Kohta vaihtuu tääkin vuosi
itelläkin vuoren iäkkäämpi kuosi
illalla taas normi juttu
telkkarin tuijotus onko tuttu
eilen oli kuniinkaallisten vuoro
lavalla säihkyvä kuoro
entäs sitten itsenäisyyspäivä
no onhan mielessä ylpeyren häivä
kyllä me noustaan tästäkin suosta
ei kipeitä asioita karkuun juosta
svedujen kans viel kilpaillaan
paniikissahan on Suomalainen parhaimillaan
Oikke rauhallist ittenäisyyspäivää kaikil taistelutovereil
https://www.youtube.com/watch?v=v9T9yO6ecXU
Empien yhreksännelle
149
739
Vastaukset
Pimeässä aamulenkilläni tuumin, että kun näillä kaamoksen säillä tätä maata rakastaa, niin se on todellista isänmaan rakkautta. Ei kaipaa aurinkoon ja lämpimään, jaksetaan odottaa kun päivät taas valoistuvat.
Hyvää Itsenäisyyspäivää!
https://youtu.be/P1hqa1UxeBg- k-kk
Aamulenkki tehty lähi huoltsikalle,maitohan se unohtu ,vaimo innostu leipomaan.
On totta et ei tänne aurinkon paisteen takia tulla,ovat varmaan kuulleet hurmaavista palstalaisista.
Olen aina pitäny tätä lauluu oikein suomalaisten tunnarina.
https://www.youtube.com/watch?v=JbBu51_lHxA - hytinäx1
Onneksi tämänkin laulajan tuotantoa löytyy netiltä. Ja niin sopivat sanat tähänkin päivään laulussa Aika- Aki Sirkesalo
https://youtu.be/FZd3HEggHCk - kesivä
Varovasti ketjuun hiivin
jokusen sanan kasaan riivin.
Vettä vihmoo, maa musta on
ohjelmassa taas on tuntematon.
Työväentalolla isä näytteli Rokan roolin
jälkeen sen nautti ponuboolin.
Mietin vedänkö sadevaatteet niskaan
vai puunaanko talon, tiskit tiskaan.
Kuudelta sytytän kynttilät ikkunalle
oman laitan vakan alle.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
https://www.youtube.com/watch?v=RoUsxroaiKg&list=PL403CDE7371BA9DCEOletko koskaan miettiny miten omituinen sanonta toi kynttilä ja vakka on.
Eihän se vakka ollu ku vaaksan korkunen ja sinne ku laittaa palavan kynttilän niin kevään kylvöt jäi tekemättä.- kesivä
koti-kiusattu kirjoitti:
Oletko koskaan miettiny miten omituinen sanonta toi kynttilä ja vakka on.
Eihän se vakka ollu ku vaaksan korkunen ja sinne ku laittaa palavan kynttilän niin kevään kylvöt jäi tekemättä.Kyllä mä olen miettinyt monastikin. Noissa vanhan kansan sananlaskuissa on semmosta viisautta, että kateeksi käy. Niitä pitäis elvytellä, ei nykynuoriso enää muuta OMG!
Isäni kertoi usein rentoutuneensa sota-tantereilla rapsuttelemalla liikoja töhkiä pois varpaan-väleistään.
Saappaat hautoivat.
Hartiat korvissa kertoi hihitelleensä kun kutisi.
Oli mukavan rentoutunut olo jälkeen-päin, isä totesi.
Mitähän sitä nyt "rupsuttelisi" tähän "musiikki"-aloitukseen...
Ällöä voi varmaan aina laittaa.
"Mistä lemahti kotoinen tuoksu?
kovin tutusti nenässä kiemurtaa.
Nenässä kiertää kun perästä piertää?
toipunut olen siis limasta nuhasta!"
https://www.youtube.com/watch?v=Ls7lxVOv6EY
H.Tairat olla vieraalla maaperällä
kun naiset ei oo vierellä kerällä
haluaisit hiljaa silittää tukkaa
ihailla säärtä silkkisukkaa
ehkäpä soittaisit kitaraaskin hiljaa
samalla pitäen valloitusten kirjaa
oi hunksi katso,viel sun päiväs koittaa
ens vuonna hopeatorvet soittaa
saat vapaasti musiikkiketjuas vetää
kukaan ei tee sulle tenää
minun ketjussa minun säännöt
muissa jutuissa kinat ja väännöt.
https://www.youtube.com/watch?v=gq-MIDUl3sMkoti-kiusattu kirjoitti:
Tairat olla vieraalla maaperällä
kun naiset ei oo vierellä kerällä
haluaisit hiljaa silittää tukkaa
ihailla säärtä silkkisukkaa
ehkäpä soittaisit kitaraaskin hiljaa
samalla pitäen valloitusten kirjaa
oi hunksi katso,viel sun päiväs koittaa
ens vuonna hopeatorvet soittaa
saat vapaasti musiikkiketjuas vetää
kukaan ei tee sulle tenää
minun ketjussa minun säännöt
muissa jutuissa kinat ja väännöt.
https://www.youtube.com/watch?v=gq-MIDUl3sM"koti-kiusattu"
Enhän minä tollasesta...
Minä en vaan oikein ymmärrä aikuisten pieru-ketjuja.
https://www.youtube.com/watch?v=DkZsNrDo4hM
H.hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Enhän minä tollasesta...
Minä en vaan oikein ymmärrä aikuisten pieru-ketjuja.
https://www.youtube.com/watch?v=DkZsNrDo4hM
H.Puhut vähän mut asiaa,ehkä me ollaan kummatkin omanlaisia mut meil on kumminkin kyky tuottaa ymmärrettävää tekstiä ,muutakin kuin typeriä kyselyjä ja muka huumoria alapäästä.
- Heikunkeikku
Paksut tamineet niskas ja kirja kouras oon lähtenyt tätä päivää työntämään eteenpäin.
Alan kohta luudaksi, kyläluudaksi. Siinähän tuo päivä mukavasti menee, kun aikomus on kävästä neljässä paikassa. Lisäksi hautausmaalla.
Mulla oli turkulaisen Kaarlo Isotalon kirja luettavana. Aattelin täs yhen hänen kirjoituksensa laittaa:
.
Tuuli on ajanut lakeuden yli,
kuluttanut ihmisen jäljet
ja lakaissut lumen.
.
Viimekesäinen paju
yksinäinen ja paleleva
viestittää juurillaan roudan alle
maanpäällisen valjun pimeän merkkejä,
yön tulevaa murhenäytelmää.
.
Maakotka on jättänyt maiseman,
ja valkoturkkinen arka jänis
on lakeuden valtias.
.
Hyvää Itsenäisyyspäivää minunkin puolesta
https://www.youtube.com/watch?v=3QHumpxJkI0Heikunkeikulle. Eikös olisikin kivaa kun keksisivät sellaisen oikeasti lentävän luudan? Pääsisisisi niin nopeasti paikasta toiseen. Kun joku sanoo mua noidaksi, aina aattelen että voi kun olisinkin.
Oli mulla muutakin asiaa. Sitä että luin sun toukkakirjoitusta, ja tykkäsin ihan kybällä. Minuun tuollainen mielikuvitus iskee.
Niin.... mukavaa lentopäivää, Perhonen :) Olkoon tuulet myötäiset."Heikunkeikku"
Tunnetko olosi rentoutuneeksi :)
niskas ja kouras ovat aikasti miehisiä ilmaisuja.
"Pakkanen oli ajanut pois kaiken
pienen ja elävän.
Jokainen niistä viimekesäinen
oli maata raivannut kaivanut.
Myös mato juurista nauttinut.
Nyt olivat juuret loppuneet
kakkana koloa maisemoineet.
panikoimaan mato alkanut.
Viimeisetkin ulos puhaltanut.
Vaikka kaivoi mato sinne sun tänne
löi se päänsä aina kallioon.
Ja routa kasvoi sen ylle.
Rekee lumella veti heppa ja hirnu
Madon kohtalona hiiden-kirnu"
https://www.youtube.com/watch?v=42KMQ2301zo
H.- mä-vaan-
heikunkeikun,,,
hienoa musiikkia kiitos,,, - Heikunkeikku
hmp.f kirjoitti:
Heikunkeikulle. Eikös olisikin kivaa kun keksisivät sellaisen oikeasti lentävän luudan? Pääsisisisi niin nopeasti paikasta toiseen. Kun joku sanoo mua noidaksi, aina aattelen että voi kun olisinkin.
Oli mulla muutakin asiaa. Sitä että luin sun toukkakirjoitusta, ja tykkäsin ihan kybällä. Minuun tuollainen mielikuvitus iskee.
Niin.... mukavaa lentopäivää, Perhonen :) Olkoon tuulet myötäiset.Oikeaan lentävään luutaan jos itteni tälläisin ja lähtisin liihottelemaan, niin jalaat olis viittä vaille maassa kiinni. Korkeat paikat kun eivät ole minun makuuni, niin hurahuttelisin maata viistäen. Vähäköku se maantiekiitäjä (junou se piirretty hahmo, Miik Miik). Mutta kaipa se niinkin kävis, mikäkö pakko mun olis nousta savupiippujen yläpuolelle.
.
Noidasta kun aloit praataan, niin luudan lisäksi olis makeeta, jos voisin heilutella huuliani ees-taas "vaimoni-on-noita"-sarjan mukaisesti ja taikoa joulusiivot ynnä muut vastaavat muutamassa sekunnissa.
.
Vapaapäivä on kyllä menossa, mutta lepoilemaan en ole ryhtynyt. Lähdin poikkeuksellisesti aamuvarhain (silmä kouras) asioille. Nyt mietin lähtisinkö uuestaan lahjaostoksille vai alkaisko kaapin siivoukseen. Mut voi olla, et jään mojumaan koneenkin ääreen. Emmää ny heti äkkiä pian osaa päättää näin tärkeitä asioita.
Olen vihreä. Kävin eilen tuttavien vastarempatussa saunassa, kuurasin itteäni mutta tuo vihreys ei lähde. On tuo saunadesign vähän muuttunut siitä kun meidän sauna on tehty! Ihan puusta lähtien. Seinissä ja lauteissa oli satiinimainen hohde, kiuaskivet oli koottu koriin ja upotettu rosterilla lauteeseen.
Sainko maalattua ketään muuta täällä vihreäksi? Oma saunaremppa jäi muhimaan takaraivoon.
Täällä tuulee edelleenkin. Kaikki syysmyrskyt pukkaa peräjälkeensä, vuoden sanonta on Uusi päivä uudet tuulet :)
Nämä pääsevät tuulemaan illalla linnan juhliin, Haloo Helsinki. Tässä Kuussa tulee.
https://www.youtube.com/watch?v=cwBi91muvVgKun remppasin saunani niin likan lapset oli eka vieraat",tääl on ihan ku kylpyläs,"olin tyytyväinen.
koti-kiusattu kirjoitti:
Kun remppasin saunani niin likan lapset oli eka vieraat",tääl on ihan ku kylpyläs,"olin tyytyväinen.
Oliko vaikeaa? Ei varmaan kätevälle miehelle... Jos osaa asentaa laminaatin niin osaako rempata saunan? Osasin muuten upottaa patterin putketkin hienosti parkettiin.
Tai no, tyhmä kysymys, en saa edes takkapuut pinottua niin että pysyisivät.
Saunaremppa vaatisi vähän suunnittelua noin muutenkin, siellä on vanhanaikaiset pesusysteemit patoineen. Lapset käy suihkussa ylhäällä. Olen vähän kahden vaiheella, pataa vai ei pataa. Sais pienemmän saunan ja kätsymmin sen suihkun. Toisaalta, nyt on niin ihanat löylyt siellä, pelkään että jos sen rupeaa pienentämään se muuttuu kuivan kuumaksi.hmp.f kirjoitti:
Oliko vaikeaa? Ei varmaan kätevälle miehelle... Jos osaa asentaa laminaatin niin osaako rempata saunan? Osasin muuten upottaa patterin putketkin hienosti parkettiin.
Tai no, tyhmä kysymys, en saa edes takkapuut pinottua niin että pysyisivät.
Saunaremppa vaatisi vähän suunnittelua noin muutenkin, siellä on vanhanaikaiset pesusysteemit patoineen. Lapset käy suihkussa ylhäällä. Olen vähän kahden vaiheella, pataa vai ei pataa. Sais pienemmän saunan ja kätsymmin sen suihkun. Toisaalta, nyt on niin ihanat löylyt siellä, pelkään että jos sen rupeaa pienentämään se muuttuu kuivan kuumaksi.On siinä paneleitten laitossa pikkasen enemän puuhaa ku laminaatin latoomises.
Näkemättä ei osaa mitään sanoa sun saunasta, näytä sitä jollekkin vanhalle timpurille.
Älä sitten haksahra näihin uusiin pelle juttuihin ,ei toimi ajanmittaan.koti-kiusattu kirjoitti:
On siinä paneleitten laitossa pikkasen enemän puuhaa ku laminaatin latoomises.
Näkemättä ei osaa mitään sanoa sun saunasta, näytä sitä jollekkin vanhalle timpurille.
Älä sitten haksahra näihin uusiin pelle juttuihin ,ei toimi ajanmittaan.Niin, sellainen joka on tehnyt paljon, syntyy varmaan silmää hommalle. Tuossa uudessa saunassa ei ollut jätetty tuuletusväliä seinän ja katon väliin.. olihan se nättiä kun oli yhtenäistä.. jäi kysymättä että oliko tahallaan vai ei. Tuo talonrakennus menee koko ajan niin suurin harppauksin eteen ja taakse. Oot varmaan oikeassa ettei ihan kaikkea uutta kannata kokeilla.
hmp.f kirjoitti:
Niin, sellainen joka on tehnyt paljon, syntyy varmaan silmää hommalle. Tuossa uudessa saunassa ei ollut jätetty tuuletusväliä seinän ja katon väliin.. olihan se nättiä kun oli yhtenäistä.. jäi kysymättä että oliko tahallaan vai ei. Tuo talonrakennus menee koko ajan niin suurin harppauksin eteen ja taakse. Oot varmaan oikeassa ettei ihan kaikkea uutta kannata kokeilla.
Kun jättää paneelien takaa koolauksen pois ja ei jätä rakoa katon ja seinäpaneelin yhtymäkohtaan ,se kerjää vaikeuksia.
Ei sitä 20mm rakoo vaalees puussa olis näkyny.koti-kiusattu kirjoitti:
Kun jättää paneelien takaa koolauksen pois ja ei jätä rakoa katon ja seinäpaneelin yhtymäkohtaan ,se kerjää vaikeuksia.
Ei sitä 20mm rakoo vaalees puussa olis näkyny."koti-kiusattu"
Löylyn kihahdus, kuuma henkäys.
Tuuletus välillä.
https://www.google.fi/search?q=fingerpori uusi sauna&biw=1093&bih=901&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwigtsrxiMfJAhUBcHIKHSzXCjgQsAQIOQ#tbm=isch&q=fingerpori oksattomat lauteet&imgrc=EICzSRA7KdWbJM:
H.
Suomen lipun nostin aamulla salkoon. Siellä se sateessa roikkuu surullisen ja melkein lohduttoman näköisenä.
Vääpeli liikkuu eturintamassa pioneerina rakentaa ja taas rakentaa siltoja. Karamelleista lyö vetoa korsukavereidensa kanssa, että palatessaan on jo rengastettu mies. Lotta, paksuista turkeista huolimatta palelee, kiikaroi ja kuuntelee vihollisten koneita valvontatornissa. Välillä hän opastaa alle kahdeksantoistavuotiaana yksin sotavankeja, kulkuvälineenä vain polkupyörä, pitkin kyliä. Vääpeli kihlaa lottansa, naapurin tytön, voittaa vetonsa, saa karamellinsa.
Sotamies makaa haavoittuneena sotasairaalassa ja odottaa uutta leikkausta, että Karjalan kannaksella ammuttu vihollisen sirpale poistettaisiin käsivarresta. Koskaan sitä ei kokonaan saada poistettua ja kipu kulkee mukana seitsemänkymmentä vuotta. Pikkulotta käärii siteitä ja parsii sukkia, paikkaa vaatteita, tiskaa ja siivoaa, välillä laulaa ja leikkii muiden ikäistensä kanssa. Viisitoista vuotta myöhemmin tuo silloinen pikkulotta, Äitini, leikkii kanssani vaatettaa meitä lapsia ja myös nukkejani.
Nämä neljä sodan käynyttä läheistäni muistelivat mielellään nuoruuttaan taisteluissa ja tapahtumissa, kun olivat luomassa itsenäisyyttä minulle ja kaikille jälkeen tuleville. Heillä oli silloin visio, joka kantaa yhä vielä, itsenäinen vapaa isänmaa, jonka merkitys korostuu aina vaikeina aikoina. Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille
https://youtu.be/--GPVrDU7HEPäivän hauvakävely sopi hyvin tähän päivään. Löysin sateettoman hetken, ja metsätien. Siitä on aikaa kun viimeksi siellä vaelsimme, joskus olin siellä kuin kala vedessä, muttei enää. Koira katseli mua toiveikkaana, se tiesi kyllä, kuuli varmaan ajatuksiani. Mietin tätä päivää, miten tätä varten moni on joutunut paljon pelottavampaan metsään, omasta tahdosta suojella maataan.
Tällaisena päivänä sammal näyttää miltä vihreän kuuluu näyttää. Ja nuori mäntymetsä loi punaisen hetkensä. Kävelimme surukuusen ohi, se ei valittanut, ei huojunut kuten muut kuuset, se vaan seisoi, hartiat murheellisesti lyhistyneinä.
Ja katkenneiden koivujen suo. Kuin pommituken jäljiltä.
Ei siellä mitään pelottavaa ollut. Tuuli oli ihana, niin lempeä että sai minut avaamaan takin. Ei ollut metsästäjiä, ei päällehyökkääviä koiria, ei karhun karhua. Menkää ihmiset metsään! Siellä ei ole mamujakaan. Korkeintaan liukkaita, paljaita juuria ja kivenkovia kiviä.
Silti, mitä lähemmäksi tultiin asutusta, sitä kevyemmin kulki askel. Ajatelkaa, meidän suurin turva - toinen ihminen - on myös suurin uhka.
Tuulen kanssa ollaan tehty sopimus. Jos minä lupaan rakastaa häntä, hän ei kaada puita mun taloni päälle. Hän on pitänyt siitä kiinni, kaatoi puun tontin rajalla niin että latva juuri ja juuri hipoo maatani.
https://www.youtube.com/watch?v=jaRPlOHYQP8
Tehosekoitin - Kaukaisimmalle rannalle- eppu2
Mökillä pyörähdin eilen. Jätin auton pihatielle ja läksin kylätietä pitkin vähän katselemaan.
Parikymmentä puuta nurin pitkin tienvartta, kahtena kappaleena.
Toiset oli kaatunut itse ja toiset sahattu, olivat ilmeisesti roikkuneet tien päällä.
Pistämpä nuoret tekemään niistä polttopuita keväällä.
Minulle metsä on ystävä.
Minäkin olen tuolle tuulelle jutellut, toistaiseksi ei ole puita rakennusten päälle osunut.
- mimmimum-mi
Yksi vakava asia täällaisilla mustilla ....pimeillä kaduilla ja teillä....näkyvyys suojateillä....taas viimeviikolla useampi onnettomuus suojatiellä.... Uusia ideoita pitäisi löytää...ja huomiota terästää....yksi uusi juttu on led valoja asfalttiin suojatien merkiksi....esim. koulun kohdille....
https://www.youtube.com/watch?v=mnFCtcZrdeoYks hyvä juttu on vilkkuvalot suojateillä, ne alkaa vilkkumaan ku joku tulee seisoskelemaan suojatien reunalle.
Eniten valistaisin kävelijöitä siitä miten huonosti esim sateella näkee heijastamattoman kävelijän, eli heijastimet käyttöön.- eppu2
koti-kiusattu kirjoitti:
Yks hyvä juttu on vilkkuvalot suojateillä, ne alkaa vilkkumaan ku joku tulee seisoskelemaan suojatien reunalle.
Eniten valistaisin kävelijöitä siitä miten huonosti esim sateella näkee heijastamattoman kävelijän, eli heijastimet käyttöön.Luin sellaisen ehdotuksen, mielestäni hyvä, että maalataan ristikko jalkakäytävälle suojatien alkuun. Ken siinä seisoo odottaa pääsevänsä yli.
Ne jotka eivät lähde ylittämään, vaikka auto olisi kaukana vaan jäävät seisomaan, seisoskelijat eivät astuisi ristikolle. eppu2 kirjoitti:
Luin sellaisen ehdotuksen, mielestäni hyvä, että maalataan ristikko jalkakäytävälle suojatien alkuun. Ken siinä seisoo odottaa pääsevänsä yli.
Ne jotka eivät lähde ylittämään, vaikka auto olisi kaukana vaan jäävät seisomaan, seisoskelijat eivät astuisi ristikolle.Noista suojateistä niin se ehrotus et siirretään suojatiet 10m risteyksestä poispäin.
Silloin autoilija pystyy keskittymään autoihin kun jalankulkijat on selän takana
- Enosaa-arvoituksia
Ei hemmetti. Mitä noi luvut meinaa? Vuosia?
- yhdestäyhdeksään
Aloitustensa määrää ja järjestystä.
Ratkastaan arvotus ja kerrotaan historia ,palstalla oli pitkään ns musiikkiketju jota hunksi jatkoi ja lopuksi sanoi et nyt on mun vuoro tää vuosi.
Tolkun miehenä tykkään järjestyksestä ja tää vuosi mennään kovalla oorninkilla.
riippuu vastauksist montako soutulavitta ketjuu ehritään tekeen.- joselkisi
koti-kiusattu kirjoitti:
Ratkastaan arvotus ja kerrotaan historia ,palstalla oli pitkään ns musiikkiketju jota hunksi jatkoi ja lopuksi sanoi et nyt on mun vuoro tää vuosi.
Tolkun miehenä tykkään järjestyksestä ja tää vuosi mennään kovalla oorninkilla.
riippuu vastauksist montako soutulavitta ketjuu ehritään tekeen.Että ihanko itse hunksi antoi luvan?
Ei kai siinä sitten mitään.
Kun on kerran luvan saanut. - k-kk
joselkisi kirjoitti:
Että ihanko itse hunksi antoi luvan?
Ei kai siinä sitten mitään.
Kun on kerran luvan saanut.Joo joo, se kun sai rannetupin tulehruksen vuosii kestäneest lirkuttelust ja sapatti kuukautta kaipas, mä sit yritin puolestani.
Sen mä kyl sanoin et ,en ruppe lirkuttelema ja sen ole pitän ,kaikkee muut mä kirjottele. - eppu2
k-kk kirjoitti:
Joo joo, se kun sai rannetupin tulehruksen vuosii kestäneest lirkuttelust ja sapatti kuukautta kaipas, mä sit yritin puolestani.
Sen mä kyl sanoin et ,en ruppe lirkuttelema ja sen ole pitän ,kaikkee muut mä kirjottele.Kivoja ja piristäviä nämä Sinun lavittasi, kuin myös kerrontasi.
eppu2 kirjoitti:
Kivoja ja piristäviä nämä Sinun lavittasi, kuin myös kerrontasi.
En oo klapikauppias vaik pilke silmäkulmas mennään, en tykkää nyt esillä olevist suorastaan rivoista alotuksista, on taitolaji puhella puol villasia.
Kattelen ku herrat juhlii ja Hyvin matti hoiti haastattelun.- eppu2
koti-kiusattu kirjoitti:
En oo klapikauppias vaik pilke silmäkulmas mennään, en tykkää nyt esillä olevist suorastaan rivoista alotuksista, on taitolaji puhella puol villasia.
Kattelen ku herrat juhlii ja Hyvin matti hoiti haastattelun.Minua kanssa vähän ´läylii´ nämä tietyt aloitukset, joitain olen avannut ihan nähdäkseni onko se samaa soopaa.
Seksi on mielestäni yksityisalue, josta tietysti voidaan keskustella, mutta asiallisesti.
Minä tykkään sellaisista aloituksista, missä puhutaan asiaa tai sellaisista missä kerrotaan mukavia juttuja, muisteloita tai kevyttä huumoria. Törkyjutuista en tykkää. - ent.siivoojaparka
k-kk kirjoitti:
Joo joo, se kun sai rannetupin tulehruksen vuosii kestäneest lirkuttelust ja sapatti kuukautta kaipas, mä sit yritin puolestani.
Sen mä kyl sanoin et ,en ruppe lirkuttelema ja sen ole pitän ,kaikkee muut mä kirjottele.""""Sen mä kyl sanoin et ,en ruppe lirkuttelema ja sen ole pitän ,kaikkee muut mä kirjottele.""""
Hii-ohoo!!!!
Minullehan sinä lirkuttelet heti kun nokkani tänne pistän. - hytinäx1
koti-kiusattu kirjoitti:
Kattelen ku herrat juhlii ja Hyvin matti hoiti haastattelun.Katselin myös tilaisuutta Areenalta, kiitos vaan kun Yle antoi näkyä ulkomaillekin . Tosi fiksu haastattelu Matilta ja toivottavasti hän pääsi tervehtimään jotain veteraania.
Ja tosi vaikuttava oli veteraanien laulu presidentille. -tosi juhlallinen ja ymmärtäisivät nyt säilyttää sen televisioinnin tulevaisuudelle, erittäin historiallinen hetki. - k-kk
ent.siivoojaparka kirjoitti:
""""Sen mä kyl sanoin et ,en ruppe lirkuttelema ja sen ole pitän ,kaikkee muut mä kirjottele.""""
Hii-ohoo!!!!
Minullehan sinä lirkuttelet heti kun nokkani tänne pistän.Niinpä ,mitä minä sinulle pikku torajyvälle sanoisin, ei kaipaa vihamiehiä kun on sinun laisia ystäviä.
- kesivä
Mitä mä sitten teen
mihin ketjuun mä sitten meen.
Jatkoaikaa sulle Anelen
sun ketjuus riimit sanelen.
Vingun nyt taas täällä
niin kuin kissa liukkaalla jäällä.- k-kk
Jospa piretään ketjut erillään mulla on hömppäketju ja hunksilla virallinen lirkkuketju ?
- tasajakoko.tulee
k-kk kirjoitti:
Jospa piretään ketjut erillään mulla on hömppäketju ja hunksilla virallinen lirkkuketju ?
Sit kansa elikkä naiset pääsee valitsemaan kumpi ompi sopivampi ja omiin tarpeisiin parahultaisempi.
- Kumpitunkiollaylimpänä
tasajakoko.tulee kirjoitti:
Sit kansa elikkä naiset pääsee valitsemaan kumpi ompi sopivampi ja omiin tarpeisiin parahultaisempi.
Huvittavaa tämä kukkojen taistelu palstaherruudesta :D.
Täällä mitään omia ketjuja ole, julkinen palsta jonne kuka vaan voi heittää väliin mitä vaan. Jos haluaa oman, tekee blogin tai laittaa yv:nä. - kesivä
k-kk kirjoitti:
Hömppäketjuko tää
eks sä mitään nää?
Ihan tosissaan kaikki yrittää
vain kirjainvana jää.
Joku sanoillansa vähän vähän hutkii
toinen taas pisteet, pilkut tutkii.
Jos jaksat jatka riimiketjua
ei kaikki kaipaa lirkkuretkua.
Ei kaikki musaakaan osaa linkittää
täytyy tunteet sanoin vinkittää. kesivä kirjoitti:
Hömppäketjuko tää
eks sä mitään nää?
Ihan tosissaan kaikki yrittää
vain kirjainvana jää.
Joku sanoillansa vähän vähän hutkii
toinen taas pisteet, pilkut tutkii.
Jos jaksat jatka riimiketjua
ei kaikki kaipaa lirkkuretkua.
Ei kaikki musaakaan osaa linkittää
täytyy tunteet sanoin vinkittää.Kesivä
kyl sää sit ossaat nätist kirjotta,oikke suure liikutukse kyynele valus pitki partast poske ku luvin.
Koiteta sit keksi jotta höpinä illan ratoks ain sillo tällö.
Se on vaan semmone juttu et joskus o iha pölhö ja ei yhtä järjelist rivi saa ittestäs irti.
Ole sanonukki et noit rakkaus riimei olis helpomp kirjotta ko niihi voi laitta mitä vaa.
Katos muute mite nätei kukei mä viäl löysin sul tiolt tuupist .
https://www.youtube.com/watch?v=GCHw5Y2QoDU
Kyl mä kiusat ole vaik ny onki toi totisempi nikki käytösKumpitunkiollaylimpänä kirjoitti:
Huvittavaa tämä kukkojen taistelu palstaherruudesta :D.
Täällä mitään omia ketjuja ole, julkinen palsta jonne kuka vaan voi heittää väliin mitä vaan. Jos haluaa oman, tekee blogin tai laittaa yv:nä.Ei kukkojen vaa ukkojen ja se taistelukin on semmost ku juoppojen tappelu.
Kauhia mölinä ja näyttävii ohilyöntei ja sit kun kaik on saanu näyttää miten hurjii ovat nii laitetaan tupakiks ja nauraa irvitetä.- kesivä
piikkiö kirjoitti:
Kesivä
kyl sää sit ossaat nätist kirjotta,oikke suure liikutukse kyynele valus pitki partast poske ku luvin.
Koiteta sit keksi jotta höpinä illan ratoks ain sillo tällö.
Se on vaan semmone juttu et joskus o iha pölhö ja ei yhtä järjelist rivi saa ittestäs irti.
Ole sanonukki et noit rakkaus riimei olis helpomp kirjotta ko niihi voi laitta mitä vaa.
Katos muute mite nätei kukei mä viäl löysin sul tiolt tuupist .
https://www.youtube.com/watch?v=GCHw5Y2QoDU
Kyl mä kiusat ole vaik ny onki toi totisempi nikki käytösJohan oli nätti biisi
kukkakedolle ajatukset kiisi.
Ei sentään väkisin vääntöä
riimitys tarvii ain hienosäätöä.
Kassotaan mitä tuleman pitää
annetaan ajatusten muhia, itää. - Näin
piikkiö kirjoitti:
Ei kukkojen vaa ukkojen ja se taistelukin on semmost ku juoppojen tappelu.
Kauhia mölinä ja näyttävii ohilyöntei ja sit kun kaik on saanu näyttää miten hurjii ovat nii laitetaan tupakiks ja nauraa irvitetä.Joo,, se on selkeästi nähtävissä, että koti-kiusattupiikkiö on hunkszin muskeliturvamies.
Yks huuhkaja väitti kiven kovaan tässä taannoin, että ois yks ja sama hunksz ja koti-kiusattupiikkiö. Että hunksz on koti-kiusattupiikkiö ja koti-kiusattupiikkiö on hunksz ja toistepäin ja taas toisinpäin, näin.
koti-kiusattupiikkiö siitä vallan vimmastui. Kommenttia puski kommentin perään, niinku tuo nyt joku raivon paikka ois muka. Muitakin luullaan milloin keneksikin.
Kehuu itseään rauhalliseksi. Pah! Oikea kuumakalle. Päälle tulis ja nyrkki heiluis, jos ei ois ruutu välis.
Jotta jos haluatte koti-kiusattupiikkiön suuttumaan, niin tää on yks konsti. On niitä useita muitakin, mistä tämä "rauhallinen" vimmastuu :) Näin kirjoitti:
Joo,, se on selkeästi nähtävissä, että koti-kiusattupiikkiö on hunkszin muskeliturvamies.
Yks huuhkaja väitti kiven kovaan tässä taannoin, että ois yks ja sama hunksz ja koti-kiusattupiikkiö. Että hunksz on koti-kiusattupiikkiö ja koti-kiusattupiikkiö on hunksz ja toistepäin ja taas toisinpäin, näin.
koti-kiusattupiikkiö siitä vallan vimmastui. Kommenttia puski kommentin perään, niinku tuo nyt joku raivon paikka ois muka. Muitakin luullaan milloin keneksikin.
Kehuu itseään rauhalliseksi. Pah! Oikea kuumakalle. Päälle tulis ja nyrkki heiluis, jos ei ois ruutu välis.
Jotta jos haluatte koti-kiusattupiikkiön suuttumaan, niin tää on yks konsti. On niitä useita muitakin, mistä tämä "rauhallinen" vimmastuu :)Mää kyl sanoisin tähän että jotta.
Kyllä jokainen, rauhallinenkin osaa vimmastua, kun oikein kaivamalla tonkii siinä puolessa.
Täällä meneekin vähän siihen tyyliin, että jos sanot vahingossakin että olen rauhallista sorttia, niin ei kun matto alta. Ja sitten perään - lällää, säkö muka rauhallinen. Ja sitten luodaan kuvaa toisesta, että on ihan vastapäivää-sorttia.
Onneksi vaan muutama tyyppi on näin teinimäinen. Alasvetävä, toisen rajoja kokeileva.
Tiiäkkö sellainen myyräpeli mikä on Linnanmäelläkin joskus ainakin ollut? Konsolissa on koloja johon tulee myyränpäitä sattumapelillä. Ja sulla on nuija kädessä. Pam. Pah! Pam.
Ja nyt mä laitan oman nuijani pois. Hetkeksi vain.Näin kirjoitti:
Joo,, se on selkeästi nähtävissä, että koti-kiusattupiikkiö on hunkszin muskeliturvamies.
Jotta jos haluatte koti-kiusattupiikkiön suuttumaan, niin tää on yks konsti. On niitä useita muitakin, mistä tämä "rauhallinen" vimmastuu :)Voi herra jumala sun kanssas, koitaks sää nyt kertoo et sä seuraat päiväst toiseen mitä piikkiö ,k-kk tai tää nikki suustaan päästää.
Mä olen aina koittanu puolustaa kirjottajia siinä et ,ei kellään oo aikaa tääl kirjaa pitää kirjottajista ,kyl vaa näyttää olevan.
Ei tämmönen sun kirjottelu muut torista ku sen ei kannata yrittää kirjotusten perusteel analysoira toista, metää menee nii et rytisee.
En mää sinuakaan lyärä haluais ,korkeintaan luunapin ottaan antaisin ja sen kin siks et, herää pahvi.- kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
Voi herra jumala sun kanssas, koitaks sää nyt kertoo et sä seuraat päiväst toiseen mitä piikkiö ,k-kk tai tää nikki suustaan päästää.
Mä olen aina koittanu puolustaa kirjottajia siinä et ,ei kellään oo aikaa tääl kirjaa pitää kirjottajista ,kyl vaa näyttää olevan.
Ei tämmönen sun kirjottelu muut torista ku sen ei kannata yrittää kirjotusten perusteel analysoira toista, metää menee nii et rytisee.
En mää sinuakaan lyärä haluais ,korkeintaan luunapin ottaan antaisin ja sen kin siks et, herää pahvi.Nimim. "koti-kiusattu" seuraathan sinäkin päivittäin, mitä palstalla kirjoitellaan ja kirjoitat myös omia juttujasi joka päivä.
Niin teen itsekin ja monet muutkin nimimerkit.
Eilisissä ohjelmissa oli melkoista kontrastia, kun ensin keskustelivat pari ilmeisesti "suuntautunutta" muotimiestä, toinen heistä oikein dragtaiteilija. Naisten juhlapuvuista oli puhe, joku vanhempi rouva kävi antamassa vinkkejä mm. alusvaatteista. "Ylös ja yhteen", niin taisi mennä ohje rintavarustuksen juhlakuntoon saamiseen.
Sitten illemmalla sotaveteraanit lauloivat presidenttiparille Veteraanin iltahuudon, pressan silmänurkka siinä kostui.
Kumpi ketäkin miellytti enemmän, minä tein valintani jo eilen.
Itsenäisyyspäivän jälkimainingeissa soi Isänmaa, kun näkyy tuo lippukin olevan vielä salossa.
https://www.youtube.com/watch?v=rtgSs3jUr7M"Ancelina"
Miehillä se on sitten muodikasta varmaan alas ja roikuun.
Aamulla mainitsivat Silvia Modigin asun, ja että hän on nainen.
Vaikka Silvia on lesbo.
Jotenkin ällöö tollanen mies-naisen asu.
Linnassa Kiira oli ihanin.
Telkussa tietenkin Heta-Leena.
On se vaan tuo aidon naisen paljas iho niin ihmeellinen.
Rasvalla, Hunajalla tai ilmankii.
https://www.youtube.com/watch?v=1pnu5pt7nm0
YH.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Miehillä se on sitten muodikasta varmaan alas ja roikuun.
Aamulla mainitsivat Silvia Modigin asun, ja että hän on nainen.
Vaikka Silvia on lesbo.
Jotenkin ällöö tollanen mies-naisen asu.
Linnassa Kiira oli ihanin.
Telkussa tietenkin Heta-Leena.
On se vaan tuo aidon naisen paljas iho niin ihmeellinen.
Rasvalla, Hunajalla tai ilmankii.
https://www.youtube.com/watch?v=1pnu5pt7nm0
YH.hunksz
Juuri tuollaiseen juhlavaan tilaisuuteen on miesten sopivaa sonnustautua roikkuvaisesti. Vaikka mitä tulisi näköpiiriin ja vaikka kuinka silmät pullottaisivat, niin mikään muu ei sitä saa tehdä.
Ai sinulla meni niinkö että "näin viime yönäkin Kiirasta unta", hän on todellakin kuin kaunis nukke.
Minä tykkäsin siitä loukkaantuneesta lumilautailijasta, elämänmyönteinen persoona, vei toimittajan tanssiin, iloisesti hymyillen juttelivat.
En ole niin tuon ulkonäön perään, mutta toinen tykkäykseni kohde on Pirkka-Pekka Petelius, hän on kivan ja hyväkuntoisen näköinen luontoihminen. Ollaan saman vuoden vauvojakin.
Oletko koskaan nähnyt tai tuoksutellut valkolehdokkia? Se on Niinistön sekä Peteliuksen lempikukka.
https://www.youtube.com/watch?v=8xljqSLjESE
YP.Ancelina kirjoitti:
hunksz
Juuri tuollaiseen juhlavaan tilaisuuteen on miesten sopivaa sonnustautua roikkuvaisesti. Vaikka mitä tulisi näköpiiriin ja vaikka kuinka silmät pullottaisivat, niin mikään muu ei sitä saa tehdä.
Ai sinulla meni niinkö että "näin viime yönäkin Kiirasta unta", hän on todellakin kuin kaunis nukke.
Minä tykkäsin siitä loukkaantuneesta lumilautailijasta, elämänmyönteinen persoona, vei toimittajan tanssiin, iloisesti hymyillen juttelivat.
En ole niin tuon ulkonäön perään, mutta toinen tykkäykseni kohde on Pirkka-Pekka Petelius, hän on kivan ja hyväkuntoisen näköinen luontoihminen. Ollaan saman vuoden vauvojakin.
Oletko koskaan nähnyt tai tuoksutellut valkolehdokkia? Se on Niinistön sekä Peteliuksen lempikukka.
YP.Sama täällä PPP on TOP,
kukista tykkää ja on HSP,
niin lempeällä äänellä puhuu luonnosta
kauniisti laulaa itse kullekin naiselle kuka ties
hylkeennahkarusetissa tuo verraton mies.
https://youtu.be/z32LGc7ClxgAncelina kirjoitti:
hunksz
YP."Ancelina"
Orvokki, Lehdokki, Vuokko ja moni muu.
Kisukin on jo vanha mies.
Typerää että nuori nainen, Chisu, ratsastaa tuolla ikonilla nimellisesti.
Kuten sinäkin, Pauli-Peteliukseni. :)
Minä muistan Mintun ja Villen.
Silloinkin pikkuisen Kiirailtiin.
KK muistutti, jos huomasit että puoli-villaisuus vaatii taitavuutta.
Ei roikkuvaa rosaliitä.
https://www.youtube.com/watch?v=ezO1T_uKzQk
H.rosaliiin kirjoitti:
Sama täällä PPP on TOP,
kukista tykkää ja on HSP,
niin lempeällä äänellä puhuu luonnosta
kauniisti laulaa itse kullekin naiselle kuka ties
hylkeennahkarusetissa tuo verraton mies.
https://youtu.be/z32LGc7Clxgrosaliiin
Niin, ilman muutahan me mieluummin ratsastetaan PPP:llä kuin Kiiralla tai Heta-Leenalla. Miehet ne vaan saavat kertoa ihastuksistaan, naisten jutut on pelkkää höpinää.
Pidin minä Veikko Neuvosestakin, hänellä on todella kaunis valkoinen tukka.
https://www.youtube.com/watch?v=Ub1HyPPJiEghunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Orvokki, Lehdokki, Vuokko ja moni muu.
Kisukin on jo vanha mies.
Typerää että nuori nainen, Chisu, ratsastaa tuolla ikonilla nimellisesti.
Kuten sinäkin, Pauli-Peteliukseni. :)
Minä muistan Mintun ja Villen.
Silloinkin pikkuisen Kiirailtiin.
KK muistutti, jos huomasit että puoli-villaisuus vaatii taitavuutta.
Ei roikkuvaa rosaliitä.
https://www.youtube.com/watch?v=ezO1T_uKzQk
H.hunksz
Jatka sinä naljailujasi, se kun näyttää olevan niin kiinnostavaa, et ole siinä puuhassa yksin.
Minä etsin mielenrauhaa.
https://youtu.be/Jmieki_VL2A
P.Ancelina kirjoitti:
rosaliiin
Niin, ilman muutahan me mieluummin ratsastetaan PPP:llä kuin Kiiralla tai Heta-Leenalla. Miehet ne vaan saavat kertoa ihastuksistaan, naisten jutut on pelkkää höpinää.
Pidin minä Veikko Neuvosestakin, hänellä on todella kaunis valkoinen tukka.
https://www.youtube.com/watch?v=Ub1HyPPJiEgJust niin me tehdään. Hyvin eli paras seuraaja Neuvoselle löytyi luonto-ohjelmiin.
Kiira on kyllä viehättävä nuori nainen, kuin prinsessa ja hymyilee kauniisti ja
juttelee niin sydämellisesti.
Aika hyvä maku miehillä jos Kiirasta pitävät.
Eilen hänen asussaan jokin suuri moka median mukaan.
Kaunis asu ja kaunis tyttö, mitä noista nipukoista.
https://youtu.be/DXd65e8reX0rosaliiin kirjoitti:
Just niin me tehdään. Hyvin eli paras seuraaja Neuvoselle löytyi luonto-ohjelmiin.
Kiira on kyllä viehättävä nuori nainen, kuin prinsessa ja hymyilee kauniisti ja
juttelee niin sydämellisesti.
Aika hyvä maku miehillä jos Kiirasta pitävät.
Eilen hänen asussaan jokin suuri moka median mukaan.
Kaunis asu ja kaunis tyttö, mitä noista nipukoista.
https://youtu.be/DXd65e8reX0Onhan nipukoita ennenkin linnassa nähty ja niistä kohistu. Pientä monen isomman asian rinnalla, enkä tarkoita kokoja.
Voivathan isoisäikäisetkin nuorta naiskauneutta ihailla, eivätkä kaikki vaarit malta näppejään erossa pitää. Puhetta ainakin piisaa, sen olen huomannut.
Kaukana arkielämästä tuollaiset linnanjuhlat, täällä mennään tikapuita pitkin.
https://youtu.be/noRA7AabiS4
Kukahan kutoisi ranne-lämmikkeet...
Virallinen lirkku-ketju :)
Joo, nuo yrittävät kaikin kavalin keinoin esittää minulle epä-luottamus-
lauseita.
Varmaan jääneet vähän liian vähälle huomiolle minun ketjussani.
Satu lapsen-lapselle:
Saukko-äiti alkoi menettää hermojaan.
Lunta ei satanut, jäitä ei mäkiin muodostunut.
Päivät soljuivat kuin viileät kesän-hetket.
Lapset kävivät mamman hermoille.
Ei missään ollut mitään missä laskea mäkeä.
Koti-kolo oli jatkuvasti märkä ja mutainen.
Vedet olivat lämpimiä, eivätkä kalat kangistuneet.
Raakutkin näyttivät liikkuvan liukkaammin.
Ruoan-laitto oli työlästä ja hengästyttävää.
Osaisinpa rakentaa.
Rakentaisin lapsille kaula-kiikun...
https://www.youtube.com/watch?v=ppJdPCgEjCg
H.- mimmimum-mi
Juhlat on juhlittu ....arkiset tuohut alkavat kohti joulua....mitä kenellekin antaisi....mieltään ilahduttaisi....
Mutta on se niiiin ihanaa kun Kärpänen ja Lampela taas rakastavat ....aina ja ikuisesti....
https://www.youtube.com/watch?v=6JseimU5X5w Kuume voi nousta tosi nopeasti, pari tuntia sitten normiolo, sitten alkoivat lihassäryt ja nyt on mittarissa liki 39 aste. Lähes päivälleen samaan aikaan kuin vuosi sitten.
Tuoreeks terveeks, keuhkokuumeiseks, ja niin joulu joutuu.
https://youtu.be/zqXBzHWQ-zw- k-kk
Ai hitto ku kurjaa ,eikai siihen muu auta ku levätä ja tiukanpaikan tullen lääkäriin .
Olen ain pitäny keuhkokuumetta pahana kun näin mitä se tytölle teki .
Voimia sulle . k-kk kirjoitti:
Ai hitto ku kurjaa ,eikai siihen muu auta ku levätä ja tiukanpaikan tullen lääkäriin .
Olen ain pitäny keuhkokuumetta pahana kun näin mitä se tytölle teki .
Voimia sulle .Huomenna kaikki voi olla toisin.
Krooninen bronkiitti on arvaamaton kaveri. Rakentelin hetkessä sairasosaston pikkukamariin, mikäs täällä on lepäillessä. Eräs ei kuitenkaan päästä sohvalle, potki jo kerran siitä pois.
Ratsastan nyt kuumeellani, enkä millään ikälopulla kisulilla.- k-kk
Ancelina kirjoitti:
Huomenna kaikki voi olla toisin.
Krooninen bronkiitti on arvaamaton kaveri. Rakentelin hetkessä sairasosaston pikkukamariin, mikäs täällä on lepäillessä. Eräs ei kuitenkaan päästä sohvalle, potki jo kerran siitä pois.
Ratsastan nyt kuumeellani, enkä millään ikälopulla kisulilla.Sairaalla on kirjoittamaton oikeus haalia itselleen kaikki säälipisteet ja hänellä on oikeus käyttää häpeämättä tilaansa kaikenlaisten etuoikeuksien saamiseen.
Ole rohkea . k-kk kirjoitti:
Sairaalla on kirjoittamaton oikeus haalia itselleen kaikki säälipisteet ja hänellä on oikeus käyttää häpeämättä tilaansa kaikenlaisten etuoikeuksien saamiseen.
Ole rohkea .Teen parhaani, katsotaan koska nämä lennättävät minut pihalle potemaan. Eihän siellä kylmä ole.
Melkoista tuhinaa ja nokkapokkaa kuuluu keittiöstä, nuorempi herroista pisti ns. pöydän puhtaaksi. Siellä on nyt lattialla monenlaista evästä, olispa koira tai edes se kisu. Sais syödä masunsa täyteen.
- k-kk
taas on selällään arkinen päivä
juhlat on puitu niist on häivä
vieressäni on jouluinen kukka
roikkuu kuin märkä sukka
kaikki tääl on katoovaista
kauan ei nuorukainen elon
riemuja maista
olispa elämä kuin aamurusko taulu
aina sois keväinen linnulaulu
poisnukkuneet ystävät mielessä käyvät
miks kaik hyvät vain ohimennen käyvät
paljon voi elämä vierä
muistojen kanssa jaksa ja elämä sierä.
https://www.youtube.com/watch?v=IpNc8qThTCc- kylmätotuus
Ruonansuu imitoi useita laulajia, myös Vesa Matti Loiria. En yhtään tykkää moisesta pelleilystä.
Siispä saakoon Loiri itse esiintymisvuoron.
https://www.youtube.com/watch?v=MD7-rdFDHsQ kylmätotuus kirjoitti:
Ruonansuu imitoi useita laulajia, myös Vesa Matti Loiria. En yhtään tykkää moisesta pelleilystä.
Siispä saakoon Loiri itse esiintymisvuoron.
https://www.youtube.com/watch?v=MD7-rdFDHsQKun linkitän mä enemänkin keskityn sisältöön kuin esittäjän persoonaan, hyvä jos molemmat onnistuis.
- kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
Kun linkitän mä enemänkin keskityn sisältöön kuin esittäjän persoonaan, hyvä jos molemmat onnistuis.
Olihan tuossa linkittämässäsi laulussa hieno teksti, niinkuin on mielestäni myös seuraavassa kappaleessa, johon viittasin edellisessä kirjoituksessani.
https://www.youtube.com/watch?v=pcS44guXcV0
Kun Jope imitoi Veskua, niin se on mielestäni jonkin sortin identiteettivarkausyritys.
Näin minä ajattelen ja koen, enkä pidä kokemastani.
Tunnen jopa pientä myötähäpeää Ruonansuun puolesta.
Sepä tästä aiheesta.
empien rämpien kömpien
edessä ehtaa päivää,
elämää hetken häivää
eilinen vielä mielessä rämpii,
epäily hiertää kohti köliä kömpii
ettäkö mukaan uuteen myrskyyn
elon virtaan hyökyyn rajuun tyrskyyn
estoitta irrota ote turhaan piuhaan
emmitä ei, surutta sukella riehaan
rämmi siinä et sinä elämään kuole
kömmi peittoosi itke haavojas nuole
https://youtu.be/tYvzWtJYNd4koti-kiusattu kirjoitti:
Rosaliiin
onko sul asiat huonost ku kovin synkälle tunnelma tuntuu?Hieman vain lie pää pyörällä sydän sykkyrällä, sanasi ”empien” niin innosti
lörpöttelemään liirumlaarumini ja lirkkuni lirittämään
ei ole näissä riimeissä järjen hiventäkään, tokko nuo edes riimejäkään
vain hetken sanoja peräkkäin, hoopoja kökköjä vaan
aamun valossa yön mustissa murheissa sormeni niin levottomat
kirjaimet sanoina vielä levottomammat, lohtuna musiikki
tänne ne tuikkaan kiusaksi, tiedän ja tunnen harmituksen viisaiden
rakkaus kaipaus kauneus ne tunteita sieluni syvyyksistä
en niitä osaa ohittaa, kätkeä, peittää, piilottaa, ne vain on
eivät ne mitään ketään etsi, jokainen heti oivaltaa kuin valkeita valheita vain
sinulle kauaksi niin kauaksi tuntemattomaan
sinulle lähelle niin lähelle, että sydämen sykkeeni kuulla voit
hiljaa vain kuiskaan, yritä vain hetkinen ymmärtää yhtä hassua hupsua tämän maan.
https://youtu.be/Q2AnzO2FL5A
On tää palsta kiva paikka
tätikin voi olla setä vaikka
hetkessä vaihtuu sukupuoli
se on juudas,älä ystäväks huoli
olenko minä täti vai setä
kuka jaksaa pohtia sitä
Semmottis tää päivä alko ,sain hyvän analyysin ittestäni ja täytyykin mennä vaatekaapil kattelemaa millasen mekon tänään puen.
https://www.youtube.com/watch?v=InR7rDAVy98Mihin ihminen ääntänsä tarvitsisikaan, pystyn olemaan hiljaakin, kun on pakko.
Tähtiä näkyy taivahalla
hyvä on olla
tuhansien pienten tuikkujen alla.
https://youtu.be/7_csLGnRUY4Feikki-k-kk vajoaa taas kuoleman syövereihin.
Koti-kiusattu pelkää saavansa allit.
Ancelina riutuu tähtien alla nuhassaan, kuin jätkä aidalla.
Lieneekö on sitten jotain kirjoitettava veltosta vainajasta...
"Laatikon pohjalla sekalainen seurue
pimeässä olivat hiljaa.
Rullalle kierretty väreinään tumma
kanto-hihnoja pari tusinaa.
Aina kun kuoli ja hautaan pantiin
hihnat pääsivät vapauteen.
Taas oli tullut jollekin aika
hihnoja jokunen korissa.
Hiekalla tehty arkulle taika
hihnojen päät kourissa.
Alla on kuoppa hyrinä virren
hihnoista katkesi yksi.
Päällensä toiselle putosi arkku
pääsi sisältään paha tuhnu.
Montussa makasi pystyssä arkku
ala-päässään karmea kuhmu."
https://www.youtube.com/watch?v=w184wxTv-FQ
H.hunksz
Sinuna en antaisi väärää todistusta lähimmäisestäsi, kun et ole asioista perillä.
Minulla ei ole nuha, enkä riudu, vaan olen hyvinkin pirteällä tuulella. Ei minua näin vähällä nujerreta, kuumeen pitää mennä yli neljänkympin, ennen kuin kaadun.
Ei tässä vielä olla hautaan kaatumassa, pistän hanttiin kaikin voimin.
Ja mitä ihmettä, aurinko paistaa puiden takaa
sehän iloa elämään jakaa.
https://www.youtube.com/watch?v=Y6q79_0_bcw
Yst.
P.Kuka sää sit olet? oleks sä mää vai olenk mää sää?
vai olenk mää sun henkivartija ain ko ne alkaa kiusaamaan?
Oleks sää ilonen vai vihanen kun ne sanoo et mää olen sää ja päi vastoin mää ainakin olen.koti-kiusattu kirjoitti:
Kuka sää sit olet? oleks sä mää vai olenk mää sää?
Oleks sää ilonen vai vihanen kun ne sanoo et mää olen sää ja päi vastoin mää ainakin olen.Taisit yllättää hänet kysymystesi tulvalla, kun ei kyennyt vastaamaan.
Minulle tuossa ei ole mitään epäselvää, sinä olet sinä ja joku toinen on joku toinen.
Tarvitaanko täällä henkivartijaa, eihän me mitään kuninkaallisia sentään olla.
Pari reipasta ritaria riittää :)
https://www.youtube.com/watch?v=p3C1V6hwv0YAncelina kirjoitti:
Taisit yllättää hänet kysymystesi tulvalla, kun ei kyennyt vastaamaan.
Minulle tuossa ei ole mitään epäselvää, sinä olet sinä ja joku toinen on joku toinen.
Tarvitaanko täällä henkivartijaa, eihän me mitään kuninkaallisia sentään olla.
Pari reipasta ritaria riittää :)
https://www.youtube.com/watch?v=p3C1V6hwv0YLuitko mahdollisesti tuolta ylempää analyysin minusta? olin todella hämmästyny kun se analyysin näin.
Tuntuu uskomattomalta miten tosissaan joku uskoo omiin oivalluksiinsa.
Kun oliskin mahdollista avata suora yhteys toiseen kirjoittajaan ilman mitään skype virityksiä niin vois heti oikasta noi salaliitto teoriat.
Joko olet paremmassa kunnossa?- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Kuka sää sit olet? oleks sä mää vai olenk mää sää?
Oleks sää ilonen vai vihanen kun ne sanoo et mää olen sää ja päi vastoin mää ainakin olen."""Kuka sää sit olet? oleks sä mää vai olenk mää sää?""""
Tuollaisia kysymyksiä minullekin nousi mieleen silloin, kun tämän kauan käyttämäni nikin alle oli kirjoitettu Turun murteella. ent.siivoojaparka kirjoitti:
"""Kuka sää sit olet? oleks sä mää vai olenk mää sää?""""
Tuollaisia kysymyksiä minullekin nousi mieleen silloin, kun tämän kauan käyttämäni nikin alle oli kirjoitettu Turun murteella.Tässäkö se oli ? se lupaamasi kuritus jota olen syrän syrjällään orottanut.
Sinäkö kirjoitit puskasta tuon ylempänä olevan täydellisen totuuren sisältävän arvion?koti-kiusattu kirjoitti:
Luitko mahdollisesti tuolta ylempää analyysin minusta? olin todella hämmästyny kun se analyysin näin.
Tuntuu uskomattomalta miten tosissaan joku uskoo omiin oivalluksiinsa.
Kun oliskin mahdollista avata suora yhteys toiseen kirjoittajaan ilman mitään skype virityksiä niin vois heti oikasta noi salaliitto teoriat.
Joko olet paremmassa kunnossa?koti-kiusattu
Kyllä minä sen luin, näillä palstoilla olen törmännyt monenlaisiin epäluuloihin.
Sitten on vielä heitä jotka eivät unohda mitään.
Juu, ei mitään hätää, henki pihisee edelleen.Ancelina kirjoitti:
koti-kiusattu
Kyllä minä sen luin, näillä palstoilla olen törmännyt monenlaisiin epäluuloihin.
Sitten on vielä heitä jotka eivät unohda mitään.
Juu, ei mitään hätää, henki pihisee edelleen.Epätietoisuus on aina kurjaa mut nyt kun näin tuttuja nikkejä tai siis puskanikkejä nii eiköhän tää oo selvää pässinlihaa.
koti-kiusattu kirjoitti:
Epätietoisuus on aina kurjaa mut nyt kun näin tuttuja nikkejä tai siis puskanikkejä nii eiköhän tää oo selvää pässinlihaa.
Voi kun osaisin jonkin kannustavan sanan sanoa kun olet itse aina niin oikeamielisen kannustava, älä välitä, ne joilla on hyvä itsetunto ei he pahasti halua sanoa kenellekään, varsinkaan tutuillenikeille, erimielisyydenkin voi sanoa rakentavasti. Mutta, jotka vähän heikoilla keikkuvat haluavat joskus suorastaan loukata, niin minusta tuntuu. Vahvat kirjoittavat lempeästi ja heikot rumasti. Sanat tavallaan katoavat. En tiedä pitääkö paikkansa mutta näin ajattelen. Eikä tämä ole mikään lirkku, olen tainnut jo unohtaa miten lirkutellaan, paha juttu.
- ent.siivoojaparka
rosaliiin kirjoitti:
Voi kun osaisin jonkin kannustavan sanan sanoa kun olet itse aina niin oikeamielisen kannustava, älä välitä, ne joilla on hyvä itsetunto ei he pahasti halua sanoa kenellekään, varsinkaan tutuillenikeille, erimielisyydenkin voi sanoa rakentavasti. Mutta, jotka vähän heikoilla keikkuvat haluavat joskus suorastaan loukata, niin minusta tuntuu. Vahvat kirjoittavat lempeästi ja heikot rumasti. Sanat tavallaan katoavat. En tiedä pitääkö paikkansa mutta näin ajattelen. Eikä tämä ole mikään lirkku, olen tainnut jo unohtaa miten lirkutellaan, paha juttu.
""" Mutta, jotka vähän heikoilla keikkuvat haluavat joskus suorastaan loukata"""
Mitä? Onko sinua heik...-keikku halunnut loukata? Miten?
Täällähän on heikot, vahvat ja sitten on lällyt, mitäänsanomattomat lällyt. rosaliiin kirjoitti:
Rosaliiin
voihan täällä tukea antaa
toisesta huoltakin kantaa
joku sanoo sääli on sairaus
hymyily iso heikkous
silmien ilmeen oltava julma
hampaissa puraisuun valmis kulma
silloin ois ihminen palstalle sopiva
toisia polkeva ihminen kopia
joskus härnäten takaisin voi antaa
tietäen kumminkin heikosti se pohja kantaa
Kirjottelehan rosaliiin vaikka lirkkuja tai mitä riimejä keksitkään kuhan ei isosti provosoiruta.
Yhtenä päivänä joku kirjoittaja sanoi toiselle,sä saat minusta sen huonon puolen esille,oli hienosti sanottu.
Näin talven keskellä vois tää virsi piristää ,suvest kertoo.
https://www.youtube.com/watch?v=MkUKQrjZWpQ- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Rosaliiin
hymyily iso heikkous
Kirjottelehan rosaliiin vaikka lirkkuja tai mitä riimejä keksitkään kuhan ei isosti provosoiruta.
Yhtenä päivänä joku kirjoittaja sanoi toiselle,sä saat minusta sen huonon puolen esille,oli hienosti sanottu.
https://www.youtube.com/watch?v=MkUKQrjZWpQNiin, sehän oli siis Paloma, joka lohkaisi sen minulle, että """sä saat minusta sen huonon puolen esille."""", kuten hyvin itsekin tiedät eikä "joku toiselle".
Eikö ollutkin hienosti ja sivistyneesti tehty, että syyttää toista siitä, kun itse nostaa huonot puolensa esille? Vai mitä?
Akkaansa pahoinpitelevä naapurikin puolustautui, että hänen oli pakko lyödä. Moni mies on syyttänyt akkaansa, kun se saa hänet kiroilemaan ja ryyppäämään. jne, jne...
On se niin hienosti! - ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Rosaliiin
hymyily iso heikkous
https://www.youtube.com/watch?v=MkUKQrjZWpQ""""Kirjottelehan rosaliiin vaikka lirkkuja tai mitä riimejä keksitkään...""""
Eikös tämä nyt ollutkaan se sinun ketjusi, missä ei lirkutella? Vai oliko ne vain edelliset? - peilistänäetperkeleen
Onko riidankylväjällä taas vaippa vinossa vai mikä nyt hakkaa ohimoissa?
- ihailija.aina
Johdonmukainen siivoojaparka, kiitos että olet olemassa.
Niin, sehän oli siis Paloma, joka lohkaisi sen minulle, että """sä saat minusta sen huonon puolen esille."""", kuten hyvin itsekin tiedät eikä "joku toiselle".
Eikö ollutkin hienosti ja sivistyneesti tehty, että syyttää toista siitä, kun itse nostaa huonot puolensa esille? Vai mitä?
Akkaansa pahoinpitelevä naapurikin puolustautui, että hänen oli pakko lyödä. Moni mies on syyttänyt akkaansa, kun se saa hänet kiroilemaan ja ryyppäämään. jne, jne...
On se niin hienosti!Olitko sä se jolle poloma noin tokasi ,ei hetikään olis uskonu ellet itte olis tunnustanu.
Mikähän sen sai noin sanomaan?
Et vieläkään osaa lukea vaik monesti olen sanonut, MINÄ EN KIRJOTTELE LIRKKUJA muut voi ihan vapaast kirjotella miten vaan ,kuhan ei haasta riita kuten sinä alvariinsa teet.
Mikä siin muuten on kun sä oot jatkuvast sotajalal ja semmonen pikku piikki kaikkien persustas.- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Olitko sä se jolle poloma noin tokasi ,ei hetikään olis uskonu ellet itte olis tunnustanu.
Et vieläkään osaa lukea vaik monesti olen sanonut, MINÄ EN KIRJOTTELE LIRKKUJA muut voi ihan vapaast kirjotella miten vaan ,kuhan ei haasta riita kuten sinä alvariinsa teet.
Mikä siin muuten on kun sä oot jatkuvast sotajalal ja semmonen pikku piikki kaikkien persustas.Sitä minäkin vähän ihmettekin, että mikä niinkin sivistyneen ja oppineen ihmisen sai jotain niin hölmöä kirjoittamaan.
Silloinhan minäkin voisin kirjoitella vaikkapa sinulle ilkeitä ja se olisi sinun syysi, koska sinä sait huonon puoleni esille. Eikö vaan?
Mutta en minä niin tee, älä pelkää. - kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
Epätietoisuus on aina kurjaa mut nyt kun näin tuttuja nikkejä tai siis puskanikkejä nii eiköhän tää oo selvää pässinlihaa.
Mikään tällä palstalla ei ole selvää pässinlihaa.Siihen lopputulokseen olen päätynyt.
Kaikki nimimerkit käyvät välillä asioimassa puskassa, niin rekatut kuin rekkaamattomatkin.
Huomaahan tuon jo se kuuluisa sokea Reettakin.
Kun pokka pettää, niin on helppoa siirtyä hetkeksi pusikkoon huutelemaan ja palata sitten muina miehinä tai naisina takaisin omaan vakinikkiinsä.
Suomi24:n systeemi tekee sen mahdolliseksi.
Jos otettaisiin käyttöön pakollinen nimimerkin rekisteröinti ja ainoastaan sillä kirjoittaminen, niin palstat siistiytyisivät oitis. Se tapa tietysti johtaisi siihen, että lähes koko Suomi24 keskustelupalsta kuolisi.
Suuri satukirja on myös nimimerkkien profiilikuvaukset.
Sinnehän voi luritella mitä vain, rajana on vain mielikuvitus.
Itsekin olen tunnistanut täällä joitain nimimerkkejä, jotka kirjoittelevat toisillakin foorumeilla. Profiilit ovat aivan toisenlaisia eri paikoissa, mutta aina jää joku pikku jälki, joka paljastaa kirjoittajan. - ent.siivoojaparka
kylmätotuus kirjoitti:
Mikään tällä palstalla ei ole selvää pässinlihaa.Siihen lopputulokseen olen päätynyt.
Kaikki nimimerkit käyvät välillä asioimassa puskassa, niin rekatut kuin rekkaamattomatkin.
Kun pokka pettää, niin on helppoa siirtyä hetkeksi pusikkoon huutelemaan ja palata sitten muina miehinä tai naisina takaisin omaan vakinikkiinsä.
Jos otettaisiin käyttöön pakollinen nimimerkin rekisteröinti ja ainoastaan sillä kirjoittaminen, niin palstat siistiytyisivät oitis. Se tapa tietysti johtaisi siihen, että lähes koko Suomi24 keskustelupalsta kuolisi.
Itsekin olen tunnistanut täällä joitain nimimerkkejä, jotka kirjoittelevat toisillakin foorumeilla. Profiilit ovat aivan toisenlaisia eri paikoissa, mutta aina jää joku pikku jälki, joka paljastaa kirjoittajan.Sittenhän sinäkin joutuisit rekkautumaan. Miksi et tee sitä jo nyt, kun niin sen puolestapuhuja olet?
Minä kirjoitan puskasta aina ent.siivoojaparkana, enkä millään muulla nikillä. En näe mitään syytä rekata sitä.
Sittenhän täällä on niitä, joilla on useampikin rekattu, mutta silti kirjoittelevat puskasta milloin pataluhana, milloin milläkin puskanikillä. Joskus toistenkin vakinikkiä lainaten. Juuri sellaiset ne ovatkin pahimpia epäilemään toistenkin tekevän niin. koti-kiusattu kirjoitti:
Rosaliiin
hymyily iso heikkous
https://www.youtube.com/watch?v=MkUKQrjZWpQKaunis joulukuun päivä täällä tänään, siis eilen
aurinko paistoi ja ihan pikku nipistys pakkasta
lumesta ei tietoakaan, puijaakohan allakka meitä
omituiselta tuntui koristella joulukuusi terassille
jouluvalot ja muutama säänkestävä himphamppu sekaan
yhtä omituiselta tuntuu laulattaa jo joululauluja
”maa on niin kaunis, kirkas luojan taivas”
sehän nyt pitää paikkansa, samoin
”joulumaahan joku tietä kysyy” mutta
”kun maas on hanki ja järvet jäässä” jo vähän falskaa.
Komealta kuulosti Finlandia laulettuna suurkirkon portailta,
Sibeliuksen juhlapäivänä, kyllä hesalaisia hemmotellaan.
Komealta kuulostaa myös suvivirsi turkulaisittain ja piristää kummasti.
Olen ollut kolmekymmentä vuotta savolaisessa kielikylvyssä
joten saat "myrskynsilmään" piristyspisaraksi tämän
https://youtu.be/9cKFcSxHo-8- Näin
koti-kiusattu kirjoitti:
Olitko sä se jolle poloma noin tokasi ,ei hetikään olis uskonu ellet itte olis tunnustanu.
Mikä siin muuten on kun sä oot jatkuvast sotajalal ja semmonen pikku piikki kaikkien persustas.Olet lapsellinen. Etkä ole ainoa tällä palstalla.
Tiedät(te)kö, mikä on www. Tämä on avoin palsta kaikille. Täällä voi piipahtaa silloin tällöin vuosien varrella kuten itse olen tehnyt ja en tarvitse kirjanpitoa ukkoäkäisyytesi havaitsemiseen ;D
En kirjoita "ent.siivoojaparka" nikillä kuten eräät!
Pikku pikkuruisessa piirissä pyöriminen saa maailman keinumaan ja näkymään harhoja kuten lapsuuden leikeistä muistanette (johtuu korvan tasapainoaistista).
suomi24-tyylinen nimimerkin rekisteröinti ei anna mitään lisää, koska henkilöllisyyttä ei mitenkään tarkisteta ja voi rekisteröidä useita ja vaikkapa Robin Hood-nimellä ja osoitteella Sherwoodin metsä, Nottingham.
Sillä ei edes ole mitään merkitystä, kuka kirjoittaa. Netti on pullollaan nimimerkkien kirjoittamaa ja paljon on palstoja, joilla keskustellaan ASIOISTA nimimerkeillä hyvin korkeatasoisesti. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Sittenhän sinäkin joutuisit rekkautumaan. Miksi et tee sitä jo nyt, kun niin sen puolestapuhuja olet?
Minä kirjoitan puskasta aina ent.siivoojaparkana, enkä millään muulla nikillä. En näe mitään syytä rekata sitä.
Sittenhän täällä on niitä, joilla on useampikin rekattu, mutta silti kirjoittelevat puskasta milloin pataluhana, milloin milläkin puskanikillä. Joskus toistenkin vakinikkiä lainaten. Juuri sellaiset ne ovatkin pahimpia epäilemään toistenkin tekevän niin.Voi sinua torajyväni , miten makeaa onkaan sanoa se viimeinen sana.
Irroittaa pikku vihjailut isommasta kokonaisuuresta ja jättää ne ilmaan leijumaan.
Oletkos koskaan miettiny kuka muu minun lisäksi uskoo sinun vakuutteluja vain yhrestä nikistä varsinkin kun se nikki on rekkaamaton,Näin kirjoitti:
Olet lapsellinen. Etkä ole ainoa tällä palstalla.
Tiedät(te)kö, mikä on www. Tämä on avoin palsta kaikille. Täällä voi piipahtaa silloin tällöin vuosien varrella kuten itse olen tehnyt ja en tarvitse kirjanpitoa ukkoäkäisyytesi havaitsemiseen ;D
Pikku pikkuruisessa piirissä pyöriminen saa maailman keinumaan ja näkymään harhoja kuten lapsuuden leikeistä muistanette (johtuu korvan tasapainoaistista).
suomi24-tyylinen nimimerkin rekisteröinti ei anna mitään lisää, koska henkilöllisyyttä ei mitenkään tarkisteta ja voi rekisteröidä useita ja vaikkapa Robin Hood-nimellä ja osoitteella Sherwoodin metsä, Nottingham.
Sillä ei edes ole mitään merkitystä, kuka kirjoittaa. Netti on pullollaan nimimerkkien kirjoittamaa ja paljon on palstoja, joilla keskustellaan ASIOISTA nimimerkeillä hyvin korkeatasoisesti.Ehkä ei lapsellinen mut lapsenmielinen mitä suuremmas määrin.
Sen verran olen kumminkin aikuinen et en ala toisia neuvomaan tämmösellä huuhaa palstalla . ihan ku tuuleen huutais.
Oletko huomannut et mekin keskustellaan nimimerkeillä hyvin korkeatasosesti?
Ikäähän mulla on mut ukkomaisuus on kaukana kun lenkille lähretään, tollanen muorinmörkö ei perässä pysyis.- Näin
koti-kiusattu kirjoitti:
Ehkä ei lapsellinen mut lapsenmielinen mitä suuremmas määrin.
Sen verran olen kumminkin aikuinen et en ala toisia neuvomaan tämmösellä huuhaa palstalla . ihan ku tuuleen huutais.
Oletko huomannut et mekin keskustellaan nimimerkeillä hyvin korkeatasosesti?
Ikäähän mulla on mut ukkomaisuus on kaukana kun lenkille lähretään, tollanen muorinmörkö ei perässä pysyis.Hahhaa! Vai et neuvo.
Uhkasithan luunapilla. Mikä oikein luulet olevas. Jospa annat olla kokeilematta luunappejas. Niele vain niitä lääkenappejas ääntä kohti. Ihan vaimosi vuoksi. Koska kävisi silleen, että saisit kipakan potkun munilles ennen nappias :D
Muista myös siivota kotonas äläkä ole entinen siivooja, vaikka täällä käytät nimimerkkiä "ent.siivoojaparka"
Olet hyvin hyvin epäoikeudenmukainen. hunkszia lellit ja katsot sen palstahäiriköintiä sormien läpi. Nyt minä olen hyvin vihainen! kylmätotuus kirjoitti:
Itsekin olen tunnistanut täällä joitain nimimerkkejä, jotka kirjoittelevat toisillakin foorumeilla. Profiilit ovat aivan toisenlaisia eri paikoissa, mutta aina jää joku pikku jälki, joka paljastaa kirjoittajan."Kaikki nimimerkit käyvät välillä asioimassa puskassa, niin rekatut kuin rekkaamattomatkin."
Tuo ei pidä paikkansa. Ei pidä paikkansa minun kohdallani, ja on moni muu jonka uskon täällä seisovan sanansa takana aina samalla nimimerkillä.
En oikein edes ymmärrä sitä että välillä pitää puskaantua. Eihän siihen ole mitään tarvetta kun täällä muutenkin on anonyymiina! Vaikka rekkautuisikin.Näin kirjoitti:
Olet lapsellinen. Etkä ole ainoa tällä palstalla.
Sillä ei edes ole mitään merkitystä, kuka kirjoittaa. Netti on pullollaan nimimerkkien kirjoittamaa ja paljon on palstoja, joilla keskustellaan ASIOISTA nimimerkeillä hyvin korkeatasoisesti."keskustellaan ASIOISTA nimimerkeillä hyvin korkeatasoisesti."
Osaatko itekään tuota? Ei taida onnistua edes Asioista keskusteleminen- Heikunkeikku
hmp.f kirjoitti:
"Kaikki nimimerkit käyvät välillä asioimassa puskassa, niin rekatut kuin rekkaamattomatkin."
Tuo ei pidä paikkansa. Ei pidä paikkansa minun kohdallani, ja on moni muu jonka uskon täällä seisovan sanansa takana aina samalla nimimerkillä.
En oikein edes ymmärrä sitä että välillä pitää puskaantua. Eihän siihen ole mitään tarvetta kun täällä muutenkin on anonyymiina! Vaikka rekkautuisikin.Huomenta hmp.f, yleistäminen on tällä palstalla hyvin yleistä. Että että että pistää vihaksi. Mulla nousi taas vaihteeksi hiukset pystyyn, kun luin tuon saman lauseen, että "Kaikki nimimerkit käyvät välillä asioimassa puskassa....."
Sanon nyt minäkin taas kerran, vaikkei siitä taida mitään hyötyä olla, että minä EN kirjoita millään muulla nimimerkillä kuin tällä omallani. - ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Voi sinua torajyväni , miten makeaa onkaan sanoa se viimeinen sana.
Irroittaa pikku vihjailut isommasta kokonaisuuresta ja jättää ne ilmaan leijumaan.
Oletkos koskaan miettiny kuka muu minun lisäksi uskoo sinun vakuutteluja vain yhrestä nikistä varsinkin kun se nikki on rekkaamaton,""""Voi sinua torajyväni , miten makeaa onkaan sanoa se viimeinen sana."""
Siitähän en tiedä mitään, koska olen hengissä vieläkin.
Mikähän tulee olemaan viimeinen sanani? Enoni vaimolla se oli "hyvää yötä". Ei enää kertonut, oliko makeaa sanoa se, mutta aika kaunis lähtö silleen. - kylmätotuus
Sittenhän sinäkin joutuisit rekkautumaan. Miksi et tee sitä jo nyt, kun niin sen puolestapuhuja olet?
Sittenhän täällä on niitä, joilla on useampikin rekattu, mutta silti kirjoittelevat puskasta milloin pataluhana, milloin milläkin puskanikillä. Joskus toistenkin vakinikkiä lainaten. Juuri sellaiset ne ovatkin pahimpia epäilemään toistenkin tekevän niin.Niin joutuisin ja tekisinkin sen aivan mielelläni.
Tässä tilanteessa ei rekisteröinnillä ole mitään merkitystä, joten kirjoittelen vaan tällä mustalla nimimerkilläni, kuten sinäkin.
Toivon todella, että Suomi24:n systeemi muuttuisi sellaiseksi, mistä tuolla aiemmin kirjoitin. Tiedän kuitenkin vallan hyvin, että ajatukseni on silkkaa utopiaa. - kylmätotuus
hmp.f kirjoitti:
"Kaikki nimimerkit käyvät välillä asioimassa puskassa, niin rekatut kuin rekkaamattomatkin."
En oikein edes ymmärrä sitä että välillä pitää puskaantua. Eihän siihen ole mitään tarvetta kun täällä muutenkin on anonyymiina! Vaikka rekkautuisikin.Kiitos nimim. "hmp.f", että esitit kommenttisi suoraan minulle!
Myönnän, että käyttämäni muoto "kaikki nimimerkit käyvät välillä puskassa jne" oli liian jyrkkä. Saattaahan olla, että poikkeuksiakin löytyy. Harvassa ne nimimerkit kuitenkin ovat, jotka käyttävät joka kirjoituksessaan omaa nimmariaan. - kylmätotuus
Heikunkeikku kirjoitti:
Huomenta hmp.f, yleistäminen on tällä palstalla hyvin yleistä. Että että että pistää vihaksi. Mulla nousi taas vaihteeksi hiukset pystyyn, kun luin tuon saman lauseen, että "Kaikki nimimerkit käyvät välillä asioimassa puskassa....."
Sanon nyt minäkin taas kerran, vaikkei siitä taida mitään hyötyä olla, että minä EN kirjoita millään muulla nimimerkillä kuin tällä omallani.Nimim. "heikunkeikku" mielestäni olisi ollut rehdimpää, jos olisit purkanut kiukkusi suoraan minulle lainaamalla kirjoitustani, kuin esittää paheksuntasi minulle toisen nimimerkin kirjoittaman tekstin kautta.
Tuohon viimeiseen lauseeseesi voin vain todeta, ettei ole mitään näyttöä siitä, kirjoitatko aina "heikunkeikku" nimimerkillä.
Yhtä vähän on uskominen siihen, että minä kirjoittaisin kaikki sepustukseni omalla "kylmätotuus" nimimerkilläni.
Huutaminen on aivan turhaa, eikä se ainakaan uskottavuutta lisää. kylmätotuus kirjoitti:
Kiitos nimim. "hmp.f", että esitit kommenttisi suoraan minulle!
Myönnän, että käyttämäni muoto "kaikki nimimerkit käyvät välillä puskassa jne" oli liian jyrkkä. Saattaahan olla, että poikkeuksiakin löytyy. Harvassa ne nimimerkit kuitenkin ovat, jotka käyttävät joka kirjoituksessaan omaa nimmariaan.Mun usko ihmisiin on niin kova, että jos he sanovat etteivät kirjoita ilman omaa nimimerkkiään, niin minä uskon siihen. Näihin kuuluu mm. Heikunkeikku, ent.siivoojaparka, hunksz, mimmi-mummi, Anceli, varmaan muitakin. On ihmisiä jotka laittavat nimimerkin viestiin, kuten DW. Osaan uskon siksi ettei se kuulu heidän persoonaan. Kuten Heikku ja mimmi. Osaan uskon koska he eivät tarvitse sitä puskasuojaa, he uskaltavat sanoa mitä mielessä liikkuu ihan muutenkin. Niin uskallan minäkin.
Sitten on niitä jotka saattavat vaihtaa nimimerkkiä, mutta eivät puskasta kuitenkaan ilkeilyyn ryhdy. Kuten koti-kiusattu ja Paloma.
Tässäkin ketjussa joku koettaa kopioida tiettyä tyyliä, jotta näyttäisi että kirjoittaja on joku muu. Pari toisen käyttämää sana näyttää riittävän. Hymiöitäkin voidaan kopioida, rivitystapaa ym. Sitä esiintyy tässäkin ketjussa.
Minusta se on toisen aliarvioimista, ei kai sellainen joka haluaa mennä puskaan ilkeilemään käyttäisi omia tunnistettavia juttuja viestissään? Mutta aina joku lukija tätä ostaa kuitenkin.
Mä en yleensä keskustele nikeistä. Parempi kun lukee vaan jutut juttuina. Vainoharhaiseksi menee jos alkaa hakea kuka on kuka Oikeasti. Se menee kuitenkin ihan metsään, sekä lirkut että vihapuheet. Näistä kummastakin on kokemusta enemmän kuin haluaisin.- kylmätotuus
hmp.f kirjoitti:
Mun usko ihmisiin on niin kova, että jos he sanovat etteivät kirjoita ilman omaa nimimerkkiään, niin minä uskon siihen. Näihin kuuluu mm. Heikunkeikku, ent.siivoojaparka, hunksz, mimmi-mummi, Anceli, varmaan muitakin. On ihmisiä jotka laittavat nimimerkin viestiin, kuten DW. Osaan uskon siksi ettei se kuulu heidän persoonaan. Kuten Heikku ja mimmi. Osaan uskon koska he eivät tarvitse sitä puskasuojaa, he uskaltavat sanoa mitä mielessä liikkuu ihan muutenkin. Niin uskallan minäkin.
Sitten on niitä jotka saattavat vaihtaa nimimerkkiä, mutta eivät puskasta kuitenkaan ilkeilyyn ryhdy. Kuten koti-kiusattu ja Paloma.
Tässäkin ketjussa joku koettaa kopioida tiettyä tyyliä, jotta näyttäisi että kirjoittaja on joku muu. Pari toisen käyttämää sana näyttää riittävän. Hymiöitäkin voidaan kopioida, rivitystapaa ym. Sitä esiintyy tässäkin ketjussa.
Minusta se on toisen aliarvioimista, ei kai sellainen joka haluaa mennä puskaan ilkeilemään käyttäisi omia tunnistettavia juttuja viestissään? Mutta aina joku lukija tätä ostaa kuitenkin.
Mä en yleensä keskustele nikeistä. Parempi kun lukee vaan jutut juttuina. Vainoharhaiseksi menee jos alkaa hakea kuka on kuka Oikeasti. Se menee kuitenkin ihan metsään, sekä lirkut että vihapuheet. Näistä kummastakin on kokemusta enemmän kuin haluaisin.Minä en ole noin hyväuskoinen.Mutta jokainenhan taaplaa tyylillään.
- miksi.niin.tärkeää
kylmätotuus kirjoitti:
Minä en ole noin hyväuskoinen.Mutta jokainenhan taaplaa tyylillään.
Mä olen kuullut että joskus mennään jopa arkistoon penkomaan ja tutkimaan muistuttaako tietyn nikin kirjoitukset toisen, joskus aikaisemmin kirjoittaneen kirjoituksia. Miksi on niin tärkeää kuka on kukakin ja kirjoittaako hän monella nikillä tai puskista. Asia on se mikä ratkaisee, tulipa teksti rekatulta tai rekkaamattomalta.
- kylmätotuus
miksi.niin.tärkeää kirjoitti:
Mä olen kuullut että joskus mennään jopa arkistoon penkomaan ja tutkimaan muistuttaako tietyn nikin kirjoitukset toisen, joskus aikaisemmin kirjoittaneen kirjoituksia. Miksi on niin tärkeää kuka on kukakin ja kirjoittaako hän monella nikillä tai puskista. Asia on se mikä ratkaisee, tulipa teksti rekatulta tai rekkaamattomalta.
Olen kohtapuoliin ollut vuoden tällä palstalla, enkä arkistoja pengo, koska siihen ei mielenkiintoni riitä.
Tärkeänä kuitenkin pidän sitä, että kirjoitettaisiin vain omalla nikillä.
Se nimittäin kertoo, onko kirjoittajalla selkärankaa vastata omista kirjoituksistaan.
Tämä on minulle tärkeä periaatekysymys.
Puskaan piiloutuminen ja sieltä huutelu vie uskottavuuden ja tuo väkisinkin mieleeni limaisen nilviäisen ja pelkuruuden.
Käsiteltävänä oleva asia on tietenkin tärkein. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, eikä ole myöskään mitään merkitystä sillä, onko nimimerkki rekattu tai rekkaamaton.
Jotta nyt ei jäisi mitään epäselvyyksiä puskajusseista ja kannastani heidän kirjoituksiinsa, niin selvennän asennettani hiukan.
Oletetaan,että minä "kylmätotuus" kirjoittaisin nimimerkilläni aiheesta " Maahanmuuttajat rikastuttavat kulttuuriamme" myönteiseen sävyyn.
Sitten säntäisin puskaan ja kirjoittaisin samasta aiheesta rasistisen mielipiteen nimimerkillä "suvakit suohon".
En totisesti nostaisi hattua itselleni, enkä edes ilkeäisi katsoa itseäni peilistä.
Pointtini on, että kirjoitustensa takana on pysyttävä, eikä tuuliviirinä voi toimia hyvällä omalla tunnolla.
Toisten nimimerkkien nuoleskelu on myös osoitus niljakkuudesta.
En pidä ruskeakielisyydestä. - kylmätotuus
kylmätotuus kirjoitti:
Olen kohtapuoliin ollut vuoden tällä palstalla, enkä arkistoja pengo, koska siihen ei mielenkiintoni riitä.
Se nimittäin kertoo, onko kirjoittajalla selkärankaa vastata omista kirjoituksistaan.
Puskaan piiloutuminen ja sieltä huutelu vie uskottavuuden ja tuo väkisinkin mieleeni limaisen nilviäisen ja pelkuruuden.
Käsiteltävänä oleva asia on tietenkin tärkein. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, eikä ole myöskään mitään merkitystä sillä, onko nimimerkki rekattu tai rekkaamaton.
Jotta nyt ei jäisi mitään epäselvyyksiä puskajusseista ja kannastani heidän kirjoituksiinsa, niin selvennän asennettani hiukan.
Oletetaan,että minä "kylmätotuus" kirjoittaisin nimimerkilläni aiheesta " Maahanmuuttajat rikastuttavat kulttuuriamme" myönteiseen sävyyn.
Sitten säntäisin puskaan ja kirjoittaisin samasta aiheesta rasistisen mielipiteen nimimerkillä "suvakit suohon".
En totisesti nostaisi hattua itselleni, enkä edes ilkeäisi katsoa itseäni peilistä.
Pointtini on, että kirjoitustensa takana on pysyttävä, eikä tuuliviirinä voi toimia hyvällä omalla tunnolla.
En pidä ruskeakielisyydestä.Olen eri mieltä. Onko nimimerkki rekattu tai rekkaamaton. Kyllä sillä on merkitystä. Minulle ainakin on.
kylmätotuus kirjoitti:
En pidä ruskeakielisyydestä.Koska sä etsit tunnistettavia juttuja siitä että kuka puskailee, sanotaan sitten että joku kirjoittaa tahallaan niin että hän vihjaa olevansa joku toinen palstalla. Jos sinä uskot siihen, sinäkin olet hyväuskoinen, mutta väärälle taholle.
Lisäksi, jos et tiedä varmasti mutta epäilet että suurin osa puskailee, niin tuomitset hepposin perustein epäluotettaviksi. Se on vähän kuin sanoisi että kaikki miehet on raiskaajia. No vähän pienempi rikos :) mutta periaatteessa ihan sama. Onko se oikeudenmukaista?
Ruskeakielisyydestä. Tuo on aika yleistä palstalla että ilmoitetaan ettei siitä pidetä, ja se näkyy kirjoituksissa. Missä menee raja sen ja kiltteyden välillä? Se ettei kiltteyttä pidetä muuna kuin ruskeakielisyytenä, tekee ihmisistä kylmät ja tunteettomat. Ette uskalla kulkea sydän kämmennellä, tai olla hyväuskoisia oikeille asioille. No niin, siinä tuli aamun provo :))
Mun usko ihmisiin on kauneimpia asioita joita kannan mukanani. Siitä en luovu. Joku saattaa tulla vastaan joka yrittää sen murtaa, mutta se on hänen pienuutta, ei mun. Ja kun summaan kaikkia vastaantulijoita, niitä sieluja on hyvin vähän, ja aina on joku syy miksi hän sen yrittää tehdä.- kylmätotuus
hmp.f kirjoitti:
Koska sä etsit tunnistettavia juttuja siitä että kuka puskailee, sanotaan sitten että joku kirjoittaa tahallaan niin että hän vihjaa olevansa joku toinen palstalla. Jos sinä uskot siihen, sinäkin olet hyväuskoinen, mutta väärälle taholle.
Lisäksi, jos et tiedä varmasti mutta epäilet että suurin osa puskailee, niin tuomitset hepposin perustein epäluotettaviksi. Se on vähän kuin sanoisi että kaikki miehet on raiskaajia. No vähän pienempi rikos :) mutta periaatteessa ihan sama. Onko se oikeudenmukaista?
Ruskeakielisyydestä. Tuo on aika yleistä palstalla että ilmoitetaan ettei siitä pidetä, ja se näkyy kirjoituksissa. Missä menee raja sen ja kiltteyden välillä? Se ettei kiltteyttä pidetä muuna kuin ruskeakielisyytenä, tekee ihmisistä kylmät ja tunteettomat. Ette uskalla kulkea sydän kämmennellä, tai olla hyväuskoisia oikeille asioille. No niin, siinä tuli aamun provo :))
Mun usko ihmisiin on kauneimpia asioita joita kannan mukanani. Siitä en luovu. Joku saattaa tulla vastaan joka yrittää sen murtaa, mutta se on hänen pienuutta, ei mun. Ja kun summaan kaikkia vastaantulijoita, niitä sieluja on hyvin vähän, ja aina on joku syy miksi hän sen yrittää tehdä.Oikeassa olet. Minä olen väärässä. Minä puskailen ja minä luulen toisia samanlaisiksi.
Onko nimimerkki rekattu tai rekkaamaton. Sillä on merkitystä. Olen tyhmä. - ent.siivoojaparka
kylmätotuus kirjoitti:
Oikeassa olet. Minä olen väärässä. Minä puskailen ja minä luulen toisia samanlaisiksi.
Onko nimimerkki rekattu tai rekkaamaton. Sillä on merkitystä. Olen tyhmä.Älä välitä. Ei Villekään välittänyt. Kun tupa paloi, muutti kamariin.
Minä olen samanlainen tyhmä. Minä uhosin, etä sillä ei olisi merkitystä, onko nimimerkki rekattu tai rekkaamaton. On merkitystä. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Älä välitä. Ei Villekään välittänyt. Kun tupa paloi, muutti kamariin.
Minä olen samanlainen tyhmä. Minä uhosin, etä sillä ei olisi merkitystä, onko nimimerkki rekattu tai rekkaamaton. On merkitystä.Teillähän on hyvin asiat, mä oon vaan ällöttävä ;)
hmp.f kirjoitti:
Koska sä etsit tunnistettavia juttuja siitä että kuka puskailee, sanotaan sitten että joku kirjoittaa tahallaan niin että hän vihjaa olevansa joku toinen palstalla. Jos sinä uskot siihen, sinäkin olet hyväuskoinen, mutta väärälle taholle.
Mun usko ihmisiin on kauneimpia asioita joita kannan mukanani. Siitä en luovu. Joku saattaa tulla vastaan joka yrittää sen murtaa, mutta se on hänen pienuutta, ei mun. Ja kun summaan kaikkia vastaantulijoita, niitä sieluja on hyvin vähän, ja aina on joku syy miksi hän sen yrittää tehdä.Kiitos luottamuksesta , hooäm pee äffä
- kylmätotuus
kylmätotuus kirjoitti:
Olen eri mieltä. Onko nimimerkki rekattu tai rekkaamaton. Kyllä sillä on merkitystä. Minulle ainakin on.
Tämän lainaamani kommentin kirjoitti se "feikki kylmätotuus".
Voit jatkaa samaan malliin, jos se on sinusta niin kivaa puuhastelua.
T. Se aidompi versio
- kesivä
Ilmastonmuutos pukkaa päälle
pääseekö talvella edes jäälle.
Sitä ruoditaan Ranskassa
toista tuumataan Tanskassa.
Siellä pakolaiset tuntevat kurin
vanhat säädökset laitetaan nurin.
Ketjussa käännetään nurin takki
keneltä löytyy pipari, keneltä nakki.
Luomia painaa, silmiä särkee
ei ole tolkkua ei mitään järkee.Ei oo mullakaan muuta ohjelmaa enää ku ilta venyttelyt ja pehkuihin .
Huomenna taas ollaan ku kaik mailman ihmiset olis veljii keskenään.- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Ei oo mullakaan muuta ohjelmaa enää ku ilta venyttelyt ja pehkuihin .
Huomenna taas ollaan ku kaik mailman ihmiset olis veljii keskenään.Sekö on sitten huomenna jo Vappu?
https://www.youtube.com/watch?v=xW9VBLH-0_s
- att2
Hyvä.
hunksz.
Med vänlig hälsning. Tänäänhän on Annan-päivä, siitä pieni hymynhäivä.
https://youtu.be/4TqhB6-d8vU- ent.siivoojaparka
Sinunkin nimipäiväsi? Nikkisi alkuosasta päätellen jotain sinnepäin. Grattis!
Sinunkin nimipäiväsi? Nikkisi alkuosasta päätellen jotain sinnepäin. Grattis!
Minunkin, vaikka en Anna olekaan, kiitos paljon!
https://www.youtube.com/watch?v=AAkRn6eUpEwEn minäkään ole Anna, mutta yksi nimistäni on tänään, joten onnea "meille" anna sukunsa!:))
On minulla toinenkin juhlan aihe. Lapseni täyttää tänään 50-vuotta. "Oi niitä aikoja, oi niitä aikoja, mutta uudestaan en halua kokea sitä pelkoa, kumpi meistä kuolee, vai kuoleeko molemmat? Hengissä ollaan, ...vielä molemmat.Ancelina kirjoitti:
Minunkin, vaikka en Anna olekaan, kiitos paljon!
https://www.youtube.com/watch?v=AAkRn6eUpEw"Ancelina"
Höpö, höpö
Tämä aloituskin on jo vanhentunut.
Olispas uusi kookoo, niin näyttäisin.
https://www.youtube.com/watch?v=ADTQVXiCONs
YH.Kristiina23 kirjoitti:
En minäkään ole Anna, mutta yksi nimistäni on tänään, joten onnea "meille" anna sukunsa!:))
On minulla toinenkin juhlan aihe. Lapseni täyttää tänään 50-vuotta. "Oi niitä aikoja, oi niitä aikoja, mutta uudestaan en halua kokea sitä pelkoa, kumpi meistä kuolee, vai kuoleeko molemmat? Hengissä ollaan, ...vielä molemmat.Onnea sulle ja lapsellesi myös.
Tyttäreni syntymäpäivä on tasan kahden viikon päästä, aatonaattona. 35 vuotta tulee hänellä täyteen, paras joululahjani ikinä.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Höpö, höpö
YH.hunksz
Ihan itekö kuvasit itseäsi? Ihan höpö höpö, puristussuhteetkin pielessä ja liian löysät kalsarit.
:)
YP.Ancelina kirjoitti:
Onnea sulle ja lapsellesi myös.
Tyttäreni syntymäpäivä on tasan kahden viikon päästä, aatonaattona. 35 vuotta tulee hänellä täyteen, paras joululahjani ikinä.Samoin Sinulle.
Kyllä se oli ikimuistoinen Joulu meillekin, koska meidän pieni perhe oli vain kolmisin Joulun, sillä ainahan olimme menneet vanhempieni kotiin, mutta matka oli pitkä ja lapsi oli pieni.- Näin
hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Höpö, höpö
YH.Hopi, hopi, koti-kiusattupiikkiöent.siivoojaparkapataluha pomosi käskee tehdä uuden aloituksen!!!
:D - Ihastunutkin
Näin kirjoitti:
Hopi, hopi, koti-kiusattupiikkiöent.siivoojaparkapataluha pomosi käskee tehdä uuden aloituksen!!!
:DMiksi te jatkuvasti nälvitte kiusattua ? Palstan tasapuolisin ja mukavin kirjoittaja on jatkuvasti pilkanne kohteena .
- Näin
Ihastunutkin kirjoitti:
Miksi te jatkuvasti nälvitte kiusattua ? Palstan tasapuolisin ja mukavin kirjoittaja on jatkuvasti pilkanne kohteena .
Se alotti.
Ancelina ja hunksz ei nyt kerkee, kun ne laittavat Ancelinan aloitteesta vessapaperirullaa hunkszin kalsareihin, jotta näyttää pulleammalta, kun Ancelinan mielestä videolla oli kalsarit liian löysät. Samalla puristelevat, kun puristussuhteetkin pielessä. Näin kirjoitti:
Se alotti.
Ancelina ja hunksz ei nyt kerkee, kun ne laittavat Ancelinan aloitteesta vessapaperirullaa hunkszin kalsareihin, jotta näyttää pulleammalta, kun Ancelinan mielestä videolla oli kalsarit liian löysät. Samalla puristelevat, kun puristussuhteetkin pielessä.:) No näin se joulun odotus kivasti menee, vähän keljua, ettei nokka-akselikaan kuulemma ollut kunnossa. Sen kerran kun esiintymään pääsee pitäs kaiken olla tiptop. Eikä tiptap.. :)
Muuten olen sitä mieltä ettei ketään saa kiusata, tonttu kurkkii ikkunasta ja pistää nikit ylös. Kuka on kiltti ja lahjat saa, kelle risuja annetaan.- Selvennys
Näin kirjoitti:
Se alotti.
Ancelina ja hunksz ei nyt kerkee, kun ne laittavat Ancelinan aloitteesta vessapaperirullaa hunkszin kalsareihin, jotta näyttää pulleammalta, kun Ancelinan mielestä videolla oli kalsarit liian löysät. Samalla puristelevat, kun puristussuhteetkin pielessä.hunkszilla ja Ancelinalla on jotain säätöä.
Näin kirjoitti:
Se alotti.
Ancelina ja hunksz ei nyt kerkee, kun ne laittavat Ancelinan aloitteesta vessapaperirullaa hunkszin kalsareihin, jotta näyttää pulleammalta, kun Ancelinan mielestä videolla oli kalsarit liian löysät. Samalla puristelevat, kun puristussuhteetkin pielessä.Vai semmossi poikki se kiusattuki et äijien kalsareihi näppis tunkee , oikke miesten mies.
Kyl sun kirjotus on ku mielipuolen askarteluoppaan johranto, ei mittä tolkku .
Sulle viel uutta alotusta et saist pienen sairaan mieles tyyrytetty, älä huoli katotaan ku ehtoommalla kerkee.Selvennys kirjoitti:
hunkszilla ja Ancelinalla on jotain säätöä.
Olen huono mekaanikko, mutta hyvä ystävä.
- Näin
koti-kiusattu kirjoitti:
Vai semmossi poikki se kiusattuki et äijien kalsareihi näppis tunkee , oikke miesten mies.
Sulle viel uutta alotusta et saist pienen sairaan mieles tyyrytetty, älä huoli katotaan ku ehtoommalla kerkee.En mä niin kirjoittanut, että sää äijien kalsareihin tukit näppejäs. Luetun ymmärtäminen ei sulla ole hanskassa.
Jos sinä et ymmärrä kirjoittamaani, niin se on kuule sun ongelmasi. Kirjoitan täysin loogisesti. Olen fiksu ja tervekin. Joskus on kiva irrotella täällä. Kun toisetkin saa, niin saan minäki. Miks hunksz sitte saa koko ajan torveilla ja irrottella mutta mä en muka sais :P
P.s. ei tää niin kamalan vakavaa oo! rentoudu https://www.youtube.com/watch?v=3mnk281aVAI koti-kiusattu kirjoitti:
Vai semmossi poikki se kiusattuki et äijien kalsareihi näppis tunkee , oikke miesten mies.
Sulle viel uutta alotusta et saist pienen sairaan mieles tyyrytetty, älä huoli katotaan ku ehtoommalla kerkee.Täytyyhän sun kymppi täyteen saada, sitten voit halutessasi siirtää viestikapulan runoilijalle.
Haittaaks se mitään, kun pipperskaakkujen reunat vähän kärähtivät, jos piilotan ne kuorrutuksen alle.Näin kirjoitti:
En mä niin kirjoittanut, että sää äijien kalsareihin tukit näppejäs. Luetun ymmärtäminen ei sulla ole hanskassa.
Jos sinä et ymmärrä kirjoittamaani, niin se on kuule sun ongelmasi. Kirjoitan täysin loogisesti. Olen fiksu ja tervekin. Joskus on kiva irrotella täällä. Kun toisetkin saa, niin saan minäki. Miks hunksz sitte saa koko ajan torveilla ja irrottella mutta mä en muka sais :P
P.s. ei tää niin kamalan vakavaa oo! rentoudu https://www.youtube.com/watch?v=3mnk281aVAIAjattelin joskus et en osaa ajatella kuin eräs nimeltä sanomaton kirjoittaja mut nyt minusta tuntuu just samalle,nöyrä anteekspyyntö hälle.
Nyt on pakko kysyy et oliko alotus kehoitus huumoria tai sun sellaseksi ymmärtämää?
Jos hunksi on sun pakkomiele niin sille en voi enkä aiokkaan tehrä mitään ,sopikaa keskenänne säätönne.
En palaa enää tähän lystinpitoon ,mun puolesta asia on klaari.- Näin
koti-kiusattu kirjoitti:
Ajattelin joskus et en osaa ajatella kuin eräs nimeltä sanomaton kirjoittaja mut nyt minusta tuntuu just samalle,nöyrä anteekspyyntö hälle.
Nyt on pakko kysyy et oliko alotus kehoitus huumoria tai sun sellaseksi ymmärtämää?
Jos hunksi on sun pakkomiele niin sille en voi enkä aiokkaan tehrä mitään ,sopikaa keskenänne säätönne.
En palaa enää tähän lystinpitoon ,mun puolesta asia on klaari.hunksz kirjoitti: "Tämä aloituskin on jo vanhentunut. Olispas uusi kookoo, niin näyttäisin."
Tuosta ymmärsin, että herra hunksz ei yhtään tykkää tähän ketjuun kirjoittaa, kun "Tämä aloituskin on jo vanhentunut."
hunksz ei ala, jos ei saa uutta ketjua kookoolta.
Mä haluun hauskoja naurattavia. Se on kivaa, kun saa nauraa. Tässä ketjussa nauroin, kun kirjoitin kiusojani. AAAAnteeks kamalasti, jos pahoitin jonkun mielen. Mutta hyvään tarkoitukseen nauroin --> nauru pidensi ikääni. - Ihastunutkin
Näin kirjoitti:
hunksz kirjoitti: "Tämä aloituskin on jo vanhentunut. Olispas uusi kookoo, niin näyttäisin."
Tuosta ymmärsin, että herra hunksz ei yhtään tykkää tähän ketjuun kirjoittaa, kun "Tämä aloituskin on jo vanhentunut."
hunksz ei ala, jos ei saa uutta ketjua kookoolta.
Mä haluun hauskoja naurattavia. Se on kivaa, kun saa nauraa. Tässä ketjussa nauroin, kun kirjoitin kiusojani. AAAAnteeks kamalasti, jos pahoitin jonkun mielen. Mutta hyvään tarkoitukseen nauroin --> nauru pidensi ikääni."Kun kirjoitin kiusojani" ????????????????????????????????????
Todella sairaita yksilöitä vapaana . - Näin
Ihastunutkin kirjoitti:
"Kun kirjoitin kiusojani" ????????????????????????????????????
Todella sairaita yksilöitä vapaana .Ja tosikkoja myös.
Voi että.
Täältä ei voi olla päivää poissa etteikö joku olisi lausumassa turhaan nimeäni :)
(Hakaristitortut leivottu, tyttären poikien luciakulkue on katsottu, koulun joulumyyjäiset pidettiin tuulisella pihalla ja luciat lauluoivat paitsi että natten går tunga fjät myös hyvin inspiroivasti dom dom dom dom dom dom dom dom tänd ett ljus och låt den brinna...ja taas kerran toivon kipinästä leimahti pienenpieni liekki paremmasta tulevaisuudesta kaikille maailman lapsille.
Luin juuri iltasanomien jutun (jees, olen alkanut lukea skandaaliblaskoja :) siitä miten me ruotsinsuomalaiset kuulemma irvailemme suomalaisten jouluperinteille....raskasta, surullista laahaavaa ja harrasta. Joulunrauhan julistuksesta hautausmaalle ja sieltä mökkeihin kököttämään kynttilän liekkiä tuijottamaan ja sitten onkin vuorossa se varpunen jouluaamuna, Joulupäivänä voisikin katsoa vaikka videolta satua pienestä tulitikkutytöstä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015121120815991_uu.shtml
---
Ettei totuus pääsisi unohtumaan: kyllä, seison sanojeni takana. Olen aina Paloma, joskus paloma non sequitur, mutta aina tunnistettavissa ja koskaan en piiloudu enkä räpiköi puskissa, vaikka en ole aina kirjautuneena. (tää saitti aina välillä heittää ulos kesken sepustuksien).
Totuus numero dos:
Tietyt ihmiset saavat aina, johdonmukaisesti, houkuteltua minusta ulos huonoimmat puoleni. Häpeän joskus mitä olen vastannut ent. siivojaparalle; hän provoaa ja piikittelee, kunnes on saanut minutkin (kärsivällisen ja kiltin rauhankyyhkysen) vajoamaan tasolleen.
No niin, nyt maistelemaan voitaikinasvastikoita aamiaiseksi.
Kivaa perjantaita kaikille ;)
Runoilkaa ja linkittäkää te muut jotka osaatte. (Linkittää osaan mutta ei tuu mitään laulua joka sopisi tunnelmaan mieleen)"Paloma.se.co"
Siirryhän tänne.
On jotenkin tuoreempaa tuhnua.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13999878/rekisteroitymaton-vai-
rekisteroitynyt---mita-hyvaa
H.- k-kk
Palomalle
Olisit laittanu Häät oli härmässä kauhiat, siellä juotihin ja tapeltihin.
- eppu2
Kuva syntyi jossain tuolla
missä liikun, jossain suolla.
Näräkellotko ne soi,
korvat väärin kuulla voi.
Siellä ´joku´ sohlaa, sählää,
Vai onko silmissäni rähmää.
Sotkeskellaan nimimerkit,
selvää ota ei ees erkit.
Musta, vaiko sininen,
eikö tärkeä sanoma sen.
Pimeys kohta tietä antaa,
taas valo luonnon eloon kantaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017594Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855949Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1653525Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321967Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1911871Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san191578- 361509
- 441474
- 221421
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan641394