Teuvo Suni: Paavalin yksi lause totuutta esti sen,

ettei hänelle pyhitettyä kirkkoa rakennettu Roomaan, vaan paljon myöhemmin Suomeen, jossa hänen nimelleen perustettiin seurakunta, kirkko ja Paavalin synodi.

"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

Vaikka Paavalin kirjoituksissa on vain 25% totuutta, niin yksistään tämä hänen todistuksensa korvaa, kaiken muun. Sillä tämä on yhtäpitävä Jeesuksen ja profeettojen ilmoitusten kanssa:

"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.

Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.

Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.

"Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.'

Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.

Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla maailmassa tekemään parannuksen."

"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

"Jeesus meni temppeliin ja ajoi kaikki myyjät ja ostajat sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat ja sanoi heille: "On kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva rukouksen huone.' Mutta te teette siitä rosvojen luolan."

Jumalan tuomio, kun se ihmiskunnan kerran kohtaa, se alkaa juuri näistä Saatanan palvelijoillaan rakennuttamista jumalanhuoneista, joissa vuosisadasta ja -tuhannesta toiseen ihmisiä pidetään Saatanan orjina juuri noilla ihmiskäsin tehtävillä jumalanpalveluksilla.

Siksi Raamatun viimeisimpiä Jeesuksen Kristuksen käskyjä on kutsua kaikki omansa pois noista Saatanan rituaalipalveluksista, ennen kuin hän saapuu ne tuhoamaan:

"Sen porton ( näiden lopun ajan seurakuntien ) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään

Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

Tätä käskyä ei yksikään Jumalan jo paaduttama kykene noudattamaan, koska Jumalan lähettämän rajun eksytyksen vaikutuksesta tätä kehotusta rakkaan seurakuntansa jättämisestä pidetään Saatananasta lähteneenä. Vaikka tämä on yhtäpitävä Jeesuksen ja profeettojen ilmoitusten kanssa:

"Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia. Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."

"Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille."

Näin oli Jumala ihmiskäsin tehdyt jumalanhuoneet lopullisesti hylännyt, ja näin käynyt toteen hänen profeetoilleen antamansa ennustukset:

"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.

Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit.

Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat."

Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:

"Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa. Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.

Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen, että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.

Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden, he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."

Jatkuu

32

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkuu

Siksi Jeesus ei suostunut tähän Saatanan mahtavaan tarjoukseen, jolla hän suostutteli häntä näiden rakennustensa johtajaksi:

"Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdo. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."

Jeesus ei kumartanut, mutta sitten tulivatkin papit, jotka kumarsivat.

Pitkään Jumala jumalattomia pappejaan sieti. Mutta tähän hetkeen Golgatalla päättyi heidän työsopimuksensa Jumalan totuuden julistajina:

"Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.

Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös"

Temppelin esiripun repeäminen paljasti sen paikan kaikelle kansalle, jossa Jumala oli papeille ilmestynyt.

Näin alkoi se Uuden liiton pelastus-suunnitelma toimia, jonka Jumala jo Hesekielille ilmoitti:

"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan.

Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa eikä etsi niitä.

"Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.

Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.

Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.

Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

Näin hän haki minutkin turvaan luterilaisen porton penkistä 11.8.1985, kuten ennalta tämänkin oli ilmoittanut:

"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Teuvonkannattaja

Aamen aamen Teuvo on Korkeimman Jumalan mies.

• Wenlan

Teuvo Sunin synti on Jumalan pilkka.

• Jos minä tämän Wenlankin uskon mukaan olisin syyllistynyt tuohon syntiin, niin miksi edelleen saan julistaa totuutta, siä samaa, mihin Paavalikin oli kutsuttu:

"Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

Kristuksen palveleminen sai jäädä, kun Saatana sai hänet synnin orjaksi, ihmisten miellyttäjäksi:

"Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty."

En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.

Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.

Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

"Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia.

Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.

Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.

Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia."

Synti se saa tämän Wenlankin herjaamaan Totuuden Henkeä Jumalan pilkkaajaksi.

• Wenlan

Kaikissa ihmisissä kohtaat Kristuksen.

• Wenlan

>Synti se saa tämän Wenlankin herjaamaan Totuuden Henkeä Jumalan pilkkaajaksi.<

1. Totuuden Henki ei väitä Raamattua vastaan, niinkuin Teuvo Suni tekee.
        2. Pyhä Henki tunnistaa Kristuksen ja takaa Raamattu on Jumalan sanaa.

• Wenlan kirjoitti:

>Synti se saa tämän Wenlankin herjaamaan Totuuden Henkeä Jumalan pilkkaajaksi.<

1. Totuuden Henki ei väitä Raamattua vastaan, niinkuin Teuvo Suni tekee.
        2. Pyhä Henki tunnistaa Kristuksen ja takaa Raamattu on Jumalan sanaa.

Saatanan ilosanomaa Wenlan edelleen julistaa. Miksi pidät tätäkin Raamatun vastaisena, vaikka tässä paljastetaan se, miten Saatanan palvelijat ovat sinutkin valtaansa saaneet:

"Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä.

Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät.

Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden."

Sinun uskosi mukaan Jeesuskin varmasti erehtyi, kun ei kohdannut Pietarissa Kristus, vaan Saatanan.

Sama juttu Paavalin suhteen, vaikka hänessäkin uskosi mukaan oli Kristus, niin silti Kristus antoi Saatanalle käskyn lähettää enkelinsä Paavalia rusikoimaan hänen valheittensa takia.

• Wenlan

Kaikki sepustuksesi on mielesi tuotteita ei Jumalan sanoja,
        kun et tätä ymmärrä olet harhassa.
        >Sinun uskosi mukaan Jeesuskin varmasti erehtyi,<

Kristus täytti lain. Jonka Jumala oli suunnitellut täytettäväksi,
        että pelastumme Kristuksen kautta.
        Joh. 1:17

Lain välitti Mooses, armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.

Matteus 10

Kristuksen tunnustaminen
        32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. [Luuk. 12:8; Room. 10:9; Ilm. 3:5]
        33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

Joh. 12:32

Ja kun minut korotetaan maasta, minä vedän kaikki luokseni."

Johannes 3

14 "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava,

Johannes 8

28 Niinpä Jeesus jatkoi: "Sitten kun olette korottaneet Ihmisen Pojan, te ymmärrätte, että minä olen se joka olen enkä tee mitään omin neuvoin, vaan puhun niin kuin Isä on minua opettanut.

Johannes 5

Jumalan Pojan valtuuksien todistajat
        30 "Omin neuvoin minä en voi tehdä mitään. Minä tuomitsen sen mukaan mitä kuulen, ja tuomioni on oikea, sillä minä en pyri toteuttamaan omaa tahtoani, vaan lähettäjäni tahdon.

Tämä on Jumalan sanaa.

• Wenlan kirjoitti:

Kaikki sepustuksesi on mielesi tuotteita ei Jumalan sanoja,
        kun et tätä ymmärrä olet harhassa.
        >Sinun uskosi mukaan Jeesuskin varmasti erehtyi,<

Kristus täytti lain. Jonka Jumala oli suunnitellut täytettäväksi,
        että pelastumme Kristuksen kautta.
        Joh. 1:17

Lain välitti Mooses, armon ja totuuden toi Jeesus Kristus.

Matteus 10

Kristuksen tunnustaminen
        32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. [Luuk. 12:8; Room. 10:9; Ilm. 3:5]
        33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

Joh. 12:32

Ja kun minut korotetaan maasta, minä vedän kaikki luokseni."

Johannes 3

14 "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava,

Johannes 8

28 Niinpä Jeesus jatkoi: "Sitten kun olette korottaneet Ihmisen Pojan, te ymmärrätte, että minä olen se joka olen enkä tee mitään omin neuvoin, vaan puhun niin kuin Isä on minua opettanut.

Johannes 5

Jumalan Pojan valtuuksien todistajat
        30 "Omin neuvoin minä en voi tehdä mitään. Minä tuomitsen sen mukaan mitä kuulen, ja tuomioni on oikea, sillä minä en pyri toteuttamaan omaa tahtoani, vaan lähettäjäni tahdon.

Tämä on Jumalan sanaa.

Tämä on Jeesuksen Kristuksen sanaa Paavalille ja Jumalan paaduttamalle omalle kansalleen:

"Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille:

"Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

"Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää.

Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.

Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden.

Kuka teistä voi osoittaa, että minä olen tehnyt syntiä? Ja jos puhun totta, miksi ette usko minua? "

Saatanan haluja sinäkin oikein sydämesi halusta toteutat, koska olet jäänyt osattomaksi Kristuksen kohtaamisesta:

"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Jos Kristus olisi sinulle ilmestynyt, et taatusti olisi täällä herjaamassa hänen totuuttaan.

• Pietarilla oli kyllä tiedossa se sama, minkä Paavali toi julki Saatanasta, josta tuli lopun ajan ihmiskäsin tehtyjen temppelien, kirkkojen ja rukoushuoneiden Jumala.

Mutta koska Pietari oli jo kieltänyt Vapahtajansa, ja tullut Paavalin seurakuntaopeilla valituksi Jerusalemin seurakunnan johtajaksi, hän oli jo silloin luopunut tästä totuudesta:

"Ihmisen Poika lähtee täältä juuri niin kuin hänen on määrä lähteä, mutta voi sitä, josta tulee hänen kavaltajansa!"

Opetuslapset alkoivat kysellä toisiltaan, kuka heistä se saattaisi olla.

Opetuslasten kesken syntyi myös kiistaa siitä, ketä heistä olisi pidettävä suurimpana.

Silloin Jeesus sanoi heille: "Kuninkaat hallitsevat herroina kansojaan, ja vallanpitäjät vaativat, että heitä kutsutaan hyväntekijöiksi.

Niin ei saa olla teidän keskuudessanne. Joka teidän joukossanne on suurin, se olkoon kuin nuorin, ja joka on johtaja, olkoon kuin palvelija.

Kumpi on suurempi, se, joka on aterialla, vai se, joka palvelee häntä? Eikö se, joka on aterialla? Mutta minä olen teidän keskellänne niin kuin se, joka palvelee."

Näin Pietari oli siirtynyt Kristuksen todistajasta, eli palvelijasta seurakunnan johtajaksi, eli herrana hallitsijaksi.

Siksi hänen lausuntonsa seurakuntansa todellisesta jumalasta, joka tulee kerran tuomituksi, oli näin ympäripyöreä:

"On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Mutta jos se alkaa meistä, mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät taivu uskomaan Jumalan evankeliumia?"

Jos Pietarissa Paavalin kohdatessa ja hänen opetustaan seuratessaan olisi vielä ollut Totuuden Henki, hän olisi varmasti paljastanut Saatanan erinomaiset opit yhtä selvästi, kuin Pyhä Henki on käskenyt minun ne paljastaa, eikä tässäkään olisi antanut näin epäselvää todistusta Paavalista:

"Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut.

Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia."

Uskollisuus Paavalille, johdatti heidät yhdessä, Roomaan tapettaviksi, kun ensin olivat yhdessä junailleet sinnekin yhden porton seurakunnan, josta sitten kasvoi maailman suurin portto, joka teki rakkaasta Pietarista ensimmäisen paavin, ja hänelle oman kirkkonsa.

Näin kaikki Saatanan synnin orjiksi jääneet haihattelevat Saatanan valheita tosiksi, ja tämänkin keskustelun aloitusta valheeksi:

"Ei voi olla totta, että Saatana muka olisi kaikkien jumalanhuoneitten todellinen Jumala!"

• Wenlan

Kuka herjaa Kristityitä ja tappaa heitä, ja herjaa sekä polttaa kirkkoja?
        Vastaus; Vastustaja.

Tämän palstan aihe on RAAMATTU.
        Kun menee henkilöön, niin eksyy.

Kun herjaa Raamatun henkilöä, on hakoteillä.

Raamattu on Jumalan sanaa,
        ja vastustaja vesitää sitä herjaamalla Raamatun henkilöitä omaksi tuhokseen.

• Wenlan kirjoitti:

Kuka herjaa Kristityitä ja tappaa heitä, ja herjaa sekä polttaa kirkkoja?
        Vastaus; Vastustaja.

Tämän palstan aihe on RAAMATTU.
        Kun menee henkilöön, niin eksyy.

Kun herjaa Raamatun henkilöä, on hakoteillä.

Raamattu on Jumalan sanaa,
        ja vastustaja vesitää sitä herjaamalla Raamatun henkilöitä omaksi tuhokseen.

Kun aika loppuu, niin Saatana ei suinkaan ala hyökätä omien temppeliensä tuhoamiseen, vaan pieneen Totuuden Hengen saaneiden ihmisten leiriin.

Ja siitä alkaa saatanan tuho, jonka hoitaa Kaikkivaltias Jumala:

" Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan, ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa.

Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.

Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti."

Saatanan tuhatvuotinen vankeus maan uumenissa päättyi juuri sopivasti silloin, kun Jumala johdatti ensimmäiset ihmiset paratiisin, jonne Saatan riensi heti rakastamaan heidät omikseen.

Jonka seurauksena tämä Wenlankin pitää Saatanaa jumalanaan.

Samalla tavoin kuin Jumala tuhosi Jerusalemin temppelin, se tuhoaa kerran kaikki muutkin temppelit, kirkot ja jumalanhuoneet, joissa tämä Saatana jumalana pitää ihmisiä synnin orjuudessa.

Saatana ei omia huoneitaan tuhoa:

"Jos Saatana ajaa ulos Saatanan, silloin se on noussut itseään vastaan. Kuinka sen valtakunta silloin voi pysyä koossa?"

Kaikki Saatanan seurakunnat pysyvät pystyssä loppuun asti. Siihen hetkeen kun Jumala joukkoineen ne tuhoaa. Silloin toteutuu tämä profeetta Hesekielin ennustus, ja tuho alkaa Jerusalemista:

"Hän huusi kovalla äänellä, ja minä kuulin hänen sanovan näin: "Tulkaa, te, jotka panette toimeen tämän kaupungin rangaistuksen! Kullakin olkoon kädessään tuhoase."

"Siinä samassa tuli kuusi miestä Yläportilta, siltä joka on pohjoiseen, ja kullakin oli kädessään tuhoava ase. Heidän keskellään oli pellavapukuinen mies, jolla oli vyössään kirjoitusvälineet. He tulivat sisään ja asettuivat pronssialttarin vierelle.

Silloin Israelin Jumalan kirkkaus kohosi kerubien yltä, missä se oli siihen saakka ollut, ja siirtyi temppelin oven kohdalle. Herra huusi pellavapukuiselle miehelle, jolla oli kirjoitusvälineet vyössään, ja sanoi hänelle: "Kulje Jerusalemin halki, koko kaupungin läpi laidasta laitaan, ja tee merkki kaikkien niiden otsaan, jotka huokaavat ja valittavat kaupungissa tehtävien iljettävyyksien tähden."

Sitten kuulin hänen sanovan toisille miehille: "Kulkekaa hänen perässään kaupungin halki ja tappakaa säälittä, ketään säästämättä.

Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten, mutta älkää kajotko kehenkään, jolla on merkki. Aloittakaa minun temppelistäni." Niin he aloittivat kansan vanhimmista, jotka olivat temppelin edustalla.

Hän sanoi sitten miehille: "Saastuttakaa temppelirakennus, surmatkaa ihmisiä esipihat täyteen. Menkää sen jälkeen kaupunkiin ja tappakaa siellä."

Kun he olivat lähteneet surmatyöhönsä, jäin minä yksin paikalle. Minä lankesin kasvoilleni ja huusin: "Voi, Herra! Aiotko tuhota kaikki, jotka Israelista vielä ovat jäljellä, kun vihassasi näin lyöt Jerusalemia?"

Hän vastasi: "Israelin ja Juudan synti on suuri, hyvin suuri. Maa on veren tahraama, ja Jerusalemissa poljetaan oikeutta. He sanovat: 'Herra on hylännyt maamme, ei Herra meistä välitä.'

Niinpä en minäkään sääli enkä säästä. Minä rankaisen heitä heidän tekojensa mukaan."

Silloin saapui pellavapukuinen mies, se, jolla oli kirjoitusvälineet vyössään, ja hän ilmoitti: "Olen tehnyt sen minkä käskit."

• kysyen

Teuvo, vielä muutama vuosi sitten olit sitä mieltä että Jeesuksen kieltäminen oli Pietarille se ahdas portti.

• Siinä se oli samalla tavalla Pietarilla kuin minullakin, kun molemmat puhkesivat katkeraan itkuun.

Toinen pystyi huutamaan: "Herra Jeesus armahda!", ja pelastui.

Toinen jäi synnin orjuuteen.

• HallelujaaAamen
        TeuvoSuni kirjoitti:

Siinä se oli samalla tavalla Pietarilla kuin minullakin, kun molemmat puhkesivat katkeraan itkuun.

Mutta armohan on sinulle kaikkei suurin kirosana, miten se nyt onkin sallittua?
        Mikset sinä voinut huutaa kuin Pietari että "Herra Jeesus Armahda?"
        Oletko ajatellut tehdä synnin orjuudellesi jotakin?

• HallelujaaAamen kirjoitti:

Mutta armohan on sinulle kaikkei suurin kirosana, miten se nyt onkin sallittua?
        Mikset sinä voinut huutaa kuin Pietari että "Herra Jeesus Armahda?"
        Oletko ajatellut tehdä synnin orjuudellesi jotakin?

Saatanan rakkaille joka ainut valheen sana on suurta armoa
        .
        Jospa tuo huuto olisikin tullut Pietarin huulilta, hän ei ikinä olisi saanut omaa kirkkoaan maailman suurimman porton johtokeskukseen.

Tämä armo, minkä Saatana omilleen Paavalin opilla antaa, se tuottaa jokaiselle Jumalan kirouksen:

"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

Kristuksen armo on ahtaan portin ja oven takana, ja vain harvat saavat sen.

• kysyen
        TeuvoSuni kirjoitti:

Siinä se oli samalla tavalla Pietarilla kuin minullakin, kun molemmat puhkesivat katkeraan itkuun.

Pietari ei jäänyt synnin orjuuteen. Jeesus näki edeltäkäsin että Pietari kieltäisi Hänen pelkonsa takia ja sanoi Pietarille; "kun sinä kerran palajat niin vahvista veljiäsi".
        Sinä olet muuttanut mielipidettäsi Pietarista, miksi ?
        Vielä muutama vuosi sitten pidit Pietaria ahtaan portin läpäisseenä.

• HallelujaaAamen

"Kristuksen armo on ahtaan portin ja oven takana, ja vain harvat saavat sen."
        En löydä Raamtusta tuollaista lausetta.

Kuitenkin sinäkin huusit väärältä puolen itse määrittelemääsi porttia armoa mutta ethän sinä logiikastaakaan mitään ymmärrä.

• Et tietenkään sitä löydä, koska olet tällainen, Saatanan hengen vallassa oleva kirjoitusten tutkija:

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

• kysyen

Olet väittänyt Paavalia valehtelijaksi. Oletko täysin varma siitä, ettei tämäkin ollut Paavalilta valhetta:

• Minäkin aloitan kysyen:

Luitko lainkaan tätä aloitusta?

Jos et lukenut, niin totuus ei enää kuulu sinun hengellisiin haluihisi.

Jos et sietänyt lukea, niin sama vastaus.

Jos luit, etkä ymmärtänyt, niin sekin on merkki siitä, että jokin porttolahko on tehnyt sinut onnelliseksi omalla uskollaan, ja siksi olet tullut Jumalan paaduttamaksi.

Joka ainoa Raamatun kirjoitus on tutkittava sillä, mitä Jeesus Kristus on opettanut ja kuten apostoli Johannes todisti:

"Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa.

Te, lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa."

Tämä esille ottamasi Paavalin ilmoitus ei ole valhetta vaan totta, koska se on yhtäpitävä Jeesuksen ja profeettojen ilmoitusten kanssa.

Tämä Paavalin pelastusoppi on täydellistä Saatanan eksytystä, koska Jeesus Kristus ei tällaista opettanut:

"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

"Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi."

"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

Jeesus ei todellakaan käskenyt kiroamaan väärämielisiä, vaan:

"Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti. Kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle:

Kootkaa ensin rikkavilja ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani.'"

Mahdoitko ymmärtää edes tätä viimeistä lausetta?

• "Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon."

"Minä annan anteeksi heidän rikkomuksensa enkä enää milloinkaan muista heidän syntejään."

Saatana ei koskaan vaadi sen synnin vangeiksi jääneiltä tiliä heidän synneistään, vaan Paavalille antamalla opilla varjelee syntisiään suurella valheen armolla:

"Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi."

Juuri tästä syystä kakki synnin orjat ovat onnellisia näin erinomaisesta uskosta:

"Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi."

Tällaisessa onnen hurmoksessa on helppo kirota totuuskin kuumimpaan helvettiin:

"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

• Tässä Saatanan haltuun jääneessä maailmassa suurin synti on totuus. Ei yksin Saatanalle, vaan kaikille sen synnin orjille.

Tästä minulla on jo 26 vuoden kokemus. Ensiksi 5 vuotta luterilaisessa seurakunnassa, sitten 11 vuotta kirjeenvaihtoa erin uskonlahkojen edustajien kanssa, ja nyt 10 vuotta tällä keskustelupalstalla.

Joten tasan tarkkaan tiedän, että kaikki Jeesuksen ilmoitukset totuuden vihaamisesta ovat varmasti totta, tämäkin:

"Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

• päivännimi

Mikä mahtanee olla tuon vihan perimmäinen syy?

• PerimmäinenSyy

Syy on se että metsä vastaa Teuvolle niin kuin hän huutaa sinne. Ei Teuvoa edes vihaa kukaan, kysymys on siitä että Teuvo projisoi oman vihansa muihin. Teuvo on täysin tyhjänpäiväinen ihminen joka ei räksytyksellään heiluta ketään.

• Perimmäinen syy totuuden vihaamiseen lähtee Saatanasta, joka valherakkaudellaan on saanut kaikki hänen synnin vankilaan jääneet vihaamaan totuutta.

Kun ihmiset alkavat itse parannella itseään, Saatanan opeilla, he kuvittelevat tekevänsä pyhän palveluksen Jumalalle, vaikka siivoavatkin huoneensa Saatanan asuinsijaksi.

Erittäin hyvä esimerkki on tämä totisen parannuksen markkinamies Mikko Ainasoja, jolle kävi näin:

"Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.

Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.

Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

Valheen henkeä vielä pahempia ovat ne Saatanan seitsemän henkeä: ahneus, kateus, ylpeys, vihamielisyys, hekumallisuus, mässäily, hengen velttous.

Juuri kateus on se synti, joka saa synnin orjat herjaamaan Totuuden Henkeä jopa narsistiksi.

• PerimmäinenSyy kirjoitti:

Syy on se että metsä vastaa Teuvolle niin kuin hän huutaa sinne. Ei Teuvoa edes vihaa kukaan, kysymys on siitä että Teuvo projisoi oman vihansa muihin. Teuvo on täysin tyhjänpäiväinen ihminen joka ei räksytyksellään heiluta ketään.

Jos totuus saisi sinut heilumaan pois eksytyksen lavealta tieltä, et kenties vielä olisi tullutkaan Jumalan paaduttamaksi.

• Mikko.A

Eikö se työ, jonka Paulus teki Jumalan palvelijana vaikuta vielä näihinkin päiviin tervehdyttävällä tavalla?

Kaksitoista aposoliakin hyväksyivät Pauluksen, mutta miksi Teuvo ei?

Kehottaisit ihmisä vain lähimmäisen rakkauteen, ja hyvään ja pyhään elämään niin tekisit hyvin

• Kyllä sinun rakkaan Pauluksesi usko on sinutkin hurmannut oman uskosi mukaisesti tervehdyttävästi, kun olet siitä onnellinen.

Jos tuo olisi ollut Jumalan Totuuden Hengen antama usko, et varmasti olisi heti alkanut herjata Totuuden Henkeä Saatanan hengeksi, kun siitä ensimmäisen kerran tältä palstalta luit.

Sinä et tule enää totuudesta hullua hurskaammaksi, joten turha on Saatanan tulla minulta vaatia palaamaan menneeseen, kun 50 vuotiaaksi elin valheen hengen vallassa. Ja eläisin edelleen, ellei Jeesus Kristus olisi ottanut minua opetuslapsekseen ja käynyt ostamassa minua vapaaksi Saatanan synnin orjuudesta.

Jonka jälkeen jopa vanhoillislestadiolaiset ihmettelivät:

"Miten tuolle Teuvolle nyt noin kävi, kun se oli ennen niin mukava mies?"

Jeesus ei ottanut minua omakseen valheella vaan totuudella:

"Nyt minä tulen sinun luoksesi. Puhun tämän, kun vielä olen maailmassa, jotta minun iloni täyttäisi heidät.

Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

En kuitenkaan pyydä, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että varjelisit heidät pahalta.

He eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus.

Niin kuin sinä lähetit minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät.

Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä.

"Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."

Minä olen syytön siihen, että sinulle on käynyt näin:

"Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät."

Tämä ei Kristuksen, vaan Saatanan rakkauslaulu, koska Kristus uskoo vain totuuteen, mutta Saatana kaikkiin omiin valheisiin:

"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.

Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.

Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa.

Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.

Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.

Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.

Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.

Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.

Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus."

Kristuksessa pysyy tie totuuden kautta elämään.

Vielä ihmettelet sitäkin, miksi 12 apostolia hyväksyivät Pauluksen. Hyväksyivät, koska juuri hänestä itsestään tuli se mies, josta profetoi:

"Minä tiedän, että lähtöni jälkeen teidän joukkoonne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä.

Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuudenvastaisia oppeja vetääkseen opetuslapset mukaansa."

Eikä Raamatusta muita tällaisia miehiä löydy kuin Paavali, omine opetuslapsineen.

Tämä tarvitsee vielä oman keskustelun.

• Mikko Ainasojalta haluan vastaukset näihin kolmeen kysymykseen:

1. Onko sinun väestörekisterissä oleva nimi Mikko Ainanasoja?

2. Miksi luovuit tämän nimen käytöstä, vaikka olit sen rekisteröinyt?

3. Kaduttaako sinua nyt se, että tulit paljastaneeksi oman nimesi?

• AamenaamenHalleluujaa

Teuvo on korkeimman jumalan sanantuoja Aamen aamen!

• AamenaamenHalleluujaa kirjoitti:

Teuvo on korkeimman jumalan sanantuoja Aamen aamen!

Yritä uudelleen niin, että tulet sieltä pimeyden puskasta valkeuteen ja annat saman todistuksen väestörekisterissä olevalla nimelläsi.

Oletko tämän tytön jälkeläisiä:

"Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi:

"Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3462
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2033
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1941
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      343
      1338
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      86
      1323
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      945
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      943
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      855
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe