Juutalaiset tappoivat Jeesuksen.

Eenokki

"Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä." Jeesus paljastaa totuuden: juutalaiset tappoivat Jeesuksen.

Jälkeenpäin, kuten tämä Apostoli kertoo jakeessa 40, Jeesus Kristus, Herramme, sanoo uudestaan juutalaisille:

"Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt." [46] Juutalaiset koettavat puhdistaa itsensä Jumalan Pojan tappamisesta, syyttämällä Roomalaisia. Tosin Paavi on juutalaisten kanssa Kristuksen murhaaja.

On kirjoitettu:
"Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?" [47] Juutalaiset tekivät kaikkensa tappaakseen Jeesuksen ja samoin kävi opetuslapsille paitsi Johannekselle.
Missään Pyhien Apostolien jakeissa ei sanota että Kristus, meidän rakas Herramme, olisi sanonut että roomalaiset tahtoivat tappaa Hänet, vaan sitävastoin hän syytti juutalaisia siitä että nämä halusivat tehdä sen. Maailma luulee poistavansa Kristuksen nimen ja Hänen hyvät tekonsa ja se ei vielä riitä vaan maailma tahtoo saatanan johdolla tappaa kaikki ihmiset jotka elävät Jeesuksen veren voimasta, tunnustaen että vain Jeesus on totuus ja elämä.

59

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RitariOlevainen

      Juutalaiset olisivat voineet kivittää juutalaisen Jeesuksen kuoliaaksi, jos olisivat halunneet sen tehdä! Mutta eivät kivittäneet/tappaneet!
      Roomalaiset sitä vastoin tappoivat juutalaisen kansan villitsijän Jeesuksen!
      Kristinuskosta tuli Rooman valtionuskonto vuonna 380 ja tottakai roomalaiset kielsivät syyllisyytensä Jeesuksen tappamiseen, syyttäen siitä juutalaisia! Roomalaiset kokosivat Raamatun nykyiseen muotoonsa, tukemaan keksimäänsä pakanallista kolminaisuusoppia!
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Nikean_ensimmäinen_kirkolliskokous

      • Eenokki

        Mohis ei nyt ymmärrä.
        Minä uskon Jeesuksen sanoihin ja Raamatun kirjoittajia, Mohis uskoo roomalaisiin ja juutalaisten tahtoon.
        ps. Onnistuivatko juutalaiset työntämään Jeesuksen alas jyrkänteeltä? Jeesus vain käveli pois.
        Missä on Mohiksen Kaikkivaltias Jumala Abba?
        Jassoo eihän se Mohis olekaan vaan joku idiootti kirjoittelee Mohikaanina, se ei ole oikein.


      • suuri.manito.UGH

        Suuren Maniton persoonat ovat sama ikuinen, kaikkivaltias Manito.
        Samoin Mohikaani on Manito, RitariOlevainen on Manito ja Idiootti on Manito, eikä kuitenkaan ole kolmea Manitoa, vaan yksi Manito. Samoin Mohikaani Herra, RitariOlevainen on Herra ja Idiootti on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra. UGH!!!


      • Room.laista.tietämättöm
        Eenokki kirjoitti:

        Mohis ei nyt ymmärrä.
        Minä uskon Jeesuksen sanoihin ja Raamatun kirjoittajia, Mohis uskoo roomalaisiin ja juutalaisten tahtoon.
        ps. Onnistuivatko juutalaiset työntämään Jeesuksen alas jyrkänteeltä? Jeesus vain käveli pois.
        Missä on Mohiksen Kaikkivaltias Jumala Abba?
        Jassoo eihän se Mohis olekaan vaan joku idiootti kirjoittelee Mohikaanina, se ei ole oikein.

        Eenokki 8.9.2015 17:17
        ps. Onnistuivatko juutalaiset työntämään Jeesuksen alas jyrkänteeltä? Jeesus vain käveli pois.
        Raamatun läksykirja opettaa vanhanliitonpuolelta kaksi uhrattavaksi vietävää lammasta, joista heitettiin arpa. Toinen vietiin erämaahan ja heitettiin jyrkänteeltä alas ja toinen uhrattiin sovitusuhriksi.
        Siis Eenokki. Ei Jeesusta ole Jumalan tarkoituksen mukaan tarkoitettu heitettäväksi vaan uhrattavaksi.
        Syytätkö sitten juutalaisia? Eikös Jeesus rukoillut anteeksiantoa, etteivät he tiedä tekojaan. Miksi sinä syytät?
        Entä Pietarin viesti?
        Apt 2:22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        Apt 2:23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        Siis.... Jeesus annettiin laista tietämättömien käsiin, joiden käsien kautta hänet ristiinnaulittiin.
        Mutta, tämä päätöshän oli jo Jumalan tiedossa ja suunnitelmissa ennen ihmisen ja maan luomista. Muista se.
        Syntiinlankeemus oli ennen luomista tiedossa ja sovitus oli valmis, josta vanhanliiton opetus oli Eedenistä lähtien viestimässä sijaisen kuoleman merkeissä.
        Siksi raamattu puhuu, että tehkää parannus, mistä myös Pitarikin puhuu ja parannuksen jälkeen ottakoon kukin kasteen...... jne.
        ......
        Mutta, syyttämättä juutalaisia, Jumala on JO puhunut edeltäkäsin maailmantapahtumat, eli profetoinut tulevan.
        Siis kaikki on Jumalan suunnitelmaa ja yhteinen osallisuus on meillä tämä synti. Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla.
        Siksi on käännyttävä ja uskottava Jumalan kaikkitietävän sovituksen sanoihin, ja kuljettava parannuksen hedelmien tietä ajassa, seuraten Kristusta. Ja Kristusta seuraten, älköö suustanne lähtekö kirousta ja solvausta, jotta olisisitte Isänne lapsia.
        Tämä Ap.t. 2:29-42 saarna parannuksesta, joka sai piston sydämeen, ja jotka siinä ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin. ja sinä päivänä tätä kääntymyksen juhlaa vietti noin kolmetuhatta sielua.
        He pysyivät keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksessa. Siis Kristus oli elämänleipä, sijainen, jonka kautta on pääsy.
        Kääntymystä on seurattava myös Hengen hedelmä, eli on vaellettava kuuliaisuudessa Jumalan Sanalle.
        Jumalan laki, se on taivaan perustuslaki. Armonkansalainen hän sydämessään Hengessä täyttää Jumalan tahdon, Seon Jumalan työ meissä.
        Jos rikkoo tieten, Jumalan tahdon, tekee synnin, josta on tehtävä parannus.
        Jos ei tee, tekee synnin Pyhää Henkeä vastaan, koska Henki kirkastaa Kristuksen ja Hän taas Sanana vaatii oikeita tekoja.
        Tehkää siis parannus ja kääntykää ....... MIKSI?? ..... että teidän syntinne pyyhittäisiin POIS, että teidän virjoitusten ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty Kristuksen Jeesuksen. Ap.t. 3 luvussa tuokin opetus on.
        Ristinpuu on, että eläisimme vanhurskaudelle, ja hänen haavainsa kautta olemme paratut... ..... siis paratut... .ei kirotulvatut....
        Siis odotamme uusia taivaita ja uutta maata, jossa vanhurskaus asuu.
        Jos sinne on aikomus, on tie valittava nyt, että meidät nähtäisiin nuhteettomiksi, sekä tahrattomiksi, rauhassa, ....hänen edessänsä... laina on 2. Piet. 3 .... luvussa.


      • Eenokki
        Room.laista.tietämättöm kirjoitti:

        Eenokki 8.9.2015 17:17
        ps. Onnistuivatko juutalaiset työntämään Jeesuksen alas jyrkänteeltä? Jeesus vain käveli pois.
        Raamatun läksykirja opettaa vanhanliitonpuolelta kaksi uhrattavaksi vietävää lammasta, joista heitettiin arpa. Toinen vietiin erämaahan ja heitettiin jyrkänteeltä alas ja toinen uhrattiin sovitusuhriksi.
        Siis Eenokki. Ei Jeesusta ole Jumalan tarkoituksen mukaan tarkoitettu heitettäväksi vaan uhrattavaksi.
        Syytätkö sitten juutalaisia? Eikös Jeesus rukoillut anteeksiantoa, etteivät he tiedä tekojaan. Miksi sinä syytät?
        Entä Pietarin viesti?
        Apt 2:22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        Apt 2:23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        Siis.... Jeesus annettiin laista tietämättömien käsiin, joiden käsien kautta hänet ristiinnaulittiin.
        Mutta, tämä päätöshän oli jo Jumalan tiedossa ja suunnitelmissa ennen ihmisen ja maan luomista. Muista se.
        Syntiinlankeemus oli ennen luomista tiedossa ja sovitus oli valmis, josta vanhanliiton opetus oli Eedenistä lähtien viestimässä sijaisen kuoleman merkeissä.
        Siksi raamattu puhuu, että tehkää parannus, mistä myös Pitarikin puhuu ja parannuksen jälkeen ottakoon kukin kasteen...... jne.
        ......
        Mutta, syyttämättä juutalaisia, Jumala on JO puhunut edeltäkäsin maailmantapahtumat, eli profetoinut tulevan.
        Siis kaikki on Jumalan suunnitelmaa ja yhteinen osallisuus on meillä tämä synti. Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla.
        Siksi on käännyttävä ja uskottava Jumalan kaikkitietävän sovituksen sanoihin, ja kuljettava parannuksen hedelmien tietä ajassa, seuraten Kristusta. Ja Kristusta seuraten, älköö suustanne lähtekö kirousta ja solvausta, jotta olisisitte Isänne lapsia.
        Tämä Ap.t. 2:29-42 saarna parannuksesta, joka sai piston sydämeen, ja jotka siinä ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin. ja sinä päivänä tätä kääntymyksen juhlaa vietti noin kolmetuhatta sielua.
        He pysyivät keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksessa. Siis Kristus oli elämänleipä, sijainen, jonka kautta on pääsy.
        Kääntymystä on seurattava myös Hengen hedelmä, eli on vaellettava kuuliaisuudessa Jumalan Sanalle.
        Jumalan laki, se on taivaan perustuslaki. Armonkansalainen hän sydämessään Hengessä täyttää Jumalan tahdon, Seon Jumalan työ meissä.
        Jos rikkoo tieten, Jumalan tahdon, tekee synnin, josta on tehtävä parannus.
        Jos ei tee, tekee synnin Pyhää Henkeä vastaan, koska Henki kirkastaa Kristuksen ja Hän taas Sanana vaatii oikeita tekoja.
        Tehkää siis parannus ja kääntykää ....... MIKSI?? ..... että teidän syntinne pyyhittäisiin POIS, että teidän virjoitusten ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty Kristuksen Jeesuksen. Ap.t. 3 luvussa tuokin opetus on.
        Ristinpuu on, että eläisimme vanhurskaudelle, ja hänen haavainsa kautta olemme paratut... ..... siis paratut... .ei kirotulvatut....
        Siis odotamme uusia taivaita ja uutta maata, jossa vanhurskaus asuu.
        Jos sinne on aikomus, on tie valittava nyt, että meidät nähtäisiin nuhteettomiksi, sekä tahrattomiksi, rauhassa, ....hänen edessänsä... laina on 2. Piet. 3 .... luvussa.

        Siis Eenokki. Ei Jeesusta ole Jumalan tarkoituksen mukaan tarkoitettu heitettäväksi vaan uhrattavaksi.

        -Sinä näytät olevan täysin tietämätön isännästäsi ja koetat peittää hänen aikomukset. Saatana koetti koko ajan tappaa Jeesuksen koska tiesi että Jeesus on Jumalan pyhä Messias jne...
        Kuinka typeriä ovat uudesti kastetut ja se suututtaa kun kerskuvat olevansa hengellä täytettyjä.


      • suuri.manito.UGH kirjoitti:

        Suuren Maniton persoonat ovat sama ikuinen, kaikkivaltias Manito.
        Samoin Mohikaani on Manito, RitariOlevainen on Manito ja Idiootti on Manito, eikä kuitenkaan ole kolmea Manitoa, vaan yksi Manito. Samoin Mohikaani Herra, RitariOlevainen on Herra ja Idiootti on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra. UGH!!!

        * Minä kun en nyt ole kyseinen "Ritariolevainen", joku manito on varastanut minun entisen niccini, että jos ette kuitenkaan sekoita Mohikaania , tähän nicci varkaaseen ! Jos nyt kuitenkin olen jonkun, eenokin tai jonkun tyhän maniton mielelstä idiootti, se vaan todistaa, että olette itse sitä, mitä Mohikaanista sanotte. Jeesus sanoo, jos joku sonoo veljestään, sinä olt hullu, on itse helvetin lapsi, ja monin verroin pahempi.! Että ei vaikuta minuun teidän typeryys, itseänne viiltelette. Ja samalla lyötte nauloja yhä syvemmälle Jeesuksen käsiin ja jalkoihin, olette itse Jeesuksen murhaajia, vain totinen perusteellinen parannut ja anteeksi anominen Jeesukselta suuria syntejänne antteeksi pyytäen, voitte ehkä vielä saada armon Jumalan edessä !


      • Eenokki
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Minä kun en nyt ole kyseinen "Ritariolevainen", joku manito on varastanut minun entisen niccini, että jos ette kuitenkaan sekoita Mohikaania , tähän nicci varkaaseen ! Jos nyt kuitenkin olen jonkun, eenokin tai jonkun tyhän maniton mielelstä idiootti, se vaan todistaa, että olette itse sitä, mitä Mohikaanista sanotte. Jeesus sanoo, jos joku sonoo veljestään, sinä olt hullu, on itse helvetin lapsi, ja monin verroin pahempi.! Että ei vaikuta minuun teidän typeryys, itseänne viiltelette. Ja samalla lyötte nauloja yhä syvemmälle Jeesuksen käsiin ja jalkoihin, olette itse Jeesuksen murhaajia, vain totinen perusteellinen parannut ja anteeksi anominen Jeesukselta suuria syntejänne antteeksi pyytäen, voitte ehkä vielä saada armon Jumalan edessä !

        Miksi Mohis syytät minua? Minähän huomasin ettet ollut kommentoija, mutta vaikea on sinun huomata mitään mikä koskee uskon asioita ja lukemisen ymmärtämistä.
        Et ole päässyt irti siitä hengestä joka syyttää ja valehtelee. Onko kohdallasi parannus jo liian myöhäistä, jos niin tuomiosi on aiempaa raskaampi.
        Kovin on Mohis saatanan syleilyssä ja siitä ei pääse irti omin voimin eden kittilän painonnostaja.
        Voin vain ihmetellä.


      • Room.laista.tietämättöm
        Eenokki kirjoitti:

        Siis Eenokki. Ei Jeesusta ole Jumalan tarkoituksen mukaan tarkoitettu heitettäväksi vaan uhrattavaksi.

        -Sinä näytät olevan täysin tietämätön isännästäsi ja koetat peittää hänen aikomukset. Saatana koetti koko ajan tappaa Jeesuksen koska tiesi että Jeesus on Jumalan pyhä Messias jne...
        Kuinka typeriä ovat uudesti kastetut ja se suututtaa kun kerskuvat olevansa hengellä täytettyjä.

        -Siis Eenokki katsoin sinun tietämättömyyteesi, koska puhuit jyrkänteestä
        Eenokki 8.9.2015 17:17

        Mohis ei nyt ymmärrä.

        Minä uskon Jeesuksen sanoihin ja Raamatun kirjoittajia, Mohis uskoo roomalaisiin ja juutalaisten tahtoon.

        ps. Onnistuivatko juutalaiset työntämään Jeesuksen alas jyrkänteeltä? Jeesus vain käveli pois.

        ----

        Tähän kylläkin toin esiin raamatusta opetuksen, jossa on kaksi uhrattavaksi tuotavaa lammasta ja toinen vietiin jyrkänteeltä heitettäväksi kuolemaan. Nämä arvottiin.

        Sillä on oma opetus raamatullisesti, mutta jätän sen.. saat lukea itse.

        Mutta sijaisuhrini Karistan tunnen hyvin ja hän on kuollut puolestani.
        Sijaisen, joka on itse Sana, on Sanansa kautta kutsunut tämän Uuden Aadamin jälkeläiseksi, synnyttäen Uudeksi ja antaen kutsun "hyvän omantunnon liittoon kasteen kautta".
        Tämä pelastussuunnitelma on tehty ennen kaiken luomista, vanhanliiton uhrit olivat senaikaisen Jumalankansan käsissä varjona puhumassa siihen asti, kun tämä todellinen Valo tuli aikaan kirkastamaan Isän.
        Mutta, ihmiset eivät ottaneet vastaan sovitusta, eivät nähneet vaan olettivat Jeesuksen pilkaavan Jumalaa.
        Aivan Jumalan suunnitelman mukaan Jeesus saastaisten käsien kautta ristiinnaulittiin, että näkisimme syntisyytemme. Siis Eenokkikin on nähtävä oma saastaisuutensa ja huulensa, jolla hän kiroaa ihmisiä.
        Synnin palkka on kuolema, eikä siinä auta lapsikasteet. Vaan usko siihen, että ON tehtävä parannus, niin sanoin kuin teoin. Jumala on tuomari ja Sana tuomitsevat. On nähtävä tämä ristin Herra, Jeesus, että ME ristiinnaulitsimme Hänet. Sinä ja minä.
        Siis ...... sinä .... Eenokki .... ja minä.... Tekomme on kuollut, kuoleman joka kuului Jumalan Sanan tähden meille.

        Jos tuota ei näe, sijaista, ei osaa pyytää anteeksi tekojaan. Vaan jatkaa pilkkaa, saastaisin huulin syyttää toisia, ja kuten Luther- huutaa, tappakaa ne saastaiset "jumalantappajat" juutalaiset.
        Eikä näe, että Jeesus ristillä julisti anteeksiantoa, koska he eivät tiedä, mitä he tekevät. Siksi se tietämys on tultava, että voitaisiin pyytää tekoja anteeksi ja tietäisimme, mistä on tehtävä parannus.

        Kun ja koska TÄNÄÄN ihmiset tekevät tekoja, jotka eivät ole raamatullisia, rakkautta, Joka lähtee Hengessä Isän luota, teot ovat saastainen vaate Jumalan edellä. Muotojumalisuus on yksi. Siinä pönkätään tekoihin jumalisuus ja tuodaan lapset kuin Molokille, --- kastettavaksi -- ilman uskoa. Kummitukset tulevat sijaiseksi ja muotojumalisuuspapit julistavat olevansa välimiehiä, sekä muotouskovat uskovat hapatteisiin, josta yhden otin esimerkiksi.
        Sinä eenokki uskot tuohon jyrkänteeltä heitettävään lampaaseen.
        Kuules, raamatun opetuksen mukaan se kantaa omat syntinsä ja se heitetään kuolemaan erämaassa. Se ei ole sijainen.

        Kun ristillä näkee kättensä työn, Herran, jonka kädet ja jalat olivat naulattuina ihmisten käsityksiin, ja kruununa oli orjantappura- siis meidän kääntämä, joka oli ohdakkeena elämänpellollamme, jos se ei avaa silmiä, ---- parannuksen tarpeeseen --- . mikä sen avaa.???

        Lapsikaste ei avaa, ..... Lapsen on ensin ymmärrettävä, että minun on tehtävä parannus, ja käännyttävä ja jos hän sen käsittää ja ymmärtää, niin kukaan ei voi silloin estää häntä kastamasta.

        Kuten hoviherran tapauksessa, "jos sinä uskot ja suullasi tunnustat" se tapahtukoon. Seurakunta on rakkaussuhteen seurakunta rakentuen vapaehtoisuudesta Jumalan kansaksi.

        Morsion ja Ylkä, he elävät rakkaussuhteessa, ei pakkoavioliitossa, sillä pakkoliitto - taivaaseen lapsikaste, - rippi - sekä hautaasiunaaminen, ei tee morsiota. Siinä morsion on omakutoisen ihmisen suunnitteleman asun kanssa liikkeellä. Se ei kelpaa häihin. Sellainen morsion ei rakasta.
        Sellainen morsion ei ole uskollinen, Sellainen morsion epäilee, Sellainen morsion tuo muotojumalisuuden tavalla tahi toisella Ylkänsä eteen.

        Mutta, Ylkä itse rakentaa morsiomensa, pukee hänet, vanhurskauttaa hänet, sekä sijaa hänelle paikan,, ja tulee häntä hakemaan --- rakkauden--tähden, jossa morsion odottaa rakkautensa tulevan. .... Kuninkaana.

        Siis Eenokki- opi tuntemaan Ylkä, sijaisesi- äläkä tuo alttarille vierasta tulta.


      • Eenokki kirjoitti:

        Miksi Mohis syytät minua? Minähän huomasin ettet ollut kommentoija, mutta vaikea on sinun huomata mitään mikä koskee uskon asioita ja lukemisen ymmärtämistä.
        Et ole päässyt irti siitä hengestä joka syyttää ja valehtelee. Onko kohdallasi parannus jo liian myöhäistä, jos niin tuomiosi on aiempaa raskaampi.
        Kovin on Mohis saatanan syleilyssä ja siitä ei pääse irti omin voimin eden kittilän painonnostaja.
        Voin vain ihmetellä.

        * Älä kieroile, hyvin tiesit, että en ole tuo mun entinen nimmarin takana, silti yhdyit pas,kanpuhujaksi Mohikaania vastaan, kirokin vielä oot, ja ite oot valehtelija, en oo sulle koskaan valehdellut, enkä muilekaan tällä palstalla, on eriasia kun väännetään puheet valheeksi, kirjoitan ainoastaan Raamattuun perustuvaa ja totuudenmukaista asiaa, sullekin, on tosi ruokotonta , mutta sulle tyypillistä, sanoa mua valehtelijaksi, käsitätkö sä tomppeli, että valehteleminen on SYNTIÄ ja väärän todistuksen antaminen on RIKOS ja SUURI SYNTI , ano armoa JUmalalta, jos vielä kuulisi, mutta älä valehtele Herralle, Hän on itse TOTUUS !


      • Anonyymi

        Kuten Jeesus sanoikin TAVOITTELETTE TAPPAAKSENNE MYÖS STEFANAAN KIVITTIVÄT KUOLIAAKSI.


      • Anonyymi
        Room.laista.tietämättöm kirjoitti:

        Eenokki 8.9.2015 17:17
        ps. Onnistuivatko juutalaiset työntämään Jeesuksen alas jyrkänteeltä? Jeesus vain käveli pois.
        Raamatun läksykirja opettaa vanhanliitonpuolelta kaksi uhrattavaksi vietävää lammasta, joista heitettiin arpa. Toinen vietiin erämaahan ja heitettiin jyrkänteeltä alas ja toinen uhrattiin sovitusuhriksi.
        Siis Eenokki. Ei Jeesusta ole Jumalan tarkoituksen mukaan tarkoitettu heitettäväksi vaan uhrattavaksi.
        Syytätkö sitten juutalaisia? Eikös Jeesus rukoillut anteeksiantoa, etteivät he tiedä tekojaan. Miksi sinä syytät?
        Entä Pietarin viesti?
        Apt 2:22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        Apt 2:23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        Siis.... Jeesus annettiin laista tietämättömien käsiin, joiden käsien kautta hänet ristiinnaulittiin.
        Mutta, tämä päätöshän oli jo Jumalan tiedossa ja suunnitelmissa ennen ihmisen ja maan luomista. Muista se.
        Syntiinlankeemus oli ennen luomista tiedossa ja sovitus oli valmis, josta vanhanliiton opetus oli Eedenistä lähtien viestimässä sijaisen kuoleman merkeissä.
        Siksi raamattu puhuu, että tehkää parannus, mistä myös Pitarikin puhuu ja parannuksen jälkeen ottakoon kukin kasteen...... jne.
        ......
        Mutta, syyttämättä juutalaisia, Jumala on JO puhunut edeltäkäsin maailmantapahtumat, eli profetoinut tulevan.
        Siis kaikki on Jumalan suunnitelmaa ja yhteinen osallisuus on meillä tämä synti. Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla.
        Siksi on käännyttävä ja uskottava Jumalan kaikkitietävän sovituksen sanoihin, ja kuljettava parannuksen hedelmien tietä ajassa, seuraten Kristusta. Ja Kristusta seuraten, älköö suustanne lähtekö kirousta ja solvausta, jotta olisisitte Isänne lapsia.
        Tämä Ap.t. 2:29-42 saarna parannuksesta, joka sai piston sydämeen, ja jotka siinä ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin. ja sinä päivänä tätä kääntymyksen juhlaa vietti noin kolmetuhatta sielua.
        He pysyivät keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksessa. Siis Kristus oli elämänleipä, sijainen, jonka kautta on pääsy.
        Kääntymystä on seurattava myös Hengen hedelmä, eli on vaellettava kuuliaisuudessa Jumalan Sanalle.
        Jumalan laki, se on taivaan perustuslaki. Armonkansalainen hän sydämessään Hengessä täyttää Jumalan tahdon, Seon Jumalan työ meissä.
        Jos rikkoo tieten, Jumalan tahdon, tekee synnin, josta on tehtävä parannus.
        Jos ei tee, tekee synnin Pyhää Henkeä vastaan, koska Henki kirkastaa Kristuksen ja Hän taas Sanana vaatii oikeita tekoja.
        Tehkää siis parannus ja kääntykää ....... MIKSI?? ..... että teidän syntinne pyyhittäisiin POIS, että teidän virjoitusten ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty Kristuksen Jeesuksen. Ap.t. 3 luvussa tuokin opetus on.
        Ristinpuu on, että eläisimme vanhurskaudelle, ja hänen haavainsa kautta olemme paratut... ..... siis paratut... .ei kirotulvatut....
        Siis odotamme uusia taivaita ja uutta maata, jossa vanhurskaus asuu.
        Jos sinne on aikomus, on tie valittava nyt, että meidät nähtäisiin nuhteettomiksi, sekä tahrattomiksi, rauhassa, ....hänen edessänsä... laina on 2. Piet. 3 .... luvussa.

        Anteeksi saamiseen kuuluu kääntyminen pois omasta pahuudestaan kokonaan myös tunnustaa omat syntinsä eikä muiden. Mitkä sinun omat syntisi on. Luovu pahuudestasi.


    • Efeson.uskova

      "Teidän tulee hylätä vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä seuratessaan petollisia himoja, uudistua hengeltänne ja mieleltänne ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu Jumalan kuvan mukaisesti totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen." Efes. 4:22-24.

      • Eenokki

        Jospa vanhan ihmisemme voisi panna kaappiin ja ovi säppiin.
        Emme saa elää vanhan ihmisemme mukaan.
        Uskoa seuraa uudistus joka kestää kuolemaan asti.


      • HautaKiviVieritettynä

        ..Jos joku pitää Minun Sanani; hän ei IKINÄ näe kuolemaa..sanoi juutalaisten ja pakanoiden (eli koko maailman) Vapahtaja, JEESUS.

        Jeesuksen Sanat voi pitää ja niihin uskoa vaan Pyhän Hengen (eli Hänen Itsensä) voimassa.

        Vanha testamentti sisältää profeetalliset textit ja Lain ja opetukset jotka salassa vielä, viittaavat Pelastukseen ts. Jeesukseen.
        JUMALA itse antoi meille Jeesuksen, koeteltuaan Abrahamin uskon hänen oltuaan senkautta valmis uhraamaan poikansa Iisakin.
        Tästä seurasi: Jumala ITSE antoi Poikansa (joka oli lihaan tuleva ja itse suostui tehtävään..Jesaja6:8..)

        Tästä oli seurauksena myös Israelin juutalaiskansan valinta. Jumalan Henki lupasi Sanassaan myös koota heidät, hajotuksen jälkeen takaisin omaan maahansa -Jerusalem IKUISENA pääkaupunkinaan(jakamattonakin!)

        Lopun tultua, uskovien tempauksen jälkeen...JEESUS lupasi palata jälleen -JERUSALEMIIN. MESSIAANA. ARMON JA RUKOUKSEN HENGEN TULTUA VUODATETUKSI HEIDÄN YLLEEN.
        He katsovat "Minuun jonka he ovat lävistäneet." (Sakarja12)
        Hienoa; että 'lävistyspäätöksen' hoiti tapahtuvaksi Rooman hoviherra sekalaisen kansanjoukon huutaessa kannatusksen teolle.
        Nimittäin, näin pakanatkin pääsivät osalliseksi JEESUKSEN TUOMASTA SOVITUSUHRISTA.

        Jeesus ei kuollut kuin lihansa puolesta. Hänessä olijaon Jumalan Henki..parinakolmena päivänä Hän piipahti vaan Tuonelassa ja antoi siellä lojuneille myös mahdollisuuden Uskoa Pelastukseen..Hänen Nimessään!

        HE IS RISEN. HE IS NOT HERE.


      • Eenokki kirjoitti:

        Jospa vanhan ihmisemme voisi panna kaappiin ja ovi säppiin.
        Emme saa elää vanhan ihmisemme mukaan.
        Uskoa seuraa uudistus joka kestää kuolemaan asti.

        * Sinne sä joutaisit, kun sinussa ei mitään uutta ihmistä voisi ollakaan, puhe on ruokotonta, herjaavaa, Jumalaa pilkkaavaa, aivan muusta lähteestä, kuin Pyhästä Hengestä.


      • Eenokki
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Sinne sä joutaisit, kun sinussa ei mitään uutta ihmistä voisi ollakaan, puhe on ruokotonta, herjaavaa, Jumalaa pilkkaavaa, aivan muusta lähteestä, kuin Pyhästä Hengestä.

        Toivota sinä vaan itsellesi vain pahaa teet. Sinun kaltaisia kerettiläisiä saan pilkata ja varsinkin osoittaa perkeleen teot teissä.
        Varokaa Mohikaania ja kittilän sulttaania he ovat pahiksia.


    • abaddan

      Belial on äijä!!

    • Teuvoo

      Voi pyhä sylvi sentään !!!
      Ootte te aika pöljää porukkaa !!!
      Käykää ny kattomassa välillä itseänne peilistä, että tiedätte edes kuka oli äänessä.

    • PasiToivonen

      >>Juutalaiset olisivat voineet kivittää juutalaisen Jeesuksen kuoliaaksi, jos olisivat halunneet sen tehdä! Mutta eivät kivittäneet/tappaneet!>>

      Juutalaiset eivät ole tehneet koskaan mitään pahaa kenellekään. Holokaustikin oli pelkkä inhimillinen erehdys Jumalan taholta. Eihän Jumala haluaisi rankaista omaisuuskansaansa jotka ovat vieläpä niin puhtaita ja täydellisiä.

      • luetaankosanaa

        Laitan vain tähän yhden Eaamatun paikan "syyttömistä" juutalaisista, jotka halusivat Jeesuksen ristille:

        22 Pilatus sanoi heille: "Mitä minun sitten on tehtävä Jeesukselle, jota sanotaan Kristukseksi?" He sanoivat kaikki: "Ristiinnaulittakoon!"
        23 Niin maaherra sanoi: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt?" Mutta he huusivat vielä kovemmin sanoen: "Ristiinnaulittakoon!"
        24 Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
        25 Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".
        26 Silloin hän päästi heille Barabbaan, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi.


      • Anonyymi

        Niin ei tietysti jobiin lyödyt paiseetkin oli vaan rakkautta juutalaista kohtaan.


      • Anonyymi
        luetaankosanaa kirjoitti:

        Laitan vain tähän yhden Eaamatun paikan "syyttömistä" juutalaisista, jotka halusivat Jeesuksen ristille:

        22 Pilatus sanoi heille: "Mitä minun sitten on tehtävä Jeesukselle, jota sanotaan Kristukseksi?" He sanoivat kaikki: "Ristiinnaulittakoon!"
        23 Niin maaherra sanoi: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt?" Mutta he huusivat vielä kovemmin sanoen: "Ristiinnaulittakoon!"
        24 Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
        25 Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".
        26 Silloin hän päästi heille Barabbaan, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi.

        Ristiin naulitse ristiin naulitse. ( Juutalainen jalkapuu Jeremian kirja )


    • HUUTAVAnääniOVELLA

      Lueppas Raamattusi uudestaan ja HUOMAA ETTÄ ROOMAN KÄSKYNHALTIJA TUOMITSI SYYTTÖMÄN JESHUAN RISTIINAULITTAVAKSI, JA ROOMALAISET SOTILAAT SUORITTIVAT PILATUKSEN KÄSKYSTÄ RISTIINNAULITSEMISEN.

      EI SIELLÄ PILATUKSEN VASTAANOTOLLA OLLUT EDES SATAA JUUTALAISTA, VAIN LAITTOMAT YLIPAPIT JA NIIDEN PALVELIJAT SIELLÄ OLIVAT HUUTAMASSA !

      • AMEN.AMEN.AMEN

        HUUTO LÄHTI KAIKUNA JA TULI KUULLUKSI!!! shana tova vemetuka!
        Ba shem shel JESHUAHA'MASHIACH!!!


    • topisteineen

      "Juutalaiset koettavat puhdistaa itsensä Jumalan Pojan tappamisesta, syyttämällä Roomalaisia."
      Jumalalla on juutalainen poika, mutta silti muut juutalaiset halusivat tappaa juuri tuon oman kansan ainoan jumaljäsenen. Outoa.
      Miten Jeesus tapettiin, puukottamalla , lyömällä kivellä päähän vai myrkytettiinkö ehkä?

      • Anonyymi

        ANTI 666 MESSIAS kieltää pojan mutta voi kuten 666 esiintyä Messiaana itse


    • TalmudinOpit

      – Sanhedrin 67a: Jeesus oli Pandira-nimisen sotilaan poika

      – Sotah 47a; Sanhedrin 107b: Jeesus erotettiin seurakunnasta, koska hän ajatteli vietellä naisen, ja suruissaan ja sekavana hän alkoi palvoa tiiliskiveä. Jeesus oli noita, joka vietteli, turmeli ja tuhosi Israelin

      – Sanhedrin 43a: Jeesus syyllistyi noituuteen ja luopumukseen; hän ansaitsi teloituksen. Jeesuksen opetuslapset ansaitsivat kuoleman.

      – Sanhedrin 43a; 67a: Pääsiäisiltana Jeesus hirtettiin. 40 päivän ajan ennen teloitusta airut julisti: Hänet tullaan kivittämään, koska hän on harjoittanut noituutta ja vietellyt Israelin luopumukseen.

      – Sanhedrin 106a-b: “Voi häntä, joka tekee itsestään elävän Jumalan nimen kautta”. Jeesuksen ylösnousemus kirotaan. Maria oli huora; Jeesus oli paha mies. Kuinka vanha Jeesus oli? - - Murhamiehet ja petturit eivät pääse puoleen ikäänsä (Ps. 55:24), ja niin hän oli 33- tai 34-vuotias.52 (Ks. Jewish Encyclopedia, 1901-1906, 469, ‘Balaam’ [edellä mainittu].) Tässä ja monissa seuraavissa Talmudin kohdissa käytetään Jeesuksesta salanimeä ‘Balaam’ tai muita harhaanjohtavia ilmaisuja: Talmudin kääntäjät ovat kuitenkin moniin alaviitteisiinsä selventäneet asiaa kertomalla että “eräiden näkemysten mukaan tässä viitattiin Jeesukseen”. Lisäksi tullaan muista lähteistä todistamaan myöhemmin, että nuo “eräät näkemykset” ovat tosiaan oikeita; että näissä kohdissa tosiaan viitataan kristinuskon Jeesukseen.

      – Gittin 57a: Jeesus [‘Balaam’] lähetettiin rabbien moittimisen vuoksi helvettiin, jossa häntä rangaistaan keittämällä häntä kiehuvassa ulosteessa. Jeesus luettiin yhdeksi niistä kolmesta suurimmasta “Israelin synnintekijästä” (Jeesus, Bileam, Tiitus), jotka Israel on koskaan tuntenut.53 (Ks. edellä mainittu Jewish Encyclopedian artikkeli.)

      – Sanhedrin 45a, 52a-b, 106a: Kuvaa kolmea niistä neljästä menetelmästä, joilla Jeesus [‘Balaam’] tapettiin (kivittäminen, polttaminen, kaulan katkaiseminen, kuristaminen). Kivitettäessä raskas kivi pudotettiin Jeesuksen rinnan päälle niin että se murskaantui. Poltettaessa Jeesus laskettiin lantaan kainaloita myöten, sitten hänen kaulansa ympärille kiedottiin kangas, jonka päitä vedettiin sen jälkeen vastakkaisiin suuntiin, niin että suu aukesi. Sulaa lyijyä kaadettiin suusta sisään, niin että sisälmykset paloivat (näin tahdottiin polttaa sielu). Kuristaminen samalla systeemillä, kiristämällä lujasti kankaan päitä. Kaula katkaistiin miekalla.54


      Uskonnollisen juutalaisjärjestön Chabad Lubavitchin Noahide.com -sivustolla (Lubavitch-sivusto), todetaan artikkelissa Jeesuksesta, että Talmudissa Jeesus Nasaretilainen teki seuraavia syntejä:

      “1. Hän ja hänen opetuslapsensa harjoittivat noituutta ja mustaa magiaa, johtivat juutalaisia harhaan epäjumalanpalvekseen, ja joita muiden ei-juutalaisten voimat tukivat kukistaakseen juutalaisen palvonnan. (Sanhedrin 43a)
      2. Hän oli seksuaalisesti epämoraali, palvoi kivipatsaita (tiili on mainittu), hänet häädettiin pois juutalaiskansan luota hänen pahantaipuisuutensa takia ja kieltäytyi katumasta. (Sanhedrin 107b; Sotah 47a)
      3. Hän oppi noituutta Egyptissä ja, tehdäkseen ihmeitä, käytti toimenpiteitä joihin kuului hänen lihansa leikkaaminen – joka on myös nimenomaan kielletty Raamatussa. (Shabbos 104b)”56 (Noahide.com, ‘Who Was Jesus?’.)

      • Eenokki

        Juuri tuosta kirjoituksesta vihataan koukkunokkajuutalaisia. He ovat isästä perkeleestä ja ne jotka seuraavat heitä ovat myös perkeleen lapsia. Ehkä tämä laimentaa hitler vihaa joskaan hänen tekojaan ei voi hyväksyä.
        Juutalaisten kirous on seurannut alkuseurakunnasta alkaen kun kirosivat Jeesus Nasaretilaisen. Ja ne tavistollot eivät ihmispelosta vieläkään tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi ja Messiaaksi.


      • Joka kiroaa juutalalsia, sitä Jumalakin kiroaa, ja joka siunaa juutalaisia, sitä Jumalakin siunaa. Oot eenokki pahasti metässä oppeinesi !


      • Eenokki

        Jeesus kirosi juutalaiset sanomalla että te olette isästä perkeleestä
        Ei Jeesus siunaa fariseusten ystävää Mohikaania koska Mohis siunaa fariseuksia kiroaa Jumalan ja Hänen uskolliset palvelijansa. Mohikaani on opillisesti fariseusten kaltainen Jumalan pilkkaaja ja Kristuksen rienaaja josta olen kyllin selvästi puhunut. Mitä Mohikaanin elämään tulee tuntuu että hän asuu syntiensä kanssa,metsässä? Ei Mohiksen järki kulje. Taitaa kuolema jo käydä kotosalla kurkistelemassa?


      • topisteineen
        Eenokki kirjoitti:

        Juuri tuosta kirjoituksesta vihataan koukkunokkajuutalaisia. He ovat isästä perkeleestä ja ne jotka seuraavat heitä ovat myös perkeleen lapsia. Ehkä tämä laimentaa hitler vihaa joskaan hänen tekojaan ei voi hyväksyä.
        Juutalaisten kirous on seurannut alkuseurakunnasta alkaen kun kirosivat Jeesus Nasaretilaisen. Ja ne tavistollot eivät ihmispelosta vieläkään tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi ja Messiaaksi.

        En ole ikinä ymmärtänyt miksi nekin kristityt jotka jostain syystä ovat maailman suurimpia juutalaisvihaajia, silti uskovat juutalaisten kirjoittamaan Raamattuun, juutalaisen profeetan lupaamaan messiaseen ja jumalaan joka ilmoittautuu Israelin jumalaksi ja vielä kuvitelevat että jotenkin juutalaisen Jeesuksen siivillä pääsisivät johonkin taivaaseen?

        Jeesus oli yhtä "koukkunokka" kuin muutkin juutalaiset, samoin paavalit, pietarit,jesajat sun muut. Ei Välimeren alueella ole nykeröneniä kuuman ilmaston takia.


      • Eenokki
        topisteineen kirjoitti:

        En ole ikinä ymmärtänyt miksi nekin kristityt jotka jostain syystä ovat maailman suurimpia juutalaisvihaajia, silti uskovat juutalaisten kirjoittamaan Raamattuun, juutalaisen profeetan lupaamaan messiaseen ja jumalaan joka ilmoittautuu Israelin jumalaksi ja vielä kuvitelevat että jotenkin juutalaisen Jeesuksen siivillä pääsisivät johonkin taivaaseen?

        Jeesus oli yhtä "koukkunokka" kuin muutkin juutalaiset, samoin paavalit, pietarit,jesajat sun muut. Ei Välimeren alueella ole nykeröneniä kuuman ilmaston takia.

        Ethän sinä tollo mitään ymmärrä koska et ole lukenut juutalaisten ylimystön kirjoituksia Jeesuksesta ja kristityistä Nuoleskelet erittäin karvaisia ja pahalle haisevaia farisealaiten perseitä,
        Häpeä tuollaiset tollot. Helluntailaiset ovat tietämättömiä heille voi syöttää vaikka mitä.
        -Mielestäsi Jeesus sai osan geenejä äitinsä puolelta ja et kai väitä että Jeesus sovitti myös omat perityt synnit ristillä, vaikka ei kukaan voinut osoittaa Jeesusta että olisi tehnyt jonkin synnin.
        Uudestikastetut kyllä ovat selityksillään senkin osoittaneet, kyllähän se onnistuu Kristuksen kiroajille ja harhaoppisille paholaisen juoksupojille.


      • topisteineen
        Eenokki kirjoitti:

        Ethän sinä tollo mitään ymmärrä koska et ole lukenut juutalaisten ylimystön kirjoituksia Jeesuksesta ja kristityistä Nuoleskelet erittäin karvaisia ja pahalle haisevaia farisealaiten perseitä,
        Häpeä tuollaiset tollot. Helluntailaiset ovat tietämättömiä heille voi syöttää vaikka mitä.
        -Mielestäsi Jeesus sai osan geenejä äitinsä puolelta ja et kai väitä että Jeesus sovitti myös omat perityt synnit ristillä, vaikka ei kukaan voinut osoittaa Jeesusta että olisi tehnyt jonkin synnin.
        Uudestikastetut kyllä ovat selityksillään senkin osoittaneet, kyllähän se onnistuu Kristuksen kiroajille ja harhaoppisille paholaisen juoksupojille.

        Koko Raamattu on juutalaisen "ylimysten" kirjoituksia eihän tavallinen kansa edes osannut lukea tai kirjoittaa, ei vielä Jeesuksenkaan aikaan. Olen myös sinua vähemmän tollo koska en usko jumaliin enkä myös kenenkään kuolleen ihmisen jumalallisuuteen, joihin sinä nyt uskovan.

        Kristinusko on kokonaan juutalaista tuotetta, UT: n Jeesus sekä apostolit Paavalia myöten, olivat kaikki juutalaisia, myös Johanneksen essealaissukuinen liike johon Jeesus kastettiin ja he,joukko juutalaisia, loivat kristinuskon.

        Oet uskonnossasi, jos siis todella olet kristitty, täysin juutalaisten varassa ja silti heitä kuitenkin vihaat, kristinuskossa on hyvin paljon hyvää opetusta, miksi et elä sen mukaan? "Juutalaiset" eivät Jeesusta surmanneet eivätkä "roomalaisetkaan" mutta jos Jeesus olisi kuollut vanhuuteen tai sairauteen, ei kristinuskoa olisi, ajatteletko kuitenkin niin ,että tuo vaihtoehto olisi parempi koska kristinuskon synty herättää sinussa noin paljon vihaa että se jopa voittaa kristiuskon sanoman?


      • Eenokki kirjoitti:

        Juuri tuosta kirjoituksesta vihataan koukkunokkajuutalaisia. He ovat isästä perkeleestä ja ne jotka seuraavat heitä ovat myös perkeleen lapsia. Ehkä tämä laimentaa hitler vihaa joskaan hänen tekojaan ei voi hyväksyä.
        Juutalaisten kirous on seurannut alkuseurakunnasta alkaen kun kirosivat Jeesus Nasaretilaisen. Ja ne tavistollot eivät ihmispelosta vieläkään tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi ja Messiaaksi.

        Eenokki. Luotatko Herraasi?


      • Anonyymi
        Eenokki kirjoitti:

        Juuri tuosta kirjoituksesta vihataan koukkunokkajuutalaisia. He ovat isästä perkeleestä ja ne jotka seuraavat heitä ovat myös perkeleen lapsia. Ehkä tämä laimentaa hitler vihaa joskaan hänen tekojaan ei voi hyväksyä.
        Juutalaisten kirous on seurannut alkuseurakunnasta alkaen kun kirosivat Jeesus Nasaretilaisen. Ja ne tavistollot eivät ihmispelosta vieläkään tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi ja Messiaaksi.

        Kivet kourassa muita vastaan David on kuollut Jeesus elää.


      • Anonyymi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        Joka kiroaa juutalalsia, sitä Jumalakin kiroaa, ja joka siunaa juutalaisia, sitä Jumalakin siunaa. Oot eenokki pahasti metässä oppeinesi !

        Kokeilen siunata juutalaista Jeesusta sitten ristiin naulittiin ! Joka tosin oli taivaasta.


    • Ollakseni tarkka, totean, ettei kukaan ihminen tappanut Jeesusta. Jeesus on Luoja, eikä luoduilla ole valtaa tappaa Luojaansa. Siksi Jeesus antoi henkensä. Miksi Hän suostui menemään ristille? Koska Hän toteutti Isänsä tahdon ja koska Hänen tehtävänsä oli sovittaa maailman synnit.

      Hinta on maksettu.

      http://bibelfokus.se/fi/node/269

      "Se on täytetty"

      https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

      • Eenokki

        Jyppe ei ollenkaan ole ollut tarkka vaan jos sanoisin: tyhmä.
        Loppuosa kommentistasi on kyllä oikein.


      • adam-and-eve
        Eenokki kirjoitti:

        Jyppe ei ollenkaan ole ollut tarkka vaan jos sanoisin: tyhmä.
        Loppuosa kommentistasi on kyllä oikein.

        Kiitän Luojaani yksinkertaisuudestani:)
        Biblia (1776) Herra kätkee yksinkertaiset: kuin minä olin kovin vaivattu, niin hän minua autti.
        Jyppety yax
        https://www.youtube.com/watch?v=FHJwFlye-RM&feature=youtu.be&t=34s


    • * Jokainen ihminen on syyllinen Jeesuksen murhaan, jos Jumala ei olisi sitä sallinut, kukaan ei olisi voinut vahingoittaa Jumalan Poikaa, Jeesus sanoikin Pilatukselle, " Jos taivaasta ei olisi annettu sinulle valtaa minuun, et sinä voisi minua vahingoittaa.! Jumala salli Poikansa ristin kuoleman, maailman syntien edestä. Eikä ihmistä oikeastaan synneistään tuomitakaan, nehän on sovitettu Kristuksen veressä, vaan siitä, että suurin osa maailman ihmisistä hylkää Jumalan lahjan, ja se loukkaa Jumalaa. Olemme siis jolainen syylliset Jeesusken kuolemaan, ja sen tietää omassatunnossaan jokainen, joka " HERÄÄ", silloin ei pitäisi enää kieltää Jeesusta, vaan tunnustaa Hänet Jumalan ja ihmisten edessä. Vauvakastettu ei voi olla uudestisyntynyt, eikä uskossa, koska hän ei voi suullaan tunnustaa Herraa Jeesusta.

      • Eenokki

        Mohikaani:Vauvakastettu ei voi olla uudestisyntynyt, eikä uskossa, koska hän ei voi suullaan tunnustaa Herraa Jeesusta.

        -Uudesti kastettu pahan hengen lahkoon uudesti kasteen kautta vastaan otettu ei ole Raamatun mukaista uudesti syntymää kokenut koska ovat kieltäneet Jumalan teot ja sen sijaan ovat Mohikaanin mukaan, ottaneet pelastuksen vastaan koska vain.

        Jumala kyllä näkee Mohikaanin uskon ja väärät opit kaikkine selityksine ja jos joku ajattelee uudestaan kastetun lahkolaisen perivän Jumalan valtakunnan erehtyy pahasti. Raamattu tuomitsee lahkot.

        Vai ei vauvakastettu voi tunnustaa Herraa Jeesusta. Minä tunnustin jo 3-vuotiaana. Myöhemmin olen ja vielä tänäänkin tunnustanut, kehoittanut, nuhdellut kertonut kuinka ihminen pelastuu tuhansille vauvana kastetuille.
        Huomasin heti kuinka kymmenet helluntailaiset eivät tunnustaneet Herraa Jeesusta, peläten joutuvansa pilkatuksi. Heidän helluntaiherransa on joku toinen herra kuten Mohikaanille yli-vainio Jeesukseen verrattava vapauttaja. Pelkurit ja teeskentelijät ovat ottaneet vapaalla tahdollaan vastaan itse pimeyden ruhtinaan ja moniko katuu kohtalokasta erehdystä TUNNUSTAA helluntailaisuuden lahkoksi joka ei ole Jumalasta?

        -Mohikaani tuomitsee helvettiin mykät ja suustansa vammautuneet joille puhuminen on mahdottomuus.
        Mohikaanille ja muille lahkolaisille ihmisten edessä tunnustaminen on tunnustaa helluntailaisten edessä mitä on tehnyt kelvatakseen helluntailaisille.


      • eenokki.väärinmeni
        Eenokki kirjoitti:

        Mohikaani:Vauvakastettu ei voi olla uudestisyntynyt, eikä uskossa, koska hän ei voi suullaan tunnustaa Herraa Jeesusta.

        -Uudesti kastettu pahan hengen lahkoon uudesti kasteen kautta vastaan otettu ei ole Raamatun mukaista uudesti syntymää kokenut koska ovat kieltäneet Jumalan teot ja sen sijaan ovat Mohikaanin mukaan, ottaneet pelastuksen vastaan koska vain.

        Jumala kyllä näkee Mohikaanin uskon ja väärät opit kaikkine selityksine ja jos joku ajattelee uudestaan kastetun lahkolaisen perivän Jumalan valtakunnan erehtyy pahasti. Raamattu tuomitsee lahkot.

        Vai ei vauvakastettu voi tunnustaa Herraa Jeesusta. Minä tunnustin jo 3-vuotiaana. Myöhemmin olen ja vielä tänäänkin tunnustanut, kehoittanut, nuhdellut kertonut kuinka ihminen pelastuu tuhansille vauvana kastetuille.
        Huomasin heti kuinka kymmenet helluntailaiset eivät tunnustaneet Herraa Jeesusta, peläten joutuvansa pilkatuksi. Heidän helluntaiherransa on joku toinen herra kuten Mohikaanille yli-vainio Jeesukseen verrattava vapauttaja. Pelkurit ja teeskentelijät ovat ottaneet vapaalla tahdollaan vastaan itse pimeyden ruhtinaan ja moniko katuu kohtalokasta erehdystä TUNNUSTAA helluntailaisuuden lahkoksi joka ei ole Jumalasta?

        -Mohikaani tuomitsee helvettiin mykät ja suustansa vammautuneet joille puhuminen on mahdottomuus.
        Mohikaanille ja muille lahkolaisille ihmisten edessä tunnustaminen on tunnustaa helluntailaisten edessä mitä on tehnyt kelvatakseen helluntailaisille.

        lähtökohta on väärä, koska lapsikaste ei ole raamatullinen kaste.
        Siihen ei voi vedota. Ei ole painoarvoa.


      • Eenokki
        eenokki.väärinmeni kirjoitti:

        lähtökohta on väärä, koska lapsikaste ei ole raamatullinen kaste.
        Siihen ei voi vedota. Ei ole painoarvoa.

        Kerrohan missä kohden Raamattu kieltää lapsien tai vauva kasteen?
        Perusteluja, please.


      • Morsionsanoo.kyllä
        Eenokki kirjoitti:

        Kerrohan missä kohden Raamattu kieltää lapsien tai vauva kasteen?
        Perusteluja, please.

        Mitä ja miksi jotain tarvitaan tehdä, jos siihen ei kehoteta. Siis muotojumalisuus joka sysää ihmiset uskonnollisuuteen ihmiskäskyin on harha. Ja kaikki mitä sen äärellä huseerataan, kieltää itse Sana.
        Ei siis pidä kumartaa väärää kuvaa. Se on kielletty.

        Vanhaanliittoon on muistiinmerkittynä varoittava esimerkkinä asioita, jotka tänä viimeisenä aikana pitäisi ojennuttaa meitä, ettemme tekisi samoja tekoja.

        Siis kannattaa ennemmin tehdä niitä tekoja, jota Jumala odottaa meitä tekevän. Siis lapsen kohdalla opettaa heille Sana, että he pitäytyisivät seuraamaan Herraa ja tekemään ne valinnat elämänpuulleen, eli kristukseen.
        Siis sytyttäkää ennemmin Sanan kautta lapselle rakkaussuhde Herraan.
        Ja kun he syttyvät sydämestään, he itse sanovat Mestarilleen rakkaustunnustuksen, koska se lunastushinta on maksettu.

        Heistä näin rakkaudesta tulee morsionseurakunta kilvoittelemaan hyvän uskon kilvoitusta, eikä syömään Hyvän ja pahantiedon puusta, että kuolisivat.


      • Eenokki kirjoitti:

        Kerrohan missä kohden Raamattu kieltää lapsien tai vauva kasteen?
        Perusteluja, please.

        * Miksi Raamattu sellaista kieltää, mitä Raamattu ei käske myöskään tekemään? Omaa omatekoista raamaattuas luet. On erisia vauva ja mykkä tai kuuro tai muuten vammainen, he ovat tosin, niin kuin vauvatkin, otollisia Jumalalle sellaisinaan, ilman mitään kastetta. Jos vauva tai vammainen kuolee, he pääsevät kyllä satavarmasti taivaaseen ellaisinaan, ilman ihmisen suorittamia kasteita, koska ovat lunastetut Kristuksen verellä, jonka Jeesus vuodatti varsinkin heidän edestään, koska eivät kykenen valitsemaan hyvän ja pahan välillä, Kristuksen lunastustyö riittää heille, ja ovat Jumalan lapsia. Mä toivoisin, että Jumala armahtais sua, ja lukisi sinut samaan joukkoon, jotka eivät ymmärrä ottaa pellastusta vastaan.


      • nopeli

        Olen sitä mieltä, että jos ortodoksijuutalaiset hyväksyisivät Jeesuksen messiaanisuuden ja hyväksyisivät kristittyjen uskonnon, koko Israel tulisi paljon hyväksytymmäksi nimenomaa Euroopassa. Silloin kun puhutaan kielteiseen sävyyn Israelista, on aina juutalaissuus etusijalla eikä Israel valtiona kuten pitäisi.
        Ortodoksijuutalaiset tekisivät valtavan palveluksen Israelin valtiolle hyväksymällä Jeesuksen messiaaksi.


      • Eenokki
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Miksi Raamattu sellaista kieltää, mitä Raamattu ei käske myöskään tekemään? Omaa omatekoista raamaattuas luet. On erisia vauva ja mykkä tai kuuro tai muuten vammainen, he ovat tosin, niin kuin vauvatkin, otollisia Jumalalle sellaisinaan, ilman mitään kastetta. Jos vauva tai vammainen kuolee, he pääsevät kyllä satavarmasti taivaaseen ellaisinaan, ilman ihmisen suorittamia kasteita, koska ovat lunastetut Kristuksen verellä, jonka Jeesus vuodatti varsinkin heidän edestään, koska eivät kykenen valitsemaan hyvän ja pahan välillä, Kristuksen lunastustyö riittää heille, ja ovat Jumalan lapsia. Mä toivoisin, että Jumala armahtais sua, ja lukisi sinut samaan joukkoon, jotka eivät ymmärrä ottaa pellastusta vastaan.

        Vai on nyt mykät kuurot ja vammaiset otollisia Jumalalle. Ehkä Mohikaanin jumalalle joka Mohikaanissa tahtoo poistaa Raamatun sanan ettei kukaan tulisi uskoon ja että Jumala tulisi pilkatuksi. Siinä Mohikaani on numero yksi sen sulttaanin lisäksi.

        Tyhmän selitys. Mohikaani: Miksi Raamattu sellaista kieltää, mitä Raamattu ei käske myöskään ..

        Raamattu kyllä käskee kastamaan kaikki luodut ja suurin osa (sen aikaisista)ihmisistä oli lapsia. Jos vauvat ja lapset olisi kelvottomia kastettavaksi olisivat apostolit ajaneet vauvan ja lapset pois kastepaikalta. Helluntailaisia ei ole käsketty menemään muualle kuin katumattomien ja avionrikkojille valmistettuun paikkaan Helvettiin. Mohikaanin tyhmyys oman valitsemisoppinsa puolesta saattaa eksyttää vain uudesti kastettuja ja luulen että Mohikaanin olisi syytä vetää käkikellonsa viimeisen kerran?
        Kyllä lutherilaiset taas kerran saavat nauraa Mohikaanin juttuja. Jos kysyvät kuka se uuno on? En sano nimeä vaan repäisen jonkun nimen esim. se on liehu petteri.
        Niin Mohis mistä löydät käskyn että lapset eivät kelpaa kasteelle.
        Muille keksit "otollisuutta" mutta lapsille et sinä paholaisen palvelija anna edes sitä että lapset kasteen ja sen kautta tulisivat autuaaksi. Pitäisikö Mohikaani kirota samalla tavalla kuin Jeesus kirosi juutalaiset? Ei tarvitse sillä Mohikanismi on kironnut hänet ja ehkä muita idiootteja hänen mukanansa, sinne jonnekin?
        Kyllä nyt Eenokkia kiitellään kun olen vetänyt Mohiksen sisuksista esiin itse perkeleen että muutkin näkisivät sen.


      • topisteineen
        nopeli kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että jos ortodoksijuutalaiset hyväksyisivät Jeesuksen messiaanisuuden ja hyväksyisivät kristittyjen uskonnon, koko Israel tulisi paljon hyväksytymmäksi nimenomaa Euroopassa. Silloin kun puhutaan kielteiseen sävyyn Israelista, on aina juutalaissuus etusijalla eikä Israel valtiona kuten pitäisi.
        Ortodoksijuutalaiset tekisivät valtavan palveluksen Israelin valtiolle hyväksymällä Jeesuksen messiaaksi.

        Ei messiaaksi voi ketään hyväksyä, ei messiaan toiminta riipu siitä mitä hänestä ajatellaan tai onko joku edes kuullut juutalaisuudesta ja sen kirjoituksista, vaan messiaan toiminnan näkee kun miekat on taottu auroiksi ja rasistit joutuneet pesemään suunsa.

        Eivät nuo joidenkin kristittyjen ystävällisesti mainostamat "koukkunokatkaan" kasteesta pienene, nehän ovat nimittäjän omassa mielessä eikä sekään ole puhdistunut vaikka asianomaiset ovat kristittyjä ja jopa tuota uskoaan mainostavat joten ...


      • Eenokille.P
        Eenokki kirjoitti:

        Vai on nyt mykät kuurot ja vammaiset otollisia Jumalalle. Ehkä Mohikaanin jumalalle joka Mohikaanissa tahtoo poistaa Raamatun sanan ettei kukaan tulisi uskoon ja että Jumala tulisi pilkatuksi. Siinä Mohikaani on numero yksi sen sulttaanin lisäksi.

        Tyhmän selitys. Mohikaani: Miksi Raamattu sellaista kieltää, mitä Raamattu ei käske myöskään ..

        Raamattu kyllä käskee kastamaan kaikki luodut ja suurin osa (sen aikaisista)ihmisistä oli lapsia. Jos vauvat ja lapset olisi kelvottomia kastettavaksi olisivat apostolit ajaneet vauvan ja lapset pois kastepaikalta. Helluntailaisia ei ole käsketty menemään muualle kuin katumattomien ja avionrikkojille valmistettuun paikkaan Helvettiin. Mohikaanin tyhmyys oman valitsemisoppinsa puolesta saattaa eksyttää vain uudesti kastettuja ja luulen että Mohikaanin olisi syytä vetää käkikellonsa viimeisen kerran?
        Kyllä lutherilaiset taas kerran saavat nauraa Mohikaanin juttuja. Jos kysyvät kuka se uuno on? En sano nimeä vaan repäisen jonkun nimen esim. se on liehu petteri.
        Niin Mohis mistä löydät käskyn että lapset eivät kelpaa kasteelle.
        Muille keksit "otollisuutta" mutta lapsille et sinä paholaisen palvelija anna edes sitä että lapset kasteen ja sen kautta tulisivat autuaaksi. Pitäisikö Mohikaani kirota samalla tavalla kuin Jeesus kirosi juutalaiset? Ei tarvitse sillä Mohikanismi on kironnut hänet ja ehkä muita idiootteja hänen mukanansa, sinne jonnekin?
        Kyllä nyt Eenokkia kiitellään kun olen vetänyt Mohiksen sisuksista esiin itse perkeleen että muutkin näkisivät sen.

        Eenokin kovasydämisyys on luettavissa Lutherinuskosta käsin.

        Mutta, kreikassa saada ja ottaa on sama sana. Näinollen on käsitettävä, että pelastus, jonka Jeesus on hankkinut, sen saaminen EI OLE automaattista, samoin ei ole Pyhän Hengenkään saaminen.
        Vaikka se on vuodatettuna helluntaina, on sanan kokonaisvaltaisuuteen kiinnitettävä huomiota. Siinailla annettiin laki- joka synnytti Jumalalle kansan, erotti heidät maailmasa, . Samoin samaan aikaan on helluntai- niin uudessaliitossa Jumala antaa tahtonsa, lakinsa sydämeen.
        Siis kaikki on ja tulee uskolla vastaanottaa. Näin ollen täytyy olla ja tarvitaan siis Jumalan teko ----- ja ihmisen osuus sen saamikseksi.
        Raamattu ehdollistaa Ap.t. 2:38 "Tehkää ---parannus--- ja jokainen teistä ottakoon kasteen ---- ts. Jumalan teko on valmiina, mutta on ihmisen osuus, --- tahto-- teen parannuksen ja kun olen tehnyt parannuksen, ts. kääntymyksen sydämestä, niin ottakaamme kaste ja mitä siitä seuraa??
        kaste syntienne anteeksisaamiseksi ja niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Näinollen ihmisen pitää ottaa Jeesus Vapahtaja vastaan ja tehdä välit kuntoon Jumalan ja ihmisen kasnna, jotta hänet voidaan --uudestisynnyttää- .
        Vain uudestisyntynyt voi ottaa nuo edelliset vastaan uskossa.. siis USKOSSA.

        Eenokki painottaa vain Jumalanosuutta sanoillaan --lapsikasteessa-- mutta siitä puuttuu unohdettuna ihmisen osuus.

        Siis Jumalalla on vain rakkausliittosuhtisia ja he ovat Jumalan kansaa, jonka Jumala on kutsunut ja joiden sydämiin hän on painanut lakinsa, Uudessaliitossa.

        Kun näin olemme ottaneet Jeesuksen_vapahtajaksemme, meidät on uudestisynnytetty, Uuden aadamin kautta ja näin olemme Jumalan lapsia, meillä on Isä. Ja Jumalalla on suunnitelma jokaista lastaan varten, ja saamme tällätavalla kulkea Hänen valmistamillaan teillä ja tehdä hänen suunnittelemiaan tekoja. Siis ne on Herran teot meissä, eikä näinollen nämä teot meitä pelasta, vaan on Hengen hedelmää, ja kukin saa palkkansa.

        Näinollen katsoimme Jumalankansan rakenteeseen, niin kaste on uudestisyntyneitten kaste, hyvän omantunnon liittosuhde, kun sydän on puhtaaksi vihmottuna.
        Lapsikaste ei ole raamatullinen, eikä näinollen oikea liittosuhde.
        so. ihmiskäsky, suomeksi hapate muotojumaliseen seurakuntaan.


      • Eenokki
        Eenokille.P kirjoitti:

        Eenokin kovasydämisyys on luettavissa Lutherinuskosta käsin.

        Mutta, kreikassa saada ja ottaa on sama sana. Näinollen on käsitettävä, että pelastus, jonka Jeesus on hankkinut, sen saaminen EI OLE automaattista, samoin ei ole Pyhän Hengenkään saaminen.
        Vaikka se on vuodatettuna helluntaina, on sanan kokonaisvaltaisuuteen kiinnitettävä huomiota. Siinailla annettiin laki- joka synnytti Jumalalle kansan, erotti heidät maailmasa, . Samoin samaan aikaan on helluntai- niin uudessaliitossa Jumala antaa tahtonsa, lakinsa sydämeen.
        Siis kaikki on ja tulee uskolla vastaanottaa. Näin ollen täytyy olla ja tarvitaan siis Jumalan teko ----- ja ihmisen osuus sen saamikseksi.
        Raamattu ehdollistaa Ap.t. 2:38 "Tehkää ---parannus--- ja jokainen teistä ottakoon kasteen ---- ts. Jumalan teko on valmiina, mutta on ihmisen osuus, --- tahto-- teen parannuksen ja kun olen tehnyt parannuksen, ts. kääntymyksen sydämestä, niin ottakaamme kaste ja mitä siitä seuraa??
        kaste syntienne anteeksisaamiseksi ja niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Näinollen ihmisen pitää ottaa Jeesus Vapahtaja vastaan ja tehdä välit kuntoon Jumalan ja ihmisen kasnna, jotta hänet voidaan --uudestisynnyttää- .
        Vain uudestisyntynyt voi ottaa nuo edelliset vastaan uskossa.. siis USKOSSA.

        Eenokki painottaa vain Jumalanosuutta sanoillaan --lapsikasteessa-- mutta siitä puuttuu unohdettuna ihmisen osuus.

        Siis Jumalalla on vain rakkausliittosuhtisia ja he ovat Jumalan kansaa, jonka Jumala on kutsunut ja joiden sydämiin hän on painanut lakinsa, Uudessaliitossa.

        Kun näin olemme ottaneet Jeesuksen_vapahtajaksemme, meidät on uudestisynnytetty, Uuden aadamin kautta ja näin olemme Jumalan lapsia, meillä on Isä. Ja Jumalalla on suunnitelma jokaista lastaan varten, ja saamme tällätavalla kulkea Hänen valmistamillaan teillä ja tehdä hänen suunnittelemiaan tekoja. Siis ne on Herran teot meissä, eikä näinollen nämä teot meitä pelasta, vaan on Hengen hedelmää, ja kukin saa palkkansa.

        Näinollen katsoimme Jumalankansan rakenteeseen, niin kaste on uudestisyntyneitten kaste, hyvän omantunnon liittosuhde, kun sydän on puhtaaksi vihmottuna.
        Lapsikaste ei ole raamatullinen, eikä näinollen oikea liittosuhde.
        so. ihmiskäsky, suomeksi hapate muotojumaliseen seurakuntaan.

        Eenokki painottaa vain Jumalanosuutta sanoillaan --lapsikasteessa-- mutta siitä puuttuu unohdettuna ihmisen osuus.

        -Sinäpä sen sanot. Tiedetään kyllä että lahkolainen vihmoo itsensä omilla teoillaan koska saatana niin vaatii.
        Lahkojen kaste on kuten monia kertoja olen sanonut toimenpide jonka kautta ihminen siirtyy saatanan alaisuuteen vapisemaan ja tärisemään. Pidän sinua tyhmänä ja tiedä vaikka pahat henget ovat taas kerran yllyttäneet sinua puhumaan omiasi. Me lutherilaiset tunnemme inhoa ja vihaa lahkolaisuutta kohtaan.
        Tiedämme myös että lahkolaisuus ei peri Jumalan valtakuntaa joten helluntailainen on meille kuin joku räksyttävä koira tai vedessä lutrattu sika.
        Näin sitä asian voi nähdä ja tuntea.


      • Eimullamuuta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Miksi Raamattu sellaista kieltää, mitä Raamattu ei käske myöskään tekemään? Omaa omatekoista raamaattuas luet. On erisia vauva ja mykkä tai kuuro tai muuten vammainen, he ovat tosin, niin kuin vauvatkin, otollisia Jumalalle sellaisinaan, ilman mitään kastetta. Jos vauva tai vammainen kuolee, he pääsevät kyllä satavarmasti taivaaseen ellaisinaan, ilman ihmisen suorittamia kasteita, koska ovat lunastetut Kristuksen verellä, jonka Jeesus vuodatti varsinkin heidän edestään, koska eivät kykenen valitsemaan hyvän ja pahan välillä, Kristuksen lunastustyö riittää heille, ja ovat Jumalan lapsia. Mä toivoisin, että Jumala armahtais sua, ja lukisi sinut samaan joukkoon, jotka eivät ymmärrä ottaa pellastusta vastaan.

        ..'NE jotka uskoivat; NE kastettiin.'

        MITEN VAUVA ilmaisee uskovansa Jeesukseen?


      • Anonyymi
        Eenokki kirjoitti:

        Kerrohan missä kohden Raamattu kieltää lapsien tai vauva kasteen?
        Perusteluja, please.

        Pidetäänkin vauvojen kastajaiset ja vanhusten.


    • Eenokki

      Paavali muistuttaa samasta: "Juutalaiset ovat surmanneet sekä Herran Jeesuksen että profeetat, ja he ovat vainonneet meitäkin. He ovat Jumalan mieltä vastaan ja kaikkien ihmisten vihollisia. Kun me puhumme pakanakansoille, jotta voisivat pelastua, he yrittävät estää meitä. Näin he täyttävät syntiensä mittaa. Mutta nyt Jumalan viha lopulta tavoittaa heidät" (1.Tess.2:15-16).

      • Biblia (1776) Abraham vastasi: Jumala on edeskatsova itsellensä lampaan polttouhriksi, poikani. Ja he kävivät molemmat ynnä.

        Raamattu on jännitteinen kirja. Toisaalta luoduilla on omaa tahtoa ja toisaalta Luojamme operoi kaikkea.

        Biblia (1776) Sinun silmäs näkivät minun, kuin en vielä valmistettu ollut, ja kaikki päivät sinun kirjaas olivat kirjoitetut, jotka vielä oleman piti, joista ei yksikään silloin vielä tullut ollut.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa&kirjat=kr

        Room 9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

        Ps. Muistetaan siunata Luojamme silmäterää:)

        Biblia (1776) Hän pani maata niinkuin tarkka jalopeura, ja niinkuin syömäri jalopeura: kuka tohtii herättää häntä? Siunattu olkoon se, joka sinua siunaa, kirottu olkoon se, joka sinua kiroo.

        https://www.youtube.com/watch?v=wxO09BUrkMk


    • ristiinnaulittiin

      1 Joh kirje 4 . Antikristuksen henki.

    • uusiliitto

      Joka kieltää Pojan kieltää itse oman pelastajansa . Jeesushan ei tuomitse ketään . Joh3 :16-17. Ristejä esiin siunatkaa itsenne ja kotinne . Valhekristityt on varkaissa täällä huijaavat rahat ja tavarat sanovat jeesuskristus mutta eivät usko ollenkaan. Joka kieltää Pojan....älkää kieltäkö Poikaa . Pysykää Pojassa.

    • uusiliitto

      Pyhän Hengen pilkka oli se kun sanoivat Jeesuksessa Messiaassa olevan paholaisen pahan hengen. Erottavat ihmisiä kristuksesta ahkerasti . Älkää eksykö. Ikuinen synti. Babylonhaagararabia on orjuus. Jeesus olkoon Herra. Jeesus on Jumalan Poika. Katsokaa Kristusta . Nosta katseesi Kristukseen. Ristille. Eihän kukaan normaali pidä neitsyttä huorana kai sen nyt kaikki tajuaa mikä riivaajahenki sellaista huutelee. Jeesus puhui tästä saastaisesta hengestä ja ulkokultaisuudesta . Demonithan oli juutalaisissa joita Jeesus vapautti ajamalla demonit pois . Jeesus on juutalaisten pelastaja ja pakanoitten . Sama molemmille . Jeesus nousi kuolleista . Jeesus elää. Sitä kielletään edelleenkin. Jeesus on taivaassa . Älkää eksykö . Katse ristille. Juutalainen Saul vainosi kristittyjä mutta kohtasi Jeesuksen Damascon tiellä niin että kaatui ja hänestä tuli kristitty Paul. Pauli alkoi julistaa evankeliumia ja luki roskaksi koko entisen systeemin. Roomalaiset uskoi Jeesukseen jumalan Poikana . Syyrialaiset uhrasi sikoja ja tuhosi temppelin eikä sitä enää tarvittu kun Jeesus sovitti synnin . Eläinten uhraaminen on turhaa . Jeesus on se luvattu Messias .

    • 1 Silloin Pilatus otti Jeesuksen ja ruoskitti hänet.
      2 Sotamiehet väänsivät kruunun orjantappuroista, panivat sen hänen päähänsä ja kietoivat hänet purppuraviittaan,
      3 ja sanoivat: "Terve, juutalaisten kuningas", ja löivät häntä kasvoihin.
      4 Pilatus meni taas ulos ja sanoi heille: "Katso, tuon hänet ulos teille tietääksenne, etten löydä hänestä mitään syytä."
      5 Niin Jeesus tuli ulos, orjantappurakruunu päässä ja purppuraviitta yllä. Pilatus sanoi heille: "Katso ihmistä!"
      6 Kun siis ylipapit ja palvelijat näkivät hänet, he huusivat sanoen: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse!" Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja ristiinnaulitkaa, sillä minä en löydä hänestä mitään syytä."
      7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuolla, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi."
      8 Kun nyt Pilatus kuuli tämän sanan, hän pelkäsi vielä enemmän
      9 ja meni taas sisälle päämajaan ja sanoi Jeesukselle: "Mistä sinä olet?" Mutta Jeesus ei vastannut hänelle.
      10 Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta ristiinnaulita sinut ja minulla on valta päästää sinut vapaaksi?"
      11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sen tähden sen synti on suurempi, joka luovutti minut sinulle."
      12 Tämän tähden Pilatus koetti vapauttaa hänet. Mutta juutalaiset huusivat sanoen: "Jos päästät hänet, et ole keisarin ystävä. Jokainen, joka tekee itsensä kuninkaaksi, asettuu keisaria vastaan."
      13 Kun Pilatus kuuli nämä sanat, hän antoi viedä Jeesuksen ulos ja istuutui tuomarinistuimelle, paikalle, jonka nimi on Lito-stroton [ Kivetyn piha-alueen nimitys. ], hepreaksi Gabbata.
      14 Oli pääsiäisen valmistuspäivä, noin kuudes tunti. Hän sanoi juutalaisille: "Katso, teidän kuninkaanne!"
      15 He huusivat: "Vie pois, vie pois, ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Onko minun ristiinnaulittava teidän kuninkaanne?" Ylipapit vastasivat: "Meillä ei ole kuningasta, vaan keisari."
      Pilatus antaa Jeesuksen ristiinnaulittavaksi

      16 Silloin hän luovutti hänet heille ja antoi ristiinnaulittavaksi, ja he ottivat Jeesuksen.
      17 Kantaen itse omaa ristiään hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota sanotaan hepreaksi Golgataksi.
      18 Siellä he ristiinnaulitsivat hänet ja hänen kanssaan kaksi muuta, yhden kummallekin puolelle, ja Jeesuksen keskelle.
      19 Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin. Siihen oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas."
      20 Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia. Se oli kirjoitettu hepreaksi, latinaksi ja kreikaksi.
      21 Juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Olen juutalaisten kuningas.'"
      22 Pilatus vastasi: "Minkä kirjoitin, sen kirjoitin."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      218
      1852
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1689
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1162
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1080
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1055
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      970
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe