Olisi kiva kuulla millaisia tyhjäkäyntikierroslukuja teillä on diesel-ja bensa-autoissanne?
Minun diesel-Mersu röhnöttää mukavasti tyhjäkäynnillä!
Ja kierrokset on tyhjäkäynnillä 700-800kierrosta/min.
Paljonko on autosi tyhjäkäyntikierrosluku?
11
4618
Vastaukset
- Tesla_model_s
0 kier./min.
- 401_cu.in._V8
Siinä 500rpm paikkeilla. Jo noilla kierroksilla enemmän vääntöä kuin mitä suurimmalla osalla eurokinnereistä on huippuvääntö.
- heheheee
Tukehtuu V8 noillakierroksilla. Bensarosvon joutokäynti huitelee 2000 kierroksen paikkeilla ja bensaa ryystää joutokäynnilläkin lähes 10L/h. Voi sitä ympäristömyrkyn ja melusaasteen määrää.
V8 häviää väännössä nykyaikaiselle 2,0 litraiselle turbodieselille. Niisten ruuvataan nykypäivänä yli 250hv ja vääntö pitkästi päälle 400nm. - 2352352
heheheee kirjoitti:
Tukehtuu V8 noillakierroksilla. Bensarosvon joutokäynti huitelee 2000 kierroksen paikkeilla ja bensaa ryystää joutokäynnilläkin lähes 10L/h. Voi sitä ympäristömyrkyn ja melusaasteen määrää.
V8 häviää väännössä nykyaikaiselle 2,0 litraiselle turbodieselille. Niisten ruuvataan nykypäivänä yli 250hv ja vääntö pitkästi päälle 400nm.Puhu vaan saksalaisten V8ien puolesta, -65 Buickin 401 cu.in V8ssa 750cfm spreadbore kaasarilla on niin valtavasti vääntöä että helposti pysyy käynnissä 500rpm. Yli 2000rpm en koskaan edes ajossa kierrätä. Ehkä saksalaisissa V8ssa on 400Nm, amerikkalaisissa väännöstään tunnetuissa nailhead V8ssa on vääntöä 700Nm paikkeilla, ilman mitään ahdinta, vähän isompi kaasari vaan josta nailheadit tykkää.
Melkein nauran niin että kahvit lentää suusta aina kun joku alkaa vertaamaan eurooppalaisten vääntöä amerikkalaisiin V8hin :)
- sfljsdkfjdkf
En tiedä kun nykyisessä autossani ei ole kierroslukumittaria. Eräs edellisistä, Mazda 323 1,6-16v kaasutinmoottorilla kävi n. 850r/min joutokäyntiä lämpimänä, siinä oli kierroslukumittari ja myös moottorin lämpömittari mikä myös puuttuu nykyisestä autostani! Vituttaa kun kehitys vajoaa taaksepäin, miksei moottorin lämpötilatietoa voida nykyään näyttää kuljettajalle useissa nykyautoissa??!!
- unnecessary
siksi kun kone käy kuitenkin niin kylmänä talvella ettei varsinaista lämpötilatietoa voi näyttää vaan mittari täytyy kuitenkin ohjelmoida näyttämään sitä 90 kunhan moottorin lämpötila on ns. "normaalien" rajoissa.
ja toisekseen moottorin todellinen lämpötila voi olla kesällä yli sadan täysin suunnitellusti mutta kuljettajalle sitä ei voi näyttää vaan näytetään tasan 90.
niin miksi laittaa mittaristoon ollenkaan viisaria joka täytyy kuitenkin ohjelmoida jököttämään paikallaan riippumatta todellisesta tilanteesta? täysin turha kuluerä.
automaattivaihteisella voi jättää kierroslukumittarinkin pois, silloinhan sitä ei mihinkään tarvita.
- singerit
Onks 725 hyvä lukema?
- mersun.mylly
Väljä mylly ronklottaa laidasta laitaan.
- Tadaah
Ei vaan riippuu moottorin lämpötilasta. Kylmä moottori pyörii nopeammin tyhjäkäynnillä ja lämpimänä vähän hitaammin.
Mese käy hyvin tyhjäkäyntiä.
- Jimnyx
Selvästi alle tuhat kierrosta, ehkä 750...800. Luulen että se on pienelle suht korkeaviritteiselle bensakoneelle alakantissa, mutta käynti ei ravista eikä oireile sammumista. Uudempana moottorin tyhjäkäynti oli tonnin paikkeilla, mutta näköjään se vanhemmiten hyytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683179
- 2002801
- 222618
- 492588
- 202456
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412305Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101743Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241697- 381559
- 181416