Mitä ajattelette 16veestä joka on 28v kanssa?

Senni.

Rehellisiä vastauksia nyt sitten kanssa.

Tavattiin miehen kanssa kun minä olin 15v ja mies 27, mutta sillon meidän välille ei vielä muodostunu suhdetta olosuhteiden pakosta. Minä olin vielä sakkolihaa ja asuin muutenkin paljon kauempana miehestä.

16v muutin sitten samalle paikkakunnalle opiskelemaan ja asumaan omilleni, missä mies asuu ja sillon meidän parisuhde pääsi sitten alkamaan ja en ollut myöskään enää sakkolihaa.

Avoliittoon muutettiin kun minä 18v ja mies 30v. Nyt tänä vuonna täytän 19v ja mies 31v ja ollaan asuttu kohta vuoden verran avoliitossa.

Häitä suunitellaan ensivuodelle. Kun minä 20v ja mies 32v.

Lapsia ehkä kun minä22/mies34 ja kun minä24/mies36.

Onnellisia ollaan! :) taisin tästä miehestä löytää sen elämäni onnen.

36

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaan3

      mun mielestä ikäero kuulostaa aika hurjalta mutta jos suhde toimii ja ootte onnellisia niin mikäs siinä :)

      • Senni.

        No mä tykkäänkin vähän erillaisemmista ja hurjistakin jutuista. :) tässä on sitä jotain! ikäero tuo myös omaa kipinää siihen juttuun, ei oo semmonen tylsä ja tavallinen 0-2v ikäeron suhde... vaikka tiedän että myös sellasia hyviä suhteita löytyy ja itsekin olen ollut onnellinen yhdessä sellasessa suhteessa aikaisemmin. Hän oli ensirakkauteni. :)


    • moroaororleoelrlelsbnsti

      Ajatellaanpa sitä tältä kantilta. Kun miehesi oli 12, sä olit 0. Kun miehesi täytti 18, sä ite menit eskariin.

      ikä ero on liian suuri.

      • Senni.

        Vieläkin? pitäiskö mun nyt erota sitten miehestäni 3 yhteisen seurusteluvuoden ja 1 avoliitto vuoden jälkeen? Mikä itu siinä hommassa sitten olisi?

        Mä ajattelen taas ikäero asiaa näin: sillon kun toinen henkilö pystyy olemaan sun äiti tai isä niin ikäeroa on liikaa. Ja mieshän ei pystyisi olemaan mun isä, tai montako 12-vuotiaana lapsensa saanutta tunnet? mä en ainakaan yhtään. Mut sit tiedän kyllä teini äitejä ja isiä eli jos on toiseen henkilöön ikäeroa teini-ikäisen verran niin sitten mun mielestä on ikäeroa liikaa. Ja myö mennään miehen kanssa ihan siinä rajoilla, mutta ei kuitenkaan ylitetä sitä rajaa. Koska mies on syntynyt syksyllä -83 ja minä kesällä -95.

        Mutta onneksi muut ihmiset ei päätä toistensa puolesta, vaan ainoastaan itsestään puolesta mikä on liian suuri ikäero. :) mäkin tulin nyt muuten vaan kyselemään, eikä ne vastaukset vaikuta mihinkään. Ja mitä enemmän meillekin tuota ikää tulee lisää, niin tavallaan se ikäero kapenee vaan. :)


      • Sori mut tos ajattelutavas ei oo niin yhtään mitään järkeä...


      • Senni.
        haaveilija94 kirjoitti:

        Sori mut tos ajattelutavas ei oo niin yhtään mitään järkeä...

        Perustelisitko et miksi ei oo järkeä? Ja miksi ihmeessä pyytelet anteeksi? Kun en minäkään aio pyytää sinulta kun ei ole mitään pyydettävää, en tunne sinua jne.

        Minusta tuo on ihan hyvä ja järkevä vertaus kuva että sitten kun on ikäeroa yli 13v eli teini-ikäisen ihmisen verran niin sillon tämä vanhempi henkilö voisi olla sen nuoremman isä tai äiti koska teiniäitejä ja isiähän meillä on niin sillon mun mielestä on omalle kohdalle katsottuna ikäeroa liikaa. Mun mielestä tälläistä vertailua olisi hyvä yleensä käyttää, mutta tietysti tilanteesta riippuen.

        En silti tätä OMAA ajatusmalliani pidä ainoana ja oikeana ja ole tuputtamassa muille. Jotkut voi olla onnellisia 20v ikäero suhteissa ja ei mulla ole muiden henkilökohtaisiin asioihin nokan koputtamista.


      • Senni. kirjoitti:

        Perustelisitko et miksi ei oo järkeä? Ja miksi ihmeessä pyytelet anteeksi? Kun en minäkään aio pyytää sinulta kun ei ole mitään pyydettävää, en tunne sinua jne.

        Minusta tuo on ihan hyvä ja järkevä vertaus kuva että sitten kun on ikäeroa yli 13v eli teini-ikäisen ihmisen verran niin sillon tämä vanhempi henkilö voisi olla sen nuoremman isä tai äiti koska teiniäitejä ja isiähän meillä on niin sillon mun mielestä on omalle kohdalle katsottuna ikäeroa liikaa. Mun mielestä tälläistä vertailua olisi hyvä yleensä käyttää, mutta tietysti tilanteesta riippuen.

        En silti tätä OMAA ajatusmalliani pidä ainoana ja oikeana ja ole tuputtamassa muille. Jotkut voi olla onnellisia 20v ikäero suhteissa ja ei mulla ole muiden henkilökohtaisiin asioihin nokan koputtamista.

        Mä en vastannu sulle vaan tolle kelle sä myös vastasit....


      • Senni.
        haaveilija94 kirjoitti:

        Mä en vastannu sulle vaan tolle kelle sä myös vastasit....

        Aa no tämä selvensi tosi paljon. :)


      • moroejejskaösödkahdwjeke
        Senni. kirjoitti:

        Vieläkin? pitäiskö mun nyt erota sitten miehestäni 3 yhteisen seurusteluvuoden ja 1 avoliitto vuoden jälkeen? Mikä itu siinä hommassa sitten olisi?

        Mä ajattelen taas ikäero asiaa näin: sillon kun toinen henkilö pystyy olemaan sun äiti tai isä niin ikäeroa on liikaa. Ja mieshän ei pystyisi olemaan mun isä, tai montako 12-vuotiaana lapsensa saanutta tunnet? mä en ainakaan yhtään. Mut sit tiedän kyllä teini äitejä ja isiä eli jos on toiseen henkilöön ikäeroa teini-ikäisen verran niin sitten mun mielestä on ikäeroa liikaa. Ja myö mennään miehen kanssa ihan siinä rajoilla, mutta ei kuitenkaan ylitetä sitä rajaa. Koska mies on syntynyt syksyllä -83 ja minä kesällä -95.

        Mutta onneksi muut ihmiset ei päätä toistensa puolesta, vaan ainoastaan itsestään puolesta mikä on liian suuri ikäero. :) mäkin tulin nyt muuten vaan kyselemään, eikä ne vastaukset vaikuta mihinkään. Ja mitä enemmän meillekin tuota ikää tulee lisää, niin tavallaan se ikäero kapenee vaan. :)

        Sä kysyit _mun_ mielipidettä asiaan. Musta ikäero on liian suuri, mut se on vaa mun mielipide. Jos kerta et haluu yhtään sun parisuhtees kyseenalastavaa kommentia, MIKSI HEMMETISSÄ SÄ SIT KYSYIT ASIAA?


      • Senni.
        moroejejskaösödkahdwjeke kirjoitti:

        Sä kysyit _mun_ mielipidettä asiaan. Musta ikäero on liian suuri, mut se on vaa mun mielipide. Jos kerta et haluu yhtään sun parisuhtees kyseenalastavaa kommentia, MIKSI HEMMETISSÄ SÄ SIT KYSYIT ASIAA?

        Mut saan kai mäkin vastata omia ajatuksiani, muiden vastauksiin!? :D


      • Senni.
        Senni. kirjoitti:

        Mut saan kai mäkin vastata omia ajatuksiani, muiden vastauksiin!? :D

        ... Estääkö se muiden mielipiteiden kertomisen? :)


      • Mororoendkspaäfbwksädäsä
        Senni. kirjoitti:

        ... Estääkö se muiden mielipiteiden kertomisen? :)

        Esitit vastauksesi tavalla, joka antoi ymmärtää että ainoastaan sinun mielipiteesi on ainoa oikea. Ja vaikutti, että ärsyynnyt ihmisistä, jotka epäilevät ja kyseenalaistavat parisuhdettasi, ja pitävät ikäeroanne liian suurena.

        Ja ei se ikäero vanhetessa pienene. Aina se on 12 vuotta, katsoi miltä kantilta tahansa (ja mietippä miltä kuulostaa 50 ja 38.)

        Mielipide on jokaisen oma asia, enkä sitä varmaankaan tule muuttamaan.

        ikä on vain numero, ja vankila on vain huone, vai miten se meni? Ei, ikä ei ole vain numero. (Vaankirjaimia.:P noeivaan)


      • Senni.
        Mororoendkspaäfbwksädäsä kirjoitti:

        Esitit vastauksesi tavalla, joka antoi ymmärtää että ainoastaan sinun mielipiteesi on ainoa oikea. Ja vaikutti, että ärsyynnyt ihmisistä, jotka epäilevät ja kyseenalaistavat parisuhdettasi, ja pitävät ikäeroanne liian suurena.

        Ja ei se ikäero vanhetessa pienene. Aina se on 12 vuotta, katsoi miltä kantilta tahansa (ja mietippä miltä kuulostaa 50 ja 38.)

        Mielipide on jokaisen oma asia, enkä sitä varmaankaan tule muuttamaan.

        ikä on vain numero, ja vankila on vain huone, vai miten se meni? Ei, ikä ei ole vain numero. (Vaankirjaimia.:P noeivaan)

        No ehkä mun suhtautuminen on tähän sen takia sen verran jyrkkä kun joskus alussa sain kuulla vähän kuittailua siitä että mulla ja miehellä on juttua.. enimmäkseen joltain idiooteilta pojilta ja tytöiltä. Mutta ne olikin sellasia lapsellisia koulukiusaaja tyyppejä ylä-asteella. Mun tilannetta pahensi vielä myös se et mies on VÄHÄN kuuluisa.. et muutaman kerran esiintyny youtube videoilla ja sit ollu muutama lehtijuttukin yms, kertonut mm. just päihdeongelmastaan ja rikostaustastaan. En rupea sen enempää valottamaan. Niin sitten jotkut ajatteli et mä haluun miehen kautta vaan itelleni jotain julkisuutta... mutta mua ei kiinosta sen enempää olla julkisuudessa, kuin miestäkään. En siis pyri mikskään Henna Peltoseksi, Martina Aitolehdeksi tai vastaavaksi... mutta voisin esim. esiintyä miehen kanssa yhdessä yhteishaastattelussa tai muutamassa jos niitä pyydettäisiin ja pyydettäisiin mua kertomaan että miltä tuntuu elää entisen päihdeongelmaisen ja rikollisen tyttöystävänä ja miten se on vaikuttanut minuun ja minkälaista elämämme on nykyään, niin avaisin mielelläni sitä aihetta. Koska se voi olla tärkeä monellekin ihmiselle, moni ihminen on varmasti ollut joskus samanlaisessa tilanteessa että on rakastunut esim. ex päihdeongelmaiseen ja miettinyt että minkälaista olisi alkaa hänen kanssaan seurustelemaan, niin haluan tuoda asioihin sellaista vertaistukea ja kertoa että ei kaikki entiset päihdeongelmaiset/rikollisetkaan ole pahoja, vaikka heillä on ollut omat ongelmansa, mutta niistäkin voi parantua ja vaikeudet pitää jättää taakse menneisyyteen ja antaa tälläsille ihmisille uusi mahdollisuus elää normaalia elämää. Ja siihenkin kun voi olla niin monta syytä miksi ihmiset tuollasille huonoille raiteille ajautuu. Ja joskus on kyllä ollut mahtavaa työskennellä myös mallina tai esiintyä lavalla, mutta emmä siitä mitään varsinaista ammattia halua, koska en halua liikaa kuuluisuutta tai olla kaikkien ihmisten tietoisuudessa ja vielä aktiivisesti... joskus esiintyminen ja tollanen niinku KOKEILU, siksikö sitä kutsuisi oli musta ok ja kivaa ja kyllähän siinä sai tuntea myös itsensä viehättäväksi, pakko myöntää. :) tälleen avoimesti haluan vaan kertoa, haluamatta mitään huomiota enempää...

        Niin mutta se että jotkut ihmiset haukku sillon sitä meidän parisuhdetta ja oli tolleen tosi kyseenalaistavia... niin oli hirmu raskasta ja ilkeää ! oikeasti.

        Koska minä olen herkkä ihminen.

        Tässähän mä nyt ite kysyin mielipidettä, mutta sillon en kysynyt sitä keltäkään ja silti jotkut toivat sitä väkisin julki. Olisivat voineet pitää omana tietonaan, koska me ei tehty sillä mitään. Vai halusivatko sitten vaan väkisin loukata...

        Niin tottakai mä haluan aktiivisesti puolustaa mun rakasta ja meidän suhdetta. Koska on tämä musta täysin oikein ja musta tuntuu hyvälle. Ja 50 ja 38 kuulostaa muuten tuplasti paremmalta kuin 19 ja 31... et tajuatko mitä mä sillä ikäeron kavenemisella meinaan? sitä että 50-vuotiaan ja 38-vuotiaan ajatusmaailmat voi monesti olla paljon lähempänä, kuin 19 ja 31-vuotiaan. Mutta eihän se ole minnekkään kiveen kirjotettu, koska meillä toimii nyttenkin. :) ja on hyvännäköisiä 50v miehiäkin... esim tauski peltonen :D mut hänen luonteeseensa en ota kantaa... ja moni 38v nainen on myös vielä ihan hyvännäköinen, mutta onkin myös täysin aikuinen nainen henkisesti ja iällisesti, mitä 19v ei vielä ole. 19v on nuori nainen, nuori aikuinen, mutta aikuinen kuitenkin sekin iällisesti ja pitäis myös henkisesti jollain tavalla olla. :) siksi 30-vuotiaalla ja myös 18-20vuotiaalla voi synkata ihan hyvin, jos se 30v ei ole vaan kaavoihin kangistunut, onhan nykyään kolmekymppisetkin vielä nuoria ja juuri vasta nuori aikuisuus ikä takana jos ajatellaan että se sijoittuu ikävuosille 18-30v...

        Tämän rehellisemmin en vois ajatella. :)


      • Mororkakflsäglakdlfösäaä
        Senni. kirjoitti:

        No ehkä mun suhtautuminen on tähän sen takia sen verran jyrkkä kun joskus alussa sain kuulla vähän kuittailua siitä että mulla ja miehellä on juttua.. enimmäkseen joltain idiooteilta pojilta ja tytöiltä. Mutta ne olikin sellasia lapsellisia koulukiusaaja tyyppejä ylä-asteella. Mun tilannetta pahensi vielä myös se et mies on VÄHÄN kuuluisa.. et muutaman kerran esiintyny youtube videoilla ja sit ollu muutama lehtijuttukin yms, kertonut mm. just päihdeongelmastaan ja rikostaustastaan. En rupea sen enempää valottamaan. Niin sitten jotkut ajatteli et mä haluun miehen kautta vaan itelleni jotain julkisuutta... mutta mua ei kiinosta sen enempää olla julkisuudessa, kuin miestäkään. En siis pyri mikskään Henna Peltoseksi, Martina Aitolehdeksi tai vastaavaksi... mutta voisin esim. esiintyä miehen kanssa yhdessä yhteishaastattelussa tai muutamassa jos niitä pyydettäisiin ja pyydettäisiin mua kertomaan että miltä tuntuu elää entisen päihdeongelmaisen ja rikollisen tyttöystävänä ja miten se on vaikuttanut minuun ja minkälaista elämämme on nykyään, niin avaisin mielelläni sitä aihetta. Koska se voi olla tärkeä monellekin ihmiselle, moni ihminen on varmasti ollut joskus samanlaisessa tilanteessa että on rakastunut esim. ex päihdeongelmaiseen ja miettinyt että minkälaista olisi alkaa hänen kanssaan seurustelemaan, niin haluan tuoda asioihin sellaista vertaistukea ja kertoa että ei kaikki entiset päihdeongelmaiset/rikollisetkaan ole pahoja, vaikka heillä on ollut omat ongelmansa, mutta niistäkin voi parantua ja vaikeudet pitää jättää taakse menneisyyteen ja antaa tälläsille ihmisille uusi mahdollisuus elää normaalia elämää. Ja siihenkin kun voi olla niin monta syytä miksi ihmiset tuollasille huonoille raiteille ajautuu. Ja joskus on kyllä ollut mahtavaa työskennellä myös mallina tai esiintyä lavalla, mutta emmä siitä mitään varsinaista ammattia halua, koska en halua liikaa kuuluisuutta tai olla kaikkien ihmisten tietoisuudessa ja vielä aktiivisesti... joskus esiintyminen ja tollanen niinku KOKEILU, siksikö sitä kutsuisi oli musta ok ja kivaa ja kyllähän siinä sai tuntea myös itsensä viehättäväksi, pakko myöntää. :) tälleen avoimesti haluan vaan kertoa, haluamatta mitään huomiota enempää...

        Niin mutta se että jotkut ihmiset haukku sillon sitä meidän parisuhdetta ja oli tolleen tosi kyseenalaistavia... niin oli hirmu raskasta ja ilkeää ! oikeasti.

        Koska minä olen herkkä ihminen.

        Tässähän mä nyt ite kysyin mielipidettä, mutta sillon en kysynyt sitä keltäkään ja silti jotkut toivat sitä väkisin julki. Olisivat voineet pitää omana tietonaan, koska me ei tehty sillä mitään. Vai halusivatko sitten vaan väkisin loukata...

        Niin tottakai mä haluan aktiivisesti puolustaa mun rakasta ja meidän suhdetta. Koska on tämä musta täysin oikein ja musta tuntuu hyvälle. Ja 50 ja 38 kuulostaa muuten tuplasti paremmalta kuin 19 ja 31... et tajuatko mitä mä sillä ikäeron kavenemisella meinaan? sitä että 50-vuotiaan ja 38-vuotiaan ajatusmaailmat voi monesti olla paljon lähempänä, kuin 19 ja 31-vuotiaan. Mutta eihän se ole minnekkään kiveen kirjotettu, koska meillä toimii nyttenkin. :) ja on hyvännäköisiä 50v miehiäkin... esim tauski peltonen :D mut hänen luonteeseensa en ota kantaa... ja moni 38v nainen on myös vielä ihan hyvännäköinen, mutta onkin myös täysin aikuinen nainen henkisesti ja iällisesti, mitä 19v ei vielä ole. 19v on nuori nainen, nuori aikuinen, mutta aikuinen kuitenkin sekin iällisesti ja pitäis myös henkisesti jollain tavalla olla. :) siksi 30-vuotiaalla ja myös 18-20vuotiaalla voi synkata ihan hyvin, jos se 30v ei ole vaan kaavoihin kangistunut, onhan nykyään kolmekymppisetkin vielä nuoria ja juuri vasta nuori aikuisuus ikä takana jos ajatellaan että se sijoittuu ikävuosille 18-30v...

        Tämän rehellisemmin en vois ajatella. :)

        Pyydän vilpittömästi anteeksi.:) Tuon tekstin luettuani aloin ajatella asiaa eri kantilta. Anteeksi jos toin sinulle mielipahaa tai jotain.:)


      • Senni.
        Mororkakflsäglakdlfösäaä kirjoitti:

        Pyydän vilpittömästi anteeksi.:) Tuon tekstin luettuani aloin ajatella asiaa eri kantilta. Anteeksi jos toin sinulle mielipahaa tai jotain.:)

        No kerros että miltä kantilta? :) ja ei sun tarvii pyytää anteeksi. :)


    • sydänsuruinen

      Itse olen 20v poika ja kerran yksi 14v tyttö kertoi netissä olevansa ihastunut minuun. En vastannut hänelle mitään, koska pelkäsin muiden reaktioita. Minäkin olin ihastunut häneen. :/ Nyt hänellä on kuitenkin jo toinen poikaystävä, joka on 19v. Sydämeen sattuu aina kun hän tulee mieleeni, mutta yritän vain olla muistelematta. Mun mielestä ikäerolla ei oo mitään merkitystä jos kummatki rakastaa toisiaan eikä oo kyse mistään hyväksikäytöstä. Ne jotka siitä valittaa ja tuomitsee molemmat on vaan kateellisia tai muuten vaan tyhmiä.

      • Senni.

        Minä seurustelin 14-vuotiaana myös yhden 20-vuotiaan kanssa, se oli mun toinen seurustelusuhde, eikä oo huonoja muistoja jääny. :)

        Silti en taas suosittelis heti ensimmäisenä 14-vuotiaita änkeemään 20-vuotiaiden syliin, mutta jos joku siitä onnen löytää niin mikäs siinä. :)

        Tää ei nyt lohduta mutta sanon suoraan. Mä en voi sietää tuollasta luuserimeininkiä!. Ettei uskalleta olla syystä tai toisesta sen kanssa jota OIKEASTI rakastetaan. Koska mä uskon et rakkaus on suurin voima tässä elämässä ja vaikka seinät kaatuis päälle (muut vihais) niin silti yhdessä ollaan ja rakastetaan toisiamme ja sen avulla selvitään vaikka mistä kun on sen toisen ihmisen tuki, turva ja rakkaus. Ja ollaan valmiita laittamaan likoon vaikka monet muut ystävyyssuhteet rakkauden sokasimpina lampaina.

        Näin vahva ajatus mulla on rakkaudesta.


      • sydänsuruinen
        Senni. kirjoitti:

        Minä seurustelin 14-vuotiaana myös yhden 20-vuotiaan kanssa, se oli mun toinen seurustelusuhde, eikä oo huonoja muistoja jääny. :)

        Silti en taas suosittelis heti ensimmäisenä 14-vuotiaita änkeemään 20-vuotiaiden syliin, mutta jos joku siitä onnen löytää niin mikäs siinä. :)

        Tää ei nyt lohduta mutta sanon suoraan. Mä en voi sietää tuollasta luuserimeininkiä!. Ettei uskalleta olla syystä tai toisesta sen kanssa jota OIKEASTI rakastetaan. Koska mä uskon et rakkaus on suurin voima tässä elämässä ja vaikka seinät kaatuis päälle (muut vihais) niin silti yhdessä ollaan ja rakastetaan toisiamme ja sen avulla selvitään vaikka mistä kun on sen toisen ihmisen tuki, turva ja rakkaus. Ja ollaan valmiita laittamaan likoon vaikka monet muut ystävyyssuhteet rakkauden sokasimpina lampaina.

        Näin vahva ajatus mulla on rakkaudesta.

        Mun vanhemmat ja isovanhemmat on niin juntteja ja asun vielä suht pienessä kaupungissa missä kaikki tuntee toisensa yms. Jos oisin seurustellu sen 14-vuotiaan kans nii olisin saanu koko suvun ja kylän vihat niskaan yms... Mut kyl mä tiiän silti et tein virheen kun en vastannut sille, miks mun sydämeen muuten sattuis? Mut koita säki ymmärtää vähän mua. :D Oon muutenki tosi herkkä ihminen ja ollu monta vuotta tosi yksinäinen niin pelkään paljon kaikkee turhaa sählinkiä.


      • Senni.
        sydänsuruinen kirjoitti:

        Mun vanhemmat ja isovanhemmat on niin juntteja ja asun vielä suht pienessä kaupungissa missä kaikki tuntee toisensa yms. Jos oisin seurustellu sen 14-vuotiaan kans nii olisin saanu koko suvun ja kylän vihat niskaan yms... Mut kyl mä tiiän silti et tein virheen kun en vastannut sille, miks mun sydämeen muuten sattuis? Mut koita säki ymmärtää vähän mua. :D Oon muutenki tosi herkkä ihminen ja ollu monta vuotta tosi yksinäinen niin pelkään paljon kaikkee turhaa sählinkiä.

        Oon mäkin tosi herkkä ja oon saanu kokee äijiltä vaikka minkälaista kohtelua. Siksi en ymmärrä. Eipä täällä kukaan meitä vihannut kun sillon 14v olin 20v kanssa ja oon minäki pieneltä paikkakunnalta. Varmaan kanssa ne vanhempas ois jossain vaiheessa leppyny... Et sä ois siihen kuollu vaikka ne oiskin raivonnu. Ja isovanhemmilleshan periaatteessa koko asia ei ees kuulu... Ainakaan ennen kun siitä tulee mitään tosi vakavaa. Korkeintaan ois kuulunu omille vanhemmilles ja sit ainakin sen tytön vanhemmille koska se oli reilusti ala-ikänen.


    • rölliarvio

      7/10
      Ihan OK provo
      Jatka samaan malliin

      • das32sda31ds341

        Tuskinpa on mikään provo. Itsekin tunnen yhden parin jolla iät menevät lähes samalla tavalla.


      • Senni.
        das32sda31ds341 kirjoitti:

        Tuskinpa on mikään provo. Itsekin tunnen yhden parin jolla iät menevät lähes samalla tavalla.

        Niin mäkin ihmettelin et mikä tässä ois provoa. Mutta sinä vaan kerkesit vastata tuolle idiootille ensin. :D ei minustakaan se nyt niin mahdotonta ole tai ainakaan meidän kohdalla ollut et 15/16v ja 27-28v ihastuu toisiinsa ja alkaa 16 ja 28v seukkaamaan, mutta ei ehkä suotavaa... What Ever, ensivuonna tuo ei enää kuulosta läheskään niin pahalta kun minä 20 ja mies 32v. :)


    • Huhhuh...

      Ja mä kun oon aina luullu että oon jo liian vanha 16-17v tytöille...

      T. 20v

      • Senni.

        No sit sulla on menny pikkusen alakanttiin nuo asiat... :D

        Mun aiemmat suhteet on ollu tälläsiä:

        Kun olin 13-vuotias, seurustelin 15-vuotiaan pojan kanssa 6kk. Se oli mun ensimmäinen parisuhde 7-luokalla.

        Sitten 14-vuotiaana olin 20-vuotiaan miehen kanssa 3kk.

        Sitten 14-vuotiaana olin myös 17-vuotiaan pojan kanssa 3kk.

        Sitten huhtikuussa tutustuin tähän 26-vuotiaaseen mieheen. Oltiin siis vielä 14/26. Mä täytin 2kk tutustumisen jälkeen 15 ja mies sitten syksyllä 27. Sitten mä olin 8-luokan loppupuolen, kesäloman ja koko 9 luokan ajan sinkkuna ja sitten muutin kesäkuussa 2011 miestä lähemmäs ja omaan kämppään ja heinäkuussa 2011 alko meidän suhde. :)


    • mintsuuu

      Ikäero ei mielestäni ole ollenkaan paha, koska ite oon 17 ja olen yhdessä 37 vuotiaan miehen kanssa. Suhteemme on kestänyt noin vuoden ja olemme myös onnellisia yhdessä. En näe näissä ikäero asioissa mitään ongelmaa jos suhde toimii. On oikeastaa ihan kiva kuulla etten ole ainoa jolla on kumppanin kanssa korkea ikäero. :)

      • Senni.

        Onnea! :) vaikka kyllähän tuo teidänkin juttu aika rajulta kuulostaa... hän vois olla siun isä, etkä sä edes ole täysi-ikäinen vielä. Olisin oottanut varmaan täysi-ikäiseksi asti ainakin, ennen kun olisin suostunut moiseen. Vaikka sulla ei olekkaan enää kuin vuosi täysi-ikään, mutta silti.


    • Vähän aiheen vierestä kommentoin, että ai hitto mie vihhaan tuota "sakkoliha" -termiä. Kalskahtaa miun korvaani ihan siltä, että aikuisilla on ihan helvetinmoinen himo nyrskyttää alle 16-vuotiaita.

      • Senni.

        :D


    • 17v.Espoostq

      Eipä siinä mitään vikaa ole. Jos oikeasti rakastatte toisianne yli kaiken niin eihän sillä ikäerolla niin paljoa väliä ole. =)

      • Senni.

        Kiitos! :)


    • jdkek

      voihan sitä joku rakastua vaikka karhuun. seksin harrastaminenkin onnistuu, jotenkin. mutta itseäni se ällöttäisi ainakin.

      • Senni.

        Ja sä vertaat tätä tilannetta karhun nussimiseen? OK.

        No ihmisiä ja eläimiä mun tietääkseen ei voi verrata, et ihmisten ja eläinten ajatuksen juoksu on vähän eri tasoilla. Voihan 16v ja 28v olla, mut he ovat kuitenkin molemmat ihmisiä!

        Eläimen nussiminen olisi nyt aina sairasta! Ja kaikkia normaaleita ihmisiä se tietenkin ällöttää.

        Mut mä mietin nyt, et mikä siinä sit niin kovin ällöttää että jos 16v ja 28v ihastuu toisiinsa, joo onhan siinä ikäeroa paljon, mutta molemmat kuitenkin nuoria ihmisiä... Et jos tollanen ällöttää nii en tiiä mikä sit on, onko henkiseltä ajatusmaailmalta jotenkin tosi lapsi... Et toiset teinitytöt katselee mielummin nuoria miehiä, kuin robinia. Miettikää mikä pointti siinä on henkisissä ajatusmaailmoissa... Ja ne jotka pitää 28v ihmistä vanhuksena, ovat pakostikkin epäkypsiä jotenkin ajatusmaailmaltaan koska jokainen järkevä ihminen nyt tietää ettei 28v mikään vanha oo... Nuori aikuinen. Mut siis kumpikaan ei ole väärin, yhtä lailla saa tykätä robinista kuin hunkseistakin teinitytöt. :) ja itseasiassa mäkin oon viel teinityttö, vaikka oonkin iältä jo 19-vuotias nuori aikuinen! :)


    • Pyh.

      12v on ihan ok ikäero. Tiedän monia pareja joilla on 10v. Äidin ja sen nykysen miesystävän ikäero on 21v. Ja sitten tämä meidän presidenttipari joilla on 30v ikäeroa :)

      • Senni.

        10-12v ikäeroina on mustakin aika normaaleja. :)


    • Oma kokemus.

      Kun olin 16.vuotias, mulla oli 20-vuotias poikaystävä. Mun mielestä meidän ikäero oli liian suuri, vaikka en sitä sillä hetkellä tajunnutkaan. Ei 4 vuotta ole paljon jos toinen on 26 ja toinen 30, mutta se on paljon jos toinen on 16 ja toinen 20.

      • Senni.

        Oho! Miks musta ei yhtään tuntunu tuolta sitten 14-vuotiaana kun olin sen 20-vuotiaan kaa? Sä oot varmaankin ollut sit huomattavasti lapsellisempi... Siis ei millään pahalla. Mä ymmärtäisin et jos sä olisit ollu mun tilanteessa eli 14-vuotias koska moni ylä-asteelainen voi olla vielä aika lapsellinen...

        Mut haloo, 16-vuotias opiskelee jo ammattikoulussa tai lukiossa ja moni saattaa esim. Opintojen takia asua omillaan ja kaukanakin kotipaikkakunnasta ja on muutenkin vaan 2v päässä täys-iästä eli voi mun puolesta halutessaan alkaa jo vähän ryyppäämään, rellestämään ja pitämään hauskaa ja 20v on taas vasta 2v ajan ollu täys-ikänen niin ikäero ei oo todellakaan 20-vuotiaan 16-vuotiaan välillä yleensä niin suuri että siitä tulisi olla huolissaan... Aivan NORMAALIA. Varmasti monilla 16veillä ja 20veillä on ollu tuon ikäsiä kavereita ilman mitään ongelmia, puolin että toisin. Jopa seurustelu suhteita.

        Enemmän mä olisin huolissani näistä 16v ja 28v pareista, vaikka mulla itselläni sellainen parisuhde olikin... Koska niissä ikäero on huomattava.

        Sukupuolilla ei oikeasti väliä näissä ikäerojutuissa, vaikka moni niin väittää. Yhtälailla löytyy lapsellisia poikia ja tyttöjä ja varmasti meistä jokainen on joskus ollut lapsellinen.

        :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe