Voiko Jumala vastata eriuskoisen rukouksiin?

djiahdj

Voiko kristinuskon Jumala vastata joskus eriuskoisen, esim. muslimin rukoukseen, jos se vaikka sanomaltaan sopisi myös kristinuskon Jumalalle? Vai jääkö ei-kristityt täysin ilman rukousvastauksia?

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NiiloNikula

Mistäpä sen voisi tietää.
      Jumala vastaa kenelle tahtoo,tai jättää vastaamatta.
      Tunnen Kristittyjä (ei tapauskovia ,)jotka ovat rukoilleet vuosikymmeniä ja vielä odottavat vastausta.
      Sinnikkäitä ainakin ovat.
      Itse väsyin pyytämään samaa,ja nykyään vain kiitän siitä mitä on,ja pyydän varjelua ja voimia tuleviin päiviin,sillä suomen hallitus aikoo ajaa suomen kaaokseen,tai se alkoi jo Mauno Koivistosta,ja sen jälkeen onkin ollut alamäkeä kaikessa,koska kaikki kaaos on suunniteltua.
      Tiedän syyn,mutten nyt tässä yhteydessä sitä kerro.

• jari-pekka--65

Kyllä Jumala vastaa kaikille, jotka häntä avukseen huutavat, oli sitten muslimi taiu hindu.

>>Vai jääkö ei-kristityt täysin ilman rukousvastauksia?<< Enhän minäkään ollut kristitty, ennen kuin tulin uskoon ja kuitenkin sain rukousvastauksen ja olen nyt Jeesuksen oma.

• Vastaa hänen omiensa rukouksiin,jotka rukoilevat hän tahtonsa tapahtumista.
        Ei itsekäisiin rukouksiin omaa etuaan tavoittelemista.

• raamatunjumala

Raamattu ei sano, että Jumala ei kuuntelisi kaikkien ihmisten rukouksia. Kun puhut totta rukouksessa, Jumala kuulee, sillä Jumala näkee sydämen asenteen jumalaa kohtaan. Kun sydän huutaa kaikkivaltiasta jumalaa, niin Jumala kuulee, vaikka et puhuisi mitään. Mutta muista, jeesus oli hebrealainen mies ja raamattu on tullut juutalaisesta raamatusta, vanha testamentti. Uusi testamentti tuli ensin juutalaisille, sen jälkeen pakanoille. Kristin uskon juuret on Israelissa. Kun hyväksyt tämän, hyväksyt raamatun jumalan.

• kuuntelijako

Se ei kyllä lohduta,että Jumala kuulee rukoukset,vaan se lohduttaisi kun hän vastaa rukouksiin.
        Tämähän on verrannollinen maalliseen isään.
        Kun lapsi pyytää ruokaa millainen isä vain kuulisi pyynnön ruokaa antamatta,tai mitä perustarvetta lapsi sitten pyytäisikin.?

Pitäisikö isien toimia samalla tavoin,ja olla vain hyvä kuuntelija,ja välillä antaisi raippaa jos lapsi kiukuttelisi ihmetellessään isänsä käytöstä.

• Brina

Jumala on YKSI ja KAIKKIALLINEN. Jokaisella uskonnolla on oma näkemyksensä Jumalasta ja niin on myös jokaisella ihmisellä. Rukous on yhteyttä itsenkunkin oman sisimmän kautta kaikkialliseen Jumalaan, josta kukaan ei voi olla erillään (vaikka mitä uskoisi). Riippuu vain rukoilijasta ja hänen intentiostaan miten ja milloin saa vastauksen rukoiluunsa. On vain osattava myös hiljentyä kuuntelemaan "Jumalan puhetta" omassa sisimmässään....ja opittava erottamaan oman mielensä tuottamat höpinät siitä hiljaisesta Hengen äänestä joka ei koskaan ole tuomitsevaa tai pelottavaa vaan aina henkilökohtaista ja vain rukoilijan parasta tarkoittava.

• Lainattua

Anonyymi kirjoitti...

Olen nimim. 'Nainen Pirkanmaalta' kanssa samoilla toivelinjoilla. New age-eksytys kun on tulossa vauhdilla uskovienkin pariin.

Itse ihmettelen, miksi Raamattu ei enää riitä uskovalle riittäväksi oppikirjaksi?

Miksi vaikuttaa sitä kuin 'Jumala' yllättäen tässä ajassa haluaisi antaa meille jotain lisävalaistusta joidenkin tiettyjen, 'valittujen' ihmisten kautta siitä, miten Jeesusta tosiasiassa tulee ja voisi täysipainoisesti seurata?

Eräskin opettaa, kuinka pitkällä paastolla oppii kuulemaan Pyhän Hengen ääntä paremmin. Jos tuollainen opetus on raamatullista ja välttämätöntä tietoa, niin miksei sitä sitten lue Raamatussa selkeänä ohjeena kaikille?

Tai kirurgi Eben Alexanderin kokemus, jonka 'taivassanoman' mukaan 'mitään ei voi tehdä väärin'? Raamatullistako? En minä ainakaan sellaista muista lukeneeni Raamatusta. Kuitenkin sanoma uppoaa uskoviin kuin veitsi voihin.

Itse haluan perustaa uskoni vain Raamattuun ja pitää yllä yksinkertaista uskoa Jeesukseen ja tehdä perustehtäväni, eli pyrkiä rakastamaan ja evankelioimaan muita.

En ymmärrä näiden kaiken maailman 'henki- ja taivasmatkojen' ja 'paastovaikutuksien' yms. kokemusten painoarvoa, jollaisista jotkut (uskoviksi itseään tituleeraavat) jaksavat tänä päivänä blogeissaan ym. jauhaa.

Olen entinen new age-ihminen ja minulle tuollaiset pyrkimykset ja kokemukset ovat tuttuakin tutumpia sen vuoksi, koska tiedän, että ne ovat puhdasta new age'ä! Tiedän new age'stä, että henkioppaat tykkäävät hölistä ihmiselle kaiken päivää ja Raamatusta tiedän, että saatana tekeytyy valon enkeliksi. Ja että paasto, mielen hiljentäminen, musiikki, hokeminen yms. herkistää aistit kuulemaan henkimaailmasta tulevia viestejä. Erilaiset new age-opit näyttävätkin olevan kovaa vauhtia rantautumassa myös kristillisyyteen ja niitä pidetään jo täysin raittiina 'Jeesuksen seuraamisena'. Sitä on pelottava seurata sivusta. Moniko uskova esim. tietää, että new age'ssäkin on 'Kristus' ja 'Pyhä Henki', joista kumpikaan ei kuitenkaan ole Raamatun Kristus tai Pyhä Henki! Varokaa, ettei kukaan teitä eksytä!

Todellakin: kun Jeesus tulee takaisin, odottaako Häntä ITSEÄÄN enää kukaan, kun kaikki ovat täynnä tätä kokemuskristillisyyttä? Ja kenelle meistä Jeesus mahtaa sanoa ne epämiellyttävät sanansa: 'minä en tunne teitä'.

Siunattua joulua ja raitisoppista uutta vuotta kaikille!

21. joulukuuta 2012 klo 15.04

Lähdetieto

http://uskonpuolesta.blogspot.fi/2012/10/jeesus-tulee-takaisin-odottaako-hanta.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5324
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4508
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2038
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1307
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe