Pokemonin irvistys

kaukoidän_ihme

Nimittävät "uuden" Avensiksen keulailmettä pokemonin irvistykseksi. Se onkin hyvin osuvasti sanottu tämän tamagotsi-kansan tekeleestä. Sieltä kaukoidästähän nuo kaikki tulevat

76

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brittien_tuote

      Riippuu vähän, mistä päin maailmaa asioita katselet....

    • vaareilleTehty

      Ja mikä hauskinta, näitä setämalleja koitetaan markkinoida nuorisomalleina huutojen ja kiljumisten kera.

      • nuorekasta_menoa

        Ei piä paikkaansa. Tohjon nuorisomalli on Urpo Cruiseri joka onkin kaikkien terojen märkä päiväuni ja myy kuin häkä.

        Avensiksen ostaminen vaatii kunniotettavaa 55 vuoden vähimmäisikää (henkilöllisyystodistus mukaan). Mitenkään ainutkertasta tällainen rajaus ei ole - VW:n saavat ostaa vain 60 vuoden ikäiset ja tätä vanhemmat ja Skodan saavat ostaa ainoastaan vaippahousut (siis ne, jotka ovat uudellee ruvenneet käyttämään vaippoja).


      • älä_puhu_pskaa
        nuorekasta_menoa kirjoitti:

        Ei piä paikkaansa. Tohjon nuorisomalli on Urpo Cruiseri joka onkin kaikkien terojen märkä päiväuni ja myy kuin häkä.

        Avensiksen ostaminen vaatii kunniotettavaa 55 vuoden vähimmäisikää (henkilöllisyystodistus mukaan). Mitenkään ainutkertasta tällainen rajaus ei ole - VW:n saavat ostaa vain 60 vuoden ikäiset ja tätä vanhemmat ja Skodan saavat ostaa ainoastaan vaippahousut (siis ne, jotka ovat uudellee ruvenneet käyttämään vaippoja).

        "Ei piä paikkaansa. Tohjon nuorisomalli on Urpo Cruiseri joka onkin kaikkien terojen märkä päiväuni ja myy kuin häkä."
        Tämä vuonna ei liene myyty yhtään Urban Cruiseria Autoalan tiedotuskeskuksen tilstosta päätellen. Alla on tilasto 251:stä myydyimmästä automallista 1-6/2015, eikä Urban Cruiseria siinä ole lainkaan. Sijalla 251. olevia autoja on myyty 1 kutakin. Avensiksen hankkivien ikäluokka on ainut kirjoituksessasi mikä pitää edes suunnilleen paikkansa, kaikki muu on silkkaa paskaa!
        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/vuosittain/2015/henkiloautojen_ensirekisteroinnit_malleittain_1-6_2015


    • confirmm

      Mitenkähän ne Papat suhtautuu irvistykseen ,tai no joo kun on vahva Uskossa niin ei haittaa.

    • kiviäkinkiinnostaa

      Ei voisi vähempää kiinnostaa, miksikä sitä yksi kateellinen nettipalstalla trollaava työtön ja autoton kutsuu.

      • tiedähäntä

        Tälle aivottomalle luuserille on joku "Pokemon",mikä lie sarjakuva ja tai virtuaalihahmo jota hoitotäti tai yh-äippä on petterille yrittänyt lukea petterin itkupotkuraivareita lepyttääkseen, tullut jo ihan vastenmieliseksi lässytykseksi ja nyt petteri yrittää säätää ja soveltaa kun on tullut paha olo ja "Pokemon " ei ole enää kiva ja yh-äipän puttipalloautosta on kum....eiku jakopää vai oliko se jakorasia äipällä alkanut venymään.


      • voi.toista

        Kyllä on ihan yleinen nimitys Toyopetille tämä Pokemonin irvistys. Turha siitä on Tojo-fanin mitään pulttia ottaa, ethän sä sille mitään voi miltä Toyopet näyttää


    • japapattykkää

      Toyota yrittää ilmeisesti nuorentaa, lievästi sanottuna, iäkästä asiakaskuntaansa. Ehkä pokemon -sukupolvi saadan innostumaan Toyotasta muotoilemalla ne pokemonien ja angry birdsien näköisiksi

      • paha_rasti

        Nissan päätteli kauan aikaan sitten, että ostajakunta on eläköitymässä = merkin imago on turhan pappa -> asialle pitää tehdä jotain.

        Primera muotoiltiin "peräpuikoksi" ja pahin pappamagneetti, Almera (etenkin konttiperäisenä) lopetettiin kokonaan. Tilalle trendikäs kasvain.

        Tosin ihan tuubiin ei mennyt Nissanillakaan - nyt 60 v papat ostelee kasvaimia. Kun niissä on penkki korkealla, joten niihin on helpompi könytä.

        Tojon nuorennusleikkaukset ovat toistaiseksi kokeneet mahalaskun. Urban Cruiserin piti olla hipsteriauto, mutta myynti on ollut ihan olemantonta. Tätäkin kait lähinnä eläkeläiset ostaneet (penkki korkealla....). Avansis on niin pappamalli kuin olla voi. Nauriille tehtiin pikavauhtia nuorennusleikkaus, mutta hyvältä ei näytä edelleenkään. Varis kai vielä jotenkin pärjää pikkuautojen sarjassa?

        Hybridt... no, täällähän ovat eläkeläiset sellaisia kehuneet ostaneensa ;-D


      • fjsklfjskldgsd

        Vieläkös Toyota iQ:ta myydään? Vai muodostuiko mallinimestä i Quit...
        Toyotan keulailmeet eivät miellytä nykyisellään, facelift Avensis ja Auris on menneet huonompaan suuntaan, tosin Yaris on niin hirveä nykyisellään että Auriksenkin facelift-tyyli näyttäisi paremmalta siihen verrattuna.
        Nykyisellään konttiperä-Corolla on ainut suht asiallisen näköinen auto, tosin kojelauta muistuttaa siinäkin 60-70-lukua liikaa. Kojetaulut oli parhaimmillaan 1980-90 luvuilla, selkeät mittaristot, mukana myös jäähdytysnesteen lämpömittari, kojetaulujen muotoilu selkeää ja ergonomista. Sitten tuli 2000-luku ja mukaan tuli purkinpohjamittaristot, hirvittävä nappulaviidakko tai kaikki toiminnot näytön valikoista plärättävä, sekava muotoilu, synkkä musta väri ainoana värivaihtoehtona, ym. huononnuksia.


      • kuihtuva.merkki
        fjsklfjskldgsd kirjoitti:

        Vieläkös Toyota iQ:ta myydään? Vai muodostuiko mallinimestä i Quit...
        Toyotan keulailmeet eivät miellytä nykyisellään, facelift Avensis ja Auris on menneet huonompaan suuntaan, tosin Yaris on niin hirveä nykyisellään että Auriksenkin facelift-tyyli näyttäisi paremmalta siihen verrattuna.
        Nykyisellään konttiperä-Corolla on ainut suht asiallisen näköinen auto, tosin kojelauta muistuttaa siinäkin 60-70-lukua liikaa. Kojetaulut oli parhaimmillaan 1980-90 luvuilla, selkeät mittaristot, mukana myös jäähdytysnesteen lämpömittari, kojetaulujen muotoilu selkeää ja ergonomista. Sitten tuli 2000-luku ja mukaan tuli purkinpohjamittaristot, hirvittävä nappulaviidakko tai kaikki toiminnot näytön valikoista plärättävä, sekava muotoilu, synkkä musta väri ainoana värivaihtoehtona, ym. huononnuksia.

        Toyota on kyllä epäonnistunut tuossa yrityksessään nuorentaa asiakaskuntaansa. Pokemon-porukkaa ei kiinnosta vieläkään ja nyt vanhuksetkin siirtyvät muihin merkkeihin. Toyotan olisi kannattanut panostaa tekniikkaankin eikä vain pokemonilta näyttävään ulkonäköön. Ei nuorempaa asiakaskuntaa kiinnosta 90-luvun tekniikka.
        Nyt sitten malleja poistuu vähin äänin tuotannosta ja vähitellen koko merkki haihtuu Euroopan markkinoilta


      • AurinkoLaskeeeee

        "Nyt sitten malleja poistuu vähin äänin tuotannosta ja vähitellen koko merkki haihtuu Euroopan markkinoilta"

        Näinhän se menee. Avensis on muinaisjäänne. isojen sedanien ostajat Euroopassa ovat porukkaa joka ei osta Toyotan kaltaisia bulkkiautoja vaan valinta kohdistuu premium-merkkeihin. Toyota iski näppinsä paskaan ja koko projekti haudataan parin vuoden jälkeen. Onnea vaan Avensiksen ostajille jälkimarkkinoilla.
        Yritin oikein miettiä mikä olisi se segmentti jossa Toyotalla olis mahdollista menestyä omilla autoillaan Euroopassa, ei PSA:n tekemillä. Ei oikein tule mieleen. Toyota on niin jenkkipainotteinen firma ja edes jenkit itse eivät ole saaneet ikiknä mitään autoa lentämään Euroopassa. Vielä pienemmät mahdollisuudet on halpa Japanilainen versio jenkkiautosta.
        Korealaiset tekevät saman asian paremmin ja halvemmalla.


      • jvjkvjöliyö
        paha_rasti kirjoitti:

        Nissan päätteli kauan aikaan sitten, että ostajakunta on eläköitymässä = merkin imago on turhan pappa -> asialle pitää tehdä jotain.

        Primera muotoiltiin "peräpuikoksi" ja pahin pappamagneetti, Almera (etenkin konttiperäisenä) lopetettiin kokonaan. Tilalle trendikäs kasvain.

        Tosin ihan tuubiin ei mennyt Nissanillakaan - nyt 60 v papat ostelee kasvaimia. Kun niissä on penkki korkealla, joten niihin on helpompi könytä.

        Tojon nuorennusleikkaukset ovat toistaiseksi kokeneet mahalaskun. Urban Cruiserin piti olla hipsteriauto, mutta myynti on ollut ihan olemantonta. Tätäkin kait lähinnä eläkeläiset ostaneet (penkki korkealla....). Avansis on niin pappamalli kuin olla voi. Nauriille tehtiin pikavauhtia nuorennusleikkaus, mutta hyvältä ei näytä edelleenkään. Varis kai vielä jotenkin pärjää pikkuautojen sarjassa?

        Hybridt... no, täällähän ovat eläkeläiset sellaisia kehuneet ostaneensa ;-D

        Primera oli vielä ennen kauppoja ja omaa suunnittelua mikä karahti kiville.Toyotan hybrideillä kyllä kalastetaan nuorempaa väkeä Euroopassa ja ykkösvaihtoehto mutta tällä myynti päinvastainen ja siksi ei niin tehokasta bensaturboa on vaihtoehtona mihin papat panostavat.Täällä jokin hot hatch on kummajainen kun nuoret ei osta uutta autoa ja varsinkaan pikkusporttia.


    • rhrthtrhr

      Muotoilu lähinnä Aasilaista koulukuntaa ja hiukan oudolta näyttää.Kia ja huandai nyt lähinnä näyttää kaapin paikkaa muotoilulla joista yksityikohtia on tullut esim golf sportvanin muotoiluun kuten ovenkahvojen pokkauslinja.

      • silmäänSattuu

        Mutta sanopa miksi Toyota kuvittelee että uuden Avensiksen kaltaiset linjojen ja yksityiskohtien sekamelskat menestyisivät Euroopassa? Kun kaikki muotoilullinen menestys ja prestige on aina aina kiteytynyt yksinkertaisuuteen ja harmoniaan.
        Myös Mersu on hukkaamassa pahasti identiteettiään. Suuri pettymys että mennään tuollaiselle ylikorostamisen linjalle. Varmaan sama ongelma kuin Toyotalla että pappa-sukupolven autosta yritetään tehdä nuorekasta. Kun hyvät pappa-muotoilijat yrittävät tehdä nuorekasta muotoilua niin lopputulos on hirveää katsottavaa.


    • epäonnistunutTekele

      Montakohan Pokemonin irvistystä mennyt kaupaksi? Yhtäkään en ole vielä liikenteessä nähnyt. Taitaa olla susi jo syntyessään

      • ettäKrook

        sammakon lärvi siinä on


    • onhanpiirtäjät

      Tojon muotoilijoiden taipumukset viittaa johoski perunankuorimishommiin tai vastaaviin. Noi uudet on tyylittömiä nekin mutta Prius aiheuttaa ihan oikeesti myötähäpeää

    • Hirveelerppahuuli

      Tuoreessa Moottori-lehdessä pakettiautojen vertailutesti. Tojotan Proace mukana ja täytyy sanoa, että vaikkei muutkaan pakut kauniita ole, niin Proace on kyllä aamukaamea.

      Kovin suurta suosiota ei Proace testissä saanut. Lukaisin tosin aika nopeasti läpi: näyttää siltä, että paremmuusjärjestystä ei esitetty, paitsi voittajan osalta (Ford). Proacen arvostelut olivat sellaiset, että olisikohan ollut oikeastaan testin jumbo. Jos olisi laitettu järjestys. Tiivistäen jotain sellaista, että tylsä & vanhanaikainen. Saikohan Proace kehuja oikeastaan mistään?

      • taattua_tojoa

        Juu noista vertailtavista Mersu ja Rellu ihan tyylikkäitä pakettiautoiksi. Ja pärjäsivät testissäkin hyvin. Mutta Toyota taisi olla ainut, joka ei saanut mistään asiasta kehuja, joka asiaa moitittiin. No Proasehan sopii sitten Toyotamallistoon kuin takaisinkutsukirje postilaatikkoon, niin ominaisuuksiltaan kuin hirveältä muotoilultaan


    • pokemonin.irvistys

      Ovat kyllä tympeän irvokkaan näköisiä nuo Toyotan Pokemonin irvistykset.

    • irvistys_piiloon

      Ikävän näköinen on Toyopetin uusi irvistys. Onneksi syksy tulee ja kaikki Toyopet-kääkät peittävät tuo irvokkaan pokemonin irvistyksen pahveilla. Hetken päästä pahveja repsottaa vähän sieltä täältä, vähän kuin Toyopeti pölykapselit.

    • petolintujen.sukus

      Aygo se vasta oikea Angry Birds on, paljonkohan ovat maksaneet sen ilmeestä Roviolle?

    • Tollonketju

      Joku TOLLO nosti vanhan ketjun ylös.

      • ongelma_pahenee

        Ihan hyvä, että nosti. Ei ole toyopetin muotoilu vuodesa ainakaan paremmaksi muuttunut. Pokemonin irvistys on sitä rumenmpi, mitä enemmän myynti sakkaa?


      • rehellistä.laatua
        ongelma_pahenee kirjoitti:

        Ihan hyvä, että nosti. Ei ole toyopetin muotoilu vuodesa ainakaan paremmaksi muuttunut. Pokemonin irvistys on sitä rumenmpi, mitä enemmän myynti sakkaa?

        Että ihan itse omasta tyhmästä päästäsikö oksensit koko ketjun? Kuvitteletko että joku kiinnostuisi typerästä vuodatuksestasi? Pokemonikäkö on vasta menossa ja finnit huutaa cleracilia?


      • teron_kehitys

        Helkamaraisupoikaa ainakin näytti kiinnostavan.

        Plus kiinnostaahan helkamaraisupoikaa tojo. Maailma on muuttunut liian kovaa vauhtia, mutta onneksi on jotain pysyvääkin. Tojo ei ole paljoa muuttunut 90-luvun lamavuosista, jolloin teron mieli järkkyi. Niinpä tero tarkertuu tuttuun ja turvalliseen tojoon. Siinä missä yh-äitiinsä ja tuttuun & turvalliseen vuokra-asuntoonsa, jonka ikkunasta edelleen näkyy tuttuja ja turvallisia, sammakkonaamaisia tojoja.

        Vielä kun terolla olisi varaa tojoon. Tai edes mopoon. Eikös helkamaraisu edelleen edusta kehityksen kärkeä siinä missä tojokin?


      • Kuten_varmaan_huomasitte
        teron_kehitys kirjoitti:

        Helkamaraisupoikaa ainakin näytti kiinnostavan.

        Plus kiinnostaahan helkamaraisupoikaa tojo. Maailma on muuttunut liian kovaa vauhtia, mutta onneksi on jotain pysyvääkin. Tojo ei ole paljoa muuttunut 90-luvun lamavuosista, jolloin teron mieli järkkyi. Niinpä tero tarkertuu tuttuun ja turvalliseen tojoon. Siinä missä yh-äitiinsä ja tuttuun & turvalliseen vuokra-asuntoonsa, jonka ikkunasta edelleen näkyy tuttuja ja turvallisia, sammakkonaamaisia tojoja.

        Vielä kun terolla olisi varaa tojoon. Tai edes mopoon. Eikös helkamaraisu edelleen edusta kehityksen kärkeä siinä missä tojokin?

        Toyota-palstan aito ja oikea trollipoju on varastanut jo syyskuussa sille puhtaassa vittuilumielessä postattuja mielipiteitä ja postannut ne eteenpäin ominaan. Tyypillistä toimintaa skitsofreenikolle kun oma pää ei enää toimi ja muutenkin on Vw-fanina ja maksettuna trollina paniikissa kaiken Vw-konsernin sössimisen jälkeen. Kun Vw:tä ei enää pysty sekopäisinkään faktoilla puolustamaan, solvaa Toyotaa ja sen omistajia. Odottakaas kun pojun nimi selviää. Happi siltä loppuu ja pierettää. Voi sontia pelosta housuihinsa kun tullaan käymään.


    • Expoke

      Jaa, mun mielestä ei siinä irvistä mikään, ajan vaan. huollettavakin joskun. Ja kun vuosittain katsastaa saa ajaa taas.

      • HuoletonPeli

        Niin, huollatat vähän useammin kuin länsiautoja .mutta vastaavasti pellit ruostuu puhki ennätysnopeasti.


    • keppiii.por

      huolletavakin joskus.haaa 10tkm huoltoväli aika tiuhaan JOSKUS TOJOTIJA HUOLLETAAN. rahaa paalaa ja tero maksaa. huolto 800e-1500e. no eläkeläisellä vara maksaa.hiii

      • Uudelta_näyttää

        Uusi Avensis näyttää entistä paremmalta, liikenteessä noita on jo paljon ja kauppa käy hyvin. Jos nyt muotoilua vertaa vaikka Volkkarin tuotteisiin, niin Avensishan on todella tyylikäs ja ennenkaikkea modernin näköinen. Volkkarihan on kuuluisa siitä, että muotoiluun ei panosteta lainkaan, kun uusi malli markkinoille, niin vain jokin kulma tai linja on vedetty toisin ja uutuus hukkuu vanhojen mallien joukkoon. Toyotalla on sentään tajuttu, että uuden auton ostaja oikeasti haluaa auton olevan uuden näköinen.


      • Tojon.uudistus
        Uudelta_näyttää kirjoitti:

        Uusi Avensis näyttää entistä paremmalta, liikenteessä noita on jo paljon ja kauppa käy hyvin. Jos nyt muotoilua vertaa vaikka Volkkarin tuotteisiin, niin Avensishan on todella tyylikäs ja ennenkaikkea modernin näköinen. Volkkarihan on kuuluisa siitä, että muotoiluun ei panosteta lainkaan, kun uusi malli markkinoille, niin vain jokin kulma tai linja on vedetty toisin ja uutuus hukkuu vanhojen mallien joukkoon. Toyotalla on sentään tajuttu, että uuden auton ostaja oikeasti haluaa auton olevan uuden näköinen.

        Joka kulman ajo- tai takavalo maksaa 300-1000 euroa enemmän kuin edelliseen.


      • vanhaa.tekniikkaa
        Uudelta_näyttää kirjoitti:

        Uusi Avensis näyttää entistä paremmalta, liikenteessä noita on jo paljon ja kauppa käy hyvin. Jos nyt muotoilua vertaa vaikka Volkkarin tuotteisiin, niin Avensishan on todella tyylikäs ja ennenkaikkea modernin näköinen. Volkkarihan on kuuluisa siitä, että muotoiluun ei panosteta lainkaan, kun uusi malli markkinoille, niin vain jokin kulma tai linja on vedetty toisin ja uutuus hukkuu vanhojen mallien joukkoon. Toyotalla on sentään tajuttu, että uuden auton ostaja oikeasti haluaa auton olevan uuden näköinen.

        Volkkarin uudet mallit ovat ulkokuoreltaan hyvin lähellä edeltäjäänsä, mutta teknisesti täysin uusia. Toyotalla homma menee täysin päinvastoin eli uusi Avensis on teknisesti täysin sama auto kuin vanha malli, vain ulkonäkö on uusittu. Halpaa tuotekehitystä ja teo osta vanhan paskan uusissa vaatteissa. Kaikkein hauskinta näin ulkopuoliselle on se että teroja on kusetettu Aven facelifteillä jo kaksi kertaa. Samaa vanha auto paketoidaan uudestaan ja tyhmät terot maksaaa.


      • Avefuture

        Ave on tehty tekniikaltaan kestämään ja se on tehty kunnolla toisin kuin VW. Kun tekniikka on ajantasaista vieläkin, niin ei siinä ole mitään uudistustarvetta, varsinkin kun tsi ja muut vastaavat halpahintaiset kokeilut poistuvat pian markkinoilta.
        Toyotan linja on aivan oikea, kehitetään mukavuutta ja varusteita sekä päivitetään ulkonäkö moderniksi, tuloksena on yhdistelmä, joka on luokkansa ykkönen ja vieläpä edullinen!


      • Aven.valmistus.loppuu
        Avefuture kirjoitti:

        Ave on tehty tekniikaltaan kestämään ja se on tehty kunnolla toisin kuin VW. Kun tekniikka on ajantasaista vieläkin, niin ei siinä ole mitään uudistustarvetta, varsinkin kun tsi ja muut vastaavat halpahintaiset kokeilut poistuvat pian markkinoilta.
        Toyotan linja on aivan oikea, kehitetään mukavuutta ja varusteita sekä päivitetään ulkonäkö moderniksi, tuloksena on yhdistelmä, joka on luokkansa ykkönen ja vieläpä edullinen!

        Miksiköhän nuo VW:t kuitenkin kestävät kilometrejä paremmin kuin Toyotat...Avensis on luokkansa huonoin, ahdas, huono ajettava, heikko ergonomia jne. Vertailutestien pohjasakkaa. Paljon kertoo myös se, että ei kelpaa taksiin.


      • Tosikupla
        Aven.valmistus.loppuu kirjoitti:

        Miksiköhän nuo VW:t kuitenkin kestävät kilometrejä paremmin kuin Toyotat...Avensis on luokkansa huonoin, ahdas, huono ajettava, heikko ergonomia jne. Vertailutestien pohjasakkaa. Paljon kertoo myös se, että ei kelpaa taksiin.

        Aika outo väite! Volkkarin vikamaailma on jatkuvasti lehtien palstoilla ja maksajista taistellaan. Toyotasta ei ole mitään nurinoita kuulunut. Kutsuu vaan vastuullisesti takaisin, jos jotain hiukankin epäilyttävää löytyy. Ajettavuudessa ei uusissa Avensiksisssa ole mitään ongelmaa eikä ergonomiastakaan löydy mitään vikaa Taksissa olen nähnyt lukuisia uusia Avensiksia kaikkialla. Valehtelet ja yrität vaan huijata kuin VAG- konserni konsanaan. Kyllä huijaavalla , surkean lyhyen takuun omaavalla vikavaagenilla on nyt pullat jo todella huonosti uunissa kun suunnittelee jo jenkkien markkinoiltakin lähtemistä ja maksettavaa tulee koko ajan lisää miljarditolkulla ! EU:ssa kohta laitetaan hattu kiertämään johon kaikkien pitää osallistua.


      • Aven.valmistus.loppuu
        Tosikupla kirjoitti:

        Aika outo väite! Volkkarin vikamaailma on jatkuvasti lehtien palstoilla ja maksajista taistellaan. Toyotasta ei ole mitään nurinoita kuulunut. Kutsuu vaan vastuullisesti takaisin, jos jotain hiukankin epäilyttävää löytyy. Ajettavuudessa ei uusissa Avensiksisssa ole mitään ongelmaa eikä ergonomiastakaan löydy mitään vikaa Taksissa olen nähnyt lukuisia uusia Avensiksia kaikkialla. Valehtelet ja yrität vaan huijata kuin VAG- konserni konsanaan. Kyllä huijaavalla , surkean lyhyen takuun omaavalla vikavaagenilla on nyt pullat jo todella huonosti uunissa kun suunnittelee jo jenkkien markkinoiltakin lähtemistä ja maksettavaa tulee koko ajan lisää miljarditolkulla ! EU:ssa kohta laitetaan hattu kiertämään johon kaikkien pitää osallistua.

        Lue se A-katsastuksen raportti. Se kertoo lahjomattomasti mitkä autot kestävät kilometrejä hyvin. Tojo ei kestä.
        Avensiksen ajo-ominaisuudet ovat kehnot. Samoin ergonomia.
        Taksissa en ole nähnyt vuosiin yhtään Toyotaa. Mersua, Volkkaria, Skodaa ja Volvoa on paljon.

        VW:llä menee hyvin. On ykkönen Suomessa, Pohjoismaissa, Euroopassa ja koko maailmassakin. Antoi äskettäin positiivisen tulosvaroituksen.
        Tojolla menee taas vallan kurjasti. Takaisinkutsuja takaisinkutsujen perään.


      • itäauton_romut

        Tollolootat huolletaan usein ja viedään katsastukseen katastushuollon kautta. Kun pitää vaalia viattomuusmainetta.

        Kun, ei jos vaan kun, tollolootaan tulee kallis vika, esim. D4D porsii, niin tästä ei tule tilastomerkintää. Edes tojovaarit eivät ole niin himmeitä, että ajaisivat moottorivikaisella autolla katsastukseen.

        Katsastuksessa narahdetaan usein suht halvoista ja/tai täysin kuskin typeryyden piikkiin menevistä vioista, esim. liian kuluneet renkaat tai jotain väljiä kumipuslia alustassa. Tojot pärjää hyvin, kun 1. katsastuksessa on vasta 40 tkm mittarissa = ei ole vielä ensiasennusrenkaat kerinneet kulumaa loppuun. Muilla voi olla jo 100 tkm mittarissa tällöin... tojolla vasta 7 vuotiaana!

        Minulla on ollut 2 tollolootaa. Ensimmäinen ja viimeinen. Sen verta kalliit oppirahat tuli maksettua... katsastukset meni yhtä kertaa lukuun ottamatta läpi liehuvin lipuin, mutta sehän johtui siitä, kun pajalla piti käydä 5 tkm välein.


    • Huolestuttavaa

      "huolletavakin joskus.haaa 10tkm huoltoväli aika tiuhaan JOSKUS TOJOTIJA HUOLLETAAN. rahaa paalaa ja tero maksaa. huolto 800e-1500e. no eläkeläisellä vara maksaa.hiii"

      Mistä näitä ääliökakaroita sikiää? Ovatko nämä niitä koulupudokkaita ja syrjäytyneitä, jutuista päätellen?

      • Toyota-palstan

        trollipoju eli ääliökakara on hillunut palstoilla jo 10 vuotta eli on ehkä kolmekymppinen luuseri ja skitsofreenikko. Trollaa ja solvaa joka ainoa päivä aamusta iltayöhön keskimäärin 18 h/vrk ja ns. viestejään palstoilla yksinkertaisella laskutoimituksella n. 300.000 kpl, ehkä enemmänkin. Tuollaiseen ei terve pysty.


    • rock..--

      mitä vittu apina hirnut. kaikki totta tuossa tojota kulkineesta.sinä oot syrjäytyny, ääliökakara. jutuista päätellen.köyhä hanki auto.niin vaikka työ ekana.sit voit huudella pelle.

    • corolla.pokemon

      Uudessa Corollassa on myös tuo ruma maski. Muuten auto näyttää vanhalta. Tehtiinkö sama kuin Avensiksen kanssa, että uusittiin vain puskurit?

    • Tiukkaakopipoopojilla

      Ollaanpa sitä niin kriittisiä. Uusin missikin hieman aasialais viritteinen, että siinä mallia naiskauneudelle. Laitetaan voittajaksi vaikka pari seuraavaakin kautta.
      Lisäksi joku kyllä kehui uutta corollaa. Hienoa uudistusta. Mittariston pullonpohjanäkymää on monessa muussakin, eurooppalaisissakin autoissa.

      • Jolkkonen

        Sitä vaan, että Toyotan mallit ovat nykyaikaa muodoltaan, niin Avekin. Ei tietenkään kaikki halua modernia muotoilua, se pitää ymmärtää, mutta löytyy muilta merkeiltä varovaista ja perinteistä muotoilua, vielä. Pian ei, sillä muotoilutrendi muuttuu taatusti ja Toyota on nyt siinäkin keulapaikalla. Eli laatuylivoiman saa nyt myös trendimuodoissa, ei paha.


      • kamala.merkki.tohko
        Jolkkonen kirjoitti:

        Sitä vaan, että Toyotan mallit ovat nykyaikaa muodoltaan, niin Avekin. Ei tietenkään kaikki halua modernia muotoilua, se pitää ymmärtää, mutta löytyy muilta merkeiltä varovaista ja perinteistä muotoilua, vielä. Pian ei, sillä muotoilutrendi muuttuu taatusti ja Toyota on nyt siinäkin keulapaikalla. Eli laatuylivoiman saa nyt myös trendimuodoissa, ei paha.

        Tojolla on rumin muotoilu ja heikoin laatu.


      • Inttää_Toyota-palstan
        kamala.merkki.tohko kirjoitti:

        Tojolla on rumin muotoilu ja heikoin laatu.

        Trollipoju omalla lapsellisella tavallaan.


    • Saa-valita

      Täälläpä hauska juupas eipäs mittelö, kun moititaan joidenkin mielestä liian usein autoaan huoltavaa heppua. Kyllä se on jokaisen oma asia huoltaako useammin autoaan kuin ajoneuvokohtaiseen huoltokirjaan on kirjattuna.

      Käy monet ihmiset vuosittain tarkistuttamassa hampaidensa kunnon siinä missä toinen jonkun muun asian, terveydestään kun haluaa varmaan kaikki pitää huolta.

      Eipä ole huolen häivää kun pikkureiät saa kuntoon ennenkuin jopa juurihoito uhkaa. Hiukan samaa autoilun kanssa, vaikka ei niin henkilökohtainen kuin oma terveys.

      • Pakkomikäpakkp

        Oma Asiahan se on paitsi tojopapoilla joiden on pakko huoltaa "luotettsvaa" tohjoa kuin urheiluautoja.


    • tyhmät_tojouskovaiset

      > Täälläpä hauska juupas eipäs mittelö, kun moititaan joidenkin mielestä liian usein autoaan huoltavaa heppua.

      Tojovarit huollattaa autoaan usein ja kalliissa merkkihuollossa = kalliit ylläpitokulut.

      Moni tojovaari pelkää silti vikoja niin, että "huippuluotettava" auto laitetaan, varmuuden vuoksi, kiertoon 3 v takuun päättyessä. Kallista hupia tämäkin. Arvonalenema on ylivertaisesti suurin kulu parin vuoden ikäisellä autolla.

      Silti tojolootan ostamista perustellaan edullisuudella. No, eläkeläistä ei niin haittaakaan, kun pitää kiikuttaa autoa huoltoon ja huollosta monta kertaa vuodessa. Työtätekeviä moinen kiusaa... pitää ottaa vuokra-auto tai sompailla julkisilla, mihin palaa työaikaa.

      Tojovaari vie auton katsastushuoltoon (autojerryn hinta-arvio toyopet naurikselle kokonaisedulliset 299 €), koska tojouskovaisten piirissä paheksutaan syvästi kerettiläisiä, joiden auto saa ns. hylsyn eli syntyy ns. virheellinen tilastomerkintä. Moinen syö tojolootan ylivertaista luotettavuusmainetta, eikä sitä voida sallia. 300 € vuosittaisesta katsastushuollosta on pieni uhraus hyvän asian eteen!

      Toki jos/kun siinä katsastushuollossa löytyy jotain feelua, oli se sitten palanut polttimo tai kulunut jarrulevy, korjauksesta laskutetaan erikseen. Muttei tästä montaa satkua enää lisäkulua tule...

      Moni muu vanhemman auton kanssa pelaava vie auton katsastukseen, vaikka tietää, ettei auto tule menemään läpi. Idea onkin, että katsuri kertoo, mikä autoa vaivaa -> varaosa mätänetistä ja se leivotaan paikoilleen itse tai jossain halvassa nyrkkipajassa. Sitten auto jälkitarkastukseen. Kustannus: osat 50 €, jälkitarkastus 20 € = kokonaiskustannus 70 €, jos työt tekee itse. Nyrkkipajassa teetettynä satku lisää = 170 €, mikä on yli puolety halvempaa kuin teettää vianhaku korjaus merkkiliikkeessä/"marmoritiskillä".

      Erityisen kalliiksi katsastushuolto tulee, jos autossa ei olekaan mitään vikaa. 300 € pelkästä tarkastuksesta, mikä tehdään sen vuoksi, ettei tule hylsyä, mistä aiheutuu jopa 20 € lisäkustannus jälkitarkastuksen muodossa ;-D

      Ei ole laskutaito tojovaarien paras ominaisuus, mutta uskiksethan ovat tunnetusti keskimääräistä tyhmempiä.

    • Siinäpä-pulma

      Osa lukijoista huoltaa autoaan myös itse, niiltä osin mille voi jotain tehdä itse, jolloin kustannukset jäävät silloin muutamaan kymppiin. Tottakai marmoritiskin hinnat ovat korkeat kun pitäähän yrittäjien saada menot katettua ja jotta yrittämisestä jäisi jotain voittoa myös.

      Ns. premium merkkien vastaavat hinnat hipovat pilviä, joten oltava huimat tulot että huollot ei tuntuisi lompakon pohjalla pahalta. Kyllä jonkun bmw.n huollon hinnalla kustantaa muutaman pakollisen huollon vaikkapa toyotaan, niin jää siinä hiukan taskurahaa tehdä pientä huoltoa jos huvittaa.

      Toinen laittaa summan stereoihin ja toinen kattavaan huoltoon, kumpi autolle järkevämpi ?

      Järkeilyyn se Toyotan hankinta usein perustuukin. Pitemmällä aikavälillä omistajalleen edullinen ja helppo myydä jos tarvetta luopua siitä joskus.

      Kriteerejä on monia, toisille riittää Toyota ja toisten imgo tai status kärsii sellaisen hankkimisesta. Auto se vain on ja niitä tehdään kokoajan lisää. varmaan jokaiselle löytyy sopiva.

      • tuhnu.kallis.huoltaa

        Tojon huoltaminenhan tulee kalleimmaksi. Tojon ominaisuudet eivät riitä, siinä yksi syy olla hankkimatta.


    • kamala.merkki

      Tojotalla ajaminen lie pahin rankaisu.

    • vaisunaamainen

      Aven muotoilu on omistajalleen lohdutus sikäli, että muotoilu on siinä lähinnä epämuotoilua. Elikkä tylsän mitäänsanomaton, jota "tyylisuuntaa" on välillä esiintynyt useammankin merkin perheautoissa. Verrattuna vaikkapa priuseihin, Aven muotoilu on kyllä suuri etu.

    • ihmettelenKovasti

      Kuinkahan pieni ja lapsellinen lapsi se pitää olla, että tämmöisellä otsikolla aloittaa ketjun?

      • Tuhnupieruauto

        En tiedä mutta asiaahan aloittaja kirjoittaa.


      • rumaTojotörötin
        Tuhnupieruauto kirjoitti:

        En tiedä mutta asiaahan aloittaja kirjoittaa.

        Sanotaanhan, että totuus kuullaan usein lasten ja imeväisten suusta.


    • Maailmalla-arvostetaan

      Irvistää tai ei, eipä hetkauta mitkään kajakit ym. vw-tekeleet.

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001926832.html

      "Japanilainen Toyota on automaailman arvokkainen brändi."
      "...että se noteerataan kaikista brändeistä maailman viidenneksi arvokkaimmaksi."

      "Toiseksi kovimmaksi arvioitiin Mercedes-Benz. Se sijoittui sijalle yhdeksän. Toinen saksalaisyritys BMW sijoittui sijalle 11."

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000664683.html

      "Tämän vuoden kesäkuussa Interbrand julisti Toyotan myös maailman vihreimmäksi tuotemerkiksi jo kolmatta kertaa peräkkäin, ottaen tutkimuksessa huomioon kaikki toimialat."

      • KipeäKuvasto

        Autokaupoilla kun olen, en maksa mistään brändistä mitään. Vaan tapauskohtaisesti autosta. Monet ominaisuudet vaikuttavat. Yksi ominaisuus on ulkonäkö. Ei tärkeimpänä. Mutta en viitsi kauheasti innostua tuosta Tojotan nykytyylistä, jossa näyttää, että auto olisi jo uutena saanut vahvasti nenälleen.


      • Maailmalla-arvostetaan

        Nenälleen on kuule saanut kaikki muut automerkit, jopa Mercedes seuraa perässä, joidenkin ikoni. Ei pahalla, mutta brändäys on yksi arvostetuimmasta asioista "suurissa piireissä". Se automerkkien yleisyys pienessä suomessa ei tarkoita koko merkin menestystä ympäri maailmaa. Toyota on osannut täyttää asiakkaiden tarpeet juurikin ympäri maailman asiakkaita ajatellen, ei vai pientä suomea tai pikkukaupungin esson baarin poikia.

        Jos joku pitäjä vaikka pursuaa tätä köyhänmiehen audia, eli skodaa, eli entistä itäsaksan taidonnäytettä, niin ei se tarkoita suurta menestystä ympäri maailmaa. Nyt on taloudessa laskusuhdanne ja audimiehet vaihtaneet skodaan, tavallaan tulleet järkiinsä kun suhteellisen ripeä perheautoksi ja lähes puolta halvemmalla ja samoja osia siihen paljon käytetty, vastaavasti hävettävän oloinen auto niuhoille.

        Toyota on vastaus arjen ja tulevaisuuden autoiluun. Jos oma verrokki ei vastaavaan menestykseen pysty, niin ei voittajaa tarvitse moittia, siihen menestykseen on syy ja se on vuosien tulos, enemmän kuin kertojalla ikää.

        Itse en pidä monenkaan auton ulkonäöstä, mutta en lähde avautumaan niistä kyseisen palstalle, vaan kierrän ne kaukaa jos ei miellytä, eihän mielipidettäni edes kysytty. Pysyn siellä missä viihdyn. Menepäs vaikka skoda palstalle kehumaan autoasi. Mielestäni se ei miellytä silmääni, tarpeitani, jopa imagoani tyydytä, siis jääköön kauppaan. Säästä vähän, ei tarvitse jollain kipolla kruisailla.


      • riehumattaHelpompi
        Maailmalla-arvostetaan kirjoitti:

        Nenälleen on kuule saanut kaikki muut automerkit, jopa Mercedes seuraa perässä, joidenkin ikoni. Ei pahalla, mutta brändäys on yksi arvostetuimmasta asioista "suurissa piireissä". Se automerkkien yleisyys pienessä suomessa ei tarkoita koko merkin menestystä ympäri maailmaa. Toyota on osannut täyttää asiakkaiden tarpeet juurikin ympäri maailman asiakkaita ajatellen, ei vai pientä suomea tai pikkukaupungin esson baarin poikia.

        Jos joku pitäjä vaikka pursuaa tätä köyhänmiehen audia, eli skodaa, eli entistä itäsaksan taidonnäytettä, niin ei se tarkoita suurta menestystä ympäri maailmaa. Nyt on taloudessa laskusuhdanne ja audimiehet vaihtaneet skodaan, tavallaan tulleet järkiinsä kun suhteellisen ripeä perheautoksi ja lähes puolta halvemmalla ja samoja osia siihen paljon käytetty, vastaavasti hävettävän oloinen auto niuhoille.

        Toyota on vastaus arjen ja tulevaisuuden autoiluun. Jos oma verrokki ei vastaavaan menestykseen pysty, niin ei voittajaa tarvitse moittia, siihen menestykseen on syy ja se on vuosien tulos, enemmän kuin kertojalla ikää.

        Itse en pidä monenkaan auton ulkonäöstä, mutta en lähde avautumaan niistä kyseisen palstalle, vaan kierrän ne kaukaa jos ei miellytä, eihän mielipidettäni edes kysytty. Pysyn siellä missä viihdyn. Menepäs vaikka skoda palstalle kehumaan autoasi. Mielestäni se ei miellytä silmääni, tarpeitani, jopa imagoani tyydytä, siis jääköön kauppaan. Säästä vähän, ei tarvitse jollain kipolla kruisailla.

        "Itse en pidä monenkaan auton ulkonäöstä, mutta en lähde avautumaan niistä kyseisen palstalle, vaan kierrän ne kaukaa jos ei miellytä, eihän mielipidettäni edes kysytty."

        Voidaanko siis sopia, ettet elämöi, jos mielipidettäsi ei kerran kysytä?


      • Olittarkkamutäläviilaa
        riehumattaHelpompi kirjoitti:

        "Itse en pidä monenkaan auton ulkonäöstä, mutta en lähde avautumaan niistä kyseisen palstalle, vaan kierrän ne kaukaa jos ei miellytä, eihän mielipidettäni edes kysytty."

        Voidaanko siis sopia, ettet elämöi, jos mielipidettäsi ei kerran kysytä?

        Hyvä pointti ja tarkka huomio, oli hauska, mutta "omiaan" on puolustettava niin siitä avautuminen. Asiahan koski Toyotaa. Toyotamies Toyota palstalla ja Te kenties VW-miehenä Toyota palstalla. Mikä ei täsmää ? Voisitte kuluttaa aikaanne siellä mikä onkaan mieleisenne automerkki. Saatatte olla myös saksan mallien perään, mutta likviditeetti ei anna sijaa siihen tai egonne kieltää vaihtamasta merkkiä tai kaveriporukka saattaa vieroksua. Voi hurja. Jos viimemainittu piti paikkansa, sano heille, että maksakaa sitten se bmw tai mese jos toyota ei kelpaa. Siinä se kaveruus punnitaan. Katsos voihan näitä piilotykkääjiä olla useampiakin, mutta joka tuollasen takia hyljeksii, ei kannata itkeä perään. Toyota on vaan hyvä ja et kummoista mersua tai saksanseisojaa sen hinnalla saisi. Toyota on luotettava, mitä ei voi sanoa monesta muusta. Ja tiedoksi, nuo turvatyynyistä useimmiten johtuvat takaisinkutsut eivät ole Toyotan tekemiä turvatyynyjä, ottavat vastuun vaan vakavasti, mihin muilla merkeillä ei ole munaa. VW.llä todistetusti syö luotettavuutta vilpit päästöissä, hajoavat jakopäät, dsg.vaihdelaatikot jne vain osa mainitakseni. Mersukin ruostuu jopa alle 10 vuotiaana. Skoda taas merkkinä ja maineena surkea. Jopa Porschen maine kärsinyt vw.n sekoilusta. Pilkunviilaajia riivaa yksi huono ominaisuus, kuten vaikka Teitä kun tärkeydessään unohdatte
        itse asian puuttumalla pikku seikkoihin. Asiaa vain se että olette kuitenkin kiinnostunut Toyotista kun täällä roikutte :).


    • Brändistä-näkee

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000924276.html

      Ja nämä ovat kaikkein luotettavimmat automallit:

      1. Honda Jazz - 0.17
      2. Toyota Avensis - 0.17
      3. Suzuki Swift - 0.18
      4. Kia Picanto - 0.24
      5. Peugeot 107 - 0.24

      Tässä viisi epäluotettavinta autoa ja niiden keskimääräinen korjaamollaoloaika vuoden aikana päivissä:

      1. BMW 3 Series Convertible - 3.49
      2. Land Rover Discovery 3 - 2.69
      3. BMW 5 Series Touring - 2.58
      4. Volvo XC90 - 2.56
      5. Citroën C4 Picasso - 2.53

      Hondaa tuossa mainitaan voittajaksi, mutta Avensis samoilla pisteillä toisena, miksi ei jaettu 1 sijoitus samantien kuten urheilussa ?

      Ei mennyt suurella ja mahtavalla BMW.llä hyvin, kaksi mallia 5 sakissa rankattuna huonoimmaksi. Eikö noin suurella rahalla minkä kyseiset mallit maksavat saa luotettavaa autoa aikaiseksi ?

      Kiva kun laitatte lähdetietoja, niin ei mene turhaksi väittelyksi. Aasiasta ne luotettavimmat autot tulevat ja ovat huomattavasti edullisempia kuin nuo sakujen mutteri viritelmät.

      • muotoilusöhellys

        Avea pudottaa yhden sijan verran surkea muotoilu. Se lasketaan pysyväksi viaksi. Korjaamopäiviä n .


      • kateellinen.kadehtija

        Onko trollilta jo kokonaan puhti pois, kun on alkanut kirjoittelemaan jo noin sekavia.


      • käyttökestävyys
        kateellinen.kadehtija kirjoitti:

        Onko trollilta jo kokonaan puhti pois, kun on alkanut kirjoittelemaan jo noin sekavia.

        Taisi olla ed. Aven malli kun saks. tilastossa se pääsi kunnioitettavalle 13. sijalle kestävyydessä. Tilastossa oli otettu huomioon tod. ajetut kilometrit. Eli ei saanut etua siitä, että ajamaton auto ei useinkaan riku, ei kulu.

        Saks. tilastossa oltiin armollisia muotoilun suhteen. Muuten sija olisi ollut 14. Tai huonompi.

        Pian tulee vastaava tilasto uudesta Avesta. Sitä nyt jännätään...


      • Toyota-palstan
        kateellinen.kadehtija kirjoitti:

        Onko trollilta jo kokonaan puhti pois, kun on alkanut kirjoittelemaan jo noin sekavia.

        trollipoju on saanut nenilleen rankasti mutta ei skitsofreenikkona välitä siitä vaan jatkaa omaa toivotonta missiotaan Vw:n/Skodan puolesta ja Toyotaa vastaan, kuten maksetun trollipojun toki kuuluukin. Olisi kyllä odottanut Vw-konsernilta edes vähän laatua ja asiallisuutta trollipojun etsinnässä.


      • Toyota-palstan
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipoju on saanut nenilleen rankasti mutta ei skitsofreenikkona välitä siitä vaan jatkaa omaa toivotonta missiotaan Vw:n/Skodan puolesta ja Toyotaa vastaan, kuten maksetun trollipojun toki kuuluukin. Olisi kyllä odottanut Vw-konsernilta edes vähän laatua ja asiallisuutta trollipojun etsinnässä.

        trollipojulla tarkoitan siis tätä Toyotaa ylistävää ja muita merkkejä mollaavaa pojua. Sitä Helkama Raisulla ajelevaa skitsofreenikkopojua.


    • tojo.on.rumin

      Eiköhän Tuhnu kokeile pian jotain uutta muotoilun suuntaa kun nykyinen ei oikein onnistunut.

      • Pojatherkässäiässävaan

        Tojo rumin? Heh, Voi elämän kevät. Pienet on kuviot jos Automaailman brändi ykkösen, jota sanot rumimmaksi, vaikka eihän se automaailman kauneimmaksi ole valittukaan juuri nyt viime aikoina, mutta rumimmaksi ei koskaan ja siitä olen varma. Jopa Bond leffoihin kelvannut Toyota kun vasta Bmw tuli kuvioihin z4 mallillaan ja unohtamatta kuitenkaan ikonista Aston Martinia.


      • Naurettavamaksettumainos

        Noi on kaikki olleet maksullisia tuotesijoitteluja. Se sporttitojo oli uskottava japanilaisneidon pikkukinnerinä Tokiossa - ja siitäkin Toyota maksoi kovan hinnan.

        Flemingin Bondilla oli kuitenkin Bentley.


      • aikaMuuttuu
        Naurettavamaksettumainos kirjoitti:

        Noi on kaikki olleet maksullisia tuotesijoitteluja. Se sporttitojo oli uskottava japanilaisneidon pikkukinnerinä Tokiossa - ja siitäkin Toyota maksoi kovan hinnan.

        Flemingin Bondilla oli kuitenkin Bentley.

        James Bond-leffoissa on se "pellepeloton" Q, joka järjestää Jamekselle kaikenlaisia keksintöjä, salaisia aseita, mukaan hämyretkille.

        Jos Bondiin tulisisi Toyota, niin salaisena aseena olisi luultavasti takapaksin täydeltä järvivettä.

        Ja rannekellossa voimakasääninen takaisinkutsupiipitys.


    • Arvostan
      • Valuva.lima

        Pokemon-go kisassa lexus kyllä pärjää. Kun mitataan klikkauksien määrää, ei sitä kuinka hyvä auto on.
        Btw: mitä vittua tuon linkin takana olevan lexun keulalle on tapahtunut? Onko se sulanut auringossa vai miksi se näyttää valuneelta limalta.


      • muotoilukramppi
        Valuva.lima kirjoitti:

        Pokemon-go kisassa lexus kyllä pärjää. Kun mitataan klikkauksien määrää, ei sitä kuinka hyvä auto on.
        Btw: mitä vittua tuon linkin takana olevan lexun keulalle on tapahtunut? Onko se sulanut auringossa vai miksi se näyttää valuneelta limalta.

        Priukset ja lessut aika kummallisen näköisiä

        Tai oikeesti vanhemmat lessut oli vaan vähäön tylsän näköisiä, menny huonompaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe