Saatat kuvitella, että voisi olla houkuttelevaa kysyä ateistilta kadulla, miksi olemattomia asioita pitäisi kieltää ja näitä vastustaa ja miksi tämä johtaa aktiiviseen Raamatun lukemiseen. Kaikki tämäntapaiset johtavat kuitenkin ylimieliseen mulkaisuun ja vaikenemiseen. Kaikkien kannalta on helpompaa ja parempaa pysyä yksinkertaisesti kaukana heistä.
Ateistien verivihollinen on kristinusko ja moni ateisti onkin lukenut raamatun paremmin kuin useimmat kristityt. Sensijaan juutalaisuuden ja islamin kritisoiminen on ateistien mielestä rasismia, ja muita maailmanuskontoja ateistit pääsääntöisesti tuntevat hyvin huonosti, jollei lainkaan.
Ateistin opinkappaleet
5
<50
Vastaukset
- Tietoailmiöstä
Tähän perimmäiseen kysymykseen (jota "fiksut" ihmiset ovat miettineet ranskalaisissa kuppiloissa ruma baskeri ja hintahtavat viikset päässään) ollaan vihdoinkin löydetty vastaus. Vastaus löydettiin luotettavan oloisen ja fiksulta vaikuttavan uskonnonharjoittajan (lue. hihhuli) kanssa käydyn keskustelun yhteydessä.
Kysymys: Mistä tiedät Jumalan oleman olemassa?
Hihhuli: Koska raamattu sanoo niin ja raamattu on ainoa oikea totuus.
Kysymys: Mistä tiedät raamatun olevan oikeassa?
Hihhuli: Koska raamattu on Jumalan sana ja tällöin kiistämätön tosi.
Näin ollen pettämättömällä logiikalla ja kylmällä päättelykyvyllä on todistettu Jumalan olemassa olo. Ja kaikki jotka vieläkin kehtaavat väittää vastaan, kivitetään. Niin kuin vanhoina hyvinä aikoina, partoihin pukeutuneiden naisten toimesta. - Tässätotuus
,,Ateistien verivihollinen on kristinusko ja moni ateisti onkin lukenut raamatun paremmin kuin useimmat kristityt. Sensijaan juutalaisuuden ja islamin kritisoiminen on ateistien mielestä rasismia, ja muita maailmanuskontoja ateistit pääsääntöisesti tuntevat hyvin huonosti, jollei lainkaan.,
- Tässätotuus
Nykyinen tieteellinen käsitys Jeesuksen olinpaikasta on yllättävän yksimielinen ja myös melko kaksimielinen. On tehty useita havaintoja ja huomattu järjen totuuksia, joiden perusteella Jeesuksen voidaan sanoa toimivan hotelli- ja ravintola-alalla. Viimeksi hänet on havaittu toimineen hotelli Tornissa pikkolona. Hän oli voimakkaasti motivoitunut viemään ihmisiä ylä- ja alakertaan. Hän oli myös äärimmäisen lahjakas asiakaspalvelussa. Tunnetuimpia repliikkejä olivat tervehdykset "Älkää peljätkö, sillä minä olen teidän kanssanne" ja "Minä menen pois. Sitten te etsitte minua, mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse". Yleensä hän meni vip-tilaisuuteen tervehtimään muita Beatlesin entisiä jäseniä. Tällöin hänellä oli yleensä silmälasit. On kuitenkin kiistanalaista, tarvitseeko Jeesus oikeasti silmälaseja.
http://hikipedia.info/wiki/Tiedosto:Christ-middle-finger.jpg
- tässä-pari-kappaletta
Mitä olisi olemattomien asioiden kieltämistä. Sekö, että olemattomien Jumalien palvominen kiellettäisiin? Sehän kuullostaisi lähinnä kristittyjen touhulta.
Hieman kärjistäen voisi sanoa, että Päivi Räsäsen edustama kristinusko lähtee siitä, että se mitä ei ole erikseen sallittu on kielletty ja itse lähtisin siitä, että mitä ei ole nähty tarpeelliseksi kieltää olisi sallittua. Noin karkeasti.- Niinpirutekee
Että kaikella valheen voimalla vaan eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1352220
Mies olet edelleen rakas ja tärkeä
Mutta nyt tuntuu, että se "terävin vaihe" on ohi. En millään tapaa halua tällä pahoittaa mieltä, halusin vain ilmoittaa.871819Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt711733Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1091597- 561312
Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1801164- 571137
Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942371119Ihastuksen halaaminen
Oletko halannut mielitiettyäsi? Miltä ensimmäinen halaus tuntui, onko jäänyt mieleen? 🫂491102Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451067