa olen jotakin nähnyt hengellistä työtä tehdessäni kotimaassa ja lähetyskentälläkin. Pyhä Henki ei ole meidän käskytettävissämme eikä ole koskaan ollut. Kunnioittakaamme Häntä niinkuin Isää ja Jeesustakin.

      • eri mieltä

        "Maan päällä ei juuri kiitosta ole kuulunut"

        Kyllä sitä mainetta ja kuuluisuutta jonkin verran tuli ja tuntuu olevan edelleen. Getsemanessa tosiaan kaatuivat taaksepäin, mutta kannattaa huomioida oleellinen, että kyseessä oli Jumalan tuomio ei siunaus. Kuten tässä RAAMATULLISESSA tekstissä kerrotaan.

        http://www.kotipetripaavola.com/kaatumisilmiottarkastelussa.html


      • Demoonit selättävät

        Niiloa tarpeeksi kuunnelleena ja hänen esiintymistään livenä katselleena voin jotain sanoa minäkin. Sinä Maara et valitettavasti erota sitä väärän karisman henkeä, joka Niilossa asui ja saarnamiestä ohjasi hänen loppuvuosinaan.

        Australiasta haettu Kuhlman-viritys, tuo torontolaisen demonihengen airut, teki Niilosta massakaatajan. Evankeliumi toimi vain sivullisena kyytipoikana, kun kansaa alettiin jonossa kaataa. Pääroolissa olivat demoniset valhehenget.

        Varmasti vaikea sitä on nähdä ja tunnustaa läheisen ihmisen kyseenollessa. Yli-Vainiota ei ole tarkoitus häpäistä. Päinvastoin Niiloa on monissa viesteissä kiitelty rehellisenä kansanmiehenä. Totuus kaatohenkien alkulähteestä on silti suoraan sanottava. Raamatullista Pyhää Henkeä ne henget EIVÄT edusta.


      • 6+19
        Demoonit selättävät kirjoitti:

        Niiloa tarpeeksi kuunnelleena ja hänen esiintymistään livenä katselleena voin jotain sanoa minäkin. Sinä Maara et valitettavasti erota sitä väärän karisman henkeä, joka Niilossa asui ja saarnamiestä ohjasi hänen loppuvuosinaan.

        Australiasta haettu Kuhlman-viritys, tuo torontolaisen demonihengen airut, teki Niilosta massakaatajan. Evankeliumi toimi vain sivullisena kyytipoikana, kun kansaa alettiin jonossa kaataa. Pääroolissa olivat demoniset valhehenget.

        Varmasti vaikea sitä on nähdä ja tunnustaa läheisen ihmisen kyseenollessa. Yli-Vainiota ei ole tarkoitus häpäistä. Päinvastoin Niiloa on monissa viesteissä kiitelty rehellisenä kansanmiehenä. Totuus kaatohenkien alkulähteestä on silti suoraan sanottava. Raamatullista Pyhää Henkeä ne henget EIVÄT edusta.

        Maaran viesti on vielä enemmän pihalla kuin Doctorin viestit.


    • verratkaa oppia

      Vain jumalattomat kaatuivat selälleen, niin kuin Niilo Yli-vainiokin kaatoi. Hän tosin kaatoi seurakuntalaisia ja muita ns. uskossa olevia. Kuitenkaan Yli-vainio ei ollut Jeesus, joten emme voi Niilon kaatamista verrata Raamatun tapahtumiin. Sitä paitsi Paavali ei kehottanut kaatamaan ihmisiä, eikä siis moisella toiminnalla ole Raamatullista pohjaa. Samoin kuin nämä siansaksa-kielet rukouskielenä on täysin Raamatulle vierasta lätinää. Meitä kehotetaan vertaamaan kaikkea opetusta Raamattuun, vain niin voimme erottaa oikean opettajan väärästä. Vaikka Niiloa niin rakastitte ja ylistätte, niin raamatullisesta tutkinnasta hän ei läpi pääse. Saattoi olla mukava mies, mutta epäraamatullinen opettaja ja epäraamatullinen oli hänen uskontonsa. Anteeksi vain, mutta tahdon kertoa totuuden rakkaudella.

      • priimaballeriina

        Niin ihana evankelista kuin esim. Kalevi Lehtinenkin oli (hyviä kasetteja), niin hänkin eksyi, mm. alkoi kutsumaan Pyhää Henkeä; tule Pyhä Henki! Hänkin oli vanhempana tehnyt ratkaisevan virheen mennessään eronneen kanssa naimisiin, josta ei hyvää seurannut.


    • Entinen Maara

      Mistä muuten tämä eteenpäin-taaksepäinteologia tulee? Eräs tapaus tähän: Olin ensi kerran Yli-Vainion kokouksessa uskomattomana. 9-vuotias tyttöni ihmetteli kaatumista parvekkeella katsellessamme. Kerroin,etten ymmärrä mitään,mutta että jotkut pitävät sitä Jumalan Voimana. "Minä en usko,mutta otan selvää",sanoi tyttö syöksyessään rukousjonoon. Kukaan ei koskenut lapseeni. Lattialta noustuaan tyttö juoksi itkien parvekkeelle. Pelästyneenä ojensin käteni ottaakseni tytön syliini, mutta peräännyin monta askelta. Koin itseni saastaiseksi ja syntiseksi sen kirkkauden edessä,joka lapsestani loisti. Siihen mennessä en ollut koskaan ymmärtänyt ihmisten puheita synnitunnosta. Kaivoin raamatun kirjahyllystä löytääkseni vastauksen kysymykseen,kuka on Pyhä Henki. Vastaus löytyi ja usko myös.Pyhä Henki osoittaa synnin,vanhurskauden ja tuomion tänäkin päivänä ja on varmin tuntomerkki Pyhän hengen toiminnasta. Keskusteluni ko.asiasta osaltani päättyy tähän. jeesuksen siunaamaa vuotta 2014 meille kaikille!

      • priimaballeriina

        Mistä eteenpäin-taaksepäin teologia tulee? Oletko lukenut koskaan Raamattua joka on Jumalan sanaa? Sieltä löytyy em. ja vieläpä hyvin kattavasti. Eri asia sitten on, uskooko Jumalan ilmoitukseen.

        Siis, tutki kirjoituksia!!


      • vertaa oppia

        Entinen Maara! Lapsi siis välitti pyhyyttä ja loisti kirkkautta! Vertaapa tuotakin tapausta Raamattuun, niin et vastaavuutta löydä. Ehkä jostakin pakanauskonnosta voit tällaista löytää, mutten kehota etsimään. Kuvottavaa. Jumala ei käytä lapsivälikappaleita. Jeesus lapsenakaan ei "loistanut pyhyyttä" kuvaamallasi tavalla.


    • DoctorT

      Entinen Maara

      Kiitos hyvästä mielipiteestäsi. Siunattua Uutta Vuotta!

      Aloitin tämän ketjun hyvien kuuntelukokemusten pohjalta. Yllättävän paljon kuhinaa ja yllättävän monta sellaista, jotka eivät tunne sen enempää Sanaa, Jeesusta kuin Pyhää Henkeäkään.

      Näillä mietteillä päin uusia haasteita.

    • Entinen Maara

      Doctor T,kiitos. Viisautta annetaan,kun pyydetään. Jatketaan valitsemallamme Tiellä.

      • Jeesus on oikea tie!

        Eksyttävien kaatohenkien petollinen tie, pitkien varjojen tie, johtaa poispäin Kristuksesta Jeesuksesta, Vapahtajasta, joka sanoo meille Sanassaan:

        "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin
        kuin minun kauttani." Johanneksen evankeliumi 14:6


      • Etsikäämme ristiä
        Jeesus on oikea tie! kirjoitti:

        Eksyttävien kaatohenkien petollinen tie, pitkien varjojen tie, johtaa poispäin Kristuksesta Jeesuksesta, Vapahtajasta, joka sanoo meille Sanassaan:

        "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin
        kuin minun kauttani." Johanneksen evankeliumi 14:6

        1. Kor. 1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.


    • DoctorT

      Jeesus on oikea tie!!

      Kuuntele kenestä Niilo julisti, äläkä pölise omiasi!!

      • Variksenmarja

        DoctorT.
        Se, että olet ollut vuosikymmeniä uskossa, ei todista silti mitään. Se ei todista, että olet kehittynyt Jumala suhteessasi, joten sellaiseen seikkaan turha vedota. Toiset meistä edelleen tarvitsevat maitoa kun taas toiset syövät vahvempaa ruokaa.

        Entäs, jos yksi eksytyksen muoto onkin se, että MINÄ en voi olla väärässä, MINÄ en voi eksyä, minulla on henkienerottamisenarmolahja. Moni luulee senkin omaavansa vaikkei omaakaan. Pelkkää sielullisuutta useimmilla. Ps. en väitä mitään sinua vastaan, puhun yleisellä tasolla.


    • DoctorT

      Variksenmarjalle:

      Olen syönyt vahvoja hengellisiä eväitä jo pian 40 vuotta!! Jos aikuisuuteen kasvanut uskova lipittelee vielä maitoa, on kasvu näivettynyt tai pötsi tärvelty väärillä eväillä. Jos ymmärrät mitä tarkoitan!

      MINÄ on minä ja kovissa kouluissa koulittu! Hengellisessä kasvussa ja elämässä täytyy päästä sille tasolle, että kykenee ja rohkenee sanoa MINÄ OLEN SITÄ MIELTÄ ja jos mahdollisesti olen väärässä, OIKAISE JOS PAREMMIN TIEDÄT!'

      Tämä on armoa ja sopii Heprealaiskirjeen henkeen:"jotka ovat oppineet erottamaan oikean väärästä!

      Maidonlipittäjiä viedäänkin hertzogien, selkomaiden,järvisen ja ojarsin laatikon viemänä kuin maitopäniköitä konsanaan!

    • SINÄ, se suuri SINÄ.

      Maidon lipittämisestä sinäkään et ole eroon päässyt, ainakaan kokonaan.

      Mistä sen voi päätellä?

      No siitä, kun et näe rakastetun kansanmiehen, saarnaaja Niilo Yli-Vainion, edustaneen täsmälleen samaa lavakarismaa ja kaatokulttuuria kuin hänen aikalaisensa K.Kuhlman ja sittemmin mainetta niittänyt B.Hinn.

      Doctor, tokihan he Jeesuksesta puhuvat, jopa suu vaahdossa, mutta...

      Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'"
      Matt.7:21-23

    • DoctorT

      Sanon sinulle yllä olevan viestin kirjoittaja; et ansaitse käydä kanssani opillista ja hengellistä keskustelua. OLEN KASVUSSANI IHAN TOISELLA KÄYRÄLLÄ KUIN SINÄ!

      Mielipiteeni iitseäni fiksumpien kanssa testannut, siksi en horju höpinäsi edessä, en yhtään!

      • Itkun,ei naurun asia

        Nyt taitaa Arvon Doktoorin 'kasvukäyrä' jo ylittää fariseuksen glamourin:

        "Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala,
        minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset,
        riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään
        niinkuin tuo publikaani." Lk.18:11

        Sinua on sopivaa muistuttaa mahtipontisella Raamatun kuvauksella:

        (Danielin kirjasta, 5:26-27) 'Mene, mene, tekel, ufarsin.'
        Ja tämä on sen selitys: mene merkitsee: Jumala on laskenut sinun valtakuntasi luvun ja on tehnyt siitä lopun.
        Tekel: sinut on vaa'alla punnittu ja köykäiseksi havaittu."

        Belsassariin tai hänen vaiheisiinsa EN sinua vertaa, mutta äärimmäisen itsekeskeinen ylväytesi tuo väistämättä mieleen tuon toisen 'suurmiehen'.

        Nöyryyden käyrällä eteenpäin pyrkivä ystäväsi,
        -nimetön publikaani-


      • Variksenmarja

        "Minulla ei ole varaa astua korkokengillä heidän sielunsa päälle. Olen niin huonoa ainesta itsekin, että toinen huono uskaltaa tulla lähelleni. Minulla ei ole ollut koskaan varaa heittää toista ihmistä kivellä." Näin sanoo Hilja Aaltonen.


      • ei naisten tehtävä
        Variksenmarja kirjoitti:

        "Minulla ei ole varaa astua korkokengillä heidän sielunsa päälle. Olen niin huonoa ainesta itsekin, että toinen huono uskaltaa tulla lähelleni. Minulla ei ole ollut koskaan varaa heittää toista ihmistä kivellä." Näin sanoo Hilja Aaltonen.

        Variksenmarja! Huonokin voi tulla paremmaksi kun tottelee Jumalan sanaa! Jos Hilja Aaltonen olisi edes YRITTÄNYT totella Jumalaa, hän ei olisi mennyt saarnaamaan, ja opettamaan miehiä, koska Jumala sen on kieltänyt. Hilja Aaltonen myös harrasti ennustamista Jumalan nimissä, ja sekin on Jumalan nimen turhaan lausumista. Johanneksen Ilmestyksen jälkeen Jumala ei ole meillä uutta sanaa antanut, profetian armolahja tulevaisuuden kertomisen suhteen on lakannut.


    • 4 + 1

      Otteita kirjasta Elämä voittaa, Niilo Yli-Vainion tarina. (Tytty Träff) s. 207-210

      Sakarjan kirjassa sanotaan, että Jumala antaa viimeisinä päivinä Henkensä levätä Pohjoismaiden yllä. (Sak.6:8 )
      Onko se Raamatullista, että Pyhä Henki laskeutuu, Pyhä Henki parantaa, Pyhä Henki vapauttaa? Onko se raamatullista vai joku uusi keksintö?

      Niilo muistuttaa kuulijoita, että Pyhä Henki oli läsnä jo maailman luomisessa:”Alussa...maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.” (1Moos.1:1-2 ).

      Esimerkkejä Uudesta testamentista. Jeesus oli juuri rukoillut öisessä Getsemanen puutarhassa, hikoillut verta, kärsinyt.
      Nyt Hänet oli tultu vangitsemaan. Jeesus sanoi vain :”Minä se olen”, ja samassa kaikki kiinniottajat kaatuivat maahan. Mutta he nousivat kohta vangitsivat Jeesuksen. Jumalan Henki oli koskettanut heitä, mutta he eivät muuttuneet millään tavalla. ( Joh.18:6 )

      Kun pääsiäisaamu koitti, Jeesuksen haudan ulkopuolella seisoi vartiossa koko joukko roomalaisia sotilaita. Jumala herätti Jeesuksen, ja kun Jeesus käveli vartijoiden ohi, miehet kaatuivat maahan ja “kävivät ikään kuin kuolleiksi (Matt.28:4 ).
      Jumalan Pyhä Henki sen vaikutti. Pyhällä Hengellä on sellainen voima, ettei ihminen useinkaan pysy pystyssä sen kokiessaan.

      Mutta pelkkä Jumalan Hengen voimasta kaatuminen ei merkitse sitä, että ihminen välttämättä siinä myös muuttuisi. Sielun pelastuksen kokemiseen tarvitaan ihmisen oma tahto. Ja ihminen voi pelastua, vaikkei hän tuntisi mitään.
      Mutta usein Pyhän Hengen voimakkaalla laskeutumisella ihmisen ylle on merkittäviä seurauksia.

      Profeetta Daniel oli rukoillut ja paastonnut kaksikymmentä päivää, kun Jumalan Henki lankesi hänen päälleen, niin että hän kaatui maahan kuin kuollut. Kokemuksen jälkeen Jumala ilmoitti Danielille uskomattomia tulevia asioita ( Dan.7-12 ).

      Hesekiel oli nuori israelilainen pappi. Kun Jumalan Henki kerran tuli hänen ylleen, hän kaatui kasvoilleen maahan ja tajusi samassa, että hänellä oli tehtävä.
      Jumala lähetti hänet profeetakseen uppiniskaisen kansansa keskuuteen ja antoi hänelle yllättävän sanoman: Israelin kansa hajotettaisiin, mutta se palaisi omaan maahansa (Hes. 1-48).

      Jokin voima pudotti Saulus Tarsolaisen ja koko seurueen ratsujen selästä aavikon hiekkaan (Apt.9:1-30).

      Niilo korostaa moneen kertaan sitä, ettei Jumala paranna ihmisiä ansioitten perusteella, vaan Jeesuksen sovintokuoleman perusteella. Hän tähdentää sielun pelastuksen olevan niin täydellinen lahja, ettei ihminen voi siihen lisätä mitään. Kaikki perustuu yksinomaan siihen, että Jeesus vei ristille sekä meidän syntimme että meidän sairautemme.

      Niilo kertoo; Jos minä pystyisin parantamaan sairaita, menisin suoraan päätä sairaalaan, ensiksi Seinäjoelle, sillä me asumme nyt Nurmossa. Kulkisin sängyltä toiselle ja komentaisin: Pystyyn, joka sorkka! Ylös, ylös kotiin ja vaatteet päälle!
      Mutta se ei käy. Se ei tule koskaan onnistumaan. Ei ikinä eikä milloinkaan. On vain yksi voima joka parantaa: Jeesus lähetti Pyhän Henkensä maan päälle edustamaan itseänsä täällä. Ja kun Pyhä Henki laskeutuu ihmisen päälle ja kun Jumalan voima menee ihmisen ruumiin lävitse, tämä parantaa ihmisen.
      Niin kauan kuin sinä kiinnität katseesi johonkin näkyväiseen ja odotat yliluonnollista parantumista joltakulta luodulta, sinä et saa sitä. Mutta kun käännät katseesi Jeesukseen Kristukseen ja alat kiittää siitä, että Hänen ristinkuolemansa tähden Pyhä Henki lankeaa sinun päällesi, ja Jumalan voima vapauttaa ja parantaa sinut, niin sinulle voi tapahtua mitä vain.

      • 4 + 1

        Nuo lauseet olivat siis suoria kopioita Tytti Träff:in kirjasta.


      • 4 + 1
        4 + 1 kirjoitti:

        Nuo lauseet olivat siis suoria kopioita Tytti Träff:in kirjasta.

        Noissa Tytti Träff:in kirjasta lainatuissa kohdissa on nähdäkseni se mistä myös Niilo ymmärsi kaatumisilmiöiden johtuvan. Ja siinä esimerkkejä Raamatun valossa.


    • $$$

      Jumalan miehet(mm. Mooses, Aaron, Daniel, Hesekiel, Johannes, jne)lankesivat KASVOILLEEN EIKÄ selälleen, paitsi tuomion kohdatessa, kuten Saul, joka oli luopumuksen tilassa, Jeesusta pidättämään tulleet kirjanoppineet kera room.sotilaiden, jne. Pyhä Henki EI vahingoita, joten mihin takana vastaanottajia tarvitaan?

      • 78+78

        $$$
        2.1.2014 23:23
        2
        Sulje
        Jumalan miehet(mm. Mooses, Aaron, Daniel, Hesekiel, Johannes, jne)lankesivat KASVOILLEEN EIKÄ selälleen, paitsi tuomion kohdatessa, kuten Saul, joka oli luopumuksen tilassa, Jeesusta pidättämään tulleet kirjanoppineet kera room.sotilaiden, jne. Pyhä Henki EI vahingoita, joten mihin takana vastaanottajia tarvitaan?

        Hyvin puhut, näin se on selvästi esitetty Raamatussa, mutta kukaan joka kaatumisia pitää Jumalan siunauksina, on eksynyt ja ylpeys estää tunnustamasta sitä!


      • 4 + 1
        78+78 kirjoitti:

        $$$
        2.1.2014 23:23
        2
        Sulje
        Jumalan miehet(mm. Mooses, Aaron, Daniel, Hesekiel, Johannes, jne)lankesivat KASVOILLEEN EIKÄ selälleen, paitsi tuomion kohdatessa, kuten Saul, joka oli luopumuksen tilassa, Jeesusta pidättämään tulleet kirjanoppineet kera room.sotilaiden, jne. Pyhä Henki EI vahingoita, joten mihin takana vastaanottajia tarvitaan?

        Hyvin puhut, näin se on selvästi esitetty Raamatussa, mutta kukaan joka kaatumisia pitää Jumalan siunauksina, on eksynyt ja ylpeys estää tunnustamasta sitä!

        Lue paria viestiä ylempänä miten Niilo selitti kaatumiset, hän ei itse pitänyt niitä uskoon tulemisen kannalta merkittävinä.


        "Mutta pelkkä Jumalan Hengen voimasta kaatuminen ei merkitse sitä, että ihminen välttämättä siinä myös muuttuisi.
        Sielun pelastuksen kokemiseen tarvitaan ihmisen oma tahto. Ja ihminen voi pelastua, vaikkei hän tuntisi mitään."


    • tunteiden hhehhkua!

      Doctorin diagnoosi menee täysin pieleen. Mikähän lie tohtori kyseessä..?

      Tunteiden hillitön hehkutus tuskin koskaan on todistus Hengen voitelusta.
      Hehkuttamisella ja yleisön kiihottamisella pohjustettu ihmisten kaataminen ei sekään ole Pyhän Hengen vaikutusta, kaukana siitä. Lähempänä se on massasuggestiota, inhimillistä henkilökulttia ja taikuuden syntiä.

      Murheellisia esimerkkejä ihmisten manipuloimisesta on historia täynnä.

      Mitä kaatamiseen tulee, niin Jeesuksen toimintatapa päinvastoin oli nostaa ihmisiä ylös, omille jaloilleen. Getsemanen esimerkki ei millään tavalla ole kaatamisen malli yhdellekään saarnaajalle; siinä Jumalan voima ja kirkkaus, "Minä se olen", heitti Jeesuksen murhamiehiksi aikovia selälleen.

      • 4 + 1

        Vaikkei kaatumisia hehkuttanutkaan, niin Niilo viittasi näihin Raamatun kohtiin:




        -Jeesus oli juuri rukoillut öisessä Getsemanen puutarhassa, hikoillut verta, kärsinyt.
        Nyt Hänet oli tultu vangitsemaan. Jeesus sanoi vain :”Minä se olen”, ja samassa kaikki kiinniottajat kaatuivat maahan. Mutta he nousivat kohta vangitsivat Jeesuksen. Jumalan Henki oli koskettanut heitä, mutta he eivät muuttuneet millään tavalla. ( Joh.18:6 )

        - Kun pääsiäisaamu koitti, Jeesuksen haudan ulkopuolella seisoi vartiossa koko joukko roomalaisia sotilaita. Jumala herätti Jeesuksen, ja kun Jeesus käveli vartijoiden ohi, miehet kaatuivat maahan ja “kävivät ikään kuin kuolleiksi (Matt.28:4 ).


        - Profeetta Daniel oli rukoillut ja paastonnut kaksikymmentä päivää, kun Jumalan Henki lankesi hänen päälleen, niin että hän kaatui maahan kuin kuollut. Kokemuksen jälkeen Jumala ilmoitti Danielille uskomattomia tulevia asioita ( Dan.7-12 ).

        - Hesekiel oli nuori israelilainen pappi. Kun Jumalan Henki kerran tuli hänen ylleen, hän kaatui kasvoilleen maahan ja tajusi samassa, että hänellä oli tehtävä.
        Jumala lähetti hänet profeetakseen uppiniskaisen kansansa keskuuteen ja antoi hänelle yllättävän sanoman: Israelin kansa hajotettaisiin, mutta se palaisi omaan maahansa (Hes. 1-48).

        -
        Jokin voima pudotti Saulus Tarsolaisen ja koko seurueen ratsujen selästä aavikon hiekkaan (Apt.9:1-30).



        Näistä tapauksissa käy ilmi, ettei Jumalan kosketuksella ollut välttämättä mitään tekemistä uskoontulon kanssa.


    • ~~tähkäpää~~

      Tässä tekstissä tulee mielestäni erittäin hyvin ja tiivistetysti esille Ylivainion Niilon oppi ja näkemys loppuelämänsä tapahtumista.

      >>
      "Niilo muistuttaa kuulijoita, että Pyhä Henki oli läsnä jo maailman luomisessa: ”Alussa...maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.” (1Moos.1:1-2 ).

      Esimerkkejä Uudesta testamentista. Jeesus oli juuri rukoillut öisessä Getsemanen puutarhassa, hikoillut verta, kärsinyt.
      Nyt Hänet oli tultu vangitsemaan. Jeesus sanoi vain :”Minä se olen”, ja samassa kaikki kiinniottajat kaatuivat maahan. Mutta he nousivat kohta vangitsivat Jeesuksen. Jumalan Henki oli koskettanut heitä, mutta he eivät muuttuneet millään tavalla. ( Joh.18:6 )

      Kun pääsiäisaamu koitti, Jeesuksen haudan ulkopuolella seisoi vartiossa koko joukko roomalaisia sotilaita. Jumala herätti Jeesuksen, ja kun Jeesus käveli vartijoiden ohi, miehet kaatuivat maahan ja “kävivät ikään kuin kuolleiksi". (Matt.28:4 ).

      Jumalan Pyhä Henki sen vaikutti. Pyhällä Hengellä on sellainen voima, ettei ihminen useinkaan pysy pystyssä sen kokiessaan.

      Mutta pelkkä Jumalan Hengen voimasta kaatuminen ei merkitse sitä, että ihminen välttämättä siinä myös muuttuisi.
      Sielun pelastuksen kokemiseen tarvitaan ihmisen oma tahto.
      Ja ihminen voi pelastua, vaikkei hän tuntisi mitään.
      Mutta usein Pyhän Hengen voimakkaalla laskeutumisella ihmisen ylle on merkittäviä seurauksia.

      Profeetta Daniel oli rukoillut ja paastonnut kaksikymmentä päivää, kun Jumalan Henki lankesi hänen päälleen, niin että hän kaatui maahan kuin kuollut. Kokemuksen jälkeen Jumala ilmoitti Danielille uskomattomia tulevia asioita
      ( Dan.7-12 ).

      Hesekiel oli nuori israelilainen pappi.
      Kun Jumalan Henki kerran tuli hänen ylleen, hän kaatui kasvoilleen maahan ja tajusi samassa, että hänellä oli tehtävä.
      Jumala lähetti hänet profeetakseen uppiniskaisen kansansa keskuuteen ja antoi hänelle yllättävän sanoman: Israelin kansa hajotettaisiin, mutta se
      palaisi omaan maahansa (Hes. 1-48).

      Jokin voima pudotti Saulus Tarsolaisen ja koko seurueen ratsujen selästä aavikon hiekkaan (Apt.9:1-30).

      Niilo korostaa moneen kertaan sitä, ettei Jumala paranna ihmisiä ansioitten perusteella, vaan Jeesuksen sovintokuoleman perusteella. Hän tähdentää sielun pelastuksen olevan niin täydellinen lahja, ettei ihminen voi siihen lisätä mitään. Kaikki perustuu yksinomaan siihen, että Jeesus vei ristille sekä meidän syntimme että meidän sairautemme.

      Niilo kertoo; "Jos minä pystyisin parantamaan sairaita, menisin suoraan päätä sairaalaan, ensiksi Seinäjoelle, sillä me asumme nyt Nurmossa. Kulkisin sängyltä toiselle ja komentaisin: Pystyyn, joka sorkka! Ylös, ylös kotiin ja vaatteet päälle!
      Mutta se ei käy. Se ei tule koskaan onnistumaan. Ei ikinä eikä milloinkaan.
      On vain yksi voima joka parantaa: Jeesus lähetti Pyhän Henkensä maan päälle edustamaan itseänsä täällä. Ja kun Pyhä Henki laskeutuu ihmisen päälle ja kun Jumalan voima menee ihmisen ruumiin lävitse, tämä parantaa ihmisen.
      Niin kauan kuin sinä kiinnität katseesi johonkin näkyväiseen ja odotat yliluonnollista parantumista joltakulta luodulta, sinä et saa sitä. Mutta kun käännät katseesi Jeesukseen Kristukseen ja alat kiittää siitä, että Hänen ristinkuolemansa tähden Pyhä Henki lankeaa sinun päällesi, ja Jumalan voima vapauttaa ja parantaa sinut, niin sinulle voi tapahtua mitä vain"."

      • 8+1

        "Jumalan Pyhä Henki sen vaikutti. Pyhällä Hengellä on sellainen voima, ettei ihminen useinkaan pysy pystyssä sen kokiessaan.
        "

        Eli Benny Hinn, Hertzog, Todd Bentley ja muut samanlaiset kaatavat myös ihmisiä Pyhän Hengen voimalla? Ei mene läpi.


      • ~~tähkäpää~~
        8+1 kirjoitti:

        "Jumalan Pyhä Henki sen vaikutti. Pyhällä Hengellä on sellainen voima, ettei ihminen useinkaan pysy pystyssä sen kokiessaan.
        "

        Eli Benny Hinn, Hertzog, Todd Bentley ja muut samanlaiset kaatavat myös ihmisiä Pyhän Hengen voimalla? Ei mene läpi.

        Oletko siis sitä mieltä, että Jumalan Pyhä Henki ei voi toimia tuolla tavoin.

        Mielestäni jokaisen yksittäisen ihmisen oppia tulisi verrata Jumalan Sanan totuuksiin, onko se sen kanssa sopusoinnussa, ei muiden ihmisten tekemisiin.


      • ~~tp~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Oletko siis sitä mieltä, että Jumalan Pyhä Henki ei voi toimia tuolla tavoin.

        Mielestäni jokaisen yksittäisen ihmisen oppia tulisi verrata Jumalan Sanan totuuksiin, onko se sen kanssa sopusoinnussa, ei muiden ihmisten tekemisiin.

        Muistustan siis siitä, että jo Jumalan Sanakin sanoo, että saa,tana tekee samoja tekoja, kuin Jumalakin, eli ulkoisilla teoilla ja tapahtumilla toinen toisiinsa verraten emme voi löytää totuutta.


      • 8+1
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Oletko siis sitä mieltä, että Jumalan Pyhä Henki ei voi toimia tuolla tavoin.

        Mielestäni jokaisen yksittäisen ihmisen oppia tulisi verrata Jumalan Sanan totuuksiin, onko se sen kanssa sopusoinnussa, ei muiden ihmisten tekemisiin.

        Raamattu on annettu meille ohjeeksi, jotta tietäisimme mikä on totta ja mikä valhetta ja paholaisen työtä. Niilo Yli-Vainioko on maailmanhistorian ainoa ihminen, joka Pyhän Hengen voimassa toimii täsmälleen samalla tavalla, kuin nämä eksyttäjät? Ei mene läpi. Vai onko Niilon lisäksi joku muu kaataja, joka ei ole eksyttäjä? Olen sitä mieltä, että Pyhä Henki ei kaada ihmisiä rukousjonossa.

        http://www.kotipetripaavola.com/kaatumisilmiottarkastelussa.html


      • ~~tähkäpää~~
        8+1 kirjoitti:

        Raamattu on annettu meille ohjeeksi, jotta tietäisimme mikä on totta ja mikä valhetta ja paholaisen työtä. Niilo Yli-Vainioko on maailmanhistorian ainoa ihminen, joka Pyhän Hengen voimassa toimii täsmälleen samalla tavalla, kuin nämä eksyttäjät? Ei mene läpi. Vai onko Niilon lisäksi joku muu kaataja, joka ei ole eksyttäjä? Olen sitä mieltä, että Pyhä Henki ei kaada ihmisiä rukousjonossa.

        http://www.kotipetripaavola.com/kaatumisilmiottarkastelussa.html

        Edelleenkin muistutan Sinua, että jo Raamattu on ilmoittanut, että saa,tana tekee samoja tekoja kuin Jumalakin, eksyttääkseen niin monta kuin mahdollista, joten jos vertaamme niitä vain toisiinsa, emme silloin voi tietää, mitkä noista teoista ovat Jumalan tekemiä ja mitäkä saa,tanan.

        Mutta kun vertaamme jokaisen yksittäisen henkilön oppia ja opetusta Jumalan Sanaan, silloin tiedämme, että vertailupohjamme on aito totuus ja mikä poikkeaa Jumalan Sanan totuudesta, se ei ole Jumalasta.

        Joten pyydän Sinua edelleenkin tuomaan esille, mikä tuossa Ylivainion Niilon sanomassa, opissa ja opetuksessa on ristiriidassa Jumalan Sanan kmanssa??

        Jokaisella saa olla oma mielipiteensä ja tämä on Sinun mielipiteesi:
        >>"Olen sitä mieltä, että Pyhä Henki ei kaada ihmisiä rukousjonossa."


      • 8+1
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Edelleenkin muistutan Sinua, että jo Raamattu on ilmoittanut, että saa,tana tekee samoja tekoja kuin Jumalakin, eksyttääkseen niin monta kuin mahdollista, joten jos vertaamme niitä vain toisiinsa, emme silloin voi tietää, mitkä noista teoista ovat Jumalan tekemiä ja mitäkä saa,tanan.

        Mutta kun vertaamme jokaisen yksittäisen henkilön oppia ja opetusta Jumalan Sanaan, silloin tiedämme, että vertailupohjamme on aito totuus ja mikä poikkeaa Jumalan Sanan totuudesta, se ei ole Jumalasta.

        Joten pyydän Sinua edelleenkin tuomaan esille, mikä tuossa Ylivainion Niilon sanomassa, opissa ja opetuksessa on ristiriidassa Jumalan Sanan kmanssa??

        Jokaisella saa olla oma mielipiteensä ja tämä on Sinun mielipiteesi:
        >>"Olen sitä mieltä, että Pyhä Henki ei kaada ihmisiä rukousjonossa."

        Niilo toi esiin myös totuutta, mutta se olikin vasta eksytyksen/luopumuksen alkua, kuten Matt.7 viestissä 31.12.2013 12:57 todettiin:

        "Eli jos muotoilisin tämän vielä niin, että ei paholainen voi tuoda eksytystä kertarysäyksellä, ei semmoinen mene läpi. Eksytys on tuotava pikkuhiljaa ja asteittain. Valitettavasti Niilo oli yksi askel tässä eksytyksessä, toki näiden nykyisten pellehermannien rinnalla vaikutti oikealta profeetalta, mutta ei ollut. Kaatumisilmiöt eivät ole raamatullisia eikä Pyhästä Hengestä. "

        Kuinka ollakaan, maailmanhistoriassa ei ole toista kaatajaa, joka toimi Pyhän Hengen voimassa paitsi Niilo, ei mene läpi. Ja kuinka ollakaan, Niilon toiminta sattui ajallisesti samaan, kuin nämä eksyttäjät toistakymmentä vuotta myöhemmin. Ei se, että jossakin Niilon tekstissä on oikeaa asiaa tee hänestä oikeaa profeettaa, tottakai paholainen sekoittaa vääryyteen totuutta, varsinkin eksytyksen alussa. Paholainen ei ole tyhmä. Kaikki viittaa siihen, että Niilo Yli-Vainio ei toiminut Pyhän Hengen voimassa.

        2.Kor. 11

        ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat.

        "Joten pyydän Sinua edelleenkin tuomaan esille, mikä tuossa Ylivainion Niilon sanomassa, opissa ja opetuksessa on ristiriidassa Jumalan Sanan kmanssa??"

        kaataminen.


      • 4 + 1
        8+1 kirjoitti:

        Niilo toi esiin myös totuutta, mutta se olikin vasta eksytyksen/luopumuksen alkua, kuten Matt.7 viestissä 31.12.2013 12:57 todettiin:

        "Eli jos muotoilisin tämän vielä niin, että ei paholainen voi tuoda eksytystä kertarysäyksellä, ei semmoinen mene läpi. Eksytys on tuotava pikkuhiljaa ja asteittain. Valitettavasti Niilo oli yksi askel tässä eksytyksessä, toki näiden nykyisten pellehermannien rinnalla vaikutti oikealta profeetalta, mutta ei ollut. Kaatumisilmiöt eivät ole raamatullisia eikä Pyhästä Hengestä. "

        Kuinka ollakaan, maailmanhistoriassa ei ole toista kaatajaa, joka toimi Pyhän Hengen voimassa paitsi Niilo, ei mene läpi. Ja kuinka ollakaan, Niilon toiminta sattui ajallisesti samaan, kuin nämä eksyttäjät toistakymmentä vuotta myöhemmin. Ei se, että jossakin Niilon tekstissä on oikeaa asiaa tee hänestä oikeaa profeettaa, tottakai paholainen sekoittaa vääryyteen totuutta, varsinkin eksytyksen alussa. Paholainen ei ole tyhmä. Kaikki viittaa siihen, että Niilo Yli-Vainio ei toiminut Pyhän Hengen voimassa.

        2.Kor. 11

        ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat.

        "Joten pyydän Sinua edelleenkin tuomaan esille, mikä tuossa Ylivainion Niilon sanomassa, opissa ja opetuksessa on ristiriidassa Jumalan Sanan kmanssa??"

        kaataminen.

        On hyvä olla varovainen Raamatun tulkinnassa ettei mennä yli kirjoitetun.
        Mutta mielestäni Niilo pystyi perustelemaan riittävän hyvin toimintansa ja se oli sopusoinnussa Raamatun kanssa.

        Muihin kuten Selkomaahan en ota kantaa koska en tunne hänen toimintaansa.


      • ~~tähkäpää~~
        8+1 kirjoitti:

        Niilo toi esiin myös totuutta, mutta se olikin vasta eksytyksen/luopumuksen alkua, kuten Matt.7 viestissä 31.12.2013 12:57 todettiin:

        "Eli jos muotoilisin tämän vielä niin, että ei paholainen voi tuoda eksytystä kertarysäyksellä, ei semmoinen mene läpi. Eksytys on tuotava pikkuhiljaa ja asteittain. Valitettavasti Niilo oli yksi askel tässä eksytyksessä, toki näiden nykyisten pellehermannien rinnalla vaikutti oikealta profeetalta, mutta ei ollut. Kaatumisilmiöt eivät ole raamatullisia eikä Pyhästä Hengestä. "

        Kuinka ollakaan, maailmanhistoriassa ei ole toista kaatajaa, joka toimi Pyhän Hengen voimassa paitsi Niilo, ei mene läpi. Ja kuinka ollakaan, Niilon toiminta sattui ajallisesti samaan, kuin nämä eksyttäjät toistakymmentä vuotta myöhemmin. Ei se, että jossakin Niilon tekstissä on oikeaa asiaa tee hänestä oikeaa profeettaa, tottakai paholainen sekoittaa vääryyteen totuutta, varsinkin eksytyksen alussa. Paholainen ei ole tyhmä. Kaikki viittaa siihen, että Niilo Yli-Vainio ei toiminut Pyhän Hengen voimassa.

        2.Kor. 11

        ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat.

        "Joten pyydän Sinua edelleenkin tuomaan esille, mikä tuossa Ylivainion Niilon sanomassa, opissa ja opetuksessa on ristiriidassa Jumalan Sanan kmanssa??"

        kaataminen.

        8 1 vastaa, että Ylivainoin Niilon sanomassa, opiossa ja opetuksessa on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa >>" kaataminen""Jumalan Pyhä Henki sen vaikutti.
        Pyhällä Hengellä on sellainen voima, ettei ihminen useinkaan pysy pystyssä sen kokiessaan."


      • 8+1
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        8 1 vastaa, että Ylivainoin Niilon sanomassa, opiossa ja opetuksessa on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa >>" kaataminen""Jumalan Pyhä Henki sen vaikutti.
        Pyhällä Hengellä on sellainen voima, ettei ihminen useinkaan pysy pystyssä sen kokiessaan."

        Sitä mieltä, että kannattaa lukea linkit, mitkä annetaan.

        http://www.kotipetripaavola.com/kaatumisilmiottarkastelussa.html


      • ~~tähkäpää~~
        8+1 kirjoitti:

        Sitä mieltä, että kannattaa lukea linkit, mitkä annetaan.

        http://www.kotipetripaavola.com/kaatumisilmiottarkastelussa.html

        Oletko itse Petri Paavola, vai eikö Sinulla ole omaa mielipidettä
        tai tutkimustietoa, eli Sanaan nojaava koettelua Ylivainiosta,
        vaan "ratsastat" ns. toisen näkemyksillä ja koettelulla?

        Minulle Petri Paavola ja hänen bloginsa eivät ole = Jumalan Sana, vaan hänenkin kirjoituksensa tulee arvioida Sanalla ja siihen hän on itsekin lukijoita kehoittanut.

        Enkä millään muotoa halua aliarvioida tai madaltaa häntä henkilönä, mutta kukapa meistä ihmisistä olisi täydelllinen ja uskon niinkin, että Jumala jopa sallii meille itsekullekin virheitä ja epäonnistumisiakin juuri sen vuoksi, ettemme alkaisi kuvittelemaan itsestämme liikoja ja rupeaisi olettamaan meidän jo täydellisyyden saavuttaneen täällä ajassa, sillä sitä meistä ei kukaan tule saamaan tai kokemaan, niin opettaa myöskin Jumalan Sana.

        "...siellä kerran vajaa lakkaa ja täydellisyys alkaa..."


      • 8+1
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Oletko itse Petri Paavola, vai eikö Sinulla ole omaa mielipidettä
        tai tutkimustietoa, eli Sanaan nojaava koettelua Ylivainiosta,
        vaan "ratsastat" ns. toisen näkemyksillä ja koettelulla?

        Minulle Petri Paavola ja hänen bloginsa eivät ole = Jumalan Sana, vaan hänenkin kirjoituksensa tulee arvioida Sanalla ja siihen hän on itsekin lukijoita kehoittanut.

        Enkä millään muotoa halua aliarvioida tai madaltaa häntä henkilönä, mutta kukapa meistä ihmisistä olisi täydelllinen ja uskon niinkin, että Jumala jopa sallii meille itsekullekin virheitä ja epäonnistumisiakin juuri sen vuoksi, ettemme alkaisi kuvittelemaan itsestämme liikoja ja rupeaisi olettamaan meidän jo täydellisyyden saavuttaneen täällä ajassa, sillä sitä meistä ei kukaan tule saamaan tai kokemaan, niin opettaa myöskin Jumalan Sana.

        "...siellä kerran vajaa lakkaa ja täydellisyys alkaa..."

        En ole Petri Paavola, mutta mielestäni Petri Paavola on oikeassa tässä asiassa.

        "hänenkin kirjoituksensa tulee arvioida Sanalla ja siihen hän on itsekin lukijoita kehoittanut."

        No arvioi sitten tuo kirjoitus.


      • 4 + 1
        8+1 kirjoitti:

        En ole Petri Paavola, mutta mielestäni Petri Paavola on oikeassa tässä asiassa.

        "hänenkin kirjoituksensa tulee arvioida Sanalla ja siihen hän on itsekin lukijoita kehoittanut."

        No arvioi sitten tuo kirjoitus.

        Nopeasti lukiessa en huomannut että Petri Paavola olisi ottanut kantaa Niilo Yli-Vainioon.

        Olen yleensä paljolti samaa mieltä Petri Paavolan kanssa sikäli kun olen lukenut hänen kirjoituksiaan. Totta myös että varmasti on monia karismaatikoita, jotka toimivat enemmän tai vähemmän väärässä Hengessä. Heistä Petri Paavola varoittaa mikä on ihan oikein.

        Onko Petri Paavola tavannut koskaan Niiloa?


      • ~~tähkäpää~~
        8+1 kirjoitti:

        En ole Petri Paavola, mutta mielestäni Petri Paavola on oikeassa tässä asiassa.

        "hänenkin kirjoituksensa tulee arvioida Sanalla ja siihen hän on itsekin lukijoita kehoittanut."

        No arvioi sitten tuo kirjoitus.

        Raamattu ei sano missään kohdin, etteikö Jumalan voima olisi kaatanut selälleen ja tämä on lähtökohta, mistä tulisi lähteä liikkeelle ja siihen tavallaan jo viittasin tässä viestissäni:

        >>"En kiistä sitä, etteikö tuolla tapahtunut myöskin ns. sielullisiakin kaatumisia, mutta emme me kai niitä voi laittaa Niilon niskaan.
        Saattoi olla pahojenkin henkien vaivaamia ihmisiä joukossa ja jonoissa ja silloin emme voi tietä, mikä henki heidät kaatoi, mutta minä uskon, että jos ja kun ihminen pyytää ja rukoilee Jumalan Pyhän Hengen kosketusta ja ilmestymistä, Taivaallinen Isä ei vastaa antamalla hänelle käärmen tahi kiven, koska näin Hän on Sanassaan sanonut.">"Herraa vastaan kapinoivat kaatuvat selälleen - Kavaltaja Juudas joukkoineen kaatuu taaksepäin"


      • 8+1
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Raamattu ei sano missään kohdin, etteikö Jumalan voima olisi kaatanut selälleen ja tämä on lähtökohta, mistä tulisi lähteä liikkeelle ja siihen tavallaan jo viittasin tässä viestissäni:

        >>"En kiistä sitä, etteikö tuolla tapahtunut myöskin ns. sielullisiakin kaatumisia, mutta emme me kai niitä voi laittaa Niilon niskaan.
        Saattoi olla pahojenkin henkien vaivaamia ihmisiä joukossa ja jonoissa ja silloin emme voi tietä, mikä henki heidät kaatoi, mutta minä uskon, että jos ja kun ihminen pyytää ja rukoilee Jumalan Pyhän Hengen kosketusta ja ilmestymistä, Taivaallinen Isä ei vastaa antamalla hänelle käärmen tahi kiven, koska näin Hän on Sanassaan sanonut.">"Herraa vastaan kapinoivat kaatuvat selälleen - Kavaltaja Juudas joukkoineen kaatuu taaksepäin"

        "Eli Niilonkin kokouksissa oli monin eri tavoin kaatuvia ja jos "on harhaoppinen" / "ei ole harhaoppinen" käsityksemme perustuu vain kaatumissuuntaan, silloin joudumme kysymään, kaatoiko noissa Niilon kokouksissa silloin Pyhä Henki, kun ihmiset kaatuivat kasvoilleen ja silloin taas paha henki, kun ihmiset kaatuivat selälleen? Voiko samasta lähteestä kummuta sekä karvasta, että makeaa vettä?"

        Tietääkseni ne, jotka kaatuivat, kaatuivat taaksepäin. Osa ei kaatunut ollenkaan.

        "Oliko siis Jeesuksessa paha henki, kun nämä Jeesusta pidättämään tullet kaatuivat taaksepäin?"

        Ei vaan Pyhä Henki, joka siis tuomitsi, ei siunannut, siitä taaksepäin kaatuminen.


      • 8+1
        4 + 1 kirjoitti:

        Nopeasti lukiessa en huomannut että Petri Paavola olisi ottanut kantaa Niilo Yli-Vainioon.

        Olen yleensä paljolti samaa mieltä Petri Paavolan kanssa sikäli kun olen lukenut hänen kirjoituksiaan. Totta myös että varmasti on monia karismaatikoita, jotka toimivat enemmän tai vähemmän väärässä Hengessä. Heistä Petri Paavola varoittaa mikä on ihan oikein.

        Onko Petri Paavola tavannut koskaan Niiloa?

        Petri Paavola on tullut uskoon joskus 80-90 luvun vaihteessa, joten tuskin on tavannut Niilo Yli-Vainiota.


      • ~~tähkäpää~~
        8+1 kirjoitti:

        "Eli Niilonkin kokouksissa oli monin eri tavoin kaatuvia ja jos "on harhaoppinen" / "ei ole harhaoppinen" käsityksemme perustuu vain kaatumissuuntaan, silloin joudumme kysymään, kaatoiko noissa Niilon kokouksissa silloin Pyhä Henki, kun ihmiset kaatuivat kasvoilleen ja silloin taas paha henki, kun ihmiset kaatuivat selälleen? Voiko samasta lähteestä kummuta sekä karvasta, että makeaa vettä?"

        Tietääkseni ne, jotka kaatuivat, kaatuivat taaksepäin. Osa ei kaatunut ollenkaan.

        "Oliko siis Jeesuksessa paha henki, kun nämä Jeesusta pidättämään tullet kaatuivat taaksepäin?"

        Ei vaan Pyhä Henki, joka siis tuomitsi, ei siunannut, siitä taaksepäin kaatuminen.

        Kirjoitin:
        Vielä ts. yksi käytetty todiste on se, että Jeesusta pidättämään tulleet kaatuivat taaksepäin, kun Jeesus sanoi: MInä se olen.
        Oliko siis Jeesuksessa paha henki, kun nämä Jeesusta pidättämään tullet kaatuivat taaksepäin?

        8 1 vastasi:
        Ei vaan Pyhä Henki, joka siis tuomitsi, ei siunannut, siitä taaksepäin kaatuminen.

        Miksi sitten Niilo leimataan pahassa hengessä toimivaksi sen perusteella, että jotkut kaatuivat taakse päin, miksi ei Niilo kohdalla nähdä samoin, että ehkäpä kaatumissuunta riippui siitä, mikä henki ja millä mielellä rukousjonossa oleva ihminen oli ja siitä riippuvaista olisi saattanut olla tupo kaatumissuunta?

        Miksi ei siis tuota Raam. kuvausta oteta kokonaisuutenaan siten, kuin se Raamatussakin on, vaan siihen nojaten leimataan Niilon toimineen pahan hengen voimalla, vaikka saman tapahtuessa Jeesuksen kohdalla nähdään asia toisin?


        Etkö ole itse koskaan ollut näissä Niilon kokouksissa, kun kirjoitat näin:
        >>"Tietääkseni ne, jotka kaatuivat, kaatuivat taaksepäin. Osa ei kaatunut ollenkaan."


      • 8+1
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Kirjoitin:
        Vielä ts. yksi käytetty todiste on se, että Jeesusta pidättämään tulleet kaatuivat taaksepäin, kun Jeesus sanoi: MInä se olen.
        Oliko siis Jeesuksessa paha henki, kun nämä Jeesusta pidättämään tullet kaatuivat taaksepäin?

        8 1 vastasi:
        Ei vaan Pyhä Henki, joka siis tuomitsi, ei siunannut, siitä taaksepäin kaatuminen.

        Miksi sitten Niilo leimataan pahassa hengessä toimivaksi sen perusteella, että jotkut kaatuivat taakse päin, miksi ei Niilo kohdalla nähdä samoin, että ehkäpä kaatumissuunta riippui siitä, mikä henki ja millä mielellä rukousjonossa oleva ihminen oli ja siitä riippuvaista olisi saattanut olla tupo kaatumissuunta?

        Miksi ei siis tuota Raam. kuvausta oteta kokonaisuutenaan siten, kuin se Raamatussakin on, vaan siihen nojaten leimataan Niilon toimineen pahan hengen voimalla, vaikka saman tapahtuessa Jeesuksen kohdalla nähdään asia toisin?


        Etkö ole itse koskaan ollut näissä Niilon kokouksissa, kun kirjoitat näin:
        >>"Tietääkseni ne, jotka kaatuivat, kaatuivat taaksepäin. Osa ei kaatunut ollenkaan."

        "Miksi sitten Niilo leimataan pahassa hengessä toimivaksi sen perusteella, että jotkut kaatuivat taakse päin, miksi ei Niilo kohdalla nähdä samoin, että ehkäpä kaatumissuunta riippui siitä, mikä henki ja millä mielellä rukousjonossa oleva ihminen oli ja siitä riippuvaista olisi saattanut olla tupo kaatumissuunta?"

        Sen takia, koska Niilon käsien alla ihmiset kaatuivat vain taaksepäin ja se on Raamatun mukaan poikkeuksetta Jumalan tuomion merkki. Käyttääkö Jumala omiaan tällä tavalla, eikö ennemmin rakentamiseen niin, että Jumala voi siunata? Pyhän Hengen omaavat eivät kaadu näiden eksyttäjien käsien alla ollenkaan. Sinun logiikallasi Benny Hinn, Todd Bentley ym. toimivat myös Pyhässä Hengessä.

        Tässä on dokumentti Yli-Vainiosta ja kuvaa myös kokouksista, kaikki kaatuvat taaksepäin ja nauruakin esiintyy. Petri Paavolan linkistä:

        "Itämaisissa uskonnoissa, hindulaisuudessa, kundalini-kulteissa uskonnollinen guru asettaa kätensä (shaktipat) ihmisten päähän otsan alueelle siirtäen kundalinivoimaa ja energiaa rukoiltavaan ihmiseen, joka yleensä kaatuu voiman koskettamana taaksepäin. Kundalinivoiman vaikutuksia on suunnaton "rakkauden" kokemus, tunteiden liikutus, maahan kaatuminen taaksepäin, eläinten tavoin äänteleminen, hillitön ilo ja nauru, itkeminen, vapiseminen, nykiminen, kouristelu ja erilaisia pakkoliikkeitä. Edellä mainitut manifestaatiot (kundalinivoiman ilmenemismuodot) aktivoituvat ja aloittavat kundalinivoiman vaikutuksen ihmisessä näiden ilmiöiden kautta. "

        http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/yli-vainio_kaatoi_ja_paransi_15446.html#media=15451

        "Etkö ole itse koskaan ollut näissä Niilon kokouksissa"

        En ole ollut Niilon kokouksissa, mutta olen aiemminkin nähnyt filmiä ja kuunnellut joskus Yli-Vainion puheita.


      • 4 + 1
        8+1 kirjoitti:

        "Miksi sitten Niilo leimataan pahassa hengessä toimivaksi sen perusteella, että jotkut kaatuivat taakse päin, miksi ei Niilo kohdalla nähdä samoin, että ehkäpä kaatumissuunta riippui siitä, mikä henki ja millä mielellä rukousjonossa oleva ihminen oli ja siitä riippuvaista olisi saattanut olla tupo kaatumissuunta?"

        Sen takia, koska Niilon käsien alla ihmiset kaatuivat vain taaksepäin ja se on Raamatun mukaan poikkeuksetta Jumalan tuomion merkki. Käyttääkö Jumala omiaan tällä tavalla, eikö ennemmin rakentamiseen niin, että Jumala voi siunata? Pyhän Hengen omaavat eivät kaadu näiden eksyttäjien käsien alla ollenkaan. Sinun logiikallasi Benny Hinn, Todd Bentley ym. toimivat myös Pyhässä Hengessä.

        Tässä on dokumentti Yli-Vainiosta ja kuvaa myös kokouksista, kaikki kaatuvat taaksepäin ja nauruakin esiintyy. Petri Paavolan linkistä:

        "Itämaisissa uskonnoissa, hindulaisuudessa, kundalini-kulteissa uskonnollinen guru asettaa kätensä (shaktipat) ihmisten päähän otsan alueelle siirtäen kundalinivoimaa ja energiaa rukoiltavaan ihmiseen, joka yleensä kaatuu voiman koskettamana taaksepäin. Kundalinivoiman vaikutuksia on suunnaton "rakkauden" kokemus, tunteiden liikutus, maahan kaatuminen taaksepäin, eläinten tavoin äänteleminen, hillitön ilo ja nauru, itkeminen, vapiseminen, nykiminen, kouristelu ja erilaisia pakkoliikkeitä. Edellä mainitut manifestaatiot (kundalinivoiman ilmenemismuodot) aktivoituvat ja aloittavat kundalinivoiman vaikutuksen ihmisessä näiden ilmiöiden kautta. "

        http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/yli-vainio_kaatoi_ja_paransi_15446.html#media=15451

        "Etkö ole itse koskaan ollut näissä Niilon kokouksissa"

        En ole ollut Niilon kokouksissa, mutta olen aiemminkin nähnyt filmiä ja kuunnellut joskus Yli-Vainion puheita.

        Olen kertonut jo aiemmin tässä viestiketjussa, että eri syistä jotkut ihmiset tulivat kokouksiin "kaatumaan". Lehdistö hehkutti kaatumisia, ja osa ihmisistä toimi halutulla tavalla, ehkä itseltäänkin salaa.

        Itse, kuten kerrottua, en koskaan kaatunut, eikä näin ollen minuun vaikuttanut siellä mikään kundaliinivoima tai muu sellainen.

        terveisiä Petri Paavolalle


      • ~~tähkäpää~~
        8+1 kirjoitti:

        "Miksi sitten Niilo leimataan pahassa hengessä toimivaksi sen perusteella, että jotkut kaatuivat taakse päin, miksi ei Niilo kohdalla nähdä samoin, että ehkäpä kaatumissuunta riippui siitä, mikä henki ja millä mielellä rukousjonossa oleva ihminen oli ja siitä riippuvaista olisi saattanut olla tupo kaatumissuunta?"

        Sen takia, koska Niilon käsien alla ihmiset kaatuivat vain taaksepäin ja se on Raamatun mukaan poikkeuksetta Jumalan tuomion merkki. Käyttääkö Jumala omiaan tällä tavalla, eikö ennemmin rakentamiseen niin, että Jumala voi siunata? Pyhän Hengen omaavat eivät kaadu näiden eksyttäjien käsien alla ollenkaan. Sinun logiikallasi Benny Hinn, Todd Bentley ym. toimivat myös Pyhässä Hengessä.

        Tässä on dokumentti Yli-Vainiosta ja kuvaa myös kokouksista, kaikki kaatuvat taaksepäin ja nauruakin esiintyy. Petri Paavolan linkistä:

        "Itämaisissa uskonnoissa, hindulaisuudessa, kundalini-kulteissa uskonnollinen guru asettaa kätensä (shaktipat) ihmisten päähän otsan alueelle siirtäen kundalinivoimaa ja energiaa rukoiltavaan ihmiseen, joka yleensä kaatuu voiman koskettamana taaksepäin. Kundalinivoiman vaikutuksia on suunnaton "rakkauden" kokemus, tunteiden liikutus, maahan kaatuminen taaksepäin, eläinten tavoin äänteleminen, hillitön ilo ja nauru, itkeminen, vapiseminen, nykiminen, kouristelu ja erilaisia pakkoliikkeitä. Edellä mainitut manifestaatiot (kundalinivoiman ilmenemismuodot) aktivoituvat ja aloittavat kundalinivoiman vaikutuksen ihmisessä näiden ilmiöiden kautta. "

        http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/yli-vainio_kaatoi_ja_paransi_15446.html#media=15451

        "Etkö ole itse koskaan ollut näissä Niilon kokouksissa"

        En ole ollut Niilon kokouksissa, mutta olen aiemminkin nähnyt filmiä ja kuunnellut joskus Yli-Vainion puheita.

        Oikaisen nyt Sinulle, että tämä ei ole totta:
        "Sen takia, koska Niilon käsien alla ihmiset kaatuivat vain taaksepäin,,,"

        Tuo "VAIN" sana ei pidä paikkaansa, eli jos sinulle on joku näin kertonut tai olet jostain tällaista tietoa saanut, kerrottakoon että tuo ei ole totta.

        Ja toivon, että et vääristele minunkaan kirjoituksiani, kuten tässä:
        >>"Sinun logiikallasi Benny Hinn, Todd Bentley ym. toimivat myös Pyhässä Hengessä.">" "Etkö ole itse koskaan ollut näissä Niilon kokouksissa"
        En ole ollut Niilon kokouksissa, mutta olen aiemminkin nähnyt filmiä ja kuunnellut joskus Yli-Vainion puheita. "


      • 8+1
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Oikaisen nyt Sinulle, että tämä ei ole totta:
        "Sen takia, koska Niilon käsien alla ihmiset kaatuivat vain taaksepäin,,,"

        Tuo "VAIN" sana ei pidä paikkaansa, eli jos sinulle on joku näin kertonut tai olet jostain tällaista tietoa saanut, kerrottakoon että tuo ei ole totta.

        Ja toivon, että et vääristele minunkaan kirjoituksiani, kuten tässä:
        >>"Sinun logiikallasi Benny Hinn, Todd Bentley ym. toimivat myös Pyhässä Hengessä.">" "Etkö ole itse koskaan ollut näissä Niilon kokouksissa"
        En ole ollut Niilon kokouksissa, mutta olen aiemminkin nähnyt filmiä ja kuunnellut joskus Yli-Vainion puheita. "

        Ei se, että olisin ollut kokouksessa takaa, että minulla olisi yhtään parempaa tietoa, kuten esim. DoctorT:n esimerkki osoittaa. Niilon aikaan arviointi olisikin ollut varmasti tosi vaikeaa, mutta kun nyt näemme, mihin suuntaan asiat ovat menneet, voidaan Yli-Vainiokin ymmärtää paremmin eksyttäjäksi/huijariksi. En ole Benny Hinninkään tai Todd Bentleyn tilaisuuksissa ollut enkä mene, mutta pystyn silti sanomaan 100 % varmaksi, että ovat eksyttäjiä, eivätkä toimi Pyhässä Hengessä. Ja samaa voin sanoa Yli-Vainiosta.


      • "E-e-en tunne asiaa"
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Oikaisen nyt Sinulle, että tämä ei ole totta:
        "Sen takia, koska Niilon käsien alla ihmiset kaatuivat vain taaksepäin,,,"

        Tuo "VAIN" sana ei pidä paikkaansa, eli jos sinulle on joku näin kertonut tai olet jostain tällaista tietoa saanut, kerrottakoon että tuo ei ole totta.

        Ja toivon, että et vääristele minunkaan kirjoituksiani, kuten tässä:
        >>"Sinun logiikallasi Benny Hinn, Todd Bentley ym. toimivat myös Pyhässä Hengessä.">" "Etkö ole itse koskaan ollut näissä Niilon kokouksissa"
        En ole ollut Niilon kokouksissa, mutta olen aiemminkin nähnyt filmiä ja kuunnellut joskus Yli-Vainion puheita. "

        Näin tähkäpää 3.1.2014 14:56: "Minä en ole koskaan ottanut mitään kantaa Benny Hinn:iin, Todd Bentley:hin ym. sillä en ole ollut koskaan heidän tilaisuuksissaan heitä kuulemassa, ja siksi en katso olevanio opikea ihminen puhumaan siitä, mikä voima kyseisissä tilaisuuksissa on vaikuttanut."

        Jos tuntisit huolta veljistäsi ja sisaristasi, olisit ottanut jotain selvää noiden vuositolkulla esillä olleitten julkkisten touhuista. Kuulostaa hirveältä tuo 'haaleassa vedessä' olo, jolla pestään kädet ajassamme valtoimena riehuvien demonivoimien vaikutuksilta.

        En tunne heitä, en ole kuullut heitä jne...!

        Ja sadat kerrat on näillekin palstoille tuotu noiden taikurien otteita kuvaavia videopätkiä. Yhden minuutinkin katsomisella asia selviää, jos mitään tervettä aistia on tallella.

        Puolentoista minuutin välähdys, Suomesta:
        http://www.youtube.com/watch?v=XItm23YaLE8


      • ~~tähkäpää~~
        "E-e-en tunne asiaa" kirjoitti:

        Näin tähkäpää 3.1.2014 14:56: "Minä en ole koskaan ottanut mitään kantaa Benny Hinn:iin, Todd Bentley:hin ym. sillä en ole ollut koskaan heidän tilaisuuksissaan heitä kuulemassa, ja siksi en katso olevanio opikea ihminen puhumaan siitä, mikä voima kyseisissä tilaisuuksissa on vaikuttanut."

        Jos tuntisit huolta veljistäsi ja sisaristasi, olisit ottanut jotain selvää noiden vuositolkulla esillä olleitten julkkisten touhuista. Kuulostaa hirveältä tuo 'haaleassa vedessä' olo, jolla pestään kädet ajassamme valtoimena riehuvien demonivoimien vaikutuksilta.

        En tunne heitä, en ole kuullut heitä jne...!

        Ja sadat kerrat on näillekin palstoille tuotu noiden taikurien otteita kuvaavia videopätkiä. Yhden minuutinkin katsomisella asia selviää, jos mitään tervettä aistia on tallella.

        Puolentoista minuutin välähdys, Suomesta:
        http://www.youtube.com/watch?v=XItm23YaLE8

        Niin, sinä saat ja voit tuomita minut tuolla tavoin, mutta onneksi Jumala tietää, mikä on totuus kohdallani tässä asiassa.

        Minä en voi mitään antaa, mitä minulla ei ole ja minulla ei ole faktatietoa näistä henkilöistä, jolla voisin arvioida heidän opetustaan.

        Minusta tällaisella areenalla on ihan turha tuoda vain esille omia hengen tuntemuksiaan tai kokemuksiaan, eli jos ja kun jotain haluamme arvioida,
        tulee meillä olla perusteltua faktaa, mitä ja miksi.

        Olen yrittänyt parhaani mukaan antaa sitä mitä minulla on, eli tuoda esille,
        että katsomalla, kiinnittymällä ja kasvamalla Kristukseen ja Hänen Sanansa totuuksiin, me voimme välttää eksytysten kavalat juonet ja näin minusta Jumalan Sanakin opettaa.

        Ef. 4
        11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

        Päästäkseen perille tarvitaan ensisijaisesti karttaa oikeasta tiestä, ei karikoista.

        Jumalan Sana on tuo kartta ja kun ihminen oppii lukemaan karttaa. hän oppi myöskin pysymään oikealla tiellä, eikä hänen uskonsa tai eksymisensä ole silloin varoittelevien veljien ja sisarien varassa, vaan hänen uskonsa ja turvansa on Kristuksessa, joka on Tie ja Totuus!

        Jos me oletamme, että me ihmisinä voisimme estää sisariemme ja veljiemme eksymiset omilla mielipiteillämme ja se olisi vain meidän joidenkin yksittäisten uskovien varassa, voin sanoa, että minun mielestäni se olisi silloin varsin heiveröisissä käsissä, mutta kun ohjaamme jokaista kiinnittymään, katsomaan ja kasvamaan Kristukseen, me tiedämme, että silloin ihminen on kiinni sellaisessa turvakalliossa, joka kestää niin eksytysten kavalat juonet, kuin kaiken muunkin riepottelun, ja tähän itse haluan jokaista henkilökohtaisesti kehoittaa. ei turvaamaan ihmisiin, vaan Jumalaan.


      • silmät ummessa
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Niin, sinä saat ja voit tuomita minut tuolla tavoin, mutta onneksi Jumala tietää, mikä on totuus kohdallani tässä asiassa.

        Minä en voi mitään antaa, mitä minulla ei ole ja minulla ei ole faktatietoa näistä henkilöistä, jolla voisin arvioida heidän opetustaan.

        Minusta tällaisella areenalla on ihan turha tuoda vain esille omia hengen tuntemuksiaan tai kokemuksiaan, eli jos ja kun jotain haluamme arvioida,
        tulee meillä olla perusteltua faktaa, mitä ja miksi.

        Olen yrittänyt parhaani mukaan antaa sitä mitä minulla on, eli tuoda esille,
        että katsomalla, kiinnittymällä ja kasvamalla Kristukseen ja Hänen Sanansa totuuksiin, me voimme välttää eksytysten kavalat juonet ja näin minusta Jumalan Sanakin opettaa.

        Ef. 4
        11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

        Päästäkseen perille tarvitaan ensisijaisesti karttaa oikeasta tiestä, ei karikoista.

        Jumalan Sana on tuo kartta ja kun ihminen oppii lukemaan karttaa. hän oppi myöskin pysymään oikealla tiellä, eikä hänen uskonsa tai eksymisensä ole silloin varoittelevien veljien ja sisarien varassa, vaan hänen uskonsa ja turvansa on Kristuksessa, joka on Tie ja Totuus!

        Jos me oletamme, että me ihmisinä voisimme estää sisariemme ja veljiemme eksymiset omilla mielipiteillämme ja se olisi vain meidän joidenkin yksittäisten uskovien varassa, voin sanoa, että minun mielestäni se olisi silloin varsin heiveröisissä käsissä, mutta kun ohjaamme jokaista kiinnittymään, katsomaan ja kasvamaan Kristukseen, me tiedämme, että silloin ihminen on kiinni sellaisessa turvakalliossa, joka kestää niin eksytysten kavalat juonet, kuin kaiken muunkin riepottelun, ja tähän itse haluan jokaista henkilökohtaisesti kehoittaa. ei turvaamaan ihmisiin, vaan Jumalaan.

        Matt. 13:14-15 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
        Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'"

        Sinähän NÄIT, ties monennenko kerran, ilmiselvää FAKTAA silmissäsi. Siitä huolimatta vastausmallisi on yhtä unelias kuin uskovien enemmistöllä:
        "Minusta tällaisella areenalla on ihan turha tuoda vain esille omia hengen tuntemuksiaan tai kokemuksiaan, eli jos ja kun jotain haluamme arvioida,
        tulee meillä olla perusteltua faktaa, mitä ja miksi."

        "paatunut on tämän kansan sydän,
        ja korvillaan he työläästi kuulevat,
        ja silmänsä he ovat ummistaneet".


      • Pariksenmarja
        silmät ummessa kirjoitti:

        Matt. 13:14-15 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
        Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'"

        Sinähän NÄIT, ties monennenko kerran, ilmiselvää FAKTAA silmissäsi. Siitä huolimatta vastausmallisi on yhtä unelias kuin uskovien enemmistöllä:
        "Minusta tällaisella areenalla on ihan turha tuoda vain esille omia hengen tuntemuksiaan tai kokemuksiaan, eli jos ja kun jotain haluamme arvioida,
        tulee meillä olla perusteltua faktaa, mitä ja miksi."

        "paatunut on tämän kansan sydän,
        ja korvillaan he työläästi kuulevat,
        ja silmänsä he ovat ummistaneet".

        Olette oikeassa. Ei tarvitse kyseisten heppujen tilaisuuksissa edes käydä kun sitä showta voi katsoa netistä ja huomaa nopeasti mikä meininki on kyseessä. Mutt ymmärrän, että toiset eivät havaitse heissä mitään edes epäilyttävää, koska miten muutoin niin monet luopuisivat uskosta. Vaikka kuvittelis et jo Erkkikin sen huomaa


      • 8+1
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Niin, sinä saat ja voit tuomita minut tuolla tavoin, mutta onneksi Jumala tietää, mikä on totuus kohdallani tässä asiassa.

        Minä en voi mitään antaa, mitä minulla ei ole ja minulla ei ole faktatietoa näistä henkilöistä, jolla voisin arvioida heidän opetustaan.

        Minusta tällaisella areenalla on ihan turha tuoda vain esille omia hengen tuntemuksiaan tai kokemuksiaan, eli jos ja kun jotain haluamme arvioida,
        tulee meillä olla perusteltua faktaa, mitä ja miksi.

        Olen yrittänyt parhaani mukaan antaa sitä mitä minulla on, eli tuoda esille,
        että katsomalla, kiinnittymällä ja kasvamalla Kristukseen ja Hänen Sanansa totuuksiin, me voimme välttää eksytysten kavalat juonet ja näin minusta Jumalan Sanakin opettaa.

        Ef. 4
        11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

        Päästäkseen perille tarvitaan ensisijaisesti karttaa oikeasta tiestä, ei karikoista.

        Jumalan Sana on tuo kartta ja kun ihminen oppii lukemaan karttaa. hän oppi myöskin pysymään oikealla tiellä, eikä hänen uskonsa tai eksymisensä ole silloin varoittelevien veljien ja sisarien varassa, vaan hänen uskonsa ja turvansa on Kristuksessa, joka on Tie ja Totuus!

        Jos me oletamme, että me ihmisinä voisimme estää sisariemme ja veljiemme eksymiset omilla mielipiteillämme ja se olisi vain meidän joidenkin yksittäisten uskovien varassa, voin sanoa, että minun mielestäni se olisi silloin varsin heiveröisissä käsissä, mutta kun ohjaamme jokaista kiinnittymään, katsomaan ja kasvamaan Kristukseen, me tiedämme, että silloin ihminen on kiinni sellaisessa turvakalliossa, joka kestää niin eksytysten kavalat juonet, kuin kaiken muunkin riepottelun, ja tähän itse haluan jokaista henkilökohtaisesti kehoittaa. ei turvaamaan ihmisiin, vaan Jumalaan.

        "Minä en voi mitään antaa, mitä minulla ei ole ja minulla ei ole faktatietoa näistä henkilöistä, jolla voisin arvioida heidän opetustaan.
        "

        Taidat arvostella pelkästään omien tunteidesi perusteella, mutta se on pettävä tie.


      • 8+1
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Niin, sinä saat ja voit tuomita minut tuolla tavoin, mutta onneksi Jumala tietää, mikä on totuus kohdallani tässä asiassa.

        Minä en voi mitään antaa, mitä minulla ei ole ja minulla ei ole faktatietoa näistä henkilöistä, jolla voisin arvioida heidän opetustaan.

        Minusta tällaisella areenalla on ihan turha tuoda vain esille omia hengen tuntemuksiaan tai kokemuksiaan, eli jos ja kun jotain haluamme arvioida,
        tulee meillä olla perusteltua faktaa, mitä ja miksi.

        Olen yrittänyt parhaani mukaan antaa sitä mitä minulla on, eli tuoda esille,
        että katsomalla, kiinnittymällä ja kasvamalla Kristukseen ja Hänen Sanansa totuuksiin, me voimme välttää eksytysten kavalat juonet ja näin minusta Jumalan Sanakin opettaa.

        Ef. 4
        11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

        Päästäkseen perille tarvitaan ensisijaisesti karttaa oikeasta tiestä, ei karikoista.

        Jumalan Sana on tuo kartta ja kun ihminen oppii lukemaan karttaa. hän oppi myöskin pysymään oikealla tiellä, eikä hänen uskonsa tai eksymisensä ole silloin varoittelevien veljien ja sisarien varassa, vaan hänen uskonsa ja turvansa on Kristuksessa, joka on Tie ja Totuus!

        Jos me oletamme, että me ihmisinä voisimme estää sisariemme ja veljiemme eksymiset omilla mielipiteillämme ja se olisi vain meidän joidenkin yksittäisten uskovien varassa, voin sanoa, että minun mielestäni se olisi silloin varsin heiveröisissä käsissä, mutta kun ohjaamme jokaista kiinnittymään, katsomaan ja kasvamaan Kristukseen, me tiedämme, että silloin ihminen on kiinni sellaisessa turvakalliossa, joka kestää niin eksytysten kavalat juonet, kuin kaiken muunkin riepottelun, ja tähän itse haluan jokaista henkilökohtaisesti kehoittaa. ei turvaamaan ihmisiin, vaan Jumalaan.

        Tässä vielä tähkäpäälle pari Raamatunkohtaa:

        Ilm.2

        18. Ja Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski:
        19. Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.
        20. Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
        21. Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
        22. Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
        23. ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
        24. Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
        25. pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.

        Ilm.3:

        14. Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15. Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16. Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.


      • 8+1
        8+1 kirjoitti:

        "Minä en voi mitään antaa, mitä minulla ei ole ja minulla ei ole faktatietoa näistä henkilöistä, jolla voisin arvioida heidän opetustaan.
        "

        Taidat arvostella pelkästään omien tunteidesi perusteella, mutta se on pettävä tie.

        Ehkä juuri tämän takia Jumala on säätänyt, että seurakunnan paimenen tulee olla mies ja naisen pitää olla hiljaa ja alamainen miehelle. Koska eihän siitä tule mitään, jos nainen johtaa.

        1.Tim 3:

        1. Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
        2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, YHDEN VAIMON MIES, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        3. ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
        4. vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;

        1.Kor 14

        34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on HERRAN KÄSKY.


      • sinua siunata tahdon
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Niin, sinä saat ja voit tuomita minut tuolla tavoin, mutta onneksi Jumala tietää, mikä on totuus kohdallani tässä asiassa.

        Minä en voi mitään antaa, mitä minulla ei ole ja minulla ei ole faktatietoa näistä henkilöistä, jolla voisin arvioida heidän opetustaan.

        Minusta tällaisella areenalla on ihan turha tuoda vain esille omia hengen tuntemuksiaan tai kokemuksiaan, eli jos ja kun jotain haluamme arvioida,
        tulee meillä olla perusteltua faktaa, mitä ja miksi.

        Olen yrittänyt parhaani mukaan antaa sitä mitä minulla on, eli tuoda esille,
        että katsomalla, kiinnittymällä ja kasvamalla Kristukseen ja Hänen Sanansa totuuksiin, me voimme välttää eksytysten kavalat juonet ja näin minusta Jumalan Sanakin opettaa.

        Ef. 4
        11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

        Päästäkseen perille tarvitaan ensisijaisesti karttaa oikeasta tiestä, ei karikoista.

        Jumalan Sana on tuo kartta ja kun ihminen oppii lukemaan karttaa. hän oppi myöskin pysymään oikealla tiellä, eikä hänen uskonsa tai eksymisensä ole silloin varoittelevien veljien ja sisarien varassa, vaan hänen uskonsa ja turvansa on Kristuksessa, joka on Tie ja Totuus!

        Jos me oletamme, että me ihmisinä voisimme estää sisariemme ja veljiemme eksymiset omilla mielipiteillämme ja se olisi vain meidän joidenkin yksittäisten uskovien varassa, voin sanoa, että minun mielestäni se olisi silloin varsin heiveröisissä käsissä, mutta kun ohjaamme jokaista kiinnittymään, katsomaan ja kasvamaan Kristukseen, me tiedämme, että silloin ihminen on kiinni sellaisessa turvakalliossa, joka kestää niin eksytysten kavalat juonet, kuin kaiken muunkin riepottelun, ja tähän itse haluan jokaista henkilökohtaisesti kehoittaa. ei turvaamaan ihmisiin, vaan Jumalaan.

        Tähkikselle
        1. Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        2. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
        3. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        4. kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa. Kol.3, 1-2

        Oikein teit sinä hyvä ja uskollinen palvelija.
        Viestistäsi huokuu nöyryys ja kuuliaisuus Kirjoituksille.


      • ~~tähkäpää~~
        8+1 kirjoitti:

        Tässä vielä tähkäpäälle pari Raamatunkohtaa:

        Ilm.2

        18. Ja Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski:
        19. Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.
        20. Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
        21. Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
        22. Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
        23. ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
        24. Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
        25. pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.

        Ilm.3:

        14. Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15. Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16. Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

        Sinulla on ilmiselvästikin lähes ylipääsemätön tarve pyrkiä hallitsemaan ja alistamaan toista ihmistä oman valtasi alle ja olet valmis käyttämään sen toteuttamiseen näköjään jopa Jumalan Sanaakin. :)

        Ja jokainen, joka ei toimi ja alistu olemaan kanssasi samaa mieltä, joutuu kauttasi tuomittavaksi ja saavat kuulla olevansa parannuksen tarpeessa. :)

        Sana kuitenkin sanoo niinkin, että ennemmin tulee totella Jumalaa, kuin ihmistä ja näin ollen jatkan edelleenkin sillä tiellä, että kiinnitän mieluummin katseeni Jeesukseen Kristukseen, kuin kaikenlaisten harha- ja eksyttäjäopettajien kuuntelemiseen ja seuraamiseen,.

        Enkä vieläkään aio alistua Sinun hallintavaltasi alaisuuteen, sillä Jumalan Sana on sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti, joten se sanoo tänäänkin;
        "Vaimot, olkaa OMILLE miehillenne alamaiset niinkuin Herralle; " ja minun
        OMA MIEHENI on vakaasti ja horjumattomasti sitä mieltä, että ennemmin
        tulee totella Jumalaa, kuin ihmistä ja näin opettaa Jumalan Sanakin ja näinollen valitsen Sanan viitoitaman tien. :)


      • ~~tähkäpää~~
        sinua siunata tahdon kirjoitti:

        Tähkikselle
        1. Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        2. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
        3. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        4. kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa. Kol.3, 1-2

        Oikein teit sinä hyvä ja uskollinen palvelija.
        Viestistäsi huokuu nöyryys ja kuuliaisuus Kirjoituksille.

        Kiitos Ystäväni.

        Kiitos myöskin vinkistä "sinua siunata tahdon", eli tiedän tämän pohjalta, kuka on taustalla. :)

        Siunausta myöskin Sinulle ja hymyillään, kun jälleen pian tavataan. :)


      • ~~tähkäpää~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Sinulla on ilmiselvästikin lähes ylipääsemätön tarve pyrkiä hallitsemaan ja alistamaan toista ihmistä oman valtasi alle ja olet valmis käyttämään sen toteuttamiseen näköjään jopa Jumalan Sanaakin. :)

        Ja jokainen, joka ei toimi ja alistu olemaan kanssasi samaa mieltä, joutuu kauttasi tuomittavaksi ja saavat kuulla olevansa parannuksen tarpeessa. :)

        Sana kuitenkin sanoo niinkin, että ennemmin tulee totella Jumalaa, kuin ihmistä ja näin ollen jatkan edelleenkin sillä tiellä, että kiinnitän mieluummin katseeni Jeesukseen Kristukseen, kuin kaikenlaisten harha- ja eksyttäjäopettajien kuuntelemiseen ja seuraamiseen,.

        Enkä vieläkään aio alistua Sinun hallintavaltasi alaisuuteen, sillä Jumalan Sana on sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti, joten se sanoo tänäänkin;
        "Vaimot, olkaa OMILLE miehillenne alamaiset niinkuin Herralle; " ja minun
        OMA MIEHENI on vakaasti ja horjumattomasti sitä mieltä, että ennemmin
        tulee totella Jumalaa, kuin ihmistä ja näin opettaa Jumalan Sanakin ja näinollen valitsen Sanan viitoitaman tien. :)

        Haluan jättää vielä Sinulle 8 1 tämän runon, joka on ollut omalla kohdallani hyvin merkityksellinen silloin, kun Jumala riisui ja vapautti minut kaikesta omasta yrittämisestä ja tekemisestä ja opetti sen, että me saamme uskossa luottaen kulkea Hänen edeltävalmistamissaan askeleissa ja siihen kaikkeen, mitä Hän meiltä odottaa ja haluaa, HÄN ANTAA VOIMAN, TYÖKALUT JA MYÖSKIN VIISAUDEN JA TAIDON ja mihin Hän ei apuaan ja viisauttaan anna, se kaikki on sellaista omatekoisuuttamme, sitä turhuutta, joka kerran palaa tuhkaksi.

        Edelleenkin muistutan, että Jumalalla on meille jokaiselle oma tehtävämme ja muurinaukkomme, joten ollaan uskollisia siinä, mihin Hän on meidät kunkin asettanut ja kutsunut ja siunataan toinen toistamme, kutakin omallaan, Herran antamalla peltosarallamme, eikä vaadita toisiltamme sellaista, mihin Jumala ei kutsunut ja valtuuttanut.

        TYHJÄT KÄDET

        Mun käteni olivat täynnä aarteita tämän maan.
        Ne kimmelsi kiehtoen mieltäin, vain turhassa loistossaan.
        Mutt` Herra kun kädellään koski, mä jäljet naulojen näin,
        ja kaikki niin jalkoihin Herran pirstoiksi särkyi käsissäin.

        Tyhjät kädet, sanoi Herra,
        tyhjät kädet sillä olkoon,
        joka tekee mun työtäin.

        Mä seisahdin tahraisin käsin, raskaan työn kovettamin
        ja turhaksi näin minä työni, jos kuinkakin ahersin.
        Mutt` Herra mua kädellään koski, mä merkit haavojen näin,
        niin syntien tahrat hän poisti, verellään vihmoin käsistäin.

        Puhtaat kädet, sanoi Herra,
        puhtaat kädet sillä olkoon,
        joka tekee mun työtäin.

        Mä uurastin lepoa vailla, pyytäen palkkaani
        ja kiireestä vapisi kädet, vain harvoin ne rukoili.
        Mutt` Herra kun käteeni koski, hän rauhan sieluuni soi
        ja levätä tuskaiset kädet, käsissä Herran viimein voi.

        Tyynet kädet, sanoi Herra,
        tyynet kädet sillä olkoon,
        joka tekee mun työtäin.

        Mä taistelin väkevin käsin uhkuen voimaani.
        Vain itsellein elin mä silloin ja omaa tein työtäni.
        Mutt` Jeesus kun käsiini koski, näin turhaks` mä kiitoksen,
        sai voimaa mun käteni siellä, käsissään hiljaa leväten.

        Laske kätes, sanoi Herra,
        laske käsihini, niin voit tehdä mun työtäin.


        - Aug. Clement From-


    • ~~tähkäpää~~

      >>" 4 1
      3.1.2014 11:21
      1
      Sulje
      On hyvä olla varovainen Raamatun tulkinnassa ettei mennä yli kirjoitetun.
      Mutta mielestäni Niilo pystyi perustelemaan riittävän hyvin toimintansa ja se oli sopusoinnussa Raamatun kanssa.">" Muihin kuten Selkomaahan en ota kantaa koska en tunne hänen toimintaansa."

    • mikkelinmies1

      Olen täysin samaa mieltä DoctorT;n kanssa. On hienoa että olet nostanut Niilo Yli-Vainion esille tässä oppineisuuteensa pakahtuvassa helluntaiherätyksessä. On naurettavaa sanoa että Niilo olisi ollut jonkun muun kuin Pyhän Hengen vaikutuksen alaisena. Vilpitön uskoontullut lapualaishärmäläinen mies. Pikkupojasta lähtien olen kuullut Niilon puheita ja aina kiinnostuneena.
      Niilon tuloihin viitataan usein luulleen että sai kolehtitulot, ne menivät järjestävälle seurakunnalle. Tässä lainaus Mauno Saaren hienosta kirjasta "Saarnaaja":

      "Kukaaan ei käsitä, että jos saaveilla rahaa kannetaan, hän saa niukummillaan neljän päivän keikasta Lappeenrantaan päivärahoja kolme ja palkkaa 300 mk miinus verot 120 mk. Kukaan ei tiedä että kuristaa velka, ja kenelle hän sen sanoo, vaatii. "Kiitos Jyväskylä", hän kirjoittaa kun hän saa hädintuskin rahat polttoaineisiin, kun mukana olleelle ja todistaneelle vaimolle ei tule penniäkään".

      Haloo 2014, JYväskylän vanhimmisto, haloo 2014, Lappeenrannan vanhimmisto. Eikö yhtään kolkuta kokouspalkkionne Yli-Vainiolle.Mitä mahtanette maksaa nykyään? Toivottavasti ei ole sama linja. Muistelisin että pienin palkka jota maksettiin kunnissa oli sellainen 140 mk per päivä.

      • 8+1

        Tässäkin keskustelussa on tuotu esiin Niilo Yli-Vainion yhteys Kathryn Kuhlmaniin, jonka käsien alta hän kävi hakemassa voitelun, jonka jälkeen alkoi suuri "herätys", kaataminen ja "parantaminen". Tiedetään myös, että Benny Hinn on kertonut hakevansa voimaa Kathryn Kuhlmanin haudalta, vaikka Raamatussa kielletään vainajahenkien kanssa seurustelu.

        5.Moos.18

        10. Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
        11. joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
        12. Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi.
        13. Ole siis nuhteeton Herran, sinun Jumalasi, edessä.

        Raamatussa myös sanotaan, että lopunaikana ei tule mitään herätystä vaan luopumus.

        Tässä näitä Benny Hinnin "hengen hedelmiä", Hinn ei ole mitään muuta kuin multimiljönääri huijarirahastaja:

        Saatanaa ylistävä käsimerkki:

        http://educate-yourself.org/lte/wolves_hinn_2edit293h.jpg

        http://blogs.ocweekly.com/navelgazing/2011/03/benny_hinn_paula_white_book.php

        Joten on selvä yhteys epäpyhän kolminaisuuden: Kuhlmanin, Yli-Vainion ja Hinnin välillä, eikä se ole Pyhä Henki.


    • voi jettä

      Onpas tämä nyt hankalaa kun ei ole ketään vastaan mitään !

      Harmi kun ei tullut käytyä katsomassa kenen hautalla se niilo kävi tai kuka laittoi kättään päänsä päälle!

      Nyt ei ole sitten mitään jolla moittia ketään, on tämä nyt kovin kummaa.

      • 8+1

        "Kuhlman ei vieraillut koskaan Suomessa mutta hän on tunnettu kristillisissä piireissä. Monet suomalaiset vierailivat hänen kokouksissaan ulkomailla. Jerusalemissa ja Tel Avivissa marraskuussa v. 1975 pidetyssä Toisessa Pyhän Hengen konferenssissa oli mukana suuri määrä suomalaisia. Ihannematkat oli lennättänyt kokoukseen 300 osallistujaa ja osa suomalaisista oli saapunut Australiasta asti. Mukana olivat mm. Niilo Yli-Vainio, Olavi ja Ester Syväntö."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kathryn_Kuhlman


      • Samassa hengessä?
        8+1 kirjoitti:

        "Kuhlman ei vieraillut koskaan Suomessa mutta hän on tunnettu kristillisissä piireissä. Monet suomalaiset vierailivat hänen kokouksissaan ulkomailla. Jerusalemissa ja Tel Avivissa marraskuussa v. 1975 pidetyssä Toisessa Pyhän Hengen konferenssissa oli mukana suuri määrä suomalaisia. Ihannematkat oli lennättänyt kokoukseen 300 osallistujaa ja osa suomalaisista oli saapunut Australiasta asti. Mukana olivat mm. Niilo Yli-Vainio, Olavi ja Ester Syväntö."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kathryn_Kuhlman

        Meller:

        Kuhlman totesi saaneensa varmuuden, ettei häntä tarvita Suomessa. Hän mainitsi Jumalalla olevan syntyperältänsä suomalainen väline, jolle Pyhä Henki on antanut Kuhlmanin kaltaisen voitelun. Kyselin yksityiskohtia ja Kaythryn Kuhlman mainitsi ainakin seuraavaa: Henkilö - mies - on suomalainen, mutta Kuhlmanille ei ollut selviö oliko mies keskustelun hetkenä Suomessa vai jossakin muussa maassa. Jumala oli antanut miehelle uuden voitelun, uuden sanoman, uuden armoituksen. Kuhlman ei sanojensa mukaan kykenisi lyhyellä vierailulla antamaan Suomelle mitä tämä valittu väline saisi vuosien ajan antaa kotimaallensa ja kansallensa. Kuhlman pyysi minua kertomaan edelleen suomalaisille kutsujille hänen tervehdyksensä. Hän kannusti minua nostamaan rukousrintamaa tämän valitun suomalaisen Herran palvelijan puolesta.

        Omasta mielestäni Kuhlman viittasi Niilo Yli-Vainion palvelutehtävään. Tämän toin esiin. Toisiakin näin ajattelevia löytyi.

        http://www.patmos.fi/blogi/?entityId=216


      • Rea Aalto
        Samassa hengessä? kirjoitti:

        Meller:

        Kuhlman totesi saaneensa varmuuden, ettei häntä tarvita Suomessa. Hän mainitsi Jumalalla olevan syntyperältänsä suomalainen väline, jolle Pyhä Henki on antanut Kuhlmanin kaltaisen voitelun. Kyselin yksityiskohtia ja Kaythryn Kuhlman mainitsi ainakin seuraavaa: Henkilö - mies - on suomalainen, mutta Kuhlmanille ei ollut selviö oliko mies keskustelun hetkenä Suomessa vai jossakin muussa maassa. Jumala oli antanut miehelle uuden voitelun, uuden sanoman, uuden armoituksen. Kuhlman ei sanojensa mukaan kykenisi lyhyellä vierailulla antamaan Suomelle mitä tämä valittu väline saisi vuosien ajan antaa kotimaallensa ja kansallensa. Kuhlman pyysi minua kertomaan edelleen suomalaisille kutsujille hänen tervehdyksensä. Hän kannusti minua nostamaan rukousrintamaa tämän valitun suomalaisen Herran palvelijan puolesta.

        Omasta mielestäni Kuhlman viittasi Niilo Yli-Vainion palvelutehtävään. Tämän toin esiin. Toisiakin näin ajattelevia löytyi.

        http://www.patmos.fi/blogi/?entityId=216

        Niilokin sai näkyjä:


        Niilo Yli-Vainion näky v.1956 Alajärvellä (Mauno Saaren kirjasta Saarnaaja, s. 266-267)
        Nämä tapahtumat selvisivät minulle tavallaan jo vuonna 1956 Alajärvellä, kun seurakunnan rukoushuonetta rakennettiin. Olin sairas jo, 36-vuotiaana. Tuli ilmoitus, "pääni näky", ei ilmestys eikä uni, vaan näky, yöllä!
        Näin suunnilleen hehtaarin kokoisen viljavainion. Seisoin sen reunassa. Minulla oli halu ruveta sitä leikkaamaan, mutta vainio oli vihreä.
        Kuva katosi niin kuin filmi katoaa.
        Sitten ilmestyi sama vainio taas. Nyt se näytti kypsältä, mutta kun katsoin sitä, siinä oli ohdakkeita ja juolaa. Taaskin minulla oli tunne, että pitäisi ruveta leikkaamaan.
        Mutta tämäkin kuva katosi.
        Sitten tuli kolmas kerta. Pelto oli muuttunut kullankeltaiseksi. Sellaiseksi kuin pellon pitää leikkuuaikana olla.
        Taas kuva katosi ja tuli sitten neljännen kerran. Tuuli nousi, idästä, toi synkkiä pilviä, isoja lonkoja, ne laskeutuivat alaspäin. Minulle tuli tunne, että tulossa on hirmumyrsky.
        Juuri silloin lähtivät vanhanaikaiset vankkurit liikkeelle. Tuli miehiä, jotka nostivat hirmuisella kiireellä lyhteitä vankkureille, leikattua viljaa, pilvien alla, tuulessa, mustien pilvien alla.
        Siihen päättyi näky.
        Olin hereillä ja tajusin sellaisen päivän tulevan, jona Jumalan viljaa kootaan kiireesti, myrskyn alta, aivan samanlaisin vanhanaikaisin keinoin kuin aikaisemmin, kuin alkuseurakunnan aikana.
        Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, ajattelin, että herätys alkaa myöhään, niin että pelto on ja vilja on jo kasvanut ja ollut, leikkuuta on mietitty. Ja kun herätys alkaa, se alkaa nopeasti, ihmein, merkein ja tunnusteoin. Sen vuoksi se etenee niin, että kuuroille ei tarvitse huutaa. Ei tarvitse temppuilla eikä keksiä konsteja, ei tarvitse kuin antaa mennä, vanhanaikaisilla vankkureilla, ei tarvitse kuin vain julistaa evankeliumia Jeesuksesta.


    • kundaliinivoimat

      Helluntailaisten ja karismaattisten kuuluisien opettajien "ihmeet ja merkit" perustuvat yllensä ns. kundaliini-voimaan, eikä suinkaan Pyhään Henkeen.
      Kundaliini-voima tunnetaan myös nimellä käärmevoima tai jumalallinen kosketus. Tämän voiman manifestaatioihin kuuluu erilaiset ihotuntemukset (kuumotus, pistely, sähkövirta), oudot "kielet", oudot ääntelyt, kieriskely, kaatuminen, enkelinäyt, voimakas nauru tai itku, juopumus, ilmestykset, ennustaminen, tärinä, vapina ja kouristelu. Monet ulkomaiset saarnaaja- kuuluisuudet hallitsevat hyvin kundaliinivoiman käyttämisen, ja uskottelevat sen olevan Jumalan Pyhän Hengen voimaa.
      Tällainen kundaliinivoima kuuluu moniin idän uskontoihin, mutta kristinuskoon ei tietenkään laisinkaan.

      Suuri osa helluntai-karismaattien ihmeistä ja merkeistä on tietysti suoranaista valhetta, eikä perustu muuhun kuin ihmisten herkkäuskoisuuteen ja yliluonnollisten ilmiöiden etsimiseen ja rakastamiseen. Kundaliinivoiman hallitsee kuitenkin Benny Hinn ja Reinhard Bonnke erityisen hyvin. Heille tämä oppi on tuonut valtavan omaisuuden.

      Kundaliinivoimasta löytyy paljon tietoa internetistä. Googlettakaa, ja todetkaa itse kuinka paljon helluntai-karismaattinen oppi sisältää tuota itämaista henkeä! Ja kun vertaatte Raamattuun, niin kundaliinivoimalla ei ole minkäänlaista osaa eikä arpaa Jumalan sanassa. Älkää antako pettää itseänne!

    • Rea Aalto

      Niilosta on tullut jonkinlainen epäjumala ja palvonnan kohde helluntailaisille ja muille karismaatikoille.Facebookistakin löytyy oikein oma sivusto Niilo Yli-Vainion nimellä!

      Joku kyseli missä se Niilon harhaoppi löytyy?
      Vielä kerran: Kaatuminen taaksepäin ei ole Raamatun mukaan siunauksen vaan kirouksen merkki!

      • se siitä kin

        Kerroppas nyt miten se kaatuminen eteenpäin onmahdollista kun siinä seisoo iso mies edessä !

        JOS JUmala puhuttelee ihmistä oletusarvoisesti ihminen kääntyy ääntä kohti ainakin kuvittelemaansa suuntaan.

        Ja jos siinä kohtaa liian suuren ja menee vintti pimeäksi, harvoin siinä kaadutaan muualle kuin eteenpäin jo painopisteen takiakin.

        Eli mitä siis päättelemme ?

        Päättelemme, että emme voi päätellä mitään kaatumisen suunnista !


      • miiinusta
        se siitä kin kirjoitti:

        Kerroppas nyt miten se kaatuminen eteenpäin onmahdollista kun siinä seisoo iso mies edessä !

        JOS JUmala puhuttelee ihmistä oletusarvoisesti ihminen kääntyy ääntä kohti ainakin kuvittelemaansa suuntaan.

        Ja jos siinä kohtaa liian suuren ja menee vintti pimeäksi, harvoin siinä kaadutaan muualle kuin eteenpäin jo painopisteen takiakin.

        Eli mitä siis päättelemme ?

        Päättelemme, että emme voi päätellä mitään kaatumisen suunnista !

        se siitä kin
        4.1.2014 09:59
        1
        Sulje
        Kerroppas nyt miten se kaatuminen eteenpäin onmahdollista kun siinä seisoo iso mies edessä !

        JOS JUmala puhuttelee ihmistä oletusarvoisesti ihminen kääntyy ääntä kohti ainakin kuvittelemaansa suuntaan.

        Ja jos siinä kohtaa liian suuren ja menee vintti pimeäksi, harvoin siinä kaadutaan muualle kuin eteenpäin jo painopisteen takiakin.

        Eli mitä siis päättelemme ?

        Päättelemme, että emme voi päätellä mitään kaatumisen suunnista !

        Sulla taitaa olla väärä nimimerkki kun noin hyvin vastaat oikea nimimerkki olis ollu EINSTEIN , jooo ja joku vielä plussaakin sulle laittoi.....


    • Uskova

      Ehkä on paras tutkia kaato-suuntaa Raamatun valossa?

      Mihin suuntaan Jeesus käski ihmisiä kaatumaan kun Pyhä Henki koskettaa heitä? Miten Paavali opetti seurakuntakirjeissään ja paimenkirjeissään ihmisiä kaatumaan? Opettiko hän kuka saa kaataa ja kenet ja mihin ilmansuuntaan? Miten usein Raamattu kehottaa meitä kristittyjä kaatuilemaan?

    • yx Sirpa

      DoctorT, tähkäpää ja 4 1, kiitos sanoistanne. Olkaa siunatut Herrassa Jeesuksessa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe