Uudestisyntyminen sanaa ei löydy VT:stä

alfa123om2222

Satuin yöllä vilkaisemaan englanninkielistä tiedostoa: Egyptiläinen Kuolleiden kirja. Mielenkiintoista tekstiä kauttaaltaan. Huomioni kiintyi sanaan TRANSFORMATION. Eli muodonmuutos tai muuntuminen.

Tuossa kohdassa selitettiin kuinka voi ihminen samaistua Jumalaan ilmeisesti sanan tai mysteerien välityksellä eli eräänlaista teismiä. Eli jo muinaiset egyptiläiset tiesivät kuinka rakennetaan sanaan samaistumisen välityksellä Immanuel yms. messiaita tai supersankareita.

Jeesus sanoi Nikodeemokselle: Sinäkö olet Israelin opettaja, etkä tiedä tätä. Hän puhui uudestisyntymisestä ja viittasi mitä ilmeisemmin siihen, että Hellenistisessä kulttuurissa eläneen Nikodeemoksen olisi pitänyt tuntea Egyptiäisen Kuolleiden Kirjan oppi TRANSFORMAATIOSTA eli uudestisyntymisestä.

Jeesus sanoi myös: Rikkaan on mahdoton päästä Jumalan valtakuntaan, mutta JUMALALLE ON KAIKKI MAHDOLLISTA. Tuossa Egyptiläisen Kuolleiden Kirjan opissa TRANSFORMAATIOSSA siis kerrotaan juuri kuinka voi tulla JUMALAKSI samaistumisen kautta. Tuollainen Jumalaksi tuleminen sitten teksisi rikkaalle mahdolliseksi päästä Jumalan valtakuntaan.

Nikodeemus oli Suuren Neuvoston jäsen, joka oli Korkein Oikeus. Hänen olisi pitänyt tietää Egyptiläisen vastaavan instanssin laeista ja säännöistä, jota tuo Egyptiläinen Kuolleiden Kirja edustaa.

Uudestisyntyminen ei ole VT:n oppi, vaan se pohjauttuu Hellenistiseen sivistykseen ja muinaisen Egyptin viisauteen niin kuin myös Viisaimman Kunigas Salomon sananlaskut osittain.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfa123om222

      On myös mielenkiintoista jatkossa tarkistaa mitä yhteyksiä on Egyptiläisen viisauden ja Johanneksen evakeliumin välillä. Johanneksen evankeliumi hyväksyttiin kaanoniin vain vaivoin ja pitkän harkinnan jälkeen. Tuossa evankeliumissa Jeesus esiintyy periegyptiläiseen tapaan esim. Tienä, totuutena, elämänä, elämän leipänä, ylösnousemuksena yms. jumaluuksina.

    • Mikähän käännös sinulla on, nämä mun Raamatussa:

      Matt. 19:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

      Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

      1. Piet. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

      1. Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

      Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

      Joh. 3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

      • Sorry, luin huonosti. Nämä on UT:n paikkoja.


    • VT:ssäkin on paikkoja, jotka voi tulkita uudestisyntymiseksi, mutta ei tosiaankaan juuri sitä sanaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe