On niin, että tämä päivän seurakunnat harhailevat luterilaisuus mukaan lukien. Seurakunnat eivät enään opeta Jumalan tuntemusta, vaan ohjaavat ihmiset luopumukseen ja maailman arvoihin, sillä seurakuntien kaitijat, ovat myös maallisia ihmisiä, vailla hengellistä viisautta ja todellista Jumalan tuntemusta.
On enneusettu myös että tulisi luopumus ja tämä mitä me tänään näemme on suurta luopusta,
Ja kehoitanki kaikkia, joilla ymmärrystä on, erottautumaan seurakuntien tavoista, kasvaakseen todelliseen Jumalan tuntemukseen ainkaikiseksi elämäksi Herrassmme Jeesuksessa Kristuksessa.
Varokaa luopumuksen seurakuntien hapatetta.
Ennustettu luopumus tänään maailmassa
31
<50
Vastaukset
- 00000000
Kiitos siitä, että liität sentään kaikki muutkin seurakunnat kuin vain luterilaisuuden siihen joukkoon, jossa eräät ovat luopuneet Raamatun totuudesta. On totta, että tuota samaa luopumusta esiintyy ihan kaikkialla. Yhtä totta on sekin, että varmasti missään seurakunnassa JOKAINEN sen jäsen ei vielä ole luopunut. Sen takia ET SAA yleistää tuota luopumus-syytettä koskemaan KAIKKIA ihmisiä jossain tietyssä seurakunnassa. Edelleen löytyy seurakunnista myös sellaisia pappeja, pastoreita ja evankelistoja, jotka opettavat todellista Jumalan tuntemusta. Tätä tosiasiaa et voi muuttaa miksikään, vaikka kuinka haluaisit leimata jonkin seurakunnan kokonaisuudessaan Jumalasta luopuneeksi.
Toinen perustavaa laatua oleva ongelma kirjoituksessasi on se, että on väärin ja Jumalan tahdon vastaista kehottaa ihmisiä luopumaan seurakunnista kokonaisuudessaan. Me voimme tänäkin päivänä lukea Raamatusta aivan selkeän, uskoville annetun kehotuksen pitää kiinni omasta seurakuntayhteydestään. Tämä kehotus on voimassa edelleen, eikä se muutu miksikään siitä, että luopumus etenee ihmiskunnassa. Sille on myös syynsä, sillä yksinäinen, ilman muun seurakunnan yhteyttä toimiva ihminen on kaikenlaisten opin tuulten heiteltävänä, ja siten kaikkein helpoin uhri saatanan valheille. Miksi sinä toistuvasti kehotat ihmisiä tähän vaaralliseen asemaan - sitä en ymmärrä.
Me joudumme hyväksymään sen, että tässä maailmassa viljan seassa kasvaa lustetta. Käytännössä se tarkoittaa mm. sitä, että et löydä mistään sellaista seurakuntaa etkä seurakuntayhteyttä, johon ei liittyisi myös ongelmia ja haluttomuutta etsiä ja noudattaa Jumalan tahtoa. Tärkeintä on etsiä ja noudattaa sitä itse, ja näin toimia hyvänä esimerkkinä muille siinä seurakuntayhteydessä, missä on - eikä suinkaan heittää kaikki seurakuntayhteydet romukoppaan.00000000 sanoi :
Käytännössä se tarkoittaa mm. sitä, että et löydä mistään sellaista seurakuntaa etkä seurakuntayhteyttä, johon ei liittyisi myös ongelmia ja haluttomuutta etsiä ja noudattaa Jumalan tahtoa.
"Kun Kari Mäkinen saa suoltaa antikristillisiä lausuntojaan rankaisematta ilman että hän saisi edes vähän "ohjausta" , niin mitä voidaan silloin sanoa ko. yhteisöstä????"
On valitettavaa, että ev.lut. kirkkomme arkkipiispa todella vaikuttaa olevan aivan eksyksissä käsityksineen ja näkemyksineen. Tämä on myös useaan kertaan ja useiden eri tahojen toimesta julkisuudessa esille tuotu tosiseikka. Siltikään kyseessä ei ole KOKO ev.lut. kirkon jokaisen jäsenen ja henkilökunnan edustajan näkemys.
Sinun on todella syytä opetella ymmärtämään, että et voi yhden ihmisen pähkähulluihin lausuntoihin nojaten leimata koko sitä joukkoa, jota tuo yksi ihminen nimellisesti edustaa - et edes silloin, kun tuo yksi ihminen on näennäisesti lähes korkeimmassa asemassa ao. joukosta muodostuvassa organisaatiossa. Uskovana ihmisenä sinun täytyy ymmärtää, että Jumalan edessä me kaikki olemme samalla viivalla, joten ei ole mitään syytä nostaa myöskään Mäkisen mielipiteitä muita merkittävämpään asemaan, olipa hän minkälainen "arkipiiska" tahansa.
Mieti, miten oikeudenmukaiselta sinusta tuntuisi, jos arvioidaan vaikkapa tällä palstalla kirjoittavia ihmisiä yhtenä joukkona, ja päätetään sitten, että jonkin yksittäisen ateistin käsitykset täällä osoittavat KAIKKI palstalla kirjoittavat ihmiset eksyksissä oleviksi - siis myös sinut ja jokaisen mielipiteesi. Olisiko tuo sinusta oikea tulkinta? Kun ei varmasti ole, niin miksi teet tuon aivan yhtä hölmön tulkinnan kaikista ev.lut. kirkon jäsenistä ja työntekijöistä sen perusteella, mitä yksi ihminen ajattelee. 00000000 sanoi :
Olisiko tuo sinusta oikea tulkinta? Kun ei varmasti ole, niin miksi teet tuon aivan yhtä hölmön tulkinnan kaikista ev.lut. kirkon jäsenistä ja työntekijöistä sen perusteella, mitä yksi ihminen ajattelee.
Hehehe :D. Vai on Ruotsikin nyt sitten "rappiovaltio", eli yksikään ruotsalainen ei ilmeisesti enää tunne eikä tunnusta aitoa uskoa todelliseen Jumalaan, mikäli sinun logiikkaasi seurataan :D. Tällaisia nämä sinun typerääkin typerämmät yleistyksesi ovat!
Mitenkäs, jos Suomessa todella tehdään onneton päätös homoliittojen vihkimisen puolesta, niin silloinhan Suomestakin täytyy saman logiikan mukaan tulla "rappiovaltio", eikä siis yksikään sen kansalainen enää elä totuudessa - et siis myöskään sinä, mikäli omaa logiikkaasi noudatat :D. Miltäs tämä sinun tapasi tehdä vääriä yleistyksiä siinä vaiheessa tuntuu? Ja kuitenkin sinä silloinkin jatkat kiltisti verojen maksamista Suomelle - TOISINSANOEN JATKAT SYNNIN TUKEMISTA. Mihinkäs sinä siinä vaiheessa ajattelit lähteä karkuun? Venäjälle? Kuuhun? :D :D :D 00000000 sanoi :
Hehehe :D. Vai on Ruotsikin nyt sitten "rappiovaltio", eli yksikään ruotsalainen ei ilmeisesti enää tunne eikä tunnusta aitoa uskoa todelliseen Jumalaan, mikäli sinun logiikkaasi seurataan :D. Tällaisia nämä sinun typerääkin typerämmät yleistyksesi ovat!
Päätöksen homojen vihkimisestä täytyy mennä kirkossa läpi ja kun niin käy
voidaan sanoa tuon instituution olevan totaalisti saastunut.
Jo tuo rukoushetki homoille ja lesboille ylittää synnin rajapyykit.- 00000000
Et voi tosissasi olla noin typerä. Kukaan ei voi oikeasti olla noin hölmö ja ymmärtämätön. Luulenkin, että sinä ymmärrät tämän asian kyllä, mutta itsetuntosi ei vain siedä väärässä olemisesi julkista myöntämistä. Sitä muuten kutsutaan myös ylpeydeksi. Mitä luulet, mahtaakohan Jeesus odottaa sinusta tuon laatuista ylpeyttä lähimmäisiäsi - luterilaisia uskovia - kohtaan.
00000000 sanoi :
Et voi tosissasi olla noin typerä. Kukaan ei voi oikeasti olla noin hölmö ja ymmärtämätön.
Kielenkäyttösi muutoin ilmentää näkyvällä tavalla "uskovaisuutesi" ilmiasua :-)- 00000000
Oletko tullut lueskelleeksi Raamattua viime aikoina? :D :D Siellä eräätkin apostolit puhuvat milloin minkäkinlaisia "sulosanoja" väärin käyttäytyville uskonveljilleen :). Myös Jeesus oli varsin teräväkielinen aikansa fariseusten parissa ;). Et sinä tuollaisilla vihjauksilla minua murtumaan saa, vaikka tietenkin sinun pitää nyt yrittää mitä tahansa saadaksesi oma älyttömyytesi peitellyksi :D. Hupaisaa, miten tartutkin MINUN käytökseeni, ja alat vihjailemaan minun uskoni laadusta ja määrästä, kun et enää millään kykene perustelemaan omaa typeryyttäsi :D.
00000000 kirjoitti:
Et voi tosissasi olla noin typerä. Kukaan ei voi oikeasti olla noin hölmö ja ymmärtämätön. Luulenkin, että sinä ymmärrät tämän asian kyllä, mutta itsetuntosi ei vain siedä väärässä olemisesi julkista myöntämistä. Sitä muuten kutsutaan myös ylpeydeksi. Mitä luulet, mahtaakohan Jeesus odottaa sinusta tuon laatuista ylpeyttä lähimmäisiäsi - luterilaisia uskovia - kohtaan.
Ilmestyskirja:
18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.- 00000000
Hepr. 10:25
"Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän." pertsa2012 kirjoitti:
00000000 sanoi :
Olisiko tuo sinusta oikea tulkinta? Kun ei varmasti ole, niin miksi teet tuon aivan yhtä hölmön tulkinnan kaikista ev.lut. kirkon jäsenistä ja työntekijöistä sen perusteella, mitä yksi ihminen ajattelee.
5.2.2015 11:50
>>>Ev.lut. kirkko on menossa kohti homojen ja lesbojen kirkollista vihkimistä kuten Ruotsissa ja muissakin rappiovaltioissa... <<<
Höpsis. Kotoinen kirkkomme ei Todellakaan tule hyväksymään homojen avioliittoa ja siitä pitää kirkon konservatiivit huolen. Tuon asian päättämiseksi vaadittaisiin kirkolliskokouksessa 3/4 enemmistö ja kun kirkon seurakuntavaaleissa laskeva äänestysprosentti on enää luokkaa 15% ja konservatiivit on aktiivisimpia, niin eipä ole pelkoa, että liberaalit ottaisivat vallan.
Mielumminkin kirkko muuttuu yhä konservatiivisemmaksi, onneksi.qwertyilija kirjoitti:
pertsa2012
5.2.2015 11:50
>>>Ev.lut. kirkko on menossa kohti homojen ja lesbojen kirkollista vihkimistä kuten Ruotsissa ja muissakin rappiovaltioissa... <<<
Höpsis. Kotoinen kirkkomme ei Todellakaan tule hyväksymään homojen avioliittoa ja siitä pitää kirkon konservatiivit huolen. Tuon asian päättämiseksi vaadittaisiin kirkolliskokouksessa 3/4 enemmistö ja kun kirkon seurakuntavaaleissa laskeva äänestysprosentti on enää luokkaa 15% ja konservatiivit on aktiivisimpia, niin eipä ole pelkoa, että liberaalit ottaisivat vallan.
Mielumminkin kirkko muuttuu yhä konservatiivisemmaksi, onneksi.Pappiskunta on ainakin naisistumassa ja juuri papittaret ovat niitä tuhon airueita.
Eli suunta on kuitenkin selvä.00000000 kirjoitti:
Hepr. 10:25
"Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän."Tämä kirje on tarkoitettu alkuseurakunnan ihmisille ja minäkin sitä mielelläni noudattaisin, jos vain jossakin olisi sen kaltainen seurakunnan kokous, mutta eksyneiden paimenten syliin se ei ketään ohjaa, eikä ole tämä kirje alkujaan sitä varten kirjoittetu, joten ei voida vedota sen sanomaan tänään, kun oikeaa Jumalan seurakunnan kokousta ei näytä missään olevan, johon kirje siis kehoittaa menemään ja minä myös.
- 00000000
mikko.ainasoja kirjoitti:
Tämä kirje on tarkoitettu alkuseurakunnan ihmisille ja minäkin sitä mielelläni noudattaisin, jos vain jossakin olisi sen kaltainen seurakunnan kokous, mutta eksyneiden paimenten syliin se ei ketään ohjaa, eikä ole tämä kirje alkujaan sitä varten kirjoittetu, joten ei voida vedota sen sanomaan tänään, kun oikeaa Jumalan seurakunnan kokousta ei näytä missään olevan, johon kirje siis kehoittaa menemään ja minä myös.
Höpö höpö. Tuo ei ole mitään muuta kuin sinun jatkuvaa tarvettasi tulkita Raamattua omalta kannaltasi edullisesti. Samoinhan teet väittäessäsi Paavalia synnittömäksi, vaikka hän useaan otteeseen itse toteaa itsensä syntiseksi, ja myös väittäessäsi uskoon tullutta ihmistä ylipäätään synnittömäksi, vaikka itse Jeesus antaa uskoville ihmisille selvän ohjeen siitä, miten seurakunnassa tulee toimia, jos joku veljistä tekee syntiä.
Koska olet itse eronnut ja/tai sinut on erotettu kaikista seurakuntayhteyksistä, niin tottakai sinun on nyt omatuntosi kolkutuksen vaimentamiseksi kaikin tavoin keksittävä perusteluita sille, minkä takia yhtäkkiä onkin muka oikein jäädä pois seurakuntayhteydestä, vaikka RAAMATTU NIMENOMAISESTI KEHOTTAA TEKEMÄÄN TOISIN. Tuo on jälleen kerran sinulta todella härskiä valehtelua ja ihmisten harhaan johtamista.
Meidän tulee pitää kiinni seurakuntayhteydestä. Samalla meidän tulee ymmärtää, että tässä maailmassa viljan seassa kasvaa KAIKKIALLA lustetta. Nämä kaksi asiaa on tietenkin SOVITETTAVA YHTEEN - eikä suinkaan niin, että luovutaan seurakuntayhteydestä ja kuvitellaan itse yksin omattavan jokin täydellinen ymmärrys ja oppi kaikesta!!
Oikea tapa noiden kahden asian yhteensovittamiseen on punnita kaikki ja pitää se, mikä hyvää on (1. Tess. 5:21). Silloin ei tarvitse Jumalan tahdon vastaisesti kadottaa omaa seurakuntayhteyttään, vaan voi rakentua siitä hyvästä mitä tarjolla on, ja jättää huomiotta kaiken lopun. 00000000 kirjoitti:
Höpö höpö. Tuo ei ole mitään muuta kuin sinun jatkuvaa tarvettasi tulkita Raamattua omalta kannaltasi edullisesti. Samoinhan teet väittäessäsi Paavalia synnittömäksi, vaikka hän useaan otteeseen itse toteaa itsensä syntiseksi, ja myös väittäessäsi uskoon tullutta ihmistä ylipäätään synnittömäksi, vaikka itse Jeesus antaa uskoville ihmisille selvän ohjeen siitä, miten seurakunnassa tulee toimia, jos joku veljistä tekee syntiä.
Koska olet itse eronnut ja/tai sinut on erotettu kaikista seurakuntayhteyksistä, niin tottakai sinun on nyt omatuntosi kolkutuksen vaimentamiseksi kaikin tavoin keksittävä perusteluita sille, minkä takia yhtäkkiä onkin muka oikein jäädä pois seurakuntayhteydestä, vaikka RAAMATTU NIMENOMAISESTI KEHOTTAA TEKEMÄÄN TOISIN. Tuo on jälleen kerran sinulta todella härskiä valehtelua ja ihmisten harhaan johtamista.
Meidän tulee pitää kiinni seurakuntayhteydestä. Samalla meidän tulee ymmärtää, että tässä maailmassa viljan seassa kasvaa KAIKKIALLA lustetta. Nämä kaksi asiaa on tietenkin SOVITETTAVA YHTEEN - eikä suinkaan niin, että luovutaan seurakuntayhteydestä ja kuvitellaan itse yksin omattavan jokin täydellinen ymmärrys ja oppi kaikesta!!
Oikea tapa noiden kahden asian yhteensovittamiseen on punnita kaikki ja pitää se, mikä hyvää on (1. Tess. 5:21). Silloin ei tarvitse Jumalan tahdon vastaisesti kadottaa omaa seurakuntayhteyttään, vaan voi rakentua siitä hyvästä mitä tarjolla on, ja jättää huomiotta kaiken lopun.Voi sinua valheen palvelijaa, joka kierrät täällä vääristämässä totuutta itsesi näköiseksi, kun et ole valhetta saanut itsessäsi hillittyä, niin et soisi sitä mullekkaan, vaan ojaamaalla ohjaat myös muita jäämään siihen synin tilaan, jossa itse elät.
Eikö sinun ymmärrykseesi mahdu, että Heprealais kirjeen on kirjoittanut ihminen, kuten vaikkapa minä, mutta toisessa maailman ajassa, ja toisen laiseen tilanteeseen?
Jos minä tänään löydän täältä oikean Jumalan seurakunna, niin minä myös kehoitan, kuten tuon Heprealais kirjeen kirjoittaja ihmisä menemään niihin seurakunnan yhteisiin kokouksiin, mutta minun kehoitukseni ei tarkoittaisi sitä, että se kehoittaa ihmisä menemään myös uskon lahkoihin, joissa on luopumus, vaan varoittaisin niistä, ja niin varoittaisi tämä veljemme Heprealais kirjeen kirjoittakin, jos siihen aikaan olisi ollut näitä luopumuksen seurakuntia, vaan kun ei ollut, vaan pelkästään joitakin ihmisä, jotka eneteilevät jo tätäkin aikaa ja niistä varoitettiin kyllä, kuten voitte lukea seurakunta kirjeistä.
Luopumus on ennustetu tulevaksi ja se on jo täällä. Erottautukaa näistä luopumuksen seurakunnista, joita maailman seurakunnat tänään edustavat, sillä niissä ei ole sitä oikeaa Jumalan tuntemista, vaan maalliset arvot, joita maalliset paimenet jakavat monien eksytykseksi.
Jättäkää nämä seurakunnat ja niiden tavat, jotta voitte liittyä oikeaan Jumalan seurakuntaa ja Herran ja Jumalan tuntemiseen.- 00000000
Höpö höpö.
- 00000000
Vielä kysymys sinulle, Mikko - oletko itse eronnut kaikista seurakunnista, missä olet ollut, vai onko sinut erotettu niistä? Tämä ei sitten ole mitään häpäisy-yritystä, vaan ihan rehellinen kysymys.
Minä en kuulu muuhun seurakuntaan, kuin elävän Jumalan seurakuntaa, kun seuraan Jeesusta, eläen kuten hän.
Maalliset seurakunnat, joita nyky seurakunnat edustavat ovat vain erotukseksi ihmisille oikeasta Jumalan tuntemisesta, ja Herrassa Kristuksessa kehoitan teitä kaikkia erottautumaan niistä, jotta kasvu Herrassa saattaa alkaa, iankaikkiseksi elämäksi.
Älkää sydämmessänne sanoko, että nämä nyky seurakunnat ovat edes jokseenkin kelvollisia, sillä näin te tulette yhtyneeksi niiden Jumalattomiin arvoihin ja oma uskonne turmeltuu ja oppinne siinä samassa menetää tehonsa, kun olette tehneet itsestänne luopumuksen kanssa yhtä.
Ymmärtäväinen puhdistaa itsensä tämän kaltaisesta, tullakseen puhtaaseen Jumalan tuntemiseen ja veljes rakkauteen, niiden pyhien joukkoon, jotka herkeämättä toimivat sen asianpuolesta, että pelastava sana saataisiin turmelemattomana saatettua mahdollisimman monen tietoon.
Älkää antako itseänne eksytää, vaan seiskää lujina.
32. Ja liitonrikkojat hän viettelee luopumukseen houkutuksillaan, mutta niitten joukko, jotka tuntevat Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä. (Dan 11:32)
Seurakunnissa jotka koostuvat ihmisistä, on aina vikoja. Toiset ovat enemmän, toiset vähemmän harhassa.
"Silloin Jesus puhui kansalle ja hänen opetuslapsillensa,
Sanoen: Moseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja Pharisealaiset:
Kaikki siis, mitä he teidän käskevät pitää, se pitäkäät ja tehkäät; mutta heidän töittensä jälkeen älkäät te tehkö, sillä he sanovat, ja ei tee. " ( Matt. 23:1)Tämän päivän seurkunnat ovat tavoiltaan täynnä vikoja ja juuri niistä vioista minä ohjaan ihmisä parmpaan ympäristöön oppimaan Jumalan ja Herran tuntemusta, ja lisäksi seurakunnat koostuvat paimeniaan myöten maallisia arvoja kannattavista ihmisistä ja heidän vaikutuksesta tulisi jokaisen päästä pois.
33. Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee." (1 Kor 15:33)- näino
Tämän päivän seurkunnat ovat tavoiltaan täynnä vikoja ja juuri niistä vioista minä ohjaan ihmisä parmpaan ympäristöön oppimaan Jumalan ja Herran tuntemusta, ja lisäksi seurakunnat koostuvat paimeniaan myöten maallisia arvoja kannattavista ihmisistä ja heidän vaikutuksesta tulisi jokaisen päästä pois.
33. Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee." (1 Kor 15:33)Oletko mikko tutustunut jokaiseen seurakuntaan? Saamme lukea seurakunnista, jotka toimivat näyttävästi ja keräävät rahaa hyvään tarkoitukseen, mutta vain pieni osa menee perille. Rahasta on tullut riitaa monissa seurakunnissa. Monet seurakunnat ovat kuin kerjäläisjoukkoja. Ensimäisenä ollaan pyytämässä rahaa. Myös monet raamatun kirjoitukset osoittavat, ettei Jumala tunne sellaisia, vaikka olisivat tehneet minkälaisia ihmetöitä tahansa, nauttineet ehtoollista jne.
Löytyy kuitenkin elävä seurakunta, jolle Jumala on antanut kaiken tarpeellisen. Sen on Jeesus itse perustanut, jättänyt siihen anteeksiantamisen vallan ja sanonut, että minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti.
Myös Luther vahvistaa tämän. Hän on sanonut, ettei seurakunnan ulkopuolella ole yhtään autuutta ja neuvoo etsimään seurakunnan sekä katsomaan miten siinä eletään ja opetetaan. Hän sanoo myös, että jolla ei ole seurakunta äitinä maanpäällä, sillä ei ole Jumala isänä taivaassa.
Muiselen raamutussa olevan, että voi yksinäistä, jos hän lankeaa, niin kuka hänet nostaa? Jerikontien matkamieskin teki virheen, kun lähti yksin matkalle, mutta onneksi Laupias Samarialainen löysi hänet ja armahti, vei majaan eli seurakuntaan, johon hän jätti myös hoitovarat, jotka hän oli ansainnut Getsemanessa ja Golgadalla. näino kirjoitti:
Oletko mikko tutustunut jokaiseen seurakuntaan? Saamme lukea seurakunnista, jotka toimivat näyttävästi ja keräävät rahaa hyvään tarkoitukseen, mutta vain pieni osa menee perille. Rahasta on tullut riitaa monissa seurakunnissa. Monet seurakunnat ovat kuin kerjäläisjoukkoja. Ensimäisenä ollaan pyytämässä rahaa. Myös monet raamatun kirjoitukset osoittavat, ettei Jumala tunne sellaisia, vaikka olisivat tehneet minkälaisia ihmetöitä tahansa, nauttineet ehtoollista jne.
Löytyy kuitenkin elävä seurakunta, jolle Jumala on antanut kaiken tarpeellisen. Sen on Jeesus itse perustanut, jättänyt siihen anteeksiantamisen vallan ja sanonut, että minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti.
Myös Luther vahvistaa tämän. Hän on sanonut, ettei seurakunnan ulkopuolella ole yhtään autuutta ja neuvoo etsimään seurakunnan sekä katsomaan miten siinä eletään ja opetetaan. Hän sanoo myös, että jolla ei ole seurakunta äitinä maanpäällä, sillä ei ole Jumala isänä taivaassa.
Muiselen raamutussa olevan, että voi yksinäistä, jos hän lankeaa, niin kuka hänet nostaa? Jerikontien matkamieskin teki virheen, kun lähti yksin matkalle, mutta onneksi Laupias Samarialainen löysi hänet ja armahti, vei majaan eli seurakuntaan, johon hän jätti myös hoitovarat, jotka hän oli ansainnut Getsemanessa ja Golgadalla.Jumalan seurakuntaan kuulutaan tekemällä Jumalan tekoja Kristuksessa, eikä siihen mitään ihmis joukkoa tarvita. Ja jo tämä kertoo teidän Lutherinne hengellisen viisauden puutteesta, jos hän ei tätä ymmärtänyt, että Jumalan seurakunta koostuu ihmisistä, jotka tekevät Jumalan tahdon, elivätpä yksi tai yhdessä.
Tänään ei ole hyvä hakeutua muiden uskovien joukkoon, sillä ihmiset ovat harhaopin vallassa ja toimivat myös sen välittäjinä.
Rakas veljeni Paavali
33. Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee." (1 Kor 15:33)mikko.ainasoja kirjoitti:
Jumalan seurakuntaan kuulutaan tekemällä Jumalan tekoja Kristuksessa, eikä siihen mitään ihmis joukkoa tarvita. Ja jo tämä kertoo teidän Lutherinne hengellisen viisauden puutteesta, jos hän ei tätä ymmärtänyt, että Jumalan seurakunta koostuu ihmisistä, jotka tekevät Jumalan tahdon, elivätpä yksi tai yhdessä.
Tänään ei ole hyvä hakeutua muiden uskovien joukkoon, sillä ihmiset ovat harhaopin vallassa ja toimivat myös sen välittäjinä.
Rakas veljeni Paavali
33. Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee." (1 Kor 15:33)Mikko olet tituleerannut itseäsi usein mm. "valituksi opettajaksi". Nousee mieleen, että kuka sinut on valinnut ja kenen opettajaksi?
Seurakunta varjelee monelta harhapolulta yksinäistä ihmistä. Yksi asia on että joka nostetaan toisten opettajaksi tai saarnaajaksi, sillä on oltava paitsi Jumalan kutsumus ja tunnetaan taidolliseksi Jumalan sanan tuntevaksi mieheksi, mutta lisäksi seurakunnan kutsu saarnavirkaan, ettei kukaan olisi jumalaton ja kutsuisi itse itseään opettajaksi. Lutreilaisuudessa opetetaan että seurakunnalla on valta ja oikeus valita keskuudestaan opettajia ja saarnaajia taidollisista ja kykenevistä miehistä.
Monesti lahkot ovat syntyneet juuri siitä että joku joka on luullut jotain olevansa, on kerännyt ympärilleen joukkoja ja niin ne onnettomat ovat itsekin joutuneet häviöön, seuraten vääriä kristuksia ja vääriä opettajia:
"Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin." (Matt. 24:24)
Kristillisen seurakunnan yhteydessä pysyminen varjelee monelta eksymiseltä. Kristuksen seurakuntaan ei pidä pahentua siksi että se näyttää vähäpätöiseltä:
"Minä olen musta, mutta sangen otollinen, te Jerusalemin tyttäret, niinkuin Kedarin majat, niinkuin Salomon kirjoiteltu vaate. Älkäät sitä katsoko, että minä niin musta olen; sillä päivä on minun polttanut: minun äitini lapset vihastuivat minun päälleni: he ovat asettaneet minun viinamäen vartiaksi, mutta en minä varjellut viinamäkeäni.
Sano minulle sinä, jota minun sieluni rakastaa: kussas laidunta pidät, ja kussas lounaalla lepäät? ettei minun pitäisi poikkeeman kumppanies lauman tykö.
Jos et sinä sinuas tunne, sinä kaikkein ihanaisin vaimoin seassa, niin mene lammasten jäljille, ja kaitse vohlias paimenien huonetten tykönä." (Kork. v. 1:5-)ajan_merkit kirjoitti:
Mikko olet tituleerannut itseäsi usein mm. "valituksi opettajaksi". Nousee mieleen, että kuka sinut on valinnut ja kenen opettajaksi?
Seurakunta varjelee monelta harhapolulta yksinäistä ihmistä. Yksi asia on että joka nostetaan toisten opettajaksi tai saarnaajaksi, sillä on oltava paitsi Jumalan kutsumus ja tunnetaan taidolliseksi Jumalan sanan tuntevaksi mieheksi, mutta lisäksi seurakunnan kutsu saarnavirkaan, ettei kukaan olisi jumalaton ja kutsuisi itse itseään opettajaksi. Lutreilaisuudessa opetetaan että seurakunnalla on valta ja oikeus valita keskuudestaan opettajia ja saarnaajia taidollisista ja kykenevistä miehistä.
Monesti lahkot ovat syntyneet juuri siitä että joku joka on luullut jotain olevansa, on kerännyt ympärilleen joukkoja ja niin ne onnettomat ovat itsekin joutuneet häviöön, seuraten vääriä kristuksia ja vääriä opettajia:
"Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin." (Matt. 24:24)
Kristillisen seurakunnan yhteydessä pysyminen varjelee monelta eksymiseltä. Kristuksen seurakuntaan ei pidä pahentua siksi että se näyttää vähäpätöiseltä:
"Minä olen musta, mutta sangen otollinen, te Jerusalemin tyttäret, niinkuin Kedarin majat, niinkuin Salomon kirjoiteltu vaate. Älkäät sitä katsoko, että minä niin musta olen; sillä päivä on minun polttanut: minun äitini lapset vihastuivat minun päälleni: he ovat asettaneet minun viinamäen vartiaksi, mutta en minä varjellut viinamäkeäni.
Sano minulle sinä, jota minun sieluni rakastaa: kussas laidunta pidät, ja kussas lounaalla lepäät? ettei minun pitäisi poikkeeman kumppanies lauman tykö.
Jos et sinä sinuas tunne, sinä kaikkein ihanaisin vaimoin seassa, niin mene lammasten jäljille, ja kaitse vohlias paimenien huonetten tykönä." (Kork. v. 1:5-)Herra minut on valinnut opettajaksi ja antanut ymmärryksen tehtävääni.
Luterilaiset eivät ole kykeneviä valitsemaan itselleen oikeita opetajia ja paimenia, sen voi jokainen itse nähdä seurakunnan suunnasta, vaikka ei tämä mikään uusi ilmiö ole, vaan Luterilaisuus on perusttettaessa jo ollut viallinen, kun se erosi viallisesta seurakunnasta, katolisuudesta, tullakseen, vain sille sisar seurakunnaksi, mutta ei pallannut alkuseurakunnan tapoihin, joissa oikea Jumalan tuntemus vielä oli, vaan jatkoi katolisen kirkon viitoittamaa luopumuksen suuntaa, joka tänään nähdään jo suuresti poikkeavana toimntana verrattaessa Raamatun kirjeissä annettuihin seurakunnan ohjesiin ja järjestyksiin.
Luterilainen seurakunta edustaa luopumuksen seurakuntia, eikä tarjoa tarvittavaa tukea totiseen Jumalan ja Herran tuntemiseen, vaan ennemmin on väärine oppeineen esteenä tälle.
Jättäkää se sairas seurakunta kasvaaksenne Jumalan tuntemisessa, itsenne, mutta myös muiden ihmisten parhaaksi.- 00000000
ajan_merkit kirjoitti:
Mikko olet tituleerannut itseäsi usein mm. "valituksi opettajaksi". Nousee mieleen, että kuka sinut on valinnut ja kenen opettajaksi?
Jos et sinä sinuas tunne, sinä kaikkein ihanaisin vaimoin seassa, niin mene lammasten jäljille, ja kaitse vohlias paimenien huonetten tykönä." (Kork. v. 1:5-)Nimimerkille "ajan_merkit",
"Mikko olet tituleerannut itseäsi usein mm. "valituksi opettajaksi". Nousee mieleen, että kuka sinut on valinnut ja kenen opettajaksi?"
Minusta tuollainen kuvitelma on häneltä vain sairastuneen omatunnon yritystä selittää pois se tosiasia, että hän on Jumalan tahdon vastaisesti itse jättäytynyt (tai virheellisen opettamisensa takia joutunut jätetyksi) pois seurakuntayhteydestä. Tietenkin tällainen ihminen joutuu selittämään ITSELLEEN olevansa parempi seurakunta ja parempi opettaja kuin kukaan muu. Silloin voi "hyvällä omatunnolla" jättää huomiotta mm. Raamatun selvän kehotuksen seurakuntayhteyden ylläpitämisestä. Hänhän väittää olevansa myös synnitön - eiköhän sekin ole vain samaa epätoivoista yritystä kieltää tosiasiat. 00000000 kirjoitti:
Nimimerkille "ajan_merkit",
"Mikko olet tituleerannut itseäsi usein mm. "valituksi opettajaksi". Nousee mieleen, että kuka sinut on valinnut ja kenen opettajaksi?"
Minusta tuollainen kuvitelma on häneltä vain sairastuneen omatunnon yritystä selittää pois se tosiasia, että hän on Jumalan tahdon vastaisesti itse jättäytynyt (tai virheellisen opettamisensa takia joutunut jätetyksi) pois seurakuntayhteydestä. Tietenkin tällainen ihminen joutuu selittämään ITSELLEEN olevansa parempi seurakunta ja parempi opettaja kuin kukaan muu. Silloin voi "hyvällä omatunnolla" jättää huomiotta mm. Raamatun selvän kehotuksen seurakuntayhteyden ylläpitämisestä. Hänhän väittää olevansa myös synnitön - eiköhän sekin ole vain samaa epätoivoista yritystä kieltää tosiasiat.Voi sinua synnin palvelijaa, joka synnin orjudesta saarnaat, itse synnin ikeen alle jääneenä ja nyt estellen kaikkia muitakin vapautumnasta synnin orjuudesta.
Itse sinusta ei ole ollut menemään sisälle elämään, etkä antaisi sinne muidenkaan mennä, vaan portin pielellä saarnaat omaa valhe sanomaasi, jotta kukaan muukaan ei menisi sisään.
Käänny tielläsi, sillä sinä et tiedä mihin olet menossa ja ketä palvelet, kun synittöntä elämää vastaan olet käynyt.
Sillä sinä myönnät olevasi syntinen ja syntien vallassa, joten miten sinä voit ottaa veljeltäsi roskaa pois silmästä, jos omassa silmässäsi on hirsi? Juuri siitä tämä sananlasku kertoo.
Ota hirsi ensin pois omasta silmästäsi, niin sitte voit ottaa roskan pois myös veljesi silmästä.- 00000000
Voi sinua synnin palvelijaa, joka synnin orjudesta saarnaat, itse synnin ikeen alle jääneenä ja nyt estellen kaikkia muitakin vapautumnasta synnin orjuudesta.
Itse sinusta ei ole ollut menemään sisälle elämään, etkä antaisi sinne muidenkaan mennä, vaan portin pielellä saarnaat omaa valhe sanomaasi, jotta kukaan muukaan ei menisi sisään.
Käänny tielläsi, sillä sinä et tiedä mihin olet menossa ja ketä palvelet, kun synittöntä elämää vastaan olet käynyt.
Sillä sinä myönnät olevasi syntinen ja syntien vallassa, joten miten sinä voit ottaa veljeltäsi roskaa pois silmästä, jos omassa silmässäsi on hirsi? Juuri siitä tämä sananlasku kertoo.
Ota hirsi ensin pois omasta silmästäsi, niin sitte voit ottaa roskan pois myös veljesi silmästä.Hahaha, sinähän täällä olet pitänyt varsinaista tukkisavottaa ihmisten silmien lähettyvillä :D :D :D
00000000 kirjoitti:
Hahaha, sinähän täällä olet pitänyt varsinaista tukkisavottaa ihmisten silmien lähettyvillä :D :D :D
Sinun käytöksesi jo kielii, että et tunne Jumalaa. Nuo lapselliset hymiöt ja sanontasi, ovat lihalisen ihmisen arvoja, joita muistat aina pitää ylhäällä, sillä huono puu ei saata hyvää hedelmää tehdä.
Tee puu hyväksi, jotta sen hedelmä voisi olla hyvä.
Pyhity tavoiltasi- 00000000
Kuten todettua, olet valmis väittämään mitä tahansa saadaksesi itsesi näyttämään paremmalta :D. Nyt sinun on hyökättävä jo minun hymiöiden käyttöäkin vastaan, vaikka ne ovat täysin tavanomainen ja laajalle levinnyt tapa ilmaista tuntemuksia ja vaikkapa kasvon ilmeitä tällaisen nettijutustelun lomassa. Esim. minä yritän kertoa niillä sinulle, että nauran päin naamaa typerille väittämillesi ja Raamatun vääristelyillesi :D.
- Jeesusvaroittaa
https://www.youtube.com/watch?v=8cBnUt6TkYo
Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä!
- Jeesus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553603- 181904
- 371881
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171691Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251452Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401412- 611349
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901105- 1281065
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221063