katselen lintua ,tummuvan illan
entäs yöllä, tunteeko kyljessään
naavan villan.
Onko tosiaan sääli sairautta
hennon mielen harhaa ja vaikerrusta.
palsta on lähre ja viemäri
helposti imaisee sen musta syöveri
hyvä on toisaalta lähteelle tulla
lukea ja todeta ,ilo on mulla.
joskus vaan ei ajatukset kohtaa
aina tulee päin otsaa.
olkoon siis kuhmu muistona mulla
ei aina oo helppoa ,porukkaan tulla
https://www.youtube.com/watch?v=DAPVSAvxNVY
suotulavitalla kirassia kippaillen.
106
732
Vastaukset
Ainoastaan viisaat osaavat lelliä oikein.
Oikeita ihmisiä.
Tämä satu ei ole lapsille.
Vaan ottakoon jokainen aikuinen oman osansa.
"Näyte-ikkunassa oli jotakin uutta
vanhan-mallista ja sinistä.
Nainen katseli takkia tarkemmin
uusi kelpaisi hänellekin.
Mieleensä nousi piankin kiukku
missä on tuon tekijän kurkku!
Se lutka on varas ja taitamaton
minun mieheni napit nuo luiset on."
https://www.youtube.com/watch?v=eY2xPo4Oa3Y
H.Nyt kun meirät on virallisesti paljastettu yhreksi ja samaksi niin taas uskallan sanoo et ,se nappi juttu oli hyvä.
koti-kiusattu kirjoitti:
Nyt kun meirät on virallisesti paljastettu yhreksi ja samaksi niin taas uskallan sanoo et ,se nappi juttu oli hyvä.
"koti-kiusattu"
Mitäs jos kaiveltaisi.
Laitettas näytteet sitten jenkkeihin.
Ihan on mahdollista että olemme saman kanta-isän jälkeläisiä.
Pääsisimme televisioon:
Murre ei selitä Suomalaisen perimää!
Sensaatiomainen uusi tutkimus!
Turusta on vaellettu Keski-Suomeen ja takaisin!
Näin Muikku syrjäytti Silakan Turussa!
Turkulainen lasi-mestari poikkesi vanha-Jämsässä muinoin.
https://www.youtube.com/watch?v=ht5aByDjJ0E
H.- mimmimum-mi
hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Mitäs jos kaiveltaisi.
Laitettas näytteet sitten jenkkeihin.
Ihan on mahdollista että olemme saman kanta-isän jälkeläisiä.
Pääsisimme televisioon:
Murre ei selitä Suomalaisen perimää!
Sensaatiomainen uusi tutkimus!
Turusta on vaellettu Keski-Suomeen ja takaisin!
Näin Muikku syrjäytti Silakan Turussa!
Turkulainen lasi-mestari poikkesi vanha-Jämsässä muinoin.
https://www.youtube.com/watch?v=ht5aByDjJ0E
H.Oi, ujostuttaa ja punastelen....olen rakastunut....hunksiin...kirjoitin Jukka Virtasesta, kun hunksi tykkää....jämsäläinen....rakastunut olen ja rekisteröidyn pian..saan yksityisesti lirkutella ihanalla hunkille....pusi kultamussukkani hunksz...
- mimmimum-mi
mimmimum-mi kirjoitti:
Oi, ujostuttaa ja punastelen....olen rakastunut....hunksiin...kirjoitin Jukka Virtasesta, kun hunksi tykkää....jämsäläinen....rakastunut olen ja rekisteröidyn pian..saan yksityisesti lirkutella ihanalla hunkille....pusi kultamussukkani hunksz...
On varmaan nyt mieli lämmin hellä....ihmisellä...."rekkaamaton" ...kun sait sanottua mitä mieltäsi niin kovasti on kaihertanut...
mimmimum-mi kirjoitti:
On varmaan nyt mieli lämmin hellä....ihmisellä...."rekkaamaton" ...kun sait sanottua mitä mieltäsi niin kovasti on kaihertanut...
olen huomannut että kaikki naisnikit jotka uskaltaa hunksille vastailla saavat varautua puskasta tuleviin hyökkäyksiin.
- siilimuori3
Pienet tytön tylleröisetkin oppii miten pelataan ja leikitään aikuisten hiekkalaatikolla.
https://www.youtube.com/watch?v=TF_hhyjk-TI Hauskanpito houkuttelee mukaan myös heitä, jotka haluavat pistellä jotakuta.
Hauskanpito on taitolaji, eikä sitä enää juurikaan uskalla harrastaa, joku ymmärtää kuitenkin väärin. Joko oikeasti tai näkee tilaisuuden pieneen tai suurempaan piikittelyyn.
Kuhmut painuvat pois aikanaan, kunnes uusi otsaan kopsahtaa.
https://www.youtube.com/watch?v=xIQpAcAT7vo- siilimuori3
No jaa. Teit niin tai näin, aina täällä joku ymmärtää väärin, joko tahallisesti tai tahattomasti. Ei kai siitäkään mittään tule jos pitää alkaa joka kirjailuaan erikseen miettimään.
Aikoinaan kasvoin köyhän kakarana ja silloin huomasin et ,rikkaita harmitta jos köyhän lapsi on kaunis.
- saaperin-akat
siilimuori3 kirjoitti:
No jaa. Teit niin tai näin, aina täällä joku ymmärtää väärin, joko tahallisesti tai tahattomasti. Ei kai siitäkään mittään tule jos pitää alkaa joka kirjailuaan erikseen miettimään.
. Ei kai siitäkään mittään tule jos pitää alkaa joka kirjailuaan erikseen miettimään????
Niinpä niin? Aina ei kuitenkaan tarvitse olla "suunapäänä" vastailemaan, kunnes on ymmärtänyt toisen kirjoituksen, vai onko kilpailu tuon "enti.siivoojaparka" kanssa, kumpi osaa nasevamin tyrmätä toisen kirjoituksen?
Melkein, mutta ei ihan, voitatte hunkzin, joka varmalla otteellaan lyö kaikki laudalta kirjoittamalla; "tästä on jo kirjoitettu, nyt lainasit minun kirjoitustani ja suurinpiirtein, kuten usein tulee tuolla rekisteröinnin yhteydessä, että "näitä kirjaimia et voi käyttää"??? - siilimuori3
saaperin-akat kirjoitti:
. Ei kai siitäkään mittään tule jos pitää alkaa joka kirjailuaan erikseen miettimään????
Niinpä niin? Aina ei kuitenkaan tarvitse olla "suunapäänä" vastailemaan, kunnes on ymmärtänyt toisen kirjoituksen, vai onko kilpailu tuon "enti.siivoojaparka" kanssa, kumpi osaa nasevamin tyrmätä toisen kirjoituksen?
Melkein, mutta ei ihan, voitatte hunkzin, joka varmalla otteellaan lyö kaikki laudalta kirjoittamalla; "tästä on jo kirjoitettu, nyt lainasit minun kirjoitustani ja suurinpiirtein, kuten usein tulee tuolla rekisteröinnin yhteydessä, että "näitä kirjaimia et voi käyttää"???Ei kai siitäkään mittään tule jos pitää alkaa joka kirjailuaan erikseen miettimään
- ent.siivoojaparka
saaperin-akat kirjoitti:
Melkein, mutta ei ihan, voitatte hunkzin, joka varmalla otteellaan lyö kaikki laudalta kirjoittamalla; "tästä on jo kirjoitettu, nyt lainasit minun kirjoitustani ja suurinpiirtein, kuten usein tulee tuolla rekisteröinnin yhteydessä, että "näitä kirjaimia et voi käyttää"???Voi kun kivaa!
Meistä voisi hyvin tulla kaverukset livessä. Alkanut jotenkin jo nyppimään tällä palstalla tuo salaperäinen "joku". Kuka piru se on se "joku", mistä täällä silloin tällöin jauhetaan paskaa toisella suupielellään salamyhkäisesti? Ja sitten niinkuin mukamas hämmästyneenä ja yllättyneenä; ai jaa, tunnistit ittes.
Aina joku, joku toiselle, sit taas joku, joku kaikille, joku kylvää riitaa, joku, joku, joku, jotkut, jotkut, joku, joku...
Jos kenestä on mitä sanomista, niin nikkiä esiin niinkuin sinä teet ja sanoo mielellään sanomisensa heti, eikä viereisessä ketjussa vihjaillen. - jokuyksjoku
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Voi kun kivaa!
Meistä voisi hyvin tulla kaverukset livessä. Alkanut jotenkin jo nyppimään tällä palstalla tuo salaperäinen "joku". Kuka piru se on se "joku", mistä täällä silloin tällöin jauhetaan paskaa toisella suupielellään salamyhkäisesti? Ja sitten niinkuin mukamas hämmästyneenä ja yllättyneenä; ai jaa, tunnistit ittes.
Aina joku, joku toiselle, sit taas joku, joku kaikille, joku kylvää riitaa, joku, joku, joku, jotkut, jotkut, joku, joku...
Jos kenestä on mitä sanomista, niin nikkiä esiin niinkuin sinä teet ja sanoo mielellään sanomisensa heti, eikä viereisessä ketjussa vihjaillen.Entäs ellei tiedä kuka tuo joku on kun nimimerkki voi vaihtua joka viestissä, ei oo korrekti haukkuu väärää nikkiä. Siin mieles "joku" on sopivasti epämääränen ilmasu ja voi sen joku omakseen tunnistaa kun tietää itse piikkejä nakelleensa.
- ent.siivoojaparka
jokuyksjoku kirjoitti:
Entäs ellei tiedä kuka tuo joku on kun nimimerkki voi vaihtua joka viestissä, ei oo korrekti haukkuu väärää nikkiä. Siin mieles "joku" on sopivasti epämääränen ilmasu ja voi sen joku omakseen tunnistaa kun tietää itse piikkejä nakelleensa.
Eihän täällä monikaan tiedä kuka on kuka. Muutamia privaatissakin kaveruksia täällä tosin on, ovat itse kertoneet.
Jokaisella kuitenkin on nikki (nikitöntä kommenttia täällä ei olekaan) vaikka olisi puskanikkikin. Ei täällä kukaan voi olla "joku", ellei se ole hänen nikkinsä. Jos ei itsekään tiedä mitä nikkiä silloin tarkoittaa, kun alkaa jauhamaan paskaa toisesta kommentoijasta, niin eikö silloin olisi paras olla hiljaa.
Tuolla ulkona liikenteessä on niitä jokuja, joista ei tiedä edes nikkiä saati sitten aina sukupuolta tai kansallisuuttakaan. - jokutoinenko
Eihän täällä monikaan tiedä kuka on kuka. Muutamia privaatissakin kaveruksia täällä tosin on, ovat itse kertoneet.
Jokaisella kuitenkin on nikki (nikitöntä kommenttia täällä ei olekaan) vaikka olisi puskanikkikin. Ei täällä kukaan voi olla "joku", ellei se ole hänen nikkinsä. Jos ei itsekään tiedä mitä nikkiä silloin tarkoittaa, kun alkaa jauhamaan paskaa toisesta kommentoijasta, niin eikö silloin olisi paras olla hiljaa.
Tuolla ulkona liikenteessä on niitä jokuja, joista ei tiedä edes nikkiä saati sitten aina sukupuolta tai kansallisuuttakaan.Kuka on jauhanut paskaa? Joku?
Voi kun kivaa!
Jos kenestä on mitä sanomista, niin nikkiä esiin niinkuin sinä teet ja sanoo mielellään sanomisensa heti, eikä viereisessä ketjussa vihjaillen.Kuule ent.siivoojaparka kun kirjoitat suoraan sanomisesta ilman vihjailuja toisessa ketjussa,sä se jaksat hämmästyttää aina vaan.
- Näin
"Onko tosiaan sääli sairautta"
On. Säälin tunteessa möllöttäminen on sairautta eikä auta ketään. Toimi, tee jotain auttaaksesi.
"Friedrich Nietzscheen liitetty stoalainen sanonta ”sääli on sairautta” lienee yksi väärinymmärretyimmistä tai ainakin väärinkäytetyimmistä lentävistä lauseista."
"säälin tunteen valtaama ihminen lamautuu, eikä pysty tekemään mitään. Tästä syystä säälistä on vapauduttava."
"yksinkertaisimmin säälistä vapautuminen tapahtuu auttamalla ihan itse ja konkreettisesti niitä, joiden kohtalo aiheuttaa meissä sääliä"
https://postmodernity.wordpress.com/2010/08/27/saali-on-sairautta-–-eli-piilottaja-paivakirja/Vastaus; näin" kirjoitukselle
"Onko tosiaan sääli sairautta"? Vastaat; ON? Noinkohan on?
Olisit itse lukenut kopioimasi kirjoituksen tarkkaan ja myös ymmärtänyt sen?- ent.siivoojaparka
Olen sairas.
Sairas, koska säälin Prinsessa Madeleinea, joka joutui tapattamaan koiransa. Enkä pysty vapautumaan sitä säälin tunteestani, koska en voi tehdä asialle mitään, kuollut mikä kuollut, enkä minä sitä saa henkiin. - mimmimum-mi
Olen sairas.
Sairas, koska säälin Prinsessa Madeleinea, joka joutui tapattamaan koiransa. Enkä pysty vapautumaan sitä säälin tunteestani, koska en voi tehdä asialle mitään, kuollut mikä kuollut, enkä minä sitä saa henkiin.Tänään luin Suomen lehdistä että terrierinsä on jouduttu lopettamaan....varmaan rakas hänelle...kiintyyhän noihin lemmikeihin todella...
- mimmimum-mi
Tuli vielä mieleen Estellan kommentti...kun kysyttiin tulevasta vauvasta....mieluummin hän haluaisi marsun....vai oliko se hamsteri.. lapsen suusta kuulee aina kaikkea ...
Ei sääli mitään sairautta ole, vilkaisepas sairauslistoja ei siellä esiinny sanaa sääli.
Sääli on tunne ja terve sellainen, voidaanhan siihen sana negatiivinenkin joskus lisätä mutta ei se siitä silti tee sairautta.
Säälin jatkuvasti monia asioita, ihmisiä, eläimiä jne. Tapaan usein ihmisiä, jotka tunnen ja säälin heidän oloaan ja elämäntilannettaan, koskaan en voi asialle mitään tehdä. Ihmiskohtaloissa vaan on niin paljon kaltoinkohtelua ja yhdellä ihmisellä saattaa olla niin monta onnetonta tapahtumaa päällekkäin, auttamaan ei mitenkään pysty, vaikka kuinka haluaisi, voi vain kulkea rinnalla. Eikä se, että säälin heitä tee minusta tekopyhää. Tilanne ei ole koskaan sellainen, että kokisin olevani jonkun yläpuolella, se on vain oma tunteeni, jota kannan mielessäni, en ole mikään säälittelijä tai voivottelija tyyppi. Säälini on aina haikea surullinen lämmin tunne.
Jos sääli olisi sairaus voisin heti huomispäivänä piipahtaa omalääkärini juttusilla ja pyytää ehkä sairauslomaa tai lääkkeitä koska sairastan sääliä. Rupattelun jälkeen hän ehkä kirjoittaisi lähetteen Kangasvuoreen tai Niuvanniemeen säälisairauteni laadusta riippuen.rosaliiin kirjoitti:
Ei sääli mitään sairautta ole, vilkaisepas sairauslistoja ei siellä esiinny sanaa sääli.
Sääli on tunne ja terve sellainen, voidaanhan siihen sana negatiivinenkin joskus lisätä mutta ei se siitä silti tee sairautta.
Säälin jatkuvasti monia asioita, ihmisiä, eläimiä jne. Tapaan usein ihmisiä, jotka tunnen ja säälin heidän oloaan ja elämäntilannettaan, koskaan en voi asialle mitään tehdä. Ihmiskohtaloissa vaan on niin paljon kaltoinkohtelua ja yhdellä ihmisellä saattaa olla niin monta onnetonta tapahtumaa päällekkäin, auttamaan ei mitenkään pysty, vaikka kuinka haluaisi, voi vain kulkea rinnalla. Eikä se, että säälin heitä tee minusta tekopyhää. Tilanne ei ole koskaan sellainen, että kokisin olevani jonkun yläpuolella, se on vain oma tunteeni, jota kannan mielessäni, en ole mikään säälittelijä tai voivottelija tyyppi. Säälini on aina haikea surullinen lämmin tunne.
Jos sääli olisi sairaus voisin heti huomispäivänä piipahtaa omalääkärini juttusilla ja pyytää ehkä sairauslomaa tai lääkkeitä koska sairastan sääliä. Rupattelun jälkeen hän ehkä kirjoittaisi lähetteen Kangasvuoreen tai Niuvanniemeen säälisairauteni laadusta riippuen.Musiikki unohtui, näinkin voi sääliä
https://youtu.be/pWidI-SJDoY- eppu2
Minä käyttäisin sanaa myötätunto. Siihen ei pysty liittämään negatiivista elementtiä, niinkuin sääli-sanaan, joka kumpuaa tuosta vanhasta sanonnasta.
- mimmimum-mi
Olen usein ajatellut .....minne menevät linnut....yö kun saapuu.. taivas tummuu....mistä ne lepopaikan turvallisen löytävät....
Pohdin myös tuota kirassia... krassi olisi ollut tutumpi ....mutta miten sitäkään kippaillaan....
Jukka Virtasella sormensa pelissä tässä laulussa....
https://www.youtube.com/watch?v=TD0kHoBeQvkEn mä mimmimummi sanoja keksi tai tyhjästä nyhrä, toi kirassi on rajan takaisen karjalan sanoja ja yhressä illavietossa sen maun sanottiin muistuttavan juotavaa.
- mimmimum-mi
En sitä epäile että omasta päästäsi keksit sanoja uusia....vieras vaan oli minulle...mutta google auttaa aina....Enää ei voi edes tietovisaa vetää mistään....kun aina googlataan...
mimmimum-mi kirjoitti:
En sitä epäile että omasta päästäsi keksit sanoja uusia....vieras vaan oli minulle...mutta google auttaa aina....Enää ei voi edes tietovisaa vetää mistään....kun aina googlataan...
Unotui sanoa et kirassi on lamppuöljyä.
Elikkä yks konjakista tykkäävä loppasuu joi tarjottua ainetta ja hänestä se ei ollut laadukasta,jolloin sanoi,tää on ku kirassia jois.- mimmimum-mi
koti-kiusattu kirjoitti:
Elikkä yks konjakista tykkäävä loppasuu joi tarjottua ainetta ja hänestä se ei ollut laadukasta,jolloin sanoi,tää on ku kirassia jois.Olen kuullut myös jonkun sanovan konjakista ....aivan kuin paloöljyä maistelisi....tarkoittaakin sitten varmaan samaa....
- eppu2
koti-kiusattu kirjoitti:
Elikkä yks konjakista tykkäävä loppasuu joi tarjottua ainetta ja hänestä se ei ollut laadukasta,jolloin sanoi,tää on ku kirassia jois.Lamppuöljyä kyllä kesällä laitoin lyhtyyn varalle, kun noita sähkökatkon vaaroja huonoilla ilmoilla oli.
Öljylamppua sitä käytettiin saunassa ja navetassa, ennen vanhaan kotona.
Toimisikohan tuo konjamiini lampussa.
Tuommoista kirassi-sanaa en ole ennen kuullut.
Tietoisesti - tietoisen läsnäolon tiedostan
kuuntelin, mietin, kokonaisen päivän pohdiskelin
tietoisesti - nauti syömisestä, harjoittelen joulua silmällä pitäen
pienen suklaapalasen vain suuhuni vien, makustelen ja mietiskelen
miltä sen pureskelu tuntuu, miltä sen suklaa maistuu
riittääkö vain yksi pala jouluksi, onko täyteläinen olo nyt
ei pojat, ei, koko rasian haluan, ei joulua ilman juhlapöydän konfehteja
tietoisesti - havannoi hengitystä, hengitän syvään sisään ulos, sisään ulos, mieliala paranee, keskityn, rentoudun
tietoisesti - puuhaile jotain mieluista, silitän, hyväilen, katkaisen ajatuksenvirtani
tietoisesti - kirjoita huolesi talteen, tännekin niitä joskus raapustelen
tietoisesti - talleta ilosi rakkautesi, mihin lie nekin eksytän
tietoisesti – höllää, löysäile elämääsi, huomaan, soutulavitalla on oiva paikka
tietoisesti – pienen hetken tietoiselle läsnäololle.
https://youtu.be/cPConDwJu1QTää oli kiva. Olen samaa mieltä, kaikilla aisteilla pitää elää, elämää pitää syödä nenällä, suulla, silmillä ja käsillä :)
Ah joulu ja suklaa... kohta sitä saa! Odotan sitä yhtä paljon kuin kinkkua. Pitää aina varalle ostaa oma rasia, jos vaikka Pukki sattuisi unohtamaan ne. Ja joulun jälkeen saa halvalla...hmp.f kirjoitti:
Tää oli kiva. Olen samaa mieltä, kaikilla aisteilla pitää elää, elämää pitää syödä nenällä, suulla, silmillä ja käsillä :)
Ah joulu ja suklaa... kohta sitä saa! Odotan sitä yhtä paljon kuin kinkkua. Pitää aina varalle ostaa oma rasia, jos vaikka Pukki sattuisi unohtamaan ne. Ja joulun jälkeen saa halvalla...Piparkakun tuoksu kuuluu jouluun,mutta kinkun tuoksu kun se otetaan uunista on myös ihka oikea jouluinen tuoksu. Viipyy vielä pitkään koko huushollissa. Anoppini aikoinaan asui palvelutalossa, siellä mummoille ja papoille, aattoaamuna paisteltiin pientä kinkun palaa uunissa tuoksun saamiseksi ja joulutunnelman luomiseksi. Monesti joulutunnelma liittyy juuri tuoksuun, piparkakun, kinkun, kuusen, hyasintin, joulusaunan jne.
Tämä Suvi Teräsniskan laulu vie aina lapsuuteen ja tuo edesmenneen pikkuveljen ikävän aina kun se kuulee, kuten varpunen jouluaamunakin.
Joulukyynel kuuluu jouluun, tosin se kyynel tulee vaikkei joulu olisikaan kun näitä lauluja kuuntelee.
https://youtu.be/tYYoQdqPZ7o
No on täällä varsinaisia nautiskelijoita.
Porkkana-mehua vaan litkitään.
Toivossa että veto-voima saisi lisää voimaa.
Ettehän te tiedä laatu-viinoista yhtään mitään :)
Minä ja muu tiedämme.
Tässä mimmillekin sana:
Tää on kun kiramoa vetelisi.
Minne linnut menevät yöksi?
"Yö saapui.
pienet harmaat hahmot alkoivat vaeltaa ja koputella puita.
Jokainen Koivu jota koputettiin, ratkesi runkonsa tummista kohdista
paljastaen lämpimän kolon.
Yön pimetessä pikku lintuset täyttivät kolot.
Ne hörppivät suonesta valuvaa makeaa nestettä ja nukahtivat kylläisinä Koivun hiljaiseen huminaan.
Harmaat hahmot silittivät jokaista puuta ja katosivat paketoimaan lahjoja.
Aamulla ne rientäisivät taas koputtelemaan"
https://www.youtube.com/watch?v=CQ6_TZwaWMI
H.- mimmimum-mi
Uusia kummallisia kiramoita te löydätte....ällikällä lyötte...Isot linnut varikset kokoontuvat kerrostalon katolle...ensin tulee kaksi...sitten kokous ja kokoontuminen alkaa...tulee jopa parikymmentä iltauutisia kuulemaan....sitten häipyvät nukkumaan...minne ne päänsä painavat...
Taas iltä yöhön kuljettaa...
https://www.youtube.com/watch?v=T8GCBi1UhIY
Onnistumisen ilo on suuri
kun löytyi se viimeinen oljenkorsi juuri
piparit tuoksuvat kauniina niin
pian peittyvät vaaleanpunaisiin.
Illalla tuli eilisen päivän pelastus, kun puhelimeni soi,
näytössä luki "tytär soittaa", vastasin ja pieni ääni sanoi Moi!
Oli vienyt puhelimen äidilleen ja sanonut; soitan mummolle.
Juttelimme päivän tapahtumista, kuinka meni korvapolilla,
miten meni Muumi-piparkakkutalon valmistus,
leikkauksesta emme puhuneet, hyvin se menee.
Tammikuussa nähdään taas, kulta rakas.
https://www.youtube.com/watch?v=9yKpZa7gqmAKaikissa on hyvät ja huonot puolet, kritisoitavaa ja kehuttavaa. Toiset keskittyy vaan enemmän toisten puoliin kuin omiin. Ehkä se elämä on helpompaa niin.
Chris Cornell sanoo sen videolla. "Minua (hän) ei voi muuttaa".
https://www.youtube.com/watch?v=XaxI41Oqdfw
Uimaan vaan, vesi on kivan viileäkin nyt, kuhmut ja mustelmat kutistuu."humps"
Tässä on kopiosi alkuperäinen.
Ehkä se on helpompaa noin.
Siksi on parempi mennä kirjoittamaan riitely-ketjuun.
Tai Joulu-juttuun.
https://www.youtube.com/watch?v=u6d8eKvegLI
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
Tässä on kopiosi alkuperäinen.
Ehkä se on helpompaa noin.
Siksi on parempi mennä kirjoittamaan riitely-ketjuun.
Tai Joulu-juttuun.
https://www.youtube.com/watch?v=u6d8eKvegLI
H.Hunksutin menee sitten vaan riitelyketjuun, tai Joulu-juttuun. Jos hän kokee sen paremmaksi.
https://www.youtube.com/watch?v=6g4X1vD6q_Y
Anna Puu - Venus ja Mars
- Heikunkeikku
Trall-lal-laa.
Eräällä tyypillä on alkanut joululoma. Alkoi eilen illalla. Tää tyyppi on tänään kiemurrellut ku kissa. Kiemurtelu lähtee oitis pyörimään kun vaan ajatteleekin tätä huoletonta lomaa. Vasta tammikuussa tän tyypin tarttee alkaa laskemaan yy-kaa-koo tai yy kaa tai yy-kaa-koo-nee-vii-kuu. On muitakin toimintoja, joita tyyppi ei tee ennen tammikuuta.
Tyyppi pisti aamusella toiset pihavalot etupihaan, jouluisen kranssin ulko-oveen.
Nyt tyyppi on syönyt. Mitä vielä vois toivoa. No ei yhtikäs mitään.
Jos tämän lapsukaisen katselusta ja kuuntelusta ei illloiseksi tule, niin johan on tottavie.
https://www.youtube.com/watch?v=fMZtxv3bFNMOlen huomannut yhren asian kun seurailee sun kirjotuksia,niillä on rapauttava vaikutus minuun.
Meinaan siten et yks nuorempana melkoisen ehroton asia on joutunut tarkasteluun.
Pieno ei ole ollut koskaan suosikki mut nyt olen enenevässä määrin sitä seurannut.
Poika soittelli komeesti ja varsinkin eka väli tuuletus oli riemullinen ,taitava poika .- kylmätotuus
En kokenut minkäänlaista ilontunnetta tämän pienen aasialaisen pojan esityksestä.
Päinvastoin koin ahdistusta.
Hänestä oli tehty sirkuspelle, jota kaikki töllistelivät.
Lapsen kehonkieli ei viestittänyt mitään aidosta soittamisen riemusta.
Kasvoilla ei ollut hymyn häivääkään ja kaikki eleet olivat tarkoin etukäteen suunniteltuja. Kaikki sponttaanit tunteet omasta osaamisesta pois pyyhittyjä.
Sääli poikaa, joka on todella lahjakas, mutta hän ei ole saanut koskaan nauttia taidostaan soittaa pianoa lapsen tasolla!
Aikuisten kunnianhimo tappaa kaiken aitouden lasten harrastuksista.
Surullista. - ent.siivoojaparka
kylmätotuus kirjoitti:
En kokenut minkäänlaista ilontunnetta tämän pienen aasialaisen pojan esityksestä.
Kasvoilla ei ollut hymyn häivääkään ja kaikki eleet olivat tarkoin etukäteen suunniteltuja. Kaikki sponttaanit tunteet omasta osaamisesta pois pyyhittyjä.
Sääli poikaa, joka on todella lahjakas, mutta hän ei ole saanut koskaan nauttia taidostaan soittaa pianoa lapsen tasolla!
Surullista."""""Sääli poikaa, joka on todella lahjakas, mutta hän ei ole saanut koskaan nauttia taidostaan soittaa pianoa lapsen tasolla!"""""
Mistäköhän sinä tuon sait tietoosi? Tunnetko tuon pojan hyvinkin?
Minä taas uskon hänen aloittaneen soittamisen lapsen tasolta niinkuin me olemme aloittaneet kävelemisen. Kuusivuotiaana hänelle on soittaminen varmaan jo yhtä luonnollista kuin muille kuusivuotiaille käveleminen. Ehkä se ei ole hänen omasta mielestään mitenkään ihmeellistä tai erikoista.
Tunsitko spontaania lapsen riemua osaamisestasi, kun osasit kävellä, puhua ja olla sisäsiisti kuusivuotiaana?
Jotkut lapset vaan ovat musikaalisesti lahjakkaampia kuin toiset. Eikös Mozartkin säveltänyt jo kolmevuotiaana? - Heikunkeikku
kylmätotuus kirjoitti:
Surullista.Minusta tämä pikkumies käyttäytyi ihan normaalin 6-vuotiaan lailla. Aika jännittävä paikka olla haastateltavana yleisön edessä. Kyllä se totiseksi vetää kenet tahansa. Kun hän oli soittanut, niin soittamisen jälkeen oli innostunut tuulettaminen, kuten koti-kiusattukin oli huomannut.
.
Tämä poika on NIIN lahjakas ja innokas soittaja, että sitä ei varmaan monet ymmärrä. Hän suorastaan pursuaa musikaalisuutta.
Laitan tämän pojan (Tsung Tsung) soittamista kotioloissa. Tässä huomaat, miten innokas ja iloinen pieni taiteilija hän on. Tässä esityksessä hän on vasta 5-vuotias.
https://www.youtube.com/watch?v=e3oNVmSaMsE - Heikunkeikku
Heikunkeikku kirjoitti:
Minusta tämä pikkumies käyttäytyi ihan normaalin 6-vuotiaan lailla. Aika jännittävä paikka olla haastateltavana yleisön edessä. Kyllä se totiseksi vetää kenet tahansa. Kun hän oli soittanut, niin soittamisen jälkeen oli innostunut tuulettaminen, kuten koti-kiusattukin oli huomannut.
.
Tämä poika on NIIN lahjakas ja innokas soittaja, että sitä ei varmaan monet ymmärrä. Hän suorastaan pursuaa musikaalisuutta.
Laitan tämän pojan (Tsung Tsung) soittamista kotioloissa. Tässä huomaat, miten innokas ja iloinen pieni taiteilija hän on. Tässä esityksessä hän on vasta 5-vuotias.
https://www.youtube.com/watch?v=e3oNVmSaMsENuolennasta tykkään mutta te, ent.siivoojaparka ja kylmätotuus, ette ole minuun mielistyneet ja siksi en tykkää teistä. Tuliko selväksi. TIlu, lilu, lei
Rekisteröin kohta nimimerkkini, jotta saan keskustella rauhassa yksityisesti samanmielisten kanssa. - Heikunkeikku
Heikunkeikku kirjoitti:
Nuolennasta tykkään mutta te, ent.siivoojaparka ja kylmätotuus, ette ole minuun mielistyneet ja siksi en tykkää teistä. Tuliko selväksi. TIlu, lilu, lei
Rekisteröin kohta nimimerkkini, jotta saan keskustella rauhassa yksityisesti samanmielisten kanssa.Vain niin, että tämmöstä tänä aamuna.
Joskus vuosia sitten oli kans tämmönen tilanne, että joku kiusallansa alkoi kirjoittamaan "Heikunkeikku"-nimellä. En ymmärrä, mitä iloa tuommonen tuo kirjoittajalle.
Joka tapauksessa en ala rekisteröimään nimimerkkiäni. Pidä hyvänäsi, jos niin tahdot.
Terveisin oikea Heikku - kylmätotuus
"""""Sääli poikaa, joka on todella lahjakas, mutta hän ei ole saanut koskaan nauttia taidostaan soittaa pianoa lapsen tasolla!"""""
Mistäköhän sinä tuon sait tietoosi? Tunnetko tuon pojan hyvinkin?
Minä taas uskon hänen aloittaneen soittamisen lapsen tasolta niinkuin me olemme aloittaneet kävelemisen. Kuusivuotiaana hänelle on soittaminen varmaan jo yhtä luonnollista kuin muille kuusivuotiaille käveleminen. Ehkä se ei ole hänen omasta mielestään mitenkään ihmeellistä tai erikoista.
Tunsitko spontaania lapsen riemua osaamisestasi, kun osasit kävellä, puhua ja olla sisäsiisti kuusivuotiaana?
Jotkut lapset vaan ovat musikaalisesti lahjakkaampia kuin toiset. Eikös Mozartkin säveltänyt jo kolmevuotiaana?Viittasit kirjoituksessasi Mozartiin ja hänen "ihmelapsuuteensa" säveltäjänä.
Hyvä, että sen teit.
Amadeushan sävelsi jo 4-vuotiaana.
Hän ei saanut käydä koulua. Hänen isälleen oli tärkeämpää, että poika sävelsi ja toi perheelleen rahaa. Edes poikansa heikko terveys ei isää hetkauttanut, vaan Amadeusta raahattiin ulkomaille tienaamaan lisää liksaa.
Isän kunnianhimo ajoi osaltaan säveltäjän kuolemaan 35-vuotiaana.
Lisää Mozartista löydät seuraavasta linkistä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_Amadeus_Mozart
Eiköhän Mozart olisi hieman vanhempanakin pystynyt säveltämään teoksensa, joista me nyt saamme nauttia? Häneltä kuitenkin riistettiin lapsuus ja lähes koko elämä. Olikohan se hänen ainutlaatuisen elämänsä kannalta kohtuullista? Minusta ei ollut.
Minun pieneen päähäni ei mahdu ajatus, että nykyäänkin vanhempien sairas kunnianhimo saa tuhota lapsen elämän.
Tämä mielipiteeni koskee esim. urheilua, lasten missikisoja ja musiikkia.
Tuo aasialainen pieni pianistipoika Ai Voi Ei, on esimerkki nykyajasta.
Hänen pikkuiset sormensa joutuvat liiallisen rasituksen alaisiksi. Tuon yksinkertaisen totuuden luulisi olevan jokaisen opettajan tiedossa.
Myöhemmin elämässään hän on vakioasiakas käsikirurgin leikkauspöydällä.
Tämä osio on tarkoitettu "heikunkeikulle".
Täytyy vielä lopuksi kertoa, että oma lapsenikin on soittanut pianoa musiikkiopistossa hyvän opettajan ohjaamana ja ollut myös opiston kuorossa.
Soitto-opinnot hän aloitti 7-vuotiaana.
Opiskelun lähtöajatuksena oli, että hän käy soittotunneilla niin kauan, kun se hänestä itsestään on mieluista.
Soitto-opinnot jatkuivatkin useita vuosia.
Sitten olikin valittava jatkaako opintoja lähi kaupungissa vai panostaako varsinaiseen koulunkäyntiin.
Hän valitsi jälkimmäisen vaihtoehdon.
Tuskinpa hänestä olisi ollutkaan ammattimuusikoksi. Opittua soittotaitoa häneltä ei kukaan kuitenkaan pysty ottamaan pois.
Aivan tavallisena vanhempana tuli seurattua väkisinkin, miten eri perheet suhtautuivat lastensa opintoihin ja niihin pakollisiin esiintymistilaisuuksiin, joita opiskeluun kuuluu.
Samoin näin miten suuria eroja oli opettajien suhtautumisessa ja kannustuksissa omiin oppilaisiinsa.
"Hymynaama opet" olivat oikeasti läsnä oppilaidensa esityksissä kannustaen, vaikka olivatkin vaativia oppitunneilla.
He esim. saattoivat oppilaan "estraadille" ja tarkistivat, että soittotuoli oli oikealla korkeudella edellisen esiintyjän jälkeen.
"Hapannaama opet" loistivat jopa poissaolollaan tilaisuuksista jättäen oppilaansa yksin.
Vieläkin muistan erään 7- vuotiaan tytön, jonka opettajaa ei näkynyt mailla eikä halmeilla konsertissa.
Siellä hän joutui yksin selviytymään ensimmäisestä esiintymisestään.
Hänen vanhempansa kyllä olivat yleisön joukosssa, mutteivat tehneet elettäkään auttaakseen tytärtään.
Onneksi tämä "hymynaama ope" riensi apuun ja lapsen esitys sujui jokseenkin hyvin. - kylmätotuus
Heikunkeikku kirjoitti:
Minusta tämä pikkumies käyttäytyi ihan normaalin 6-vuotiaan lailla. Aika jännittävä paikka olla haastateltavana yleisön edessä. Kyllä se totiseksi vetää kenet tahansa. Kun hän oli soittanut, niin soittamisen jälkeen oli innostunut tuulettaminen, kuten koti-kiusattukin oli huomannut.
.
https://www.youtube.com/watch?v=e3oNVmSaMsEAmmattilaisena varmaan huomasit, että pojan tuoli oli aivan liian matala ja hänen kätensä ja ylävartalonsa joutuivat luonnottomaan asentoon.
Kyseessä oli siis kotivideo.
Kotonahan se soittoharjoittelu tapahtuu suurelta osin.
Jos siellä jo soittoasento on virheellinen, niin enpä yhtään ihmettele, että koko kroppa on jumissa jossain vaiheessa.
Valitettavasti mitään aitoa soittamisen iloa en vieläkään huomioinut.
Jokaiseen hänen soittamiinsa esityksiin riitti puolet pianon koskettimista. Miksiköhän?
"Kumarrus" esityksen loputtua tapahtui aina vasemmalle puolelle. - Heikunkeikku
kylmätotuus kirjoitti:
Ammattilaisena varmaan huomasit, että pojan tuoli oli aivan liian matala ja hänen kätensä ja ylävartalonsa joutuivat luonnottomaan asentoon.
Kyseessä oli siis kotivideo.
Kotonahan se soittoharjoittelu tapahtuu suurelta osin.
Jos siellä jo soittoasento on virheellinen, niin enpä yhtään ihmettele, että koko kroppa on jumissa jossain vaiheessa.
Valitettavasti mitään aitoa soittamisen iloa en vieläkään huomioinut.
Jokaiseen hänen soittamiinsa esityksiin riitti puolet pianon koskettimista. Miksiköhän?
"Kumarrus" esityksen loputtua tapahtui aina vasemmalle puolelle.Huomenta "kylmätotuus"
Jos pianotuoli olisi korkeammalla, niin pojan jalka ei yltäisi pedaaliin. Ilman pedaalia kappale kuulostaisi tönköltä ja tuskin poika pitäisi koko kappaleesta.
On hyvin tärkeää opettaa lapselle oikea soittotekniikka. Väärällä tekniikalla pilataan kädet. Myös jos ei ole oikeaa tekniikkaa, niin seinä tulee vastaan aika pian. Lapsi ei yksinkertaisesti kykene soittamaan vaikeampia kappaleita, koska sormet, ranteet ja käsivarret eivät toimi oikein. Ranteita alkaa särkemään.
JOS tuntuu kipua ranteissa, niin silloin se on viesti, että joku mättää. Pitää tarkistaa käsien soittoasento. Pienelläkin korjauksella tianteen saa hallintaan.
Tällä pojalla on hyvä opettaja. Hän on neuvonut oikean soittotavan.
Liikkuminen valkoisista koskettimista mustille koskettimille ei tuota vaikeuksia. Poika osaa siirtää koko kämmenen koskettimien takana olevaa "seinää" kohti. Kädet pysyvät muodossaan. Myös ranteet ovat sievästi rentoina.
Sormet vahvistuvat lapsen soittaessa. Kun pieni vauva alkaa opettelemaan kävelyä, on kävely aluksi horjuvaa. Jalat ovat vielä heikot. Ei pysty juoksemaan heti, kun konttausasennosta ylös nousee. Innokas lapsi kävelee päivittäin ja pikkuhiljaa jalat voimistuvat ja kävely helpottuu ja kohta jo juostaan.
Näin myös pianonsoitossa. Aluksihan lapsi soittaa pikku kätösillään ylihelppoja hänen taidoilleen sopivia pikku kappaleita. Innokkaat lapset (ja kun heitä kannustaa) soittelevat päivittäin ja sormet vahvistuvat pikkuhiljaa.
Ja kun tekniikka on oikea, niin kädet eivät rasitu. Tätä mieltä olen.
.
"Jokaiseen hänen soittamiinsa esityksiin riitti puolet pianon koskettimista. Miksiköhän?"
En osaa vastata tuohon kysymykseen, koska en ymmärrä kysymystä. Voisitko tarkentaa. - ent.siivoojaparka
kylmätotuus kirjoitti:
Viittasit kirjoituksessasi Mozartiin ja hänen "ihmelapsuuteensa" säveltäjänä.
Hyvä, että sen teit.
Amadeushan sävelsi jo 4-vuotiaana.
Hän ei saanut käydä koulua. Hänen isälleen oli tärkeämpää, että poika sävelsi ja toi perheelleen rahaa. Edes poikansa heikko terveys ei isää hetkauttanut, vaan Amadeusta raahattiin ulkomaille tienaamaan lisää liksaa.
Isän kunnianhimo ajoi osaltaan säveltäjän kuolemaan 35-vuotiaana.
Lisää Mozartista löydät seuraavasta linkistä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_Amadeus_Mozart
Eiköhän Mozart olisi hieman vanhempanakin pystynyt säveltämään teoksensa, joista me nyt saamme nauttia? Häneltä kuitenkin riistettiin lapsuus ja lähes koko elämä. Olikohan se hänen ainutlaatuisen elämänsä kannalta kohtuullista? Minusta ei ollut.
Minun pieneen päähäni ei mahdu ajatus, että nykyäänkin vanhempien sairas kunnianhimo saa tuhota lapsen elämän.
Tämä mielipiteeni koskee esim. urheilua, lasten missikisoja ja musiikkia.
Tuo aasialainen pieni pianistipoika Ai Voi Ei, on esimerkki nykyajasta.
Hänen pikkuiset sormensa joutuvat liiallisen rasituksen alaisiksi. Tuon yksinkertaisen totuuden luulisi olevan jokaisen opettajan tiedossa.
Myöhemmin elämässään hän on vakioasiakas käsikirurgin leikkauspöydällä.
Tämä osio on tarkoitettu "heikunkeikulle".
Täytyy vielä lopuksi kertoa, että oma lapsenikin on soittanut pianoa musiikkiopistossa hyvän opettajan ohjaamana ja ollut myös opiston kuorossa.
Soitto-opinnot hän aloitti 7-vuotiaana.
Opiskelun lähtöajatuksena oli, että hän käy soittotunneilla niin kauan, kun se hänestä itsestään on mieluista.
Soitto-opinnot jatkuivatkin useita vuosia.
Sitten olikin valittava jatkaako opintoja lähi kaupungissa vai panostaako varsinaiseen koulunkäyntiin.
Hän valitsi jälkimmäisen vaihtoehdon.
Tuskinpa hänestä olisi ollutkaan ammattimuusikoksi. Opittua soittotaitoa häneltä ei kukaan kuitenkaan pysty ottamaan pois.
Aivan tavallisena vanhempana tuli seurattua väkisinkin, miten eri perheet suhtautuivat lastensa opintoihin ja niihin pakollisiin esiintymistilaisuuksiin, joita opiskeluun kuuluu.
Samoin näin miten suuria eroja oli opettajien suhtautumisessa ja kannustuksissa omiin oppilaisiinsa.
"Hymynaama opet" olivat oikeasti läsnä oppilaidensa esityksissä kannustaen, vaikka olivatkin vaativia oppitunneilla.
He esim. saattoivat oppilaan "estraadille" ja tarkistivat, että soittotuoli oli oikealla korkeudella edellisen esiintyjän jälkeen.
"Hapannaama opet" loistivat jopa poissaolollaan tilaisuuksista jättäen oppilaansa yksin.
Vieläkin muistan erään 7- vuotiaan tytön, jonka opettajaa ei näkynyt mailla eikä halmeilla konsertissa.
Siellä hän joutui yksin selviytymään ensimmäisestä esiintymisestään.
Hänen vanhempansa kyllä olivat yleisön joukosssa, mutteivat tehneet elettäkään auttaakseen tytärtään.
Onneksi tämä "hymynaama ope" riensi apuun ja lapsen esitys sujui jokseenkin hyvin."""Isän kunnianhimo ajoi osaltaan säveltäjän kuolemaan 35-vuotiaana."""
Hyvä, kun laitoit tuon linkin, mistä selvisi Mozartin todelliseksi epäilty kuolinsyy, mikä kumosi väärän tietosi. Minulla jo nousi toiseksi viimeinen hiuskarva pystyyn kauhusta.
Voi kun minullakin olisi ollut niin kunnianhimoinen isä, että olisin oppinut säveltämään niinkuin Mozart. Muutahan siihen ei varmaan tarvita kuin vanhempien kunnianhimo?
Ajatella, jos sinäkin olisit ollut kunnianhimoisempi, niin lapsestasi olisi varmaan tullut ainakin Mozartin veroinen ihmelapsi. Luuletko? Mutta onhan se hyvä syy lapsensa ei niin kovin korkealle yltävään lahjakkuuteen, kun sanoo, että en vain halunnut pakottaa häntä. - kylmätotuus
"""Isän kunnianhimo ajoi osaltaan säveltäjän kuolemaan 35-vuotiaana."""
Hyvä, kun laitoit tuon linkin, mistä selvisi Mozartin todelliseksi epäilty kuolinsyy, mikä kumosi väärän tietosi. Minulla jo nousi toiseksi viimeinen hiuskarva pystyyn kauhusta.
Voi kun minullakin olisi ollut niin kunnianhimoinen isä, että olisin oppinut säveltämään niinkuin Mozart. Muutahan siihen ei varmaan tarvita kuin vanhempien kunnianhimo?
Ajatella, jos sinäkin olisit ollut kunnianhimoisempi, niin lapsestasi olisi varmaan tullut ainakin Mozartin veroinen ihmelapsi. Luuletko? Mutta onhan se hyvä syy lapsensa ei niin kovin korkealle yltävään lahjakkuuteen, kun sanoo, että en vain halunnut pakottaa häntä.Nimim. "ent.siivoojaparka" sinustako siis oli oikein, että Mozartin isä riepotteli sairasta poikaansa Euroopan hoveissa näytillä?
Amadeuksellahan oli myös sisko. Siispä nämä lapsinerot saivat kumpikin osallistua "karjanäyttelyihin" ja tienata perheen tarvitsemat tulot.
Isukki myös esti molempien lastensa "rakkausavioliitot".
Näinkö mielestäsi toimii kunnos isä?
Minun näkemykseni on, että hän oli lastensa kustannuksella ratsastava hirviö.
Luehan uudelleen viimeisimmät arviot Mozartin kuolinsyystä!
Jopa tavallinen flunssa voi hoitamattomana ja ilman riittävää lepoa johtaa kuolemaan tai vakaviin jälkitauteihin. Jälkiseuraamukset voivat kehittyä hitaasti ja tulla ilmi vasta vuosien tai vuosikymmenien kuluttua.
Ei pojastamme olisi ammattimuusikkoa tullut, kuten jo kirjoitinkin.
Pianoa hän oppi soittamaan ja sillä taidollaan koko perhettämme joskus ilahduttaa.
Opiskelunsa ja työsarkansa ovat lapsemme itse valinneet. Luojan kiitos ovat olleet valintoihinsa tyytyväisiä ja töitäkin on vielä riittänyt.
Olen henkeen ja vereen ihminen joka tekee käsillään kauneimmat ja uljaimmat tekonsa.
Olipa se juttu mikä tahansa niin kattelen ammattimieheen ja naiseen kuin yökkö aurinkoon.
Katselin taas tänään jälleen kerran ränsistynyttä ,heitteille jätettyä rakennusta ja tunsin melkein pahoinvointia kaikesta hukkaan menneestä työstä.
Vanha ihminen ,vanha rakennus
molemmissa ajan hampaan nakerrus
jos rakennukselta tuuli katon vei
onko vanhuksenkin oltava kanttuvei
ei ,koska tilanteen voi korjata
antaa käsi ja apua tarjota
koska viimeksi teit näin
veikö tiesi asuntoaan päin.
https://www.youtube.com/watch?v=TeVdmzGAjo4Vanhassa talossa topakka kivijalka ja vedenpitävä katto
vanhalla ihmisellä terveet jalat ja terävä pää
niin elämän ilo on kestävää, virkkua ja vikkelää.
Vankka sydänmuuri hehkuu kummallakin,
lämpöä riittää isältä pojalle ja pojanpojallekin.
https://youtu.be/cG8EpOLPJzU
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää, kummastuttaa vanhempaakin kulkijaa. Näköjään palstallakin.
Kinkkisiä mietteitä mieltä painavista pulmista.
Mietin jo pitäisikö soittaa luontoiltaan ja kysyä Veikolta tai Pirkalta tätä lintujen yöpymisjuttua.
Vaan tulihan palstan ihmemieheltä vastaus ja oikea tieto tähänkin pulmaan. Nyt voin valistaa lapsenlastani jos hän tuota kyselee.
Häkkilintu kyllä yöpyy häkissään, orrellaan uinuen. Jotain sitä tiedän minäkin, tai luulen tietäväni.
https://youtu.be/fm0LfKCLu0sMoikka, pitääkin täst lähtee asioille,mä koputan puuta mennessäni,heräävät syömään.
Pitääkäähän putiikki pystyssä.koti-kiusattu kirjoitti:
Moikka, pitääkin täst lähtee asioille,mä koputan puuta mennessäni,heräävät syömään.
Pitääkäähän putiikki pystyssä.Moi ystis, asioille lähden minäkin, jahka saan siipeni sulat suorittua.
Kyllä nämä pärjäävät ilman meitäkin, kun yks ? kysyy, niin viis ? kirmaa vastaamaan.
Koputellaan kaikki puut mitkä matkan varrelle osuu, kyllä on siipien havinaa ilmassa. Kepakko käteen ja baanalle.
Musiikk-kkia feikki-peekele!
Ja A-punkkeli:)
Isosti eikä pienosti tuuletellen.
Polkee, polkee
https://www.youtube.com/watch?v=pi7fwPzv9iA
Minäpä se vaan uskon kaikkeen.
Minähän tiedän kaiken :)
Pienenä pukki näytti minulle, että hänellä on paljon enemmän naamareita kuin Musta-Naamiolla.
On se pukki vaan niiiiiin vanha.
yli 60 000 000 kotaakin on ommeltu hänen puhki-kuluneista tossuistaan.
Tuosta voi päätellä montako tonttua on.
Niin, ja kaikki tyynyt ja peitot ovat täytetty parta-karvoilla.
Patjassa Poro on parasta.
"Pukilla korvassa tunturi on
isot kynttilät loistavat siellä.
Aina pukilta kynnet kun leikataan
niistä tuhmalle tyyny ommellaan."
H.- Heikunkeikku
"hunksz"
No huh huh. Olipas siinä rumpujen takojaa vaikka muille jakaa.
Tuon pojan aivopuoliskot vähäköku työskentelee satasella toistensa kaa.
Kanana jouduin esitystä kattelemaan ja kuuntelemaan, sen verran kovaa iho lähti nyppyyntymään. Heikunkeikku kirjoitti:
"hunksz"
No huh huh. Olipas siinä rumpujen takojaa vaikka muille jakaa.
Tuon pojan aivopuoliskot vähäköku työskentelee satasella toistensa kaa.
Kanana jouduin esitystä kattelemaan ja kuuntelemaan, sen verran kovaa iho lähti nyppyyntymään."Heikunkeikku"
Kova on kundi.
En usko että lapsi on esiintyjä-koulutettu.
Seuraahan häntä googlesta haku-termillä:
talent Jagger.
Muista musiikki jos kommentoit, typerä kana :)
Katso tämä:
https://www.youtube.com/watch?v=QuHIoJ50emE
Ja etsi sitten sama kappale The Who-yhtyeeltä.
My Generation.
Siinä rumpali on edesmennyt Keith Moon.
Hänkään ei ollut Korean koira-koulutettu.
Kylläkin puoli-hullu.
Toivon tsättäilyn siirtyvän toisiin aloituksiin.
Tässä aloituksessa se on arvotonta, epä-kunnioittavaa pashaa.
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Kova on kundi.
talent Jagger.
Katso tämä:
My Generation.
Kylläkin puoli-hullu.
H.Eiku kyllä minä tsättäilen jos mua huvituttaa.
Nytkin huvitutti vastata sulle. Ei mun sormiani pidättele kukaan, kun oikein päästän ne irralleen.
Kova kundi. Siis nyt tarkoitin tuota rumpalipoikaa:)
Tuommosia taitureita on vaikea opettaa. Ne liihottelee omissa maailmoissaan taitojensa kera.
Mä laitan vielä yhen Tsung Tsungin 1,41min pituisen pyrähdyksen. Vastineeksi tolle kovalle kundille. Molemmat ovat niin käsittämättömiä, etten tämän enempää ala asiaa käsittelemään.
https://www.youtube.com/watch?v=8snJ4zRhQ9g - kylmätotuus
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Kova on kundi.
talent Jagger.
Katso tämä:
My Generation.
Kylläkin puoli-hullu.
H.Nimim. "hunksz" todellinen napakymppi valinta sinulta tuo rumpalipoika.
Hänen koko kehonkielensä viestitti aidosta soittamisen ilosta.
Ei ollut tietoakaan "Korea koira-koulutetusta" lapsesta, sanojasi lainaten.
Tätä aitoutta ja lapsesta itsestään lähtevää halua soittamiseen ja esiintymiseen olen yrittänyt peräänkuuluttaa.
Yhdenkään lapsen ei pitäisi joutua kunnianhimoisten vanhempiensa marionetiksi! kylmätotuus kirjoitti:
Nimim. "hunksz" todellinen napakymppi valinta sinulta tuo rumpalipoika.
Hänen koko kehonkielensä viestitti aidosta soittamisen ilosta.
Ei ollut tietoakaan "Korea koira-koulutetusta" lapsesta, sanojasi lainaten.
Tätä aitoutta ja lapsesta itsestään lähtevää halua soittamiseen ja esiintymiseen olen yrittänyt peräänkuuluttaa.
Yhdenkään lapsen ei pitäisi joutua kunnianhimoisten vanhempiensa marionetiksi!"kylmätotuus"
Kiitosta kehusta lausuen.
Minun on käytännössä mahdotonta sortua typeryyksiin.
Mutta, en ole kokenut kasvattaja, perhe-elämässäkin kartoin asiaa kauhulla.
Onneksi sain yli-korostuneen ego-vaiston.
Se auttaa näkemään myös lasten kasvatuksen typeryydet.
Kaikki kunnia rakkaalle heikulle, mutta en kannata lasten ranteitten asettelua alta 15v.
Paitsi kiekon-heitossa ja seiväs-hypyssä.
Miten lie treenasivat Linda Lampeniusta?
Vartaloaan tarkoitan.
Sillä hän kun eniten tienaa.
H.
Miltäpä näyttää taivas Helsinkin päällä
onko rusotusta pilven ,kuten täällä
vai onko pääkaupunkiin tullut talvi
kulutusjuhlat loppu ,eressä alvit
Kakkan marjat ,on se parasta painua lenkille kun en saa ulos mitään , silloin kun ajatus ärtyy niin sanat puuroutuu.
Kun väsään riimin niin sidesanat on mielessä nyt vaan ihmettelen olenko vatannut oikealle vai väärälle heikulle.
Silloin kun käytin siivoojan nikkiä niin osoitin tekstin suoraan sille ja samalla kerroin oman testini siitä että onko se rekattu vai voiko sillä kuka vaan kirjoitella.
https://www.youtube.com/watch?v=dJy5_K-lsR4
k-kk / piikkiö- ent.siivoojaparka
Ai niin, joo. Sehän oli silloin, kun silmälasisi oli hukassa ja kynttilänvalossa tihrustelit, että onko tuo nikki sininen vai musta.
Ei auttanut muuta kuin kokeilla... ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ai niin, joo. Sehän oli silloin, kun silmälasisi oli hukassa ja kynttilänvalossa tihrustelit, että onko tuo nikki sininen vai musta.
Ei auttanut muuta kuin kokeilla...Ei ,vaan silloin kun vakuuttelit rehellisyyttäsi yhren nikin käytössä , nyt mä olen vakuuttunut sun vilpittömyyrestäsi.
No hyvä ettei sentään punkero.
Lapset jotka yrittävät olla vitsikkäitä aikuisia, ovat pikkuvanhoja otuksia. Julkisuus ja esiintyminen lisää näitä taipumuksia. Eivät tietenkään kaikilla.
https://www.youtube.com/watch?v=iCB3EPkzWcoKaunis nainen toi suvi, laulaakin nätisti ,kohtahan on joululaulu aika tai olen mä niit kuunellu kesälläkin.
Yritin hakee ton karoly garamin konstan joululaulua mut en löytäny, laitan sit oman suosikkini joululauluista.
https://www.youtube.com/watch?v=NbhUiBRPtwk
Olen ain tykäny joulusta mut sit se lakkas olemasta merkittävä ,oikeestaan haluisin aaton kotona olla mut onhan ne velvollisuuret hoirettava.
Kumminkin se ehtoinen hetki kalmistos on mun ja vain mun hetkeni ,kahrestaan siin seistään , ei puhutakkaan mitään ,luetaan vaan toisen ajatukset.koti-kiusattu kirjoitti:
Kaunis nainen toi suvi, laulaakin nätisti ,kohtahan on joululaulu aika tai olen mä niit kuunellu kesälläkin.
Yritin hakee ton karoly garamin konstan joululaulua mut en löytäny, laitan sit oman suosikkini joululauluista.
https://www.youtube.com/watch?v=NbhUiBRPtwk
Olen ain tykäny joulusta mut sit se lakkas olemasta merkittävä ,oikeestaan haluisin aaton kotona olla mut onhan ne velvollisuuret hoirettava.
Kumminkin se ehtoinen hetki kalmistos on mun ja vain mun hetkeni ,kahrestaan siin seistään , ei puhutakkaan mitään ,luetaan vaan toisen ajatukset.Kaunis joululaulu tuo Sylvian, laulaa ja kuunnella voi silloin, kun siltä tuntuu ja mitä lauluja milloinkin.
Jouluaattona hautausmaalla, hetki hiljaa katsellen palavia kynttilöitä, me muistamme heitä.
Tässä laulussa on sanat, jotka liikuttavat minua.
https://youtu.be/glOIsXOS-2oAncelina kirjoitti:
Kaunis joululaulu tuo Sylvian, laulaa ja kuunnella voi silloin, kun siltä tuntuu ja mitä lauluja milloinkin.
Jouluaattona hautausmaalla, hetki hiljaa katsellen palavia kynttilöitä, me muistamme heitä.
Tässä laulussa on sanat, jotka liikuttavat minua.
https://youtu.be/glOIsXOS-2oHyvä kun vaimo torkkuu niin sekään ei tierä kuivasinko silmäkulman vai istuinko toteemina.
Tierän etukäteen et se aaton retki on rankka reissu , saattaa pokka pettää.Eläkeläisellä kun on joutilasta aikaa niin ehtii kaikkee joutavaa miettiä.
Useinkin eri juttuja lukies miettii suurmiesten ja naisten tuntoja sen urotyön kynnyksellä.
Mitä niitten pääs liikkuu ,vai onko ne vaan rauhallisia kuin pohjalaiset oli nuijasoras.
https://www.youtube.com/watch?v=y_XdTKunvxAkoti-kiusattu kirjoitti:
Eläkeläisellä kun on joutilasta aikaa niin ehtii kaikkee joutavaa miettiä.
Useinkin eri juttuja lukies miettii suurmiesten ja naisten tuntoja sen urotyön kynnyksellä.
Mitä niitten pääs liikkuu ,vai onko ne vaan rauhallisia kuin pohjalaiset oli nuijasoras.
https://www.youtube.com/watch?v=y_XdTKunvxASanos muuta, aikaa kun on, niin joutavia alkaa päässä pörräämään. Ei tartte olla eläkkeelläkään, harjoittelen jo valmiiksi niitä aikoja varten.
Oli homma mikä hyvänsä, niin nälkäisenä ei kannata urotöihin ryhtyä. Ensin syödään sangollinen perunoita ja sen jälkeen jaksaa hyökätä tulta päin.
https://youtu.be/5oMEnNQj5Hs
- k-kk
Heräsin juuri,toisen kerran
huomaten palelevan himpun verran
ei sais nukkua ilman paitaa
vasten vaimon kylkeä kaitaa
ikkunan takana synkeä pimeys
tuuli ja sateen tiheys
aloituksissa pientä kireyttä
harvoissa leppeää ymmärrystä
mikä piru meitä vaivaa
kun aina pitää sitä verta kaivaa
onko vaan niin et vanha on ärtynyt
mielessä liian moni unelma särkynyt
pitäis kai palstalta pysyä poissa
ei voi kun tääl on tutut parhaat
kuin paistettu voissa.
https://www.youtube.com/watch?v=_tObU0xki1c Jotakin unohtui eilisellä kauppareissulla, se oli tuo voi. Onneksi vielä ehtii, vielä kerkiää, onhan jouluun yli viikko aikaa.
Sataisi nyt valkolunta, taisin nähdä siitä jopa unta.
https://youtu.be/sccl5E0saekMoikka kaveri
Mä se olin reipas ja kipasin jo aamuhämäris 14km lenkin ,nyt kun saa suurusta niin talven hiekotussannat pitäis hakee.
VElipoika tarjos traktorin kuormallist mut ei kai niin paljoa sannoteta.koti-kiusattu kirjoitti:
Moikka kaveri
Mä se olin reipas ja kipasin jo aamuhämäris 14km lenkin ,nyt kun saa suurusta niin talven hiekotussannat pitäis hakee.
VElipoika tarjos traktorin kuormallist mut ei kai niin paljoa sannoteta.Moi, minä hain vaan sanomalehden maantien varren laatikosta, mutta enköhän tästä kohtapuoliin suoriudu lenkille.
Eihän tuota tiedä tulekko tänä talvena lunta ollenkaan, mutta kyllä santaa pitää
kasa varata. Ettei taas mennä nurin ja luut rutise.
Laitetaanpa Sulo laulamaan, hyvä ja komeaääninen kanttori aikoinaan. Vielä pitkälti yli seitsemänkymppisenä ääni kantoi komeasti.
https://www.youtube.com/watch?v=CdO0WbO7Ahw
- kesivä
Lauantaiaamu vihdoin koitti
pitkät unet työväsymyksen voitti.
En viitsi koko ketjua lukea
en tahdo siis riitapukareita tukea.
Onko sulla naisen vai miehen nikki
onko välillä housuis pipari tai kikki.
Sanoman vain otan vastaan
tutkiellen kuin äiti lastaan.
Vallannut on pelko ja pimeys tunnetilan
julistetanko palstalle hätätilan.
Ei nyt sentään, antaa palaa
jos mua häiritsee niin lähden kalaa.
Silloin kun J-P:llä oli vielä sanomaa, ei ollut siideripissis kainalossa:
https://www.youtube.com/watch?v=V3GiRXhTJmkÄlä huoli kesivä,tää on väliaikaista kuin laulussakin,kyl tää tästä tasantuu.
Joku pikkasen hämmentää ja hakee paikkaansa.koti-kiusattu kirjoitti:
Älä huoli kesivä,tää on väliaikaista kuin laulussakin,kyl tää tästä tasantuu.
Joku pikkasen hämmentää ja hakee paikkaansa."koti-kiusattu"
Poikkesit nimmarillasi oudossa aloituksessa?
Feikkisi kirjaili?
H.- kesivä
koti-kiusattu kirjoitti:
Älä huoli kesivä,tää on väliaikaista kuin laulussakin,kyl tää tästä tasantuu.
Joku pikkasen hämmentää ja hakee paikkaansa.Ei huolita ei, muuta kuin siitä kuin paljon virheitä sain aikaan. Kohta lähden lenkille ja ehkä pulahdan mereen. Nämä viimeiset päivät ennen pitkiä jouluvapaita imevät kaiken mehun mummosta töissä. Onneksi tyttäret ovat vetovastuun ja järjestävät joulun. Onkin päivää vaille kaksi viikkoa sitten vapaata, jihuu.
Kyynelittä en voinut kuunnella, vaikka siinä häiriötekijöitä olikin yleisössä:
https://www.youtube.com/watch?v=KlcojTnK-Es
"Ancelina"
Kirjoitin jotain valmiiksi.
Liitin sopivaa musiikkiakin.
Päätin kuitenkin odotella kesivää kk:ta.
Tässä joutuu yksi-nikkinen miettimään mitä moni-nikkisestä ajattelisi.
Tekisikö kuten lähteet toivovat?
Kallistuisin vitsien-puolle.
Kökösti.
No en.
Odotellaan.
https://www.youtube.com/watch?v=ixEHhNVsCXo
yhy...
YH.Kävin tuolla kaahimalavitta ketjus , yritin alottajan kans jutella mut ei se halunnut.
kuka nyt jatkuvasti täällä voi päivystää ,aikansa kutakin .hunksz
Olisipa ollut kiva lukea se kommentti ja kuunnella musiikki.
Tekisi mieleni jättää kommentoimatta, mutta kysyn nyt kuitenkin, kuka täällä mielestäsi jäkättää? En ymmärrä tätä nykyistä meininkiä, kun pääasiassa "keskustellaan" nikeistä, rekatuista, rekkaamattomista, puskista ja siitä kuka se siellä puskassa oikein luuraa. Epäluuloa, luulottelua, nimittelyä jne.
Jos sinulla on jotakin sanottavaa toiselle nikille, niin kerropa se hänelle. En ota kantaa kenenkään tekemisiin ja sanomisiin, vastaan vain omista kirjoituksistani.
En käytä aikaani miettien näitä nikkijuttuja, kun en montaakaan paremmin tunne, vain kirjoituksensa antavat osviittaa siitä minkälainen ihminen siellä nimimerkin takana mahdollisesti on.
Enkä sitä montako nikkiä kenelläkin mahtaa olla, enkä etenkään miksi niin.
Kun ei se minulle kuulu, enkä asialle mitään voi tehdä, ei ole tarpeenkaan puuttua.
Joskus on hyväksi väistellä ja vastailla vain vaikkapa musiikkiketjuun, niin kauan kuin ei se taas lässyriimittely-höpinäksi käänny.
Ei kökkövitsejä, kiitos.
Odotellaan vaan, mitä tuleman pitää.
Joululaulu sinulle, hyvissä ajoin, ettei jää laittamatta.
https://www.youtube.com/watch?v=_-tErSwqm7g
YP.
- kesivä
Lenkillä tuli mieleen yks biisi
en sanoja muistanut voi hiton hiisi.
Piti se kaivaa esille
kun jäkäti jablaa valuu reisille.
Palstalla ollut nikkiraivoa
laitan siis vähän kaihoa.
https://www.youtube.com/watch?v=nnyo9AFiSEwOikein heleä ja selvä ääni
Kiinititkö huomiota niiden kahren vesikulkuneuvoon?
oikein vanhanajan laatikkoruuhi ,kotikyläs samanlaisella sauvottiin ,se kulki aamukasteeskin ton muotonsa ansiosta.- kesivä
koti-kiusattu kirjoitti:
Oikein heleä ja selvä ääni
Kiinititkö huomiota niiden kahren vesikulkuneuvoon?
oikein vanhanajan laatikkoruuhi ,kotikyläs samanlaisella sauvottiin ,se kulki aamukasteeskin ton muotonsa ansiosta.Semmosella "ruuhella" mikä oli yhdestä tukista koverrettu olen kerran melonut.
Melankoliaa lisää:
https://www.youtube.com/watch?v=de8paFI-KHE&list=PL278J6d9CESs_ExSopRRxLLwv5KVEPY_Y - k-kk
kesivä kirjoitti:
Semmosella "ruuhella" mikä oli yhdestä tukista koverrettu olen kerran melonut.
Melankoliaa lisää:
https://www.youtube.com/watch?v=de8paFI-KHE&list=PL278J6d9CESs_ExSopRRxLLwv5KVEPY_YOlen joskus tuntenut itseni erittäin vanhana syntyneenä ,en koskaan ollut kiinostunut samasta musiikista kuin ikätoverini.
En oo paljoa oppinu hyödyllistä elämässäni mut pääkoppa on sillai rakennettu et eri riimittelyt ja sävelet tarttuu muistiin, en kumminkaan osaa soittaa.
Selkeät yksinkertaset soitannot on mieleeni ja tää on yks selkeimmistä.
https://www.youtube.com/watch?v=N3HKVtMLmWk
Taitaapi olla istuessä enemmän torpedo kun toteemi.
Liekö oli Sylvia häkki-lintu.
Vankina maan.
Minä luulen että Joulu alkaa olla valmis runollisesti.
Säveltämistä voi jatkaa vanhoin sanoin.
Kuten Vexi Salmi ja Kassu Halonen.
Lapsi syntyy uudelleen.
"Minä kävelin hautaus-maalla
oli tunne niin harras ja hentoinen.
Olin melkein yksin vain pari muuta
mukavasti lähellä luuta.
Pyyhkäisin poies ma lumet turhat
astuin lähemmäs kiveä tummaa.
Silloin rasahti pahasti jalkani alla
Pyysin hädissäin anteeksi heti.
Lumi lensi kun helposta huokaisin
särkyi kasa vain vanhain kynttelin"
Tämä on parhaan Jouluisinta
Inhoan laulajaa, mutta tämä on paras yhdistelmä poppia ja aariaa.
https://www.youtube.com/watch?v=mTTbGhNdukQ
H.Taistelen edelleen ,pitkään jatkuvan komentosarjan kanssa,nikki tummuu vääjäämättä tasasin väliajoin.
Kun seison haudalla lapsen
en nää kulottunutta kanervaa
nään silkohapsen
Kun hälle hiljaa puhun
kuulen tuulessa lempeän huhun
en ole isä mä siellä
olen tuulien tiellä
kuljen niitten tuulien mukaan
jotka on hyväillet sunkin poskien nukankoti-kiusattu kirjoitti:
Taistelen edelleen ,pitkään jatkuvan komentosarjan kanssa,nikki tummuu vääjäämättä tasasin väliajoin.
Kun seison haudalla lapsen
en nää kulottunutta kanervaa
nään silkohapsen
Kun hälle hiljaa puhun
kuulen tuulessa lempeän huhun
en ole isä mä siellä
olen tuulien tiellä
kuljen niitten tuulien mukaan
jotka on hyväillet sunkin poskien nukanEipä auta selittelyt ei.
Ketjun alussa näkyy oletko kirjautunut vai et.
Pudottelee palsta minuakin.
Mutta kirjaudun tarvittaessa uudelleen ja lähetän vasta sitten.
Ja tota, en osaa surra Joulunakaan kuolemaa.
Minä tunnen iloa saamastani.
Synnytys-laitoksella oli hiljaista.
Vain yksi nainen rääkyi siellä.
Parin läimäytyksen ja muutaman pienen kirahduksen jälkeen hiljeni hänkin.
Mutta, herranjumala!
Vauvojen osastolla alkoi 64 vauvaa rääkyä yhtä-aikaa.
Herra oli heille syntynyt.
Poika-vauva pitkästä aikaa.
https://www.youtube.com/watch?v=I5_cPldlYjY
H.hunksz kirjoitti:
Eipä auta selittelyt ei.
Ketjun alussa näkyy oletko kirjautunut vai et.
Pudottelee palsta minuakin.
Mutta kirjaudun tarvittaessa uudelleen ja lähetän vasta sitten.
Ja tota, en osaa surra Joulunakaan kuolemaa.
Minä tunnen iloa saamastani.
Synnytys-laitoksella oli hiljaista.
Vain yksi nainen rääkyi siellä.
Parin läimäytyksen ja muutaman pienen kirahduksen jälkeen hiljeni hänkin.
Mutta, herranjumala!
Vauvojen osastolla alkoi 64 vauvaa rääkyä yhtä-aikaa.
Herra oli heille syntynyt.
Poika-vauva pitkästä aikaa.
https://www.youtube.com/watch?v=I5_cPldlYjY
H.Näkyyhän se alussa ,olen huomannut mut kun väsäät juttuas ja koitat lähettää niin silloin liike pysähtyy.
Ei mee eteen ei taa ,kun sit yrittää päivittää olet mustalla listalla tai koko juttu on hävinnyt , pitäs löytää se komentoketju mikä temppuilee,.koti-kiusattu kirjoitti:
Näkyyhän se alussa ,olen huomannut mut kun väsäät juttuas ja koitat lähettää niin silloin liike pysähtyy.
Ei mee eteen ei taa ,kun sit yrittää päivittää olet mustalla listalla tai koko juttu on hävinnyt , pitäs löytää se komentoketju mikä temppuilee,."koti-kiusattu"
Avaa Notepad - Muistio.
Kirjoittele siihen.
Ja kun on valmista, copy/paste - leikkaa/liimaa.
Ja musiikkia taateli! :)
https://www.youtube.com/watch?v=g2LJ1i7222c
H.hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Avaa Notepad - Muistio.
Kirjoittele siihen.
Ja kun on valmista, copy/paste - leikkaa/liimaa.
Ja musiikkia taateli! :)
https://www.youtube.com/watch?v=g2LJ1i7222c
H.Voi käyttää myös palstaa muistiona, kirjoittaa vastauskenttään, ja jos ei lähden eteenpäin, kopioi tekstinsä - päivittää sivua - kirjautuu sisään - liittää. Näin joutuu aika usein tekemään.
hmp.f kirjoitti:
Voi käyttää myös palstaa muistiona, kirjoittaa vastauskenttään, ja jos ei lähden eteenpäin, kopioi tekstinsä - päivittää sivua - kirjautuu sisään - liittää. Näin joutuu aika usein tekemään.
"humps"
Et viittis hölmöillä taas.
Minä kirjoitin taidoista, en typeristä kokeiluista.
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
Et viittis hölmöillä taas.
Minä kirjoitin taidoista, en typeristä kokeiluista.
H.Herra on hyvä ja kokeilee, ja huomaa että ei ole ollenkaan typerää.
Kokeiluhan on vissiin kertatemppu, kahden kerran kokeilu on jo käytäntö.
- kaikkeesitälukeekin
Luin vahing. suolavitulla.
On näköjään anteeks pyynnön paikka, loistava esimerkki oletus vinoumasta.
Kaikki kuvitteli siinä olevan soutulavitta mut vain sinä huomasit suotulavittan.- Kukavaanlie
koti-kiusattu kirjoitti:
On näköjään anteeks pyynnön paikka, loistava esimerkki oletus vinoumasta.
Kaikki kuvitteli siinä olevan soutulavitta mut vain sinä huomasit suotulavittan.Kyllä mäkin sen huomasin mut hölmö ei huomaa ja viisas ei viitti sanoa. Koskee myös muita kirjoitusvirheitä palstalla.
Kukavaanlie kirjoitti:
Kyllä mäkin sen huomasin mut hölmö ei huomaa ja viisas ei viitti sanoa. Koskee myös muita kirjoitusvirheitä palstalla.
Nöyrästi myönnän olevani pahnan pohjimmainen kun oikeinkirjotuksest puhutaan.
Onneks porukalla on tahtoa ymmärtää mun juttua.- Kukavaanlie
koti-kiusattu kirjoitti:
Nöyrästi myönnän olevani pahnan pohjimmainen kun oikeinkirjotuksest puhutaan.
Onneks porukalla on tahtoa ymmärtää mun juttua.Ei mua kirjoitusvirheet haittaa, ei sinun eikä muiden. Omani joskus harmittavat.
- kesivä
Miks lie haikeaksi mielen vetää
vaik saunapuhdas keho rentona lepää.
Joulun läheisyyskö riemun epää
sepä sepä enpä sano enempää.
https://www.youtube.com/watch?v=HAAPVbJnYNgEihän se laulu aina raiu,mikä sorti suuren äänen jne
Toisaalt on pakko uskoa siihen et ei se niin huonosti mene etteikö jotenkin.
Mä luulen et nyt karistetaan nössötys tauti niskasta ja laitetaan jenkaks ,tullaan vaik polkan hypyllä pirttiin .
Loistavan sanankäyttelijän työnäyte.
https://www.youtube.com/watch?v=RQglaHs0ymo- kylmätotuus
Nimim. "koti-kiusattu" valitsikin Juicen mestarillisen tuotoksen, joka aiheutti närkästystä joissain piireissä.
Samainen sananikkari on tehnyt kappaleen, jonka sanat kuvaavat kursailematta nykyistä joulumeininkiä.
Kassakoneet kilisevät kiivaasti ja joululaulut pauhaavat kaikissa "ostosparatiiseissa".
Hiljentykäämme kuuntelemaan aikamme joulun sanomaa!
https://www.youtube.com/watch?v=gOY421ZXDQQ
Ylempänä joku kyseli minne menevät linnut kun yö saapuu, ash, taas tuli varkaus, sori vaan, mutta enpä kehdannut sotkeentua henkeviin... niinpä tänne vastaan
Tiedän missä lintunen yönsä nukkuu
vintin orrella hiljaa vain yksin nuokkuu
kovan talven pakkasella yllätin pimeästä kerran
harmaa karvapallo kokoa lumipallosen verran
ei ollut naavaa suojana ei villaa verhona
vain varoen hengitti kai voimiansa säästeli
aamulla jo tuon herran lintulaudalta tavoitin
”kuis talitinttiä nukutti” utelin
kuin pelästyen tuo keltarinta vastasi
siemenen kuoret yöuniensa
häiritsijän suuntaan vain nakkasi.
youtubeen kirjoitin lässyn lässyn lää
ja jotain löysin tosi hyvää
makeaa mölinää
https://youtu.be/KlN2UNOSMpY?list=PLF900D452509F6644- att2
DDR toimii idässä 2015 kuuntelen vain, ehkä kirjoitan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017584Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne845943Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1553512Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321957Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1911861Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san171537- 361479
- 441474
- 221421
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan641394