Mitä kieliä osaatte puhua?

suomiruotsienglantisaksa

Minä osaan puhua suomea, ruotsia, englantia ja saksaa sujuvasti. Pari lausetta osaan myös ranskajaa ja venäjää.

38

79

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoitusvirhe

      *ranskaa

    • nimetön_sormi

      Riippuu siitä mikä lasketaan osaamiseksi. Lause? Useita lauseita? Niin, että tulet toimeen yleisimmistä tilanteissa sillä kielellä? Sujuvasti osaa puhua monista eri asioista, sanasto on laaja?

      Mä osaan suomen lisäksi ruotsia ja englantia niinku et pystyisin hoitamaan asioita kohtuu sujuvasti sillä kielellä.

      Ruotsin opiskelu tyssäsi yläasteen jälkeen, sain ysin. Enkku oli kasi yläasteella, nyt lukiossa kutonen.

      Ranskassa osaan satunnaisia lauseita ja sanoja.
      Saksassa on samanlaisia sanoja kuin ruotsissa, niin sillai osaan sitä.
      Norjassakin on samaa kuin ruotsin kielessä.

      Tietty sitte osaa sanoa monilla kielellä "rakastan sua" :')

      Haluaisin opiskella venäjää ja norjaa ja ranskaa ainakin vähän. Perussanastoa.

    • Osaan englantia ihan hyvin, ruotsissa olen parantunut lukiossa opiskellessa (koska asenne on muuttunut), suomen kieli sujuu ja venäjää osaan pikkuisen, mutta aijon opiskella sitä lisää tulevaisuudessa.

    • kinuskikakku

      Osaan suomea, ruotsia ja englantia. Haluisin osta myös ranskaa. :)

      • No_problem

        Osaan myös suomea, ruotsia ja englantia. Lisäksi osaan Hyvää syntymäpäivää-biisin kiinaksi. :)


      • kinuskikakku
        No_problem kirjoitti:

        Osaan myös suomea, ruotsia ja englantia. Lisäksi osaan Hyvää syntymäpäivää-biisin kiinaksi. :)

        Mitä v*tt*@? Kirjoitin tohon osta. XDXD Siinä pitäisi lukea osata. Sain aivan hirmuisen naurukohtauksen!!! ^^^^^^


      • No_problem
        kinuskikakku kirjoitti:

        Mitä v*tt*@? Kirjoitin tohon osta. XDXD Siinä pitäisi lukea osata. Sain aivan hirmuisen naurukohtauksen!!! ^^^^^^

        Osaatko sittenkään niin hyvin suomea?? :|


      • kinuskikakku
        No_problem kirjoitti:

        Osaatko sittenkään niin hyvin suomea?? :|

        No enpä tiedä... :/


      • ka9.5
        No_problem kirjoitti:

        Osaan myös suomea, ruotsia ja englantia. Lisäksi osaan Hyvää syntymäpäivää-biisin kiinaksi. :)

        Suomea, englantia, viittomakieltä. Sitten on näitä kieliä, joita osaan vähän. Latina(vähän enemmän) ranska, ruotsi. Kahta viimeistä aika vähän. Olen 12v tyttö. Uskokaa tai älkää.


    • Osaan suomea, englantia, ruotsin perusteet ja tosi vähän venäjää

    • neropattihype

      Suomea, Englantia, Ruotsia, Saksaa, Venäjää, mandariinikiinaa ja vähän latinaa :')

      • pelhamgrenville

        Mulla samat, mutta mandariinikiinan tilalla japani ;)


    • koiramaineneläin

      No pakolluset osaan, eli suomea, englantia, ruottia. Sitten osaan vähän turkkia, venäjää ja norjaa. Oma erokoisuuteni on toinen äidinkieleni, koltan saami (jota siis osaan niinkuin suomea). Ja koirien kans mä juttelen sujuvasti ulvoen, haukkuen, vinkuen, muristen ja elein tietenkin x) x)

    • Empty_Nakkisoosi

      Osaan hyvin englantia, ainoastaan joskus pokka pettää ja puhe muuttuu mongerrukseksi. Suomea aika-ajoin huonommin kuin englantia, mutta koska suomalainen olen niin kyllä, Suomi taittuu täydellisesti, hajamielisyys vaan rokottaa vähän väliä.

      Ja sitten puhun ujoa ruotsia. Eli ymmärrän kyllä mutten juuri puhu. Asun tosin aina kesäisin Ruotsissa joten kyllä sekin alkaa jo luontua.

      Sitten muutamia varsin hyödyllisiä lauseita ja sanoja osaan espanjaksi, italiaksi, ranskaksi ja saksaksi.

      Venjäksi osaan nämä: Veli, vittu ja sinä olet kaunis. Aikalailla mitä tarvitsen ;). Ja totta kai kielimies taitaa "juu ja ei" joka kielellä melkein.

      Esimerkki saksantaidoistani: Ich haise Empty, ich liebe dich. Saksaa osavaat ymmärtävät mitä tarkoitan kun sanon pärjääväni noilla ;D

      • muoviomena

        Omenan saksankurssi

        Minä olen = ich bin, ich heiße (nimestä)


      • Empty-Äl-ot-jos-et-jät
        muoviomena kirjoitti:

        Omenan saksankurssi

        Minä olen = ich bin, ich heiße (nimestä)

        Kiirötos tästä hyvin valaisevasta hetkestä.

        Ich heiße Empty


    • Osaan sujuvasti suomea ja enkkua.
      Sitte osaan muutamia sanoja kolttaa, unkaria, vietnamia, japania ja kroatiaa.

      Osaan toki sanoa ainakin 12 eri kielellä kiitos, monella kielellä osaan esitellä itseni, sanoa rakastan sua sekä tervehtiä. Osaan sanoa myös tervetuloa yli 5 kielellä.

      Eli aika kielifriikki olen , sanoisin ;D

    • MrTrollendahl

      Osaan kiroilla kaikilla kielillä, sekä puhua sujuvaa siansaksaa ja morsea.

      • morse

        --- ... .- .- - -.- --- - --- ... .. .- .- -. -- --- .-. ... . .- ..--..


    • Trollendahl

      0s44n m4ö5 p6h6a t411415t4 k00d1k13lt4, sekä daa osAAN puHuU PIssIstÄ KanS....

      • kunnonlissu

        HyVäÄ pIsSiZtÄ! ;))


    • etsillei

      Suomee..savvoo...hiljoo ja kovvoo!!!

    • lauleskelija

      Suomi on äidinkieli. Sen lisäksi osaan englantia ja ruotsia kohtuu hyvin.
      Haluaisin osata ranskaa, venäjää, ja muita pohjoismaisia kieliä ja saamea. (:

    • emppuomppu

      Suomi äidinkielenä. Englannilla pärjään sujuvasti ja ruotsiakin osaan kohtuullisesti. Espanjaa osaan sen verran, että osaan sanoa numerot, hei ja näkemiin :D
      Menen kasille ja olisin halunnut espanjan valinnaiseksi, mutta en saanut :(

      • emppuomppu

        Ainiin, myös viroa ja saksaa osaan muutamia sanoja :D


    • kkjjll

      Itse osaan puhua suomen lisäksi: englantia, ruotsia ja koreaa ^^

    • ligne-deux

      Suomi ja englanti. Ranska taipuu perusasioihin tyyliin lataa matkakortti tai paljonko maksaa asia x, harmi kun pakkoruotsia ei voi korvata kielellä jota oikeasti haluaisi opiskella mutta kasiluokalla pääsee valitsemaan.

    • Jokuhyypiö

      Osaan ruottii, suomea, englantii, saksaa, tanskaa, norjaa ja vähä ranskaa.

    • KieletOnKivoja

      Suomi, ruotsi, englanti ja viroa vähän.

    • asdfasdfag

      Suomi on äidinkieleni. Tuskin voisi sanoa, että osaisin ruotsia, mutta jotenkin onnistuin saamaan päätötodistukseeni 8. Englantia osaan kiitettävästi ainakin suhteutettuna siihen, ettei peruskoulun lisäksi ole muuta koulutusta. Kohta alkaa tosin lukio.

    • Tietenkin osaan suomea. Lisäksi englantini on erittäin sujuvaa. Ranskaa osaan jonkin verran. Kyllä varmaan kaupassa ja ravintolassa pärjäisin, mutta en kyllä väitä ranskaa hyvin hallitsevani kahdeksan vuoden opiskelusta huolimatta. Ruotsia osaan suunnilleen saman kuin ranskaakin, joten reputin virkamiesruotsin suullisen osuuden (jotenkin tekniikasta rupattelu ei oikein irronnut). Lisäksi osaan muutamia fraaseja unkaria ja italiaa. Jälkimmäisestä hallitsen erityisesti ihmisten haukkumisen.

      • Ai niin osaanhan minä himpun verran latinaakin!

        (Kävin yhden kurssin lukiossa.)


    • Olen jo saattanut vastata tähän kirjautumattomana jollain sattumanvaraisella nimimerkillä, mutta vastaanpa nytkin.

      Suomi on äidinkieleni. Olen opiskellut englantia ja ruotsia vieraina kielinä. Englanti tuottaa minulle vaikeuksia. En hyvä ole ruotsissakaan, mutta siinä on niin alhainen vaatimustaso vielä lukiossakin, että olen saanut siitä hyviä arvosanoja. Muita kieliä en aio opiskella. Englannin kielen yritän oppia ja luotan, että sillä pärjää pitkälle.

    • Osaan puhua sujuvasti kahta kieltä, eli suomea ja englantia. Sitten jonkin verran osaan ruotsia. Olen opiskellut ranskaa, saksaa ja venäjää mutta niitä en edes viitsi mainita. Osaan sanoa ehkä muutaman hassun fraasin ja tunnistan ehkä minä-pronominin mutta aika lailla siihen se jääkin.

    • Olen miettinyt viron opiskelua, koska saatan mennä sinne yliopistoon. Ja muutenkin minun tekisi mieli opiskella jotain uutta kieltä, ei indoeurooppalaista. Tosin silloin viro ei varmaan olisi ihan heti ensimmäisenä listallani, mutta juuri nyt se vaikuttaa hyödyllisemmälle.

      Mutta tämä vasta aikeen tasolla.

    • Kielimies1029384756

      Mie osaan puhuu sujuvasti suomee, englantia, ruotsia ja espanjaa. Sillee ei niin hyvin, mutta kuitenkin jotenkin osaan viroa, turkkia, saksaa ja venäjää, siten että esim apua osaisin pyytää ja kaupadsa käydä tms perusasioita hoitaa(: onneksi tuli silloin 13v opiskeltua kieliä x) muistan kun 7lk oli tylsät ruotsintunnit kun tein 2 viikossa koko kirjan läpi vaikka opettaja väitti ettei onnistu xD kaverit aina ihmetteli, miten muka osaan.. noh.. kun 3 vuotta ruotsissa on asunut ja siellä 1 luokan käynyt niin kyllä sen osaa x)

    • srthaghtsyrrrr

      Suomi, englanti on kuin toinen äidinkieli, ranska sujuu auttavasti mutta opiskelu kesken kun sehän kestää loppuiän, samoin on japanin kohdalla

    • Nelientoista

      Suomen lisäksi puhun englantia aika lailla täydellisesti ja ruottia ymmärrän vähäsen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      4156
    2. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      79
      2337
    3. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1811
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      173
      1697
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    6. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1291
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    10. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1093
    Aihe