Siksi avaan tämän palstan viikolle 15, jossa vastaan kaikkien niiden herjauksiin, joilla vielä riittää virtaa Totuuden vastustamiseen.
Tämä siksi, ettei minun tarvitse aukoa kymmeniä herjauksia nähdäkseni, mikä totuudessa kulloinkin väärämielisiä hiertää.
Vaan kaikki herjaukset syöksyvät vastaan yhden oven avattuani.
TERVETULOA!
Teuvo Suni: Jumala on myös järjestyksen Jumala
247
209
Vastaukset
- Raamattuontotta
Mikä sai sinut Raamatun vääristelijäksi, Teuvo?
Jumala ei ole sinua ainakaan lähettänyt oman Sanansa vääristelijäksi. Hänen Sanansa on pyhä ja sinä teet suuren synnin, kun sitä halveeraat ja vääristelet.Minä todellakin toivon sitä, että pystyisit asialliseen keskusteluun tästä aiheesta. Siksi tee sinulle vastakysymyksen:
Mikä on saanut sinut uskomaan, että kaikki Raamattuun kirjoitetut opetukset ovat Jumalan opetuksia, eikä siellä voi olla Saatanan valheita?
Minä kun näen Raamatussa Saatanan ilmestyvän sen sivuille jo kolmannessa luvussa. Ja poistuu sieltä lopullisesti vasta Ilmestyskirjan luvussa 20, kun viimeinen tuomio alkaa:
Saatanan lopullinen tappio
Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan, ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa.
Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti."
Jumala päästi Saatanan tuhat vuotisesta vankeudesta juuri silloin, kun johdatti ensimmäiset ihmiset paratiisiin.
Jotta tämä sai pitää ihmiskunnan ensimmäisen herätyskokouksen, koetellakseen ihmisten uskoa Jumalaan.
Tuossa mainitaan myös väärä profeetta, jonka opetusten seurauksena tämäkin kansa on saatu eroon totuudesta, valheiden ja vääryyksien helmaan.
Hiljaista on vaikka tämän oven ulkopuolella liikettä piisaa, kuten kirjoitettu on:
"Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."- Pitääomaapeliään
Kukahan se tässäkopissa oikein mellastaa.
Pitääomaapeliään kirjoitti:
Kukahan se tässäkopissa oikein mellastaa.
Mitenkä uskalsit tämän kopin oven avata?
Etkö ennalta lainkaan tiennyt, että majailee Totuuden Henki. Tuo sama Henki, joka tämän Hengen Isän kanssa tuli tähän Saatanan vallassa olevaan maailmaan yli 2000 vuotta sitten:
"Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!"
Rauhan hän pystyy tuomaan vain harvojen valittujen sisimpään, ja se poikkeaa aika rajusti tämän maailman rauhasta:
"Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon."
Mestarin sotilaana pistän nyt oven taakse jääneet jonoon.
Kaikki nämä ulkopuolella olevat valehtelijat, jotka herjaavat Totuuden Henkeä vääristelijäksi:
JONOON JÄRJESTY!1. Kaikkeasitäkuulee: Tämäkin on sitten nähty.
Olen todella saanut sen nähdä ja kokea, että tämäkin Jeesuksen ennustus on käynyt elämässäni toteen:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
2. VoisinuaTeuvorukka: Teuvo leikkaa ja liimaa.
Etkö ole pystynyt löytämään syytä viestiisi?
Minä uskon, että puusepän Poika, joka jo äitini kohdussa oli minut valinnut työnsä jatkajaksi, laittoi geeneihini taidon leikata ja liimata, koska niiden oppinen on välttämätöntä puusepän töissä.
Devoitonuhri: Miksi Teuvo nokkii Devoitia?
TeuvoSuni kirjoitti:
3 .Devoitonuhri: Miksi Teuvo nokkii Devoitia?
Devoit on todellakin uhri. Kahden uskon suunnan uhri. Ensiksi v-lahkon uhri, joka jätti hänelle pysyväksi vammaksi pelkuruuden hengen.
Ja sitten kädenpuristus exodus-lahkon johtajan kanssa antoi hänelle veren voimasta uhkuvan valheen ja vääryyden hengen.
4. Paavali.Herran.asialla: Paavali Jumalan asialla.
Herra Jeesus Kristus kyllä kutsui Saulin. Mutta Saatanan erinomaisten ilmestysten johdosta hänestä tulikin lopun ajan pakanoiden vääräapostoli.
Jonka kaikkia puheita ja tekoja valvoi Saatana ja hänen Paavalia ruoskiva enkelinsä:
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
5. Paavalin veli: Paavali-fobia.
Kyllä se Raamatun suurin lopunajan Paavali-fobia on kaikilla niillä, jotka pitävät Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Paavalille Jumalan antamina
Ja tätä Raamatun tärkeintä Jumalan ilmoitusta Paavalille Saatanan ilmoituksena:
"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.
Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin -- itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.
Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.
"Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.`
Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.
"Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen."
Kohta 10 vuotta olen saanut täällä Kristuksen todistajana toimia, eikä vielä yksikään näiden Saatanan Paavalille sanelemilla opeilla perustettujen uskonlahkojen edustajista ole tullut minulle kertomaan, miksi he eivät ole pystyneet tekemään Paavalin ilmoittamaa parannusta ja lähtemään pois näistä temppeleissä pesivien uskonlahkojen kahleista, vaikka Paavali ilmoitti myöskin sen, kuka näiden temppelien todellinen jumala on:
"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
Ihmeteko on siinä, että koko eksytetty ihmiskunta pitää tätä valheena, eikä millään uskalla edes yrittää parannusta , päästääkseen niiden orjuudesta vapauteen.
6. Jepulisjep: Sunilaisuus pilasi palstan.
Totta kirjoitat, vaikka et totuudesta mitään tiedä.
Totuus on todella pilannut monen kaltaisesi Paavalia valheen hengessä seuraavien ihanan elämän. Ja siksi te sitä vihaatte:
"Te vihaatte sitä, joka kaupunginportin kokouksessa vaatii oikeaa tuomiota, ja inhoatte sitä, joka kertoo totuuden."
"Mutta te vihaatte hyvää ja rakastatte pahaa. Te nyljette ihmisiltä nahan, revitte lihan heidän luistaan."
7. Devoit: Luota Raamattuun
Kaikki Saatanan synnin kahleisiin jääneet luottavat Paavaliin, koska hän toimii ja ajattelee samalla tavalla kuin hekin:
"Mutta jos meidän väärämielisyytemme tuo esiin Jumalan oikeamielisyyden, mitä meidän on silloin sanottava? Onko Jumala ehkä väärämielinen -- puhun nyt ihmisten tavoin -- kun hän antaa vihan kohdata meitä?"
Hän tiesi joutuvansa Jumalan vihan alle väärämielisyydestään ja valheellisuudestaan:
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"
Eivätkä he enää pysty ymmärtämään tätä Pyhän Hengen ilmoitusta tällaisten ihmisten kohtalosta:
"Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."
8. Vastaahan asiallisesti: Pidätkö Teuvo Apostolien tekojakin valheena?
Siellä on mukana totuuden lisäksi myöskin valhetta. Kuten monissa muissakin Raamatun totuuteen liittyvissä kirjoituksissa ja opetuksissa.
Sitä minä eniten ihmettelen, miksi kaikki valheet otetaan totuutena ja Apostolien tekojen kuin myös koko Raamatun tärkein totuus, jonka Pyhä Henki Saulille ilmoitti uskotaan valheeksi:
"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.
Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin -- itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.
Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.
"Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.`
Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.
"Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen."
Kohta 10 vuotta olen saanut täällä Kristuksen todistajana toimia, eikä vielä yksikään näiden Saatanan Paavalille sanelemilla opeilla perustettujen uskonlahkojen edustajista ole tullut minulle kertomaan, miksi he eivät ole pystyneet tekemään Paavalin ilmoittamaa parannusta ja lähtemään pois näistä temppeleissä pesivien uskonlahkojen kahleista, vaikka Paavali ilmoitti myöskin sen, kuka näiden temppelien todellinen jumala on:
"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
Ihmeteko on siinä, että koko eksytetty ihmiskunta pitää tätä valheena, eikä millään uskalla edes yrittää parannusta , päästääkseen niiden orjuudesta vapauteen.
Ei siitäkään huolimatta, vaikka tämä on yhtäpitävä Jeesuksen ja profeettojen ilmoitusten kanssa:
Jeesuksen noustessa ristiltä taivaaseen, Jumala toteutti profeetoilleen antaman ilmoituksen temppelin ja pappien hylkäämisestä.
300 vuoden aikana Jesajasta Malakiaan oli Jumalla vain 15 valittua, taistelemassa
totuudesta luopuneita pappeja ja lainopettajia vastaan. Ja tässä syy Vanhan liiton tuhoon:
"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.
Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit.
Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat."
Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:
"Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa. Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.
Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen, että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.
Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden, he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."
Siksi Jeesus ei suostunut tähän Saatanan mahtavaan tarjoukseen, jolla hän suostutteli häntä näiden rakennustensa johtajaksi:
"Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdo. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."
Jeesus ei kumartanut, mutta sitten tulivatkin paavit, kardinaalit, patriarkat, metropoliitat, arkkipiispat, piispat, papit, evankelistat, julistustyöntekijät, vanhemmisto veljet, saarnaajat, kaatajat, kastajat, jne
Kaikkein mahtavaimmat arvonimet on Saatana antanut ortodokseille; Hänen Erinomaisuutensa, His Eminence, Hänen Pyhyytensä, His All Holines, Hänen Kaikki Pyhyytensä, His Beatitude, Hänen Autuutensa, Korkeasti Siunattu, Korkeasti Pyhitetty.
Jeesus kyllä profeettojen ennustuksesta tiesi Jerusalemin temppelinkin tuhon:
"Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia.
Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."
JatkuuJatkuu
Ja vuonna 70 Jumala salli roomalaisten panna täytäntöön tämän Jeesuksen ilmoittaman hävitystyön.
Siksi hän ilmoitti myöskin tämän:
"Jerusalem, Jerusalem! Sinä tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty sinun luoksesi. Miten monesti olenkaan tahtonut koota lapsesi, niin kuin kanaemo kokoaa poikaset siipiensä suojaan! Mutta te ette tahtoneet tulla.
Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille."
Lopuksi tämä tapahtuma Vanhan liiton ajalta, koska jo sieltä tämä Saatanan temppelinrakennusbuumi sai alkunsa:
"Koko maailma käytti samoja sanoja ja puhui yhtä kieltä.
Kun ihmiset siirtyivät itään, he löysivät Sinearin maasta tasangon ja jäivät sinne asumaan.
Ja he sanoivat toisilleen: "Tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi." He käyttivät savitiiltä rakennuskivenä ja asfalttipikeä muuraamiseen.
He sanoivat: "Rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, joka ulottuu taivaaseen asti. Sillä tavoin saamme mainetta emmekä myöskään hajaannu yli koko maan."
Herra tuli katsomaan kaupunkia ja tornia, jota ihmiset rakensivat, ja sanoi: "Siinä he nyt ovat, yksi kansa, jolla on sama kieli.
Tämä, mitä he ovat saaneet aikaan, on vasta alkua. Nyt he pystyvät tekemään mitä tahansa.
Menkäämme sekoittamaan heidän kielensä, niin etteivät he ymmärrä toistensa puhetta."
Tässäkin tarkastuksessa oli jo Jeesus mukana, sillä ei Jumala itsekseen puhunut, kun sanoi:
"Menkäämme sekoittamaan heidän kielensä, niin etteivät he ymmärrä toistensa puhetta."
Eikä kielten sekoituskaan estänyt Saatanaa temppelien rakennusbuumiin ryhtymistä, kun sen aika Jeesuksen kuollessa koitti. Sillä hän pystyi antamaan rakennusohjeet ja temppelien varustuksen ja sisustuksen kullekin kansalle ja sille annetulle uskolle, sen omalla kielellä.
9. Kylläjämptionniin: Oikea profeetta kunnioittaa Jumalan sanaa.
Mutta väärää profettaa - Paavalia - rakastavat kaikki väärintekijät ja valehtelijat:
"Mutta jos meidän väärämielisyytemme tuo esiin Jumalan oikeamielisyyden, mitä meidän on silloin sanottava? Onko Jumala ehkä väärämielinen -- puhun nyt ihmisten tavoin -- kun hän antaa vihan kohdata meitä?"
Hän tiesi joutuvansa Jumalan vihan alle väärämielisyydestään ja valheellisuudestaan:
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"
10. Aika on lyhyt: Ei sinun ole pakko herjata, Teuvo.
Jumalalla on aikaa, mutta Saatanalla on kiire, koska sen aika on lyhyt.
Siksi sinunkin on pakko herjata Totuuden Henkeä, kun et edes sen vertaa usko Jeesuksen ilmoituksia, että hänen totuutensa tuo tähän Saatanan hallitsemaan maailmaan aina riitaa:
"Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!"
Tämä on liikaa Teuvon vinksahtaneille aivoille, mutta pitäskö meidän järkevien yrittää jotenkin Teuvoa auttaa? Alle voisi kirjata joitakin ehdotuksia, mutta mielellään sillai myötämielisesti, kun kaikki ateisteista uskovaisiin hörhöihin ymmärrämme miehen mielen järkkyneen.
Siinäpä on tykistöupseerilla ongelma: Miten sokea voisi näkevää auttaa.
Jos uskoisit edes Paavaliin, voisit häneltä saada hyvän auttamisvinkin:
"Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."
- Kesääkohdenmennään
Elämän vanki, on monenlaisia toiveita meillä.
https://www.youtube.com/watch?v=9AKssVBlxssElämäOnAina kirjoitti:
Onnen arpajaiset:
https://www.youtube.com/watch?v=sp7AFZS1tJYTäysin turhaa työtä teet, jos kuvittelet minun sinun linkityksiäsi aukovan.
Mutta älä siitä masennus, ei minunkaan todistuksia enää todesta oteta.
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi ja sitten tulee loppu."- Uskoja_järki
TeuvoSuni kirjoitti:
Täysin turhaa työtä teet, jos kuvittelet minun sinun linkityksiäsi aukovan.
Mutta älä siitä masennus, ei minunkaan todistuksia enää todesta oteta.
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi ja sitten tulee loppu."Etpä sinä ole ainut jotka täällä seilaa, et sinä ole kiintotähti, vain vältämätön paha.
Uskoja_järki kirjoitti:
Etpä sinä ole ainut jotka täällä seilaa, et sinä ole kiintotähti, vain vältämätön paha.
Sinulle ja kaltaisillesi samanlainen paha, kuin oli lähettäjänikin oman aikansa ihmisille:
"Tyytyköön opetuslapsi samaan kuin opettaja ja palvelija samaan kuin isäntä. Jos talon isäntää nimitetään Belsebuliksi, (Pahojen henkien päämieheksi) kuinka paljon helpommin sen nimen saa talonväki!"
Ja tiedätkö mitä? Minä jopa iloiten tyydyn tähän osaani.
11. Raamattu on totta: Mikä sai sinut Raamatun vääristelijäksi, Teuvo?
Sinun ilosanomasi taustalla on tämä Jumalan ilmoitus, joka paljastaa sen, miksi sinulle totuus on vääristelyä mutta valhe ilosanomaa:
"Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi."
12. Asioitaseuraillut: Teuvo Suni, palstan vääristelijä.
Pahantekijät, ne jotkam palstaa vääristelevät ovat pimeyden ruhtinaan palveluksessa, niin kuin sinäkin, kun et edes tätä ilosanomaasi uskaltanut rehellisesti omalla nimellä kirjoittaa.
Koska luulet olevasi turvassa:
"Voi niitä, jotka kätkeytyvät Herralta salatakseen suunnitelmansa, niitä, joiden teot piilevät pimeydessä ja jotka sanovat: "Kukapa meidät näkisi, kukapa meidät tuntisi!"
13. AnteroOnninpoika: Sunilaisuus kompastui Paavaliin.
Jeesus on edelleenkin kulmakivi:
"Jeesus katsoi ihmisiin ja sanoi: "Mitä sitten tarkoittaa tämä kirjoitusten kohta: -- Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi.
"Kuka ikinä tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja kenen päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."
Valitut kaatuvat ja ruhjoutuvat. Heidän haavansa kuitenkin parannetaan ahtaan portin ja oven takan olevassa parannushuoneessa, jossa heidät puetaan taivaan hääpukuun, jonka tunnistaa Pyhästä eli Totuuden Hengestä.
Paavalista tuli myös kulmakivi, mutta sellainen, kivi joka kelpasi näille valheen ja vääryyden rakennusmestareille. Jotka Paavalin opeilla Saatanalle jumalanhuoneet palvelijoineen pystyttivät.
Teuvo Suni ei kompastunut Paavalin kiveen vaan Jeesus Kristus kiveen.
Voiteuvopoloista: Teuvologiikkaa
TeuvoSuni kirjoitti:
14. Voiteuvopoloista: Teuvologiikkaa
Se logiikka suunniteltiin taivaassa jo paljoennen minun syntymääni, ja ilmoitettiin minulle 8.11.1988 kello 3.30:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua .Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."
15. Siinähänhyökkäilee: Aina on Raamattua vastaan hyökätty.
Kyllä on tämänkin ihmisparan uskonelämä pahasti vinksahtanut, kun uskoo, että Saatana hyökkää Raamattua vastaan. Jos näin todellakin olisi, sen valtakuntaa maan päälle ei koskaan olisi syntynytkään:
"Jos Saatana ajaa ulos Saatanan, silloin se on noussut itseään vastaan. Kuinka sen valtakunta silloin voi pysyä koossa?"
Se ei varmasti Raamattua vastaan hyökkää, koska juuri Raamattuun tallennetuilla opeilla siitä tuli koko ihmiskunnan eksyttäjä.
Koska Saatana on murhaaja, se ei koskaan väsy sotimaan, vaan tekee sitä jatkuvasti joka puolella maailmaa Raamatun ilmoituksen mukaisesti:
"Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan, ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa."
Kun se enkeleineen syöstiin taivaasta maahan, sitä pidettiin vankeudessa maan uumenissa 1000 vuotta. Ja tuo vankeus päättyi sopivasti juuri silloin, kun Jumala johdatti ensimmäiset ihmiset paratiisiin.
Ja sieltä aloitti Saatana ihmisiä miellyttävät herätyskokouksensa, jonka seurauksena tämäkin maa on tällaisten saatanallisten herätysten vallassa:
adventistit
aglikaanit
Agrigolalaiset
arkkimunkkilaiset
armonkalliolaiset
baalbeklaiset
babtistit
birkittalaissisaret
branhamilaiset
cityseurakuntalaiset
dominikaanit
elämänsanalaiset
elämänlähdeläiset
eläväsanalaiset
ekumeeniset
exoduslaiset
gnostilaiset
henotesläiset
helluntailaiset
hengenuudistuslaiset
heränneet
esikoiset
ilmestysmajalaiset
ilosanomalaiset
israelinystävät
Joosualaiset
jehovalaiset
Jeesuksen pyhän veren papit
Jeesuksen ruumislaiset
Jeesus on herralaiset
katolilaiset kylväjät
kansanraamattuseuralaiset
kalleimman veren sisaret
kansanlähetysläiset
Kellonkartanolaiset
koivuniemiläiset
korpelalaisuus
kotikirkkolaiset
kulmakivenseurakuntalaiset
kulmakiviseurakuntalaiset
kuninkaansoturit
kristilliset eläkeläiset
kriisipalvelulaiset
kotisatamalaiset
liekkiläiset
luterilaiset
lähetysseurakuntalaiset
luthersäätiöläiset
lasarusveljet
lähdekalliolaiset
lännenhunttarilaiset
maranatalaiset
majakkalaiset
metodistit
missiomaailmalaiset
mormoonit
munkkiluostarin munkit
nunnaluostarin nunnat
nokialaismissiolaiset
onewayhouselaiset
ortodoksit
pelastusarmeijalaiset
patmoslaiset
palatsiseurakuntalaiset
paavalinsynodilaiset
paratiisikotilaiset
pikkuesikoiset
priskillalaiset
pyhänikolauslaiset
perjantaikristuksellelaiset
raamattupuhuulaiset
radiodeiläiset
rauhansanalaiset
rauhanyhdistysläiset
ristiinnaulitut
risteyspaikkalaiset
ristiretkeläiset
ropolaiset
rukouspalvelulaiset
rukousystäväläiset
ruusuristiläiset
ristiinnaulittulaiset
saalemilaiset
sanansaattajalaiset
sanajaylistysläiset
savenvalajalaiset
scientologilaiset
siloalaiset
slevy:n miespapit
slevy:n naispapit
stefanuslaiset
suomenraamattuopistolaiset
teologisetistuuttilaiset
tabernaakkelilaiset
takeitnowlaiset
teologisetistuuttilaiset
Timoteusyhteisöläiset
totisestiparannetut
tuomasmessulaiset
totuudenystäväläiset
tunnustukselliset luterilaiset
torontonsiunaajalaiset
uusheränneet
uusapostoliset
uusitoivolaiset
uusiviiniläiset
valon enkelit
vapaakirkolliset
vanhauskoiset
vapaamuurarit
viadolorosalaiset
vineyardilaiset
yhteyskristuksessalaiset
yhteysliikeläiset
yeshualaiset
16. Olejoskuslooginen: Teuvo, miten on?
Mitä sinun uskosi mukaan minulle annetusta logiikasta puuttuu:
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."
"Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden."
17. Ei poistattaja: Miksi pillität, Teuvo?
Kun kuulet totuutta, joka ei enää kuulu sinun hengellisiin haluihisi, se on sinulle pillitystä, jonka perusta on tässä:
"Aina kun avaan suuni, minun täytyy huutaa, minun täytyy kuuluttaa väkivaltaa ja sortoa! Herran sana tuo minulle pilkkaa ja herjaa joka päivä."
18. Kiinnostunutmä: Millä perusteella, Teuvo?
Tällä perusteella:
"Kun minä uhkaan jumalatonta kuolemalla, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen elämänmenostaan, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.
Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen vaelluksestaan ja kehotat häntä kääntymään tieltään eikä hän silti käänny, hän kyllä kuolee syntiensä tähden mutta sinä pelastat elämäsi."
19. pyhätpyhille: Palsta on pyhitettävä sunilaisuudesta pois.
Tarkoitat varmaankin tätä Jumalan ilmoitusta kaltaistesi uskosta:
He sanovat näkijöille: "Älkää nähkö", ja ennustajille: "Älkää tosia ennustako. Puhukaa sellaista, mikä on meille mieleen, nähkää meille kauniita unia.
Älkää kulkeko suoraa tietä, kääntykää pois polulta, toimittakaa pois näkyvistämme Israelin Pyhä."
20. Ihmettelevä: Miksi Teuvo ei kerro totuutta kaikista?
- Heikotsortuuelontiellä
#Miten kävi sunilaisten?
Kiinnostunutyksilö
8.4.2015 08:12
He jättivät, yksi toisensa jälkeen Teuvon, mutta säilyttivätkö he uskonsa Jeesukseen, vääristyneen ja harhaisen teuvo-opin kahleista selvittyään?#
Ketjuun kootut aloituksethan siitä antaa viitteitä, että #vahvassa uskossa# tuntuvat taistelevan eksytystä vastaan :-) Heikotsortuuelontiellä kirjoitti:
#Miten kävi sunilaisten?
Kiinnostunutyksilö
8.4.2015 08:12
He jättivät, yksi toisensa jälkeen Teuvon, mutta säilyttivätkö he uskonsa Jeesukseen, vääristyneen ja harhaisen teuvo-opin kahleista selvittyään?#
Ketjuun kootut aloituksethan siitä antaa viitteitä, että #vahvassa uskossa# tuntuvat taistelevan eksytystä vastaan :-)Heille kävi juuri niin kuin heidän kaltaisistaan ennalta ilmoitettu on:
"Kylvö kallioiseen paikkaan taas kuvaa niitä, jotka sanan kuullessaan heti ottavat sen iloiten vastaan mutta jotka kestävät vain hetken, koska heiltä puuttuvat juuret. Kun tulee ahdinko tai vaino sanan tähden, he luopuvat kohta."
He eivät kestäneet sitä rienausta, että heitä alettiin haukkua sunilaisiksi. Ja viimeinen pisara oli, kun vl-lahkon johtomiehille selvisi minkälainen yhteys heidän lastensa pianonsoiton opettajalla oli erääseen siikajokiseen mieheen.
Lähettivät ukaasinsa - kuten heidän uskolleen tapana on - musiikkiopiston rehtorille ja ilmoittivat ottavansa lapsensa pois KariHenrikin opetuksesta, jos hän jatkaa kirjoittelua tällä palstalla eikä katkaise yhteyttä tuohon siikajokiseen mieheen.
Näin siinä kävi ja näin siitäkin on ennalta ilmoitettu:
"Moni tekee väärin jo leipäpalan tähden".Et usko, mutta erittäin mielelläni kertoisin totuutta kaikista, mutta sitä kun ei kaikilla ole, koska kirjoitettu on:
"Vain harvat löytävät sen."
- Ethänavaasyntipaistaasii
Muille, ei jäärälle, ---Sinikalle tangoillaan, Taisto Tammi
- Pettäjäntie
https://www.youtube.com/watch?v=ldKzVSmI4pM
Katoppa tämä, pettäjän tie---- Kaikki ollaan samalla viivalla, ne vain -jotka eivät tätä tajua hamuavat etupenkkejä aivan turhaan, komppaniaa johdetaan hyökkäyksessä edestäpäin, tämä on varmempi tyyli onnistua..Ei tarvitse katsoa, kun on itselläkin omakohtaista kokemusta siitä, mitä tapahtuu, kun valittu sortuu pettämään.
- KäytäntöjaTeorialähellä
TeuvoSuni kirjoitti:
Ei tarvitse katsoa, kun on itselläkin omakohtaista kokemusta siitä, mitä tapahtuu, kun valittu sortuu pettämään.
Kokeileppas tuota, raota vain vähäsen ensin.( yö kerran unhoa antoi, Olavi Virta)
https://www.youtube.com/watch?v=T2m_C5aUaF0
21. Asioitaseuraillut: Sunilaisuus ei kestä krititiikkiä.
Jos tuo Saatanan sinulle ilmoittama ilosanoma olisi totta. Olisin jo vuosia sitten vetänyt itseni hirteen näiden teille rakkaan helluntailaisen uskonveljen kritiikin takia:
Näinhän rakas veljemmekin, Semper. Fidelis, on tuosta miehestä todistanut
"Tällainen mies on Teuvo Suni: liikaa riehuva, paisunut, harhaoppinen, perkeleen lapsi, pahapietari, Helvetin luukkujen lonksuttelija, kiroaja, Helvettiin ohjaaja,säälittävä, Teuvo-parka, soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies, tuomiokiihkoinen houkka, omissa mehuissaan teutaroiva, amok-juoksuajuokseva uskonnollinen mies, herjaajahenki, höyryävä, valhe profeetta,röyhkeä, filistealainen syyttäjä, oppi-isä, kiroaja, sunilainen, mutapainija, katkera, palavia nuolia ammuskeleva, Jumalan vastustaja, perkeleen apuri, kaupustelija, luopunut, pimeä, villipeto, ihmisparka, kouristunut, mentaaliongelmainen, rehvastelija, omavanhurskas, teatraalinen, tuomitseva, mahtaileva, sumuttaja, mytologi, fanaattinen löylynlyöjä, ahtaan portin mestari, sielunviholliselle haiseva, vihaaja, aggressiivinen, epätoivoinen, kiroava, verenhimoinen, epätasapainoinen, epänormaali, sairaalloinen, orjuuttaja, täyskahjo, petollinen, ymmärrykseltään pimentynyt, äkseeraaja, elämäkertahorinansa kaupustelija, naurettava jankuttaja, julmuri, valehtelija, eksyttäjä, säälimätön, rakkaudeton, kaste hitleristi, suni-evankelista, pahuudessa täysi-ikäinen, sanan ymmärryksessä sikiöasteella, vanhoissa rytkyissä kulkeva, mielivaltainen, ylpeä, tuomari, julkea pilkkaaja, maagikko, anekauppias, petkuttaja, haisevan ja oksettavan harhainen, makaaberi, porttisulkeisten pitäjä, höynäyttäjä, mafioso, remuaja, pilkkaaja, herhiläinen, nylkyri, vanha, äkäinen, raateleva susi, inkvisiittori, turhanpuhuja, niskuroija, poltinraudalla merkitty, tuhoon tuomittu, desperaado, ihmisraunio, valheveli, uhkarohkea, tökerö, kerskailija, pikku-Napoleon, sokea, miinoittaja, palstaterroristi, häirikkö, loruilija, huijari, paatunut, pääjehu, piruettimestari, Veljiensyyttäjä, taikauskoinen, salakavala,
pöyhkeilijä, egoisti, raakalainen, tyhjä, säälimätön, ruoskija, hirviö, loitsuja, juonija, itserakas ,kiljuva jalopeura, sopankeittäjä, mellastaja, pikkunilkki, monotoninen, haaksirikkoutunut, kulttipomo, uhkapeluri, karmea, vastenmielinen, herodesmainen styränki, kajahtanut, vihainen rakkikoira, kireäpipoinen, näyttelijä, diktaattori,
Teuvo-Il Sung, raivokas, megalomaaninen, porttifilosofi, väärämielinen, härkä, kärppä, kaappari, korppi, merkillinen mies, väärä todistaja, itsekehuja, vähäjärkinen, saastainen, alhainen, tökerö, egosentrinen, huijari, väärentäjä, taruilija, aseiden paukuttelija, omissa mehuissaan isottelija, massapostittaja, hirmuvaltias, gestapon otteita käyttävä, ihmissusi, Napoleon- yndroomasta kärsivä, kuolemankankea, jumalan varamies, Jeremia II, kuoleman kalman levittäjä, puskapelle, Pol Potin hengenheimolainen, sunologi, säälittävä, petetty, sepittäjä, itsensäylentäjä, jumalaton, kenttäoikeuden päätuomari, luikertelija, epäkristillinen, mustan magian harjoittaja, vanha mies, vihollisenorja, perkeleen saran kyntäjä, Baabelin profeetta, teutaroija, kylmä, hyytävä, raaka, kyseenalainen, mätä, koin syömä, korskea kuin Herodes, tunkion kukko, armon halveksuja, Suni&Co.,aamukiroilija, kakkapuheinen, Hitleriin verrattava, toivoton, häviäjä, amatööritason sääprofeetta, teosofisen humpuukin levittäjä, Ruukin rohveetta, maakuntasarjan painija, huuhaa-mies, Ruukin Mooses, verikoira, pyöveli, vaarallinen, häikäilemätön, estoton, sielunsa myynyt, vauhtisokea, vertahyytävä solvaaja, RuukinJeremia, narsisti, marttyyria esittävä, tyrkyttäjä, moraaliton sotilas, vihollisen vanki, vihollisen äänitorvi, hapattaja, valheen kylväjä, petturi, viekoittelija, mystikko, ideologi, kapinen susi, vankeudessa viruva, torven töräyttäjä, sirkuspelle, pikku pelinappula, kirologi, valheen liemen litkijä, rappiolla, ilotulittaja, mönjän nakkaaja, porttisulkeisten pitäjä, paise, herhiläinen, runoilija, valhevärssyjen väsääjä, palstajulkimo, nujertaja, häpäisijä, halvaannuttaja, Ruukinkarhu, julma, raateleva, kangastus, perkeleen perikuva, luhistuvapersoona, uskonnollinen peluri, patologinen valehtelija, pelle-hermanni, sielunvihollisen apuri, porttivahti, empiristi, kiristäjä, fariseus, klovni, tyly, retostelija, lavertelija, satanisti, agitaattori, Havukka-ahon Teuvo, kireä, pakkosyöttäjä, mafioso, outoveikko, kaunainen, show-mies, säälittävä ikämies, oman kunnian etsijä, hörhö, horroksessa, tyrmääjä, römeä seireeni, tyrmäystippojen tarjoaja, väärä tuomari, kalifi, ylenkatseellinen, yliannostettu, ihmispolo, ruoskija, kavala, käärme, myrkynkylväjä, yleinen syyttäjä, näkyjennäkijä, kameleontin henki, saatanan siteissä, kukko, rymistelijä ,nettisaarnaaja."
Missähän lienee tämäkin herjaaja tänään?
22. Antero Onninpoika: Devoit luopui Teuvosta, mutta ei Jeesuksesta.
Devoit luopui Teuvosta ja totuuden tuoneesta Jeesuksesta, kun kohtasi Voitto Ramun ja Paavalin jeesuksen:
"En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.
Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti. Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää.
Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
23. Matkalainenmaan: Minne sunilaisuus hävisi?
Totuus, jonka julistajaksi Jeesus Kristus 27 vuotta sitten Teuvo Sunin kutsui voi tänäkin päivänä erittäin hyvin, kaltaistesi vihamiesten jatkuvasti kasvavasta laumasta huolimatta.
Lähettäjäni ilmoitukset ovat edelleenkin voimassa, ja todistajan tehtävä jatkuu:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."
Jokaiselle valitsemalleen kansalle on hän lähettänyt oman todistajansa, samalla tavoin kuin minut lähetti tämän kansan keskelle.
24. Nytenymmärrä: Pentti Kurikan nimipäivä-yhtyeen jäsenet Teuvon veljiä.
Yritä ymmärtää, ohje on ainakin selvä:
"Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle:
Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."
25. Siinähänherheilee: Teuvo Suni aina mun pitää herjata.
Se, että totuus on sinusta herjaamista johtuu siitä, että Saatanan houkutukset ovat saaneet sinut herheilemään hänen valheen ja vääryyden valtakuntaan.
Pahan tekijäksi pimeyden karkeloihin:
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa. Hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."
"Voi niitä, jotka kätkeytyvät Herralta salatakseen suunnitelmansa, niitä, joiden teot piilevät pimeydessä ja jotka sanovat: "Kukapa meidät näkisi, kukapa meidät tuntisi!"
26. Baritonibasso: "Se jokin Teuvossa on".
Niin todellakin on:
"Te ette puhu itse, teissä puhuu Isänne Henki."
"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."
27. Voiteuvopoloista: Raamattu on täynnä valheita.
Jos ei nyt aivan täynnä, niin kuitenkin riittävästi, koskapa Saatana on niillä saanut sinutkin omakseen.
Ja etenkin Paavalin, jonka kirjoituksissa vain 25% on totuutta ja 75% valhetta.
28. Savitaipale: Teuvo Siitin aikamme eksyttäjä.
Tämä on taas niitä viimeisimpiä vihan purkauksia, kun ei enää muuta keksitä, jolla Saatanan palvelijat totuutta vihaavat, kun eivät usko edes tätä Jeesuksen ilmoitus siitä, mitä tämäkin viha minullekin lopulta tuottaa:
"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."
29. MikkoAinasoja: Eikö teillä ole muuta mielessä kuin Teuvo?
Tässä on se mies, jolla Saatana teetätti totisen parannuksen, jonka seurauksena hänen sydämensä siivottiin Saatanan asuinsijaksi. Tehtiin ns. peruskorjaus, jolla saatiin lisää tilaa uusille valheen hengille:
"Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.
Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."
Yksi noista seitsemästä vielä pahemmasta hengestä on kateuden henki, jonka helmenä tänne tallentui tämä herjaus.
30. Voisinuateuvo: Kiistätkö Teuvo nämä Jeesuksen sanat?
En kiistä. Minulle hän ei antanut tehtäväksi:
"Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa."
Tämän tehtävän hän minulle antoi 8.11.1988 kello 03.30:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua .Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."
31. onniitäennenkinolut: On teuvoja ennenkin ollut.
Tähän paras esimerkki on Josefista - oman aikansa Totuuden kertojasta - koska tähän liittyy myös saumattomasti kateus ja tämä Jeesuksen ilmoitus: "Viholliset ovat oman talon väkeä."
"Tämä on kertomus Jaakobin suvun vaiheista. Kun Joosef oli seitsentoistavuotias, hän paimensi lampaita ja vuohia velipuoliensa, Bilhan ja Silpan poikien kanssa, ja hänellä oli tapana kannella heistä isälleen.
Israel rakasti Joosefia enemmän kuin muita poikiaan, sillä Joosef oli syntynyt hänelle hänen vanhoilla päivillään. Isä teetti Joosefille pitkän, värikkään puvun.
Veljet huomasivat, että isä piti hänestä enemmän kuin heistä muista, ja he alkoivat vihata Joosefia, niin etteivät enää voineet edes puhua hänelle ystävällisesti.
Kerran Joosef näki unen, ja kun hän oli kertonut sen veljilleen, he vihasivat häntä entistäkin enemmän. Hän näet sanoi heille: "Kuulkaapa, millaista unta minä näin!
Me olimme pellolla lyhteitä sitomassa, ja yhtäkkiä minun lyhteeni nousi pystyyn ja teidän lyhteenne kokoontuivat ympärille ja kumartuivat maahan minun lyhteeni eteen."
Veljet sanoivat hänelle: "Sinustako tulisi meidän kuninkaamme, sinäkö muka hallitsisit meitä?" Ja näiden unien ja puheiden takia he vihasivat häntä yhä enemmän."- Raamatunparsiavoipisitee
TeuvoSuni kirjoitti:
Tähän paras esimerkki on Josefista - oman aikansa Totuuden kertojasta - koska tähän liittyy myös saumattomasti kateus ja tämä Jeesuksen ilmoitus: "Viholliset ovat oman talon väkeä."
"Tämä on kertomus Jaakobin suvun vaiheista. Kun Joosef oli seitsentoistavuotias, hän paimensi lampaita ja vuohia velipuoliensa, Bilhan ja Silpan poikien kanssa, ja hänellä oli tapana kannella heistä isälleen.
Israel rakasti Joosefia enemmän kuin muita poikiaan, sillä Joosef oli syntynyt hänelle hänen vanhoilla päivillään. Isä teetti Joosefille pitkän, värikkään puvun.
Veljet huomasivat, että isä piti hänestä enemmän kuin heistä muista, ja he alkoivat vihata Joosefia, niin etteivät enää voineet edes puhua hänelle ystävällisesti.
Kerran Joosef näki unen, ja kun hän oli kertonut sen veljilleen, he vihasivat häntä entistäkin enemmän. Hän näet sanoi heille: "Kuulkaapa, millaista unta minä näin!
Me olimme pellolla lyhteitä sitomassa, ja yhtäkkiä minun lyhteeni nousi pystyyn ja teidän lyhteenne kokoontuivat ympärille ja kumartuivat maahan minun lyhteeni eteen."
Veljet sanoivat hänelle: "Sinustako tulisi meidän kuninkaamme, sinäkö muka hallitsisit meitä?" Ja näiden unien ja puheiden takia he vihasivat häntä yhä enemmän."Ken voipi itseään verrata Joosefiin ja kasvaa teoissaan yhtä suudeksi, puhua voipi mitä vaan, mutta teot missä ne ovat?
Raamatunparsiavoipisitee kirjoitti:
Ken voipi itseään verrata Joosefiin ja kasvaa teoissaan yhtä suudeksi, puhua voipi mitä vaan, mutta teot missä ne ovat?
Totuuden Hengen teot sinäkin tunnet omassa lihassasi, jossa ne saavat aikaan vihan tätä Henkeä kohtaan:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
Ja tästä vihasta johtuen sinäkään et pysty uskomaan todeksi Totuuden Hengen pelastuksen tietä. Joten minunkin kirjoitukset jäävät historiaan vain todistuksena:
32.Totuudestavalheeseen: Devoit totuutta menneisyydestäni.
33. Tahvontunteva: Hänkin oli Tahvon helluntaiveli.
Tässä vihataan Totuuden julistajan nimeäkin jo yli äyräiden, kun Teuvo väännetään Tahvoksi.
Siksi tähän riittää kiitos taivastilini kasvattamisesta:
"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."
34. Raamattuontotta: Lopunajan pilkkaajia.
Paras ja kaikkein erinomaisin pilkkaaja, eli väärä profeetta on paljastettu jo Raamatussa, kun samassa ihmisessä puhuvat sekä oikea että väärä profeetta:
Oikea profeetta:
"Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."
Väärä profeetta:
"Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."
35. AnteroOnninpoika: Teuvo ei ikinä kehota parannukseen.
Antero Onninpoika kysyi, onko Jumala todella sanonut
Saatana pukeutui kirkkauden enkeliksi ja vastasi Antero Onninpojalle:
"Ei suinkaan, mutta niin pian kuin sinä annat kastaa itsesi oikeiden uskovien upotuskasteella, sinä tulet tietämään, mikä sinun uskollesi on hyvää ja mikä pahaa, sillä onhan kirjoitettu:
"Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi."
Mitä hyötyä teille on yhden Teuvon parannuskehotuksista, kun ette ota todesta edes johtajanne Paavalin kehotusta:
36. Järkyttynytlukija: Sunilaisuuden törkein opinkappale.
Onhan se tietenkin törkeääkin törkeämpää väittää, että kaikki Saatanan eksytyksen opit ovat tallennettuina Raamatussa. Niin kuin tämäkin:
37. Devoit: Totuus tekee vapaaksi Teuvoista.
Se tapahtuu välittömästi silloin, kun Saatanan valheen henki suorittaa ahtaan portin ulkopuolelle jääneissä oman puhdistuksensa:
"Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.
Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."
Silloin on totuudesta helppo luopua, koska sydämessä asuva henki väittää sen olevan valhetta:
38. KäännyJeesuksenpuoleen: Paavalifobiastakin voi vapautua
Ei Jeesuskaan kaltaistasi Jumalan paaduttamaa vapauta tästä fobiasta, kun uskot, että Jumala suu ihmiskäsi tehdyissä temppeleissä. Vaikka Paavali julistaa sen jumalan nimen:
Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin -- itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun."
39. Valaistusta: Sama henkilö.
Tämän valaisun ihmisissä saa aikaan heidän lihassaan asustava Saa-tanan valheen henki, joka valaiseen heidän lihansa ilmestyessään heille kirkkauden enkelinä.
Tämän ilmoitti Totuuden Henki Saulillekin:
"Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina.
He saavat tekojensa mukaisen lopun."
Mutta tämäkin totuus jäi Paavalilta pimentoon, kun tuo valheen henki hänet valaisi erinomaisilla ilmestyksillään.
Tämä valaisu on Saa-tanan versio Pyhästä Hengestä.
Tämän hengen vaikutuksen kuvaa erittäin hyvin Jumalan Jeremialle antama ilmoitus:
"He kaikki, pienimmästä suurimpaan, hankkivat väärää voittoa. Niin profeetat kuin papitkin pettävät kansaa.
Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole.
Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia tekoja mutta eivät suostu edes häpeämään -- häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin.
He kaatuvat kaatuneitten joukkoon, heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra."
40. Niinminäkin: Jeesus ja apostolit hyväksyivät Paavalin.
Jeesus ja alkuperäiset opetuslapset hyväksyivät tämän Paavalin:
"Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."
"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
Mutta kaikki kaltaisesi Jumalan paaduttamat hyväksyvät vain tämän Paavalin:
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."
- Ittesvainmunaat
Kivät villitsee huumaan, pistää liinat kiinni, ettei mopo karkaa.
Kenelle sinä oman ilosanomasi tarkoitit?
Jos minulle, niin samassa rintamassa seisot erään kirkkoherran puolison kanssa:
"Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi?"
Vaikka pappamopo-iässä olen ajelen vielä autolla, turvavyö kiinnitettynä.- Katsojälkiäsituumaten
TeuvoSuni kirjoitti:
Kenelle sinä oman ilosanomasi tarkoitit?
Jos minulle, niin samassa rintamassa seisot erään kirkkoherran puolison kanssa:
"Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi?"
Vaikka pappamopo-iässä olen ajelen vielä autolla, turvavyö kiinnitettynä.Tuollaista sättimistääkös se on ilosanomasta kertominen ja taivaan pelastuksesta, mitä edellä ketjussa on nähtävillä?
Katsojälkiäsituumaten kirjoitti:
Tuollaista sättimistääkös se on ilosanomasta kertominen ja taivaan pelastuksesta, mitä edellä ketjussa on nähtävillä?
Se on juuri tuollaista, kun nämä kaikki herjaukset ovat ässä yhdessä jonossa vastausta odottamassa.
Jonossa on jo yli 50 herjajaa, eikä loppua ole näkyvissä, kun kaikki Paavalin opeilla eksytetyt kilvan herjoillaan tunnustavat uskonsa siihen jumalaan, jota he Paavalin opeilla perustetuissa jumalanhuoneissa jumalanaan pitävät:
"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."- EtsitäänjoukollaMERTA
TeuvoSuni kirjoitti:
Se on juuri tuollaista, kun nämä kaikki herjaukset ovat ässä yhdessä jonossa vastausta odottamassa.
Jonossa on jo yli 50 herjajaa, eikä loppua ole näkyvissä, kun kaikki Paavalin opeilla eksytetyt kilvan herjoillaan tunnustavat uskonsa siihen jumalaan, jota he Paavalin opeilla perustetuissa jumalanhuoneissa jumalanaan pitävät:
"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."Lumipalloa ei kannata pyörittää suudemmaksi mitäse on, antaa lumen sulaa paikalleen ja siitäse muuttuu vedeksi joka hakeutuu liruiksi ja puroiksi miljooniksi jotka etsivät merta väsymättä.
EtsitäänjoukollaMERTA kirjoitti:
Lumipalloa ei kannata pyörittää suudemmaksi mitäse on, antaa lumen sulaa paikalleen ja siitäse muuttuu vedeksi joka hakeutuu liruiksi ja puroiksi miljooniksi jotka etsivät merta väsymättä.
Jeesus ei puhunut lumipalloista, vaan:
"Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.
Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?
Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.
Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."- PoimiOhrastalaariin
TeuvoSuni kirjoitti:
Jeesus ei puhunut lumipalloista, vaan:
"Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.
Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?
Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.
Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."Etkös sinä juuri yritä tallaa näitä ohdakkeita, kun pitäisi niittää ja kasvattaa sitä hyvää satoa vehnästä, kyllä ruumenia saat tallata jos sitä yrität tydehdyttää.
PoimiOhrastalaariin kirjoitti:
Etkös sinä juuri yritä tallaa näitä ohdakkeita, kun pitäisi niittää ja kasvattaa sitä hyvää satoa vehnästä, kyllä ruumenia saat tallata jos sitä yrität tydehdyttää.
Yhdenkään valehtelijan viestejä ole vaatinut poistettavaksi, vaikka omia viestejäni on tämän kymmenen vuoden aikana poistatettu satoja.
Viimeisen palstauudistuksen jälkeen on ylläpitokin päätynyt tuohon Jeesuksen opetukseen, jota olen alusta alkaen heille kehotellut.
Se, että väärämielisille valhetelijoille vastaan, liittyy Jeesuksen opetukseen, jonka Pietari toi julki:
"Vaikka joutuisittekin kärsimään vanhurskauden tähden, te olette autuaita. "Älkää pelätkö, älkää hämmentykö vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämessänne ja olkaa aina valmiit antamaan vastaus jokaiselle, joka kysyy, mihin teidän toivonne perustuu."- Uskollamennäänkirkkautee
Asiasta vielä kolmanteen, kaikki raamatun huiput niinkuin Nooakin sortui lopuksi uskottomuuteen samaten Mooseskin, näkivain pyhän maan kaukaa, mutta lopuksi lopullinen tie on usko millä voimme ylittää rajan niinkuin pitää, Jeesus kuvaus kertoo siitä, koska hänelle olisi ollut kaikki mahdollista voittaa, antoi kuitenkin uhdata itsensä kaikkien puolesta pelastuskuvaksi, silti hän nouratti Jumalan hänelle antaman tehtävän, löytäen taasen oman paikkansa Hänen viereltään.
- Mietitpästuotahetken
TeuvoSuni kirjoitti:
Yhdenkään valehtelijan viestejä ole vaatinut poistettavaksi, vaikka omia viestejäni on tämän kymmenen vuoden aikana poistatettu satoja.
Viimeisen palstauudistuksen jälkeen on ylläpitokin päätynyt tuohon Jeesuksen opetukseen, jota olen alusta alkaen heille kehotellut.
Se, että väärämielisille valhetelijoille vastaan, liittyy Jeesuksen opetukseen, jonka Pietari toi julki:
"Vaikka joutuisittekin kärsimään vanhurskauden tähden, te olette autuaita. "Älkää pelätkö, älkää hämmentykö vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämessänne ja olkaa aina valmiit antamaan vastaus jokaiselle, joka kysyy, mihin teidän toivonne perustuu."Luitko sinä tämän ?
>>Etkös sinä juuri yritä tallaa näitä ohdakkeita, kun pitäisi niittää ja kasvattaa sitä hyvää satoa vehnästä, kyllä ruumenia saat tallata jos sitä yrität tydehdyttää.<< Uskollamennäänkirkkautee kirjoitti:
Asiasta vielä kolmanteen, kaikki raamatun huiput niinkuin Nooakin sortui lopuksi uskottomuuteen samaten Mooseskin, näkivain pyhän maan kaukaa, mutta lopuksi lopullinen tie on usko millä voimme ylittää rajan niinkuin pitää, Jeesus kuvaus kertoo siitä, koska hänelle olisi ollut kaikki mahdollista voittaa, antoi kuitenkin uhdata itsensä kaikkien puolesta pelastuskuvaksi, silti hän nouratti Jumalan hänelle antaman tehtävän, löytäen taasen oman paikkansa Hänen viereltään.
Kumpi näistä on sinun uskosi lähde?
Paavaliko:
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
Vaiko Jeesus Kristus:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."- Nenänvarttapitkinsiikaan
TeuvoSuni kirjoitti:
Kumpi näistä on sinun uskosi lähde?
Paavaliko:
Vaiko Jeesus Kristus:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."Eipä kumpikaan selvä järkikin sen jo sanoo, nuo esitykseni on juuri miten uskon, kun olen raamatun joskus menneisyydessä lukenut läpi ja katkoksia päälle vielä mitä olen tutkinut, elämän kokemukset ja ihmisten kassa seudustellen olen järellä uskova yksilö ja en sorru illusioihin kovankaan helposti, mutta aivan tavallinen tallaaja ja kirpiksiäkin kallaan joo.
Nenänvarttapitkinsiikaan kirjoitti:
Eipä kumpikaan selvä järkikin sen jo sanoo, nuo esitykseni on juuri miten uskon, kun olen raamatun joskus menneisyydessä lukenut läpi ja katkoksia päälle vielä mitä olen tutkinut, elämän kokemukset ja ihmisten kassa seudustellen olen järellä uskova yksilö ja en sorru illusioihin kovankaan helposti, mutta aivan tavallinen tallaaja ja kirpiksiäkin kallaan joo.
48 vuotiaaksi saakka minä kyllä uskoin siihen Jumalaan, jonka toimintatapa jo pyhäkoulussa opettiin:
"Minä kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen."
Kun siihen saakka aviottoman syntymäni vuoksi sain elää jatkuvasti monenlaisten vastoinkäymisten kanssa.
Mutta sitten kaikki muuttui, kun Jumalan koettelemuksen aika, 40 vuotta, tuli täyteen 11.8.1985, jolloin hän lopetti vihan pitonsa antaessaan Poikansa ilmestyä ja ottaa opetuslapsekseen.
Oletko sen Jeesuksen ilmestyksen täältä lukenut?- TeuvonVeli
TeuvoSuni kirjoitti:
48 vuotiaaksi saakka minä kyllä uskoin siihen Jumalaan, jonka toimintatapa jo pyhäkoulussa opettiin:
"Minä kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen."
Kun siihen saakka aviottoman syntymäni vuoksi sain elää jatkuvasti monenlaisten vastoinkäymisten kanssa.
Mutta sitten kaikki muuttui, kun Jumalan koettelemuksen aika, 40 vuotta, tuli täyteen 11.8.1985, jolloin hän lopetti vihan pitonsa antaessaan Poikansa ilmestyä ja ottaa opetuslapsekseen.
Oletko sen Jeesuksen ilmestyksen täältä lukenut?Olen lukenut, mutta nuo menneisyyden tunteesi nyt jo jalostaa, koska et ole ainoa noita kokenut, voin näin sinua kehottaa tekemään, samaten meidän sotaorvot, jotkun näistä eivät pääse katkerista muistoistaan vieläkään, turhaa sitä on näillä vanhoilla muistoilla elämänsä tune-elämää vaikeuttaa, se on oma tappio, kuinka hyvin sinun elämäsi on nyt, lähde siltä pohjalta rakentumaan tulevaisuuteen, kuule samoja vaikeuksia minullakin on olut ja meinaa jatkua edelleen, huonoja tunteitaan vastaan on taisteltava ja löytää se pitävä kivijalka rakentamiselle, että näin mennään vääntäen.
TeuvonVeli kirjoitti:
Olen lukenut, mutta nuo menneisyyden tunteesi nyt jo jalostaa, koska et ole ainoa noita kokenut, voin näin sinua kehottaa tekemään, samaten meidän sotaorvot, jotkun näistä eivät pääse katkerista muistoistaan vieläkään, turhaa sitä on näillä vanhoilla muistoilla elämänsä tune-elämää vaikeuttaa, se on oma tappio, kuinka hyvin sinun elämäsi on nyt, lähde siltä pohjalta rakentumaan tulevaisuuteen, kuule samoja vaikeuksia minullakin on olut ja meinaa jatkua edelleen, huonoja tunteitaan vastaan on taisteltava ja löytää se pitävä kivijalka rakentamiselle, että näin mennään vääntäen.
Sotaorvoilla ja minulla on se ratkaiseva ero, että minä pääsin 40 vuoden katkerista muistoista yhden ainoan virren veisuun aikana Lappeenrannan kirkossa, 11.8.1985, tuona Sanna-myrskyn päivänä.
Oletko sinä samanlainen useamman nimen käyttäjä, kuten oli Paavalikin, kun viittaat Nenänvarttapitkinsiikaan nimimerkille tekemääni kysymykseen: Oletko lukenut?
"Olen lukenut."- Katoppasnenänvarttapitki
TeuvoSuni kirjoitti:
Sotaorvoilla ja minulla on se ratkaiseva ero, että minä pääsin 40 vuoden katkerista muistoista yhden ainoan virren veisuun aikana Lappeenrannan kirkossa, 11.8.1985, tuona Sanna-myrskyn päivänä.
Oletko sinä samanlainen useamman nimen käyttäjä, kuten oli Paavalikin, kun viittaat Nenänvarttapitkinsiikaan nimimerkille tekemääni kysymykseen: Oletko lukenut?
"Olen lukenut."Eipä tuo pääseminen meneestä oikein tunnu uskottavalta, vaikka se voipi itsestä tuntua siltä, koska siitä piti kumminkin mainita ja tuo vihanpito tuntuu vähän ylilyönniltä ja siitä saatu marttyyrimaisuus, tämä tunne voipi johtaa kovastikkin harhaan, koska se ei ole mikään todellinen tunne.
- Legionameitäon
TeuvoSuni kirjoitti:
"Olen lukenut."Legiona kirottajia Teuovastaan tarvitaan ja opastamaan häntä.
Katoppasnenänvarttapitki kirjoitti:
Eipä tuo pääseminen meneestä oikein tunnu uskottavalta, vaikka se voipi itsestä tuntua siltä, koska siitä piti kumminkin mainita ja tuo vihanpito tuntuu vähän ylilyönniltä ja siitä saatu marttyyrimaisuus, tämä tunne voipi johtaa kovastikkin harhaan, koska se ei ole mikään todellinen tunne.
Kyllä minä tiedän nämä molempien herrojen tunteet, kun kummankin vallassa olen elänyt.
Tämän maailman herran valheen ja vääryyden tunteissa peräti 48 vuotta, ja Kaikkivaltiaan Herran tunteissa opetuslapseksi ottamisesta lähtienkin jo 30 vuotta.
Pitkiä aikoja kumpikin, eivätkä mitkään kaltaistesi herjat ja rienaukset pysty minulta tämän Kaikkivaltiaan Herran totuuden tuntemusta pois riistämään:
"Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä."Legionameitäon kirjoitti:
Legiona kirottajia Teuovastaan tarvitaan ja opastamaan häntä.
Vaikka teitä on todellakin "kuin hiekkaa meren rannalla", on minut opetettu olemaan välittämättä teistä:
"Älkää välittäkö heistä, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Ja kun sokea taluttaa toista sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan."- Pallopyöriilaakereill
TeuvoSuni kirjoitti:
Vaikka teitä on todellakin "kuin hiekkaa meren rannalla", on minut opetettu olemaan välittämättä teistä:
"Älkää välittäkö heistä, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Ja kun sokea taluttaa toista sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan."Elä elä jauha noita fraasejasi, ota onkeen ja uusiudu, ei siinä kuinkaan käy, aluksi saattaa tuntua vähän huteralta, mutta kyllä se siitä sitten olo tukevoituu ja kun huteruuteen tottuu sitä kaipaa vielä lisää, näin uuden oppimispallo rupea oikein rullaamaan
Pallopyöriilaakereill kirjoitti:
Elä elä jauha noita fraasejasi, ota onkeen ja uusiudu, ei siinä kuinkaan käy, aluksi saattaa tuntua vähän huteralta, mutta kyllä se siitä sitten olo tukevoituu ja kun huteruuteen tottuu sitä kaipaa vielä lisää, näin uuden oppimispallo rupea oikein rullaamaan
Olen jo päässyt uusiutumisen huipulle:
"Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.
Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta.
Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa."
Tämä huippu on toisenlainen kuin tämän maailman huippu, jolla seisovat teologian tohtorit.- MuutamaKansanhokema
TeuvoSuni kirjoitti:
Olen jo päässyt uusiutumisen huipulle:
"Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.
Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta.
Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa."
Tämä huippu on toisenlainen kuin tämän maailman huippu, jolla seisovat teologian tohtorit.Aamun torkku, illan virkku, se tapa talon hävittää.
Ahkeruus kovankin onnen voittaa.
Ahkeruus on ilomme, laiskuus intohimomme.
Ahneella on paskanen loppu.
Aidan takana ruohokin on vihreämpää.
Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä.
Aika on rahaa.
Aina roiskuu, kun rapataan.
Alku aina hankala, lopussa kiitos seisoo.
Anna pirulle pikkusormes, se ottaa koko käden.
Antaa tulla lunta tupaan ja jäitä porstuaan.
Apea kuin kissa paskalla.
Arka mies ei saa kaunista vaimoa.
Arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin.
Ase miestä myöten.
Asiakas on aina oikeassa.
Aurinko paistaa niin hyville kuin pahoillekin.
Auta miestä mäessä, älä mäen alla.
Auta miestä mäessä.
Autolla hän ajaa tuhatta ja sataa.
Auttaa kuin housuun kuseminen pakkasella.
Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku.
Ei auta itku markkinoilla.
Ei haukku haavaa tee.
Ei haukkuva koira pure.
Ei helmiä sioille.
Ei järkeä kauhalla päähän ajeta. MuutamaKansanhokema kirjoitti:
Aamun torkku, illan virkku, se tapa talon hävittää.
Ahkeruus kovankin onnen voittaa.
Ahkeruus on ilomme, laiskuus intohimomme.
Ahneella on paskanen loppu.
Aidan takana ruohokin on vihreämpää.
Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä.
Aika on rahaa.
Aina roiskuu, kun rapataan.
Alku aina hankala, lopussa kiitos seisoo.
Anna pirulle pikkusormes, se ottaa koko käden.
Antaa tulla lunta tupaan ja jäitä porstuaan.
Apea kuin kissa paskalla.
Arka mies ei saa kaunista vaimoa.
Arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin.
Ase miestä myöten.
Asiakas on aina oikeassa.
Aurinko paistaa niin hyville kuin pahoillekin.
Auta miestä mäessä, älä mäen alla.
Auta miestä mäessä.
Autolla hän ajaa tuhatta ja sataa.
Auttaa kuin housuun kuseminen pakkasella.
Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku.
Ei auta itku markkinoilla.
Ei haukku haavaa tee.
Ei haukkuva koira pure.
Ei helmiä sioille.
Ei järkeä kauhalla päähän ajeta.Tähänkin sopi erinomaisesti tämä Jeesuksen ilmoitus:
"Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois. Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."- Hukkaanmenihyvähumala
TeuvoSuni kirjoitti:
Tähänkin sopi erinomaisesti tämä Jeesuksen ilmoitus:
"Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois. Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."VÄHÄN JATKOA UUVESTA KOHASTA, syö säästäen savea, opetti rupisammako poikaansa, elämänsyrjä on pitkä!
.
Herra on herra helvetissäkin.
Herra se on herrallakin.
Herrathan ne työn tekis jos se herkkua oes.
Herroille ja hulluille ei pidä näyttää keskeneräistä työtä.
Hiki laiskan syödessä, vilu työtä tehdessä.
Hiljaa hyvä tulee.
Hiljaa hyvää tulee.
Hiljaa kuin mykkä paskalla.
Hiljaa mäessä.
Himo on hiirelläkin.
Historia toistaa itseään.
Hitaita herrain kiiruut.
Homma on hanskassa.
Homma on työn alla.
Hukkaan meni hyvät humalat.
Hukkuva tarttuu oljenkorteenkin.
Hullu itseänsä kiittää.
Hullu mies Huittisista, syö enemmän kuin tienaa.
Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Hulluilla on halvat huvit.
Huonon saa pyytämättäkin.
Huvinsa kullakin.
Hyvin on pullat uunissa.
Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaksi.
Hädässä ystävä tunnetaan.
Hän ajaa kaasu pohjassa, nasta laudassa tai lusikka pohjassa.
Hän juoksee henki kurkussa.
Hän lähtee pää kolmantena jalkana.
Hän menee kuin ammuttu.
Hän on susi lammasten vaatteessa. Hukkaanmenihyvähumala kirjoitti:
VÄHÄN JATKOA UUVESTA KOHASTA, syö säästäen savea, opetti rupisammako poikaansa, elämänsyrjä on pitkä!
.
Herra on herra helvetissäkin.
Herra se on herrallakin.
Herrathan ne työn tekis jos se herkkua oes.
Herroille ja hulluille ei pidä näyttää keskeneräistä työtä.
Hiki laiskan syödessä, vilu työtä tehdessä.
Hiljaa hyvä tulee.
Hiljaa hyvää tulee.
Hiljaa kuin mykkä paskalla.
Hiljaa mäessä.
Himo on hiirelläkin.
Historia toistaa itseään.
Hitaita herrain kiiruut.
Homma on hanskassa.
Homma on työn alla.
Hukkaan meni hyvät humalat.
Hukkuva tarttuu oljenkorteenkin.
Hullu itseänsä kiittää.
Hullu mies Huittisista, syö enemmän kuin tienaa.
Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Hulluilla on halvat huvit.
Huonon saa pyytämättäkin.
Huvinsa kullakin.
Hyvin on pullat uunissa.
Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaksi.
Hädässä ystävä tunnetaan.
Hän ajaa kaasu pohjassa, nasta laudassa tai lusikka pohjassa.
Hän juoksee henki kurkussa.
Hän lähtee pää kolmantena jalkana.
Hän menee kuin ammuttu.
Hän on susi lammasten vaatteessa.Tässäkin uskosi todistuksessa tulee julki, miten erilaisia uskoja Saatana pystyy ihmisille antamaan valhearmonsa julistuksella:
Hyvästä todistuksestasi ei muuta puuttunut kuin Paavalin loppulause:
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."- Varmuuenvuoksivanhat-tis
TeuvoSuni kirjoitti:
Tässäkin uskosi todistuksessa tulee julki, miten erilaisia uskoja Saatana pystyy ihmisille antamaan valhearmonsa julistuksella:
Hyvästä todistuksestasi ei muuta puuttunut kuin Paavalin loppulause:
Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.">>Teuvolla on enää hyvin vähän luettavaa Raamatussa.<<
kopsasin tuollaisen väittämän, pitääkö tosiaan paikkansa että kaikki kommervenkit ja salat on Isostakirjasta pääsäsi, olet aikahyvä keskittymään joo, mutta laitan pätkän vielä elämän viisautta perään.
Vahingosta viisastuu vaikkei rikastu.
Vahinko ei tule kello kaulassa.
Vahinko tulee viisaallekin.
Vaihtelu virkistää.
Vaikeneminen on myöntymisen merkki.
Vakka kantensa valitsee.
Vanha suola janottaa.
Vanhassa vara parempi.
Varas luulee kaikki varkaaksi.
Varmuuden vuoksi, niinkuin vanhanpiian tissit.
Vastakohdat täydentävät toisiaan.
Veli on velka otettaessa, veljenpoika maksaissa.
Vettä sataa kuin Esterin perseestä.
Vie mennessäs tuo tullessas, tee ollessas.
Viha viepi viljan maasta, kateus kalat vesistä.
Viina on aina hintansa väärtti.
Viina on viisasten juoma.
Viisi virkaa, kuusi nälkää.
Virtaava vesi ei pilaannu.
Vuodet ei oo veljeksiä.
Vuoroin vieraissa käydään.
Vuosi vanhan vanhentaa, kaksi lapsen kasvattaa.
Vähiin käy ennekuin loppuu.
Vähän päivässä, paljon viikossa.
Yhdestä korvasta sisään, toisesta ulos. Varmuuenvuoksivanhat-tis kirjoitti:
>>Teuvolla on enää hyvin vähän luettavaa Raamatussa.<<
kopsasin tuollaisen väittämän, pitääkö tosiaan paikkansa että kaikki kommervenkit ja salat on Isostakirjasta pääsäsi, olet aikahyvä keskittymään joo, mutta laitan pätkän vielä elämän viisautta perään.
Vahingosta viisastuu vaikkei rikastu.
Vahinko ei tule kello kaulassa.
Vahinko tulee viisaallekin.
Vaihtelu virkistää.
Vaikeneminen on myöntymisen merkki.
Vakka kantensa valitsee.
Vanha suola janottaa.
Vanhassa vara parempi.
Varas luulee kaikki varkaaksi.
Varmuuden vuoksi, niinkuin vanhanpiian tissit.
Vastakohdat täydentävät toisiaan.
Veli on velka otettaessa, veljenpoika maksaissa.
Vettä sataa kuin Esterin perseestä.
Vie mennessäs tuo tullessas, tee ollessas.
Viha viepi viljan maasta, kateus kalat vesistä.
Viina on aina hintansa väärtti.
Viina on viisasten juoma.
Viisi virkaa, kuusi nälkää.
Virtaava vesi ei pilaannu.
Vuodet ei oo veljeksiä.
Vuoroin vieraissa käydään.
Vuosi vanhan vanhentaa, kaksi lapsen kasvattaa.
Vähiin käy ennekuin loppuu.
Vähän päivässä, paljon viikossa.
Yhdestä korvasta sisään, toisesta ulos.Oletko varmasti saanut nämä kaikki todistuksesi elämässäsi todeksi elää? Vai piehtaroitko ainoastaan toisten kokemuksista?
- Veikeäkatsesilmäkulmassa
TeuvoSuni kirjoitti:
Oletko varmasti saanut nämä kaikki todistuksesi elämässäsi todeksi elää? Vai piehtaroitko ainoastaan toisten kokemuksista?
Pahimmat olen kahlannut jo läpi, parraimmat on vielä kokematta.
Vie mennessäs tuo tullessas, tee ollessas, tuollatyylilä kun touhaa kyllä kerkee.
Jotenkin rupeaa silti tuntumaan että sie enää ole niin agressivinen ruppeet mieltymmään kivasti uutteen tyyliin. Veikeäkatsesilmäkulmassa kirjoitti:
Pahimmat olen kahlannut jo läpi, parraimmat on vielä kokematta.
Vie mennessäs tuo tullessas, tee ollessas, tuollatyylilä kun touhaa kyllä kerkee.
Jotenkin rupeaa silti tuntumaan että sie enää ole niin agressivinen ruppeet mieltymmään kivasti uutteen tyyliin.Kyllähän tämä jonkin verran mielen rauhallisemmaksi teki, kun Pyhä Henki antoi oivalluksen kutsua kaikki rienaajat yhdestä ovesta sisälle, kuin se, että piti kymmenistä ovista mennä sisälle katsomaan, mistä se totuus milloinkin ja kenen kulloinkin kenkää puristaa.
Älkää hämmästykö, jos en pariin tuntiin ole vastailemassa, sillä lähden nyt ulos Savitaipaleen luontoon, katselemaan ja kuuntelemaa kevättä.
- Aikaeikulukauneushoitola
Totuus tulee lasten suusta
Vanhemmat sen tietää: totuus tulee lasten suusta
Lapsuudenmuistot ovat sellaisia, joita pitää raahata mukanaan koko elämänsä ajan
Hans 6v.
Nykyään on paljon helpompaa olla nainen. Ennen vanhaan heidät poltettiin roviolla.
Benedicte 5v.
Jos haluaa ettei aika kulu ollenkaan, voi mennä kauneushoitolaan.
Sofie 7v.
Ennen miehet tappelivat naisten kiimoista.
Gregor 7v.
Aviomies on oikeastaan samanlainen kuin isä, paitsi vähän kalliimpi.
Nelly 5v.
Isän piti muuttaa maalle, siksi minúlle tuli uusi isä joka pysyy kaupungissa
Selma 7v.
Olen perinyt silmät isältä ja hiukset äidiltä. Toppatakin olen perinyt naapurilta.
Sylvia 7v.
Sisarus on sellainen, jota sekä vihaa että rakastaa. Ihan vaan hirveän rakas paskapää.
Filip 7v.
Vähän kevyttä sekaan, näyttää Teuvolle, kun hän ei näitä availe. Aikaeikulukauneushoitola kirjoitti:
Totuus tulee lasten suusta
Vanhemmat sen tietää: totuus tulee lasten suusta
Lapsuudenmuistot ovat sellaisia, joita pitää raahata mukanaan koko elämänsä ajan
Hans 6v.
Nykyään on paljon helpompaa olla nainen. Ennen vanhaan heidät poltettiin roviolla.
Benedicte 5v.
Jos haluaa ettei aika kulu ollenkaan, voi mennä kauneushoitolaan.
Sofie 7v.
Ennen miehet tappelivat naisten kiimoista.
Gregor 7v.
Aviomies on oikeastaan samanlainen kuin isä, paitsi vähän kalliimpi.
Nelly 5v.
Isän piti muuttaa maalle, siksi minúlle tuli uusi isä joka pysyy kaupungissa
Selma 7v.
Olen perinyt silmät isältä ja hiukset äidiltä. Toppatakin olen perinyt naapurilta.
Sylvia 7v.
Sisarus on sellainen, jota sekä vihaa että rakastaa. Ihan vaan hirveän rakas paskapää.
Filip 7v.
Vähän kevyttä sekaan, näyttää Teuvolle, kun hän ei näitä availe.Pidä kuitenkin mielessäsi se, ettei noilla totuuksilla ahtaasta portista sisälle päästä.
Viikko 15 on lopuillaan. Koska ehdin vasta 40 rienaajan rienauksiin vastauksen antaa, ja vielä on pitkä jono jäljellä, antoi järjestyksen Jumala pitää tämän oven auki vielä tämänkin tulevan viikon.
- Eikymmiäkertojasamoja
Ei ne ole vastauksia, kun käyttää kopsunkopsuja, nehän on jo vanhoja vitsejä niinsanotusti, puhtaalta pöyältä pitää vataukset kaivella esiin.
Eikymmiäkertojasamoja kirjoitti:
Ei ne ole vastauksia, kun käyttää kopsunkopsuja, nehän on jo vanhoja vitsejä niinsanotusti, puhtaalta pöyältä pitää vataukset kaivella esiin.
Etkö ole sitä huomannut, että jokaiseen likaiselta pöydältä tulleeseen rienaukseen olen antanut vastauksen puhtaalta totuuden pöydältä.
Ja näin tulen jatkossakin menettelemään. Oletko sinä rienaukseesi jo vastauksen saanut?- Kävellenmatkassa
TeuvoSuni kirjoitti:
Etkö ole sitä huomannut, että jokaiseen likaiselta pöydältä tulleeseen rienaukseen olen antanut vastauksen puhtaalta totuuden pöydältä.
Ja näin tulen jatkossakin menettelemään. Oletko sinä rienaukseesi jo vastauksen saanut?Arvosta noita kertomuksiasi, mutta minä ajatten näitä aika lyhyeltä kantilta, koska iankaikkisuus sinänsä on minulle jokseenkin tuntematon käsite, yritän sitä maalistaa maalaisjärelle, omakohtaisesti me kumminkin tavallamme sitä koputamme, samaten elämän taival meillä kullakin on omamme, että sillen touhutaan joo.
Kävellenmatkassa kirjoitti:
Arvosta noita kertomuksiasi, mutta minä ajatten näitä aika lyhyeltä kantilta, koska iankaikkisuus sinänsä on minulle jokseenkin tuntematon käsite, yritän sitä maalistaa maalaisjärelle, omakohtaisesti me kumminkin tavallamme sitä koputamme, samaten elämän taival meillä kullakin on omamme, että sillen touhutaan joo.
Mitä erilaisiin kantteihin tulee, niin erittäin lyhyt kantti on tämän maailman jumalalla, koska sen aa on lyhyt, ja siksi sillä on aina kiire.
Todella pitkä kantti on Kaikkivaltiaalla Jumalalla, koska hänelle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä.
Siksi hänellä oli kanttia pitää minuakin vihansa alla tuo raamatullisen ajan 40 vuotta.Tämä kirjoitusvirheen takia uusiksi:
Mitä erilaisiin kantteihin tulee, niin erittäin lyhyt kantti on tämän maailman jumalalla, koska sen aika on lyhyt, ja siksi sillä on aina kiire.- KanaONmunaaviisaampi
TeuvoSuni kirjoitti:
Tämä kirjoitusvirheen takia uusiksi:
Mitä erilaisiin kantteihin tulee, niin erittäin lyhyt kantti on tämän maailman jumalalla, koska sen aika on lyhyt, ja siksi sillä on aina kiire.Jokainen on oman onnensa seppä.
Jonossa kuin köyhän talon porsaat.
Jos antaa pirulle pikkusormen, se ottaa koko käden.
Jos ei sauna, viina ja terva auta, tauti on kuolemaksi.
Jos olis työ herkkua, niin herrat sen tekis.
Jos olutta olisi kyllin, olisi kyllä ystäviä.
Jos on syitä sysissä, niin on sepissäkin.
Jos työ herkkua olisi, niin herrat tekisivät sen itse.
Joukossa tyhmyys tiivistyy.
Jumala antaa sataa niin hyville kuin pahoillekin.
Juoksee kieli vyön alla.
Jäi kuin Jämsän äijä taivaasta.
Järki hoi, äly älä jätä!
Järki ja tukka eivät viihdy samassa päässä.
Kahden kauppa, kolmannen korvapuusti.
Kahvi kuumana, tyttö nuorena.
Kaikki tiet vievät Roomaan.
Kaksin aina kaunihimpi.
Kana on munaa viisaampi.
Kansan käsi on karttuisa.
Kateus vie kalan merestä.
Kateus vie kalatkin vedestä.
Katkes ku kanan lento!
Katsoo kuin lehmä uutta navettaa.
Kauneus on katoovaista, mutta rumuus sen kun lisääntyy.
Kauppa se on, joka kannattaa.
Ken elää, se näkee.
Kenellä olutta, sillä ystäviä.
Kenen jalka kapsaa, sen suu napsaa.
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Kerta kiellon päälle.
Kerta se on ensimmäinenkin.
Ketut kylpevät.
Kevät keikkuen tulevi.
.
Teuvoseni et taisa jymmärtää, että näillä sanonoilla on jo mailman sivu juhlittu taivaan sinessä, liekö käytetty kauemminkuin 2000V ? KanaONmunaaviisaampi kirjoitti:
Jokainen on oman onnensa seppä.
Jonossa kuin köyhän talon porsaat.
Jos antaa pirulle pikkusormen, se ottaa koko käden.
Jos ei sauna, viina ja terva auta, tauti on kuolemaksi.
Jos olis työ herkkua, niin herrat sen tekis.
Jos olutta olisi kyllin, olisi kyllä ystäviä.
Jos on syitä sysissä, niin on sepissäkin.
Jos työ herkkua olisi, niin herrat tekisivät sen itse.
Joukossa tyhmyys tiivistyy.
Jumala antaa sataa niin hyville kuin pahoillekin.
Juoksee kieli vyön alla.
Jäi kuin Jämsän äijä taivaasta.
Järki hoi, äly älä jätä!
Järki ja tukka eivät viihdy samassa päässä.
Kahden kauppa, kolmannen korvapuusti.
Kahvi kuumana, tyttö nuorena.
Kaikki tiet vievät Roomaan.
Kaksin aina kaunihimpi.
Kana on munaa viisaampi.
Kansan käsi on karttuisa.
Kateus vie kalan merestä.
Kateus vie kalatkin vedestä.
Katkes ku kanan lento!
Katsoo kuin lehmä uutta navettaa.
Kauneus on katoovaista, mutta rumuus sen kun lisääntyy.
Kauppa se on, joka kannattaa.
Ken elää, se näkee.
Kenellä olutta, sillä ystäviä.
Kenen jalka kapsaa, sen suu napsaa.
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Kerta kiellon päälle.
Kerta se on ensimmäinenkin.
Ketut kylpevät.
Kevät keikkuen tulevi.
.
Teuvoseni et taisa jymmärtää, että näillä sanonoilla on jo mailman sivu juhlittu taivaan sinessä, liekö käytetty kauemminkuin 2000V ?Totta on sinunkin kohdalla ainakin nämä totuudet:
"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat."
"Kenellä olutta, sillä ystäviä."
"Kateus vie kalatkin vedestä."
"Jäi kuin Jämsän äijä taivaasta."
"Joukossa tyhmyys tiivistyy."- Immeiseteritasoilla
TeuvoSuni kirjoitti:
Totta on sinunkin kohdalla ainakin nämä totuudet:
"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat."
"Kenellä olutta, sillä ystäviä."
"Kateus vie kalatkin vedestä."
"Jäi kuin Jämsän äijä taivaasta."
"Joukossa tyhmyys tiivistyy."Uskonnothan perustuvat vanhoihin taruihin ja niitä jauhetaan ja jauhetaan, vähän niinkuin se entisajan peni pullea naispatsas on silmätsuurena aurinkoa vahtaamassa, --- jotta jotta kyllä se omakohtainen usko kaikki vouhotukset voittaa ja lyöpi laudoilta.
Immeiseteritasoilla kirjoitti:
Uskonnothan perustuvat vanhoihin taruihin ja niitä jauhetaan ja jauhetaan, vähän niinkuin se entisajan peni pullea naispatsas on silmätsuurena aurinkoa vahtaamassa, --- jotta jotta kyllä se omakohtainen usko kaikki vouhotukset voittaa ja lyöpi laudoilta.
Totuutta kirjoitit, vaikka et itse siitä mitään ymmärrä. Joten minäpä avitan sinua hieman.
Kaikki tämän maailman erilaiset uskonnot, pakanauskoista lähtien, ovat saaneet alkunsa Raamatun kolmannessa luvussa ilmoitetusta tämän maailman jumalan, Saatanan, ensimmäisestä herätyskokouksesta. Jota myös missioksi ja evankelioimiseksi sanotaan.
Tämä on se tämän maailman uskontojen isä, joka on kullekin ihmisryhmälle pystynyt räätälöimään juuri sellaisen uskon, jota heidän lihansa kaipaa.
Sehän tiesi myös tuhat vuotta ennen paratiisin herätyskokousta, kun taivaasta oli maahan syösty, minkälaisen uskon Jumalan Poika tulee maailmaan tuomaan.
Siksi se pystyi kaikkiin uskontoihinsa tuomaan samoja piirteitä, kun mitä Kristuksen tuomassa uskossa on, jotta eksytys olisi täydellinen. Ja sen alkusanat Raamatussa kuuluvat:
Ja tämä saatanallinen armolahja on sinetöity ihmisiin näin erinomaisella tavalla:
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
"Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."
Ja täydellinen se todellakin on, kun tämänkin pastan keskusteluja seuraa. Sillä: "Vain harvat löytävät sen!"
Ja joka on harvojen joukkoon kutsuttu saa elää joka päivä todeksi lähettäjän ilmoituksen Isälleen:
Ja tästä johtuu myös se, että minäkin saan totuutta julistaa vain todistukseksi:
"Tämän valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."- Uudettuuletpuhaltamaa
TeuvoSuni kirjoitti:
Totuutta kirjoitit, vaikka et itse siitä mitään ymmärrä. Joten minäpä avitan sinua hieman.
Kaikki tämän maailman erilaiset uskonnot, pakanauskoista lähtien, ovat saaneet alkunsa Raamatun kolmannessa luvussa ilmoitetusta tämän maailman jumalan, Saatanan, ensimmäisestä herätyskokouksesta. Jota myös missioksi ja evankelioimiseksi sanotaan.
Tämä on se tämän maailman uskontojen isä, joka on kullekin ihmisryhmälle pystynyt räätälöimään juuri sellaisen uskon, jota heidän lihansa kaipaa.
Sehän tiesi myös tuhat vuotta ennen paratiisin herätyskokousta, kun taivaasta oli maahan syösty, minkälaisen uskon Jumalan Poika tulee maailmaan tuomaan.
Siksi se pystyi kaikkiin uskontoihinsa tuomaan samoja piirteitä, kun mitä Kristuksen tuomassa uskossa on, jotta eksytys olisi täydellinen. Ja sen alkusanat Raamatussa kuuluvat:
Ja tämä saatanallinen armolahja on sinetöity ihmisiin näin erinomaisella tavalla:
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
"Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."
Ja täydellinen se todellakin on, kun tämänkin pastan keskusteluja seuraa. Sillä: "Vain harvat löytävät sen!"
Ja joka on harvojen joukkoon kutsuttu saa elää joka päivä todeksi lähettäjän ilmoituksen Isälleen:
Ja tästä johtuu myös se, että minäkin saan totuutta julistaa vain todistukseksi:
"Tämän valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."silloin ei ole mitään kirjoiteltu ylös kun mailmaa on luotu, jälestäpäin nämä on unissa nähty niinsanotusti ja siihen kuvitelmaan sitten ruvettu uskomaan, näin ne kaikki jutut tavallan ovat syntyneet, kuviteltu mitenkähän tämäkin olisi tapahtunut jne...
Miksi uskoa vanhoihin taruihin kirjaimellisesti vaan ajatella uskontonsa aivan uudelta pohjalta joo. Uudettuuletpuhaltamaa kirjoitti:
silloin ei ole mitään kirjoiteltu ylös kun mailmaa on luotu, jälestäpäin nämä on unissa nähty niinsanotusti ja siihen kuvitelmaan sitten ruvettu uskomaan, näin ne kaikki jutut tavallan ovat syntyneet, kuviteltu mitenkähän tämäkin olisi tapahtunut jne...
Miksi uskoa vanhoihin taruihin kirjaimellisesti vaan ajatella uskontonsa aivan uudelta pohjalta joo.Etkö ymmärtänyt mitä tämän maailman jumala on saanut maailmassaan aikaan, ja mitä Kaikkivaltias Jumala saa aikaan valituissaan, kun ajallaan heille ilmestyy.
Olen täysin varma siitä, että jos sinä, nykyisestä uskostasi huolimatta - tai juuri sen tähden Jumalan valittu olet, niin sinä päivänä, kun hän päättää itsensä sinulle ilmaista, sinun käsityksesi uskosta muuttuvat kertaheitolla.
Niin vahvoja ja varmoja ovat kaikki hänen ilmestyksensä minullekin olleet.
Enkä alkuunkaan usko siihen, että sinä tuon tapahtuman jälkeen pyrit johonkin mielisairaalaan apua hakemaan:
"Olen tulossa hulluksi, köyttäkää minut petiin ja piikittäkää terveeksi, sillä Jeesus Kristus ilmestyi minulle ja puhui, vaikka papit sanovat, ettei Jumala enää tässä ajassa voi puhua yhdellekään ihmiselle."
Minut hän piti vihansa alla 48-vuotiaaksi asti siksi, ettei mikään uskonsuunta saanut minua hallintaansa ennen Kristuksen ilmestymistä.
Sinut hän pitää niistä erossa noiden omien luulojesi kanssa, odottamassa sopivaa hetkeä jolloin hän päättää tarttua sinua niskasta.
Tämän saman olen aikonut sano tykistöupseeri he-malle, mutta hän on ilmeisesti rassaamassa tykkinsä piippua.- Uskossaeripolkujataaplat
TeuvoSuni kirjoitti:
Etkö ymmärtänyt mitä tämän maailman jumala on saanut maailmassaan aikaan, ja mitä Kaikkivaltias Jumala saa aikaan valituissaan, kun ajallaan heille ilmestyy.
Olen täysin varma siitä, että jos sinä, nykyisestä uskostasi huolimatta - tai juuri sen tähden Jumalan valittu olet, niin sinä päivänä, kun hän päättää itsensä sinulle ilmaista, sinun käsityksesi uskosta muuttuvat kertaheitolla.
Niin vahvoja ja varmoja ovat kaikki hänen ilmestyksensä minullekin olleet.
Enkä alkuunkaan usko siihen, että sinä tuon tapahtuman jälkeen pyrit johonkin mielisairaalaan apua hakemaan:
"Olen tulossa hulluksi, köyttäkää minut petiin ja piikittäkää terveeksi, sillä Jeesus Kristus ilmestyi minulle ja puhui, vaikka papit sanovat, ettei Jumala enää tässä ajassa voi puhua yhdellekään ihmiselle."
Minut hän piti vihansa alla 48-vuotiaaksi asti siksi, ettei mikään uskonsuunta saanut minua hallintaansa ennen Kristuksen ilmestymistä.
Sinut hän pitää niistä erossa noiden omien luulojesi kanssa, odottamassa sopivaa hetkeä jolloin hän päättää tarttua sinua niskasta.
Tämän saman olen aikonut sano tykistöupseeri he-malle, mutta hän on ilmeisesti rassaamassa tykkinsä piippua.Joo joo, mutta uskon tie ei ole yksi tie, vaan on monta tietä jotka johtavat sinne samaan päämäärään, ns. sivuläpillä silmien sivulla luullaan että tämä polku vain johdattaa onnen, siitä syntyykin nämä yskon riitelyt, teitähän on maa meri ja ilma jne...
Elekää käpertykö sille yhelle polulle. Uskossaeripolkujataaplat kirjoitti:
Joo joo, mutta uskon tie ei ole yksi tie, vaan on monta tietä jotka johtavat sinne samaan päämäärään, ns. sivuläpillä silmien sivulla luullaan että tämä polku vain johdattaa onnen, siitä syntyykin nämä yskon riitelyt, teitähän on maa meri ja ilma jne...
Elekää käpertykö sille yhelle polulle.Niinhän nämä kaikki erilaisten polkujen tallaajat luulevat. Vaikka kaikki nämä kirjatut polut ovat Saatanan polkuja, kun se on kadotuksen lavealle tielle tallannut kullekin oman polkunsa, jotta he uskoisivat kulkevansa Jeesuksen ilmoittamaa kapeaa tietä pitkin:
adventistit
aglikaanit
Agrigolalaiset
arkkimunkkilaiset
armonkalliolaiset
baalbeklaiset
babtistit
birkittalaissisaret
branhamilaiset
cityseurakuntalaiset
dominikaanit
elämänsanalaiset
elämänlähdeläiset
eläväsanalaiset
ekumeeniset
exoduslaiset
gnostilaiset
henotesläiset
helluntailaiset
hengenuudistuslaiset
heränneet
esikoiset
ilmestysmajalaiset
ilosanomalaiset
israelinystävät
Joosualaiset
jehovalaiset
Jeesuksen ruumislaiset
Jeesus on herralaiset
katolilaiset kylväjät
kalleimman veren sisaret
kansanlähetysläiset
Kellonkartanolaiset
koivuniemiläiset
korpelalaisuus
kotikirkkolaiset
kuninkaansoturit
kristilliset eläkeläiset
kriisipalvelulaiset
kotisatamalaiset
liekkiläiset
luterilaiset
lähetysseurakuntalaiset
luthersäätiöläiset
lasarusveljet
lähdekalliolaiset
lännenhunttarilaiset
maranatalaiset
majakkalaiset
metodistit
missiomaailmalaiset
mormoonit
munkkiluostarin munkit
nunnaluostarin nunnat
nokialaismissiolaiset
onewayhouselaiset
ortodoksit
pelastusarmeijalaiset
patmoslaiset
palatsiseurakuntalaiset
paavalinsynodilaiset
paratiisikotilaiset
pikkuesikoiset
priskillalaiset
pyhänikolauslaiset
raamattupuhuulaiset
radiodeiläiset
rauhansanalaiset
rauhanyhdistysläiset
ristiinnaulitut
risteyspaikkalaiset
ristiretkeläiset
ropolaiset
rukouspalvelulaiset
rukousystäväläiset
ruusuristiläiset
ristiinnaulittulaiset
saalemilaiset
sanansaattajalaiset
sanajaylistysläiset
savenvalajalaiset
scientologilaiset
siloalaiset
stefanuslaiset
teologisetistuuttilaiset
tabernaakkelilaiset
takeitnowlaiset
teologisetistuuttilaiset
Timoteusyhteisöläiset
totisestiparannetut
tuomasmessulaiset
totuudenystäväläiset
torontonsiunaajalaiset
uusheränneet
uusapostoliset
uusitoivolaiset
uusiviiniläiset
valon enkelit
vapaakirkolliset
vanhauskoiset
vapaamuurarit
viadolorosalaiset
vineyardilaiset
yhteyskristuksessalaiset
yhteysliikeläiset
yeshualaiset
Puuttuuko tästä vielä se sinun ikiomapolkusi. Ilmoita sen nimi, niin lisään sen listaan? Vai kuulutko sinä noihin ekumeenisiin, jotka kirmaavat polulta toiselle?
Jotka ovat kuten Paavali: "Kaikille kaikkea!"- Peliveikot
TeuvoSuni kirjoitti:
Niinhän nämä kaikki erilaisten polkujen tallaajat luulevat. Vaikka kaikki nämä kirjatut polut ovat Saatanan polkuja, kun se on kadotuksen lavealle tielle tallannut kullekin oman polkunsa, jotta he uskoisivat kulkevansa Jeesuksen ilmoittamaa kapeaa tietä pitkin:
adventistit
aglikaanit
Agrigolalaiset
arkkimunkkilaiset
armonkalliolaiset
baalbeklaiset
babtistit
birkittalaissisaret
branhamilaiset
cityseurakuntalaiset
dominikaanit
elämänsanalaiset
elämänlähdeläiset
eläväsanalaiset
ekumeeniset
exoduslaiset
gnostilaiset
henotesläiset
helluntailaiset
hengenuudistuslaiset
heränneet
esikoiset
ilmestysmajalaiset
ilosanomalaiset
israelinystävät
Joosualaiset
jehovalaiset
Jeesuksen ruumislaiset
Jeesus on herralaiset
katolilaiset kylväjät
kalleimman veren sisaret
kansanlähetysläiset
Kellonkartanolaiset
koivuniemiläiset
korpelalaisuus
kotikirkkolaiset
kuninkaansoturit
kristilliset eläkeläiset
kriisipalvelulaiset
kotisatamalaiset
liekkiläiset
luterilaiset
lähetysseurakuntalaiset
luthersäätiöläiset
lasarusveljet
lähdekalliolaiset
lännenhunttarilaiset
maranatalaiset
majakkalaiset
metodistit
missiomaailmalaiset
mormoonit
munkkiluostarin munkit
nunnaluostarin nunnat
nokialaismissiolaiset
onewayhouselaiset
ortodoksit
pelastusarmeijalaiset
patmoslaiset
palatsiseurakuntalaiset
paavalinsynodilaiset
paratiisikotilaiset
pikkuesikoiset
priskillalaiset
pyhänikolauslaiset
raamattupuhuulaiset
radiodeiläiset
rauhansanalaiset
rauhanyhdistysläiset
ristiinnaulitut
risteyspaikkalaiset
ristiretkeläiset
ropolaiset
rukouspalvelulaiset
rukousystäväläiset
ruusuristiläiset
ristiinnaulittulaiset
saalemilaiset
sanansaattajalaiset
sanajaylistysläiset
savenvalajalaiset
scientologilaiset
siloalaiset
stefanuslaiset
teologisetistuuttilaiset
tabernaakkelilaiset
takeitnowlaiset
teologisetistuuttilaiset
Timoteusyhteisöläiset
totisestiparannetut
tuomasmessulaiset
totuudenystäväläiset
torontonsiunaajalaiset
uusheränneet
uusapostoliset
uusitoivolaiset
uusiviiniläiset
valon enkelit
vapaakirkolliset
vanhauskoiset
vapaamuurarit
viadolorosalaiset
vineyardilaiset
yhteyskristuksessalaiset
yhteysliikeläiset
yeshualaiset
Puuttuuko tästä vielä se sinun ikiomapolkusi. Ilmoita sen nimi, niin lisään sen listaan? Vai kuulutko sinä noihin ekumeenisiin, jotka kirmaavat polulta toiselle?
Jotka ovat kuten Paavali: "Kaikille kaikkea!"Eipäs näytä olevan noita vällyjen alla peuhaajia ja sitten noita Nurkkakivet, kuuhulluuskin on yksi lajinsa...
- Toellistatouhuatarvitaan
Pastori tapaa Jokisen linja-autossa ja alkaa ajankuluksi jutella:
- Teillä, Jokinen, on vaimonne kanssa niin monta lasta kuin Herra on katsonut teille parhaaksi siunata. Minulla ja vaimollani ei sitä vastoin ole yhtään, vaikka me olemme rukoilleet ja taas rukoilleet monta pitkää vuotta.
Jokinen katsoo pastoria pitkään ja sanoo:
- Ei siinä pelekkä rukkous auta, herra pastori, pitäis sitä välillä jonkin kerran nussiakkii... Toellistatouhuatarvitaan kirjoitti:
Pastori tapaa Jokisen linja-autossa ja alkaa ajankuluksi jutella:
- Teillä, Jokinen, on vaimonne kanssa niin monta lasta kuin Herra on katsonut teille parhaaksi siunata. Minulla ja vaimollani ei sitä vastoin ole yhtään, vaikka me olemme rukoilleet ja taas rukoilleet monta pitkää vuotta.
Jokinen katsoo pastoria pitkään ja sanoo:
- Ei siinä pelekkä rukkous auta, herra pastori, pitäis sitä välillä jonkin kerran nussiakkii...Onhan näillä porttopaimenilla lapsia yllin kyllin, jotka ovat kuin omais- tai lähihoitajia, jotka yhteisöveroilla, kirkollisveroilla ja jäsenmaksuilla pitävät huolen heidän turvatusta toimeentulosta, vaikka ei omia lapsia olisikaan.
Kun nuo hoitajat eivät usko edes näin yksikertaisen selvään Jumalan ilmoitukseen tuollaisten paimenien taustoista:
"Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman, koska palkkapaimen ei välitä lampaista."
Olen saanut omin silmin nähdä ja kokea, miten tuollainen, iso kultaristi kaulassa kukkoileva palkkarenki lähti Totuuden sutta pakoon. Eikä Totuuden susi saanut laumaakaan saalikseen, vaikka paimen pakeni. Koska molemmille se kirkkoaidan sisällä kasvava valheen rikkaruoho oli monin verroin maukkaampaa kuin Totuuden vehnä.- Pokakunnonopissa
TeuvoSuni kirjoitti:
Onhan näillä porttopaimenilla lapsia yllin kyllin, jotka ovat kuin omais- tai lähihoitajia, jotka yhteisöveroilla, kirkollisveroilla ja jäsenmaksuilla pitävät huolen heidän turvatusta toimeentulosta, vaikka ei omia lapsia olisikaan.
Kun nuo hoitajat eivät usko edes näin yksikertaisen selvään Jumalan ilmoitukseen tuollaisten paimenien taustoista:
"Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman, koska palkkapaimen ei välitä lampaista."
Olen saanut omin silmin nähdä ja kokea, miten tuollainen, iso kultaristi kaulassa kukkoileva palkkarenki lähti Totuuden sutta pakoon. Eikä Totuuden susi saanut laumaakaan saalikseen, vaikka paimen pakeni. Koska molemmille se kirkkoaidan sisällä kasvava valheen rikkaruoho oli monin verroin maukkaampaa kuin Totuuden vehnä.Pastori pyysi luokseen haukuttavaksi nuoren miehen, joka oli tunnettu naisten viekottelija. Piti puheen ja kysyi:
"Oletko ollut postineidin luona?"
"En", sanoi poika.
"Entä pikkukoulun uuden opettajattaren luona?"
"En", vastasi poika.
"Sepä kummaa, entä tohtorin sisäkön luona?"
"En", sanoi poika.
Nuhtelu joka tapauksessa jatkui ja kun poika pääsi pois, niin liuta hänen kavereitaan oli ulkona odottelemassa.
"Mitä se sanoi", kysyttiin.
"Ei paljon mitään, antoi vain hyviä uusia osoitteita", vastasi poika.
.
Yleinen Raamatullinen ohje on,, JOKA ITSENSÄ YLENTÄÄ HÄNET ALENNETAAN Itsensä ylentäjät omat erilaisilla ihmisopeille ylennettyjä, ja näiden ylimmällä asteikolla ovat teologiantohtorit.
Kun Pyhä Henki ihmisen kutsuu ja omakseen kouluttaa, se ei ole kenenkään ihmisen käsien alla tapahtunutta ylennystä, vaan se tulee suoraan taivaasta niille, "jotka Jumalaa tottelevat."
41. Devoitinveli: Luota Raamattuun.
Paavalin opeilla Saatanan synnin orjuuteen jääneillä on kakki pimeyden puskat täynnä veljiä ja sisaria.
Siellä he yhdessä ilakoivat: "Kukapa meidät näkisi, kukapa meidät tuntisi!"Tulipa hauska kirjoitusvirhe, vaikka sekin on totta, sillä kaikki pimeyden puskat ovat myös täynnä kakkia.
Korjataan se kuitenkin:
Paavalin opeilla Saatanan synnin orjuuteen jääneillä on kaikki pimeyden puskat täynnä veljiä ja sisaria.
Siellä he yhdessä ilakoivat: "Kukapa meidät näkisi, kukapa meidät tuntisi!"
42. Jeesukseenturvaava: Jokapäivä toteutuvat Jeesuksen sanat.
Tällä palstalla yksi ainoa valittu saa sen joka päivä tuntea väärämielisten vihana. Täsmälleen Jeesuksen Isälleen tekemän ilmoituksen mukaisesti:
Tästä johtuu myös se, että totuutta ei kukaan usko, joten tässäkin käy toteen Jeesuksen ilmoitus:
"Tämän valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi ja sitten tulee loppu."
Tämä taas johtuu Saatanan Paavalille antamasta käskystä, kirota kaikki muut opit, mutta ei sitä, minkä se on valhearmollaan jokaiselle portolleen opiksi antanut:
Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."
43. Devoit: Oivalla totuus Raamatusta.
Mikäli Jarilla ja hänen Oiva-veljellään olisi ollut vaikka sinapinsiemenen verran totuutta Raamatusta, tämän heidän vl-uskonsa valheen sijasta:
"Minä julistan sinulle kaikki sinun syntisi anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kalliissa sovintoveressä."
Ei Oivan elämä olisi päättynyt Juudas Iskariotin tavoin, eikä Jarin 14 vuoden taivallus totuuden tiellä olisi päättynyt pelkuruuden hengen iskiessä ahtaan portin eteen.
44. Seonnytnähty: Oman nimen rakastaminen.
Silloin kun Jeesus Kristus käy valittunsa Saatanan synnin vankeudesta omakseen, hän ostaa heidät vapaaksi juuri sillä nimellä, joka on heille kasteessa annettu.
Eikä ihmisen tämän jälkeen tarvitse hävetä omaa nimeään, kuten niiden, jotka vielä pahantekijöinä jäävät synnin orjuuteen
"Se, joka tekee pahaa kaihtaa valoa, hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Ja se on todella suuri Jumalan teko, ettei totuuden tiellä kenkään tarvitse rahata mukanaan tekopyhyyden saastaa:
"Aina kun olet eksymässä tieltä, milloin oikeaan, milloin vasempaan, sinä omin korvin kuulet takaasi ohjeen: -- Tässä on tie, kulkekaa sitä.
Niin sinä julistat saastaisiksi hopeoidut jumalankuvasi ja heität menemään kullalla silatut jumalasi kuin nainen verisen rievun ja huudat: "Tiehesi, saasta!"- Sietanasäveltääsoolot
TeuvoSuni kirjoitti:
Silloin kun Jeesus Kristus käy valittunsa Saatanan synnin vankeudesta omakseen, hän ostaa heidät vapaaksi juuri sillä nimellä, joka on heille kasteessa annettu.
Eikä ihmisen tämän jälkeen tarvitse hävetä omaa nimeään, kuten niiden, jotka vielä pahantekijöinä jäävät synnin orjuuteen
"Se, joka tekee pahaa kaihtaa valoa, hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Ja se on todella suuri Jumalan teko, ettei totuuden tiellä kenkään tarvitse rahata mukanaan tekopyhyyden saastaa:
"Aina kun olet eksymässä tieltä, milloin oikeaan, milloin vasempaan, sinä omin korvin kuulet takaasi ohjeen: -- Tässä on tie, kulkekaa sitä.
Niin sinä julistat saastaisiksi hopeoidut jumalankuvasi ja heität menemään kullalla silatut jumalasi kuin nainen verisen rievun ja huudat: "Tiehesi, saasta!"Kyllä Teuvoseni, kun on kirkon helmoissa -on vapaus uskoa --niinkuin ajattellee, pientä veroakinkun makselee on turvattuna tuo ikuinen leposijakin, mutta ja kun sunilaisuuteen hörähtää, on sietanallinen väärinelämä tiedossa, tämän ylipapin kautta, saa luikkia niinkuin kevätaikaan sammakko äkehen ALLA, silti eläen sietanallisesti.
Sietanasäveltääsoolot kirjoitti:
Kyllä Teuvoseni, kun on kirkon helmoissa -on vapaus uskoa --niinkuin ajattellee, pientä veroakinkun makselee on turvattuna tuo ikuinen leposijakin, mutta ja kun sunilaisuuteen hörähtää, on sietanallinen väärinelämä tiedossa, tämän ylipapin kautta, saa luikkia niinkuin kevätaikaan sammakko äkehen ALLA, silti eläen sietanallisesti.
Hyvin ovat saatanalliset paimenet sinutkin omakseen saaneet. Muistele tuota omaa ilosanomaasi vasta sitten kun sinulle selviää missä ikuisuutesi leposijassa paikkasi on.
Minun leposijani jää sinullekin vain todistukseksi:
"Tämän valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi ja sitten tulee loppu."
Tämän valtakunnan evankeliumi eri ala yhdenkään jumalanhuoneen sisältä, vaan tästä:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."- Munavaikanakanavaimuna
TeuvoSuni kirjoitti:
Hyvin ovat saatanalliset paimenet sinutkin omakseen saaneet. Muistele tuota omaa ilosanomaasi vasta sitten kun sinulle selviää missä ikuisuutesi leposijassa paikkasi on.
Tämän valtakunnan evankeliumi eri ala yhdenkään jumalanhuoneen sisältä, vaan tästä:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."Samaa pojaahan sinäkin käytät, tuot vain omaasi julki ja sillä yrität muita peitota sellaisesti omahyväisesti.
- Vällytniskassa
TeuvoSuni kirjoitti:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."Nämä ns. vällyuskontohaarat pitäisi viitsiä oikein niputtaa yhteen, jotta kaikki näkisivät mitä nämä rönsyilyt oikein harrastavat.
Munavaikanakanavaimuna kirjoitti:
Samaa pojaahan sinäkin käytät, tuot vain omaasi julki ja sillä yrität muita peitota sellaisesti omahyväisesti.
Sinussakin näyttää jylläävän kateuden henki, kuten eräässä totisen parannuksen miehessä.
Minun pohjani on tässä:
"Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.
Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."
Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"
Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.
Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."
Minäkään en lähtenyt, ennen kun sain Pyhän Hengen ja minulle määrätyn tehtävän 8.11.1988:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.
Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.
Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."
Enkä tätä tehtävää iloiten vastaanottanut, vaikka olin sitä jo tammikuusta lähtien odottanut, kun Hesekielinkin ja muiden profeettojen saamasta julmasta kohtalosta tiesin, minä vastasin:
"Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."
Ja vastaus tuli: "Sinä lupasit!"
Ja niin olin todella luvannut jo silloin, kun hän minut opetuslapseksi otti ja paransi kaikki menneisyyden haavat. Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää: "Sinä lupasit!"
Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että oli pakko huutaa: "Tässä olen, omapa on valintasi!"
Eikä mennyt kuin muutama päivä, kun Pyhä Henki antoi tämän viestin luterilaiselle kirkolle toimitettavaksi:
Toimitin sen Oulun piispalle, Olavi Rimpiläiselle, joka silloin mahtaili hiippakunnan johtajana, Ruukin seurakunnan kirkkoherrana mahtailevalle Reijo Junttilalle ja Ruukin Rauhanyhdistykselle, tälle vanhoillislestadiolaisen peitejärjestölle. Eikä kukaan ottanut tätä todesta:
"Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut nostamaan pojanriitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa, koska Rauhanyhdistyksen opilla:
TUOMITAAN; OMITAAN JUMALAN VALTAKUNTA JA KRISTUKSEN SOVITUSVERIKIN, ja unohdetaan mitä pyhä Raamattu sanoo näistä asioista, ja koska tämä oppi ei ole Raamatusta, on sen opin alla tapahtuvat tilaisuudet poistettava seurakuntien virallisista ilmoituksista.
Raamattu sanoo myöskin: "Paimenia kohtaan syttyy minun vihani ja johtomiehiä minä rankaisen; sillä Herra Sebaot pitää huolen laumastansa."
Huhtikuussa sain sitten kokea, apostoli Johanneksen tavoin, miten oman talon viholliset aloittivat toimintansa. Kirkkoherran vaimo, uskonnon lehtori, oli Paavalin tavoin saanut Saatanalta erinomaisen opetuksen Teuvo Sunista:
He olivat myös houkutelleet vaimoni suunnitelmansa taakse, ja niin saimme kutsun pappilaan. Tuon kirkkoherran vaimon diagnoosin perustella tämän kolmikon tarkoitus oli toimittaa minut Raahen Mielenterveystoimiston kautta mielisairaalaan
Mutta jostakin syystä he eivät tuossa suunnitelmassa onnistuneet.¨Vällytniskassa kirjoitti:
Nämä ns. vällyuskontohaarat pitäisi viitsiä oikein niputtaa yhteen, jotta kaikki näkisivät mitä nämä rönsyilyt oikein harrastavat.
Onhan se Raamatussa selvästi sanottu mitä porttojen kanssa vällyjen alla puuhataan.
Ja annettu myös selvä käsky valituille, miksi heidän tulee porttojen joukosta lähteä pois:
"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat
ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet
hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään." Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen joka sanoi:
"Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan
osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.
Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."- Yhtäpahuudenpoksetta
TeuvoSuni kirjoitti:
Onhan se Raamatussa selvästi sanottu mitä porttojen kanssa vällyjen alla puuhataan.
Ja annettu myös selvä käsky valituille, miksi heidän tulee porttojen joukosta lähteä pois:
"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat
ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet
hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään." Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen joka sanoi:
"Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan
osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.
Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."Ei noin pahojen seinien sisässä ole kukaan, ei ihme -pahuuden hohde on niin jokapuolelta hohtava, että vaikka neulan pöydällä siirtäisi -se on pahuutta pahuutta pahuutta.
Yhtäpahuudenpoksetta kirjoitti:
Ei noin pahojen seinien sisässä ole kukaan, ei ihme -pahuuden hohde on niin jokapuolelta hohtava, että vaikka neulan pöydällä siirtäisi -se on pahuutta pahuutta pahuutta.
Siellähän ovat kaikki Saatanan tekopyhittämät ja kaikki Jeesukseen uskovina olevat lopun ajan ihmiset, jotka pitävät itseään kristittyinä, "vaikka eivät ole, Saatanan synagoga he ovat."
Nämä sanat Johannes sai välitettäväksi juutalaisille vuonna 96:
"Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi -- sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole -- Saatanan synagogaa he ovat!"
"Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole.
Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni."- LitratJAmetritSekasin
TeuvoSuni kirjoitti:
Siellähän ovat kaikki Saatanan tekopyhittämät ja kaikki Jeesukseen uskovina olevat lopun ajan ihmiset, jotka pitävät itseään kristittyinä, "vaikka eivät ole, Saatanan synagoga he ovat."
Nämä sanat Johannes sai välitettäväksi juutalaisille vuonna 96:
"Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi -- sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole -- Saatanan synagogaa he ovat!"
"Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole.
Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni."Ei voi neulaakaan siirtää pöyällä, jottei saisi tuollaista ryöppyä syntymään, siinä kylläkin vaahdotaan litroista -vaikka metrinmitalla pitäisi mitata.
LitratJAmetritSekasin kirjoitti:
Ei voi neulaakaan siirtää pöyällä, jottei saisi tuollaista ryöppyä syntymään, siinä kylläkin vaahdotaan litroista -vaikka metrinmitalla pitäisi mitata.
Täällä lopun ajan maailmassa mittana on valehtelu. Mitä ihanimmat valheet, sen suurempi on portolla rakastajien joukko.
Totuuden vihaaminen saavutti huippunsa jo 700 vuotta ennen Jeesuksen Kristuksen syntymää, jolloin valittu kansa ajautui Jumalan hylkäämäksi ja paaduttamaksi.
Ja sieltä alkanut viha jatkuu edelleen, eikä se lopun, ennen kuin viimeisellä tuomiolla:
"Te vihaatte sitä, joka kaupunginportin kokouksessa vaatii oikeaa tuomiota, ja inhoatte sitä, joka kertoo totuuden."
"Mutta te vihaatte hyvää ja rakastatte pahaa. Te nyljette ihmisiltä nahan, revitte lihan heidän luistaan."
Eikä syty totuuden tuli enää maailmassa, vaikka jotkut portot silläkin yrittävät rakastajat luonansa pitää. EI syty, vaikka Jeesus Kristus toivoisi sen vielä syttyvän:
"Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle -- ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt!"- Hemskutakukkuu
TeuvoSuni kirjoitti:
Täällä lopun ajan maailmassa mittana on valehtelu. Mitä ihanimmat valheet, sen suurempi on portolla rakastajien joukko.
Totuuden vihaaminen saavutti huippunsa jo 700 vuotta ennen Jeesuksen Kristuksen syntymää, jolloin valittu kansa ajautui Jumalan hylkäämäksi ja paaduttamaksi.
Ja sieltä alkanut viha jatkuu edelleen, eikä se lopun, ennen kuin viimeisellä tuomiolla:
Eikä syty totuuden tuli enää maailmassa, vaikka jotkut portot silläkin yrittävät rakastajat luonansa pitää. EI syty, vaikka Jeesus Kristus toivoisi sen vielä syttyvän:
"Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle -- ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt!"Elä Teuvoseni menetä toivon kipinää, 700v ei taivaiden mailmassa olekuin hetkivain, kylläse tästä -kun muutolintujakin on jo ilmestynyt, jo tuhomme olisi jo lähellä ei ne tänne muutaisi kesäksi linnut vaistoaisivat - päivä pitenee ja niedelleen ...
Hemskutakukkuu kirjoitti:
Elä Teuvoseni menetä toivon kipinää, 700v ei taivaiden mailmassa olekuin hetkivain, kylläse tästä -kun muutolintujakin on jo ilmestynyt, jo tuhomme olisi jo lähellä ei ne tänne muutaisi kesäksi linnut vaistoaisivat - päivä pitenee ja niedelleen ...
Minä menetin tämän maailman ja sen ystävät, mutta sain tilalle, sellaisen toivon ja turvan, josta sinä et osaa edes uneksia:
"Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää."
Sinun tulevaisuutesi toivo perustuu henkesi velttouteen:
"Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole."
"Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'- Ajatuksetsilmienpinnassa
TeuvoSuni kirjoitti:
Minä menetin tämän maailman ja sen ystävät, mutta sain tilalle, sellaisen toivon ja turvan, josta sinä et osaa edes uneksia:
"Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää."
Sinun tulevaisuutesi toivo perustuu henkesi velttouteen:
"Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole."
"Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'Sitäkun lähtee pään mekastuksesta ja tuo olemuksensa ns. silmien pintaa ja katselee mailmaa -kuin ikäänkuin ikkunasta ulos, jäävät turhat koputukset sinne takaraivoon -missä ne pikkuhiljaa vaimenevat, tämä juketsi on helppo toiselle sanoa miten toimia, mutta vaikea se on toteuttaa, sitä pitää pikkuhiljaa kokeilla ja kokeilla -kyllä se siitä.
Ajatuksetsilmienpinnassa kirjoitti:
Sitäkun lähtee pään mekastuksesta ja tuo olemuksensa ns. silmien pintaa ja katselee mailmaa -kuin ikäänkuin ikkunasta ulos, jäävät turhat koputukset sinne takaraivoon -missä ne pikkuhiljaa vaimenevat, tämä juketsi on helppo toiselle sanoa miten toimia, mutta vaikea se on toteuttaa, sitä pitää pikkuhiljaa kokeilla ja kokeilla -kyllä se siitä.
Mitä enemmän eri porttojen ovia kolkuttelet, ja niiden valheita itseesi sovitat, sen kauemmaksi sinä totuudesta erkanet.
Harva jaksaa Pelastajan kutsua odotella. kun Saatanan henki pistää kiireen päälle. Valittujen tie lähtee tästä:
"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"
"Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva."- Päätäpitäähallitaite
TeuvoSuni kirjoitti:
Mitä enemmän eri porttojen ovia kolkuttelet, ja niiden valheita itseesi sovitat, sen kauemmaksi sinä totuudesta erkanet.
Harva jaksaa Pelastajan kutsua odotella. kun Saatanan henki pistää kiireen päälle. Valittujen tie lähtee tästä:
"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."
"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"
"Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva."En minä näe mitään portteja enkä porttoja, jokapäiväistä leipää tässä syön niinkuin sinäkin, ei minulla pauhaa olenkaan tuollaiset meinigit mielessä mitä kerrot, elä herrantähe anna tuon pään soimata noin -laita se kuriin ja sassiin.
Päätäpitäähallitaite kirjoitti:
En minä näe mitään portteja enkä porttoja, jokapäiväistä leipää tässä syön niinkuin sinäkin, ei minulla pauhaa olenkaan tuollaiset meinigit mielessä mitä kerrot, elä herrantähe anna tuon pään soimata noin -laita se kuriin ja sassiin.
Sinun uskossasi on se hyvä puoli, ettei ystävistä ole puutetta. Sillä kaltaisiasi fariseuksia on tämäkin aa tulvillaan:
"Sinä sokea fariseus, puhdista malja ensin sisältä, muuten sitä ei saada ulkopuoleltakaan puhtaaksi!"- TeuvolymyääFraaseissa
TeuvoSuni kirjoitti:
Sinun uskossasi on se hyvä puoli, ettei ystävistä ole puutetta. Sillä kaltaisiasi fariseuksia on tämäkin aa tulvillaan:
"Sinä sokea fariseus, puhdista malja ensin sisältä, muuten sitä ei saada ulkopuoleltakaan puhtaaksi!"Kylläpäs taasen pistit pahasti, ootkos nämäkin kuppispesujutut unissas nähnyt, jos ne olisivat jonkun oikean uskovaisen suusta tulleet niita voisi pian oikein säikähtääkin, mutta kun sinä teuvoseni ne kirotit, niihin melkein rakastun, on sulla kekseliä mielikuvitus, mitenkäs meinaat jotta kuinkas tuo sanoisinkos oikein vatini täytettäisiin sillä taivaalisella kirkkaudella, elä sitten käytä noita kuluneita fraasejas -vaan vastaa oikein mies miehelle - ja näytä kykysi - kannontakaa ei kannata huikkia niita jesuittomaisi paukahduksia joo.
Kehotan sinua; mene kurkistelemaan näistä ovista, löydät sieltä varmasti itsellesi sopivan kirkkauden:
adventistit
aglikaanit
Agrigolalaiset
arkkimunkkilaiset
armonkalliolaiset
baalbeklaiset
babtistit
birkittalaissisaret
branhamilaiset
cityseurakuntalaiset
dominikaanit
elämänsanalaiset
elämänlähdeläiset
eläväsanalaiset
ekumeeniset
exoduslaiset
gnostilaiset
henotesläiset
helluntailaiset
hengenuudistuslaiset
heränneet
esikoiset
ilmestysmajalaiset
ilosanomalaiset
israelinystävät
Joosualaiset
jehovalaiset
Jeesuksen ruumislaiset
Jeesus on herralaiset
katolilaiset kylväjät
kalleimman veren sisaret
kansanlähetysläiset
Kellonkartanolaiset
koivuniemiläiset
korpelalaisuus
kotikirkkolaiset
kuninkaansoturit
kristilliset eläkeläiset
kriisipalvelulaiset
kotisatamalaiset
liekkiläiset
luterilaiset
lähetysseurakuntalaiset
luthersäätiöläiset
lasarusveljet
lähdekalliolaiset
lännenhunttarilaiset
maranatalaiset
majakkalaiset
metodistit
missiomaailmalaiset
mormoonit
munkkiluostarin munkit
nunnaluostarin nunnat
nokialaismissiolaiset
onewayhouselaiset
ortodoksit
pelastusarmeijalaiset
patmoslaiset
palatsiseurakuntalaiset
paavalinsynodilaiset
paratiisikotilaiset
pikkuesikoiset
priskillalaiset
pyhänikolauslaiset
raamattupuhuulaiset
radiodeiläiset
rauhansanalaiset
rauhanyhdistysläiset
ristiinnaulitut
risteyspaikkalaiset
ristiretkeläiset
ropolaiset
rukouspalvelulaiset
rukousystäväläiset
ruusuristiläiset
ristiinnaulittulaiset
saalemilaiset
sanansaattajalaiset
sanajaylistysläiset
savenvalajalaiset
scientologilaiset
siloalaiset
stefanuslaiset
teologisetistuuttilaiset
tabernaakkelilaiset
takeitnowlaiset
teologisetistuuttilaiset
Timoteusyhteisöläiset
totisestiparannetut
tuomasmessulaiset
totuudenystäväläiset
torontonsiunaajalaiset
uusheränneet
uusapostoliset
uusitoivolaiset
uusiviiniläiset
valon enkelit
vapaakirkolliset
vanhauskoiset
vapaamuurarit
viadolorosalaiset
vineyardilaiset
yhteyskristuksessalaiset
yhteysliikeläiset
yeshualaiset
Tuskin kovin paljoa erehdyn, kun sanon, että jokaisen oven takana ollaan sinua avosylin vastassa:
"Sieltähän se meidän rakas tuhlaajapoika takaisin kotiinsa palaa! Olet sydämellisesti tervetullut suoraan meidän alttarillemme. Tästä annamme sinulle aluksi viinitilkan ja pienen öylätin, jotka johdattavat sinut herran huomaan!"- Näitäuskontokuntia
TeuvoSuni kirjoitti:
Kehotan sinua; mene kurkistelemaan näistä ovista, löydät sieltä varmasti itsellesi sopivan kirkkauden:
adventistit
aglikaanit
Agrigolalaiset
arkkimunkkilaiset
armonkalliolaiset
baalbeklaiset
babtistit
birkittalaissisaret
branhamilaiset
cityseurakuntalaiset
dominikaanit
elämänsanalaiset
elämänlähdeläiset
eläväsanalaiset
ekumeeniset
exoduslaiset
gnostilaiset
henotesläiset
helluntailaiset
hengenuudistuslaiset
heränneet
esikoiset
ilmestysmajalaiset
ilosanomalaiset
israelinystävät
Joosualaiset
jehovalaiset
Jeesuksen ruumislaiset
Jeesus on herralaiset
katolilaiset kylväjät
kalleimman veren sisaret
kansanlähetysläiset
Kellonkartanolaiset
koivuniemiläiset
korpelalaisuus
kotikirkkolaiset
kuninkaansoturit
kristilliset eläkeläiset
kriisipalvelulaiset
kotisatamalaiset
liekkiläiset
luterilaiset
lähetysseurakuntalaiset
luthersäätiöläiset
lasarusveljet
lähdekalliolaiset
lännenhunttarilaiset
maranatalaiset
majakkalaiset
metodistit
missiomaailmalaiset
mormoonit
munkkiluostarin munkit
nunnaluostarin nunnat
nokialaismissiolaiset
onewayhouselaiset
ortodoksit
pelastusarmeijalaiset
patmoslaiset
palatsiseurakuntalaiset
paavalinsynodilaiset
paratiisikotilaiset
pikkuesikoiset
priskillalaiset
pyhänikolauslaiset
raamattupuhuulaiset
radiodeiläiset
rauhansanalaiset
rauhanyhdistysläiset
ristiinnaulitut
risteyspaikkalaiset
ristiretkeläiset
ropolaiset
rukouspalvelulaiset
rukousystäväläiset
ruusuristiläiset
ristiinnaulittulaiset
saalemilaiset
sanansaattajalaiset
sanajaylistysläiset
savenvalajalaiset
scientologilaiset
siloalaiset
stefanuslaiset
teologisetistuuttilaiset
tabernaakkelilaiset
takeitnowlaiset
teologisetistuuttilaiset
Timoteusyhteisöläiset
totisestiparannetut
tuomasmessulaiset
totuudenystäväläiset
torontonsiunaajalaiset
uusheränneet
uusapostoliset
uusitoivolaiset
uusiviiniläiset
valon enkelit
vapaakirkolliset
vanhauskoiset
vapaamuurarit
viadolorosalaiset
vineyardilaiset
yhteyskristuksessalaiset
yhteysliikeläiset
yeshualaiset
Tuskin kovin paljoa erehdyn, kun sanon, että jokaisen oven takana ollaan sinua avosylin vastassa:
"Sieltähän se meidän rakas tuhlaajapoika takaisin kotiinsa palaa! Olet sydämellisesti tervetullut suoraan meidän alttarillemme. Tästä annamme sinulle aluksi viinitilkan ja pienen öylätin, jotka johdattavat sinut herran huomaan!"Jaa sinäkös sitten siellä vällyjen alla pemuutat, vähän niinkuin itsenäisesti, joo joo.
Pikkupoikakin meinasi, kulla oli vällyt korkialla.
45. Palstatutkija: Teuvo ei ole suuri eksyttäjä.
Eikä eksyttäjä lainkaan, sillä Raamatun suurin eksyttäjä tapettiin jo vuonna 64, mutta silti hänen kauttaan maailmaan tuotu eksytys toimii erinomaisesti vielä tänäkin päivänä.
Eikä sen suureen suosioon tarvittu kuin kaksi Raamattuun kirjoitettua Saatanan opetusta. Sillä näissä tämän rajun eksytyksen perustus lepää:
46. Asioitaseurannut: En seuraa Teuvo Sunia.
Jos seuraisit, etkä vihaisi, olisi Jeesus pahasti erehtynyt ilmoittaessaan nämäkin kaksi totuutta:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi ja sitten tulee loppu."
Mieti nyt vielä mitä siitä sinulle koituisi, jos seuraisitkin Teuvo Sunia:
"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."
"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle.
47. Jepulisjep: Rienaa vai kritiikkiä.
Saatana on synti-vankilansa asukkaille järjestänyt Pyhän Hengen herjauksen, eli rienauksen ja kritiikin erittäin helpoksi. Tästä on tällä palstalla ylivoimaisesti suosituin tämä helluntailaisen Semper.Fideliksen erittäin ansiokas malliesimerkki:
"Tällainen mies on Teuvo Suni: liikaa riehuva, paisunut, harhaoppinen, perkeleen lapsi, pahapietari, Helvetin luukkujen lonksuttelija, kiroaja, Helvettiin ohjaaja,säälittävä, Teuvo-parka, soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies, tuomiokiihkoinen houkka, omissa mehuissaan teutaroiva, amok-juoksuajuokseva uskonnollinen mies, herjaajahenki, höyryävä, valhe profeetta,röyhkeä, filistealainen syyttäjä, oppi-isä, kiroaja, sunilainen, mutapainija, katkera, palavia nuolia ammuskeleva, Jumalan vastustaja, perkeleen apuri, kaupustelija, luopunut, pimeä, villipeto, ihmisparka, kouristunut, mentaaliongelmainen, rehvastelija, omavanhurskas, teatraalinen, tuomitseva, mahtaileva, sumuttaja, mytologi, fanaattinen löylynlyöjä, ahtaan portin mestari, sielunviholliselle haiseva, vihaaja, aggressiivinen, epätoivoinen, kiroava, verenhimoinen, epätasapainoinen, epänormaali, sairaalloinen, orjuuttaja, täyskahjo, petollinen, ymmärrykseltään pimentynyt, äkseeraaja, elämäkertahorinansa kaupustelija, naurettava jankuttaja, julmuri, valehtelija, eksyttäjä, säälimätön, rakkaudeton, kaste hitleristi, suni-evankelista, pahuudessa täysi-ikäinen, sanan ymmärryksessä sikiöasteella, vanhoissa rytkyissä kulkeva, mielivaltainen, ylpeä, tuomari, julkea pilkkaaja, maagikko, anekauppias, petkuttaja, haisevan ja oksettavan harhainen, makaaberi, porttisulkeisten pitäjä, höynäyttäjä, mafioso, remuaja, pilkkaaja, herhiläinen, nylkyri, vanha, äkäinen, raateleva susi, inkvisiittori, turhanpuhuja, niskuroija, poltinraudalla merkitty, tuhoon tuomittu, desperaado, ihmisraunio, valheveli, uhkarohkea, tökerö, kerskailija, pikku-Napoleon, sokea, miinoittaja, palstaterroristi, häirikkö, loruilija, huijari, paatunut, pääjehu, piruettimestari, Veljiensyyttäjä, taikauskoinen, salakavala, pöyhkeilijä, egoisti, raakalainen, tyhjä, säälimätön, ruoskija, hirviö, loitsuja, juonija, itserakas ,kiljuva jalopeura, sopankeittäjä, mellastaja, pikkunilkki, monotoninen, haaksirikkoutunut, kulttipomo, uhkapeluri, karmea, vastenmielinen, herodesmainen styränki, kajahtanut, vihainen rakkikoira, kireäpipoinen, näyttelijä, diktaattori,Teuvo-Il Sung, raivokas, megalomaaninen, porttifilosofi, väärämielinen, härkä, kärppä, kaappari, korppi, merkillinen mies, väärä todistaja, itsekehuja, vähäjärkinen, saastainen, alhainen, tökerö, egosentrinen, huijari, väärentäjä, taruilija, aseiden paukuttelija, omissa mehuissaan isottelija, massapostittaja, hirmuvaltias, gestapon otteita käyttävä, ihmissusi, Napoleon- yndroomasta kärsivä, kuolemankankea, jumalan varamies, Jeremia II, kuoleman kalman levittäjä, puskapelle, Pol Potin hengenheimolainen, sunologi, säälittävä, petetty, sepittäjä, itsensäylentäjä, jumalaton, kenttäoikeuden päätuomari, luikertelija, epäkristillinen, mustan magian harjoittaja, vanha mies, vihollisenorja, perkeleen saran kyntäjä, Baabelin profeetta, teutaroija, kylmä, hyytävä, raaka, kyseenalainen, mätä, koin syömä, korskea kuin Herodes, tunkion kukko, armon halveksuja, Suni&Co.,aamukiroilija, kakkapuheinen, Hitleriin verrattava, toivoton, häviäjä, amatööritason sääprofeetta, teosofisen humpuukin levittäjä, Ruukin rohveetta, maakuntasarjan painija, huuhaa-mies, Ruukin Mooses, verikoira, pyöveli, vaarallinen, häikäilemätön, estoton, sielunsa myynyt, vauhtisokea, vertahyytävä solvaaja, RuukinJeremia, narsisti, marttyyria esittävä, tyrkyttäjä, moraaliton sotilas, vihollisen vanki, vihollisen äänitorvi, hapattaja, valheen kylväjä, petturi, viekoittelija, mystikko, ideologi, kapinen susi, vankeudessa viruva, torven töräyttäjä, sirkuspelle, pikku pelinappula, kirologi, valheen liemen litkijä, rappiolla, ilotulittaja, mönjän nakkaaja, porttisulkeisten pitäjä, paise, herhiläinen, runoilija, valhevärssyjen väsääjä, palstajulkimo, nujertaja, häpäisijä, halvaannuttaja, Ruukinkarhu, julma, raateleva, kangastus, perkeleen perikuva, luhistuvapersoona, uskonnollinen peluri, patologinen valehtelija, pelle-hermanni, sielunvihollisen apuri, porttivahti, empiristi, kiristäjä, fariseus, klovni, tyly, retostelija, lavertelija, satanisti, agitaattori, Havukka-ahon Teuvo, kireä, pakkosyöttäjä, mafioso, outoveikko, kaunainen, show-mies, säälittävä ikämies, oman kunnian etsijä, hörhö, horroksessa, tyrmääjä, römeä seireeni, tyrmäystippojen tarjoaja, väärä tuomari, kalifi, ylenkatseellinen, yliannostettu, ihmispolo, ruoskija, kavala, käärme, myrkynkylväjä, yleinen syyttäjä, näkyjennäkijä, kameleontin henki, saatanan siteissä, kukko, rymistelijä ,nettisaarnaaja."
"Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää."- kukkoNettisaarnaaja
TeuvoSuni kirjoitti:
Saatana on synti-vankilansa asukkaille järjestänyt Pyhän Hengen herjauksen, eli rienauksen ja kritiikin erittäin helpoksi. Tästä on tällä palstalla ylivoimaisesti suosituin tämä helluntailaisen Semper.Fideliksen erittäin ansiokas malliesimerkki:
"Tällainen mies on Teuvo Suni: liikaa riehuva, paisunut, harhaoppinen, perkeleen lapsi, pahapietari, Helvetin luukkujen lonksuttelija, kiroaja, Helvettiin ohjaaja,säälittävä, Teuvo-parka, soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies, tuomiokiihkoinen houkka, omissa mehuissaan teutaroiva, amok-juoksuajuokseva uskonnollinen mies, herjaajahenki, höyryävä, valhe profeetta,röyhkeä, filistealainen syyttäjä, oppi-isä, kiroaja, sunilainen, mutapainija, katkera, palavia nuolia ammuskeleva, Jumalan vastustaja, perkeleen apuri, kaupustelija, luopunut, pimeä, villipeto, ihmisparka, kouristunut, mentaaliongelmainen, rehvastelija, omavanhurskas, teatraalinen, tuomitseva, mahtaileva, sumuttaja, mytologi, fanaattinen löylynlyöjä, ahtaan portin mestari, sielunviholliselle haiseva, vihaaja, aggressiivinen, epätoivoinen, kiroava, verenhimoinen, epätasapainoinen, epänormaali, sairaalloinen, orjuuttaja, täyskahjo, petollinen, ymmärrykseltään pimentynyt, äkseeraaja, elämäkertahorinansa kaupustelija, naurettava jankuttaja, julmuri, valehtelija, eksyttäjä, säälimätön, rakkaudeton, kaste hitleristi, suni-evankelista, pahuudessa täysi-ikäinen, sanan ymmärryksessä sikiöasteella, vanhoissa rytkyissä kulkeva, mielivaltainen, ylpeä, tuomari, julkea pilkkaaja, maagikko, anekauppias, petkuttaja, haisevan ja oksettavan harhainen, makaaberi, porttisulkeisten pitäjä, höynäyttäjä, mafioso, remuaja, pilkkaaja, herhiläinen, nylkyri, vanha, äkäinen, raateleva susi, inkvisiittori, turhanpuhuja, niskuroija, poltinraudalla merkitty, tuhoon tuomittu, desperaado, ihmisraunio, valheveli, uhkarohkea, tökerö, kerskailija, pikku-Napoleon, sokea, miinoittaja, palstaterroristi, häirikkö, loruilija, huijari, paatunut, pääjehu, piruettimestari, Veljiensyyttäjä, taikauskoinen, salakavala, pöyhkeilijä, egoisti, raakalainen, tyhjä, säälimätön, ruoskija, hirviö, loitsuja, juonija, itserakas ,kiljuva jalopeura, sopankeittäjä, mellastaja, pikkunilkki, monotoninen, haaksirikkoutunut, kulttipomo, uhkapeluri, karmea, vastenmielinen, herodesmainen styränki, kajahtanut, vihainen rakkikoira, kireäpipoinen, näyttelijä, diktaattori,Teuvo-Il Sung, raivokas, megalomaaninen, porttifilosofi, väärämielinen, härkä, kärppä, kaappari, korppi, merkillinen mies, väärä todistaja, itsekehuja, vähäjärkinen, saastainen, alhainen, tökerö, egosentrinen, huijari, väärentäjä, taruilija, aseiden paukuttelija, omissa mehuissaan isottelija, massapostittaja, hirmuvaltias, gestapon otteita käyttävä, ihmissusi, Napoleon- yndroomasta kärsivä, kuolemankankea, jumalan varamies, Jeremia II, kuoleman kalman levittäjä, puskapelle, Pol Potin hengenheimolainen, sunologi, säälittävä, petetty, sepittäjä, itsensäylentäjä, jumalaton, kenttäoikeuden päätuomari, luikertelija, epäkristillinen, mustan magian harjoittaja, vanha mies, vihollisenorja, perkeleen saran kyntäjä, Baabelin profeetta, teutaroija, kylmä, hyytävä, raaka, kyseenalainen, mätä, koin syömä, korskea kuin Herodes, tunkion kukko, armon halveksuja, Suni&Co.,aamukiroilija, kakkapuheinen, Hitleriin verrattava, toivoton, häviäjä, amatööritason sääprofeetta, teosofisen humpuukin levittäjä, Ruukin rohveetta, maakuntasarjan painija, huuhaa-mies, Ruukin Mooses, verikoira, pyöveli, vaarallinen, häikäilemätön, estoton, sielunsa myynyt, vauhtisokea, vertahyytävä solvaaja, RuukinJeremia, narsisti, marttyyria esittävä, tyrkyttäjä, moraaliton sotilas, vihollisen vanki, vihollisen äänitorvi, hapattaja, valheen kylväjä, petturi, viekoittelija, mystikko, ideologi, kapinen susi, vankeudessa viruva, torven töräyttäjä, sirkuspelle, pikku pelinappula, kirologi, valheen liemen litkijä, rappiolla, ilotulittaja, mönjän nakkaaja, porttisulkeisten pitäjä, paise, herhiläinen, runoilija, valhevärssyjen väsääjä, palstajulkimo, nujertaja, häpäisijä, halvaannuttaja, Ruukinkarhu, julma, raateleva, kangastus, perkeleen perikuva, luhistuvapersoona, uskonnollinen peluri, patologinen valehtelija, pelle-hermanni, sielunvihollisen apuri, porttivahti, empiristi, kiristäjä, fariseus, klovni, tyly, retostelija, lavertelija, satanisti, agitaattori, Havukka-ahon Teuvo, kireä, pakkosyöttäjä, mafioso, outoveikko, kaunainen, show-mies, säälittävä ikämies, oman kunnian etsijä, hörhö, horroksessa, tyrmääjä, römeä seireeni, tyrmäystippojen tarjoaja, väärä tuomari, kalifi, ylenkatseellinen, yliannostettu, ihmispolo, ruoskija, kavala, käärme, myrkynkylväjä, yleinen syyttäjä, näkyjennäkijä, kameleontin henki, saatanan siteissä, kukko, rymistelijä ,nettisaarnaaja."
"Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.">>"Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää."<<
Edellä tulikin jo kaikki esille kerralla, jotta minäkin pidättäydyn nyt kesän ajaksi sinun kanssasi höpisemästä. kukkoNettisaarnaaja kirjoitti:
>>"Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää."<<
Edellä tulikin jo kaikki esille kerralla, jotta minäkin pidättäydyn nyt kesän ajaksi sinun kanssasi höpisemästä.Nyt oin sinunkin jo myöhäistä katua, sillä Totuuden Hengen herjausta eli Pyhän Hengen pilkkaa e anteeksi anneta, vaikka kaikki elämäsi viimeiset vuodet pystyisit pitämään herjat sisälläsi:
"Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa."- Kaukanakuinlänsionidästä
TeuvoSuni kirjoitti:
Nyt oin sinunkin jo myöhäistä katua, sillä Totuuden Hengen herjausta eli Pyhän Hengen pilkkaa e anteeksi anneta, vaikka kaikki elämäsi viimeiset vuodet pystyisit pitämään herjat sisälläsi:
"Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa."Sun tuumat ei ele kuin peiton alla uneksittuja houreita, mitään pyhää henkeä niisä ei ole jotta kaukana siitä.
Kaukanakuinlänsionidästä kirjoitti:
Sun tuumat ei ele kuin peiton alla uneksittuja houreita, mitään pyhää henkeä niisä ei ole jotta kaukana siitä.
Jos tuo sinulle lahjoitettu usko olisi totta, olisi Jeesus Kristus pahasti erehtynyt, viestittäessään Isälle nämäkin asiat:
Minun osakseni tuli tämä koiran virka julistaa totuutta tälle kansalle, enkä tätä tehtävää suinkaan iloiten vastaanottanut.
Oletko lukenut sen todistukseni, miten siinä sitten kävi, kun aluksi kieltäydyin?
48. Vuodestatoiseenseurannut: Vanha mies joutui luovuttamaan totuuden edessä.
Silloin kun Jumala jonkun valittunsa synnistä kiinniottaa, ja lukee hänelle kuolemantuomion, ei siinä ihmisen iällä ole mitään merkitystä, sillä kyllä siinä paikassa nuorikin mies tai nainen joutuu luovuttamaan syntikätkönsä. Tällainen oli tuo minun tuskan yö, kun synnin paljastuksen jälkeen alkoikin uusi elämä Jeesuksessa Kristuksessa:
Tuli tammikuu 1988, sen viimeinen viikonloppu. Sinäkin päivänä luin Raamattua. Silloin oli edessä Luukkaan evankeliumi, josta luin:
"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.
Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten se vielä maata laihduttaa?'
Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää: mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'
Niin kuin Valitusvirsi kolme keskeytti Raamatun lukemisen lähes kaksi vuotta aikaisemmin, niin saman tekivät nyt nämä jakeet. Silloin ymmärsin heti lukemani, mutta nyt en lainkaan käsittänyt, mitä nämä jakeet tarkoittavat ja miten ne minuun liittyvät. Koko päiväksi jäi Raamattu auki tuosta kohdasta ja töitten lomassa aina kävin lukemassa ja ihmettelemässä.
Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin, vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin pimeäksi, eikä pihavaloakaan näy ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet, mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä. Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin, kuulen tutun äänen lähes kolmen vuoden takaa:
"Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."
Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää vuosiin ollut päätäni vaivannut. Olin sillä Ritvaa usein uhkaillutkin, sillä koin, että minullakin oli oikeus mennä vuoteeseen jonkun toisen kanssa. Niinhän hänkin oli tehnyt. Kerran komennuksella siihen tilaisuus tuli. Tein aviorikoksen, ja sen jälkeen tiesin kostaneeni pahan pahalla. Ja sekin oli tapahtunut jo lähes 20 vuotta sitten.
Siihen yhteen ainoaan kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuoleman tuomion: "Hakkaa se pois!" Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.
Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni, mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut ihan hyvä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman kodinkin?
"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus.
Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
"Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."
En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
"Minä olen sinut niistä varjellut."
Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 10 vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:
"Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."
Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä, mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni: "Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi on pilalla!"
Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuoden kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun, ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön: "Herra Jeesus, armahda!"
Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen jälkeen sain rauhan sydämeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:
"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin on Herra luvannut.
Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
JatkuuJatkoa
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi mistä miehen kiinni ottaa, kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se koitti.
Ritvan tullessa töistä sanoin hänelle: "Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle kerrottavaa?" Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten nolin tehnyt, ja kysyin: "Voitko antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."
Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista. Samalla hetkellä minut valtasi sama ihana tunne kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei koskaan katoa.
Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi, ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta ikuisesti asumaan. Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."
"Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."
HUOMATKAA TÄMÄ TOTUUS: "Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
49. Oivatahvo: Hei ketä nämä tyypit ovat?
Oiva oli pitkäaikaisimman ystäväni veli, jonka elämä päättyi samoin kuin Juudas Iskariotin elämä, vaikka tämä ystävä väitti veljellään olleen tiedossa totuus Raamatusta.
Jos sitä olisi ollut vaikkapa vain sinapinsiemenen verran ei hänen loppunsa olisi ollut tuollainen.
Tahvo on taas tämän ystävän mielikuvituksissa siittämä korvike Teuvolle, jolle hän vielä uskaltaa herjojaan heittää.- Hyväniin
Oletko muuten huomannut, että tämän tietyn kirjoittelijain kommentit ovat lähes loppuneet?
50. Ihmettelväkansalainen: Turha on ihmisen ylistys ja herja.
Voisitko ihmetellä sitä, miksi sinäkin ylistät ja uskot näitä eri uskonlahkojen ihmisopeilla tekopyhitettyjä ihmisiä, vaikka heitä seuraamalla ollaan matkalla kadotuksen, Jumalan kirouksen alla:
"Näin sanoo Herra: -- Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies, jonka sydän luopuu Herrasta!
Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu."
Tähän tämän maailmaan uskoon kuuluu myös se, että herjat kohdistetaan ihmiseen, joka on Kristukselta saanut Hengen ja tehtävän ja Jumalan siunauksen:
"Siunattu on se mies, joka luottaa Herraan ja panee turvansa häneen!.
Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää helteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä.
Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää."
Kuivana vuotenakin ei hänellä ole mitään hätää, koska:
"Mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."
- vanhurskasjumala
HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan
http://www.kirjaonline.com/product/426/vanhurskas-jumala-ja-vanhurskauden-evankeliumi
Liian monille evankeliumin ydin merkitsee sitä, että Jumala on rakkaus ja että hän rakastaa kaikkia varauksettomasti. Silti Jeesus tai hänen apostolinsa eivät koskaan saarnanneet näin. He ovat näyttäneet ajatelleen, että maailman täytyi saada tietää hänen vanhurskaudestaan ja hänen halukkuudestaan, jopa innokkuudestaan, jakaa se meidän kanssamme.Kyllä sinun jumalasi tarjoaa makeaa valheen vanhurskautta, sillä Saatanan helmaan menet kirjoinesi:
"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän
En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.
Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."
- ElämäOnsietananSampaa
TeuvoSuni kirjoitti:
Miksi ylläpito ei enää poista näitä saatanallisia linkityksiä?
Matkalla ylämaan savotalle Nätti-Jussi iltamyöhällä poikkesi erääseen taloon ja pyysi yösijaa. Isäntä vastasi, ettei talossa ole ollut tapana pitää kulkumiehiä yötä. Siihen Nätti sanoi:
- Ei tässä sitten muu auta, täytyy tehä isä-vainaan konsti.
Silloin isäntä pelästyi ja ryhtyi puheitaan perumaan ja sanoi, että eikohän nyt sentään yhdelle miehelle yökortteeri järjesty.
Kun Nätti aamukahvin jälkeen teki lähtöä, uteli isäntä, että minkä konstin vieras olisi illalla tehnyt, jos ei olisi saanut yösijaa. Nätti vastasi:
- Olisin nostanut repun pykälään ja lähtenyt pois.
*
Nätti-Jussi tuli Muonion kairassa uuteen savottaan. Eräs jätkä päätti säikyttää Nätin kertomalla:
- Tällä savotalla ovat niin huonot taksat, että täällä kuolee nälkään.
Mutta Nätti ei ollut millänsäkään, vastasi vain rauhallisesti piippunnysää tuprutellen:
- En minä ruumiita pelkää. Olet eksynyt pois kaltaistesi seurasta. Palaa takaisin kotiin, josta lähdit: http://keskustelu.suomi24.fi/ajanviete/huuhaa
- Teuvonopisleluatämäkin
TeuvoSuni kirjoitti:
Olet eksynyt pois kaltaistesi seurasta. Palaa takaisin kotiin, josta lähdit: http://keskustelu.suomi24.fi/ajanviete/huuhaa
Jaa olit taas käynyt opikelumatkalla, tuoltakos sinä juttujas ammenat, hyvä kun julkisestit esittelet taipaleitas, soo soo.
Ei näiden porttojen tunnistamiseksi tarvitse käydä heidän oviaan aukomassa, koska Totuuden Henki toimii tänäänkin näin:
"Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva."
Kun koko maailma jo vuonna 96 oli Paholaisen porttojen vallassa, niin ei se mikään ihme ole, että se on 1919 vuodessa tuollaisen porttolauman tähänkin maahan johdattanut.- Elävöitetytväylät
TeuvoSuni kirjoitti:
Ei näiden porttojen tunnistamiseksi tarvitse käydä heidän oviaan aukomassa, koska Totuuden Henki toimii tänäänkin näin:
"Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva."
Kun koko maailma jo vuonna 96 oli Paholaisen porttojen vallassa, niin ei se mikään ihme ole, että se on 1919 vuodessa tuollaisen porttolauman tähänkin maahan johdattanut.Mies otti tien varresta nunnan kyytiinsä. Nunna oli palaamassa
seuraavaan kylään takaisin luostariinsa. Matkaa oli hyvänlaisesti jäljellä. Mies päätti kokeilla kepillä jäätä ja laittoi kätensä vieressä istuvan nunnan polvelle.
- Luukas 15: 3! huudahti nunna heti.
Mies hätkähti ja veti kätensä pois. Ajettuaan vähän matkaa
eteenpäin hän rohkaistui uudelleen ja pisti nunnan polvelle hieman ylemmäs kuin äsken.
- Luukas 15: 3! nunna huudahti jälleen.
Mies säikähti taas ja otti kätensä pois. Lopulta hän yritti kolmannen kerran, mutta jälleen nunna huusi:
- Luukas 15: 3!
Tämän jälkeen mies ei enää yrittänyt. Pian oltiinkin jo perillä
kylässä ja nunna jäi pois kyydistä. Mies ajoi kotiinsa ja meni heti uteliaana kirjahyllylle ja otti sieltä Raamatun. Hän avasi sen ja etsi Luukkaan 15. Luvun jakeen 3 ja
luki tekstin: "Poikani, olet oikealla tiellä!" Elävöitetytväylät kirjoitti:
Mies otti tien varresta nunnan kyytiinsä. Nunna oli palaamassa
seuraavaan kylään takaisin luostariinsa. Matkaa oli hyvänlaisesti jäljellä. Mies päätti kokeilla kepillä jäätä ja laittoi kätensä vieressä istuvan nunnan polvelle.
- Luukas 15: 3! huudahti nunna heti.
Mies hätkähti ja veti kätensä pois. Ajettuaan vähän matkaa
eteenpäin hän rohkaistui uudelleen ja pisti nunnan polvelle hieman ylemmäs kuin äsken.
- Luukas 15: 3! nunna huudahti jälleen.
Mies säikähti taas ja otti kätensä pois. Lopulta hän yritti kolmannen kerran, mutta jälleen nunna huusi:
- Luukas 15: 3!
Tämän jälkeen mies ei enää yrittänyt. Pian oltiinkin jo perillä
kylässä ja nunna jäi pois kyydistä. Mies ajoi kotiinsa ja meni heti uteliaana kirjahyllylle ja otti sieltä Raamatun. Hän avasi sen ja etsi Luukkaan 15. Luvun jakeen 3 ja
luki tekstin: "Poikani, olet oikealla tiellä!"Minä olen tarkoin kertonut päivämäärän ja jopa kellon ajakin, jolloin Pyhä Henki on opetuksensa ja kutsunsa tehnyt selväksi.
Voisitko sinäkin paljastaa tuon kertomasi tapahtuman ajankohdan, ja sen paikkakunnan, missä suomalaiset nunnat luostariaan pitävät?
Varmaan sinua tuolloin harmitti se, ettet ollut Raamattuun tutustunut ja näin jäi nunnan rakkaus kokematta?
Tutki nyt tarkkaan Raamatusta tämä jae, kun seuraavan kerran nunnaluostarin ohi ajat:
"Laulujen laulu 7:12-14!", huudahti nunna heti, kun mies tarjosi kyytiä.- Taivaansineenmahtuukaikk
TeuvoSuni kirjoitti:
Minä olen tarkoin kertonut päivämäärän ja jopa kellon ajakin, jolloin Pyhä Henki on opetuksensa ja kutsunsa tehnyt selväksi.
Voisitko sinäkin paljastaa tuon kertomasi tapahtuman ajankohdan, ja sen paikkakunnan, missä suomalaiset nunnat luostariaan pitävät?
Varmaan sinua tuolloin harmitti se, ettet ollut Raamattuun tutustunut ja näin jäi nunnan rakkaus kokematta?
Tutki nyt tarkkaan Raamatusta tämä jae, kun seuraavan kerran nunnaluostarin ohi ajat:
"Laulujen laulu 7:12-14!", huudahti nunna heti, kun mies tarjosi kyytiä.Ei kannata pieniin asiohin takertua, kun kellonaikoihin 20-V ja aika menettää merkityksen, ei muutakuin jokunen sen hauskan sattumuksen voipi muista/tietää ja kerto, ei näitä asioita niin kovasti kannata naulailla, kyllä taivaan sineys nielee kaikki.
Taivaansineenmahtuukaikk kirjoitti:
Ei kannata pieniin asiohin takertua, kun kellonaikoihin 20-V ja aika menettää merkityksen, ei muutakuin jokunen sen hauskan sattumuksen voipi muista/tietää ja kerto, ei näitä asioita niin kovasti kannata naulailla, kyllä taivaan sineys nielee kaikki.
Moni kaltaisesi luulee:
"Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuolemantie."- Kopelollaeteenpäin
TeuvoSuni kirjoitti:
Moni kaltaisesi luulee:
"Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuolemantie."Täytyy myöntää, että saatat olla oikeassa, muttakun Han valkkari pyytää juhliinsa satunnaisesti, miten siinä käypi näille varmanpaikan varaajille ns. rtupenkin varaajille, olet sinä senverran Isoakirjaa lukenut, että tiedät mitä tarkoita, vai sumentaakos nämä yölliset uninäyt kaikki ja tekevät elämäsi huuruiseksi?
- Lukihäiriöpäällä
Kopelollaeteenpäin kirjoitti:
Täytyy myöntää, että saatat olla oikeassa, muttakun Han valkkari pyytää juhliinsa satunnaisesti, miten siinä käypi näille varmanpaikan varaajille ns. rtupenkin varaajille, olet sinä senverran Isoakirjaa lukenut, että tiedät mitä tarkoita, vai sumentaakos nämä yölliset uninäyt kaikki ja tekevät elämäsi huuruiseksi?
Tuli lyöntivirheitä enemmänkuin sallitua, en tarkistellut kirotustani, muutakuin lähetin.
Lukihäiriöpäällä kirjoitti:
Tuli lyöntivirheitä enemmänkuin sallitua, en tarkistellut kirotustani, muutakuin lähetin.
Tällä tiellä ei elämä ole huuruista:
Niin sinä julistat saastaisiksi hopeoidut jumalankuvasi ja heität menemään kullalla silatut jumalasi kuin nainen verisen rievun ja huudat: "Tiehesi, saasta!"
Kyllä se lukihäiriö on monella muullakin kuin sinulla. Varsinkin niillä, jotka Isosta Kirjasta lukevat ja uskovat, että pelastus tapahtuu näin helposti:
Ja kun sinäkin olet saanut mieleisesi uskon, niin Iso Kirja varmistaa, että siinä pysyt:
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."- Yksinäinenharhailija
TeuvoSuni kirjoitti:
Tällä tiellä ei elämä ole huuruista:
Niin sinä julistat saastaisiksi hopeoidut jumalankuvasi ja heität menemään kullalla silatut jumalasi kuin nainen verisen rievun ja huudat: "Tiehesi, saasta!"
Kyllä se lukihäiriö on monella muullakin kuin sinulla. Varsinkin niillä, jotka Isosta Kirjasta lukevat ja uskovat, että pelastus tapahtuu näin helposti:
Ja kun sinäkin olet saanut mieleisesi uskon, niin Iso Kirja varmistaa, että siinä pysyt:
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."Kyllähän tiedät kellä yksin on tuomiovalta, mitä tuossa edellä noin teit, on sinulla uskallusta kauhiasti, miten olet joutunut tuolle yksin tietävälle polulle?
Yksinäinenharhailija kirjoitti:
Kyllähän tiedät kellä yksin on tuomiovalta, mitä tuossa edellä noin teit, on sinulla uskallusta kauhiasti, miten olet joutunut tuolle yksin tietävälle polulle?
Kaltaisillesi tekopyhitetyille Jeesus tämän sanoi:
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.
Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?
Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."
Valituilleen hän sanoi:
"Koko ajan, kaikissa koettelemuksissa, te olette pysyneet minun kanssani.
Niinpä minä annan teille annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut."
"Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."
Ja kun Jeesuskaan ei ketään tuomitse, eivät sitä tee myöskään hänen omansa, vaan tuomio tuleekin niiden sanojen kautta, jotka hän, ja hänen omansa julkituovat:
"Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut maailmaa tuomitsemaan vaan pelastamaan sen.
Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä."
Tämä on yhtäpitävä Jumalan profeetoilleen antamalla käskyllä:
"Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä.
Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."
Koska en yhdenkään kaltaiseesi tekopyhän takia halua joutua tuomituksi, siksi kerron totuuden.
Tällaista helvettiin tuomitsijaa ei Jumala kenestäkään omastaan, kuten Saa-tana tekee.
Kolme kertaa sen viiden vuoden aikana, jona Ruukin seurakunnassa hyvin monessa tehtävässä toimin, sain vanhoillislestadiolaiselta kappalaiselta, Aimo Hautamäeltä kolme kertaa saman passituksen helvettiin:
"Helvettiin menet, jos et meidän joukossa ole syntejäsi tunnustamassa, sillä vain me olemme oikeita jumalanlapsia, ja vain meillä on oikeus Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä antaa ihmisille syntejä anteeksi."
Vielä on tämän oven takana lähes kymmenen herjaajan jono vastaus odottamassa, joten tämä osasto on edelleen avoinna ainakin tämän viikon no 17.
51. Käänny Jeesuksen puoleen: Teuvo, ei sun pidä enää syntiä tehdä.
Ensiksi kuitenkin tämä Jeesuksen ilmoitus todellisesta synnistä: "Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun,"
Tähän syntiin minä syyllistyin syksyllä 1989. Puolentoistavuoden kuluttua tuosta ahtaan portin tuskanyöstä ja Pyhän Hengen saamisesta sairastuin jänisruttoon.
Se sai alkunsa sääskenpistosta reiteen. Ennen sen puhkeamista heinäkuun viimeisen
päivän aamuna vuonna 1989, kun kello 9.10 aukaisin silmäni, toi Pyhä Henki silmieni eteen avatun Raamatun Jesajan kirjan 1. aukeamalta.
Se oli kuin mattalasin peitossa, jossa ainut kirkas kohta oli näiden jakeiden kohdalla, jotka pystyin lukemaan tuosta aivan kuin ilmassa roikkuvasta Raamatusta:
"Siion lunastetaan oikeudella ja sen kääntyneet vanhurskaudella. Mutta luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion, ja ne, jotka hylkäävät Herran, hukkuvat.
Sillä he saavat häpeän niistä tammista, joita te himoitsitte, ja pettymyksen puutarhoista, jotka te valitsitte.
Sillä teidän käy kuin tammen, jonka lehdet lakastuvat, ja kuin puutarhan, joka on vailla vettä. Ja mahtaja tulee rohtimeksi ja hänen tekonsa kipinäksi, ja molemmat palavat yhdessä, eikä sammuttajaa ole."
Tämän luettuani käski Pyhä Henki viemään tämän viestin piispa Rimpiläiselle.
En kuitenkaan lähtenyt, vaan sanoin, että olen kaksi kertaa totuuden asialla hänen luonaan käynyt, ja turha on enää kolmatta kertaa lähteä.
Meni reilut kaksi viikkoa, kun yhtäkkiä eräänä päivänä alkoi kuume nousta sellaista vauhtia, että se jo illalla oli 39 astetta.
Aamulla hortoilin samassa lämmössä ja soitin lääkärin vastaanotolle, ja siellä kehotettiin odottamaan kolme päivää. Odotin, eikä kuume laskenut ja kun aikaihmiselle tulee tuollainen kuume niin sen kokenut kyllä tietää, minkälainen olotila siinä on.
Kun sitten lääkäriin pääsin, niin tuon kertomani sääskenpiston aiheuttaman punaisen läiskän perusteella hän totesi sen jänisrutoksi. Määräsi lääkkeet. Kuume kyllä alkoi laskea, mutta se tauti siirtyi sitten nivuksiin, ja kotona lattialla kävellessäni nyrjäytin aivan ihmeellisellä tavalla oikean nilkkani ja seuraavana aamuna vuoteesta noustessani revähti yhtä ihmeellisellä tavalla pallean kohdalla jokin lihas niin, että hengittäminenkin tuotti vaikeuksia.
Kun toista viikkoa olin tässä tilassa Pyhä Henki näytti tuon näyn uudelleen, ja silloin tajusin, että minun on pakko varata aika piispan vastaanotolle. Ja niin tein, mutta koska piispa oli matkoilla vai lomallako lienee ollut, niin tapaaminen oli mahdollista vasta syyskuun alkupuolella.
Tautitilanne jatkui kuitenkin samanlaisena, ja kun se tapaamisviikko tuli, ja tapaaminen oli sovittu keskiviikkoaamuksi, niin maanantai aamuna herätessäni Pyhä Henki sanoi:
"Nämä sairaudet annettiin, koska et totellut, mutta nyt saat terveenä lähteä", kun samalla aloin tunnustella nivuksia, nilkkaa ja palleaa, kaikki kivut olivat poissa.
Menin piispan luokse, selvitin asiani ja näin suuttumuksen punan nousevan hänen kasvoilleen, kun hän näytti kädellä ovea sanoen: "Tällaisten asioiden kanssa ei täällä tarvitse juosta!"
Pyhän Hengen, eli Puolustajan toiminta oli kohdallani samalainen kuin Paavalinkin: Saatanan enkelin kuritus.
Minun kohdallani se johti Pyhän Hengen käskyn täyttämiseen, mutta Paavali jäi Saatanan synnin siteisiin.Tämän kirjoituksen alusta jäivät pois nämä kaksi apostoli Johanneksen ilmoitusta:
"Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä."
"Rakkaat lapset! Kirjoitan tämän teille, jotta ette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, joka on vanhurskas: Jeesus Kristus."
52. Kiinnostunutyksilö : Miten kävi sunilaisten?
Etkö lukenut tätä:
Totuus, jonka julistajaksi Jeesus Kristus 27 vuotta sitten Teuvo Sunin kutsui voi tänäkin päivänä erittäin hyvin, kaltaistesi vihamiesten jatkuvasti kasvavasta laumasta huolimatta.
Lähettäjäni ilmoitukset ovat edelleenkin voimassa, ja todistajan tehtävä jatkuu:
Jokaiselle valitsemalleen kansalle on hän lähettänyt oman todistajansa, samalla tavoin kuin minut lähetti tämän kansan keskelle.
Niille ystävilleni jotka jonkin aikaa kanssani totuuden tiellä kulkivat, kävi juuri niin kuin Jeesus ennalta ilmoitti:
"Kylvö kallioiseen paikkaan kuvaa sitä, joka sanoman kuullessaan heti ottaa sen iloiten vastaan mutta joka kestää vain hetken, koska häneltä puuttuvat juuret. Kun tulee ahdinko tai vaino sanan tähden, hän luopuu kohta."
14 vuotta rinnallani kulkeneen ystävän tie päättyi pelkuruuden hengessä ahtaan portin eteen:
"Kaduttaa etten mennyt
Kirjoittanut: Devout 2.10.2007 klo 23.36
Jos oppisi olisi pitänyt paikkansa, olin tuhonnut silloin saatanan.
Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni.."
53. Devoit: Ellen White oli väärä profeetta.
Jokaisella uskonsuunnalla on jokin ikioma profeetta, jota he kunnioittavat oikeana profeettana, kuten adventistit kunnioittavat tätä naista. Vaikka vääriä profeettoja ovat kaikki - Paavalista alkaen.
Tällekin palstalle on nyt ilmestynyt kaksi - omalla nimellä esiintyvää - väärää profeettaa, antamaan jo eksytetyille lisää heidän halujensa mukaista opetusta: Mikko Ainasoja, tuo totisen parannuksen mies, ja hänen perässään uutena tulokkaana Hannu Warvas.
54. Syntimikäsynti: Valehtelu on aina syntiä.
Paavalikin sen kyllä tiesi, mutta silti vielä ihmetteli sitä, miksi hänet tullaan tuomitsemaan syntisenä:
Vaikka tämäkin kirjoittaja tietää valehtelun olevan syntiä, niin kuitenkin hän on Saatanan opeilla päätynyt samaan synnin vankeuteen Paavalin kanssa:
"Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."- MukasanoillaTaivaisiin
TeuvoSuni kirjoitti:
Paavalikin sen kyllä tiesi, mutta silti vielä ihmetteli sitä, miksi hänet tullaan tuomitsemaan syntisenä:
Vaikka tämäkin kirjoittaja tietää valehtelun olevan syntiä, niin kuitenkin hän on Saatanan opeilla päätynyt samaan synnin vankeuteen Paavalin kanssa:
"Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."Ei se synnitön elämä tuota sanan vääntelyä ole, siinä on aivan muut mitat kysymyksessä, mehän ollan rikoksen polulla, joka päivä -vaikkei käydä -kuin maitolitran kaupasta autolla hakemassa, niin johan siinäkin matkalla monia liikenne rikkomuksi tulee tehtyä, samaten tämä synnitön elämä, kyllä koko ajan se jolka lipeää niiltä pitkospuilta, niin sinulta kuin minulta Teuvoseni, joka ilta joudut rukouksilas kuittailemaan päivän syntejäs, mitä vielä unissas näet näitä riettaita unia, niin pitää vielä aamustakin seistä kovasti lakki kädessä ja katsoa maahan katuvaisena joo.
MukasanoillaTaivaisiin kirjoitti:
Ei se synnitön elämä tuota sanan vääntelyä ole, siinä on aivan muut mitat kysymyksessä, mehän ollan rikoksen polulla, joka päivä -vaikkei käydä -kuin maitolitran kaupasta autolla hakemassa, niin johan siinäkin matkalla monia liikenne rikkomuksi tulee tehtyä, samaten tämä synnitön elämä, kyllä koko ajan se jolka lipeää niiltä pitkospuilta, niin sinulta kuin minulta Teuvoseni, joka ilta joudut rukouksilas kuittailemaan päivän syntejäs, mitä vielä unissas näet näitä riettaita unia, niin pitää vielä aamustakin seistä kovasti lakki kädessä ja katsoa maahan katuvaisena joo.
Tuohan on sitä Saatanan Paavalille sanelemaa ilosanomaansa, jolla se on koko ihmiskunnan omakseen saanut.
Eikä se mikään ihme ole, ettet sinäkään sitä ymmärrä, koska ei Paavalikaan sitä ymmärtänyt:
"En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.
Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.
Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.
Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Valitut on Pyhän Hengen kautta tuollaisesta synnistä vapautettu, koska heidän uskonsa on Jeesuksessa Kristuksessa eikä Paavalissa:
"Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun."- Kaikellakunnioituksella
TeuvoSuni kirjoitti:
Tuohan on sitä Saatanan Paavalille sanelemaa ilosanomaansa, jolla se on koko ihmiskunnan omakseen saanut.
Eikä se mikään ihme ole, ettet sinäkään sitä ymmärrä, koska ei Paavalikaan sitä ymmärtänyt:
"En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.
Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.
Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.
Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Valitut on Pyhän Hengen kautta tuollaisesta synnistä vapautettu, koska heidän uskonsa on Jeesuksessa Kristuksessa eikä Paavalissa:
"Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun."Kiitos, olipas muuten nyt vasta ymmärettävästi sanottu, ennen olen juttujasi pitänyt saman jauhamisena.
Kaikellakunnioituksella kirjoitti:
Kiitos, olipas muuten nyt vasta ymmärettävästi sanottu, ennen olen juttujasi pitänyt saman jauhamisena.
Tästä sinun on hyvä jatkaa ja odottaa Kristuksen ilmestymistä:
"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle.
"Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."
Pidä nyt mielessä tämä neuvo: Älä sorru lihan halujen mukaiselle totisen parannuksen tielle, vaan jää rauhassa odottamaan tätä hetkeä, mistä valittujen taivastie alkaa:
Äläkä luovuta, vaikka ilmestyminen viipyisikin, sillä hän koettelee jokaista, jonka omakseen ottaa.
Minäkin odotin 40 vuotta.
- Totuudellinentutkija
MInä olen jo monesti kyennyt todistamaan raamatussa esiintyviä väärennyksiä.
Onhan se aivan selvää miten saatana huomasi jo kauan sitten parhaaksi
keinoksi harhauttaa kansat väärentämällä käännöksiä kirkollisten kääntäjiensä
kautta. Muu kansahan ei ollut mitenkään tietoinen pyhistä kirjoituksista.
Vuosisatoja liturgiat saarnattiin latinaksi, koska sitä ei rahvas ymmärtänyt,
vaan ottivat kirkon hylkimisen sekä verotuksen vastaan alistuen.
Vahinko on tehnyt tehtävänsä, nyt sitä on mahdotonta korjata. Kourallinen
tutkijoita on ripoteltuna kansojen keskelle, heillä ( meillä )on tietoisuus siitä. - MeMuutamat
Tämä sivu onkin näköjään Sunin yksityis-sivu, sieltä tulee hölynpölyä kuin
pahnakoneesta. Järjen valo on monella kuivunut uskonnollisten harhaoppien
takia. Heidän jumalansa on epäjärjestyksen jumala, sen näkee jo tuosta
ylettömästä riehumisesta. Paavalin haukkuminen " heretiksi "on aika vakava
rikos, omasta mielestäni. Ei Jeesus olisi suvainnut pysyvästi seuraansa synnin-
tekijää pilaamaan evankeliumia.Totuutta julistit, vaikka et sitä alkuunkaan ymmärtänyt.
Jeesus ei todellakaan suvainnut sitä, että Paavali alkoi julistaa Saatanan valheita muka Jumalan opetuksina, ja siksi antoi Saatanalle käskyn lähettää enkelinsä Paavali kurittamaan.
Ja tuo kuritus oli loppuun saakka niin tehokasta, että Paavali jäikin osattomaksi Pyhästä Hengestä, jota vielä 22 vuoden kuluttua Jeesuksen ilmestymisestä turhaan odotti:
Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima."
Eikä se koskaan häneen asettunut, vaan jäi loppuun asti Saatanan synnin siteisiin:
Montako kertaa tämä on toistettava?
Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.
Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:
"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.
Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "
Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:
"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."
Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutt a minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.
Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Sen takasi vielä Jumalan käsky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:
"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.
Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.
Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.
Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."
Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."
Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."
- Pidälaumastasihuolta
55. Teuvo Suni! Tule hakemaan ystävättäresi Voivoi
Minun muutama ystäväni ja ystävättäreni eivät voivottele näissä keskusteluissa, eikä missään muuallakaan.
Yhteyttä pidämme puhelimen ja sähköpostin välityksellä.
- Herätysherätys
56. Minne hävinneet
Pahimmat Totuuden Hengen herjaajat on Jumala kuoleman kautta korjannut pois, jotta tämäkin hänen ilmoituksensa kävisi toteen:
"Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää."
Ironiaa tässä on se, että tämän Pyhä Henki ilmoitti Saulille, joka Paavalina sai kokea, miten Saatanan kuritus alkoi toimia, kun Saatana sai hänet kumoamaan Pyhän Hengen opetuksia Saatanan erinomaisilla ilmestyksillä.
Joista yhtenä esimerkkinä tämä:
Pyhän Hengen opetus: "Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."
Nämäkin Saatanan opetukset veivät hänet Kristuksen palvelijasta Saatanan valheiden palvelijaksi:
"Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.
Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."
Näillä opeilla on Saatana saanut kaikki tämänkin maan uskonsuunnat omikseen, kun on pystynyt opeillaan tyydyttämään kaikkien hengenliset halut.
Näin hänestä itsestään tuli kaikille näille oikea profeetta, jonka ennustus alkoi toteutua jo hänen itsensä perustamissa seurakunnissa:
"Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee.
He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja."
Jotkut herjaajat ovat säikähtäneet ja luikkineet pakoon, ja erään tiedän henkisesti sairastuneen.
- TeuvoPaavo
57. Äänestin Väyrystä
Kaikista niistä herjoista, joita väärämieliset valehtelijat ovat kuvitelleet minun sanovan tai jopa äänestävän, kuten tässä, saisi koottua mielenkiintoisen kirjan.
- KaHe_
58. Teuvo:Paavalia suurempi
Tämäkin Totuuden Hengen herjaus on poimittu tästä helluntailaisen herjauslistasta:
Paisunut Paavali kyllä oli, mutta ei totuudesta, vaan Saatanan erinomaista valheista, joiden takia Pyhä Henki jäi haaveksi, kun Jumala antoi Saatanalle käskyn lähettää enkelinsä Paavalia rusikoimaan, kun tämä alkoi julistaa Saatanan valheita Jumalan totuutena. Ja Saatanan valta maailmassa pysyy viimeiselle tuomiolle saakka:
"Jos Saatana ajaa ulos Saatanan, silloin se on noussut itseään vastaan. Kuinka sen valtakunta silloin voi pysyä koossa?"- PaljonIkuisenveivinkiert
TeuvoSuni kirjoitti:
Tämäkin Totuuden Hengen herjaus on poimittu tästä helluntailaisen herjauslistasta:
Paisunut Paavali kyllä oli, mutta ei totuudesta, vaan Saatanan erinomaista valheista, joiden takia Pyhä Henki jäi haaveksi, kun Jumala antoi Saatanalle käskyn lähettää enkelinsä Paavalia rusikoimaan, kun tämä alkoi julistaa Saatanan valheita Jumalan totuutena. Ja Saatanan valta maailmassa pysyy viimeiselle tuomiolle saakka:
"Jos Saatana ajaa ulos Saatanan, silloin se on noussut itseään vastaan. Kuinka sen valtakunta silloin voi pysyä koossa?"Näitä Jeesus lapsia uudesti syntyneitä on 2-3 tälläkin foorumilla, niin sanottu mailman loppu on vanhan Raanatun keissin vesityminen ja uuden Raamatun väsääminen, alkaa taasen uusi kierto, kyllä vanhaa voipi vielä kauan käyttää mutta ken osaa enää sitä tulkita, sen tulkinnoillahan on tehty aikoinaan paljon pahoja töitä pääasiassa, mutta siellä nämä pahuuven kietasiat ikuista kampea kiertävät manalassa, oli lyhyen temmelyksen tulos joo.
PaljonIkuisenveivinkiert kirjoitti:
Näitä Jeesus lapsia uudesti syntyneitä on 2-3 tälläkin foorumilla, niin sanottu mailman loppu on vanhan Raanatun keissin vesityminen ja uuden Raamatun väsääminen, alkaa taasen uusi kierto, kyllä vanhaa voipi vielä kauan käyttää mutta ken osaa enää sitä tulkita, sen tulkinnoillahan on tehty aikoinaan paljon pahoja töitä pääasiassa, mutta siellä nämä pahuuven kietasiat ikuista kampea kiertävät manalassa, oli lyhyen temmelyksen tulos joo.
Olisi mielenkiintoista tietää keitä he ovat? Tässäkään keskusteluketjussa ei ole Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneita muita kuin allekirjoittanut.
Omasta puolestani jätän tähän keskusteluun kirjoittamisen tähän viestiin. Seuraavaksi tuon esille totuuden ns. totisesta parannuksesta.
Minkälainen on se parannus, jonka jälkeen ihminen jääkin totiseksi, eikä iloiseksi, kuten Jeesuksen johtamassa parannuksessa, jossa ihminen ostetaan vapaaksi Saatanan synnin siteistä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843462- 252033
- 1941941
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3431338Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell861313Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12945- 82943
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790