Jos et kuunnellut äsken kuuntele Radio Dein arkistosta. Kyllä on edelleenkin heppoiset perusteet setalla.......
Viikon debatti
Aito avioliittolaki vs. tasa-arvoinen avioliittolaki
Kansalaisaloite Aito avioliitto keräsi yli 100 000 nimeä, mutta muuttaako tämä mitään jo tehtyjen päätösten jälkeen? Viikon debatissa kohtaavat Tahdon 2013 –kampanjan puheenjohtaja Senni Moilanen ja Aito avioliitto ry:n tiedotussihteeri ja toinen vireillepanija Pasi Turunen.
Pasi Turunen ja Senni Moilanen viikon debaatti.
61
171
Vastaukset
Ranneliike-sivustolla on analysoitu kyseinen keskustelu:
http://ranneliike.net/teema/tahdon2013-ja-aito-avioliitto-kohtasivat-radiokeskustelussa?aid=12031- setan.hapatusta
Eikös jokaisen ole hyvä itse kuunnella keskustelu ja muodostaa mielipiteensä eikä setan värittämää versiota siitä?!
- tässä.keskustelu
setan.hapatusta kirjoitti:
Eikös jokaisen ole hyvä itse kuunnella keskustelu ja muodostaa mielipiteensä eikä setan värittämää versiota siitä?!
Tässä linkit itse keskusteluun.
http://media.dei.fi/ASX/1444812118-15942.asx
http://www.radiodei.fi/?sid=304&subgroup=ID138 - kuuntelen.huomenna
tässä.keskustelu kirjoitti:
http://www.radiodei.fi/?sid=304&subgroup=ID138Kiitos linkeistä :D
- ihan.eri.tasolla
tässä.keskustelu kirjoitti:
http://www.radiodei.fi/?sid=304&subgroup=ID138Hyvä Pasi. Senni oli pihalla kuten se toinenkin hömpsönpömpsö telkkarissa:)
- kuuntelija.vastaa
ihan.eri.tasolla kirjoitti:
Hyvä Pasi. Senni oli pihalla kuten se toinenkin hömpsönpömpsö telkkarissa:)
Homoilla ei ole mitään mutta sanottavaa kuin; tasa-arvo, ihmisoikeudet, syrjiminen
Voi reppanoita :( - voireppanaa
kuuntelija.vastaa kirjoitti:
Homoilla ei ole mitään mutta sanottavaa kuin; tasa-arvo, ihmisoikeudet, syrjiminen
Voi reppanoita :(Tunsin suurta myötähäpeää kuunnellessasi Sennin homoagendaa.....
>> Kansalaisaloite Aito avioliitto keräsi yli 100 000 nimeä, mutta muuttaako tämä mitään jo tehtyjen päätösten jälkeen? <<
Ei aiheuta!
Aa-kerhon työ oli turhaa, fundamentalistit hakkasi päätään seinään ja hävisi.No, eipä paljon kommentteja ollut. En kuunnellut nyt ohjelmaa, vaan teen sen myöhemmin.
Mutta poimin keskustelusta niitä kohtia, joista täällä on keskusteltu jo paljonkin.
”Myöhemmässä yhteydessä Moilanen muistutti, ettei avioliittolaissa puhuta lisääntymisbiologiasta tai säädetä vanhemmuudesta, eikä avioliittoon astumisen edellytyksenä ole lisääntyminen.”
”Turunen katsoo, että avioliittolain uudistuksen jälkeinen "avioliitto ei ole yhtään mitään erityistä".”
Miten lisääntyminen kuuluu avioliittolakiin? Niin, avioliitossa usein syntyy lapsia mutta ei aina. Noin puolessa aivoliitoissa ei ole lapsia. Tämän vuoksi lasten asemaa säädellään erillisillä laeilla, jossa otetaan huomioon kaikki lapset, ei vain avioliitossa kasvavat.
Tavallaan avioliitoista on tullut erityistä nyt, kun yhä harvempi sellaisen solmii. Ennen se ei ollut erityistä, koska kaikki tekivät niin – vaikka pakon edessä. Erityisen avioliitosta voi tehdä jokainen, joka sen niin kokee. Tai sitten niin tavallisen jos siltä tuntuu, ettei siinä mitään muuta ole kuin allekirjoitettu paperi.
”…avioliittolain uudistus ei muuta adoption prosessia, eikä vie lapsilta oikeuksia, vaan jatkossakin asiantuntijat selvittävät, että lapsi pääsee sellaiseen perheeseen, jossa on tasapainoiset vanhemmat.”
Tämä on mielestäni toistuvasti unohdettu. Adoptioprosessi on vaativa ja aivan samanlainen oli se seksuaalinen suuntaus mikä hyvänsä tai elikö avioliitossa tai ei. Jos ei luota asiantuntijoiden ammattitaitoon tai kokee, että tässä laissa on jotain pielessä, on kritiikki suunnattava tähän eikä avioliittolakiin.
Sanavapaudesta:
”…muuallakin maailmassa (homoavioliittokielteisen) mielipiteen ilmaisu on hänen mukaansa johtanut ongelmiin. Moilanen muistutti, että näissä tapauksissa on puututtu syrjivään tai syrjintää lisäävään toimintaan, ei sinänsä mielipiteeseen.”
http://ranneliike.net/teema/tahdon2013-ja-aito-avioliitto-kohtasivat-radiokeskustelussa?aid=12031
Tämä on se kummallinen väännelmä. Ikään kuin sananvapaus tarkoittasi sitä, ettei toisen mielipidettä saa kyseenalaistaa tai että sanavapauden nimissä saa käyttäytyä ihan miten vain – jopa rikkoa lakeja. Jostain syystä tämän rajan vetäminen tuntuu olevan joillekin hyvin vaikeaa.- homottajienehdoilla
Te ette näe tämän lain vaaroja ollenkaan. Sitä kuinka homomieliset valtaan päästyään voivat suosia homoperheitä ja esim. vanhempien vastustuksesta huolimatta antaa adoptoida homopareille ensisijaisesti. Adoptiosta päättävät homomieliset, kun heidät siihen tehtävään valitaan, tuskin suosivat perinteistä perhettä. Tästä on ollut jo merkkejä sieltä, missä homoavioliitot on ollut pitempään.
Te ette näe muuta kuin tämän ajan, ette osaa katsoa nenäänne pitemmälle.
Suurin uhka ei olekaan homot, vaan poliittisesti homomieliset, jotka haluavat käyttää valtaa tällä tavoin, hajottaen yhteiskuntaa. Ja heikommat, eli lapset saavat kärsiä. homottajienehdoilla kirjoitti:
Te ette näe tämän lain vaaroja ollenkaan. Sitä kuinka homomieliset valtaan päästyään voivat suosia homoperheitä ja esim. vanhempien vastustuksesta huolimatta antaa adoptoida homopareille ensisijaisesti. Adoptiosta päättävät homomieliset, kun heidät siihen tehtävään valitaan, tuskin suosivat perinteistä perhettä. Tästä on ollut jo merkkejä sieltä, missä homoavioliitot on ollut pitempään.
Suurin uhka ei olekaan homot, vaan poliittisesti homomieliset, jotka haluavat käyttää valtaa tällä tavoin, hajottaen yhteiskuntaa. Ja heikommat, eli lapset saavat kärsiä.Hömpsönpömsöt sun juttujas. Miten niin "homomieliset valtaan päästyään" eikö ne homottajat ole jo muka vallassa. Jos he eivät olisi jo vallassa, niin tasa-arvoista avioliittolakia ei olisi päätetty. Vai mitä hömpsönpömsön.
Te hömpsönpömpsöt olette kertoneet lähitulevaisuuden uhkakuvista niin usein, ettette te taida enää itsekään uskoa niihin.- homottajienehdoilla
qwertyilija kirjoitti:
Hömpsönpömsöt sun juttujas. Miten niin "homomieliset valtaan päästyään" eikö ne homottajat ole jo muka vallassa. Jos he eivät olisi jo vallassa, niin tasa-arvoista avioliittolakia ei olisi päätetty. Vai mitä hömpsönpömsön.
Te hömpsönpömpsöt olette kertoneet lähitulevaisuuden uhkakuvista niin usein, ettette te taida enää itsekään uskoa niihin.Tuskinpa siellä adoptiojärjestöissä, vielä kovin monta homomielistä on, mutta kun sinne alkaa tulemaan homomielisia silloin perinteiset perheet jäävät adoptioissa vähemmistöön.
homottajienehdoilla kirjoitti:
Tuskinpa siellä adoptiojärjestöissä, vielä kovin monta homomielistä on, mutta kun sinne alkaa tulemaan homomielisia silloin perinteiset perheet jäävät adoptioissa vähemmistöön.
Sikäli olet oikeassa että tässä yhteiskunnassa yleinen suhtautuminen homoseksuaalisuuteen, yksinhuoltajuuteen, avoliittoon, kirkosta eroamiseen ja moneen muuhun asiaan on muuttunut vuosikymmenien kuluessa tuomitsevasta hyväksyväksi.
Nyt ajatellaan, että on jokaisen oma asia mitä elämällään tekee kun ennen se tuntui kuuluvan enemmän muille kuin itselle.
Parempaan suuntaan on menty ja todella reippaasti.- kiire.syntiin
No niin mummokin pääsi taas aamuvarhaisella ylös sängystään puolustaman homouden syntiä :D
Suurin uhka ei olekaan homot, vaan poliittisesti homomieliset, jotka haluavat käyttää valtaa tällä tavoin, hajottaen yhteiskuntaa. Ja heikommat, eli lapset saavat kärsiä.Onko siis niin, ettet luota noiden ammattilaisten ammatillisiin taitoihin?
Koet että koska he eivät suhtaudu kyllin kielteisesti tiettyihin seksuaalisiin suuntauksiin, heidän tekemänsä arvio on väärä?
Koska suomen perustuslaki kieltää moisen syrjinnän, niin on oltava muita syitä siihen, että adoptio evätään. Oletko koskaan perehtynyt siihen, millaiset asiat tuohon epäämiseen tulee olla?
Jos haluat lakiin muutoksia tai olet huolissasi ammattilaisista, niin eikö heihin pidä olla yhteydessä tai vaikuttaa koulutuksen kautta tähän asiaan? Tämä ei millään muotoa kuulu avioliittolakiin.
Jos siis haluat muutosta asiaan, että yksin asuva homoseksuaali kyllä voi adoptoida kuten tähänkin saakka mutta ei missään nimessä avioliitossa asuvat, niin ehkä laitat asianomaisille ehdotuksen työ työn eettisistä perusteista?- tällälainäi
Tuskinpa siellä adoptiojärjestöissä, vielä kovin monta homomielistä on, mutta kun sinne alkaa tulemaan homomielisia silloin perinteiset perheet jäävät adoptioissa vähemmistöön.
Ruotsissa samaa sukupuolta olevat parit ovat saaneet adoptoida jo yli kymmenen vuotta. Jos maalaamasi uhkakuva olisi todellisuutta, olisi länsinaapurissa varmasti asiasta merkkejä. Mikä siis on tilanne Ruotsissa?
- kerro.sinä
tällälainäi kirjoitti:
Ruotsissa samaa sukupuolta olevat parit ovat saaneet adoptoida jo yli kymmenen vuotta. Jos maalaamasi uhkakuva olisi todellisuutta, olisi länsinaapurissa varmasti asiasta merkkejä. Mikä siis on tilanne Ruotsissa?
Onko ruotsalaisia lapsia tutkittu?
- tällälainäi
kerro.sinä kirjoitti:
Onko ruotsalaisia lapsia tutkittu?
Tutkittu miten? Eihän siitä nyt ollut kyse, vaan siitä, meneekö homot heteroiden ohi adoptiojonoissa.
Onko tälläisestä merkkejä Ruotsissa? tällälainäi kirjoitti:
Tutkittu miten? Eihän siitä nyt ollut kyse, vaan siitä, meneekö homot heteroiden ohi adoptiojonoissa.
Onko tälläisestä merkkejä Ruotsissa?Eli koko juttu oli mielikuvitetuksesi tuote?
Eiköhän ”järjestys” ole aivan sama kaikille?
- fhlkfdjj
Tosiaa tämä valehtelun ja kieroilun mestari turunen. mies ei Osaakaan eikä haluakaanperustaa asioita ympäröivään todellisuuteen vaan mielummin vääristelee ja valehtelee samoin kuin ahvio.
- kerrohan
Ja taas varmaan mielelläsi kerrot mitä on valehdellut ja vääristetty? :D
- toteamus
”…avioliittolain uudistus ei muuta adoption prosessia, eikä vie lapsilta oikeuksia, vaan jatkossakin asiantuntijat selvittävät, että lapsi pääsee sellaiseen perheeseen, jossa on tasapainoiset vanhemmat.”
Tässä mummomuorin tarjoamassa asiassa on se ongelma. Jo nyt monet vanhemmat ja synnyttävät ovat kauhuissaan, että heidän lapsensa voidaan antaa homoperheelle leikkikaluksi, jos eivät voikaan pitää itse lastaan. Myös monet valtiot ovat nyt reagoineet tähän hornamaiseen yhteiskuntamuotoon mihin länsimaat ovat ajautuneet. Tästä on avautumassa melkoinen lastenoikeustaistelu, kun sateenkaariperheiden lapset uskaltavat avata suunsa, joka on vaiennettu lapsena. Tulemme kuulemaan karmeita kertomuksia näiden lasten lapsuudenkokemuksista. Jo nyt näitä avautumisia ympäri maailmaa on ollut jo liikaa.Juu mutta nyt voi yksin asuvat ja yksiasuvat ho9moseksuaalit adoptoida. Ovatko nuo äidit siitäkin kauhuissaan? Vai onko niin etteivät he ehkä elä tai vähät siitä välittävät.
mummomuori kirjoitti:
Juu mutta nyt voi yksin asuvat ja yksiasuvat ho9moseksuaalit adoptoida. Ovatko nuo äidit siitäkin kauhuissaan? Vai onko niin etteivät he ehkä elä tai vähät siitä välittävät.
Kysytäänkö adoptiossa sukupuolista suuntautumista?
fundis.mä.oon kirjoitti:
Kysytäänkö adoptiossa sukupuolista suuntautumista?
Ei. Silläpä tämä on hauskaa - ei tunneta edes jo olemassa olevaa lakia.
mummomuori kirjoitti:
Ei. Silläpä tämä on hauskaa - ei tunneta edes jo olemassa olevaa lakia.
Älä sitten puhu kun et tunne lakia.
fundis.mä.oon kirjoitti:
Älä sitten puhu kun et tunne lakia.
Voit halutessasi lukea sen ihan itsekin.
>Jo nyt monet vanhemmat ja synnyttävät ovat kauhuissaan, että heidän lapsensa voidaan antaa homoperheelle leikkikaluksi, jos eivät voikaan pitää itse lastaan.
Minä päinvastoin otaksun että noita kauhuissaan olijoita ei löydy kuin lahkouskovaisten surisevista kaaleista.
Vai että adoptioon leikkikaluksi. Kylläpä voi Pyhä henki sekoittaa ihmisen pään täydellisesti.- fundis.oon.mä
mummomuori kirjoitti:
Voit halutessasi lukea sen ihan itsekin.
Eihän minun lukemiseni sinua auta asiaa ymmärtämään joten lue vain itse ja ymmrrä.
fundis.oon.mä kirjoitti:
Eihän minun lukemiseni sinua auta asiaa ymmärtämään joten lue vain itse ja ymmrrä.
Eli nyt, vielä olemassa olevan adoptiolain mukaan voi homoseksuaalisesti suuntautunut yksinelävä henkilö adoptoida. Siksi ettei sitä kysytä vaan ainoastaan se tarkastetaan että elämän edellytykset lasta varten ovat kunnossa.
Onhan sekin mahdollista että tällainen homoseksuaali sitten menee uuden lain mukaan avioon ja hänen aiemmin adoptoimansa lapsen ottaa puoliso perheen sisäisenä adoptiona omaksi lapsekseen. Joka muuten on ollut mahdollista vuosikausia rekisteröidyissäkin parisuhteissa.- fundis.oon.mä
mummomuori kirjoitti:
Eli nyt, vielä olemassa olevan adoptiolain mukaan voi homoseksuaalisesti suuntautunut yksinelävä henkilö adoptoida. Siksi ettei sitä kysytä vaan ainoastaan se tarkastetaan että elämän edellytykset lasta varten ovat kunnossa.
Onhan sekin mahdollista että tällainen homoseksuaali sitten menee uuden lain mukaan avioon ja hänen aiemmin adoptoimansa lapsen ottaa puoliso perheen sisäisenä adoptiona omaksi lapsekseen. Joka muuten on ollut mahdollista vuosikausia rekisteröidyissäkin parisuhteissa.Homot nyt voivat tehdä ihan mitä vain mutta lapset tarvitsevat isän ja äidin.
Kaksi miestä tai kaksi naista ei voi olla isä ja äiti! fundis.oon.mä kirjoitti:
Homot nyt voivat tehdä ihan mitä vain mutta lapset tarvitsevat isän ja äidin.
Kaksi miestä tai kaksi naista ei voi olla isä ja äiti!Voih ja aih. Pitäisikö siis tehdä rangaistavaksi se ettei pidäkään sitä omaa lastaan vaan antaa sen adoptioon?
- toteamus
”…muuallakin maailmassa (homoavioliittokielteisen) mielipiteen ilmaisu on hänen mukaansa johtanut ongelmiin. Moilanen muistutti, että näissä tapauksissa on puututtu syrjivään tai syrjintää lisäävään toimintaan, ei sinänsä mielipiteeseen.”
Tuo Moilanen on oikeassa, että on puututtu syrjintää lisäävään toimintaan eli mielipiteisiin, jotka on katsottu lisäävän syrjintää.
Näin kätevästi tuleva yhteiskunta alkaa rajoittamaan mielipiteen ja ilmaisun vapautta. On ollut jo kauan tiedossa, että homoyhteiskunta alkaa rajoittamaan totalitaristen maiden mukaan ihmisten sananvapautta, josta vähitellen ajaudutaan hirmuhallintoon.
Raamatun mukaan tähän totalitariseen yhteiskuntaan ei tulla ihan kokonaan pääsemään, koska Raamatun mukaan ihmiset tulee pitämään suurta vihaa toisiaan kohtaan. Ihmiset alkaa tässä tulevassa yhteiskunnassa suorastaan repimään toisiaan kappaleiksi eikä viranomaiset voi tehdä yhtään mitään. Puhutaanhan ns. vihanajasta. Uskovat olemme poissa täältä eli liberaalit ym. saavat sitten vapaasti toteuttaa itseään ja jälki on karmeaa. Kannattaa lukea Ilmestyskirjasta tämän tulevan yhteiskuntamuodon toiminnasta.- homojen.touhut
Homoagendahan on jo 60-luvulta toitottanut, että homoudesta tulee puhua aina myönteisesti. Nyt vaaditaan positiivista syrjintää homoille kuten vaaditaan muslimeillekin. Muuten olet rasisti jos et näitä ryhmiä käsittele aina positiivisesti ja ole kritisoimasta mitenkään.
- liike.etenee
homojen.touhut kirjoitti:
Homoagendahan on jo 60-luvulta toitottanut, että homoudesta tulee puhua aina myönteisesti. Nyt vaaditaan positiivista syrjintää homoille kuten vaaditaan muslimeillekin. Muuten olet rasisti jos et näitä ryhmiä käsittele aina positiivisesti ja ole kritisoimasta mitenkään.
Kulttuurimarksistit käyttävät monia eri taktiikoita tuhotessaan länsimaista yhteiskuntaa.
- homojen.touhut
liike.etenee kirjoitti:
Kulttuurimarksistit käyttävät monia eri taktiikoita tuhotessaan länsimaista yhteiskuntaa.
Yksi lopunajan merkeistä. Moraalittomuus pääsee valtaan....
- mummo.homottaa
mummomuori kirjoitti:
Niin, joten miksi siis syrjitte ja kannustatte siihen muitakin?
Mitenkäs homoja on syrjitty ja kannustettu muitakin?
homojen.touhut kirjoitti:
Yksi lopunajan merkeistä. Moraalittomuus pääsee valtaan....
Herran tähden tätä Räyhiksen itsensäkomppausmaniaa taas tässäkin ketjussa. Hauskaahan sitä kieltämättä on seurata. :D
>Kannattaa lukea Ilmestyskirjasta tämän tulevan yhteiskuntamuodon toiminnasta.
Varmaan, mutta kaikkein parasta on elää todellisuudessa ja jättää sienipöllyiset houreet omaan arvoonsa.- piskille
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Kannattaa lukea Ilmestyskirjasta tämän tulevan yhteiskuntamuodon toiminnasta.
Varmaan, mutta kaikkein parasta on elää todellisuudessa ja jättää sienipöllyiset houreet omaan arvoonsa.Jos et Ilmestyskirjasta mitään ymmärrä niin lue Markusken evankeliumi mitä Jeesus sanoo aikojen lopusta.
piskille kirjoitti:
Jos et Ilmestyskirjasta mitään ymmärrä niin lue Markusken evankeliumi mitä Jeesus sanoo aikojen lopusta.
Jeesuskaan ei tiennyt "aikojen lopusta" yhtään enempää kuin Nummisuutarin Esko. Kukaan ei tiedä, eikä oikeita ennustajia ole.
- piskille
Jeesuskaan ei tiennyt "aikojen lopusta" yhtään enempää kuin Nummisuutarin Esko. Kukaan ei tiedä, eikä oikeita ennustajia ole.
Kyllä tiesi ajan merkit mutta ajan milloin Hän palaa tietää vain Isä Jumala.
piskille kirjoitti:
Kyllä tiesi ajan merkit mutta ajan milloin Hän palaa tietää vain Isä Jumala.
Eli olet polyteisti, jos väität että Jeesus ei ole yhtä kuin Jumala ja siis tiedä samaa.
- piskille
Eli olet polyteisti, jos väität että Jeesus ei ole yhtä kuin Jumala ja siis tiedä samaa.
Olen luterilainen yhteen Jumalaan uskova. Ja jos sinä et ymmärrä mitä tarkoittaa kolmiyhteinen JUMALA niin käytä googlea.
mummo.homottaa kirjoitti:
Mitenkäs homoja on syrjitty ja kannustettu muitakin?
Jaa, vaikka niin että lakkaatte levittelemästä valheitanne ja panetteluitanne?
- mummo.homottaa
mummomuori kirjoitti:
Jaa, vaikka niin että lakkaatte levittelemästä valheitanne ja panetteluitanne?
Siis homoista ei saa levitellä valheita eikä panetella mutta uskovista sinä saat levitellä valheita ja panetella?
- naulankantaan
Siis homoista ei saa levitellä valheita eikä panetella mutta uskovista sinä saat levitellä valheita ja panetella?
Juuri näin mummon periaatteiden mukaan.
Ei kenestäkään. Tämä valitus että kirjoitan valheita, johtunee vain siitä että en ole samaa mieltä ja kyseenalaistan tiettyjä käsityksiä.
Samoin jos jonkun joukon ”kilven kiillotusta” kritisoin ja osoitan että myös he sortuvat aivan samoihin synteihin kuin kaikki muutkin, voi tietysti pitää epämiellyttävänä mutta se ei tee siitä valhetta.
>> Pasi Turunen ja Senni Moilanen viikon debatti. <<
Kyseinen debatti järjestettiin asiasta joka päätettiin jo melkein vuosi sitten.
Senni toki tiesi, että laki on jo päätetty ja peli pelattu, mutta Pasi jatkoi "perusteluitaan" sitkeästi, aivan kuin Tahdon-aloite olisi vasta menossa eduskuntaan.
Mutta kunhan Pasikin myöntää, että tämä avioliittokeissi alkaa olla lopullisesti paketissa, niin mitä seuraavaksi.
Tuolla sitkeydellä varustetulle porukalle ehdotan seuraavaksi tavoitteeksi sukunimilain kumoamista.
Studioon Pasi Turunen ja Irina Krohn, niin siitä saisi vaikka vuoden debatin.
Pasi voisi aloittaa keskustelun toteamalla, että kaikki lait voidaan kumota, tuo laki oli huonosti valmisteltu, entinen sukunimilaki oli jo tasa-arvoinen koska jokaisella naisella oli tasa-arvoinen oikeus ottaa miehensä sukunimi ym ym. Kyllä Pasi tietää.- maaniselle.lesbon.enolle
Pasi ja kaikki muutkin tietävät, että lakeja muutetaan koko ajan. Joten alahan sinäkin lesbon eno se pikkuhiljaa hyväksymään. Ja lapsvaikutuksen tutkimatta jättäminen on vastoin lainsäätämijärjestystä. Jaksa sinä vain räyskyttää niin me saamme nauraa sinun maanisuudellesi taas :D
maaniselle.lesbon.enolle kirjoitti:
Pasi ja kaikki muutkin tietävät, että lakeja muutetaan koko ajan. Joten alahan sinäkin lesbon eno se pikkuhiljaa hyväksymään. Ja lapsvaikutuksen tutkimatta jättäminen on vastoin lainsäätämijärjestystä. Jaksa sinä vain räyskyttää niin me saamme nauraa sinun maanisuudellesi taas :D
Pasi ja innokas perskärpäsensä Räyhis eivät näköjään tiedä, että lakeja joista ei ole ehditty saada mitään kokemuksia muutetaan vain hyvin harvoin (ja silloinkin kyseessä on julkiseen talouteen vaikuttava laki). Tätä myös lakivaliokunnan puheenjohtaja koetti loppukeväästä selittää, mutta eipä mennyt viesti kaikille perille.
- maaniselle.lesbon.enolle
Pasi ja innokas perskärpäsensä Räyhis eivät näköjään tiedä, että lakeja joista ei ole ehditty saada mitään kokemuksia muutetaan vain hyvin harvoin (ja silloinkin kyseessä on julkiseen talouteen vaikuttava laki). Tätä myös lakivaliokunnan puheenjohtaja koetti loppukeväästä selittää, mutta eipä mennyt viesti kaikille perille.
Onko neiti ruttukalliolla tylsää kun tarvitsee jo alkaa toisen piskin puolesta vastailemaan? Menes neitokainen tuon urospiskin kanssa koiraterapiaan :D
Niin ja varsinkin kun kyseessä on laki joka ei vähennä kenenkään oikeuksia, vaan ainoastaan antaa vähemmistölle ne samat oikeudet, joka on jo enemmistöllä.
Tuollaiset oikeudet on demokratiassa paljon helpompi antaa kuin perua, paljon helpompi eli niitä ei käytännössä koskaan poisteta.qwertyilija kirjoitti:
Niin ja varsinkin kun kyseessä on laki joka ei vähennä kenenkään oikeuksia, vaan ainoastaan antaa vähemmistölle ne samat oikeudet, joka on jo enemmistöllä.
Tuollaiset oikeudet on demokratiassa paljon helpompi antaa kuin perua, paljon helpompi eli niitä ei käytännössä koskaan poisteta.>Niin ja varsinkin kun kyseessä on laki joka ei vähennä kenenkään oikeuksia
...paitsi suhteellisesti. Kyllähän se rikasta vituttaa, jos omat tulot eivät nouse mutta iso joukko köyhiä saa tonnin lisää vuodessa kukin (täysin hypoteettinen esimerkki tietenkin).
Eräs "ystäväni" tuumasi kerran, että "jos kaverilla menee huonosti, niin sillonhan ittellä menee tavallaan paremmin".RepeRuutikallo kirjoitti:
>Niin ja varsinkin kun kyseessä on laki joka ei vähennä kenenkään oikeuksia
...paitsi suhteellisesti. Kyllähän se rikasta vituttaa, jos omat tulot eivät nouse mutta iso joukko köyhiä saa tonnin lisää vuodessa kukin (täysin hypoteettinen esimerkki tietenkin).
Eräs "ystäväni" tuumasi kerran, että "jos kaverilla menee huonosti, niin sillonhan ittellä menee tavallaan paremmin".>> ...paitsi suhteellisesti. <<
Ja olisiko kyse nyt yhteiskunnan arvoista ja näiden paikasta siinä.
Ehkä niitä sieppaa tuo yhteiskunnan homoseksuaaleille antama hyväksyminen? Voisihan niitä ottaa päähän se, että heidän arvomaailmansa erkani yhteiskunnan arvomaailmasta kun yhteiskunta hyväksyi jotain jota he eivät koskaan hyväksy.
Homoseksuaalin vähemmistön arvot ohittivat tärkeysjärjestyksessä näiden fundamentalistien arvot.
Nyt he ehkä kokevat olevansa yhteiskunnan arvoasteikossa siellä laarin pohjalla, missä he ovatkin, eli siellä, minne he olisivat halunneet työntää kaikki yksinhuoltajat, pakanat, ateistit ja homot. Ja nyt he ovat siellä ihan yksin.
Toisaalta jos se meni edes suurinpiirtein noin, niin eipä tunnu se marttyyrius maistuvan, kun sitä kerrankin tarjotaan ihan valtion toimesta.qwertyilija kirjoitti:
>> ...paitsi suhteellisesti. <<
Ja olisiko kyse nyt yhteiskunnan arvoista ja näiden paikasta siinä.
Ehkä niitä sieppaa tuo yhteiskunnan homoseksuaaleille antama hyväksyminen? Voisihan niitä ottaa päähän se, että heidän arvomaailmansa erkani yhteiskunnan arvomaailmasta kun yhteiskunta hyväksyi jotain jota he eivät koskaan hyväksy.
Homoseksuaalin vähemmistön arvot ohittivat tärkeysjärjestyksessä näiden fundamentalistien arvot.
Nyt he ehkä kokevat olevansa yhteiskunnan arvoasteikossa siellä laarin pohjalla, missä he ovatkin, eli siellä, minne he olisivat halunneet työntää kaikki yksinhuoltajat, pakanat, ateistit ja homot. Ja nyt he ovat siellä ihan yksin.
Toisaalta jos se meni edes suurinpiirtein noin, niin eipä tunnu se marttyyrius maistuvan, kun sitä kerrankin tarjotaan ihan valtion toimesta.>Nyt he ehkä kokevat olevansa yhteiskunnan arvoasteikossa siellä laarin pohjalla, missä he ovatkin, eli siellä, minne he olisivat halunneet työntää kaikki yksinhuoltajat, pakanat, ateistit ja homot. Ja nyt he ovat siellä ihan yksin.
Mutta pian _tulevaisuudessa_ uskovat temmataan, Jeesus loikkaa, kaikki ei-patmos/helluntailaiset pannaan kärsimään ja mitä vielä. Tämän voimin nämä säälitykset jaksavat. Heidän kritisoijiaan kohtaavan Jumalan koston odotus on suuri voimavara.- jokainensana
>Nyt he ehkä kokevat olevansa yhteiskunnan arvoasteikossa siellä laarin pohjalla, missä he ovatkin, eli siellä, minne he olisivat halunneet työntää kaikki yksinhuoltajat, pakanat, ateistit ja homot. Ja nyt he ovat siellä ihan yksin.
Mutta pian _tulevaisuudessa_ uskovat temmataan, Jeesus loikkaa, kaikki ei-patmos/helluntailaiset pannaan kärsimään ja mitä vielä. Tämän voimin nämä säälitykset jaksavat. Heidän kritisoijiaan kohtaavan Jumalan koston odotus on suuri voimavara.Jumalan viha on kuin kuluttava tuli. Sinunkin hymysi vielä hyytyy mutta räksytä vielä kun sormesi toimivat sehän on sinun elämäsi tarkoitus.
jokainensana kirjoitti:
Jumalan viha on kuin kuluttava tuli. Sinunkin hymysi vielä hyytyy mutta räksytä vielä kun sormesi toimivat sehän on sinun elämäsi tarkoitus.
Mahdat kyllä olla hirvittävän pettynyt, kun kaipaamasi kiihkouskoville ihana ja kaikille muille hirvittävä tulevaisuus on jossain edessäpäin vielä silloinkin kun nytkäytät viimeisen nytkäyksesi. Niin se on ollut miljoonille henkisille edeltäjillesikin ja tulee olemaan myös hyvin harvalukuisille seuraajillesi.
- jokainensana
Mahdat kyllä olla hirvittävän pettynyt, kun kaipaamasi kiihkouskoville ihana ja kaikille muille hirvittävä tulevaisuus on jossain edessäpäin vielä silloinkin kun nytkäytät viimeisen nytkäyksesi. Niin se on ollut miljoonille henkisille edeltäjillesikin ja tulee olemaan myös hyvin harvalukuisille seuraajillesi.
Ei minulla ole mitään pelättävää koska en tule koskaan kuolemaan kuten ei kukaan muukaan Jeesuksen oma :)
>Nyt he ehkä kokevat olevansa yhteiskunnan arvoasteikossa siellä laarin pohjalla, missä he ovatkin, eli siellä, minne he olisivat halunneet työntää kaikki yksinhuoltajat, pakanat, ateistit ja homot. Ja nyt he ovat siellä ihan yksin.
Mutta pian _tulevaisuudessa_ uskovat temmataan, Jeesus loikkaa, kaikki ei-patmos/helluntailaiset pannaan kärsimään ja mitä vielä. Tämän voimin nämä säälitykset jaksavat. Heidän kritisoijiaan kohtaavan Jumalan koston odotus on suuri voimavara.>> Heidän kritisoijiaan kohtaavan Jumalan koston odotus on suuri voimavara. <<
Tuntuu, että osalla se on se juttu. Kateellisen kosto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3867214Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai886082Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j2035563Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi894319Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan623538Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta863492HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok703459Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava153438SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha613217Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan393115