onko opintopolku jo päivittynyt tänään?

rannallaruikuttaja

Varasijalla 3 ollaan ja nyt alkaa jo jännittään...

83

7075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peksiiiii

      En tiiä, mietin kanssa samaa..

    • studentt

      mikä ala, mikä koulu ?

      • rannallaruikuttaja

        oamk, sosionomi


    • Varmistustakaipaava

      Mä olen ymmärtänyt, että päivittyisi aina kerran päivässä klo 7 aikaan aamulla. Koulut tekee muutoksia sinne eri aikaan ja edellisen päivän muutokset näkyy aina seuraavana päivänä klo 7 jälkeen.

      Soita oman koulusi hakijapalveluihin ja kysy jäikö opiskelupaikkoja ottamatta vastaan niin voit arvioida omia mahdollisuuksiasi saada opiskelupaikka. Mulle ainakin kerrottiin, että kaksi paikkaa on tyhjänä ja koska jonotan nrolla 1 niin tiedän nyt saavani opiskelupaikan (mun hakukohteessa on vain yksi varasijajono, joissakin voi olla yhteispistejono ja erikseen koepistejono. Eli silloin kaksi ihmistää jonottaa nrolla 1 ja paikan saa se kummasta jonosta peruuttanut hakija oli päässyt sisään).

      Jos koulu ottaa varasijoilta myös poissaolevaksi ilmoittautuvien tilalle opiskelijan, niin paikka voi vapautua 12.8 asti, koska läsnäoloilmoittautumiset pitää olla silloin tehtynä. Jos siis nyt opiskelupaikat on täynnä niin silti voi vielä saada paikan, jos joku menee vaikka inttiin tai on raskaana. Koulut kai saa itse päättää, että ottaako ne poissaolevien tilalle varasijoilta, joten sekin selviää soittamalla hakijapalveluihin.

      Opintopolussa ei mulla edelleenkään näy mitään, ehkä ne sen tänään ehtisi sinne naputtaa ja näkyisi huomenna. Ilmeisesti tuo polku päivittyy myös viikonloppuisin...

    • rannallaruikuttaja

      Okei kiitti! Pitääpä ens viikolla soitella :)

    • rannallaruikuttaja

      Opintopolku päivittyi tänään jotain klo 12-15 välillä...

    • varasijaaaaaaa

      Joo eipä ole jono enää liikkunut, taisi olla siinä tämäkin jonotus...plääh.

    • Jepelis660

      Joo ei ole enää muutosta tullut, liekkö enää mahdollista päästä enää? Ottaako yliopistot varasijoilta sisään, jos joku ilmoittautuu intin tai raskauden takia pois? Juupa juu.

    • Hepuliskapulis

      Mulla päivittyi tänään ja pääsin varasijalta sisään. AMK kyseessä.

      • Amis676

        Mikä amk?


      • Hepuliskapulis

        Metropolia


    • Huutelja

      Onko paikalla ketään samkiin varasijalla olevia?

    • häh700

      Mitä tarkoittaa se jos hakijapalveluissa sanovat, että näkyy vastaanottamattomia paikkoja järjestelmässä? Ovatko ne niitä ehdollisia paikkoja vai eikö niitä paikkoja ole vielä päivitetty varasijoilla oleville? Eivät siellä tienneet mitä se tarkoittaa.

    • Saapasjussikka

      Eikös se mene niin, että nyt on jaossa varasijan saaneet eli heillä on myös aikaa ottaa paikka vastaan (viikko, kaksi?) eli kaikkia paikkoja ei tässäkään jaossa oteta vastaan ja kun aika umpeutuu, lähtee taas uudet kirjeet seuraaville. Paikkoja jaetaan 12.8 asti ja varmasti ihan sinne koulun alkuun asti on mahdollisuus päästä sisälle. Kaikki eka vaiheessa valitut ovat jo paikkansa ottaneet vastaan eli nyt jaellaan varasijan paikat.

      Sieltä kai voi vapautua näitä "ehdollisesti" vastaanotettuja paikkoja jos heille vapautuu ylemmästä hakutoiveesta varasijan kautta paikka.

      Monimutkainen systeemi. Hakupalvelulla ei ole mitään kellon aikaa, se päivittyy milloin päivittyy. Joskus keskiyöllä, joskus iltapäivällä tai aamusta.

      Itse pääsin suoraan yliopistoon, kaveri perjantaina varasijalta eli jonot elää...toivo elää. Tsemppiä kaikille odottajille.

      • juu765

        Joo noin se varmaan on, kiitos kun selvensit. Nyt näköjään on huoltokatko opintopolussa eli ensi viikolla sitten taas jännäämään :)


      • turhauttavaa88708

        Katselin samaa huoltokatko näköjään koko paivän.....


      • moomuu

        Edelleen huoltokatko...


    • juupöö

      samaa huoltokatkoa vaan....

    • iiksiikssss

      Itse olen tippunut alunperin 12. varasijalta nyt ensimmäiselle. Nyt todellakin jänsäkätään miten käy. Vakiduunipaikka vähän stressaa koska ei täältä niin vain lähetä jos koulupaikka napsahtaa.

      • GemmaR

        Pystytkö ottamaan opintovapaata? Jos olet ollut yli vuoden kyseisessä työpaikassa niin suurin osa työnantajista vapaan myöntää :)


    • mitäääää87

      Siis toimiiko se opintopolku jollakin? Mulla näkyy huoltokatko edelleen..

      • Odotteleva113

        Sama


    • dfffffffsd

      Monellako varasijoilla täällä olevat on ?

      • Hämmästynyt

        Perjantaina varasija 1. ja lauantaina 2. Miksi olen pudonnut?


      • iksiiiksiikkskks

        Mullakin kävi niin kerran, mutta seuraavana päivänä olin tullut jo kaksi varasijaa alemmas. Nämä varasijavalinnat ovat kyllä yksi suuri mysteeri :D Olen siis tullut 11 varasijaa kaikenkaikkiaan alemmas ja nyt varasijalla 1 !! huoh


      • jänskää

        Ykkösenä ollaan :O jännittää! Mä oon tullu 12 sijaa alaspäin kaikem kaikkiaan


      • Tuuliviiri6
        Hämmästynyt kirjoitti:

        Perjantaina varasija 1. ja lauantaina 2. Miksi olen pudonnut?

        No, tänää taas paikalla 1. ja elättelen toiveita. Kyseessä ei niin haluttu amk ja paikkaa ei vieläkään ollut vahvistanut 10 henkilöä.
        Hermostuttaa...


      • rannallaruikuttaja

        täällä ollaan varasijalla 2. Tää on niin mun tuuria... oon ihan varma et tuonne ykköselle päästään ja se siitä...


    • Mimmuuuusi

      Varasijalla 1 myös.. Jännää!!!

    • eipää

      Ei muutosta...taitaa olla selvä peli.

    • iiiiiiiiiksiksiksiiiks

      Harmittaa kyllä hemmetisti jos nyt 1. varasijan päähän jumahtaa! Ei menetetä uskoa vielä, täällä oli monta 1. varasijan päässä roikkujia :D Viikko vielä aikaa. Tulkaa tänne heti raportoimaan jos jollain teistä käy tuuri ja pääsettekin sisälle.

    • mäenkestä

      Nyt toimii opintopolku taas, ei mitään muutoksia =/

    • hakenut

      Olin alunperin 3.varasijalla ja toissaperjantaina nousin 2.varasijalle. Sen jälkeen ei muutoksia, enkä jaksa enää uskoa että tässä haussa sisälle pääsisin.

      • pääsenkösittenkin555

        Itse nousin tänään varasijalle 1 eli kyllä tuolla vieläkin tulee muutoksia. Aiemmasta muutoksesta on jo kaksi viikkoa. Nyt jännittää tosissaan...


      • iikisikksiiiksiksiiks

        :D Tämä viiminen viikko on kyllä yhtä kidutusta, seuraavan 3,5 elämän suunnitelmat ratkeavat viikon sisällä. t. 1. varasijalainen


    • varasijanen

      Jos ei enää varasijalta liiku eli paikat on täyttyneet, niin päivittävätköhän sitä tietoa Opintopolkuun samantien vai tuleekohan se ilmoitus vasta ensi keskiviikkona kerralla niille jotka ei paikkaa saaneet? Tulis vaan samantien, töissäkin jo kyselevät että joko on kuulunut mitään...

      • vaiko

        Mulla ainakin on tullut 1. vaihtoehtoon että peruuntunut, kun kaikki paikat täytetty.. jos sitä meinasit :)


      • varasijanen
        vaiko kirjoitti:

        Mulla ainakin on tullut 1. vaihtoehtoon että peruuntunut, kun kaikki paikat täytetty.. jos sitä meinasit :)

        Just sitä tarkoitin. :)


    • opintopolkuuuu555

      Onneksi tämä odotus päättyy ensi viikolla, hermot menee jo tähän jokapäiväiseen opintopolun katsomiseen :)

    • iiiiksiiiksisksiksiks

      JEE, pääsin tänään sisälle :) roikuin 1. varasijalla pari viikkoa.

      • jep6788

        Onneksi olkoon :)

        t. toinen 1 varasijalla oleva


    • Dreamcometrue

      On tääkin.. 12. sijalla oltiin ja kokoajan laski sijoitus. Nyt on reilu viikko oltu 2. Sijalla ja edelleen kesken valinta.. Niiin ärsyttävää vois jo lukea selvästi jos peli menetetty tai mahdollisuudet hyvät.. Oikeastaan toivo jo menetetty..Otaniemi taitaa olla kohtalo. Eli ei huonosti asiat mut pääsispä vaan lähemmäs opiskelee :/

    • Dinh

      Mä oon tällä hetkellä 2. varasjjalla Haaga Helia tietojen käsittelyssä. Onks mahdollista päästä sisään tai ei. Vitsi joka päivä käyn katsomassa opintopollussa, en jaksa odottaa enää, väsyttä !

    • Tsemppiivaan

      12.8 jonot elää ja siihen on laitettu piste. Sitten vielä koulut katsovat, ottavatko ylimääräisiä tai perustavatko peräti uusia ryhmiä .

    • juupjoopjuupjoop

      Onko kellään päivittynyt opintopolku.....

    • juupjoopjuupjoop

      Lähinnä metropoliaa ajattelin...

    • eimetropoliaanhakenut

      Ei ole ja tuskin ennen huomista päivittyykään, silloin tämä odottaminen loppuu kokonaan.

    • varasijanen

      Olen nyt Metropoliaan ensimmäisellä varasijalla (viime perjantaista lähtien) ja lopullista tuomiota jännityksellä odotan. Eli huomenna voi vielä päästä sisään ekalta varasijalta? Sitä alemmilta ei varmaan enää mahdollista kun loppuu aika kesken.

      • iiipkikseis

        Kummassa jono olet? Yhteispiste vai koe? Ja mun mielestä todellakin on!! Itse pääsin perjantaina koepistejonosta!!! Enkä voinut uskoa sen olevan totta mut jep pääsin. Mut kylmä uskon et sulla hyvät mahdollisuudet, joten tänne viestiä kun pääset ;)


    • voijee567

      Kyllä pitäisi voida päästä vielä huomenna sisälle, koska jos joku ei ota paikkaansa vastaan huomiseen mennessä tai ollut deadline tänään vastaanotossa (esim. varasijalla oleva, joka saanut paikan, mutta ei vastaanotakaan sitä) se menee varasijalla olevalle. Taitaa klo 15 olla deadline huomenna, sitten tämä samperin piina päättyy...plääh.

      • haagahelia

        Mun mielestä niillä on kyllä viikko aikaa miettiä. Ku esim mul oli.


    • varasijanen

      Niin ajattelin itsekin. Nyt on vaan sellainen kutina, että en tule pääsemään kuitenkaan. Harmittaa jo varmuuden vuoksi. :D

    • varasijanen

      Tuli muuten mieleeni, että olikohan noilla vaikkapa viime viikon lopulla paikan saaneille annettu paikan vastaanottamiseksi takaraja tähän päivään vai huomiseen? Jotenkin luulisi että tämä päivä on ollut se, jos kerran jo huomenna pitäisi ratketa koko homma... Muuten menee meille ekalla varasijoilla olevien osalta tosi tiukaksi.

    • varasijallepalanutenkeli

      Minulla päivittyi tänään aamulla puoli kahdeksan aikoihin opintopolku. Olin varasijalla ja nyt lukee, että varasija on peruuntunut.

      • Dreamcometrue

        Mulla lukee edelleen kaikki kesken :/ eli mahdollisuus on erittäin pieni :D


    • Jiitee2015

      Mä oon siitä kiva varasijailija, että ensinnäki vapauttaisin ehdollisen paikkani seuraavalle jos pääsen ykköstoiveeseen, ja lisäksi mulla on hyväksyttävä (ja pakottava) syy jäädä heti poissaolevaksi, jolloin kai vielä mun takana jonossa oleva sais paikan? Hiphei tän päivän viimeiselle toivolle!

    • surkuhelmi

      Eilen illalla 1. varasija ja nyt "Peruuntunut, varasijatäyttö päättynyt". Voi elämä :(

    • rannallaruikuttaja

      Kiitos seurasta, tää poistuu tältä palstalta ensi kevääseen... Varasija 2 on peruuntunut, ensi vuonna uus yritys.

    • itkua

      jep täällä sama kohtalo, tänään jäin ekalle varasijalle ja paikka on peruuntunut.

      • Jiitee2015

        Sama, eka varasija, peruuntunut. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! Masentaa.


    • njoopnjuup

      Mä jäin 5 varasijalle.... Ja se siis peruuntunut... Ois voinu toi tulos tulla jo ajat sitten, koska deadline oli niille jotka viimeksi sai paikan oli viime perjantaina ( he siis saivat paikan yli 2 vk sitten), ja siis sillon juuri tuo 6 henkilöä ei ollut ottanut paikka vielä vastaan, eikä mun varasija siltikään liikkunut. Niin ihmetyttää tää touhu.

      • Soitin

        Opintotiessä kuulemma virhe, klo 15 asti pitäs päivittyä. Oph selvittelee asiaa.


      • Malttianyt

        Eli odotellaan rauhassa. Nyt on enää tämä päivä jäljellä, joten kaikki varmaan sen verran jaksavat vielä odotella ja tarkkailla opintopolkua ennen kuin peli vihelletään lopullisesti poikki.


    • juupajuu788

      Joo mulla näkyy varasija 1 edelleen ja opiskelijavalinta kesken. Ei taida päästä piinasta vieläkään.

    • surkuhelmi

      Siis mitä ihmettä? Aamulla oli "Peruuntunut, varasijatäyttö päättynyt" ja nyt taas ensimmäisellä varasijalla?

    • nouhaudau

      Mulla sama juttu eli toi peruuntunut... mut nyt luki taas varasija.... Tosi virkailija metropoliassa sanoi että peruuntunut pitäs lukee vasta huomenna.

    • varasijanen

      Jaaha, että viimeiseen asti pitää taas sen opintopolun pelleillä. Vielä lukee 1. varasija, eli taitaapi olla siinä.

    • njuupnjoopnjuup

      No niin nyt se piina on sitten päättynyt.... Ei voi mitään... Seuraava yritys joko syksyllä tai sitten keväällä....

    • apuuaaa

      Mulla ei oo päivittyny!!! Edelleen ekalla varasijalla! Yli kolme jo kello

    • epätietoinenn

      Jos on vieläkin ensimmäisellä varasijalla ja opintopolussa lukee että valinta kesken, Tarkoittaako sitä että huomenna aamulla päivitetään vielä viimeisen kerran ja silloin vasta tietää lopullisesti? Vai tietääkö nyt jo että peli ohi vaikka lukeekin että valinta kesken?

    • juupajuu777

      Itse ainakin sain tiedon, että päivittyy n. klo 15.30 oma tieto, kun viimeinen ajo oppilaitoksessa on tehty klo 14.30. Eli jos joku koulu tekee ajon vasta klo 15, oisko se sitten klo 16 aikoihin näkyvissä opintopolussa tai vasta myöhemmin. Mullakin näkyy varasija ja valinta kesken. Kivaa stressiä, mutta itse luulen, että paikkaa en saa...

    • epätietoinenn

      Mistä niitä paikkoja saattaa vielä aueta? Jos joku varasijalta jo hyväksytty ei otakaan paikkaa vastaan?

    • Itkua

      Onko kukaan onnekas päässyt vielä tänään kouluun? :)

    • Itkua

      Onko kukaan onnekas saanut vielä tänään opiskelupaikkaa? :)

    • juuoajuu777

      Eipä näy mitään lopullista tietoa itsellä eli voi varmaan olettaa, että sillä selvä. Varasija 1 ja valinta kesken..eikö tämän pitänyt loppua klo 15? Onko muille tullut tieto, että valinta on siis lopullinen ja varasija poistunut? Ärsyttää, kun ei itse saa rauhaa. Tulisi jo se tieto, perhana.

    • Dreamcometrue

      Täällä sama! Eka luki peruuntunut ja nyt lukeekin 2. Sijaa alemmas tultu 1. Vaihtoehdosta ja 2. Vaihtoehdosta 4. Sijaa alempana ja 2. Varasija edelleen kolmantena. Niin toivon et ois joku virhe ja siellä lukis koht et päästy kouluun, mut ehkä se peruuntunut on se fakta.. Vai mitä ne vielä siellä arpoo?

      • Ymm

        Hääh! Miten on mahollista..?


      • Dreamcometrue

        No en ymmärrä minäkään. Niiden täytyy manuaalisesti syöttää noita tietoja ja kaikki ei vielä ole koneella, ainut minkä takia vielä kesken..


    • juupil

      Mulla vieläkin kesken ja varasija näkyvissä. Kaippa se aamulla näkyy se lopullinen sija eli rannalle jäin.

      • paaaka333

        Joo nyt näkyy, en päässyt....pkle.


    • varasijanen

      Mullakin näkyi nyt että peruuntunut. Ensimmäinen varasija oli kohtalona. Että osaa ärsyttää ja harmittaa...

    • appuuaaa

      Jep.. Peruuntunu ekalta sijalta, kyllä ärsyttää...

    • varasijanen

      Ja enemmän ärsyttää kun tietää, että vaikka meillä nyt meni näin lähelle, niin ensi kerralla saattaa olla vaikka ties kuinka mones kymmenes varasija...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe