varokaa q-marketingia (Q Marketing Solutions Oy)

kultakangas

aivan uskomaton tapaus. B2B-kauppa on muka tehty lapsen kanssa!

Puhelinmyyjä soitti hotellin puhelinnumeroon. Puhelin oli tuolloin ulkomaalaisella kerroshoitajalla, joka oli kotona vielä nukkumassa. Kerroshoitaja ei ymmärtänyt, mitä soittaja oli halunnut, ja antoi puhelimen lapselleen, joka on käynyt täällä koulua jo pari vuotta. Tässä on lyhyt pätkä puhelinkeskustelusta:

1:46 puhelinmyyjä: Me päivitellään nyt täältä Imatran alueelta yritysten tietoa tuohon Googlen uuteen yrityspalveluun
1:56 lapsi: mmm
1:58 puhelinmyyjä: Ootte varmasti saanut jo jonkin verran puheluita erinäisistä kuukausi- tai vuosimaksullisista hakemistoista ja luetteloista. Nyt mähän (sanon) nyt suoraan ett mistään sellaisesta oo kyse. Vaan tässä Googlen omassa yrityspalvelussa ei oo mitään kausimaksuja vaan ainoastaan kertaluontainen päivityskulu. Eli tään palvelun tärkein tehtävä on tuoda teidän (yritys) esille Googlen aluekohtaisissa hakutuloksissa, kun Imatran seudulta haetaan teidän palveluita.
2:28 lapsi: mmm...
2:30 puhelinmyyjä: Joo.
2:31 lapsi: mmm... Mitä pitäisi tehdä?
2:35 puhelinmyyjä: Haloo?
2:36 lapsi: Mitä pitäisi tehdä?
2:40 puhelinmyyjä: Toi. Mä otan teidän tiedot ylös. Ja sitt me päivitetään ne tuonne Googlen tietoihin. Sitt kun tuota Imatran alueelta haetaan hostelleja teidän yrityksen tiedot tulee esille sieltä.
2:54 lapsi: Aa, okei
2:56 puhelinmyyjä: Eli siihen tulee linkki tuonne teidän kotisivulle ja toi yrityksen yhteystiedot heti Googlen hakutuloksiin. Tää palvelu myös nopeuttaa ja helpottaa huomattavasti asiakkaiden yhteydenottoa.

Tämän jälkeen saatte arvata mitä on tapahtunut :D Lapsi vastaa kaikkiin johdatteleviin kysymyksiin. Tallenteesta kuuluu taustalla äidin sanat "mitä ne haluaa?", "miksi et lopeta?" jne. Ainoa kysymys, jonka lapsi välittää äidilleen, on kysymys laskutusosoitteesta (en tiedä, miksi se ei arveluta kumpaakaan niistä).

Lapsen mukanaolo tietenkin pelastaa juridisesti tämän tilanteen meidän eduksi, koska mikään ei viittaa siihen, että lapsi olisi puhelun aikana selostanut äidille, mistä oli kysymys.

On aivan naurettava kuinka tuo puhelinmyyjä kuvastelee "palveluja" toistaen monta kertaa sanaa "google". Ilmeisesti lapsi sai sellaisen käsityksen, että joku oli soittanut Googlelta :) Google Yrityspalvelu oli siis tuon "saippuakuplakaupan" kohteena. Periaatteessa se firma käynnistää selaimen ja luo firmalle ilmaisen Google Plus -profiilin. Ja tästä laskutetaan 490 euroa alv :D

Reklamoin firmalle heti, mutta tässä on firman vastaus:

"- Yrityksenne vastuuhenkilö toimii keskustelun alussa yrityksenne virallisena edustajana ja valtuuttaa suullisesti(kuten itsekin myönsit) poikansa avustamaan häntä puhelussa.
- Hinnat ja ehdot esitellään selkeästi, ja edustajanne valtuuttama henkilö selventää puhelun aikana asioita yrityksenne edustajalle, joka selkeästi antaa myös hyväksyntänsä."

Nämä tyypit eivät tietenkään koskaan saa pyytämiään rahoja, ei edes käräjäoikeuden kautta. Mutta ainoa asia, joka pistää miettimään, on se, että miksi jotkut nuoret yrittäjät (tarkoitan nyt Q Marketing Solutions Oy:n vastuuhenkilöitä) unohtavat 3/11-säännön kokonaan? Miksi jotkut eivät tee mitään oman maineen pelastamiseksi? He eivät enää koskaan saa hyviä asiakassuhteita.

Mitä mieltä te olette "saippuakuplakaupiaista" ? Miksi niihin vielä törmää suomalaisessa elinkeinoelämässä?

58

2855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiistä-puhelu

      Oli puhelimessa sitten lapsi taikka aikuinen, niin tuollaisten huijarifirmojen tekemät pakkomyynnit pitää kiistää ehdottomasti. Vaikka myyjäpuoli väittäisi että heillä on puhelu nauhoitettuna, ja sanovat nostavansa oikeusjutun jos ei makseta, niin siltikin asiakkaan täytyy vaan pysyä viileänä, ja sanoa kiistävänsä koko puhelun.
      Asiakas sanoo yksinkertaisesti että ei tiedä mistä puhelusta on kyse, ja jos joku on hänen puhelimellaan hönen tietämättään jotakin tilannut, niin niistä hän ei tiedä.
      Yksinkertaisesti siis KIISTÄÄ KOKO PUHELUN OLEMASSAOLON. Sanoo sitten vastapuoli omistavansa vaikka millaisia nauhoituksia asiasta, ja vetävänsä käräjille.
      Kiistäjän edun mukaista on olla HYVIN HARVASDANAINEN, eikä jäädä yksityiskohtaisesti kiistelemään ja käydä läpi myyntipuhelun vaiheita. Sanoo vain että KIISTÄÄ PUHELUN, että HÄN EI OLE OLLUT PUHELIMESSA ko. puhelua tekemässä. Sanoo siis näin, vaikka olisi itse ollutkin.
      Suomessa ei ole lakituvassa ollut ratkaistavana AINOATAKAAN kertaa riitajuttua, jossa puhelinnauhoitteen perusteella joku tuomittaisiin maksamaan esim. 200..500 € arvoinen tilaus. Tällainen puhelinnauhoit ei yksinkertaisest päde lakituvassa, tämän kokoluokan riita- asioissa (ei siis murhatapaus kyseessä...) jos vastapuoli kiistää olevansa henkilö joka puhelimen toisessa päässä on.

      • kiitos vastauksestasi. Tosiaan huijatun edun mukaista on olla hyvin harvasanainen. Mutta kun meillä on tässä jutussa ylimääräinen immuniteetti, niin päätin olla kiistämättä sitä, että puhelu on tosiaan pitänyt paikkaansa. Yksinkertaisesti sen takia, että pyritään eliminoida tällaista epäeettistä liiketoimintaa tiedottamalla, että huijarin mainetta ei enää koskaan saa puhdistetuksi. Maan kansalaisten pitää tietää, kuka on tällaisen "liiketoiminnan" takana. Ja tässä tapauksessa Kasimir Kuusela on sen "yrittäjän" nimi, joka on jopa iljennyt argumentoida b2b-kaupan syntymistä alaikäisen kanssa. Sain muuten lapsen huoltajilta luvan julkaista puhelutallenteen kaikkien nähtäville http://imatrahostel.fi/saippuakuplakauppias/


      • Ku-setusta

        Heh, laitetaan levitykseen, näin mainio nauhoite.


      • erimieltä

        Itse kyllä en ole aloittajan kanssa samoilla linjoilla..
        Ymmärrän kyllä mielipahan sekaannuksesta, mutta tämä "lapsi" vastaa puheluun yrityksen nimellä ja myyjä viittaa, että "ootte perustaneet tämän yrityksen.." johon kuuluu myöntävä vastaus.
        Sekavahan tuo tilanne varmasti on, mutta ei tuosta myyjää tai yritystä voi syyttää jos kerran yrityksen vastuuhenkilönä esiinnytään. Oli sitten lapsi tai ei!


      • S.Viljanen

        Tuo osui myös omaan korvaan! Ei myyjä ole ajatustenlukija tai selvännäkijä.

        Mielestäni tässä tapauksessa on reagoitu turhan voimakkaasti asiakkaan puolelta ja sanoisin jopa, että koska jopa puhelimeen ensin vastaa ilmeisesti oikea vastuuhenkilö ja antaa puhelimen tälle "lapselle" on kyllä vastuu asiakkaan päässä.

        Mikäli kyseessä olevilla työntekijöillä/vastuuhenkilöillä/lapsilla ei ole oikeutta hoitaa tälläisiä asioita kuten aloittajan mielestä, ei heidän pitäisi kyllä silloin puhelimeen vastailla ja alkaa asioita hoitamaan vaan sanoa, miten asia on.

        Tämä on siis minun mielipiteeni.


      • erimieltä kirjoitti:

        Itse kyllä en ole aloittajan kanssa samoilla linjoilla..
        Ymmärrän kyllä mielipahan sekaannuksesta, mutta tämä "lapsi" vastaa puheluun yrityksen nimellä ja myyjä viittaa, että "ootte perustaneet tämän yrityksen.." johon kuuluu myöntävä vastaus.
        Sekavahan tuo tilanne varmasti on, mutta ei tuosta myyjää tai yritystä voi syyttää jos kerran yrityksen vastuuhenkilönä esiinnytään. Oli sitten lapsi tai ei!

        niinpä kuka tahansa voi erehtyä ja tulkita lapsen äänen aikuiseksi. Mutta tässä jutussa kauppias nimittäin argumentoi b2b-kaupan syntymistä myös silloin, kun hänelle on reklamoitu vedoten siihen, että puhelimessa ei ollut yrityksen vastuuhenkilö eikä kyseinen "edustaja" edes tajunnut mistä on kysymys. Eli kauppias yrittää edelleen periä rahat vaikka tietää asiakkaan kiistävän kaupan syntymistä. Lapselle vaan esitettiin puhelun aikana johdattelevia kysymyksiä joihin vastaukset olivat hyvin ennustettavissa. Lisäksi se on niin väärin kun puhelinmyyjä markkinoidessaan omaa palvelua kertoo lapselle "... tässä Googlen omassa yrityspalvelussa ..." jne.


      • HotelliImmalanjärviOy

        Tässä linkki kyseisen yrityksen omalle palstalle http://keskustelu.suomi24.fi/t/13703156

        Paikan omistaja on selvästi sairas ja narsistinen henkilö joka on päättänyt ruveta leikkimään majatalon pitäjää!


      • erimieltä kirjoitti:

        Itse kyllä en ole aloittajan kanssa samoilla linjoilla..
        Ymmärrän kyllä mielipahan sekaannuksesta, mutta tämä "lapsi" vastaa puheluun yrityksen nimellä ja myyjä viittaa, että "ootte perustaneet tämän yrityksen.." johon kuuluu myöntävä vastaus.
        Sekavahan tuo tilanne varmasti on, mutta ei tuosta myyjää tai yritystä voi syyttää jos kerran yrityksen vastuuhenkilönä esiinnytään. Oli sitten lapsi tai ei!

        onneksi vastaus kysymykseen "ootte perustaneet tämän yrityksen" ei ole osoitus siitä, että linjan toisessa päässä on vastuuhenkilö. Esimerkiksi on mahdollista, että olen perustanut Stora Ensonin tai omistan sen osakkeen, mutta tämä ei tarkoita sitä, että esittäydyn Stora Ensonin vastuuhenkilönä. Jos lapsi olisi vastannut myönteisesti kysymykseen "vastaatteko te yrityksen markkinoinnista", niin olisimme kyllä kusessa, koska silloin olisi kyseessä tuo "vilpittömän mielen suoja". Onneksi näin ei käynyt.


    • Yrittäjänvastuu

      Siis mitä helvettiä tämän palstan aloittaja miettii?

      Tämähän on aivan selvä homma! Jos hänen työntekijänsä eivät näitä asioita saisi hoitaa ei heidän pitäisi edes puhelimeen vastata tai jos vastaavat opetella yksinkertainen lause "En vastaa yrityksen markkinoinnista, mutta voin antaa numeron.."

      Tässä olisi kyseessä olevalla palveluntarjoajalla jopa perusteet oikeudellisille jatko toimenpiteille!

      • AnttiV

        Samaa mieltä! Nyt taisi kyllä syyllinen löytyä ihan peilistä..

        Maksa yrittäjä laskusi!


    • en tiedä, miksi Kasimirin botit tulivat tänne. Onko asia niin, että saippuakuplafirmalla ei ole mitään sanottavaa oman maineen pelastamiseksi ja ne päättivät mustamaalata uhrinsa maineen ?

    • sfsdfs

      Tästä tulee viihdyttävä tapaus käräjäoikeuteen. Nimittäin kyllä siinä Q-miesten naamat punottaa, kun käräjillä kuunnellaan tuota nauhoitusta, josta tulee 100% varmasti selväksi se, että vastapuoli ei ymmärrä mitä myyjä selittää.

      Ja että sopimus on syntynyt... heh heh...

      Toivottavasti Q-miehet soittavat minulle. Saavat toisen käräjäistunnon.

      • tuskin ne soittaa sinulle. Ainakin heidän oman sivuston mukaan lähes kaikki "tyytyväiset asiakkaat" ovat ulkomaalasten pyörimiä pienyrityksiä. Huomaa, että Hostel Immalanjärvi on jo tässä vaiheessa kerrottu siinä saaneensa "positiivisen kokemuksen", vaikka kiistin asiakassuhteen heti saatuani tiedon koko jutusta. Olisi muuten mielenkiintoista kysyä asiasta muilta listalla mainituilta yrityksiltä, mutta siihen en aikoisi ryhtyä, sillä tämä olisi todella epäasiallista. Vai kannattaako?


      • Kiukkuinen

        Itse menin lankaan ja sovimme yhteistyöstä huhtikuun lopussa v. 2015. Luulin maksaneeni vuoden maksut etukäteen. Sieltä tulikin lasku 11.2-16 ja eräpäivä oli jo 16.2. Laskun summa 74e. Epähuomiossa maksoin laskun 2 päivää myöhässä. Valitettavasti qmarketing solutions oli ehtinyt siirtää laskun perintään. Perinnästä tuli 30 e lasku myöhästymisestä ja koroista. En suosittele qmarketing solutions firmaa kenellekään !!!!!!! En edes saanut minkäänlaista vastinetta rahoilleni vaikka maksoin firmalle monta sataa euroa. Älkää vain missään tapauksessa tehkö samaa virhettä kuin minä!


      • kloppp
        Kiukkuinen kirjoitti:

        Itse menin lankaan ja sovimme yhteistyöstä huhtikuun lopussa v. 2015. Luulin maksaneeni vuoden maksut etukäteen. Sieltä tulikin lasku 11.2-16 ja eräpäivä oli jo 16.2. Laskun summa 74e. Epähuomiossa maksoin laskun 2 päivää myöhässä. Valitettavasti qmarketing solutions oli ehtinyt siirtää laskun perintään. Perinnästä tuli 30 e lasku myöhästymisestä ja koroista. En suosittele qmarketing solutions firmaa kenellekään !!!!!!! En edes saanut minkäänlaista vastinetta rahoilleni vaikka maksoin firmalle monta sataa euroa. Älkää vain missään tapauksessa tehkö samaa virhettä kuin minä!

        Sama tapahtui minullekin. En ole myös saanut minkäänlaista vastinetta rahoilleni.


    • yhteeghf

      Mikä on 3/11-sääntö?

      Ihan selvä tapaushan tämä on, ei lapsen kanssa yritysasioita hoideta. Kusettaja mikä kusettaja.

      • muistan teollisuustalouden kurssista jonkin säännön, jonka ideana on, että tyytyväinen asiakas kertoo kokemuksestaan 3 henkilölle ja täysin tyytymätön noin 11 henkilölle. En muista ihan tarkkaan, oliko säännön nimi "3/11-sääntö".


    • Yrittäjähämeestä

      Onkohan Suomi24 oikea paikka tälle? Varmaan nykyään on.
      Kuuntelin nauhan. Puhutaan "pojasta" ei "lapsesta". Kultakangas yrittää selkeästi nyt painottaa tätä asian puolta, jota kukaan ja etenkään sillä hetkellä myyjä ei voi tietää että em. "poika" on alaikäinen.
      Se onko sopimus sitova jääkööt asianomaisten selvitettäväksi ja sovittavaksi, mutta tilaus tässä syntyy ja tilaus on vielä kaikin puolin pätevä siltä osin mitä puhelussa kuuluu.

      Soita Kultakangas ko. yritykseen äläkä käyttäydy 13v tytön tavoin netin keskustelu palstoilla!

      • Sitä, että puhelinmyyjä ei arveillut pojan olevan alaikäinen, voidaan antaa anteeksi. Sitä, että puhelinmyyntifirma pitää pintansa myös sen jälkeen, kun uhri on asiallisesti kyseenalaistanut ja kiistänyt sopimuksen olemassalon, ei enää voi antaa anteeksi.


    • tuossa Helsingin käräjäoikeuden lyhennysotteessa on muuten hyvät perustelut sille, miksi puhelinmyyjän kanssa tehty sopimus on lähtökohtaisesti pätemätön jos kusetusfirmalla ei ole muuta näyttöä kuin nauhoite.

      https://www.yrittajat.fi/File/ac04a071-b2a8-49df-a582-bab19c2dd8fa/Helsingin_KäO30062011_5.pdf

      Hieno juttu että Q-miehet ovat iskeneet heti liiketoimintansa alussa väärään uhriin. Se, että reagoin asiaan niin voimakkaasti, on pelkkä osoitus siitä, että puhelinmyyntifirmat eivät ole lähtökohtaisesti tervetulleita suomalaisessa elinkeinoelämässä olipa tarjolla mikä tahansa saippuakuplapalvelu.

    • niin unohdin mainita tärkeän seikan. YTJ:ssä näkyy kontaktinumerona eri numero kuin se, mihin Q Marketing Solutions Oy:n huijari soitti. Näin olleen huijarit etsivät varta vasten hotellin nettisivuilta sellaisen puhelinnumeron, johon vastaa kokematon henkilö. Juttu todennäköisesti täyttää nyt kaikki petoksen tuntomerkit. Kasimirin kaltaiset "ihmiset" pitää ehdottomasti tuomita helvettiin, koska heidän arvomaailmansa on oletettavasti erittäin ahdasmielinen ja ala-arvoinen.

      • Yrittäjäitsekin

        Kovia syytöksiä..
        Ainakin tuossa, onkohan nyt tilausvahvistuksessa on merkittynä yrityksenne julkinen numero, jonka ilmoitatte kotisivuillannekin?
        Numero on myös rekisteröity yrityksenne puheenjohtajan nimiin, joten en näe miten se olisi väärin toimittu?
        Vai mihin numeroon sitten tuo "huijari"


      • vahinkolähetys

        soitti siis..


      • Yrittäjäitsekin kirjoitti:

        Kovia syytöksiä..
        Ainakin tuossa, onkohan nyt tilausvahvistuksessa on merkittynä yrityksenne julkinen numero, jonka ilmoitatte kotisivuillannekin?
        Numero on myös rekisteröity yrityksenne puheenjohtajan nimiin, joten en näe miten se olisi väärin toimittu?
        Vai mihin numeroon sitten tuo "huijari"

        periaatteessa olet oikeassa siinä mielessä, että syytökset olivat lähinnä tunneperäisiä. Jos olisin pystynyt editoimaan omat kommentit, niin tekisin noin. Pahoittelen. Tässä on muuten tapahtumien kulku:

        - kesän alussa soitti Q-tyttö YTJ:ssä näkyvään numeroon ja sai tylyn vastauksen;
        - kokeneempi Q-mies päätti myöhemmin iskeä muulla tavoin etsimällä puhelinnumeron muualta kuin YTJ:stä.

        Mikään ei viittaa siihen, että vastaanotto hoitaa muuta kuin majoitusliikkeen rutiiniasat. Se, että vastaanoton puhelinnumero on sattunut olemaan sama kuin puheenjohtajan numero, selviää vasta siinä tapauksessa, että ensin saadaan vastuuhenkilöiden lista ja sitten fonectan kautta etsitään puhelinnumero henkilön nimen perusteella. Mutta tällöin syntyy kysymys: miksi Q-miehet valitsivat yrityksen vastuuhenkilöiden listalta sen, jonka nimi kuulostaa ulkomaalaiselta ? Oliko se järjestelmällistä "myyntityötä"? Rehellinen markkinoija olisi ottanut puhelinnumeron joko 1) YTJ:stä, 2) nettisivustolla olevasta yhteystiedot-osiosta.


      • Yritäppäkäyttäytyä

        Kotisivuillanne yhteystiedot osiossa on sinun tehtävänimikkeenä reskontranhoitaja. Tämä ei millään viittaa siihen, että tulisi mielummin soittaa sinulle kuin yrityksenne yleisemmässä käytössä olevaan numeroon.
        Myöskään tässä ko. myyjäyrityksellä ei ole mitään edellytyksiä siihen, että olettaisivat että Suomessa asuva (vaikka sitten olisikin ulkomaalaisuuteen viittaava nimi) ei puhu Suomea. Sehän olisi rasistista ja ennakkoluuloista toimintaa.


      • GoogleYrityspalvelu
        Yritäppäkäyttäytyä kirjoitti:

        Kotisivuillanne yhteystiedot osiossa on sinun tehtävänimikkeenä reskontranhoitaja. Tämä ei millään viittaa siihen, että tulisi mielummin soittaa sinulle kuin yrityksenne yleisemmässä käytössä olevaan numeroon.
        Myöskään tässä ko. myyjäyrityksellä ei ole mitään edellytyksiä siihen, että olettaisivat että Suomessa asuva (vaikka sitten olisikin ulkomaalaisuuteen viittaava nimi) ei puhu Suomea. Sehän olisi rasistista ja ennakkoluuloista toimintaa.

        niinpä. Totuus on, että vain ulkomaalaista voi johtaa harhaan tarjoamalla sille ilmaista Google Plus -profiilia erikoishintaan 607 euroa. Huomasitko tyytyväisten asiakkaiden listan myyjäyrityksen kotisivuilla ? Mikä on suomalaisten osuus siinä?

        "Puhelimitse tehdyt sopimukset ovat sitovia. Asiakkaalle lähetetään sopimuksesta tilausvahvistus, josta ilmenee sopimuksen ehdot kuten voimassa olo, hinta, laskutusväli sekä tilattu palvelu. Sopimuksen solmimisen jälkeen tilausta ei voi perua, mikäli palveluntarjoaja pystyy osoittamaan esim. nauhoitetun puhelinneuvottelun avulla, että tilaus on syntynyt. Sopimuksen voimaan tulo ei edellytä erillistä kirjallista hyväksyntää. Sopimukset syntyvät joko puhelimitse suullisesti tai kirjallisesti sähköpostin tai allekirjoitetun sopimuksen perusteella. Molemmat sopimuksen solmimis tavat ovat juridisesti sitovia. Mikäli asiakas kokee saaneensa tilausvahvistuksen tai laskun aiheetta on asiakkaalla sopimuksen teosta 7 päivää aikaa reklamoida, jolloin selvitämme sopimuksen synnyn esim. nauhoitteelta. Mikäli asiakas riitauttaa sopimuksen synnyn ja vaatii todisteeksi nauhoitteen veloitamme käsittelymaksuna 30€ alv. Mikäli osoittautuu, että tilaus on syntynyt ei peruutusoikeutta myönnetä. Asiakkaan on tehtävä reklamaatio itse, asiakas ei voi valtuuttaa kolmatta osapuolta tekemään reklamaatiota puolestaan. Aiheettomasta reklamaatiosta veloitamme käsittelymaksuna 30€ alv. Riita-asiat pyritään aina ratkaisemaan faktoihin ja todisteisiin perustuen asiakkaan ja palveluntarjoajan välillä."

        Sopimusehdot on nätisti kirjoitettu eikä niistä tietenkään kerrota soitettaessa.


      • Jusa1961
        kultakangas kirjoitti:

        periaatteessa olet oikeassa siinä mielessä, että syytökset olivat lähinnä tunneperäisiä. Jos olisin pystynyt editoimaan omat kommentit, niin tekisin noin. Pahoittelen. Tässä on muuten tapahtumien kulku:

        - kesän alussa soitti Q-tyttö YTJ:ssä näkyvään numeroon ja sai tylyn vastauksen;
        - kokeneempi Q-mies päätti myöhemmin iskeä muulla tavoin etsimällä puhelinnumeron muualta kuin YTJ:stä.

        Mikään ei viittaa siihen, että vastaanotto hoitaa muuta kuin majoitusliikkeen rutiiniasat. Se, että vastaanoton puhelinnumero on sattunut olemaan sama kuin puheenjohtajan numero, selviää vasta siinä tapauksessa, että ensin saadaan vastuuhenkilöiden lista ja sitten fonectan kautta etsitään puhelinnumero henkilön nimen perusteella. Mutta tällöin syntyy kysymys: miksi Q-miehet valitsivat yrityksen vastuuhenkilöiden listalta sen, jonka nimi kuulostaa ulkomaalaiselta ? Oliko se järjestelmällistä "myyntityötä"? Rehellinen markkinoija olisi ottanut puhelinnumeron joko 1) YTJ:stä, 2) nettisivustolla olevasta yhteystiedot-osiosta.

        Tämä "Kultakangas" vaikuttaa aika kokemattomalta yrittäjällä kuten hänen kaikki kommentteistakin tulee esille. Ei tunnu tietävän puhelin myynnin merkitystä ym. Yritysmaailmassa suullinen sopimus on "aina" sitova. Myyntiyrityksen vastuulla ei ole arvuutella sitä että onko puhelimeen vastaava henkilö vastuussa sopimuksesta mikäli Finderista ja yrityksen sivuilta ohjataan vastuu henkilölle samalla numerolla. Kultakangas voisi mennä otteensa ja myöntää että itse ilmeisesti pakoilee jostakin syystä vastuita tai velvoitteita kun kerta hänen yhteystietoja ei suoranaisesti ohjata vastuuhenkilöiden.


      • yrittäjänpoika2
        Jusa1961 kirjoitti:

        Tämä "Kultakangas" vaikuttaa aika kokemattomalta yrittäjällä kuten hänen kaikki kommentteistakin tulee esille. Ei tunnu tietävän puhelin myynnin merkitystä ym. Yritysmaailmassa suullinen sopimus on "aina" sitova. Myyntiyrityksen vastuulla ei ole arvuutella sitä että onko puhelimeen vastaava henkilö vastuussa sopimuksesta mikäli Finderista ja yrityksen sivuilta ohjataan vastuu henkilölle samalla numerolla. Kultakangas voisi mennä otteensa ja myöntää että itse ilmeisesti pakoilee jostakin syystä vastuita tai velvoitteita kun kerta hänen yhteystietoja ei suoranaisesti ohjata vastuuhenkilöiden.

        Sinä taas et ole yrittäjä lainkaan. Directa oy oikeudenkäynti osoitti, ettei puhelimessa tehdyt sopimukset ole sitovia, koska osapuolet eivät ole selvästi yhtä mieltä siitä, mitä on sovittu.


    • Hetkonenhetkonen

      Siis ketä tässä nyt yrittää johtaa harhaan ja ketä? Ensin tämä oli näin, että myyjä oli muka tarkoituksella tavoitellut henkilöä joka ei vastaa markkinoinnista ja yrittänyt tavoitella vielä "lasta", kuitenkin jokainen nyt ymmärtää, ettei myyjä osapuolella ole ollut mitään mahdollisuutta tietää minkä ikäinen vastaaja on.
      Sitten tämä ensin vastaannut henkilö oli mukamas "ulkomaalainen kerroshoitaja". Ulkomaalainen ilmeisesti on ja saattaa tehdä kerroshoitajan tehtäviä, mutta todellisuudessa ko. henkilö toimii yrityksen puheenjohtajana!

      Näiden perusteella mieleni muuttui täysin. Myyjä yritys ei kyllä ole tehnyt mitenkään väärin tässä paitsi ehkä perustellut hieman tiukasti kantaansa sopimuksen pitävyydestä mikä kyllä sekin nyt on ymmärrettävää koska puhelimeen alunperin vastaa todellinen yrityksen päättävä henkilö joka oikeasti antaa "poikansa" vastuulle puhelun hoidon.

      Nyt taisit Kultakangas puhua itsesi pussiin..

      • vttuuntunutsivullinen

        Mikä vitun rikollinen sinä olet, rysänpäältä kiinnijäänyt ja nyt alat vielä tekojasi selittelemään. Ennenaikaan, kun rikollinen jäi kiinni, oltiin nöyriä, nyt te paskakasat alatte puolustelemaan petoksianne. Saunan taakse sinut pitäisi taluttaa....


    • pikkuvinkkivaan

      Ketjun aloittaja, laita juttusi tuonne, se saa ansaitsemaansa näkyvyyttä, iltapäivälehdet käy myös sieltä poimimassa juttuvinkkejä.
      http://mvlehti.net/kategoria/rikolliset/


      Tuollaiset rikolliset puhelinmyyjät ansaitsee tulla paljastetuiksi omilla nimillään, kun asiat vie oikeuteen tuomiolle, ovat paperit julkisia, syytettyjen nimet myös syntymäaikoineen ym..

      • MV-lehti-raportoi

        Tuo kyseinen Mitä Vittua -lehti onkin ihan oikea paikka käsitellä tällaiset puhelinmyyntihuijarit.

        Jos olisi reilusti perunut kaupan kun huonosti suomea puhunut asiakas niin vaati, niin silloin ei olisi asiassa mitään. Mutta kun jäädään jänkkäämään ja jänkkäämään, että tässä muka on täysin selvä sopimus. Ja kumpikin osapuoli ovat ymmärtäneet mistä on kyse.

        Minä ainakaan en maksaisi mitään. Vaan kiistäisin ja reklamoisin *kirjallisesti, ja kirjattuna kirjeenä* kaikki karhukirjeet mitä ko. myyjäfirma lähettää. Jos sen jälkeen on rahkeita myyjällä lähteä oikeuteen, niin siinähän koettavat.

        Puhelinnauhoite ei tosiaan ole pitävä todiste tällaisissa riitatapauksissa. Murhaoikeudenkäynnissä tms. nauhoituksilla on lautamiesten arvioinneissa omaa merkitystänsä ja painoarvoa. Mutta ei sielläkään tuomiota pelkän nauhoituksen perusteella kellekään tule. Pitää olla myös muuta näyttöä.
        Sellaista taas ei tällaisessa puhelinmyyntujutussa toimitussopimuksen syntymisen suhteen ole.


    • Kaunosielu232

      Miksi ihmeessä ylipäätään ostaa MITÄÄN puhelinmyyjiltä. Edes lehtiiä. jos haluaa jotakin voi ITSE soittaa ja tilata TARVITSEMANSA tuotteen. Ei men aika hukkaa tyhjänpuhujien kanssa jaaritellessa.

      • syystätaitoisesta

        aina löytyy joku, joka ei aikaisemmin ole koskaan törmännyt tiettyyn huijausmenettelyyn. Kaikki potentiaaliset uhrit eivät ole yhtä älykkäitä ja kokeneita. Tästä syystä lähes jokainen rikollinen voi ajan myötä osua oikeaan uhriin jos yrityksiä on ollut tarpeeksi paljon.


    • laurikuusela

      Juu kyllä tämä täysin epäeettinen huijarifirma on kyseessä. Sanaa vaan eteenpäin kaikille! Säälittävintä kyllä tässä on, että nämä Q-miehet tulevat boteilla puolustelemaan itseään! Lisäksi hienoa, että heidän palveluihin kuuluu hakukoneoptimointi ja heidän firmaa googlatessa tämä ketju kakkosena.

    • Myynti-Miksu

      Mitenkäs tässä mielenkiintoisessa isojen miesten tappelussa kävi? Maksoiko yrittäjä laskun ja laittoi palkollisensa Suomen kielen kurssille vai jäikö Quuselat nuolemaan näppejään?

      • kielitoimiston suositusten mukaan lauseke "suomen kieli" on kirjoitettava pienellä aloituskirjaimella. Majoitusliike ei tietenkään maksanut valelaskua. Yksityshenkilönä maksoin kuitenkin 0,01 euroa viitteettömällä pankkisiirrolla, mistä maksun vastaanottajalta peritään yleensä 0,15-0,20 euroa pankkikuluina, koska kyseessä on yrityksen pankkitili. Olisi muuten kiva järjestää FlashMob-tyyppinen kampanja, jossa tuhannet yksityshenkilöt tekevät 0,01 euron suuruisen viitteettömän tilisiirron epäeettistä liiketoimintaa harjoittavan firman pankkitilille. Mikä olisi huijarifirman pankkitilin saldo kuukauden viimeisenä päivänä, jolloin pankkikulut on jo veloitettu?

        Tällä kertaa Quuselat jäivät siis nuolemaan näppejään. Valitettavasti noin kaksi kolmesta puhelinmyyjän uhrista maksaa valelaskun, ja tästä syystä moiset huijarifirmat eivät mene historiaan ainakaan lähiaikoina.


      • poliisi ei muuten käynnistänyt esitutkintaa, koska lievän petoksen yrityksestä ei ole säädetty rangaistusta. Lievän petoksen yläraja on 500 euroa. Quuselat ovat siis hinnoitelleet tuon "palvelun" erittäin harkitusti, jotta tuo 500 euron kynnys ei yksittäistapauksissa tule ylitetyksi. Vaikka rikollistoiminnasta saaduista varoista ei tarvitse tilittää valtiolle arvonlisäveroa, poliisin tulkinnan mukaan petoksen summa oli nimenomaan 490 euroa eikä 607,60 euroa.


    • AuuuuuAuuuu

      Ovelia ovat ketut.. Mutta mitä kettu sanoo?

    • lehtijuttu

      turkulaisesta puhelinmyyntifirmasta on näköjään tehty lehtijuttu

      http://www.esaimaa.fi/Online/2015/12/27/Ikävä yllätys Imatralla: Nettimarkkinointiyhtiö myi 490 euron palvelun huonosti suomea puhuvalle 15-vuotiaalle/2015120060441/4

      tosin tekstissä ei ole mitään mainintaa Q Marketing Solutions Oy:stä.

    • Toivottavastioletimpot

      Lisää vastaavia tapauksia? Minulle soitt myös joku (ilmeisesti tämä) kasimir ja yritti myydä myös saippuaa valmiiksi kupliksi puhallettuina. On muuten äärimmäisen agressiivinen myyjä.. En ostanut. Ei meinannut päästä millään eroon, ei ymmärrä puhetta..

    • tärkeää tietoa niille, jotka haksahtivat viime vuonna tarttumaan puhelimitse Q Marketing Solutions Oy:n tekemään harhaanjohtavaan tarjoukseen koskien siivous.info -sivustolla listausta.

      1) sopimusta voi todellisuudessa irtisanoa milloin tahansa ilman 3 kuukauden irtisanomisaikaa, koska irtisanomisajasta ei puhuttu puhelimitse lainkaan; laskutusvälistä on voitu puhua, mutta laskutusväli ei ole missään tekemisissä irtisanomisajan kanssa;

      2) siivousalan erään yrittäjän saamassa ensimmäisessä laskussa ei ollut mainintaa siitä, mitä ajanjaksoa ko. lasku koskee;

      3) irtisanomisilmoituksen sijaan suosittelen silti sanamuotoa "sopimuksen purku", koska jos käytät sanamuotoa "sopimuksen irtisanominen", niin Q-miehillä on sitten kirjallinen aineisto, jossa itse myönsit suostuneesi jossain vaiheessa sopimusehtoisiin;

      4) ko. palvelu ei vastaa peruslaatuvaatimuksia, koska esim. hakusanoilla "siivouspalvelut espoo" googlettaessa ko. sivusto on hakutuloksissa jopa 7. sivulla kun taas hakusanoilla "siivouspalvelut helsinki" sivustoa ei tällä hetkellä löydy lainkaan;

      5) perintätoimistolle riittää yksinkertainen ilmoitus kuten "kiistän saatavan olemassaolon, koska minun ja Q Marketing Solutions Oy:n välillä ei ole sopimusta; olemme eri mieltä siitä, mistä puhelimitse oli aikoinaan sovittu, ja osoittautui, ettei palvelu vastaa peruslaatuvaatimuksia".

    • utelias2016

      miksi q marketing solutionsin toimihenkilöt pysyy vaiteiliaina eivätkä reagoi asialliseen kritiikkiin? Mun mielestä jos itse luulee toimivansa oikein niin kannattaa ainakin selittää omaa näkemystään. Esimerkiksi Facebookista löytyy sivu, missä on esitetty havainnot liittyen q marketing solutionsin liiketoimintaan.

      https://www.facebook.com/qmarketingsolutionsoyuhrit/

      • Pelenvalkoisetshortsit

        Kyllä reagoivat,poistivat facebookista arvostelumahdollisuuden. Parasta yrityksessä on että etsittäessä heitä googlesta, ensimmäinen hakutulos on heitä haukkuva nettikeskustelu. Vahvaa suorittamista nettimarkkinointiyritykseltä joka on erikoistunut google-näkyvyyteen.


      • kulkurijätkä
        Pelenvalkoisetshortsit kirjoitti:

        Kyllä reagoivat,poistivat facebookista arvostelumahdollisuuden. Parasta yrityksessä on että etsittäessä heitä googlesta, ensimmäinen hakutulos on heitä haukkuva nettikeskustelu. Vahvaa suorittamista nettimarkkinointiyritykseltä joka on erikoistunut google-näkyvyyteen.

        tiettyä nettimarkkinointiin liittyvää osaamista kuitenkin löytyy myös Q Marketing Solutions Oy:ltä. Esimerkiksi palstan aloittajan yrityksen nimeä googlettaessa Q Marketing Solutions Oy:n aloittama kostopalsta on nelossijalla.


    • JussiBölöinen

      Yrityksen liiketoiminta perustuu siihen, että soitetaan ulkomaalaisille joilla on yritys suomessa. Opetetaan heille miten sanotaan joo/kyllä/ok ja otetaan vastaus nauhalle. Sen jälkeen vaan lasku perään ja toivotaan että yrittäjä maksaisi vahingossa laskun. Yleensä ei. Tämän jälkeen alkaa perintä ja uhkailu. Kaikki positiivinen palaute on joko tuttavilta tai heiltä itseltään. Säälittävää.
      Myynti on hienoa taidetta parhaimmillaan. Tämä qusetustoiminta on kaukana myynnistä! Nämä ovat yrityksiä jotka pilaavat myyjän ammattikunnan. Näiden takia osa myyjistä ei kehtaa sanoa olevansa myyjiä.

      T: Jussi Bölöinen

    • maksaakopalkat

      mitens näille kävi? jatkuuko hommat vielä ja maksaako palkkoja oikein?

    • Pöhlö

      Taitaa pikkupomo soitella yksinään nykyään. Ei maksa palkkoja.

    • TainaTurust

      Hei Jussi Böönänen ja muut
      Olet oikeassa tuodessasi esille sen, kuinka muutamat yritykset ja tietyt myyjät pilaavat koko alan maineen. Olen itse tehnyt puhelinmarkkinointia BtoB-sektorilla ja teen edelleenkin osa-aikaisesti buukkausta asenteella hyvä myyntityö on aina hyvää asiakaspalvelua. Asiakkaalle pitää tehdä selväksi palvelun sisältö ja hinta. Lähetin aina myös pyynnöstä tarjouksen kirjallisena. Näin muuten tekivät järjestäen aiemmat alalla toimineet työkaverini. Myös itselleni soitetuista puhelinmyyntisoitoista yli 90 prosentissa toteutuu hyvä markkinointitapa.
      Pakkomyynti tai virheellisten lupausten antaminen ei johda pitkälle, sillä jos asiakas erehtyykin ostamaan kerran, ei se toiste osta ja kertoo vähintäänkin kymmenelle kaverilleen huonosta kokemuksesta. Lisäksi väkisin myyminen on henkisesti raskasta.
      Eikä alaikäiselle henkilölle tietenkään saa myydä, alaikäinen ei ole oikeustoimikelpoinen päättämään edes omista asioistaan, saati sitten yhdenkään yrityksen. Toisaalta totta on sekin, että on aikuisia, joiden ääni on hyvin lapsenomainen. Siinäpä sitten on kiusallinen tilanne myyjälle, kun erehdyt luulemaan toimitusjohtajaa lapseksi. Sen takia yrittäjän pitää pitää huoli siitä, ettei lapset tai kielitaidottomat vastaa näihin puheluihin.
      Olen tässä syksyä ajatellen katsellut BtoB-telemarkkinointityötä tai buukkausta tekevien yritysten työhakuilmoituksia, kun alalta, mille olen kouluttautunut, ei löydy töitä. Harmillista kyllä,täällä Turun seudulla niin monella yrityksellä vaikuttaa olevan huonoja kokemuksista yrityksistä, joihin olin ajatellut hakea töihin. Muutama pettynyt ei vielä haittaa, mutta jos pettyneitä on kymmeniä, olen jättänyt hakematta.
      Taitaa olla niin, että se enemmistö alan yrityksistä, joka noudattaa hyvää markkinointitapaa , työlainsäädäntöä ja maksaa asianmukaiset palkat, ei rekrytoi. Väki pysyy niissä vuodesta toiseen muutenkin.

    • SeppoRäty

      Mitenköhän kyseisellä kusettajapuljulla menee nykyään? Onko tekemiseen tullut rehellisyyttä mukaan vai huijataanko ihmisiä entiseen tapaan?

    • EntinenQusettaja

      Mihinkä paatunut huijjari tavoistaan pääsisi.

    • KuuselaPaskaa

      Nyt on nimi vaihdettu Kuusela Mediaksi. Tavat eivät ole muuttuneet. Hyväuskosten Huijaaminen jatkuu.

    • Jase35

      Yliopistonkatu 26 B, 20100 Turku, muuttanutkin. Kuusela media...

    • yksitoista

      Otin ennen joulua tuon Fonectan tarjoaman Google kampanjan. Budjetti taisi olla 100€ kk ja aluksi olikin mutta puolessa välissä kamppista ja sen jälkeen laskujen laskujen loppusumma oli kolminkertainen. Koitin viheltää pelin poikki ja valitin asiasta mutta laskujen loppusumma näytti kasvavan entisestään. Poistin hakusanat ja kaikki tiedot "omafonecta sivultani" ja lopuksi profiilini. Se auttoi tällä kertaa, katsotaan paljonko on loppulasku Toukokuun lopussa , pikkusen jännittää, tähän asti tämä lysti on maksanut neljä kertaa sen mitä Joulun alla 2016 Fonectan kanssa sovittiin.
      Yksityisyrittäjä on vapaata riistaa ikävä todeta jälleen kerran, tämä oli jo toinen kerta kun astuin sudenkuoppaan etsiessäni sopivaa markkinointia pikkuselle yritykselleni tehdä liiketoimintaa.

    • Quuraketti

      Taitaa puljusta quulua enää quolon korinaa,ei ole varaa enää edes omaan konttoriin ja eiköhän pian vaihdu taas nimikin. Toivottavasti keksivät jotain järkevää tekemistä.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe