Vai on ne kitkailijat muka parempia kuljettajia
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/harkitsetko-nasta-ja-kitkarenkaiden-valilla-tutkimus-puoltaa-ensimmaisia/2148888?pwbi=a2f3b136d9ac194485e9054bb2718267
Tutkittua tietoa
6
<50
Vastaukset
- sentinvenyttäjät
Huhhuh. Ja tutkimukseen näköjään valikoitu savolaiset peräkammarin pojat rippikouluikäisine autoineen. Hitusen pisti silmään mm. maininta, että kitkarenkailla ajetaan ympäri vuoden. Vielä jos/kun ne ne renkaat, joita kesällä pyritään ajamaan loppuun on ne samat (vuosimallia 2008 tjsp), mitä käytetyn auton mukana tuli, niin ei ihme, että on vaikeeta...
Ihan samalla lailla ne ajaisi jyrsimilläkin vuoden ympäri, jos se olisi sallittua. Osa tekee joka tapauksessa näin! Ja jyrsimistähän saa "hyvät" kesärenkaat, kun nyppii nastat pois. Mutta sitten joutuu seuraavaksi talveksi hommaamaan uudet talvikumit. Jyrsimen pito kun on niiden nastojen varassa.... sehän näkee jo siitä, miten nopeaan pito heikkenee jo ihan alkuvaiheessa, heti, kun nastat kuluvat pyöreäpäisiksi, minkä jälkeen pito on mustalla jäällä jo varsin surkeaa.- nastaPitääKitkaEi
Mistä päättelit että tutkimus on tehty savolaisista peräkammarinpojista, siksikö kun kyseinen VTT:n tutkimus on julkaistu Savon Sanomissa. Sama artikkeli on ollut myös Hesarissa. On Hesanpään tutkimus tehty Punavuoren hipstereistä vai Tzadiin muuttaneista maalaispojista tai jopa mamuista?
- kitkat_jo_alla
Ei kyse ole paremmuudesta, vaan siitä ajaako niin repivällä ja riskipitoisella tavalla että katsoo tarpeelliseksi käyttää jäälle (ei siis lumelle) tarkoitettuja nastoja lähes puolet vuodesta.
Yksi tuttu osti 75 hv:n autoonsa testivoittaja-Hakkapeliitta 8:t. Jonkinmoinen ylilyönti, vaikka pystyyhän pikkuautollakin revittelemään liukkailla kun käyttää pienempiä vaihteita. Minun samankokoisessa autossa on 100 hv, ja hyvin riittää nastattomien talvirenkaiden pito kun en ole tunkemassa ahtaimpiin rakoihin silloin kun suolatut tienpinnat ovat pääseet jäätymään.
Jos en hiekoita omaa pihaani kun vesisateiden jälkeen pakastaa on paikoin talvikengilläkin liukasta, eli tunnistan kyllä ne "pääkallokelit".- osta.auto
Ajaako joku ihan oikeasti noin pienitehoisilla mopoilla?
Moottoripyörässänikin on kirkkaasti enemmän tehoa ja autossani kominkertainen määrä. - teiniHevosetRulaa
Vai hevosvoimat ratlkaiseen luikkaalla kelillä pärjäämisen, itse olen luullut että tilannenopeus ja tilanneäly on se oleellinen asia?
- Kjell.L.Pippelström
Tärkeintä on, että mies tietää, mitä tekee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043374
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201923- 691896
- 381847
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337