Raamatun kokonaisvaltainen opetus voimavaikutuksista paljastaa, että ne voimavaikutukset joita olen seurannut vuosien ajan, ovat identtisiä niiden Raamatussa kuvailtujen voimavaikutuksen kanssa, jotka ovat joko Jumalasta lähtöisin olevia merkkejä ihmisten tottelemattomuudesta Häntä kohtaan, tai sitten kokonaan saatanasta lähtöisin olevia.
Voimavaikutukset, jotka ovat lähtöisin Jumalasta
Jumalaa tottelemattomissa ihmisissä
Jumala voi kaataa maahan ja kietoa (alkutekstissä myös sitoa ja vangita) voimallaan sellaiset ihmiset, jotka elävät vastoin Jumalan tahtoa (Jes 28:8-13). Juudas ja muut, jotka tulivat hakemaan Jeesusta tapettavaksi, kaatuivat maahan Jumalan voimasta. Se ei ollut Jumalan siunaus, vaan se oli merkki heidän tottelemattomuudestaan Jumalaa kohtaan (Joh 18:1-6). Saulus Tarsolainen, eli Paavali kaatui maahan Jumalan voimasta kohdatessaan Jeesuksen. Sekään ei ollut Jumalan siunaus, vaan merkki hänen tottelemattomuudestaan Jumalaa kohtaan (Apt 9:3-6). Ananias ja Safiira kaatuivat maahan Jumalan voimasta, koska saatana oli täyttänyt heidän sydämensä ja he kiusasivat Herran Henkeä (Apt 5:1-11). Jumalan henki tuli Sauliin ja hänen lähettämiinsä miehiin, jonka voimasta he joutuivat hurmoksiin, riisuivat vaatteensa, kaatuivat ja makasivat alastomana seuraavaan päivään saakka, koska he olivat tottelemattomia Jumalaa kohtaan ja aikoivat ottaa kiinni Daavidin (1. Sam 19:20-24).
Danielista katosi voima ja hän vaipui horroksiin, kun hän näki näyssä pellavavaatteisiin puetun miehen. Tämän jälkeen häntä vahvistettiin ja hänen voimansa palasi (Dan 10:4-21). Kun Johannes kohtasi ilmestyksessän Jeesuksen, niin hän kaatui kuin kuolleena Jeesuksen jalkojen juureen (Ilm 1:10-18). Jumalan Henki aiheuttaa uskovaisissa rakkautta, iloa, rauhaa, pitkämielisyyttä, ystävyttä, hyvyyttä, uskollisuutta, sävyisyyttä ja itsensähillitsemistä (Gal 5:22).
Voimavaikutukset, jotka ovat lähtöisin saatanasta
Riivaajahenget viskaavat ihmisiä maahan (Luuk 4:33-41), repivät ja kouristavat (Luuk 9:42, Mark 1:26), tekevät suuria ihmeitä (Ilm 16:14) ja villitsevät (1. Tim 4:1). Ne kierittävät ihmisiä, saavat heidät harrastamaan haureutta (Hoos 5:4) ja heidän suustaan tulemaan vaahtoa (Mark 9:20). Jeesuksen opetuksen mukaan pahan sukupolven aikana riivaajat kuljeksivat autioissa paikoissa, ottavat mukaansa seitsemän muuta vieläkin pahempaa riivaajaa ja ne asettuvat asumaan ihmisiin (Matt 12:43-45, Luuk 11:24-26). Kun ihmisessä on riivaaja, kukaan ei kykene hillitsemään hänen ulkoista olemustaan (Mark 5:4). Riivaajat voivat olla myös viisauden lähteenä ja oppien lähteenä, jotka ovat maallisia ja sielullisia ja monet noudattavat niitä lopun aikoina (Jaak 3:15, 1. Tim 4:1).
Alkuseurakunnalla ei myöskään ollut tapana muodostaa rukousjonoja, joissa ihmiset olisivat odottaneet pääsevänsä kokemaan Pyhän Hengen kosketuksen. Tietysti käsien päällepanemisen kautta monet saivat Pyhän Hengen ja Jumalan voimasta myös kaatuivat, mutta nykyisen kaltaisten voimavaikutusten ilmiöt ovat kaukana siitä, miten Pyhä Hengen voimavaikutukset ilmenevät Raamatussa. Henki ei myöskään keskittynyt leviämään vain ja ainoastaan joidenkin harvojen hengellisten johtajien kautta, vaan jokainen uskovainen pystyi (ja pystyy edelleen) antamaan sen toiselle käsien päällepanemisen kautta. Moni on tullut tälle sokeaksi, koska seurakunnan rakenne, kulttuuri ja perinne on tullut kauas alkuperäisestä. Tosin vielä on uskovaisia, jotka elävät apostolien teot -kirjan tapahtumia todeksi. Aiheesta antaa lisää opetusta esimerkiksi Torben Søndergaardin Pioneerikoulu
Kuvittele, että olet omistanut koko elämäsi sille, että uskot Jeesukseen tavalla, jonka olet oppinut. Parannat hänen nimessään sairaita, herätät kuolleita, ajat ulos riivaajia, ennustat asioita, puhut kielillä ja teet monia voimallisia ihmetekoja. Kaikki tämä Jeesuksen nimessä. Olet koko pitkän elämäsi ajan uskonut pelastuvasi, kunnes lopulta viimeisellä tuomiolla anelet Jeesuksen kasvojen edessä armoa, ja Jeesus sanoo sinulle: "Minä en ole koskaan sinua tuntenut; mene pois minun tyköäni, sinä laittomuuden tekijä!" (Matt 7:21-22). Juuri näin tulee tapahtumaan monille kristityille siksi, koska heidän näkemyksensä synnin tekemisestä on vääristynyt.
Tiesitkö voimavaikutuksista?
9
112
Vastaukset
- jos.et.tienny
Jatkoa: Oikean uskon löytäminen ja siinä pysyminen ei ole mikään pulmapeli eikä älykkyystesti. Totuus saavutetaan vilpittömyydellä, rakkaudella, lapsenkaltaisuudella ja yksinkertaisuudella. Jumala ei anna kenenkään kietoutua valheeseen, joka vilpittömästi huutaa Jumalan puoleen (1. Kor 3:18, Matt 18:1-5, 1. Kor 15:1, Joh 7:38, 1. Joh. 2:27, Matt 19:23-30).
Eksytys tapahtuu myös henkien osa-alueella. Meidän kokoontumisiimme on aina pyrkinyt eksytyksen henkiä, pyrkii tälläkin hetkellä ja tulee jatkossakin pyrkimään. Siksi meitä on käsketty koettelemaan kaikki henget ja olemaan uskomatta jokaista henkeä (1. Joh 4:1-6, 1. Tess 5:19-23). Nämä nykyisin nähtävät voimavaikutukset ovat suhteellisen uusi ilmiö, joka ilmaantui kristillisyyteen vasta 70-luvulla. Todellisuudessa Jumalan seurakuntaan ei ole tullut mitään voimavaikutusten päivitystä, sillä Pyhä Henki on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Jumala ei muuta toimintatapaansa (Aam 3:7, Joh 7:38, 1 Kor 4:6, Matt 22:29). Kristillisyys omaksui nuo riivaajien villitykset ja opit itselleen koettelematta niitä.
On kirjoitettu: ”yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta”. Asia ei ole kuitenkaan niin mustavalkoinen, sillä riivaajatkin uskovat Jumalaan (Jaak 2:19) ja suullansa tunnustavat Jeesuksen olevan Jumalan Poika ja Jumalan Pyhä (Luuk 8:28, Luuk 4:34, Luuk 4:41) sekä lankeavat Jeesuksen eteen (Mark 3:11). Vaikka Raamatussa sanotaankin, että "suun tunnustuksella pelastutaan", emme voi koskaan luottaa pelkkään suun tunnustukseen arvioidessamme toisen henkilön sisäistä uskontilaa. Suun tunnustus ei itsessään riitä, sillä sen rinnalla yhtä tärkeä elementti on sydämen usko (Room 10:9-10).
Tästä kaikesta voimme päätellä, että vaikka henget toimisivatkin Jeesuksen nimessä, niin se ei automaattisesti tarkoita että ne olisivat Jumalasta. Kyseessä on paljon enemmän kuin pelkkä suun tunnustus. Antikristus, eli antikhristos tarkoittaa "kristusta vastaan" ja "kristuksen sijaan". Saatana siis pyrkii tuomaan keskuuteemme henkiä, opettajia, profeettoja ja oppeja, jotka näyttävät olevan Jeesuksen puolella, mutta ovatkin Jeesusta vastaan.
http://raamattusivut.fi/?cat=95- siten-tämä-asia-on
Pyhässä ei voi olla riivaajaa
Ihmiset, joihin nämä voimavaikutukset pääsevät virtaamaan, eivät Raamatun opetuksen perusteella voi olla pyhiä, vaan syntisiä. He ovat joutuneet pois terveestä ja pelastavasta uskosta riivaajien sielullisen viisauden ja opin eksyttäminä. Käsittelen uskovaisen suhdetta syntiin laajemmin aiheen pääartikkelissa: Vapaudu synnistä
LYNN kirjoitti:
"Sen jälkeen kun olin saanut Pyhän Hengen kasteen, Jumala alkoi tehdä ihmeitä sydämessäni ja ensimmäisen kerran elämässäni ymmärsin, mitä todellinen synti on ja että se erotti ihmisen pyhästä Jumalasta. Olin hengellisesti erittäin nälkäinen Jumalan puoleen. Ongelmani oli, että aloin etsiä häntä vääristä paikoista. Ensimmäinen kohtaamiseni oli se, kun istuin kuuntelemassa Jill Austinin oppia. Kuuntelin hänen opetustaan, annoin hänen rukoilla puolestani ja kuuntelin hänen enkeli-ilmestyksiään. Se vain avasi lisää ovia eksytykseen ja pimeyteen. Jumalan armosta pystyin pääsemään pois tästä eksytyksestä – mutta en heti enkä ilman sitä, että Jumala näytti minulle radikaalisti, kuinka harhassa olin."
Raamattu opettaa, että uskovaiset ovat Pyhän Hengen temppeli ja siksi me emme ole itsemme omat, vaan Jumalan omat (1 Kor 6:19). Pyhä Henki, joka meissä asuu, on meidän Puolustaja, joka huolehtii ettei meihin pääse riivaajaa (Joh 14:16). Jumala on pyhittänyt meidät kokonaan ja säilyttää meidän hengen, sielun ja ruumiin nuhteettomana (1 Tess 5:23). Jumala on suurempi kuin saatana ja me olemme Jumalassa. Siksi olemme myös voittaneet saatanan (1 Joh 4:4). Jos ihmisen sisin on pahan vallassa, niin Jumala ensin sitoo ja ajaa ulos pahan ennenkuin Jumalan Henki voi mennä asumaan ihmiseen. Toisin päin tämä ei toimi, sillä riivaajilla ei ole voimaa sitoa ja ajaa ulos Pyhää Henkeä ja siksi sille on mahdotonta tulla uskovaiseen (Matt 12:24-29). - sellaista-tapahtuukin
SHERIE kirjoitti:
"Voin todistaa, että olin tämän saastaisen itämaisen hengen, Kundalinin, piinaama. Olin 1992-2000 mukana eräässä liikkeessä, jolla oli läheinen yhteys Toronto-liikkeeseen. Vuosina 2000-2006 kuuluin seurakuntaan, jolla oli läheiset yhteydet Bill Johnsoniin.
Kaipasin epätoivoisesti Jumalan vaikutusta elämääni ja että hän muuttaisi tilanteita ja parantaisi haavoja, ja olin erittäin avoin
vastaanottamaan apua. Moni mainitsemassani liikkeessä koski otsaani, ja koin kuvailemiasi manifestaatioita – juopumista, nauramista, itkemistä ja tärinää. Sain unia ja näkyjä, ja juuri ennen kuin lähdin liikkeestä (seurakunnasta), näin selkeän unen valtavasta pytonkäärmeestä, joka tuli takaovesta, takertui autooni ja myös kotini huoneisiin. Olin erittäin järkyttynyt, ja etsin
Herraa saadakseni selityksen.
Kesti noin 6 kuukautta, ennen kuin vapauduin, mutta Jumala johdatti tielleni pariskunnan. Jumalan oli kouluttanut heidät, ja heillä oli voitto hengellisistä ’olioista’. Joka kerta kun olin heidän seurassaan, tulin aina erittäin levottomaksi ja he rukoilivat rauhallisesti puolestani. Silloin tunsin aina pimeyden lähtevän ja tervejärkisyyteni palaavan. Vasta sen jälkeen kun tätä oli jatkunut 6 kuukautta ja kun olin taas heidän seurassaan, tunsin kuinka nyt seuraisi taistelu hengessä. Olin erittäin levoton ja hädissäni, ja saatoin tuntea valtavan käärmeen selkärangassani – jäykistyin ja oloni oli todella tukala. Tuntui kuin olio olisi halunnut tukahduttaa minut ja ryöstää minulta elämän. Huusin Jumalaa apuun, ja pariskunta rukoili hiljaa. Sitten pyysin rouvaa vetämään käärmeen päästäni. Tuntui, että se lähtisi läheltä päälakeani. Hän jatkoi rukoilemista, ja minä sain henkeeni sanan ’Kundalini’. Käskin sillä nimellä oliota lähtemään Jeesuksen Kristuksen voimallisessa nimessä. Julistin Jeesuksen veren suojaa, koska se oli erittäin pelottavaa, ja se lähti. Tuntui kuin olisin ollut pesty rätti, mutta olin vapaa! - uuskarismaattisuus
sellaista-tapahtuukin kirjoitti:
SHERIE kirjoitti:
"Voin todistaa, että olin tämän saastaisen itämaisen hengen, Kundalinin, piinaama. Olin 1992-2000 mukana eräässä liikkeessä, jolla oli läheinen yhteys Toronto-liikkeeseen. Vuosina 2000-2006 kuuluin seurakuntaan, jolla oli läheiset yhteydet Bill Johnsoniin.
Kaipasin epätoivoisesti Jumalan vaikutusta elämääni ja että hän muuttaisi tilanteita ja parantaisi haavoja, ja olin erittäin avoin
vastaanottamaan apua. Moni mainitsemassani liikkeessä koski otsaani, ja koin kuvailemiasi manifestaatioita – juopumista, nauramista, itkemistä ja tärinää. Sain unia ja näkyjä, ja juuri ennen kuin lähdin liikkeestä (seurakunnasta), näin selkeän unen valtavasta pytonkäärmeestä, joka tuli takaovesta, takertui autooni ja myös kotini huoneisiin. Olin erittäin järkyttynyt, ja etsin
Herraa saadakseni selityksen.
Kesti noin 6 kuukautta, ennen kuin vapauduin, mutta Jumala johdatti tielleni pariskunnan. Jumalan oli kouluttanut heidät, ja heillä oli voitto hengellisistä ’olioista’. Joka kerta kun olin heidän seurassaan, tulin aina erittäin levottomaksi ja he rukoilivat rauhallisesti puolestani. Silloin tunsin aina pimeyden lähtevän ja tervejärkisyyteni palaavan. Vasta sen jälkeen kun tätä oli jatkunut 6 kuukautta ja kun olin taas heidän seurassaan, tunsin kuinka nyt seuraisi taistelu hengessä. Olin erittäin levoton ja hädissäni, ja saatoin tuntea valtavan käärmeen selkärangassani – jäykistyin ja oloni oli todella tukala. Tuntui kuin olio olisi halunnut tukahduttaa minut ja ryöstää minulta elämän. Huusin Jumalaa apuun, ja pariskunta rukoili hiljaa. Sitten pyysin rouvaa vetämään käärmeen päästäni. Tuntui, että se lähtisi läheltä päälakeani. Hän jatkoi rukoilemista, ja minä sain henkeeni sanan ’Kundalini’. Käskin sillä nimellä oliota lähtemään Jeesuksen Kristuksen voimallisessa nimessä. Julistin Jeesuksen veren suojaa, koska se oli erittäin pelottavaa, ja se lähti. Tuntui kuin olisin ollut pesty rätti, mutta olin vapaa!Mitenkäs tuollaisesta voi vapautua,jos on joutunut tekemisiin niiden voimien kanssa? Onko nyt vain kärsittävä näistä ongelmista ja odotettava että jumala johdattaa tielleni jonkun pariskunnan??? Aivan sairas uskonto,sanon minä-Jumalanne on täysin mielivaltainen! En jaksa enää lukea raamattua enkä uskoa sotivaan jumalaanne,en mihinkään jumalaan josta ihmisten kirjat kertovat. Mitäpä te siitä välitätte? Ette niin mitään!
- tällaista-tapahtuu
Mitä on kundalini?
Hindulaisilla guruilla kuten Bagwhan Shree Rajneeshilla ja Ramakrishnalla on voima siirtää hurmiotila kannattajilleen koskettamalla heitä. Näihin olotiloihin liittyy olennaisesti kaatuista, naurua, karjumista, haukuntaa, parkumista, hytkymistä, vapinaa ja kielillä puhumista. Jotkut heidän kannattajistaan myös mykistyivät tai menevät tiedottomiksi, kun taas monet kokevat täyttyneensä valtavalla ilolla, rauhalla ja rakkaudella. Kaikki tämä on varsin tuttua minulle, joka olen seurannut tätä vuosien ajan eri seurakunnissa täällä Suomessa. - tämä-jatkuu.vielä
REVIVAL FIRE kirjoitti:
"Voin todistaa tuoreeltaan äskettäisestä vapautumisestani. Tästä saattaa olla apua joillekin ihmisille. Vuonna 2003 päädyin Toronton siunaus -tyyppiseen kokoukseen. Olin tuolloin nuorisotyöntekijänä kristillisessä järjestössä. Tuona aikana siinä Toronto tyyppisessä seurakunnassa minulla oli joitain hengellisiä kokemuksia. Minuun siirtyi jotain silloin. Mistäkö tiedän sen?
Tuona aikana Jumala oli alkanut toimia niiden nuorten elämässä, joita olin palvellut. Kun Toronto-kokouksissa käyntieni jälkeen palvelin nuorten ryhmiä, alkoi esiintyä hengellisiä ilmiöitä. Oli naurua, jotkut tunsivat olevansa juovuksissa, toisten teki mieli lysähtää lattialle, kun rukoilin. Tuolloin en ymmärtänyt sitä ja osa siitä huolestutti minua, mutta en tahtonut tukahduttaa sitä siltä varalta, että se oli Jumalasta. Yksi minua huolestuttanut asia oli, että yksi nuorista, joka tuli hengellisesti ”juovuksiin” pariksi päiväksi, ei ollut edes pelastunut.
Joka tapauksessa olen aina rakastanut Jumalan sanaa, hyvää oppia ja totuutta. Jotkin Torontoon liittyvät piirteet eivät koskaan vakuuttaneet minua. Minusta siinä oli vaikutteita New Agesta. Minulla oli kuitenkin lepo manifestaatioiden suhteen, ja olen nauranut, tärissyt, nytkähdellyt ja huudellut: ’Ouu, ouu’ siinä missä muutkin. Silloinhan puolustin Torontoa. Kun monet ’torontolaiset’ olivat panneet kätensä päälleni, aloin pohtia eteenpäin välittämistä ja sitä, mitä olin vastaanottanut.
Ollessani eräänä päivänä kaupungilla ryhmä Amerikan intiaaneja esitti kadulla perinteistä musiikkiaan. Pysähdyin kuuntelemaan, ja kuunnellessani aloin tuntea sisälläni liikettä. Se oli hyvin samanlaista, kuin mitä usein tunsin ylistyksen ja palvonnan hetkinä. Mietin miksi tämä pakanallinen musiikki koskettaa henkeäni (miellyttävällä tavalla)? Tällöin aloin pohtia, mille hengille olin avannut itseni.
Joka tapauksessa se ’Uusien mystikkojen’ kokous, jossa kävin viime viikolla (en tiennyt heidän olevan niitä), sai minut edelleen tuntemaan, että jokin ei ollut kohdallaan. Vaikka silmäni olivat auenneet näkemään petoksen, koin yhä, että jokin hengellinen side oli vielä vaikuttamassa. Sanon tämän, koska ’henkeni’ reagoi välillä kokouksen tapahtumiin, vaikka siellä oli selvästi kaoottista. Ylistyksen aikana jotkut ihmiset myös tulivat ylistäessäni rukoilemaan puolestani. Jälleen tunsin, ettei se ollut hyvä.- ei-kaikki-kultaa
tästä tämä jatkuu...
Muutamat tämän kokouksen jälkeiset päivät olivat melkoisen kamalia tunne-elämässäni. Koin olevani nääntynyt, alakuloinen ja masentunut. Sitten muistin, että tällainen olo minulla usein oli, kun tulin Toronto-kokouksista. Tuolloin tulkitsin sen niin, että Jumala toi pintaan negatiivisia asioita käsittelyä varten. Kun tätä alkoi tapahtua jälleen, aloin kuitenkin epäillä tätä selitystä. Koin myös rukoilemisen ja sanan lukemisen vaikeaksi.
Joka tapauksessa ollessani sängyssä muutama yö tämän jälkeen vaimoni sai johdatuksen rukoilla puolestani. Kun hän rukoili pitäen käsiään vatsani päällä, hän näki ’pienen mustan olion’. Hän huomasi kuitenkin, että se oli tiukasti nyrkin pitelemässä otteessa. Kun hän rukoili, se poistui. Hän ei kertonut tästä minulle ennen kuin aamulla.
Sen jälkeen kun hän oli rukoillut, oloni oli parempi ja nukahdin. Heräsin seuraavana päivänä, ja oloni oli paljon kevyempi. Sitten hän kertoi minulle, mitä oli nähnyt. Tulkitsen sen näin: vihollinen oli päässyt sisään kätten päällepanemisen avulla ja koska olin avautunut eksytykselle. Viimeaikaiset tapahtumat saivat minut näkemään totuuden siitä eksyttävästä hengestä, joka oli vaikuttamassa. Kun silmäni avautuivat, sisälläni oli kuitenkin vielä hengellinen side (luultavasti kätten päällepanemisessa tapahtuneen eteenpäin välittämisen takia). Koska nyrkki piteli oliota tiukasti, uskoin hengen olevan sidottu, mutta en ollut vielä vapautunut. Ehkä se, että henki oli sidottu, oli saanut aikaan sen, että näin totuuden, mutta vapautuminen ei tapahtunut, ennen kuin vaimoni rukoili. Joka tapauksessa tämän kokemuksen jälkeen olen huomannut, että minusta on ’lähtenyt’ paljon ’kaikenlaista’.”
http://raamattusivut.fi/?cat=95
- sellaista.se.on
Kundalinin hedelmät
Seurakuntien hajaannukset
Kundalinivoimasta kumpuavat herätykset ovat poikkeuksetta hajottaneet ja tuhonneet seurakuntia kautta maailman. Tiedän sen jo omasta kokemuksestani täällä Suomessa, kun aikaisemmin mainitsemani herätysliike koki vuonna 2011 häpeällisen skandaalin. Samankaltaiset skandaalit ja hajaannukset seuraavat jokaista seurakuntaa, joka juoksee kundalini-herätyksen syliin.
Paul Gowdy, entinen Vineyard-pastori Toronton seudulta:
"Sen jälkeen kun olimme olleet kolme vuotta keskellä Toronton siunausta, Vineyard-seurakuntamme Scarborough’ssa (Itä-Torontossa) likimain tuhoutui itsestään. Me kalvoimme toisiamme juoruin, selkäänpuukotuksin, erimielisyyksin, kuppikunnin, kritisoinnein jne. Sen jälkeen kun olimme kolme vuotta ’soukanneet’ (’lionneet’), rukoilleet ihmisten puolesta, hytkyneet, kieriskelleet, nauraneet, karjuneet, palvelleet rukoustiimeissä TACF:ssä (Toronton Airport -seurakunta), johtaneet siellä ylistystä, julistaneet siellä, itse asiassa eläneet siellä, olimme lihallisimpia, epäkypsimpiä ja harhautetuimpia kristittyjä, mitä tiedän. Muistan vuonna 1997 sanoneeni ystävälleni, johtavalle pastorille Scarborough Vineyard -seurakunnassa, että Toronton siunauksen tultua olemme suurin piirtein romahtaneet! Hän oli samaa mieltä! - siellä-sivun-lopussa
Jos sinussa on kundalinihenki tai jokin muu riivaajahenki, se on päässyt sinuun koska olet syntinen. Sinun täytyy tunnustaa syntisi Jumalalle, uskoa Jeesuksen veren sovittaneen syntisi ja hyljätä ne. Sinun täytyy tehdä täydellinen kääntymys niin, ettet enää tee syntiä, vaan elät pyhänä Jeesuksen voimassa. Rukoile ja huuda avuksesi Jeesusta, niin sinä vapaudut ja pelastut.
Jos henki on sitkeä eikä lähde, niin henki tulee ajaa ulos jonkun toisen uskovaisen käskystä. Jos et tunne ketään, voit ottaa yhteyttä myös sähköpostilla.
http://raamattusivut.fi/?cat=95
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.716167- 1335514
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4663412Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1091767Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3771271- 361213
- 671081
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46966Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110922Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52889