Nuorempana tutustuin helluntailaisuuteen kun työtoverini kutsui minut heidän kokouksiinsa. Aina, kun minä siellä olin, osa saarnaajan puheesta oli luterilaisten haukkumista syntisiksi ja kasteen armoonsa uskoviksi helvettiin joutuviksi nimikristityiksi yms. Kokouksen jälkeenkin jouduin kuulusteluun omasta uskostani. Ns. ratkaisu oli ehdoton vaatimus uskoon tulemiseksi. Se sai minun mielestäni jopa henkisen väkivallan piirteitä helvetti yms. pelotteluineen. Heillä oli oikea usko, minun uskoni demonisoitiin riivaajien uskoksi.
Olen ollut lapsesta asti uskossa enkä ymmärtänyt mitä koko ratkaisu tarkoittaa enkä ymmärrä vieläkään. Jälkeenpäin olen ajatellut että se on jotain sielullista manipulaatiota kun halutaan väkeä omaan porukkaan. Minun mielestäni siinä ei ollut Jumalalla mitään tekemistä. Samanlaista julistusta olen kuullut myöhemmin myös kirkon viidesläisyyden piireissä. Kuinka kirkossa voidaan opettaa niin eri tavalla?
Ihmisen ratkaisuko kaiken mitta?
44
<50
Vastaukset
- Sepeteuksen_poika
Luterilaisuutta eivät tuollaiset ratkaisuopit edusta. Lutherin pääteos "Sidottu ratkaisuvalta" todistaa tämän. Viidesläiset voisivat mennä vapaakirkkojen kanssa kimppaan, mutta kun leipä on leveämpää kirkossa, niin ollaan kirkossa mukamas niin luterilaisia että.
- ratkaisusn
Kyllähän ihmisen pitää uskonratkaisu tehdä jo pelkästään oman itsensä takia. Kaikista muistakin asioista ihmiset tekevät jatkuvasti päivittäin ratkaisuja niin miksi sitten ei siitä, että lähtevät seuraamaan Jeesusta.
- varjele.sydämesi
ratkaisusn kirjoitti:
Kyllähän ihmisen pitää uskonratkaisu tehdä jo pelkästään oman itsensä takia. Kaikista muistakin asioista ihmiset tekevät jatkuvasti päivittäin ratkaisuja niin miksi sitten ei siitä, että lähtevät seuraamaan Jeesusta.
AP:lle "Jälkeenpäin olen ajatellut että se on jotain sielullista manipulaatiota kun halutaan väkeä omaan porukkaan."
No kirkossa saat ainakin "nukkua" ihan rauhassa, kun lapsikaste kaiken kattaa. Ja se jos mikä on IHMISKÄDENTEKO.
"Olen ollut lapsesta asti uskossa enkä ymmärtänyt mitä koko ratkaisu tarkoittaa enkä ymmärrä vieläkään."
Se kaiken selittääkin. Toki jtk.tulevat uskoon ns. lapsesta asti, mutta se USKO näkyy myös puheissa ja kirjoituksissa.
" Nuorempana tutustuin helluntailaisuuteen kun työtoverini kutsui minut heidän kokouksiinsa. "
Jos puhut -70 luvun ajasta, silloin papit haukkui vapaiden suuntien ihmiset maanrakoon.Ihmiset ryömi penkkien alla ja muuta kummallista olen kuullut heidän puhuneen.
En kyllä ITSE ole koskaan nähnyt moista helarikokouksissa, kun silloin kävin siellä ja tulin itsekkin USKOON, kuten Raamattu puhuu.
Kirje efesolaisille 1
13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte k u u l l e e t totuuden sanan,
p e l a s t u k s e n n e evankeliumin, u s k o v i k s i tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi. - todistus
ratkaisusn kirjoitti:
Kyllä ihminen joutuu tekemään monenlaisia ratkaisuja oman etiikkansa mukaan päivittäin, mutta minusta usko Jumalaan on kyllä aina Jumalan ihme. Me emme voi sitä itse synnyttää itsessämme. Minä uskon Jumalaan. En tiedä miksi, mutta uskon kuitenkin. En ole itse sen eteen tehnyt yhtikäs mitään.
- selvää
todistus kirjoitti:
Kyllä ihminen joutuu tekemään monenlaisia ratkaisuja oman etiikkansa mukaan päivittäin, mutta minusta usko Jumalaan on kyllä aina Jumalan ihme. Me emme voi sitä itse synnyttää itsessämme. Minä uskon Jumalaan. En tiedä miksi, mutta uskon kuitenkin. En ole itse sen eteen tehnyt yhtikäs mitään.
Jeesus sanoi opetuslapsilleen, ette te valinneet minua vaan minä valitsin teidät.
- vainyksinJeesus
Täytyyhän ihmisen tehdä se "ratkaisu" palveleeko maailmaa vai Jeesusta. Ei ihminen voi palvella kahta Herraa.
Minusta tämä asia on käsitetty varsin kummallisesti.
Kyllä ihmisen on tietoisesti tehtävä valinta.- anna.olla
vivamolainen ym. multinikki haluaa vain aina viidesläisiä morhata joten jätä tämä aloitus ihan omaan arvoonsa.
- taas.paljastuit
Tämähän on taas saman evl herjaamista samasta aiheesta, kuin edellinen ketju luterilaisuutta olkaa hyvä.
Tätä samaa jankutusta tämä trolli harrasti jo lopetetulla kirkko_kuulee palstalla, aihe oli aina sama.
Kirjoitti silloin rekisteröidyllä nimimerkillä Zelig, jonka paljastuttuaan vaihtoi moneen, kuten ; Häirikköuskis, evlut, ex hellari, ex kräsäläinen, vivamossa, uskova homo, kristitty45, lukija, tietoa jne...
Nyt käyttää, evl, luterilainen, sekä nämä jatkuvasti muuttuvat nikit, mutta aihe pysyy aina samana, eli jonkinlainen pakkomielle tästä aiheesta.
Googlatkaa tuo nimimerkki, keskustelut s24 Zelig, niin huomaatte, että on ateisti.
Ei aidosti uskova ihminen herjaa vuodesta toiseen kristittyjä, mutta tämä ateisti tekee sitä jatkuvasti. - ratkaisuja
taas.paljastuit kirjoitti:
Tämähän on taas saman evl herjaamista samasta aiheesta, kuin edellinen ketju luterilaisuutta olkaa hyvä.
Tätä samaa jankutusta tämä trolli harrasti jo lopetetulla kirkko_kuulee palstalla, aihe oli aina sama.
Kirjoitti silloin rekisteröidyllä nimimerkillä Zelig, jonka paljastuttuaan vaihtoi moneen, kuten ; Häirikköuskis, evlut, ex hellari, ex kräsäläinen, vivamossa, uskova homo, kristitty45, lukija, tietoa jne...
Nyt käyttää, evl, luterilainen, sekä nämä jatkuvasti muuttuvat nikit, mutta aihe pysyy aina samana, eli jonkinlainen pakkomielle tästä aiheesta.
Googlatkaa tuo nimimerkki, keskustelut s24 Zelig, niin huomaatte, että on ateisti.
Ei aidosti uskova ihminen herjaa vuodesta toiseen kristittyjä, mutta tämä ateisti tekee sitä jatkuvasti.Kyllähän ev. lut. kirkonkin piirissä tehdään ratkaisuja.
Vanhemmat ratkaisevat vauvansa puolesta viemällä hänet kasteelle ja nuori ratkaisee meneekö rippikouluun jne.
Onko tämä vanhempien tekemä ratkaisu jotenkin raamatullisempaa?
Miksihän Raamattu kehoittaa:
Valitkaa tänä päivänä ketä tahdotte palvella! - jaahas_
ratkaisuja kirjoitti:
Kyllähän ev. lut. kirkonkin piirissä tehdään ratkaisuja.
Vanhemmat ratkaisevat vauvansa puolesta viemällä hänet kasteelle ja nuori ratkaisee meneekö rippikouluun jne.
Valitkaa tänä päivänä ketä tahdotte palvella!Sinäkin siis ymmärrät että nämä ratkaisut ovat ihmistekoja. Käsityksemme mukaan usko on kuitenkin Jumalan lahja, ja lahjahan on ilmainen, ei palkka mistään työstä tai toimista. Rippikouluun meneminen ei yleensä ole nuoren itsensä päätös, vaan sinne mennään kun se on tapana ja kuuluu jo kulttuuriinkin itsestään selvänä asiana.
- kristitty_mies
Minäkään en ole tietoisesti tehnyt valintaa. Kyllä uskoni on hyvin paljon kasvatuksen ja opetuksen tuotetta. Jos olisin syntynyt muslimimaahan, olisin todennäköisesti imaami.
- näin.on
taas.paljastuit kirjoitti:
Ei aidosti uskova ihminen herjaa vuodesta toiseen kristittyjä, mutta tämä ateisti tekee sitä jatkuvasti. - Simelius
jaahas_ kirjoitti:
Sinäkin siis ymmärrät että nämä ratkaisut ovat ihmistekoja. Käsityksemme mukaan usko on kuitenkin Jumalan lahja, ja lahjahan on ilmainen, ei palkka mistään työstä tai toimista. Rippikouluun meneminen ei yleensä ole nuoren itsensä päätös, vaan sinne mennään kun se on tapana ja kuuluu jo kulttuuriinkin itsestään selvänä asiana.
Tarviiko ihminen näitä Raamattuun kuulumattomia perinteitä kuten rippikoulu ja vauvakaste? Ei mielestäni tarvis. Evankeliumin siementä voi levittää muutenkin kuin rippikoulussa. Eikö kaikesta Raamattuun kuulumattomista asioista pitäisi sanoutua irti? Vastaan että kyllä.
>Täytyyhän ihmisen tehdä se "ratkaisu" palveleeko maailmaa vai Jeesusta.
Maailmassa on yhä valtavasti kärsimystä ja tekemätöntä hyvää, joten valitsen maailman. Jumala kaikkivaltiaana tuskin erityisempää palvelemista tarvitsee.- huomaa.se
kristitty_mies kirjoitti:
Minäkään en ole tietoisesti tehnyt valintaa. Kyllä uskoni on hyvin paljon kasvatuksen ja opetuksen tuotetta. Jos olisin syntynyt muslimimaahan, olisin todennäköisesti imaami.
Sitten olet vain nimikristitty. Se ei sinua pelasta tulevalta vihalta.
- Zbvghjt
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Täytyyhän ihmisen tehdä se "ratkaisu" palveleeko maailmaa vai Jeesusta.
Maailmassa on yhä valtavasti kärsimystä ja tekemätöntä hyvää, joten valitsen maailman. Jumala kaikkivaltiaana tuskin erityisempää palvelemista tarvitsee.Hyvä Repe, osuit naulan kantaan. Maailma on kuulemma jumalan luomus mutta uskiksille on silti jotenkin paha juttu, jos ´valitsee´ elää siinä eikä halua eristäytyä hihhuliporukan joukkoon.
- Simelius
Zbvghjt kirjoitti:
Hyvä Repe, osuit naulan kantaan. Maailma on kuulemma jumalan luomus mutta uskiksille on silti jotenkin paha juttu, jos ´valitsee´ elää siinä eikä halua eristäytyä hihhuliporukan joukkoon.
Hei. Vaikka maailma on Jumalan luomus, niin synti joka siinä on, ei ole. Se on sielunvihollisen vaikuttamaa. Tästä syntielämästä eli maailmasta täytyy erottautua. Ei ole Jumalan syy että maailmassa on pahuus eli synti. Hän sallii vielä synnin ja pahuuden rehottaa koska antaa ihmiselle armonaikaa tehdä parannus eli valita ketä palvelee, Jumalaa vai sielunvihollista. Ihmistä ei näet ole luotu robotiksi vaan ajattelevaksi olennoksi jolla on vastuu haluaako elää vai ei. Mutta vielä tulee aika että synti poistuu maailmasta kun Jeesus saapuu.
- kui22
ratkaisuja kirjoitti:
Kyllähän ev. lut. kirkonkin piirissä tehdään ratkaisuja.
Valitkaa tänä päivänä ketä tahdotte palvella!Eipäs, suvussani eräs teini päätti just itse mennä rippikouluun, äitinsä ehdotti muuta :) Rippijuhlat pidetään heinäkuussa..
- kui22
Simelius kirjoitti:
Hei. Vaikka maailma on Jumalan luomus, niin synti joka siinä on, ei ole. Se on sielunvihollisen vaikuttamaa. Tästä syntielämästä eli maailmasta täytyy erottautua. Ei ole Jumalan syy että maailmassa on pahuus eli synti. Hän sallii vielä synnin ja pahuuden rehottaa koska antaa ihmiselle armonaikaa tehdä parannus eli valita ketä palvelee, Jumalaa vai sielunvihollista. Ihmistä ei näet ole luotu robotiksi vaan ajattelevaksi olennoksi jolla on vastuu haluaako elää vai ei. Mutta vielä tulee aika että synti poistuu maailmasta kun Jeesus saapuu.
"Ihmistä ei näet ole luotu robotiksi vaan ajattelevaksi olennoksi"
Ai jaa taas nyt sopii, siis tässäkö nyt taas toimii ns. vapaa tahto, no miksi ei ihmiset sitten saa rauhassa elää elämäänsä kuten elävät - ilman että siihen ulkopuoliset puuttuvat ehtoineen?
- neu.voja
"Nuorempana tutustuin helluntailaisuuteen kun työtoverini kutsui minut heidän kokouksiinsa. Aina, kun minä siellä olin, osa saarnaajan puheesta oli luterilaisten haukkumista syntisiksi ja kasteen armoonsa uskoviksi helvettiin joutuviksi nimikristityiksi yms. Kokouksen jälkeenkin jouduin kuulusteluun omasta uskostani. Ns. ratkaisu oli ehdoton vaatimus uskoon tulemiseksi. Se sai minun mielestäni jopa henkisen väkivallan piirteitä helvetti yms. pelotteluineen. Heillä oli oikea usko, minun uskoni demonisoitiin riivaajien uskoksi."
Hyvin evankeelisesti nämä hellarit toimivat. Ota vaan usko Jeesukseen kuten opetuslapsetkin aikoinaan ja muut ihmiset. Lue Raamatusta miten he tulivat uskoon Jeesuksen ja toimi samalla tavalla, niin hyvin käy :) Parempi pieni sekunnin kestävä "pelko" kadotuksesta kuin ikuisuus kadotuksessa ollen - eikö totta?- luterilainen
Jeesus käski kastaa ja opettaa. Näin luterilainen kirkko toimii juuri Jeesuksen käskyn mukaisesti. Ei siinä mitään ihmistekoisia ratkaisuja tai muitakaan temppuja tarvita. Parannusta sen sijaan tarvitsemme kristittyinä joka päivä.
- kannattaalukea
Vuorisaarnasta saa Jeesukselta hyviä vinkkejä mitä on parannus. Kuten: Jos sinulla on riita veljesi (ei tarkoita pelkästään sukulaisveljeä)kanssa, sovi ensin riitasi hänen kanssaan, ennen kuin viet lahjaasi alttarille.
- kysymys_
Kuinka voi ottaa uskon vastaan, kun jo on uskossa:) Ei Raamatussa kerrota että kädennostolla ja salin eteen menemällä tullaan uskoon.
- ota.usko
luterilainen kirjoitti:
Jeesus käski kastaa ja opettaa. Näin luterilainen kirkko toimii juuri Jeesuksen käskyn mukaisesti. Ei siinä mitään ihmistekoisia ratkaisuja tai muitakaan temppuja tarvita. Parannusta sen sijaan tarvitsemme kristittyinä joka päivä.
Jeesuksen opetusten mukaan luterilaiset nimenomaan eivät toimi. Mietis hetken mitä Jeesus ajatteli kun puhui kastamisesta? Kenties Hän ajatteli juuri omaa kokemustaan kun Johannes Hänet kastoi Jordan virrassa upottamalla.
Luterilaiset ei kasta - he valelevat vauvan päälakea pienellä määrällä vettä ja luottavat tämän ihmistekoisen rituaalin maagiseen voimaan. Mutta magiikka ei pelasta ketään, vaan kun ottaa vastaan uskon Jeesukseen samalla tavalla kuin uudessa Testamentissa kuvataan miten opetuslapset taikka monet muut ottivat uskon Jeesukseeen vastaan ja lähtivät Häntä seuraamaan. - exluterilainen
luterilainen kirjoitti:
Onko se opettamista kun käy rippikoulun? Muutahan opetusta kirkko ei anna.
- reppufriman
exluterilainen kirjoitti:
Onko se opettamista kun käy rippikoulun? Muutahan opetusta kirkko ei anna.
Rippikoulun jälkeen nuoret eivät tiedä kristinuskosta eikä Jeesuksesta yhtään mitään. Naispapit puuhaa siellä nuorten vain jotain kivaa ja asiallinen opetus jää muotoseikaksi. Turhaa touhua koko juttu.
- miten.on
kysymys_ kirjoitti:
Kuinka voi ottaa uskon vastaan, kun jo on uskossa:) Ei Raamatussa kerrota että kädennostolla ja salin eteen menemällä tullaan uskoon.
Apostolien teot 19
1. Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
2. Ja hän sanoi heille:
"Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte u s k o o n ?"
Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
3. Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
4. Niin Paavali sanoi:
"Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5. Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
6. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
" 5. Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen."
Kerropa minulle, osaavatko VAUVAT PUHUA ?
Ja koska sanot olevasi "uskossa" ; onko sinulla Pyhä Henki ? Ja jos on, toimivatko armolahjat, kuten Raamattu puhuu ?
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 12
1. Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
2. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
3. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano:
"Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
4. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
7. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
11. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
12. Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
- Mieletöntä
Aloittajan synti helluntailaispiireissä oli siis lapsen usko ja oman kasteensa arvostaminen.
- Simelius
Jumala kutsuu kaksi tai kolme kertaa ihmistä elämän aikana. Nämä ovat niitä etsikkoaikoja käsittääkseni. Ei Jumalan tarvitse vauvoja kutsua koska he ovat taivaskelpoisia sellaisenaan. Miksi Jumala kutsuisi jos ihmisellä ei olisi vastuuta vastata kutsuun joko kyllä tai ei?
- samoilla.linjoilla
Näin minäkin ajattelen.
- Tee_ratkaisu
Nyt, kun jumala sinua kutsuu, nosta kätesi, me rukoilemme puolestasi. Tulee eteen alttarille. Tee ratkaisu - NYT!
- luterilainen
Jumalalla ei ole erilaisia pelastusteitä eri ikäisille. Jumala kutsuu samalla tavalla kaikkia.
- ei_muuta
Tee_ratkaisu kirjoitti:
Nyt, kun jumala sinua kutsuu, nosta kätesi, me rukoilemme puolestasi. Tulee eteen alttarille. Tee ratkaisu - NYT!
Ratkaisussasi ihminen tekee päätöksen alistua huijarisaarnaajan tahtoon.
- näin.se.menee
ei_muuta kirjoitti:
Ratkaisussasi ihminen tekee päätöksen alistua huijarisaarnaajan tahtoon.
Kun ihminen opetuslasten ja apostolien tavoin ottaa vastaan uskon Jeesukseen, niin hän sitten alkaa uskomaan itse Jeesukseen - ei ihmisiin. Tämä on aina ollut se kristinuskon ydinasia.
- ei_muuta
näin.se.menee kirjoitti:
Kun ihminen opetuslasten ja apostolien tavoin ottaa vastaan uskon Jeesukseen, niin hän sitten alkaa uskomaan itse Jeesukseen - ei ihmisiin. Tämä on aina ollut se kristinuskon ydinasia.
Huijarisaarnaajat ovat muokanneet jeesuksen mieleisekseen. Jeesus on heidän itsensä näköinen ja kokoinen. Saarnatessaan jeesusta he saarnaavat itseään.
- kiitos.jeesus
ei_muuta kirjoitti:
Huijarisaarnaajat ovat muokanneet jeesuksen mieleisekseen. Jeesus on heidän itsensä näköinen ja kokoinen. Saarnatessaan jeesusta he saarnaavat itseään.
No Jeesus ihmisenä tosiaan oli ihmisen näköinen :) Mutta nyt toimiessaan Pyhän hengen kautta Jeesus tosiaan paljonkin vaikuttaa kärsivien ihmisten elämään heitä paljon parantaen. Amen
- ei_muuta
kiitos.jeesus kirjoitti:
No Jeesus ihmisenä tosiaan oli ihmisen näköinen :) Mutta nyt toimiessaan Pyhän hengen kautta Jeesus tosiaan paljonkin vaikuttaa kärsivien ihmisten elämään heitä paljon parantaen. Amen
Ja Pyhä Henki on näissä huijarisaarnaajissa jotka kusettavat ihmisiä minkä kerkiävät. Niinkö?
- säälittävää
ei_muuta kirjoitti:
"Jeesus on heidän itsensä näköinen ja kokoinen. Saarnatessaan jeesusta he saarnaavat itseään."
Ota Ramattusi ja LUE ITSE ! Jos haluat tulla totuuden tuntemaan. Mutta tuskin haluat.On niin kiva haukkua muita.
- kokemusta_on
Jos olet käynyt joskus katsomassa lavashowta jossa esitellään manipulaatiota ja yksinkertaista hypnoosia, huomaat että sama periaate toimii helluntailaispiireissä kädennostoineen ja eteenmenemisineen. Jälkimmäisissä käytetään sanamagiaa (raamatunsanoja) jotta totuus ei paljastuisi vaan käännytettävä uskoisi Jumalalla olevan sormensa pelissä
- minäkin_kaaduin
Mentalistit, kuten Noora Karma, ovat rehellisempiä. He kertovat kysymyksessä olevan suggestio, mikä kaataa ihmisen. Hihhuli -uskovat sen sijaan puhuvat pyhästä hengestä
- sivu.huom
Olet oikeassa,että kaikenlaiset "noorakarma"-tyyliset mielenmanipulaatiot hyväksytään ja ihmisiltä kerätään pääsylippujen muodossa miljoonia ja taas miljoonia.
Lisäksi neljän teevee-kanavan yö-lähetykset hyväksytään, joissa selvännäkijät ja henkiparantajat lypsävät yöllävalvovilta epätoivoisilta köyhiltä ihmisiltä rahaa loputtomasti - sage8
minäkin_kaaduin kirjoitti:
Mentalistit, kuten Noora Karma, ovat rehellisempiä. He kertovat kysymyksessä olevan suggestio, mikä kaataa ihmisen. Hihhuli -uskovat sen sijaan puhuvat pyhästä hengestä
Ja kun suomalaisen karskin miehen perikuva Ile Kanervakin kaatuu niin tottahan suggestio on ja juuri sitä hihhuliuskovat käyttävät hyväkseen narratakseen heikkouskoisia puolelleen ja samalla rahat vek. Eli oikeassa olet.
- pimeyden.teot
sage8 kirjoitti:
Ja kun suomalaisen karskin miehen perikuva Ile Kanervakin kaatuu niin tottahan suggestio on ja juuri sitä hihhuliuskovat käyttävät hyväkseen narratakseen heikkouskoisia puolelleen ja samalla rahat vek. Eli oikeassa olet.
" Ile Kanervakin kaatuu niin tottahan suggestio on ja juuri sitä hihhuliuskovat käyttävät hyväkseen narratakseen heikkouskoisia puolelleen ja samalla rahat vek. "
Ile nyt kaatuu, kun naisen näkee..:( Ja enemmän nuo tv:n huijari povarit perivät tuotoksistaa, jotka ovat syvyydestä.
Mutta kaatuminen ei ole se pääasia, vaan ELÄMÄ ! Miten uskovaksi itseään kutsuva elää, se kertoo onko totta vai tarua. Hedelmistä puu tunnetaan. Ja millään suggestiolla ei uskovan elämää eletä.
Ensimmäinen Johanneksen kirje 4 lku.
Jumalan Henki ja Antikristuksen henki
1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen:
jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
3 Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta.
Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa. - näin_on
pimeyden.teot kirjoitti:
" Ile Kanervakin kaatuu niin tottahan suggestio on ja juuri sitä hihhuliuskovat käyttävät hyväkseen narratakseen heikkouskoisia puolelleen ja samalla rahat vek. "
Ile nyt kaatuu, kun naisen näkee..:( Ja enemmän nuo tv:n huijari povarit perivät tuotoksistaa, jotka ovat syvyydestä.
Mutta kaatuminen ei ole se pääasia, vaan ELÄMÄ ! Miten uskovaksi itseään kutsuva elää, se kertoo onko totta vai tarua. Hedelmistä puu tunnetaan. Ja millään suggestiolla ei uskovan elämää eletä.
Ensimmäinen Johanneksen kirje 4 lku.
Jumalan Henki ja Antikristuksen henki
1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen:
jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
3 Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta.
Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa."2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen:
jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta."
-Uskon että Jeesus Kristus oli vain ihminen, ei mikään Jumala tai Jumalan poikakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450