Talakkunapuuroa

Mietin, olenko rasisti, natsi vai mikä olen? Olen natsi ja rasisti sen mittapuun mukaan, jolla mitataan tänä päivänä maahnamuuttovastaisuutta.

148

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnon.pöperöä

      Musuhuttu

    • böberö

      Tuli nälkä. Taida laittaakin tirripaistin ja kainuulais/savolaisen talkkunan aamiaiseksi.

    • 1eero

      On herätty uuteen aamuun kahvin voimalla se alkaa, tirripaisti ei heti ensimmäiseksi tule mieleen karjalanpiirakka riitti.
      Korppis sanoi olevansa natsi/rasistinen, humoristisesti sanoit en kyllä usko että olet.
      Eikä pakolais kysymystä voi lakaista maton alle senverran on esillä, liikaakin, en usko yhdenkään Suomalaisen olevan tästä mielissään en minään taremminkin hituttaa.
      Se vaan miten suhtautua tosi asiaan osa tekee sen äänekkäästi suurin osa seuraa hiljaa miten tässä näin kävi, joka tapauksessa sen kanssa on nyt elettävä.
      Itse olisi mukavempi jos tämä asia ei olisi näin hirveesti esillä ajatuksissa, peruskule haluan ajatella muitakin asoita.

      • Niin kai se on, että asiasta on ollut liikaa ristiriitaista tietoa, jota yritän sopeuttaa korvieni väliin.

        Olen viime aikoina keskittynyt omiin puuhasteluihini. Kuitenkin tuo älypuhelin pimpauttaa vähän väliä tietoa joka kumoaa toisen hieman aijemman tiedon.

        Tietotulva on korvieni välissä on talkkuapuuroa.


      • vellihousu

        Jospa se muuttuisi imellysvelliksi


    • enmilläänkeksi

      Pitäisi erottaa hallitsemattoman maahanmuuton vastaisuus ja maahanmuuttovastaisuus.
      Pääasiahan kuitenkin on, että rahat riittää.

      • 1eero

        Joo kyllä rahat riittää, riittää jos ei liikaa kurkoittele pääasia ettei nälkä yllätä.


      • Nyt sinulta tuli kun et millään keksinyt muuta, päivän selvyyden. Maahanmuutto ja hallitsematon maahanmuutto tuota ei varmaan kukaan tiennytkään. Pääasia lauseessasi lie ollut, että rahat riittää.


      • enmilläänkeksi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Nyt sinulta tuli kun et millään keksinyt muuta, päivän selvyyden. Maahanmuutto ja hallitsematon maahanmuutto tuota ei varmaan kukaan tiennytkään. Pääasia lauseessasi lie ollut, että rahat riittää.

        Eivät näytä rasisteiksi ja uusnatseiksi nimittelijät tietävän eroa.


      • Korppis1
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Eivät näytä rasisteiksi ja uusnatseiksi nimittelijät tietävän eroa.

        Et sisäistänyt sanomaani.... tämän päivän maahanmuutto.


    • En ole kauhean tarkkaan seurannut teidän pakolaiskeskusteluja täällä, vaikka on niitä vähän vaikeaa kokonaan karttaakin. Niitä on suunnilleen 8/10. Meikälle vähän liikaa. Arvelen että tuo sun tunteesi on tullut näistä, mutta näin niiden juttujen ulkopuolisena tuntuu että teetkö nyt itsestäsi uhria? Piikkikruunu päähän ja linkuttaen matkaan.
      Toisaalta on hyvä että tarkastaa asemaansa. Tarviiko sitä niin kauheasti lokeroida itseään?? Kunhan tietää mitä mieltä on, miksi, ja mitä haluaa, ja voiko sen saavuttaa. Hioo mielipiteitään muita vastaan ja mukautuu. Kasvaa. Se on paras tapa saada aikaan jotain. Etsiä rauhaa. Ei sotaa. Minusta sitä kautta tulee sisäinen tasapaino, onko muulla väliä?
      Voisin sanoa niinkin, että mun elämänarvojen mukaan pitää tavoitella sitä, tasapainoa, ja jos on tullut siihen pisteeseen jolloin ulkomaailma pystyy sen horjuttamaan, se sisus pitää tasata uudestaan.

      • Älä turhaan mieti ajatusteni kulkuani tai uhriutumistani, ole armollinen vain itsellesi.


      • Musaa.mukaan
        korpikirjailija kirjoitti:

        Älä turhaan mieti ajatusteni kulkuani tai uhriutumistani, ole armollinen vain itsellesi.

        Ihmeesti toi Hömppä yrittää tarjota sinulle uhrin osaa vaikkei omien sanojensa mukaan edes ole muka lukenut näitä keskusteluja. Noh, Hömppä suoltaa hömppää se siitä. Sikäli omasta linjastaan poikkeava kirjoitus, ettei sanonut repeävänsä eikä ollut musiikkilinkkiäkään.


      • Musaa.mukaan kirjoitti:

        Ihmeesti toi Hömppä yrittää tarjota sinulle uhrin osaa vaikkei omien sanojensa mukaan edes ole muka lukenut näitä keskusteluja. Noh, Hömppä suoltaa hömppää se siitä. Sikäli omasta linjastaan poikkeava kirjoitus, ettei sanonut repeävänsä eikä ollut musiikkilinkkiäkään.

        Jaa, sun mielestä Korppis on aiemminkin esittänyt urhia? Jos olisi pitänyt lukea muita ketjuja jotta sen uhrin hänessä näki? Mä kaivoin sen kyllä vaan tästä aloituksesta.
        Hömppä on vähän yllättynyt itsekin että on näin kauan nyt pysynyt kasassa ;)


    • mimmimum-mi

      Talkkunaa olen maistellut lapsena tädin luona.....maaseudulla...se oli kyllä hyvää...
      Pakinoitsija jonka tyylistä tykkään... kirjoitti..että meillä on suomessa asiat huonommin kuin uskommekaan.. Päiväkodeissa.. kouluissa.. vanhainkodeissa syötetään ruokaa...mikä ei sovi edes pakolaisille...

      • nuormieli

        Voisko tuon paremmin sanoa, ihan tuota samaa ruokaa syövät "tulevaisuutemme toivot, menneisyytemme muistot" siis päiväkotilapset, koululaiset ja vanhukset sekä lukematon määrä elämän kolhimia lähimmäisiämme.


      • Tunnetkosarkasmia

        Pakolainen tulee maasta, jossa ei edes tunneta talkkunaa, mämmiä ja makaroni- tms. ryynivelliä. Meillä ne kuuluvat menneeseen ruokakulttuuriin jota monet vieläkin pitävät yllä. Vellit ovat sitä paitsi monelle vanhukselle maistuvinta ruokaa, sattuneista syistä.

        Sinä voit kääntää ja katsella asiaa niin päin, että söisitkö arabialaisen tai afrikkalaisen maan perinteisiä anteja, heinäsirkkoja, matoja, sammakoita ja apinan aivoja ... jos jostain syystä pitäisi maata vaihtaa.


      • SARKASMIAKO

        Maassa maan tavalla, tai maasta pois.


      • eppu2

        Minä taas ajattelen, ettei ole kysymys ruuan hyvyydestä tai huonoudesta, vaan kulttuurieroista.
        Jos minulle tarjottaisiin, jotain tulista pöpereä, jassa kita palaa ja kieli höyryää, sanoisin ´´hyi, miten kamalaa.´´


      • Mimmimummi@ Talkkunapuuro oli minun herkkupuuroa kun olin lapsi. Kutsuin sitä mustaksi puuroksi.


      • bessie-
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mimmimummi@ Talkkunapuuro oli minun herkkupuuroa kun olin lapsi. Kutsuin sitä mustaksi puuroksi.

        Talkkuna jos mikä sopisi hyvin myös turvapaikanhakijoille. Sellainen talkkuna, jossa on hernettä runsaasti. Nyt voisi alkaa kulta-ajat talkkunan valmistajille!
        Hummus suomalaisista raaka-aineista, ajattele miten edullinen ja terveellinen lisä heidän ruokavalioonsa, ja meidän kaikkien!
        Rupeankin miettimään hyvää nimeä uudella tuotteelle.


      • Korppis1
        bessie- kirjoitti:

        Talkkuna jos mikä sopisi hyvin myös turvapaikanhakijoille. Sellainen talkkuna, jossa on hernettä runsaasti. Nyt voisi alkaa kulta-ajat talkkunan valmistajille!
        Hummus suomalaisista raaka-aineista, ajattele miten edullinen ja terveellinen lisä heidän ruokavalioonsa, ja meidän kaikkien!
        Rupeankin miettimään hyvää nimeä uudella tuotteelle.

        Kirjoitin jossain, että maahanmuuton ansiosta voisi jopa rikastuakin. Talkkunapasta, olisiko mahdollista?


      • bessie-
        Korppis1 kirjoitti:

        Kirjoitin jossain, että maahanmuuton ansiosta voisi jopa rikastuakin. Talkkunapasta, olisiko mahdollista?

        Ja aivan oikeassa olet, eikä siinä rikastumisessa olisi mitään väärää tai arveluttavaa kun rehellisesti toimitaan ja verot maksetaan.

        Talkkunapasta kuulostaa vähän torttapotortta jutulta, mutta jos se talkkuna todellakin olisi enempi herneestä kuin viljasta niin mikä ettei. Paljon persiljaa sekaan, tai jotain muuta.
        Luin muuten jossain ketjussa arvelusi etteivät tph:t kelpuuttaisi perunaa ja persiljaa. Oma kokemukseni on, että persiljaa käytetään Lähi-Idässä monin verroin enemmän kuin täällä, vähän erilaista se kyllä on. Perunaa myös käytetään yleisesti, joskaan ei tietenkään niin paljon ja samalla tavalla kuin meillä. Meillä ei okrat ja bataatit kasva, joten perunaa saa varautua syömään ja meidän ei siitä pidä ruveta 'neuvottelemaan'. (Riisin laadusta en myöskään lähtisi neuvottelemaan, ja voimme hyvin tarjota joskus myös ohraa).

        Uskon, että tämä eniten esille noussut tyytymättömyys siellä oliko se Oulussa alkoi aiheesta, jatkui väärinkäsityksinä ja niin edelleen.

        Ruisleipää, näkkileipää ja erilaisia sekaleipiä en nyt heti kättelyssä laittaisi tarjolle kuin pieninä 'erikoisuuksina', ihmisille jotka ovat vain valkoiseen leipään tottuneet.
        Meillehän asian pitäisi olla aivan samantekevä, ja heille taas valkoinen leipä on oleellinen osa melkein ateriaa kuin ateriaa.
        Sitä paitsi monien suomalaistenkaan vatsa ei kestä ruisleipää.

        Mutta tosiaan, tässä on monille myös mahdollisuuksia, kannattaisi hyödyntää.


      • Tunnetkosarkasmia kirjoitti:

        Pakolainen tulee maasta, jossa ei edes tunneta talkkunaa, mämmiä ja makaroni- tms. ryynivelliä. Meillä ne kuuluvat menneeseen ruokakulttuuriin jota monet vieläkin pitävät yllä. Vellit ovat sitä paitsi monelle vanhukselle maistuvinta ruokaa, sattuneista syistä.

        Sinä voit kääntää ja katsella asiaa niin päin, että söisitkö arabialaisen tai afrikkalaisen maan perinteisiä anteja, heinäsirkkoja, matoja, sammakoita ja apinan aivoja ... jos jostain syystä pitäisi maata vaihtaa.

        Pakolaisten ruoanmoittimisessa ei ollut kyse oikeasti roan aadusta vaan rahasta. Haluaisivat että heille maksettaisiin ruoka rahana jotta voisivat itse ostaa ruokansa. Ongelma on se ettei näissä vatsaanotokeskuksissa ole ruoanlaittomahdollisuuksia.


    • ghimsh

      Päivän puhuttavimmat aiheet - mistäs mittapuita ja onko nekään tarpeen
      - tein eilen myrskyssä ulkona töitä - tuuli nappasi 7 m puunlatvan ja nappasi kuin tikun tontilleni - onneks ei rakennuksen päälle - samalla kertaa lähipäiville kulkuesteitä ja lisätöitä raivaamiseen.
      Tosta maahanmuutosta -- jos sitä asiaa miettii aikuisen, vanhemman tai lapsen näkökulmista käsin - ja viekö tunteet tai järki - ei silleen puunpätkillä
      ja mittanuorilla mitattaavissa mikään asia tai eroteltavissa pelien maailmat ja valtiot - tai uskon ja epäuskon asiat liitettyinä raha- ja talouselämän asioihin
      - että kaikkivaltias oli armollinen ku ei napannu stä lentävääpölliä mun päähäni ja kn lähipäivinä jaksais pakertaa niin ilmaista saunapuutahan siitäkin
      syntyy kuivamaan pilkottuna.
      Jos miettii maahanmuuttovastaisuutta - lienee kai kulttuurientörmäyskursseilla - aika kummien haasteiden eteen elämä vain koko elinajan meitä immeisiä asettaa. Miettimään myös asioita luovuuden ja tuhoisuuden väliltä - ihan kaikenmoisia.

      • Kävin illalla seitsemän maissa mökillä. Myrskysi pahimmillaan. En uskaltanut jäädä katsomaan. Sähköt olivat poikki ja rannan puolelta aita oli kaatunut. Onneksi lahot puut kaadettiin kesällä, mutta käyn kuitenkin kohta katsomassa onko kaikki hyvin.
        Naapuri oli mökillään kai hän olisi infonnut jos jotain pahempaa olisi tapahtunut.

        Elän osan vuodesta muualla kuin Korvessa. Olen totunut erilaisuuteen, mutta erilaisuus on silmään pistävää täällä tuulipukuihmisten korvessa. Sitä ikään kuin kääntää katseensa pois, mitätöi näkemänsä.


    • "Jos miettii maahanmuuttovastaisuutta - lienee kai kulttuurientörmäyskursseilla - aika kummien haasteiden eteen elämä vain koko elinajan meitä immeisiä asettaa. Miettimään myös asioita luovuuden ja tuhoisuuden väliltä - ihan kaikenmoisia."

      Noin minäkin olen asiasta ajatellut. Hyvin kiteytetty miete.
      Talkkunat ja mämmi .... suomalaista ruokakulttuuria jaloimmillaan.

    • bessie-

      Olet ollut rasisti koko sen ajan mitä minä olen tällä palstalla ollut, joten ilmeisesti olet vieläkin, mitä tuota miettimään.

      • Sitähän minä tässä aloituksessa viestitinkin.

        Kun lukee mielipiteitä, usein saa lukee -en ole rasisti, mutta kuitenkin-.

        Sinä taas olet ollut koko sen ajan, jonka olet tällä palstalla kirjoitellut -aina oikeassa oleva, ihmisasiantuntija, jonka mielipiteet ovat objektiivisia ja ainuita oikeita ja hyväksyttäviä-.

        Olet rakkauden ja suvaitevuuden punavihreä lipunkantaja. Eikö niin?


      • bessie-
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sitähän minä tässä aloituksessa viestitinkin.

        Kun lukee mielipiteitä, usein saa lukee -en ole rasisti, mutta kuitenkin-.

        Sinä taas olet ollut koko sen ajan, jonka olet tällä palstalla kirjoitellut -aina oikeassa oleva, ihmisasiantuntija, jonka mielipiteet ovat objektiivisia ja ainuita oikeita ja hyväksyttäviä-.

        Olet rakkauden ja suvaitevuuden punavihreä lipunkantaja. Eikö niin?

        Nythän sinä aivan höpöjä kirjoitat.

        Kun kirjoitan oman mielipiteeni tänne en suinkaan kuvittele olevani oikeassa, tai mielipiteeni edustavan ainoaa oikeaa ja hyväksyttävää tapaa ajatella kyseessä olevaa asiaa.
        Mutta olenhan minä joskus oikeassakin. Muistatko kun joskus lähemmäs seitsemän vuotta sitten kirjoitin jossain melko rasistiseksi äityneessä keskustelussa sadoista Välimereen hukkuneista ja hukkuvista Eurooppaan pyrkijöistä? Tyrmäsit minut kaikin tavoin ja väitit minun kirjoittavan omiani, koska sinä kyllä taatusti tietäisit asiasta mikäli tuollaista oikeasti tapahtuisi?

        Objektiivisuuteen pyrkiminen kuuluu persoonallisuuteeni. "Ihmisasiantuntijana" en taatusti itseäni pidä, minua ei pätkääkään kiinnosta analysoida ja pohdiskella edes itseäni saati sitten muita.

        Rakkauden ja suvaitsevaisuuden punavihreä ! lipunkantaja?! Ei todellakaan ole niin, en ole lipunkantaja.
        Rakkaus on minulle se suurin asia, suvaitsevaisuus siten kun arvelen sinun sen ymmärtävän, ei ole leimaavimpia piirteitäni, punaista ja vihreää ei ole sen enempää kuin sinistä ja valkoistakaan.


      • Korppis1
        bessie- kirjoitti:

        Nythän sinä aivan höpöjä kirjoitat.

        Kun kirjoitan oman mielipiteeni tänne en suinkaan kuvittele olevani oikeassa, tai mielipiteeni edustavan ainoaa oikeaa ja hyväksyttävää tapaa ajatella kyseessä olevaa asiaa.
        Mutta olenhan minä joskus oikeassakin. Muistatko kun joskus lähemmäs seitsemän vuotta sitten kirjoitin jossain melko rasistiseksi äityneessä keskustelussa sadoista Välimereen hukkuneista ja hukkuvista Eurooppaan pyrkijöistä? Tyrmäsit minut kaikin tavoin ja väitit minun kirjoittavan omiani, koska sinä kyllä taatusti tietäisit asiasta mikäli tuollaista oikeasti tapahtuisi?

        Objektiivisuuteen pyrkiminen kuuluu persoonallisuuteeni. "Ihmisasiantuntijana" en taatusti itseäni pidä, minua ei pätkääkään kiinnosta analysoida ja pohdiskella edes itseäni saati sitten muita.

        Rakkauden ja suvaitsevaisuuden punavihreä ! lipunkantaja?! Ei todellakaan ole niin, en ole lipunkantaja.
        Rakkaus on minulle se suurin asia, suvaitsevaisuus siten kun arvelen sinun sen ymmärtävän, ei ole leimaavimpia piirteitäni, punaista ja vihreää ei ole sen enempää kuin sinistä ja valkoistakaan.

        Oletko arkistoinut kirjoituksiani jopa seitsemän vuoden takaa...vautsi sieltä se nyt paljastui.

        Minä muistan seitsemänvuoden takaa bessien ja Jocuksen. Olitte hyvää pataa keskenänne tai siis ....niin joo.


      • bessie-
        Korppis1 kirjoitti:

        Oletko arkistoinut kirjoituksiani jopa seitsemän vuoden takaa...vautsi sieltä se nyt paljastui.

        Minä muistan seitsemänvuoden takaa bessien ja Jocuksen. Olitte hyvää pataa keskenänne tai siis ....niin joo.

        Arkistoinut?! Sehän taitaa olla sinun juttusi, minulle sellainen ei johtuisi mieleenikään.

        Hyvälle muistilleni en mahda mitään, ja kaikista tolkuttomimmat kirjoittelut (sekä sinun että muiden) automaattisesti nousevat mieleen samalla kun samat asiat nousevat keskustelun aiheeksi.

        En usko olleeni täällä kenenkään kanssa erityisen "hyvää pataa", taitaa tuokin olla vain sinun oma tulkintasi täysin neutraalista mielipiteiden vaihdosta.


      • Nappiinmeni
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sitähän minä tässä aloituksessa viestitinkin.

        Kun lukee mielipiteitä, usein saa lukee -en ole rasisti, mutta kuitenkin-.

        Sinä taas olet ollut koko sen ajan, jonka olet tällä palstalla kirjoitellut -aina oikeassa oleva, ihmisasiantuntija, jonka mielipiteet ovat objektiivisia ja ainuita oikeita ja hyväksyttäviä-.

        Olet rakkauden ja suvaitevuuden punavihreä lipunkantaja. Eikö niin?

        Hyvä ja tarkka analyysi bessistä :)))


      • erementaasi
        bessie- kirjoitti:

        Arkistoinut?! Sehän taitaa olla sinun juttusi, minulle sellainen ei johtuisi mieleenikään.

        Hyvälle muistilleni en mahda mitään, ja kaikista tolkuttomimmat kirjoittelut (sekä sinun että muiden) automaattisesti nousevat mieleen samalla kun samat asiat nousevat keskustelun aiheeksi.

        En usko olleeni täällä kenenkään kanssa erityisen "hyvää pataa", taitaa tuokin olla vain sinun oma tulkintasi täysin neutraalista mielipiteiden vaihdosta.

        Voi et kun et malta pitää sitä siivojaparka-persoonaasi kaikista kirjoituksista pois.


      • ent.siivoojaparka
        erementaasi kirjoitti:

        Voi et kun et malta pitää sitä siivojaparka-persoonaasi kaikista kirjoituksista pois.

        Kyllä hän melko hyvin yleensä näyttää maltavan, mutta hyvämuistisia on tämän ikäisissä vielä muitakin kuin minä.


    • ghimshh

      Mistä ne pahimmat jännitteet syntyvät
      - käytettävissä vaikka digitalisaatio ja maailmanlaaajuiset asiat
      - ?Miksi miettiminen olis turhaa - uskonasioissakin useat sanovat että toimiminen on tärkeämpi asia kuin uskon sisällön miettiminen.
      Mun mielestä talkkuna on kaikkein parhainta seoitettuna vaikka puolukkahilloon ja viiliin.

      • Onhan tässä jotain hyvääkin. Nyt saa kaikki unohtaa ne äksyt ukkonsa, jotka juovuksissa heittää akan ja lapset pakkaseen. Ei tarvittu kuin muutama tuhat "Gunnar-pässi" vierasmaalaista ajettavaksi pois, niin kaikki olisi hyvin valtakunnassa, jos nuo "saaperin pässit" eivät olisi tulleet.:)))

        Nyt on unohdettu jo kauppakeskuksen räjäyttäjä, koulu ampujat ja perheensä rekan (linja-auto)alle ajanut tappaja ja ne kaikki lukemattomat pahat teot, jotka ovat täällä tapahtuneet.

        Nyt en ala jauhamaan evakoista, jotka asutettiin kotimaahan/ssa, enkä niistä tuhansista, jotka Ruotsiin pakeni, kun Lapin sota alkoi, saatikka 1918 taisteluista punaiset ja valkoiset, joka sekin taistelu kesti aina Talvisodan alkuun.

        Nythän meillä on uusi "sota", mustat vastaan valkoiset!:)))


      • Korppis1
        Kristiina23 kirjoitti:

        Onhan tässä jotain hyvääkin. Nyt saa kaikki unohtaa ne äksyt ukkonsa, jotka juovuksissa heittää akan ja lapset pakkaseen. Ei tarvittu kuin muutama tuhat "Gunnar-pässi" vierasmaalaista ajettavaksi pois, niin kaikki olisi hyvin valtakunnassa, jos nuo "saaperin pässit" eivät olisi tulleet.:)))

        Nyt on unohdettu jo kauppakeskuksen räjäyttäjä, koulu ampujat ja perheensä rekan (linja-auto)alle ajanut tappaja ja ne kaikki lukemattomat pahat teot, jotka ovat täällä tapahtuneet.

        Nyt en ala jauhamaan evakoista, jotka asutettiin kotimaahan/ssa, enkä niistä tuhansista, jotka Ruotsiin pakeni, kun Lapin sota alkoi, saatikka 1918 taisteluista punaiset ja valkoiset, joka sekin taistelu kesti aina Talvisodan alkuun.

        Nythän meillä on uusi "sota", mustat vastaan valkoiset!:)))

        Tää on sitten tätä...suomalaiset vastaan pakolaiset ja muut maahantunkeutujat........kummat ovat pahempia ihmisinä ...tietenkin suomalaiset ; )


      • 1eero

        Sulta jäi mainitsematta 30-vuotinen sota " hakkaa päälle Suomen poika" se sota oli kauhea pojat jatkoivat siitä mihin isät jäi, nyt lätkämatseissa unohten huutavat 30-vuotista sotaa muistaen " hakkaa päälle Suomen poika ettei Ruotsi meitä voita.


      • bessie-
        Kristiina23 kirjoitti:

        Onhan tässä jotain hyvääkin. Nyt saa kaikki unohtaa ne äksyt ukkonsa, jotka juovuksissa heittää akan ja lapset pakkaseen. Ei tarvittu kuin muutama tuhat "Gunnar-pässi" vierasmaalaista ajettavaksi pois, niin kaikki olisi hyvin valtakunnassa, jos nuo "saaperin pässit" eivät olisi tulleet.:)))

        Nyt on unohdettu jo kauppakeskuksen räjäyttäjä, koulu ampujat ja perheensä rekan (linja-auto)alle ajanut tappaja ja ne kaikki lukemattomat pahat teot, jotka ovat täällä tapahtuneet.

        Nyt en ala jauhamaan evakoista, jotka asutettiin kotimaahan/ssa, enkä niistä tuhansista, jotka Ruotsiin pakeni, kun Lapin sota alkoi, saatikka 1918 taisteluista punaiset ja valkoiset, joka sekin taistelu kesti aina Talvisodan alkuun.

        Nythän meillä on uusi "sota", mustat vastaan valkoiset!:)))

        Oletkos nyt ihan kartalla, Kristiina23?

        Suomessa ei ole, ja tuskin tulee koskaan olemaankaan "mustat vastaan valkoiset" sotaa.
        Sotaa - kun nyt kerran sitä sanaa haluat käyttää - ei käydä mustien?! ja valkoisten!? välillä, vaan suomalaiset keskenään tässä kiistelevät.

        Vieraat ovat kutsumattomia eivätkä niin kovin tervetulleita, mutta ei nyt sentään raukkamaisiksi heitä kohtaan ruveta, alakynnessä ja puolustuskyvyttömiä ihmisiä kohtaan.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Tää on sitten tätä...suomalaiset vastaan pakolaiset ja muut maahantunkeutujat........kummat ovat pahempia ihmisinä ...tietenkin suomalaiset ; )

        En minä noin tarkoittanut vertailla. Minun olemattomalla huumorillani vain kirjoitin, ja toivon, että et ota sitä tosissasi. Halusit ilmeisesti käsittää kirjoitukseni väärin.

        Onko mielestäsi jonkun maan (valtakunnan) kansa todellakin niin yksimielisiä, että jostain löytyy vain hyviä- ja jostain niitä pahoja ihmisiä?

        Ai niin. Onhan se Hollanti!:DD


      • bessie- kirjoitti:

        Oletkos nyt ihan kartalla, Kristiina23?

        Suomessa ei ole, ja tuskin tulee koskaan olemaankaan "mustat vastaan valkoiset" sotaa.
        Sotaa - kun nyt kerran sitä sanaa haluat käyttää - ei käydä mustien?! ja valkoisten!? välillä, vaan suomalaiset keskenään tässä kiistelevät.

        Vieraat ovat kutsumattomia eivätkä niin kovin tervetulleita, mutta ei nyt sentään raukkamaisiksi heitä kohtaan ruveta, alakynnessä ja puolustuskyvyttömiä ihmisiä kohtaan.

        Rauhoitu bessie-

        Jäikö "sota" sana ilman etuliitettä "sana-", siis sanasotaahan täällä käydään parhaillaan.

        Anteeksi, että kirjoitin hassuja mietteitäni. Tämä ei tule toistumaan, ainakaan vähään aikaan.


      • bessie-
        Kristiina23 kirjoitti:

        En minä noin tarkoittanut vertailla. Minun olemattomalla huumorillani vain kirjoitin, ja toivon, että et ota sitä tosissasi. Halusit ilmeisesti käsittää kirjoitukseni väärin.

        Onko mielestäsi jonkun maan (valtakunnan) kansa todellakin niin yksimielisiä, että jostain löytyy vain hyviä- ja jostain niitä pahoja ihmisiä?

        Ai niin. Onhan se Hollanti!:DD

        Ymmärsin kyllä huumoriksi tuon viimeisen lauseen, mutta kai huumoriinkin saa reagoida? En ymmärtänyt tahallani väärin, en ottanut tosissani, vastasin lähinnä tuohon viimeiseen lauseeseen. Olisihan sen huumorin saanut mukaan myös todellisuutta paremmin vastaavaan toteamukseen. Minun mielestäni.


      • bessie-
        Kristiina23 kirjoitti:

        Rauhoitu bessie-

        Jäikö "sota" sana ilman etuliitettä "sana-", siis sanasotaahan täällä käydään parhaillaan.

        Anteeksi, että kirjoitin hassuja mietteitäni. Tämä ei tule toistumaan, ainakaan vähään aikaan.

        Vai pitäisiköhän sinun rauhoittua?


      • bessie-
        Kristiina23 kirjoitti:

        Rauhoitu bessie-

        Jäikö "sota" sana ilman etuliitettä "sana-", siis sanasotaahan täällä käydään parhaillaan.

        Anteeksi, että kirjoitin hassuja mietteitäni. Tämä ei tule toistumaan, ainakaan vähään aikaan.

        Lisään vielä, että kirjoituksesi (13:07) ensimmäinen kappale on minusta hauskaa ja oivaltavaa huumoria, älä nyt rupea syyttä suotta mököttämään.


      • nixnaxmixmax
        bessie- kirjoitti:

        Ymmärsin kyllä huumoriksi tuon viimeisen lauseen, mutta kai huumoriinkin saa reagoida? En ymmärtänyt tahallani väärin, en ottanut tosissani, vastasin lähinnä tuohon viimeiseen lauseeseen. Olisihan sen huumorin saanut mukaan myös todellisuutta paremmin vastaavaan toteamukseen. Minun mielestäni.

        Mitä sä vingut toisten sanoista??


      • bessie-
        nixnaxmixmax kirjoitti:

        Mitä sä vingut toisten sanoista??

        Sinähän se siinä vinkaisit. Samalla tavalla kuin tuo typerä koiran lelu (esittää kananraatoa, silmätkin ristissä) jonka päälle aina silloin tällöin vahingossa astun.

        Totta kai minä kirjoitetuista sanoista vinkaisen tässä ympäristössä ja yleensäkin sanoista? Mistäs muusta, älypää?!


      • Korppis1
        Kristiina23 kirjoitti:

        En minä noin tarkoittanut vertailla. Minun olemattomalla huumorillani vain kirjoitin, ja toivon, että et ota sitä tosissasi. Halusit ilmeisesti käsittää kirjoitukseni väärin.

        Onko mielestäsi jonkun maan (valtakunnan) kansa todellakin niin yksimielisiä, että jostain löytyy vain hyviä- ja jostain niitä pahoja ihmisiä?

        Ai niin. Onhan se Hollanti!:DD

        Iso elehfantti ihmetytti amerikkalaista, saksalaista ja suomalaista.
        Amerikkalainen mietti, tuo olisi hyvä myyntivaltti sirkuksessa, sillä tekisi rahaa.
        Saksalainen mietti, tuon kun panisi lihoiksi siitä saisi rahaa.
        Suomalainen katsoi alta kulmain ja tuumasi, mitä tuokin minusta ajattelee.


      • ilkiäkumikä
        bessie- kirjoitti:

        Sinähän se siinä vinkaisit. Samalla tavalla kuin tuo typerä koiran lelu (esittää kananraatoa, silmätkin ristissä) jonka päälle aina silloin tällöin vahingossa astun.

        Totta kai minä kirjoitetuista sanoista vinkaisen tässä ympäristössä ja yleensäkin sanoista? Mistäs muusta, älypää?!

        Hitto miten häijy sää oot


      • Korppis1 kirjoitti:

        Iso elehfantti ihmetytti amerikkalaista, saksalaista ja suomalaista.
        Amerikkalainen mietti, tuo olisi hyvä myyntivaltti sirkuksessa, sillä tekisi rahaa.
        Saksalainen mietti, tuon kun panisi lihoiksi siitä saisi rahaa.
        Suomalainen katsoi alta kulmain ja tuumasi, mitä tuokin minusta ajattelee.

        Hyvä vitsiksi, mutta en todellakaan usko, että suurinosa suomalaisista enää ajattelee noin, vaikka kuinka media yrittää tuputtaa tätä mielikuvaa.

        Minä taas oletan, että suurinosa suomalaisista, ei ajattele edes pennin, ai, niin euron vertaa, mitä jokin ulkomaalainen ajattelee meistä?

        No, jos ajatellaan jonkin "julkkiksen" lausuntoja pääkaupunkiseudulta, että hän ei tiedä yhtään ihmistä, joka äänestäisi P-suomalaisia, niin onko siinä koko totuus? Kuitenkin heitä äänesti "aika paljon" ja oletettavasti myös pääkaupunkiseudulta, Toni Halmeen ansiosta.

        Jotenkin, kieltämättä, alkaa muodostua kuva, että ei meillä Suomessa niin erinomaisesti menekkään? Toisaalta myös muodostuu kuva, että meillä on työttöminä ihmisiä tilastoista riippuen 100 tuh.mutta mitä he ovat? Hoitoa vaativat alkoholistit ja huumeriippuvaiset. Ne täytyisi aivan aluksi karsia noista työttömistä, vaikka sitä olisivatkin, mutta eihän he voi työllistyä mihinkään?

        Saaperi, että taas aloin mielipiteitäni laukomaan, mutta talkkunapuuroa tai mitään siitä viriteltyä keitosta en syö, kuten en kuminalla maustettua leipää.


      • Korppis1
        Kristiina23 kirjoitti:

        Hyvä vitsiksi, mutta en todellakaan usko, että suurinosa suomalaisista enää ajattelee noin, vaikka kuinka media yrittää tuputtaa tätä mielikuvaa.

        Minä taas oletan, että suurinosa suomalaisista, ei ajattele edes pennin, ai, niin euron vertaa, mitä jokin ulkomaalainen ajattelee meistä?

        No, jos ajatellaan jonkin "julkkiksen" lausuntoja pääkaupunkiseudulta, että hän ei tiedä yhtään ihmistä, joka äänestäisi P-suomalaisia, niin onko siinä koko totuus? Kuitenkin heitä äänesti "aika paljon" ja oletettavasti myös pääkaupunkiseudulta, Toni Halmeen ansiosta.

        Jotenkin, kieltämättä, alkaa muodostua kuva, että ei meillä Suomessa niin erinomaisesti menekkään? Toisaalta myös muodostuu kuva, että meillä on työttöminä ihmisiä tilastoista riippuen 100 tuh.mutta mitä he ovat? Hoitoa vaativat alkoholistit ja huumeriippuvaiset. Ne täytyisi aivan aluksi karsia noista työttömistä, vaikka sitä olisivatkin, mutta eihän he voi työllistyä mihinkään?

        Saaperi, että taas aloin mielipiteitäni laukomaan, mutta talkkunapuuroa tai mitään siitä viriteltyä keitosta en syö, kuten en kuminalla maustettua leipää.

        Kuopukseni on tehnyt työtä määräaikaisvakansilla jo kolme vuotta. Jälleen kerran hänen työpaikallaan on epävarmuuden olotila. Hän oli yllättynyt kuullessaan, että osa työntekijöistä ovat olleet koko työhistoriansa ajan määräaikaisia.

        Tällainen käytäntö on mahdollista kun työnantaja on Suomen valtio.
        Nyt kun uhkakuvia taas on ilmassa on myös avoimia kysymyksiä.

        Miten työt järjestetään jos määräaikaisia aletaan vähentämään. Ilman määräaikaisia työntekijöitä, työt eivät tulisi tehtyä.

        Mitä sitten jos heitä aletaan heittämään ulos, ketkä tekevät heidän työnsä?

        Maahanmuuttajamiehet on työllistettävä niin pian kun mahdollista sanoo Sipilä. Minne ja miten heidät työllistetään. Joutuuko suomalainen määräaikainen väistymään maahanmuuttajan tieltä valtion työpaikoissa?

        Olkoon tämä yksi näkökulma siihen miksi suomalainen pelkää.

        Työttömyyttä on montaa sorttia samoin kuin työttömiäkin.

        Epävarmuus työmarkkinoilla on tätä päivää.

        On älytöntä samaistaa suomalaista työtöntä epäsosiaaliseksi. Tämä on taas tätä Tervomaista kehä kolmosen sisällä olevaa ajattelumallia. Työtä vaan ei ole riittävästi. Työttömyyskorvaukset takaavat näiden ihmisten elämisen. Osa syrjäytyy ja se on selvää jos ei ole rahaa muuhun kuin ruokaan on parempi istua sisällä ja olla kuluttamatta energiaa.

        Joskus mietin onko plus 60-vuotiaat syrjäytyneet nuorien ongelmista, onko nuoret niin kaukaisia. Usein verrataan omaa nuoruutta, kyllä oli töitä. Niin oli, mutta ei ole enää.

        Ihmisellä on itsesuojeluvaisto, joka pistää varovaiseksi, aina kun ilmapiiri on painostava tai liikkuu oudossa paikassa tai seurassa. Ihmisen aivoissa on koodi - mitä tuo minusta ajattelee-, mitä tuo minusta haluaa, mikä minussa on vikana mitä..mikä..miksi jne.

        Kansana, kaikista kansoista leviää aika ajoin negatiivisia uutisia.

        Talkkuna on talkkunaa kalkkuna on kalkkunaa yhdessä ne takkuaa.


      • henrjii
        Korppis1 kirjoitti:

        Iso elehfantti ihmetytti amerikkalaista, saksalaista ja suomalaista.
        Amerikkalainen mietti, tuo olisi hyvä myyntivaltti sirkuksessa, sillä tekisi rahaa.
        Saksalainen mietti, tuon kun panisi lihoiksi siitä saisi rahaa.
        Suomalainen katsoi alta kulmain ja tuumasi, mitä tuokin minusta ajattelee.

        Suomalainen Ruotsalainen ja Norjalainen keskusteli lääketiestää
        Norjalainen, meillä yhdeltä potilaalta irtosi käsi, ommeltiin se kiinni ja hyvin pelaa
        Ruotsalainen, ydeltä potilaalta oli pää irti, ommeltiin kiinni, ja hyvin pelittä
        Suomalainen tohtori, kerättiin kadulta ämpärillinen kakkaa, tehtiin pdesidentti, ja hyvin toimii


      • Korppis1
        henrjii kirjoitti:

        Suomalainen Ruotsalainen ja Norjalainen keskusteli lääketiestää
        Norjalainen, meillä yhdeltä potilaalta irtosi käsi, ommeltiin se kiinni ja hyvin pelaa
        Ruotsalainen, ydeltä potilaalta oli pää irti, ommeltiin kiinni, ja hyvin pelittä
        Suomalainen tohtori, kerättiin kadulta ämpärillinen kakkaa, tehtiin pdesidentti, ja hyvin toimii

        Tuo oli varmaan ennen Niinistöä juttu ; )


    • himsff

      presidentti aamuisessa tv-puheessaan kai kehoitti kansalaisia maahanmuttokeskustelussa kohdistamaan kritiikkiä, jos oikein ymmärsin
      - tonne EU- päättäjien suuntaan - ei käymään kanslaisia toistensa kimppuun
      - älypää- kananraadoksi joo itseni mnäkin tunnistin monessa keskustelussa
      - oikeamp nimike olis varmaan älyvapaa.
      - liiasta sotaisuudesta joskus peleissä puuttuu reilun pelin henki

      -verta luita hampaita -huuto pikkulastenkin suust kentänlaidalta
      sangen sotaisalta tai tappelulta.

    • Talakkuna on hyvää mutta närästää.

      • 1eero

        Mulla on muistikuva talkkunaa mustikoitten kanssa joskus lapsena, kai talkkunaa myydään kaupoissa.


      • joopajoop

        Eikä närästä. Mitä olet sotkenut joukkoon? Pekonia?

        Hämäläiseen talkkunaan lisätään kaikenlaista, herneitäkin. Kainuun talkkuna tehdään pelkästään ohrasta.

        Talkkunaa on saatavana kaupoista, jauhoina. Se on itse keitettävä jos puuroa haluaa.


      • 1eero kirjoitti:

        Mulla on muistikuva talkkunaa mustikoitten kanssa joskus lapsena, kai talkkunaa myydään kaupoissa.

        Talkkunaa on jauhoina ja puurojauhoina. Ei vissiin ainakaan eteläsuomesta joka paikasta saa kun tyttö joka asuu etelässä ostaa sitä aina täältä käydessään.


      • joopajoop kirjoitti:

        Eikä närästä. Mitä olet sotkenut joukkoon? Pekonia?

        Hämäläiseen talkkunaan lisätään kaikenlaista, herneitäkin. Kainuun talkkuna tehdään pelkästään ohrasta.

        Talkkunaa on saatavana kaupoista, jauhoina. Se on itse keitettävä jos puuroa haluaa.

        NärästääPäs, ainakin mun masua. Mut silti syön sitä aina joksus.
        Puurotalkkunasta keitettyä puuroa, phtaasta ohrasta. Hyi ei kai siihen puroon sotketa muta kuin suolaa ja voisilimä. Maitoa joskus lasillinen kyytipojaksi. Ai kun on hyvää.


      • Korppis1
        siilimuori2 kirjoitti:

        NärästääPäs, ainakin mun masua. Mut silti syön sitä aina joksus.
        Puurotalkkunasta keitettyä puuroa, phtaasta ohrasta. Hyi ei kai siihen puroon sotketa muta kuin suolaa ja voisilimä. Maitoa joskus lasillinen kyytipojaksi. Ai kun on hyvää.

        En minäkään ole koskaan syönyt tai edes kuullut syötävän talkkunapuuroa pekonilla jne. voisilmä on riittänyt.


      • joopajoop
        siilimuori2 kirjoitti:

        NärästääPäs, ainakin mun masua. Mut silti syön sitä aina joksus.
        Puurotalkkunasta keitettyä puuroa, phtaasta ohrasta. Hyi ei kai siihen puroon sotketa muta kuin suolaa ja voisilimä. Maitoa joskus lasillinen kyytipojaksi. Ai kun on hyvää.

        Olen kuullut että ennenvanhaan aamulla savottamiehet laittoivat talkkunaan silmäksi sianliha käristyksen. Jaksoi sitten työtä tehdä.


      • joopajoop kirjoitti:

        Olen kuullut että ennenvanhaan aamulla savottamiehet laittoivat talkkunaan silmäksi sianliha käristyksen. Jaksoi sitten työtä tehdä.

        Vamaan on sitäkin tehty. Itse olen syönyt vain puuroa puurona. Toiset laittaa talkkunajauhoa (eri kuin puurojauho)viilin sekaan esimerkiksi. Ei minun rössypotussakaan ole läskiä.


    • ent.siivoojaparka

      Rasistina minuakin ovat jotkut pitäneet, mutta kyllä minä nyt olen alkanut yrmimään noita ruotsalaisia, kun luin lehden.
      300 ruotsalaista terroristia on viimeisen kolmen vuoden aikana lähtenyt sotimaan Syyriaan ja Irakiin IS:n joukkoihin. Nytkin siellä on 125 ruotsalaista terroristia taistelemassa, 90 ruotsalaista miestä ja 35 ruotsalaista naista. 40 ruotsalaista terroristia siellä on kuollut. Oikein niille.
      Enhän yhtään enää ihmettele, että täältä virtaa pakolaisia Suomeen., kun mistä sen tietää mitä teroristeja nämä loputkaan ruotsalaiset on.

      • eppu2

        Mutta, kun täällä on jo sama juttu.
        Emmekä tiedä onko oikeita lukuja edes kerrottu julkisuuteen.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Mutta, kun täällä on jo sama juttu.
        Emmekä tiedä onko oikeita lukuja edes kerrottu julkisuuteen.

        Niin, pakolaisraukat. Minne ne nyt enää pääsee turvaan? Ei ihme, että ryntäilevät halki maan tuli persiissä etsimässä turvallista paikkaa.


      • Korppis1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niin, pakolaisraukat. Minne ne nyt enää pääsee turvaan? Ei ihme, että ryntäilevät halki maan tuli persiissä etsimässä turvallista paikkaa.

        Kainuulainen vanha kansa kutsui saamattomia, apua muilta kerjääviä ihmisiä... persettä kynsiviksi ja sormiaan nuuskiviksi.


    • ylipuoluerajojen

      Presidenttimme haastattelu toi esiin juuri sen ydinongelman, maassa maan tavoin, ja mitoitus on jo Saksan luokkaa sopeutettuna meidän oloihimme. Hyvä pressa Niinistö !!!!!

      • 1eero

        Niinistö oli huolestunut maahantulijoiden määrästä, viittasi puheisaa päättäjiin nyt tarvisisi alkaa jotain tehdä meneekö viesti perille jos ei mene on pressan otettava jyrkkä asenne ja pantava politiikot töihin.


    • yhtäältä.toisaalta

      Mä olen sen verran rasisti, että, jos talkkunapuuro kirjoitetaan talakkunapuuro, niin jotain pitäis tehdä... vaikka nyt Suomem kielen puhtaudelle. Kaikki eivät suhtaudu suopeasti junttiuteen.

      • Korppis1

        Talakkunapuuroo ja pottuvoeta, särpimeksi maetoa.

        Kävin saonomassa en vastonut, saonan jäläkeen söen. Miten sinä oot iltas saanu menemää? Minua raokassoo taijan kuitennii jutella vielä jonnii aekaa.


      • Meilläpäin talakkuna kirjotetaan niin kuin sanotaan. Jos se on junttiutta niin oon mieluusti juntti, ainaki epävirallisissa yhteyksissä ;).


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Meilläpäin talakkuna kirjotetaan niin kuin sanotaan. Jos se on junttiutta niin oon mieluusti juntti, ainaki epävirallisissa yhteyksissä ;).

        No no onko se nyt niin tärkeää kyllä on asioita joissa voi olla vähän juntti perään antamaton.


      • 1eero kirjoitti:

        No no onko se nyt niin tärkeää kyllä on asioita joissa voi olla vähän juntti perään antamaton.

        Kyllä se on tärkiää. Onhan ihan eri asia puhua talkkunasta kuin talakkunasta. Ja kun kaikki kuitenkin ymmärtää mistä puhutaan niin mitä väliä sillä on onko siinä yksi a enempi tai vähempi :).


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Kyllä se on tärkiää. Onhan ihan eri asia puhua talkkunasta kuin talakkunasta. Ja kun kaikki kuitenkin ymmärtää mistä puhutaan niin mitä väliä sillä on onko siinä yksi a enempi tai vähempi :).

        Nii että änkyrä mikä änkyrä :D.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Nii että änkyrä mikä änkyrä :D.

        Älä menetä hermoja talkkunan tai talakkunan takia, oletko nähnyt ihmisen änkyrä humalassa.


      • 1eero kirjoitti:

        Älä menetä hermoja talkkunan tai talakkunan takia, oletko nähnyt ihmisen änkyrä humalassa.

        Voe kuules talakkuna ei saa minun hermojani menemään, häytyypi olla pikkasen isommat asiat kysseessä ennen kuin mun päre alkaaa palaa. Nytkin talakkunapuro hellalla muhimassa, kiitos palstan :).

        Valitettavasti olen nähnyt ihmisen änkyräkännissä, ei mikään mieltäylentävä näky.


    • Aamun sanomalehdestä juuri luin jutun Irakista Suomeen paenneesta lääkäriperheestä, äiti, isä ja kaksi lasta. Irakissa kuulemma tapetaan lääkärit, etteivät ihmiset saisi hoitoa ja kuolisivat nopeammin.
      Oli ollut suuri järkytys joutua vastaanottokeskukseen, Irakissa he olivat rikkaita ihmisiä ja täällä neuvottiin sisävessan käyttökin. Perhe siirrettiin sitten Kajaaniin, josta oli tosi huonoja kokemuksia, syrjintää, pilkkaa jne. Sieltä muuttivat Lappeenrantaan, koska se on kansainvälisempi kaupunki, hyvin viihtyvät.
      Talkkunasta eivät maininneet mitään, mutta perheen 4-vuotias pikkupoika sanoi: "miun lempiruokaa on makaronilaatikko"..
      Mies opiskelee suomenkieltä, että pääsisi kiinni lääkärin töihin, samoin vaimo haluaa työhön. Ehkä heistä tulee vielä ihan kelvollisia suomalaisia. Vai?

      • Ihan lupaavalta kuulostaa kotoutuminen.

        Tuosta sisäwc-ohjeistuksesta. Tosiasia on että noissa vastaanttoke-ksuksiss on ollut vessoissa siisteysonglmaa, jota on pyritty saamaan kuriin ohjeistuksella. Kaikki eivät ole esimerkiksi tottuneet laittamaan wc-papereita wc-pyttyyn käytön jälkeen vaan ne on laitettu roskiin ja vissiin aika usein paperi ei ole osunut roskakoriin sitten. Kulttuurieroa? Ohjeistus on kaikille sama, ei siellä vioida alkaa kaikille erikseen yksilöimään.


      • "Ancelina"

        Miksi ihmeessä sinäkin tunnet vetoa jatkaa tällaista vanhaa jankutusta?
        Fiksu tyttö kun olet.
        Muutenkin kuin ollessasi olevinasi.
        Luostari-ruokaakin?
        Höh!
        Joskus olet kuin Korppis, teet aloituksen sillee sievästi ja jatkat sitten
        Blogina, pilaten koko jutskan.
        Paloma-kultu sortuu kans useesti tohon samaa.

        Sit hyökkää kaikki siilit, lierot, eerot sekaan kirjoitteleen yksinään
        itselleen.
        Jatkaa öisin, aamuin ja iltaisinkin.
        Niin venyy mauton ketju-purkka.

        Puts!
        Teille kolmosille.

        YH.


      • Korppis1
        hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Miksi ihmeessä sinäkin tunnet vetoa jatkaa tällaista vanhaa jankutusta?
        Fiksu tyttö kun olet.
        Muutenkin kuin ollessasi olevinasi.
        Luostari-ruokaakin?
        Höh!
        Joskus olet kuin Korppis, teet aloituksen sillee sievästi ja jatkat sitten
        Blogina, pilaten koko jutskan.
        Paloma-kultu sortuu kans useesti tohon samaa.

        Sit hyökkää kaikki siilit, lierot, eerot sekaan kirjoitteleen yksinään
        itselleen.
        Jatkaa öisin, aamuin ja iltaisinkin.
        Niin venyy mauton ketju-purkka.

        Puts!
        Teille kolmosille.

        YH.

        Huomenta@

        Miksi roikut palstalla jos et hyväksy keskustelua. Olet kuin nuo irakilaiset mamumiehet, mikään ei kelpaa.

        Tänään en kerkiä kauaa roikkua mukana, on hoidettava muutama jutska.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Huomenta@

        Miksi roikut palstalla jos et hyväksy keskustelua. Olet kuin nuo irakilaiset mamumiehet, mikään ei kelpaa.

        Tänään en kerkiä kauaa roikkua mukana, on hoidettava muutama jutska.

        Nyt lipsahti hunkszilta niin ala-arvoinen viesti, etten viitsi edes vastata hänelle.
        Tuonkaltaisen epäilijän ja luulottelijan kanssa on turha keskustella.
        Jos joskus maailmassa aloituksen teen, niin kyllä siinä lukee tämä oma nimimerkkini tekijän paikalla.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Huomenta@

        Miksi roikut palstalla jos et hyväksy keskustelua. Olet kuin nuo irakilaiset mamumiehet, mikään ei kelpaa.

        Tänään en kerkiä kauaa roikkua mukana, on hoidettava muutama jutska.

        "Korppis1"

        Kyllä minä keskustelun hyväksyn.
        Tiedät sen ihan hyvin, älä höpötä.
        Typeryyksiä minä en hyväksy.
        Kaikkein kammottavinta on, kuin fiksulta tuntuva alkaa höperehtiä.
        Menehän sinä jutskailemaan.
        Eiköhän joku saavu tilallesi.

        Kuti, kuti...

        yst.

        H.


      • Ancelina kirjoitti:

        Nyt lipsahti hunkszilta niin ala-arvoinen viesti, etten viitsi edes vastata hänelle.
        Tuonkaltaisen epäilijän ja luulottelijan kanssa on turha keskustella.
        Jos joskus maailmassa aloituksen teen, niin kyllä siinä lukee tämä oma nimimerkkini tekijän paikalla.

        "Ancelina"

        Miten niin ala-arvoinen?
        Sinullehan minä vastasin.

        Jos voisin, antaisin sinulle suudelman.
        Lopetukseksi...hetkeksi.
        Ehkäpä jatkoksikin.
        Lettu-pannuni rakas.

        Tässäpä sinulle riimi.
        Kuulin sen vanhalta Kärpäseltä:

        "Kärpäs-lätkänä olla jos voisin
        Minä katsoin katosta alas.

        Heti jossain jo nousisi pää ylös
        minä iskisin tiukasti alas"

        YH.


      • PalomaNonSeq
        siilimuori2 kirjoitti:

        Ihan lupaavalta kuulostaa kotoutuminen.

        Tuosta sisäwc-ohjeistuksesta. Tosiasia on että noissa vastaanttoke-ksuksiss on ollut vessoissa siisteysonglmaa, jota on pyritty saamaan kuriin ohjeistuksella. Kaikki eivät ole esimerkiksi tottuneet laittamaan wc-papereita wc-pyttyyn käytön jälkeen vaan ne on laitettu roskiin ja vissiin aika usein paperi ei ole osunut roskakoriin sitten. Kulttuurieroa? Ohjeistus on kaikille sama, ei siellä vioida alkaa kaikille erikseen yksilöimään.

        Tiedän kokemuksesta että kaikissa maissa ei rakennusteknillisistä syistä (vanhemmat viemäriverkostot) saa laittaa vessapaperia pyttyyn vaan sitä varten on erillinen kori vessanpöntön vieressä. Koskee usein vanhempia asutusalueita tai pikkukaupunkeja, ei suurkaupunkeja tai moderneja asuinrakennuksia. Näin on usein latinalaisessa amerikassa ja voisin kuvitella että osassa köyhempiä arabimaita myös.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Miten niin ala-arvoinen?
        Sinullehan minä vastasin.

        Jos voisin, antaisin sinulle suudelman.
        Lopetukseksi...hetkeksi.
        Ehkäpä jatkoksikin.
        Lettu-pannuni rakas.

        Tässäpä sinulle riimi.
        Kuulin sen vanhalta Kärpäseltä:

        "Kärpäs-lätkänä olla jos voisin
        Minä katsoin katosta alas.

        Heti jossain jo nousisi pää ylös
        minä iskisin tiukasti alas"

        YH.

        Kauhee virhe...
        Anteeksi

        ...iskisin tiukasti takas.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Miksi ihmeessä sinäkin tunnet vetoa jatkaa tällaista vanhaa jankutusta?
        Fiksu tyttö kun olet.
        Muutenkin kuin ollessasi olevinasi.
        Luostari-ruokaakin?
        Höh!
        Joskus olet kuin Korppis, teet aloituksen sillee sievästi ja jatkat sitten
        Blogina, pilaten koko jutskan.
        Paloma-kultu sortuu kans useesti tohon samaa.

        Sit hyökkää kaikki siilit, lierot, eerot sekaan kirjoitteleen yksinään
        itselleen.
        Jatkaa öisin, aamuin ja iltaisinkin.
        Niin venyy mauton ketju-purkka.

        Puts!
        Teille kolmosille.

        YH.

        Muut kirjoittaa mitä halu ja milloin haluaaaa, trollailes sinä ihan rauhassa vaan kun ei ole muuta mjitä antaa.Miten aikuinen mies (nainen?) jaksaa aina vaan...............?


      • PalomaNonSeq kirjoitti:

        Tiedän kokemuksesta että kaikissa maissa ei rakennusteknillisistä syistä (vanhemmat viemäriverkostot) saa laittaa vessapaperia pyttyyn vaan sitä varten on erillinen kori vessanpöntön vieressä. Koskee usein vanhempia asutusalueita tai pikkukaupunkeja, ei suurkaupunkeja tai moderneja asuinrakennuksia. Näin on usein latinalaisessa amerikassa ja voisin kuvitella että osassa köyhempiä arabimaita myös.

        Aivan Paloma, tätä juuri tarkoitin.


      • PalomaNonSeq kirjoitti:

        Tiedän kokemuksesta että kaikissa maissa ei rakennusteknillisistä syistä (vanhemmat viemäriverkostot) saa laittaa vessapaperia pyttyyn vaan sitä varten on erillinen kori vessanpöntön vieressä. Koskee usein vanhempia asutusalueita tai pikkukaupunkeja, ei suurkaupunkeja tai moderneja asuinrakennuksia. Näin on usein latinalaisessa amerikassa ja voisin kuvitella että osassa köyhempiä arabimaita myös.

        "PalomaNonSeq"

        No voi sun helv...!

        Vaikka vitsisi on iki-vanhaa totuutta, niin pakko on todeta:

        "Paha on ennen, paha jälkeen.
        milloin antaisi seksin elkeen.

        Haiseeko siellä, toisella puolla
        lapseni syntyköön siis suolla"

        yst.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Kauhee virhe...
        Anteeksi

        ...iskisin tiukasti takas.

        H.

        Voi itku sentään...

        ...jossain Jos...

        H.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Muut kirjoittaa mitä halu ja milloin haluaaaa, trollailes sinä ihan rauhassa vaan kun ei ole muuta mjitä antaa.Miten aikuinen mies (nainen?) jaksaa aina vaan...............?

        "siilimuori2"

        Noinhän se menee.
        Usein yleisimmät ovat niitä masentavimpia.
        Kuten räntä-sateen suurimmat rievut.
        Minä muuten kirjoitan paljon vähemmän kuin sinä.
        Aina kirjoitan asiaakin, toisin kun...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "siilimuori2"

        Noinhän se menee.
        Usein yleisimmät ovat niitä masentavimpia.
        Kuten räntä-sateen suurimmat rievut.
        Minä muuten kirjoitan paljon vähemmän kuin sinä.
        Aina kirjoitan asiaakin, toisin kun...

        H.

        Nonii!
        Tuosta aina asiaa kirjoittamisestasi voidaan ihan pikkasen olla eri mieltä. Tai voihan tieten olla niinkin että mulla on hoksottimissa tai elämänkokemuksessa vikaa ja puutteita kun suurinta osaa asiastasi en ymmärrä en. Mutta kirjoita vaan ihan rauhassa kökköyksiäsi, ei haittaa yhtään. Mutta ota vastaan arviointi kuin ihminen ikään, käykö vaikka näin?

        Sinun asiasi on ilmeisesti eri kuin minun asiani. Lasketkos kirjoitukseni ja jos niin miksi? Mikä kirjoituksissani häiritsee, oiskos munaa sanoa rehellisesti vai jatkatko kökkölinjalla jolloin postaan roskakoriin enkä huomioi.


    • Huomenta@

      Aamun uutisista paljastui karu totuus. Rajat kiinni mielenosoitukset sujuivat rauhallisesti ja järjestävät olivat toimineet lain mukaan. Mielenilmaus luvat oli haettu poliisilta. Ei rasismille mielenilmaisijat hakivat konflikteja Rajat kiinni mielenilmaisijoiden kanssa. Poliisi joutui olemaan näiden kahden ryhmän välissä. Yksi rajat kiinni mielenilmaisija pieksettiin yhtä poliisiautoa potkittiin yms. Ei rasismille mielenilmaisijat eivät olleet hakeneet lupaa viranomaisilta tapahtumilleen.

      Poliisi kysyykin mitä tekemistä tällaisella käytöksellä on Ei rasismille ajatuksen kanssa?

      Vasemmisto vauhdissa. Viherpiiperot vihaisina.

      Kansan syvät rivit hiljaa kävellen kylttien kanssa Rajat kiinni tapahtumissa.

      Kun luin ajattelin en ole rasisti. En ikinä lähtisi osoittamaan mieltä, en potkimaan autoja, en vahingoittamaan kanssa ihmisiä. Olivatpa ne suomalaisia tai muiden maiden kansalaisia, mustia, keltaisia tai ruskeita, kristittyjä, mulmijea tai muita.

      PEACE Y

      • PalomaNonSeq

        Ei, et niin tekisis. Et julkisesti. Mutta kaikessa mitä sanot täällä anonyymisti kaikuu rasistinen pohjasävy: huomioi että Suomen pakolaispolitiikan vastustaminen esim. viitaten taloudelliseen tilanteeseen jne ei ole välttämättä rasismia, mutta se mitä sinä sanot on henkilökohtaista ja perustuu omaan näkemykseesi siihen minkälaista (näköistä, kielistä, uskoista jne.) porukkaa toivot jatkossakin näkeväsi Korven kaupungissa. Se perustuu pelkoosi siitä että maailmasi on muuttumassa ja tulee muuttumaan vieläkin suuremmalla vauhdilla, että Lidlin oviaukkoa tukkii vieläkin useammin riikinkukkoasuisten mustien naisten parvi lastenvaunuillaa jotka ärsyttävät sinua molottamalla suurella äänellä kieltä jota et ymmärrä.

        Rasismisi ei ole järjestäytynyttä, vihaan tai pahansuopaisuuteen perustuvaa, koska uskon että periaatteessa olet hyvä ihminen, mutta se järkyttää omaa maailmankuvaasi ja sitä mitä koet korven kulttuuriksi joka on nyt ottamassa uutta muotoa perinteisistä arvoista ja isoäidin kauniista esineistä: maailma on muuttanut korpeen, lintukotosi seinään on tullut reikä.


      • Jovainn

        Hyvä Korppis.Täyttä asiaa!


      • Korppis1

        Sitä juuri tarkoitan, mitä nuista, olemmehan saaneet reijän täytettä ja köyhyyden jakajia.

        Kävin tekemässä 104 kinkku-juustoruisleipää, joita lähden kohta jakamaan ; )


      • enmilläänkeksi

        "Lidlissä koettua. Värikäs joukko afrikkalaisia saapui ostoksille. Puhe oli äänekästä ja liikkuminen sitä luokkaa, että meikäläisen oli vetäydyttävä hieman sivummalle."
        Mitäs sitä sivummelle vetäytymään. En mää ainakaan. Opiskeluaikana perjantaina, kun väsyneenä ja nälkäisenä odotin juna-asemalla, niin oli odotushuoneessa ei ollut yhtään vapaata istuinta. Moni seisoikin. Istumatilaa oli muutamalla keskellä huonetta isolla penkillä, mutta siihen ei kukaan mennyt, kun romaniperhe oli valloittanut kovaäänisesti mölisivät ja hyppelivät lapsensa. Aattelin, että prkl ja menin siihen romanien viereen istumaan. He hiljenivät ja jäykistyivät, katsoivat toisiaan. Että mitä tapahtui. Siinä istuin junan tuloon asti. Kivaa oli, hitsit että mä nautin. Wautsi fiilis, kun menee ulos mukavuusalueeltaan ja on erilainen suomalainen. Sitä fiilistä tahtoo lisää.
        Noin olen jo toiminut ja aion jatkossakin toimia näiden uusien tulokkaiden kanssa yleisillä paikoilla. Siinäpähän ihmettelevät :))))))


      • Korppis1
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        "Lidlissä koettua. Värikäs joukko afrikkalaisia saapui ostoksille. Puhe oli äänekästä ja liikkuminen sitä luokkaa, että meikäläisen oli vetäydyttävä hieman sivummalle."
        Mitäs sitä sivummelle vetäytymään. En mää ainakaan. Opiskeluaikana perjantaina, kun väsyneenä ja nälkäisenä odotin juna-asemalla, niin oli odotushuoneessa ei ollut yhtään vapaata istuinta. Moni seisoikin. Istumatilaa oli muutamalla keskellä huonetta isolla penkillä, mutta siihen ei kukaan mennyt, kun romaniperhe oli valloittanut kovaäänisesti mölisivät ja hyppelivät lapsensa. Aattelin, että prkl ja menin siihen romanien viereen istumaan. He hiljenivät ja jäykistyivät, katsoivat toisiaan. Että mitä tapahtui. Siinä istuin junan tuloon asti. Kivaa oli, hitsit että mä nautin. Wautsi fiilis, kun menee ulos mukavuusalueeltaan ja on erilainen suomalainen. Sitä fiilistä tahtoo lisää.
        Noin olen jo toiminut ja aion jatkossakin toimia näiden uusien tulokkaiden kanssa yleisillä paikoilla. Siinäpähän ihmettelevät :))))))

        Kun olin nuori maailma oli erilainen. Olin menevä, rohkea, voimakas ja osallistuva ihminen.

        En jaksa enää tunkea itseäni tieten tahtoen tönittäväksi.


      • enmilläänkeksi
        Korppis1 kirjoitti:

        Kun olin nuori maailma oli erilainen. Olin menevä, rohkea, voimakas ja osallistuva ihminen.

        En jaksa enää tunkea itseäni tieten tahtoen tönittäväksi.

        Eivät he töni. Se on mun kokemukseni. Teen tuon sillai, että olen valmis siirtymään, jos joku ei millään mua väistä (suojatiellä ylitän kadun samalla tavalla autoilijan jarrujalkaa seuraten). Aivan kivasti käyttäytyvät, kun tällainen vanhempi mummeli-immeinen on kuin ei heitä oliskaan. Joku tässä ketjussa tai toisessa kirjoitti, että poikansa on sanonut kovaäänisyyden olevan vain heidän tapansa, joka hämää, ja etteivät he pahoja ole. Lisääntyy maahanmuuttaneiden röyhkeännäköinen käytös, kun suomalaiset arkailee ja siirtyy sivuun, antaa tietä. Tuollaisella arkajalkailulla ruokimme tuota käytöstä, jota sitten paheksumme. Kas, kas, minäkin alan oppia suvaitsevaisten tavoille - moitin suomalaisia ja syytän kaikesta suomalaisia ;)


      • eppu2
        Korppis1 kirjoitti:

        Sitä juuri tarkoitan, mitä nuista, olemmehan saaneet reijän täytettä ja köyhyyden jakajia.

        Kävin tekemässä 104 kinkku-juustoruisleipää, joita lähden kohta jakamaan ; )

        Niille reiäntäyttäjillekö Sinä niitä leipiä.


      • bessie-
        Korppis1 kirjoitti:

        Kun olin nuori maailma oli erilainen. Olin menevä, rohkea, voimakas ja osallistuva ihminen.

        En jaksa enää tunkea itseäni tieten tahtoen tönittäväksi.

        Eläkeläisenä sinulla on hyvää aikaa käydä kaupassa hiljaisempina aikoina. Vai väitätkö, että teillä päin asiakkaat tahallaan tönivät toisiaan? Jos, niin etkö pysty pitämään puoliasi ja tönimään takaisin?

        Lähilidlissäni näyttäisi käyvän eniten kasuja, ja seuraavaksi yleisin kieli on eesti tai venäläisittäin puhuttu suomi. Aika vähän siellä käy afrikkalaisia naisia värikkäine vaatteineen ja lastenvaunuineen, sillä siellä on aika hankala käydä jalkaisin tai julkisilla. Eestiläiset, venäläiset ja puolalaiset miehet liikkuu joskus isoina laumoina ja näyttävät tosi matsoilta riipputaskuhousuissaan ja turvakengissään, mutta ei ne yli kävele eikä tönikään, päinvastoin.

        Onko polvesi ruvenneet taas reistailemaan vai miksi et jaksa? Et kai vaan ole alistunut anteeksi-että-olen-olemassa tyyppi, jos olet niin nyt on korkein aika ryhdistäytyä.


      • Korppis1
        eppu2 kirjoitti:

        Niille reiäntäyttäjillekö Sinä niitä leipiä.

        Ehtoota eppu@

        Olin paremmassa kuin reijäntäyttäjät. Oli niitä raitilla hengailemassa kun kotiin ajelin.

        Tarjoilin leipiä ja kahvia ministerille, kansaedustajille sekä Kainuun kuntien pomoille ja eri poliittisten puolueiden edustajille.

        Ilta jatkuu Sote-uudistuksen puitteissa, ministeri Rehulan vetämänä uudesta Kainuun sote-mallista.

        Korviini kantautui.

        Kuka olisi uskonut viime huhtikuussa kun eduskunta aloitti toimintansa, että lokakuussa Suomeen on tullut 70 000 uutta pakolaista lisää.

        Mietin ja laskeskelin.

        Suomessa on vajaa 4,5 miljoonaa asukasta. Elokuussa työttömyysaste oli 8.3 % Työttömiä oli vuoden 2015 elokuussa 222 000. Luku on virallinen tilastokeskuksen antaman luku.

        Ruotsin asukasluku noin 9,5 miljoonaa. Ruotsissa työttömyysaste helmikuussa 2015 oli 7,9 % Työttömiä 386000 joista 174 000 oli ulkomailla syntyneitä.

        Saksassa 80,6 miljoonaa asukasta ja talous nousu suuntainen. Työttömyysaste 6,4 %, eli 2,7 miljoonaa työtöntä.

        Saksassa on hieman enempi työttömiä kuin meillä työtä tekeviä.

        Kun näitä lukuja tutkii niin hirvittää.

        Mietin talkkuna-aivoillani.

        Meitä on 4,5 miljoonaa.
        Eläkeläisiä noin miljoona.
        Alle 18-vuotiaita noin miljoona.
        Työttömiä 222000.
        Pakolaisia 7000 enempi kuin huhtikuussa.

        Noin pari miljoonan ihmistä yrittää pitää tätä maata pystyssä.

        Sosiaaliturvamme heikkenee. Terveyskeskusmaksuihin ja sairaalamaksuinin tulee tuntuvia korotuksia. Siitä se lähtee. Mielenkiintoinen syksy ja talvi edessä.


      • eppu2

        Hyvä, että pidit korvasi auki, tuo hiton media vääristelee koko ajan asioita.
        Puhutaan luvuista, vaikka prosenttiluvut suhteutettuna ovat oikeaa tietoa.
        Esim. kerran kiinnitin huomioni sellaiseen asiaan, kun vouhotettiin, miten liikenneonnettomuudet ja kuolemat ovat lisääntyneet niin kamalasti.
        Verrattiin vain johonkin vuoteen.
        Ei ollenkaan otettu huomioon, paljonko ajoneuvoja oli enemmän liikenteessä ja paljonko ajokortin omistajia oli enemmän.
        Asiat saadaan näyttämään miltä halutaan, kun ei oteta huomioon kaikkia tosiasioita.


      • Korppis1
        eppu2 kirjoitti:

        Hyvä, että pidit korvasi auki, tuo hiton media vääristelee koko ajan asioita.
        Puhutaan luvuista, vaikka prosenttiluvut suhteutettuna ovat oikeaa tietoa.
        Esim. kerran kiinnitin huomioni sellaiseen asiaan, kun vouhotettiin, miten liikenneonnettomuudet ja kuolemat ovat lisääntyneet niin kamalasti.
        Verrattiin vain johonkin vuoteen.
        Ei ollenkaan otettu huomioon, paljonko ajoneuvoja oli enemmän liikenteessä ja paljonko ajokortin omistajia oli enemmän.
        Asiat saadaan näyttämään miltä halutaan, kun ei oteta huomioon kaikkia tosiasioita.

        Ministeri Rehula kertoi terveyshuollon maksujen tulevista korotuksista ensin %-lukuina jolloin ne tuntuivat isoilta 27 %, mutta kun hän muutti ne euroiksi nousu ei ollut niin hurjan tuntuinen esim. terveyskeskusmaksu nousee pari euroa, mutta sairaalamaksuissa nousu tuntuu, eli noin 10 euroa.


      • bessie-
        Korppis1 kirjoitti:

        Ehtoota eppu@

        Olin paremmassa kuin reijäntäyttäjät. Oli niitä raitilla hengailemassa kun kotiin ajelin.

        Tarjoilin leipiä ja kahvia ministerille, kansaedustajille sekä Kainuun kuntien pomoille ja eri poliittisten puolueiden edustajille.

        Ilta jatkuu Sote-uudistuksen puitteissa, ministeri Rehulan vetämänä uudesta Kainuun sote-mallista.

        Korviini kantautui.

        Kuka olisi uskonut viime huhtikuussa kun eduskunta aloitti toimintansa, että lokakuussa Suomeen on tullut 70 000 uutta pakolaista lisää.

        Mietin ja laskeskelin.

        Suomessa on vajaa 4,5 miljoonaa asukasta. Elokuussa työttömyysaste oli 8.3 % Työttömiä oli vuoden 2015 elokuussa 222 000. Luku on virallinen tilastokeskuksen antaman luku.

        Ruotsin asukasluku noin 9,5 miljoonaa. Ruotsissa työttömyysaste helmikuussa 2015 oli 7,9 % Työttömiä 386000 joista 174 000 oli ulkomailla syntyneitä.

        Saksassa 80,6 miljoonaa asukasta ja talous nousu suuntainen. Työttömyysaste 6,4 %, eli 2,7 miljoonaa työtöntä.

        Saksassa on hieman enempi työttömiä kuin meillä työtä tekeviä.

        Kun näitä lukuja tutkii niin hirvittää.

        Mietin talkkuna-aivoillani.

        Meitä on 4,5 miljoonaa.
        Eläkeläisiä noin miljoona.
        Alle 18-vuotiaita noin miljoona.
        Työttömiä 222000.
        Pakolaisia 7000 enempi kuin huhtikuussa.

        Noin pari miljoonan ihmistä yrittää pitää tätä maata pystyssä.

        Sosiaaliturvamme heikkenee. Terveyskeskusmaksuihin ja sairaalamaksuinin tulee tuntuvia korotuksia. Siitä se lähtee. Mielenkiintoinen syksy ja talvi edessä.

        Suomen väkiluku: 5 488 371


      • korppis1
        bessie- kirjoitti:

        Eläkeläisenä sinulla on hyvää aikaa käydä kaupassa hiljaisempina aikoina. Vai väitätkö, että teillä päin asiakkaat tahallaan tönivät toisiaan? Jos, niin etkö pysty pitämään puoliasi ja tönimään takaisin?

        Lähilidlissäni näyttäisi käyvän eniten kasuja, ja seuraavaksi yleisin kieli on eesti tai venäläisittäin puhuttu suomi. Aika vähän siellä käy afrikkalaisia naisia värikkäine vaatteineen ja lastenvaunuineen, sillä siellä on aika hankala käydä jalkaisin tai julkisilla. Eestiläiset, venäläiset ja puolalaiset miehet liikkuu joskus isoina laumoina ja näyttävät tosi matsoilta riipputaskuhousuissaan ja turvakengissään, mutta ei ne yli kävele eikä tönikään, päinvastoin.

        Onko polvesi ruvenneet taas reistailemaan vai miksi et jaksa? Et kai vaan ole alistunut anteeksi-että-olen-olemassa tyyppi, jos olet niin nyt on korkein aika ryhdistäytyä.

        No, kerroppas bessie, milloin mamuilla on busy time shoppailla niin tiedän mennä hiljempana aikana asioilleni.

        Katsos meninpä kauppoihin mihin kellon aikaan hyvänsä niitä notkuilee joka paikassa näin pienellä paikkakunnalla. Niihin törmää vaikka koettaa kuinka kiertää ja minä todellakin yritän siitä ei ole kysymys.

        Olet aika omituinen jos vertaat omaa lidliäsi Korven lidliin.

        Olen usein antanut sinunkin ymmärtää, että ei haittaa en väistä, en pokkuroi kun olen pois Korvesta.


      • eppu2
        Korppis1 kirjoitti:

        Ministeri Rehula kertoi terveyshuollon maksujen tulevista korotuksista ensin %-lukuina jolloin ne tuntuivat isoilta 27 %, mutta kun hän muutti ne euroiksi nousu ei ollut niin hurjan tuntuinen esim. terveyskeskusmaksu nousee pari euroa, mutta sairaalamaksuissa nousu tuntuu, eli noin 10 euroa.

        Siis tarkoittiko tuo sairaalamaksun nousu, reissua vai vrk:ta kohti?
        Kerro, jos kuulit muutakin tavallisen ihmisen elämään vaikuttavaa.


      • Korppis1
        bessie- kirjoitti:

        Suomen väkiluku: 5 488 371

        Niinpäs onkin, luvut meni väärinpäin 5,4 tuli 4,5 huh... sattui vahinko. Yksi miljoona enempi tietenkin, mutta ei se kovin kauaksi heitä siitä kahdesta ja puolesta miljoonasta työtä tekevästä, joka tätä maata ylläpitää. En ottanut laskelmissani huomioon opiskelijoita.


      • Korppis1
        eppu2 kirjoitti:

        Siis tarkoittiko tuo sairaalamaksun nousu, reissua vai vrk:ta kohti?
        Kerro, jos kuulit muutakin tavallisen ihmisen elämään vaikuttavaa.

        Ei hän niitä eritellyt antoi vain tuon esimerkin. Nousu koskee terveyskeskusmaksuja ja polikliniikkamaksuja ilmeiseti myös sairaalassa olon vrk maksuja. Nythän lyödään kasaan tulojen ja menojen välistä vajetta. Ihan samaa kuin sen minun lintukodin seinän reijän tilikkiminen ; )).


      • bessie-
        korppis1 kirjoitti:

        No, kerroppas bessie, milloin mamuilla on busy time shoppailla niin tiedän mennä hiljempana aikana asioilleni.

        Katsos meninpä kauppoihin mihin kellon aikaan hyvänsä niitä notkuilee joka paikassa näin pienellä paikkakunnalla. Niihin törmää vaikka koettaa kuinka kiertää ja minä todellakin yritän siitä ei ole kysymys.

        Olet aika omituinen jos vertaat omaa lidliäsi Korven lidliin.

        Olen usein antanut sinunkin ymmärtää, että ei haittaa en väistä, en pokkuroi kun olen pois Korvesta.

        Lapsiperheillä noihin aamurutiineihin kuluu aikaa kotona, enempi aamusta voisi olla hyvä aika sinun käydä kaupassa...

        En vertaillut, vaan yritin valottaa että omat riesansa on joka paikassa. Näillä työmiehillä on yleensä isohkot pakut ja vaikka aika nätisti parkkeeraavatkin niin silti joutuu usein aika sokkona peruuttelemaan pois ruudusta kun on pitkä auto molemmilla puolilla. Kassalla hidastavat kun järjestään ostavat tupakkaa.

        Että ei se elämä niin helppoa ole täälläkään. Onneksi sentään minulla silmä lepää noissa miehissä, senkään puoleen ei ole tarvetta kiertää kaukaa.


      • Korppis1
        bessie- kirjoitti:

        Lapsiperheillä noihin aamurutiineihin kuluu aikaa kotona, enempi aamusta voisi olla hyvä aika sinun käydä kaupassa...

        En vertaillut, vaan yritin valottaa että omat riesansa on joka paikassa. Näillä työmiehillä on yleensä isohkot pakut ja vaikka aika nätisti parkkeeraavatkin niin silti joutuu usein aika sokkona peruuttelemaan pois ruudusta kun on pitkä auto molemmilla puolilla. Kassalla hidastavat kun järjestään ostavat tupakkaa.

        Että ei se elämä niin helppoa ole täälläkään. Onneksi sentään minulla silmä lepää noissa miehissä, senkään puoleen ei ole tarvetta kiertää kaukaa.

        En minäkään panisi pahakseni Virolaisia komistuksia katsellessa ovat miehiä eikä mitään marjanpoimijoita. Aamulla olen turhan uninen kauppa retkille. Minä menen kauppaan kun tulee tarve. En mene ostoksille neljän ja viiden välillä. Silloin työstä tulevat ihmiset ovat ostoksilla enkä halua olla yhden patongin ja maitopurkin kanssa jonon tukkona.


      • Korppis1
        Jovainn kirjoitti:

        Hyvä Korppis.Täyttä asiaa!

        Niin täyttä totta ja sekös kirpaisi, mutta ymmärrän ei kovis useinkaan ole kovis vaan heikoin lenkki.


    • kesivä

      Muistan joskus pikkulikkana syöneeni talkkunapuuroa, siihen päälle laitettiin jotain valkoista kastiketta, ei ollut viiliä, olisiko ollut jotain voivehnäjauhkomaitokastiketta. Ei ollut kovin hyvää.

      Eilen keitin ohragryynejä ja tein kastikkeen jättikatkaravuista, paprikasta, chilistä ja cremefraichestä. Maha meni sekaisin vaikka oli laktoositonta. Kuskussistakaan en tykkää.

    • drhimsh

      Jonknlaisen jääräpäisyyden ehken immeiset vielä kestävät selän takana naureskellen, ihmetellen tai manaillen - jokainen kulkee oman tiensä
      - toteuttaen omaa ihmisyyttään tai sen puutetta.
      Sangen vaarallisille vesille mun mielestä mennään "vaurioittavien salaisuuksien" toteutuksissa, olipa asialla mikä yksikkö tai toimiala, poliittinen,
      uskonnollinen, kulttuuuri, hallinnollinen, kaupallinen, tuotannollinen, terv.-sair-hoidollinen, ja vaikka mitä paljon muuta - joissa toisinajattelijat koetaan
      viholliseksi - vaikka verten lentoa mukaillen tai myötäillen
      -- kaikki esm jotka uskontoverukkeilla on heitetty saatanan haltuun - hyvin
      tietävät kaikki ne toiminnot mitä ovat sisällään pitäneet ja teot, joiden kohteena ovat olleet - sillekään sotaisuudelle maailmassa ei yksittäiset ihmiset mitään mahda.

    • omamaa

      Olkaamme ylpeitä Suomalaisuudestamme. Sininen ja valkoinen, värit ovat vapauden.
      Kaikki perinteet kunniaan, nyt on aika.

      • Taitaa olla post festum jo.


    • Rasimiako

      Kun vastustat yleisesti maahanmuuttoa, olet rasisti nykymallin mukaan näiden hysteerikkojen mielestä. Rasismia näyttää olevan jo se että otat maahanmuuttoon kantaa kielteisesti ajatellen sen seuraamuksia syvemmin. Välimuotoa ei nähdä, kaikesta tehdään mustavalkoista vaikka et olisikaan mustavalkoinen ajatustavaltasi.
      Se kertoo tästä ajasta jossa kaikesta kiihkoillaan ja välimuotoa ei nähdä. Suomi on tietenkin ensisijaisesti suomalaisten ja muun maalaiset muuttajia jokaisessa maassa mihin he tulee. Se että jos sanot totuuden näistä pakolaisista tai yleensäkin heidän muuttamisesta maahan negatiivisine lieveilmiöineen ei ole silti rasismia, sanokoot hysteerikot mitä tahansa. Siinä tapauksessa he itse syyllistyy rasismiin samalla tapaa nousemalla maan kantaväestöä vastaan syyttämällä sinua rasistiksi.

      • eppu2

        Törkeyden huippu mielestä näiltä rasismin vastustajilta oli tämä, missä toivotettiin panemaan Suomi perseisiinne. Johan tuon rinnalla kalpenee huppumieskin.
        No talkkunasta puheenollen.
        Ainakin ennen, en nyt tiedä vieläkö, mutta Vilppulassa valmistettiin jossakin talkkunajauhoja.


      • eppu2 kirjoitti:

        Törkeyden huippu mielestä näiltä rasismin vastustajilta oli tämä, missä toivotettiin panemaan Suomi perseisiinne. Johan tuon rinnalla kalpenee huppumieskin.
        No talkkunasta puheenollen.
        Ainakin ennen, en nyt tiedä vieläkö, mutta Vilppulassa valmistettiin jossakin talkkunajauhoja.

        Minä löysin netistä talkkunasämpylöiden ohjeen. Niitä pitää tehdä ja maistaa jatkossa.


      • 1eero

        Onko tolkkua vai talkkua keskustelussa tulin katsomaan onko sopu hyvä mieli illan suussa.


      • niinpäjoopa
        siilimuori2 kirjoitti:

        Minä löysin netistä talkkunasämpylöiden ohjeen. Niitä pitää tehdä ja maistaa jatkossa.

        Minäpä löysin talkkunakääretortun ohjeen. Oli jossakin lehdessä, en muista missä. Netistäkin löytyi.


      • 1eero kirjoitti:

        Onko tolkkua vai talkkua keskustelussa tulin katsomaan onko sopu hyvä mieli illan suussa.

        Joo, sopupeiä :). Just atoin yhen ihan hyvän elokuvan. Hyvä mieli mennä nukkumaan.


      • niinpäjoopa kirjoitti:

        Minäpä löysin talkkunakääretortun ohjeen. Oli jossakin lehdessä, en muista missä. Netistäkin löytyi.

        Oi, sekin on varmaan hyvää. Mun puurotalkkunat loppui just, häytyypi hankkia jauhoja seuraavaksi jotta saa leipasta.


      • Korppis1
        eppu2 kirjoitti:

        Törkeyden huippu mielestä näiltä rasismin vastustajilta oli tämä, missä toivotettiin panemaan Suomi perseisiinne. Johan tuon rinnalla kalpenee huppumieskin.
        No talkkunasta puheenollen.
        Ainakin ennen, en nyt tiedä vieläkö, mutta Vilppulassa valmistettiin jossakin talkkunajauhoja.

        Eppu@ oliko tässä välissä joku mun mielipiteeni, joka on nyt pois, katsos kun en itse kaikkia muista?


      • eppu2
        Korppis1 kirjoitti:

        Eppu@ oliko tässä välissä joku mun mielipiteeni, joka on nyt pois, katsos kun en itse kaikkia muista?

        Mietin ja mietin, en kyllä nyt muista minäkään. Jospa joku toinen muistaisi.


    • Pohjanmaalla syötiin klimppisoppaa, en tykännyt lapsena.
      Paljon on lähikaupungin Lidlissä muita kansallisuuksia näkynyt viime aikoina. En osaa oikein ilmaista tunnelmiani, asiat muuttuvat nykyisin niin huimaa vauhtia. Kuinka paljon voi ottaa pakolaisia ennen kuin sietokykymme tulee täyteen? Sodat pitäisi saada loppumaan, pakolaisvirta ei muuten ehdy, pahenee vain. Suomen ankara talvi voi olla monelle yllätys.

      • eppu2

        Äiti keitti klimppisoppaa, me mukulat tykättiin.


      • Uteliasko

        Lidlissä katselin myös tätä joukkoa. Kassajonossa edessäni olevilla hedelmiä, meloonia ja valkohomejuustoja. Maksoivat visalla.


    • kesivä

      Joo'o voin olla missäpäin maailmaa ja aina tulee vastaan ruokia joista en pidä, oli talkkunaa, chilia, kuskussia jne. Voin olla missäpäin maailmaa tahansa ja aina on joukossa niitä jotka eivät osaa käyttäytyä. On omasta itsestäni kiinni miten otan vastaan ko. asiat.
      P.S. Muutama kuukausi sitten taisin kirjoittaa tänne, että monikulttuurisuus ja pakolaisongelmat sekoitetaan usein puheissa, samoin taisin kirjoittaa, että pakolaisongelma on hallitsematonta.
      No enhän mä nyt sillee omia mielipiteitäni esiin tuo, minähän olen kaino, itsetunnoton suomalainen.

    • henrjii

      Kyllä siinä nyt taitaa käydä niin, että kalja ja piimävelli vaihtuu tikka masalaan

    • toheloi

      Kaikki ihmiset ovat yksilöitä ja yksilöinä ihmisiä pitäisi kohdella
      - ilman että ekana ajateltaisiin heistä irroitettavaa hyötyä
      - silleen vähän räävisti ja rivosti
      - maailma pauhaa myrskyissään
      - sillekään ei pieni ihminen yksin mitään mahda
      - jos ei kerran isommatkaan
      - maailman kaikkien tempausten mahtia miettiessä
      - silloinkin kun kestokyky järkkyy
      ------ pökerryttävyydessään.
      Huonokin järjestys ehken paremp kui ei järjestystä ollenkaan.
      -------- Unohdin kaikki talkkunat ja kalkkunat, näkkärin murut pussinpohjalta maistui ihan hyviltä jukurtin seassa.

    • de-meter

      En puutu nyt ruokapuoleen. Siinä lajissa mittari on tullut lähes täyteen erilaisia dieettiruokia valmistaessa.
      Viimeaikaiset liikehdinnät ovat kyllä tehneet minustakin kriittisemmän, rasistisemman - jos niin tahdotaan nähdä - kuin aikaisemmin olin. Pidän reaktiotani täysin luonnollisena kuten pidän kaikenlaista muutosvastarintaakin. Vain hyvin pintapuolinen ihminen tai myötätuntoon sairastunut toivottaa suuret joukot vierasmaalaisia ruokapöytäänsä kun ruokalasku on maksamatta ja omat tulonlähteet epävarmoja. Sellaista toimintaa pidän vastuuttomana.

      Minulle ei myöskään mene jakeluun tuo vastuun korostaminen asioissa, joihin emme ole vaikuttaneet, kuten nyt käytäviin sotiin. Kun me auliisti avaamme ovemme pakolaisille ja turvapaikan hakijoille, emmekö ole tukemassa sitä järjestystä, minkä tulisi muuttua sotaa käyvässä maassa ?
      Ja edelleen, jos joku hirmuhallitsija on saatu pois päiviltä, sota ei ole silti loppunut. Kenen syy ? Ei kai meidän kuitenkaan ?

      • eppu2

        Totta on tuo, velalla tarjoilemme ruuan tulokkaille ynnä muun. Suossa rämmimme, tietämättä noustaanko sieltä milloinkaan.
        Kun syö enemmän, kun tienaa, se on konkurssi.
        Tuota vastuun hokemista olen kanssa joskus tuuminut.
        Itse olemme hyvinvointimme luoneet, jos siitä muille annamme, onko vastuun kanto oikea ilmaus.
        Vastuu kannetaan omista teoista, tai niistä mitkä vaapaaehtoisesti ottaa kantaakseen.
        Saddamin hirmuhallitus kaadettiin. Mikä muuttui. Vissiin vaan vainoojat vaihtui.
        Kohta niillä ei kai ole enää vainottavia, kun kaikki muuttavat eurooppaan.


      • de-meter
        eppu2 kirjoitti:

        Totta on tuo, velalla tarjoilemme ruuan tulokkaille ynnä muun. Suossa rämmimme, tietämättä noustaanko sieltä milloinkaan.
        Kun syö enemmän, kun tienaa, se on konkurssi.
        Tuota vastuun hokemista olen kanssa joskus tuuminut.
        Itse olemme hyvinvointimme luoneet, jos siitä muille annamme, onko vastuun kanto oikea ilmaus.
        Vastuu kannetaan omista teoista, tai niistä mitkä vaapaaehtoisesti ottaa kantaakseen.
        Saddamin hirmuhallitus kaadettiin. Mikä muuttui. Vissiin vaan vainoojat vaihtui.
        Kohta niillä ei kai ole enää vainottavia, kun kaikki muuttavat eurooppaan.

        "Vastuu kannetaan omista teoista, tai niistä mitkä vaapaaehtoisesti ottaa kantaakseen." Juuri noin eppu2.
        Meidän ei nyt anneta valita, meillä on "vapaaehtoinen pakko" siivota sotia käyvien maiden jälkiä.
        Se myös huolestuttaa, että kun kaikki pyrkivät Eurooppaan, säilyykä rauha täällä ? Pahalta näyttää jo nyt, velikin käy veljeään vastaan - toistaiseksi vain sanallisesti, mutta miten sitten, kun jaettava vähenee entisestään ?


      • eppu2
        de-meter kirjoitti:

        "Vastuu kannetaan omista teoista, tai niistä mitkä vaapaaehtoisesti ottaa kantaakseen." Juuri noin eppu2.
        Meidän ei nyt anneta valita, meillä on "vapaaehtoinen pakko" siivota sotia käyvien maiden jälkiä.
        Se myös huolestuttaa, että kun kaikki pyrkivät Eurooppaan, säilyykä rauha täällä ? Pahalta näyttää jo nyt, velikin käy veljeään vastaan - toistaiseksi vain sanallisesti, mutta miten sitten, kun jaettava vähenee entisestään ?

        Kyllä on pikkuhiljaa alkanut tulemaan tunne, ettei katsota nenäänsä pitemmälle, niinkuin sanonta kuuluu.
        Ei siinä hyvä tahto enää piisaa, kun rahkeet ei kertakaikkiaan riitä loputtomiin.
        Politiikot väittelyissään ovat huutaneet, minkälaisen perinnön haluatte jättää lapsillenne, vielä lapsenlapsennekin maksavat velkaa.
        Ja nyt sitä velkaa tehdään lisää, että voidaan ruokkia tämä kansaenvaellus.


      • bessie-

        Demeterille

        Kyllä meillä on sopimuksiin perustuvat velvoitteemme, ja niistä emme voi sanoutua irti. Omia poliittisia päättäjiämme taas voimme syyttää joistakin asioista, emme ketään muita. Ei ole toimittu viisaasti ja ennakoiden. Sopii vain toivoa, että nyt vihdoin vireille laitetuissa hankkeissa katsotaan asioita saman tien
        hyvin pitkänäköisesti ja laajasti.
        Tiukasta linjasta voisimme halutessamme tinkiä, mutta vastoin lakeja ei valtio voi koskaan toimia.

        Tälläkin hetkellä meillä olisi mahdollisuuksia joiltain osin toimia suvereenisti ja hieman enemmän kotiin päin vetäen. Mitä enemmän suomalaiset rasistit saavat Euroopan ja maailman laajuista huomiota, sitä vaikeampaa se päättäjille tietysti on. Siinäkään mielessä räyhääminen ei kannattaisi. Kritiikkiä voi aina esittää.

        "Viimeaikaiset liikehdinnät ovat kyllä tehneet minustakin kriittisemmän - rasistisemman - jos niin tahdotaan nähdä - kuin aikaisemmin olin."

        Eiköhän koko Eurooppa ja myös eritoten kriisimaiden naapurivaltiot ja saman alueen muutkin valtiot ole todella huolissaan tästä tilanteesta.
        Huolen ja pelon ilmaiseminen myös arvostelemalla ei ole kenenkään mielestä rasismia.
        Rasismia ei välttämättä ole leimaavien sepitelmien kirjoittelukaan, mutta on siinä aina hieman pahaa tahtoa ja lietsontaa mukana. Sinunkin muistan ainakin yhden sepitelmän kirjoittaneen jo vuosia sitten.


      • de-meter
        bessie- kirjoitti:

        Demeterille

        Kyllä meillä on sopimuksiin perustuvat velvoitteemme, ja niistä emme voi sanoutua irti. Omia poliittisia päättäjiämme taas voimme syyttää joistakin asioista, emme ketään muita. Ei ole toimittu viisaasti ja ennakoiden. Sopii vain toivoa, että nyt vihdoin vireille laitetuissa hankkeissa katsotaan asioita saman tien
        hyvin pitkänäköisesti ja laajasti.
        Tiukasta linjasta voisimme halutessamme tinkiä, mutta vastoin lakeja ei valtio voi koskaan toimia.

        Tälläkin hetkellä meillä olisi mahdollisuuksia joiltain osin toimia suvereenisti ja hieman enemmän kotiin päin vetäen. Mitä enemmän suomalaiset rasistit saavat Euroopan ja maailman laajuista huomiota, sitä vaikeampaa se päättäjille tietysti on. Siinäkään mielessä räyhääminen ei kannattaisi. Kritiikkiä voi aina esittää.

        "Viimeaikaiset liikehdinnät ovat kyllä tehneet minustakin kriittisemmän - rasistisemman - jos niin tahdotaan nähdä - kuin aikaisemmin olin."

        Eiköhän koko Eurooppa ja myös eritoten kriisimaiden naapurivaltiot ja saman alueen muutkin valtiot ole todella huolissaan tästä tilanteesta.
        Huolen ja pelon ilmaiseminen myös arvostelemalla ei ole kenenkään mielestä rasismia.
        Rasismia ei välttämättä ole leimaavien sepitelmien kirjoittelukaan, mutta on siinä aina hieman pahaa tahtoa ja lietsontaa mukana. Sinunkin muistan ainakin yhden sepitelmän kirjoittaneen jo vuosia sitten.

        Mielenkiintoista. Mihinkähän sepitelmään viittasit, bessie ? Jos vain yksi sepitelmä on vuosien varrella on ollut sellainen, mitä sopii pahenksua, niin enköhän minä tolkun kansalaisesta käy ?


      • 123987
        bessie- kirjoitti:

        Demeterille

        Kyllä meillä on sopimuksiin perustuvat velvoitteemme, ja niistä emme voi sanoutua irti. Omia poliittisia päättäjiämme taas voimme syyttää joistakin asioista, emme ketään muita. Ei ole toimittu viisaasti ja ennakoiden. Sopii vain toivoa, että nyt vihdoin vireille laitetuissa hankkeissa katsotaan asioita saman tien
        hyvin pitkänäköisesti ja laajasti.
        Tiukasta linjasta voisimme halutessamme tinkiä, mutta vastoin lakeja ei valtio voi koskaan toimia.

        Tälläkin hetkellä meillä olisi mahdollisuuksia joiltain osin toimia suvereenisti ja hieman enemmän kotiin päin vetäen. Mitä enemmän suomalaiset rasistit saavat Euroopan ja maailman laajuista huomiota, sitä vaikeampaa se päättäjille tietysti on. Siinäkään mielessä räyhääminen ei kannattaisi. Kritiikkiä voi aina esittää.

        "Viimeaikaiset liikehdinnät ovat kyllä tehneet minustakin kriittisemmän - rasistisemman - jos niin tahdotaan nähdä - kuin aikaisemmin olin."

        Eiköhän koko Eurooppa ja myös eritoten kriisimaiden naapurivaltiot ja saman alueen muutkin valtiot ole todella huolissaan tästä tilanteesta.
        Huolen ja pelon ilmaiseminen myös arvostelemalla ei ole kenenkään mielestä rasismia.
        Rasismia ei välttämättä ole leimaavien sepitelmien kirjoittelukaan, mutta on siinä aina hieman pahaa tahtoa ja lietsontaa mukana. Sinunkin muistan ainakin yhden sepitelmän kirjoittaneen jo vuosia sitten.

        Lainaus bessie-"Ei ole toimittu viisaasti ja ennakoiden.??"

        Tuota minä ihmettelen, miksi Suomen politiikot eivät toimineet viisaasti ja ennakoiden? Kuinka tämä pakolaisten tulva tuli kaikille EU- maille yllätyksenä? Niin, kukaan ei älynnyt lukea kirjoitustasi, kun ounastelit täällä niitä Välimeren ylittäviä massoja/pakolaisia/turvapaikanhakijoita. (Taisit kirjoittaa siitä korppikselle).

        Mutta onko sekään ihme, jos vuosien takaisia mielipiteitään muuttaa, tai toisin ilmaisee? Minun mieli muuttuu melkein päivittäin ja se alkaa siitä, vienkö roskat; vien/en, käynkö tänään kaupassa; käyn/en. Aamulla ei ollut vaihtoehtoja, koska lapsenlapseni soitti, että on niin pakkanen, tuletko viemään hänet kouluun?

        Samoin käy, kun luen päivän lehdet netistä ja ennenkaikkea, kun luen tätä palstaa, mutta ilman tätä en kai, ??, pystyisi olemaan, koska täältä saa aina uusia mielipiteitä, eikä kätellä tai halata tarvitse.

        jaa, taas tämä, et ole kirjautunut, mutta Kristiina23 kirjoitti


      • bessie-
        de-meter kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Mihinkähän sepitelmään viittasit, bessie ? Jos vain yksi sepitelmä on vuosien varrella on ollut sellainen, mitä sopii pahenksua, niin enköhän minä tolkun kansalaisesta käy ?

        Muistan vain yhden (tai oikeastaan 2 samasta aiheesta), koska se oli niin erikoinen tarina. Otsikossa taisi olla vähän jotain Juicen 'Norjalainen villapaita' kappaleen lyriikkaan viittaavaa, siksi taisin lukea, tykkään Juicen sanoituksista. Ehkä jotain 'ei ole kaksista, kun nousee taksista'.
        Sepitelmässäsi maahanmuuttajalapsi meni taksilla kouluun olisiko ollut 500 metrin matkan, ja sinä miehesi kanssa moista touhua katselitte vähän sillä mielellä ettei ole kaksista kun verorahoja sellaiseen tuhlataan. Vähän ajan kuluttua kirjoitit saman tarinan uudelleen, mutta matka oli muuttunut puolta pidemmäksi, mikä tietysti entisestään vähensi tarinan uskottavuutta. Muistaakseni näin päin että ensin lyhempi ja myöhemmässä tarinassa pidempi matka, mutta molemmissa tapauksissa matka oli hyvin lyhyt.

        Paheksua? Ainakaan minä en ole ollenkaan paheksuvaa tyyppiä, kivahan tarinoita on lukea.


      • Korppis1
        bessie- kirjoitti:

        Muistan vain yhden (tai oikeastaan 2 samasta aiheesta), koska se oli niin erikoinen tarina. Otsikossa taisi olla vähän jotain Juicen 'Norjalainen villapaita' kappaleen lyriikkaan viittaavaa, siksi taisin lukea, tykkään Juicen sanoituksista. Ehkä jotain 'ei ole kaksista, kun nousee taksista'.
        Sepitelmässäsi maahanmuuttajalapsi meni taksilla kouluun olisiko ollut 500 metrin matkan, ja sinä miehesi kanssa moista touhua katselitte vähän sillä mielellä ettei ole kaksista kun verorahoja sellaiseen tuhlataan. Vähän ajan kuluttua kirjoitit saman tarinan uudelleen, mutta matka oli muuttunut puolta pidemmäksi, mikä tietysti entisestään vähensi tarinan uskottavuutta. Muistaakseni näin päin että ensin lyhempi ja myöhemmässä tarinassa pidempi matka, mutta molemmissa tapauksissa matka oli hyvin lyhyt.

        Paheksua? Ainakaan minä en ole ollenkaan paheksuvaa tyyppiä, kivahan tarinoita on lukea.

        Sulla se on norsun muisti vai kirjaatko todella lukemisesi? Muistit minunkin kirjoituksiani seitsemän vuoden takaa. Ja minä en muista omiani edes eilisiä tekstejäni. Piti ihan kysäistä oliko se toinen poistettu minun tekstiäni ; ) Toinen oli, mut taisi olla se toinenkin en muista.


      • de-meter
        bessie- kirjoitti:

        Muistan vain yhden (tai oikeastaan 2 samasta aiheesta), koska se oli niin erikoinen tarina. Otsikossa taisi olla vähän jotain Juicen 'Norjalainen villapaita' kappaleen lyriikkaan viittaavaa, siksi taisin lukea, tykkään Juicen sanoituksista. Ehkä jotain 'ei ole kaksista, kun nousee taksista'.
        Sepitelmässäsi maahanmuuttajalapsi meni taksilla kouluun olisiko ollut 500 metrin matkan, ja sinä miehesi kanssa moista touhua katselitte vähän sillä mielellä ettei ole kaksista kun verorahoja sellaiseen tuhlataan. Vähän ajan kuluttua kirjoitit saman tarinan uudelleen, mutta matka oli muuttunut puolta pidemmäksi, mikä tietysti entisestään vähensi tarinan uskottavuutta. Muistaakseni näin päin että ensin lyhempi ja myöhemmässä tarinassa pidempi matka, mutta molemmissa tapauksissa matka oli hyvin lyhyt.

        Paheksua? Ainakaan minä en ole ollenkaan paheksuvaa tyyppiä, kivahan tarinoita on lukea.

        Aika runsaasti väärinmuistamista ja omaa tulkintaa oli nyt jutussasi, bessie. Koska asia ei ollut tuon kummempi en lähde sitä oikaisemaan.
        Ihmetyksen aihe oli tosiaan taksilla tehty koulumatka ja pääpointti oli se, että omat lapsemme eivät kulje taksilla noin pientä matkaa. En tosiaan käynyt matkaa mittaamassa, joten olin epätarkka.
        Tuon tyyppisiä epätarkkuuksia saattaa olla muissakin "sepustuksissani". Etsivä löytää ja sopiihan niistä huomauttaa...


      • bessie-
        de-meter kirjoitti:

        Aika runsaasti väärinmuistamista ja omaa tulkintaa oli nyt jutussasi, bessie. Koska asia ei ollut tuon kummempi en lähde sitä oikaisemaan.
        Ihmetyksen aihe oli tosiaan taksilla tehty koulumatka ja pääpointti oli se, että omat lapsemme eivät kulje taksilla noin pientä matkaa. En tosiaan käynyt matkaa mittaamassa, joten olin epätarkka.
        Tuon tyyppisiä epätarkkuuksia saattaa olla muissakin "sepustuksissani". Etsivä löytää ja sopiihan niistä huomauttaa...

        En väittänytkään sanatarkasti ja metrilleen muistavani. Muistan vain sen, että matka oli niin lyhyt, ettei kahdella jalalla kulkeva terve lapsi varmasti sitä varten ole voinut saada verovaroin maksettua taksikyytiä. Olis sitten kasu tai mamu lapsi. Siitä asiasta taasen minulla sattui silloin olemaan tarkkaa ja ajantasaista tietoa . On vieläkin, mutta päivittämätöntä. Muistan ihmetelleeni miten hyvä ja esteetön näkyvyys ja suora katu siinä on täytynyt olla, ei ymmärtääkseni oltu missään lakeuksilla.
        Ensi hetkellä siis mieleeni etsimättä nousi kysymys siitä, että kuinka tämä on todennettu. Toinen taksin lähtöpisteessä ja toinen siellä koulun edessä tarkkailemassa tilannetta, vai kiikaritko vai miten. Vai tuliko pikku mamulapsi kivalle tädille kertomaan, että minä menen nyt tuolla taksilla kouluun, ihan terve olen mutta en viitsi kävellä.
        Muutamaa päivää tahi viikkoa myöhemmin samassa tarinassa oli matka muuttunut.

        Sattuneesta syystä jotkut asiat vain jäävät mieleen, en minä läheskään kaikkea muista. Usein en muista edes mitä itse olen samassa ketjussa kirjoittanut.
        Mitään en "etsinyt", sattuipa vain jostain syystä nousemaan esille tuolta hyvän muistini uumenista.

        Korppikselle. Minulla oikeasti on hyvä muisti jonne asiat kirjautuvat omia aikojaan ja omia aikojaan, aivan etsimättä ja sekunniksikaan pysähtymättä ne sieltä myös nousevat jonkun uuden asian herättäminä.


      • Hooohhhoijaa
        bessie- kirjoitti:

        En väittänytkään sanatarkasti ja metrilleen muistavani. Muistan vain sen, että matka oli niin lyhyt, ettei kahdella jalalla kulkeva terve lapsi varmasti sitä varten ole voinut saada verovaroin maksettua taksikyytiä. Olis sitten kasu tai mamu lapsi. Siitä asiasta taasen minulla sattui silloin olemaan tarkkaa ja ajantasaista tietoa . On vieläkin, mutta päivittämätöntä. Muistan ihmetelleeni miten hyvä ja esteetön näkyvyys ja suora katu siinä on täytynyt olla, ei ymmärtääkseni oltu missään lakeuksilla.
        Ensi hetkellä siis mieleeni etsimättä nousi kysymys siitä, että kuinka tämä on todennettu. Toinen taksin lähtöpisteessä ja toinen siellä koulun edessä tarkkailemassa tilannetta, vai kiikaritko vai miten. Vai tuliko pikku mamulapsi kivalle tädille kertomaan, että minä menen nyt tuolla taksilla kouluun, ihan terve olen mutta en viitsi kävellä.
        Muutamaa päivää tahi viikkoa myöhemmin samassa tarinassa oli matka muuttunut.

        Sattuneesta syystä jotkut asiat vain jäävät mieleen, en minä läheskään kaikkea muista. Usein en muista edes mitä itse olen samassa ketjussa kirjoittanut.
        Mitään en "etsinyt", sattuipa vain jostain syystä nousemaan esille tuolta hyvän muistini uumenista.

        Korppikselle. Minulla oikeasti on hyvä muisti jonne asiat kirjautuvat omia aikojaan ja omia aikojaan, aivan etsimättä ja sekunniksikaan pysähtymättä ne sieltä myös nousevat jonkun uuden asian herättäminä.

        Ajatella, että noin perinpohjaisesti jaksoit analysoida noita suoriaa katuja ja taksin alku-ja loppupisteitä. Tuollaiselle on ihan oma nimensäkin- se on pilkun nussimista.


      • Kertomisenjalotaito

        Etkö sinä tiedä, että kuuluisat kirjailijat voivat kertoa kirjoissaan vaikka monta sivua 'pilkusta' tai ihan mistä tahansa pikku jutusta eikä kukaan henno sanoa, että ne hässivät pilkkua.


    • mikäraskastamikäkeveää

      Onhan siinä sopassa myös se ongelma että osa somalaisista muuttaa ulkomaille
      - veroparatiiseihin sun muuta
      - jäljellejäävien taakanjakoa eivät silleen ol tasaamassa.
      Katolista kirkkoa monet syyttää luopioksi kun paavi on todennut etteivät vanhakantaiset lait, asetukset ja ihmisten moraalimittapuut silleen vastaa nykymaaailman ja ihmisten tarpeisiin mitenkään - uudistumista uskossa ja hengessä
      kaivattais kipeästi. Pahimmat moukaroijat - ei ehken ulkolaisista tartte hakea, kyllä niitä löytyy varmasti monen kohdalla ihan lähipiiristäkin - sillleen typerää
      hakea jostain seksismistä, kiimasta tai tissikulteista vastauksia ongelmien ratkaisuksi.
      Tai typerimmistä hokemista - vaikka muusikoist, että niitä on vaan kolmenlaisia -
      homoja, huoria tai juutalaisia - jokaisella kansalla kun maailmassa on omat perinteensä - myös musiikissa kin muillakn elämänalueilla.
      Juu, edelleen olen sitä mieltä - että ainakin aurinko paistakoon kaikille tänäkin päivänä.

    • LaukkujaPakkaillen

      Jo vain, taidan olla liian rasistinen suvakkien mielestä, jotta josko muutan vaikka Porttukaliin heti kun tästä eläkkeelle joudan. Siellä minä veropakolaismamuna sitten elelen mukavasti, enkä kanna enää huolta Suomen velkataakasta.

    • ghimsh

      Historiikkia ja nykypäivää mielenkiintoisesti esitettynä tarjosi lainaelokuva kirjastost
      Ville Haapsalon elokuva Silkkitiestä - varmaan monet muutkin missä ihmiskunnan historian siipien havina kaukaa menneisyydestä on yhdistyneenä maailmanlaajuisiin asioihin, nykypäivään ja kulttuurien kehitykseen vaikkapa.

    • näinkin.käy

      Sairasosastolta kuultua. "Älkää tuoko minulle sitä telekkunaa".

    • Ristijärveltä

      Europarlamentaarikko Merja Kyllönen lähetti ulkoministeri Timo Soinille kovan viestin puheenvuorossaan vasemmistoliiton puoluekokouksessa Oulussa.

      - Suomessa kriisitietoisuutta pukkaa ovista ja ikkunoista. Meillähän on kriisi ja vaikeaa, meillä ei ole enää mitään. Vai onkohan noin? Kyllönen kyseenalaistaa.

      - Vasemmistossa on kyllä käsissä elämämme tilaisuus, johon on tartuttava kaksin käsin "soinismeja" on viljelty pirteissä tarpeeksi, stubbismin fantastinen on nähty ja keskusta, alias maalaisliitto, on myynyt mummonsakin markkinavoimille.

      Kyllönen ihmettelee, uskooko Suomen kansa kokoomuksen, keskustan ja perussuomalaisten "soopaan".

      - Niiltä pois, joilla on jo ennestään vähän. Enemmistö näyttää uskovan. Turvallinen yhteiskunta rakentuu siihen, että eriarvoisuutta kasvatetaan.

      Kyllönen kummastelee, miksi vasemmistosta on tehty "kirosana ja kiviä halailevia kommunisteja". Hän kyseenalaistaa myös politiikassa yleistyneen vastapuolen haukkumisen.

      - Ystävämme Soini on varmasti todella kuuman tantraseksin ja kuumakivihoidon tarpeessa horistessaan moisia tarinoita kiviä halailevista kommunisteista. Kyllä täältä kuumaa vasemmistolaista kiveä Soinin kylkeen löytyy. Come to mama! Kyllönen heittää kärjekkäästi provosoiden.

      - Miksi myötätunto palkitaan huutamalla suvakkihuoraksi? Vasemmistolla on edelleen aatetta ja arvoja, Kyllönen julistaa.

      "Huussi kaadettava"

      Kyllönen esittää puheessaan "paskahuussivertauksen".

      - Brysselissä totesin, että koko huussin rähjä on kaadettava. Minulle kolahti, että hiileen ja öljyyn investoimisen aika on ohitse. Vaaditaan isoja ratkaisuja kestävän yhteiskunnan rakentamiseksi. Brysselistäkin löytyy intoa puhtaisiin ratkaisuihin, Kyllönen sanoo ja ihmettelee, miksi Suomessa surkeillaan.

      Hän muistuttaa, että Suomessa on puhdasta vettä ja ruokaa, joita myös tulevaisuuden ihmiset tarvitsevat.

      - Suomessa mennään metsään, kun leikataan koulutuksesta. Pyöritään edelleen vanhassa paskahuussissa eikä saada edes ovea auki. Kuka saa kikyn myytyä maailmalle?

      Kyllönen toteaa puheessaan, eikö Suomi ole vieläkään Nokian jälkeen ymmärtänyt, että menestystä ei voi jättää yhden kortin varaan.

      - Jos tapetaan suomalainen viljelijä, meillä on kriisi. Ihminen on mahdollisuus ja uuden rakentaja.

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061121711087_uu.shtml

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe