Onko karavaanari tiellä ?

SFC-44556699

Ajelin tuossa eteläsuomessa kahtena viikonloppuna noin 600km välillä Loviisaa- Hanko- Uusikaupunki ja en huomannut yhtään karavaanaria joka olisi ollut hidas tiellä mutta monta henkilöautoa jotka ajeli 80-100 alueella 65-78km / h navigaattorin mukaan.
Näin se maailma muuttuu kun asuntoautoihin on tullut 150-184hv moottoreita.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malta.perässä.pysyä

      Onkos joku sanonut niitten olevan tientukkona. Liikkui ne millaista vauhtia tahansa niin ohihan niistä on päästävä.

      • sakta-farten

        Ohitusta yrittävät ällistyvät ohittamisen vaikeutta, kun eivät ota huomioon, että karavaanarilla on käytössä keskiverto kansalaista tehokkaampia vetureita. Ollaan silmät ympyriäisinä, kun oma kinneri ei kiihdykään samaa vauhtia kun vierellä oleva auto vaunua vetäen.
        Välillä joutuu vaunu perässä ohittamaan vaappuvia mökkimuuleja, minkä lavalta bauhaus-peite lepattaa kolme metriä kärrin perässä.
        Mutta jos noudattaa 80 tai 60 rajoitusta, niin valtava valoshow alkaa takana, vaikka siihen ei ole mitään laillista syytä.
        Jos tulee matkalla valtava kiire, niin sen välttää kun lähtee aikaisemmin.


      • äijä.erehtyi
        sakta-farten kirjoitti:

        Ohitusta yrittävät ällistyvät ohittamisen vaikeutta, kun eivät ota huomioon, että karavaanarilla on käytössä keskiverto kansalaista tehokkaampia vetureita. Ollaan silmät ympyriäisinä, kun oma kinneri ei kiihdykään samaa vauhtia kun vierellä oleva auto vaunua vetäen.
        Välillä joutuu vaunu perässä ohittamaan vaappuvia mökkimuuleja, minkä lavalta bauhaus-peite lepattaa kolme metriä kärrin perässä.
        Mutta jos noudattaa 80 tai 60 rajoitusta, niin valtava valoshow alkaa takana, vaikka siihen ei ole mitään laillista syytä.
        Jos tulee matkalla valtava kiire, niin sen välttää kun lähtee aikaisemmin.

        Hyvä esimerkki tältä kesältä, olin juuri kääntynyt Orivedeltä Tampereelle päin, kiihdytysramppi on ylämäkeä, katsoin peilistä kun perässä tuleva lähtee ohittamaan mutta päästyään yhdistelmäni takaa pois pysähtyy kuin seinään, vedinpä siinä pitemmän korren.


      • Ei_kule
        äijä.erehtyi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki tältä kesältä, olin juuri kääntynyt Orivedeltä Tampereelle päin, kiihdytysramppi on ylämäkeä, katsoin peilistä kun perässä tuleva lähtee ohittamaan mutta päästyään yhdistelmäni takaa pois pysähtyy kuin seinään, vedinpä siinä pitemmän korren.

        Reinon Ransitissa ei vain riitä potku vastatuuleen/-mäkeen, ei vaikka miten reino on sitä lastutettanut Reijon Deselissä, ja vaikka reinon isoveli on vaihtanut siihen isomman kytkimen vauhtipyöränkin.
        Kun ei kule niin ei kule!


    • Lapistapäin

      Multa kunta vei -87 Matkaajan kaatopaikalle.Hyvä kuivahuone nyt täällä Oulun "piirillä" Late Lapista SSSS Ry!

    • namilauta

      Eivät max 80 etenevät liikkuvat shikaanit ainakaan edistä liikenteen sujuvuutta.

      Muutenkin pelottaa ajaa niiden perässä, kun vessan vetäjät on lastanneet vessansa takapainoisesti ja rytkä kiemurtelee koko tien leveydeltä. Eihän se lootan tarvitse kuin hipaista vastaantulijaa ja hammastikkuja alkaa lennellä takanatulijoiden silmille.

      Yleensä liikennettä häiritsevät erikoiskuljetukset järjestetään yöaikaan. Samaa ajankohtaa voisi suositella näille yksityisille häiriköille.

      • sisältää.vessan

        No etpä ole sitten perässäni ajanut, yhdistelmäni menee suoraan kuin luotijuna, nopeus kuitenkin 80km/h, myös ylämäessä.
        Joten pysy pois "jaloista".


      • sitkeä-veturi

        Minäkin halua vetää vaunua vain ruuhka-aikoina. Ainakin 4-tielle saa mukavan suman, kun noudattaa tarkasti nopeusrajoituksia. Eivätpä kiihkoilija-pölhöt pääse ohittelemaan vaan joutuvat ajamaan ruuhkaliikenteen jonossa ihan samaa vauhtia kuin muutkin kansalaiset.
        Se on hyvin kasvattavaa ja opettaa lisäksi sivistyneeseen itsehillintään ja bonuksena vielä säästää polttonestettä. Taitaa luonto vaan kiitellä.
        Vinkkinä voin kertoa, että varsinkin vastatuulessa kannattaa ajaa rekan imussa, sillä ne menee aina sitä 88 nopeutta , ja munkin oma mittari näyttää silloin n. 95 km/h. Ei rekkoja kukaan tiellä pysäyttele.


    • Tyäeläkeläinen

      Ne on vähän kevyempiä kesävärkkejä joissa on Rumatikki,mutta vetoauto on yleensä myös halpa pikkuauto.

      • Hirsilästäpäin

        Multa kunta vei -09 LMCn kaatopaikalle.Hyvä kuivahuone nyt täällä Ylisen vajaamielislaitoksella reino.j Pirkanmaalta !


      • Vouti_ihaileeJoksua

        Koita Reinohöpöttäjä Joksu lunastaa Elnakin takaisin voudilta


    • eivipota

      Mä vedän saabilla 760pitkää asuntovaunua 80-120 kmh usein 100 eikä vipota olen vetänyt monta kertaa motarilla 140kmh ja hyvin menee.

      • ikuinen_ihailijasi

        Joksu , aloitti taas juopottelun klo 05.22 tänään. Hyvä Puliukko


    • Seonreino

      Se on Reino Reino on on Reino. Rumatikillä puhallellaan suvella

    • Reinoillaan

      Reino ja Rumatikki pyörii päässäni aamuyöstä,Reino on puolisoni,yleensä pistän hänestä liitteen.T.Palstavahtijoksu.

    • Juna.kulkee.vaan

      Joskus näkee 2-kaistaisella moottoritien pitkällä suoralla kaksi alitehoista kiimaliiteriä vaappuvan rinnakkain. Vauhti 79km/h ja molemmilla ajolinjat hytkyvät ajoradan puolelta toiselle. Toinen hökkeli yrittää päästä naapuri wc:stä ohi vaan ei onnistu, kun kusenhajuiset lasikuitukopit on tunnetusti sitkeitä kuin syöpäläiset, luonto ei anna periksi päästää ohi.

      Siinä takana molemmat kaistat täynnä henkilöautoja, puolen kilometrin jono perässä. Ratin takana ylilihavat karavaanarit, eikä kumpikaan luovuta. Älyäisivät nämä tientukot päästää kiireiset ihmiset ohi. Ei tässä koko päivää ehdi jonotella.

      • luotijuna

        No eipä ole koskaan näkynyt, ja jos näkyisi niin ei mitään vaappuvia, sinulla vaappuu kuset päässä.


      • Reinohöpöttäjä_Joksu

        Minulla on Elnakki Fiatin reuhun päällä Runatikki puhisee nurkassa


      • Tane1996

        Voi voi kun harmittaa ! Minuakin harmittaa kun minulla ei ole Toyotassa sisävesee vaikka on trimmattu pakoputki ja CD radio.
        Paino minulla on vain 65kg mutta se johtuu taas siitä että koko työkkäri raha menee Toyotan remonttikorjauksiin ja ei riitä ruokaan.
        Ostin muuten viime viikolla kirpiksestä uusi lippis joka voi pitää vinossa kun ajelen Toyotalla pillurallia kirkon lähistöllä.


      • Luotijuna.hölskyy
        Reinohöpöttäjä_Joksu kirjoitti:

        Minulla on Elnakki Fiatin reuhun päällä Runatikki puhisee nurkassa

        Se on hyvä juttu se!

        Puhistessaan kuumana rumatikki antaa 1-2 hevosvoimaa lisää potkua vaunuun, mikä riittää useimmissa tapauksissa ohittamiseen.


      • Hyytelö.vaunu

        Rumatikki pitäisi olla pakollisena varusteena näissä koppiliitereissä, eihän noilla pääse muuten ohitustilanteissa mihinkään.


      • more-power

        Ne rinnakkain ajelevat ovat niitä rekkoja, jotka ajaa 85-88 , joten se ohitus kestää ainakin 3 kilometriä. Oikean karavaanarin tehokkaalla autolla ohitus käy sen sijaan ihan hetkessä olipa vaunu perässä tai ei.


    • viisas_vetäjä

      Septitankki aina tyhjäksi viikonlopun kaljottelun jäljiltä, niin tulee 20 km huippunopeutta Ducatoon lisää.

    • Yleensä tiellä joskin olen joidenkin kuullut käyneen metsähallituksenkin puolella.

      • Poistuma

        Luonnollinen poistuma poistaa pian "reinon" karavaanareiden joukosta!


    • Palstavahtijoksu

      Ilmalämmitystä tuodaan liikaa esille.Minulla on Reino aina mielessä ja vähän Jokinenkin

      • Joksu-seon

        Kuopiossakin liikkuu yksi häirikkö tiellä öisin Fiatillaan. Jos ei ole kännissä ,niin kuin yleensä on.


    • Onkoko

      Mikähän on pöpireinon kunto tänään, onkohan taas täysin sekaisin?

      • Ikuinen_ihailijasi

        Reinon kunnosta ei tietoa, mutta Puliukko Reinohöpöttäjä Joksu ainakin on jo aloittanut kädellään Reino kaipuunsa, ja kulliviinan ryypiskelyn


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4207
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4056
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3652
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3069
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2761
    6. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2558
    7. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2548
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2426
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2309
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2265
    Aihe