Kristuksen todistaja vastaan seurakuntien johtajat

Kristus ei kouluttanut omia opetuslapsiaan seurakuntien johtajiksi. Ei silloin eikä tänään. Omilleen hän antoi vain todistajan tehtävän, eikä siihenkään saanut lähteä ennen kuin se saavat Pyhä eli Totuuden Hengen:

Silloin Jeesus sanoi heille: "Kuninkaat hallitsevat herroina kansojaan, ja vallanpitäjät vaativat, että heitä kutsutaan hyväntekijöiksi.

Niin ei saa olla teidän keskuudessanne. Joka teidän joukossanne on suurin, se olkoon kuin nuorin, ja joka on johtaja, olkoon kuin palvelija

Kumpi on suurempi, se, joka on aterialla, vai se, joka palvelee häntä? Eikö se, joka on aterialla? Mutta minä olen teidän keskellänne niin kuin se, joka palvelee.

"Koko ajan, kaikissa koettelemuksissani, te olette pysyneet minun kanssani. Niinä minä annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut.

Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa."

Tämäkin toteutuu vasta taivaassa, Kristuksen valtakunnassa. Täällä Saatanan valtakunnassa heillä on ainoastaan todistajan tehtävä:

"Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."

Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

Saatana ei tietenkään olisi saanut hallintaansa ihmisillä rakennuttamia jumalanhuoneita, jos hänen palvelijansa olisivat saaneet Pyhän eli Totuuden Hengen. Siksi hän saneli Paavalille - tästä Hengestä osattomalle profeetalleen - omat vaatimukset hänen seurakuntiensa palvelijoista:

"Tämä sana on varma: joka pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, tahtoo jaloon työhön.

Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan, ei juomiseen taipuvainen, ei väkivaltainen eikä rahanahne, vaan lempeä ja sopuisa.

Hänen on pidettävä hyvää huolta perheestään, kasvatettava lapsensa tottelevaisiksi ja saavutettava kaikkien kunnioitus.

Jos joku ei osaa pitää huolta omasta perheestään, kuinka hän voisi huolehtia Jumalan seurakunnasta?

Hän ei saa olla vastakääntynyt, jotta hän ei ylpistyisi eikä joutuisi tuomittavaksi Paholaisen kanssa.

Hänen on nautittava myös ulkopuolisten arvonantoa, jottei hänestä puhuttaisi pahaa ja jottei hän lankeaisi Paholaisen virittämään ansaan."

"Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

Ensinhän luotiin Aadam ja sitten Eeva, eikä petetyksi joutunut Aadam, vaan nainen antoi pettää itsensäja rikkoi käskyn."

Lasten synnyttäjänä hän on kuitenkin pelastuva, jos vain pysyy uskossa ja rakkaudessa ja viettää hillittyä, Jumalalle pyhitettyä elämää."

"Annan teille suositukseni sisarestamme Foibesta, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija.

Ottakaa hänet vastaan Herran palvelijana niin kuin pyhille sopii ja auttakaa häntä kaikessa, missä hän tarvitsee teitä. Onhan hän itsekin ollut tukena monille, myös minulle."

Tässä herää väittämättä kysymys siitä, että oliko tämä Paavalin rakastama nainen, Foibe, synnyttänyt hänelle lapsen, kun hän Paavalille kelpasi?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suninrakkautta

      Siinäpä sitä taas tuli vihapuhetta palstalle!

      • Ymmärsitkö totuuden oikein, mutta kirjoitit väärin?
        Vai ymmärsit totuuden väärin, mutta kirjoitit oikein?

        Tarkoitan tätä Jeesuksen ilmoitusta Isälleen:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Ja tätä hänen ilmoitusta omalle kansalleen:

        "Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!"


    • Tästä Totuuden Hengestä osattomien paavien, piispojen, pappien, saarnaajien, evankelistojen, lähetystyöntekijöiden jne. ihmisopeista johtuen, nämäkin Jeesuksen ilmoitukset ovat täydellisesti käynyt toteen kaikkialla maailmassa, jopa tälläkin keskustelupalstalla:

      "Viholliset ovat oman talon väkeä."

      "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

      "Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

      "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden."

      Sitä olen rukoillut, että minä saisin vielä säästyä näiltä murhaajilta, vaikka jo ensimmäisen tappouhkauksen sain kesäkuussa 2006.

    • Oman talon haltijan vihan sai rajusti kokea myös apostoli Johannes, joka Kristuksen todistajan tehtävässä lähetti kirjeen Paavalin ohjeilla Efeson seurakunnan johtajaksi valitulle, yhden vaimon miehelle, Diotrefekselle, hänen suhtautumisestaan Totuuden Hengen saaneita veljiä kohtaan:

      "Kirjoitin muutaman sanan seurakunnalle, mutta Diotrefes, joka mahtailee sen johtajana, ei pidä meitä missään arvossa.

      Siksipä minä sinne tultuani aionkin huomauttaa hänelle siitä, mitä hän oikein tekee levittäessään meistä pahoja puheita. Eikä hänelle sekään riitä.

      Hän kieltäytyy itse ottamasta veljiä vastaan, estää niitä, jotka haluavat sen tehdä, ja jopa erottaa heitä seurakunnasta."

      Kun hän sitten meni Efesoon, hänet toimitettiinkin heti vankeuteen Patmos-saarelle, pois seurakunnalta totuutta vaatimasta:

      "Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Jeesuksesta."

    • Ei mitään uutta auringon alla. Efeson seurakunnan kaltainen tapahtuma tapahtui myös minulle toukokuussa 1989.

      Kun marraskuussa 1988, kahdeksantena päivänä kello 03.30 tämän tehtävän Pyhä Henki minulle antoi:

      "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.

      Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.

      Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.

      Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.

      Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.

      Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

      Enkä tätä tehtävää iloiten vastaanottanut, vaikka olin sitä jo tammikuusta lähtien odottanut, kun Hesekielinkin ja muiden profeettojen saamasta julmasta kohtalosta tiesin, minä vastasin:

      "Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."

      Ja vastaus tuli: "Sinä lupasit!"

      Ja niin olin todella luvannut jo silloin, kun hän minut opetuslapseksi otti ja paransi kaikki menneisyyden haavat. Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää: "Sinä lupasit!"

      Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että oli pakko huutaa: "Tässä olen, omapa on valintasi!"

      Eikä mennyt kuin muutama päivä, kun Pyhä Henki antoi tämän viestin luterilaiselle kirkolle toimitettavaksi:

      Toimitin sen Oulun piispalle, Olavi Rimpiläiselle, joka silloin mahtaili hiippakunnan johtajana, Ruukin seurakunnan kirkkoherrana mahtailevalle Reijo Junttilalle ja Ruukin Rauhanyhdistykselle, tälle vanhoillislestadiolaisen peitejärjestölle. Eikä kukaan ottanut tätä todesta:

      "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en oletullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojanriitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiäsä vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa, koska Rauhanyhdistyksen opilla:

      TUOMITAAN; OMITAAN JUMALAN VALTAKUNTA JA KRISTUKSEN SOVITUSVERIKIN, ja unohdetaan mitä pyhä Raamattu sanoo näistä asioista, ja koska tämä oppie ei ole Raamatusta, on sen opin alla tapahtuvat tilaisuudet poistettava seurakuntien virallisista ilmoituksista.

      Raamattu sanoo myöskin: "Paimenia kohtaan syttyy minun vihani ja johtomiehiä minä rankaisen; sillä Herra Sebaot pitää huolen laumastansa."

      Huhtikuussa sain sitten kokea, apostoli Johanneksen tavoin, miten oman talon viholliset aloittivat toimintansa. Kirkkoherran vaimo, uskonnon lehtori, oli Paavalin tavoin saanut Saatanalta erinomaisen opetuksen Teuvo Sunista:

      "Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi?"

      He olivat myös houkutelleet vaimoni suunnitelmansa taakse, ja niin saimme kutsun pappilaan. Tuon kirkkoherran vaimon diagnoosin perustella tämän kolmikon tarkoitus oli toimittaa minut Raahen Mielenterveystoimiston kautta mielisairaalaan. Mutta jostakin syystä he eivät tuossa suunnitelmassa onnistuneet.

    • Kun Pyhä Henki lähetti minut toisen kerran tämän sanoman kanssa piispa
      Rimpiläisen luokse, syyskuussa 1989, hän suuttui ja ajoi minut ulos huoneestaan:
      "Tällaisten asioiden kanssa ei täällä tarvitse juosta!"

      Kolmena vuotena yritin seurakunnassa saada tätä asiaa kirkkoneuvoston
      käsittelyyn ja vihdoinkin vuoden 1992 alussa kirkkoherra kutsui koolle kaikki
      neuvoston jäsenet ja seurakunnan alueella toimivien neljän rauhanyhdistyksen
      johtomiehet. Se tilaisuus päättyi kirkkoherran lausuntoon: "Antaa olla, vielä
      tämä vuosi", ja siellä se on ja pysyy ihmiskäsin tehtyjen temppelien tuhoon saakka.

      Ja näin sitten maaliskuun viimeisenä päivänä 1992 erosin kirkoovaltuustosta, ja jätin
      kaikki toimet seurakunnassa: olin valtuutettu, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja,
      pidin kolmea vanhusten kerhoa ja kolme raamattupiiriä, ja lomitin suntiota niin jumalanpalveluksissa kuin hautajaisissakin ja kellojen soitoissa.

      Kun tiesin, että 1. adventtina piispa tulee pitämään piispantarkastuksen seurakunnassa,
      niin silloin ajattelin ottaa nämä asiat esille yleisessä tarkastuksessa sunnuntain
      jumalanpalveluksen jälkeen. Mutta toisin kävi. Kun jumalanpalvelus alkoi, asteli
      kirkkoherra tapansa mukaan alttarin eteen ja ilmoitti:

      "Meillä on ollut piispantarkastus, mutta kuulutettu yleinentarkastus on päätetty peruttaa, ja sen tilalla vietetään Herran ehtoollista. Kun tämän kuulin tiesin heti mistä peruutus johtui ja olin aikessa yleisöä täynnä olevasta kirkosta marssia saman tien ulos, mutta Pyhä Henki piti minut siellä loppuun saakka, näyttäkkseen tuon saatanallisen rituaalin kaikki kuviot, piispan seurueen pakomatkaa myöten.

      Kävinpä myös ehtoollisellakin, ottamassa piispalta ja kirkkoherralta viinitilkan ja öylätin, viimeisen kerran elämässäni.

      Tammikussa kirkkoherra sitten paljasti minulle tuon piispan kirkkolain rikkomisen syyn.

      Hän oli yksityisen tarkastuksen yhteydessä sanonut piispalle, että Teuvo Suni tulee varmasti kysymään noista vanhoillislestadiolaisen vääryyksistä. Tähän oli piispa ensiksi
      vastannut, että "antaa hänen vain kysyä, kyllä me sujuvasti kuunnellaan", mutta heti
      perään tokaissut: "Peruutetaan se tarkastus, minä otan siitä vastuun."

      • Lähihistoriaa

      • Tosiaan

        Onhan tuo mielenkiintoinen linkki


      • Lähihistoriaa kirjoitti:

        Sattui arkistoja selaillessa tuollainen ketju silmään, liittyneekö tähän juttuun?
        Siellä näkyy olevan paljon mielenkiintoisia juttuja.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/8721745

        Suuret kiitokset sinulle, joka arkistojen kätköistä tämän entisen ystäväni todistuksen löysit. Tämän hän pystyi kirjoittamaan silloin, kun totuutta ei Saatana ollut vielä vaihtanut valheeksi.

        Vaikka nimimerkin oli jo vaihtanut Devoutista Devoitiksi.


        Devoit

        26.12.2009 21:32


        Vuonna 1992 ensimmäisenä Adventtina, piispa pakeni tarkastuksessaan kirkosta, kun näki kyselytunnille tulleen Teuvo sunin. Kirkkoherran varoituksesta kyselytunti muutettiin HPE:ksi ja piispa häipyi liperit liehuen ja helmat paukkuen. Suni olisi kysynyt aiheesta v-lestadiolaisuus ev-lut kirkon sisällä..

        Palstaa nykyisi seuraavat tietävät, miten hän on täällä monta kertaa väittänyt tätäkin minun keksimäksi valheeksi, kuten hänen Saatanalta saamaansa uskon mukaan kuuluukin tehdä:

        "Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Suuret kiitokset sinulle, joka arkistojen kätköistä tämän entisen ystäväni todistuksen löysit. Tämän hän pystyi kirjoittamaan silloin, kun totuutta ei Saatana ollut vielä vaihtanut valheeksi.

        Vaikka nimimerkin oli jo vaihtanut Devoutista Devoitiksi.


        Devoit

        26.12.2009 21:32


        Vuonna 1992 ensimmäisenä Adventtina, piispa pakeni tarkastuksessaan kirkosta, kun näki kyselytunnille tulleen Teuvo sunin. Kirkkoherran varoituksesta kyselytunti muutettiin HPE:ksi ja piispa häipyi liperit liehuen ja helmat paukkuen. Suni olisi kysynyt aiheesta v-lestadiolaisuus ev-lut kirkon sisällä..

        Palstaa nykyisi seuraavat tietävät, miten hän on täällä monta kertaa väittänyt tätäkin minun keksimäksi valheeksi, kuten hänen Saatanalta saamaansa uskon mukaan kuuluukin tehdä:

        "Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi."

        Tätä kyllä entinen ystäväni katui, ja vielä sillä nimimerkillä, jolla kansaani totuuden tietä kulki.

        "Kaduttaa etten mennyt
        Kirjoittanut: Devout 2.10.2007 klo 23.36

        Jos oppisi olisi pitänyt paikkansa, olin tuhonnut silloin saatanan..
        Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni.."

        Mutta tässä olisi ollut myös todellisen katumisen paikka, kun valheen tielle lähdettyään, ei älynnyt poistaa tätäkään todistusta, jonka joku palstatutkija historiasta löysi:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/8721745

        Devoit

        26.12.2009 21:32

        Vuonna 1992 ensimmäisenä Adventtina, piispa pakeni tarkastuksessaan kirkosta, kun näki kyselytunnille tulleen Teuvo sunin. Kirkkoherran varoituksesta kyselytunti muutettiin HPE:ksi ja piispa häipyi liperit liehuen ja helmat paukkuen. Suni olisi kysynyt aiheesta v-lestadiolaisuus ev-lut kirkon sisällä.

        Hän kun on kymmeniä kertoja täällä väittänyt minun valheeksi tuota piispan pakomatkaa.

        Kiitos vielä tämän aarteen löytäjälle.


      • Veikökissakielen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tätä kyllä entinen ystäväni katui, ja vielä sillä nimimerkillä, jolla kansaani totuuden tietä kulki.

        "Kaduttaa etten mennyt
        Kirjoittanut: Devout 2.10.2007 klo 23.36

        Jos oppisi olisi pitänyt paikkansa, olin tuhonnut silloin saatanan..
        Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni.."

        Mutta tässä olisi ollut myös todellisen katumisen paikka, kun valheen tielle lähdettyään, ei älynnyt poistaa tätäkään todistusta, jonka joku palstatutkija historiasta löysi:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/8721745

        Devoit

        26.12.2009 21:32

        Vuonna 1992 ensimmäisenä Adventtina, piispa pakeni tarkastuksessaan kirkosta, kun näki kyselytunnille tulleen Teuvo sunin. Kirkkoherran varoituksesta kyselytunti muutettiin HPE:ksi ja piispa häipyi liperit liehuen ja helmat paukkuen. Suni olisi kysynyt aiheesta v-lestadiolaisuus ev-lut kirkon sisällä.

        Hän kun on kymmeniä kertoja täällä väittänyt minun valheeksi tuota piispan pakomatkaa.

        Kiitos vielä tämän aarteen löytäjälle.

        Kas, kun ei devoit kommentoi?


      • Veikökissakielen kirjoitti:

        Kas, kun ei devoit kommentoi?

        Odotetaan, kun katumuskausi päättyy. Sillä hän kyllä varmasti katuu sitä, kun ei tätä kirjoittamaansa totuutta älynnyt poistaa silloin, kun siirtyi totuuden tieltä valheen tielle.

        Ehkäpä Saatana antaa hänelle hyvän selityksen siihen, miksi hän tuollaisenkin "valheen" vl-lien sivulle kirjoitti.

        Hän ei ollut yhtä tunnollinen kuin mitä oli KariHenrik vastaavassa tilanteessa.


    • Ja niin lähetin alueen lehdille heti sunnuntaina kirjeen:

      Avoin kirje piispa Olavi Rimpiläiselle.

      Pidit piispantarkastusta Ruukin seurakunnassa. Toimitko kirkkolain mukaan oikein, kun
      vastoin ennakkoilmoitusta poistit jumalanpalveluksesta piispantarkastuksen yleisen osan,
      jossa seurakuntalaisilla olisi ollut ainoa mahdollisuus kysyä uskoon liittyvistä asioista?

      Mikä on seurakuntalaisten oikeusturva seurakunnan keskellä rehottavaa harhaoppia vastaan,
      kun kirkkoherra vaikenee, kirkkoneuvosto vaikenee, kirkkovaltuusto vaikenee, ja nyt vielä
      piispakin tällä tavalla pakenee?

      Tätä kysyy 1. adventtina 1992, Teuvo Suni

      Alueen lehdistä vain paikallislehti Siikajokilaakso tämän julkaisi. Suuret lehdet eivät. Ja kun
      ei piispalta vastausta tullut lähetin samoille lehdille tämän kirjoituksen:

      Piispa Olavi Rimpiläinen, Oulun tuomiokapituli, lääninrovasti Reijo Junttila ja SRK: johto:

      Minulle tuli tämä Herran sana: "Ihmislapsi, sinä asut uppiniskaisen suvun keskellä, jolla
      on silmät nähdä, mutta eivät näe, korvat kuulla, mutta eivät kuule. Sen paimenet ja profeetat
      vievät minun kansani harhaan sanoen: 'Rauha, rauha', vaikka rauhaa ei ole, ja he valkaisevat
      kalkilla seinän, jonka kansa on rakentanut. Mene ja sano noille kalkilla valkaisijoille, että
      se seinä kaatuu.

      Minä kiivaudessani annan myrskyn puhjeta, kaatosade tulee minun vihastani, ja raekivet
      minun kiivaudestani niin, että siitä tulee loppu. Minä hajotan seinän, jonka te olitte valkaisseet
      ja syöksen sen maahan niin, että perustus paljastuu: niin se kaatuu ja te saatte siinä lopun
      ja tulette tietämään, että minä olen Herra

      Sinun sanojasi he eivät tahdo enää edes kuunnella, mutta kun se toteutuu - ja se katso, se
      toteutuu, - silloin he tulevat tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä. Sillä ei
      Herra Jumala tee mitään, ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa, profeetoille."

      Ruukissa 2. adventtina 1992, Teuvo Suni

      Tämän jälkeen alkoi paikallislehdessä muutkin ihmetellä tätä piispan pakomatkaa, ja kun
      minä vielä yhden kirjoituksen lehteen lähetin antaen siinä vastauksia minulle esitettyihin
      kysymyksiin, tuli lehdestä puhelinsoitto: "Sitä kirjoitusta si ei julkaista muuten kuin
      ilmoituksena ja se maksaa 924 markkaa." Maksoin sen, ja syykin selvisi. Tuon
      viimeisen kirjoitukseni jälkeen olivat SRK. johtomiehet laittaneet kansanedustajansa
      Reino Kankaan antamaan lehdille tällaisen ukaasin:

      "Mikäli lehdessänne annetaan tilaa Teuvo Sunin kirjoituksille, niin kaikki SRK:n jäsenet
      tulevat irtisanomaan lehtenne tilauksen ja jäsentemme omistavat yritykset lopettavat
      ilmoittelun lehtenne palstoilla."

      Kirjassa; Älä heitä pelkää, on tämä prosessi kokonaisuudessaan, oikeuskanslerin viraston hyväveliarmahdusta myöten.

      Jos joku ei tiedä, mikä SRK on, niin se on: Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys. Eli siis vanhoillislestadiolaisen pääkallonpaikka.

    • Oulun hiippakunnan lainoppineen asessorin kehotuksesta vein piispan kirkkolain rikkomisen oikeuskaslerin tutkittavaksi.

      Ja kahden vuoden kuluttuna, 9.11.1944, sieltä tuli kirkon ja esivallan hyvävelijärjestelmän mukainen piispan armahdus. Lyhyesti näin:

      "Kun kirkkoherra ei puuttunut vanhoillislestadiolaisten vääryyksiin, eikä piispa kirkkoherran vääryyksiin, eikä tuomiokapituli piispana vääryyksiin, ei apulaisoikeuskanslerikaan katso aiheelliseksi puutta tuomiokapitulin vääryyksiin."

      Näin tässäkin toteutui tämä Ilmestyskirjan sanoma esivallan irstaillusta suuren porton kanssa:

      "Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

      Ensin kuninkaat ja sitten perässä pienen tasavallan johtajatkin jatkavat samaa perintöä.

      • Tämän jälkeen etsin luettavaksi kaikki madolliset kirjat, niin maailman- kuin kirkkohistorioistakin. Löytääkseni vastauksen siihen, olisiko tämä maailma sittenkin, alkuseurakuntien jälkeen, pystynyt siirtymään valheen vallasta totuuden valtaan.

        Enkä mistään löytänyt sille todistusta, joten kahden vuoden jälkeen, 1.4.1996, kävin lukemassa erokirjeeni Ruukin seurakunnan kirkkoherralle Reijo Junttilalle:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/2439902


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe