Miksi toisilla on vaikea liittyä moottoritielle?

Ihmettelen_suuresti

Nyt on omakohtaisia kokemuksai kahdesta vastaavanlaisesta tapauksesta lyhyellä aikavälillä.

Itse ajoin molemilla keroilla suurinta sallittua kun se toinen oli liittymässä edessäni motarille. Ihan hyvin tilaa liittyä (20-30 m edessäni) ja nopeus sama kuin itselläni. Sen kun olisi vaan liittynyt eteeni. Molemmilla kerroilla alkoivat kuitenkin liittyjät jarruttelemaan kesken kaiken ja vaaratillannehan siitä tuli kun liittymäkaista loppui kesken ja heidän takana muitakin tulossa. Onko niin paksut lissit rilleissä ettei hahmota etäisyyksiä vain mistä moinen idiootimainen käytös johtuu?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ässien-Ässä

      Niitä riittää voin sanoa kokemuksesta,ja näin kesäisin sielä on kaikki tollot radalla.

    • pelottavaajatus

      Ajokortin saamiselle pitäisi olla tiukemman vaatimukset. Nyt päästetään läpi säälistä ja jälkin on sen mukaista.

    • Läjään_menee

      Miksi ajat moottoritievauhdissa 20 - 30 metrin välillä?

      • Ihmettelen_suuresti

        En ole koskaan väittänyt että ajan 20-30 metrin välillä moottoritiellä. Ymmärrätkö lukemaasi? Kirjoitin että moottoritielle liittyjä oli 20-30 metriä edelläni tulossa liittymästä samaa vauhtia kuin minä ja sellaisella välillä olisi hyvin pystynyt liittymään eteeni, mutta kun ei.

        Edellä ajavan liittymisen jälkeen muuttuu tuo väli joksikin muuksi kuin 20-30 m. Joko ohituksen myötä tai jomman kumman nopeuden muutoksen myötä. Vai pidätkö itse aina saman välimatkan kaikkiin liittyjiin? Itse säädän kyllä välin turvalliseksi sen jälkeen kun liittytään eteeni.


      • Läjään_menee
        Ihmettelen_suuresti kirjoitti:

        En ole koskaan väittänyt että ajan 20-30 metrin välillä moottoritiellä. Ymmärrätkö lukemaasi? Kirjoitin että moottoritielle liittyjä oli 20-30 metriä edelläni tulossa liittymästä samaa vauhtia kuin minä ja sellaisella välillä olisi hyvin pystynyt liittymään eteeni, mutta kun ei.

        Edellä ajavan liittymisen jälkeen muuttuu tuo väli joksikin muuksi kuin 20-30 m. Joko ohituksen myötä tai jomman kumman nopeuden muutoksen myötä. Vai pidätkö itse aina saman välimatkan kaikkiin liittyjiin? Itse säädän kyllä välin turvalliseksi sen jälkeen kun liittytään eteeni.

        Jaa, se 20-30 m tarkoittikin tulijan sijaintia eikä edessäsi olevaa tilaa. Hyvä että täsmensit, minä kun ymmärsin väärin. Näitä alle sekunnin turvavälillä ajavia nimittäin riittää varsinkin kaupunkimoottoriteillä ja kokemattomalle liittyjälle sellainen väli käy helposti ahtaaksi.


    • hmmmmmn

      No voit ihan hyvin ennakoida ja vaihtaa ohituskaistalle, kun näet rampilta olevan paljon tulijoita tai voisit sitten säätää nopeuttasi hieman alemmaksi, että liittyminen on muille vaivatonta. Ei kuitenkaan siten, että haittaat liittymistä. Joskus käy niin, että motarilla ajava vain toiminnallaan hankaloittaa liittymistä ja sen oikean nopeuden valintaa. Ei tuollaiset tilanteet ole mitenkään harvinaisia. Siksi kannattaa antaa kiltisti tietä, niin ei tule riskitilanteita.

      Kerran eräs noheva motarilla ajava alkoi pumppaamaan kaasua kanssani samaan tahtiin, kun tarkoitus oli liittyä hänen taakseen. No voi jeesus mikä idiootti. Sitä voi miettiä tekeekö sitä toisten ajamisen helpommaksi vai vaikeammaksi. Muutenkin se moottoritiellä ajo on varsin helppoa, jos yhteispeli toimii.

      • ajaaohikohta

        Joo, mutta muistakaapa ystävät sitten sinne ohituskaistalle väistäessä, katsoa vasemmalle ja käyttää vilkkua. Suurin osa "väistäjistä" väistää ohituskaistalle mitään katsomatta ja ilman vilkkua, refleksinomaisesti. Monta kertaa joku "väistäjä" on meinannut tulla kylkeen, kun ohituskaistaa olen ajanut kyseisenlaisessa tilanteessa. Väistää voi, mutta pitää se nyt herranjumala katsoa sivu selväksi ja vilkuttaa ennen kuin väistää.


      • uusintakierrokselleKoulu

        No se väistäminen kun ei ole oikein luvallista ja kaikkein tyhmintä on ruveta hidastamaan, koska liittyvä kuitenkin tähtäilee sinne taaksesi.
        Rampilla vauhtia reilusti, niin aina mahtuu sekaan, siihen ei tarvita kuin parin autonmitan väli.


    • 713

      Kyllä näitä riittää. Samat pässit aloittavat hidastamisenkin hyvissäajoin ennen hidastusramppia. Sama ryhmä nukkuu liikennevaloissa, koska heille riittää, että itse kerkiävät. Ei muiden niin ole väliä. Yleensä nämä ovat kaikkialla muiden jaloissa, koska heillä on siihen oikeus. Sujuva liikenne täysin vieras käsite.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      75
      4752
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1547
    3. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      39
      1524
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1243
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      66
      1169
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      990
    7. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      987
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      914
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      810
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      778
    Aihe