"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa.
Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.
Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.
Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.
Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.
"Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi."
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
"Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."
Teuvo Suni: Lavean tien ihana laki:
190
240
Vastaukset
Kymmenen vuotta tällä palstalla ovat olleet todella valtaa uskon vahvistusta näillekin Jeesuksen sanoille:
"Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi."
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
Maailman vihan aiheuttaa Jeesuksen ilmoitus itsestään:
"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
Hän ei ilmoittanut olevansa usko, toivo, rakkaus, usko, koti isänmaa, ja siksi
tämäkin totuus, tälläkin palstalla, on saanut jo monet tekopyhät raivoihinsa:
"Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat adventistit.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat aglikaanit.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat agrigolalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat arkkimunkkilaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat armonkalliolaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat baalbeklaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."- Kalpeanaamaonpuhunut
Teuvoseni, on muutakin elämää, kuin tuo raamattu, sinussa sisäläsi on elämän kutina, löydä se - niin tulet ravituksi ja jätä näyt sikseen:
Olemme täällä, mutta mikä tarkoitus elämällämme on? Me kaikki yritämme löytää oman paikkamme, ja siitä syystä saamme välähdyksiä siitä, mitä merkitsee kävellä niin kutsutulla Hengen Tiellä. Eikä tuolla Hengen Tiellä astella katolisella, juutalaisella, buddhalaisella sen enempää kuin intiaanienkaan tavalla. Universaali rakkaus kokoaa meidät kaikki kulkemaan samaa tietä. Ihmissydämestä voi kummuta rakkautta ja huolenpitoa toisia ihmisiä kohtaan, ja sen turvin me jaksamme jatkaa.
(Karhunsydän, Creek-intiaani, Muskogee-heimon johtaja)
Sinulla on oikeus olla oma itsesi. Voit olla oma itsesi ainoastaan tekemällä parhaasi. Kun et tee parastasi, et voi olla oma itsesi. Tätä totuuden siementä sinun kannattaa ravita mielessäsi. Et tarvitse kirjaviisautta tai hienoja filosofisia käsitteitä. Et tarvitse muiden hyväksyntää. Ilmaiset omaa jumalallisuuttasi elämällä ja rakastamalla itseäsi ja muita.
(Don Miguel Ruiz, tolteekki-mestari)Saatanallahan on koko maailma täynnä toinen toistaan ihmeellisimpiä uskoja, joissa kaikissa on joitakin kristinuskon piirteitä.
Tämä johtuu siitä, kun Saatana oli syösty taivaasta maahan jo ennen kuin ensimmäiset ihmiset tulivat paratiisiin, kuten ilmoitettu on:
"Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat! Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne! Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt."
Kun se syöstiin alas taivaasta sillä oli tiedossa kaikki Jumalan suunnitelmat tästä Uudesta liitostakin, ja kun se oli ja on:
"Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?"
Näin se pystyi kaikille eri henkisille pakanakansoillekin laatimaan juuri sellaisen uskon, kuten näille kristityillekin, joka teki heidät onnellisiksi.
Kuten tässä siitä parhaillaan kirjoittelen.
Kyllä minä tiedän 50 vuoden kokemuksesta, minkälaista elämän ktinaa Saatana omilleen antaa.
Kuin myös sen, minkälaista on se todellinen elämän kutina, jonka Jeesus Kristus antaa. Siitäkin kun on jo 30 vuoden kokemus:
"Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon."
"Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta."
"Joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat babtistit.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat birkittalaissisaret.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat branhamilaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat cityseurakuntalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat dominikaanit.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat elämänsanalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."- Apropå
Noudata sinäkin Tepi Paavalin terveen opin sanoja.Siunausta
Minä olen onnellinen näistä lähettäjäni Jeesuksen Kristuksen sanoista, jotka hän minulle sanoi ilmestyessään 8.11.1988 klo 03,30:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."
Tekopyhien ihmisten siunauksilla ei ole minuun mitään vaikutusta.
- Jeesuselää
Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan Johannes oli viimeinen Hengen saanut, vaikka historia tietää, että Simon Kiivailija kuoli myöhemmin, mutta ei suinkaan luopiona, vaan uskovana.
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan kuotenkin jäi Johanneksen jälkeen henkiin vielä muutama Totuuden Hengen saanut, vaikka heistä suurin osa jo 60-luvun roomalaisten vainoissa tapettiin.
Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan 1000-vuotinen saa-tanan vankeus on jo historiaa ja Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan se ei olekaan historiaa vaan vielä edessäpäin ja Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan hän tässä asiassa oman ilmaisunsa mukaan "heitti vain huulta".
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan Golgatan jälkeen Pyhä Henki ei ole tullut yhteenkään käsin tehtyyn temppeliin, synagogaan, kirkkoon tai rukoushuoneeseen eikä apostolitkaan saattaneet niissä puheita pitää, koska saa-tana esti sen, vaikka Paavalikin piti pitkän puheen synagogassa
Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan hänen ehtoollisen viettonsa on lammaspaistia ja viiniä hyvien ystävien seurassa (keitähän ne ovat ja kuinka monta lienee) ja jonka mukaan kirkon tarjoama ehtoollinen on vain viinitilkkanen ja pahvin makuinen öylätti.
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan Jumalan Henki poistui Paavalista, kuten kuningas Saulistakin ja jonka mukaan Paavali ei kuitenkaan päässyt koskaan Pyhästä Hengestä osalliseksi.
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonk mukaan Paavalin paratiisikokemukset olivat vain saa-tanan erinomaisia ilmestyksiä.
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan Paavali olikin vain paholaisen kouluttama vääryyden ihminen, joka veti opetuslapset mukaansa:
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan Paavalin päältä sairaiden päälle viedyt esivaatteet ja hikiliinat ja parantumiset olivat pelkästään saa-tanan rättisulkeiset.
Koko Suomi-24-palslalle tuskin mahtuisi ne asiat, mistä Teuvo
on uskossaan ylpeä mikäli ne kaikki kirjoitettaisiin.
Voi Teuvoa, jos tuossa ylpeässä uskossaan kerran menee Herran Jeesuksen tuomioistuimen eteen.Simon Kiivailijalle kävi samoin kuin Paavalille ja Pietarille, kun hänkin sortui Paavalin seurakuntaopeilla noiden rosvojen luolien palvelijaksi ja hänet kruunasivat ortodoksit omaksi pyhimyksekseen.
"On kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva rukouksen huone.' Mutta te teette siitä rosvojen luolan."
Sinulle tiedoksi myös tämä, jota ei Saatana sinulle kertonut:
Teuvo on myös erittäin onnellinen siitä, että Pyhän Hengen varjelus ja johdatus on toiminut kohdallani niin hyvin, että tästä sinunkin herjaussaarnastasi huolimatta olen pystynyt pitämään sen, mihin Paavali ei pystynyt, vaikka tämänkin totuuden tietoonsa sai:
"Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."
Siksi hänestä tulikin Saatanan palvelija, joka sen enkelin tiukassa vartiossa kouliutui erinomaiseksi valehtelijaksi ja vääryyden ihmiseksi, omien opetuslastensa kanssa:
"Mutta jos meidän väärämielisyytemme tuo esiin Jumalan oikeamielisyyden, mitä meidän on silloin sanottava? Onko Jumala ehkä väärämielinen -- puhun nyt ihmisten tavoin -- kun hän antaa vihan kohdata meitä?"
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"
"Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä.
Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät.
Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden."
Se olisi kyllä jo melkoinen sensaatio, ja kaiken Kristuksen totuuden vesittäjä, jos Pyhä Henki asuisi yhdessä Saatanan kanssa hänen temppeleissään:
"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
Kyllä sinäkin osaat jo erinomaisesti totuutta herjata Jeesuksen nimellä. Jos hän eläisi sydämessäsi, et taatusti olisi tätäkään totuuden herjaussaarnaasi kirjoittanut.
Saatanan pelosta et tietenkään kirjoittanut tätä väestörekisterissä olevalla nimelläsi.- Jeesuselää
TeuvoSuni kirjoitti:
Simon Kiivailijalle kävi samoin kuin Paavalille ja Pietarille, kun hänkin sortui Paavalin seurakuntaopeilla noiden rosvojen luolien palvelijaksi ja hänet kruunasivat ortodoksit omaksi pyhimyksekseen.
"On kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva rukouksen huone.' Mutta te teette siitä rosvojen luolan."
Sinulle tiedoksi myös tämä, jota ei Saatana sinulle kertonut:
Teuvo on myös erittäin onnellinen siitä, että Pyhän Hengen varjelus ja johdatus on toiminut kohdallani niin hyvin, että tästä sinunkin herjaussaarnastasi huolimatta olen pystynyt pitämään sen, mihin Paavali ei pystynyt, vaikka tämänkin totuuden tietoonsa sai:
"Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."
Siksi hänestä tulikin Saatanan palvelija, joka sen enkelin tiukassa vartiossa kouliutui erinomaiseksi valehtelijaksi ja vääryyden ihmiseksi, omien opetuslastensa kanssa:
"Mutta jos meidän väärämielisyytemme tuo esiin Jumalan oikeamielisyyden, mitä meidän on silloin sanottava? Onko Jumala ehkä väärämielinen -- puhun nyt ihmisten tavoin -- kun hän antaa vihan kohdata meitä?"
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"
"Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä.
Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät.
Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden."
Se olisi kyllä jo melkoinen sensaatio, ja kaiken Kristuksen totuuden vesittäjä, jos Pyhä Henki asuisi yhdessä Saatanan kanssa hänen temppeleissään:
"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
Kyllä sinäkin osaat jo erinomaisesti totuutta herjata Jeesuksen nimellä. Jos hän eläisi sydämessäsi, et taatusti olisi tätäkään totuuden herjaussaarnaasi kirjoittanut.
Saatanan pelosta et tietenkään kirjoittanut tätä väestörekisterissä olevalla nimelläsi.Hei!
Simon oli selootti ennen Jeesuksen opetuslapseutta ja viimeinen Hengen saaneista Herran alkuperäisistä 12:sta.
On totta, ettei Jumalan Henki asu käsitehdyissä temppeleissä, mutta
se usko, jossa Teuvo sinä olet onnellinen on väittänyt, ettei yksikään
Kristuksen hengen saanut ole Golgatan jälkeen päässyt yhtään puhetta pitämään, koska sen on saa-tana estänyt. Mutta Raamatun opetuksen mukaan se ei pidä paikkaansa.
On totta, että Jumala lähettää rajun eksytyksen ja sen merkithän ovat jo selvästi näkyvissä, kun Paavalistakin on sinun onnellisessa uskonopissa tehty saa-tanan palvelija.
Väitätkö vielä, että Pietarikin "sortui rosvojen luolien palvelijaksi"?
Ennenkuulumatonta.
En pelkää saatanaa enkä Suniakaan, ja olipa nimeni väestörekisterissä mikä tahansa, se on mainittu silloin, kun minut kastettiin Jeesuksen nimeen ja Jeesus totisesti elää. Miksi kukaan heittäisi helmiä sioille tai pyhää koirille? Miksi kättelisi tai tekisi tuttavuutta herjaajan ja valehtelijan kanssa. Jeesuselää kirjoitti:
Hei!
Simon oli selootti ennen Jeesuksen opetuslapseutta ja viimeinen Hengen saaneista Herran alkuperäisistä 12:sta.
On totta, ettei Jumalan Henki asu käsitehdyissä temppeleissä, mutta
se usko, jossa Teuvo sinä olet onnellinen on väittänyt, ettei yksikään
Kristuksen hengen saanut ole Golgatan jälkeen päässyt yhtään puhetta pitämään, koska sen on saa-tana estänyt. Mutta Raamatun opetuksen mukaan se ei pidä paikkaansa.
On totta, että Jumala lähettää rajun eksytyksen ja sen merkithän ovat jo selvästi näkyvissä, kun Paavalistakin on sinun onnellisessa uskonopissa tehty saa-tanan palvelija.
Väitätkö vielä, että Pietarikin "sortui rosvojen luolien palvelijaksi"?
Ennenkuulumatonta.
En pelkää saatanaa enkä Suniakaan, ja olipa nimeni väestörekisterissä mikä tahansa, se on mainittu silloin, kun minut kastettiin Jeesuksen nimeen ja Jeesus totisesti elää. Miksi kukaan heittäisi helmiä sioille tai pyhää koirille? Miksi kättelisi tai tekisi tuttavuutta herjaajan ja valehtelijan kanssa.Mene käymään Roomassa, vaikka paavin jalkoja suutelemassa, tai liittäydy jonkun tämän maan piispan joukkoon, kun hän tammikuussa, Henrikin päivänä, menee vetäisemään parisuhdemessun paavin kanssa.
Varmaan he siellä sinulle ylpeänä esittelevät heidän ensimmäisen paavin, Pietarin kunniaksi, rakennetun kirkon.
Sinä olet kyllä yhtä tyhmä, kuin alkuperäinen Raimo, jonka uskonopista kaikki nuo väitteesi ovat peräisin.
Jos Jumala, Paavalin uskon mukaan, lähettäisi Saatanan enkelin jokaista rusikoimaan, joka kerskuu siitä, mitä Herra Jumala on hänelle tehnyt, se on todella kaukana Jeesuksen käskystä omilleen.
Tässä sinulle vielä luettavaa siitä, miksi Paavali jäi synnin siteisiin:
Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.
Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:
"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.
Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "
Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:
"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."
Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.
Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:
"Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Sen takasi vielä Jumalan käsky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:
"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.
Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.
Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.
Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."
Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."
JatkuuJatkuu
Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."
Paavali kerskui heikkoudestaan, kun luuli, että Saatana kurittaa hänet niin heikoksi, että vasta sitten voisi saada Pyhän Hengen - Jumalan voiman - kuten hän Saatanan vaikutuksesta uskoi.
Jota ilman hän oli vielä - 23 vuoden kuluttua siitä, kun Kristus Saulille ilmestyi - ja edelleen tätä voimaa odotti:
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.
Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima."
Ei päästänyt Herra häntä Saatanan kurituksesta ja tuo valheen henki seuralaisenaan Paavali meni myös kuolemaan.
Mutta tästä miehestä, Saulista, hän kerskui:
"Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.
Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
Tästä miehestä minä kerskailen, itsestäni en, paitsi heikkoudestani."- Jeesuselää
Mitäh????Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:
Ai jäi vai! Taas latelet omiasi. Luepas nämä Apt:
9:17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."
9:18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
13:9 Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen
19:11 Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta,
19:12 niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.
Ketä pitäisi uskoa Jumalan selvää sanaa vai sunilaista höpötystä?
Teuvo Suni, olet todella sokea, sokea sokeiden taluttaja. - Jeesuselää
TeuvoSuni kirjoitti:
Mene käymään Roomassa, vaikka paavin jalkoja suutelemassa, tai liittäydy jonkun tämän maan piispan joukkoon, kun hän tammikuussa, Henrikin päivänä, menee vetäisemään parisuhdemessun paavin kanssa.
Varmaan he siellä sinulle ylpeänä esittelevät heidän ensimmäisen paavin, Pietarin kunniaksi, rakennetun kirkon.
Sinä olet kyllä yhtä tyhmä, kuin alkuperäinen Raimo, jonka uskonopista kaikki nuo väitteesi ovat peräisin.
Jos Jumala, Paavalin uskon mukaan, lähettäisi Saatanan enkelin jokaista rusikoimaan, joka kerskuu siitä, mitä Herra Jumala on hänelle tehnyt, se on todella kaukana Jeesuksen käskystä omilleen.
Tässä sinulle vielä luettavaa siitä, miksi Paavali jäi synnin siteisiin:
Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.
Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:
"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.
Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "
Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:
"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."
Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.
Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:
"Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Sen takasi vielä Jumalan käsky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:
"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.
Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.
Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.
Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."
Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."
JatkuuKaikki, mitä kirjoitat. johtuu epätietoisuudesta. Jobiakin Jumala salli saatanan koetella, Jumala salli valheen hengen mennä profeettojensa suuhun ja ainoastaan Miika puhui totta ja varoitti kuningas Ahabia lähtemästä sotaan.
Jos Paavali olisi saanut alkaa kerskata paratiisikokemuksistaan, silloin näitä hurmahenkisiä Torontoherätyksiä olisi kaikkialla. Jeesuksen oppi on ristin kantamista, jokapäiväisen ristin alla nöyrtymistä, jalkojen jokapäiväistä pesua ja jopa kärsimystä. Saatana on Jumalan palveluksessa silloin kun Jumala niin haluaa ja Paavali sai lihaansa perkeleen enkelin, joka rusikoi lihaa heikoksi, mutta silti hän oman minänsä ja vanhan ihmisensä heikossa tilassa saikin tuntea voimallisesti Jumalan Hengen täyteyttä. Demoni ol Paavalin ruumiissa, Pyhä Henki Paavalin uudessa ihmisessä, uskossa, Kristus hänessä, hän Kristuksessa , mutta sitähän sinun uskosi ei tajua.
Väitteesi, että Paavali jäi Jeesuksen koulussa keskeneräiseksi, tai että
Paavali jäi Kristuksen Hengestä osattomaksi ovat hölynpölyä, ala-arvoista höpötystä, pyhän Sanan pilkkaa ja hengellistä ylivaltaa ja ylpeyden syntiä. Monesti on näilläkin palstoilla kumottu saastaiset väitteesi, mutta sinulla ei ole nöyryyttä sen vertaa, pystyisit tunnustamaan virheesi.
Ananiashan siunasi kättenpäällepanemisen kautta Paavalin ja hän täyttyi Hengellä ja sai näkönsä. Jumala teki monta voimallista tekoa Paavalin kätten kautta ja samoin Paavali siunasi monia, jotka siten saivat Hengen ja se oli kaikki Jumalan työtä. Lopeta saastuttamasta
totuuden sanaa. Jeesuselää kirjoitti:
Kaikki, mitä kirjoitat. johtuu epätietoisuudesta. Jobiakin Jumala salli saatanan koetella, Jumala salli valheen hengen mennä profeettojensa suuhun ja ainoastaan Miika puhui totta ja varoitti kuningas Ahabia lähtemästä sotaan.
Jos Paavali olisi saanut alkaa kerskata paratiisikokemuksistaan, silloin näitä hurmahenkisiä Torontoherätyksiä olisi kaikkialla. Jeesuksen oppi on ristin kantamista, jokapäiväisen ristin alla nöyrtymistä, jalkojen jokapäiväistä pesua ja jopa kärsimystä. Saatana on Jumalan palveluksessa silloin kun Jumala niin haluaa ja Paavali sai lihaansa perkeleen enkelin, joka rusikoi lihaa heikoksi, mutta silti hän oman minänsä ja vanhan ihmisensä heikossa tilassa saikin tuntea voimallisesti Jumalan Hengen täyteyttä. Demoni ol Paavalin ruumiissa, Pyhä Henki Paavalin uudessa ihmisessä, uskossa, Kristus hänessä, hän Kristuksessa , mutta sitähän sinun uskosi ei tajua.
Väitteesi, että Paavali jäi Jeesuksen koulussa keskeneräiseksi, tai että
Paavali jäi Kristuksen Hengestä osattomaksi ovat hölynpölyä, ala-arvoista höpötystä, pyhän Sanan pilkkaa ja hengellistä ylivaltaa ja ylpeyden syntiä. Monesti on näilläkin palstoilla kumottu saastaiset väitteesi, mutta sinulla ei ole nöyryyttä sen vertaa, pystyisit tunnustamaan virheesi.
Ananiashan siunasi kättenpäällepanemisen kautta Paavalin ja hän täyttyi Hengellä ja sai näkönsä. Jumala teki monta voimallista tekoa Paavalin kätten kautta ja samoin Paavali siunasi monia, jotka siten saivat Hengen ja se oli kaikki Jumalan työtä. Lopeta saastuttamasta
totuuden sanaa.Ihmiskäsien alta saa jokainen päälleen vain Jumalan kirouksen, niin kuin Paavali, niin myös sinä:
"Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies, jonka sydän luopuu Herrasta! "
Tämä koskee myös naisia ja ns. sukupuolineutraaleja.- Jeesuselää
TeuvoSuni kirjoitti:
Ihmiskäsien alta saa jokainen päälleen vain Jumalan kirouksen, niin kuin Paavali, niin myös sinä:
"Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies, jonka sydän luopuu Herrasta! "
Tämä koskee myös naisia ja ns. sukupuolineutraaleja.Minkä armolahjan sai Timoteus Paavalin käsien alla?
Minkä hengen saivat Efesoksen apolloslaiset Paavalin käsien alla?
Millaisia Jumalan voimallisia tekoja tapahtuikaan Paavalin kätten kautta?
Tavallinen juutalainen ihminen ja Jumalan Henki toimi voimallisesti, sekö Teuvoa niin kovasti kirnuaa ja vihaksi pistää? Mikä henki Teuvolle kuiskaa; Mainitse taas minun nimeni, jota halajat vihassasi
jatkuvasti toistaa, olenhan herrasi ja sinä kurja et sitä ymmärrä? Mikä ja kuka? Kerro Teuvo! No. reippaasti vaan!!!!!!! - Ihmeidenaikasentään
TeuvoSuni kirjoitti:
Ihmiskäsien alta saa jokainen päälleen vain Jumalan kirouksen, niin kuin Paavali, niin myös sinä:
Tämä koskee myös naisia ja ns. sukupuolineutraaleja.Vai kirouksen saa?
Saitko sinäkin sairaalassa sinulle ihmiskäsien alla tehdyistä leikkauksista lääkäreiltä saatanan hengen?
Niinkö on Jumala ihmiseltä toiselle ihmiselle annettavan avun tarkoittanut? Ihmeidenaikasentään kirjoitti:
Vai kirouksen saa?
Saitko sinäkin sairaalassa sinulle ihmiskäsien alla tehdyistä leikkauksista lääkäreiltä saatanan hengen?
Niinkö on Jumala ihmiseltä toiselle ihmiselle annettavan avun tarkoittanut?Raamattu keskustelussa puhutaan Pyhästä Hengestä, ja sen saamisesta.
"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
Lääkärit ovat varmasti pelastaneet monta ihmistä kuolemalta, mutta minkäänlaisessa leikkauksessa eivät lääkärit voi Pyhää Henkeä ihmiseen siirtää.
Olen erittäin onnellinen myös näistä Jeesuksen sanoista:
"Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa."
Sanoo Teuvo Suni.Minulle tuottaa myös suurta iloa, kun jopa Anselmi Toiwiainen omaa sukua Toiviainen, on katsonut hyväksi Jeesuksen nimen sijasta käyttää myös Teuvo Sunin nimeä.
Sillä Saatana palvelijoineen matkii kaikessa matkii Jumalan tekoja:
"Teuvo Suni: VAIN MINÄ olen oikeassa.
AnselmiToiwiainen
19.10.2015 20:47"- Jeesuselää
No miksi kerroit kerran iloisena isästäsi, kun hän vihdoin löytyi?????
Jeesuselää kirjoitti:
No miksi kerroit kerran iloisena isästäsi, kun hän vihdoin löytyi?????
Kyllä tämä oli suuri ilonaihe silloin ja on yhä edelleen:
"Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa."- 2005astiseurannut
"ÄLKÄÄ myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on TEILLE isä, hän, joka on taivaissa."
Keille muille Taivaan Isä on isä, kun sinun mukaasi ei ole muita pelastuvia kuin sinä itse? Muut ihmiset ovat sinun mukaasi hirsisilmäisiä, huppupäisiä Jumalan paaduttamia saatanan palvojia!
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat elämänlähdeläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."- Asioitaseurannut
Tepellähän on huumorintajua, kun käsittelee nämä kaikki lahkot "Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat"jne...
Asioitaseurannut kirjoitti:
Tepellähän on huumorintajua, kun käsittelee nämä kaikki lahkot "Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat"jne...
Sekin on Pyhän Hengen lahja, että uskaltaa sanoa totuuden - vaikka huumorilla - näistä Saatanan porttojen ja rosvojen luolista, koska lähettäjäni tekee myös niin:
"Herra nauraa jumalattomalle, hän tietää, että tilinteon päivä tulee."
Miten on sinun huumorintajusi laita, kun eteen tulee oma lahkosi?- Asioitaseurannut
#Miten on sinun huumorintajusi laita, kun eteen tulee oma lahkosi?#
Eipä se minun huumorintajua mitenkään koittele, kun en käsittääkseni kuuluu mihinkään lahkoon. Olen sinun mielipiteittesi kannattaja, sentakia kun ne aiheuttaa, tällä palstalla niin kovaa vastustusta. Asioitaseurannut kirjoitti:
#Miten on sinun huumorintajusi laita, kun eteen tulee oma lahkosi?#
Eipä se minun huumorintajua mitenkään koittele, kun en käsittääkseni kuuluu mihinkään lahkoon. Olen sinun mielipiteittesi kannattaja, sentakia kun ne aiheuttaa, tällä palstalla niin kovaa vastustusta.Ilmoitit: "en käsittääkseni kuulu mihinkään lahkoon."
Ymmärrätkö sen, ettei näistä Lavean tien seurakuntalaisista yksikään pidä omaa rosvojen luolaansa lahkona?
Tämä johtuu siitä, että tämä Jumalan lähettämä eksytys on todellakin RAJU!
Ja mitä totuuden vastustamiseen tulee, senhän on Jeesus selvästi sanonut:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
Kun totuus saa osakseen kaikkien vihan, niin juuri siitä johtuu, että minkin saan tätä taivasten valtakunnan evankeliumia julistaa täällä vain TODISTUKSENA, koska Saatana on Paavalin opeilla saanut jo koko ihmiskunnan omakseen:
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."
- Jeesuselää
No miten tämä teksti, jota lainaat on sinun onnellisessa uskossasi syntynyt:
""Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi."
(Minä uskon Pyhässä Hengessä ja Jeesuksen Kristuksen nimessä, että jokainen sana tuosta korinttolaiskirjeen kohdasta on Paavalin tai hänen
kirjurinsa kynästä lähtenyt, mutta silti Jumalan Hengen inspiroimana, ei siis Paavalin tahdosta kirjoitettuna, vaan Jumlaan tahdosta. Jumalan Hengen johdatuksessa sen kirjoittaja kirjoitti sen, minkä sai Jumalalta.
Ja sen vuoksi se on osa Raamattua, Jumalan Sanaa.)
***********************''''Saat vapaasti uskoa tuotakin Saatanan Paavalille sanelemaa rakkauslaulua, koska Saatan uskoo jokaisen porttoseurakuntansa uskon, koska itse on sen heille antanut. Jokaiselle sen verran erilaisen, ettei Jeesuksen sanat:
"Että he yhtä olisivat."
Koskaan tässä Saatanan hallitsemassa maailmassa pääse toteutumaan.
Minä en ole yhdeltäkään portolta heidän uskoaan pois ottamassa, kuten ei myöskään lähettäjäni:
"Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.
Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?
Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.
Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."
Olen myös jokaiseen aloittamaani keskusteluun lisännyt oman nimeni, ettei vaan kukaan tekopyhä vahingossa tulisi mieltänsä totuudesta pahoittamaan.
(Poikkeuksen tekee tuo yksi Anselmi Toiwiaisen, omaa sukua Toiviainen, aloitus, jossa hän alkoi kärkkyä kunniaa ihmisiltä aivan kuin minä olisin tuon aloituksen tehnyt.)
Se, joka siitä huolimatta tulee herjaussanomansa kanssa, tulee Saatanan käskystä totuutta herjaamaan ja näin kasvattamaan Saatanan mielen mukaista syntitaakkaansa.
"Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."Tämä vielä lisäyksenä:
Kaikki kaltaisesi, jotka ovat jopa 10 vuotta Pyhää Henkeä herjanneet, kuuluvat Saatanan synnin orjien valiojoukkoon, koska Jeesus Kristus ei tule heitä ikinä sieltä pois ostamaan eli lunastamaan.- Jeesuselää
TeuvoSuni kirjoitti:
Saat vapaasti uskoa tuotakin Saatanan Paavalille sanelemaa rakkauslaulua, koska Saatan uskoo jokaisen porttoseurakuntansa uskon, koska itse on sen heille antanut. Jokaiselle sen verran erilaisen, ettei Jeesuksen sanat:
"Että he yhtä olisivat."
Koskaan tässä Saatanan hallitsemassa maailmassa pääse toteutumaan.
Minä en ole yhdeltäkään portolta heidän uskoaan pois ottamassa, kuten ei myöskään lähettäjäni:
"Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.
Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?
Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.
Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."
Olen myös jokaiseen aloittamaani keskusteluun lisännyt oman nimeni, ettei vaan kukaan tekopyhä vahingossa tulisi mieltänsä totuudesta pahoittamaan.
(Poikkeuksen tekee tuo yksi Anselmi Toiwiaisen, omaa sukua Toiviainen, aloitus, jossa hän alkoi kärkkyä kunniaa ihmisiltä aivan kuin minä olisin tuon aloituksen tehnyt.)
Se, joka siitä huolimatta tulee herjaussanomansa kanssa, tulee Saatanan käskystä totuutta herjaamaan ja näin kasvattamaan Saatanan mielen mukaista syntitaakkaansa.
"Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."Nyt osuit tärkeään asiaan: "Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."
No niin Teuvo, nyt anna oma tuomiosi: Kerro uskosi mukaan, onko
Paavalin korinttolaisille kirjoittama "rakkauslaulu" saatanan vai Pyhän Hengen Paavalille sanelema?
Tuomiosi tulee vastauksestasi, koska Pyhä Henki tietää, näkee ja myös sinun uskosi tuntee ja jos erehdyt jälleen ylpeyteen, olet varmasti pilkannut Henkeä, nimittämällä häntä saatanaksi. Eli kehottaisin kovin harkitsemaan ja nöyrtymään. - Nytonhetki
Käykää kaikki palstalaiset todistamaan, kuinka Teuvo Suni joko tuomitsee itsensä Pyhän Hengen pilkkaan, jota syntiä ei koskaan anneta hänelle anteeksi tai sitten Jumala vielä hänet armahtaa ja
Pyhä Henki saneelee Teuvolle, että nyt on viimeinen aika nöyrtyä ja pyytää anteeksi kaikilta Suomi 24-palstan lukijoilta ja myös niiltä useilta ihmisiltä, joita kohtaan hän itse "valokopio"-kirjassaan todistaa väärin tehneensä. - Naurettavaapelleilyä
Nytonhetki kirjoitti:
Käykää kaikki palstalaiset todistamaan, kuinka Teuvo Suni joko tuomitsee itsensä Pyhän Hengen pilkkaan, jota syntiä ei koskaan anneta hänelle anteeksi tai sitten Jumala vielä hänet armahtaa ja
Pyhä Henki saneelee Teuvolle, että nyt on viimeinen aika nöyrtyä ja pyytää anteeksi kaikilta Suomi 24-palstan lukijoilta ja myös niiltä useilta ihmisiltä, joita kohtaan hän itse "valokopio"-kirjassaan todistaa väärin tehneensä.Nytpä sulla alkaa taas vilkas seurustelu itsesi kanssa, kun itselleen vastailee saa typeryyksilleen kannatusta:)
- Hetkisullekin
Naurettavaapelleilyä kirjoitti:
Nytpä sulla alkaa taas vilkas seurustelu itsesi kanssa, kun itselleen vastailee saa typeryyksilleen kannatusta:)
No mitäs itse uskot: Onko Paavalin korinttolaiskirjeen "rakkauslaulu" Pyhän Hengen vai saatanan Paavalille sanelemaa?
- Hetkihetkestä
Nytpä sulla alkaa taas vilkas seurustelu itsesi kanssa, kun itselleen vastailee saa typeryyksilleen kannatusta:)
Niinkauan kuin tämä jää seurusteluksi itseni kanssa, niin kauan Teuvolla on aikaa miettiä iäisyysvakavaa asiaa ja jos hän on todella Jumalan paaduttama, se on silloin surkeuksien surkeus hänelle
- Naurettavaapelleilyä
Hetkisullekin kirjoitti:
No mitäs itse uskot: Onko Paavalin korinttolaiskirjeen "rakkauslaulu" Pyhän Hengen vai saatanan Paavalille sanelemaa?
Oliko Repe helismaan laulut pyhän hengen vai saatanan sanelemia?
Päättele itsekin:
"Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa."
"Voi tätä maailmaa ja sen viettelyksiä! Viettelysten täytyy kyllä tulla, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta ne tulevat! "
Nyt on tämä synnin orjuudessa elävä suomalainen kansa saanut uuden ihanan viettelyksen, kun luterilainen pappi on koonnut heille ikioman Syntisen virsikirjan.
Ainakin mainos lupaa pyhiä kokemuksia:
"Tärkeintä on tunne. Jokaisen laulun avaa pastori Heinimäen johdatus siihen, miksi juuri kyseisellä laululla voi tavoittaa pyhän kokemuksen."
Tutki se tarkkaan, onko sinne päässyt noita Helismaan lauluja. Kerro siitä sitten myös minulle.Nytonhetki kirjoitti:
Pyhä Henki saneelee Teuvolle, että nyt on viimeinen aika nöyrtyä ja pyytää anteeksi kaikilta Suomi 24-palstan lukijoilta ja myös niiltä useilta ihmisiltä, joita kohtaan hän itse "valokopio"-kirjassaan todistaa väärin tehneensä."Voi tätä maailmaa ja sen viettelyksiä! Viettelysten täytyy kyllä tulla, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta ne tulevat! "
Turhaan taas sinäkin olet mielesi pahoittanut. Ikinä en tule Saatanan palvelijain edessä pyytämään anteeksi sitä totuutta, jota varten Kristus minut omakseen otti.
En sittenkään vaikka kuuman tervapadan äärellä joutuisin odottamaan tervausta.Jeesuselää kirjoitti:
Nyt osuit tärkeään asiaan: "Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."
No niin Teuvo, nyt anna oma tuomiosi: Kerro uskosi mukaan, onko
Paavalin korinttolaisille kirjoittama "rakkauslaulu" saatanan vai Pyhän Hengen Paavalille sanelema?
Tuomiosi tulee vastauksestasi, koska Pyhä Henki tietää, näkee ja myös sinun uskosi tuntee ja jos erehdyt jälleen ylpeyteen, olet varmasti pilkannut Henkeä, nimittämällä häntä saatanaksi. Eli kehottaisin kovin harkitsemaan ja nöyrtymään.Jos sinun ystäväpiiriin kuulu vielä joku, jolla edes hieman tervettä järkeä tallella. Mene ja kysy häneltä:
Uskooko Jeesus kaikki valheetkin, että ne ovat totta?
Uskooko Saatana, että totuus on myös valhetta?- Jeesuselää
TeuvoSuni kirjoitti:
Jos sinun ystäväpiiriin kuulu vielä joku, jolla edes hieman tervettä järkeä tallella. Mene ja kysy häneltä:
Uskooko Jeesus kaikki valheetkin, että ne ovat totta?
Uskooko Saatana, että totuus on myös valhetta?Mutta kerro uskosi perusteella: Onko Paavalin korinttolaiskirjeen
"rakkauslaulu" saatanan vain Pyhän Hengen Paavalille sanelema. - Jeesuselää
Tutkipa itse Helismaan lauluja. Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen. Onko
Helismaan laulut Jumalan Poikaa vai jotakin muuta korottavia?
Kaikki laulut, runot, kertomukset, vaikka olisivat kuinka hienoja kauniita tahansa, voivat olla kristillismielisiä, sielullisia, mutta ei hengellisiä. Sielu on inhimillisyyttä, ihmisestä ja ihmiskunta on synnin, kuoleman ja saatanan vallassa.
Onko sinun mielestäsi virsi: " Kosketa minua Henki" tai rukous:
"Tule Pyhä Henki", Pyhän Hengen sanelemia? Jeesuselää kirjoitti:
Tutkipa itse Helismaan lauluja. Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen. Onko
Helismaan laulut Jumalan Poikaa vai jotakin muuta korottavia?
Kaikki laulut, runot, kertomukset, vaikka olisivat kuinka hienoja kauniita tahansa, voivat olla kristillismielisiä, sielullisia, mutta ei hengellisiä. Sielu on inhimillisyyttä, ihmisestä ja ihmiskunta on synnin, kuoleman ja saatanan vallassa.
Onko sinun mielestäsi virsi: " Kosketa minua Henki" tai rukous:
"Tule Pyhä Henki", Pyhän Hengen sanelemia?Kirjoitettu on:
"Vie pois minun luotani virsiesi pauhu, mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus kuin ehtymätön puro."
Kun olin viisi vuotta luterilaisen porton palveluksessa, niin joka ainut kokous aloitettiin hoilottamalla virttä:
"Totuuden Henki, johda sinä meitä...."
Ja päälle siten rukous: "Tule Pyhä Henki, laskeudu alas taivaasta sydämiimme Kristusta kirkastamaan..."
Kun Jumala sitten viimein, vuonna 1989 kuuli nämä pyynnöt ja lähetti Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneen seurakunnalta totuutta vaatimaan.
Niin mitä tapahtuikaan? Kristuksen lähettilästä yritettiin Kirkkoherran ja omana vaimonikin avustuksella toimittaa mielisairaalaan, kirkkoherran puolison, uskonnon lehtorin tekemään diagnoosiin vedoten:
"Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan , joka sentään on pappi."
Ja kaiken huippuna Oulun piispa Olavi Rimpiläinen tuli ensimmäisenä adventtina, 1992, pitämään piispantarkastusta. Yksityinen tarkastus pidettiin, jonka aikana kirkkoherra Reijo Junttila varoitti piispaa:
"Teuvo Sunilla on rohkeutta tulla yleisessä tarkastuksessa kysymään näistä vanhoillislestadiolaisten vääryyksistä.
Johon piispa oli ensin tokaissut: "Annetaan Sunin vain kysyä, kyllä me sujuvasti kuunnellaan."
Mutta hetken mietittyään muisti, kuka tämä mies oli, joka oli kolme kertaa käynyt hänenkin luona puhumassa tästä samasta asiasta, ja kolmannella kerran hän oli ajanut tämän miehen ulos huoneestaan:
"Tällaisten asioiden kanssa ei täällä tarvitse juosta."
Yleinen tarkastus peruttiin, kun piispa katsoi viisaammaksi rikkoa kirkkolakia kuin asettua valheen henki sydämessään seurakunnan edessä Totuuden Hengen kysymysten eteen.
Tässä sinulle se virsi, jonka aikana Pyhä Henki nosti minut ylös kirkkauteen luterilaisen porton penkistä, ja otti opetuslapsekseen:
"Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa!
Minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta.
Armon Henki johdattakoon, kiiruhtakoon matkamiestä lähtemään
maailmasta turmeluksen, ahdistuksen, kotihinsa pyrkimään.
Purjeisiini tuulta anna, mua kanna meren yli mailleni.
Pidä Jeesus itse perää, Herra, herää! Muuten hukkuu haahteni.
Auta, pakohon kun kerran, yli virran Baabelista riennämme, että kotimantereilla, kanteleilla soivat kiitosvirtemme.
Siellä riemun maassa taivaan alta vainan päästyä suo kiitetään.
Siell` ei aalto uhkaa laivaa, synnin vaivaa, siell ei tunne yksikään.
Siell` on kirkas lasiveri, pyhä veri, kiitosvirtenämme on.
Siellä aina Jumalalle, Karitsalle ylistys soi loputon.
Sydän hämmästyypi näissä ilohäissä, kunastettut riemastuu.
Yljän eteen ihmeissänsä ystävänsä kasvoillensa kumartuu.
Elsa Holmsten viim, 1735. Suom, Johan Wacklin 1736, uud. Wilhelmi Malmivaara 1893. Virsikirjaan 1938.
Ensimmäisen kerran Pyhä Henki ilmaisi itsensä tämän saman virren aikana, kun olin noin 10 vuotiaana Ylämaan seurakunnan poikaleirillä:
Istuimme erään järven rannalla kalliolla ja lauloimme yhdessä virttä:
"Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa,
minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta."
Virren aikana sain kokea ensimmäisen Jumalan antaman näyn, kun taivaasta tuli alas kirkas valokiila, joka täytti koko sylini, ja antoi minulle tavattoman ihanan tunteen, kun katselin sitä valonsädettä, joka sylistäni kohosi kapenevana kiilana kohti korkeuksia.
Ei sitä kukaan muu nähnyt, enkä siitä kenellekään mitään puhunut. Ihmettelin vain, että mitähän tämäkin mahtoi tarkoittaa, ja miksi se juuri minulle annettiin. En kokenut, että olisin siinä joutunut johonkin horrokseen tai hurmokseen.
Sillä tuskin tuon ikäinen poika edes näitä sanoja ja niiden merkitystä ymmärsikään.
Aina kun tämän jälkeen tuon virren jostakin kuulin, niin joka kerran palautui mieleen tuo ihana tunne siellä kaukana lapsuudessa.Jeesuselää kirjoitti:
Mutta kerro uskosi perusteella: Onko Paavalin korinttolaiskirjeen
"rakkauslaulu" saatanan vain Pyhän Hengen Paavalille sanelema.Montako kertaa tämä on sinullekin sanottava.
Se on täydellistä Saatanan ilosanomaa kaikille kaltaisillesi, koska Saatana uskoo kaikki portot omakseen, koska on jokaiselle oman uskonsa antanut.
Jeesus Kristus uskoo vain totuuden eikä ainuttakaan Paavalin Saatanalta saamaa erinomaista ilmestystä, jotka suuresti kaltaisiasi miellyttävät.- Jeesuselää
TeuvoSuni kirjoitti:
Montako kertaa tämä on sinullekin sanottava.
Se on täydellistä Saatanan ilosanomaa kaikille kaltaisillesi, koska Saatana uskoo kaikki portot omakseen, koska on jokaiselle oman uskonsa antanut.
Jeesus Kristus uskoo vain totuuden eikä ainuttakaan Paavalin Saatanalta saamaa erinomaista ilmestystä, jotka suuresti kaltaisiasi miellyttävät.Niin, mutta saneliko korinttolaiskirjeen "rakkauslaulun" Paavalille saatana vai Pyhä Henki, sinun uskosi mukaan?
- Jeesuselää
Hetkisullekin kirjoitti:
Kysymys nimimerkille: Naurettavaapelleilyä
Onko mielestäsi virren Kosketa minua Henki ja Totuuden Henki, johda sinä meitä Pyhän Hengen sanelemia?
ja saneliko korinttolaiskirjeen "rakkauslaulun" Paavalille saatana vai Pyhä Henki, sinun uskosi mukaan? - Jeesuselää
TeuvoSuni kirjoitti:
Kirjoitettu on:
"Vie pois minun luotani virsiesi pauhu, mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus kuin ehtymätön puro."
Kun olin viisi vuotta luterilaisen porton palveluksessa, niin joka ainut kokous aloitettiin hoilottamalla virttä:
"Totuuden Henki, johda sinä meitä...."
Ja päälle siten rukous: "Tule Pyhä Henki, laskeudu alas taivaasta sydämiimme Kristusta kirkastamaan..."
Kun Jumala sitten viimein, vuonna 1989 kuuli nämä pyynnöt ja lähetti Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneen seurakunnalta totuutta vaatimaan.
Niin mitä tapahtuikaan? Kristuksen lähettilästä yritettiin Kirkkoherran ja omana vaimonikin avustuksella toimittaa mielisairaalaan, kirkkoherran puolison, uskonnon lehtorin tekemään diagnoosiin vedoten:
"Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan , joka sentään on pappi."
Ja kaiken huippuna Oulun piispa Olavi Rimpiläinen tuli ensimmäisenä adventtina, 1992, pitämään piispantarkastusta. Yksityinen tarkastus pidettiin, jonka aikana kirkkoherra Reijo Junttila varoitti piispaa:
"Teuvo Sunilla on rohkeutta tulla yleisessä tarkastuksessa kysymään näistä vanhoillislestadiolaisten vääryyksistä.
Johon piispa oli ensin tokaissut: "Annetaan Sunin vain kysyä, kyllä me sujuvasti kuunnellaan."
Mutta hetken mietittyään muisti, kuka tämä mies oli, joka oli kolme kertaa käynyt hänenkin luona puhumassa tästä samasta asiasta, ja kolmannella kerran hän oli ajanut tämän miehen ulos huoneestaan:
"Tällaisten asioiden kanssa ei täällä tarvitse juosta."
Yleinen tarkastus peruttiin, kun piispa katsoi viisaammaksi rikkoa kirkkolakia kuin asettua valheen henki sydämessään seurakunnan edessä Totuuden Hengen kysymysten eteen.
Tässä sinulle se virsi, jonka aikana Pyhä Henki nosti minut ylös kirkkauteen luterilaisen porton penkistä, ja otti opetuslapsekseen:
"Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa!
Minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta.
Armon Henki johdattakoon, kiiruhtakoon matkamiestä lähtemään
maailmasta turmeluksen, ahdistuksen, kotihinsa pyrkimään.
Purjeisiini tuulta anna, mua kanna meren yli mailleni.
Pidä Jeesus itse perää, Herra, herää! Muuten hukkuu haahteni.
Auta, pakohon kun kerran, yli virran Baabelista riennämme, että kotimantereilla, kanteleilla soivat kiitosvirtemme.
Siellä riemun maassa taivaan alta vainan päästyä suo kiitetään.
Siell` ei aalto uhkaa laivaa, synnin vaivaa, siell ei tunne yksikään.
Siell` on kirkas lasiveri, pyhä veri, kiitosvirtenämme on.
Siellä aina Jumalalle, Karitsalle ylistys soi loputon.
Sydän hämmästyypi näissä ilohäissä, kunastettut riemastuu.
Yljän eteen ihmeissänsä ystävänsä kasvoillensa kumartuu.
Elsa Holmsten viim, 1735. Suom, Johan Wacklin 1736, uud. Wilhelmi Malmivaara 1893. Virsikirjaan 1938.
Ensimmäisen kerran Pyhä Henki ilmaisi itsensä tämän saman virren aikana, kun olin noin 10 vuotiaana Ylämaan seurakunnan poikaleirillä:
Istuimme erään järven rannalla kalliolla ja lauloimme yhdessä virttä:
"Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa,
minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta."
Virren aikana sain kokea ensimmäisen Jumalan antaman näyn, kun taivaasta tuli alas kirkas valokiila, joka täytti koko sylini, ja antoi minulle tavattoman ihanan tunteen, kun katselin sitä valonsädettä, joka sylistäni kohosi kapenevana kiilana kohti korkeuksia.
Ei sitä kukaan muu nähnyt, enkä siitä kenellekään mitään puhunut. Ihmettelin vain, että mitähän tämäkin mahtoi tarkoittaa, ja miksi se juuri minulle annettiin. En kokenut, että olisin siinä joutunut johonkin horrokseen tai hurmokseen.
Sillä tuskin tuon ikäinen poika edes näitä sanoja ja niiden merkitystä ymmärsikään.
Aina kun tämän jälkeen tuon virren jostakin kuulin, niin joka kerran palautui mieleen tuo ihana tunne siellä kaukana lapsuudessa."Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun ei se puhu meidän Reijollekaan , joka sentään on pappi."
Kuka Teuvo sinulle puhuu, kun uskot näin:
Paavali ei koskaan tullut osalliseksi Kristuksen Hengestä
Oletko lukenut, miten Pyhä Henki itse puhuu Apostolien teoissa Sanan kautta: Saulus, jota Paavaliksi kutsuttiin, täynnä Pyhää Henkeä...
Niin Teuvo, kuka se onkaan , joka sinulle puhuu, kun uskot korinttolaiskirjeestäkin näin: tuotakin Saatanan Paavalille sanelemaa rakkauslaulua,
Kuka se onkaan, joka sinulle näitä harhoja kuiskailee, Teuvo, sanopas
kuka se on? Jeesuselää kirjoitti:
Kuka Teuvo sinulle puhuu, kun uskot näin:
Paavali ei koskaan tullut osalliseksi Kristuksen Hengestä
Oletko lukenut, miten Pyhä Henki itse puhuu Apostolien teoissa Sanan kautta: Saulus, jota Paavaliksi kutsuttiin, täynnä Pyhää Henkeä...
Niin Teuvo, kuka se onkaan , joka sinulle puhuu, kun uskot korinttolaiskirjeestäkin näin: tuotakin Saatanan Paavalille sanelemaa rakkauslaulua,
Kuka se onkaan, joka sinulle näitä harhoja kuiskailee, Teuvo, sanopas
kuka se on?Kyllä on sinulla tyhmyys huipussaan kun uskot, että Saatanan henki ja Pyhä Henki voi yhtä aikaa asua jonkun ihmisen sydämessä.
Sen verran Pyhä Henki ehti hänessä vaikuttaa., että hänen,kirjoituksissaan on o 25% totuutta, joista tärkein on tämä:
Mutta Pyhä Henki poistui, kun Saatana sai hänet omakseen erinomaisten ilmestysten kautta, eikä enää koskaan palannut, vaikka Paavali sitä vielä innolla 23 vuoden kuluttuakin odotti:
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.
Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun ASETTUISI Kristuksen voima.
Nyt on aika taas palata tämän keskustelun alkuperäiseen sanomaan:
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat eläväsanalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."- jeesuselää
Nyt on aika taas palata tämän keskustelun alkuperäisen sanoman levittäjän omaan onnelliseen uskoon, onhan se niin ainutlaatuinen kun saatanasta tulee sunilaisuudessa Paavalin isä ja Paavalista harhaopettaja. Sunilaisuuden omia sanoja lainaten: onnellisuutta
hirsisilmäisenä:
Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan Johannes oli viimeinen Hengen saanut, vaikka historia tietää, että Simon Kiivailija kuoli myöhemmin, mutta ei suinkaan luopiona, vaan uskovana. ( Eihän neitsyt Mariakaan ollut siksi Hengestä osaton, vaikka katoliset tekivät hänestä itselleenpyhimyksen ja niin sekään ei muuta Selootti-Simonin autuutta, vaikka ortodoksit puolestaan hänetä tekivät pyhimyksen)
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan kuotenkin jäi Johanneksen jälkeen henkiin vielä muutama Totuuden Hengen saanut, vaikka heistä suurin osa jo 60-luvun roomalaisten vainoissa tapettiin.
Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan 1000-vuotinen saa-tanan vankeus on jo historiaa ja Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan se ei olekaan historiaa vaan vielä edessäpäin ja Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan hän tässä asiassa oman ilmaisunsa mukaan "heitti vain huulta". (Vähän on sunilaisuus muuttunut, koska Teuvo vaikenee nykyään saatanan
1000-vuotisesta vankeusajasta, jonka hän aikoinaan julisti jo loppuneen. Hyvä niin, pieni askel kohti totuutta ja oikeaa.)
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan Golgatan jälkeen Pyhä Henki ei ole tullut yhteenkään käsin tehtyyn temppeliin, synagogaan, kirkkoon tai rukoushuoneeseen eikä apostolitkaan saattaneet niissä puheita pitää, koska saa-tana esti sen, vaikka Paavalikin piti pitkän puheen synagogassa
Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan hänen ehtoollisen viettonsa on lammaspaistia ja viiniä hyvien ystävien seurassa (keitähän ne ovat ja kuinka monta lienee) ja jonka mukaan kirkon tarjoama ehtoollinen on vain viinitilkkanen ja pahvin makuinen öylätti.
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan Jumalan Henki poistui Paavalista, kuten kuningas Saulistakin ja jonka mukaan Paavali ei kuitenkaan päässyt koskaan Pyhästä Hengestä osalliseksi.
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonk mukaan Paavalin paratiisikokemukset olivat vain saa-tanan erinomaisia ilmestyksiä.
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan Paavali olikin vain paholaisen kouluttama vääryyden ihminen, joka veti opetuslapset mukaansa:
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan Paavalin päältä sairaiden päälle viedyt esivaatteet ja hikiliinat ja parantumiset olivat pelkästään saa-tanan rättisulkeiset.
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan keisari Konstantinus taotti sotilaittensa miekkoihin sanat; in nomen domine, vaikka
historia todistaa sellaisesta vasta keskiajalta.
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan korinttolaiskirjeen rakkauslaulu on saatanan Paavalille sanelema, vaikka Raamatun
mukaan kaikki pyhät kirjoitukset ovat Jumalan Hengen isnpiroimina kirjoitettu. Pietarikin piti Paavalin kirjoituksia pyhinä.
Teuvo on ylpeä uskostaan, joka paisuu valheen hapatuksesta kuin
taikina ja pursuaa jo Teuvon uima-altaaseenkin.
Voi Teuvoa, jos tuossa ylpeässä uskossaan kerran menee Herran Jeesuksen tuomioistuimen eteen. jeesuselää kirjoitti:
Nyt on aika taas palata tämän keskustelun alkuperäisen sanoman levittäjän omaan onnelliseen uskoon, onhan se niin ainutlaatuinen kun saatanasta tulee sunilaisuudessa Paavalin isä ja Paavalista harhaopettaja. Sunilaisuuden omia sanoja lainaten: onnellisuutta
hirsisilmäisenä:
Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan Johannes oli viimeinen Hengen saanut, vaikka historia tietää, että Simon Kiivailija kuoli myöhemmin, mutta ei suinkaan luopiona, vaan uskovana. ( Eihän neitsyt Mariakaan ollut siksi Hengestä osaton, vaikka katoliset tekivät hänestä itselleenpyhimyksen ja niin sekään ei muuta Selootti-Simonin autuutta, vaikka ortodoksit puolestaan hänetä tekivät pyhimyksen)
Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan 1000-vuotinen saa-tanan vankeus on jo historiaa ja Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan se ei olekaan historiaa vaan vielä edessäpäin ja Teuvo on onnellinen uskostaan, jonka mukaan hän tässä asiassa oman ilmaisunsa mukaan "heitti vain huulta". (Vähän on sunilaisuus muuttunut, koska Teuvo vaikenee nykyään saatanan
1000-vuotisesta vankeusajasta, jonka hän aikoinaan julisti jo loppuneen. Hyvä niin, pieni askel kohti totuutta ja oikeaa.)
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan keisari Konstantinus taotti sotilaittensa miekkoihin sanat; in nomen domine, vaikka
historia todistaa sellaisesta vasta keskiajalta.
Teuvo on ylpeä uskostaan, jonka mukaan korinttolaiskirjeen rakkauslaulu on saatanan Paavalille sanelema, vaikka Raamatun
mukaan kaikki pyhät kirjoitukset ovat Jumalan Hengen isnpiroimina kirjoitettu. Pietarikin piti Paavalin kirjoituksia pyhinä.
Teuvo on ylpeä uskostaan, joka paisuu valheen hapatuksesta kuin
taikina ja pursuaa jo Teuvon uima-altaaseenkin.
Voi Teuvoa, jos tuossa ylpeässä uskossaan kerran menee Herran Jeesuksen tuomioistuimen eteen.Teuvo joutui jo 27 vuotta sitten tuon tuomioistuimen tarkastettavaksi, rikoksensa vuoksi, mutta tuli armahdetuksi, kun tunnusti rikoksensa. Kuten ilmoitettu on:
"Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon."
Siksi minun ei enää tarvitse pelko sydämessä odottaa sitä viimeistä tuomiota:
"Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin.
Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon.
Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa."
Saatanallisen uskosi mukaan Jumala varmasti nukkuu, kun on jo 27 vuotta antanut minun julistaa pelkkää valhetta, eikä ole antanut Saatanalle käskyä lähettää enkelinsä minua rusikoimaan, kuten Paavalille kävi, vaikka hän ei uskosi mukaan valehdellut vaan julisti pelkkää totuutta.
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat ekumeeniset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."Tänään minä olen onnellinen siitäkin, että Jeesus elää, kun Saulkin sai hänestä hetken nauttia:
"Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani."
"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
Ja niin näyttää elävän myös alkuperäinen Raimo Pasonen, joka nyt on aloittanut alkuperäisten herjausten uudelleen synnyttämisen jälleen uudella nimimerkillä, nyt Jeesuksen nimeen turvaten.
Kun tyhmyydessään ei edes tajua mihin on varmasti matkalla:
"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat exoduslaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
Tokkopa näitä on enää jäljellä muita kuin yksi tekoharras mies, kun heidän johtajaansa kohtasi äkillinen kuolema kesken vauhdikkaimman Totuuden Hengen herjauskamppanjansa.Korjaan kirjoitusvirheen:
Tokkopa näitä on enää jäljellä muita kuin yksi tekoharras mies, kun heidän johtajaansa kohtasi äkillinen kuolema kesken vauhdikkainta Totuuden Hengen herjauskamppaanjaansa.- vvfvfdbdf
TeuvoSuni kirjoitti:
Korjaan kirjoitusvirheen:
Tokkopa näitä on enää jäljellä muita kuin yksi tekoharras mies, kun heidän johtajaansa kohtasi äkillinen kuolema kesken vauhdikkainta Totuuden Hengen herjauskamppaanjaansa.Yksi a tuli liikaa, "herjauskamppanjaansa".
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat gnostilaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat henotesläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat helluntailaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat hengenuudistuslaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat heränneet.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat esikoiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat ilmestysmajalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat ilosanomalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat israelinystävät.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat joosualaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat jehovalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
Tässä olisi nyt hyvä tilaisuus TMarkon vastata, kummasta uskosta hän tuli onnellisemmaksi, helluntailaisesta vaiko jehovalaisesta.
Hän lienee taas kutsutta Saatanan kertausharjoitukseen.- TeuvonTunteva
"Olen onnellinen uskostani, koska uskon sen oikeaksi", Sanoo Teuvo Suni
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaani-- vaikkapa minä itse itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu." TeuvonTunteva kirjoitti:
"Olen onnellinen uskostani, koska uskon sen oikeaksi", Sanoo Teuvo Suni
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaani-- vaikkapa minä itse itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."Valitettavasti sinulta jäi tärkein asia pois:
"Olen onnellinen uskostani, koska tiedän mistä olen sen saanut." Yhtä onnellinen kuin apostoli Johannes:
"Me olemme Jumalasta.
Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä, mutta joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele.
Tästä me tunnemme Totuuden Hengen ja eksytyksen hengen."
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat Jeesuksen pyhän veren sisaret.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat Jeesuksen ruumislaiset.
Tämä lahko syntyi muutama vuosi sitten Helsingissä, Kansanlähetyksen tiloissa, kun sen profeetta Raimo Pasonen vaikutti silloin siellä nimellä Atte Myyry."Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat Jeesus on herralaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat katolilaiset kylväjät
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat kansanraamattuseuralaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."- raamattuvaroittaapaisum
Oletko nyt onnellinen kun sait lykkiä koko sekaisin olevan sisikuntasi palstalle?
montako on antanut elämänsä Jeesuksen käsiin kaiken riehumisesi tuloksena, onko tarvittu lisäpenkkejä seurakunnassasi onko?Tämä jäi sinulta kysymättä:
Kansanraamattuseuran rosvojen luolako on sinun pesäpaikkasi, kun nyt noin pahasti siitä mielesi pahoitit?
Jos noin olisi käynyt, kuten sydämesi halusta herjasit, olisi lähettäjäni Jeesus Kristus ollut lopun ajan suurin valehtelija, kun hänen tämäkin ilmoituksensa olisi mennyt täysin pieleen:
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."
Samoin olisi käynyt tälle hänen ilmoitukselle, jonka hän Isälleen ilmoitti:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."- HallelujaaAamenAmen
Aamen ja halleluujaa Teuvo on Herra. Ylistys ja kunnia hänelle!
HallelujaaAamenAmen kirjoitti:
Aamen ja halleluujaa Teuvo on Herra. Ylistys ja kunnia hänelle!
Tärkein sinulta unohtui, väestörekisterissä oleva nimesi.
Saatanan pelko on tyhmyyden huippu, valheen ja vääryyden perusta.
"Herran pelko on viisauden alku, Pyhän tunteminen on ymmärryksen perusta."
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat kalleimman veren sisaret.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat kansanlähetysläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat kellonkartanolaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat koivuniemeläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat korpelalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."- WikipediaKertoo
Korpelalaisuus oli Pohjois-Ruotsin lestadiolaisten keskuudessa 1920–1930-luvuilla syntynyt herätysliike. Liike sai nimensä saarnaaja Toivo Korpelan mukaan. Korpelalaisuus vaikutti lähinnä Pohjois-Ruotsissa Tornionjokilaaksossa, mutta sai kannatusta hieman myös Suomessa Kolarin Sieppijärvellä. Myöhemmin korpelalaisuus sai millenaristisia piirteitä ja erkani vanhoillislestadiolaisuudesta. Liikkeen kannattajia vangittiin 1939, koska sen toiminta rikkoi Ruotsin alkoholi- ja siveyslakeja.
WikipediaKertoo kirjoitti:
Korpelalaisuus oli Pohjois-Ruotsin lestadiolaisten keskuudessa 1920–1930-luvuilla syntynyt herätysliike. Liike sai nimensä saarnaaja Toivo Korpelan mukaan. Korpelalaisuus vaikutti lähinnä Pohjois-Ruotsissa Tornionjokilaaksossa, mutta sai kannatusta hieman myös Suomessa Kolarin Sieppijärvellä. Myöhemmin korpelalaisuus sai millenaristisia piirteitä ja erkani vanhoillislestadiolaisuudesta. Liikkeen kannattajia vangittiin 1939, koska sen toiminta rikkoi Ruotsin alkoholi- ja siveyslakeja.
Lestadiolaisten isä Lars Leevi Laestadius oli ainakin yhtä hyvä porttoseurakuntien perustaja kuin Paavalikin.
Joitakin vuosia sitten julkaistu tutkimus paljasti, että hänen jäljiltä oli maailmassa 21 erihenkistä Lestadius-pohjaista porttoseurakuntaa.
Kaikilla yhteinen isä Lars Leevi , yhteinen isoisä Martti Luther, ja yhteinen porttoäiti, luterilainen kirkko.
Montakohan niitä on vielä tuon tutkimuksen jälkeen siitetty, kun ehkäisy on kielletty.
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat kotikirkkolaiset
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat kulmakivenseurakuntalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat kulmakiviseurakuntalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat kuninkaansoturit.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat kristilliset eläkeläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat kriisipalvelulaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat kotisatamalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat liekkiläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat luterilaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."Kuinka onnellisiksi luterilaiset tulevatkaan ensi vuonna?
Kun vuoden 2017 lokakuussa tulee kuluneeksi 500 vuotta siitä, kun Martti Luther naulasi teesinsä Wittengergin kirkon oveen ja perusti ikioman luterilaisen uskonsa.
Tiedotteen mukaan Kirkkohallitus julistaa, paavin pelossa pannaan sanan uskonpuhdistus, kun juhlinta lokakuussa 2016 alkaa.
Silloin arkkipiispa piispoineen, lainoppineiden asessorien, tuomiorovastien, lääninrovastien, kirkkoherrojen, kappalaisten ja seurakuntapastorien avustuksella naulaavat kirkkojensa oviin sanan REFORMAATIO.
Tämä on johdonmukainen seuraus siitä, kun piispat lähes 30 vuotta sitten aloittivat Rooman vierailunsa, kun jokainen piispa seurueineen käy tammikuussa vetäisemässä parisuhdemessun heidän yhteisen pyhimyksensä piispa Henrikin muistolle.
Mitä kaikkea tuo sanahirviö, reformaatio, sisällään pitääkin, sitä en vain kansakoulun ja ilmavoimien tutkamestarikoulutuksen perusteella pysty ymmärtämään.
Eikä minun enää tarvitse sitä ymmärtääkään, kun jo 1.4.1996 kävin lukemassa erokirjeeni Ruukin silloiselle kirkkoherralle, kun Pyhän Hengen johdatuksessa pystyin toteuttamaan tämän Jeesuksen Kristuksen viimeisen käskyn valituilleen:
"Sen porton ( näiden lopun ajan seurakuntien ) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."
Tuo Erokirjeeni on kaikkien luettavissa:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/2439902/erokirjeeni"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat luthersäätiöläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat lasarusveljet.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat lähdekalliolaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat lähetysseurakuntalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat lännenhunttarilaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat maranatalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat majakkalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat metodistit.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat missiomaailmalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat mormoonit.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat munkkiluostarin munkit.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat nunnaluostarin nunnat.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat nokialaismissiolaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat onewayhouselaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat ortodoksit.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."aaaa
bbbbHyvin olet alkuun päässyt. Seuraavaksi tulee
cccc
Seuraavaksi:
Kissa kävelee, tikapuita pitkin taivaaseen.TeuvoSuni kirjoitti:
Hyvin olet alkuun päässyt. Seuraavaksi tulee
cccc
Seuraavaksi:
Kissa kävelee, tikapuita pitkin taivaaseen.En minä mitään ilkeile vaan minulle tulee aina yksi tyhjä rivi kunkin kirjoitetun rivin jälkeen ja homma hoituu VAIN siten etten käytä enteriä laisinkaan rivinvaihtoon vaan annan sen vaihtua itsestään.Kokeilen asiaa aina välillä josko homma olisi
hoitunut.pertsa2012 kirjoitti:
En minä mitään ilkeile vaan minulle tulee aina yksi tyhjä rivi kunkin kirjoitetun rivin jälkeen ja homma hoituu VAIN siten etten käytä enteriä laisinkaan rivinvaihtoon vaan annan sen vaihtua itsestään.Kokeilen asiaa aina välillä josko homma olisi
hoitunut.En minäkään ilkeillyt, sillä lyhyestä viestistäsi tuli mieleen lapsena opittu aakkosten alkuloru:
A B C kissa kävelee, tikapuita pitkin taivaaseen.
Saattoivat olla samat tikapuut, jotka Jaakob näki unessa:
"Yöllä Jaakob näki unessa portaat, jotka ulottui- vat maasta taivaaseen, ja Jumalan enkelit kulkivat niitä ylös ja alas."
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat patmoslaiset
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat palatsiseurakuntalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoonUusiksi, kun kirottu-sana jäi pois.
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat palatsiseurakuntalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat paavalinsynodilaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat paratiisikotilaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat pelastusarmeijalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat perjantaikristuksellelaiset
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat pikkuesikoiset
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat priskillalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat pyhänikolauslaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat raamattupuhuulaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat radiodeiläiset
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat rauhansanalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat rauhanyhdistysläiset eli vanhoillislestadiolaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."Välillä myös tiedoksi omaa onnellisuuttani tänään, kun Pyhä Henki toi Ilmestyskirjasta esiin tämän totuuden:
"Minä tiedän sinun tekosi, sinun vaivannäkösi ja kestävyytesi. Minä tiedän, ettet voi sietää pahoja ihmisiä.
Sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi vaikka eivät ole, ja olet havainnut heidät valehtelijoiksi."
Eikä tuon koetteluun ole muuta tarvittu, kuin uskoa toteen, mitä Paavali itse on tunnustanut:
"Mutta jos meidän väärämielisyytemme tuo esiin Jumalan oikeamielisyyden, mitä meidän on silloin sanottava?
Onko Jumala ehkä väärämielinen -- puhun nyt ihmisten tavoin -- kun hän antaa vihan kohdata meitä?"
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? ""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat ristiinnaulitut.
Olisi mielenkiintoista tietää, kokoontuvatko nämä aina yhteen ristille naulittuina?
Ja kepin nokassako heille viiniä ja öylättejä tarjoillaan?"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat risteyspaikkalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat ristiretkeläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat ropolaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat rukouspalvelulaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat rukousystäväläiset.
Nämä kaksi rukouslahkoa olivat alkuun yhtä, kun kaatajapari, pastori Seppo Juntunen ja hänen apurinsa Pirkko Jalovaara yhdessä aloittivat ihmisten kaatamiset.
Jalovaarahan aloitti ihmisten kaatamiset evankelistan nimen alla, tämän jälkeen, kun erään kaatamis-illan päätteeksi joku nainen tuli hänen luokseen ja työnsi hänelle käteen sadan markan setelin:
"Tuon vanhan naisen satanen kourassani muutuin ekonomista rukoilijaksi."
Tällaista on Saatanan toiminta aidoimmillaan, kun se tajusi, että kyllä ekonomi rahan houkutuksen tuntee.
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat ruusuristiläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat saalemilaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat sanansaattajalaiset..
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat sanajaylistysläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat sauluslaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat savenvalajalaiset
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat scientologilaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat siloalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme --- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat slevy:n miespapit.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat slevy:n naispapit.
Tässäkin Saatana antoi erinomaisen ilmestyksen tämän porton jäsenille, kun sai heidät riitelemään keskenään, ja Saatana sai yhden sijasta kaksi."Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat stefanuslaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat suomenraamattuopistolaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat teologisetinstituuttilaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat tabernaakkelilaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat takeitnowlaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat timoteusyhteisöläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat totisestiparannetut.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat tuomasmessulaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat totuudenystäväläiset.
Näidenkin "totuus" on tätä samaa, mikä on kaikille porttoille yhteistä:
"Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat tunnustukselliset luterilaiset.
On mielenkiintoista nähdä alkavatko nämäkin luterilaiset vuoden kuluttua puhua uskonpuhdistuksen sijasta reformaatiosta."Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat torontonsiunaajalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat uusapostoliset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat uusitoivolaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat uusiviiniläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat valon enkelit.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat vapaakirkolliset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat vanhauskoiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat vapaamuurarit.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat viadoloraiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat vineyardilaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.""Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat yhteyskristuksessalaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."- Etteiunohtuisi
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat yleiset naiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu." Etteiunohtuisi kirjoitti:
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat yleiset naiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."Onnellinen on varmasti myös tämä naisten paimen, joka pimeillä kujilla heitä parittaa.
- Eikösniin
Naiset on "Jeesuksen asialla", mutta parittaja joutuu helvettiin.
Eikösniin kirjoitti:
Naiset on "Jeesuksen asialla", mutta parittaja joutuu helvettiin.
Ilmeisesti olet itsekin siinä uskossa, että käydessäsi heidän luonaan sinäkin teet pyhää palvelusta Jumalalle - eikösniin?
"Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat yhteysliikeläiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat yeshualaiset.
IlmiannaTähän päätän omalta osaltani näiden Saatanan onnellisten seurakuntien elämän tällä kertaa.
Tässä ei varmaankaan ole kaikkia sen viimeisempiä valloituksia, sillä vuonna 2004 lopetin uskonnollisten lehtien seurannan.
Joka haluaa oman onnellisuutensa lähteen tähän liittää, minä en ole sitä estämässä.- Aamenaamen
Olen onnellinen sunilaisuudestani, siitä kun saan olla riivaajahenkien johdettavana vailla kristinuskon kahleita ja varsinkin vailla ällöttävää armoa ja rakkautta.
Piti palata vielä tähän keskusteluun, kun tänään luin Lappeenrannassa ilmestyvästä ilmaisjakelulelulehdestä, että täällä on myös tällainen seurakunta, joka järjestelee ekumeenista joulua:
Olemme onnellisia uskostamme, koska uskomme sen oikeaksi", sanovat sadonkorjuulaiset.
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."- 2005astiseurannut
Ai että oikein yhdellä vilkaisulla ilmaisjakelulehdestä "tiedät" heti, millaista opetusta Jeesuksesta tuo seurakunta tarjoaa? Ah, kylläpä olet tietäväinen!
2005astiseurannut kirjoitti:
Ai että oikein yhdellä vilkaisulla ilmaisjakelulehdestä "tiedät" heti, millaista opetusta Jeesuksesta tuo seurakunta tarjoaa? Ah, kylläpä olet tietäväinen!
Kyllä Pyhä Henki paljastaa vaikka yhdestä sanasta tai nimimerkistä (2005astiseurannut) jokaisen Saatanan valheen ja vääryyden hengessä vaeltavan.
Tätä ihmettä sinä et koskaan pääse kokemaan.
- Anonyymi
Nostetaan ylös, sanoo Anonyymi.
Tämän oli hoitomies hoitanut osastolle no 12
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843462- 252033
- 1941941
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3431338Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell861313Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12945- 82943
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790