Kookosöljyä moneen...

Kookos-keiju

Kookosöljy käy moneen käyttötarkoitukseen! Tässä muutamia:

- Hälventää raskaus- ja venymisarpia!

- Vedenkestävän silmämeikin poistoon: hiero kevyesti öljyä silmäluomille 1/2 minuutin ajan, pyyhi sitten pois kosteilla vanulapuilla. Pese vielä ihoon jäänyt öljy kasvojen puhdistusaineella.

- Kasvomeikin poistoon! Sopii hyvin myös rasvoittuvalle iholle! Hiero kookosöljyä kasvoille, pyyhi pois kosteilla vanulapuilla! Viimeistele kasvovedellä.

- Suojaa hiuksia kuivumiselta värjäyksen tai vaalennuksen aikana! Levitä kookosöljyä kauttaaltaan kuiviin hiuksiin sormilla haroen, voit vielä kammata jotta öljy levittyy tasaisemmin. Hiero myös päänahkaa suojaamaan! Anna öljyn imeytyä hiuksiin vähintään 2 tuntia ennen värjäystä.
Levitä sitten väri tai vaalennusaine öljyttyihin hiuksiin. Värin vaikutusajan jälkeen huuhtele hiukset hyvin ja pese ne vielä shampoolla. Käytä myös hoitoainetta!

35

1396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cocovineiti
      • valkosipoliiviöljy

        valkosipuli jauhetaan ja sekoitetaan oliiviöljyyn.käy kasvojen hoitoon,koko vartalohoitoon ihottumiin hiertymiin ym.on edullinen ja tehokkain hoitoaine.käy myös hyttysiin kun laittaa voidetta itikat ei tule.paras mitä rahalla voi saada.


      • ratsujukotrakuuna

        tuore sian läski on hyvä kasvovoide.käsivoide.samoin esimerkiksi kenttäkeittiön rasvaus aine.muuta voidetta ei tarvits.sen voi hoidon jälkeen suolata ja paistaa pannulla ja syödä leivän päällä.kantapään pykimien hoitoon.samoin hevosen kavioiden halkeamien hoitoon


    • ihopeso

      Myydäänkö kookosöljyä tavallisissa tavarataloissa?

      • Ellukkrjod

        Prismassa ainakin näkyi olevan luontaistuote hyllyssä kookosöljyä kun kävin viimeksi siellä ruokaostoksilla. Sellanen lasipurkki, ison hillopurkin kokoinen.


      • koookonat

        Myydään ainakin jokaisessa elintarvikekaupassa. S-marketissa sellainen iso purkki taitaa maksaa 8 e ja on hyvin riittoisaa.


      • tavistuote

        No ihan jokaikisessä kaupassa myydään.


      • Hanskiiiiiiiiiiiiii

        Löytyy myös ihan perus citymarketista


    • cccccxxxx

      eikö öljy estä hieusväriä imeytymästä hiukseen?

      • Ellunqna

        Ei estä. Joissakin kaupan hiusväreissäkin on pieni öljyhoitopullo, mistä öljy laitetaan hiuksiin ennen värjäystä suojaamaan kuivumiselta.


    • dfdsfdsa

      tuoksuu aika vahvalle ja on tietysti aika tahraavaa kun öljy on. satunnaisesti käytän iholle.

      • kosmetologiopiskelija

        Mun mielestä haisee oksettavalle. Muuten käyttäisin kyllä paljonkin, olis aivan huiputuote edulliseen hintaan. En vain voi sietää hajua.


      • pääää

        Ai sonnaks päässsä muuttuu.


    • rtyui666

      No ei se nyt mikään ihmelääke ole kaikeen vaivaa. Tukkii omaa ihoani ja meikinpoistoon oli työlästä sulatella sitä ensin ja ihoon pyörittely tuntui ikävältä.

    • kdjfaöd

      Maailman huonoin keino esim.kosteutukseen. Ei sovi itselle ollenkaan jää kauhean rasvainen tunne, ei imeydy ja saa hirveitä näppyjä. Ehkä ei paras mahdollinen herkälle ja atooppiselle iholle. Ainakaan omalla kohdalla.

      Inhoan kyllä kaikkia muitakin öljyjä. Esim.hiuksiin. Järkyttävää sontaa.

      • 444

        Minulla on atooppinen kuiva ohut iho, joka voi kookosöljystä tosi hyvin. Näppyjä pari tai ei ollenkaan. Eihän se yhtä hyvin imeydy kuin kaikki teolliset voiteet mutta pyyhin ylimääräiset pois, kyllä siitä jotain imeytyy.


    • yksinkertasta

      Köyhälle minusta ainakin hyvä ratkasu, ei tarvi mitään monimutkaisia kosmeettisia tuotteita hankkia ku riittää shampoo ja kookosöljy koko kauneudenhoitoon.
      Olen päätynyt tähän yksinkertaisimpaan. Meikit lopetin kokonaan ku kyllästyin allergisiin reaktiohin, jotka vaa rumensi.

      • yksinkertasta

        ps.

        Muistelen, että jokku ulkomaalaiset käytti kookosöljyä deodoranttinakin. Pitääkin kokeilla toimiiko.


      • yksinkertasta

        Mut silmämeikinpoistoon ei minulla sopisi. Kirvelee hirveesti, jos sitä päätyy silmiin, ainakin minulla.


      • Ellutaas

        Hei! Minä poistan silmämeikkini kookosöljyllä siten, että otan kookosöljyä sormenpäihin, pidän silmät hyvin kiinni, pyörittelen varovasti öljyä silmäluomilla kunnes tuntuu että ripsiväri irtoaa, ja ennen kuin avaan silmät, pyyhin enimmät oljyt silmäluomilta pois kasvopaperilla (tai tavallisella vessapaperilla). Sen jälkeen pesen vielä silmänympärysihon kasvojenpesuaineella, niin loputkin öljyt lähtee.


    • Öljytty

      Käytän kookosöljyä päivittäin ihon kosteuttamiseen. Parempaa minulle kuin mikään ihorasva.
      Myös meikin poistoon loistava aine. Auringonpolttaan ihoon, hyönteisten puremiin, kutiaviin arpiin ym. ym.
      Intia / aasia kaupasta 500g purkki alle 5€ (vantaalla)

    • cocooil

      En ymmärrä miksi nykyisin kookosöljystä vouhkataan tavattomasti . Epäterveellistä rasvaa, ei todellakaan mikään terveystuote. Terveysväitteillä saadaan vaan ihmiset ostamaan sitä. Ottakaahan ravintoarvot selvillle ainakin kun ruuanlaitossa sitä käytätte.

      • mamma62

        Hei ! Kun täällä puhutaan kookosöljystä, niin ei kukaan tarkoita sitä vanhaa kookosrasvaa jolla paistetaan munkkeja ! Se on todella epäterveellistä ! Nyt puhutaan Neitsyt kookosöljystä - sitä puristetaan suoraa kookospähkinästä .Koska kookosöljy on pääosin tyydyttynyttä rasvaa, se hapettuu moniin muihin kasviöljyihin verrattuna hitaasti ja säilyy kaksikin vuotta härskiintymättä.
        Lueppa tästä vähän lisätietoa kookosöljystä :Lueppa tämä juttu :http://www.kookosravinto.fi/virilo/virilo-neitsytkookosoljy/kookosoljyn-kaytto/41


      • otappavaikkaselvää

        Ja jos et olisi tyhmä, niin tajuaisit että kookosrasva ja kookosöljy on melkein sama asia. Ihotautilääkärit EI suosittele kookosöljyä iholle, joo sitä on joissakin kosteusvoiteissa mutta hyvin pieniä määriä

        ps. tuo kookosöljy ihonhoitoon on vanha keksintö ja syystäkin unohdettu ja nyt kun viherpiiperöinti on muotia, se on taas keksitty.


      • josetitseolisityhmä
        otappavaikkaselvää kirjoitti:

        Ja jos et olisi tyhmä, niin tajuaisit että kookosrasva ja kookosöljy on melkein sama asia. Ihotautilääkärit EI suosittele kookosöljyä iholle, joo sitä on joissakin kosteusvoiteissa mutta hyvin pieniä määriä

        ps. tuo kookosöljy ihonhoitoon on vanha keksintö ja syystäkin unohdettu ja nyt kun viherpiiperöinti on muotia, se on taas keksitty.

        Haukut toisia täällä tyhmäksi, vaikka et itse osaa kirjoittaa. Kukas se tässä tyhmä on? Paitsi jos olet alakoulun ekalla niin sitten pyydän anteeksi ja ymmärrän kirjoitutaidottomuutesi. Ja otapa itse ensin selvää asioista. Nyt ei puhuttu kookosrasvasta vaan kylmäpuristetusta neitsytkookosöljystä, jota käytetään ihon- ja hiustenhoitoon. "Melkein sama asia". :DD MELKEIN. Mutta kun ei kuitenkaan yhtään. Jos et olisi tyhmä, niin tajuaisit tämän.


      • punakirsikka

        Neitsytkookosöljyä saa ainakin luontaistuotekaupoista. sopii ihonhoitoon ja muuhunkin kauneudenhoitoon- itse paistan siinä lätyt ja pannarit, tulee mahdottoman hyviä !


      • Minävaaan
        otappavaikkaselvää kirjoitti:

        Ja jos et olisi tyhmä, niin tajuaisit että kookosrasva ja kookosöljy on melkein sama asia. Ihotautilääkärit EI suosittele kookosöljyä iholle, joo sitä on joissakin kosteusvoiteissa mutta hyvin pieniä määriä

        ps. tuo kookosöljy ihonhoitoon on vanha keksintö ja syystäkin unohdettu ja nyt kun viherpiiperöinti on muotia, se on taas keksitty.

        "Ihotautilääkärit EI suosittele kookosöljyä iholle" Missä todisteet?


    • fkpeppepeå

      Joku ei ole ymmärtänyt, ettei sitä munkkirasvaa ole tarkoitus naamaan laittaa...Kookosöljy on hyvä luonnontuote, sitä paitsi sitä käytetään monien saippuoiden ja voiteiden raaka-aineena, siihen vain lisätään kaikki väri-hajuste yms. sotkut..sen voi käyttää luonnollisempana ja edullisempana muutenkin kuin ostaa kalliissa purkissa, jossa on pohjaakin puolen purkin mittaisena ja sitä ns. rasvaa vain muutama lusikallinen.

      • jfjegjejfsghhg

        Lisäänpä vielä, että nyt on kyse öljystä, eikä rasvasta. Yksi kirjoittaja kertoo samassa lauseessa öljystä ja rasvasta, pitäisihän nämä osata erottaa toisistaan!


      • kylmäpuristeltu

        Öljy on yhtä kuin rasva. Useimmiten öljy on puhdasta rasvaa. Esim. Voi ei ole puhdasta rasvaa, mutta rypsiöljy on, ettäs tiedät.


      • doerperpep

        Olet ihan pihalla kaikesta, joten älä edes osallistu keskusteluun, josta sinulla ei ole mitään tietoa. Rasva on rasva ja öljy on öljyä sekä kylmäpuristettu öljy vielä eri asia. Onko kenties lukuhäiriöinen asialla...


    • öljyt

      No niin pitää tietää, että on erikseen kylmäpuristettu kookosöljy,jota käytetään kauneudenhoidossa ja neitsyt kookkosöljy jota käytetään ruuanlaitossa.

    • Kookosöljyauttaamoneen

      Kylmäp. kookosöljyä käytetään myös ns. oil pullingissa. Tuo oil pulling tervehdyttää ikeniä ja jotkut väittävät jopa hampaiden värin vaalenneen. Öljyä purskutellaan aamuisin hampaiden pesun jälkeen 15-20 min suussa ja syljetään pois. Tämä on muistamani mukaan vanha intialainen tapa, korjatkaa jos olen väärässä.

      Olen itse kokeillut tuota ja se todella tuntuu rauhoittavan ikeniä, joilla on taipumusta mm. herkästi tulehtua.

      • fioeoeoe

        Tuo on hyvä konsti, kuten esim. avokadoöljy tms. luonnonkylmäpuristettu öljy. Eihän monessakaan maassa ole mitään marketteja ja apteekkeja joka kulmalla, mistä ostaa kaikenlaista, usein humpuukkia, vaan vanhat luonnontavat ovat aitoja ja oikeita ja myös tehoavat.


    • muikkeliii

      Kyllä kookosöljy minulla ainakin toimii! 2 kertaa viikossa teen sillä tehohoidon hiuksiin, ja samalla voitelen sillä itseni päästä varpaisiin, käyn saunassa, saunan lämmössä hieron öljyn paremmin ihoon, imeytyy nopeasti. Ylimääräisen öljyn saa pestyä sitten helposti saunan jälkeen suihkussa pois samalla kun pesee hiukset. Ei jää hiukset, eikä iho "öljyiseksi". Kuka fiksu täällä huudellu, ettei sovi todellakaan iholle, ja tukkii ihohuokosia? Ehkä tämäkin tapauskohtasta, mutta itse käytän tätä kasvoihinkin, eikä ole näpyn näppyä, ja niin sileä ja pehmeä, kimmoisa iho ku vauvalla! Itse olen jättänyt kaikki kaupan vartalo/kasvorasvat, ja kampaamoiden kalliit hiusnaamiot. Tätä mieltä minä, nainen 24 vuotta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe